Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:49:
Ik heb nu enige dagen een 200gb versie binnen en tot nu toe geen enkel probleem gehad, ook geen oos.

Eerst geprobeerd op een el cheapo manier met een Pinnacle Showcenter en later Philips Streamium hetzelfde resultaat te verkrijgen maar dit heb ik na een week klooien met de draadloze netwerkverbinding maar opgegeven.

Iemand enig idee waar je de status van de hd kan bekijken, maw, hoeveel ruimte heb ik nog vrij?
Volgens mij gewoon bovenin het hoofdmenu, maar ik ben nu op mijn werk dus ik kan het niet checken. Anders staat het in het overzicht met opgenomen programma's. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 17:01
Is het mogelijk om in zeer korte tijd 2 programma op te nemen.

Ik bedoel hier mee het volgende. Stel de eerste opname duurt tot 19:00 op zender 1, vervolgens wil ik om 19:01 op zender 2 beginnen met een nieuwe opname. Trek het apparaat dit, gewone dvd-recorders kunnen dit niet.

Hoe goed werken de volledige nieuwe apparaten nu, dus niet de apparaten die al een tijdje in de winkel op voorraad staan.

Ik wil gewoon een apparaat dat doet wat het moet doen. Als ik een opname instel moet deze dan ook opgenomen worden. Wil ik wat afspelen dan moet dit ook op een normale manier gebeuren. Het moet dus gewoon doen wat je van een recorder verwacht niets minder meer is meegenomen.
Het hele EPG verhaal is mooi als het werkt maar als het niet werkt vind ik het ook goed mits normaal timer instellen maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:03:
Is het mogelijk om in zeer korte tijd 2 programma op te nemen.

Ik bedoel hier mee het volgende. Stel de eerste opname duurt tot 19:00 op zender 1, vervolgens wil ik om 19:01 op zender 2 beginnen met een nieuwe opname. Trek het apparaat dit, gewone dvd-recorders kunnen dit niet.
Dit werkt prima. Als je instelt dat een opname altijd 5 minuten eerder begint en 5 minuten langer doorloopt (voor de zekerheid en geheel niet onverstandig) dan zou 'ie in dit geval wel stoppen op zender 1 om 18:56 (5 minuten voor de tweede opname) en zender 2 gaan opnemen. De starttijd lijkt voorrang te hebben op de stoptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

Heb problemen met de optische uitgang op mijn dp-558
heb volgens mij alles geprobeerd maar hij wil geen verbinding maken naar mijn
Denon avr 1602
als ik via de tulp pluggen instaleer werkt alles prima
maar ik wil gebruik maken van de dts functie en deze werkt volgens jullie forum alleen met
coax of optisch (coax al in gebruik door andere apparaten
heb de nieuwste firmware (volgens mij)

PS ben zeer te vreden over dit apparaat (versie met 200 gb hd)
alleen de remote is "troublesome"

Wie helpt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:42

guz

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:50:
Denon avr 1602
ik heb geen 558, die is in bestelling, maar met de 1500 moet je de output selecteren in het setup-menu. en volgens mij kun je maar 1 output tegelijk activeren...

dus probeer eens in het setup-menu te kijken of je de optische uitgang kunt activeren.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag ook de D558 200G opgehaald.

Ik vind het allemaal nog niet meevallen. Ik had verwacht dat de div. video's wat overzichtelijker weergegeven zouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:50:
hey

Denon avr 1602
maar ik wil gebruik maken van de dts functie en deze werkt volgens jullie forum alleen met
coax of optisch (coax al in gebruik door andere apparaten
heb de nieuwste firmware (volgens mij)

PS ben zeer te vreden over dit apparaat (versie met 200 gb hd)
alleen de remote is "troublesome"

Wie helpt ???
Heb je de sound output van je DP-558 op 'Digital' gezet? Anders geeft hij alleen maar Dolby Digital 2.0 output (stereo dus). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag ook een DP-558 gekocht, maar krijg mijn netwerk link niet up. De lampjes gaan gewoon niet knipperen. Als ik vervolgens iets anders aansluit, dan krijg ik wel link op mijn switch.

Is er ergens een instelling waar je de netwerkkaart uit kan schakelen of zo?!

Of moet ik er gewoon maar mee terug gaan?

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:51:
Hoi allemaal!

Ik heb vandaag ook een DP-558 gekocht, maar krijg mijn netwerk link niet up. De lampjes gaan gewoon niet knipperen. Als ik vervolgens iets anders aansluit, dan krijg ik wel link op mijn switch.

Fred
Klinkt als een hardware probleem. Ik zou er mee terug gaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
Of mss is het een verkeerde kabel (cross/straight) en heeft dat andere apparaat autosensing.

• Berryvl374
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:51:
Hoi allemaal!

Fred
Ik heb dit probleem ook gehad (met een zelf gemaakte kabel moet ik wel zeggen) het probleem
bleek te zitten in dat er nog wat vervuiling op de koperen contactjes van de rj45 plug zat.
Ik heb dit met een klein schroevendraaierdje weggehaald (gekrabt) waarna het werkte. Andere apparatuur
die wel werkte zoals bij jou bleek hier niet gevoelig voor te zijn ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de harddisk veel herrie maakt ? Ik heb nu een jvc en pioneer harddiskrecorder gehad, en die waren lekker stil.

Ik twijfel nu over een kiss dp-580. Vooral via internet opnemen lijkt me wel humor.
Voor divX heb ik al een xbox, maar dat werkt hier toch ook wel goed op neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:48:
Kan iemand mij vertellen of de harddisk veel herrie maakt ? Ik heb nu een jvc en pioneer harddiskrecorder gehad, en die waren lekker stil.

