Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:13:
[...]

Ik snap wel dat je erg sceptisch bent ten opzichte van KISS, maar je kunt van mij aannemen dat KISS erg zijn best aan het doen is om de firmware voor de DP-558 op orde te krijgen. Ik denk niet dat alle problemen opgelost zullen zijn in de komende firmware release, maar de meest vervelende bugs zijn er wel uitgehaald. Er wordt zelfs gesuggereerd dat het versienummer van de volgende firmware niet 1.1.2 zal zijn maar hogere nummers zal bevatten, waarmee aangegeven wordt dat er VEEL aan gewerkt is. Dit is natuurlijk nog geen enkele garantie dat de DP-558 nu eens fatsoenlijk zal gaan werken, maar de voortekenen zijn goed.
Over de releasedatum kun je veel speculeren, maar ik verwacht dat de firmware nog deze maand uitgebracht zal worden.

8)
Oke een paar quotes van je:

Kiss is erg zijn best aan het doen om deze firmware op orde te krijgen... en er wordt aangeven dat er VEEL aan gewerkt is...

Kijk... ik vind.... persoonlijk... dat als je een product op de markt brengt wat niet doet wat je zegt dat het doet BAR TRIEST. Oké, het sommige features zullen wel werken, maar ga dan niet roepen dat het van alles doet terwijl dit gewoon niet werkt. Dat kan gewoon niet. :r
Daar dan ook nog eens zo'n belachelijk bedrag voor vragen: 1000 gulden!!! vind ik gewoon belachelijk! _/-\o_

Nogmaals... mijn persoonlijke mening O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:17:
[...]

Oke een paar quotes van je:

Kiss is erg zijn best aan het doen om deze firmware op orde te krijgen... en er wordt aangeven dat er VEEL aan gewerkt is...

Kijk... ik vind.... persoonlijk... dat als je een product op de markt brengt wat niet doet wat je zegt dat het doet BAR TRIEST. Oké, het sommige features zullen wel werken, maar ga dan niet roepen dat het van alles doet terwijl dit gewoon niet werkt. Dat kan gewoon niet. :r
Daar dan ook nog eens zo'n belachelijk bedrag voor vragen: 1000 gulden!!! vind ik gewoon belachelijk! _/-\o_

Nogmaals... mijn persoonlijke mening O-)
Je hebt gelijk dat het vrij triest is dat een product dat vorig jaar is uitgebracht, nu nog steeds niet goed werkt. Ik denk alleen dat de firmware update die er nu aankomt heel veel problemen zal oplossen. Ik kan je ook beloven dat als dat niet zo is, ik mijn DP-558 bij het oud vuil zet, want dan is de maat bij mij ook vol.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze potentiele koper zijn ze in ieder geval misgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:48:
en wil iedereen attent maken op de Reelbox, die deze maand uit gaat komen.
de Reelbox is al bijna 2 jaar vaporware en is recent weer uitgesteld. Mijn verwachting is dat als dit apparaat er al komt dit meer bugs heeft dan welk Kiss product dan ook.

De ook door je genoemde Dreambox is een veel degelijker optie maar niet meer dan een satellietontvanger met harde schijf en netwerkaansluiting. Daarmee helemaal onvergelijkbaar met de Kiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Flamemode AAN]
We zijn alweer medio maart... en hoe is het met die beloofde firmware. Weeral kunnen ze het niet waarmaken.
[Flamemode UIT]

Gelukkig zullen de grootste problemen opgelost zijn, even geduld dus mensen. Dit hebben ze tenslotte beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW word maandag gereleased. (Bevestigd op CeBit)
In the toplist van ons forum kan je videos en demos zien van de nieuwe FW...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:34

