Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
morinel schreef op 11 oktober 2004 @ 23:11:
FW 1.0.5 loste wel een aantal problemen op; zeker nu ik de harde schijf opnieuw geformatteerd heb: dat was het probleem met het opslaan van de TV kanalen. Ik kan nu ook kanalen toekennen aan de EPG en via de EPG programma's opnemen. Probleem is nu echter dat als een scheduled recording begint en ikin de tussentijd via SCART naar Digitenne zit te kijken, mijn TV beeld het digitenne beeld toont, maar ik het geluid van het opgenomen programma hoor. Erg vreemd: beeld van SCART in, geluid van de scheduled recording...
Wat hier nog bij komt is dat als ik via de EPG iets opneem, de KISS op standby staat, maar als input in RGB Scart is achtergelaten, de opname keurig op de harde schijf staat, maar ook nu het geluid van RGB Scart komt.

Leuk als je Barend & Van Dorp opneemt met het geluid van Nederland 2 en je verwacht "Frits, goede vriend..." :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik vind het jammer dat je een vooraf geprogrammerde opname niet halverwege alvast kan bekijken.
Ik heb wel eens dat ik b.v. een programma wil zien dat om 20:15 is begonnen en om 20:30 thuis kom. Dan moet ik alsnog wachten tot het is afgelopen voordat ik kan beginnen met kijken, terwijl dat in princiepe met timeshift toch zou moeten kunnen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 23:47

Jis

mikenl schreef op 14 oktober 2004 @ 12:30:
Ik vind het jammer dat je een vooraf geprogrammerde opname niet halverwege alvast kan bekijken.
Ik heb wel eens dat ik b.v. een programma wil zien dat om 20:15 is begonnen en om 20:30 thuis kom. Dan moet ik alsnog wachten tot het is afgelopen voordat ik kan beginnen met kijken, terwijl dat in princiepe met timeshift toch zou moeten kunnen.
Dat lijkt mij ook ja. Als je er bent om op opnemen te drukken, kan je net zo goed ook direct kijken en anders kan je het evengoed nog timen, dus van shiften bij direct-opname zie ik het nut niet zo van in en bij een getimede opname juist wel.

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Laatst online: 31-01-2021
Nog een paar dingetjes gevonden:

- Heeft iemand wel 's geprobeerd teletekst te kijken (kabel aangesloten en TV via SCART RGB)? Ik krijg een leeg teletekst beeld met slechts het getal 100 en de vier gekleurde balkjes in beeld

- In foto modus op een 16:9 TV worden JPEGs niet uitgevuld in de hoogte van het scherm. De JPEG hebben uiteraard geen 16:9, maar een 3:2 verhouding. Helemaal vullend is niet mogelijk. Als je dan vervolgens op ZOOM drukt worden de afbeeldingen wel ingezoomd maar zijn ze vierkant (verhouding 1:1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De berichten eind vorige week waren zo goed ;)

DivxPlayer zou naar Kiss gaan om de problemen te bespreken. Een nieuwe firmware zou zich spoedig aandienen om de problemen te verhelpen.

Maar ik heb geen goed nieuws meer vernomen. Alleen klachten in dit forum. DivxPlayer heeft zijn site niet aangepast .. .. zegt dat iets over de gesprekken met kiss. Nergens wordt melding gemaakt van een firmware.

De enige hoop is volgens mij MPC die een alternatieve firmware hebben met ftp _/-\o_

Al met al bemoeilijkt dat de keuze al dan niet tot aanschaf over te gaan. Was in de veronderstelling dat duidelijkheid wel zou komen. Heb ik die duidelijkheid gemist ?? of was hij er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 11:15
Men zou toch ook snel komen met een fix voor die firmware van de DP-1500 ... ik heb 'm gelukkig nog niet aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ik gebruik op dit moment nog naar volle tevredenheid een DP450 en heb een hele tijd enorm uitgekeken naar deze "krachtpatser" De beschrijvingen op divxplayer waren zeer hoopvol maar nu ik dit alles hier zo lees ga ik toch twijfelen of ik dit apparaat aan wil schaffen. Voor een dergelijk product lijken mij er toch aardig wat (kinder)ziektes in te zitten.

Aan de andere kant kan ik zo 1-2-3 geen alternatief bedenken (iemand?) behalve zelfbouw.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, terug van vakantie. Neem in Istanboel een goede autoverzekering :)
morinel schreef op 15 oktober 2004 @ 20:51:
- Heeft iemand wel 's geprobeerd teletekst te kijken (kabel aangesloten en TV via SCART RGB)? Ik krijg een leeg teletekst beeld met slechts het getal 100 en de vier gekleurde balkjes in beeld
Ik weet eigenlijk niet of het teletext signaal (dat in de eerste paar beeldlijnen hoort te zitten) normaal eigenlijk wel over scart RGB doorgegeven wordt/kan worden. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55
ja, want bij een constructie coax --> video --> scart --> TV, heb je toch ook teletext op je tv? dus lijkt me wel dat het scart signaal dat ondersteund...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aesculapius schreef op 17 oktober 2004 @ 12:32:
ja, want bij een constructie coax --> video --> scart --> TV, heb je toch ook teletext op je tv? dus lijkt me wel dat het scart signaal dat ondersteund...
NIet noodzakelijk;
Je scart kabel is eigenlijk 2 kabels in 1: Het heeft een composiet video ader (CVBS signaal), dat het normale video signaal doorvoert dat je ook met een tulp kabel overstuurt, maar ook een drietal aders die samen een RGB signaal zijn.

Vaak stuurt je video recorder het composiet video signaal over, dat ook de teletext informatie bevat. Sommige apparatuur (waaronder dus de 558) kan ook gescheiden RGB over sturen. RGB geeft in theorie een veel beter beeld op de TV omdat niet alles gemoduleerd op 1 signaal zit ((de)moduleren = verlies), maar gescheiden wordt aangeleverd, klaar voor het beeldkanon)

Je wilt dus en RGB uitsturing, en het teletext signaal. Vraag is, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 20:50

Jooner

Jooner has a Life of Agony

Nog een horrorstory... :(

Vorige week m'n eerste film opgenomen die ik van het weekend probeerde te bekijken. Film duurt iets van dan 2,5 uur, en ik neem op in SHQ, want dan heb ik het gevoel minder last te hebben van het brightness probleem.
Als er een stukje reclame tussenzit dan "spoel" ik dat natuurlijk door.

Na een 1.5 uur komt er weer een stukje reclame, ik doorspoelen en aan het eind van de reclame druk ik weer op play. Helaas, geen play, beeld is bevroren en alleen de speler uitzetten helpt.

Als ik nu weer na die 1.5 uur mark wil gaan in de film, dan kan dat alleen door op fast forward te drukken. Da's meen ik 16 keer speed. Dan duurt het dus gewoon een minuut of 5 voor je bij die 1.5 uur bent. Vervolgens op play drukken. maar nix hoor. Of het beeld beviest, of hij springt naar het begin van de opname.
Dit heb ik een keer of 3 geprobeerd ( daar ben ik dan zeker 20 minuten mee bezig geweest) en toen maar opgegeven en de ab in de hoek gegooid. Wat een k*t apparaat zeg... :(

Wat me opviel met het fast-forwarden is dat de speelduur die de speler aangeeft van geen meter overeenkomt met de werkelijke speelduur van de opname.

Ik hoop dat KISS snel wat problemen gaat oplossen want ik krijg nu toch wel echt spijt van mijn aankoop........

Please excuse any spelling mistakes. I have dyslexic fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jooner schreef op 18 oktober 2004 @ 10:02:
Nog een horrorstory... :(

Vorige week m'n eerste film opgenomen die ik van het weekend probeerde te bekijken. Film duurt iets van dan 2,5 uur, en ik neem op in SHQ, want dan heb ik het gevoel minder last te hebben van het brightness probleem.
Als er een stukje reclame tussenzit dan "spoel" ik dat natuurlijk door.

Na een 1.5 uur komt er weer een stukje reclame, ik doorspoelen en aan het eind van de reclame druk ik weer op play. Helaas, geen play, beeld is bevroren en alleen de speler uitzetten helpt.

Als ik nu weer na die 1.5 uur mark wil gaan in de film, dan kan dat alleen door op fast forward te drukken. Da's meen ik 16 keer speed. Dan duurt het dus gewoon een minuut of 5 voor je bij die 1.5 uur bent. Vervolgens op play drukken. maar nix hoor. Of het beeld beviest, of hij springt naar het begin van de opname.
Dit heb ik een keer of 3 geprobeerd ( daar ben ik dan zeker 20 minuten mee bezig geweest) en toen maar opgegeven en de ab in de hoek gegooid. Wat een k*t apparaat zeg... :(
Ja, dat klinkt als een bekend probleem. Ik had dat met divx films, maar met MPEG2 die dat ding zelf opneemt heeft het dus hetzelfde probleem. Heb je firmware 1.0.5 trouwens?
Wat me opviel met het fast-forwarden is dat de speelduur die de speler aangeeft van geen meter overeenkomt met de werkelijke speelduur van de opname.

