Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwad schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:44:
Ik ben van plan om de VR558 aan te gaan schaffen omdat hij een grote harde schijf heeft en een sigma chip met upschale mogelijkheden naar HD. Nu heb ik nog wel 2 vragen. Ten eerste is het mogelijk om met een draadloze router met switch te werken. Dus bedraad naar de router en vandaar uit dus draadloos naar de pc.
Tuurlijk... maar dat heeft toch niets met de Kiss te maken lijkt me... :?
Ten tweede is het mogelijk om mediabestanden zoals Divx films af te spelen zonder eerst de film op je kiss speler te zetten? En indien dat wel nodig is hoelang duurt het ongeveer om 2 gig aan divx formaat over te zetten. Ik lees namelijk dat de overdracht niet altijd even snel is.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Divx kan ie streaming afspelen (DP558, dus ik neem aan de VR558 ook), datasnelheid is hier snel genoeg voor. Alhoewel ik dat niet kan bevestigen met een wireless verbinding ertussen. FTP- en is dus niet nodig, en 2GB overpompen duurt best lang ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
Bedankt voor je antwoord
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:41:
[...]

Tuurlijk... maar dat heeft toch niets met de Kiss te maken lijkt me... :?

[...]

Divx kan ie streaming afspelen (DP558, dus ik neem aan de VR558 ook), datasnelheid is hier snel genoeg voor. Alhoewel ik dat niet kan bevestigen met een wireless verbinding ertussen. FTP- en is dus niet nodig, en 2GB overpompen duurt best lang ja. :P
het gaat er mij om dat ik mijn huis een draadloos netwerk heb liggen en dus geen zin heb om weer draden te moeten gaan trekken van de router beneden naar de pc op zolder voor de kiss. In de handleidingen wordt namelijk alleen over bedraad netwerk gesproken.
Hopelijk is de datasnelheid bij draadloos snel genoeg. Heeft iemand anders misschien ervaring met draadloos media streamen van de pc naar de kiss?
Nogmaals bedankt in ieder geval.

[ Voor 41% gewijzigd door kwad op 14-01-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal het maar zien, ik heb net gepost dat ik al 6mnd wacht op m'n speler en de dag nadien stond hij voor m'n deur !
Nu werkt ie wel, maar als ik een DVD in de speler leg, maakt die toch even een ratelent geluid.
Hij speelt wel de film normaal af en het geluid verdwijnt dan, maar ik ben er niet echt gerust in.

Ik ga nog wat tests doen alvorens ik iets onderneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX
Heeft iemand enig idee waarom Nederland 3 niet meer in de EPG verschijnt? Weten ze bij KISS iets wat wij nog niet weten ofzo mbt tot die reorganisatie van het publieke net? :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm..., vreemd..., hoe lang heb je dat al? Bij mij stond hij gisteravond in elk geval nog gewoon in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door via “ftp:// IP-nummer” in de adresregel van windows verkenner te zetten, kan ik mappen aanmaken op de harddisc van mijn Kiss dp558 (firmware 1.14). Dit is zoals beschreven staat in de manuall van Kiss zelf. Daarin spreekt men ook over dat je mappen etc. kunt slepen op de harddisc. Echter het lukt mij niet om opgenomen tv uitzendingen verplaatsen naar een desbetreffende map.
In verschillende berichten, bij ook mpcclub.com, lees ik dat men eerst het wachtwoord “anonymous”moet invullen. Hiervan is geen sprake bij het plaatsen van het adres in de adresbalk van windows verkenner. Mijn vraag is of het inderdaad niet kan en in dat geval hoe het dan wel te doen.

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 06:45:
Hmmm..., vreemd..., hoe lang heb je dat al? Bij mij stond hij gisteravond in elk geval nog gewoon in de lijst.
Geen idee hoe lang al, gisteravond viel het voor het eerst op. Ook op de epg pagina bij KISS online (voor remote programmeren) ontbreekt ie in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:21:
Is er ook nog een aktief topic voor andere KISS modellen?? Na deel 2 is er geen deel 3 gekomen.
Nou ja, als het niet erg is stel ik mijn vraag maar hier.
Ik wil een DP 1500 kopen, heb alle hier beschreven informatie en op andere sites gelezen, maar heb nog 1 vraag.
Kan ik ook DVR-MS bestanden (Media center tv opnames) vanaf mijn pc streamen op dit apparaat??
Eigenlijk is DVR-MS een mpeg bestand met een ms schil omheen. 8)7

Kan iemand me hier antwoord op geven?? Bedankt.
;)
Ik heb deze gisteren binnen gekregen en ik kan dus melden dat dit niet ondersteund wordt :r
Dit zou ik toch wel graag terug willen zien in een nieuwe firmware.

Voorlopig dan maar even converten naar .mpg ;)

Voor de rest werkt het apparaat wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:27:
Ik heb deze gisteren binnen gekregen en ik kan dus melden dat dit niet ondersteund wordt :r
Dit zou ik toch wel graag terug willen zien in een nieuwe firmware.

Voorlopig dan maar even converten naar .mpg ;)

Voor de rest werkt het apparaat wel aardig.
Lijkt me heel sterk dat dit ooit wordt opgenomen in firmware, aangezien dit weer eens een eigen schilletje om een standaard heen is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

????? Is de overname van Cisko op Kiss definitief ofzo? De hele KISS site is bij mij niet meer te benaderen, dus ook de online videorecorder is weg. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt prima bij mij... en die overname was een half jaar geleden al definitief... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? Met welke site start jij de EPG op? Ik gebruik http://epg.kml.kiss-technology.com/ en die geeft gewoon een "ik heb je pagina niet gevonden" fout. De Kiss site zelf doet het bij mij inderdaad al wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 07:43:
??? Met welke site start jij de EPG op? Ik gebruik http://epg.kml.kiss-technology.com/ en die geeft gewoon een "ik heb je pagina niet gevonden" fout. De Kiss site zelf doet het bij mij inderdaad al wel weer.
Net op je link geklikt en werkt prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27-1-06 kwam hij dan eindelijk binnen, de DP558. Vandaag, zondag 29-1-06 heeft het apparaat alle agressie in me losgemaakt. Wat een ***ding. Ondertussen van alles geprobeerd om een opgenomen Hi8-filmpje op de computer te krijgen zodat ik een DVD-tje kan branden. Firmware 2x ge-update via een CD! (hier had natuurlijk een lichtje moeten gaan branden. Welke gek laat mij een cd branden voor een machine die een processor, een harde schijf EN een internetverbinding heeft?)
De handleiding is allerbelabberst slecht en nauwelijks te begrijpen. Kiss mag wel heel blij zijn dat jullie er zoveel van weten en dat met andere (slachtoffers?) willen delen.
De hardware van het apparaat moet goed zijn, dat is buiten kijf, maar de software? Dit lijkt echt nergens op. Ik wilde graag een Kiss vanwege het netwerk en juist dit laat mij in de steek. PCLink,ja dat werkt! Maar hoe moet je dat ding instellen om het opgenomen filmpje op de PC te krijgen?
Ik hoop dat er iemand is die mij uit de problemen kan helpen want zoals ik er nu over denk gaat hij aanstaande dinsdag terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11
Ik heb net een Dp558 binnen. Alles werkt behalve dat ik graag bestanden van mijn NAS (Synology diskstation) wil bekijken. Daarvoor heb ik hem namelijk aangeschaft. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Ik kan op de NAS geen PClink installeren wil dus dat de DP558 gewoon naar de shares op de NAS kijkt. Ik kan er niets over vinden.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:24:
Op vrijdag 27-1-06 kwam hij dan eindelijk binnen, de DP558. Vandaag, zondag 29-1-06 heeft het apparaat alle agressie in me losgemaakt. Wat een ***ding. Ondertussen van alles geprobeerd om een opgenomen Hi8-filmpje op de computer te krijgen zodat ik een DVD-tje kan branden. Firmware 2x ge-update via een CD! (hier had natuurlijk een lichtje moeten gaan branden. Welke gek laat mij een cd branden voor een machine die een processor, een harde schijf EN een internetverbinding heeft?)
De handleiding is allerbelabberst slecht en nauwelijks te begrijpen. Kiss mag wel heel blij zijn dat jullie er zoveel van weten en dat met andere (slachtoffers?) willen delen.
De hardware van het apparaat moet goed zijn, dat is buiten kijf, maar de software? Dit lijkt echt nergens op. Ik wilde graag een Kiss vanwege het netwerk en juist dit laat mij in de steek. PCLink,ja dat werkt! Maar hoe moet je dat ding instellen om het opgenomen filmpje op de PC te krijgen?
Ik hoop dat er iemand is die mij uit de problemen kan helpen want zoals ik er nu over denk gaat hij aanstaande dinsdag terug naar de winkel.
Een woord : F T P
En probeer eens wat te lezen, hier of daar. Wellicht kom je ergens FTP tegen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:42

guz

(hier had natuurlijk een lichtje moeten gaan branden. Welke gek laat mij een cd branden voor een machine die een processor, een harde schijf EN een internetverbinding heeft?)

