Very funny Scotty, now beam up my clothes
Het jammere is dat je tijd voorop je speler dan ook niet klopt.
[ Voor 34% gewijzigd door DiMacho op 04-10-2005 13:09 ]
[ Voor 1% gewijzigd door stairman op 04-10-2005 16:28 . Reden: typo ]
DiMacho schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:09:
Tja het is idd lastig/jammer... ach nog even en dan klopt het weer!!
Het jammere is dat je tijd voorop je speler dan ook niet klopt.
mijn tijdzone staat op CEST (GMT+2) en de klok en programmering klopt bij mij als een bus.
watskeburt
Net de KissPclink software uitgeprobeerd. Best vaag. Als je bestanden/mappen op je KISS bekijk zijn ze niet up to date, na het verwijderen of veranderen van de structuur op je pc. FreeKiss wil de player niet openen... Maar er zijn nog genoeg alternatieven zag ik zo! Ik ben nog steeds tevreden
Je moet in de EPG geen correctie toepassen. Dus EPG = 0 en niet +1 de rest klopt.DiMacho schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:19:
De tijd van de speler staat op WEST (GMT+1) net als die van de EPG. Als ik dan de EPG verander dan veranderd de speler mee. Dus klopt het nog niet. Ik zal de speler eens op CEST (GMT+2) zetten en de EPG op +1 laten... Ben benieuwd!
Net de KissPclink software uitgeprobeerd. Best vaag. Als je bestanden/mappen op je KISS bekijk zijn ze niet up to date, na het verwijderen of veranderen van de structuur op je pc. FreeKiss wil de player niet openen... Maar er zijn nog genoeg alternatieven zag ik zo! Ik ben nog steeds tevreden
Als je PClink hebt gebruikt, en je wilt overstappen naar freeKiss, moet je in je speler opnieuw naar pclink server laten zoeken, anders werkt het niet. Freekiss laat inderdaad wel veranderingen in je directories zien.
Duidelijk!stairman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:47:
[...]
Je moet in de EPG geen correctie toepassen. Dus EPG = 0 en niet +1 de rest klopt.
Ik denk dat ik hem ook in de firewall toegang moet geven. Dat gebeurde bij PClink wel. Ik heb hem idd laten zoeken. Vanavond weer tijd!!Als je PClink hebt gebruikt, en je wilt overstappen naar freeKiss, moet je in je speler opnieuw naar pclink server laten zoeken, anders werkt het niet. Freekiss laat inderdaad wel veranderingen in je directories zien.
edit: Tijd van EPG en KISS kloppen nu beide! Straks FreeKiss proberen!
edit2: FreeKiss werkt perfect! Ik ben nu erg blij met mn KISS! Op naar de problemen dan maar?
[ Voor 14% gewijzigd door DiMacho op 05-10-2005 19:50 ]
Verwijderd
als ik bv van mijn dvd speler bestanden naar mijn computer wil downloaden dan schiet de snelheid van hoog naar laag en staat die af en toe stil. kan mij iemand vertellen waar dat probleem zit, hier had ik voorheen nooit last van bij de vorige firmware
Groetjes
To boldly go where no man has gone before...
Dat zou je zelf moeten kiezenfjs schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:42:
Is het verstandig om te wachten met een aanschaf want ik hoorde dat er nieuwe modellen komen (600-serie)
Ik koos ervoor om nu de DP558 te kiezen, de firmware is wat stabieler, hij is niet meer zo duur (399). De 600serie zal straks wel boven de 500 euro uitkomen. En er zullen Kiss kennende heel wat Firmware updates moeten komen voor hij goed werkt.
zet de boel (pc&kiss) es een tijdje uit en weer aan... schijnt bij velen te werken.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:03:
Ikzelf heb ook de kiss DP-558 maar sinds de upgrade naar firmware 1.14 gaat het pclink gebeuren niet zo vlotjes meer
als ik bv van mijn dvd speler bestanden naar mijn computer wil downloaden dan schiet de snelheid van hoog naar laag en staat die af en toe stil. kan mij iemand vertellen waar dat probleem zit, hier had ik voorheen nooit last van bij de vorige firmware
watskeburt
Verwijderd
Echter toen ik op mijn PC met EPG aan de gang ging, bleek aan de code van mijn recorder al een Frans e-mail adres gekoppeld te zijn met zo'n 8 Franse voorkeuskanalen?
Zou het dus ondanks dat de recorder er splinternieuw uitziet, en alle toebehoren (kabels, afstandsbediening etc) er nieuw bijzaten, toch een herstelde recorder zijn????
De komende dagen ga ik hem testen en uitzoeken of alles naar behoren werkt. Tijdens de installatie heb ik gelijk de nieuwe Firmware 1.1.4 erop gezet. Nu vanavond weer klooien met de zenders, hoe kreeg ik ook alweer de namen aan de zenders gekoppeld ?????
Frits
[ Voor 23% gewijzigd door DiMacho op 10-10-2005 08:29 ]
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Verwijderd
KloptDiMacho schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:29:
NL1 aanzetten, LIST indrukken en dan aan een EPGnaam koppelen. Het staat dan ook boven in beeld!!