Ik hoop dat KISS snel wat problemen gaat oplossen want ik krijg nu toch wel echt spijt van mijn aankoop........
Ja die speelduur slaat nergens op; hij geeft aan hoe lang je al aan het doorspoelen bent (????!).

Het hele apparaat is, zoals iemand in het MPC forum al eens duidelijk maakte, in een alpha-stadium. Het bevat bekende en onbekende bugs en problemen en nog niet alle geplande functionaliteit zit er in. Het had met deze kwaliteit nooit op de markt mogen komen.
Als je een video recorder of computer of voor mijn part auto koopt dan doet dat ding wat je er van verwacht en wat de fabrikant adverteert. De KiSS 558 niet.
Ik raad dan ook iedereen af de 558 te kopen en af te wachten tot er iets beters komt of tot de problemen opgelost zijn. (tenzij je het apparaat als speeltje ziet en je het niet erg vindt als het geregeld niet doet wat je wil)

Kun je hem nog terugbrengen? Ook als je buiten je officiele terugbrengtijd bent (bij aankoop op afstand) sta je volgens onze huidige nieuwe consumentenwet nog heel sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zo enthousiast toen ik de specs las maar als ik deze thread eens doorlees dan blijft van het enthousiasme niet veel over. Dit zijn toch allemaal wel heel erg basic dingen die eigenlijk gewoon moeten werken.

Wanneer zou er verbetering komen ? Een nieuwe firmware die een aantal problemen oplost ?

Tot die tijd red ik mij maar met mijn oude getrouwe VHS. Zodra Kiss zijn werk heeft gedaan ga ik tot aanschaf over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1.0.7 zou ergens vorige week komen. Waarom die er nog niet is weet ik niet. Misschien hebben ze problemen met oplossen. Naar wat ik gelezen heb zijn ze voor wat betreft het luminantie probleem in overleg met Sigma, de fabrikant van de video processor die in de 558 zit.
Beetje uitstel vindt ik niet zo erg. Belangrijker is dat ze de problemen wat grondiger aanpakken en ons laat zien dat dit nog een goed product kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

De problemen die in de laatste paar posts vermeld staan zijn gekend.
Het FF progbleem is dat de files na 1.30 uur zowat 2GB zijn. Daar hebben meerdere players en zelfs computers problemen mee. Dit is opgelost in FW 1.0.7!

Ook de FF/RW en Timesearch op files boven 2GB zal opgelost zijn.
verder nog een hoop dingen.

Het resultaat van paul, Divxplayer.nl dus, word vandaag gepost.
We make er tevens ook een samenvatting van op MPC :-)

We verwachten van KiSS spoedig een beschikbare date voor de eerste update.
Ergenes was er sprake om te kiezen tussen verschillende kleine updates of 1 grote waar iedereen (Paul, MPC en anderen) resolutt gekozen hebben voor kleinere en meer updates.

Meer nieuws volgt.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner

Jooner

Ja, dat klinkt als een bekend probleem. Ik had dat met divx films, maar met MPEG2 die dat ding zelf opneemt heeft het dus hetzelfde probleem. Heb je firmware 1.0.5 trouwens
Yep, meteen 1.0.5 erop gezet toen die uitkwam. Ik zit nu ook met smart te wachten op 1.0.7, maar ook vandaag weer nix.... :'(

Ik ben met je eens, in deze staat had het product nooit op de markt mogen komen. Een paar kleine bugjes had ik wel verwacht en voor lief genomen, maar er blijkt gewoon dat bepaalde basisfuncties niet goed werken en dat vind ik zeer kwalijk van KiSS.

Ik heb divxplayer.nl een e-mail geschreven dat ik dit niet accepteer en dat ik van ze wil weten waneer ze deze problemen opgelost hebben. Ik hou het nog even netjes voor ik met rechten en wetten ga smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul heeft een verslag gemaakt van zijn bezoek aan KiSS.
Je kan het nu lezen en wel hier:

http://www.divxplayer.nl/verslagdk.htm

Whazaaaaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:20:
Paul heeft een verslag gemaakt van zijn bezoek aan KiSS.
Je kan het nu lezen en wel hier:

http://www.divxplayer.nl/verslagdk.htm

Whazaaaaah
Ik heb het apparaat nog niet en twijfel nog steeds of ik tot aanschaf over moet gaan...echter, het feit dat die gasten dmv dit verslag laten zien dat ze er echt aan willen en zullen werken vind ik echt top. Hulde voor divxplayer... _/-\o_

en nu hopen dat het waargemaakt kan worden

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat klinkt allemaal mooi. Ik wil Hi-Jack , Paul en Dracula (ik vergeet vast wel iemand) in ieder geval bedanken voor hun inzet en ik ben het met Paul eens, Denemarken kun je heel fijn even stappen. Wel een dikke portemonne meenemen maar dan heb je wel wat. :-)

Klinkt allemaal goed maar hebben jullie het ook gehad over de vele beloften die ze gedaan hebben over de release datum die keer op keer naar achteren werden geschoven ? Ik heb alle vertrouwen in firma's maar KISS heeft er wel een zootje van gemaakt in het verleden en ik weet niet of ze daar heel veel van geleerd hebben.

Ik wil niet negatief doen maar zien is geloven en dat laatst doe ik dus ook pas als ik het gezien heb.

Ik hoop dat de positieve insteek van Paul terecht is en ik hoop inderdaad van harte dat het allemaal goed gaat lopen.

Ik wil graag een (nog mooiere) Kiss in huis ,aar ben niet van plan om mij vreselijk te gaan ergeren aan features die er gewoon (nog) niet inzitten. Ik blijf de forums volgen en hoop echt dat het opgelost wordt.

Tanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wel, geloof me dat de forums over KiSS erg gegroeid zijn en we "behind the scene" heel veel druk en info uitwisselen naar Denemarken toe. In dit geval
hebben we (MPC) vanochtend een heel plan over firmware naar kISS opgestuurd waarbij we aangeraden hebben de zaken op een rij te zetten.

Dit door middle van de grotere projecten (HTPP/Luminance) los van de standaard functionaliteiten te verwerken (SVCD/VCD, FF/RW, ondertitels, slideshow en dergelijke)

We weten nu al met zekerheid dat er een update komt voor het einde van volgende week dat een heel aantal dingen oplost. We verwachten nog een update wat erin zit met zekerheid en waar momenteel nog aan gewerkt zord).

Dat komt later vandaag nog uit de bus...

KiSS heeft in het verleden fouten gemaakt en zal er uiteraard blijven maken (doet elk bedrijf) maar de veranderingen aangebracht aan de teams en de plannen zijn meer gestroomlijnd dan ooit. Ze voelen echt wel de druk van de gemeenschap en paul, zowel als ik, hebben dagelijks contact met kiSS om te volgen wat er gebeurd... en er gebeurd veel... :-)

Ik hoop vanavond all info bijeen te krijgen en zal hier eveneens posten wat je kan verwachten, anders morgen...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Hi-Jack, Ik ben bijzonder geinteresseerd in de dp-558 en vind het een mooi product. Ik heb er helaas nog geen 1. Wil er wel 1 kopen. Bij PCU in barneveld (vlak bij mij woonplaats) zijn ze op voorraad. Mijn vraag is: het luminance probleem, wordt dat zeer snel opgelost? Het beeld moet namelijk wel mooi en goed zijn. Heb je daar al iets over vernomen van KiSS? Kan ik de dp-558 kopen en er vanuit gaan dat ik geen miskoop doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi die Hi-Jack,

Hou ons inderdaad op de hoogte, ben ook zeeer geïnterresseerd maar wel in een apparaat die in ieder geval de basics heeft.

Luminance is zeer belangrijk temeer omdat ik in een aantal fora (tis echt het meervoud van forums) betwijfeld werd of je met software dit probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Hier ben ik dan.
Helaas geen sluitend nieuws.
Half uurtje met KISS aan telefoon gehangen en ze zijn nog niet helemaal door de lijst geraakt. We hebben wel al veel punten die in orde komen.

Bevestgd is dat volgende week (voor het einde van de week dus) een release er komt waarin een groot deel van onze lijst reeds gefixed is. (We nemen dat groot even met een korrel zout maar punten als FF/RW, Timesearch, slideshow, mp3copies, mogelijk Luminance en nog enkele anderen zijn opgelost, inclusief is er een werkende versie van recurring meetings, maar niet zeker dat het voldoende ontwikkeld geraakt tegen dan, zien we wel)

Tegen morgen middag krijgen we onze lijst terug, aangevuld met versie nummers van firmware waarin we dat onderdeel mogen verwachten alsook worden de versie nummers voorzien van een maand. Dit geeft een beetje speling aan KiSS voor ontwikkeling.