Ik twijfel nu over een kiss dp-580. Vooral via internet opnemen lijkt me wel humor.
Voor divX heb ik al een xbox, maar dat werkt hier toch ook wel goed op neem ik aan ?
Mijn DP-558 hoor ik nauwelijks. Maar goed, het is maar wat je herrie noemt. Je hoort hem wel zachtjes ratelen, maar ik vind het niet irritant. Divx en Xvid afspelen gaat prima, maar een aantal codecs (bijv. qpel) worden niet ondersteund. Films die niet afspelen op mijn DP-558 zet ik heel simpel om met divx converter (te halen bij divx.com) en dat gaat prima.
Via internet je programma's schedulen is inderdaad een fantastische optie. Je kunt dus vanaf elke internetbrowser je DP-558 programmeren.
Qua afspelen van jpeg en mp3 is de DP-558 wat beperkt. Het werkt allemaal wel, maar het is erg basis funtionaliteit.
Webradio is erg mooi! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:48:
Ik hoor 'm amper :)

Via internet programmeren werkt echt super :)

• G_Kracht
Er is weer nieuws van Kiss op het OOS front. Ze hebben weer een andere oplossing van Sigma gekregen om het probleem op te lossen, maar dat betekent dat ze weer opnieuw een traject van bouwen en testen ingaan. Er zal de komende weken dus geen nieuwe FW release uitgebracht worden... :X . Kiss wil ook geen tussentijdse FW uitbrengen waarin in ieder geval de timeshift bug (timeshift loopt nog wel eens vast) en de ondertiteling bug (knipperende ondertiteling bij Divx/Xvids)zijn opgelost. Misschien eind september een nieuwe FW, maar daar valt niets over te zeggen... :| What else is new 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag opnames gekeken en kreeg melding dat er een verkeerde codex was om het af te spelen
oude opnames werkte wel maar die van de laatste keer werkt niet
heb hele harddisk geformateerd en nu werkt alles weer naar behoren
moet weer alle instellingen opnieuw installeren
is er een andere oplossing of heeft iemand anders ook dit probleem gehad
dp-558 200 gb met de nieuwste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:36:
Vandaag opnames gekeken en kreeg melding dat er een verkeerde codex was om het af te spelen
oude opnames werkte wel maar die van de laatste keer werkt niet
heb hele harddisk geformateerd en nu werkt alles weer naar behoren
moet weer alle instellingen opnieuw installeren
is er een andere oplossing of heeft iemand anders ook dit probleem gehad
dp-558 200 gb met de nieuwste firmware
Dit is de beroemde 0 Kb bug. Er kunnen opname bestanden ontstaan op de DP-558 die 0 Kb groot zijn. Dit kan gebeuren als bijvoorbeeld een time-shift opname blijft hangen en de speler uit en aan gezet wordt. Het bestand dat opgenomen werd is dan niet volledig en wordt door het besturingssysteem aangemerkt als 0 Kb groot. De enig optie in om de HDD te formatteren. Er is voorlopig geen andere manier om dit te verhelpen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

heb nu een weekje de dp558-200

het gekke vind ik dat soms tijdens het kijken via de tuner van de dp558 er ook een OoS situatie ontstaat. ff switchen naar de tv-tuner leert dat het daar niet het geval is.
Ik ben dus niet aan het opnemen e.d.. Dit komt mij toch heel vreemd over.

ook jammer dat het output-signaal van de kiss niet via de antenne-kabel te krijgen is, zoals dat wel het geval is bij video-recorders. Dit is met name handig voor tv's elders in het huis en waar je soms ook naar de kiss wilt kijken. Of heb ik wat gemist?

en het is natuurlijk absurd dat je niet handmatig kanalen kunt toevoegen. zwaar bezopen!

epg enzo zijn natuurlijk erg handig, maar je kunt niet te kort schieten op de meest basale functies.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:02:
[...]
Dit is de beroemde 0 Kb bug.
....
De enig optie in om de HDD te formatteren. Er is voorlopig geen andere manier om dit te verhelpen :|
je kunt niet via ftp dat bestand verwijderen?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

je kunt niet via ftp dat bestand verwijderen?
nope, heeft geen zin. Enige oplossing is HDD formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:35:
[...]

nope, heeft geen zin. Enige oplossing is HDD formatteren.
Een .VOB van 0kb neem ik aan? Nog niet meegemaakt, maar als dat zo is, vind ik dat wel een bijzonder ernstige bug. Je koopt toch geen HD-recorder waarvan je de HD moet formatteren als er één bestand dwars ligt en je dan dus ALLES kwijt bent?

Ik heb wel een .IDX van 0kb op m'n harddisk maar ondanks dat werkt alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:39:
[...]

Een .VOB van 0kb neem ik aan? Nog niet meegemaakt, maar als dat zo is, vind ik dat wel een bijzonder ernstige bug. Je koopt toch geen HD-recorder waarvan je de HD moet formatteren als er één bestand dwars ligt en je dan dus ALLES kwijt bent?

Ik heb wel een .IDX van 0kb op m'n harddisk maar ondanks dat werkt alles gewoon.
Helaas is het wel zo. Je schijnt het ook wel handmatig te kunnen repareren, maar dan moet je de 1.1.3 FW met telnet enabled installeren en verstand hebben van Linux... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
G_Kracht schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:50:
[...]

Helaas is het wel zo. Je schijnt het ook wel handmatig te kunnen repareren, maar dan moet je de 1.1.3 FW met telnet enabled installeren en verstand hebben van Linux... 8)
Da's wel omslachtig zeg... Ik heb (nouja, mijn ouders hebben) een Dreambox staan; dar kun je gewoon een FTP opdracht (DELE) geven om het bestand te deleten... Moet toch hier ook moglijk zijn lijkt me :? je kunt toch ook gewoon schrijven in mappen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Mede tweakers. Dit forum loopt nu sinds oktober. Oftewel de DP558 is al bijna een jaar op de markt. Vooralsnog twijfel ik nog steeds of ik dit apparaat aan zal schaffen of toch kies voor een Windows MCE systeem.

Ik zou daarom graag een pro's / cons lijstje willen op basis van de meest actuele bevindingen en de meest recente firmware. Iemand?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
csteelooper schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:34:
[...]