Ik had laatsts ook iets raars. Ik had een film opgenomen van bijna 2 uur. Ik probeerde vervolgens naar 40 minuten te springen in de opname, maar dat werkte niet. Bleek dat het apparaat vond dat de opname maar 20 minuten lang was(!) terwijl ik al 40 minuten gekeken had. Als ik echter na 20 minuten probeer vooruit te spoelen ofzo loopt de boel vast. Is dit een nieuwe bug in 1.1.4., want met 1.1.3 heb ik er nog nooit last van gehad?iop tha man schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:43:
ik ben weer terug gegaan naar 1.3, TV opnames waren beter (langer dan 43 minuten werkte goed) maar ik kreeg TE veel vastlopers, met spelen van mp3's voornamelijk, zowel v/d HD als vd PC. terug geflashed, het is en blijft kiezen tussen 2 kwaden, ik hoop dat kiss nu eens komt met een goede oplossing (1.5...over 8 jaar ofzo)
ik zou het eigenlijk niet weten, ik weet wel dat IK met 1.3 na +/- 40 mins gaar geluid krijg, en met 1.4 veel(s te veel) vastlopers met spelen van mp3's (hdd/streamed)G_Kracht schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:39:
[...]
Ik had laatsts ook iets raars. Ik had een film opgenomen van bijna 2 uur. Ik probeerde vervolgens naar 40 minuten te springen in de opname, maar dat werkte niet. Bleek dat het apparaat vond dat de opname maar 20 minuten lang was(!) terwijl ik al 40 minuten gekeken had. Als ik echter na 20 minuten probeer vooruit te spoelen ofzo loopt de boel vast. Is dit een nieuwe bug in 1.1.4., want met 1.1.3 heb ik er nog nooit last van gehad?
beide fw's zijn voor mij dus niet goed, geen verbetering t.o.v. verleden iig. op mpgplaycenter staat een mixed firmware die misschien wel de beste optie is atm, ik ga die volgende week ofzo proberen.
Ook bij mij liep van de week het afspelen van een opname vast, die was ruim een uur, maar liep na 50 min helemaal vast. Nog vager: Een opname die ie gemaakt had, wilde ik afspelen, maar hij gaf aan dat de codec van de opname niet ondersteund werd... erg vreemd, en lastig natuurlijk..
Weet iemand al of je dvd's (VOB files) die op je server staan, incl. ondertiteling af te spelen zijn, zie wel een paar oude topics hierover, maar geen met een eenduidig antwoord.. Misschien is er al wat veranderd mbt. dit onderwerp in de loop der tijd??
Verwijderd
Nee, helaas, dat kan niet. Ik gebruik sinds kort autogk om DVD's om te zetten naar Divx, eventueel met ondertitels er hard ingebrand.RobB_W schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:40:
Weet iemand al of je dvd's (VOB files) die op je server staan, incl. ondertiteling af te spelen zijn, zie wel een paar oude topics hierover, maar geen met een eenduidig antwoord.. Misschien is er al wat veranderd mbt. dit onderwerp in de loop der tijd??
Verwijderd
Dit is een bekend probleem. Als je een opname onderbreekt door de speler uit en aan te zetten (ook als de opname is vastgelopen) heb je kans dat er iets in het bestandssysteem mis gaat op de DP-558. Je krijgt dan een opname van 0kb. De DP-558 zegt dat het om een onbekende codec gaat maar in werkelijkheid kan hij niks met een 0kb opname. Je kunt deze opname wel verwijderen maar hij zal op de HDD niet echt weg zijn. Ze nemen ook wel degelijk ruimte in op je HDD. Als je dus genoeg 0 kb opnames hebt is je HDD vol en dan kun je alleen nog maar je hdd formatteren... Dit zou niet meer mogen voorkomen met FW 1.1.4RobB_W schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:40:
Ik heb nu sinds 4 dagen een dp558.
Ook bij mij liep van de week het afspelen van een opname vast, die was ruim een uur, maar liep na 50 min helemaal vast. Nog vager: Een opname die ie gemaakt had, wilde ik afspelen, maar hij gaf aan dat de codec van de opname niet ondersteund werd... erg vreemd, en lastig natuurlijk..

Ok, daar zou ik in kunnen komen, maar in dit geval is de speler niet uitgeweest. Sterker nog: hij moest 2 programma's na elkaar opnemen, het eerste programma geeft aan dat de codec niet ondersteund wordt, het 2e programma is gewoon opgenomen, dus de boel is ook niet vastgelopen..G_Kracht schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:15:
[...]
Dit is een bekend probleem. Als je een opname onderbreekt door de speler uit en aan te zetten (ook als de opname is vastgelopen) heb je kans dat er iets in het bestandssysteem mis gaat op de DP-558. Je krijgt dan een opname van 0kb. De DP-558 zegt dat het om een onbekende codec gaat maar in werkelijkheid kan hij niks met een 0kb opname. Je kunt deze opname wel verwijderen maar hij zal op de HDD niet echt weg zijn. Ze nemen ook wel degelijk ruimte in op je HDD. Als je dus genoeg 0 kb opnames hebt is je HDD vol en dan kun je alleen nog maar je hdd formatteren... Dit zou niet meer mogen voorkomen met FW 1.1.4
dat lijkt leuk te werken.... ik gebruikte altijd Dr.DivXVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:45:
[...]
Nee, helaas, dat kan niet. Ik gebruik sinds kort autogk om DVD's om te zetten naar Divx, eventueel met ondertitels er hard ingebrand.
Ik zit alleen een beetje met korte filmpjes. Videoclips bijvoorbeeld.
Met dr divx wordt zo'n clip ongeveer 40mb, met autogk moet ik de kwaliteit op 10% zetten om daar in de buurt te komen, en dus een veel slechtere kwaliteit.
Gek, want een film met autogk geconverteerd op 2 cd's (ongeveer dezelfde mb/s verhouding) is van veel betere kwaliteit.
watskeburt
Ok, die kende in nog niet. Dat maakt het probleem nog waziger. Het schijnt dat Kiss wel van alles heeft gedaan in FW 1.1.4. om dit soort problemen te voorkomen. Blijkbaar is dit niet helemaal gelukt...RobB_W schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:19:
[...]