Er werd bevestigd dat het luminance probleem software is en Sigma bezig is met een oplossing hiervoor. Dit kan dus best al in de volgende versie zitten, of ten laatste in de versie die erop volgt. Het is nu in ieder geval duidelijk dat KiSS de algemene raadgeving volgt dat er meerdere updates voorzien worden en gestaag alle punten van de lijst weggewerkt worden.

Alle punten worden dus geconfirmeerd en worden ingebakken.
Morgen dus meer gedetailleerde info als ik de list heb.
Heb alvast ook nog een telefoontje geregeld na de lijst als ik vragen heb...

Groetjes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bij deze alvast hulde voor Hi-Jack voor de support _/-\o_

Het gaat de goede kant op als ik het zo lees en denk dat er binnenkort een order van mij komt voor zo'n dreammachine :D

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi die Hi-Jack

Ik sluit mij aan bij de vorige schrijver. Hartstikke goed, ik kan bijna niet wachten tot het een machine is geworden die inderdaad op een dreammachine lijkt.

Misschien heb ik nog onvoldoende vertrouwen om een hoop geld te investeren in een produkt die rammelt maar de "mood" wordt beter en ik zie het helemaal zitten dat er oplssingen gevonden worden.

Nogmaals, ik ben blij dat je ons po de hoogte houdt. >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No prob...
Morgen komt er zeker een staartje aan dit alles :-)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:03
Misschien een handige link

http://mimer.wallin.dk/kiss/

buglist en fixes

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link onderhoud een plan die wij reeds lang hebben.
Bug List site oprichten. Hij is bijna af :-)

Enfin...
We hebben nieuws... :-)
Is het goed als ik gewoon een link post of ;oet ik een heel boek opnieuw schrijven? :-)

Komt ie:
http://www.mpeg-playcente...e=viewtopic&p=15541#15541

Meer nieuws volgt
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi die Hi-Jack,

Heb je bericht gelezen op je site en het lijkt erop dat we de goede kant op gaan. Wel heel veel, hopen, verwachten, wellicht en andere ontsnappingen er in maar laten we goede hoop houden.

Het is zeker niet als aanmerking op jouw (zeer goede werk) bedoeld maar meer een stuk(je) wantrouwen in Kiss. Ik blijf dit forum en andere fora met zeer veel belangstelling volgen want ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel aantal punten zijn nog in bespreking en op een aantal kan men niet antwoorden omdat fe mediaplayer volledig bewerkt word wat heel veel zal goedmaken volgens KISS.

Luminance is dan weer een Sigma probleem die ook opgelost word en er zijn een aantal punten die KiSS (en wij) nog niet hebben kunnen verifieren. Ze zijn met honderden om meldingen te maken ( 200 mails per dag ontvang ik hier :-) ) en we gaan er steeds achteraan om te verifieren met hoe ze het moeten nadoen, waar het fout loopt, wat de mogelijke oplossing is en dergelijke...

Mijn gedachte, er zal meer in de eerste drie versies zitten dan dit...
Er is meer dan genoeg aanvullend werk te doen...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al de sceptici die talloze mensen de boom in gejaagd hebben over het Luminance probleem, waar ook Hi-Jack de gemoederen niet kon bedaren... :-)

Liminance probleem is opgelost!!
Deze zal in de eerste release, voor het einde van volgende week beschikbaar zijn.
(Punt voor Hi-Jack, had gezegd dat het software was waar "pro's zeiden Hardware)

vanaf nu staan all bugs, requests en de status hiervan op de volgende site:

www.mpc-bugs.com/kiss

Deze is moedwillig van MPC losgerukt opdat het niet als reclame gaat gezien worden daar we enkel tracking doen ginder... veel leesplezier...

Het zal in den beginnen even wennen zijn maar hier is alvast wat hulp:

New : Bug recently added, needs to become verified by MPC
Feedback: MPC is in verify process with KiSS and gathers more info.
Confirmed: MPC Confirmed the bug and will talk to KISS
Aknowledged: KiSS accepted the bug but has no ETA on the fix yet.
Assigned: KiSS has assigned the bug to a firmware release version and estimated time.

Groetjes
Hi-Jack

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu maar hopen dat KISS de derde release (naar eigen zeggen) rond midden Nov. af heeft, zodat DivXPlayer.nl tijdens de HCC dagen een exemplaar mee kan nemen voor de :9~ liefhebbers die zeer geinteresseerd zijn, maar nog even over de drempel moeten worden geduwd.. Onder die categorie kan ik mezelf ook rekenen en ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:51:
Voor al de sceptici die talloze mensen de boom in gejaagd hebben over het Luminance probleem, waar ook Hi-Jack de gemoederen niet kon bedaren... :-)

Liminance probleem is opgelost!!
Deze zal in de eerste release, voor het einde van volgende week beschikbaar zijn.
(Punt voor Hi-Jack, had gezegd dat het software was waar "pro's zeiden Hardware)
Kun je laten zien waar de "pro's" zeiden dat het hardware was? Volgens mij is er overal gezegd dat het mogelijk hardware is, en in dat geval een probleem. Er werd dus betwijfeld of het met een firmware te fixen is. Verder heb jij pas veel later gezegd dat het software is nadat je dat van KiSS had gehoord, dus dat puntje mag je weer inleveren ;)

Overigens hebben al die sceptici en sceptische geluiden er wel voor gezorgd dat KiSS dit probleem hoog op de agenda heeft gezet en er alles voor gedaan heeft om het op te lossen (want dit zou de toekomst van het model kunnen kosten). Ik betwijfel of KiSS zoveel moeite in het oplossen van deze (en andere) bugs zouden steken als het stil was op de forums. Dit is blijkbaar de manier om een beetje kwaliteit voor je geld te krijgen...

Ik zelf blijf nog even sceptisch en vertrouw KiSS op zijn daden, niet op zijn woorden. ik ben benieuwd wat de volgende firmware brengt en wat de ervaringen met de beeldkwaliteit zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hie die Hi-Jack

Hoop niet dat je doodziek wordt van die azijn seikerds die altijd wel wat hebben. Ik waardeer je inzet heel erg en heb vertrouwen in je oordeel en ik ben er zeker van dat ik op de HCC dagen zo'n apparaat meeneem als Kiss alle toezeggingen waarmaakt.

Hou ons op de hoogte.

En troost je met de gedachte dat op forums vaak de meer kritische mensen rondkijken en reageren.

Maar dat wist jij vast al uit ervaring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 00:55:
Hie die Hi-Jack

Hoop niet dat je doodziek wordt van die azijn seikerds die altijd wel wat hebben. Ik waardeer je inzet heel erg en heb vertrouwen in je oordeel en ik ben er zeker van dat ik op de HCC dagen zo'n apparaat meeneem als Kiss alle toezeggingen waarmaakt.

Hou ons op de hoogte.

En troost je met de gedachte dat op forums vaak de meer kritische mensen rondkijken en reageren.

Maar dat wist jij vast al uit ervaring 8)7
De mensen die jij ziekerds noemt hebben net als mij de speler al in huis of in huis gehad.
Eerst hebben wij al heeeeeel lang gewacht tot dat ie er was, en nu dat de speler er eindelijk is blijkt dat ie eigenlijk nog helemaal niet af. Dan is het de vraag of het allemaal wel goed komt, en later niet opeens blijkt dat er sommige dingen niet gerepareerd kunnen worden door hardware limieten.
Dus totdat jij ook 660 euro of meer hebt betaald.....
Ik vind dus dat er zeker ruimte is voor kritische vragen.

Hi-Jack : Iedereen waardeert denk ik alle info die we via jou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kritiek moet en zal er altijd zijn.
Al lijkt het vaak dat ik er tegen inga, ik apprecieer dat wel. Een goed discussie houd me alert :-)

Ik bekijk altijd alle kanten van de zaak en uit ervaring zie ik inderdaad dat mensen terrecht waar voor hun geld vragen. Niettemin ervaar ik ook dat mensen vaak een product slecht noemen omdat ze er zelf niet mee om kunnen of assumpties maken op post van anderen die zich "kenners" noemen. Dat zal altijd zo blijven doorgaan dus heb ik zoiets van...

Voor je koopt, test het uit.
Als je het koopt, test het fatsoenlijk eer je een oordeel velt en niet half om dan een volledige conclusie te geven, zoals het opladen van de laatste firmware.

Vaak is de manier van posten ook toeslaggevend...

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte als er weer wat nieuws is.

Groetjes
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EPG instellingen veiligstellen

Weet iemand in welk bestand de instellingen van de EPG komen te staan, zodat ik deze op mijn eigen server kan zetten en na een firmware upgrade het bestand kan kopieren naar de KISS DP558 harddisk om niet telkens de instellingen opnieuw te hoeven doen.