Da's wel omslachtig zeg... Ik heb (nouja, mijn ouders hebben) een Dreambox staan; dar kun je gewoon een FTP opdracht (DELE) geven om het bestand te deleten... Moet toch hier ook moglijk zijn lijkt me :? je kunt toch ook gewoon schrijven in mappen???
Kijk hier maar eens (is wel in het Engels):

http://www.mpeg-playcente...&postdays=0&postorder=asc 8)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Kracht op 24-08-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Ik ben er nu achter dat ik op sommige punten achteruit ben gegaan tov mijn oude 1500

ik kan bijvoorbeeld in .MPG bestanden niet zoeken of deze versneld afspelen. heel lastig. :(

en het geflikker van de ondertiteling is heel vervelend.
maar daar heb ik een oplossing op gevonden. ;) (mischien dat iemand dat al gemeld heeft, maar vooruit, voor de tweede maal dan maar)

mbv SUBSYNC heb ik een .SRT omgezet naar .SUB en .SMI.
de .SUB knippert ook, maar de .SMI gedraagt zich voorbeeldig. _/-\o_
effekes alles omzetten en ik word niet meer gek.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:38:
mbv SUBSYNC heb ik een .SRT omgezet naar .SUB en .SMI.
de .SUB knippert ook, maar de .SMI gedraagt zich voorbeeldig. _/-\o_
effekes alles omzetten en ik word niet meer gek.
Hij is fijn. Dat ga ik ook even testen. Bedankt! 8)

Verwijderd

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een dp-558-200 (divxplayer) en moet zeggen dat hij mij reuze meevalt (geen last van OOS). Alleen jammer dat de handleiding zo gedateerd is. Je zoekt je rot op alle forum's om alle opties te vinden. Dus niet echt een speler voor mijn ouders en oma/opa. Alleen zit ik nog met 2 problemen waar ik maar niet uit kom. Misschien zie ik ergens overheen, of doe ik iets stoms, daarom een hulpkreet op dit forum.

1. Om een wachtwoord voor de epg in te stellen moet ik onderstaand uitvoeren. Maar waar moet ik in godsnaam dat wachtwoord invullen. Je moet dit doen via de EPG, is dit via de site, of ergens in het menu?

In het setup menu van je DP-558 moet je web scheduling aanzetten anders werkt het sowieso niet. Vervolgens moet je in de EPG via de Configure knop een wachtwoord invullen (dit mag je zelf kiezen).
Ga nu naar de Kiss kml EPG pagina: http://epg.kml.kiss-technology.com. Log in met de id van je speler (deze kun je opvragen in het 'menu' scherm van je DP-558, geloof ik, anders in het 'Setup' scherm) en het wachtwoord dat je hebt opgegeven in je EPG configuratie.

2. Waar kan ik een user-wachtwoord invoeren voor de ftp-verbinding. Ik ftp nu met anonymous, maar dat wil ik dus niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Geert

• guz

guz

Maar waar moet ik in godsnaam dat wachtwoord invullen. Je moet dit doen via de EPG, is dit via de site, of ergens in het menu?
via epg, dus via je kiss/tv
online -> tvguide -> configure -> password for web-services

en in de setup moet(?) web-programming geactiveerd zijn
2. Waar kan ik een user-wachtwoord invoeren voor de ftp-verbinding. Ik ftp nu met anonymous, maar dat wil ik dus niet.
yep, dat klopt idd niet met wat je op je kiss ziet...
wil ik ook wel weten

[ Voor 14% gewijzigd door guz op 25-08-2005 14:35 ]

watskeburt

Verwijderd

Guz,

Als ik online druk op de afstandsbediening dan krijg ik de melding "invalid player identification" op mijn TV
Verder kom ik dus niet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 16:13 ]

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 11:53
Er staat nog wat te gebeuren op Mpeg-playcenter. Ik weet niet wat voor een nieuws het is. Houdt het maar in de gaten ;) Mpeg Playcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:12:

Als ik online druk op de afstandsbediening dan krijg ik de melding "invalid player identification" op mijn TV
Verder kom ik dus niet.
Dit kreeg ik als antwoord van KISS

Hi,

Just give your address, we will send you two CD to install in your player.

Best regards / Med venlig hilsen
--------------------------------------------
Baptiste Boryczka
Technical Support Engineer

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:00:
[...]

via epg, dus via je kiss/tv
online -> tvguide -> configure -> password for web-services

en in de setup moet(?) web-programming geactiveerd zijn

[...]

yep, dat klopt idd niet met wat je op je kiss ziet...
wil ik ook wel weten
Als je je web-services password hebt ingesteld moet je je speler even helemaal uit en weer aan zetten (de stroom eraf dus) anders werkt het niet.

Ik heb zelf een 80 GB DP-558 en daar werkt anonymous ftp perfect. Misschien een verschil tussen de 200 en de 80 GB versie? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
tweakradje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:11:
Er staat nog wat te gebeuren op Mpeg-playcenter. Ik weet niet wat voor een nieuws het is. Houdt het maar in de gaten ;) Mpeg Playcenter
Wat staat er dan te gebeuren? De nieuwe firmware komt nog lang niet hoor. Kiss heeft wel aangekondigd een tijdpad te geven waarin de nieuwe firmware opgeleverd zal worden... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:46:
[...]
Ik heb zelf een 80 GB DP-558 en daar werkt anonymous ftp perfect.
werkt ook perfect, maar in de manuela staat een menu-optie om een password aan te geven en dat klopt dus niet. En voor het veiligheids(-gevoel) is een wachtwoord ook wel prettig

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:53:
[...]
Wat staat er dan te gebeuren? De nieuwe firmware komt nog lang niet hoor. Kiss heeft wel aangekondigd een tijdpad te geven waarin de nieuwe firmware opgeleverd zal worden... 8)
yep... mister mpegplayercenter heeft KiSS stevig bij de kloten :X