Ok, daar zou ik in kunnen komen, maar in dit geval is de speler niet uitgeweest. Sterker nog: hij moest 2 programma's na elkaar opnemen, het eerste programma geeft aan dat de codec niet ondersteund wordt, het 2e programma is gewoon opgenomen, dus de boel is ook niet vastgelopen..

Verwijderd
Er ontstaat niet altijd een 0 kb recording, maar wel vaak. Hoe het probleem precies ontstaan weet ik ook niet, want ik heb er nog nooit last van gehad.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:03:
Ik had ook een opname gemaakt en kon deze niet afspelen. Ik kreeg 'onbekende codec' oid. Toen ik via FTP op harddisc keek zag ik dat de file niet 0kb maar ik meen iets van 55kb was. Ik gebruik 1.1.4 maar heb geen reformat gedaan.
Heb alleen een paar vraagjes nl:
Is het normaal dat de speler zo warm wordt (echt veel warmer dan menig ander apparaat dat ik heb)
Het klokje op het display is niet te lezen. Het is net of alle klok ledjes branden van de display.
Verwijderd
Dat het klokje niet te lezen is lijkt me een probleem...
Vreemd he dat klokje. Maar ja om daar een goedwerkende player voor terug te sturenb ,en je hem weken kwijt waarschijnlijk. Om over de verzend kosten maar te zwijgen.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:34:
Het apparaat wordt idd erg warm... dit komt natuurlijk door de harde schijf die erin zit. Degene die in je pc zit wordt ook erg warm
Dat het klokje niet te lezen is lijkt me een probleem...
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 22:19 ]
Wat ben ik nog vergeten?
Verwijderd
* Double Layer DVD-Rekorder en harde schijf
* Personal Video Rekorder 160 GB
* DVB S satelliet DVB T digitenne en kabel
* 2 CI module common interface voor satelliet
* Timeshift
* Dubbele tuner
* Wireless-LAN
* DVD-Video
Audio-CD
Video-CD (VCD)
Super-Video-CD (SVCD),
MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 simple profile
WAV
MP3
Windows MediaTM 7, 8, 9
DivX Ver. 3.11–5.x, Ondersteuning Decodering alle DivX-Pro-Features
JPEG, BMP, TIF, PNG, Photo CD

(Alleen nog maar in Duitsland verkrijgbaar)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 23:03 ]
http://vilpublic.fujitsu-...vy_media_center_370_d.pdf
EPG dus.
Voor de liefhebbers van bovenstaand apparaat: voor amper 750 euro te verkrijgen via.
http://hd.nl/audio_video/dvd_recorder/FUJITSU%20SIEMENS/
Dus KISS krijgt er toch wat concurrentie bij.....
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
niet dat ik de grootste kiss fan ben, maar in die prijsklasse is het nog steeds de enige.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Als ik nu op stop druk, begint de dvd van voren af aan. Dat doet hij ook als de de speler uitzet.
- Terwijl ik gewend was om te kunnen stoppen en laten verder te kijken waar ik gebleven was.
- Weet iemand ook hoe je een epg instelde (om op te nemen) programma weer verwijderd, voordat hij opneemt. (heb een programma ingesteld maar wilde hem toch niet opnemen. Nu kreeg ik hem niet uit mijn opnamelijst)
het enige wat ik bijna altijd op die producten mis is de ethernet aansluiting en mogelijkheden om met je pc te communiceren.... da's voor mij een vam de belangerijkste reden dat ik toch de kiss heb.jbr666 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:05:
De DP558 begon ook op 550 euro. De concurrent heeft een 2x zo grote HD, 2 tuners en een DVD burner, maar voor zover ik ook kan zien geen XVID ondersteuning. Desalniettemin beginnen andere fabrikanten ook met soortgelijke producten als de KISS te komen. Wel degelijk concurrentie dus. Vooral als iedereen blijft mauwen over de firmware van KISS....
watskeburt
Gewoon de speler nog een keer uit en aan zetten. Als dat niet werkt eerst een keer handmatig de EPG check doen door op de 'store' knop op de afstandbediening te drukken.Thomasje schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:26:
Ik probeer via epg online wat op te nemen maar die blijft steeds in de wacht staan. Optie op de speler staat aan en de poorten op server staan open.
Wat ben ik nog vergeten?
Hmm hij staat nu voor 0 euro op de site. Dus dat is wel aantrekkelijkiop tha man schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:53:
twee keer zo duur valt niet echt onder het kopje 'concurentie'
niet dat ik de grootste kiss fan ben, maar in die prijsklasse is het nog steeds de enige.
Maar vraag me af of ze dan achteraf alsnog het echte bedrag in rekening brengen ( eigenlijk weet ik het antwoord helaas wel) maar het ziet er leuk uit
Geen commentaar
Verwijderd
Hij heeft wel een ethernet aansluiting, zowel vast als wireless.guz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:33:
[...]
het enige wat ik bijna altijd op die producten mis is de ethernet aansluiting en mogelijkheden om met je pc te communiceren.... da's voor mij een vam de belangerijkste reden dat ik toch de kiss heb.
http://vilpublic.fujitsu-...vy_media_center_370_d.pdf
Overigens komt Philips rond deze tijd met een nieuw mediacenter:
PHILIPS pdf (Philips Showline Media Center MCP9350i)
+ Met Intel Pentium® 4 3.0-GHz Processor with Hyper-Threading Technology and the Intel 945 Express Chipset Family
+ 250 GB harde schijf
+ DVD recorder
+ Netwerkverbinding draad(loos)
+ 2 tuners
+ PVR
+ twee tuners
+ High Definition TV
+ 4 usb2 twee voor twee achter
+ Divx
+ Memorycard reader
enz. enz.

