Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.355 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 15:23

takker

]HuT[ klaassenster

Jaaaaaaaaaaaaaaah
hij is er...

vet man eindelijk die opnames via PC branden en doorgeven aan vrienden!

dat gedeelte werkt in ieder geval.

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update,

het zal wel weer aan mijn machine liggen, maar als ik de firmware cd in de speler doe en opnieuw start, dan staat er alleen maar "booting" en verder doet tie niet.

Je schijnt niet te hoeven resetten, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Iemand dezelfde ervaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 23:41
Is in deze release ook geregeld dat de HD in sleepmode gaat na X tijd? Meen dat gelezen te hebben maar zie het niet in de releasenotes helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:38:
Update,

het zal wel weer aan mijn machine liggen, maar als ik de firmware cd in de speler doe en opnieuw start, dan staat er alleen maar "booting" en verder doet tie niet.

Je schijnt niet te hoeven resetten, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Iemand dezelfde ervaring???
Trek je netwerk kabel eruit, probeer opnieuw.
Welkom in de KiSS wereld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:33:
De dag is nog niet om. Ik denk dat ie nog wel gaat komen vandaag

Beloofd is beloofd toch ?
Je hebt je antwoord intussen al.
Al kan ik niet altijd 100% van de berichten bevestigen, de meeste kloppen wel of ongeveer toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-jack,

thnkz voor de tip, is zeker een ongedocumenteerde mogelijkheid mbt het upgraden. ik kom het niet tegen in de handleiding.

Ben nu FTP aan het testen.

Heb nog steeds het probleem dat een doorgewone legale CDROM als na 10 seconden in de stress schiet en dan hoor je alleen maar ruis.
Een harde reset helpt dan alleen nog maar.

Zal wel naar Spijkernisse moeten om het probleem te verhelpen.

We w88 verder wel af of die het naar beheren doet.

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat je regelmatig via gebruik van de afstandbediening het system vast komt te hangen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? :(

Ik vindt het bijzonder lastig dat de DP558 nog geen ondertiteling voor Xvid/Divx ondersteund. Kan hier iemand een push voor geven aan KISS? :(

Nadat je de speler hebt geprogrammeert kun je hem niet meer voor andere doeleindens gebruiken, zoals CD speler. Video of MP3 speler. Is dit zo, of doe ik iets verkeerd? :'(

Zoals in de "missing handleiding" wordt beschreven, is het installeren van de TV kanalen en het koppelen aan de EPG een flinke job, maar de moeite waard. :P

Verder een mooi apparaat, alleen ik hoop dat iederdaad al de in eerder verzonden/beschreven berichten snel zullen worden opgelost. :D

FW 1.0.7 heeft mij niets extra's gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je FW 1.0.7 gebruikt, heb je de verkeerde FW geinstalleerd,
laatste versie is wel degelijk 1.1.0 :-)

Dan even je vragen beantwoorden...

1) Neen
Ben je zeker dat het vast hangt?
Telkens je dat denktm druk eens op STOP...
Vaak zien we mensen die overal op drukken behalve stop wat nou net de
kmnop is om uit de menu's te gaan :-)

2)
DivX ondertitels komen later. Dat is reeds bekend.
KiSS werkt aan een nieuwe MediaPlayer in de firmware en als die af is, zit er ineens alles in, inclusief ondertitels, verbeterde streaming en andere dingen...
Verwacht dit tegen eind deze maand of eerste deel December.
let op: Dit is mijn verwachting, niet die van KiSS.
Begin December ga ik er naartoe en dan bespreken we veel dingen omtrent Firmware en andere aangelegenheden....

3)
Je kan tijdens een schedule de speler 100% gebruiken.
Dit is geen enkel probleem, alleen moet je even zelf in de gaten houden wanneer je hem stand by moet zetten want enkel vanuit stand by werkt de scheduler.

4)
Met de juiste tips stel je de KISS volledig in in 15 minuten.
Scannen - EPG kanalen instellen en rangschikken...
en in die volgorde... :-)

5)
Firmware 1.1.0 fixed veel, maar lang niet alles.
Meeste problemen (zoals ondertitels, mp3 streaming en andere file gerelateerde issues) zijn afhankelijk van de nieuwe MediaPlayer.

6 Oh... je hebt geen zesde punt...
Jammer, was net goed bezig :-)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:09:
Hi-jack,

thnkz voor de tip, is zeker een ongedocumenteerde mogelijkheid mbt het upgraden. ik kom het niet tegen in de handleiding.

Ben nu FTP aan het testen.

Heb nog steeds het probleem dat een doorgewone legale CDROM als na 10 seconden in de stress schiet en dan hoor je alleen maar ruis.
Een harde reset helpt dan alleen nog maar.

Zal wel naar Spijkernisse moeten om het probleem te verhelpen.

We w88 verder wel af of die het naar beheren doet.

Ronald
Heb je al eens geprobeerd de film op HDD te zetten en af te spelen?
CD-Rom is algemeen geen goede keuze, DVD is beter en stabieler...
Dan nog, gaat het o; 1 CD of meerder films op verschillende cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben nieuw hier op het forum en heb sinds een drietal weken een Kissspeler558 aangekocht.
Heb nu de laatste versie1.010 eropgezet en moet zeggen voor het moment werkt alles goed.
Zit wel met een vraagje over ftp of hoe die moeten ingesteld worden,om op de webradio te gaan is er geen enkel probleem maar om met ftp te werken gaat voor het moment niet de instellingen dan he.
Werk altijd met totalcommander en via netwerk zou het toch moeten gaan zeker .
Kan iemand mij wegwijs maken in die materie daar de Kiss volledig nieuw is.

Groeten

MASTEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:08:
[...]
Heb je al eens geprobeerd de film op HDD te zetten en af te spelen?
CD-Rom is algemeen geen goede keuze, DVD is beter en stabieler...
Dan nog, gaat het o; 1 CD of meerder films op verschillende cd's?
Hi-jack,

Het gaat om een normale originele muziek CDROM, had de ruis al met versie 1.05, 1.07 en 1.0.10

Was ook zo met een originele "gehuurde DVD film, die ineens hangt en niet meer vooruit te branden is. Alleen een harde reset werkt dan nog.

FTP-en gaat nu goed, moet het fast forwarden nog testen

Groeten Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:40:
Hallo

Ik ben nieuw hier op het forum en heb sinds een drietal weken een Kissspeler558 aangekocht.
Heb nu de laatste versie1.010 eropgezet en moet zeggen voor het moment werkt alles goed.
Zit wel met een vraagje over ftp of hoe die moeten ingesteld worden,om op de webradio te gaan is er geen enkel probleem maar om met ftp te werken gaat voor het moment niet de instellingen dan he.
Werk altijd met totalcommander en via netwerk zou het toch moeten gaan zeker .
Kan iemand mij wegwijs maken in die materie daar de Kiss volledig nieuw is.

Groeten

MASTEN
Ik werk ook met Total commander en heb de volgende instellingen:
Sessie naam: Kiss (mag je een eigen naam kiezen)
Host naam: 10.0.0.50 ( ip-adres kiss player ingeven)
Gebruikersnaam : Anonymous
Pasword is e-mail adres
Servertype: automatisch herkennen
Vinkje bij stuur instructie om verbinding in stand te houden
Instructie NOOP
Interval: 90

Succes

Weet je het ip-adres van de server niet gebruik bv Advanced IP scanner te vinden op de site van www.radmin.com (freeware)

Verwijderd

Je moet de FTP eveneens instellen in het menu.
Daar kan je kiezen om Read of Write mode te gebruiken maar ook om het uit te
schakelen dus even checken.

Heb enkele testen gedaan met CD en geen enkel probleem.
Geen ruis, loopt vlotjes...

