Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de 'gebruikerservaring kiss deel II' een beetje groot begon te worden en omdat ik dit topic specifieker voor de 558 wil hebben begin ik een nieuw tropic:
--------------------------------------------------------------------------------------------------

NL : Van de onderstaande review zijn een aantal problemen al verklaard, duidelijk geworden of opgelost. Lees de hele thread.
ENG: Of the following rewiew a number of problems have been solved or bypassed. Please read the whole thread.

Vandaag was ik een van de gelukkigen die op de uitleverlijst van divxplayer.nl (www.divxplayer.nl) stond om zijn DP-558 speler met alles aan boord op te mogen halen. Divxplayer.nl is de nederlandse (exclusieve) importeur van het merk en daar zij gevestigd zijn in mijn woonplaats Spijkenisse was het ophalen een koud kunstje. Ik was gelijk aan de beurt en terwijl mijn gegevens werden opgezocht (i.v.m. vooruitbetaling) kreeg ik wat te drinken en liep met de mededeling dat ik de ongeveer 110e eigenaar in nederland ben weer uit winkel (of wat daarvoor door moet gaan).

Uiteraard heb ik vandaag de hele dag met het apparaat gespeeld. Aansluiten was een fluitje en gisteren heb ik al een netwerk kabel van mijn server naar mijn woonkamer gelegd en netjes weggewerkt.

Mijn opstelling:

* Een media server (PC) op windows 2000, 512MB geheugen, Athlon 1800, 500GB Raid 5 (met genoeg divx/xvid films), 120GB raid 1 (met wat JPEG foto's en MP3 muziek). Uiteraard het KiSS PC-Link serverprogramma geinstalleerd.
* 100Mbps TCP/IP netwerk van de server via 2 switches aan de DP-558, en via een draytek 2200 NAT router en alcatel modem 24/7 aan het Internet.
* Sony 72cm TV (met zeer goede beeldbuis) via scart aan de kiss speler verbonden.
* Denon surround (4.1) versterker met dubbele tulp kabel aan de speler verbonden, om het geluid surround over de stereo te krijgen.
* Antenne kabel aan de kiss speler voor het ontvangen van de TV zenders.

Hieronder puntsgewijs wat werkte en wat niet:

Problemen/fouten/bugs:

* geen ondertitels, terwijl er wel sub/srt files naast de divx/xvid films in de folder staan.
* gebruik cursors en stop/back toetsen op de afstandsbediening niet in alle menu's eenduidig
* 'play' werkt niet meer na doorspoelen divx/xvid; even doorspoelen betekent dus einde film
* afspelen eerste divx/xvid film (Secretary) stopte er na een half uur mee, en eindige weer in de film directory. Film draait wel volledig op laptop. Bij een andere film (XviD rip van Star Trek 9, met FairUse op 120bpp/AC3) sprong het beeld na een paar minuten op groen (de decoder raakte blijkbaar in de war) en dit kwam niet meer goed.
* beeldkwaliteit (video signaal) ondermaats: te weinig contrast in de donkere tinten en de lichte tinten 'overschijnen' alles. (onjuiste afstelling beeldversterkers?)
* kan geen automatische opname (record) kiezen in het programmablad; foutmelding geeft aan dat de kanalen 'ingesteld' moeten worden met de LIST knop in TV weergave. De LIST knop geeft echter een EPD fout (?).
* Gebruikershandleiding te summier en komt vaak niet overeen met de menu's
* 4 maal vastgelopen op een dag; alleen uit- en aanzetten helpt dan nog.
* Volumeknoppen v.d. afstandsbediening geven wel iets weer op het display, maar geluidsniveau verandert niet. Dit is bij gebruik van beeld naar de TV via de scart kabel, en geluid over de versterker via de tulp uitgangen.
* is er een playlist voor muziek (en voor video) ? En hoe zit het met slideshows voor foto's? en hoe kan je foto's roteren?
* handmatig geprogrammeerde opnames van TV op start- en einddatum-tijd starten niet.
* resterende speeltijd wordt niet weergegeven.
* de afstandsbediening heeft een bereik van niet meer dan 4 meter. (en verder is het jammer dat er geen programmeerbare toetsen op zitten).
* menu's zijn niet juist ingedeeld; een aantal configuratie items zitten in het hoofdmenu ipv in het setup menu.
* geen handmatig instellen van kanalen. Je kan een scan uitvoeren om alle kanalen in te stellen, je kan kanalen weggooien maar niet later er eentje bij zetten.
* zoeken in IMDb levert alleen resultaten uit 2004/2005, zonder plot-omschrijvingen.
* zoom werkt bij de meeste, maar niet bij elke divx/xvid

Wat wel werkt (geheel of gedeeltelijk, voorzover het niet hierboven staat):

* EPG (online programma gids)
* afspelen divx/xvid (in ieder geval een beetje), met surround/ac3 vanaf de media server
* time shifting
* online/indernet radio
* MP3's vanaf de media server (per stuk)
* goed leesbare TV menu's
* zeer goede afspeel kwaliteit van de divx/xvid's op de TV (afgezien van het te donkere/te felle beeld)
* KiSS PC-Link programma voor de server installeerde snel, is duidelijk en bevat een importeer wizard voor je media files
* Het apparaat is stil (ik heb de DVD nog niet getest). Je hoort hem alleen lichtjes als je goed luistert en de harddisk naar de parkeerstand gaat.

nog niet geprobeerd:

* media vanaf de interne harddisk (behalve de timeshift.vob file; die deed het).
* media vanaf de DVD-rom speler

Opmerkingen:

* Divxplayer.nl meldde (bij afhalen van de speler, en niet in antwoord op deze post) dat er woensdag a.s. een nieuwe firmware beschikbaar zou zijn.
* Openen van de apparaat verbreekt het zegel, en het zegel zegt dat dit de garantie verbreekt. Ik weet niet in hoeverre dit rechtsgeldig is. Ik heb in ieder geval de kast dicht gelaten.

Kortom, ik heb een beetje een dubbel gevoel over dit ding. De menu's zijn mooi en het divx beeld ook en het heeft alles wat je maar kan bedenken, maar hij is heel buggy. Nieuwe firmware zou dit kunnen verhelpen maar dan zit je nog met de beeldversterking; te donker in de donkere stukken en in de helder stukken (zoals de lucht op een mooie dag, of een wit vlak) overschijnt dat alle details net als een overbelichte foto. En dat is volgens mij een probleem van de beeldversterking en zou wel eens niet met een firmware op te lossen zijn (wellicht trek ik mijn oscilloskoop weer eens uit de kast om te kijken of het signaal overstuurd en of afgekapt wordt).
Ik denk dat ik de firmware afwacht en als dat niet genoeg oplost gebruik ga maken van mijn 7-werkdagen retour recht.

Zijn er nog meer ervaringen zoals deze? Heb je wellicht een oplossing voor dit of dat? Ik zou ze graag horen.
Vragen? stel ze! :7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 08:10
Bedankt voor de uitgebreide review. Ik heb nog een vraagje over Progressive Scan. Op de website staat dat de 558 Progressive Scan Out heeft, maar ik vraag me af voor welke norm (PAL en/of NTSC)? Weet je daar iets meer van?

Ik zou de handleiding eens willen bekijken, maar helaas kan ik die niet vinden.
Ook niet via divxplayer.nl. Er staat wel een link, maar die werkt niet Weet jij waar ik die kan vinden?

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* Divxplayer.nl meldde (bij afhalen van de speler, en niet in antwoord op deze post) dat er woensdag a.s. een nieuwe firmware beschikbaar zou zijn.
Misschien ben ik heel sceptisch, maar daar geloof ik na al dat uitstellen niks meer van :X

Ik heb het idee dat ze heel veel problemen hebben gehad met de software en hem uiteindelijk na veel bitchen op het eeuwige uitstellen toch maar op de markt hebben gebracht.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pvtonger schreef op 03 oktober 2004 @ 10:24:
Bedankt voor de uitgebreide review. Ik heb nog een vraagje over Progressive Scan. Op de website staat dat de 558 Progressive Scan Out heeft, maar ik vraag me af voor welke norm (PAL en/of NTSC)? Weet je daar iets meer van?

Ik zou de handleiding eens willen bekijken, maar helaas kan ik die niet vinden.
Ook niet via divxplayer.nl. Er staat wel een link, maar die werkt niet Weet jij waar ik die kan vinden?

Bedankt voor je antwoord.
Sorry, die pdf van de handleiding op de divxplayer.nl site werkt inderdaad niet. Ik kan je echter wel vertellen dat er niets over progressive scan in de handleiding staat. De handleiding is eigenlijk meer een wizard die je helpt bij het instellen van het apparaat. Het heeft geen technisch diepgaande inhoud (wel een glossy kaft).
Het enige over progressive scan dat ik kon vinden is het logo voor op het apparaat en, als ik me goed herinner, een instelling waarbij je progressive scan kan kiezen. Dat laatste zal ik zo nog even checken.

Voor wat betreft PAL of NTSC kan ik alleen maar speculeren; er schijnt een PAL en NTSC firmware te zijn dus ik denk dat het voor jou dan PAL progressive scan zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 03 oktober 2004 @ 11:01:
[...]

Misschien ben ik heel sceptisch, maar daar geloof ik na al dat uitstellen niks meer van :X

Ik heb het idee dat ze heel veel problemen hebben gehad met de software en hem uiteindelijk na veel bitchen op het eeuwige uitstellen toch maar op de markt hebben gebracht.
We zullen zien. Vrijdag a.s. moet hij het een stuk beter doen anders gaat hij terug. Als het inderdaad zo is als je zegt komt KiSS op de lijst van nooit-meer-kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:21:
Sorry, die pdf van de handleiding op de divxplayer.nl site werkt inderdaad niet.
Hij staat inmiddels op de KISS website. Staat inderdaad niet veel in.
Voor wat betreft PAL of NTSC kan ik alleen maar speculeren; er schijnt een PAL en NTSC firmware te zijn dus ik denk dat het voor jou dan PAL progressive scan zal zijn.
Ik heb nu een Philips 720SA. Die heeft volgens mij zowel PAL als NTSC.

Ben je verder wel tevreden over het apparaat? Er staan erg veel minpunten in jouw lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, het ding heeft gewoon ontzettend veel. Zou ideaal zijn als het werkte. Divx beeldkwaliteit is gewoon veel beter dan op m'n breedbeeld 1920x1280 laptop, want daat zie je de pixels en de artefacts. Verder ben ik weg van de online programma gids, IMDb database koppeling, digitaal opnemen en zo...

Ik ben nog even bezig geweest. Inmiddels heeft mijn Sony TV de geest gegeven nadat ik hem uit standby haalde. Ik hoor de beeldbuis wel aan schieten maar het beeld blijft donkergrijs (dat heb je bij deze Sonys als er geen signaal is) en de standby led knippert 2x en dan een pause. Of die KiSS speler heeft m'n TV gesloopt, of, wat ik waarschijnlijker vindt, ik heb het zelf gedaan met het insteken en uittrekken van al die kabels. Sorldeerverbindingen worden op den duur broos. Ik ga hem straks even uit elkaar halen.

Nu zit ik boven op een kleinere sony en ik heb het volgende uitgevonden; Ongeacht hoe je de uitgang-keuze van de speler in stelt, heb je een video signaal op zowel scart als tulp (composiet/CVBS). Als je de speler vertelt de scart uitgang te gebruiken is het videosignaal op beide uitgangen donker en zijn de kleuren overstuurd. Als je de speler echter vertelt dat hij de composiet uitgang moet gebruiken ziet het beeld er al heel wat beter uit; het is slechts iets te helder (te veel Y-versterking), en dat kan de makelijk weer goedregelen met je TV.
Dus, speler op composiet-uitgang instellen en scart uitgang gebruiken.
Blijkbaar zijn dat 2 vaste beeldversterker instellingen. Het zou beter zijn als je deze via de menu's zelf kon regelen, zoals bij je TV. Ik moet het nog even op m'n grote TV bekijken maar een belangrijk bezwaar is hier mee gelicht.