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb ook al een tijdje deze kiss DP-558 maar ik heb een probleem:
Als de stroom van het apparaat is geweest (door de aan en uit knop of stroom uitval) en hem weer aan zet heb ik wel geluid maar geen beeld dat is een soort sneeuw beeld en als ik hem reset met eject return 1 2 3 enter dan doet hij het steeds niet heeft iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wordt de nieuwe FIRMWARE gereleased mensen !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:06:
Vandaag wordt de nieuwe FIRMWARE gereleased mensen !!!!!
Geloof je het zelf? Het is nu 17:00 uur geweest. Ik denk niet dat de nieuwe firmware nog komt.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23
Helaas, maandag niet en zo te zien ook niet op dinsdag.
Jammer, had wel verwacht dat ze de nieuwe firmware nu echt zouden uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is inmiddels dinsdag en nog steeds geen firmware. LOZE BELOFTEN AGAIN!!!
Ik vind het mooi dat die gasten hun reportoire continu blijven waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja jullie hebben gelijk. Een puinhoop en tijdens mijn bezoek aan de Cebit heb ik ook even een bezoek gebracht aan de KISS stand. De ene verkoper zei volgende week en de andere een paar weken en ook daar wordt je niet wijzer van.

het enige is dat je dus moet afwachten. Zou willen dat ik er iets aan kon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 07:25:
FW word maandag gereleased. (Bevestigd op CeBit)
In the toplist van ons forum kan je videos en demos zien van de nieuwe FW...

Groetjes
Welke maandag van welk jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede vraag. van wie krijg je die info hi-jack?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:00
Hi-Jack heeft zelf rechtstreeks contact met Kiss. Als ik het goed heb is hij een Beta-tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Klopt, Hi-Jack test beta firmwares voor Kiss. Hij krijgt vandaag als het goed is weer een nieuwe test firmware voor de DP-558, die gaan ze vanavond testen. Dus ook vandaag, nog geen nieuwe firmware...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een duidelijke communicatie weer. Het enige voordeel dat we hebben is het volgende:
Als KiSS nu een FW released zullen alle gemelde problemen wel over zijn. En eigenlijk wordt dat dan de firmware die ze vanaf de allereerste release zouden hebben moeten gebruiken.

Ik vind het nog steeds prutswerk voor ZOVEEL geld. Consumentebond zal het verhaal in ieder geval wel willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:38:
Wat een duidelijke communicatie weer. Het enige voordeel dat we hebben is het volgende:
Als KiSS nu een FW released zullen alle gemelde problemen wel over zijn. En eigenlijk wordt dat dan de firmware die ze vanaf de allereerste release zouden hebben moeten gebruiken.

Ik vind het nog steeds prutswerk voor ZOVEEL geld. Consumentebond zal het verhaal in ieder geval wel willen horen.
Kiss wil nu eenmaal kost wat het kost een firmware opleveren waar zoveel mogelijk in is opgelost. Ik was persoonlijk meer een voorstander van een firmware waarin alleen de kritieke bugs zijn opgelost, zodat ik tenminste het apparaat fatsoenlijk kan gebruiken. Kiss heeft daar niet voor gekozen. Naar aanleiding van de berichten op mpeg-playcenter.com lijkt het erop dat de kritieke bugs zullen zijn opgelost, maar dat nog niet alle problemen eruit zullen zijn. We kunnen er pas echt wat over zeggen als Kiss de firmware opgeleverd heeft. Ik zou er echter geen geld op willen zetten wanneer dat gaat gebeuren. ;(

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:00:
[...]

Ik zou er echter geen geld op willen zetten wanneer dat gaat gebeuren. ;(

G 8)
Ik zou helemaal geen geld niet meer willen inzetten op KiSS :r Ziek bedrijf.

Je verwacht toch allerminst dat een apparaat zou doen, wat ie zou moeten doen volgens KiSS. En zeker voor zo'n bedrag. Dat doet ie niet of gebrekkig.

Op andere forums heb ik vernomen dat KiSS helemaal niet meer zoveel aandacht heeft aan de 'oudere' DVD spelers... en zich nu aan het concentreren is op de nieuwere modellen.
Als dat waar is is iedereen met een DP-558 de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou me inderaad niet verbazen als ze zich meer concentreren op hun nieuwe apparaten.

Het blijft wel heel jammer van het geld. Ben benieuwd of we dat nog terug kunnen krijgen.