Geen speciaal beveiligde muziekcd?
Je hebt er van die die enkel op normaal toestel werken en niet in cd-roms.
Speelt hij lekker af op je pc bijvoorbeeld?

indien wel, maybe toch een issue met bepaalde type cd's.

Verwijderd

Een trucje voor de geavanceerden, de anderen moeten even wachten tot de modified FW klaar is...

Je kan met HDPARM (5.8, gecompileerde versie beschikbaar op MPC) de volgende installingen van je Harde Schijf wijzigen met als resultaat dat de HDD zichzelf uitschakeld na xx minuten idle...

Eveneens bekom je met het installen van de accoustic mode, dat de HDD haast geruisloos zijn ding doet.

Low Noise instellen van HDD

Je kopieert HDPARM naar de /tmp directory op de KiSS speler
Je maakt een verbinding met TELNET
Doe het volgende vanuit de tmp directory:

# hdparm -I /dev/discs/disc0/disc

Kijk uit naar Accoustic in het lijstje...
je ziet dit: Recommended acoustic management value: 254, current value: 0
(ga nu niet onbekommerd 254 instellen als waarde!!!)

Geef nu het volgende commando op:
hdparm -M 128 /dev/discs/disc0/disc

Nu zal de drive heel wat stiller werken.

Time-Out instelling op HDD
Geef het commando: hdparm -S 120 /dev/discs/disc0/disc
(2 minuten)

Opgelet, momenteel is er enkel Telnet op versie 1.0.7.
Om de wijzigingen op te slaan, definitief op de HDD, gebruik je de optie "-k 1"

Mogelijk moet je bij elke koude herstart de instellingen opnieuw doen.
(of je kan de instellingen bewaren op de HDD Rom met de -k 1 optie)

BV: hdparm -M 128 -k 1 /dev/discs/disc0/disc

Alles uitvoeren op eigen verantwoordelijkheid.
Alle instellingen werden getest.

Discussie over dit subject:
Link onderaan
http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=2510

Groetjes

Verwijderd

Bedankt Rj1956 voor de inlichtingen ,total commander werkt uitstekend.

De instellingen gedaan en alles werkte direct.

Nogmaals bedankt.

Masten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen mijn DP 558 binnengekregen. FW 1.10 erop, DVD speler regiovrij gemaakt en vervolgens lekker gespeeld.
Ik wil graag veel video films overzetten naar de HD van de DP 558 en dan op DVD zetten., Lijkt best wel goed te gaan, kwalieteit valt me ook niet tegen maar de opname van de externe bron stopt na een minuut of 5, weet niet waarom.
Wie kan mij helpen ?

Voor de rest gewoon een fijn apparaat waar vast nog wel wat verbeteringen inzitten. Programmeren van externe bronnen lijkt me perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf het eerste weekend de DP558 in huis. En ik ben zelf niet zo handig met apparaten. Maar bij divxplayer.nl verzekerden ze me dat het apparaat simpel plug&play was....
Nu na twee maanden ploeteren draait het redelijk, met alle problemen die in dit forum al staan. Dank aan allen die veel uitzoekwerk hebben verricht, daar heb ik veel aan gehad.

Ik heb alleen nog twee problemen die ik nog bij niemand heb gelezen. Dus wie weet doe ik wel iets doms en is er een simpele oplossing:
- als ik een programma op SHQ heb opgenomen van tv, klopt bij het afspelen de sync tussen beeld en geluid na ongeveer een half uur niet meer. Is heel irritant, lijkt of ik naar oude bruce lee films zit te kijken
- via PCLink heb ik via de Kiss goed zicht op mijn audio- en videobestanden. Ik zie alleen bijna alle bestanden twee keer staan. Bij het afspelen van audiobestanden is dat heel irritant, want dan krijg je alle nummers twee keer achter elkaar

Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Het is mij i.d.d. ook opgevallen dat de sync van video en geluid soms niet klopt bij opnames. Ik neem danwel in HQ op en niet in SHQ

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het volgende voor:

Het afspelen van een audio-cd gaat precies aan "halve" snelheid. Het klinkt dan ook "traag".

Ik heb hetvolgende getest:
FW 1.0.6, 1.0.7, 1.1.0, allemaal het probleem

Audio output via Scart, en via Optisch, probleem idem.

Iemand een idee?

Tjoez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Hoe kan ik mijn dvd558 regio vrij maken of zou hij al regio vrij zijn ,dat is mijn vraag aan jullie geroutineerden van kiss.Indien hij regio vrij is aan wat kan de het zien ,en indien niet regio vrij waaraan kan ik dat dan zien.

Vriendelijke groeten

Masten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik ben nieuw op het forum.
Het enigste wat ik je kan vertellen over mijn DP-558 is dat het probleem met de remote bediening opgelost is sinds ik overgestapt ben op een Pronto Pro Ng.
Tv tuner is slechter dan slecht.
Heeft er iemand een idee hoe men foto's vanop de computer automatisch kan laten afspelen vie de kiss.Nu moet ik elke keer op volgende drukken.
Ik zal vanaf nu de topics proberen volgen.
Michien is er al een antwoord op mijn vraag waarvoor dan mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mpeg-playcente...orums&file=viewforum&f=14

Dit forum zal heel veel kunnen uitleggen, wel (grotendeels) engelstalig maar als je dat beheerst is het een zee van informatie met een aantal zeer actieve moderators met veel verstand van zaken en met goede contacten naar Kiss.

Heb zelf gisteren mijn player regiovrij gemaakt. Kost je 5 minuten en het werkt OK

Gefet mij ook nog even de gelegenheid een vraagje te stellen. Iemand ervaring met het opnemen van externe bronnen ? Vindt het op de bovenstaande link niet terug.

De mijn stopt bij een opname van een (analoge) externe bron na een minuut of 5.

Ga vanmiddag expirimenteren met een digitale (sat ontvanger) bron. Jullie horen vanmij, suc6 met regiovrij maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerckaert

Dia voorsteling is nog niet geimplementeerd. Staat wel op de verlabglijst bij KISS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates na een rest
Had mijn DP558 gekregen met FW 1.06. Had geupgrade naar 1.10 maar hield ellende met opnames die stopten en dat soort grappen

Heb nu geresset en opnieuw 1.10 geplaatst.

Alles lijkt nu opgelost (opde beperkingen van de huidge firmware nagelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:48:

Dit forum zal heel veel kunnen uitleggen, wel (grotendeels) engelstalig maar als je dat beheerst is het een zee van informatie met een aantal zeer actieve moderators met veel verstand van zaken en met goede contacten naar Kiss.

Heb zelf gisteren mijn player regiovrij gemaakt. Kost je 5 minuten en het werkt OK

Gefet mij ook nog even de gelegenheid een vraagje te stellen. Iemand ervaring met het opnemen van externe bronnen ? Vindt het op de bovenstaande link niet terug.

Ga vanmiddag expirimenteren met een digitale (sat ontvanger) bron. Jullie horen vanmij, suc6 met regiovrij maken
Je kan van externe bron opnemen maar of het goed werkt al dan niet, hebben we nog niet getest. We zijn al druk in de weer met alweer nieuwe versies terwijl we zijdelings ook weer de aanpassingen doen aan bestaande firmware (Telnet, HDParm en NBD (network Block device))

(We slaan diepgaande testen over om vooruit te gaan, we horen het dan wel van jullie. (Wij is wel MPC, niet KiSS, we staan volledig los van elkaar))

Wat het allemaal doet, lees je later wel, als het ons lukt maar basis princie is de KiSS HDD beschikbaar maken op het netwerk of je PC HDD rechtstreeks beschikbaar maken op de KiSS. (aan full speed)

Projectje waar we mee bezig zijn voor ALLE NETWORKED MODELLEN van KiSS) (Dracula).

Goetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij in een mail aangeven hoe dit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt inderdaad goed

Mijn problemen met externe bron zijn opgelost. Natuurlijk heb ik wel wensen maar het lijkt heel goed te gaan

Hi-Jack, heb je leren waarderen de laatste tijd als je een duur apparaat wilt aanschaffen en niet weet of het gaat werken. Ik heb zeer gefrustreerd gereageerd thuis omdat het allemaal nog lang niet 100 % is maar ik ben er zeker van dat het allemaal goed gaat komen.

Als je hulp nodig hebt om richting Kiss iets te doen, je kent mijn email adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, contact met KiSS is uitstekend voor ons.
We hebben ook contact met veel distributeurs en we vertegenwoordigen 15.000
klanten van KiSS dus, er moet rekening met ons gehouden worden.

Daarbij brengen we niet enkel onze klachten over (op een professionele manier)
maar ook rapporten en dergelijke... wat uiteindelijk MPC als "trusted and valuable" source heeft gemaakt, zonder dat we KiSS beschermen en dergelijke...

Dat zit dus wel goed voorlopig.
Begin December zal ik een beter beeld hebben van hoe KiSS werkt en van de plannen. Kost wel een trip naar Denemarken maar allee....

t' is voor een goed doel :-)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
Heeft iemand succes met het opnemen van programma's met de EPG met versie 1.10?

Bij mij werkt het nu niet meer (wel met 1.05). Maakt niet uit in welke stand ik de DP-558 achterlaat: standby, cd'tje of dvd'tje afspelend. De tijd staat goed, maar opnemen begint niet op het juiste moment.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
Mijn 558 heeft het volgende probleem... Opnames stoppen na 5 tot 60 minuten, hoe ik het ook doe (dus direct of gescheduled). Druk op record, ik zie het "ronddraaiende streepje" en na een tijdje bevriest het streepje en is de speler alleen nog door een powercycle weer aan de gang te krijgen. Iemand die dit herkend en nog belangrijker, is er een oplossing voor? Dit is al mijn tweede 558 namelijk, de eerste was DOA, dus ik begin het ding na bijna 2 maanden aardig zat te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze thread hebt gevolgd vind je ook een post van mij met hetzelfde probleem. Externe opnames (maar ook interne) liepen vast na een bepaalde tijd. Had 1.10 geladen en kwam vanaf 1.6. Uiteindelijk gaf iemand mij de tip de machine te resetten. Daardoor moet je de harddisk opnieuw formateren en 1.10 opnieuw plaatsen.

Toen werkte het goed en ben nu zeer tevreden met opnames van externe bronnen, of die nu met het handje gedaan zijn of via een geprogrammeerde opname.

Probeer het maar, ik was daar zeer tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:00:
Als je deze thread hebt gevolgd vind je ook een post van mij met hetzelfde probleem. Externe opnames (maar ook interne) liepen vast na een bepaalde tijd.
Ik had de hele thread gelezen en ben je probleem inderdaad tegengekomen, ik had dan ook al tweemaal de resetprocedure geprobeerd (eject-back-678), alle beschikbare firmwares geprobeerd en ontelbare keren (bij wijze van spreken) de harddisk opnieuw geformatteerd, helaas helpt niets.

Het probleem lijkt warmtegerelateerd te zijn. Gisteravond heb ik 2 kamerventilatoren op het apparaat gezet, blazend op de ventilatieopeningen aan de zijkant. Ik heb nu een opname van bijna 2 uur kunnen maken en toen liep het ding weer op dezelfde manier vast...:-( Zonder ventilatoren gebeurd het na 5 tot maximaal 60 minuten, dus de temperatuur lijkt er wel iets mee te maken te hebben. Het apparaat staat bij mij volledig vrij (dus niet ingebouwd in een kast of tussen andere apparatuur), dus dit lijkt me geen structurele oplossing (nog buiten het feit dat ie nog steeds vastloopt). Als iemand anders een suggestie heeft of dit probleem herkend, hoor ik dat graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bEDANKT VOOR DE REPLY. iK KIJK ER AL NAAR UIT.
Kerckaert

Dia voorsteling is nog niet geimplementeerd. Staat wel op de verlabglijst bij KISS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het jou verging bij de reset maar ik vond het bijzonder lastig te onderkennen of de reset ook daadwerkelijk was uitgevoerd. Ergens las ik dat je dat eigenlijk alleen kunt nagaan als je KISS teruggeeft dat je harde schijf niet beschikbaar is. Dat is het teken dat de reset goed gegaan is.

Heb je dat signlaa ook gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
Ja dat klopt, na de reset zie je in het menu rechtsboven i.p.v. de beschikbare opnametijd een melding dat de disk niet ingesteld/beschikbaar is (zoiets), en dat heb ik inderdaad gezien...

Het lijkt er steeds mee op dat het daadwerkelijk een warmte probleem is. Vanavond heb ik met een stuk karton een trechter in elkaar gebakken, het smalle eind op de verntilatieopeningen aan de rechterkant geplakt en heb aan de brede zijde een 92mm ventilator bevestigd. Rommelig, maar blijkbaar heeft het wel effect, ik heb net een opname na 3 uur zelf beeindigd, zonder vastlopers dus... Als blijkt dat dit inderdaad de oplossing is, en dat zal ik de komende dagen uitgebreid testen, dan kijk ik wel of ik een nettere oplossing kan verzinnen. Ik ben weer hoopvol in ieder geval, echter wel verbaasd dat ik volgens mij zo'n beetje de enige ben bij wie een dergelijk warmteprobleem zich voordoet 8)7

Duimen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er (ook door meldingen in andere fora) zelf even op gelet. Mijn machine maakt én geen lawaai én wordt niet heet. Hand erop en je voelt wel dat ie aan staat maar beslist niet heet.

Een harde schijf kan overigens wel wat hitte hebben gezien de ervaringen die ik had met een PC (die zo ontzettend stil was omdat de koeler uitgevallen was). Alles bleef gewoon doordraaien.

Succes, enne.....

als je een digitale camera hebt laat dan eens zien wat je zoal inelkaar geknutseld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware is beschikbaar:

Fixes:
Opnames nu in STEREO ipv Dual Mono
4GB limiet opgeheven in FF/RW en Timeshift
General Fixes

(Xvid FF/RW, Music Streaming, WMA in Playlist fix etc...)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

/edit

[ Voor 97% gewijzigd door mikenl op 26-11-2004 09:14 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43
zit er eigenlijk een line in op dit aparaat en zo ja kun je daar ook van opnemen?
wat ik dus wil is bijv. een radio erop aansluiten en daar van opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect. Waarom je radio niet opnemen op je PC?

Is toch veel makkelijker en daar heb je ook tooling genoeg om te knippen en andere bewerkingen mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas geen eenduidige info erover kunnen vinden of het was wat te technisch om er het relevante uit te vissen maar ondersteund de dp-558 DTS?
Gewoon een DTS versterker in en het werkt zoals het hoort of wordt er een of ander resampled?

Idem voor Audio_DTS cd's, volledig compatible of toch niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware 1.1.1 gisteren geinstalleerd, alles doet het nog steeds,

ik krijg het idee dat mijn speler steeds stabieler wordt :-) gelukkig maar.
nu is het wachten op de 12 december firmaware met de .SRT ondersteuning.

waarschijnlijk is de vraag en/of antwoord al een keer gesteld / gegeven , ik heb al gezocht maar kon het niet vinden.

komt er een firmware met de oplossing TV opnemen en tegelijk Divx/DVD kijken ?

Ik moet wel zeggen dat ik NOOIT meer iets vooraf koop wat nog niet released is.
toen ik mijn 558 kreeg kon ik er praktisch niks mee doen, en heb een top prijs betaald.
nu de firmware beter wordt gaat ook de prijs omlaag.

maar goed voor klagen is er een ander forum opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Per ongeluk heb ik de video modus op component gezet terwijl het op SCART RGB is aangesloten en nu krijg ik dus (logisch) niets meer te zien. Ik probeer te resetten met Eject, Vuilbakje, 1 2 3 maar werkt niet. Moet je het op een speciale manier doen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Never mind, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na afloop van mijn drie dagen bij in Denemarken bij KiSS heb ik besloten in plaats van gewoon het nieuws te posten een investering te doen in tijd. Het resultaat?