Of de nieuwe MACROSYSTEM ENTERPRISE

http://www.macrosystem-enterprise.de

Laufwerke
Harde schijf vanaf 250 GB.
16-fach DVD-Brander für die Formate -R, +R, -RW, +RW,
Double-Layer-Technologie.
2 DVB Tuner
SCART TV-Out (S-Video, RGB)
SCART VCR In / Out
S-Video In / Out
DVI Out
FBAS In / Out
DV In / Out (Vorder- / Rückseite)
VGA
S/PDIF In (Optisch)
S/PDIF Out (Optisch, Coax)
Audio In / Out (Stereo, Cinch)
High Quality Audio In / Out (Stereo, Cinch)
USB2
Koptelefoon
http://www.macrosystem-en...ia/Enterprise_8seiter.pdf
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 20:10 ]
Iemand enig idee m.b.t. de dvd aan en uit zetten?fjs schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:31:
iemand enig idee hoe je de dvd kunt instellen m.b.t.stoppen en aanzetten.
Als ik nu op stop druk, begint de dvd van voren af aan. Dat doet hij ook als de de speler uitzet.
- Terwijl ik gewend was om te kunnen stoppen en laten verder te kijken waar ik gebleven was.
- Weet iemand ook hoe je een epg instelde (om op te nemen) programma weer verwijderd, voordat hij opneemt. (heb een programma ingesteld maar wilde hem toch niet opnemen. Nu kreeg ik hem niet uit mijn opnamelijst)
Verwijderd
En ook of er een bepaald maximum aantal opnames per map is?
Hij neemt namelijk bepaalde programma's niet meer op, enige oorzaak die ik kan vaststellen, is dat er teveel programma's in het mapje zitten.
Ik heb geen zin om alle paginas door te lezen
1. Is deze kiss aan te raden?
2. Wat zijn de afmetingen?
3. Gebruikt het veel energie? of springt het ding op als hij moet gaan opnemen?
4. In welk formaat neemt ie op? en kanj e het er dan afhalen met ftp / pclingk software?
5. die EPG werkt in belgie?
6. kan die epg series opnemen? zodat ik niet elke dag met instellen?
7. raad je een andere HDD recorder aan?
It's dark but I don't want to find the light
Verwijderd
2. zoek dat zelf even op... ben net zo lui als jij
3. nee, nee
4. .vob, ja
5. lijkt me wel, kunt kiezen uit honderden landen in setup
6. weet ik niet
7. nee want ik ken alleen deze.
* ik kijk mijn Divx/Xvid en Svcd's (mpg) met de FreeKiss software. Als ik een mpg kijk dan wil het nog wel eens dat hij er abrupt mee uitscheid. Om dan verder te kijken zou je moeten spoelen of zoeken, maar dit werkt niet. Was ik even blij dat ik mijn oude DP450 nog in de slaapkamer heb staan. Zodoende toch nog de film af kunnen kijken...
(nieuwste firmware)
yep, dat zuigt... met mijn 1500 kon dat ook, met de 558 nietDiMacho schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 08:30:
Als ik een mpg kijk dan wil het nog wel eens dat hij er abrupt mee uitscheid. Om dan verder te kijken zou je moeten spoelen of zoeken, maar dit werkt niet. Was ik even blij dat ik mijn oude DP450 nog in de slaapkamer heb staan. Zodoende toch nog de film af kunnen kijken...
(nieuwste firmware)
watskeburt
5. JaVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:54:
1. ja
2. zoek dat zelf even op... ben net zo lui als jij
3. nee, nee
4. .vob, ja
5. lijkt me wel, kunt kiezen uit honderden landen in setup
6. weet ik niet
7. nee want ik ken alleen deze.
7. De DP-558 is nog steeds de enige HDD recorder die DIVX/XVID afspeelt en ook nog eens een netwerk(internet)aansluiting heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door G_Kracht op 24-10-2005 11:14 ]
Dat er te pas en te onpas mappen worden aangemaakt is een bekende bug. Bij mij is dat nog niet gebeurd, maar het kan zomaar ineens gebeuren. Voorlopig is de enige oplossing: HDD formatteren (je bent dan al je opnames kwijt!) en opnieuw beginnen. Dat er een limiet is aan het aantal progs in een map is voor mij nieuw...Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:00:
Ik heb de dp558 nu ruim een jaar. Sinds enkele weken worden alle programma's die ik opneem ineens in mapjes geplaatst. Weet iemand waardoor dat komt?
En ook of er een bepaald maximum aantal opnames per map is?
Hij neemt namelijk bepaalde programma's niet meer op, enige oorzaak die ik kan vaststellen, is dat er teveel programma's in het mapje zitten.
Vraag me af of je met dp558 ook kunt branden.
Heb namelijke een vergelijk gedaan op http://www.vergelijk.nl/?...3546&p_id=19074&p_id=7100 en daar wordt aangegeven dat je niet branden.
Marcel
Verwijderd
Maar dat is dan ook niet echt nodig, aangezien je een netwerkaansluiting hebt.
7. Koop er een Sony HDD recorder bij.
Hiermee heb je het 'beste' van twee werelden.
ik heb een xbox ... dat werkt idd goed voor divx en dvd ... maar het gaan om het recorden.LeGato23 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:38:
1. Nee, neem een XBOX.
7. Koop er een Sony HDD recorder bij.
Hiermee heb je het 'beste' van twee werelden.
Ik heb nu een media center pc ... dat is allemaal leuk maar zuipt wel veel energie zo'n 64 bit systeem..