Maar hoe moet je dat ding instellen om het opgenomen filmpje op de PC te krijgen?
mmmm, je hebt aardig wat kritiek maar niet in de manuela kunnen ontdekken hoe je moet ftp-en?

[ Voor 4% gewijzigd door guz op 30-01-2006 13:17 ]

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg dat FTP-en bij mij nou net wel een van de grootste gebreken is. Met vrijwel elke tool crashed een opname groter dan 4GB. Vaak al binnen de eerste GB (dus ook kleine files kunnen niet over). Maakt niet uit met welke tool, fileZilla, WSFtp, de XP FTP, etc... alles gaat plat. Of je nou DHCP of een vast adres gebruikt maakt niets uit. Op de 1.1Mbits max doorvoer gaat het overzetten natuurlijk al niet echt mega snel, maar het zou fijn zijn als je in elk geval in staat was een film over te pompen.

Nieuw nadeel wat ik heb gevonden is met een film > 1:45 minuten. Na dit tijdstip loopt het systeem namelijk helemaal vast met spoelen. De film file is dan ook wel 6GB groot, maar dat hadden ze dan zelf maar beter op moeten lossen. Ik heb natuurlijk de nieuwste firmware en heb ook de aangepaste van MartinB al geprobeerd.

Verder een leuk ding hoor, die Kiss speler, maar hij heeft nogal wat kuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me zeggen hoe ik kan zien hoeveel Gb de hard disk werkelijk is ?
Of hoeveel tijd je normaal kunt opnemen op de hoogste kwaliteit (8Mbps) met een 200Gb versie ?

Wat ik nu als probleem heb met m'n kiss dp-558, als ik televisie kijk lopen er steeds 2 zwarte horizontale balken rollend over het beeld. Zeer vervelend, en als ik m'n kiss speler uitschakel (volledig uit met de schakelaar) dan krijg is veel ruis op m'n televisiebeeld.

Dit zou toch niet mogen? De kabel TV aansluiting zit gewoon via de kiss verbonden naar m'n tv.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem aub ? of hebben jullie dit ook ?

Hopelijk is er een oplossing voor dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:21:
Kan iemand me zeggen hoe ik kan zien hoeveel Gb de hard disk werkelijk is ?
Of hoeveel tijd je normaal kunt opnemen op de hoogste kwaliteit (8Mbps) met een 200Gb versie ?

Wat ik nu als probleem heb met m'n kiss dp-558, als ik televisie kijk lopen er steeds 2 zwarte horizontale balken rollend over het beeld. Zeer vervelend, en als ik m'n kiss speler uitschakel (volledig uit met de schakelaar) dan krijg is veel ruis op m'n televisiebeeld.

Dit zou toch niet mogen? De kabel TV aansluiting zit gewoon via de kiss verbonden naar m'n tv.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem aub ? of hebben jullie dit ook ?

Hopelijk is er een oplossing voor dit fenomeen.
gegevens over de harde schijf en opnamecapaciteiten staan in de gebruiksaanwijzing geloof ik, maar opnemen met 8 Mbps maakt naar mijn mening wel veel geluid.

zwarte balken -> misschien andere kabel proberen? Ik heb kristalhelder beeld tenminste, via scart aangesloten?

Als je de kiss uitzet dan gaat het beeld sneeuwen ja, dat klopt, de power knop is in deze zin namelijk een harde uit knop, je verbreekt de spanning, als je de stekker van een videorecorder er uit trekt krijg je ook sneeuwend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:21:
Resterende tijd zie je rechtsbovenin in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:23:
Jammer genoeg dat FTP-en bij mij nou net wel een van de grootste gebreken is. Met vrijwel elke tool crashed een opname groter dan 4GB. Vaak al binnen de eerste GB (dus ook kleine files kunnen niet over). Maakt niet uit met welke tool, fileZilla, WSFtp, de XP FTP, etc... alles gaat plat. Of je nou DHCP of een vast adres gebruikt maakt niets uit. Op de 1.1Mbits max doorvoer gaat het overzetten natuurlijk al niet echt mega snel, maar het zou fijn zijn als je in elk geval in staat was een film over te pompen.
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij bleek de oorzaak het zogenaamde 0kb recording probleem, oftewel een corrupt filesysteem. Dit probleem kun je krijgen als je harddisk is geformateerd onder een FW versie ouder dan 1.1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Iemand een antwoord op mijn vraag?

Ik heb net een Dp558 binnen. Alles werkt behalve dat ik graag bestanden van mijn NAS (Synology diskstation) wil bekijken. Daarvoor heb ik hem namelijk aangeschaft. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Ik kan op de NAS geen PClink installeren wil dus dat de DP558 gewoon naar de shares op de NAS kijkt. Ik kan er niets over vinden.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Ik krijg het dus niet werkend dat de dp558 van mijn NAS lees. Graag zie ik dit nog opgelost.
Als tussenoplossing wil ik al mijn foto's etc op de HD van de Kiss zetten dat lukt via FTP maar dan zie ik ze niet als ik op de KISS op de HD kijk. In welke directry moet ik ze dan plaatsen?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:54:
[...]

Een woord : F T P
En probeer eens wat te lezen, hier of daar. Wellicht kom je ergens FTP tegen. >:)
Wat bedoel je hiermee? Ik koop een apparaat van 400 euro en ik moet zelf maar uitzoeken hoe het werkt?
Maar laat ik je het antwoord even geven. De helpdesk van Kiss zei dit apparaat nog niet te ondersteunen en gaven mij een ander telefoonnummer. Hier werd gezegd dat er een fout in de 1.1.4 update zit m.b.t. de FTP. Er werd direct een andere versie (1.1.3) gestuurd met de mededeling dat ook hier een fout in zit maar nu in het opnamegedeelte. Maar helaas, ook met 1.1.3 lukte het niet. Weer gebeld en ja, toen kwam het verlossende woord. Je moet FTP://adres invullen. En toen kwamen ook de excuses dat dit NIET in de handleiding staat. Er werd me ook gezegd dat grote bestanden niet zomaar over te sturen zijn.... Je moet COREFTP downloaden. En waar staat dat dan? Het zal me niet verbazen dat er nog meer truukjes zijn die niet in de handleiding staan. Maar ik begrijp uit je reactie dat jij het wel hebt gelezen dus als je nieuwtjes hebt dan wil ik die graag weten!