Exclusief nieuws, interviews, info en meer ovr KiSS...
http://www.mpeg-playcenter.com/banner_log.php?id=27

Groetjes
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 20-10 10:17
Thanx Hi-Jack. Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik moet zeggen dat jouw contributie echt fantastisch is. _/-\o_

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd fijn te weten dat er mensen zijn die het apprecieren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jack

Met veel plezier weer je verslag gelezen uit Denemarken. Zag er goed uit en heb het met veel plezier gelezen. Geeft mij het gevoel dat we met zijn allen een machine hebben aangeschaft die nog een grote toekomst heeft en ik ben bij dat Kiss zelf ook door heeft dat de manier van het op de markt brengen van deze machine niet direct de schoonheidsprijs verdient.

Bedankt en hou ons op de hoogte, hartstikke fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op het werk hebben we dit ding nu al een tijdje kunnen testen en het doet alles behalve goed functioneren. De meeste DivX en XviD krijgt het nog niet halverwege afgespeeld of het beeld blijft hangen (bij bijna alle films), bij eentje heeft hij ongeveer 0,3fps, vaak schakelt hij zomaar over naar een andere film in het midden van de film, de controls werken niet wanneer je het zou verwachten dat ze dat zouden moeten doen, etc. Zelfs het opstarten van het ding lukt nog niet 100%. Zodra de On/Off knop op het toestel ingedrukt wordt, gebeurt er niets, behalve dat op de display de tijd en 3 streepjes komen. Dan moet ik hem uit en aan zetten via de remote. Dan moet ik wachten tot het ruis komt op beeld en dan kan ik pas in het menu gaan. Is dat normaal ofzo want ik zie in de verste verte niet hoe we dit toestel ooit aan een klant kunnen aanraden zonder hem in de zak te zetten. Versie van firmware is v1.1.0 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

DVD playback is ook niet alles:

Als je hem pauseert via remote kan je de helft van de tijd hem enkel starten via de Play knop op het toestel heb ik de indruk. En onmiddellijk afspelen is ook niet van de orde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Ik voel me echt een tweaker, maar sorry: ik heb het niet aangedurfd... Al vanaf voor de zomer zat ik uit te kijken naar de DP-558 en heb dit forum en mpeg-playcenter nauwlettend in de gaten gehouden, maar als het zolang knudde blijft, dan wordt het -vrees ik- ook niet beter... :'(

Ik zou graag een DP-558 "erbij" willen hebben, als tweak gadget, maar geef toe: daar is ie gewoon te duur voor.

Het apparaat dat ik zocht moest over de volgende functionaliteit beschikken:
1 Dvd's kijken
2 Live tv pauzeren (tijdens een programma op tv op de pauze knop drukken om later verder te kijken)
3 Tijdens het recorden van een voorgeprogrammeerde opname direct beginnen met kijken bij het begin als je bijvoorbeeld net iets te laat thuiskomt.
4 Gedownloade divx films op de TV kijken (vanaf CD of PC) zonder laptop of herriemakende pc te hoeven aansluiten op de TV.
5 Electronische programma gids (op de TV de actuele gids opvragen en vanaf daar opnames inprogrammeren)
6 Wekelijks zich herhalende programma's (series bijv.) in 1 keer programmeren, zoals nu ook al kan op gewone videorecorders, jeweetwel, met VHS tapes. :)
7 Terwijl een programma op wordt genomen op de harde schijf een DVD kijken
8 Webradiostations beluisteren in woonkamer
9 Dvd's branden van opgenomen programma's
10 Mp3 cd's afspelen
11 Mp3's afspelen via netwerk
12 Opnames in programmeren mbv Showview (nummers uit de gids)
13 Stabiliteit, weinig vastlopers, etc.
14 Beeld- en geluidskwaliteit
15 Met de videocamera opgenomen beelden direct op DVD branden

Ik wilde een redelijk objectieve keuze maken tussen de beste "mainstream" hdd recorder en de Kiss DP-558. Volgens alle fora waar ik ben geweest is de Pioneer DVR-520 (of 720 of inmiddels zelfs 920) simpelweg de beste hdd/DVD recorder. Stabiel, foutloos, geen vastlopers, simpele bediening en hij doet gewoon wat ie moet doen. Het heeft alleen geen netwerkverbinding en geen dixv afspeelmogelijkheid, maar je kan er dus wel DVD's mee branden.

Zelfs al zou je het divx films kijken en het programmeren vanuit de EPG (punt 4 en 5) de zwaarste factor vinden in het bovenstaande lijstje, dan nog wint de Pioneer gemakkelijk op de overige fronten. Belangrijke zaken als 3, 6 en 7, kan de DP-558 (nog) niet eens.
(Van alle bovengenoemde punten heb ik n.a.v. alles wat ik gelezen heb in fora zo objectief mogelijk een functionaliteits fit gemaakt voor beide apparaten, mocht je interesse hebben in de lijst, laat het dan ff weten)

Helaas moet ik dus bekennen dat ik gisteren de Pioneer DVR-520 heb gekocht voor een lagere prijs dan ik de DP-558 kon vinden.

Voor diegenen die het wel aangedurfd hebben om de DP-558 te kopen, hulde: _/-\o_
(en ik hoop dat volgende F/W releases de boel een beetje fixen...)

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je keus en denk dat veel mensen er zo over denken. Ik heb wel een DP en denk dat er inderdaad nog wel wat aan te verbeteren valt. Toch ben ik heel tevreden omdat het apparaat die dingen doet die je beschrijft. En met name het netwerk gedeelte is ideaal en nergens te vinden op andere machines, dat is mijn sterkste overweging geweest. Met name de oude VHS video's met mijn kinderen erop kunnen eenvoudig worden overgezet en op DVD gebrand. De HDD is ideaal om hem gewoon als video te kunnen gebruiken. Een opname van mijn digitale satteliet ontvanger blijft een plaatje.

Nogmaals ik begrijp je keus en hoop dat je heel veel plezier hebt met je nieuwe speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn ftp op de dp-558 geprobeerd en nu vind ik 3 mappen,

lost+found
pvr
video

pvr snap ik want daar staan mijn opgenomen bestanden in.
video is denk ik de standaard map om vanaf de pc films in te zetten.

maar wat is de lost+found map ??
en waar kan ik mp3 en foto's opslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zou ik al mijn foto's niet op de Kiss zetten. Mijns inziens is de Kiss link een hele goede oplossing. maar ja, dan moet je wel een netwerkverbinding met je PC hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik volg dit forum met groot plezier en het heeft mij doen besluiten de dp-558 aan te schaffen. Ondanks wat aanloopproblemen vind ik het een geweldig apparaat. Maar omdat ik veel aan dit forum heb gehad m.b.t. de aanschaf en instelling, vooral hi-jack met zijn mpeg-site (chapeau _/-\o_ ), wil ik hier mijn grootste probleem uit de doeken doen. Ik had namelijk digitale tv van KPN. Daarmee werkt de dp-558 dus niet. Dit heeft te maken met het video signaal die de twintuner van KPN naar de dp-558 stuur. Dat is steeds maar 1 kanaal dat je via de RF-link ontvangt. Je kunt dus geen kanalen instellen op de dp-558, wat wel nodig is als je iets wilt opnemen. Ik heb hierover contact gehad met de KPN en met Divxplayer. De medewerker van Divxplayer had een soortgelijke opstelling als ik, alleen met een digitale tuner die via de kabel de boel binnenhaalde. Die tuner blijkt anders te werken dan de KPN tuner (van Samsung overigens) en geeft wel alle kanalen door. Je moet dan wel en de tuner en de dp-558 progammeren, maar een kniesoor die daarop let. Bij de KPN geven ze ook toe dat de digitale tv niet bij alle HDD-recorders werkt (en nee ik heb daar helaas geen lijst van gekregen). De digitale tuner zou namelijk via de scart een signaal moeten geven wanneer een programma start, maar dat gaat dus o.a. bij de dp-558 niet goed. Overigens had de tuner van KPN ook de beschikking over EPG.