Ik heb op de HDD in de DP558 een directory die SYSTEMPART heet gevonden en daar staat een bestand dat heet "ChannelList.ch" in dat bestand staan alle kanalen die ik heb ingesteld.

Is dit het door mij bedoelde bestand waar de EPG instellingen in staan?

Zowel het up als het downloaden werkt.
Nog niet vanuit de player zelf maar vanaf mijn eigen pc met een ftp verbinding naar de DP558 toe.

een 2de vraag is of het mogelijk is een grotere HDD in de kiss te plaatsen van bv 160GB en of dit nog een speciaal type moet zijn.

bvd Ronald

Ik heb de firmware 1.0.6 van dracula:

http://www.mpeg-playcente..._FW1.06PAL%20V2#dldetails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over seikerds en niet over ziekerds maar dat terzijde.

Tuurlijk heb je gelijk dat je de mogelijkheid hebt om je hart te luchten over dingen die niet goed zijn, begrijp mij niet verkeerd daarin. Dat apprarraat moet goed zijn en niet anders.

Toch denk ik dat er veel mensen al heel tevreden zijn omdat die de lat blijkbaar wat lager hebben liggen. Ik heb de lat wat hoger liggen en heb (nog) niet besteld omdat ik even wilde afwachten hoe het één zou lopen.

enne, de meer kritische mensen vind je op dit soort forums waarbij ik waardeoordeel over de bezoekers geef. Ik ben tenslotte zelf een fervent en trouw bezoeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 17:32:
Ik had het over seikerds en niet over ziekerds maar dat terzijde.
typo ik bedoelde zeikerds maar ook dat terzijde

Tuurlijk heb je gelijk dat je de mogelijkheid hebt om je hart te luchten over dingen die niet goed zijn, begrijp mij niet verkeerd daarin. Dat apprarraat moet goed zijn en niet anders.
inderdaad

Toch denk ik dat er veel mensen al heel tevreden zijn omdat die de lat blijkbaar wat lager hebben liggen. Ik heb de lat wat hoger liggen en heb (nog) niet besteld omdat ik even wilde afwachten hoe het één zou lopen.
Ik kan me niet voorstellen dat er nu iemand tevreden is over het apparaat en het ook wel goed vind als het zo blijft, slim dat je afwacht ik kon/wilde niet langer wachten.

enne, de meer kritische mensen vind je op dit soort forums waarbij ik waardeoordeel over de bezoekers geef. Ik ben tenslotte zelf een fervent en trouw bezoeker
blijft toch een beetje het eerste gedeelte van je bericht hangen, dat bepaald voor mij de toon van het bericht.
Maargoed dit is dus compleet off-topic.
Hopen dat er maar snel een nieuwe firmware komt, wachten tot eind volgende week dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:38:
EPG instellingen veiligstellen

Weet iemand in welk bestand de instellingen van de EPG komen te staan, zodat ik deze op mijn eigen server kan zetten en na een firmware upgrade het bestand kan kopieren naar de KISS DP558 harddisk om niet telkens de instellingen opnieuw te hoeven doen.

Ik heb op de HDD in de DP558 een directory die SYSTEMPART heet gevonden en daar staat een bestand dat heet "ChannelList.ch" in dat bestand staan alle kanalen die ik heb ingesteld.

Is dit het door mij bedoelde bestand waar de EPG instellingen in staan?
Hier staan inderdaad enkel de channels in. Daar word momenteel zelfs een PC manager voor gemaakt zodat het rangeren van de kanalen supersnel zullen gaan.
een 2de vraag is of het mogelijk is een grotere HDD in de kiss te plaatsen van bv 160GB en of dit nog een speciaal type moet zijn.
Dit is tot nog toe mogelijk tot 120GB.
Is die 40 GB extra wel de moeite waard om je garabtie over te verliezen?
Best nog niet proberen, we moten nog effectief testen doorvoeren of je ook kan opnemen zonder probleem en een resem andere tests...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-Jack,

Bedankt voor de info. Vwb de HDD was het alleen maar een vraag, ga echt niet mijn garantie verspelen hoor. Dus zeker nog 2 jaar w88.

Is het alleen een channels listing en zo jaar in welk bestand worden de EPG koppelingen dan opgeslagen?

thnkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, heren (en natuurlijk ook de dames onder ons),

Met alle respect voor dracula en zijn helpers maar waarom al die moeite doen voor een apparaat dat zich nog duidelijk nog in het pré beta stadium bevind. Ik vind dat de fabrikant het absoluut niet kan maken een dergelijk apparaat op de markt te zetten en het daarna door de kopers (gebruikers durf ik niet te zeggen wat gebruiken kun je het bijna niet) verder te laten ontwikkelen!

Wisten jullie wel dat er nog een ander apparaat op de markt is welke zich al jaren bewezen heeft, welke nog veel meer mogelijkheden heeft en ook nog eens goedkoper (€599) is dan de KISS DP-558? (Ik heb er geen enkel belang bij, maar ben al geruime tijd zeer content gebruiker).

Het apparaat heeft duizenden gebruikers welke op verschillende forums allerlei software met elkaar delen, (DivX players, Playstation & Gameboy emulatie, FTP & Webservers, Webbrowsers, eMail, Decoders, Internet radio, Etc, Etc). Daarnaast is er veel 'niet officiele' software beschikbaar waarmee de bekende betaal tv's gedecodeerd kunnen worden zonder abbonement, vanzelfsprekend is dit illegaal O-) maar het kan wel >:) !!

Het apparaat heet de Dreambox 7000, een op Linux gebaseerde open source Satelietontvanger (maar kan ook tv/kabel ontvangen) met ingebouwde HDD. De nieuwste versie (de 7085) heeft o.a. de volgende belangrijke specs.

Dubbele tuner (een kanaal kijken de andere opnemen)
Timeshift
DVD Brander & Player
300GB HDD
100Mb Ethernet
PC <-> DB7085 Software
DivX, Mp3, Etc. Etc players
Compactflash reader (direct foto's kijken op je tv)
Separaat toetsenbord (Voor mail en browsen)

Hier alle specs:
Feature DM 7080 250 MHz IBM power PC Processor (350 Mips)
Linux open SOURCE
Support for Linux standard API (Direct FB, Linux FB, LIRC)
1 x DVB COMM on interface module
2 x Smartcard reader
DreamCrypt APPROX. integrates
MPEG-2 hardware decoding (DVB Compatibel)
100 MBit full duplex Ethernet interface
COM haven V.24/RS232
12V SWITCH connection
RF modulator
A/V exit (audio/video Cinch)
Large LCD display
64 MByte RAM
integrated IDE UDMA66 Master/Slave interface
Support for HDD up to 300 GB
DVD (DVD R/RW) (-/+), CD-R/RW)
unlimited channel cunning for TV/Radio
Zapping/channel change in less than 1 second
Fully automatic channel search/transponder CAN
EPG support
Videotex support (INSERT)
Support for multiple LNB of switches (DiSeqC)
Expenditure in different languages (Skin support)
SPDI/F optical TOTX178 AC3 output
2 x Scart interface (complete software controlled)

Deze modellen zijn er:
DM7020 = Successor of DM7000 with technical updates
DM7025 = above with dual tuner slots (tuners freely interchangeable sat / ter / cab)
DM7080 = the one with the DVD-RW
DM7085 = the burner one + dual tuner slots (tuners freely interchangeable sat / ter / cab)

The UvP of the 7085 will be €599, -

Hier zie je hoe het apparaat eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://man4.free.fr/img/dm7080.gif
Afbeeldingslocatie: http://man4.free.fr/img/dm70801.gif
Afbeeldingslocatie: http://man4.free.fr/img/dm70802.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.matrixxsystems.de/download/dreambox/docs/flyer_DM7080_english.jpg
Afbeeldingslocatie: http://biphome.spray.se/joey/images/mainmenu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://biphome.spray.se/joey/images/keyboard.jpg

Hier de adressen van enkele forums:
http://www.dream-multimed...oard.php?boardid=700&sid=
http://www.sat4all.com/ub...t.php?Cat=&Board=dreambox
http://www.dreambox-forum.com/

Ik hoop dat ik niet een aantal mensen op de teentjes heb getrapt, maar ik moest dit gewoon ff kwijt! Ik vind nl. ruim 640 euro (+1400 piek) uitgeven voor een apparaat dat niet of enkel halfgebakken werkt een kat in de zak!

Groetjes,
MAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer boeiend. Ik zal zeker eens in de door jou aangegeven forums gaan kijken.

Bedankt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, das niet direct een "out of the box" systeem. Daar moet je volgens mij een enorme techneut voor zijn. Wat ongelofelijk veel vragen in zo'n forum. Hoe raak je daar op weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad,

Dreambox is een zeer goede oplossing maar ver weg van "kant en klaar" gebruik.
Je moet dat ting verder ook nog configureren en je kan het niet echt vergelijken met een DivX/DVD/Speler.