Wel spijtig dat deze kiss geen dual tuner heeft
It's dark but I don't want to find the light
Verwijderd
Hoe zit het 1 jaar na de start met het aantal bugs/ergernissen in de firmware?
Ik heb zelf een xbox met mediacenter (die uiteraard niet kan opnemen) en ergers me vaak aan de bugs en vastlopers in xbmc. Krijg ik met de Kiss dan hetzelfde gevoel of is het inmiddels een robuust apparaat? Qua specs en mogelijkheden klinkt het nl perfect. Een feite een xbox met opname-mogelijkheden.
Verwijderd
- downloads
-- firmware
--- KiSS Modified 1.1.4
---- DP-558 1.1.4 FW Stage2B with Cool Tools by martinb Popular
of http://www.mpcclub.com/mo...ads&d_op=getit&lid=289#dl
waarschijnlijk moet je je daar wel aanmelden/registreren
werkt perfect... althans, veel beter, zeker mbt ftp-en
[ Voor 4% gewijzigd door guz op 02-11-2005 10:12 ]
watskeburt
hier stage2 firmware downloadenVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:40:
tot grote ergenis van mijn dp 558 , sinds ik de nieuwste firmware draai 1.14 is het gewoon klote om bestanden van de dp 558 naar de pc te transferre, de snelheid schiet van hoog naar laag tot die weer een paar seconde stilstaat en weer verdergaat,hier had ik met de vorige firmware nooigt geen last van,, iemand met dit zelfde probleem of tips/oplossing
[ Voor 0% gewijzigd door iop op 02-11-2005 10:14 . Reden: ^of daar^ ]
Beetje late reactie van mijn kant maar ik had het idee dat niemand er op reageerde, Via mijn speler kan ik wel gewoon geprogrammeerd opnemen. Alleen wil het online niet werken. Hij wil hem maar niet naar mijn speler zenden.G_Kracht schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:49:
[...]
Gewoon de speler nog een keer uit en aan zetten. Als dat niet werkt eerst een keer handmatig de EPG check doen door op de 'store' knop op de afstandbediening te drukken.
Poorten staan open! Wat zou het probleem zijn.
Je speler haalt de informatie op bij Kiss, niet andersom. Vandaar dat ik aanraadde om het eerst even handmatig te proberen via de 'store' knop op je afstandbediening. Bij mij werkte het laatst ook niet meer en ik heb toen de web scheduling even uitgezet en ben vervolgens uit de setup gegaan. Daarna weer in de setup gegaan en de webscheduling weer aangezet. Ik heb het wachtwoord opnieuw ingevoerd bij de EPG configuratie. Daarna heb ik de speler weer een keer uit en aangezet en heb ik de 'store' knop ingedrukt. Toen haalde hij de programmeringen weer op bij Kiss en werkte het ook weer automatisch.Thomasje schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:17:
[...]
Beetje late reactie van mijn kant maar ik had het idee dat niemand er op reageerde, Via mijn speler kan ik wel gewoon geprogrammeerd opnemen. Alleen wil het online niet werken. Hij wil hem maar niet naar mijn speler zenden.
Poorten staan open! Wat zou het probleem zijn.

Mijn DP-558 is kapot en is nu in Denemarken, dus ik kan even niet zeuren (behalve dan dat ik NIKS MEER KAN OPNEMENiop tha man schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
ligt het aan mij of lijkt het ietwat dood rondom de 558? zelf geen gezeur
Ik wil graag mijn DVD's op de harde schijf van de Kiss zetten. Welk programma moet ik daarvoor gebruiken? Dat Nero pakket wat erbij zit levert een MPG4 bestand op maar dat kan ik niet in PC-Link selecteren en ik kan in Nero nergens een instelling vinden waardoor ik voor iets anders kan kiezen.
Verder kan ik wel de files van de harde schijf van de Kiss afplukken en afspelen,... Alleen heb ik dan geen geluid. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
Sign of my Time
Verwijderd
Je kunt met de Kiss geen DVD's vanaf de harde schijf afspelen voor zover ik weet, dus zou het ook geen zin hebben om ze erop te zetten denk ik ?Wilfred schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:28:
Ik heb even een vraag die ik niet zo snel in dit topic heb kunnen vinden.
Ik wil graag mijn DVD's op de harde schijf van de Kiss zetten. Welk programma moet ik daarvoor gebruiken? Dat Nero pakket wat erbij zit levert een MPG4 bestand op maar dat kan ik niet in PC-Link selecteren en ik kan in Nero nergens een instelling vinden waardoor ik voor iets anders kan kiezen.
Verder kan ik wel de files van de harde schijf van de Kiss afplukken en afspelen,... Alleen heb ik dan geen geluid. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
Verwijderd
Direct DVD afspelen kan volgens mij wel, je moet dan alle VOB files mergen naar 1 heeeele grote VOB file. Je kan dan alleen geen subtitles meer bekijken (volgens mij omdat hij niks met de IFO files doet).Wilfred schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:28:
Ik heb even een vraag die ik niet zo snel in dit topic heb kunnen vinden.
.MP4 kan ik gewoon afspelen via de PCLink, maar bij mij crashed dit wel meteen als ik hier ook ondertitel sporen op heb gezet. Dit zou kunnen komen doordat ik de MP4 bestanden maak met een te nieuwe versie van Nero. Je hoort verhalen dat het wel goed zou gaan met een oudere versie.
In elk geval kan je alleen iets selecteren met de PC-Link als je op je PC ook een tooltje als FreeKiss hebt draaien waar je dan op de video tab de map naar je MP4 bestanden hebt geplaatst.
Wat ik doe met mijn DVD's is ze omzetten naar DivX met ImToo DVD Ripper en DivX Creator 6 (die gasten gaven laatst een gratis licentie weg). De DivX of AVI file kan je dan bouwen met het ondertitelspoor er in gebrand, dus niet meer weg te halen of een andere te selecteren. Deze films doen het wel goed (al is de kwaliteit beduidend minder, je DTS spoor is al helemaal weg).
Als je geen geluid meer hebt bij het afspelen zou het misschien kunnen dat hij het geluid naar je digitale uitgang stuurt en er geen versterker achter hangt? Ik heb het ook, TV gaat gewoon over de TV boxen, maar zodra ik een KISS film start dan gaat deze over de versterker. Volgens mij kan je in de instellingen wel je audio uitgang wijzigen.
Hoop dat je er wat aan hebt, succes in elk geval!
offtopic:Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:49:
Pffff, 35 pagina's.
Hoe zit het 1 jaar na de start met het aantal bugs/ergernissen in de firmware?
Ik heb zelf een xbox met mediacenter (die uiteraard niet kan opnemen) en ergers me vaak aan de bugs en vastlopers in xbmc. Krijg ik met de Kiss dan hetzelfde gevoel of is het inmiddels een robuust apparaat? Qua specs en mogelijkheden klinkt het nl perfect. Een feite een xbox met opname-mogelijkheden.
Ik weet niet welke versie je van XBMC gebruikt. Maar XBMC werkt al een tijdje goed en ik heb niet vaak vastlopers. Ik weet niet wat je doet, dat die zo 'onstabiel' is. Ken je het grote XBMC topic?
ontopic:
XBMC kan niet opnemen, Kiss wel. Volgens mij kan XBMC verder alles wat de KISS ook kan, of zie ik iets over het hoofd.
Andere vraag, komt er binnenkort nog een nieuwere versie van de Kiss DP-558, met bv twee tuners?
[ Voor 4% gewijzigd door RedHead op 01-12-2005 22:26 ]
Ik heb nu weer een nieuw probleempje.. Ik kan met FTP op de Kiss komen maar weet niet waar ik mp3tjes moet neerzetten op de kiss om ze te kunnen benaderen. Of kan dat alleen wanneer je ze kopieert via een cd of dvd direct met de kiss zelf.
In het hdd menu zie ik iets staan als /hdd/music maar in de FTP zie ik deze niet terug..
Sign of my Time
Verwijderd
AUDIO = je MP3-tjes
LOST+FOUND = geen idee
PVR = De videorecorder
VIDEO = HDD films
TXS!
Sign of my Time
Nee, de mappen niet zelf aanmaken. Daar kan de speler niet goed tegen. Gewoon met pc-link 1 mp3-tje overhalen. Dan wordt de map vanzelf aangemaakt.Wilfred schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:59:
Dus gewoon in de root een map audio maken en een map video.. OK gaan we proberen.
TXS!
Verwijderd
Dan heb je geluk gehad. Bij sommige dp-558 gebruikers ging het mis.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:51:
??? ik heb die mappen ook zelf aan gemaakt, ging prima zonder problemen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de speler daar een probleem van zou maken.
Lijkt mij niet waarschijnlijk. Kiss heeft gezegd dat ze zich nu eerst concentreren op de release van de DP-600. Deze release is recentelijk uitgesteld naar begin 2006.fjs schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:50:
Ik lees op de website van divxplayer dat er in december nog weer een firmware update uikomt. Iemand nog informatie hierover?
(ik heb een Kiss DP-558 firmware 1.14)
[ Voor 13% gewijzigd door Schooltje op 24-12-2005 16:52 ]
zal alleen wel een aardig prijskaartje aan hangen ben ik bang. Weet iemand de geschatte prijs?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Eh... bij mij passen er 13 op beeld, en daarna moet je scrollenSchooltje schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:51:
Weet iemand of er een beperking op het aantal programma's dat opgenomen kan worden zit? Ik heb nu namelijk meer dan 7 programma's opgenomen, alleen in mijn lijstje bij op-te-nemen programma's zie ik er maar 7 staan.
(ik heb een Kiss DP-558 firmware 1.14)
Oke dan zal ik nog eens kijken, waarschijnlijk zal ik dan wel ergens iets fout ingesteld hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:35:
[...]
Eh... bij mij passen er 13 op beeld, en daarna moet je scrollen
Weet iemand toevallig of er een handig programma is waarmee je makkelijker de kanalen kunt instellen. Ik vind het via LIST en dan uitkiezen voor alle zenders nogal omslachtig.
Verwijderd
Wie kan mij hiermee helpen.
Ik heb het ook per ongeluk op een ander forum neergeplaats, dus als iemand dit dubbel leest, dit kan.
Het kan ook zijn dat dit probleem al eerder speelde maar ik heb het geconstateerd sinds de update naar 1.14
Alvast bedankt, piet manders
Hoewel de opname langer is, kan ik dan niet meer voorbij een bepaald punt in de opname komen. Het einde van de opname is gewoon niet meer te benaderen. Ook kan ik deze opnames niet met FTP overhalen.
Bekend probleem? Wat kan ik er aan doen?
Kan ik eventueel terug gaan naar 1.1.3
Verwijderd
Ik zou niet teruggaan naar een oudere versie, de kans dat de kiss dp558 het dan niet meer doet is groot.stairman schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:49:
Sinds kort 1.1.4 met volledige update geinstalleerd. Nu gaan geprogrammeerde opnames goed. Alleen bij timeshift, en bij kijken en recorden (of hoe noem je het als je kijkt en dan de record knop indrukt, waarna het draaiende programma begint op te nemen) gaat er iets mis.
Hoewel de opname langer is, kan ik dan niet meer voorbij een bepaald punt in de opname komen. Het einde van de opname is gewoon niet meer te benaderen. Ook kan ik deze opnames niet met FTP overhalen.
Bekend probleem? Wat kan ik er aan doen?
Kan ik eventueel terug gaan naar 1.1.3
Verwijderd
Helaas de harde schijf is hoogstwaarschijnlijk gecrasht.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:40:
Sinds ik een update heb gedaan naar 1.14 kan ik niet meer opnemen, ik kan het wel inplannen maar dan neemt de kiss dp558 (80gb) niet meer op.
Wie kan mij hiermee helpen.
Ik heb het ook per ongeluk op een ander forum neergeplaats, dus als iemand dit dubbel leest, dit kan.
Het kan ook zijn dat dit probleem al eerder speelde maar ik heb het geconstateerd sinds de update naar 1.14
Alvast bedankt, piet manders
Is retour naar Kiss Denemarken
Verwijderd
Ongeveer een half jaar geleden had ik interesse in dit toestel maar ik heb toen van de aankoop afgezien na het lezen van dit forum. Ondertussen zijn we dus weer een half jaar verder en tot mijn spijt merk ik op dat er nog niet veel verbeterd is... de DP-558 lijkt nog steeds rommel te zijn.
Alles bij elkaar beschouwd vindt ik KISS een bende amateurs die het vertrouwen van de klant niet waard zijn. "Voorlopig geen nieuwe FW's voor de 558 want ze willen zich concentreren op de 600" luid het nu, terwijl deze recorder nog niet deftig werkt
En jullie slikken dat allemaal maar??? Een jaar na de release en jullie geloven nog steeds dat "het wel in orde zal komen"
De specs van de DP-558 en die van de 600 zijn zeer mooi, idd het toestel dat iedereen wil (ook ik zoek een HDD recorder mét ethernetaansluiting en alle andere lekkere features) MAAR DAN MOET HET WEL WERKEN HÉ.
Neen, KISS bestaat voor mij niet meer. Ik wacht wel tot een gerespecteerde fabrikant met een gelijkaardig toestel uitkomt!
Greetz
Verwijderd
Succes met wachten. Tot die tijd hebben wij met zijn allen erg veel plezier van onze Kiss hoorVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:39:
Ik wacht wel tot een gerespecteerde fabrikant met een gelijkaardig toestel uitkomt!
Voorlopig klink jij als ex-asprirant-koper gefrustreerder dan wij allemaal bij elkaar, en ja, af en toe gaat er eens wat fout, maar alles wat goed gaat met het ding zul je hier nou eenmaal niet zoveel over lezen he.... maar dat snap jij natuurlijk niet.

Verwijderd
ik ben nieuw hier en heb sinds een paar dagen de DP558 in huis en zit nog met vragen die ik nergens terug kan vinden
en ik vind het balen dat hij regio locked is als ik dat geweten had had ik hem niet gekocht
*hoe unlock je hem
*hoe kan ik files die ik heb opgenomen naar mijn pc sturen om te branden
*hoe kan ik mijn sateliet ontvanger aansluiten die werkt ook met scart ik kan geen ext kanaal vinden op de DP558
als iemand mij kan helpen graag
Bij Voorbaad Dank
groetjes woutje
Verwijderd
Heb ik u persoonlijk aangevallen? Indien ja, mijn excuses. Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het oneerlijk vindt hoe KISS zijn huidige klanten links laat liggen, maw ik vind dat erg voor jullie... uw opmerking over mijn intelligentie was dus vrij ongepast en bovendien overbodig.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:49:
[...]
...maar alles wat goed gaat met het ding zul je hier nou eenmaal niet zoveel over lezen he.... maar dat snap jij natuurlijk niet.
Als er dan toch zo veel wel goed gaat met uw player, waarom vermeldt je dat hier dan niet even voor evt. andere geinteresseerden. Hoeveel vastlopers per week, hoeveel opnames van de tien bv. die niet meer afspeelbaar zijn, ed. Daar hebben anderen wat aan dan.
Mvg
Het is waarschijnlijk niet de HDD maar de DVD ROM speler. Die geeft bij meer mensen problemen en aangezien deze op dezelfde ide bus zit als de HDD, krijg je ook problemen met je HDD. Maar de conclusie blijft hetzelfde: RMA naar Denemarken.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:18:
[...]
Helaas de harde schijf is hoogstwaarschijnlijk gecrasht.
Is retour naar Kiss Denemarken
Voor de DP-558 guide ga naar: www.mpcclub.comVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:55:
hoi allemaal
ik ben nieuw hier en heb sinds een paar dagen de DP558 in huis en zit nog met vragen die ik nergens terug kan vinden
en ik vind het balen dat hij regio locked is als ik dat geweten had had ik hem niet gekocht
*hoe unlock je hem
*hoe kan ik files die ik heb opgenomen naar mijn pc sturen om te branden
*hoe kan ik mijn sateliet ontvanger aansluiten die werkt ook met scart ik kan geen ext kanaal vinden op de DP558
als iemand mij kan helpen graag
Bij Voorbaad Dank
groetjes woutje
Het ext kanaal krijg je door op source (geloof ik!) te drukken op je afstandbediening. Vind ik ook een beetje vaag, maar wel meer dingen zijn vaag bij de DP-558.
De DP-600 is GEEN HDD recorder! Dat zou de DP-658 moeten worden (of de DP-668??), maar deze staat voorlopig niet op de planning. De DP-600 is gewoon een networked divx-player met een nieuwere media chip, zodat ook o.a. windows media afgespeeld kan worden.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:39:
Hoi
Ongeveer een half jaar geleden had ik interesse in dit toestel maar ik heb toen van de aankoop afgezien na het lezen van dit forum. Ondertussen zijn we dus weer een half jaar verder en tot mijn spijt merk ik op dat er nog niet veel verbeterd is... de DP-558 lijkt nog steeds rommel te zijn.