Tot zover mijn verhaal. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Marco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen,

Als je de mappen audio en pictures wilt aanmaken doe je dat als volgt.
1. Je stopt een cd met jpg-tjes in dp-558
2. Je zoekt het bestand op via het menu
3. Selecteer het bestand met de knop "mark"
4. Druk op "Play"
Het bestand wordt nu gekopieerd naar de HDD en de map pictures wordt vanzelf aangemaakt.

Hetzelfde doe je voor de audio-bestanden.

Ik heb gemerkt dat het ook werk als je audio, video of plaatjes kopieerd die je d.m.v. PC-link hebt geselecteerd.

Suc6.

Als je nog meer wilt weten kun je ook op de onderstaande link kijken...........
http://www.mpeg-playcenter.com/index.php

Ik heb de bovenstaande wijsheden op deze site in de forums gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:26:
Jeroen,

Als je de mappen audio en pictures wilt aanmaken doe je dat als volgt.
1. Je stopt een cd met jpg-tjes in dp-558
2. Je zoekt het bestand op via het menu
3. Selecteer het bestand met de knop "mark"
4. Druk op "Play"
Het bestand wordt nu gekopieerd naar de HDD en de map pictures wordt vanzelf aangemaakt.

Hetzelfde doe je voor de audio-bestanden.

Ik heb gemerkt dat het ook werk als je audio, video of plaatjes kopieerd die je d.m.v. PC-link hebt geselecteerd.

Suc6.

Als je nog meer wilt weten kun je ook op de onderstaande link kijken...........
http://www.mpeg-playcenter.com/index.php

Ik heb de bovenstaande wijsheden op deze site in de forums gevonden.
dank voor de uitleg, maar weet je ook wat de lost+found map betekend?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:22:
[...]

dank voor de uitleg, maar weet je ook wat de lost+found map betekend?
http://www.linuxforum.com/linux-filesystem/lostfound.html

Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

vandaag de dp-558 ontvangen en natuurlijk gelijk gaan testen. Ik heb dit forum goed in de gaten gehouden de afglopen maanden en wist dus dat er behoorlijk wat problemen waren en inmiddels ook al opgelost zijn. Het leek er op dat het produkt steeds duidelijker en stabieler werdt na verloop van tijd en FW updates. Ik dacht het produkt aan te schaffen en natuurlijk wel tegen wat problemen aan te lopen.Gewoon ff testen dus. Zelf ervaren en dan een oordeel uiten op dit forum. Als eerste dus de nieuwste FW (1.1.1) erop. Meteen al hoorde ik dat het geluid brak was. Vervolgens het ding gereset + HDD geformateerd en opnieuw een FW update. Geluid is nu zoals het hoort te zijn. Vervolgens verschillende functionaliteiten gaan testen. Best wel tevreden tot nu toe op een paar puntjes na. Maar ..........., hoe meer tijd er verstrijkte, hoe instabieler het ding werd. Soms al bij het benaderen van het menu liep hij vast. Een orginele DVD afspelen..... 2 minuten en dan hing die alweer. Een tv programma opnemen op de 80 Gb HDD, een aantal seconden en hij hing al weer. Lijkt mij een warmte probleem te zijn. Het ding voelt laat maar zeggen "lekker warm aan (niet heet)". Het ding staat gewoon bij mij in de audio\video kast met aan de voorkant,achterkant en zijkanten genoeg ruimte voor een goede lucht circulatie. Dit is toch gewoon !?!? Mijn vorige Sony DVD speler met dolby decoders en trouwens ook de rest van mij apparatuur staan hier ook te draaien zonder problemen. Als ik de DP-558 ergens apart neer moet zetten, gaat hij binne 7 dagen weer retour. Onbegrijpbaar dat een apparaat met deze kosten zo wordt verkocht!
Wat vind jij hier nu van Hi Jack ?? Moet ik hem gewoon houden en hopen dat ze voor het warmte probleem een FW schrijven! Dit warmte probleem is puur hardwarematig. Ze zouden een aantal koelelementen op verschillende chips moeten plaatsen en in de kast een aantal luchtopeningen meer moeten maken.

Voorlopig heb ik nog een aantal dagen om te testen ( buiten mijn AV meubel ). Ben benieuwd.

Groeten Skarsem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgriede
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 17:08
Gewoon omruilen dat ding. Heb mijn DP-558 nu zo'n maand en geen enkel probleem met hitte oid gehad terwijl hij toch onderop in een AV-meubel staat. Enkel de bekende problemen met hickups en vastlopers met afspelen gedownloade films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Misschien is dit niet het juiste forum, maar het is wel het meest actuele van dit moment.

Ik heb het helemaal gehad met KiSS en WWW.DIVXPLAYER.NL
Wat is er gebeurd…..
Al maanden zag ik ernaar uit om met de DP-558 aan de slag te gaan vanwege gewekte verwachtingen door lovende persrapporten over deze DVD-speler.
Op de HCC-beurs in november in Utrecht hakte ik de knoop door en kocht er een.
Vanaf dat moment was het leven een hel. Niets dan problemen met de DVD-speler. Firmware upgrade brachten geen oplossing voor de problemen. WWW.DIVXPLAYER.NL was bereid om de speler te repareren maar wilde niet omruilen voor een nieuwe, hoewel ik het probleem binnen een week na aankoop had aangemeld. Vervolgens maar zelf een RMA aanvraag bij WWW.KISS-TECHNOLOGY.DK gedaan en deze hebben hem omgeruild voor een nieuwe. Het kostte alleen 8 dagen voordat ik de DVD-speler terug in huis had. Waarom kon deze speler niet gewoon in Nederland omgeruild worden? Dit had een hoop tijd en ergernis gescheeld. Val een klant niet lastig met met tijdvretende procedures.

En toen begon de ellende weer overnieuw.

Opnieuw een RMA gedaan op 10 november 2004 maar tot op heden geen reactie.

Ik zou nu toch wel eens willen weten of er wel aan kwaliteitscontrole wordt gedaan bij KiSS?
Ook denk ik dat het zwaar aan klantenzorg ontbreekt gezien het feit dat er zoveel problemen zijn met de DVD-speler. Men stuurt immers opnieuw een defect DVD-speler aan de klant die van het begin af aan al geconfronteerd is met een defect DVD-speler.
Ik zit dus nu al een maand met een defecte DVD-speler waar ik nog niets mee heb kunnen doen.
Zeer, zeer frustrerend en teleurstellend!!!
Alleen als KiSS of DIVXPLAYER bereid is om mij op korte termijn een oplossing te bieden ben ik bereid deze woorden in te trekken.
Maar mijn advies aan iedereen die op dit moment op het punt staat een KiSS DVD-speler te kopen:
NIET DOEN!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMA was niet op 10 november maar op 10 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Gisteren mijn Kiss dp-558 ontvangen en mee getest. Gisteren dacht ik dat het een warmte probleem was omdat na verloop van tijd mijn speler steeds instabieler werd (vastlopers).

Vandaag weer een aantal testen uitgevoerd, maar dan met de DP-558 buiten mijn av meubel. Weer hetzelfde probleem. Nogmaals een aantal keer de reset-format-FW upd uitgevoerd maar zonder goed resultaat.

Ik heb nu besloten om het ding terug te sturen naar DivXPlayer.nl binnen de 7 dagen. Ik hoef er ook geen ander voor terug. Het ding is naar mijn mening defect en ik heb er geen vertrouwen in dat het op korte termijn goed gaat komen. Op zich jammer, want als het apparaat het goed doet is het erg aantrekkelijk om hem te gebruiken. Ik wacht nog wel een maandje of 2 a 3 en kijk dan weer serieus naar een Kiss speler.

Voor alle andere gebruikers en toekomstige gebruikers wens ik veel plezier en succes met hun KISS DP-558.

Later,
Skarsem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per ongeluk heb ik de video modus op component gezet terwijl het op SCART RGB is aangesloten en nu krijg ik dus (logisch) niets meer te zien. Ik probeer te resetten met Eject, Vuilbakje, 1 2 3 maar werkt niet. Moet je het op een speciale manier doen ofzo
Je moet Eject - RETURN - 1 - 2 - 3 drukken.
trouwens kan je het actief signaal kiezen vanop de remote control ook :-)
Op het werk hebben we dit ding nu al een tijdje kunnen testen en het doet alles behalve goed functioneren. De meeste DivX en XviD krijgt het nog niet halverwege afgespeeld of het beeld blijft hangen (bij bijna alle films), bij eentje heeft hij ongeveer 0,3fps, vaak schakelt hij zomaar over naar een andere film in het midden van de film, de controls werken niet wanneer je het zou verwachten dat ze dat zouden moeten doen, etc. Zelfs het opstarten van het ding lukt nog niet 100%. Zodra de On/Off knop op het toestel ingedrukt wordt, gebeurt er niets, behalve dat op de display de tijd en 3 streepjes komen. Dan moet ik hem uit en aan zetten via de remote. Dan moet ik wachten tot het ruis komt op beeld en dan kan ik pas in het menu gaan. Is dat normaal ofzo want ik zie in de verste verte niet hoe we dit toestel ooit aan een klant kunnen aanraden zonder hem in de zak te zetten. Versie van firmware is v1.1.0 geloof ik.
Dat van die drie streepjes is normaal.
Als je de speler aanzet, schakelt hij in Stand By nadat alles geladen is (NTP Time, schedule list etc)
Al de rest, het slecht afspelen en dergelijke word aan gewerkt (nieuwe fileplayer in de firmware)
Hij is inderdaad niet lekker lopend momenteel maar daar komt verandering, lievber snel dan laat, ook in mijn opinie.
Ik voel me echt een tweaker, maar sorry: ik heb het niet aangedurfd
Mijn eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat je de juiste keuze gemaakt hebt en ik zal je zeggen waarom :-) Je stelt geen belang aan DivX playback en als je de Sony combineert met een van de goedkopere toestellen DivX spelers, heb je toch hetzelfde? Juist :-) Wij trekken in ieder geval hard van leer tegen KiSS in het volgend jaar waar we tweede generatie spelers op de markt krijgen. Dit jaar zijn we erg tolerant geweest, maar dat veranderd drastisch.

Niettemin, als je een toestel wirll met recording, goeie menus, divx compatible en netwerk...
zit je niet "zo" slecht bij KiSS. Is echt een kwestie van leren omgaan met de limitaties en je ziet ze stap voor stap vooruitgaan.
Wij werken nauw samen met divxplayer en kennen totaal geen problemen met service.
Was het binnen de week en was het echt een probleem met de speler (hardware) of iets wat niet werkte zoals je verwachte?

De DP-558 is erg verbeterd met 1.1.1 en een nieuwe update komt eraan.
je zal echter moeten blijven rekening houden dat het nog steeds 1st generation is.

GrEeTz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 15:30 ]

Verwijderd

Hi-Jack,

Ben het niet helemaal met je eens met betrekking tot het service niveau van divxplayer.nl. Krijg nu niet eens meer antwoord op mijn mailtjes, site wordt niet geupdate (staat nog steeds dat er op 12 december een update komt met de inhoud "volgt").
Ik vind het niet netjes om mijn beklag via een forum te doen en ik weet dat de door mij gemelde problemen bij meer mensen voor komen (gekleurde beelden over mijn TV scherm als er niets in de DVD speler zit maar zelfs als ik een film afspeel) en mijn probleem met 0-bites op.

Ik zou het goed vinden als Kiss ons aangeeft wat hun release schema is en welke aanpassingen aan gewerkt wordt. Ik denk dat als ze nu melden dat er met alle macht aan het Out of Sync probleem wordt gewerkt dat daarmee een hoop rust wordt gecreeerd.

Een tijdsschema voor upgrades lijkt me ook goed. Ik herinner mij dat er een tijdsschema was maar dat deze niet meer gehandhaafd blijft (één keer per twee week een upfdate)

Ik waardeer je inzet en het zal niet meevallen de jongens van Kiss mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhhhhh...
Wat heeft een datum nou met service te maken?
Geef me even je website door en ik zal je zeggen welke info allemaal outdated is...

Divxplayer geeft de info weer van KISS en wacht op een nieuwe datum en als er tijd is zullen ze dat wel aanpassen. Als je een mail gestuurd hebt, zullen ze wel reageren maar daarom kan het niet altijd binnen de twee dagen en dergelijke... (Ik weet namenlijk van Paul dat ie wou reageren over het weekeinde wegens de drukte, het is namenlijk haast eindejaar en Paul geeft dan wel service en raad, maar eigenlijk moet je daarvoor naar KISS support. (Ik ben er zeker van dat je Paul zijn telefoonrekening niet wil betalen voor de kosten van tel naar Denmark alleen)

Tijdschema's en info zijn we mee bezig op MPC maar de info die we krijgen is daarom niet altijd juist of goed gepland. Het geeft een zicht op wat er mogelijk komt... Niet meer, niet minder :-)
KISS meekrijgen was moeilijk, nu niet meer. Ze werken mee...

Enfin...
Ik ga verder met mijn tests op DP-558...
Al die discussies zijn een tijdverlies omdat ze vanuit een persoonlijk standpunt komen en geen overzicht geeft van wat er allemaal reilt en zeilt en iedereen heeft recht op zijn opinie en wij gaan daar niet tegenin :-)

Freedom of speech :-)

GrEeTz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk dat het aantal klachten toch genoeg zegt, nee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jack

Even een reactie op je post. Een datum die afgegeven wordt wekt verwachtingen en als die verwachtingen niet uitkomen dan heb je kopers met teleurstellingen. Ik vind het netjes om dat gewoon even op de site aan te geven (kwestie van 5 minuten). Service is je klanten hoog in het vaandel houden.

één van je opmerkingen vind ik wel heel boeiend omdat ik uit je opmerking lees dat ik mij met mijn problemen moet melden bij Kiss. Ik ging er (in mijn onschuld) van uit dat ik mij de leverancier moest melden. Is dat een vreemde gedachte ?

Maar om even op de inhoud in te gaan, zie jij kans om een schema te publiceren wanneer we nieuwe FW's kunnen vrewachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kans zie ik wel want wij hebben de info van KISS verwachtingen
maar als ik zie dat men bij het verstrijken van een bepaalde datum spreken
van slechte service, heb ik mijn twijfels om het te doen :-)

Wat betreft de reactie van Sharkbyte, ja, reacties zeggen genoeg...
kijk maar eens na...

pricewatch: KISS DP-558 (80GB)
(Je kan daar ergens ook reacties lezen en 96% is positief.
Laat dan die paar slechtere ervaringen die 4% zijn waarop jij Divxplayer quoteert.)

Over het algemeen is de klanttevredenheid van divxplayer erg positief.
Dan moet je niet gaan hameren op een paar slechte ervaringen omdat een paar klanten effe iets minder goede zaken meemaken, erg voorbarig en weinig ruimdenkend. Iedere shop heeft wel eens een paar fouten gemaakt maar daarom hoeft het niet bestookt te worden als slecht...
Het moet een algemene opinie zijn en niet persoonlijk, ondanks dat er inderdaad wat mis is gegaan...