Als je tevens dit soort apparaat wil, vind ik welfs een HTTPC beter.

Kwestie is en blijft, dat dreambox enkel weggelegd is voor de absoluut geavanceerde techneut. (Ik heb er per toeval eentje in bestelling omdat ik wel eens wil weten hoe degelijk het ding is in kwaliteit en gebruiksgemak)

Groetjes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Beetje offtopic:

vandaag ben ik naar I trendz gewwest. (Gadgetbeurs in Jaarbeurs) en daar zag ik dit product... http://www.quibus.nl/mediacenter.htm

Ik heb hier echt bij staan :9~ Het is weliswaar duurder dan KISS DP558 maar wel een totaaloplossing in de ruimste zin van het woord.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DP558 problemen,

Om weer even met beide benen op de grond te staan.
Ik heb dus een Dp558 en bij het afspelen van een CD (origineel) hoor ik na een minuut alleen maar ruis en bij een DVD( gehuurd dus ook origineel) blijft de player geregeld hangen. Er is dan nog maar 1 mogelijkheid en dat is een harde reset, dus uitzetten en weer aanzetten.

Ik heb het probleem met firmware 1.0.5 en met firmware 1.0.6 (dracula)

Tevens als ik een opgenomen bestand 2,5 GB groot naar mijn PC wil FTP-en dan wordt dit afgebroken op 1.8 GB.

Ik draai Windows XP prof met NTFS

Kan iemand hier iets mee?

Alvast bedankt

Ronald

PS ik heb divxplayer al een mailtje gestuurd dat ik overweeg mijn apparaat terug te brengen en vanwege wanprestatie mijn geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

De dreambox is inderdaad een device met ZEER veel mogelijkheden! Echter de functies welke de KiSS DP558 standaard zou moeten doen, maar absoluut niet waar maakt doet de dreambox 'Out of the Box' zonder enig probleem. Dus zonder dat je daarvoor ook maar 1 nieuwe firmware voor moet inzetten of speciaal programma van het 1 of andere wilde formum moet vissen kun je Opnemen, Afspelen op DVD of HD, Inplannen zoveel je wilt, Timeshiften, Kanaal 1 kijken en 2 opnemen, DVD, Divx, MP3 Etc. afspelen, EPG, FTP-en naar je PC, Internet Radio en nog veel veel meer!!!!

Echter het is mogelijk om er nog meer uit te halen en dat is waar al die gasten op die forums mee bezig zijn... ze bouwen hem om tot webserver of playstation of gebruiken hem als decoder om illegaal naar pay-tv zenders te kijken. Begrijp me nogmaals goed, je hoeft niet eerst naar al die forums, maar het kan als je meer wilt.. Ik heb enkel ter indicatie voor de techneut onder ons die software forums in mij bericht geplaatst.

Groeten,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel,

weet jij of je ook een digitale videocamere via firewire kunt aansluiten ? Ik zie door de specs door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Marcel,

Jou relaas over de dreambox is uiterst interessant. Werkt hij gewoon "out of the box" op UPC cabel televisie? Of alleen voor sateliet?

Waar kan je die versie met HD en met dvd brander kopen/bestellen? Heb jij die zelf ook? Is het menu in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha Marcel,

dankzij een bepaalde post is mijn zicht op de DP-558 toch iets veranderd.. Ik wil nu toch eerst eens wat beter om me heen kijken en vind de Dreambox 7085 toch zeer interessant..
Maar hoe zit het met de compatibiliteit ten opzichte van codecs. Is bijvoorbeeld de XviD codec goed af te spelen en wordt hier (qua firmwares) veel aan gesleuteld (aangezien de XviD codec om de paar weken ongeveer veranderd)? En ondertiteling wordt dat ook allemaal weergegeven..

Ik weet dat dit off-topic is, maar 'de gathering' heeft nog niet zo'n mooie thread over de basics van de Dreambox 7085.

Bedankt trouwens dat je de aandacht wat hebt verlegd, zodat misschien een betere oplossing de uitkomst wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Misschien is het handig een apart draadje aan te maken vwb de Dreambox en deze draad te houden voor alles wat met de DP558 te maken heeft.

Dan is het in ieder geval iets duidelijker.

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met alle plezier een nieuwe topic maken maar ben een beetje bang Marcel kwijt te raken. Ik denk namelijk dat de Kiss en de Dreambox behoorlijk wat overeenkomsten heeft.

Hoe open ik een nieuwe topic waarbij ik Marcel even niet uit het oog verlies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb zelf de Dreambox 7000S en speel mijn DVD's nog een beetje omslachtig af via mijn Dreambox <-> PC verbinding (je kunt je PC DvD speler vanaf de Dreambox benaderen). Met de nieuwe Dreambox 7085S kun je in principe hetzelfde zij het dat de nieuwe een ingebouwde dvd player/brander heeft hetgeen natuurlijk een zeer welkome aanvulling is! Het gedoe met je PC DVD player is nu over.

Verder heeft de nieuwe 7085S een 2e tuner zodat je 2 kanalen tegelijk kunt opnemen of 1 kunt opnemen en 2 kunt kijken. De dreambox kan zowel sateliet, kabel als antenne sigalen ontvangen en deze opnemen...

Trouwens, als je je dreambox op het internet aansluit, kun je je dreambox zelfs remote bedienen.... dus m.a.w. je kunt vanaf je vakantieadres een opname starten. 8)7

Lijkt me een goed idee om een nieuwe dreambox tread te starten.

Afbeeldingslocatie: http://www.li-sat.de/images/medium/dm7000_testsieger.jpg

Groeten,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe, waar en hoe kom ik erachter waar ?

Kiss liefhebbers ik laat jullie niet in de steek maar ben sterk zoekende naar een goede en stabiele video oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel,

Weet je wellicht een url met uitgebreide info over de dreambox 7085S? Een link naar een handleiding o.i.d. zou ook handig zijn. Ik zie wel info van andere typen, maar niet specifiek van de 7085S.

Voor zover ik het kan zien, is de 7085S nog helemaal niet te koop (in ieder geval niet in Nederland. Er is een reselller in Uden, maar die heeft dit type niet). Weet jij wel waar hij te koop is (in NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

De DM7080S en de DM7085S worden zo ver ik weet eind deze begin volgende maand uitgeleverd. Ze zijn in principe hetzelfde als de DM7000 alleen hebben ze een geintegreerde DVD player/writer. Alles wat je met de nieuwe apparaten kunt, kun je nu ook al met de DM7000S (al 2 jaar leverbaar) als je deze op een pc aansluit (PC DVD Sharing). De 7000 kun je overal voor rond de 300-350 euro kopen, de 7080 is via het internet voor 499 euro o.a. hier te bestellen:

http://www.3nity.de/3/cat..._info.php?products_id=692

PS. Bij bovenstaande leverancier heb ik geen enkel belang en ken zijn handelswijze verder ook niet (gewoon ff gegoogled). Ik ga er vanuit dat iedere nederlandse leverancier zeer binnenkort ook de nieuwe modellen kan leveren.

Wat betreft de handleiding, deze kun je hier downloaden:

http://www.dream-multimedia-tv.de/manual/manual_eng.zip

De manual is van de 7000 en niet van de 7080 of 7085, maar als eerder aangegeven is hij op de DVD de tweede SAT/TV/Cable tuner nagenoeg gelijk. Je zou dus 80% van de standaard functies moeten kunnen nalezen.

Groetjes,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel

Weet jij of je deze satreceiver ook kunt gebruiken bij @home digitale televisie ? Kan daar de machine fungeren als tuner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al ervaringen met verzamel DVD's
ik fik tegenwoording mijn divx , xvid ea samen op 1 DVD.

nu wilde ik zaterdag een Nederlandse film kijken ( subs doen het nog steeds niet >:) )
deze sloeg na ongeveer 14 minuten vast en toen kreeg ik de hele DVD niet meer aan de praat, alleen een hard reset hielp nog.

verders kreeg ik gisteren in het menu mijn opgenomen video's geen beeld.
deze bleef helemaal leeg.
ook weer na een hard reset kreeg ik mijn opgenomen video's weer te zien.

Ik sta volledig achter mijn 558, Ik vind het nog steeds een tof apparaat maar ik vind wel dat Kiss een beetje vort moet maken met de beloofde firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Firmware 1.0.7 nu hier te downloaden :
http://www.kiss-technolog...-558_FW1.0.7_PALSECAM.zip

Firmware 1.0.7
- Support for France and other countries using SECAM for both roof antenna and Satellite reception.
- Improved DNS/IP support. Better network access for Online Services (EPG, WebRadio...).

A new DP-558 firmware with global improvements will soon be available from this page. Keep checking!