Alles bij elkaar beschouwd vindt ik KISS een bende amateurs die het vertrouwen van de klant niet waard zijn. "Voorlopig geen nieuwe FW's voor de 558 want ze willen zich concentreren op de 600" luid het nu, terwijl deze recorder nog niet deftig werktM.a.w. beste kopers van ons 558 systeem, danku voor uw geld, pech dat het niet werkt, meer geluk met onze volgend product...
En jullie slikken dat allemaal maar??? Een jaar na de release en jullie geloven nog steeds dat "het wel in orde zal komen"![]()
De specs van de DP-558 en die van de 600 zijn zeer mooi, idd het toestel dat iedereen wil (ook ik zoek een HDD recorder mét ethernetaansluiting en alle andere lekkere features) MAAR DAN MOET HET WEL WERKEN HÉ.
Neen, KISS bestaat voor mij niet meer. Ik wacht wel tot een gerespecteerde fabrikant met een gelijkaardig toestel uitkomt!
Greetz
De DP-558 is en blijft dus voorlopig de enige networked divx-player en HDD recorder.
Ik vind dit ZO slecht van Philips. Dit apparaat is aangekondigd in september voor release in oktober. En vervolgens hoor je er niets meer over! Hetzelfde is ook gebeurt met de Streamium SL300 en SL400 produkten. Maanden na de aangekondigde releasedatum komt het pas op de markt, waardoor er ten tijde van release alweer veel betere alternatieven voorhanden zijn.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:47:
[...]
Overigens komt Philips rond deze tijd met een nieuw mediacenter:
PHILIPS pdf (Philips Showline Media Center MCP9350i)
+ Met Intel Pentium® 4 3.0-GHz Processor with Hyper-Threading Technology and the Intel 945 Express Chipset Family
+ 250 GB harde schijf
+ DVD recorder
+ Netwerkverbinding draad(loos)
enz. enz.
Ik begrijp best dat Philips e.e.a. goed uitontwikkeld wil hebben voordat ze het op de markt zetten, maar geeft tenminste informatie! Nu ga ik, na 3 maand wachten, lekker een Paradigit Envoy kopen (die overigens wel hééél erg lijkt op de MCP9350i).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Alvast bedankt,
Rinus
Verwijderd
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb de 558 nu ong 1,5 jaar en maar heel weinig problemen gehad,Arfman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:53:
Hoe is nu de algemene indruk van dit apparaat ? Ik overweeg om een DVD HDD recorder aan te schaffen, maar het ding moet wél gewoon werken. Dus geen vage toestanden zoals "soms doet-ie het en soms ook niet", of ralle netwerkkaarten e.d. Wie van jullie hebben er allemaal zo'n ding en hoe tevreden zijn jullie erover ?
opnemen via EPG of zelfs via internet werkt gewoon lekker, verder nooit problemen mee gehad ofzo.
Netwerkdoorvoersnelheid is een ander verhaal dat is bij lange na niet optimaal, maar voor de EPG te raadplegen meer dan zat. (Film overpompen naar je pc duurt mij te lang om er echt gebruik van te maken)
Omgekeerd werkt echter wel goed b.v DIVX/XVID/MP3 streamen naar de speler
Enige echte minpunt dat ik heb is het slechte ontvangst van de afstandsbediening, maar dit schijnt bij de latere revisies te zijn opgelost
Ik ben nog steeds tevreden met de 558, hij doet wat ik wil en ik neem zijn nukken voor lief, beestje met karakter he?Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:57:
Hallo, ondanks negatieve berichten ben ik zeer enthousiast over de 558 maar voor ik hem ga kopen zou ik graag weten of ik mijn 8mm en Hi8 videobandjes kan opnemen, doorsturen naar de PC en dan branden op DVD. Volgens de berichten kan het maar onder windows moet je alles maar afwachten... De 558 neemt op in DivX, komt dit uiteindelijk ook zo op de DVD-schijf en hoeveel minuten DivX past er dan op een DVD-tje?
Als jij die video-bandjes naar zijn input weet ts sturen gaat het prima.
Vervolgens de (VOB) bestanden naar je pc copieren, editten met VideoRedo, comprimeren met AutoGK naar divx en zo kun je 6-7 uur matriaal kwijt op een DVD. of meer als je dat persé wilt.
watskeburt
Verwijderd
Ik ben uitermate tevreden met m'n DP-558 (heb 'm sinds juli). Ik gebruik 'm vooral in combinatie met de EPG via internet, omdat ik vaak van huis ben in verband met werk en dan iets op wil nemen wat ik niet wil missen.Arfman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:53:
Hoe is nu de algemene indruk van dit apparaat ? Ik overweeg om een DVD HDD recorder aan te schaffen, maar het ding moet wél gewoon werken. Dus geen vage toestanden zoals "soms doet-ie het en soms ook niet", of ralle netwerkkaarten e.d. Wie van jullie hebben er allemaal zo'n ding en hoe tevreden zijn jullie erover ?
De netwerkverbinding is zoals reeds tig keer gezegd inderdaad traag, maar dat is al vanaf het begin zo en dat wist ik toen ik 'm kocht. Soms laat ik de FTP 's nachts lopen om de VOB's naar de pc te kopiëren en dat vind ik op zich niet zo'n probleem.
"Soms doet 'ie het en soms niet", daar heb ik geen last van. Er zijn wel wat vervelende bugs, maar dat is omdat ik te lam ben om de firmware te updaten
Dit topic is gesloten.