PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan de body canon eos 300D is in pricewatch 750 euroTukk schreef op 06 november 2004 @ 11:39:
[...]
Mea culpa, je hebt gelijk.![]()
Ok, het mag niet. Maar voor hoeveel weet je een 300D te koop in Duitsland. Een 300D kost in NL ongeveer 850 tot 900 euro. Zo'n import Rebel 750 euro. Het maakt dus niet uit wat voor 1 je koopt. Maar als ze in Duitsland 700 Euro zijn, dan heeft het nut om ze daar vandaan te laten komen, ook al krijg je geen geld terug.

www.casarodriguillo.com
http://www.inkoopacties.net/ia/dgjbw49q
Mijn XS-Drive gaat dus de deur uit, dit ding is mij veel beter gebleken.
-------
Die van de pricewatch voor 750 euro's zijn Rebels, geen Europese Eos 300D, maar Amerikaanse. Geen 100 euro terug dus.MicDis schreef op 08 november 2004 @ 21:20:
[...]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan de body canon eos 300D is in pricewatch 750 euro. -100 euro is ie dus... 650 euro. En dan ga jij in duitsland halen :?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik zie in pricewatch maar één leverancier staan voor €125. Stel dat we darbij de Hitachi 40Gb doen a €50, dan zit je toch ruim onder de €225 die hij kost als een winkel hem in elkaar schroeft.mjl schreef op 08 november 2004 @ 22:13:
Aangezien er hier wellicht geintereseerden zijn alhier een Inkoop Actie (IA) voor een Compact Drive, een zeer snelle imagetank ala een X's - Drive
* Haaguit twijfelt...
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Ja en als je dat doet inclusief de korting bij grotere hoeveelheden dan wordt het nog goedkoper (zie de AC ... staan ook losse HD's bij !!) Ik ga zelf liever voor Toshiba, maar als het zoveel scheelt met een hitachi dan kunnen we die als vervanger van de toshiba 40GB instellen (ik ga zelf zowiezo voor een Toshiba 80GB) - post je sugesties maar in het bijbehorende forem van de inkoopactie/animocheck !Haaguit schreef op 09 november 2004 @ 10:45:
[...]
Ik zie in pricewatch maar één leverancier staan voor €125. Stel dat we darbij de Hitachi 40Gb doen a €50, dan zit je toch ruim onder de €225 die hij kost als een winkel hem in elkaar schroeft.
* Haaguit twijfelt...
[ Voor 26% gewijzigd door mjl op 09-11-2004 11:42 ]
-------
Hoe weet je wanneer een winkel de europese verkoopt of de ander? Staat op siteTukk schreef op 08 november 2004 @ 22:31:
[...]
Die van de pricewatch voor 750 euro's zijn Rebels, geen Europese Eos 300D, maar Amerikaanse. Geen 100 euro terug dus.
Zijn er verder nog andere min punten aan een rebel? Vast al een keer langs gekomen
Die rebel versie is 750 euro een europese versie met 100 euro er af is nog steeds duurder geloof ik
[ Voor 25% gewijzigd door Micha op 09-11-2004 19:11 ]
Digital Rebel is hardware-matig 100% hetzelfde als een 300D...MicDis schreef op 09 november 2004 @ 19:05:
[...]
Hoe weet je wanneer een winkel de europese verkoopt of de ander? Staat op siteCanon EOS 300D (US) 12 750.00
Zijn er verder nog andere min punten aan een rebel? Vast al een keer langs gekomen.
Die rebel versie is 750 euro een europese versie met 100 euro er af is nog steeds duurder geloof ik
Alleen qua garanties is het volgens mij anders en dus ook met die cash-back-shit.
En ja, het is al meerdere malen voorbij gekomen
Ik heb zaterdag een Europese gekocht voor 1039 euro (met grip).MicDis schreef op 09 november 2004 @ 19:05:
[...]
Hoe weet je wanneer een winkel de europese verkoopt of de ander? Staat op siteCanon EOS 300D (US) 12 750.00
Zijn er verder nog andere min punten aan een rebel? Vast al een keer langs gekomen.
Een grip kost je een kleine 150 euro, dus de body met de standaardlens is een kleine 900 euro. Daar gaat dan weer euro cash back vanaf. Daarbij krijg ik ook nog een 256 Mb kaartje van canon.
Oftewel, geen prijs verschil.
De reden waarom ik een europese heb gekocht is de winkel, een kleiner fotowinkeltje in centrum Utrecht, niet zo'n grote (soms arrogante) Internetwinkel.
[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 09-11-2004 22:05 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Voor mij maakt het niet uit krijg toch nooit 1039 euro bij elkaar voor 1 februarieTukk schreef op 09 november 2004 @ 20:28:
[...]
Ik heb zaterdag een Europese gekocht voor 1039 euro (met grip).
Een grip kost je een kleine 150 euro, dus de body met de standaardlens is een kleine 900 euro. Daar gaat dan weer euro cash back vanaf. Daarbij krijg ik ook nog een 256 Mb kaartje van canon.
De reden waarom ik en europese heb gekocht is de winkel, een kleiner fotowinkeltje in centrum Utrecht, niet zo'n grote (soms arrogante) Internetwinkel.
Welke zaak in Utrecht bedoel je? Ken er 2 die zitten dichtbij elkaar, alleen ben de straatnaam ff kwijt.Tukk schreef op 09 november 2004 @ 20:28:
[...]
Ik heb zaterdag een Europese gekocht voor 1039 euro (met grip).
De reden waarom ik een europese heb gekocht is de winkel, een kleiner fotowinkeltje in centrum Utrecht, niet zo'n grote (soms arrogante) Internetwinkel.
Vlakbij de Dom in ieder geval.
BTW, het is een Sandisk 256Mb
Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand
Lijnmarkt bedoel je denk ik. Boekhorst en Patent (geloof ik)Tha BasZ schreef op 09 november 2004 @ 22:35:
[...]