Next firmware release :

We will soon come with a new firmware update on this page.
The new firmware release is expected to contain the following improvements:

- Support for scheduled AUX input recording (For scheduled Satellite receiver recordings)
- Fast Forward in long recordings.
- Various Mediaplayer improvements (such as DivX...)
- Improved brightness adjustments
- QPEL detect and Non-support notification
- Support for Graphic subtitle layer in DivX (Text file subtitle coming later)
- Translation improvements in most languages.
- Simple file access to saved recordings from a PC via http.
- EPG naming in scheduled recordings.
- KML support of old sites.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, doe ik morgen wel. Lijkt nog niet echt schokkende verbeteringen in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 'MaaktNietUit',

Ik weet niet precies hoe het digitale ontvangst principe van @home werkt maar volgens mij gaat dat met een speciale ontvanger. Deze ontvanger zal wel een video uitgang hebben (TV Modulator, Scart o.i.d.) welke je vanzelfsprekend op de dreambox kunt aansluiten vanwaar je de 'data' verder kunt 'behandelen'. Of je de speciale @home ontvanger (als die er al is) kunt vervangen door de dreambox weet ik niet, maar bel eens met de nederlandse DB importeur of met @home.

Ben benieuwd naar het antwoord!

Mvg,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel

Ik voel me nog steeds een newbie in dit wereldje maar ben er inmddels achter de @home receivers zogenaamd irdeto2 nodig hebben. (ik heb werkelijk geen idee wat ik nu zeg) maar het leek mij handig dat daarmee ook de @home receiver de nek om gedraaid zou kunnen worden. Gaat dus niet.

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware.

Ik heb de nieuwe firmware geflasht.

Nou doe het licht maar weer uit hoor, zo weinig wijzigingen, geen FTP, wat met versie 1.0.6 wel mogelijk was, de instellingen blijven wel keurig bewaard zelfs de EPG instellingen.

Maar bij een opgenomen tv programma, ff doorspoelen om de reclame enzo te skippen, gaat hij gewoon weer in de freeze stand en is er alleen maar uit te krijgen met een cold reset.

Tis dus nog steeds kluiten met 2 O's

Groet,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Tuurlijk zit er geen FTP in.
FTP komt er niet, er komt HTTP.

De FTP die in de firmware 1.0.6 steekt komt van Dracula en die word via divxplayer.nl en MPC opnnieuw erin gezet door Dracula eerdaags...

Deze fix is ook gereleased als een fix voor Frankrijk (SECAM) en de echte eerste generale release komt er begin volgende week. de lijst van fixen die je daarin mag verwachten staat hier: http://www.divxplayer.nl/558update.php

Die versie zal eveneens de Luminance fix bevatten.

Groetjes
Hi-Jack

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-jack,

Bedankt voor de info, maar ik wordt het zo langzamerhand spuug zat.
Het is geen broodje wat je koopt. Voor € 650 mag je toch wel iets verwachten en niet vanaf de 1ste dag problemen ondervinden.

Ik wil een apparaat wat doet wat men gezegd heeft dat tie moet doen.
heb nu konstant gezeik over me van mijn kids mbt opnames die hangen, muziek die niet afspeelt, dvd film die hangt en dan bedoel ik originele CD/DVD en geen kopie.

Groeten

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs zijn en blijven prachtig, de prijs is goed maar ik ben bang dat ze zichzelf met een probleem heben opgezadeld door een apparaat op de markt te zetten die niet uitontwikkeld is. Ik begrijp je frustratie en voel met je mee, toch ben ik er zeker van dat alles goed komt. Ik was één van de eerste DP 450 bezitters en mag (nee moet) er veel over praten van mijn dokter( ;) ) Het komt goed en als ze hun woord houden en volgende week met een goede update komen dan is een groot gedeelte van het leed geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 'maakt niet uit',

Das interresant!

Als de @home ontvangers irdeto2 ontvangers zijn dan heb ik een prettige mededeling voor je! Je moet in dat geval de Dreambox als ontvanger kunnen gebruiken want deze ondersteund zowel irdeto1 als irdeto2.

Met een beetje geluk kun je wellicht zelfs met een mider legale dreambox plugin de codering omzeilen en gratis kijken... O-)

Groetjes,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 23:26:
De specs zijn en blijven prachtig, de prijs is goed maar ik ben bang dat ze zichzelf met een probleem heben opgezadeld door een apparaat op de markt te zetten die niet uitontwikkeld is. Ik begrijp je frustratie en voel met je mee, toch ben ik er zeker van dat alles goed komt. Ik was één van de eerste DP 450 bezitters en mag (nee moet) er veel over praten van mijn dokter( ;) ) Het komt goed en als ze hun woord houden en volgende week met een goede update komen dan is een groot gedeelte van het leed geleden.
Ik heb KiSS inmiddels opgegeven en ben uitgeweken naar Microsoft Media Center Edition 2005. Voor zo ongeveer 700 euries bouw je een systeem dat alles wel doet dat de 558 belooft, maar dan mooier en veel gebruikersvriendelijker. Voorts is het een pc dus kan je zelf bepalen welce codecs je gebruikt en welke additionele software je installeert (ftp, http, games, whatever).
Ik heb 2 tuners gekocht voor in m'n PC en een afstandsbediening, en ik ben er nu een week mee aan het spelen en ik moet zeggen dat ik er heeel tevreden over ben! Tot nu toe nog maar een (1!!!!!) bug tegen gekomen, en een die je makkelijk omzeilt (bestureing DVD-menu met afstandsbediening werkt niet altijd goed; dan pak je de muis en gaat het wel).
Kortom, verschil van dag en nacht. Als ik KiSS was dan zou ik maar EN de bugs heel snel oplossen, EN de prijs van de speler naar 400 euries brengen, anders kunnen ze er net zo goed mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel

Das perfect nieuws, waar vind ik dat ? Heb gekeken op de specs maar zoals ik al zei, ik zie door de specs de bomen niet meer. Zou betekenen dat ik weer wat ruimte in mijn kast kan maken ? ZOu perfect zijn !!!

Laat me aub een url weten waar ik dat kan nalezen want hoe ik ook gezocht heb, ik heb het niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:49:
[...]

Ik heb KiSS inmiddels opgegeven en ben uitgeweken naar Microsoft Media Center Edition 2005.
Waar heb je MS MCE 2005 gekocht en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 13:38:
Deze modellen zijn er:
DM7020 = Successor of DM7000 with technical updates
DM7025 = above with dual tuner slots (tuners freely interchangeable sat / ter / cab)
DM7080 = the one with the DVD-RW
DM7085 = the burner one + dual tuner slots (tuners freely interchangeable sat / ter / cab)

The UvP of the 7085 will be €599, -

[...]
Hmz... de 7025 lijkt me an sich al best interessant ivm die interchangeable tuner, maar ik zie de bovengenoemde modellen helemaal nie op www.dream-multimedia.de... Zijn ze soms nog niet officieel gereleased?

PS> als je inmiddels al een DB-specifiek draadje hebt lopen hierzo, kun je me dan even een link posten, zodat ik die kan Bookmark'en?

@Alle KiSS DP-558-liefhebbers: dit lijkt me ook al een retemooi product, maar voor ik ook maar overwéég om het aan te schaffen blijf ik eerst wat langer deze en andere threads volgen ivm nieuwe firmware-releases.
Keep it UP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:44:
[...]

Waar heb je MS MCE 2005 gekocht en voor hoeveel?
k heb hem van MSDN maar hij is o.a. te koop bij computerland(.nl) en pcl-computers(.nl).
MCE2005 Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

De DM7020, DM7025, DM7080 en de DM7085 zijn nieuw. Ze zijn de volgende generatie dreamboxen op basis van de bekende DM7000. Eigenlijk zijn ze gelijk aan de DM7000 op de dubbel tuner en/of de DVD player/brander na.

Als het goed is liggen ze deze maand in de winkel

Groetjes,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg NTP niet aan de praat. Ik zie in de log van m'n firewall dat de dp558 een heel lijstje met tijd-servers probeert, maar hij blijft 'failed' weergeven in het display. Ook via telnet:
ntpdate <ipnummer> lukt het niet (foutmelding).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NTP

Hoe heb je je DP558 ingesteld, met een handmatig IP-adres of via DHCP.

Handmatig ging bij mij ook verkeerd, automatisch moet het goed gaan.

Heeft het wel gewerkt??

Groeten

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:40:
NTP

Hoe heb je je DP558 ingesteld, met een handmatig IP-adres of via DHCP.

Handmatig ging bij mij ook verkeerd, automatisch moet het goed gaan.

Heeft het wel gewerkt??