Hi-jack. voel je er wat voor zo af en toe de status van de Firmware en de zaken die hierin zijn opgelost hier te posten? Of post je dat al ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Voor Kiss is de DP-558 zeker geen 'oud' apparaat. Ze hebben in december een firmware hiervoor uitgebracht en binnenkort weer. Voor de andere series is het een ander verhaal. Voor sommigen is al een jaar lang geen nieuwe firmware uitgebracht. Naar mijn mening heeft Kiss deze wel laten vallen. De DP-558 is nog steeds het topmodel voor Kiss. De DP-6xx serie is namelijk nog steeds niet te koop.
De bevindingen van Hi-Jack zijn na te lezen op het forum van http://www.mpeg-playcenter.com.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks g_kracht

Die lijst ziet er indrukwekkend uit.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe FW aangekondigd op de website van DiVXplayer: 25 maart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:34:
Nieuwe FW aangekondigd op de website van DiVXplayer: 25 maart :P
Ook via mpeg-playcenter.com lees ik dat het wel heel raar moet lopen, wil de firmware niet deze week uitkomen. Het feit is wel dat de Denen (jazeker, Kiss is een Deens bedrijf) na morgen vrij hebben tot a.s dinsdag, dus er moet echt niets meer fout gaan anders krijgen we de FW pas volgende week...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Laatst online: 22:23
hij is er :D FW1.1.2

subtitles werken,
evenals FFW/RW in DIVX/XVID

bug nr1: kopieert subtitle niet met film mee naar harde schijf

[ Voor 75% gewijzigd door drienties op 23-03-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
De firmware is onder druk van het management van Kiss inderdaad woensdagavond gereleased. Er zijn heel veel bugs opgelost, maar een groot aantal ook niet. Als nieuwe feature kun je nu je dp-558 programmeren via internet. Ik had hier niet zoveel van verwacht, maar het is echt een mooie feature en het werkt tot nu toe goed.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjdewit
  • Laatst online: 17:45
Ik was van plan deze speler te kopen. Klinkt interesant dat je divx films kan afspelen, opnemen op HD en branden via de computer.

Maar ik lees nog al negatieve verhalen op dit forum. Is het apparaat verbetert door de laatste firmware? Of is het nog steeds een speler die je beter links kan laten liggen. En zo ja is er dan een andere speler die divx afspeelt, kan opnemen op een HD en een netwerk link heeft of een dvd brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update (partial), speelde een aantal op de HDD opgenomen tv beelden niet af,
foutmelding mbt verkeerde codec???

Tevens heb ik de ervaring dat de remote control niet echt soepel meer reageert.

Iemand dezelfde ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede firmware Andere machine geworden, 300% beter. Op een aantal kleine tekortkomingen is het nu een machine die veel tevredenheid oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Is het aan te raden om deze DVD speler te kopen mits de neiuwe firmware upgrades? Aangezien ik veel negatieve reacties lees :/.
Hij ziet er fantastisch uit, maar ik wil niet graag een miskoop doen...

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickman schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:39:
Is het aan te raden om deze DVD speler te kopen mits de neiuwe firmware upgrades? Aangezien ik veel negatieve reacties lees :/.
Hij ziet er fantastisch uit, maar ik wil niet graag een miskoop doen...
Ik zou je zuurverdiende geld niet aan dit bakbeest uitgeven. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickman
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:24:
[...]

Ik zou je zuurverdiende geld niet aan dit bakbeest uitgeven. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Is er dan een andere DVD recorden met HD die DivX en consoorten kan lezen die je mij zou kunnen aanraden?

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen heb ik in november een 558 gehaald. Ik wist dat er de nodige problemen waren maar heb gehoopt dat dat allemaal wel goed zou komen.
We zijn nu een aantal maanden verder en het kan allemaal beter maar het is inmiddels een zeer goede machine geworden. Waar vind ik een machine met HDD, ethernet aansluiting, on.line mogelijkheden, programmeren via internet, divxspeler en een alles vreter die heel veel formaten tot zich neemt.

Ik zou graag willen weten of en welke alternatieven er zijn voor deze machine. Ik heb hem niet gevonden en dat is één van de redenen dat ik nu zeer tevreden ben.

Of je hem wilt kopen, moet je zelf maar weten. Een ieder zijn eigen keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al resultaten van de nieuwe FW? Welke zaken zijn opgelost, welke zaken staan open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 12:56

iop

is er iemand die deze jongen niet bij divxplayers heeft besteld maar bij 1 van de goedkopere:
pricewatch: KISS DP-558 (80GB)
bvd, die eerste is erg goedkoop, maar krijgt geen duim.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:04:
Heeft iemand al resultaten van de nieuwe FW? Welke zaken zijn opgelost, welke zaken staan open?
Mijn eerste ervaringen met FW 1.1.2:
:( Zoomfunctie is "not available" bij foto's (was ie wel in FW 1.1.1)
:( Harddisk blijft minutenlang spinnen als speler standby wordt gezet
:( Als je foto's kijken wilt afbreken met de stop-knop, kom je in het Kiss hoofdmenu i.p.v. de filelist, erg storend bij diep geneste submenu's
:) Speler is remote te programmeren via webbased EPG, reuzehandig als je ergens op visite bent o.i.d. en vergeten bent een uitzending te programmeren
:) Kiss On-line (EPG, Webradio3, weather, games) diensten lijken véél sneller, geen parse errors meer
:) (eindelijk) een slideshow van foto's met instelbare tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 05:41:
[...]

Mijn eerste ervaringen met FW 1.1.2:

:( Harddisk blijft minutenlang spinnen als speler standby wordt gezet

MarcPolo,

ik heb de DP 558 nu een paar dagen in bezit en met de firmware update zijn voor mij de meeste problemen, zoals crashen en hdd knopje opgelost.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg, is geprogrammeerd opnemen, dwz hij start niet.
Nu lees ik dat de DP 558 op standby moet worden gezet. Hoe doe ik dat. ???
Er zit geen standby knopje of zo aan.

Realtime opnemen is geen probleem, datum etc is allemaal goed,
Weergave dvd, avi...prima...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teike, heb je de zender al geconfigureerd?

Je kunt dit doen door op het betreffende kanaal op "list" te drukken -->configureer edg, en dan het tv station te kiezen dat gekoppeld moet worden. Als je dit nog niet gedaan hebt zal het geprogrammerd opnemen namelijk niet werken.

stand-by is het bovenste knopje op de afstandsbediening:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

heeft iemand al een programma via internet kunnen programmeren? ik snap niet hoe ik op die epg.kml.kiss-technology.com pagina een programma naar mijn kiss kan versturen: mist hier niet iets of zie ik iets over het hoofd? (firmware 1.1.2 only)

RTFM! >:)

"Every 15 minutes the scheduled recordings will be picked up by your DP-558 at home and the items on the list will be moved to the list just above it showing recordings already sent to the player. This way you can keep track of what your DP-558 is doing. Refresh the page for an updated view, or visit it at any time from the main page."

[ Voor 43% gewijzigd door k-oz op 28-03-2005 23:24 ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-oz schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:50:
heeft iemand al een programma via internet kunnen programmeren? ik snap niet hoe ik op die epg.kml.kiss-technology.com pagina een programma naar mijn kiss kan versturen: mist hier niet iets of zie ik iets over het hoofd? (firmware 1.1.2 only)

RTFM! >:)

"Every 15 minutes the scheduled recordings will be picked up by your DP-558 at home and the items on the list will be moved to the list just above it showing recordings already sent to the player. This way you can keep track of what your DP-558 is doing. Refresh the page for an updated view, or visit it at any time from the main page."
What manual :? ? Staat er een nieuwe PDF op de site van Kiss waar dit in staat?
Gevonden! Voor alle info: Inleiding bij de KiSS Web Services: KiSS Remote EPG

Ik worstelde met dezelfde vraag, miste ook iets van een Send-knopje, totdat ik toevallig "EPG check" door het display van de speler zag lopen.

Het systeem werkt zelfs in 2 richtingen: items direct op je recorder geprogrammeerd zie je ook in de webbased EPG terug.

En het rangschikken van de zenders in je favourites lijst gaat webbased stukken sneller.

Al met al geweldig systeem _/-\o_

Voor de start-/stoptijd kijkt de KiSS schijnbaar naar wat je hebt ingesteld bij EPG - Configure. Hier staat bij mij GMT +2:00, terwijl mijn klok (Setup - Regioinstellingen - Tijd) op CET (GMT+1) stond. In mijn display stond vanmorgen nog de wintertijd, maar de EPG had keurig volgens zomertijd opgenomen.