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:28:
[...]

yep... mister mpegplayercenter heeft KiSS stevig bij de kloten :X
Er is in ieder geval iemand die voor zielige DP-558 bezitters opkomt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Kiss heeft aangegeven op 16 september met een nieuwe firmware te komen voor de DP-558. Echter (er is altijd een 'echter' bij Kiss :O ), de OOS bug en de white noise bug zullen daarin niet opgelost zijn. Alle andere bekende en vervelende bugs wel (zoals bijvoorbeeld de knipperende ondertiteling, 0kb recordings en time-shift freeze). Geen goed nieuws voor de mensen met OOS, maar in ieder geval een stap in de goede richting... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Kracht op 01-09-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister nu al een tijdje naar webradio via mijn dp-558 (200) wat allemaal prima werkt. Alleen vraag ik mij af of je ook zelf zenders kan toevoegen. Ik kan hier namelijk nergens iets over vinden.
Heeft iemand een idee?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Zijn er eigenlijk al andere merken die ook (DVD/)harddisk recorders uitbrengen met wifi? Ik heb hier even zitten zoeken en ook op google.. maar ik kom alleen kiss tegen...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Standeman schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:29:
Zijn er eigenlijk al andere merken die ook (DVD/)harddisk recorders uitbrengen met wifi? Ik heb hier even zitten zoeken en ook op google.. maar ik kom alleen kiss tegen...
Kiss met Wifi? Voor zover ik weet hebben de Kiss apparaten geen Wifi!?!?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet wel mijne heeft het namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat ik in de EPG de programmering voor Talpa nog niet gedetailleerd in beeld kan krijgen? Ik zie alleen een combi-zender Nickelodeon / Talpa, en daarin geeft hij alleen als programma Talpa aan, Dit programma duurt van 18.00 uur tot 01.30. Ik stel dus nu alle Talp programma's handmatig in. Hebben meer mensen dat probleem? Of doe ik iets stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:15:
Klopt het dat ik in de EPG de programmering voor Talpa nog niet gedetailleerd in beeld kan krijgen? Ik zie alleen een combi-zender Nickelodeon / Talpa, en daarin geeft hij alleen als programma Talpa aan, Dit programma duurt van 18.00 uur tot 01.30. Ik stel dus nu alle Talp programma's handmatig in. Hebben meer mensen dat probleem? Of doe ik iets stoms?
klopt....
in de eerste paar dagen van talpa was het wel gedetaileerd, nu niet meer.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:31:
[...]

klopt....
in de eerste paar dagen van talpa was het wel gedetaileerd, nu niet meer.
Talpa heeft nog geen toestemming gegeven om hun programmainformatie via elektronische programmagidsen te verspreiden. Mooi toch? Hoef ik die ellende ook niet op te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op Saturday 03 September 2005 @ 08:56:
Ik luister nu al een tijdje naar webradio via mijn dp-558 (200) wat allemaal prima werkt. Alleen vraag ik mij af of je ook zelf zenders kan toevoegen. Ik kan hier namelijk nergens iets over vinden.
Heeft iemand een idee?

Geert
Het kan wel, maar niet aan de standaardlijst van webstations. Je kunt zelf een kml pagina maken die andere webstations aankoppelt, maar dan moet je wel een beetje kunnen programmeren met kml (is een xml variant). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
robbydw schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:28:
[...]

Kiss met Wifi? Voor zover ik weet hebben de Kiss apparaten geen Wifi!?!?
Er zijn wel Kiss apparaten met WIFI, maar de DP-558 heeft het niet. Je kunt elk apparaat met een ethernetaansluiting echter wel verbinden met een draadloos netwerk d.m.v. een wireless bridge. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe ter info......
Vandaag mijn DP-558 opgestuurd naar Belgie. :'( :(
Ik had problemen met de DVD speler. regelmatig liep het apparaat vast bij het afspelen van burned en originele DVD's, uit/aan zetten was dan de enige oplossing. Verder stonden opnames of weergaves van harddisk regelmatig stil als er een DVD (origineel of burned) in de speler zat.
Na e-mail wisselingen met de supportdesk besloten het het apparaat op te sturen.
Heeft ieman een idee hoe lang zo'n reparatie in beslag neemt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:35:
Effe ter info......
Vandaag mijn DP-558 opgestuurd naar Belgie. :'( :(
Ik had problemen met de DVD speler. regelmatig liep het apparaat vast bij het afspelen van burned en originele DVD's, uit/aan zetten was dan de enige oplossing. Verder stonden opnames of weergaves van harddisk regelmatig stil als er een DVD (origineel of burned) in de speler zat.
Na e-mail wisselingen met de supportdesk besloten het het apparaat op te sturen.
Heeft ieman een idee hoe lang zo'n reparatie in beslag neemt ???
Als je een nieuw apparaat krijgt, kan het heel snel gaan (1 a 2 weken). Als het apparaat naar Kiss wordt opgestuurd dan kan het maanden duren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
De releasedatum voor de nieuwe DP-558 firmware is iets opgeschoven naar 20 september. Hopelijk komt ie dan echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
G_Kracht schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:10:
De releasedatum voor de nieuwe DP-558 firmware is iets opgeschoven naar 20 september. Hopelijk komt ie dan echt _/-\o_
Hoop er maar niet te hard op... Anders is de teleurstelling te groot.

Uit ervaring, ja :'(

• G_Kracht
Mayco schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:13:
[...]

Hoop er maar niet te hard op... Anders is de teleurstelling te groot.

Uit ervaring, ja :'(
Gelukkig doet FreeKiss het perfect! ;)

Verwijderd

G_Kracht schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:56:
[...]

Gelukkig doet FreeKiss het perfect! ;)
Appels-peren: FreeKiss is software, geen firmware.

• G_Kracht
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:43:
[...]

Appels-peren: FreeKiss is software, geen firmware.
Het is een GRAPJE! Mayco is de maker van FreeKiss... G 8)

Verwijderd

G_Kracht schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:16:
[...]

