De Canon EOS 300D *part 4*

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.560 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me goed...

Kan je trouwens met 300D in combinatie met bijvoorbeeld die sigma 500 flitser ook zoiets doen als synchronisatie op het 2e gordijn?? Zodat je het effect van een waas krijgt op de foto. Ik weet niet precies hoe dat werkt en of dat dus ook kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Om terug te komen op de discussie omtrent RAW vs JPG; bij Adobe staan enkele interessante white papers over post processing. Eén daarvan behandelt de vraag waarom je RAW zou schieten: zie http://www.adobe.com/digi.../transition_from_film.pdf

In enkele andere white papers wordt een werkwijze voor de RAW verwerking behandelt. Lijkt me interessant voor diegene die nog niet met RAW schieten. Hieronder de links (de workflow bestaat uit 4 delen, elk in een aparte PDF):

http://www.adobe.com/digitalimag/pdfs/ps_workflow_sec1.pdf
http://www.adobe.com/digitalimag/pdfs/ps_workflow_sec2.pdf
http://www.adobe.com/digitalimag/pdfs/ps_workflow_sec3.pdf
http://www.adobe.com/digitalimag/pdfs/ps_workflow_sec4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Tha BasZ schreef op 22 oktober 2004 @ 15:15:
[...]
Ik heb zelf nog niet echt keuze kunnen maken... :)
Ik neig meer naar de Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS plus inderdaad nog de Canon EF 50/1.8 II erbij.
Maar de Canon EF 70-200/4.0 L USM ljikt me ook weer leuk, kortom nu nog ff twijfel. :P
Dan zou ik zeker voor de 70-200L gaan. De 75-300 IS is namelijk erg soft. En dan helpt de IS echt niet meer. Als je wel een goede 300m zoom wil met IS neem dan de 70-300 DO IS (is wel bijna 2x zo duur als de 70-200).
Ik twijfel ook nog steeds tussen die 2 namelijk. De DO IS is stuk kleiner, heeft IS en 300mm
De 70-200 F4L is scherper, maar mist IS en is 'maar' 200 (maar met 1,4x converter wel 280mm), maar ik vind em eigenlijk te groot (en vooral te opvallend door z'n witte kleur).

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

FaceDown schreef op 22 oktober 2004 @ 14:29:
Ik geloof niet dat JPEG-conversie een dermate slechtere beeldkwaliteit geeft, waardoor het nut van een dure L-lens (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan.
De beeldkwaliteit wordt niet beïnvloed. Je lenzen, sensor e.d. blijven precies hetzelfde. De software na-behandeling die verschilt (de manier waarop de film wordt ontwikkeld, om de vergelijking met analoge fotografie te maken). Indien WB en belichting precies goed zijn, krijg je uit een RAW of direct gemaakte JPG geen kwaliteitsverschil. Ga je daar iets aan aanpassen, dan ga je het pas merken. Zoals Pelle zei: in een RAW bestand zit meer informatie over kleur opgeslagen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
breinonline schreef op 22 oktober 2004 @ 19:07:
[...]
Indien WB en belichting precies goed zijn, krijg je uit een RAW of direct gemaakte JPG geen kwaliteitsverschil. Ga je daar iets aan aanpassen, dan ga je het pas merken. Zoals Pelle zei: in een RAW bestand zit meer informatie over kleur opgeslagen.
De beide Jpeg's zullen toch niet gelijk zijn aangezien je op vele manieren van 12-bits linear naar 8-bits kunt gaan. Elke converter, dus ook de camera, zal dat op een andere wijze doen.
Ik ben het wel met je eens dat de verschillen pas echt groot worden wanneer je bewerkingen op de foto gaat (kleurbalans, contrast, noise reduction, sharpening etc) uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

-RenE- schreef op 22 oktober 2004 @ 20:06:
[...]
De beide Jpeg's zullen toch niet gelijk zijn aangezien je op vele manieren van 12-bits linear naar 8-bits kunt gaan. Elke converter, dus ook de camera, zal dat op een andere wijze doen.
Ik zeg ook niet dat ze gelijk zijn, ik zeg dat er geen kwaliteitsverschil in zit. Of misschien beter gezegd: geen merkbaar kwaliteitsverschil.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een B+W uv filter MRC aangeschaft, voornamelijk voor bescherming van me lens. Ik lees ook dat het vertekening van beeld (door uv..) voorkomt, komt dat in de praktijk vaak voor dan? Het zijn overigens wel dure dingen hoor....maar natuurlijk altijd goedkoper dan beschadigd glaswerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hoop gepraat, dus maar weer eens wat plaatjes ;)
Deze twee heb ik vanmidag gemaakt in Delft (daar woon ik ;)) van 'Molen de Roos'. Met polafilter erop btw ;)
Foto's zijn verder niet bewerkt, op een USMetje na dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/dpz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/dpz2.jpg

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Nette plaatjes McFlipp :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Mja ik dacht alleen dat de camera op ISO 100 stond, maar hij stond dus helaas op ISO 400... Toch wel jammer, want er was genoeg licht, en ik weet niet, maar op hogere ISO vind ik de foto's van de 300D toch wat minder scherp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Ja, dat heb ik achteraf ook wel eens, dat ik zie dat ie op een hogere ISO stond. Dan baal ik meestal wel, want dan heb je toch meer ruis dan nodig was. Maar goed, als goede fotograaf moet je daar gewoon van te voren even op letten ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Crusader schreef op 23 oktober 2004 @ 07:39:
Ja, dat heb ik achteraf ook wel eens, dat ik zie dat ie op een hogere ISO stond. Dan baal ik meestal wel, want dan heb je toch meer ruis dan nodig was. Maar goed, als goede fotograaf moet je daar gewoon van te voren even op letten ;)
Ja idd, maar ik had nog wel gedacht, staat iso goed, staat wb goed (schoot dan wel in RAW), welk diafragma wil ik gebruiken. Maar ik was ervan overtuigd dat ISO op 100 stond... beetje dom, gewoon altijd echt checken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

McFlipp schreef op 22 oktober 2004 @ 23:45:
[...]

Mja ik dacht alleen dat de camera op ISO 100 stond, maar hij stond dus helaas op ISO 400... Toch wel jammer, want er was genoeg licht, en ik weet niet, maar op hogere ISO vind ik de foto's van de 300D toch wat minder scherp...
Klopt, je foto's worden in ieder geval een stuk softer, minder contrast zou je zeggen. Als je flink verkleint zie je het niet eens zo, maar als je richting full-size gaat valt het wel op. hoewel ISO400 nog wel meevalt. Ga maar eens op 800 kijken...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Floris schreef op 23 oktober 2004 @ 14:28:
[...]

Klopt, je foto's worden in ieder geval een stuk softer, minder contrast zou je zeggen. Als je flink verkleint zie je het niet eens zo, maar als je richting full-size gaat valt het wel op. hoewel ISO400 nog wel meevalt. Ga maar eens op 800 kijken...
Ja ik had het ook over de full-size pics inderdaad. Op de versies die ik hierboven heb gepost zie het nog niet eens zo duidelijk. En ze zijn met sluitertijden rond de 1/1000 gemaakt en ik stond tegen een lantaarnpaal aangeleund. Dus toen ik thuis kwam was ik echt verbaast over de onscherpte.

Voortaan goed op m'n ISO speed letten... |:( (na 1500 foto's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:50:
Lijkt me goed...

Kan je trouwens met 300D in combinatie met bijvoorbeeld die sigma 500 flitser ook zoiets doen als synchronisatie op het 2e gordijn?? Zodat je het effect van een waas krijgt op de foto. Ik weet niet precies hoe dat werkt en of dat dus ook kan...
kheb ook een 300D met Speedlight 550EX en die kan dat (als ik de boekjes mag geloven) maar dat regel je op de flitser, dus je zal moeten zoeken bij de Sigma.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Een leuk weetje: Coen Swijnenberg van 3FM heeft ook een 300D :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 17:49:
[...]

kheb ook een 300D met Speedlight 550EX en die kan dat (als ik de boekjes mag geloven) maar dat regel je op de flitser, dus je zal moeten zoeken bij de Sigma.
Ik weet niet hoe dat is bij de 300D, maar zowel in mijn 10D als mijn adere camera regel je de 1st/2nd curtain sync in de camera. Lijkt me niet dat je flitser dat bepaald ook...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm Ik heb die optie nergens nog gezien, dus als het kan zou het op de flitser moeten, maar dat zou ook wel apart zijn :/
achja het is niet zo heel belangrijk maar het geeft zoals ik heb gezien op sommige foto's wel een geinig effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Hier kun je lezen dat Canon 100 euro retour geeft aan 300D-kopers + een gratis 256Mb. kaart.

Dit betekent dat je voor 689 euro (laagste prijs - 100 euro retour) een 300D + 18-55 lens + 256Mb kan kopen.

Mocht je de lens en kaart niet willen, dan kun je deze makkelijk samen verkopen voor 100 euro, zodat de 300D effectief maar 589 euro kost!!!

Interessant nieuws dacht ik zo :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
klinkt erg mooi (en dat is het ook), maar die 689...is dat niet 789 en is dat niet de prijs van een rebel? Daar geldt deze actie niet op toch?! Van wat ik zo even in de pricewatch zag, is camerahuis de goedkoopste met een échte 300d: 879 met kit.

[ Voor 35% gewijzigd door marteltor op 24-10-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
-Daniël- in "De Canon EOS 300D *part 4*"

bij camcorner is het een digital rebel, ook al staat op hun site anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hm, misleidend...
Maar met een geimporteerde versie in Nederland verkocht heb je dus geen recht op 100 euro retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Van http://canon.onlinerebates.com/faq.aspx:

Q. What are the valid countries for the promotion?

A. The valid countries for the promotion are Austria, Belgium, France, Germany, Greece, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and United Kingdom.

Je moet tevens ook je streepjescode insturen en daaruit komt natuurlijk voor Canon het land van aankoop ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
mja, ze zullen waarschijnlijk niet uitkeren en misschien kan je het niet eens aanvragen (wegens die sticker die nodig is oid), maar als ik een digital rebel koop heb ik hem toch in nederland gekocht...
of ze zeggen dat die versie een hele andere camera is, namelijk een rebel :P

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 24-10-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

flagnite schreef op 24 oktober 2004 @ 12:52:
Van http://canon.onlinerebates.com/faq.aspx:

Q. What are the valid countries for the promotion?

A. The valid countries for the promotion are Austria, Belgium, France, Germany, Greece, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and United Kingdom.

Je moet tevens ook je streepjescode insturen en daaruit komt natuurlijk voor Canon het land van aankoop ook weer terug.
Wat bij mij leidt tot de vervolgvraag: heeft iemand al ervaring met de Black 300D kits van Crown Group? Volgens mij zijn die zwarte kits eigenlijk voor de Duitse markt bedoeld, dus hoe gaat Canon reageren als ze een Nederlandse factuur in combinatie met een Duitse streepjescode krijgen toegestuurd? Verschillende landen die beide in de actie zitten. Lijkt me toch handig om te weten. Crown zelf antwoordt op deze vraag alleen met een verwijzing naar de actievoorwaarden op de Canon site, maar doet (wijselijk?) geen ja/nee-uitspraak...

EDIT: heb deze vraag ook maar even voorgelegd bij de servicedesk van Canon

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 24-10-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik ben ook wel benieuwd of je de korting zou kunnen krijgen bij de duitse mediamarkt. Duitsland doet mee met de kortingsactie,
en bij de duitse MM kost en 300d (ten minste; ik neem aan dat het geen rebel is) slechts 798 euro...
http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10014

[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 24-10-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

marteltor schreef op 24 oktober 2004 @ 15:00:
ik ben ook wel benieuwd of je de korting zou kunnen krijgen bij de duitse mediamarkt. Duitsland doet mee met de kortingsactie,
en bij de duitse MM kost en 300d (ten minste; ik neem aan dat het geen rebel is) slechts 798 euro...
Denk het wel, das het mooie van het vrije verkeer van goederen op de Europese markt. Je koopt iets over de grens volgens de daar geldende voorwaarden en mag het dan (binnen de nodige randvoorwaarden natuurlijk) vrij invoeren. In dit geval koop je de camera dus ook binnen de Canon actie die op de Duitse markt geldt. Nadeel is wel dat je dan ook voor je garantie in Duitsland moet zijn. Anyway, probleem zou kunnen optreden als je een product dat bestemd is voor de Duitse deelmarkt gaat kopen bij een Nederlandse handelaar. Je verdeelt de transactie dan namelijk over twee deelmarkten en daar zou Canon zomaar een paar kleine lettertjes over kunnen hebben opgenomen in de actievoorwaarden. Maar goed, dat zijn wel erg veel alsen en zouen, daar gaat Canon me hopelijk binnen 48 uur uitsluitsel over geven. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Die 256 Mb actie loopt vanaf september pas. Voor die 100 euro is de periode me niet duidelijk. Iemand een idee?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Haaguit schreef op 24 oktober 2004 @ 17:07:
Die 256 Mb actie loopt vanaf september pas. Voor die 100 euro is de periode me niet duidelijk. Iemand een idee?
Q. What are the valid dates for the promotion?

A. The Canon EOS 300D promotion starts on the 15th October 2004 and ends on the 31st of January 2005. Last postmark date will be 28th Feb 2005.

(bron: http://canon.onlinerebates.com/faq.aspx)

Best handig eigenlijk, zo'n site met veelgestelde vragen :P

[ Voor 8% gewijzigd door flagnite op 24-10-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Floris schreef op 23 oktober 2004 @ 19:36:
[...]

Ik weet niet hoe dat is bij de 300D, maar zowel in mijn 10D als mijn adere camera regel je de 1st/2nd curtain sync in de camera. Lijkt me niet dat je flitser dat bepaald ook...
De 300D heeft dat inderdaad niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me ook logisch dat je het in de camera instelt, aangezien je camera aangeeft wanneer er geflitst dient te worden. Denk er maar eens over na wat er zou gebeuren bij een sluitertijd van 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
kan iemand mij uitleggen wat het uberhaupt is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennoone
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 11:42
Weet iemand of er meer verschil is tussen de zilveren en de black 300D model
Ik was van het weekend bij mediamarkt en de verkoper vertelde dat de black een nieuwe type Beeldsensor had dan de zilveren 300D
Nu heb ik bij canon gezocht maar kan daar niets over terug vinden
De black kost toch weer een stuk meer dan de zilveren model
ik ben van plan om deze week 1 van deze 2 aan te kopen
vind een zwarte wel mooier maar is me niet zo veel geld verschil waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
kan iemand eens wat macro foto's posten gemaakt met zijn/haar 300d, en de gebruikte instellingen en lens posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

bennoone schreef op 24 oktober 2004 @ 21:21:
...
Ik was van het weekend bij mediamarkt en de verkoper vertelde dat de black een nieuwe type Beeldsensor had dan de zilveren 300D
Nu heb ik bij canon gezocht maar kan daar niets over terug vinden
...
Kan er ook nergens iets over vinden, volgens mij was het gewoon een verkooppraatje.
Toch ga ik voor de zwarte. Ik heb geen zin om continu spijt te hebben als ik de zilveren in m'n handen heb en die €80 extra ben ik zo vergeten.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

flagnite schreef op 24 oktober 2004 @ 19:04:
[...]

Q. What are the valid dates for the promotion?

A. The Canon EOS 300D promotion starts on the 15th October 2004 and ends on the 31st of January 2005. Last postmark date will be 28th Feb 2005.

(bron: http://canon.onlinerebates.com/faq.aspx)

Best handig eigenlijk, zo'n site met veelgestelde vragen :P
Ja, de actie begint op 15-10, maar geldt het dus niet voor camera's van voor die periode? Er staat niet expliciet dat de camera na de 15e gekocht moet zijn.

Zal wel niet...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Naar mijn idee zijn de zilveren en de zwarte hardware-matig gewoon precies hetzelfde!
Alleen de kleur is dus anders, en de zwarte heeft ook een USM lens ipv non-USM bij de zilveren versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Tha BasZ schreef op 24 oktober 2004 @ 22:48:
Naar mijn idee zijn de zilveren en de zwarte hardware-matig gewoon precies hetzelfde!
Alleen de kleur is dus anders, en de zwarte heeft ook een USM lens ipv non-USM bij de zilveren versie...
De zwarte komt niet altijd met een USM lens (bij foto konijnenberg bijvoorbeeld niet)!

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

reiker

dan jij!

Ik heb bij de Kral in Groningen een EOS300D Kit Black gezien waar dan weer wel een USM bij in zat... Naast de standaard lens dus. Prijs niet vermeld.

Betekent dit dat er naast de Black Kit met USM (zoals ik die gezien heb) ook een versie in omloop is die misschien niet de naam "Kit" heeft, en dus ook geen USM lens meegeleverd krijgt?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Bij Foto Talens (R'dam centrum) heb ik een zogenaamde 300D Black Kit (limited edition :?) gezien.
En dat was dus een zwarte 300D, met grip en USM lens...
Wel veels te duur, weet ik nog wel (precieze prijs is me ontschoten).
Raar trouwens dat er meerdere zwarte varianten zijn met of zonder USM.
Maar ja dat is net als met 300D zelf, de ene heet Digital Rebel / 300D / Digital Kiss.
Terwijl ze allemaal hardware-matig aan elkaar gelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Haaguit schreef op 24 oktober 2004 @ 22:24:
[...]

Ja, de actie begint op 15-10, maar geldt het dus niet voor camera's van voor die periode? Er staat niet expliciet dat de camera na de 15e gekocht moet zijn.

Zal wel niet...
Faktuurdatum moet inderdaad in de actieperiode vallen, anders geldt de actie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

flagnite schreef op 25 oktober 2004 @ 08:21:
[...]

Faktuurdatum moet inderdaad in de actieperiode vallen, anders geldt de actie niet.
Beetje creatief met de verkoper babbelen en er valt altijd wel wat te regelen denk ik zo. ;) (terugdenkend aan pc-prive-afschaf-praktijken...)
Wel een leuke actie vind ik, dat terwijl de 300D toch al redelijk goedkoop is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het over een ander kleurtje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

marteltor schreef op 24 oktober 2004 @ 21:37:
kan iemand eens wat macro foto's posten gemaakt met zijn/haar 300d, en de gebruikte instellingen en lens posten? :)
In het Macro topic [rml][ Verzamel] Macro foto's deel 3[/rml]

Staan een paar post van mijn 300D macro's, genomen met een EF50 f/2.5 Compact Macro.

[rml]mjl in "[ Verzamel] Macro foto's deel 3"[/rml]

[rml]mjl in "[ Verzamel] Macro foto's deel 3"[/rml]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

ik ga even lastig doen, maar waar kan ik die gratis 256 MB kaart halen? Ik heb geregistreerd voor de Canon Image Gateway en mn camera is van 4 september 2004, dus ik zou in aanmerking moeten komen, maar ik zie niets staan op CIG, en op canon.nl staat ook verder niets over deze actie.

Kan iemand me hier dus iets meer over vertellen?

Ik heb een WOS-post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de Sigma 50-500 zo 100 euro duurder bij konijnenberg als bij corne?? Trouwens mij volgende aanschaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:51:
Ligt het aan mij of is de Sigma 50-500 zo 100 euro duurder bij konijnenberg als bij corne?? Trouwens mij volgende aanschaf :P
Nee dat klopt gewoon hoor :) Maar is wel vaker zo hoor. Met het ene product is Konijnenberg goedkoper en met het andere is Corne weer goedkoper. Vind het ook een beetje raar, maar tis waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Houd die cropfactor van 1.6X eigenlijk ook in dat je wat je door de lens ziet niet precies is wat je later op de foto krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Mr_gadget schreef op 25 oktober 2004 @ 12:59:
Houd die cropfactor van 1.6X eigenlijk ook in dat je wat je door de lens ziet niet precies is wat je later op de foto krijgt?
moet je voor de gein eens de startpost lezen... :)
Daar wordt het een en ander uitgelegd over die cropfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Mr_gadget schreef op 25 oktober 2004 @ 12:59:
Ten eerste: Lees de startpost, daar staat het fenomeen cropfactor in uitgelegd

Ten tweede (heeft niks met de cropfactor te maken...) is mijn ervaring dat er op de uiteindelijke foto net iets meer staat dan je vanuit de zoeker verwacht (met de 300D dan dus ..), als je dus denkt van shit ik haal het net niet me die 17 mm dan moet je gewoon maar schieten want wellicht staat het er net wel op...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

mjl schreef op 25 oktober 2004 @ 14:28:
[...]

Ten eerste: Lees de startpost, daar staat het fenomeen cropfactor in uitgelegd

Ten tweede (heeft niks met de cropfactor te maken...) is mijn ervaring dat er op de uiteindelijke foto net iets meer staat dan je vanuit de zoeker verwacht (met de 300D dan dus ..), als je dus denkt van shit ik haal het net niet me die 17 mm dan moet je gewoon maar schieten want wellicht staat het er net wel op...
Komt omdat je via de zoeker 98% van het beeld ziet wat er op de CMOS valt*

*Die 98% kan een %'tje meer of minder zijn.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Beaves schreef op 25 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

Komt omdat je via de zoeker 98% van het beeld ziet wat er op de CMOS valt*

*Die 98% kan een %'tje meer of minder zijn.
Dat zei ik toch ?? maar dan in meer woorden ..... ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

marteltor schreef op 24 oktober 2004 @ 20:43:
kan iemand mij uitleggen wat het uberhaupt is? :X
Jahoor :)

1st curtain sync houd in dat op het moment dat je spiegel omhoog is en het gordijn voor je CMOS is weggeklapt, de flitser een lichtburst geeft. Aan het begin van de afdruk zegmaar.
2nd curtain sync is ietsjes ingewikkelder; je camera rekent uit hoe lang je flitser nodig heeft om het object uit te lichten, die hoeveelheid tijd voor het neerklappen van de spiegel en het gordijn gaat de flitser af. Aan het einde van de afdruk dus.

Stel je staat in het donker langs een weg, je cam op statief met 1/10 sluitertijd...
- 1st curtain: Er komt een auto van rechts aanrijden. Deze zie je uitgeflitst aan de rechterzijde van de foto, de achterlichten zie je vandaar oplichten, door het verlichte voertuig heen.
- 2nd curtain: Er komt een auto van rechts aanrijden. Je ziet lichtsporen van de voor en achterlichten van rechts naar links, waar de auto is uitgeflitst.

Je ziet een freeze van de startpositie en niet van de eindpositie, vaak ziet dat er vreselijk onnatuurlijk uit. Ik gebruik dan ook alleen 2nd curtain als ik een beetje waarheidsgetrouw beeld nastreef. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 25 oktober 2004 @ 19:19:
[...]

Jahoor :)

1st curtain sync houd in dat op het moment dat je spiegel omhoog is en het gordijn voor je CMOS is weggeklapt, de flitser een lichtburst geeft. Aan het begin van de afdruk zegmaar.
2nd curtain sync is ietsjes ingewikkelder; je camera rekent uit hoe lang je flitser nodig heeft om het object uit te lichten, die hoeveelheid tijd voor het neerklappen van de spiegel en het gordijn gaat de flitser af. Aan het einde van de afdruk dus.

Stel je staat in het donker langs een weg, je cam op statief met 1/10 sluitertijd...
- 1st curtain: Er komt een auto van rechts aanrijden. Deze zie je uitgeflitst aan de rechterzijde van de foto, de achterlichten zie je vandaar oplichten, door het verlichte voertuig heen.
- 2nd curtain: Er komt een auto van rechts aanrijden. Je ziet lichtsporen van de voor en achterlichten van rechts naar links, waar de auto is uitgeflitst.

Je ziet een freeze van de startpositie en niet van de eindpositie, vaak ziet dat er vreselijk onnatuurlijk uit. Ik gebruik dan ook alleen 2nd curtain als ik een beetje waarheidsgetrouw beeld nastreef. :)
1st en 2nd curtain heeft te maken met de twee gordijnen die er zijn in de camera en bij 2nd curtain sync vuurt de flitser net voor het dichtgaan van het tweede gordijn een flits en dan krijg je inderdaad het effect van lichtsporen die het uitgeflitste onderwerp volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze pdf-file kan je na de hack wel net voor 2nd curtain flitsen, of het werkt!! geen idee :? doe nog niet aan de hack, dus misschien kan iemand anders dit bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:31:
[...]

1st en 2nd curtain heeft te maken met de twee gordijnen die er zijn in de camera en bij 2nd curtain sync vuurt de flitser net voor het dichtgaan van het tweede gordijn een flits en dan krijg je inderdaad het effect van lichtsporen die het uitgeflitste onderwerp volgen.
Dat zeg ik ;)
Floris schreef op 25 oktober 2004 @ 19:19:
[...]

8<

1st curtain sync houdt in dat op het moment dat je spiegel omhoog is en het gordijn voor je CMOS is weggeklapt, de flitser een lichtburst geeft. Aan het begin van de afdruk zegmaar.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt inderdaad op hetzelfde neer, maar je zei het gordijn, maar er zijn er dus 2 maar dat wist je blijkbaar al... maar weet jij toevallig of met firmware hack dit wel kan op de 300D? (zie mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:20:
[...]

komt inderdaad op hetzelfde neer, maar je zei het gordijn, maar er zijn er dus 2 maar dat wist je blijkbaar al... maar weet jij toevallig of met firmware hack dit wel kan op de 300D? (zie mijn vorige post)
Nee, werkt niet.

Zie breinonline in De Canon EOS 300D *part 4* voor wat wel kan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dank u voor de uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff over die actie van Canon met die eos300d, kon het zo snel niet vinden op de canon site.
Geldt die actie alleen bij winkels of kun je ook bij online zaken (wel nederlandse) 100 euro terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
volgens mij ligt het er aan of je een digital rebel hebt of niet. Digital rebel kan bij canon misschien nog wel eens als een andere camera gezien worden. En dat het via een internetshop gekocht is zal ze denk ik een worst zijn ;)

offtopic:
Ik heb zojuist in de rommelkast van mn pa zitten snuffelen en daar zn oude slr met 35-105 lens gevonden (+ teleconverter en 3 (!) flitsers). Weer eens wat anders om mee te spelen dan m`n canon s30 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door marteltor op 26-10-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Hmm met een 420EX en 550EX kan het in deze post(s) weer wel:

mjl in "De Canon EOS 300D *part 4*"

2nd curtain kan dan dus wel met de 300D icm een 420EX of 550EX (en de 580EX neem ik aan).

FEC kan alleen met de 550EX (en 580EX?) of met de 420EX icm de firmwarehack.

edit:
(please correct me if I'm wrong ...)

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 27-10-2004 11:08 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Als de flitser FEC en/of flitsen op het tweede gordijn ondersteund, dan kan je dit op de flitser instellen en gebruiken.
FEC ondersteuning kan op de camera gebracht worden met de firmware hack. Flitsen op het tweede gordijn niet (wel in te stellen, maar werkt niet).

Sim-pel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Heb nog steeds geen reactie van Canon over wel/niet geldig zijn van de cashback actie op 300D kits die voor de Duitse markt zijn bedoeld en in Nederland worden verkocht. Inmiddels 3 dagen verder, dus tot zover hun streven om binnen 48 uur te reageren... :(
Verder: de zwarte kits die Crown Group (zie marktplaats.nl) aanbiedt blijken Digital Rebels te zijn. Dus ook daarbij geen geld terug. Bovendien zit er de standaard kitlens bij, niet de USM versie. En dan vind ik 849 euro (949 met batterygrip) eigenlijk nog aan de prijzige kant.
Iemand een idee waar wel een zwarte 300D kit ("echte" 300D dus) met USM lens te koop is voor een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

JME schreef op 27 oktober 2004 @ 23:23:
Heb nog steeds geen reactie van Canon over wel/niet geldig zijn van de cashback actie op 300D kits die voor de Duitse markt zijn bedoeld en in Nederland worden verkocht. Inmiddels 3 dagen verder, dus tot zover hun streven om binnen 48 uur te reageren... :(
Verder: de zwarte kits die Crown Group (zie marktplaats.nl) aanbiedt blijken Digital Rebels te zijn. Dus ook daarbij geen geld terug. Bovendien zit er de standaard kitlens bij, niet de USM versie. En dan vind ik 849 euro (949 met batterygrip) eigenlijk nog aan de prijzige kant.
Iemand een idee waar wel een zwarte 300D kit ("echte" 300D dus) met USM lens te koop is voor een schappelijke prijs?
Verkopen ze Foto Konijnenberg niet de 300D black kit tegen een schappelijke prijs???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij konijn is tie zwarte: 1099,- incl. BG-E1 grip (en ook nog als je hem voor 31 december koopt een gratis 256 mb kaart en voor 31 januari 2005 100,- retour bij Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 13:13:
Bij konijn is tie zwarte: 1099,- incl. BG-E1 grip (en ook nog als je hem voor 31 december koopt een gratis 256 mb kaart en voor 31 januari 2005 100,- retour bij Canon.
Wat zijn nou eigenlijk de voorwaarden voor die 256 mb kaart?? Ik heb namelijk in september 2004 de 300D gekocht, kom ik er dan voor in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 13:41:
[...]

Wat zijn nou eigenlijk de voorwaarden voor die 256 mb kaart?? Ik heb namelijk in september 2004 de 300D gekocht, kom ik er dan voor in aanmerking?
Misschien staat hier wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas, staat alleen info over cashback en niet over die cf-kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah het staat gewoon op de nederlandse canon pagina:

http://www.canon.nl/For_Home/Acties/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Is er een mogelijkheid om de automatische stand(en) toch RAW te fotograferen? Ik heb een hele tijd zitten prutsen, maar de mogelijkheid staat er voor zover ik kan zien niet bij in de auto-modus. Toch lijkt het me makkelijk, bijvoorbeeld met het corrigeren van witbalans.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op 28 oktober 2004 @ 15:56:
Is er een mogelijkheid om de automatische stand(en) toch RAW te fotograferen? Ik heb een hele tijd zitten prutsen, maar de mogelijkheid staat er voor zover ik kan zien niet bij in de auto-modus. Toch lijkt het me makkelijk, bijvoorbeeld met het corrigeren van witbalans.
Helaas, dit kan alleen in de creative modi. Een methode kan zijn om ion de automatische modus de instellingen te bekijken en deze in de crea-modi in te voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto-modus is voor mietjes! :P ;) hehe muhahahaaa

Je kan dus neem ik aan niet raw kiezen in menu bij auto-modus... Dan zal het waarschijnlijk niet kunnen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:12:
Auto-modus is voor mietjes! :P ;) hehe muhahahaaa

Je kan dus neem ik aan niet raw kiezen in menu bij auto-modus... Dan zal het waarschijnlijk niet kunnen.. :?
Nee, maar ergens in de handleiding staat ook precies wat je waar kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De 'creatieve modus' levert eenvoudigweg alleen .jpg's.
Ga je naar Tv/Av/M dan kan je .CRW's kiezen.

Vraag me ineens af of mijn cam op "P" wel .CRW uitpoept...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Floris schreef op 28 oktober 2004 @ 16:18:
De 'creatieve modus' levert eenvoudigweg alleen .jpg's.
Ga je naar Tv/Av/M dan kan je .CRW's kiezen.

Vraag me ineens af of mijn cam op "P" wel .CRW uitpoept...
in "P" poept ie gewoon RAW, dus alleen de flits hoef je dan zelf bedienen ....

Je kunt het zien aan de LCD display boven het kleurenscherm, rechts onderin staat het RAW logo als je in RAW kunt schieten en dit schakeld in de "auto" modes over naar de L instelling.

[ Voor 27% gewijzigd door mjl op 28-10-2004 16:24 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennoone
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 11:42
ik vond op deze site http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/Begin.htm
een Canon Digital Rebel SLR Camera Body Kit with 18-55/3.5-5.6 Lens and extra battery - U.S.A.
maar ze adverteren met Attention this price is including the Canon Cash Back. For your convenience we claimed the Canon Cash Back for you and calculated it in this price

dus de geld terug actie geld ook voor een rebel model????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar dan lijkt het wat meer Europees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
bennoone schreef op 28 oktober 2004 @ 18:44:
For your convenience we claimed the Canon Cash Back for you and calculated it in this price

dus de geld terug actie geld ook voor een rebel model????????????????
Dat is een redelijk normale prijs voor een Rebel, dus lijkt sterk op geblaat imho. Klinkt een beetje als goedhoudertje om te voorkomen dat mensen naar een winkel gaan met de Europese versie.

offtopic:
En het menu van die site knippert in firefox... :X

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ik heb mijn camera in september gekocht en kom dus helaas net niet in aanmerking voor de cashback. Wel zou ik eigenlijk die 256 mb cf-kaart krijgen, maarja op mijn 300d doos is dus nergens zo'n sticker te bekennen!!!! :( Naja maar een mailtje naar canon gestuurd.... hopelijk reageren ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 19:14:
mmm ik heb mijn camera in september gekocht en kom dus helaas net niet in aanmerking voor de cashback. Wel zou ik eigenlijk die 256 mb cf-kaart krijgen, maarja op mijn 300d doos is dus nergens zo'n sticker te bekennen!!!! :( Naja maar een mailtje naar canon gestuurd.... hopelijk reageren ze
Ja, let us know als je wat weet...
Zal wel lang duren bij Canon voordat ze terugmailen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Volgens mij staat er niets speciaals op die sticker, dus moet het vanzelf goed gaan als je je registreert voor Canon Image Gateway zoals de actie vereist?

Update, inmiddels zelf ervaring: Voutloos in "De Canon EOS 300D *part 4*"

[ Voor 26% gewijzigd door Voutloos op 31-10-2004 20:04 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

mjl schreef op 28 oktober 2004 @ 16:22:
[...]

in "P" poept ie gewoon RAW, dus alleen de flits hoef je dan zelf bedienen ....

Je kunt het zien aan de LCD display boven het kleurenscherm, rechts onderin staat het RAW logo als je in RAW kunt schieten en dit schakeld in de "auto" modes over naar de L instelling.
Ik heb een andere cam dan jij denkt geloof ik, mijn 2e LCD-schermpje zit onder het kleurenschermpje, en heeft uberhauptgeen 'creatieve modi' ook, ook een flitser zit er niet in, maar ik heb inmiddels uitgevonden dat mijn cam ook RAW in de P-stand schieten kan.

(Niet dat ik ooit in P kom en niet dat ik dan ook nog de wens heb RAW te schieten :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Floris schreef op 28 oktober 2004 @ 23:08:
[...]

Ik heb een andere cam dan jij denkt geloof ik, mijn 2e LCD-schermpje zit onder het kleurenschermpje, en heeft uberhauptgeen 'creatieve modi' ook, ook een flitser zit er niet in, maar ik heb inmiddels uitgevonden dat mijn cam ook RAW in de P-stand schieten kan.
Alweer zo'n meeprater die eigenlijk geen 300D heeft ;)

We kunnen dit topic beter het algemeen Canon DSLR topic noemen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mijn rebel uitvoering gekocht op 4-10-04 dingt ook NIET mee naar de gratis 256 Mb kaart. :( De nummers van de camera worden simpelweg niet geaccepteerd. Je het een nummer nodig wat op de promotiesticker zit en die zit er niet op. Of Konijnenberg verkoopt ook nog hele oude voorraad...

[ Voor 16% gewijzigd door superduper op 29-10-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op 29 oktober 2004 @ 09:12:
Mijn rebel uitvoering gekocht op 4-10-04 dingt ook NIET mee naar de gratis 256 Mb kaart. :( De nummers van de camera worden simpelweg niet geaccepteerd. Je het een nummer nodig wat op de promotiesticker zit en die zit er niet op. Of Konijnenberg verkoopt ook nog hele oude voorraad...
Inderdaad, je hebt die promotiecode nodig en die zit er op mijn 300D dus mooi ook niet op! Dan boeit het op zich toch niet dat het oude voorraad is, ik heb dat ding gekocht na 1 september! Maar goed ik hoop snel wat te horen van canon en dan laat ik wel weten hoe of wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Floris schreef op 28 oktober 2004 @ 23:08:
[...]

(Niet dat ik ooit in P kom en niet dat ik dan ook nog de wens heb RAW te schieten :P)
Het gaat over de 300D hier Floris, en jij hebt die niet .... het antwoord was ook voor 300D gebruikers.
breinonline schreef op 29 oktober 2004 @ 07:41:
[...]
Alweer zo'n meeprater die eigenlijk geen 300D heeft ;)

We kunnen dit topic beter het algemeen Canon DSLR topic noemen... 8)7
Beetje flauw, Floris heeft zeer zinnige input in dit topic, dat hij geen 300D heeft wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door mjl op 29-10-2004 14:44 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De actie van de cash back en van de 256 MB is alleen geldig voor Europese modellen. Wanneer je een Rebel hebt, dan kun je dat sowieso op je buik schrijven. Heb je je 300D gekocht na 1 september (als de actie dan ingaat, ik neem dat maar aan van iemand hierboven) en je hebt geen sticker, dan moet je even contact opnemen met de winkel waar je de cam hebt gekocht. Zij krijgen namelijk van Canon nog stickers voor de camera's van de oude voorraad! Ga dus niet naar Canon toe, maar naar de winkel waar je de camera hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op 29 oktober 2004 @ 14:43:
[...]

Het gaat over de 300D hier Floris, en jij hebt die niet .... het antwoord was ook voor 300D gebruikers.

[...]

Beetje flauw, Floris heeft zeer zinnige input in dit topic, dat hij geen 300D heeft wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.
Ben dan benieuwd welke camera Floris dan WEL heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:14:
[...]

Ben dan benieuwd welke camera Floris dan WEL heeft....
De 1D-II :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:52:
De actie van de cash back en van de 256 MB is alleen geldig voor Europese modellen. Wanneer je een Rebel hebt, dan kun je dat sowieso op je buik schrijven. Heb je je 300D gekocht na 1 september (als de actie dan ingaat, ik neem dat maar aan van iemand hierboven) en je hebt geen sticker, dan moet je even contact opnemen met de winkel waar je de cam hebt gekocht. Zij krijgen namelijk van Canon nog stickers voor de camera's van de oude voorraad! Ga dus niet naar Canon toe, maar naar de winkel waar je de camera hebt gekocht.
Heb de betreffende winkel ook maar een mailtje gestuurd... Dit is natuurlijk wel het minder fijne van dingen bij internetwinkels bestellen, maarja het prijsverschil is misschien wel een 1g kaartje waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al antwoord gekregen, maarja zij zeggen dat er helaas niets aan te doen valt en dat ik wel een (snellere) CF-kaart met korting kan krijgen van hen, dus ik heb maar gevraagd wat voor prijs ze dan vragen en dan zie ik wel of ik dat er voor over heb. Ik heb nu 512 mb en daar kan ik voorlopig nog wel even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullshit, als het een Europees model is kunnen zij via Canon stickers aanvragen voor de modellen die zij nog op voorraad hebben. Heb vorige week vrijdag nog met een vertegenwoordiger van Canon om de tafel gezeten. Tenzij die "winkel" hem via een tussenhandelaar heeft gekocht. Ik heb geen idee hoe het dan verloopt. Stuur dat bedrijf iig nog een e-mail en vertel dat zij die stickers kunnen aanvragen (en doorsturen naar jou) via Canon. Als ze dan met een lulverhaal aankomen moet je even vragen wie hun leverancier is. Als je vragen hebt, kun je me mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

mjl schreef op 29 oktober 2004 @ 14:43:
[...]
De ;) niet gezien? Het valt me gewoon op dat alle DSLR gebruikers, van 300D tot D70 tot 1D hier meepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

breinonline schreef op 29 oktober 2004 @ 17:00:
[...]

De ;) niet gezien? Het valt me gewoon op dat alle DSLR gebruikers, van 300D tot D70 tot 1D hier meepraat.
Juh, we zijn met zijn alleen wel een beetje actief in de relevante threads. Het is dat ik de tijd niet echt meer heb, anders zou ik in de KM-D7D thread ook wel meedoen denk ik :)

Ik heb overigens een S45, 10D en 1D-MarkII. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een nieuw icoon ;)

BTW dat D7D topic houd ik wel voor je in de gaten (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

breinonline schreef op 29 oktober 2004 @ 17:00:
[...]

En toch blijven ze heel slordig in de topic-titel 300D aanhouden.
Noem het dan gewoon Algemeen Canon DSLR oid :P

[edit]
onzin om er een nieuw topic voor aan te maken.. dus maar hier:

Weet er iemand een goede/betrouwbare site met vergelijkingen tussen flittsers comp. met de 10D?

Het mooist zou zijn met de 550EX en 54MZ erin
/edit]

[ Voor 26% gewijzigd door CrushOne op 29-10-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier. Je moet alleen ff checken welke ook daadwerkelijk compatible zijn. Ik denk iig de E-TTL flitsers.

/me zou zich persoonlijk beperken tot origineel en Metz, maar dat terzijde....
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.