Welke zaak in Utrecht bedoel je? Ken er 2 die zitten dichtbij elkaar, alleen ben de straatnaam ff kwijt.
Vlakbij de Dom in ieder geval.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Yep, die bedoelde ik inderdaad.Amphora schreef op 10 november 2004 @ 11:18:
[...]
Lijnmarkt bedoel je denk ik. Boekhorst en Patent (geloof ik)
Vanochtend nog even gekeken welke straatnaam het was, toen ik naar me werk (UU) liep.
Was er gisteren nog ff bij alle2 de zaken voor een 50mm 1.8 MKII, maar bij alle2 was die uitverkocht (en achteraf ook te duur).
Nu ga ik vrijdagavond ff langs bij Foto Konijnenberg om hem op te halen, wel een stukje rijden maar wil ook wel eens ff een keer kijken daar...
Ik dacht hey gaaf, zo'n ding moet ik ook nog hebben! Blijken de prijzen veel te duurmjl schreef op 08 november 2004 @ 22:13:
Aangezien er hier wellicht geintereseerden zijn alhier een Inkoop Actie (IA) voor een Compact Drive, een zeer snelle imagetank ala een X's - Drive

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Hèhè.. Ik had de laatste gekocht vorige week :-) Ok hij is bij konijn 2 tientjes goedkoper maar had em direct nodig en het was al half vijf op zaterdag middag dus word lastig om em ergens anders te halen.Tha BasZ schreef op 10 november 2004 @ 11:37:
[...]
Was er gisteren nog ff bij alle2 de zaken voor een 50mm 1.8 MKII, maar bij alle2 was die uitverkocht (en achteraf ook te duur).
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Dus JIJ was het!!Amphora schreef op 10 november 2004 @ 12:21:
[...]
Hèhè.. Ik had de laatste gekocht vorige week :-) Ok hij is bij konijn 2 tientjes goedkoper maar had em direct nodig en het was al half vijf op zaterdag middag dus word lastig om em ergens anders te halen.
Ik heb hem ook voor zaterdag-middag nodig, dus daarom ga ik er ff langs ipv via rembours.
Kan ik gelijk ff rondkijken daar, vind ik altijd wel leuk...
Vandaag de 300D photokit incl grip & 55-200 USM gekocht....ben weer helemaal addicted. Ik mijn vorige post schreef ik nog mijn eisenpakket en de verwachtingen worden meer dan waar gemaakt. (alleen loop ik nu wel met de grip, dus kleiner dan vorige cam issie niet)
In merk wel dat als ik de cam licht tilt/beweeg dat de shutter lijkt te rammelen, is dit een standaard 300D feature of zal ik er even mee teruggaan vandeweek?
[ Voor 16% gewijzigd door MissingDog op 13-11-2004 23:37 . Reden: typo ]
Verwijderd
zeker dat het de shutter is ?MissingDog schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:48:
MissingDog voelt zich helemaal 't heertje
Ik merk wel dat als ik de cam licht tilt/beweeg dat de shutter lijkt te rammelen, is dit een standaard 300D feature of zal ik er even mee teruggaan vandeweek?
Bij mij zit er nl een beetje spel op het oogstukje (weet de juiste term niet
Ben er al achter, zijn die metalen armpjes van de ingebouwde flits die binnenin iets speling hebben.....gelukkigVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:55:
[...]
zeker dat het de shutter is ?
Bij mij zit er nl een beetje spel op het oogstukje (weet de juiste term niet) en dat maakt ook een rammelend geluid als ik het toestel beweeg. Moet er eens met je vinger op drukken terwijl je met de camera beweegt
[ Voor 6% gewijzigd door MissingDog op 13-11-2004 23:19 ]
Verwijderd
Mmm, Wehkamp verkoopt 'm ook hoor. Pas nog behoorlijk in prijs verlaagd. Als je nu het bedrag betaalt wat je wel hebt en aflost wat je nog moet hebben, zal de rente gering zijn, mits je al een eind op weg wasMicDis schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 21:24:
[...]
Voor mij maakt het niet uit krijg toch nooit 1039 euro bij elkaar voor 1 februarieNouja dan maar een ander...
En....voor 't geval dat....ik werk niet voor of bij Wehkamp.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 01:49 ]
Verwijderd
Ik heb zo'n ding gekocht maar 't werkt niet. Ook niet als ik de verbinding naar de oortelefoon verwijder (zoals elders geadviseerd). Dus mooi niet doen! Geld weggegooid.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 11:15:
waar kan je trouwens zo'n headset nu nog vandaan halen??
kan dat hiermee? http://www.halfords.nl/sh...ndsfree&product_id=180862
Verwijderd
B.v.d.
Groetjes, Anton
Als ik een nieuwe 300D heb gekocht, ga ik jou toch niet die code geven?Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 08:57:
Ik heb wel die promotiepagina als ik inlog, dus mijn serienummer valt blijkbaar wel binnen de periode (vorige week gekocht bij digitalstreet), maar ik heb die promtiecode niet, heeft iemand zo'n promotiecode voor me?
B.v.d.
Groetjes, Anton
Dan kan ik zelf die 256 Mb niet meer ontvangen.
Ik neem aan dat het je over die 256 Mb te doen is
Welkom op GOT

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 14-11-2004 10:39 ]
Verwijderd
Ik zou zeggen vergelijkbare kwaliteit.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 02:40:
Ik vond hier nog een paar jaar oud stuk Canon glas, de EF 28-80 1:3.5-5.6 die ik bij mijn 500N gebruikte. Weet iemand of die beter is dan de EFS 18-55 kit-lens?
Ik hoop dat ik het zelf op kan lossen.. want dat naar Canon sturen is altijd zo'n geneuzel
Stof is waarschijnlijker, maak je toestel eens open en kijk hem eens na (zie voor hoe je dat precies doet de handleiding, je wilt je toestel niet beschadigen). Of je gaat ermee naar een fotozaak, die kunnen ook voor jou kijken wat er mis isCRu5H0n3 schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:59:
Sinds kort heb ik een vette rode punt in mn foto's zitten. Iemand enig idee of dit stof is? Of is er iets mis met mn CCD?