Ik heb kritiek, ja! Ik ben nu dan welliswaar de trotse bezitter van het apparaat maar dat wil niet zeggen dat ik alles maar voor lief neem.
Het netwerk is fantastisch maar wel erg traag. Mijn eerste HI8 bandje op de harddisc gezet (3,5 gB) en in slechts 1,5 uur overgebracht naar de PC.
PCLink, mooi is dat. Je zet iets klaar op de PC en je kunt het op de recorder direct afspelen. Geen gedoe met schijfjes branden, prachtig! Tv-programma opgenomen? Kun je zo pakken op de PC.
En zo zijn er nog meer mooie dingen die je als nieuwe gebruiker aangenaam verrassen.
Volgens de helpdesk komt er in maart weer een nieuwe update, ik hoop dat er dan nog meer mogelijkheden ingestopt zijn want ondanks mijn kritiek vind ik het gewoon een mooi ding met zeer veel mogelijkheden. Maar ze moeten wel duidelijk vertellen hoe alles werkt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Capri,

Ik begrijp je reactie niet FTP via IE werkt prima. Alleen dan staan de bestanden wel op de HD van de DP558 maar ik zie ze niet als ik via de TV wil kijken.

FTP opzich werkt prima.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die handleiding heb ik persoonlijk nog nooit opengeslagen, hij zal vast incompleet zijn, dat geloofik direct. Dat is normaal met apparaten die met op te waarderen firmware werken zeg maar. :)
Wat ik dus bedoelde is dat je eigenlijk altijd even wat verder dan de handleiding moet zoeken, bijvoorbeeld hier in dit topic, google of wat dan ook. Of probeer zelf eens wat !
Overigens is het helemaal niet nodig om CoreFTP te gebruiken, de Windows Explorer deed het, ook met bestanden > 4 GB, prima bij mij. Volgens mij had ik toen nog wel 1.1.3 erop staan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de HD capaciteit.
Ik weet ook dat het resterende aantal uur rechtsboven verschijnt, maar kan iemand mij zeggen hoeveel uur dat bij hem is op een bepaalde kwaliteitsinstelling.

Het is namelijk zo dat ik denk een 80gb versie gekregen te hebben ipv. een 200gb.

Ik heb op de hoogste kwaliteitsinstelling ongeveer 24h vrij voor opnames.
In de handleiding staat enkel algemene info en meest over de 80gb versie.

Ik test nog even met een andere kabel om de balken hopelijk weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ik zo +/-21 uur vrijhad met de hoogste instelling, misschien al met een of meerdere opnamen... met een 80GB. Dus ik vrees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, nu zal ik maar snel een e-mail sturen naar de Hotline. Bedankt alvast voor de info.

Ik heb nog een kleine opmerking, als ik normaal via de tuner van m'n Kiss speler TV kijk, komt er bij de zendernaam eveneens de programmanaam en begin + einduur van dat programma of film.
Nu sinds gisteren komen enkel de zenders op het scherm en niet meer de bijkomende progr. info ?
Ook als ik een opname start staat de naam van het programma er niet meer bij. Ik heb de zender(s) nogtans allemaal bij favorieten staan en zie ze ook in de EPG gids online.
M'n internetverbinding is ook in orde via de Kiss daar ik de EPG kan zien en instellen.

Misschien een instelling die ik per ongeluk verzet heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik heb net m'n Kiss 558 80gb binnen gekregen, echter is het een rev7.... klopt het dat er al een rev9 is?

Valt er ergens terug te vinden wanneer en of de rev9 is uitgekomen?

[ Voor 28% gewijzigd door okzbow op 04-02-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
okzbow schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:56:
Ik heb net m'n Kiss 558 80gb binnen gekregen, echter is het een rev7.... klopt het dat er al een rev9 is?
sterker nog, op de doos staat 7, maar op de achterkant van de Kiss 6.....

[ Voor 6% gewijzigd door okzbow op 04-02-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:49:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik koop een apparaat van 400 euro en ik moet zelf maar uitzoeken hoe het werkt?
je koopt een hd recorder van een eigenwijs merk... wat verwacht je dan?

koop dan een sony of philips....

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen (tot nu toe), ter lering en vermaak:

KiSS DP-558 met 200Gb gekocht vanwege de wens om deze op het netwerk aan te kunnen sluiten.

-ontvangen op 12-1 en direct 's middags geinstalleerd, dat ging prima, kind kan de was doen.
-'s avonds kreeg ik de speler met geen mogelijkheid meer aan, power knop aan/uit, stekker
eruit/erin niets hielp.
-op 13-1 retour gestuurd en na ruim 2 weken dezelfde speler terug. Dit keer werkt alles
naar behoren (tot nu toe)

Wat mij tot nu toe tegenvalt:
-DVD-speler maakt bij laden van een DVD veel lawaai

-FTP lijkt 1 richting-verkeer, je kan wel files naar de schijf kopieren. Terug is
lastig, na 85mb houdt het op en de snelheid is bedroefend laag.
Ik weet inmiddels van een firmware 1.1.4 stage2 revB die hier te downloaden is www.mpcclub.com.
Lost dit het probleem op ?

-het bekijken van de online paginas zijn een ramp, scherm verspringt elke seconde
van kleur naar zwart/wit en verander dan ook steeds van positie.
Als ik de Online EPG pagina bereik is het over
Heeft iemand hier ook last van/ervaring mee ?

-Ik kan de disk met FTP of via XP-Verkenner benaderen, maar het is mij tot nu toe niet gelukt om
PC-Link aan de gang te krijgen. PC-Link zegt dat er 0 spelers zijn.
Iemand tips ?

Conclusie tot nu toe:
Het concept, online programmeren, weergave, mogelijkheden (aansluiten netwerk, webradio), zijn vooruitstrevend en het meeste werkt ook prima.

De uitvoering voor wat betreft de speler zelf, dus kwaliteit en de bugs, is mij enorm tegengevallen.

Ik zou graag reacties ontvangen op mijn bovenstaande vragen.

Alvast bedankt,
Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:30:
Wat mij tot nu toe tegenvalt:
-DVD-speler maakt bij laden van een DVD veel lawaai
vervelend, geen last van
Ik weet inmiddels van een firmware 1.1.4 stage2 revB die hier te downloaden is www.mpcclub.com.
Lost dit het probleem op ?
ja
-het bekijken van de online paginas zijn een ramp, scherm verspringt elke seconde
van kleur naar zwart/wit en verander dan ook steeds van positie.
Als ik de Online EPG pagina bereik is het over
Heeft iemand hier ook last van/ervaring mee ?
eh.. nee?
-Ik kan de disk met FTP of via XP-Verkenner benaderen, maar het is mij tot nu toe niet gelukt om
PC-Link aan de gang te krijgen. PC-Link zegt dat er 0 spelers zijn.
Iemand tips ?
gebruik freekiss

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook de firmware 1.1.4 stage2 revB van mpcclub, maar heb het probleem dat het klokje altijd wegvalt op het display. Na een reboot werkt het, maar daarna na een dag ofzo valt ie gewoon weer weg, zonder aanwijsbare rede. Iemand tips/tricks ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:34:
Ik gebruik ook de firmware 1.1.4 stage2 revB van mpcclub, maar heb het probleem dat het klokje altijd wegvalt op het display. Na een reboot werkt het, maar daarna na een dag ofzo valt ie gewoon weer weg, zonder aanwijsbare rede. Iemand tips/tricks ? :)
gebeurt niet bij mij....

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guz, bedankt voor je reactie.

Ik zal de firmware laden en van freekiss gebruik maken.

Misschien lost dat ook het rare beeld van de Online schermen op.

Courage, het uitvallen van het display heb ik ook. Dat gebeurd bij mij als de recorder
een tijdje op stand-by staat. Hij neemt gewoon geprogrammeerde programmas op en gisterenavond
zag ik dat na het starten van een opname het display langzaam weer zichtbaar werd.

Om het goed te krijgen zonder opnemen, moet ik de recorder eerst uit en weer aan zetten.

Schoonheidsfoutje zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 10:24
Heb deze thread vorig jaar ook al eens doorgenomen en zag er toen vanaf om een Kiss te kopen. Ik heb nu de laatste postings hier gelezen en zie dat het ding nog steeds kinderziekteverschijnselen vertoond. Bugs bugs bugs en nog eens bugs, onvoorspelbaar gedrag etc. Lijkt mij nog steeds niet de moeite waard om te kopen, of zijn hier mensen die er een andere mening op nahouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
boekhour schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:20:
Heb deze thread vorig jaar ook al eens doorgenomen en zag er toen vanaf om een Kiss te kopen. Ik heb nu de laatste postings hier gelezen en zie dat het ding nog steeds kinderziekteverschijnselen vertoond. Bugs bugs bugs en nog eens bugs, onvoorspelbaar gedrag etc. Lijkt mij nog steeds niet de moeite waard om te kopen, of zijn hier mensen die er een andere mening op nahouden?
Is een beetje overdreven allemaal hoor. Mijn pa heeft er 1 sinds deze zomer en is er alleen maar blijer mee geworden naar mate de firmwares beter werden en nu heeft ie er echt geen spijt van, en een hoop lol. Perfect is ie niet, dat is ook zo, maar nogmaals: je kunt er een hoop leuke dingen mee en die van m'n ouders heeft ze nog nooit in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

boekhour schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:20:
ik ben, ondanks de bugs, een tevreden gebruiker.
hij moet soms ff hard uitgezet worden om goed te functioneren maar dat heeft voor mij altijd een aanwijsbare oorzaak.... (net zitten ftp-en, filmpje met vage codec geprobeerd... etc)

voor een dummy-proof en daardoor beperkter product is er nu keuze te over...
maar dit apparaat heeft dingetjes die andere weer niet hebben, en dat is voor mij een grote plus.

het tweaken/hacket/zoeken op fora etc. moet wel een beetje in je zitten, een apparaat voor de gemiddelde consument is het niet.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kogel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:49:
Iemand een antwoord op mijn vraag?

Frans
De Kiss kijkt alleen naar de bestanden die gedeeld worden met de speciale Kiss software. Als je geen PClink op je NAS kunt installeren lijkt het mij onmogelijk om hier bestanden van af te spelen via de Kiss. De Kiss kijkt alleen naar dat speciale programma en niet naar je shares (anderen dan de kiss-shares)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb firmware 1.1.4 stage2 revB en FreeKiSS geinstalleerd en inderdaad alles werkt
qua netwerk nu prima.

Ik kan audio, foto's en mpegs van PC naar DP-558 streamen werkt allemaal goed.

Ook het uploaden van recorder naar PC gaat nu prima en snel genoeg.

Alleen de online schermen die elke seconde van kleur naar zwart/wit gaan, is helaas nog
niet verholpen. Zag het trouwens ook bij een paar MPEG's die ik van mijn PC had gestreamd.
Daar veranderde kleur ook naar zwart/wit en terug.

Zou aan het signaal kunnen liggen, alhoewel dat weer vreemd is want bij de Online EPG schermen
gaat het weer goed.

In ieder geval, de KiSS DP-558 is een prima apparaat als je tenminste een beetje de weg
weet op het internet en handig met computers bent. Hoe het kwalitatief uitpakt, zal de tijd moeten leren.

Blijft natuurlijk belachelijk dat een bedrijf een niet 100% werkend apparaat verkoopt. Dat zouden
ze in ieder geval bij de verkoop erbij moeten zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik eigenlijk hoofdzakelijk negatieve dingen lees, wil ik graag mijn positieve ervaringen delen.

Ik heb de Kiss Dp-558 80gb nu 2 maanden in mijn bezit. Ik heb 'm gekocht bij Rax.nl en had 'm de volgende dag direct in huis. Na het installeren van het apparaat bij de tv, heb ik meteen de nieuwste firmware (1.14?) erop gezet. Daarna ben ik op mijn gemak alle instellingen en menu's nagelopen om een beetje bekend te raken met de mogelijkheden van de speler.

De basisinstellingen
Om te beginnen moet je handmatig alle zenders koppelen aan de EPG. Nu lees ik dat er mensen zijn die graag willen dat dit direct automatisch gaat. Ik kan me hier nou echt niet druk om maken, je bent hooguit 5 minuten bezig met het koppelen en sorteren van de zenders. De rest van de instellingen spreken voor zich of staan uitgelegd in de handleiding. Ik moet wel opmerken dat de handleiding niet bepaald uitgebreid te noemen is, maar ik denk dat de meeste Tweakers hier wel uit moeten komen.

EPG
Daarna ben ik gaan stoeien met het inplannen van opnames. De EPG werkte direct naar behoren en gaf een duidelijk overzicht van de door mij ingestelde zenders. Wonderlijk genoeg ging de eerste opname direct goed. De daaropvolgende opnames (gemiddeld 2 per dag) zijn ook altijd goed gegaan.

Het inplannen van de opnames via het internet is werkelijk geniaal. Overal waar een computer met internet is, geeft je de mogelijkheid op de website van Kiss via deze pagina je tv-opnames in te plannen. Nadat je eenmalig een login hebt aangemaakt, kun je inloggen om opnames toe te voegen, te wijzigen of te verwijderen.

Opnamekwaliteit
De kwaliteit van de opnames is prima. In het begin had ik deze ingesteld op 8mbs, maar als snel bleek dat de kwaliteit met 6mbs meer dan voldoende was, daar het tv-signaal de beperkende factor is (wellicht dat ik ook met 4mbs uit de voeten kan, maar dit moet ik nog testen).

Geluids- en beeldkwaliteit
Voordat ik de Kiss speler in mijn bezit kreeg, had ik het te doen met een zeer nette Philips DVD speler welke een uitmuntende beeld- en geluidkwaliteit gaf. Omdat ik een liefhebber ben van goed beeld en geluid, was ik erg benieuwd of de kwaliteit van de Kiss deze kon evenaren. Voor films maak ik gebruik van een nette optische kabel. Voor het afspelen van een muziek cd een interlink van v/d Hul en voor het beeld een Scart van Monstercable. Na een aantal tests bleek dat de Kiss het helemaal niet zo slecht deed. De beeldkwaliteit is gewoon prima en de geluidskwaliteit ook meer dan voldoende.

PC-Link
Na installatie van de bijgeleverde Kiss PClink software heb ik direct al mijn shares ingesteld (een kind kan de was doen). Zoals ik al eerder gelezen heb, geeft het programma aan dat er 0 spelers aangesloten zijn. Echter heb ik gemerkt dat zodra ik een videobestand (of een ander bestand) afspeel via de PClink op de Kiss, dat deze aangeeft dat er keurig 1 speler aangesloten is.

Streamen
Het streamen van divx, xvid, avi, films (ik maak er 1 grote vob-file van), audio en fotobestanden werkt allemaal redelijk naar behoren. Het enige probleem is dat bij het streamen van een videobestand, het beeld om de 15/20 minuten een paar tellen blijft hangen. Dit probleem is te wijten aan het feit dat bij de nieuwste firmware de ftp-verbinding niet optimaal is, waardoor dit helaas kan voorkomen. De eerste keer is het wel even vervelend, maar eigenlijk is het niet zo belangrijk. Die paar tellen... daar kom ik nog wel overheen.

FTP
Ook ik heb zoals vele anderen problemen gehad met het kopieren van opnames naar de pc. Ik maakte in eerste gebruik van Internet Explorer. Echter na een tip ben ik het programma SmartFTP gaan gebruiken. De snelheid is een stuk verbeterd maar nog niet optimaal. Ik heb nu gemiddeld 1,2 Mbyte/sec bij het kopieren van de bestanden. Af en toe blijft ie wel even hangen, maar daarna gaat ie gewoon weer verder. De lage snelheid is voor mij geen groot probleem aangezien ik nagenoeg nooit een opname kopieer naar de pc, maar eigenlijk na het bekijken direct weggooi. Hoewel ik er eerlijk erbij vertel dat wanneer de snelheid gewoon goed en stabiel zou zijn, dat ik dat toch wel zeer op prijs zou stellen.

Conclusie
Ik ben zeer tevreden over dit apparaat. Ik heb nagenoeg geen problemen, maar wanneer er probleem zijn, vallen deze eigenlijk reuze mee. Ik besef met heel goed dat een consument eigenlijk mag verwachten dat een product voldoet aan de eisen en (nagnoeg) geen gebreken vertoond. Toch heb ik deze speler aangeschaft ondanks de negatieve verhalen die ik nog wel eens langs zag komen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en hoop dat ik er nog een hoop plezier aan kan beleven.

Ben ik iets vergeten of zit je nog met vragen, opmerkingen, kritiek of barst het van de spelfouten? Ik hoor het graag van je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:09:

Ben ik iets vergeten of zit je nog met vragen, opmerkingen, kritiek of barst het van de spelfouten? Ik hoor het graag van je...
mag ik vragen welke rev je hebt gehad van RAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:09:
Aangezien ik eigenlijk hoofdzakelijk negatieve dingen lees, wil ik graag mijn positieve ervaringen delen.

......
Conclusie
Ik ben zeer tevreden over dit apparaat. Ik heb nagenoeg geen problemen, maar wanneer er probleem zijn, vallen deze eigenlijk reuze mee. Ik besef met heel goed dat een consument eigenlijk mag verwachten dat een product voldoet aan de eisen en (nagnoeg) geen gebreken vertoond. Toch heb ik deze speler aangeschaft ondanks de negatieve verhalen die ik nog wel eens langs zag komen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en hoop dat ik er nog een hoop plezier aan kan beleven.

In grote lijnen deel ik je mening over het apparaat en de mankementen, cq. bugs ervaar ik ook.

toch een paar aanvullingen:

De basis bediening van dit apparaat, opnemen en de epg zijn werkelijk fantastisch. Maar toch vind ik de netwerkmogelijkheden een beetje een afknapper. De extra features van dit apparaat die hun prijs hebben, maken dit vooralsnog niet helemaal waar. Met name het streamen van divx naar de kiss weegt bij mij wat zwaarder dan bij jou heb ik 't idee, waarschijnlijk omdat dit een zeer belangrijke reden is waarom ik heb apparaat aangeschaft heb.

Ik heb tot nu geexperimenteerd met diverse groottes van m'n divx bestanden en merk dat ik, om een film vlekkeloos af te kunnen spelen, de kwaliteit te ver naar beneden moet stellen. Ik hoop dat de volgende firmware hier wat beter in gaat worden. Het grote voordeel van dit apparaat voor mij was het idee dat ik geen film meer op dvd hoefde te branden, nu ben ik af en toe wel geneigd dat weer te doen.

Het afspelen van mp3's valt mij ook een beetje tegen, en dan bedoel ik meer de interface. Die vind ik voor een apparaat wat zich profileert als recorder en network media player, slecht. Niet kunnen spoelen in mp3's is voor veel mensen misschien niet zo'n issue, maar ik gebruik de KiSS vaak om livesets van dj's te spelen, en dan is een beetje spoelen zo nu en dan best wel makkelijk. Ook heeft de KiSS erg veel moeite om commando's te verwerken tijdens het spelen van een groot mp3 bestand. Vaak duurt het meer dan een minuut voordat er een reactie komt en regelmatig is een harde reset de enige oplossing.

Tuurlijk heb ik ook erg veel pluspunten aan dit apparaat ontdekt. Ik ben met name zeer verrast met de webradio feature, ik had niet verwacht dat ik die zoveel zo gaan gebruiken!!! Ook de EPG en de intuitieve bediening van het apparaat in het algemeen zijn zeer grote pluspunten, daar kunnen de meeste hifi merken toch wel wat van leren!

Algehele mening over de KiSS: toch een topapparaat met veel mogelijkheden, waarvan er wel een aantal nog even over de tekentafel moeten, gelukkig wordt de firmware zo nu en dan eens geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okzbow schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:40:
[...]

mag ik vragen welke rev je hebt gehad van RAX?
REV06 (staat achterop de speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je MP3 niet door kan spoelen. Ik heb hier nog nooit last van gehad aangezien ik geen livesets afspeel. De muziek die ik afspeel zijn vaak nummer van 4 minuten welke je niet door spoelt over het algemeen.

Ik stream hoofdzakelijk XVID bestanden over het netwerk. De kwaliteit van de bestanden zijn 512*384, 23fps, 137kbps en 192kbps audio. Deze kwaliteit is op mijn 26" tv goed genoeg.

Ik zal het eens met Divx testen. Ik zal mijn bevindingen dan hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:11:
[...]

REV06 (staat achterop de speler).
je beseft je wel dat ze nu bij rev 09 zijn, al geruim een jaar? en dat je een oud model hebt gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door okzbow op 06-02-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okzbow schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:25:
[...]

je beseft je wel dat ze nu bij rev 09 zijn, al geruim een jaar? en dat je dus via Rax een oud model heb gehad?
Nee, daar had ik me eerlijk gezegd niet in verdiept. Moet dan wel een flink oud model zijn dan! Dan heb ik aardig mazzel dat het bijna allemaal naar behoren werkt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:47:
[...]

Nee, daar had ik me eerlijk gezegd niet in verdiept. Moet dan wel een flink oud model zijn dan! Dan heb ik aardig mazzel dat het bijna allemaal naar behoren werkt, of niet?
ach mazzel weet ik niet, wil er echter mee zeggen dat ik het geen stijl vind van de leverancier.
Het lijkt mij nl sterk dat Kiss de rev 6 en 7 nog uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:54:
Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je MP3 niet door kan spoelen. Ik heb hier nog nooit last van gehad aangezien ik geen livesets afspeel. De muziek die ik afspeel zijn vaak nummer van 4 minuten welke je niet door spoelt over het algemeen.

Ik stream hoofdzakelijk XVID bestanden over het netwerk. De kwaliteit van de bestanden zijn 512*384, 23fps, 137kbps en 192kbps audio. Deze kwaliteit is op mijn 26" tv goed genoeg.

Ik zal het eens met Divx testen. Ik zal mijn bevindingen dan hier posten!
als je normale divx/xvid releases streamed of naar HDD copieerd van de speler.
Zijn die wel normaal te spelen dan ? ( die zijn standaard 640x?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
firmware 1.1.4 stage2 revB van mpcclub

Wat biedt dit ten opzichte van de standaard firmware.

Mijn speler hangt namelijk vaak.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Av4tar schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:23:
[...]
als je normale divx/xvid releases streamed of naar HDD copieerd van de speler.
Zijn die wel normaal te spelen dan ? ( die zijn standaard 640x?)
Bij mij speelt het gewoon normaal af zonder te schokken. Enkel dat hij af en toe een paar tellen hangt (zie mijn ervaringen-post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kogel schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:52:
firmware 1.1.4 stage2 revB van mpcclub

Wat biedt dit ten opzichte van de standaard firmware.

Mijn speler hangt namelijk vaak.

Frans
Volgens mij loopt er een uitgebreid draadje over de voordelen en nadelen op het forum van mpcclub. Ik meende gelezen te hebben dat de ftp-verbinding een stuk stabieler is, maar met opnemen af en toe eens een fout geeft. Om het zeker te weten raad ik je aan je daar even aan te melden en even te zoeken op het forum naar dat draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Dank,

Ga ik uitzoeken.

Rest mij nog een vraag. Als ik een AVI afspeel vanaf de harde schijf dan kan ik niet doorspoelen (FF) klopt dit of kan ik dat wel doen op een manier die ik niet weet.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Daar was ik weer.

Ik heb nog een aantal vragen.

1. Mij Kiss DP-558 blijft regelmatig hangen. Zou dit opgelost kunnen zijn als ik Stage2 van MPC installeer? En moet ik dat rev A of rev B hebben.
2. Hoe verplaats in bestanden van de PVR directory naar de Video directory.
3. Hoe kan het dat ik iets opneem en ik dat dan terug zie (soms) in de PVR en in de Video directory.
4. Bestanden niet via de PC streamen maar vanaf mijn NAS Synology DS101G lijkt mogelijk te zijn. Dan moet er een andere versie van de Firmware op de Synology worden gezet. Iemand hier ervanring mee?
5. Als ik een begrand SVCD'tje in de lader stop dan start hij soms goed en soms niet (dan ziet hij het als muziek en gaat hij hangen. Hoe kan dit.
6. Vooruit en achteruitspoelen werkt vaak niet. Dit schijnt te liggen aan het videoformaat. Mel schijnt het mogelijkt te zijn om blokken (15 30 minuten) vooruit te springen. Ik kan niet vinden hoe dit moet.
7. Als ik een film laat stoppen met afspelen zijn de rapen gaar. Hervatten kan dan alleen vanaf het begin. Heeft ook met punt 6. te maken.

Alvast dank voor de hulp,

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Frans / Kogel, ik kan je niet heel erg helpen, maar misschien een beetje:

1. Ik heb rev A en rev B getest, maar het systeem blijft nog steeds wel eens hangen of speelt ineens geen geluid meer af, etc. Het enige dat dan nog helpt is een off/on. Het komt niet heel erg vaak voor (niet eens per uur ofzo).

2. Volgens mij kan je dat met FTP het makkelijkste doen.

3. Heb ik nog nooit last van gehad.

4. Geen ervaring mee.

5. Klopt, heb ik ook vaak. Niet alleen met SVCD, maar ook met gebrande DVD's. Je ziet hem dan ook eerst op internet zoeken of hij de tracklist kan bepalen en dan krijg je 1 groot nummer die niet afspeelt en is het einde oefening. Denk niet dat hier al een oplossing voor is.

6. Met de nummers van je afstand bediener. 1,4 en 7 zijn achteruitspoelen, 3, 6 en 9 zijn voorruit spoelen. 7 en 9 spoelen resp 4 minuten per aanslag terug / vooruit.

7. Zou met pauzeren geen probleem moeten zijn. Als je met een DIVX etc op de LIST knop drukt kan je wel makkelijk zoeken in de film. Met DVD films werkt dat inderdaad niet (werken ook die 3,6,9, etc knoppen volgens mij niet) maar zal je 5x op FF moeten drukken, hij spoelt dan wel redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Mamaplank,

Dank voor je antwoord.

Nog één opmerking

2. Volgens mij kan je dat met FTP het makkelijkste doen.

Ik doe het met FTP (IE). Hij maakt dan wel een map aan maar verplaatsen kan niet (de optie is uitgegrijsd. Of ligt dit aan IE.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

> 2. Volgens mij kan je dat met FTP het makkelijkste doen.

nope... een telnet sessie naar je kiss is dan het snelst. daarmee kun je documenten in 1 klap verplaatsen.

> 7. Zou met pauzeren geen probleem moeten zijn.

heb ik ook problemen mee, maar alleen met mpg en vob bestanden, met divx/xvid geen probleem

met opgenomen bestanden werkt het ook goed, maar dat komt omdat naast het .vob ook een .idx (als ik de extensie wel heb) bestand bestaat... als je die weghaalt kun je ook niet meer voor en achteruit spoelen.

toch wel gek... mjin KiSS-1500 had geen problemen met voor/achteruit spoelen van mpg bestanden.

watskeburt

• Kogel
Goed, Daar ga ik weer,

Hoe zet ik een telnet sessie op?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan de stage 2 van MartinB op www.mpcclub.com downloaden. Je kan dan via de command prompt op je pc een telnet sessie openen naar je KISS speler (telnet ipadreskiss). Houd er wel even rekening mee dat je met deze firmware geen garantie hebt, dus als je hem ooit wegbrengt voor garantie wel eerst even de oude firmware terug flashen.

Meer info vind je o.a. hier http://www.mpcclub.com/mo...rums&file=viewforum&f=101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die stage2 firmware ben ik ook van dat probleem met het display kwijt. Je kunt gewoon http://webadres_je_kiss ingeven en daarmee kun je oa. 'm rebooten. Handig, en sindsdien doet het display het weer prima.
Met die software heb ik ook mijn achtergrondplaatje vervangen door wat leukers.... altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi,
heb net een DP558, 200 GB. Gaat goed. Maar nu zat mijn vriendin even per vergissing in setup menu en mijn EPG geeft steeds "parse error". Ik zie wel welk programma speelt, en mijn webradio gaat ook... is dit dan een tijdelijk probleem (verbinding internetserver Kiss?) , of is er iets misgelopen, Ik kan in de setup in elk geval geen fouten vinden.
Verder ben ik an 3 dagen reuze tevreden: gewoon effe vanop je werk of via je gsm of gsm/pda een opname programmeren, te gek.
Verder had ik graag custom zenders in webradio (Donna, stubru,...), maar dat lukt nog wel.
Eerst de gewone zaken. Enne, die NAS.... als die gemapt is op een pc waar je de serverside op zet, dan kan je die gegevens toch wel benaderen vanuit de Kiss, via die server pc? ;=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het topic VOB editten heb ik een noodkreet geplaatst die ik ook hier neer wil zetten (meer lezers??)

Wie WEET hoe ik b.v. timeshift.vob in Pinnacle Studio9 kan inladen EN bewerken?
Volgens Pinnacle is het bestand niet geldig en als het inlaad als timeshift.mpg dan kan ik het filmpje niet afspelen. Ik heb inmiddels al zo'n 10 video converters geprobeerd maar niets helpt.

Meer informatie is te zien in het topic VOB editten.
Graag alleen serieuze reacties wantik ben nu al zo'n twee weken dagelijks aan het prutsen en begin er nu een beetje naar van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57
Ik twijfel over de DP-558.

Groot voordeel zie ik de Ethernet aansluiting van het apparaat, maar de pc staat boven.
Nu heb ik boven een Linksys router aan mijn modem hangen met wireless functie erop.
Kan ik dan op de Kiss een Belkin Accespoint (heb ik nog liggen) hangen en zo een wireless connectie opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

simonmdejong

Blaat

Ik heb enige tijd geleden een 558 80 gb gekocht. Netjes geconfigureerd, firmware 1.1.3 er op gezet. alles gaat goed, zenders geinstaleerd. Volgende avond ff een muziek dvd (ene heer williams in knebworth) er in.
Gevolg:
DVD slaat vast

Speler uit en weer aan, hd blijft spinnen en hele kiss reageert nergens meer op. CD lade wil ook niet meer open.

Uiteindelijk maar RMA met dat ding.

Krijgen we de volgende binnen, firmware 1.1.4 er op.
Werkt verder helemaal goed, krijg ik onlangs de melding dat de HD vol zou zitten (nog 27 uren vrij)
en dan gooit hij spontaan opnames er uit. en wil geen nieuwe opnames starten.
Firmware 1.1.3 blijkt ook geen oplossing te zijn.
Enige manier om weer te kunnen opnemen is door de hd te formateren.
Maar weer een RMA aanvragen?
Verder kan ik niet meer gewoon tv kijken zonder dat de kiss aanstaat.
Kijk ik zonder dat de kiss aanstaat dan stoort het beeld heel erg, zet ik hem aan is het over.

Verdere nadelen vind ik:

als hij opneemt kun je niet afspelen
als hij opneemt kun je niet meer on het menu komen
kan geen dvd afspelen en op de hd opnemen.
ziet geen preview in het menu met opgenomen dingen.

[ Voor 27% gewijzigd door simonmdejong op 03-03-2006 11:30 ]

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet altijd aanstaan (standby) omdat anders de antenneversterker niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

simonmdejong

Blaat

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:39:
Hij moet altijd aanstaan (standby) omdat anders de antenneversterker niet werkt.
Met dat minpuntje valt nog wel te leven. Ik vind de andere dingen super storend.

een vriend van mij heeft een philips, en die kan tegelijk opnemen op hd als afspelen van hd en die heeft een preview in het opgenomen programma menu.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... maar heeft geen netwerkaansluiting. Dat is de voornaamste rede waarom ik de Kiss heb gekozen. Verder kan ik je helaas niet helpen met de problemen, lijkt toch wel op een 2e RMA idd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Iemand nog een idee over het access point?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:44:
In het topic VOB editten heb ik een noodkreet geplaatst die ik ook hier neer wil zetten (meer lezers??)

Wie WEET hoe ik b.v. timeshift.vob in Pinnacle Studio9 kan inladen EN bewerken?
Volgens Pinnacle is het bestand niet geldig en als het inlaad als timeshift.mpg dan kan ik het filmpje niet afspelen. Ik heb inmiddels al zo'n 10 video converters geprobeerd maar niets helpt.

Meer informatie is te zien in het topic VOB editten.
Graag alleen serieuze reacties wantik ben nu al zo'n twee weken dagelijks aan het prutsen en begin er nu een beetje naar van te worden.
Hoi, hier heb ik ook 100000 jaar mee gekl@@t. Als je een betere oplossing hebt dan hoor ik het graag :). Bij mij is het gelukt met VideoRedo. Deze kan de VOB's direct openen en je kan er dan al reclame etc uit knippen. Als ik het resultaat (of de ongeedite vob) weer met VideoRedo opsla dan kan Pinacle etc wel met de file overweg. Heropslaan met videoredo gaat overigens vrij snel (hoeft niet een aantal jaar te herberekenen ofzo). Blijft inderdaad belachelijk allemaal, deze omweg.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:39:
Dit kun je omzeilen door een T-stuk te plaatsen tussen de coaxkabel en de coax ingang van de DP558. De eerste uitgang van het T-stuk koppel je dan aan de DP-558 en de andere naar je TV. De coax uitgang van de DP-558 gebruik je dan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:33:
[...]

Dit kun je omzeilen door een T-stuk te plaatsen tussen de coaxkabel en de coax ingang van de DP558. De eerste uitgang van het T-stuk koppel je dan aan de DP-558 en de andere naar je TV. De coax uitgang van de DP-558 gebruik je dan niet meer
Hm ja kan handig zijn, al denk ik dat het je per saldo wel wat signaalverlies oplevert. Daarbij komt dat je je (wel te kleine) klokje dan ook kwijt bent als je je spelert altijd uit hebt staan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:35:
[...]

Hoi, hier heb ik ook 100000 jaar mee gekl@@t. Als je een betere oplossing hebt dan hoor ik het graag :). Bij mij is het gelukt met VideoRedo. Deze kan de VOB's direct openen en je kan er dan al reclame etc uit knippen. Als ik het resultaat (of de ongeedite vob) weer met VideoRedo opsla dan kan Pinacle etc wel met de file overweg. Heropslaan met videoredo gaat overigens vrij snel (hoeft niet een aantal jaar te herberekenen ofzo). Blijft inderdaad belachelijk allemaal, deze omweg.

Succes!
Hartelijk bedankt voor deze tip. Ik heb het twee keer geprobeerd en beide keren weigerde Pinnacle de film af te spelen. Hoe kan het dat dit bij jou dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? Welke versies gebruik je? Je zou anders ook eens kunnen proberen om met Videoredo niet als VOB maar als MPG op te slaan. Volgens mij is die kwaliteit nog steeds gelijk. Ik heb verder ook even geen verklaring waarom dit bij jou dan niet zou werken. VideoRedo heeft verder weinig opties in te stellen om de output stream in een ander formaat op te slaan. Bij mij staat alles in elk geval default. Ik heb zelf gewoon funniest home video's opgenomen, reclame uitgeknipt met videoredo, stream opnieuw opgeslagen en weer geopend in Pinacle. Ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Brakelseboer schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:43:
Iemand nog een idee over het access point?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het ook gewoon proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Ik heb die 558 (nog) niet en deze optie laat ik meewegen in mijn aankoop ertoe.

Dus als iemand het weet of kan testen heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik denk dat het kan..

Hier heeft iemand dat met een DP500 geprobeerd. In dat topic zegt men dat het kan, hoewel je wel moet weten waar je mee bezig bent als je met de cominatie router/AP werkt.

Op dat zelfde forum kun je waarschijnlijk nog wel meer info vinden, maar dan moet je zelf even zoeken.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiss dp558 en Pinnacle Studio9

Vandaag is het dan eindelijk gelukt om een opname te bewerken met Studio9. Daarom, voor de liefhebber is dit een oplossing.

Studio9 werkt ALLEEN met mpeg1/mpeg2 (sterreo) terwijl de Kiss een ac3 levert (5.1 surround dus). De opname moet dus worden geconverteerd. Ik doe dit met Xilisoft Video Converter 2.1.53.
De originele .vob wordt ingeladen en weer opgeslagen als VCD.
(VCD heeft het formaat mpeg layer1. Het moet dus ook kunnen met SVCD want dit heeft mpeg layer2 en beide formaten zou Studio9 aankunnen.)
Hierna kan de film worden ingeladen en bewerkt MET geluid en MET bewegende beelden in het schermpje. Als het nu ook nog lukt om een DVD te branden met een goed eindresultaat dan kan ik beginnen met het bewerken van ruim 200 uur(!) video.

Gisteren zat ik een opname te bekijken toen de Kiss me waarschuwde dat hij wilde gaan opnemen en dat ik hem moest uit zetten. Mooi niet dus! Ik bleef kijken maar op het moment suprem stopte hij met afspelen en voerde feilloos de opname-opdracht uit. Kijk, daar is over nagedacht!

Geweldig zo'n apparaat! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakelseboer schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:33:
Ik heb die 558 (nog) niet en deze optie laat ik meewegen in mijn aankoop ertoe.

Dus als iemand het weet of kan testen heel graag
Bij mij staat de pc ook boven, maar ik heb de moeite genomen om een kabeltje te leggen. Hier heb je natuurlijk niks aan, maar als je eens wist hoe mooi het is om vanuit je computer met de Kiss te kunnen 'babbelen' of hem te kunnen programmeren vanaf je werkplek of het gebruik van de EPG, webradio etc. dan laat je de aanschaf hiervan toch niet verknallen door zo'n klein kastje? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van videorecorder opnemen lukt niet

De videorecorder heb ik via de coax antennekabel gekoppeld aan mijn DP-558 200 GB firmware 1.1.4
Tijdens opnemen valt op willekeurig moment het beeld (monitoring via TV) weg, maar geluid blijft.Het opnamebalkje gaat langzamer draaien. Het wegvallen kan al binnen 10 min. plaatsvinden, maar soms ook na een half uur. Op de DP-558 blijkt dan inderdaad dat er geen beeld meer opgenomen is.
Stop ik het opnemen, dan komt het beeld op de tv weer terug.
Heeft iemand een idee wat dit voor fenomeen is, en uiteraard wat kan ik eraan doen om complete videofilms op te nemen.

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnemen via de antenne-in/uitgang is niet zo'n goed idee omdat je hierdoor kwaliteit verliest. Gebruik liever een scart. Ik denk dat hiermee ook het probleem weg is want het lijkt er veel op dat het antenne-uitgangs-signaal (=coax) te zwak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met aandacht veel posts gelezen.
Ik heb volgens mij releatief minder klachten dan de meeste van jullie. Ben een tevreden kisser.

Alleen.... Ik heb soms de indruk dat het beeld iets trager is dan het geluid. Het loopt dus niet synchroon. Herkennen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD's en CD's afspelen is bij mij een drama! Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:12:
DVD's en CD's afspelen is bij mij een drama! Hebben jullie dat ook?
eh... nee. Anders zou je dit hier wel vaker lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:12:
Heb met aandacht veel posts gelezen.
Ik heb volgens mij releatief minder klachten dan de meeste van jullie. Ben een tevreden kisser.

Alleen.... Ik heb soms de indruk dat het beeld iets trager is dan het geluid. Het loopt dus niet synchroon. Herkennen jullie dat?
Het welbekende OOS (Out Of Sync) verhaal.... dat is bekend bij de speler, heb 't zelf soms ook. Is meer info over te vinden op 't mpcclub forum. Wordt voor de nieuwe firmware aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet iemand hier iets met webbesturing ? Met de stage2 firmware heb je standaard een webserver en beschikking over verschillende cgi scriptjes, zoals exec.cgi, waar je zelf zaken mee kunt opstarten.
Nu lukt het mij wel om vanaf de hdd een mp3 op te starten maar via PCLINK lukt het me niet. Iemand ervaring mee ? :)

Wat dus wel lukt
code:
1
MediaPlayer MP3 /hdd/test.mp3

En wat niet lukt
code:
1
MediaPlayer MP3 PCLINK1:192.168.2.102:8000:I:\My Music\test.mp3

Waar ik dus naar toe wil is webbesturing met een laptop, dan kan ik mijn tv uit laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tssk.
Niemand die zijn Kissje een beetje aan het tweaken is ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiss 558 / 80gb firmware 1.14

Ik heb een probleem met het ophalen van films vanuit de 558 naar de PC.
In de laatste seconde van de "download" komt er een error: niet genoeg schijfruimte.

Tijdelijke internet bestanden staan op gedefragmenteerde D schijf met 20 gb vrije ruimte.
Ik kopieer naar E schijf met 25 gb vrije ruimte. Te gebruiken schijfruimte voor tijdelijke internet bestanden staat op maximaal: 20 gb.
Wat gaat er fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... mijn CD's en DVD's afspelen is een drama... hebben jullie daar ook last van???

Courage schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:23:
[...]

eh... nee. Anders zou je dit hier wel vaker lezen. :)
Hmmm... toch wel, bij mij in elk geval ook. Tijdens het afspelen van een DVD crashed het systeem altijd wel een keertje. Niks helpt dan meer behalve helemaal uit zetten en weer aan. Met het wisselen tussen MP3 bestanden en luisteren naar MP3 crashed hij relatief nog het meest.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:12:
Kiss dp558 en Pinnacle Studio9

Vandaag is het dan eindelijk gelukt om een opname te bewerken met Studio9. Daarom, voor de liefhebber is dit een oplossing.

Studio9 werkt ALLEEN met mpeg1/mpeg2 (sterreo) terwijl de Kiss een ac3 levert (5.1 surround dus). De opname moet dus worden geconverteerd. Ik doe dit met Xilisoft Video Converter 2.1.53.
De originele .vob wordt ingeladen en weer opgeslagen als VCD.
(VCD heeft het formaat mpeg layer1. Het moet dus ook kunnen met SVCD want dit heeft mpeg layer2 en beide formaten zou Studio9 aankunnen.)
Hierna kan de film worden ingeladen en bewerkt MET geluid en MET bewegende beelden in het schermpje. Als het nu ook nog lukt om een DVD te branden met een goed eindresultaat dan kan ik beginnen met het bewerken van ruim 200 uur(!) video.

Gisteren zat ik een opname te bekijken toen de Kiss me waarschuwde dat hij wilde gaan opnemen en dat ik hem moest uit zetten. Mooi niet dus! Ik bleef kijken maar op het moment suprem stopte hij met afspelen en voerde feilloos de opname-opdracht uit. Kijk, daar is over nagedacht!

Geweldig zo'n apparaat! >:)
??? Wil je dat dan wel? SVCD maar vooral VCD zijn kwalitatief toch veel minder dan DVD. Lijkt mij zonde voor de kwaliteitverlies die je daarmee krijgt. Daarbij denk ik dat je veel tijd kwijt bent met het converteren van DVD naar VCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:43:

Opnemen via de antenne-in/uitgang is niet zo'n goed idee omdat je hierdoor kwaliteit verliest. Gebruik liever een scart. Ik denk dat hiermee ook het probleem weg is want het lijkt er veel op dat het antenne-uitgangs-signaal (=coax) te zwak is.
Na enige andere problemen getracht om via de scartkoppeling een video op de harde schijf te zetten. Echter geen merkbare verbetering. Vermoedelijk moet ik het nu in de kwaliteit van de banden/videorecorder zoeken.

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:27:
Kiss 558 / 80gb firmware 1.14

Ik heb een probleem met het ophalen van films vanuit de 558 naar de PC.
In de laatste seconde van de "download" komt er een error: niet genoeg schijfruimte.

Tijdelijke internet bestanden staan op gedefragmenteerde D schijf met 20 gb vrije ruimte.
Ik kopieer naar E schijf met 25 gb vrije ruimte. Te gebruiken schijfruimte voor tijdelijke internet bestanden staat op maximaal: 20 gb.
Wat gaat er fout??
Zijn je schijven ntfs geformateerd.
Bij ntfs kun je zo groot gaan als je wil.
Bij fat maar maximaal 3 gb.

Misschien is hierbij een probleem.

Ik gebruik zelf een extern ftp programma, niet met de verkenner dus.

Succes Piet Manders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:30:
[...]

Zijn je schijven ntfs geformateerd.
Bij ntfs kun je zo groot gaan als je wil.
Bij fat maar maximaal 3 gb.

Misschien is hierbij een probleem.

Ik gebruik zelf een extern ftp programma, niet met de verkenner dus.

Succes Piet Manders
De harde schijf waar ik naar kopieer is NTFS.
Kiss helpdesk legt de oorzaak bij Internet Explorer.
Inmiddels heb ik het met Firefox geprobeerd,
zelfde verhaal: download stopt bij 4 gb.
Welke browser moet ik gebruiken?

Lex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:55:
[...]

De harde schijf waar ik naar kopieer is NTFS.
Kiss helpdesk legt de oorzaak bij Internet Explorer.
Inmiddels heb ik het met Firefox geprobeerd,
zelfde verhaal: download stopt bij 4 gb.
Welke browser moet ik gebruiken?

Lex.
http://www.smartftp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lexioni, Volgens mij maakt het geen drol uit en ligt het aan de KISS speler. Ik heb Filezilla geprobeerd, SmartFTP en WSFTPPro. Van de windows FTP (explorer) is het logisch, die kan maar tot 4GB aan (die ziet een 5GB bestand ook maar als een 3,99 GB file). FileZilla en SmartFTP crashen gewoon op willekeurige locaties tijdens de transfer.

Die van mij (rev 6) gaat morgen terug, vertoont nu echt te veel problemen. DVD play stopt 3 keer in een film (alleen aan/uit helpt dan nog) MP3 afspelen crashed continu, white noise lijkt wel erger te worden en ik heb in de afgelopen 3 geplande opname's 2 keer gehad dat hij er ook halverwege mee ophield. Hopelijk vervangen ze hem met een rev9, daar zijn een hoop problemen in opgelost.

Ik heb ze overigens direct op elkaar aangesloten, via een router en via een hub, met of zonder DHCP. Maakt allemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:19:
@lexioni, Volgens mij maakt het geen drol uit en ligt het aan de KISS speler. Ik heb Filezilla geprobeerd, SmartFTP en WSFTPPro. Van de windows FTP (explorer) is het logisch, die kan maar tot 4GB aan (die ziet een 5GB bestand ook maar als een 3,99 GB file). FileZilla en SmartFTP crashen gewoon op willekeurige locaties tijdens de transfer.[quote]

Toch een drol verschil!
Met Smartftp (32 bits versie) voor het eerst een download kunnen voltooien.
Nu werken bij mij alle onderdelen naar 'behoren'.
Overigens, Kiss-support kwam nog met andere browsers op te proppen:
We have tested http://www.coreftp.com/download.html (Freeware), http://www.bpftp.com/ and http://www.flashfxp.com/.

Maar het is waar, die Denen kunnen er nog best een spotprentje tegen aan gooien betreffende deze speler!
Beterschap!
Lex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit topic zit met 1000 reacties wel vol. Wie zich geroepen voelt om even een mooie deel twee te maken met wat samenvattende info in de startpost, mag dat van mij doen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.