Groeten

Ronald
Het heeft nog helemaal niet gewerkt, niet via dhcp en niet vast (ik gebruik nu vast ip adres). Aanvankelijk dacht ik dat de netwerk snelheid roet in het eten gooide: op 10Mbps had ik een verschikkelijk slechte netwerk performance. Op 100Mbps gaat het stukken beter (alhoewel het nooit een de beschikbare bandbreedte van 100Mbps haalt, maar dat licht aan aan de interface van Kiss heb ik begrepen. Ik zie trouwens behoorlijk wat CRC errors op m'n switch op het poortje van de dp558).

EPG en ander internet verkeer gaat goed. FTP en telnet ook. Ik gebruik FW 1.07 + ftp/telnet. Ik heb zelfs m'n firewall tijdelijk helmaal open gezet, maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 11:39:
Heren,

De DM7080S en de DM7085S worden zo ver ik weet eind deze begin volgende maand uitgeleverd. Ze zijn in principe hetzelfde als de DM7000 alleen hebben ze een geintegreerde DVD player/writer. Alles wat je met de nieuwe apparaten kunt, kun je nu ook al met de DM7000S (al 2 jaar leverbaar) als je deze op een pc aansluit (PC DVD Sharing). De 7000 kun je overal voor rond de 300-350 euro kopen, de 7080 is via het internet voor 499 euro o.a. hier te bestellen:

http://www.3nity.de/3/cat..._info.php?products_id=692

PS. Bij bovenstaande leverancier heb ik geen enkel belang en ken zijn handelswijze verder ook niet (gewoon ff gegoogled). Ik ga er vanuit dat iedere nederlandse leverancier zeer binnenkort ook de nieuwe modellen kan leveren.

Wat betreft de handleiding, deze kun je hier downloaden:

http://www.dream-multimedia-tv.de/manual/manual_eng.zip

De manual is van de 7000 en niet van de 7080 of 7085, maar als eerder aangegeven is hij op de DVD de tweede SAT/TV/Cable tuner nagenoeg gelijk. Je zou dus 80% van de standaard functies moeten kunnen nalezen.

Groetjes,
Marcel
Wel even een belangrijke noot: voor de DM7000S zijn véle firmwares beschikbaar, de manual(s) beschrijven alleen de ORIGINELE firmware. Op dit moment is de firmware van The_Hydra erg populair, temeer omdat deze firmware veel (internet)functionaliteit toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil, wat is ihet hier stil op dit forum ?

Ik zat eigenlijk te wachten op het signaal dat er een nieuwe update van de firmware van Kiss 558 was maar blijkbaar is ie er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner

Jooner

idd, ik denk dat iedereen zit te wachten... en nu is ie een week uitgesteld :'(

Op divxplayer.nl:
Volgende Firmware Update (1.08 / 09 / 10) volgende week rond 10 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie dan goed is accepteer ik een week uitstel.

Hoop werkelijk dat ie goed is, kan ik mijzelf een fijn sinterklaas cadeautje geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSns
  • Laatst online: 06-03 09:22
Ik was vrijdagmiddag rond half 3 bij Divxplayer om m'n 558 op te halen.
De nieuwe FW was op dat moment al in een laatste testfase.
Als alles goed verliep zou hij a.s. maandag voor de eindgebruikers beschikbaar komen. ;)

-=H@ns=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag de test er een beetje goed uit of heb je daar niets van meegekregen.

Je straalt wel vertrouwen uit door een 558 mee te nemen. Zoals anderen in deze thread al zeidden, het is geen pakje boter en het moet wel goed werken.

Ben zeer benieuwd naar de nieuwste updat en heb net niet zoveel vertrouwen als jij maar als ie goed is bnestel ik onmiddellijk één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware is alweer uitgesteld.

Staat nu voor de 12de op de uitrol, maar die datum zal ook wel niet gehaald worden.

Heb er zo langzamerhand goed de balen van en zeker als je dan nog eens ziet dat ze 50 van die apparaten voor 90 euro voordeliger van de hand doen.

Ze mogen wel eens met een tegemoetkoming voor degene die een pre-order hebben geplaatst komen. Zo hou je je klanten niet echt tevreden.

Heb het apparaat nu meer dan een maand, maar echt doen wat die zou moeten doen is er nog niet bij.

Ik weet ik klink negatief, maar krijg de gehele familie over me heen, pa moet weer zonodig een nieuw speeltje, maar werken ho maar. 8)7 :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 19:28

Budha

Online ergo sum

Ik heb zelf de KiSS DP-450 en zelfs dat apparaat is ondanks de tijd dat ie al op de markt is verre van stabiel. Ik vind het heel tof van KiSS dat ze ook voor de "oude" apparatuur blijven uitbreiden met nieuwe features, maar wat koop ik daarvoor als ik met regelmaat m'n speler een harde reset moet geven?

Die Dreambox van MAC_NL biedt volgens mij veel meer voor de liefhebber. De dvd-brander en dubbele tuner van de 7085 vind ik een zeer welkome toevoeging.

Jammer dat er zo weinig te vinden is op het net op wat forums na. Weet iemand inmiddels al met wat meer zekerheid wanneer de 7085 beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben druk aan het zoeken geweest om bevestiging te krijgen van jouw bericht dat de firmware uitgesteld zou zijn. Waar heb jij je informatie van vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Budha schreef op 09 november 2004 @ 23:46:
Ik heb zelf de KiSS DP-450 en zelfs dat apparaat is ondanks de tijd dat ie al op de markt is verre van stabiel. Ik vind het heel tof van KiSS dat ze ook voor de "oude" apparatuur blijven uitbreiden met nieuwe features, maar wat koop ik daarvoor als ik met regelmaat m'n speler een harde reset moet geven?

Die Dreambox van MAC_NL biedt volgens mij veel meer voor de liefhebber. De dvd-brander en dubbele tuner van de 7085 vind ik een zeer welkome toevoeging.

Jammer dat er zo weinig te vinden is op het net op wat forums na. Weet iemand inmiddels al met wat meer zekerheid wanneer de 7085 beschikbaar komt?
De dealer in Uden zal waarschijnlijk pas in Q1 van 2005 over de 7080 en 7085 kunnen beschikken. Volgens een kennis van me die zéér veel van de dreamboxen afweet en ze zelf uit Duitsland bij Dream Multimedia ophaalt (die kennis is ook dealer - in Reek), komen ze zéker niet voor kerst op de markt, eerder valt te denken aan Maart/April 2005. Ik ben zelf ook vol verwachting, temeer omdat de 7080 en de 7085 ook aan te passen zijn voor kabelgebruik (en dankzij het feit dat ze ook Idetro2 ondersteunen ook voor TVHome heb ik me laten vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de DP-558 ook aankopen in België (Aalst) online of ter plaatse bij P.A. systems voor de som van 560,74€ (evenveel als bij divxplayer in NL) http://www.pasystems-int.be/
Persoonlijk wacht ik een FW verbetring af voor ik mij dit apparaat aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kost ie bij divxplayer 628 euri.
Jij spreekt positief over onze zuiderburen maar kijk eens bij onze oosterburen. Daar gaan ze weg voor 495 euri

En dat scheelt wel heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel,

Morgen trek ik naar HCC Utrecht en samen met divxplayer doen we daar een actie.
DP-558 aan 499 Euro :-)

Over de firmware, hij is er vandaag nog steeds niet.
KiSS heeft bevestigd dat de finale release Dinsdag zal zijn.
Anders word ik echt wel eens boos :-)

Tot morgen op HCC :-)
Hal 7 stand F112, bij Hi-Jack en Divxplayer (de ezel het eerst)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik één bij je bestellen voor dat bedrag ?

Lukt me niet om naar Utrecht te gaan.

Laat me even weten, stuur ik je een email met mijn personalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een aantal besteld gekregen per mail die ik heb kunnen regelen met divxplayer. Stuur me een mail zo snel als je kan want de stock is gelimiteerd, dan stuur ik hem door...

In de voormiddag moet het nog lukken (zijn er nog 30van de 200 in deze actie)

Snel wezen dus :-)
admin@mpeg-playcenter.com

Tussen haakjes, de firmware die dinsdag komt (zelf getest) fixed een hele boel :-)
Nog niet alles, maar veel.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de 558 besteld en een paar dagen gehad om 'm uit te proberen. Ik moet zeggen een heerlijk apparaat. Helaas heb ik 'm moeten retourneren omdat hij ondanks de vele functies toch niet helemaal aan mijn eisen voldeed. En aangezien ik 'm zonder verder gezeur binnen 7 dagen m'n geld terugkreeg heb ik daar helaas maar gebruik van gemaakt. :'(
Ik had gehoopt de fw van a.s. dinsdag (oorspronkelijk gepland voor de 10e)
uit te proberen maar niet dus :(. Mijn ervaringen tot nu toe :

- Wat me opviel is dat het luminance probleem eigenlijk best wel meevalt. Viel me alleen in sommige scenes op en dan vond ik het niet echt storend.
- De kwaliteit van de opnamen vind ik zonder meer goed (HQ en SHQ) zelfs op de monitor :P .
- Een van de zaken die ik heel belangrijk vind is webradio. Dit zit er op alleen werkt het nog vrij rudimentair. Op zoek naar Radio Paradise vind je alleen de 16 of 24 kbit uitzendingen hiervan, en je kunt je favourite stations niet vastleggen :? .
- Met versie 1.0.7 vind ik het apparaat best nog wel buggy. Na een vastloper was de tuner steeds van slag (sneeuw). Na een paar resets werkte het vaak wel weer :r .
- En het allerbelangrijkste verbeterpunt wat mij betreft : Gelijktijdig uitvoeren van diverse functies: Dus webradio beluisteren en iets anders opnemen, of een opgenomen stuk bekijken (of dvd bekijken) en iets anders opnemen.