Enfin,
Ik ga deze aard discussies aan me voorbij laten gaan. Heb wel ander dingen te doen.

Groetjes
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de discussie ook niet op de dit forum doen en daar was mijn post ook niet voor bedoeld. Wel had ik een vraag over of ik nu naar Kiss moet of naar mijn dealer.

Overigens wil ik de indruk wegnemen dat ik niet tevreden ben met divxplayer. Integendeel, ze hebben me ongelofelijk snel kunnen leveren, de levering zag er netjes uit en de emails onderling zijn professioneel. Het enige wat ik heb aangegeven is dat het niet handig is op je site aan te geven dat er nieuwe (veel gewesnte) firmawre op 12 december gaat komen en die datum laten passeren zonder dat je op je site even melding maakt dat de Firmware blijkbaar vertraging heeft opgelopen.
Ik begrijp heel goed dat niemand hier in nederland (of belgie of waar dan ook) invloed heeft op de verschijningsdatum van fw maar ..............., nou ja de boodschap mag duidelijk zijn.

BTW , wanneer komt de volgende firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn opinie nog steeds in December, in de loop van volgende week.
Mogelijk word hij echter uitgesteld tot Januari als ik de geruchten hoor van
ondertitels die niet tijdig klaar geraken...

Is nog een open vraag...

GrEeTz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik val divxplayer niet aan hoor, absoluut niet :) Wat ik wil aanhalen is dat de problemen die er zijn bij toch veel mensen voorkomen. Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar als ik nog niet eens de helft van de films kan kijken die ik heb... En bugs, die er echt uit hadden kunnen gehaald worden voor ze verscheept werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal post van mij met negatieve zaken over de afhandeling van zaken, kan ik nu berichten dat ik deze week een nieuwe Kiss Dp558 heb opgestuurd gekregen.

Deze werkt tot op heden uitstekend, met uitzondering natuurlijk van de zaken die nog geregeld moeten gaan worden in de nieuwe firmware, zoals de ondertitels en het niet opnemen van reclame tussen de opgenomen tv-beelden, of wordt dat niet geregeld?

Het afspelen van normale CD's DVD's en het fast-forward skippen werkt nu perfekt.

E.e.a is geregeld door tussenkomt van de baas van divxplayer en bij mij naar tevredenheid opgelost.

greetz RJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RJ, kun jij mij aangeven waarom je hebt geretourneerd ? Ik heb ook een aantal problemen met mijn Dp558 en denk er ook aan om hem te laten omruilen.
Hoe lang duurde de hele procedure ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
Iemand al ervaring met de upscalefunctie van de DP-558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met een upscale functie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
DVD heeft een resolutie van 720 bij 576. Je kunt met de Kiss upscalen naar 1280 bij 720 of zelfs 1920 bij 1080. Aangezien ik een Epson TW200H beamer heb kan upscalen naar 1280 bij 720 (progressive via component) erg interessant zijn mits de kwaliteit van het upscalen goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je er geen antwoord op geven maar de bijgaande link is een forum die zeer veel antwoorden paraat heeft. Wellicht kun je ook informeren bij een nederlandse dealer ? Divxplayer.nl is een goed adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag @ Hi-Jack

heb jij al een voorlopige FW 1.1.2 om te testen ontvangen van Kiss ?

Ik zou toch graag met de kerst wat films gaan kijken MET ondertitels.

bij Divxplayer wisten ze nog niks over een eventuele uitgestelde release datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen 1.1.2 uitgegeven.
We weten wel el enkele dingen die mogelijk erin zitten (niks is zeker):

- Alfabetisch rangschikkent van files (en verschillende keuzes zoals groote, type ed)
- HTTP (programeren via Internet)
- Record button start opname 15 minuten (en per druk 15 mins erbij)
- Bericht on screen dat recording gescheduled is
- Ondertitels

Er gaan geruchten dat de firmware December niet haalt. Mogelijk word het dus Januari maar dat werd officieel nog steeds niet bevestigd. We blijven het volgen en geloven nog steeds dat KISS de release in December zal doen. ( Hopen dus, niet bevestigend :-) )

Enkele van deze hebben we reeds gezien maar het zat nog in test om te verifieren dat het elders geen problemen veroorzaakt. Een ding kunnen we alvast uitsluiten, reclame skippen zal er niet in zitten, denk niet dat KiSS hieraan zal voldoen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:03:
RJ, kun jij mij aangeven waarom je hebt geretourneerd ? Ik heb ook een aantal problemen met mijn Dp558 en denk er ook aan om hem te laten omruilen.
Hoe lang duurde de hele procedure ?
Neem even kontakt op via mijn msn account (zie profiel) heb je al toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RJ1956
Ik kan goed met mijn machine omgaan maar doe nooit iets met MSN. Zie je kans mij te mailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jack

Bedankt voor je antwoord, fijn dat we weten wat er op ons afkomt.Altijd fijn om op iets te wachten waar je bealng bij hebt.

Wet je hoe het zit met de nieuwe mediaplayer die Kis wilde maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... ook daar is weer een raar verhaal...
Qua support en playback lijkt het identiek te zijn, enkel is de debugging stukken beter zodat KISS team beter kan analyseren waar het fout gaat. Dat blijkt de voornaamste wijziging te zijn.

Iets beter en snellere playback zit er ook in maar uiteindelijk zal het resultaat of voordelen naar de eindgebruiker miniem zijn. Wel komt er ondersteuning van een totaal nieuwe subtitle engine die veel beter samenwerkt met de nieuwe mediaplayer...

Dan nog effe vertellen dat er nieuwe Dp-558 modellen zijn :-)
Revisie 9 genoemd. Deze bevatten een lichtjes bewerkte DP-558 case (geen afgeplakte gaten) en een nieuwe design can doos. Niks groots maar nu steekt er wel een antenne kabel bij...

Dan een goed woordje doen... (geen reclame)
De laatste levering DP-558 van KISS aan Divxplayer.NL waren Rev6 spelers.
Divxplayer heeft de lading geweigerd en Rev9 levering geeist en intussen verkregen.

Nieuwe bestellingen worden dus enkel met Rev9 voltooid via Divxplayer :-)

Netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 23:36
Ben zeer geinteresseerd in dit topic omdat ik ook van plan ben om een HD recorder aan te schaffen. De kiss-558 zou voldoen aan bijna al mijn wensen (als hij stabiel is), maar mijn belangrijkste wens kan hij nog niet vervullen, nl:

Ik wil in staat zijn om een programma op te nemen en dan bv een half uur later beginnen met kijken. Zolang de kiss dit niet kan zal ik hem nooit kopen, maar ik begrijp dat er aan gewerkt wordt. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alternatieven zijn er eigenlijk niet in mijn ogen, behalve zelf met windows mce te gaan proberen, weet iemand of mce deze wens wel kan vervullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Wat er ook gewerkt aan het "probleem" dat je een geprogrameerde opname niet kunt starten als je met de speler een DVD of een opname van de Harde schijf aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, de meeste antwoorden op de vragen kan je nalzen in ons KISS rapport :-)

Wegens de berperkingen in hardware design zijn er beperkte mogelijkheden.
Kijken van een opname zal uiteindelijk mogelijk worden omdat beiden over dezelfde "bus" kunnen.

Als we spreken over DVD gebruiken en opnemen (HDD) kan dat niet omdat er geen twee bussen gelijktijdig geladen kunnen worden op dit platform. Hetzelfde geld voor eventueel opname te doen terwijl je een andere film op de HDD bekijkt... Dit is niet mogelijk daar je de menu's en dergelijke niet kan bovenhalen terwijl je opneemt.

A la Time Shifting word het mogelijke een recording te bekijken die nog steeds aan het opnemen is. Andere multifunctionaliteiten zullen we moeten missen maar we krijgen er wel SMS services bij, internet services en dergelijke...

(Het word mogelijk om de Dp-558 te programeren met SMS en over het internet)

Vandaag nog even gehoord van KISS dat ze nog steeds hopen December aan te houden voor de nieuwe release... De eerstkomende dagen zijn hierbij van groot belang... (Ah ja, na de eerstkomende dagen zitten we in January :-) )

Groetjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:43:
Wel, de meeste antwoorden op de vragen kan je nalzen in ons KISS rapport :-)

Wegens de berperkingen in hardware design zijn er beperkte mogelijkheden.
Kijken van een opname zal uiteindelijk mogelijk worden omdat beiden over dezelfde "bus" kunnen.

Als we spreken over DVD gebruiken en opnemen (HDD) kan dat niet omdat er geen twee bussen gelijktijdig geladen kunnen worden op dit platform. Hetzelfde geld voor eventueel opname te doen terwijl je een andere film op de HDD bekijkt... Dit is niet mogelijk daar je de menu's en dergelijke niet kan bovenhalen terwijl je opneemt.

A la Time Shifting word het mogelijke een recording te bekijken die nog steeds aan het opnemen is. Andere multifunctionaliteiten zullen we moeten missen maar we krijgen er wel SMS services bij, internet services en dergelijke...

(Het word mogelijk om de Dp-558 te programeren met SMS en over het internet)

Vandaag nog even gehoord van KISS dat ze nog steeds hopen December aan te houden voor de nieuwe release... De eerstkomende dagen zijn hierbij van groot belang... (Ah ja, na de eerstkomende dagen zitten we in January :-) )

Groetjes
Zal een kaarsje opsteken helpen? O-)
Ik wil films kijken met kerst |:(

Groetjes,

Verwijderd

wel een beetje zuur dat er nu wel ineens een antenne kabel bij zit.

Ik heb speciaal een rechte aansluiting kabel moeten kopen omdat een rechthoekig blokje niet past.

links zit de scart in de weg, rechts de netwek kabel, boven de 'tv in' en onder mijn televisiemeubel.

Ook baal ik ervan te horen dat het niet mogelijk is DVD afspelen en opnemen tegelijk
en dat het ook niet in de toekomst mogelijk wordt gemaakt.

nou moet ik dus alsnog mijn oude DVD en Video terug in de kast zetten.
video om te kunnen opnemen als ik een divx met subs wil kijken en DVD als ik aan het opnemen ben op de dp-558.

is er niet een mogelijkheid om hardwarematig dit aan te passen ? ook al vervalt dan mijn garantie ?

Verwijderd

Nee, is niet mogelijk.
Er zijn weinig toestellen die dit kunnen en die het wel kunnen, liggen een stuk hoger in prijs.

Als je bedenkt dat de KiSS DP-558 ook maar 4MB geheugen heeft om mee te werken is wat de
speler wel kan of zal kunnen al een aardige prestatie.

Groetjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:02:
Nee, is niet mogelijk.
Er zijn weinig toestellen die dit kunnen en die het wel kunnen, liggen een stuk hoger in prijs.

Als je bedenkt dat de KiSS DP-558 ook maar 4MB geheugen heeft om mee te werken is wat de
speler wel kan of zal kunnen al een aardige prestatie.

Groetjes
Kan je even zeggen welke spelers dit wel kunnen? Deze functionaliteit is voor mij van primordiaal belang.

mvg

Verwijderd

http://www.physorg.com/news1092.html
Is wel geen DiVX speler maar ja... deze lijkt te kunnen wat de meesten eisen van de KISS.
Prijskaartje is natuurlijk aangepast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Enkele dagen geleden, sinds mijn zoektocht naar info over de DP-558, ben ik op dit forum gebotst. Ik heb ondertussen al een redelijk grootte hoeveelheid informatie over deze speler vergaard, niet in het minst door sommige uitstekende posts hier (danku Hi-Jack), en wou ook maar eens mijn mening kwijt.

Blijkbaar is het niet simpel een "goede" divx/dvd speler te vinden die aan al je verwachtingen voldoet, maar wanneer ik de specs van de DP-558 doorneem meen ik er toch een gevonden te hebben. Helaas zijn er blijkbaar nog enkele problemen mee, waar gelukkig blijkbaar wel aan gewerkt word. Maar toch blijf ik met een wrang gevoel zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik apprecieer de inspanningen van o.a. KISS, zeker wat betreft extra functionaliteit, maar ik ben toch van mening dat wanneer je een speler op de markt brengt met de belofte van een bepaald aantal functies, dat deze dan ook out-of-the-box die functies daadwerkelijk aan boord moet hebben.

Uit het, overigens uitstekende, verslag van de meeting tussen Hi-Jack en KISS hield ik het idee over dat KISS het blijkbaar normaal vindt dat de end-user eventuele problemen (alsook beloofde functies die gewoon niet aanwezig zijn of niet naar behoren werken) maar moet melden en dat ze er dan wel werk van zullen maken... Dit is jammer, maar al eerder aangehaald, dus laten we maar gewoon hopen dat het spoedig in orde komt en dat ze dit anders aanpakken met hun toekomstige produkten.

Tot slot: De DP-558 is een apparaat met zeer veel potentie en heeft, ondanks de problemen, nog steeds mijn interesse. Ik blijf voorlopig echter nog even de kat uit de boom kijken, o.a. omdat ik het mij niet kan permitteren een relatief duur apparaat aan te schaffen dat (nog) niet doet wat het zou moeten doen, maar ik heb er goede moed in... ;)

Ik houd dit topic zeker in de gaten.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-10 06:23

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Hallo ik heb sinds vandaag een DP-558 en bijna alles werkt goed alleen het opnemen wil niet:
Ik stel een tijd in (datum ook goed ingestelt) maar als het tijd is gebeurt er niks maar als ik tv aan het kijken ben en druk dan op de record knop dan neemt hij wel gewoon op.
Online radio kan je daar ook radio 538 en skyradio vinden of zijn het allen maar van die zelf maak zenders.

Voor de rest is het een prachtig ding en ben er heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Als je programeert moet de speler in stand by staan om op te nemen.
heb je de speler in gebruik, overruled dt de programmatie...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een normale DVD Kill Bill 1 (gekocht in de winkel, regio Europa) normaal afspelen ? Hij freezed regelmatig en moet even gereset worden. DVD ziet er schoon uit en geeft bij anderen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je momenteel niet.
Het ligt trouwens niet aan de firmware en dergelijke maar aan de Toshiba 1802 dvd-rom in de speler die op alle KiSS spelers problemen blijkt te geven waar andere drives die we getest hebben deze prolemen niet hebben.

Er is momenteel een rage aan de gang om de drives te vervangen door de gebruikers.
(ASUS E616P2 Black is onze aanrader als je hem vervngt)
Hierbij verlies je alle garantie op de speler.

Is dit geen oplossing voor je, dan kan je niet meer doen dan naar KISS support te mailen dat je
KiSS speler niet stabiel draait en je hiervoor snel een oplossing wilt. Wij raden dat standaard aan iedereen aan te doen, zo krijgt KISS een idee van hoe groot het probleem wel is.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jack

Bedankt voor je antwoord. Ik zal divxplayer een pail sturen met mij nprobleem en het verzoek dit probleem op te lossen. Ik neem aan dat zij mij zullen doorverwijzen naar Kiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Komt er wel een uitvoering van Kiss (opvolger van de 558 wellicht) welke wel kan opnemen en afspelen tegelijkertijd (ik bedoel dan geen timeshift). Vrijwel alle nu op de markt verkrijgbare DVD/HD recorders kunnen een opname maken en iets anders afspelen. Zelfs een geprogrameerdere opname hoort meestal tot de mogelijkheden
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.