Het is een GRAPJE! Mayco is de maker van FreeKiss... G 8)
Oh oke ... ik ben niet zo scherp de laatste tijd :|

Verwijderd

Iemand een oplossing voor een trage netwerkverbinding ? Als ik jpg's wil bekijken zie ik vaak maar een half plaatje (en dat is dan 2 megapixel :X) en mp3 streamen doet niets, divx durf ik niets eens te proberen.
Verder : de online dingen performen echt supertraag, vaak nog wat parse errors tussendoor :(

Hij is op 100mbit aangesloten, zowel DHCP als fixed IP geprobeerd, maar krijg het niet goed. NTP werkt overigens ook niet, zal er ook wel mee te maken hebben. Wie helpt ?

bwaah ik word gek van het ding, doet er 18 uur over om een mp3 cd te FTP'en naar de schijf.
Hij (de schijf) maak ook een zeurende herrie en ik ben totaal niet tevreden over het ding. Maandag gaat ie weer terug, wat een tegenvaller zeg. :r

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:03:
Iemand een oplossing voor een trage netwerkverbinding ? Als ik jpg's wil bekijken zie ik vaak maar een half plaatje (en dat is dan 2 megapixel :X) en mp3 streamen doet niets, divx durf ik niets eens te proberen.
Verder : de online dingen performen echt supertraag, vaak nog wat parse errors tussendoor :(

Hij is op 100mbit aangesloten, zowel DHCP als fixed IP geprobeerd, maar krijg het niet goed. NTP werkt overigens ook niet, zal er ook wel mee te maken hebben. Wie helpt ?

bwaah ik word gek van het ding, doet er 18 uur over om een mp3 cd te FTP'en naar de schijf.
Hij (de schijf) maak ook een zeurende herrie en ik ben totaal niet tevreden over het ding. Maandag gaat ie weer terug, wat een tegenvaller zeg. :r
De netwerkverbinding van de DP-558 is wel traag, maar niet zo traag als jij beschrijft. mp3, jpg en divx streamen via het netwerk zou moeiteloos moeten gaan. Er kunnen dus twee dingen aan de hand zijn: of je netwerk is niet goed geconfigureerd of de ethernetkaart van je DP-558 is kapot. G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

daar klopt niks van.... doet ie bij mij in een minuutje of wat.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:23:
[...]

daar klopt niks van.... doet ie bij mij in een minuutje of wat.
Waarom klopt daar niks van? Hij heeft problemen met zijn DP-558. Geef a.u.b. opbouwende kritiek i.p.v. opmerkingen waar we niets aan hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:26:
Waarom klopt daar niks van? Hij heeft problemen met zijn DP-558. Geef a.u.b. opbouwende kritiek i.p.v. opmerkingen waar we niets aan hebben. 8)
:?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet er allemaal aan het netwerk geconfigureerd worden dan ? Ik heb iets gelezen over poort 8000 en 8888... beide open gezet richting speler, maakte niets uit. Firewall uit/aan, geen verschil. NAT uit/aan, geen verschil. Snap er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:19:
Wat moet er allemaal aan het netwerk geconfigureerd worden dan ? Ik heb iets gelezen over poort 8000 en 8888... beide open gezet richting speler, maakte niets uit. Firewall uit/aan, geen verschil. NAT uit/aan, geen verschil. Snap er niets van...
Dat klinkt allemaal goed. Je zou nog kunnen proberen een vast ip-adres op je dp-558 te configureren (als je dat nog niet hebt natuurlijk).
Ik heb al meer mensen gehoord met een netwerkcontroller van hun DP-558 die het niet goed doet. Ik vrees dus dat als het zo blijft je terug zult moeten naar de winkel met het apparaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij jullie de online program guide http://epg.kml.kiss-technology.com/ ook al enkele dagen ofline? Ik vind het nogal eng dat de Kiss alleen te programmeren is via online site's. Als KISS / Cisco / LinkSys straks ook zijn programma gids KML versie niet meer ondersteund (of er geld voor gaat vragen :-), dan kan je dus nergens meer programma gegevens downloaden en houd het recorden al snel op (ik kan nergens een start- tijd / eind- tijd / programma instellen). Je kan natuurlijk je eigen KML programma site gaan bouwen, maar dat is wel eeerg omslachtig. Daarbij weet ik niet hoe je dan een record knop kan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:11:
Is bij jullie de online program guide http://epg.kml.kiss-technology.com/ ook al enkele dagen ofline? Ik vind het nogal eng dat de Kiss alleen te programmeren is via online site's. Als KISS / Cisco / LinkSys straks ook zijn programma gids KML versie niet meer ondersteund (of er geld voor gaat vragen :-), dan kan je dus nergens meer programma gegevens downloaden en houd het recorden al snel op (ik kan nergens een start- tijd / eind- tijd / programma instellen). Je kan natuurlijk je eigen KML programma site gaan bouwen, maar dat is wel eeerg omslachtig. Daarbij weet ik niet hoe je dan een record knop kan inbouwen.
Je kunt gewoon zelf programma's inprogrammeren hoor. Zit gewoon in het menu van de DP-558. Je hebt dus niet perse de EPG nodig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@G_Kracht: Hee... je hebt gelijk... je kan inderdaad ook een opname plannen zonder EPG (die optie had ik nog nooit gezien). Nou ben ik in elk geval weer gerust gesteld :-)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

http://www.mpeg-playcente...le=viewtopic&t=5844#43421
morgen update, anders iig deze week, so it seems :)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• guz

guz

iop tha man schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:25:
morgen update, anders iig deze week, so it seems :)
yep, ik denk morgen, net als dat gratis bier.... ;)

watskeburt

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met een goed editing programma dat .vob files kan lezen (liefst gratis natuurlijk
Heb verschillende geprobeerd (gratis) maar ze moeten allen naar avi omgezet worden.
De bedoeling is om reclame blokken eruit te halen en dan op te slaan om later opnieuw tekijken zonder recl.
:9~

• G_Kracht
De nieuwe firmware 1.1.4 is sinds gisteravond te downloaden via de Kiss website. Er zijn al problemen gemeld met de FTP functie. Deze zou niet meer goed werken na een full update met HDD format. Ik heb zelf een partial update zonder HDD format gedaan op mijn 80 GB DP-558 en bij mij werkt de FTP nog steeds goed. 8)

Verwijderd

Ik heb 'm net ook geupdate... hij lijkt helemaal goed... ik hoop dat hij nu ook echt de ondertitels op Nero MP4 goed weergeeft. Nero Recode zet m'n DVD's veel sneller over (en in beter kwaliteit) dan Divx. Nadeel was alleen dat ik tot nu toe altijd crashes had door de ondertitels.

Ik heb m'n harddisk niet gereset.

EDIT: Toch de harddisk gereset, hij kon niet meer opnemen (zag geen vrij ruimte meer. In setup wel 16 uur, maar dat telde zeker niet). Alle kanalen onzin weer terug moeten zetten. Ik snap niet waarom ze die settings niet op de HDD als XML file opslaan ofzo, kon ik het in elk geval met FTP eerst backuppen (en misschien de frequenties wel handmatig aanpassen / finetunen, want dat kan de Kiss nog niet).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:40:
Er kunnen dus twee dingen aan de hand zijn: of je netwerk is niet goed geconfigureerd of de ethernetkaart van je DP-558 is kapot. G 8)
En dat laatste was er dus aan de hand. Gisteravond het apparaat omgeruild en de nieuwe doet het perfect. Heb 1.1.3 erop gezet, draait prima ! Ben er wel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

114 werkt hier ook prima (200gb - partial - geen hd-reset/format)

perfect die timeshift bij voorgeprogrammeerde opnames.... dat miste ik echt.
ook de snel-toetsen vooruit en achteruit zijn perfect.
ftp-en gaat ook goed.

watskeburt

• pbor1234
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04-2024
ik overweeg de aanschaf van de dp558 maar zit met een paar vragen:
- Wat is de huidige status van de software? Zijn er zgn known-problems?
- is het mogelijk om een opname op hdd te editen middels de ab (dus niet via een combinatie van de ftp connectie en een pc/programma)? Dus bv een reclame-blok uit een opname knippen?
- hoe verhoudt de beeld/audio kwaliteit zich tov de grote merken? (philips, sony, pioneer, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pbor1234:
Er zijn known bugs bij enkele DP558 apparaten die behoorlijk vervelend zijn. Bijvoorbeeld:
- OOS (Out of sync), geluid en beeld loopt na verloop niet meer synchroon (alsof je naar een nasynchronisatie zit te kijken).
- White noise, zelf geen last van, maar volgens mij ruis door het beeld. Misschien heeft dit er mee te maken dat kanalen niet te fine-tunen zijn, dat is namelijk onmogelijk met de DP558 (mijn TV ontvangt bijvoorbeeld prima euro-sport, maar de DP558 kan deze niet vinden. Zelf zoeken kan ook niet).
- Je kan geen DVD's direct vanaf je netwerk streamen. Je kan wel VOB files openen, maar dat werkt niet goed, geen menu's, geen ondertitels en na de eerste VOB ook geen geluid.
- Streamen van DivX en MP4 moet wel mogelijk zijn, al crashed MP4 (nero digital) bij mij, zelfs met de 1.1.4. firmware nog continu.
- Je hebt maar 1 tuner. Opnemen en kijken tegelijk is onmogelijk. Wel kan je sinds kort een geplande opname alvast kijken terwijl deze nog opneemt. Time-shifting is ook mogelijk.
- Er zijn nogal wat problemen met vooruit en achteruit spoelen, als wordt dit steeds beter (ik heb er bij de nieuwste 1.1.4 firmware geen last meer van).
- Er zijn mensen met problemen wanneer ze SCART components gebruiken. Met mijn gewone SCART aansluiting valt het beeld niet weg. Ook geluid valt weleens weg, maar daar heb ik ook geen last van (digital output).
- MP3 playlist is nogal beperkt.

Nee, het is niet mogelijk om ook maar iets van editing te doen via de KISS zelf. De FTP verbinding werkt met 1,6Mbps (dus vergeet 100Mbps). Een goede kwaliteit film doet er dan een dik uur over om via FTP naar je PC te gaan. Editen werkt niet altijd fijn (de gemaakte VOB files zijn niet 100% VOB volgens mij). Terug naar je KISS duurt dan ook weer een dik uur (afhankelijk hoeveel je er af hebt geknipt :-).

Beeld/geluid kwaliteit vind ik persoonlijk perfect, is echt niks op aan te merken, zelfs een lagere opnamekwaliteit. Nu heb ik nog geen HDTV ofzo, maar het is voor gewoon TV opname prima.

Wat wel heel fijn is:

Leuk is natuurlijk dat je het ding via het internet kan programmeren. Leuk als je op vakantie bedenkt dat je favo. show nog opgenomen moet worden.

Ook de directe link met de TV Gids, IMDB, etc is erg mooi. Je kan je TV gids wel opzeggen.