Wanneer aan de onderste drie punten is voldaan ga ik in ieder geval weer tot aanschaf over. Tenminste als de Hi-jack's review van de dreambox niet al te positief uitvalt ;)
Succes met de komende firmware y'all :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, de review komt er pas later aan.
We hebben de S versie (satelite versie) van de dreambox opgestuurd gekregen en hadden de bedoeling de c versie (Cable Telversion) te reviewen.

Deze lijkt momenteel nog niet beschikbaar.
Zodra ie er is, hebben wij er ook eentje en komt de review er.

Betreffende het gebruik van KiSS als webradio en recording gelijktijdig of zelfd DVD kijken terwijl je opneemt en dergelijke, word bekeken door KiSS, ik vermoed niet dat het er spoedig komt, peilend aan de reacties :-) Stabilitieit en een hoop andere dingen, komen er wel aan...

Ik heb nu drie recorders staan, en KiSS blijft de meest gebruiksvriendelijkste en kwalitatieve, al mankeert er veel fine tuning aan. Meestae daarvan zit in 1.0.8, andere dingen komen later.

We houden de druk op de ketel en gaan door tot als we tevreden zijn (nooit dus)
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik volg dit forum als enige tijd met de bedoeling meer info over de kiss dp588 te krijgen,
maar nu begin ik ook meer en meer interesse te krijgen voor de dreambox. Voor wat meer info van derden heb ik ook eens geinformeerd bij www.roleba.com. met de vraag of de dreambox ook op de kabel werkt. Hierbij hun antwoord:

>>>>>>>>>>>>
De dreambox is een satellietontvanger en zou alleen op de kabel gebruikt
kunnen worden als je essentiele onderdelen in het apparaat gaat vervangen,
en dan nog kun je uitsluitend digitale signalen ontvangen, dus moet je kabel
provider een digitaal pakket bezitten, waar je dan ook nog eens toegang kunt
krijgen, deze signalen zijn namelijk over het algemeen gecodeerd en heb je
een smartcard nodig om dit te activeren. Zonder digitaal abonnement krijg je
zo'n smartcard niet, en als je zo'n smartcard hebt, moet het nog maar net
werken in de dreambox, dit is afhankelijk van het gebruikte
coderingssysteem.

Hoewel ik me afvraag wie er een sneeuwerig kabelsignaal uberhaubt zou willen
opnemen, denk ik dat je je toch beter bij de reguliere kabel apparaten kunt
houden. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor kwaliteit en overstappen naar de
schotel, digitale ontvangst met harddisk functionaliteit heb je voor rond de
600,-
<<<<<<<<<<<<

Wat vinden jullie hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:59:
Hallo,

Ik volg dit forum als enige tijd met de bedoeling meer info over de kiss dp588 te krijgen,
maar nu begin ik ook meer en meer interesse te krijgen voor de dreambox. Voor wat meer info van derden heb ik ook eens geinformeerd bij www.roleba.com. met de vraag of de dreambox ook op de kabel werkt. Hierbij hun antwoord:

>>>>>>>>>>>>
De dreambox is een satellietontvanger en zou alleen op de kabel gebruikt
kunnen worden als je essentiele onderdelen in het apparaat gaat vervangen,
en dan nog kun je uitsluitend digitale signalen ontvangen, dus moet je kabel
provider een digitaal pakket bezitten, waar je dan ook nog eens toegang kunt
krijgen, deze signalen zijn namelijk over het algemeen gecodeerd en heb je
een smartcard nodig om dit te activeren. Zonder digitaal abonnement krijg je
zo'n smartcard niet, en als je zo'n smartcard hebt, moet het nog maar net
werken in de dreambox, dit is afhankelijk van het gebruikte
coderingssysteem.

Hoewel ik me afvraag wie er een sneeuwerig kabelsignaal uberhaubt zou willen
opnemen, denk ik dat je je toch beter bij de reguliere kabel apparaten kunt
houden. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor kwaliteit en overstappen naar de
schotel, digitale ontvangst met harddisk functionaliteit heb je voor rond de
600,-
<<<<<<<<<<<<

Wat vinden jullie hier van?
Dit is slechts de halve waarheid. Ze zijn duidelijk nog niet op de hoogte gebracht van de nieuwe modellen van de Dreambox, de 7080 en de 7085. Voor wat betreft de 7000 hebben ze gelijk; deze heeft één enkele - voor satellietontvangst bestemde - tuner. De 7080 en 7085 zijn echter geschikt te maken voor kabelontvangst door in één van de twee tuner-slots van deze modellen een CATV-tuner te stoppen. Dream multimedia gaat ze naar alle waarschijnlijkheid zelf ook in de kabel-variant aanbieden. Er zijn namelijk erg veel mensen die hierom hebben gevraagd. Ik weet niet in hoeverre men gelijk heeft voor wat betreft het feit dat de Dreambox alleen geschikt zou zijn voor de digitale pakketten; daar heb ik nog nooit over nagedacht.
Voor wat betreft de doorgifte van het signaal hebben ze (voor de meeste kabelaars) gelijk. Kabelaars kunnen de doorgifte van bepaalde signalen (digitale TV, Internet) blokkeren voor bepaalde abonnees. Dat wil zeggen: als iemand niet betaald voor een dienst, dan wordt het bijbehorende signaal niet doorgegeven over zijn/haar aansluiting. ZeelandNet is nu de eerste kabelaar waar men voor een Internet-Only abonnement kan gaan. Hierbij wordt alléén het Internet-signaal voor ZeelandNet doorgegeven; het TV-signaal wordt geblokkeerd. Men heeft dus gelijk dat het meestal onmogelijk is om zonder abonnement de digitale TV-diensten van kabelaars te kunnen ontvangen.

[ Voor 16% gewijzigd door csteelooper op 15-11-2004 10:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Durandal zegt klopt helemaal.
Voor de Dp-558 gebruikers:

KiSS zal vandaag een update uitbrengen.
List if fixes announced:

- FTP (read/write) withouth GB transfer limits
- 2GB fix for Timeshifting/FF and RW
- FF on timeshifting
- Luminance fix
- HDD Stand By FiX

General Improvements
(This list is incomplete)

We kijken ernaar uit.
(80% geverifieerd door MPC dat de fixes werken)
Transfer limiet is opgeheven, files van 5GB en hoger zijn geen probleem (NTFS)

Regards,
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:00:
Wat Durandal zegt klopt helemaal.
Voor de Dp-558 gebruikers:

KiSS zal vandaag een update uitbrengen.
List if fixes announced:

- FTP (read/write) withouth GB transfer limits
- 2GB fix for Timeshifting/FF and RW
- FF on timeshifting
- Luminance fix
- HDD Stand By FiX

General Improvements
(This list is incomplete)

We kijken ernaar uit.
(80% geverifieerd door MPC dat de fixes werken)
Transfer limiet is opgeheven, files van 5GB en hoger zijn geen probleem (NTFS)

Regards,
Hi-Jack
Helaas.... dinsdag 16 nov 10u nog geen update te vinden.
Heb er niet meer zo veel zin in. Ik was eigenlijk van plan om de 109 update af te wachten en als dan e.e.a. nog niet werkt toch eens even bij divxplayer of kiss zelf aan te kloppen want dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, KiSS heeft gisternmiddag gezegd dat ie er vandaag pas komt (vanavond.
Nadeel van meerdere sites op de hoogte te houden is dat je af en toe eentje vergeet :-)

Ik zou wachten op de 1.10 die nu reeds in BETA beschikbaar is.
Deze heeft nog een boel meer fixes dan de 1.0.8 en mogelijk, als de tests stabiel zijn, releasen ze deze 1.0.10 vanavond ipv de 1.0.8. Is ie niet stabiel, gaan ze met de 1.0.8 door en komt de 1.0.10 in de loop van volgende week waarschijnlijk.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dag is nog niet om. Ik denk dat ie nog wel gaat komen vandaag

Beloofd is beloofd toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij schijnt er te zijn

TESTEN en laat aub horen hoe die testen zijn verlopen
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste