Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in dat geval spreken we niet over sigma chips maar andere chips die geen divx aankunnen...
Anderzijds zijn er mogelijkheden maar in de duurdere klasse...

Tot heden heb ik geen zicht op producten van kISS doe dit gan aankunnen.
Kan best komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 18:21
Kiss DP-558 te koop

Aangezien het apparaat toch gewoon niet aan mijn wensen voldoet - ondanks z'n mogelijkheden, wordt ie alleen als 'videorecorder' gebruikt - en dit een plek voor mijn doelgroep is/lijkt, bied ik mijn dp-558 met laatste firmware hierbij te koop aan. EUR 340,- incl. scartkabel.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Shuttle G5 8300 M, maar aangezien deze ca. EUR 1340,- kost kan ik deze pas aanschaffen, wanneer ik m'n dp-558 verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:00
Waar woon je en wat is de leeftijd van het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Kan ik de Progressive Component uitgang tegelijkertijd gebruiken met de S-Video uit, oftewel aansluiten op een gewone TV en een Projector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Van het forum van MPEG-Playcenter.com begrijp ik dat er meerdere revisies in omloop zijn (Rev9 is de laatste en huidige). Wat voor verschil zit er in de Revisies en waar kan dit aan zien (aankoop eventueel tweedehands). Zijn er bepaalde revisies die beter kunt laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
Breda en ik heb hem nu zo'n 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:59:
Van het forum van MPEG-Playcenter.com begrijp ik dat er meerdere revisies in omloop zijn (Rev9 is de laatste en huidige). Wat voor verschil zit er in de Revisies en waar kan dit aan zien (aankoop eventueel tweedehands). Zijn er bepaalde revisies die beter kunt laten staan.
Vanaf Revisie 7 is de remote control ontvangst aangepast zodat hij beter reageert.
Ook de interference op de TV-Tuner is kwalitatief beter maar het verschil is klein.
De Manual is een nieuwe versie in rev9 en ook de DP-558 zwarte doos heeft een revisie gehad.
Op de PCB board zie je dat "losse" updates (manueel solderen) nu machinaal gebeurd is.

Kwalitatief zijn ze allen gelijk, enkel hebben nieuwere revisies net iets meer gebruiksgemak.
Aan de prijs dat onze vriend zijn DP-558 verkoopt, doe je zeker geen slechte zaak.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.1.2 versie is momenteel in test.
Als de tests goed verlopen, zien we hem eerdaags...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:14:
Hoe kan ik een normale DVD Kill Bill 1 (gekocht in de winkel, regio Europa) normaal afspelen ? Hij freezed regelmatig en moet even gereset worden. DVD ziet er schoon uit en geeft bij anderen geen problemen.
Ik heb net hetzelfde voor, maar met de DVD van Spring die ons dochterje heeft gekregen van de Kerstman. Je kan je haar ontgoocheling wel inbeelden toen de Kiss de DVD niet wilde spelen.

Ik ben heel dat gedoe grondig beu en heb hem nu op ebay te koop aangeboden.
De speler werkt voor de rest wel prima, maar al die "kleine" probleempjes worden me toch te veel. Ik ben er van overtuigd dat alles wel in orde komt met de speler, maar ik ben niet langer bereid te wachten. Ik ga een Windows Media Center 2005 kopen, dan bepaal ik zelf de software die ik wil gebruiken.

Hyperion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht mij te kunnen herinneren dat er iets in de maak was zodat je de HD van de speler kon bereiken (lees: bestanden van en naar kopieeren) vanuit de windows verkenner, is hier al meer nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:25:
[...]

Ik heb net hetzelfde voor, maar met de DVD van Spring die ons dochterje heeft gekregen van de Kerstman. Je kan je haar ontgoocheling wel inbeelden toen de Kiss de DVD niet wilde spelen.

Ik ben heel dat gedoe grondig beu en heb hem nu op ebay te koop aangeboden.
De speler werkt voor de rest wel prima, maar al die "kleine" probleempjes worden me toch te veel. Ik ben er van overtuigd dat alles wel in orde komt met de speler, maar ik ben niet langer bereid te wachten. Ik ga een Windows Media Center 2005 kopen, dan bepaal ik zelf de software die ik wil gebruiken.

Hyperion.
Dat probleem had ik ook en het bleek na uitvoerig testen door Divxplayer in de hardware te zitten, heb nu een neiuwe player met de laatste revisie en die werkt tot nu toe prima.

RJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De functies die eraan komen hebben onder andere eveneens HTTP access.
meer nog, je kan met je GSM de KiSS programeren.

KiSs zal dit snufje demonstreren op CeBit.
Ook Nero Digital zit eraan te komen voor de DP-558.

De release van de FW is uitgesteld tot Januari waarschijnlijk.
Zijn enkele veranderingen nodig na testen...

KiSS Press Releases:
http://www.kiss-technology.com/?p=pressreleases&v=users

BTW, kopen kan je voortaan via MPC Club Shop.
Dit is geen reclame dar we zelf niks verkopen maar via partners met kortingen.
Dus... was gewoon ter info...

Als ik nieuws krijg, horen jullie het ook weer.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 12:56

iop

ff een vraagje buiten alle problemen om: zou je er een touch screen op aan kunnen sluiten, hij heeft wel een vga, maar geen usb uitgang.....

zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/l_4523.jpg

just wondering

[ Voor 20% gewijzigd door iop op 01-01-2005 13:59 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Verwijderd

Aan FierceG

Is ie al verkocht? (heeft dit forum pm?)

Verwijderd

Hallo iedereen

Tijdje terug was ik zinnens om mij een DP-558 aan te schaffen ter vervanging van mijn videorecorder en DVD speler. Na wat research op het net kwam ik op dit forum terecht en na het lezen van deze ganse thread was ik eigenlijk niet meer zo happig op het apparaat. Ik zie wel dat KISS er werk van maakt om het ding te laten doen wat er van verwacht word. Nu met de nieuwe modellen die uitkomen zie ik door de bomen het bos helemaal niet meer.
Iemand suggesties: kopen die 558, wachten, één van de niewe modellen?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
Nee, hij is nog niet verkocht.
Je kan me emailen op: gerard6110@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:22:
[...]

Dat probleem had ik ook en het bleek na uitvoerig testen door Divxplayer in de hardware te zitten, heb nu een neiuwe player met de laatste revisie en die werkt tot nu toe prima.

RJ
Is er een manier om na te gaan welke revisie het toestel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Volgens mij hebben alle DP-558 dit hardware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KISS DP-558 te koop op ebay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Volgens mij duurt het nog wel even voordat de DP-600 serie uitkomt. Hij wordt deze maand gedemonstreerd op CES (http://www.kiss-technology.com/?p=news95&v=users). Ze zeggen wel dat hij ook deze maand te koop zal zijn, maar dat betekent meestal dat het nog wel een paar maanden duurt voor hij echt verkrijgbaar is. Bovendien moeten de apparaten uit deze nieuwe serie eerst weer door hun kinderziektes heen, dus voor je een fatsoenlijk werkend apparaat hebt... Ik zou persoonlijk nu gaan voor de DP-558.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Kan iemand mij vertellen hoe de responsetijd is van de afstandbediening van de DP-558? Reageert de speler dus snel op de druktoetsen van de afstandbediening? Is het net zo snel als de gemiddelde tv reageert op zijn afstandbediening?

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Nee, soms werkt het binnen de 500ms, maar soms kan je 2 seconden wachten (bv. in de menu's). Het is eerder een fout van de software / beperkte processing power, dan iets RC related.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
DP-588 niet meer te koop. Na eindelijk tijd om een en ander eens gooed uit te proberen, eigenlijk best wel tevreden en besloten om te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN HET WORD BETER...

We zijn klaar met een projectje.
Momentel is versie 1 te downloaden en morgen of binnen maximaal een paar dagen komt versie 2.

We hebben de NSLU2 aangepast om Media te kunnen serveren aan "alle" netwerk spelers van KISS. Dus nu kan je streamen zonder pc of kan je een HDD hebben in je DP-500 RevA, alleen staat hij op het netwerk en niet lokaal...

Versie twee is dan die met daarbovenop NBD waarmee je de HDD van de KISS speler in Windows en Linux (en andere OS waarschijnlijke ook) kan overnemen. je kan de files gebruiken, verwijderen, hernoemen en meer...

Er zijn enkele issues waar we aan blijven doorwerken...
Een korte inleiding vinden jullie hier:
http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=nslu2

Detail, NBD is geen probleem als de speler in stand by is.
Je hoeft de speler dus niet op volle toeren laten draaien.

Probleempjes:
Op de KiSS staan titles van de recordings ok maar door het gebruik van tekens als : in de naam
geeft windows verkorte versies weer in het 8.3 systeem. We hebben KISS reeds gevraagd hier een mouw aan te passen.

Als je de netwerkschijf reboot terwijl ie connectie heeft is er geen probleem.
Enkel zal je in sommige (of alle) gevallen, dan de kiss eveneens moeten herstarten.

We proberen morgen een kleine FaQ aan te maken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 08:00

takker

]HuT[ klaassenster

Ik heb de 558 ook al een tijdje en wordt er steeds handiger mee.

de recordings via FTP naar PC kopieren gaat ook
alleen Branden, zodat het in andere "gewone" DVD-spelers af te spelen is gaat nog niet echt.

zo'n VOB bestand omzetten met DrDivx naar avi en dan van daar naar DVD formaat en dat branden gaat wel, maar dat is een enorme omweg!

Iemand een idee (of proggie) waarmee het eenvoudiger is om zo'n VOB-bestand op de juiste manier op een DVD te krijgen?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n VOB bestand omzetten met DrDivx naar avi en dan van daar naar DVD formaat en dat branden gaat wel, maar dat is een enorme omweg!

Iemand een idee (of proggie) waarmee het eenvoudiger is om zo'n VOB-bestand op de juiste manier op een DVD te krijgen?
.vob kun je toch gewoon met Nero slepen naar de video map en fikken ??

Ik gebruik altijd Ulead moviefactory 2 om te fikken, kan ik gelijk een mooi intro tje maken met wat muziek enzo.

ik vind ulead nl betere kwaliteit als nero vision express en omdat ulead standaar de mainconcept encoder gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens al iets bekend over de 1.1.2 firmware ?

dalijk moet ik al mijn subtitles opnieuw gaan vertalen omdat er weer een nieuwe spelling wordt verzonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 08:00

takker

]HuT[ klaassenster

Dat geet niet met NERO, want als ik die vobtjes naar de viteo_ts map sleep, dan zegt ie dat dezen niet in het goede formaat gemaakt zijn!!!

zelfs na hernoemen naar video_ts.vob, video_0_01.vob etc (die standaard bestandsnamen op een dvd) dan zet nero ze wel in de map en kan ik het branden, maar dan is de dvd niet leesbaar in een gewone dvd-speler :'( :'( :'(

zijn die kiss VOB-tjes eigenlijk wel standaard DVD-files?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
zijn die kiss VOB-tjes eigenlijk wel standaard DVD-files?
Volgens mij wel. Is die VOB niet gewoon veel te groot? Ik zou de VOB opknippen in stukken van 1 GB (dat is vrij standaard). Volgens mij zijn er heel veel tools die dit kunnen (Dr.Divx?)

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat zijn ze niet. Je moet ze bewerken. Copieren naar een DVD gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:40:
Is er trouwens al iets bekend over de 1.1.2 firmware ?

dalijk moet ik al mijn subtitles opnieuw gaan vertalen omdat er weer een nieuwe spelling wordt verzonnen ;)
iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderweg.

Schijnt onderweg te zijn, wordt momenteel getest en wat denk je ?

Het Out Of Sync probleem zou opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede kiss-gebruikers...

ik heb sinds september 04 mijn Kiss DP 558. Na vele firmwares werkt hij ziendelings beter.. maar ik kan GEEN enkele dvd volledig uitzien. Telkens ik een dvd erinstop, blokkeert hij na +/- 15 a 20 minuten. Hiervoor is hij binnengeweest bij Kiss in Denemarken met als reden: "afspelen dvd blokkeert na +/- 15 minuten...", na 3 weken kon ik hem vandaag afhalen. Er zat een papiertje bij van Kiss zelf waarop stond dat hij 'gerepaired' is en geupgraded naar de laaste nieuwe firmare 1.1.1 en dat voor de rest geen andere fouten zijn gevonden.

Heb hem onmiddellijk aangesloten en een dvd laten afspelen (Road to perdition=originele!), maar bleef weer hangen na een kwartier!! Ik ben echt teneinde raad, wat zou het probleem zijn? Is het de software of de dvd lezer die kapot is ?? Please help me ! :'(

Zou het nuttig zijn als ik Kiss zelf een emailtje stuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens kijken bij http://www.mpeg-playcente...orums&file=viewforum&f=14
Veelal in het engels maar een actief forum waar meer van deze problemen beschreven staan. Het lijkt erop dat het probleem zit in de DVD speler, dat is een Toshiba 1802 en daar zijn meer problemen mee. Mijn advies ?

Gan naar je dealer, leg het uit en zij zullen je zeker verder helpen. Weet niet welke dealer je hebt maar je hebt 2 jaar garantie en het afspelen van een DVD zou op een DVD speler toch moeten kunnen.

Hoor graag hoe het afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Het probleem kan te maken hebben met de revisie van je speler. Ik heb mijn DP-558 twee weken en heb nog geen enkel probleem gehad met het afspelen van DVD's. De laatste revisie is rev 9. Als jij je DP-558 al hebt sinds september heb je vrijwel zeker een rev 6. Ik zou bij je dealer een apparaat van rev 9 eisen. Deze werken veel beter dan oudere revisies.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:33:
....dat is een Toshiba 1802 en daar zijn meer problemen mee.
Weet iemand of er in Revisie 06 van de DP-558 zo'n Toshiba 1802 zit?
En welke zit er in Revisie 09?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een revisie 6 (ligt inmiddels al een paar weken in Denemarken) en die had het probleem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
In revisie 9 spelers zit de Toshiba DVD drive.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, my mistake.... per ongeluk tweemaal plaatsing van mijn bericht.
Zal niet meer gebeuren. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 20:23 . Reden: vergissing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf sedert september 2004 in het bezit van een dp-558.
Ik heb er eigenlijk zo'n beetje mee leren leven.
Toen ik bij de zaak waar ik hem kocht mijn beklag deed over de vele kinderziekten in de dp-558 vielen ze compleet uit de lucht. Ik was blijkbaar de enige met klachten.
Naar mijn bescheiden mening mag Kiss toch iets vlotter komen opdraven met degelijke firmware upgrades die deze speler kunnen opwaarderen.
Divx over mijn netwerk vind ik super... maar ik mag niet gaan spoelen of ik krijg een freeze frame en dan kan ik herbeginnen. Een divx op cd of dvd in de player heeft hetzelfde resultaat.
In september lieten ze mij weten dat de term 'kinderziektes" hier niet van toepassing was. Nu zie ik vele maanden later dat heel wat dp-558 owners deze term zeer vlot weten te hanteren.
Ik kan eigenlijk maar hopen dat Kiss ons niet in de kou laat staan en van de dp-558 de machine maakt die ze in hun foldertje beloofden.
Ik heb nog even geduld... en hoop dat ze bij Kiss de nodige krachttoeren zullen doen om toch nog alles tot een successtory te maken.
Greetz, Super Blackbird 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiss heeft een hele grote groep beta testers.

Het probleem is alleen dat beta testers vaak gratis de produkten krijgen om te teseten en dat is bij Kiss niet helemaal het geval. Nee, ze willen dat we onze machine met een SMSje kunnen programmeren. Ik heb liever dat we een film kunnen bekijken op het ding.

Druk zetten op Kiss en leveranciers door regelmatig je ontevredenheid te uiten is het enige creatieve wat ik kan bedenken, maar blij ben ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39
Beste Mensen,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een apparaat met de functionaliteiten van de KiSS DP-558.
Tevens heb ik gisteren dit forum bekeken, dam als dit is afgerond kunnen jullie er een boek over schrijven.

De wensen die ik heb (HD recording, netwerkaansluiting, etc) komen volledig overeen met de specs. Maar nu mijn vraag... is het verstandig om z'n apparaat te kopen? (en deze vraag te stellen) Zoals ik het heb gelezen is het vanaf rev 9 best te doen? Ik stel deze vraag omdat ik op dit forum positieve reactie kan lezen en negatieve. Dit beïnvloed mijn beslissing of ik het wel of niet moet doen. Uiteraard is dit altijd nog mijn eigen verantwoordelijkheid, maar jullie mening stel ik zeer op prijs. _/-\o_

Cheers,

Konehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Ik heb zeer recentelijk een DP-558 gekocht en ben er gematigd tevreden over. De problemen die in deze thread besproken worden heb ik ook en de meeste valt mee te leven. Echter, het grootste probleem is dat bij opnames het geluid vaak asynchroon gaat lopen met het beeld. Het beeld klopt dus niet meer met het geluid. Dat is natuurlijk zeer vervelend. We wachten nu op een nieuwe firmware release waar in ieder geval dit probleem in is opgelost, maar het is onduidelijk wanneer deze komt. Waarschijnlijk ergens in februari. Ik zou afwachten met het kopen van de DP-558 tot deze firmware uit is en dan de verschillende forums in de gaten houden met reacties op deze firmware. Ik kan je in ieder geval beloven dat ik mijn speler terugstuur als het probleem met het beeld en geluid niet is opgelost is deze nieuwe firmware.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb vrijdag j.l 21 januari de Kiss-DP-558 aangeschaft. Ben er als het ware met open ogen ingetrapt omdat ik alles wat op dit forum staat heb gelezen en nog meer. Toch gedaan omdat ik op een of andere manier het gevoel kreeg dat er collectief zoveel energie wordt gestoken in verbetering wat vervolgens uitmondt in firmware.

De belangrijkste trigger voor mij was de mogelijkheid om gedownloade films af te spelen op mijn tv (Plasma schilderij van Philips) Nu kan ik dat ook maar dan moet ik met mijn laptop naar de huiskamer, kabel van tv tuner eruit trekken en kabel met laptop verbinden etc. Dus het leek mij mooi om Kiss in netwerk te hangen met mijn computer. Heb ethernet kabeltje onder de vloer getrokken. Dus alles voorbereid.

Van het weekend aan de slag. Resultaat: geen TV beeld. Kanalen worden wel gezocht, ik hoor ook het geluid maar ik krijg horizontale strepen te zien. Eerst nog aan een andere tv gehangen om te kijken of het daar misschien aan lag. Ook de Kiss rechtstreeks in de meterkast aan de (TV)kabel gehangen met klein tv'tje om te kijken of het misschien aan kabelsplitters lag. Nee dus. zelfde resultaat.

Maandagochtend 9 uur direct met Kiss gebeld . Aardige jongen aan de telefoon zegt dat mijn tv tuner kapot is en dat ik hem maar moet omruilen.

Heb ik dus vandaag gedaan bij prijzenslag.com die een einkel hebben in Haarlem waar ik in de buur woon. Heb meteen een rev 09 geeist (ik had rev 07).

maarnu: NU SLAAT DE TWIJFEL TOE of ik misschien niet gewoon mijn geld moet terug vragen in plaats van te wachten op een andere. Waarom ? Omdat ik net een advertentie lees van nota bene de Aldi die een Titanium MD 8383 XL Pc in de aanbieding hebben met TV tuner, 250 Gig harde schijf etc etc maar OOK met scart aansluiting en ook met afstandsbediening en ook met CD Brander.

Kortom , met een echte PC kan ik alles doen wat met de KISS ook kan, inclusief tv programma';s opnemen met time shift (staat in de advertentie) . Ik kan direct op mijn tv films downloaden ne met BS player afspelen, geen problemen met ondertitels ets, maar ik kan ook vanaf mijn luie stoel met toetstenbord en muis gewoon op mijn tv internetten.

1 probleempje ook al s het bij de Aldi hij kost wel EUR 1089 en dat is bijan 2x zoveel als de KISS.

Ik ga zo maar eens slapen en morgen ga ik een knoop doorhakken. De vraag is natruurlijk of de winkelier mij nu alsnog mijn geld teruggeeft. Maar goed, ik ben toch benieuwd wat jullie er van denken

groet

luchtman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Ik heb mijn twijfels met Medion spullen. Ik heb zelf een Medion laptop. Na installatie van sp2 voor Win Xp kreeg ik problemen met de Wifi kaart. Medion gemaild, geen reaktie. Daarna Medion gebeld. Ze geven TOTAAL GEEN support op sp2 omdat de laptop gekocht is met sp1. Rare redenering, dan kun je dus nooit updates van drivers installeren, behalve degenen die Medion zelf aanbiedt op de website en daar worden zelden updates van drivers geplaatst. Ze waren totaal niet bereid om me te helpen.
Bij Kiss ligt dit heel anders. Alhoewel er problemen zijn met de huidige firmware lijkt het erop dat ze nu beter luisteren naar consumenten en echt hun best doen om binnenkort een betere firmware op te leveren. Ik kan je echter verzekeren dat ik mijn DP-558 terug zal brengen als de volgende firmware (1.1.2) niet de meest vervelende problemen verhelpt!

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kiss home-page staat als het ware in mijn hersenpan gebrand.

Elke dag ga ik toch maar even checken of die volgende firmware-upgrade al te rapen valt...
En elke keer steeds weer en weer... snif.... ze mogen wat meer tijd hebben... maar de volgende zal toch wel flink de moeite moeten zijn... anders staat er straks nog een DP-558 ter veiling aangeboden op Yezzz of Ebay...

Voor die prijs had ik toch wel net iets meer verwacht... ben al eigenaar sedert september 2004 en mijn flesje geduld is bijna leeg.

Greetz,

Super Blackbird :( })

I love the outside of my dp-558... but the inside is what makes me really mad ! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 21:40 . Reden: zetduiveltje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39
Beste G_Kracht, luchtman en Jürgen,

Bedankt voor jullie duidelijke reacties. Wat vervelend als je een product koopt dat deze niet volledig aan je verwachting voldoet!

Ik heb een beslissing genomen, ik wacht nog even.
Ik zal dit forum goed in de gaten houden!

En zodra ik er één heb zijn jullie de eerste die het weten! ;)

Cheers,

Konehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor... we zijn in de maand }) februari aangekomen... heeft er al iemand iets specifieker nieuws wat de aankomende firmware uptdate voor de dp-558 betreft ?

:( Hopelijk stellen ze het niet uit tot het einde van deze maand... :(

Greetz, _/-\o_

Jürgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichten op andere fora zullen je niet positief stemmen.

Het zou in februari komen maar waarschijnlijk op het laatst.

Don0t kill the messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt er gek van. Net de DP-558 gekocht en direct gezeik. Eigenlijk zo veel dat je
alleen daar mee bezig bent. Ik vind elektronica best leuk maar voor zo veel
geld zo veel gezeik??????

Bij het vaste lopen op een MPEG-4 film vanaf mijn computer kan je dat ding
alleen maar uitzetten en wat gebeurt er geen beeld bij de TV kanalen. Wel geluid.

Ben gaan lezen en lees 100'en verschillende problemen.
Ik weet het niet maar dan vraag je je toch af. Helaas want de opties en mogelijkheden
zijn geweldig en veel belovend.

Ik kan iedereen maar 1 ding aanraden. Wacht bij elke Kiss player tot er minimaal
een aantal firmware versies uitgegeven zijn. Dan krijg je iets wat past bij je verwachtingen.

Weet nog niet hoe het staat met de Toshiba DVD speler. Maar ik verwacht dat die
ook nog verrassingen gaat geven. Midden in een film en zo. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de 1e week van februari zit er al weer op.

zou er misschien dan in de 2e week een firmware met subtitle support komen ?

Ik ben er in ieder geval goed ziek van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een meeltje gehad van Kiss. Ze zijn aan het werk en ze komen (hopen ze) snel met een firmware. Weet alleen niet of zij fast and quick ook vertalen met snel. Zou kunnen dat ze daar in Denemarken hele andere betekenis aan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:00:
.... Weet alleen niet of zij fast and quick ook vertalen met snel. Zou kunnen dat ze daar in Denemarken hele andere betekenis aan geven
In Denemarken betekent het "aan het lijntje houden" vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Ben sinds gisteren ook in het bezit van de 558 en natuurlijk vandaag aan het 'ontdekken' geslagen. :Y) Tot nog toe wat kleinigheidjes tegen gekomen, maar over het algemeen moet ik zeggen dat het goed functioneert. 1 van de punten waar ik tegen aanloop is de Online opties, zoals webradio, hij blijft melden dat hij geen verbinding kan maken terwijl ik wel degelijk via ftp bij de kiss kan komen. IP instellingen zijn dan ook zoals ze behoren, gezocht bij Kiss ea maar tot nu toe nix. Iemand hier een idee wat er mis zou kunnen zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door k-oz op 13-02-2005 14:36 ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk dat je gaat ontdekken dat je een ongelooflijk domme aankoop hebt gedaan.. Het apparaat is niet af en het is onbegrijpelijk dat een fabrikant zoiets op de markt brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al vanaf begin deel 2 en er vallen me continu een aantal zaken op: er wordt beloofd om bepaalde bugs op te lossen en er worden releases van nieuwe FWs beloofd op bepaalde datums. Geen van deze zaken wordt door KiSS nagekomen.

Het is ongelofelijk dat jullie 600 Euro voor zo'n apparaat hebben uitgegeven: 600 euro dat is meer dan 1200 gulden voor zo'n brak apparaat. Meer dan 1200 gulden voor iets dat brak werkt en het enige wat het moet doen is filmpjes en mp3s afspelen. Ik raad nieuwe kopers dan ook aan om eerst deze thread door te lezen en vervolgens uit te gaan zien naar een andere speler: MCE2005 bijvoorbeeld: werkt wel en geen geouwehoer.

Ik heb nooit een KiSS gekocht, maar collega's wel. Ze reageren nu zoals velen hier. Hoe kun je daar 600 Euro voor uitgeven. Je leest hier en op andere forums dat het niet werkt en toch worden die dingen gekocht.

Ik vind het ook leuk om te lezen dat er hier mensen zijn die zo'n ding kopen, het helemaal gewelidg vinden en een paar kleine bugs melden als: vastlopers, groene schermen en het niet kunnen afspelen van dit of dat... mensen.. je hebt er meer dan 1200 gulden voor gegeven.

De druk van dit forum en andere forums kunnen niet eens ervoor zorgen dat jullie geen ondertitels kunnen zien :)
Deze jongen is zeer tevreden van zijn MCE2005 (en nog goedkoper ook). Ondertitels bij elke film hier. Prutsen jullie hier nog maar wat verder. Tjonge jonge.

Enne... ga nu aub niet meteen op de nieuwe lijn van KiSS springen, maar wacht gewoon eerst eens een half jaar af om te zien dat het toch niet werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, soms denk je dat een aankoop goed is. Nij de meeste aankopen geldt dat want als je dat gevoel niet hebt dan zou je niet aankopen.

In potentie is de Kiss een perfect apparaat en ik hen nu een tweede Kiss.. De eerste was een eenvoudige DVD DIVX player en ik heb daar veel plezier van (gehad).

Ik denk en ben er (nog steeds) van overtuigd dat de DP 558 datgene in huis heeft waarvoor ik het heb aangeschaft. En ja, 600 euro is veel , heel veel geld maar als ie gaat doen wat ie zou moeten doen dan is het nog steeds veel geld maar het is het waard,

Tja we wachten af en over een jaar weet jij en ik of we het aan het rechte eind hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, iedereen moet er natuurlijjk mee doen wat hij wil.
Maar ik vind het zeer triest dat KiSS een apparaat op de markt brengt voor meer dan 1200 gulden wat niet eens zijn werk goed doet (vanaf de lancering niet en nu nog al niet)

Het lijkt er meer op dat de huidige kopers een soort test users zijn. Ik vind het triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Ben het met iedereen eens die zegt dat Kiss meer aand8 aan het eindproduct had moeten schenken, en ja het is waarschijnlijk te vroeg gereleased. Echter ben ik nog niet een vergelijkend apparaat tegen gekomen voor 519 euro's (1144 gulden :) ), en dat is ook voor mij de reden geweest om over te gaan tot aanschaf. Ja, het is heel vervelend als je de kiss moet herstarten om een audio cd af te spelen, onoverkomelijk? nee.... ja het is vervelend dat ik niet een divx of xvid vooruit kan spoelen... ligt dat aan de speler? mogelijk, wordt dat aangepast? mogelijk... voor mij niet heel erg belangrijk moet ik zeggen vandaar dat ik daar wel mee wil leren leven, ik krijg er andere zaken voor terug.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

dopplepost :(

[ Voor 98% gewijzigd door k-oz op 14-02-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-oz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:41:
Ben het met iedereen eens die zegt dat Kiss meer aand8 aan het eindproduct had moeten schenken, en ja het is waarschijnlijk te vroeg gereleased. Echter ben ik nog niet een vergelijkend apparaat tegen gekomen voor 519 euro's (1144 gulden :) ), en dat is ook voor mij de reden geweest om over te gaan tot aanschaf. Ja, het is heel vervelend als je de kiss moet herstarten om een audio cd af te spelen, onoverkomelijk? nee.... ja het is vervelend dat ik niet een divx of xvid vooruit kan spoelen... ligt dat aan de speler? mogelijk, wordt dat aangepast? mogelijk... voor mij niet heel erg belangrijk moet ik zeggen vandaar dat ik daar wel mee wil leren leven, ik krijg er andere zaken voor terug.
Tja en als jij die brakke (niet)functionaliteit wilt voor 1144 gulden dan neem je dat kennelijk op de koop toe. Iedereen moet dat voor zich uitmaken inderdaad.

Ik weet wel dat een laptop of zo of MCE2005 dezelfde functionaliteiten biedt (die wel werken) wat nog eens veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vakantie 6 tv-programmas geprogrammeerd om op te laten nemen met de speler. Nu ben ik terug en zie ik dat er maar 1 is opgenomen! De harde schijf zit niet vol (er staat 37 gb op) en als ik via de ftp op de schijf kijk in de map pvr, staan er wel idx en vob-bestanden van de verschillende programmas, maar zijn deze maar 0 kb groot.
Weet iemand waar dit aan ligt? Iemand ooit hetzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 925013

de reden dat ik en menig ander een Kiss DP-558 hebben aangeschaft is omdat er al vele zeer tevreden Kiss gebruikers zijn.

mijn besluit tot aankoop was omdat enkele vrienden van me een DP-500 hebben en deze werken perfect.

een beetje cynisme vind ik leuk maar naar mijn oordeel ben je wel een beetje aan het trollen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De DP-558 is zeker weten een super apparaat, Kiss heeft alleen een beetje verkeerde supply chain management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
MCE2005 veel goedkoper? Dat vraag ik me af.

Als je 'n mooie kast wil die bij je overige (audio)apparatuur past. Het systeem fluisterstil moet zijn etc. Ben je alleen al heel wat geld kwijt.

Wil je daarnaast hoogwaardig beeld hebben op 'n analoge TV en dus geen genoegen neemt met de kwaliteit van de tvout van 'n normale grafische kaart. En natuurlijk alle software legaal aanschaft. Dan kom al gauw aan 600 euro als je zelfs niet meer kwijt bent.

Ben zelf ook aan het kijken voor 'n alternatief voor mijn videorecorder. Wat ik als minimale mogelijkheden wil zijn oa: opnemen op 'n harddisk, timeshiften, opnames kunnen benaderen via 'n pc en afspeelmogelijkheden voor mp3 en Divx/XviD.

Ik moet toch zeggen mijn interesse dan uit gaat naar de kiss, ondanks alle problemen die ik daarover lees. Want alle MCE2005 combinaties die ik tot nu toe gezien heb (in winkels en bij collega's/vrienden), zijn me of te lawaaierig of hebben slecht beeld op 'n analoge TV. Bij digitale schermen of beamers is dit natuurlijk 'n ander verhaal maar dat word me te duur.

Maar voordat ik een beslissing neem, wacht ik eerst even af wat de komende updates van kiss brengen en wat jullie reacties daarop zijn.

Ik wacht ongeduldig en met spanning af :)

[ Voor 3% gewijzigd door HendM op 14-02-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

ook ik ben op zoek naar een HD recorder met een of andere vorm van EPG.
De kiss is eigenlijk de enige waarin alle opties zitten die ik graag zou willen hebben EN hij is ook niet al te duur.

Als ik hem koop gaat ie voor 98% als videorecorder dienst doen.
Dus gewoon opnemen via EPG en weer afspelen.

Dit forum weerhoudt mij er eigenlijk van om dit apparaat te bestellen.

Wat ik me eigenlijk afvraag: is de kwaliteit van de opgenomen video voldoende en werkt de EPG opname mogelijkheid naar behoren. Zo nee, zijn er alternatieven in dezelfde prijsklasse.

ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ook wel dat je dan voor minimaal 600 Euro spullen moet kopen, geldt niet helemaal voor mij, daar ik veel spare parts heb, maar dan heb je een degelijk systeem. Ik blijf dit topic in ieder geval in de gaten houden... ben benieuwd naar de nieuwe KiSS lijn (bug free???) en nieuwe FWs voor deze jongen. Ik volg het nu meer dan een klein half jaar en toch zijn ze er nog niet in geslaagd te voldoen in hetgeen ze zelf beloven.

@Piens
Veel verschillendefabrikanten bieden tegenwoordig EPG aan in hun HDD DVD recorder (Pioneer, Philips) kijk vooral nog rond, want ik weet dat de Pioneer bijvoorbeeld werkt als een zonnetje. Al is de prijs niet navenant, kun je geen divx zien, heb je geen netwerkmogelijkheden... maar koop je een apparaat wat tenminste in elk opzicht wel werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vandaag een KiSS speler koopt, kost hij nog 490 Euro (MPC Club Shop) en komt hij in de vorm van een rev09 waar de algemene opinie duidelijk is, het werkt zoals het hoort als je de limieten in gedachten houdt. Daarboven is de FW met ondertitels en heel wat verbeteringen "close to finish".

persoonlijk ben ik al 6 weken met KISs deze FW aan het testen voor MPC en we werken ernaartoe een release te doen die in alle opzichten dicht aanleunt tegen de eisen van de eindgebruiker, binnen het mogelijk, dus DVD en opnemen gelijktijdig hoort hier niet bij.

The Out Of Sync is history (in de tests).

Als we spreken over een HTPC, dan heb je inderdaad een heel degelijk systeem, maar die vergt ook heel wat onderhoud want het is en blijft een PC. Voor de leek is dat geen optie, voor de stroomrekening al evenmin dus als je het op langere duur bekijkt, is het een goed oplossing maar een duurkoop.

Ik denk dat we duidelijk het onderscheid moeten kennen tussen een PC en een stand alone DivX DVD speler. De prijs van de KISS is en blijft hoog maar uiteindelijk, als je duidelijk vergelijkt met verschillende andere modellen en zelfs grote merken, kom je tot het resultaat dat de kISs op punten tekort schiet maar op andere punten met gemak de concurrentie verslaat...

Elke aankoop is en blijft een persoonlijke overweging...
Met de nieuwe serie (600 reeks) hopen we allen dat KISs eindelijk producten kant en klaar op de markt brengt en zoniet, zullen er een resem anderen staan die het wel doen...

Daar zijn ze zich van bewust en intern is er heel wat geschuif en vergroting aan de gang om dat waar te maken + de samenwerking met de open communities loopt beter als ooit. Resultaten van die samenwerking zien we in de release van de DP-1000 FW die erg verbeterd is, was het niet voor die 3.35 bug maar ook die is ondertussen gefixed (release komt eraan, hopelijk nog deze week).

De Dp-1500 is released en beter dan ooit, Dp-1504 is sterk verbeterd (momenteel in test) en Dp-558 (eveneens in test). De Dp-50x is kant en klaar en klaar voor release maar geen datum is beschikbaar...

Groetjes
Jack (Hi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jack

Met belangstelling je post gelezen. Ben zeer geiterresseerd en inmiddels in het bezit van een 558. Mij verbazen 2 opmerking hogenlijk. Namelijk dat er een machine komt (de 6**) die eindelijk voor de markt bestemd is. En die van mij dan ? Is dat een tussen release ? Heb ik iets verkeerds gekocht ?

Een tweede is je lange testduur. 6 weken testen is heel lang. Ik wil je best meehelpen met testen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Is al bekend wanneer de 600 serie (in nederland) beschikbaar komt, of is ie al te koop. Heb gehoord medio maart, maar weet niet of dat waar is.

Neem aan dat er dan ook een opvolger komt voor de 558, zal deze veel extra mogelijkheden hebben of is dat nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed verhaal Jack.

Ik kan onderschrijven dat een HT-PC veell onderhoud met zich mee brengt.
Na een jaar HT-PC heb ik er eigenlijk meer aan geknutseld dan er eigenlijk gebruik van gemaakt. Tot ongenoegen van mijn vrouw ;-)

6 weken testfase vind ik niet zo lang, maar ik denk dat de gebruikers na het uitkomen van de nieuwe FW meer bugs vinden dat jullie in zes weken er uit kunnen testen. Waarom kiezen jullie er niet voor beta releases van FW uit te brengen?

is er al ergens info over de 6** serie voor ons te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hi-Jack,

weet jij of Kiss ook bezig gaat zijn met een 558 achtig apparaat wat wel gelijktijdig kan spelen en opnemen ??

-----
en we wachten met spanning af wat de nieuwe FW ons brengt.

Ik ben het er trouwens mee eens dat een Beta FW beschikbaar moet zijn voor degenen die hun steentje willen bijdragen aan het versnellen van een FW release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wanneer die nieuwe FW uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:05:
Enig idee wanneer die nieuwe FW uitkomt?
Als we naar het verleden kijken en de beloften van Kiss vergelijken met hun werkelijke releases, dan mag je rekenen dat de nieuwe FW er zal zijn tegen 2006. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verwachting is dat de nieuwe FW eind februari begin maart zal komen. Maar ik onderschrijf de vorige posters, het is en blijft een lastig verhaal voor KISS om de beloften te houden.

Hou de moed erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
Dit is eigenlijk een post voor de (toekomstige) juristen onder ons.

Mijn DP-558 tijdens de HCC-dagen gekocht, na een hele tijd beloftes van (naar ik aanneem) "Hi-Jack van divxplayer.nl" aangehoord te hebben, ik zeg bewust beloftes, omdat lang niet alles wat beloofd werd in de brochure of op internet, getoond werd; ook niet na herhaaldelijk vragen.

Thuisgekomen met het apparaat met Firmware (ik dacht 1.0.7) deed het apparaat niet wat ervan verwacht mocht worden. De volgende dag direct ermee teruggegaan, om de koop ongedaan te maken. Blijkbaar had hij al vaker met dat bijltje gehakt, want hij verdedigde zich direct dat het geen ''Aankoop op afstand'' betrof en ik dus geen recht had op de week bedenktijd, vooral ook omdat ik het apparaat aangeschaft had na uitvoerige demonstratie (wat dus niet het geval was). Ik vond op dat moment/eigenlijk nog steeds dat hij me een kat in de zak verkocht had en dus recht op annulering van de koop (of een korting?)

Verder wees hij mij erop dat de week erop er een nieuwe firmware beschikbaar zou zijn welke alle problemen zou oplossen. Ook beloofde hij me de volgende dag zelf op te bellen, om het apparaat geheel aan de praat te krijgen.

Daarna zelf naar FW 1.0.8. geflashed.

Nooit een telefoontje gehad (uiteraard zou ik haast willen zeggen).

Ondertussen zijn we aangekomen bij FW 1.1.1, waarmee een hoop dingen zijn opgelost, maar films langer dan 4 Gb, ofwel kleine 2 uur, kan ik niet meer opnemen?! (met 1.1.0 wel). Nu is dit voor mij niet zo bezwaarlijk - 95% van mijn films neem ik op via m'n PC; de KISS wordt hoofdzakelijk gebruikt om kinderprogramma's op te nemen - maar het apparaat voldoet gewoon nog steeds niet. Ook de netwerkverbinding naar de PC is zooooo traaaaag. Een film via het netwerk tussen m'n PCs gaat in een kleine 20 min.; vanaf de KISS naar m'n PC duurt het 2-3 uur! Moet je onderhand een planning op na houden wanneer je dat het beste kunt doen.

Kunnen we gewoon niet met z'n allen een vuist maken en een kort geding aanvragen of ze voor de rechter dagen (heb ik tenminste nog iets aan m'n rechtsbijstandverzekering)? Ik vind gewoon dat al dit soort praktijken gewoon eens op moet houden - of je verkoopt iets wat doet wat je beloofd, of je verkoopt in het geheel niets; maar zeker geen halfgare producten! En die zoethouder van een komende firmware ... laat me niet lachen (die wordt al sinds december beloofd ... sorry, "beloofd" komt wel vaak voor in deze post, maar dat is waar KISS het beste in is - hoe lang werd het apparaat zelf niet beloofd?); wat KISS betreft zijn nu de grootste bugs eruit en kunnen we doodvallen; ze besteden nu hun aandacht liever aan een product wat WEL klaar is voor de markt (zie post Hi-Jack d.d. 15 februari 2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:24:
Ok,

ook ik ben op zoek naar een HD recorder met een of andere vorm van EPG.
De kiss is eigenlijk de enige waarin alle opties zitten die ik graag zou willen hebben EN hij is ook niet al te duur.

Als ik hem koop gaat ie voor 98% als videorecorder dienst doen.
Dus gewoon opnemen via EPG en weer afspelen.

Dit forum weerhoudt mij er eigenlijk van om dit apparaat te bestellen.

Wat ik me eigenlijk afvraag: is de kwaliteit van de opgenomen video voldoende en werkt de EPG opname mogelijkheid naar behoren. Zo nee, zijn er alternatieven in dezelfde prijsklasse.

ik hoor het wel
De kwalitieit is afhankelijk van de instellingen. Ik neem zelf altijd op de hoogste stand op SHQ
De opname kwalitiet is prima/perfect. EPG werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FierceG schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:15:
Dit is eigenlijk een post voor de (toekomstige) juristen onder ons.

Mijn DP-558 tijdens de HCC-dagen gekocht, na een hele tijd beloftes van (naar ik aanneem) "Hi-Jack van divxplayer.nl" aangehoord te hebben, ik zeg bewust beloftes, omdat lang niet alles wat beloofd werd in de brochure of op internet, getoond werd; ook niet na herhaaldelijk vragen.

Thuisgekomen met het apparaat met Firmware (ik dacht 1.0.7) deed het apparaat niet wat ervan verwacht mocht worden. De volgende dag direct ermee teruggegaan, om de koop ongedaan te maken. Blijkbaar had hij al vaker met dat bijltje gehakt, want hij verdedigde zich direct dat het geen ''Aankoop op afstand'' betrof en ik dus geen recht had op de week bedenktijd, vooral ook omdat ik het apparaat aangeschaft had na uitvoerige demonstratie (wat dus niet het geval was). Ik vond op dat moment/eigenlijk nog steeds dat hij me een kat in de zak verkocht had en dus recht op annulering van de koop (of een korting?)

Verder wees hij mij erop dat de week erop er een nieuwe firmware beschikbaar zou zijn welke alle problemen zou oplossen. Ook beloofde hij me de volgende dag zelf op te bellen, om het apparaat geheel aan de praat te krijgen.

Daarna zelf naar FW 1.0.8. geflashed.

Nooit een telefoontje gehad (uiteraard zou ik haast willen zeggen).

Ondertussen zijn we aangekomen bij FW 1.1.1, waarmee een hoop dingen zijn opgelost, maar films langer dan 4 Gb, ofwel kleine 2 uur, kan ik niet meer opnemen?! (met 1.1.0 wel). Nu is dit voor mij niet zo bezwaarlijk - 95% van mijn films neem ik op via m'n PC; de KISS wordt hoofdzakelijk gebruikt om kinderprogramma's op te nemen - maar het apparaat voldoet gewoon nog steeds niet. Ook de netwerkverbinding naar de PC is zooooo traaaaag. Een film via het netwerk tussen m'n PCs gaat in een kleine 20 min.; vanaf de KISS naar m'n PC duurt het 2-3 uur! Moet je onderhand een planning op na houden wanneer je dat het beste kunt doen.

Kunnen we gewoon niet met z'n allen een vuist maken en een kort geding aanvragen of ze voor de rechter dagen (heb ik tenminste nog iets aan m'n rechtsbijstandverzekering)? Ik vind gewoon dat al dit soort praktijken gewoon eens op moet houden - of je verkoopt iets wat doet wat je beloofd, of je verkoopt in het geheel niets; maar zeker geen halfgare producten! En die zoethouder van een komende firmware ... laat me niet lachen (die wordt al sinds december beloofd ... sorry, "beloofd" komt wel vaak voor in deze post, maar dat is waar KISS het beste in is - hoe lang werd het apparaat zelf niet beloofd?); wat KISS betreft zijn nu de grootste bugs eruit en kunnen we doodvallen; ze besteden nu hun aandacht liever aan een product wat WEL klaar is voor de markt (zie post Hi-Jack d.d. 15 februari 2005)
Idd als er wordt afgesproken door M van Divxpplayer dat hij terugbelt kun je wachten tot je een ons weegt. Hij verschuilt zich achter het feit dat hij het zo druk heeft. Zelfs op email reageert hij niet.
Dan kun je beter zorgen dat je in kontakt komt met de echte baas, want die regelt de zaken naar behoren af. De firmware is en blijft een probleem, wordt steeds uitgesteld en ondanks de goede bedoelingen van hi-jack vindt ik 6 weken testen toch wel wat lang. Doe dan een tussen release waar de ondertitels in geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
Ik ben dus van plan om elke keer wanneer die DP-558 iets niet doet het hier te posten; 'ns kijken wie hier aan het langste eind gaat trekken. Wat niet eens zo veel zal zijn, omdat ie hoofdzakelijk als vervanger voor de videorecorder dienst doet; maar daarvoor al niet geschikt is!

Gisteravond geen volledige Amadeus. Is echt wel langer dan 3,99 GB (wat het maximum is bij mijn speler?!)

Als KISS het lef heeft biedt men mij/ons dus de echt werkende vervanger aan, zodra deze op de markt komt; tot die tijd nodig ik iedereen uit om ook te blijven klagen - sterker nog om de KISS producten te boycotten; laten we dan in ieder geval op die manier proberen samen sterk te staan.

Anderzijds stel ik voor - als pro-deo productontwikkelaars - om een klachten/wensenlijst op te stellen wat we graag verbeterd willen zien met prioriteit, zodat KISS aan kan geven wat hardwarematig kan en niet kan en wanneer, en dit dan ook nakomen, maar ook dat KISS zich niet kan verweren, omdat de problemen niet bekend zouden zijn:

Klacht/wens - Prioriteit - Hardwarematig mogelijk:
- (Uiteraard bij voldoende ruimte) volledige programma's opnemen, ongeacht kwaliteit - 10 - J
- Ten alle tijden opnemen, ook al staat ie niet in standby (omdat bijvoorbeeld iemand iets zit te kijken en niet weet dat er een opname gepland staat (het apparaat moet dan zelf tijdig stand-by gaan - met melding op scherm "Standby geactiveerd ivm geplande opname") - 9 - J
- Geen 10 maar 100 Mbps verbinding met netwerk - 9 - J
- Open-Source-initiatief tbv firmware - 8 - Nvt
- Alle menu's in het Nederlands - 6 - Nvt
- Betere kanalen setup; al mijn kanalen zijn een nummer versprongen, Nederland1 = 0, Nederland2 = 1, etc.; maar hoe te veranderen? - 6 - Nvt
- Betere handleiding (al is het maar alleen als .pdf op het internet) - 5 - Nvt
- Andere PC-link software - deze conflicteert met showcenter software - 3 - Nvt.

Gaarne lijstje kopieren en aanvullen.
Namens alle KISS DP-558 gebruikers, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit forum nog niet bekeken maar de dp558 wel gekocht. 8)7

Nu ik zocht naar oplossingen voor de problemen ben ik op dit forum terecht gekomen.
Dat is wel even schrikken.

Ik heb naast de gebruikerlijke problemen (beeld bevriest wanneer ik dvd's van de harde schrijf afspeel, of het geluid doet het niet, fast forward werkt niet en ik kan niet zoeken e.d.) :(
ook twee vragen.

Heeft iemand hier al uitgevonden hoe radiozenders die wel via internet worden aangeboden maar niet voorkomen in de lijst te luisteren? bijvoorbeeld radio 1, 2 en 3?

weet iemand of het mogelijk wordt iets op te nemen en ondertussen naar een ander kanaal te kijken?
Wanneer ik iets opneem kan het aparaat niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:02:
Ik had dit forum nog niet bekeken maar de dp558 wel gekocht. 8)7

Nu ik zocht naar oplossingen voor de problemen ben ik op dit forum terecht gekomen.
Dat is wel even schrikken.

Ik heb naast de gebruikerlijke problemen (beeld bevriest wanneer ik dvd's van de harde schrijf afspeel, of het geluid doet het niet, fast forward werkt niet en ik kan niet zoeken e.d.) :(
ook twee vragen.

Heeft iemand hier al uitgevonden hoe radiozenders die wel via internet worden aangeboden maar niet voorkomen in de lijst te luisteren? bijvoorbeeld radio 1, 2 en 3?

weet iemand of het mogelijk wordt iets op te nemen en ondertussen naar een ander kanaal te kijken?
Wanneer ik iets opneem kan het aparaat niets meer.
Wat betreft opnemen:
- Ten alle tijden opnemen, ook al staat ie niet in standby (omdat bijvoorbeeld iemand iets zit te kijken en niet weet dat er een opname gepland staat (het apparaat moet dan zelf tijdig stand-by gaan - met melding op scherm "Standby geactiveerd ivm geplande opname") - 9 - J
Nee, das dus (nog) niet mogelijk...

De radiozenders kan ik je niet mee helpen... Heb zelf nl. (nog?) geen DP558

@FierceG: Zie bovenstaande quote uit je reply --> Opnemen en kijken tegelijkertijd is alleen mogelijk met twee tuners... Heeft de DP558 twee tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De Radio zender die je via internet luisteren kan zijn geen Radio 1,2 of 3. Dit zijn zenders die bij een bepaalt netwerk zijn aangesloten.

Opnemen en telijkertijd iets anders kijken kan niet en zal ook niet mogelijk worden. Ten eerste heb je maar 1 tuner en ten tweede kan de CPU de datastroom van 2 opnames niet aan (opnemen en iets anders weergeven bedoel ik dan).
Timeshift is het maximaal haalbare geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fierce

- Betere kanalen setup; al mijn kanalen zijn een nummer versprongen, Nederland1 = 0, Nederland2 = 1, etc.; maar hoe te veranderen? - 6 - Nvt

Dit is me wel gelukt via setup--> tv kanalen beheren
Je kunt dan een kanaal oppakken door op play te drukken en dan naar boven te slepen.

Ik heb een leeg kanaal gepakt en deze op 0 geplakt.
Het lijkt erop of hij alles netjes heeft opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het bedenken of ik een DP 558 ga kopen of niet. Als ik dit Forum lees deugd er niets van dat app. Zijn er ook tevreden gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:33:
Ik ben me aan het bedenken of ik een DP 558 ga kopen of niet. Als ik dit Forum lees deugd er niets van dat app. Zijn er ook tevreden gebruikers?
Tevreden gebruikers , Hmmmm laat ik het zo zeggen dat heel veel eigenaren er vertrouwen in hebben dat zij met de DP-558 (en de juiste FW en wat tijd) een echt super apparaat in huis hebben gehaald.

Als Kiss echt gewild had dan hadden zij al lang de nieuwste Firmware geintroduceerd.
Het probleem ligt em echter in het feit dat ze te progressief en innovatief zijn.

De 558 is nu ( 22-02-2005) nog niet eens fatsoenlijk ontwikkeld en getest en hij werd begin vorig jaar al in de publiciteit gegooid. Ook hoor ik al bendenksel over introduceren van SMS en HTTP programma recording,

dit geld hetzelfde voor de DP-600. Ik lees al sind juni 2004 over het bestaan van deze en wanneer komt ie op de markt ?? en is deze dan WEL goed door ontwikkeld ?

Dus met de juiste prioriteiten hadden wij al wel eerder een goed apparaat in huis kunnen hebben.

Ik blijf erbij dat ik uiteindelijk veel plezier aan mijn DP-558 zal beleven, de vraag is alleen vanaf wanneer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken er iemand de instellingen voor total commander met Kiss 558

Mvg

Masten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat dat ding destijds NIET gekocht heb. Zo gadget gek als ik ben, wel geleerd de zuurverdiende pegeltjes met beleid uit te geven. Maar blijf de berichtgeving wel volgen en wil iedereen attent maken op de Reelbox, die deze maand uit gaat komen. Ook de Dreambox 7020 komt er aan. Is zien hoe snel Kiss dan de problemen gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
@tekko

Bedankt; ga 't van 't weekend proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk.
Veel van de zaken die hierboven staan geschreven zijn correct maar ik weil toch een paar rechtzetten. Iedere ervaring met divxplayer.nl is een eigen ervaring. tegenover een negatieve ervaring wil ik graag een positieve zetten. divxplayer. nl heeft mij zeer goed geholpen in de ergste crisis die ik had met mijn DP558

Ik ben (nog) niet tevreden maar het gaat allemaal goed komen. Wel met het apparaat niet met de firma. Ik vind de firma bijzonder slecht en in mijn terminologie heet het dan de firma List en bedrog. Het is schandalig 3 maand te wachten met nieuwe firmware.

Een ander woord heb ik er niet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:48:
Wat ben ik blij dat dat ding destijds NIET gekocht heb. Zo gadget gek als ik ben, wel geleerd de zuurverdiende pegeltjes met beleid uit te geven. Maar blijf de berichtgeving wel volgen en wil iedereen attent maken op de Reelbox, die deze maand uit gaat komen. Ook de Dreambox 7020 komt er aan. Is zien hoe snel Kiss dan de problemen gaat oplossen.
Ew, wat gaat die reelbox kosten? Enig idee? En die heeft toch geen hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JozyDaPozy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:09:
[...]

Ew, wat gaat die reelbox kosten? Enig idee? En die heeft toch geen hdd?
700 euries, staat allemaal vermeld op de website, ook met hdd. 558 kostte eerst meen ik iets van 629. En die reelbox kan meer dan de 558. En er hangt de naam van AMD aan, dus is misschien ook iets waard. Maar verder moet men zelf de mening maar vormen anders ben ik hier de PR voor ze aan het doen en een gratis reelbox zit er vast niet in.

Verwijderd

Tja inmiddels heb ik min of meer besloten geen DP558 te kopen. Ik overweeg om een Reelbox te gaan aanschaffen. Maar hoe kan je je een mening vormen van een apparaat dat nog niet is verkocht. Aanstaande maandag worden de eerste verkocht. Als je alles leest wat Google vindt over de Reelbox dan is het een goed ding. Maar dat dachten we eerst ook van de DP558.

Ik moet af gaan op wat andere zeggen want eigenlijk heb ik er geen verstand van. Ik heb kennissen die heel tevreden zijn over KISS. Dus daarom dacht ik eerst het wordt een DP558. Hoe kan ik nou in vredesnaam een gedegen besluit nemen over de Reelbox, want ik wil volgende week een apparaat kopen.

klopt het dat zo'n Reelbox alleen voor digitale televisie is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:53:
Ken er iemand de instellingen voor total commander met Kiss 558

Mvg

Masten
Sessienaam DP558
Hostnaam: 10.0.0.50 (IP-adres speler dus)
Gebruikersnaam: Anonymous (email als wachtwoord)
Stuur instuctie om verbinding in stand te houden
Instructie NOOP Interval 90s

Werkt bij mij als een trein hoe groot het bestand ook is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel trouwens voor om alles over die Reelbox in een andere thread te bespreken. Deze gaat daar tenslotte niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd trouwens geproken over programeren van de DP-558 via sms of http.

hoe werkt dit precies en kan dit ook als de speler achter een router hangt ?
192.168 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Het programmeren via sms en http is een nieuw 'snufje' dat waarschijnlijk aan de DP-558 toegevoegd gaat worden. Het is in Januari op een beurs gedemonstreerd, maar het is (nog) niet geimplementeerd.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nu eens de beloofde zaken toevoegen en het ding gewoon eens stabiel zijn werk laten doen..
ipv al die onzinnige features toe te voegen.

Prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb er toch één gekocht. Het leek me zo een geweldig apparaat dat ik er één heb aangeschaft. Mijn eerste indruk was dat het apparaat veel beter weergaf als mijn gewone televisie beeld. Zowel DVD's en tv beelden zijn met de DP558 mooier. Er lijkt meer diepte in te zitten en de kleuren zijn mooier.

Nu ik een dag of drie heb gespeeld met de DP558 costateer ik dat hij zo vaak vastloopt dat ik het irritant ga vinden. Is de verwachting dat dat crashen met nieuwe firmware minder zo worden? Ik zit nog zwaar in dudio want ik vind de functionaliteiten nog steeds geweldig
- mooier beeld
- timeshifting
- internet radio
- het online programma boek
- data van je netwerk afspelen.

Ik heb nog drie dagen om hem terug te sturen...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
De nieuwe firmware moet deze maand uitkomen en zal zeker de meest irritante bugs oplossen. Ik zou zeggen: Hou de Kiss website in de gaten. Of als je mee wilt doen op een interessant forum over de DP-558 en andere Kiss producten, ga naar: http://www.mpeg-playcenter.com (de site is wel in het engels)

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:18:
Hoi,

Ik heb er toch één gekocht. Het leek me zo een geweldig apparaat dat ik er één heb aangeschaft. Mijn eerste indruk was dat het apparaat veel beter weergaf als mijn gewone televisie beeld. Zowel DVD's en tv beelden zijn met de DP558 mooier. Er lijkt meer diepte in te zitten en de kleuren zijn mooier.

Nu ik een dag of drie heb gespeeld met de DP558 costateer ik dat hij zo vaak vastloopt dat ik het irritant ga vinden. Is de verwachting dat dat crashen met nieuwe firmware minder zo worden? Ik zit nog zwaar in dudio want ik vind de functionaliteiten nog steeds geweldig
- mooier beeld
- timeshifting
- internet radio
- het online programma boek
- data van je netwerk afspelen.

Ik heb nog drie dagen om hem terug te sturen...............
Naar mijn mening had je beter gewacht tot die FW er effectief is. Maar ik kan je nu al op een blaadje geven dat ook deze FW (die hoogstwaarschijnlijk NIET deze maand komt) wederom NIET de problemen gaat oplossen. Zo zijn we het nl gewend van KiSS. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:05:
[...]

Naar mijn mening had je beter gewacht tot die FW er effectief is. Maar ik kan je nu al op een blaadje geven dat ook deze FW (die hoogstwaarschijnlijk NIET deze maand komt) wederom NIET de problemen gaat oplossen. Zo zijn we het nl gewend van KiSS. :r
Ik snap wel dat je erg sceptisch bent ten opzichte van KISS, maar je kunt van mij aannemen dat KISS erg zijn best aan het doen is om de firmware voor de DP-558 op orde te krijgen. Ik denk niet dat alle problemen opgelost zullen zijn in de komende firmware release, maar de meest vervelende bugs zijn er wel uitgehaald. Er wordt zelfs gesuggereerd dat het versienummer van de volgende firmware niet 1.1.2 zal zijn maar hogere nummers zal bevatten, waarmee aangegeven wordt dat er VEEL aan gewerkt is. Dit is natuurlijk nog geen enkele garantie dat de DP-558 nu eens fatsoenlijk zal gaan werken, maar de voortekenen zijn goed.
Over de releasedatum kun je veel speculeren, maar ik verwacht dat de firmware nog deze maand uitgebracht zal worden.

8)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.