Op www.mpeg-playcenter.com kan je een heeeeelehoop meer info vinden, en vooral ook mensen die niet zo blij zijn met hun DP558. Succes met je beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:14:
@pbor1234:
- White noise, zelf geen last van, maar volgens mij ruis door het beeld. Misschien heeft dit er mee te maken dat kanalen niet te fine-tunen zijn, dat is namelijk onmogelijk met de DP558 (mijn TV ontvangt bijvoorbeeld prima euro-sport, maar de DP558 kan deze niet vinden. Zelf zoeken kan ook niet).
White noise is geen ruis in het beeld, maar in het geluid. Van het ene op het andere moment (volledig willekeurig) krijg je niet meer het geluid van je gekozen kanaal door, maar alleen nog ruis (net alsof je geen kanaal meer hebt). Dit is alleen bij het bekijken van TV rechtstreeks via de DP-558 en niet bij opnamen. Vervelend is het wel, zeker als je je geluid hard hebt staan, je schrikt je rot.
Ik heb de indruk dat het met versie 1.1.4 wel erger is geworden oftewel komt vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:21:
[...]
White noise is geen ruis in het beeld, maar in het geluid. Van het ene op het andere moment (volledig willekeurig) krijg je niet meer het geluid van je gekozen kanaal door, maar alleen nog ruis (net alsof je geen kanaal meer hebt). Dit is alleen bij het bekijken van TV rechtstreeks via de DP-558 en niet bij opnamen. Vervelend is het wel, zeker als je je geluid hard hebt staan, je schrikt je rot.
Ik heb de indruk dat het met versie 1.1.4 wel erger is geworden oftewel komt vaker voor.
Ik heb de indruk dat het een temperatuur-kwestie is.
Er staat bij een apparaat bovenop mijn dp558, die meestal uit staat.
Ik heb zelden last van WN maar de keren dat ik er last van had stond het apparaat op de dp558 aan!

Ik moest het nog maar eens vaker testen.... ;)

Ik las trouwens ergens dat iemand WN had tijdens de opnames, op het moment dat hij tegelijk via de dp558 naar dezelfde zender keek, maar dat op de opname zelf geen WN stond. Dit was met 1.1.4. Als er geen WN op de opname staat is WN voor mij geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door guz op 27-09-2005 21:46 ]

watskeburt

• G_Kracht
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:14:
@pbor1234:
- Je kan geen DVD's direct vanaf je netwerk streamen. Je kan wel VOB files openen, maar dat werkt niet goed, geen menu's, geen ondertitels en na de eerste VOB ook geen geluid.
Kiss heeft ook nooit gezegd dat dit moet werken op de DP-558. Ik vind het persoonlijk ook geen probleem.
- Streamen van DivX en MP4 moet wel mogelijk zijn.
Dit IS mogelijk en het werkt erg goed. Houdt er alleen rekening mee dat de DP-558 bijvoorbeeld geen qpel en gmc codec aankan. Ook DTS geluid zul je niet horen (wel via een DVD natuurlijk, maar niet bij een divx).
- Je hebt maar 1 tuner. Opnemen en kijken tegelijk is onmogelijk.
Dat is bij elk apparaat in deze prijsklasse zo. Apparaten met dual tuners zijn veel duurder en hebben niet de mogelijkheden van de DP-558
- MP3 playlist is nogal beperkt.
Helemaal mee eens. De functionaliteit rond het afspelen van MP3 is veel te beperkt.
Beeld/geluid kwaliteit vind ik persoonlijk perfect, is echt niks op aan te merken, zelfs een lagere opnamekwaliteit. Nu heb ik nog geen HDTV ofzo, maar het is voor gewoon TV opname prima.
Helemaal mee eens. Ik heb zelf een LCD tv en de beeldkwaliteit via de DP-558 is erg goed. Geluidskwaliteit is goed, maar wordt meer bepaald door mijn versterker.
Ook de directe link met de TV Gids, IMDB, etc is erg mooi. Je kan je TV gids wel opzeggen.
Hmm, ik zou mijn TV gids nog niet wegdoen. In beeld krijg je alleen te zien wat het huidige programma is en hoe laat het begonnen en afgelopen is. In de laatste tien minuten krijg je ook te zien wat het volgende programma is. Nog erg beperkt vind ik zelf.

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

G_Kracht schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:54:

Hmm, ik zou mijn TV gids nog niet wegdoen. In beeld krijg je alleen te zien wat het huidige programma is en hoe laat het begonnen en afgelopen is. In de laatste tien minuten krijg je ook te zien wat het volgende programma is. Nog erg beperkt vind ik zelf.
dat is ook niet te tv-gids maar onscreen info, die de kiss uit de tv-gids haalt, je kan gewoon info over programmas van iedere dag/tijd en kanaal krijgen hoo :9

idd jammer dat mp3-muziek mogelijkheden wat klein zijn

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• G_Kracht
iop tha man schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:56:
[...]

dat is ook niet te tv-gids maar onscreen info, die de kiss uit de tv-gids haalt, je kan gewoon info over programmas van iedere dag/tijd en kanaal krijgen hoo :9

idd jammer dat mp3-muziek mogelijkheden wat klein zijn
Ja, maar als je de EPG van de DP-558 bekijkt, zie of hoor je geen tv meer. Dat voordeel heb ik bij de papieren gids wel. Dus vergelijk ik een papieren tv gids met een onscreen gids, anders is het geen eerlijke vergelijking. 8)

Verwijderd

G_Kracht schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:06:
[...]

Ja, maar als je de EPG van de DP-558 bekijkt, zie of hoor je geen tv meer. Dat voordeel heb ik bij de papieren gids wel. Dus vergelijk ik een papieren tv gids met een onscreen gids, anders is het geen eerlijke vergelijking. 8)
Eigenlijk moet je het dan ook met http://epg.kml.kiss-technology.com/ vergelijken, werkt net zo lekker of beter zelfs en je ziet en hoort je tv er gewoon doorheen als je dat wilt. :P

• guz

guz

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:24:
[...]

Eigenlijk moet je het dan ook met http://epg.kml.kiss-technology.com/ vergelijken, werkt net zo lekker of beter zelfs en je ziet en hoort je tv er gewoon doorheen als je dat wilt. :P
alleen ontbreekt de wereldzender Talpa in de EPG :+

watskeburt

• G_Kracht
guz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:29:
[...]

alleen ontbreekt de wereldzender Talpa in de EPG :+
tvgids.nl heeft de info van Talpa nu wel. Je zou zeggen dat de EPG van Kiss deze info nu ook zou moeten kunnen krijgen. Misschien eens navragen op tinystocks.com. Zij leveren de EPG voor Kiss. 8)

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 10:21
1.1.4 werkt prima hier.