Ik hoop dat ik het zelf op kan lossen.. want dat naar Canon sturen is altijd zo'n geneuzel
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Ik had dus dit weekend ook zo'n ding gekocht en het werkte in eerrste instantie ook niet.. Probleem is echter dat de connector die in de camera moet uit 4 delen bestaat, terwijl er maar 2 nodig zijn (de voorste en de achterste) de contzcten in de camera zijn echter zo geplaatst dat het 2e en 3e deel van de plug hierop vallen. Zodat het knopje dus niet werkt. Wat ik gedaan heb is mbv soldeerbout het eerste en 2e deel met elkaar verbonden en het 3e en 4e deel (zodat je nu eigenlijk 2 aparte delen krijgt) en dan werkt hij wel!... Maarja een hoop geklooi dus en niet aan te raden als je niet goed met een soldeerbout kan omgaan... Ik heb trouwens een klein koperdraadje gebruikt bij het solderen. Ik zal vanavond wel een foto opsturen van de constructie voor de duidelijkheid. maarja na een hoop geklooi heb ik nu wel een draadontspanner voor 5 euro ipv 30/40?? wat echt absurd is! Want het enige wat je met dat ding doet is een stroompje doorlaten, ofwel een gesloten kringetje maken...Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 02:34:
[...]
Ik heb zo'n ding gekocht maar 't werkt niet. Ook niet als ik de verbinding naar de oortelefoon verwijder (zoals elders geadviseerd). Dus mooi niet doen! Geld weggegooid.
Zo'n Compact drive is gewoonweg een stuk kleiner en handelbaarder dan het meeslepen van een hele laptop. En je hebt meteen een lader voor je AA-batterijen bij je op vakantie (handig voor je speedlite ...).wibblemoo schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 18:49:
hoe snel schrijft dat ding weg dan ? zou 't een voordeel bieden over het gebruik van een notebook ? (buiten het feit van mobiliteit en gebruiksgemak)
Zie ook dit topic: [rml][ imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic[/rml]
Ja reken nog wel de invoerbelastingBTW (19%) erbij en je verzendkosten (40AU$) zie dit topic voor een prijsvergelijking..: [rml][ imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic[/rml]McFlipp schreef op woensdag 10 november 2004 @ 11:49:
[...]
Ik dacht hey gaaf, zo'n ding moet ik ook nog hebben! Blijken de prijzen veel te duurBij Powerinnumbers is het allemaal veel goedkoper en dat is niet eens een IA...
[ Voor 37% gewijzigd door mjl op 15-11-2004 13:52 ]
-------
Ik neem aan dat de zonnekap er aan de buitenkand op schuift/klikt ? Een filter schroef je daar binnen op je lens, dus je kunt je zonnekap en filter(s) tegelijk gebruiken.JME schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:21:
Iemand ervaring met het tegelijk gebruiken van zowel een UV filter als ook de EW-60 zonnekap op de kitlens van de 300D? Als ik zie hoe de zonnekap wordt bevestigd, lijkt het mij dat daar nooit meer een (standaard) UV filter tussen gaat passen...
Floris schreef op 13 oktober 2004 @ 13:40:
[...]
De 300D heeft voor zover ik zo snel kan bedenken uberhaupt geen FEC. Ik had het overigens ook alleen over de 2nd Curtain sync.
mjl schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 13:53:Klopt, maar ik las dat review en bedacht me dat FEC wel handig is en dat kan met de 550EX wel zonder dat de 300D het zo ondersteund (volgens deze review dus). De 420ex kan wel FEC met de 10D of 20D, 1D etc. Dus als je wellicht de gehackte firmware gebruikt werkt het wel. Hier dan dus de vraag of iemand dat geprobeerd heeft met een 420ex en of dat dan ook werkt.
Floris schreef op 13 oktober 2004 @ 13:40:Heb mijn 420 overigens nog nooit op mijn 1D2 gehad, heb namelijk een 550EX bij de cam gekocht; wil nu een 580, maar echt die 420 niet meer. Helaas is het voetje kapot, anders kon ik hem nog als fill-in flash gebruiken waarbij de 550/580 als remote werkt.
Ik heb nu dus eindelijk een 2dehands Speedlite 550EX op de kop weten te tikken, heerlijke flits !! FEC en 2nd curtain zonder firmware hack. Zonder plafondbounce even -2/3 instellen met 2 vinger bewegingen en je hebt een super belichting.mjl schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 13:53:Nou zodra je de 550ex geschikt weg wilt doen hou ik me aanbevolen !!
[ Voor 63% gewijzigd door mjl op 15-11-2004 18:12 ]
-------
Heb 2x iets besteld bij die winkel (uit Enschede...) en geen problemen gehad. De accu's (1500 mAh) werken prima...JME schreef op woensdag 10 november 2004 @ 00:50:
Misschien een beetje off-topic, maar heeft iemand ervaring met BP-511 kloon-accu's en is daar een ervaringenthread of testpagina over? Zit te denken over de kloon van www.poweraccu.nl (ViMAC). Goed spul?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Gebruik je twee klonen, of heb je 1 Canon accu en 1 kloon?Mooooody schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:11:
[...]
Heb 2x iets besteld bij die winkel (uit Enschede...) en geen problemen gehad. De accu's (1500 mAh) werken prima...
Verwijderd
hier dus het plaatje:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:30:
[...]
Ik had dus dit weekend ook zo'n ding gekocht en het werkte in eerrste instantie ook niet.. Probleem is echter dat de connector die in de camera moet uit 4 delen bestaat, terwijl er maar 2 nodig zijn (de voorste en de achterste) de contzcten in de camera zijn echter zo geplaatst dat het 2e en 3e deel van de plug hierop vallen. Zodat het knopje dus niet werkt. Wat ik gedaan heb is mbv soldeerbout het eerste en 2e deel met elkaar verbonden en het 3e en 4e deel (zodat je nu eigenlijk 2 aparte delen krijgt) en dan werkt hij wel!... Maarja een hoop geklooi dus en niet aan te raden als je niet goed met een soldeerbout kan omgaan... Ik heb trouwens een klein koperdraadje gebruikt bij het solderen. Ik zal vanavond wel een foto opsturen van de constructie voor de duidelijkheid. maarja na een hoop geklooi heb ik nu wel een draadontspanner voor 5 euro ipv 30/40?? wat echt absurd is! Want het enige wat je met dat ding doet is een stroompje doorlaten, ofwel een gesloten kringetje maken...
Waar de rode pijltjes zitten, die punten worden verbonden bij indrukken van het knopje. Bij de blauwe pijlen zitten ongeveer de connectoren in de camera, dus werkt het knopje niet. Bovenaan zie je dus dat 1e en 2e deel aan elkaar gesoldeerd zijn en het 3e en 4e deel ook... Dus met wat moeite heb ik het aan de praat gekregen. Ik heb met een vijltje het tin goed geschaafd, zodat de plug goed past en er geen tin eventueel in de camera kan komen!!! Mocht je het zelf willen proberen... Succes! Tja een canon remote is makkelijker, maar 8x zo duur ongeveer...

Verwijderd
kun je niet in de bediening ( het knopje ) even iets door solderen?Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:05:
[...]
hier dus het plaatje:
Waar de rode pijltjes zitten, die punten worden verbonden bij indrukken van het knopje. Bij de blauwe pijlen zitten ongeveer de connectoren in de camera, dus werkt het knopje niet. Bovenaan zie je dus dat 1e en 2e deel aan elkaar gesoldeerd zijn en het 3e en 4e deel ook... Dus met wat moeite heb ik het aan de praat gekregen. Ik heb met een vijltje het tin goed geschaafd, zodat de plug goed past en er geen tin eventueel in de camera kan komen!!! Mocht je het zelf willen proberen... Succes! Tja een canon remote is makkelijker, maar 8x zo duur ongeveer...
[afbeelding]
Verwijderd
Had ook gekund, maar de behuizing daarvan zit vrij dicht, dit ging ook goed op zich...Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:58:
[...]
kun je niet in de bediening ( het knopje ) even iets door solderen?
Verwijderd
Kijk daar was ik naar op zoek, nu een beetje laat want heb zelf al lopen klooien...Jasper schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:28:
Meer info voor het zelf maken van een remote: http://www.chantalcurrid.com/remoteControl.htm
Verschil tussen die remote en die ik nu heb is dat die van hun uit 3 delen bestaat:

en die van mij nu dus uit 2

Ik heb dus geen ring meer (is verbonden met tip) waardoor autofocus en shutter release na elkaar gebeurt en niet apart kan, maarja anders moest ik nog een knopje aanmaken
Is het trouwens wel normaal dat als je een remote hebt verbonden dat je gewone knop op het toestel bij half indrukken al een foto maakt? Dat is bij mij zo.
Misschien komt dat dus omdat ring en tip ook verbonden zijn...
Verwijderd
Ik weet niet hoe dat werkt, heeft iedereen een persoonlijke code? Waarom moet je dan nog het serienummer e.d. invullen? Misschien kan iemand de code geven die al een kaartje ontvangen heeft. Op mijn doos zit helaas niet zo'n stickertje.Tukk schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:13:
[...]
Als ik een nieuwe 300D heb gekocht, ga ik jou toch niet die code geven?![]()
Dan kan ik zelf die 256 Mb niet meer ontvangen.
Ik neem aan dat het je over die 256 Mb te doen is
Welkom op GOT
Verwijderd
Heb je ooit antwoord gehad van Canon?JME schreef op woensdag 03 november 2004 @ 14:35:
Hoera, we zijn eruit!
Weer contact gehad met de Canon servicedesk over die acties van ze (100 euro cashback en die 256MB cf-kaart). Wat is nu het geval: iedere 300D-koper mag aan beide acties deelnemen. De cashback is het probleem niet, dat moet je gewoon invullen en opsturen en dan komt het goed. Maar...
Het blijkt dat de Canon Image Gateway (CIG) door het ingevoerde serienummer weet wat het productiemoment van jouw camera is. En op basis daarvan bepaalt de CIG of je wel of niet in aanmerking komt voor de 256MB cf-kaart. Dat betekent helaas dat als jouw 300D is geproduceerd vóór de startdatum van de actie, de CIG er vanuit gaat dat je géén recht op de kaart hebt en dan krijg je als je inlogt ook geen link naar de cf-kaart-actiepagina. Maar dat klopt dus niet met de werkelijke actievoorwaarden! De oplossing: doe als ik en neem contact op met Canon. Ze beloven je dan een mailtje te sturen met de link naar de actiepagina, waar je dan de promotiecode van de actiesticker moet invullen. Vervolgprobleem: mensen die een 300D hebben die is geproduceerd vóór de actieperiode maar wel tijdens de actie is gekocht, hebben dus ook die sticker met code niet in/op hun doos zitten. En dat lost Canon netjes op door in diezelfde mail ook jouw eigen unieke promotiecode mee te sturen.
Dus: probleem opgelost. Althans, in theorie dan. Ik moet de mail nog krijgen...
Ik vermoed dat ze persoonlijk zijn, kan je dat niet aan Oracle vragen?Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet hoe dat werkt, heeft iedereen een persoonlijke code? Waarom moet je dan nog het serienummer e.d. invullen? Misschien kan iemand de code geven die al een kaartje ontvangen heeft. Op mijn doos zit helaas niet zo'n stickertje.
Anders mag je me mailen, mailers.
[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 16-11-2004 16:20 ]
Shit, helemaal vergeten te melden!
Ja dus, heb binnen een week een telefoontje gehad, vervolgens binnen een dag een mail met de code, die meteen online ingevuld en nog geen week later lag er een SanDisk 256MB CompactFlash kaart in de brievenbus!
Waar ik nog geen reactie op heb gehad, is de streepjescode voor de €100 cashback, die ik inmiddels al weer 2 weken geleden heb verstuurd. Iemand al wel geld gehad?
Verwijderd
Hoe heb jij contact opgenomen? Ik heb via hun pagina een bericht bij ze achter gelaten, maar daar heb ik nu ( na dik 2 weken ) nog niks van gehoordJME schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:59:
[...]
Shit, helemaal vergeten te melden!![]()
Ja dus, heb binnen een week een telefoontje gehad, vervolgens binnen een dag een mail met de code, die meteen online ingevuld en nog geen week later lag er een SanDisk 256MB CompactFlash kaart in de brievenbus!
Waar ik nog geen reactie op heb gehad, is de streepjescode voor de €100 cashback, die ik inmiddels al weer 2 weken geleden heb verstuurd. Iemand al wel geld gehad?
Staat ook een 0900-nummer bij, dat werkt wel. Eerste keer dat ik belde beloofden ze z.sm. terug te bellen, maar na een week had ik nog steeds niks gehoord. Toen heb ik nog maar eens gebeld, hebben ze het uitgezocht en belden ze wel snel terug. Daarbij vroegen ze om mijn mailadres en kort daarna had ik dus de bewuste mail in de box zitten. Het is inmiddels een bekend probleem bij Canon (de mevrouw die ik aan de lijn had, had er zo al meer geholpen) en het zou me niets verbazen als ze dan ook nu een snel standaard antwoord/oplossing voor je hebben. Succes!Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:23:
[...]
Hoe heb jij contact opgenomen? Ik heb via hun pagina een bericht bij ze achter gelaten, maar daar heb ik nu ( na dik 2 weken ) nog niks van gehoord
Tip: neem niet zomaar genoegen met "we bellen u z.s.m. terug" want dat doen ze dus niet, maar vraag een referentienummer van je melding en spreek een deadline af.
[ Voor 9% gewijzigd door JME op 16-11-2004 19:38 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Momenteel heb ik hier nog geen last van, maar ik neem aan dat als je dikwijls van lens wisselt er toch wel stof zal binnensluipen ?
Misschien met luchtdruk ? of blaas je dan je cmos naar het hiernamaals ?
Je kan je camera laten schoonmaken bij een foto zaakVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:07:
Heeft er iemand tips hoe je stof kan weghouden/weghalen in je 300D ?
Momenteel heb ik hier nog geen last van, maar ik neem aan dat als je dikwijls van lens wisselt er toch wel stof zal binnensluipen ?
Met een zgn 'sensor-swab'. Schijnen pittig duur te zijn. Een vriend van me heeft die aangeschaft. Ik haal m'n lens er nooit afVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:07:
Heeft er iemand tips hoe je stof kan weghouden/weghalen in je 300D ?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
koop een rolletje matwit plakband. dus niet het standaard doorzichte plakband, maar van dat plakband dat eigelijk heel slecht plakt en geen lijmresten achterlaat. De hema heeft het zowieso.
spiegel omhoog, sensor zichtbaar :
rol een heel stuk plakband af, centimetertje of 15, en druk het middelste gedeelte zachtjes op je sensor. verwijder het voorzichtig weer en zie daar, een schone sensor. alle stofdeeltjes zitten op het plakband. Het plakbandje natuurlijk weggooien.
totale kosten : 2 euro voor een rolletje plakband.
disclaimer : voor evt. schade veroorzaakt door bovenstaande methode ben ik natuurlijk niet aansprakelijk
Sja, ik word een beetje leip van de slechte kwaliteit foto's (met name met weinig licht) van mijn powershot A60. De €100 actie heeft me over de streep getrokken
Dat vind ik dus ook. Daarom geef ik er nu ook €150 extra aan uitTha BasZ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:48:
Toch vind ik inderdaad een zwarte 300D mooier dan de zilveren versie, beetje jammer ook dat ze niet eerder met die zwarte kit zijn gekomen (alleen die zwarte Japans model toen).
Nee man als jij dat het waard vind moet je dat gewoon doen, ik heb hem in het zwart op de HCC gezien zaterdag, ik vind het ook een stuk mooier zo
Bericht hierboven
Jij bent niks anders dan zwart gewend denk ik met je cams...Floris schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:57:
Hehe, inderdaad best wel decadent![]()
Nee man als jij dat het waard vind moet je dat gewoon doen, ik heb hem in het zwart op de HCC gezien zaterdag, ik vind het ook een stuk mooier zo
Nou ik had eerst een grijzige (kodak P&S), toen een ongeveer zwarte (Nikon CP990) en daarna kocht ik een zilveren (Canon PS S45).Tha BasZ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:10:
[...]
Jij bent niks anders dan zwart gewend denk ik met je cams...
Mijn DSLR's zijn inderdaad zwart.
Ik vind de 300D er in het zwart imposanter uit zien, ook omdat de batterygrip dan in dezelfde kleur is en de meeste lenzen ook zwart zijn. Maar voordeel zie ik er verder niet echt van in hoor. (Net als ik het voordeel van witte lenzen niet zie: ik vind het ontzettend lelijk zelfs..)
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik kom ook niet over het zilver van mijn F717 heen; ook niet na zo'n 7 maanden nuFloris schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:03:
Ik vind de 300D er in het zwart imposanter uit zien, ook omdat de batterygrip dan in dezelfde kleur is en de meeste lenzen ook zwart zijn. Maar voordeel zie ik er verder niet echt van in hoor. (Net als ik het voordeel van witte lenzen niet zie: ik vind het ontzettend lelijk zelfs..)

Mede daarom gaat hij ook de deur uit
Wat betreft de witte lenzen: tazzman zei in een andere thread dat het lenzen zijn die vaak bij sportgelegenheden worden gebruikt (zoals de 70-200, of een 300 prime), en dan staan ze tijdenlang in de zon (op een statief neem ik aan). Het wit neemt minder warmte op dan zwart, en dat zou beter zijn voor de electronica. (Waarom lopen dan niet alle sportfotografen met een krijtwitte camera rond ?)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 18:49 ]
1. Hoe bevalt het gebruik van de viewfinder, of anders gezegd: mis je niet het LCD-scherm met preview functie? Ik vind het LCD vooral handig om bij een contrastrijke foto (tegenlicht bv.) toch de belichting goed te krijgen.
2. Als ik het goed begrijp mist de 300D een spotmeter, maar heeft ipdv een partial meter... Werkt dit bijna hetzelfde? Hoe bevalt dit?
Haters everywhere but I don’t really care
Je bedoelt afplakbandwibblemoo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:28:
het kan veel goedkoper. heb ik geleerd van degene waar ik m'n d70 van heb overgenomen :
koop een rolletje matwit plakband. dus niet het standaard doorzichte plakband, maar van dat plakband dat eigelijk heel slecht plakt en geen lijmresten achterlaat. De hema heeft het zowieso.
rol een heel stuk plakband af, centimetertje of 15, en druk het middelste gedeelte zachtjes op je sensor. verwijder het voorzichtig weer en zie daar, een schone sensor. alle stofdeeltjes zitten op het plakband. Het plakbandje natuurlijk weggooien.
disclaimer : voor evt. schade veroorzaakt door bovenstaande methode ben ik natuurlijk niet aansprakelijk![]()
Lijkt mij een hele apparte methode
apart zeker, maar het werkt wel.
[ Voor 22% gewijzigd door wibblemoo op 17-11-2004 21:47 ]
Verwijderd
Missen ??!!?! misschien wel het grootste voordeel van een reflexcam is juist dat je een degelijke viewfinder hebt ipv een lcd-scherm. Het went echt verschrikkelijk snel en is veel handiger dan zo'n traag onduidelijk scherm.matthijst schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:20:
Twee vragen; ik neem aan dat er een hoop mensen zijn die eerst een point en shoot digicam hadden voordat ze overstapten op de 300D.
1. Hoe bevalt het gebruik van de viewfinder, of anders gezegd: mis je niet het LCD-scherm met preview functie? Ik vind het LCD vooral handig om bij een contrastrijke foto (tegenlicht bv.) toch de belichting goed te krijgen.
Verwijderd
1. Die viewfinder heeft zijn voor en nadelen:matthijst schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:20:
Twee vragen; ik neem aan dat er een hoop mensen zijn die eerst een point en shoot digicam hadden voordat ze overstapten op de 300D.
2. Als ik het goed begrijp mist de 300D een spotmeter, maar heeft ipdv een partial meter... Werkt dit bijna hetzelfde? Hoe bevalt dit?
+ altijd duidelijk beeld (bij lcd-scherm kan een felle zon achter je het beeld ontnemen)
+ je ziet (bijna) precies wat je op de foto gaat krijgen (dit is eigenlijk alleen een voordeel boven een parallax-viewer, op een lcd-scherm zie je immers ook wat je sensor ziet)
+ je kunt beter beoordelen of iets in focus is dan op een lcd
+ je hebt geen beeldvertraging (dit kan bij lcd's vooral irritant zijn als je je camera beweegt, dan lijkt het beeld wel achter te blijven)
- je moet altijd je camera tegen je hoofd zetten als je er doorheen wilt kijken
- je ziet niet hoe de belichting zijn werk zal gaan doen
Vooral dat laatste puntje is wat mij betreft eigenlijk het enigste echte nadeel van een dslr viewfinder. Maar weegt niet op tegen de voordelen. En wie weet bedenken de heren cameramakers binnenkort nog wel iets waardoor je (net als bij de sony-dsc828 geloof ik) realtime een histogrammetje te voorschijn kunt toveren voor de belichting.
2. Dat partial metering is nog een redelijke vervanger voor de echte spotmeting, natuurlijk werkt spotmetering beter, maar als je met het midden van je zichtveld datgene zet dat je goed wilt belichten, en er voor kunt zorgen dat dit een klein oppervlak beslaat ipv een punt, werkt het goed genoeg.
Ik heb niet echt ervaring met compacte digitale camera's, maar zie je dat bij een zo'n camera. De belichting blijft een zaak van de sluitertijd en het diafragma, over- of onderbelichting zie je toch niet voordat de foto genomen is.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:03:
[...]
- je ziet niet hoe de belichting zijn werk zal gaan doen
Vooral dat laatste puntje is wat mij betreft eigenlijk het enigste echte nadeel van een dslr viewfinder. Maar weegt niet op tegen de voordelen. En wie weet bedenken de heren cameramakers binnenkort nog wel iets waardoor je (net als bij de sony-dsc828 geloof ik) realtime een histogrammetje te voorschijn kunt toveren voor de belichting.
.
Met een compacte digitale kun je dat wel zien; het display laat zien hoe licht/donker hij instelt....Ik heb niet echt ervaring met compacte digitale camera's, maar zie je dat bij een zo'n camera. De belichting blijft een zaak van de sluitertijd en het diafragma, over- of onderbelichting zie je toch niet voordat de foto genomen is.
Verwijderd
Ben je zeker dat hetgene wat je ziet op je lcd niet gewoon een zo goed mogelijke weergave is van dat moment ? Dus niet hoe dat de foto eruit gaat zien ?
Diafragma opening kun je trouwens toch ook previewen op een slr ? of wat doet dat knopje linksonder bij de lens ?
de meer ervaren gasten hier zullen dat wel weten zeker ?
not me !
De invloed van sluitertijd zie je niet, maar die zal je bij de meeste compact camera's ook niet zien. Wel kan het zijn dat je er een gevoel voor kan krijgen, voor hoe lang de tijd moet zijn als je ziet hoe veel donkerder het beeld wordt als je de diafragma preview gebruikt.
Dat is alleen een nadeel als je met een rare houding een foto wil maken (boven je hoofd of dicht bij de grond bijvoorbeeld). Een nadeel dat je dus niet bij de gemiddelde foto tegenkomt.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:03:
- je moet altijd je camera tegen je hoofd zetten als je er doorheen wilt kijken
Dit terwijl je wel bij elke foto profijt hebt van de door jouw genoemde voordelen.
[ Voor 39% gewijzigd door Voutloos op 18-11-2004 10:51 ]
{signature}
Ja en in plaats van stof heb je nu lijmresten. Die je er nog veel lastiger af kunt krijgen. Net of je daar op zit te wachten.wibblemoo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:28:
het kan veel goedkoper. heb ik geleerd van degene waar ik m'n d70 van heb overgenomen :
disclaimer : voor evt. schade veroorzaakt door bovenstaande methode ben ik natuurlijk niet aansprakelijk![]()
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Ja, ok, je hebt gelijk, maar zo kan je altijd vage extremen zoeken. Denk trouwens niet dat de gemiddelde point en shoot gebruiker 20 seconden in de volle zon gaat schieten....dus als jij bijvoorbeeld je sluitertijd op pakweg 20sec zet in volle zon, dan zie je op je lcd alleen maar een witte vlek VOOR dat de foto genomen is ?
Ben je zeker dat hetgene wat je ziet op je lcd niet gewoon een zo goed mogelijke weergave is van dat moment ? Dus niet hoe dat de foto eruit gaat zien ?
En het ging uiteraard om alle andere situaties, waarin je gewoon full-auto schiet: op een LCD zie je dan hoe hij belicht: ventje met een wit t-shirt voor een donkere achtergrond bv.... dat je dan kan zien dat hij ventje + achtergrond goed belicht.....
Is met een DSLR niet mogelijk neem ik aan? Dus wederom de vraag: gebeurt het vaak dat je verkeerd belichte foto's krijgt, of is dat allemaal al geregeld met een of ander fantastisch belichtingsmetersysteempje

Ik denk niet dat je zit te wachten op lijmresten op je sensorReacher schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:55:
[...]
Ja en in plaats van stof heb je nu lijmresten. Die je er nog veel lastiger af kunt krijgen. Net of je daar op zit te wachten.
Dan heb ik toch echt liever een beetje stof...
Is gewoon zelf eraf blazen geen optie? Heb er zelf nog geen last van, gelukkig...
We waren het er in deze (en andere) threads al over eens dat het 'groene hokje' en de 'P' stand eigenlijk uit den boze zijn, net als die andere 'pictogrammetjes' eigenlijk.
Je hebt Tv, Av en M (en ik heb een aparte bulb-stand) en daarmee kan je alles ook zelf. Ja het is ietsje meer werk om je cam goed in te stellen, maar in die tijd denk je ook beter na over compositie, belichting, kleine details en daardoor zal je resultaat ook echt een stuk beter zijn
Toen ik overstapte van mijn S45 naar de 10D, heb ik eigenlijk maar weinig problemen gehad, als je veel fotografeert weet je de invloed van Sluitertijd, ISO, Diafragma, EV en kan je dit ook wel toepassen op je werk met een (D)SLR. Waar je wel aan zult moeten wennen is de DOF, want dat is echt anders. f/2 op een Sony F717 is in het donker ontzettend handig, maar f/2 op een SLR geeft je een ontzettend korte DOF en dus moeilijk(er) te gebruiken foto's bijvoorbeeld.
Er is een Belg (dacht ik) op DPZ die een artikeltje heeft geschreven over deze manier van 'sensorcleaning'. Hij doet het nog steeds en als je 'scotchtape' gebruikt heb je hier nagenoeg geen last van.Reacher schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:55:
[...]
Ja en in plaats van stof heb je nu lijmresten. Die je er nog veel lastiger af kunt krijgen. Net of je daar op zit te wachten.
Ja sensorswabs werken veiliger, een busje lucht is ook wel erg handig en zo zijn er nog wel meer dingen. Ik vind het wel een inventieve oplossing
Ik ben elk weekeinde twee uur bezig mijn camera schoon te maken, het kost me een stoot tijd en ik swab me de ziekte, maar heb wel telkens een schone sensor. En dat terwijl ik weatherseals heb.. of zal het er aan liggen dat de ruimte waarin ik mijn lenzen wissel zelf zo goor is qua lucht?
[ Voor 32% gewijzigd door Floor-is op 18-11-2004 11:47 ]
Bericht hierboven
born to do porn!
DOF = Depth Of Focus ofzo? Ik weet wel dat de keer dat ik een paar foto's genomen heb met jouw 1D dat de scherptediepte ontzettend laag was. Gaf wel een grappig effect, maar aangezien ik een Joost weinig snapte van de camera (en we niet volgens het boem=ho principe alles wilden gaan veranderen
Ik had een refurbished camera gekregen met gratis stuck pixels erbij.
Camera vorige week teruggestuurd en vandaag heb ik een mooie nieuwe gekregen. Heb gelijk even op hot/stuck/dead pixels getest en ik kan er geen een vinden!
Fotokonijnenberg zei trouwens dat die refurbished camera gewoon nieuw was, maar toen ik mijn nieuwe camera net aandeed vroeg hij om de datum in te vullen en dat vroeg die andere niet. Was dus gewoon wel een refurbished. Ik ben in ieder geval weer happy
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
anders lees je het stukje even wat beter...Reacher schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:55:
[...]
Verwijderd
Geen ènkele?Barney schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:13:
Heb gelijk even op hot/stuck/dead pixels getest en ik kan er geen een vinden!
Ook niet op RAW en zwart beeld?
Verwijderd
Kan gewoon niet anders. Als je je sluiter lang genoeg laat openstaan, met een goeie hoge iso zal je zeker een deel pixels zien
Natuurlijk mogen ze niet te zien zijn bij 'normale' foto's
Iemand heeft der hier een wreed interessante link over gepost, but I don't feel like looking it up...

Use the 'search', young padawan.
Canon heeft USM technologie, Sigma noemt iets soortgelijks HSM. Canon heeft IS technologie, Sigma noemt iets soortgelijks OS. Maar hoe zit dat met de andere merken objectieven? Canon en Sigma zullen toch niet de enigen zijn met snelle en stille AF en een beeldstabilisatiefunctie? Toch?
En anders laat je iemand gewoon even zijn zegje doen zonder je aangevallen te voelen zegwibblemoo schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:17:
[...]
anders lees je het stukje even wat beter...

Plakband, laat in veel gevallen resten achter, en de lijm op plakband kan reacties opwekken op coatings. Dat het een fout is dat je men hiervoor probeert te behoeden is dan mijn te kort koming.
born to do porn!
Met iso 800 en een sluitertijd van 10 seconden zie ik 1 klein wit puntje, maar die is nauwelijks zichtbaar.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:18:
[...]
Geen ènkele?
Ook niet op RAW en zwart beeld?
Volgens mij worden er bij bijvoorbeeld de sensor swab geen alcohol gebruikt en dan nog, aangezien dat soort producten wel aanbevolen worden én speciaal voor het reinigen bedoeld zijn zullen die wel werken. Plakband is er niet voor gemaakt, je kan het wel gebruiken maar er kan wat achter blijven. Maar goed, als jij denkt datplakband beter is als een product zoals de sensor swab wat als enig doel het reinigen heeft moet je dat vooral blijven denkenwibblemoo schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:26:
nee, ik heb ook duidelijk gezegd dat je het juiste type plakband moet hebben. het lijkt mij juist dat die vage alcohol-achtige substanties slecht voor een coating is.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
ik denk het niet, ik weet het zeker. heb jij 't al eens geprobeerd dan? met plakband?Beaves schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:27:
[...]
Maar goed, als jij denkt datplakband beter is als een product zoals de sensor swab wat als enig doel het reinigen heeft moet je dat vooral blijven denken
Ik had gehoopt mijn 300D black vandaag binnen te krijgen, maar helaas nog niks. Woensdag is het geld overgemaakt en ze waren op voorraad. Na ja, ongeduldig afwachten maar
{signature}
Bij continu-opnamen moet ik wel eens wachten op het wegschrijven van de foto's, maar ik geloof niet dat dat aan beperkingen van de kaart ligt. Volgens de specs van de camera kan hij 2,5 foto per seconde schieten en er dan 4 op rij voordat je moet wachten op het wegschrijven. Dat komt wel ongeveer overeen met mijn praktijkervaring. Kortom, de SanDisk Ultra II is snel zat voor de 300D.
later toch maar omgeruild voor een ultra II kaartje van sandisk, die kon de continu opnamen ook makkelijk bijhouden. en die was maar 92 euro (via een gozer die handelt in die kaartjes op marktplaats, kaartje was helemaal nieuw)
ik kan nu ook zolang foto's schieten totdat m'n kaartje vol is. (4 per sec. in jpeg, hoogste qualiteit)
Bij mijn weten (puur praktijk ervaring) kun je per modus opeven hoe groot de file (of het formaat(raw/jpg)) moet zijn die je maakt. Als je bij protret wat anders hebt dan bij default, tja dan gaat hij overnieuw rekenen.JME schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:18:
Iemand enig idee wat er de oorzaak van kan zijn dat het aantal resterende foto's dat je nog op je kaart kwijt kunt (aangegeven op display) verandert als je een andere modus kiest? In portretmodus kan ik bijvoorbeeld aanzienlijk meer foto's kwijt dan in point 'n' shoot modus. Zou de cam er dan van uitgaan dat een portretfoto over het algemeen minder verschillende kleuren bevat en dat hij dus minder kleurinfo hoeft op te slaan?
Ik weet dat dit kan bij de P -stand t.o.v. de default stand, ik vermoed dat het dus ook kan bij de portretstand.
@ Kurzweil_: Ik denk dat je gelijk hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 19-11-2004 15:59 ]
Verwijderd
KlikkerdeklikJag schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:45:
Moet voor mijn pa zijn 300D nog een tas en geheugen uitzoeken. Maakt de snelheid van het geheugen nog veel uit? Welk geheugen heeft een beetje goed prijs/kwaliteit verhouding? ..
Zie hier de snelheid van de verschillende CF kaartjes in een 300D. Je mag zelf bepalen wat jij een goede prijs/ kwaliteit verhouding is! Voor een goede (niet goedkope) tas verwijs ik je naar Lowepro. Supertassen, waterafstotend en levenslange garantie!
Verwijderd
In de automatische standen wordt de ISO automatisch gekozen en hij kiest vaak hogere iso waarden (max 400). Hogere iso's geeft meer ruis. Ruis is slecht te comprimeren en levert grotere bestanden op. In de handmatige standen staat de iso op wat jij in stelt en dat zal wel iso 100 zijn.JME schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:18:
Iemand enig idee wat er de oorzaak van kan zijn dat het aantal resterende foto's dat je nog op je kaart kwijt kunt (aangegeven op display) verandert als je een andere modus kiest? In portretmodus kan ik bijvoorbeeld aanzienlijk meer foto's kwijt dan in point 'n' shoot modus. Zou de cam er dan van uitgaan dat een portretfoto over het algemeen minder verschillende kleuren bevat en dat hij dus minder kleurinfo hoeft op te slaan?
Dank je wel voor de links, zo'n Scandisk Ultra II kaartje ziet er wel interessant uit. Nog even bedenken of ik 1 of 2 gieg wil. Ik denk dat ik eerst even doe met het 256Mb kaartje dat ik als het goed is nog gratis kan krijgen en dan zie ik wel welke grootte ik neem.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:40:
[...]
Klikkerdeklik
Zie hier de snelheid van de verschillende CF kaartjes in een 300D. Je mag zelf bepalen wat jij een goede prijs/ kwaliteit verhouding is! Voor een goede (niet goedkope) tas verwijs ik je naar Lowepro. Supertassen, waterafstotend en levenslange garantie!
Ennuh hij is er hoor

Verwijderd
Dit topic is gesloten.