Nu nog kijken of de firmware de bugs er uit kan krijgen, en of er iets aan die afstandsbediening gedaan kan worden, want 3 meter is te weinig. Ik zal er zelf eens wat batterijen in gooien en anders is een goede universele afstandsbediening misschien iets. Maar welke? tips?

Ik speel verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update:

Het blijkt dat de automatische opname (op een bepaalde tijd) het wel doet, maar alleen als je het apparaat in standby zet. Staat niet in de handleiding.

Verder speelt hij automatisch de volgende file af in een directory wanneer hij klaar is met de huidige. Een directory kan je dus als een playlist zien.
Wat ik ook ontdekt heb is dat wanneer je in een media directory staat op de LIST knop kan drukken om zo SHUFFLE of REPEAT aan en uit te zetten.
Deze dingen staan ook niet in de handleiding.

Anyway, goed om de automatische opnames te zien werken.

Wel reageert het apparaat soms wat traag op toetsen; het duurt bv. een seconde of 3 voor hij in standby gaat of er uit komt wanneer je op de standby knop drukt. Hij onthoudt echetr wel de aanslagen, dus als je wat ongeduldig bent druk je twee keer en ben ja na 6 seconden weer terug bij af +D
Gelukkig is het navigeren door menu's over het algemeen wel snel genoeg (en je hebt ook page-forward & back toetsen) en is het zappen van TV kanalen supersnel (in tegenstelling tot m'n Sony TVs).
Je kan het ding overigens uitstekend als tuner gebruiken en je TV als monitor (springt niet op standby voor zover ik gezien heb).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pvtonger schreef op 03 oktober 2004 @ 10:24:
Ik heb het volgende gevonden in de FAQ op de KiSS-Technology site (http://www.kiss-technolog...uct=4%3ADP-558&id_group=0)
How do I use progressive scan? #Q46
Before you can use progressive scan you need to have either a SCART-to-VGA or SCART-to-component cable, this can be bought by contacting sale@kiss-technology.com.
When you have this cable, you then have to enter the secret menu by pressing (eject, clear, 2, 7, 6) and then choose the SCART output that fits your connection. Please note that progressive scan with DVD is only supported with 480p because of Macrovision protection.

My TV can only use component signal with progressive, what do I do? #Q45
Before you can use progressive scan you need to have either a SCART-to-VGA or SCART-to-component cable, this can be bought by contacting sale@kiss-technology.com.
When you have this cable, then you have to enter the secret menu by pressing (eject, clear, 2, 7, 6) and then choose the SCART output that fits your connection. Please note that progressive scan with DVD is only supported with 480p because of Macrovision protection.
Er zit dus progressive scan in, en ook geheime menu's. Alleen geen CLEAR toets op de afstandsbediening of het frontpanel. Misschien is het het vuilnisbakje.
Verder is het ding net regio vrij en heeft het macrovision beveiliging. Hij is blijkbaar wel regiovrij te maken, en wie weet is macrovision ook wel uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:04:
Ik heb het volgende gevonden in de FAQ op de KiSS-Technology site (http://www.kiss-technolog...uct=4%3ADP-558&id_group=0)
Hier word ik niet zo vrolijk van. De speler heeft een component video uitgang. En die wordt in de regel gebruikt voor progressive scan out. Ik denk ook dat deze vraag op vroegere modellen slaat. Die hadden namelijk geen component video uitgang. Maar ik ga wel voor de zekerheid verder zoeken.
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 15:30:
Nu nog kijken of de firmware de bugs er uit kan krijgen
Zet je je bevinden ook weer op dit forum als je de firmware update hebt gedaan? De lijst met problemen die hierboven staat, moet echt korter worden voordat ik deze recorder overweeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat ben ik wel van plan, maar dat wordt dan niet voor woensdag.

Wat is je probleem eigenlijk met die progressive scan? De speler heeft een scart uitgang (met, naar ik vermoed gescheiden RGB + composiet), composiet uit (CVBS, tulp), gescheiden Y+G+B (3 x tulp) en S-Video. En de hele mikmak ook nog eens als ingang. Genoeg, zou ik zo zeggen.

(overigens ook digitaal audio in en uit, zowel coax als glasvezel, en natuurlijk analoog stereo in- en uit.)

Ik weet inmiddels hoe je dingen weg moet gooien uit de lijsten (bv recordings op de harddisk); er zit een MARK knop op om dingen te selecteren waarna je de boel kan weggooien met de vuilnisbak knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb weer het een en ander uitgevonden:

- ik heb een film (BBC serie 'the planets - large planets', OpenDivx 4+) die ik kan doorspoelen en terugspoelen zonder dat de speler gaat hangen. Blijkbaar werkt het, maar niet bij alle films. Misschien iets met de encryptie / mpeg 4 compliance te maken.
Nog wel een nadeeltje; tijdens het spoelen springt de tijd-teller op 00.00.00. Je kan dus niet zien hoever je doorgespoeld bent, tenzij je de film kent en naar het beeld kijkt.

- Ik weet nu hoe je kanalen naar de EPG (electronische programmagids) kan mappen. LIST drukken tijdens TV kijken en dan krijg je iets wat lijkt op een foutmelding maar eigenlijk een menu met 1 item is. Selecteren met enter en dan de 'wizard' doorlopen. Presto. Stond wederom niet in de handleiding. Die kan nog een hoop werk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DVD update:

Net m'n eerste DVD getest (Gladiator). De speler begint gelijk af te spelen nadat het laatje dicht gaat. Dat is prima. Als je de DVD er in laat zitten en later als je TV kijkt de disk wil afspelen moet je de LIST knop gebruiken en play disk kiezen. Moet je even weten.
Het beeld is perfect. Spoelen gaat goed, alleen zoom gaat in stappen van 100% en hierbij verliest 'ie de aspect ratio op m'n 4:3 TV (poppetjes worden lang en dun). Aan de andere kant kan je met een reguliere DVD speler waarschijnlijk helemaal niet zoomen.
Wat wel heel goed is, is dat de >>| (skip) knop voor alle video's werkt, dus je kan die irritante intro en kopieerwaarschuwing gewoon overslaan :)

Geen commentaar op dit gedeelte. Als de zoom functie in de toekomst verbeterd wordt is het goed, anders geen biggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg trouwens het vermoeden dat de afstandsbediening te maken heeft met wat problemen. Er zijn oudere modellen van de kiss speler die last hadden (hebben?) van infrarode ruis/reflecties. Hier boven naast de kleine TV doet de speler het beter dan beneden in de woonkamer, waar de afstand groter is. Heb de eerste film (secretary) nog even snel doorgespoeld en hij ging netjes door tot het einde ipv na een half uur ineens te stoppen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divxplayer heeft gelijk.
KiSS zal woensdag inderdaad een nieuwe firmware uitbrengen (of in ieder geval in de loop van deze week). Vanochtend nog zullen we contact hebben met Nils Winkler Hougaard, de verantwoordelijke voor de halve wereldbol betreffende KiSS.

Wat niet duidelijk is, is of FTP en Ondertitels reeds geactiveerd zullen zijn in deze firmware release maar een resem ongemakken en het vastlopen zouden verholpen moeten zijn.

Dan nog, de FTP en Ondertitels zitten reeds in de firmware maar werden nog niet geactiveerd. Hoogstwaarschijnlijk een aantal issues mee waardoor KiSS een nieuwe ronde development voor de boeg heeft. Hopen dat dit snelstens in orde komt.

Kijk ook even na welke je firmware versie is: 1.0.3 of 1.0.5

1.0.5 is de versie die woensdag beschikbaar zou moeten worden.

Groetjes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 02:17:
* Volumeknoppen v.d. afstandsbediening geven wel iets weer op het display, maar geluidsniveau verandert niet. Dit is bij gebruik van beeld naar de TV via de scart kabel, en geluid over de versterker via de tulp uitgangen.
Heb je de digitale audio uitgang gekozen? Daarvan kun je het volume niet regelen. Alleen van de analoge uitgangen. (Rode en witte tulp stekker).
* handmatig geprogrammeerde opnames van TV op start- en einddatum-tijd starten niet.
Heb je het apparaat dan aan staan? Timer start alleen als de recorder in standby mode staat. Zelfde opmerking als bij Automatische opname...
* geen handmatig instellen van kanalen. Je kan een scan uitvoeren om alle kanalen in te stellen, je kan kanalen weggooien maar niet later er eentje bij zetten.
Kun je zenders rangschikken? Ik wil namelijk dezelfde volgorde als op mijn TV.
Wat is je probleem eigenlijk met die progressive scan? De speler heeft een scart uitgang (met, naar ik vermoed gescheiden RGB + composiet), composiet uit (CVBS, tulp), gescheiden Y+G+B (3 x tulp) en S-Video. En de hele mikmak ook nog eens als ingang. Genoeg, zou ik zo zeggen.
Het beeld wordt er niet beter op als er weer een connector tussen de speler en mijn beamer komt te zitten. Dus als ik direct van de component video aansluitingen naar de beamer kan, dan heeft dat mijn voorkeur.
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 08:01:
Divxplayer heeft gelijk. KiSS zal woensdag inderdaad een nieuwe firmware uitbrengen
Heb je gehoord/gelezen wat er wel gefixed is?

[ Voor 8% gewijzigd door pvtonger op 04-10-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Weet er al iemand of deze speler regio vrij te maken is? Ik las op divxplayer.nl dat er een versie aan zit te komen die regio vrij is. Maar die kost 25 euro meer. (Is wel erg veel voor het intikken van een code 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* gebruik cursors en stop/back toetsen op de afstandsbediening niet in alle menu's eenduidig

Back should work most of the time or press Left arrow key. You have to press Menu to get out of the Menu and Setup to get out of setup.

* kan geen automatische opname (record) kiezen in het programmablad; foutmelding geeft aan dat de kanalen 'ingesteld' moeten worden met de LIST knop in TV weergave. De LIST knop geeft echter een EPD fout (?).

Before you can use the EPG set recordings you have to press the LIST button while watching each channel, then select "Map EPG id" (or something like that) and select the country/channel that corresponds to what you are watching. After you have done this you can select shows to be recorded from the EPG or when you press LIST again you can select "What's on" for that channel (very useful). The reason is that the EPG is online and doesnt know initially what you are watching. You have to do this mapping for all channels but only once.

In order for a recording to start you have to set the player in stand-by. I think in the future it will set itself in stand-by like a vcr.

Why is it supposed to? Where did you see that it should do this?

* menu's zijn niet juist ingedeeld; een aantal configuratie items zitten in het hoofdmenu ipv in het setup menu.

which menus? isnt this a bit subjective?

* zoeken in IMDb levert alleen resultaten uit 2004/2005, zonder plot-omschrijvingen.

The imdb function has access to the same 500,000 titles that at www.imdb.com. If you didnt get what you wanted it means that you didnt type enough of the title. Only the 50 first results are displayed and they are indeed sorted in most recent first. So if you searched for "the" you probably only got results from 2005 and 2004. Not all movies have plots, specially the ones from 2005 that havent been released yet since no one has seen them yet. If you find a movie without a plot, most likely it wont have a plot either www.imdb.com. I dont think Kiss reviews movies themselves. Please post an example of a movie that has a plot at www.imdb.com and not from the EPG screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pvtonger schreef op 04 oktober 2004 @ 09:28:
Heb je de digitale audio uitgang gekozen? Daarvan kun je het volume niet regelen. Alleen van de analoge uitgangen. (Rode en witte tulp stekker).
Ik had audio over m'n stereo (rrod/witte tulp), terwijl ik de speler had ingesteld op scart. Scart audio veranderde misschien wel, maar dat gebruikte ik dus niet.
Heb je het apparaat dan aan staan? Timer start alleen als de recorder in standby mode staat. Zelfde opmerking als bij Automatische opname...
Juist, had ik dus ook al uitgevonden zoals ik ergens boven al schreef :)
ja.
Heb je gehoord/gelezen wat er wel gefixed is?
nee, waar staat dat?
Weet er al iemand of deze speler regio vrij te maken is? Ik las op divxplayer.nl dat er een versie aan zit te komen die regio vrij is. Maar die kost 25 euro meer. (Is wel erg veel voor het intikken van een code
De faq heeft het over spelers die verkocht zouden worden als regiovrije spelers. Deze faq is duidelijk geschreven voordat de DP-558 uit kwam dus blijkbaar anticipeert KiSS op deze mogelijkheid.
Back should work most of the time or press Left arrow key. You have to press Menu to get out of the Menu and Setup to get out of setup.
Try it. Usage of the STOP, BACK , MENU, >, <, >>| and |<< keys aren't always consistent and arn't always obvious.
This is no biggy though. You'll adapt. Resistance is futile anyway.
Before you can use the EPG set recordings you have to press the LIST button while watching each channel, then select "Map EPG id" (or something like that) and select the country/channel that corresponds to what you are watching. After you have done this you can select shows to be recorded from the EPG or when you press LIST again you can select "What's on" for that channel (very useful). The reason is that the EPG is online and doesnt know initially what you are watching. You have to do this mapping for all channels but only once.
Yes i found that out alread (look a few posts back).
There seems to be no way to unmap a wrongly mapped channel though, which is a bitch as i found out. Only remedy is to delete the channel altogether, but since you cannot add a single channel you'll have to redo the whole automated channel searching, sorting out the channels again and remap all channels on you EPG, without error of course ;(
n order for a recording to start you have to set the player in stand-by. I think in the future it will set itself in stand-by like a vcr.
Right. Found that out too. (Would be nice to write that in the manual.)

Why is it supposed to? Where did you see that it should do this?
That's my assumption. It's not in the manual, but then again nothing is in the manual except setting up your player, which does not even comply with the actual menus.
It's my assumption because it's the obvious thing you'd expect, it's the thing you'd need to know 'where you are going' and because a regular VCR operates that way.
I did not only write about bugs, but also about problems. This is one.
(Actually it does display something; the time in seconds that you are fast-forwarding since you started to do so. (?))

which menus? isnt this a bit subjective?
The following is int he MENU and not in the SETUP:
* Recording Quality (ok, debatable because you might record different files with different Quality. Not me though; always high)
* Harddisk options - Formatting ( Like i tell my kid not to use the SETUP, and he finds the format option in the MENU... poof. On a side note, selecting format has no cancel button, only OK. You can use the STOP button to go back, but only if you know that.)
* Searching PC-Link host
* reveal player ID (what's the use of that any way?)
Also, translation of all the menus is not finished, but im sure that will be fixed. Should not be a problem to most Dutch people.
The imdb function has access to the same 500,000 titles that at www.imdb.com. If you didnt get what you wanted it means that you didnt type enough of the title. Only the 50 first results are displayed and they are indeed sorted in most recent first. So if you searched for "the" you probably only got results from 2005 and 2004. Not all movies have plots, specially the ones from 2005 that havent been released yet since no one has seen them yet. If you find a movie without a plot, most likely it wont have a plot either www.imdb.com. I dont think Kiss reviews movies themselves. Please post an example of a movie that has a plot at www.imdb.com and not from the EPG screen.
I will cross-check the next movie with IMDB.com. Just seemed strange that the movies i picked from the TV guide only hit year 2004/2005 with no plots. I'll play with it some more today and post results.
edit: I played some more and found IMDB hits that looked fine (e.g. Basic Instinct, 1992, with plot). Must have been chance playing with my choices.

Zorglub, are you affiliated with KiSS?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Deze vraag was bedoeld voor Hi-Jack. Hij heeft aangegeven dat een aantal features niet in de komende firmware zit. Ik ben benieuwd naar de fixes/features die er wel in zitten.

@Durandal: heb jij de mogelijkheid om een Regio 2 en een andere regio DVD (Regio 1 of zo) te spelen? Ben benieuwd of ie standaard al regio vrij is. Volgens ThuisBios (zie http://www.tqs.nl/thuisbi...?lang=nl&target=p257.html) is ie regio vrij.

[ Voor 30% gewijzigd door pvtonger op 04-10-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb helaas geen regio 1 DVD :( (wel regio 0, uit thailand, maar die doen het denk ik overall)

Wat anders: Ik zette de speler net aan (vanuit standby) en toen kreeg ik het menu, maar niet met een blauwe achtergrond, maar geprojecteerd over een TV zender heen, net zoals met teletext. Superhandig; kan je TV kijken terwijl je door de menu's gaat.
Geen flauw idee hoe ik het voor elkaar kreeg overigens. Misschien is het een bug of zo. Ik kan in ieder geval geen knop vinden die het doet. De hardware van de speler kan het blijkbaar aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There seems to be no way to unmap a wrongly mapped channel though, which is a bitch as i found out. Only remedy is to delete the channel altogether, but since you cannot add a single channel you'll have to redo the whole automated channel searching, sorting out the channels again and remap all channels on you EPG, without error of course ;(
Yes agreed this is complicated. But I think you can delete that channel (in the manage channels list, press trashcan icon), then rescan - which will only re-add the channels you dont currently have, and then map the epg id once again. Luckily you only need to do this mapping once.
That's my assumption. It's not in the manual, but then again nothing is in the manual except setting up your player, which does not even comply with the actual menus.
It's my assumption because it's the obvious thing you'd expect, it's the thing you'd need to know 'where you are going' and because a regular VCR operates that way.
I did not only write about bugs, but also about problems. This is one.
(Actually it does display something; the time in seconds that you are fast-forwarding since you started to do so. (?))
Well actually my vcr plays the current time and not the remaining time.. so I guess it is subjective. But I agree 100% that it would be nice if you could toggle between different display modes. Hopefully it will be one of the things that Kiss will improve in the future.
The following is int he MENU and not in the SETUP:
* Recording Quality (ok, debatable because you might record different files with different Quality. Not me though; always high)
* Harddisk options - Formatting ( Like i tell my kid not to use the SETUP, and he finds the format option in the MENU... poof. On a side note, selecting format has no cancel button, only OK. You can use the STOP button to go back, but only if you know that.)
* Searching PC-Link host
* reveal player ID (what's the use of that any way?)
Recording quality - I think you are off on that one. I find it useful to be able to adjust the quality on a per recording basis without having to go out of menu which is where the recordings are programmed. People will probably want to adjust quality as their HD fills up in order to save space, at least I know I will.

HD formating - I agree 100%.

PC-Link - I think it's good to have it there since that's where the other pc-link functions are. For people that have more than one pc-link in their network it allows them to change it quickly without having to get out of menu, go to setup and come back, that would be quite annoying. For you it doesnt really hurts since you have only one and your kid cannot select a new one accidentally.

Reveal player id - why not have it here since all the other online functions are also in this menu ? Player id is useful when you want to use online services that ask for your player id such as editing your favourites at TinyStocks. There are going to be many more web services that will require you to know this. If it was put under setup they would have had to make a special menu section just for this item.

Anyway in my humble opinion this is pretty subjective. Of course we all would make different decisions if we were the product manager of a specific hardware device.
Zorglub, are you affiliated with KiSS?
No but I know a lot about the EPG that's why I was surprised you said there was a bug since I have been using quite a lot and it always has worked fine for me. If you do find bugs in the EPG, please let me know. It's only if people report them that they can be fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:13:
[...]
Yes agreed this is complicated. But I think you can delete that channel (in the manage channels list, press trashcan icon), then rescan - which will only re-add the channels you dont currently have, and then map the epg id once again. Luckily you only need to do this mapping once.
Oh rescanning only adds missing channels? I'll have to try that. The manual says "Re-Tuning your player's TV channels will erase all existing TV channals already in memory" (page 11, bottom) though. It's a lot of work, so that's why i didn't try :)
I know a lot about the EPG that's why I was surprised you said there was a bug since I have been using quite a lot and it always has worked fine for me. If you do find bugs in the EPG, please let me know. It's only if people report them that they can be fixed.
Will do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i cannot open kml on my 558 anybody now what might be the problem??
All other things work fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 20:33:
i cannot open kml on my 558 anybody now what might be the problem??
All other things work fine
I have the same problem. My PC-Link server is running fine, and i can run movies off of it. Also my TV Guide is working so my internet connection is fine too. Where can i get information on KML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
tnx voor de info ik had de 558 al in pre-order vanaf januari ofzo en nu ik dit zie weet ik zeker dat ik nog even wacht en mijn bestelling ga anuleren. Ik denk dat ik toch maar voor een barebone pc'tje ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I'm still not satisfied about the output video signal quality, which is quite an important point of course. It's just too bright, but if i lower the luminance on my TV i loose all contrast in the dark areas. Seems the Y-gain is too high.

What are your experiences with the output video quality compared to your stand-alone TV? And which brand / type of TV do you have?

on a side note: can anyone tell me where i can find the CLEAR key???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 23:26:
I'm still not satisfied about the output video signal quality, which is quite an important point of course. It's just too bright, but if i lower the luminance on my TV i loose all contrast in the dark areas. Seems the Y-gain is too high.
I'm beginninng to suspect i have a ground loop problem of some sorts that creates an unwanted ground potential difference. That might explain the elevated luminance. Will investigate thursday. May have to buy some filters and/or attach my VCR to get a video signal detached fom the antenna cable...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 02:17:
NL : Van de onderstaande review zijn een aantal problemen al verklaard, duidelijk geworden of opgelost. Lees de hele thread.
Misschien kun je de eerste post gebruiken om de fouten (en oplossingen) up to date te houden. Is wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi
Ik kan nog steeds niet de kml optie gebruiken iem. al wat over gevonden??
De kwaliteit van de tv zenders is idd niet erg best waar dat aan ligt weet ik niet iets met pal n pal b/g te maken misschien
ook kom ik niet bij de hdd opties???

kan iem misschien wat over dit alles verklaren

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik heb hem nu dus ook binnen.
Als je het beeld op composite zet en hem aansluit via scart, heb ik gewoon beeld
net zoals elke andere dvd speler, gewoon goed dus.
Kml kan ik dus ook niet gebruiken, maar ook webradio en de tvgids niet hierbij geeft ie parse errors. Het weer doet het wel gewoon dus aan de internet connectie ligt het niet.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikenl schreef op 05 oktober 2004 @ 17:33:
Ik heb hem nu dus ook binnen.
Als je het beeld op composite zet en hem aansluit via scart, heb ik gewoon beeld
net zoals elke andere dvd speler, gewoon goed dus.
Kml kan ik dus ook niet gebruiken, maar ook webradio en de tvgids niet hierbij geeft ie parse errors. Het weer doet het wel gewoon dus aan de internet connectie ligt het niet.
het beeld van een dvd of divx vanaf pc is gewoon goed alleen de tv kanalen storen.
Ik heb de antenne kabels al verwisseld maar dat maakte niet uit

btw welke firewall gebruik je want dat is denk ik het probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Hmm tvkanalen zien er hier gewoon goed uit.

Ik gebruik een pc met clarkconnect als router/firewall etc.
Zijn er bepaalde poorten die je moet forwarden ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 02:30:
[...]

I'm beginninng to suspect i have a ground loop problem of some sorts that creates an unwanted ground potential difference. That might explain the elevated luminance. Will investigate thursday. May have to buy some filters and/or attach my VCR to get a video signal detached fom the antenna cable...
I suspect it is a general problem. I have the same problem with my DP-558. The image is just too bright. In my situation the signal first passes my VCR, then it is looped to the DP-558 and then to the TV. Without VCR it is the same.

Other inconveniences/problems I currently face:
- for the time being I use the DP-558 standalone (without internet connection). It seems not possible to reallocate the channels without using the EPG. I think it would be very convenient to have a choice to use EPG or not (e.g. like my normal VCR). Timeshifting did work initially but now keeps complaining about not getting a connection. For me, internet connectivity (and also EPG) is only a nice feature in favor to a normal VCR.
- In my opinion it would be more convenient when a disc is inserted to use the play button to play a dvd instead of first selecting this by "list" (this could be used for using timeshift instead).
- When programming a recording, to update times, up means an earlier start time. I would expect a later start time (but this is something one adapts to soon).
- The DP-558 gets fairly hot, even though it remains in standby time all day.
- I could not get one of my SVCD discs to work. It shows the menu, but does not allow me to start a chapter.

Overall impression until now: nice features, looking good, but still quite a few things to be improved. I would have expected less bugs after so much delays. Maybe after firmware revision 1.05?

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Nieuw probleem :
Als ik timeshift gebruik dan merk ik tijdens het spelen dat ie af en toe een keer hapert, soms een paar keer in een minuut ,soms een paar minuten niet.
Iemand anders die hetzelde heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ondersteunt de 558 QPEL ?
Niet dat ik veel QPEL films heb. Sterker zelfs, het aantal QPEL films is op 1 hand te tellen, maar het zou leuk zijn als ik ook die films ermee kan afspelen.
* 'play' werkt niet meer na doorspoelen divx/xvid; even doorspoelen betekent dus einde film
Is het meteen einde film of zie je "Please wait" op het display ?
Bij de 500/508 "doet ie het wel" (niet altijd), maar Please wait is ook ECHT PLEASE WAIT :z
* afspelen eerste divx/xvid film (Secretary) stopte er na een half uur mee, en eindige weer in de film directory. Film draait wel volledig op laptop. Bij een andere film (XviD rip van Star Trek 9, met FairUse op 120bpp/AC3) sprong het beeld na een paar minuten op groen (de decoder raakte blijkbaar in de war) en dit kwam niet meer goed.
Heb je DivFix gebruikt ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DP-558 heb ik ook binnen sinds zaterdag. Erg veel vastlopers gehad, het systeem is nog niet erg stabiel. Ik moet de DP wel een paar keer per dag resetten. Wat erg vervelend is, is het niet goed opnemen van geschedulede opnames. Wat ik altijd moet doen is het hele systeem uit en aanzetten voordat ik 'm in stand-by zet voor opname, anders neemt hij helemaal niets op. Waneer ik 2 opnames schedule voert hij de eerste goed uit, echter de tweede neemt hij alleen een blauw scherm op, geluid is wel aanwezig. Ook mist ik de optie om bijv. daily of weekly op te nemen, kan op een gewone video wel. Ook ik heb last van "overbelichting" op de TV kanalen, veels te licht. Ik hoop dat de firmware upgrade voor zaterdag uitkomt en dat dit verbeteringen geeft, anders gaat de DP weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoT schreef op 05 oktober 2004 @ 23:18:
Ondersteunt de 558 QPEL ?
Niet dat ik veel QPEL films heb. Sterker zelfs, het aantal QPEL films is op 1 hand te tellen, maar het zou leuk zijn als ik ook die films ermee kan afspelen.

[...]
Is het meteen einde film of zie je "Please wait" op het display ?
Bij de 500/508 "doet ie het wel" (niet altijd), maar Please wait is ook ECHT PLEASE WAIT :z

[...]
Heb je DivFix gebruikt ?
Nee, geen DivFix ; al m'n divx'en zijn nog as-is.

* de ene film kanik doorspoelen, maar wil niet meer op play ("2001", divx), de andere ("akira", mpeg2) spoelt helemaal niet, maar de meeste films wel.
* waarom "secretary" terug naar het menu sprong weet ik niet (bug? IR ruis?) maar die kan ik nu wel doorspoelen.

* 'please wait' heb ik nog nooit gezien. ik ben overigens wel iets trager gewordenmet de bediening, want als je te snel bent loopt 'ie vast.

Overigens, de speler heeft een Sigma EM8560 MPeg4 chip, en die ondersteunt geen QPEL (quarter pixel). EM8500 Series product guide

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 05 oktober 2004 @ 18:35:
Hmm tvkanalen zien er hier gewoon goed uit.

Ik gebruik een pc met clarkconnect als router/firewall etc.
Zijn er bepaalde poorten die je moet forwarden ofzo ?
Ik heb geen poorten geforward, maar ik heb een Draytek 2200e NAT-Router, die alleen binnenkomende poorten blockt. UItgaande porrten laat hij gewoon door. Misschien is dat het probleem.

Overigens zou je in je logs moeten kunnen zien welke verbindingen er door je router gewijzigd worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:16:
[...]

I suspect it is a general problem. I have the same problem with my DP-558. The image is just too bright. In my situation the signal first passes my VCR, then it is looped to the DP-558 and then to the TV. Without VCR it is the same.
Niels, can you test the following and report back with the results?
With the setup you described,
- put a tape in your VCR you know has good image and press play; check that your image is still too bright.
- disconnect your antenna cable from your VCR.
- Make sure all power cables of your VCR, Kiss & TV are on 1 power extension socket. (this to avoid ground loops).
- disconnect all other electronics from that 1 extension socket.
- turn off all computers and other electronics in the vicinity to eliminate interference
- Now play the same video tape again.... too bright or not? (if so then it's your Kiss, otherwise you have an EMC / ground loop problem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:17:
Wat ik altijd moet doen is het hele systeem uit en aanzetten voordat ik 'm in stand-by zet voor opname, anders neemt hij helemaal niets op. Waneer ik 2 opnames schedule voert hij de eerste goed uit, echter de tweede neemt hij alleen een blauw scherm op, geluid is wel aanwezig. ...
... Ik hoop dat de firmware upgrade voor zaterdag uitkomt en dat dit verbeteringen geeft, anders gaat de DP weer retour.
Goede test, ga ik ook proberen. Zaterdag gaat hij terug, tenzij er substantiele verbeteringen zijn. Ik maak me nog het meeste zorgen om de helderheid van het beeld (hoor ik nu tegenstrijdige ervaring over) en de problemen met m'n afstandsbediening.

Heef iemand anders ook problemen met de afstandsbediening (o.a. het bereik) ?

En waar zit de CLEAR toets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I have send KiSS sales division and support division an email asking them to comment on the more serious problems that we are encountering.

I hope the answer soon.
Of course i will copy their reply in this thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Mooi ! hou ons op de hoogte !
Heb jij ook het probleem dat timeshift soms hapert ? Volgens mij is het alleen op de hoogste kwaliteit maar weet het niet helemaal zeker.
Kan het vanavond helaas niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet, want ik heb timeshift niet langer gedraaid dan zo'n 1 minuut achter elkaar (en toen zag ik geen problemen). Vanavond ben ik weer thuis en zal ik het even testen.
Ik doe overigens alle opnames op de hoogste kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik lees net op www.mpeg-playcenter.com dat er een nieuwe firmware voor de DP558 is uitgebracht. Dit is (met dan aan Hi-Jack) de volledige tekst:

KiSS released a new 1.0.5 firmware but prior on using it, you need to reset the player with a special code, Eject - Back - 6 - 7 - 8

BE CAREFUL AND READ THIS

Use the code and leave the pplayer alone for 2 FULL minutes
You will not see anything happening on screen so leave it alone.

After two minutes, insert the boot firmware cd-rom.
Shut down the player, wait 20 secs and boot the player and install the FW.

Please note, complete setup is likely to be done from scratch again.

This firmware fixes several minor issues but not subtitles or FTP.
Just so you know.

regards
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, een vraagje en de oplossing van een probleem:

-Ik had last van de EPG, waar de 'whats on now' en 'whats on today' niet werkte.
-In de 'list favorites' kwam ik het volgende tegen:

()
Nederland 1 (NL1)
Nederland 2 (NL2)

Door het verplaatsen van de () naar achteren (nu de laatste favorite) werken deze functies weer. Het ziet er nu zo uit:

Nederland 1 (NL1)
Nederland 2 (NL2)
()

-De 'Add a favorite' werkt echter nog steeds niet. Krijg bij het zoeken direct een 'Parse Error. An Error occurred during the processing of the page'.
-Mijn vermoeden is dat de 'lege' zender die er nu uitziet als '()' roet in het eten gooit.

Q: Wie weet hoe ik deze () zender kan verwijderen, of er iets anders aan kan toekennen?

Tnx!
DJ

PS. Eerste waarneming van fw1.05: Bij het sorteren van de zenders kon ik zeker 2x zo snel door de kanalen zappen dan bij de 1.03 fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
OK, heb ook FW 1.0.5 geinstalleerd. Alles goed en wel, TV kanalen opnieuw gescand en toegekend aan de EPG. Dat gaat allemaal goed, maar als ik ze dan op de juiste plaats wil zetten (wat trouwens een onhandig proces is), dan als ik bijna klaar ben, verandert het beeld in een blokkerige groen / roze digitale vlek. Het geluid van de kanalen kan ik nog prima horen. Als ik dan een TV kanaal kies, blijft die roze / groene vlek. Kiss uit- en weer opnieuwe aanzetten helpt niet. In het display verschijnt dan "BAD CHAN" en is geen enkel kanaal opgeslagen en kan ik weer overnieuw beginnen.

Heeft iemand anders al geprobeerd iets op te nemen via de EPG? Is dat gelukt? Waar staat het opgenomen programma op de harde schijf? Ik heb het niet terug kunnen vinden.

En kan ik tegelijkertijd met een programma opnemen:
- Een ander TV kanaal bekijken?
- Een CD afspelen?
- Een DVD afspelen?
- Een andere input bron (digitenne via scart in) bekijken?

Lijkt triviaal, maar volgens mij verhindert dat het opnemen van het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
morinel schreef op 06 oktober 2004 @ 22:55:
OK, heb ook FW 1.0.5 geinstalleerd. Alles goed en wel, TV kanalen opnieuw gescand en toegekend aan de EPG. Dat gaat allemaal goed, maar als ik ze dan op de juiste plaats wil zetten (wat trouwens een onhandig proces is), dan als ik bijna klaar ben, verandert het beeld in een blokkerige groen / roze digitale vlek. Het geluid van de kanalen kan ik nog prima horen. Als ik dan een TV kanaal kies, blijft die roze / groene vlek. Kiss uit- en weer opnieuwe aanzetten helpt niet. In het display verschijnt dan "BAD CHAN" en is geen enkel kanaal opgeslagen en kan ik weer overnieuw beginnen.

Heeft iemand anders al geprobeerd iets op te nemen via de EPG? Is dat gelukt? Waar staat het opgenomen programma op de harde schijf? Ik heb het niet terug kunnen vinden.

En kan ik tegelijkertijd met een programma opnemen:
- Een ander TV kanaal bekijken?
- Een CD afspelen?
- Een DVD afspelen?
- Een andere input bron (digitenne via scart in) bekijken?

Lijkt triviaal, maar volgens mij verhindert dat het opnemen van het programma?
Als je in het normale MENU kiest voor 'Opgenomen video s:' dan zou je daar je opnames moeten zien. Ik heb nog niet geprobeerd op te nemen met EPG, maar dat ga ik nog wel doen.

Je kan geen ander kanaal bekijken tijdens de opname omdat er maar 1 tuner in de speler zit (net als een video recorder). Er is geloof ik wel een speler van een ander merk die dat wel kan maar die kost nog meer. Hoe het zit met CDs of DVDs weet ik niet, maar om op te nemen moet je de speler in standby zetten (uit knop op je afstandbediening) dus ik denk het niet.
Digitenne via scart zou mogelijk wel gaan als de kanalen gescheiden zijn. Dit is te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij zeker twee divx films gezien dat de synchronisatie van beeld en geluid niet goed is. Zo'n halve seconde verschil en dat is goed zichtbaar. Op m'n laptop draait het prima, ook via het netwerk....

Iemand anders problemen metg de synchronisatie?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:02:
Q: Wie weet hoe ik deze () zender kan verwijderen, of er iets anders aan kan toekennen?
Je kan volgens mij geen mappings verwijderen (in 1.0.3). Dat is ook 1 van de problemen die opgesomd is.
Een gesuggereerde oplossing is een volledige rescan van je kanalen, maar omdat kanalem mappen zo omslachtig is heb ik dat niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:28

Pietertje

The Rock

1.03 bugs die ik nog niet gelezen heb:
- instellen van een fixed ip adres leidt er toe dat internet het niet doet
- vol gestapeld in mijn stereotoren werd de dp-558 zo heet dat de video tuner uitviel
- eject knop op de speler doet het soms niet
- bij een gewone CD krijg je een CDDB lijst, hier kun je op het scherm nummers in selecteren, maar hij speelt ze vervolgens niet

Verder mis ik zeer gebruikelijke functionaliteit:
- handmatige fijnafstemming van kanalen
- mogelijkheid tot het dagelijks of wekelijks opnemen van een programma (bv journaal)
- vooruit en terugspoelen in een nummer op een audio CD

Al met al is de lijst met bugs zo lang dat ik ook snel verbetering wil zien of hem terug ga sturen.

Op deze pagina http://www.kiss-shop.ch/kiss/ staat een iso om de speler regio vrij te maken. De vraag is alleen of de dvd speler van de dp-558 dezelfde is als in de oudere types. Heeft iemand ervaring met de regio vrij iso op de dp-558?

ps: upgrade naar 1.05 betekent ook verplicht de harddisk formatteren :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(double post)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 05 oktober 2004 @ 21:04:
Nieuw probleem :
Als ik timeshift gebruik dan merk ik tijdens het spelen dat ie af en toe een keer hapert, soms een paar keer in een minuut ,soms een paar minuten niet.
Iemand anders die hetzelde heeft ?
Ja, ik. Net getest. Soms houdt de hardware de datastream niet bij lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:39:
[...]

Niels, can you test the following and report back with the results?
With the setup you described,
- put a tape in your VCR you know has good image and press play; check that your image is still too bright.
- disconnect your antenna cable from your VCR.
- Make sure all power cables of your VCR, Kiss & TV are on 1 power extension socket. (this to avoid ground loops).
- disconnect all other electronics from that 1 extension socket.
- turn off all computers and other electronics in the vicinity to eliminate interference
- Now play the same video tape again.... too bright or not? (if so then it's your Kiss, otherwise you have an EMC / ground loop problem)
- I did not check with a tape, I compared the picture from the tuner of the VCR and compare with the Kiss tuner. The image of the VCR is perfect, as well as the image of normal DVD play on the Kiss. They are connected both by SCART (at the same time) to my TV.
- When I turn fully off the DP-558, the signal quality turns bad. When it is on, the quality is almost on par with the signal I get from the VCR (which is equal to TV) but the image is too bright. Is this the ground loop problem you mention? Or am I right in saying that I do have some concerns on the quality of the tuner in the DP-558 as the image is too bright and besides that I have had more than once the problem that I had to fully turn off and on (so not standby mode) my DP-558 to get a picture on the channels again because it only showed snow on the screen, although I had sound.
- All my gear is on 1 power extension.
- no computers are in vicinity of the Kiss (other floor)
- I already had some suspicion on my amplifier that is on top of the DP-558. Removing it does not solve the issue of the image being too bright. Also, when I removed the VCR in between, the image of the DP-558 was too bright compared to my TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 00:58:
[...]

- I did not check with a tape, I compared the picture from the tuner of the VCR and compare with the Kiss tuner. The image of the VCR is perfect, as well as the image of normal DVD play on the Kiss. They are connected both by SCART (at the same time) to my TV.
- When I turn fully off the DP-558, the signal quality turns bad. When it is on, the quality is almost on par with the signal I get from the VCR (which is equal to TV) but the image is too bright. Is this the ground loop problem you mention? Or am I right in saying that I do have some concerns on the quality of the tuner in the DP-558 as the image is too bright and besides that I have had more than once the problem that I had to fully turn off and on (so not standby mode) my DP-558 to get a picture on the channels again because it only showed snow on the screen, although I had sound.
- All my gear is on 1 power extension.
- no computers are in vicinity of the Kiss (other floor)
- I already had some suspicion on my amplifier that is on top of the DP-558. Removing it does not solve the issue of the image being too bright. Also, when I removed the VCR in between, the image of the DP-558 was too bright compared to my TV.
No I am afraid you are right on your suspicion, and i think i can explain it:

* you can rule out your ground loop problem when you just have your vcr connected to your TV (with vcr on cable antenna) and your picture looks fine. Adding the Kiss player to the loop should not create a ground loop; if you have one you already had it before.

* i found that the KiSS player _always_ digitizes the incoming video signal (from the tuner, or another video input) and then send it to your TV (by RGB or composite). In between the video signal can be manipulated (saved, time shifted, overlayed, whatever).
I concluded this when i noticed that when the player crashes during TV mode the image freezes. You can only freeze a _digital_ image stream, not an analog one. Ergo, there is always a digital stage, even when you just watch TV.

I did the VCR test that i suggested to you with a tape that i recorded from TV a while back; the image is too bright. You have found the same with a slightly different setup but you tested the same thing.
DivX playback does not have the luminance problem, neither does DVD playback (as you have tested).

From this all i can draw a few conclusions:
1) The kiss player is the cause of the abnormal brightness (and more ppl should experience it), and not a ground loop.
2) the brightness problem is caused at the analog to digital (ADC) conversion stage, before its made analog again.
This also means that if you record a video stream on your harddisk that it will have distorted luminance already.

I think ill head back to the store tomorrow for a refund.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Super Snackman

Snekgek

Bij het lezen van deze posts vraag ik me af:

Heeft KISS dit apparaat uberhaupt wel aan een (grondige) test onderworpen? Ik bedoel, de bugs die er in zitten zijn wel zo basic, dat ik het enorm slordig vind.

En het brightness probleem vind ik helemaal knullig. Tijdens het maken van het apparaat mag je toch aannemen dat ze regelmatig dat soort controles hebben gedaan tussen het KISS-beeld en het echte beeld.

Hoe kan KISS een apparaat op de markt zetten met zoveel, ook ernstige, bugs?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 20:50

Jooner

Jooner has a Life of Agony

Ook ik heb last van het "Brightness Problem".
Als ik een zender bekijk, of een opgenomen stukje video, maakt niet uit. Te helder waardoor de kleuren flets worden. Ik zie bijvoorbeeld bijna geen geel meer.

Verder werkt de EPG bij mij niet. Dankzij dit forum weet ik nu hoe ik zenders kan koppelen aan de EPG, maar zodra ik de pagina met "Whats on today" will bekijken krijg ik:
"An error occured during the processing of the page". En geen gids dus.
Iemand dit ook al meegemaakt ?

DivX , DVD en PC-link heb ik nog niet eens geprobeerd en ik zit nu al te denken om um terug te sturen...... Wel errug jammer want het apparaat heeft zo veel potentie....
-

Please excuse any spelling mistakes. I have dyslexic fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:53:

Je kan volgens mij geen mappings verwijderen (in 1.0.3). Dat is ook 1 van de problemen die opgesomd is.
Een gesuggereerde oplossing is een volledige rescan van je kanalen, maar omdat kanalem mappen zo omslachtig is heb ik dat niet geprobeerd.
This bug has finally been solved from what I heard. I've been told that you shouldnt have anymore empty channel causing problems.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanochtend naar de leverancier & importeur geweest (DivXPlayer.nl) en die kon me vertellen dat de 1.0.5 firmware een quick fix is, die uitgebracht is om een aantal onmiddelijke problemen op te lossen. KiSS is verder met firmware 1.0.7 bezig die, naar verwacht, ergens volgende week uit komt. Hierin zouden een hoop problemen opgelost worden, waaronder
- Hoge temepratuur v.d. speler (d.m.v. harddisk shutdown in standby + wake on LAN)
- niet langer harddisk wissen bij volgende firmware updates
- mogelijkheid tot regelen van beeld instellingen (contrast/helderheid/RGB?)
- harddisk problemen
- kortere voorbuffertijd bij starten divx
- schokken in TimeShift
- Fast Forward / Rewind
(- en nog meer, maar ook ik heb een beperkt geheugen ;) )

Luminantie probleem wordt nog onderzocht, dus daar nog geen uitspraak over.

Overigens zou DivXPlayer nog een stukje posten in dit forum. Ze gaan komende week naar KiSS om persoonlijk de problemen in het veld te melden om zo snel tot oplossingen te komen.

Dus, heb je nog problemen met je 558, meldt die dan !! :)

(en meldt de firmware versie waaronder je die problemen hebt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KML problemen:
De speler zoekt een KML server op adres http://[pc-link]:8888/...
Uiteraard vind 'ie dat niet, want die heb je niet geinstalleerd op je pc-link server.
Hier schijnt zo'n server te staan (nog niet getest):
http://www.ezlinkng.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Firmware 1.0.5 zijn de volgende problemen bij mij nog aanwezig:
- Het bekende belichtings probleem, TV tuner (en opnames) zijn overbelicht en te flets
- FTP nog niet aanwezig (hopelijk wel in firmware 1.0.7?)
- Geen subtitles bij DIVX/XVID film (hopelijk wel in firmware 1.0.7?)

Verder mis ik de feature om opnames daily of weekly te programmeren, zou handig zijn als Kiss dit erbij kan prgrammeren, evenals een mogelijkheid om een DVD afspelen en een opname tegelijkertijd te laten plaatsvinden.

Opgelost zijn bij mij:
- Elke tweede geschedulede opname gaf blauw beeld, 2X opnieuw getest onder FW 1.0.5 en geen last meer van gehad
- De speler loopt iets minder vaak vast

PC link heeft bij mij altijd prima gewerkt, evenals EPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Gelukkig weet KISS van de problemen en naar verwachting gaan ze er ook echt iets aan doen.
Dat is mijn eerste product van KISS dus ik weet niet hoe echt de beloftes zijn.
Maar goed ik heb besloten dat ik hem niet terug zal sturen, ik heb er wel vertrouwen in.
Durandal bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:08:

- FTP nog niet aanwezig (hopelijk wel in firmware 1.0.7?)
- Geen subtitles bij DIVX/XVID film (hopelijk wel in firmware 1.0.7?)

Verder mis ik de feature om opnames daily of weekly te programmeren, zou handig zijn als Kiss dit erbij kan prgrammeren, evenals een mogelijkheid om een DVD afspelen en een opname tegelijkertijd te laten plaatsvinden.
FTP zou in 1.0.7 moeten zitten, maar ik kan me niet herinneren dat er iets gezegd is over ondertitels of over die ander features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
As promised, i'd post the reply to the problem report that i sent to KiSS. I got my reply today, so here it is. Draw your own conclusions. :

The mail i send to KiSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Sendt: 6. oktober 2004 16:13
Til: Hotline; Tomas Sørensen
Emne: Lots of customers experience problems with the DP-558

Hello,

I recently aquired the DP-558 and, because I experience problems with it, started a thread on www. tweakers.net , a commonly used site for Dutch technology aware people,
([MESSAGE=21828039][NOHTML]Durandal in "Gebruikerservaring & review KiSS DP-558"[/NOHTML][/MESSAGE] ,
dutch/english) and found a lot of other
people with same or similar problems.
Since in Holland we have the right to return a product to the seller within 7 working days of purchase when we buy online, which all of us did, a lot of us are considering to return the player to the store and look for alternate products on the market.

In light of this, can you, on a point-per-point basis,  comment on the following list of most immediate problems all or some of us are experiencing, and provide reassurance, conformation, or even a solution?

* The output video signal is too bright on the TV. Lowering the luminance on the TV causes a loss of contrast in the darker area's which is equally unacceptable.
* The device crashes or freezes multiple times a day . Turning it off and on is the only solution.
* fast forward & rewind does not work with every movie. Some wont go to PLAY mode after fast forwarding, others won't fast forward at all.
* The remote control does not always operate on ranges from 3 meters and beyond. It might suffer from reflections but we're not sure.
* The KML option does not work
* Channel reallocation and timeshifting does not work after being disconnected from the internet..
* TV Channels can not be added manually on a per-channel basis, and EPG mappings cannot be removed without deleting the channel.
* There are reports that you have to turn the device off and on (and then in standby) before it will record scheduled programs. Also the second scheduled program will record sound but with a static blue screen.
* Subtitles (srt/sub) don't display. (when in the same directory as the
movie)
* Picture images (jpeg) do not slideshow. Also they won't rotate.
* The user manual does not comply to the actual menus, nor is it complete enough.

* Finally, Will there still be a firmware update today (from 1.0.3) as our Dutch reseller (www.divxplayer.nl) promised,
  and which of the above points will be addressed with it?

On behalf of the tweakers community, thank you for answering readily.
Durandal

Their reply:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Dear Sir,

Sorry for my late reply!

Last nigth we released new firmware 1.05, I kindly ask you to test this new firmware since I think you will see that most of the things you have requested is corrected in this firmware. I would like to have your feedback after your test, and then I will personally make sure that we improve any issues which is possible. 

You will see that we over the next couple of weeks will launch a number of firmwares, which will give you a lot of new features, so I hope and think that you will be more than happy with your KiSS player, and I can promise that we will do everything we can to keep improving our technology.

I can inform you that we are working very hard on increasing the number of online services.

I look forward to your reply!

Best regards / Med venlig hilsen / Muy atentamente
-------------------------------------------- 
Tomas Sorensen 
General Sales Manager 
KiSS Technology A/S 
Slotsmarken 10 
2970 Horsholm 
Denmark 
Phone + 45 45 17 00 41 
Mobile + 45 22 60 03 41 
Fax + 45 45 17 00 60 
Tomas.sorensen@kiss-technology.com 
www.kiss-technology.com 

K|i|S|S 
Bringing you the newest technology first....Why wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje als je de nieuwe firmware 1.05 op een cd zet moet je dan het .iso bestandje erop zetten ,of iso uitpakken en dan alle mappen en bestanden apart op de cd branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner

Jooner

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 20:31:
vraagje als je de nieuwe firmware 1.05 op een cd zet moet je dan het .iso bestandje erop zetten ,of iso uitpakken en dan alle mappen en bestanden apart op de cd branden?
Snel antwoordje: .iso bestandje branden als image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 20:31:
Ik heb het niet geprobeerd en kan dat ook niet meer, maar de gewoonlijke gang van zaken is dat je de ISO file als image op CD brandt. Nero heeft een optie 'burn Image' of zo. Staat overigens ook in de handleiding geloof ik.

edit: Je was me voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikenl schreef op 07 oktober 2004 @ 19:46:
Gelukkig weet KISS van de problemen en naar verwachting gaan ze er ook echt iets aan doen.
Dat is mijn eerste product van KISS dus ik weet niet hoe echt de beloftes zijn.
Maar goed ik heb besloten dat ik hem niet terug zal sturen, ik heb er wel vertrouwen in.
Durandal bedankt voor de info !
Hetzelfde voor mij. Voorlopig lijkt er nog geen goed alternatief te zijn voor een recorder met netwerk aansluiting en de mogelijkheden van de DP-558, behalve de Panasonic DMR-E500, maar die is bijna 3x zo duur. Andere merken HD recorders (o.a. Philips) hebben blijkbaar ook de nodige problemen (zie o.a. www.kieskeurig.nl) en zijn het teststadium dus ook nog niet voorbij. Tsja, nadeel van de early adopter: over een jaar koop je zo'n apparaat voor de helft van het geld met 2x zoveel mogelijkheden. En als je nog een jaar wacht krijg je hem voor niks bij de aankoop van een nieuw bankstel :)
Ik had geen zin meer om te wachten (heb al bijna een jaar gewacht op de DP-558) en wacht de firmware upgrades wel af. Heb alle problemen gemeld bij divxplayer en ze zijn volgens mij gedreven genoeg, je krijgt netjes en snel reactie en dat heeft zo ook weer zijn voordelen. De 1.05 firmware werd bijvoorbeeld geheel volgens belofte deze week gepubliceerd. Jammer dat alle problemen niet in 1 keer zijn opgelost, maar goed, dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Ben alleen wel bang dat firmware upgrades hardwarematige beperkingen nooit zullen kunnen oplossen. Laten we hopen dat o.a. het te fletse beeld dat niet is. Nou ja, we zullen wel zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 22:57 . Reden: Panasonic leest blijkbaar toch wel DVD+R(W) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:26:
[...]

Hetzelfde voor mij. Voorlopig lijkt er nog geen goed alternatief te zijn voor een recorder met netwerk aansluiting en de mogelijkheden van de DP-558, behalve de Panasonic DMR-E500, maar die is bijna 3x zo duur en leest o.a. weer geen DVD+R(W). Andere merken HD recorders (o.a. Philips) hebben blijkbaar ook de nodige problemen (zie o.a. www.kieskeurig.nl) en zijn het teststadium dus ook nog niet voorbij. Tsja, nadeel van de early adopter: over een jaar koop je zo'n apparaat voor de helft van het geld met 2x zoveel mogelijkheden. En als je nog een jaar wacht krijg je hem voor niks bij de aankoop van een nieuw bankstel :)
Ik had geen zin meer om te wachten (heb al bijna een jaar gewacht op de DP-558) en wacht de firmware upgrades wel af. Heb alle problemen gemeld bij divxplayer en ze zijn volgens mij gedreven genoeg, je krijgt netjes en snel reactie en dat heeft zo ook weer zijn voordelen. De 1.05 firmware werd bijvoorbeeld geheel volgens belofte deze week gepubliceerd. Jammer dat alle problemen niet in 1 keer zijn opgelost, maar goed, dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Ben alleen wel bang dat firmware upgrades hardwarematige beperkingen nooit zullen kunnen oplossen. Laten we hopen dat o.a. het te fletse beeld dat niet is. Nou ja, we zullen wel zien.
Ja, ieder z'n eigen beslissing. Mij 7 dagen terugbrengtijd waren bijna op dus ik nam het er van en ga binnenkort nog wel eens langs bij DivXPlayer. Eerst een weekje vakantie.
Die jongens van DivXPlayer zijn inderdaad gedreven en vriendelijk. Proberen echt problemen op te lossen en zijn begaand met de klanten. Maar ja, ze hebben dat ding zelf niet gemaakt he? In ieder geval heb ik het over dat luminantie probleem gehad en we hebben dat met een paar voorbeeldjes opgezocht, zelfs nu ze het druk hebben. Volgende week gaan ze naar KiSS, en dat probleem staat ook op de agenda, dus we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje

Pietertje

The Rock

Dit is mijn wrap up van de situatie na de 1.05 firmware update. Deze CC ik aan divxplayer.

Volgens mij opgelost in 1.05:

- De machine zelf loopt veel minder vast, de decoder of videokaart helaas nog wel
- De afstandsbediening doet het nu redelijk als je binnen de drie a vier meter blijft
- De movie lijst en favorite sport en shows doet het nu
- Browsen van kanalen is sneller geworden
- () is verdwenen als EPG kanaal
- Tweede geschedulede opname gaf blauw beeld nu niet meer

Problemen/fouten/bugs:

* FTP doet het niet
* Geen ondertitels, terwijl er wel sub/srt files naast de divx/xvid films in de folder staan.
* Er is een brightness problem als je de TV antennene doorlust via de DP-558
* Het TV beeld van de DP-558 heeft relatief veel ruis. Ik heb de DP-558 en de TV op een splitter aangesloten en kijk via scart, de TV zelf aan de andere kant van de spitter heeft duidelijk minder ruis op dezelfde kanalen dan de DP-558
* De DP-558 wordt te heet ook al staat hij standby
* Vooruit, terug spoelen en time jump doet het in veel soorten files en audio CD's niet
* Afspelen van divx/xvid film via PC Link loopt na verloop van een aantal minuten tijd haperig, geluid wordt asynchroon, en soms stopt hij er gewoon mee. Omdat je niet vooruit kunt spoelen mag je de film dan weer helemaal opnieuw bekijken :-(
* Handmatig IP nummer instellen blokkeert internet, PC link doet het wel, dus het lijkt of de DNS server niet doorkomt
* De decoder of videokaart raakt soms in de war, het beeld is dan chaos of blauw, terwijl het geluid wel goed hoorbaar is en de menu's nog werken. Uit, wachten en aan is dan de enige oplossing.
* Zoom werkt bij de meeste, maar niet bij elke divx/xvid
* Eject knop op de speler doet het soms niet
* Bij een gewone CD krijg je een CDDB lijst, hier kun je op het scherm nummers in selecteren, maar hij speelt ze vervolgens niet
* KML (Kiss Markup Language?) is niet gedocumenteerd of ondersteund door de software

Functionaliteit die je van een dergelijke videorecorder toch mag verwachten:

* Dagelijks en wekelijks hetzelfde programma kunnen opnemen
* Hand en fijnafstemming van een los tv kanaal
* Resterende speeltijd aangeven
* Handmatig geprogrammeerde opnames van TV op start- en einddatum-tijd starten alleen als de speler standby staat. Dat staat nergens, en hoe je kunt zien dat hij standby staat staat ook nergens.
* Makkelijk kunnen afspelen van een disk die al in de speler zit
* Afstandsbediening die ook meer dan 4 meter goed werkt, boven de 4 meter wordt het critisch
* Gebruik cursors en stop/back toetsen op de afstandsbediening is niet in alle menu's eenduidig
* Menu's zijn niet juist ingedeeld; een aantal configuratie items zitten in het hoofdmenu ipv in het setup menu.
* Playlist voor muziek (en voor video) ? Slideshows voor foto's?
* Handleiding is te summier, deze zou qua functionaliteit bij moeten zijn, ook na firmware updates
* Firmware updates zouden moeten aangeven wat er gewijzigd is, niet general bugfix

Nice to have:

* Bediening via internet
* Herhaald automatisch kunnen opnemen van een favorite show
* Foto's kunnen roteren?

Ik geloof zeker dat Kiss zijn best gaat doen om met firmware updates een groot deel van deze lijst op te lossen en te realiseren. De vraag is alleen wat de hardware beperkingen zijn van het apparaat. Ik denk hierbij vooral aan het helderheid probleem, en de kwaliteit van het tv beeld met betrekking tot ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner

Jooner

Pieter_Stoffelen schreef op 08 oktober 2004 @ 09:13:
* Het TV beeld van de DP-558 heeft relatief veel ruis. Ik heb de DP-558 en de TV op een splitter aangesloten en kijk via scart, de TV zelf aan de andere kant van de spitter heeft duidelijk minder ruis op dezelfde kanalen dan de DP-558
Ook ik heb last van veel ruis. Ik dacht eerst dat het aan het signaal van UPC lag, en dat de ruisonderdrukkers in m'n TV zo goed hun werk deden. Maar als meer mensen er last van hebben zit het waarschijnlijk in het apparaat.

Ik ga ook maar eens een lijstje met punten naar divxplayer.nl sturen.

Owja, ik heb trouwens besloten om de speler maar te houden. Ik hoop dat KISS genoeg doet om de problemen die we allemaal hebben in de software op te lossen.
Het alternatief voor mij zou een HTPC zijn. Door goede (dure) componenten te kiezen weet je zeker dat je een strak beeld hebt, en aan software is er ook keuze genoeg. Het nadeel alleen is dat ik dan weer maanden aan het klooien ben om het zo perfect mogelijk te krijgen, en daar wil ik mijn tijd nu niet aan besteden.

[ Voor 41% gewijzigd door Jooner op 08-10-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje

Pietertje

The Rock

Ik heb heel snel antwoord gekregen van divxplayer (support@divxplayer.nl), de Nederlandse importeur van Kiss. Ze berichten dat ze volgende week vier dagen naar Denemarken gaan praten over de problemen, waarvan twee dagen met de technische staff.

Alle punten van mijn wrap up worden in ieder geval serieus genomen, getest, en besproken met Kiss. Ik zelf heb in ieder geval heb het gevoel dat het met de meeste punten van de lijst redelijk snel (zeg in een paar weken) goed gaat komen.

Volgens divxplayer komt de volgende 1.07 firmware zeer binnenkort en heeft deze in ieder geval FTP en ondertitels. De 1.05 was een noodrelease omdat er in 1.03 blijkbaar iets niet goed zat met de harddisk waardoor ze wisten dat ze opnieuw moesten formatteren, en dat kun je dan maar beter snel doen.

Problemen met warmte, afstandsbediening en bediening via Internet staan ook al op de agenda van Kiss.

Mocht je nog een punt hebben dat niet in mijn wrap up staat zou ik dit zeker ook mailen naar support@divxplayer.nl, dan kunnen ze dit volgende week ook naar Denemarken meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvtonger schreef op 04 oktober 2004 @ 11:03:
Weet er al iemand of deze speler regio vrij te maken is? Ik las op divxplayer.nl dat er een versie aan zit te komen die regio vrij is. Maar die kost 25 euro meer. (Is wel erg veel voor het intikken van een code 8)7 )
De KiSS spelers kunnen niet met een code Regio Vrij gemaakt worden.
Hiervoor met je de DVD speler aan een computer hangen en software erop flashen.
In het beste geval kan je de KiSS booten met een regiovrij cd patch (Hijacker site).
Dit enkel indien het gaat om Toshiba 1612/1712 en 1802)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje

Pietertje

The Rock

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 11:56:
[...]

In het beste geval kan je de KiSS booten met een regiovrij cd patch (Hijacker site).

Groetjes
Op deze pagina http://www.kiss-shop.ch/kiss/ staat een iso om de speler regio vrij te maken. De vraag is alleen of de dvd speler van de dp-558 dezelfde is als in de oudere types. Heeft iemand ervaring met de regio vrij iso op de dp-558?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jooner schreef op 08 oktober 2004 @ 10:02:
[...]

Ook ik heb last van veel ruis. Ik dacht eerst dat het aan het signaal van UPC lag, en dat de ruisonderdrukkers in m'n TV zo goed hun werk deden. Maar als meer mensen er last van hebben zit het waarschijnlijk in het apparaat.
Dat zou kunnen, maar het is niet noodzakelijk zo. Het kan ook dat er ruis opgepikt wordt uit de omgeving, zeker als je kabel aansluiting niet optimaal is.
Probeer de speler als enige op de kabel aan te sluiten, zonder splitters (want daarmee sloop je de impedantie van de kabel, en dat komt de kwaliteit niet ten goede), zonder versterkers (want die kunnen in sommige gevallen stoorsignalen oppikken) en, indien je die hebt, een scheidingsfiler/mantelstroomfilter (ook te koop bij een goede TV boer of electronica zaak).
Zet verder alle andere apparaten in de buurt uit, zeker je computer(s).
Kijk dan eens of je een beter beeld hebt.
Weet je trouwens zeker dat je hem regio vrij wilt hebben? Om de DVD ROM te flashen zal je hem uit de speler moeten halen en dan verbreek je de zegel (als je niet voorzichtig bent?). Ik heb al een paar jaar de Toshiba 1802 in m'n PC regio vrij gemaakt, maar tot nu toe heb ik er nog geen regio 1 DVDs in gestopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pieter_Stoffelen schreef op 08 oktober 2004 @ 09:13:
Dit is mijn wrap up van de situatie na de 1.05 firmware update. Deze CC ik aan divxplayer.

Volgens mij opgelost in 1.05:

...
Goeie post. :) Ga je versie 1.0.7 ook reviewen wanneer die uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje

Pietertje

The Rock

Ga je versie 1.0.7 ook reviewen wanneer die uit komt?
Over 1.07 ga ik ook zeker feedback geven en dit weer opsturen naar divxplayer. Die koppen weer door naar Kiss, en zo kunnen we indirect invloed hebben op de ontwikkeling van het product :) .
Probeer de speler als enige op de kabel aan te sluiten, zonder splitters (want daarmee sloop je de impedantie van de kabel, en dat komt de kwaliteit niet ten goede), zonder versterkers (want die kunnen in sommige gevallen stoorsignalen oppikken) en, indien je die hebt, een scheidingsfiler/mantelstroomfilter (ook te koop bij een goede TV boer of electronica zaak).
Ik heb de DP-558 ook even zonder splitter (nog wel met versterker in de meterkast) geprobeerd, en heb dan op bepaalde kanalen inderdaad wel goed beeld.

Ik denk dat ik een betere versterker in de meterkast ga hangen, en er een scheidingsfiler/mantelstroomfilter tussen ga hangen. Als we dan verder van Kiss fijnafstemming krijgen zou het best nog wel goed kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:03:
[...]
Dat zou kunnen, maar het is niet noodzakelijk zo. Het kan ook dat er ruis opgepikt wordt uit de omgeving, zeker als je kabel aansluiting niet optimaal is.
Zet verder alle andere apparaten in de buurt uit, zeker je computer(s).
Kijk dan eens of je een beter beeld hebt.
Ik ben benieuwd of jullie ook dit probleem hebben: wanneer de DP-558 volledig uit is gezet via de aan/uit knop, is het signaal op de kanalen (TV zelf) bij jullie dan ook erg slecht? Hij moet bij mij echt aan staan (dus minimaal standby) anders heb ik gewoon een verstoord beeld (met veel sneeuw).
Ik heb hem trouwens meteen maar regiovrij gekocht, hoewel ik het niet nodig heb tot nu toe. Meer met het idee van geen gezeik achteraf voor €25 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is normaal.
Je kan het met elk ander toestel proberen en je krijgt hetzelfde resultaat.
(Trek de stekker van de video maar eens uit bijvoorbeeld)

Dit is dus geen KiSS probleem.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 22:04:
Dat is normaal.
Je kan het met elk ander toestel proberen en je krijgt hetzelfde resultaat.
(Trek de stekker van de video maar eens uit bijvoorbeeld)

Dit is dus geen KiSS probleem.
Groetjes
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik had het even met de video moeten checken. Overigens heb ik net je (p)review van de DP-558 gelezen op mpeg-playcenter.com. Kan me er goed in vinden. Ik heb ook goede hoop dat KiSS de huidige manco's (grotendeels) kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 18:15:
[...]

Ik heb hem trouwens meteen maar regiovrij gekocht, hoewel ik het niet nodig heb tot nu toe. Meer met het idee van geen gezeik achteraf voor €25 extra.
Waar heb je hem gekocht? Ben wel benieuwd of DivXPlayer hem regiovrij verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil al geruime tijd de DP558 aanschaffen maar gezien alle reviews krijg ik toch wel sterke twijfel. Zijn er ook nog hele positieve geluiden ?
_/-\o_
Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of de opname kwaliteit sterk is. Daarin onderscheid deze player zich van de andere kiss players.

Wat is het opname formaat ? is dit MPEG2 ? en kun je het direct weer op een dvd bakken of is het een 'eigen' kiss formaat.

Als iemand een tip moet geven is het dan wachten tot de resultaten van de nieuwe firmware uit zijn of toch gewoon doen en de probs even voor lief nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 14:20:
Ik wil al geruime tijd de DP558 aanschaffen maar gezien alle reviews krijg ik toch wel sterke twijfel. Zijn er ook nog hele positieve geluiden ?
_/-\o_
Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of de opname kwaliteit sterk is. Daarin onderscheid deze player zich van de andere kiss players.
Nee. Het beeld is overbelicht, en dat zit aan de ingang(en), dus ook in je opnames.
Het probleem is inmiddels bekend. De vraag is echter of dat met een firmware nog op te lossen is.
Weergave (DVD/divx) is echter zeer goed in mijn opinie.
Wat is het opname formaat ? is dit MPEG2 ? en kun je het direct weer op een dvd bakken of is het een 'eigen' kiss formaat.
MPEG 2 .vob files. Zou je zo moeten kunnen branden.
De FTP functionaliteit werkt echter op dit moment niet (V1.0.5), dus je kan je opnames niet naar je PC downloaden.
Als iemand een tip moet geven is het dan wachten tot de resultaten van de nieuwe firmware uit zijn of toch gewoon doen en de probs even voor lief nemen. 8)7
Ik zou wachten. Haastige spoed is zelden goed. Je wilt tenslotte een apparaat dat doet wat je er van verwacht, zeker voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morinel schreef op 06 oktober 2004 @ 22:55:
I did also get a repetitious BAD CHAN problem and loss of all TV channel settings, but this seems to be related with my choice to try to avoid formatting the hard disk during the installation of FW 1.0.5. Since my previous recordings weren't
anymore to be found anyhow, I suspect some settings are stored on fixed disk sectors and that something was changed to this, thus interfering with the FW 1.0.3 file allocation table or something. So I gave up my lost recordings, installed 1.0.5 once more and accepted the formatting. From then on the channel settings could be properly saved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 00:47:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ben wel benieuwd of DivXPlayer hem regiovrij verkoopt :)
Gewoon bij DivXPlayer. Zie hun FAQ pagina voor de DP-558, kost €25 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:02:
[...]

I did also get a repetitious BAD CHAN problem and loss of all TV channel settings, but this seems to be related with my choice to try to avoid formatting the hard disk during the installation of FW 1.0.5. Since my previous recordings weren't
anymore to be found anyhow, I suspect some settings are stored on fixed disk sectors and that something was changed to this, thus interfering with the FW 1.0.3 file allocation table or something. So I gave up my lost recordings, installed 1.0.5 once more and accepted the formatting. From then on the channel settings could be properly saved.
(Part of) the operating system is stored on the harddisk. Because the 1.0.3 version contained a serious issue they decided to make a 1.0.5 version to fix it. Sadly that meant the the harddisk had to be reformated and people would loose their data. However they thought it better to do it when not so many models were sold yet.

So as you can read skipping the formatting wasn't an option :) I have been told that future firmware updates should not require a reformat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 00:22:
[...]

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik had het even met de video moeten checken. Overigens heb ik net je (p)review van de DP-558 gelezen op mpeg-playcenter.com. Kan me er goed in vinden. Ik heb ook goede hoop dat KiSS de huidige manco's (grotendeels) kan oplossen.
Beste word de review die woesdag beschikbaat word.
Die bespreekt de volledige speler met screenshots, opmerkingen, goed tegen slechte dingen, wensen, een complete compatibility test (media), wat er moet komen en zo verder.

Hij is af nu (30 paginas) en staat onder review voor de aanpassingen van tekst en dergelijke naar een leesbaar formaat :-) Vanaf woensdag beschikbaar op MPC.
(Hier is geen downloadsectie dus ik post de link wel als het zo ver is :-)

Persoonlijke opinie op DP-558 is dat de speler veel stabieler is dan zijn voorgangers. Het luminance probleem is er maar kan volgens mij wel met Firmware gefixed worden daar het gedurende een process verkeerd loopt.

Het analoog signaal word gedigitaliseerd (voor eventuele recording) en daarna weer omgezet naar analoog. Dat laatste is wat je op je beeldscherm te zien krijgt en waar het mis gaat. We zullen in ieder geval met KiSS in discussie gaan over tijdstippen en mogelijkheden om dit te verhelpen.

Intussen denk ik niet dat we te zwaar moeten tillen aan het minance probleem, terwijl het effectief erg vervelend is voor live shows en de opnames dit eveneens tonen, is het stukken minder zichtbaar voor films en series...

Mijn advies is, als je overweegt een DP-558 te kopen en je wil er best een resem kinderziektes bijnemen, lees de review die er woensdag komt en ga eens naar divxplayer.nl voor de speler in actie te zien. Als intussen ook nog uitgeklaard is dat het luminance probleem opgelost kan worden, zitten we al helemaal goed.

Op zijn minst is het dan jouw beslissing of je hem koopt of niet.
Groetjes

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje

Pietertje

The Rock

Dan zelf maar proberen of hij het doet.... De iso start op, zegt dat hij klaar is, uit, aan. maar daarna heb je geen extra item in het hidden menu. Kortom de iso die op de http://www.kiss-shop.ch/kiss/ staat Kiss_Region_Free.iso van 12 juli 2004 doet het niet.

Het is wel een Toshiba 1802 die in mijn DP-558 zit, maar blijkbaar is de firmware die door de patch iso verwacht wordt niet aanwezig in de DP-558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Sinds zaterdag de KISS DP558 en eigenlijk heel tevreden erover. Ik heb bijv nog niks gemerkt van het luminance probleem, firmware 103 en sinds zondag 105.

Wat ik alleen erg mis is een goede handleiding die je vertelt hoe je bepaalde dingen moet doen, zodat e.e.a. wat duidelijker is. Zou bijvoorbeeld graag duidelijk hebben wanneer je nu wel of niet programma's kunt opnemen. Moet de speler dan in standby blijven, kan ik wel nog dvd kijken?

Ook handig om te weten hoe je in 1x een hele serie muziek uit de pclink kunt kiezen om af te spelen. Via de pc-link zie ik dus wel de folder met mp3's, maar moet elke mp3 apart selecteren. Liefst zou ik in 1x de hele folder selecteren. Zo ook met video's.

Weet iemand hoe dit moet?
Gabrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogeydude
  • Laatst online: 06-04-2022
Durandal schreef op 04 oktober 2004 @ 12:27

quote:

reply:
ja.

How can you do this? I tried several things but noting seems to work; there is some menu-item on top of the screen but I can't see it completely. It's very annoying to have a different order than on your TV. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn regiovrije 558 dus afgelopen zaterdag binnen gekregen.
had em al een week eerder kunnen hebben als ik een regio2 wilde maar zelf regiovrij maken vervalt de garantie van kiss.(registratie van S/N)

allereerst bij het openen van de doos en controleren inhoud zag ik dat de TV antenne kabel mist. dus gelijk maar effe een mail gestuurd naar divxplayer.nl

Ik heb idd ook heel wat geworstelt met het apparaat omdat de gebruiksaanwijzing niet echt duidelijk is.
Bij sommige merken (philips bijv) krijg je zoveel info dat je zoiets hebt van , pff die gebruiksaanwijzing ga ik ECHT nie lezen ik kom er zo wel uit. Nu had ik dus een andersom ervaring :-)

na een en ander geconfigureerd te hebben zijn mijn bevindingen positief op wat kleine dingen na die ik hier in het forum ook al naar voren zag komen.

- TV Tuner geeft flets beeld ,
- TV Tuner slaat soms op hol, groen/roze beeld of zwart wit streepjescode.
- subs zijn nog niet ingeschakeld
- AB werkt klote, sommige knoppen moet je veel geduld hebben, andere werken
weer heel snel.
- als je webradio hebt geluisterd en je wil met (go back) terug naar hoofdmenu
dan komt er een foutmelding.

verders snap ik nog iets niet, ik heb mijn tv via scart aangesloten en met digital coax op mijn philips Home Cinema Center
in TV mode krijg ik geluid op tv en via HCC
in DVD mode alleen via HCC
als ik audio output verander in analog
dan krijg ik wel op beide geluid in dvd mode.
alleen zit er dan de bekende analoge vertraging in (heeel hinderlijk)

wat ik graag toegevoegd zou willen zien aan de DP 558 :

- finetuning TV zenders
- handmatig instellen TV zenders
- terugkerende opname mogelijkheden(wekelijks enz)
- automatische aanpassing opnametijden. (op mijn Sony videorecorder zat de mogelijkheid om een code in te voeren, staat in de tv gids. als je die insteld dan wordt automatisch de opnametijd aangepast op moment een programma uitloopt of juist iets te vroeg begint.)Dit lijkt me met KML wel mogelijk toch ?

verders heb ik nog niet zoveel kunnen testen want toen was mijn weekend voorbij maar dit waren wat dingen die ik tegen kwam met installeren.

Ik zit met smart te wachten op de 1.0.7 FW !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:30:
allereerst bij het openen van de doos en controleren inhoud zag ik dat de TV antenne kabel mist. dus gelijk maar effe een mail gestuurd naar divxplayer.nl
He, bij mij ook! En daar kwam ik net op een zondag achter (had zaterdag geen tijd). Heb zelf dus maar een kabeltje gekocht. Zou dat misschien het probleem van het overbelichte beeld verklaren: misschien moet je wel een speciale KiSS kabel gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens KISS is het een drukfout maar we weten wel beter :-)

Enkele vragen beantwoorden:

Opnemen op Schedule kan enkel in standby.
Gebruik van de speler is intussen niet mogelijk.

Tijdens een programma op Pause drukken start Timeshifting.
De DP-558 zal auto beginnen opnemen op de HDD.
Als je verder wil kijken druk je gewoon op Play en het programma word vanaf de HDD verder gezet en blijft eveneens verder opnemen.

Je kan in PC-Link file per file selecteren en dan kopieren naar de HDD.
Er komt binnenkort HTTP of FTP op de speler.
Maakt dingen makkelijker.

Trouwens, het luminance probleem hangt ook een beetje af van je tv en dergelijke.
Het probleem is er wel degelijk en is sioftwarematig aan te passen. KiSS is reeds met Sigma aan het praten.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Laatst online: 31-01-2021
FW 1.0.5 loste wel een aantal problemen op; zeker nu ik de harde schijf opnieuw geformatteerd heb: dat was het probleem met het opslaan van de TV kanalen. Ik kan nu ook kanalen toekennen aan de EPG en via de EPG programma's opnemen. Probleem is nu echter dat als een scheduled recording begint en ikin de tussentijd via SCART naar Digitenne zit te kijken, mijn TV beeld het digitenne beeld toont, maar ik het geluid van het opgenomen programma hoor. Erg vreemd: beeld van SCART in, geluid van de scheduled recording...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Super Snackman

Snekgek

Hoe zit het met TV-kijken tijdens het opnemen van ene programma, dat kan wel gewoon? Aangezien er modificaties aan het TV-signaal plaatsvinden. Of vervangt de Kiss eigenlijk de hele tuner van je televisie? Hoe zit dat.

En is er de verwachting dat in de toekomst met nieuwere firmware je bijvoorbeeld een DVD kan kijken en tegelijk kan opnemen?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 21:48:
[...]

He, bij mij ook! En daar kwam ik net op een zondag achter (had zaterdag geen tijd). Heb zelf dus maar een kabeltje gekocht. Zou dat misschien het probleem van het overbelichte beeld verklaren: misschien moet je wel een speciale KiSS kabel gebruiken ;)
Ik kreeg een mail van divxplayer.nl dat de kabel NIET inbegrepen is , dit was een fout in de handleiding.

?????????????

dus ook op de doos en op de officiele kiss website ?

Ik heb ook allang een ander kabeltje gekocht maar tis maar dat je wat te zeiken hebt :) >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel is wat KiSS zegt een drukfout.
Divxplayer geeft het bericht enkel door.

Paul wilde zelfs kables inkopen en nasturen maar daar iheb ik hem van doen afzien. Hij is niet verantwoordelijk... :-)

Enfin... daar gaat dit bericht niet over.
[/quote]
FTP IS ER
[quote]

De community (Dracula) heeft FTP voorzien in DP-558 firmware.
Wij ( www.mpeg-playcenter.com) hebben hem net getest en hij werkt perfect.

Kopieren van en naar de KISS is dus opgelost.
Hier bedoelden we dus mee dat men zich niet druk moet maken, de community kan veel en dat is tevens al bewezen met voorgaande spelers.

We verwachten deze firmware morgen te release op MPC.
(Nog enkele stabiiteitstesten en dergelijke)
We posten het wel.

Groetjes
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Sorry voor Engelse Post)

We finally did it.
After 9 days of tests, we proudly announce our very own DP-558 review.

30 pages of in depth testing with the DP-558 resulted in a review holding
test reports, EPG in depth, seperate sections for Music/Movies and Pictures.
Reports about the futures we miss and should be added etc...

Grab it and read it here.
http://www.mpeg-playcenter.com/banner_log.php?id=21 or at the bottom of the main site. Happy reading.

Don't forget, today MPC also will release FTP/Telnet enabled firmware for DP-558
vreated by the MPC Developer Dracula.

Comments and further discussion on the review:
Just post in this Thread.

Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg met geen mogelijkheid een 480p progressive scan beeld via scart->vga. In het hidden menu netjes 480p aangezet, is ook te zien in de normale setup: output = scart (rgb), interlaced staat er niet meer maar 480p. Mijn beamer (NEC 1065mt) geeft alleen een zwak flikkerend scherm weer, of een melding "out of range". De beamer kan 480p signaal absoluut aan, daar ligt het niet aan. Heeft iemand dit al aan de praat gekregen? Wat doe ik fout? Zou het aan de scart>vga kabel kunnen liggen? Is het te testen of het de uitgang is die kapot is, of zou het gewoon het signaal kunnen zijn? Mijn vga monitor kan er i.i.g. ook niets mee, springt op standby.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTP en telnet enabled firmware voor DP-558 is beschikbaar op MPC.

Groetjes
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.