Nadeel vind ik wel dat je de DP558 aan moet zetten met de standby knop, en niet meer met de play knop. (lijkt windows wel, maar dan andersom; aan zetten met de uit knop)

trage FTP probleem heb ik opgelost door powercycle. Als dat niet helpt, probeer in instellingen FTP uit te zetten -> powercycle -> FTP weer aan zetten -> powercycle.

Maar snelheid komt evengoed niet boven ongeveer 1,4 MB uit. dit is ongeveer 11 minuten per GB

Very funny Scotty, now beam up my clothes

Verwijderd

stairman schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:04:
Maar snelheid komt evengoed niet boven ongeveer 1,4 MB uit. dit is ongeveer 11 minuten per GB
En daarmee te gek voor woorden als ze al bijna een jaar adverteren met een 10/100 ethernet-aansluiting. Laten ze die FTP-sourcecode eens herprogrammeren dan.

Verwijderd

Ik ben al maanden in het bezit van de kiss DP-558 80 gb versie
nu heb ik een programma opgenomen 32 gig groot, is het mogelijk om te skippen met bv 10 minuten ofzo, want ik moet ergens middenin dat programma zijn,,,bvd en met de sneltoetsen vooruit duurt een half uur als je 8 uur verder moet zijn

Geert

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 10:21
Met de 1.1.4 FW, kun je snel skippen.

Met de 3, 6, 9, en de 0 toets, kun je resp. 30 seconden, 1,5 min., 3 min. en 30 min. vooruit.
Met de 1, 4, en de 7 kun 30 seconden, 1,5 min, en 3 min. achteruit

Very funny Scotty, now beam up my clothes

Verwijderd

Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:23:
Ik ben al maanden in het bezit van de kiss DP-558 80 gb versie
nu heb ik een programma opgenomen 32 gig groot, is het mogelijk om te skippen met bv 10 minuten ofzo, want ik moet ergens middenin dat programma zijn,,,bvd en met de sneltoetsen vooruit duurt een half uur als je 8 uur verder moet zijn

Geert
Je kunt (ook met de 1.1.3 FW) de search functie gebruiken. Een paar keer op list drukken totdat search verschijnt en dan een tijd invoeren waar je heen wilt springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:43:
[...]
tvgids.nl heeft de info van Talpa nu wel. Je zou zeggen dat de EPG van Kiss deze info nu ook zou moeten kunnen krijgen. Misschien eens navragen op tinystocks.com. Zij leveren de EPG voor Kiss. 8)
hoedanook... talpa is nu weer wel zichtbaar in de EPG

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
guz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:37:
[...]

Dat viel mij als eerste op! Ik heb sinds zaterdag ook een DP558. Ik heb een jaar lang getwijfeld. Ik heb al wat ervaring met KISS (DP450, die nu in de slaapkamer staat). Opnemen ging perfect! Alleen liep de speler vast toen ik de bestanden ging bekijken. Even restarten!

Er valt nog veel uit te vinden. Vanavond ga ik de software op mn pc instaleren, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:37:
[...]

Jawel, maar er is toch nog steeds geen programma info voor Talpa? Ik zie alleen van 18:00 - 2:00 uur Talpa staan. Meer niet... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:02:
[...]Jawel, maar er is toch nog steeds geen programma info voor Talpa? Ik zie alleen van 18:00 - 2:00 uur Talpa staan. Meer niet... 8)
kan het nu niet bekijken, maar gisteren was er wel programma-info...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
guz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:32:
[...]

kan het nu niet bekijken, maar gisteren was er wel programma-info...
Ik had gister dus wel programma info erbij! Weet niet wat het vandaag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
DiMacho schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Ik had gister dus wel programma info erbij! Weet niet wat het vandaag is?
Geen info dus... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zie ik nu en ook vanochtend wel TALPA na 20.00 uur ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:36:
Hier zie ik nu en ook vanochtend wel TALPA na 20.00 uur ! :)
Op de site van Kiss (http://epg.kml.kiss-technology.com/)? Ik zie nog niks. Of hebben ze Talpa als aparte zender erbij gezet? Ik kijk namelijk naar Nickelodeon. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vreemd ... Ik kijk op epg.kml.kiss-technology.com bij Talpa/Nickelodean, afgekort TANI. Vanavond om 20.00 samen, 20.30 expeditie Robinson ... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Eerste Probleem:
De tijd van mijn Kiss klopt: 20u30 op dit moment. De gids zegt: 19u30. Ik had Robinson ingeprogrammeerd. Die stond op dat moment (18u15)in de gids om 19u30, dus nu volgens de gids zou hij moeten gaan opnemen... maar omdat het volgens de speler al om 19u30, 20u30 was, ging hij dus een uur eerder opnemen.

Argh als ik het moet tikken of uitleggen is het drama!
vb. Gids zegt: 19u30, TV: 20u30. Opnemen begint dus een uur eerder. Ik kan de tijd van de Gids niet veranderen naar mijn tijd, want bij Config staat ie al op +1u00 GMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:08:
Erg vreemd ... Ik kijk op epg.kml.kiss-technology.com bij Talpa/Nickelodean, afgekort TANI. Vanavond om 20.00 samen, 20.30 expeditie Robinson ... etc.
Ik zat inderdaad nog naar de 'oude' Nickelodeon te kijken. Die hebben ze blijkbaar gewoon laten staan. Bij TANI staat inderdaad de goede programma info. Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:33:
Argh als ik het moet tikken of uitleggen is het drama!
vb. Gids zegt: 19u30, TV: 20u30. Opnemen begint dus een uur eerder. Ik kan de tijd van de Gids niet veranderen naar mijn tijd, want bij Config staat ie al op +1u00 GMT
Probeer eens de tijd via setup op +2.00 GMT te zetten en dan in de config bij EPG op +0 GMT.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.