Klopt het dat als timezone CEST (GMT+2) opgegeven moet worden i.p.v. CET (GMT+1)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Om aan alle verwarring een einde te maken hiebij de procedure om remote scheduling mogelijk te maken:

In het setup menu van je DP-558 moet je web scheduling aanzetten anders werkt het sowieso niet. Vervolgens moet je in de EPG via de Configure knop een wachtwoord invullen (dit mag je zelf kiezen).
Ga nu naar de Kiss kml EPG pagina: http://epg.kml.kiss-technology.com. Log in met de id van je speler (deze kun je opvragen in het 'menu' scherm van je DP-558, geloof ik, anders in het 'Setup' scherm) en het wachtwoord dat je hebt opgegeven in je EPG configuratie.
Je bent nu als het goed is ingelogd. Je kunt nu ook een e-mailadres koppelen aan je speler id, zodat je die id niet hoeft te onthouden. Je kunt dan inloggen met dat e-mailadres en het wachtwoord.
Je kunt nu programma's schedulen en die komen in de wachtrij om opgehaald te worden door je DP-558.
Om er nu zeker van te zijn dat alles goed werkt moet je je DP-558 een keer uit en aan zetten! Dit is heel belangrijk want bij 9 van de 10 mensen werkt het pas na een reboot.
Jouw speler zal nu om de 15 minuten gaan controleren of er schedules klaar staan op de Kiss EPG website voor je speler. Dit is dus geen twee-weg verkeer! Jouw machine kan alleen op de website kijken. De website verstuurd niets naar jouw speler! Je speler geeft schedules die je op je DP-558 hebt gescheduled door aan de website, maar als je ze op je speler verwijderd wordt dit niet doorgegeven aan de website. Oude schedules zul je dus zelf moeten verwijderen van de website.
Om je machine meteen te laten checken kun je op de 'Store' knop op je afstandbediening drukken. Nieuwe schedules worden dan meteen opgehaald.
Als je speler een check doet zal er 'EGP CHK' op je display verschijnen en gelijk daarna 'x new', waarbij x het aantal nieuwe schedules is dat hij heeft opgehaald.
Er is met firmware 1.1.2 wel een vervelende bug meegekomen: Je kunt bij de EPG op je DP-558 instellen hoeveel minuten voor het programma er gestart moet worden met opnemen en hoe lang de opname moet doorgaan na het einde van het programma. Dit werkte perfect in firmware 1.1.1, maar in 1.1.2 wordt er geen rekening meer gehouden met de tijd na de afloop van het programma, dus als een programma te laat begint zul je een stuk missen. Dit is alleen op te lossen door handmatig de tijd bij te stellen nadat je het programma het vastgelegd met de EPG. Erg vervelend.
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

G 8)

[ Voor 13% gewijzigd door G_Kracht op 29-03-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
[Klopt het dat als timezone CEST (GMT+2) opgegeven moet worden i.p.v. CET (GMT+1)?
Ja dat klopt. De Kiss NTP (Time) server weet helaas niet wat zomer- en wintertijd is. Je moet dus inderdaad bij zomertijd je speler handmatig instellen op CEST en als het weer wintertijd is instellen op CET. Briljante feature van zo'n geavanceerd apparaat, he? :X

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor de vervelende bug dat er geen rekening gehouden wordt met de EPG instelling dat er langer opgenomen moet worden is gewoon het volgende programma ook opnemen. Kost je wat schijfruimte maar werkt naar behoren.

Ik vind het een prachtige oplossing om via een internetsite te programmeren. Werkt echt fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Nou ja, dat is ieder geval een 'work-around', maar nog geen oplossing. Ik vind het erg slordig dat deze bug erin is geslopen en ben van mening dat deze meteen opgelost moet worden. Kiss heeft echter laten weten dat er pas in juli/augustus een nieuwe firmware zal uitkomen voor de DP-558. En we weten hoe goed Kiss zich aan haar eigen planning houdt...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-02 21:42
G_Kracht schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:53:
Nou ja, dat is ieder geval een 'work-around', maar nog geen oplossing. Ik vind het erg slordig dat deze bug erin is geslopen en ben van mening dat deze meteen opgelost moet worden. Kiss heeft echter laten weten dat er pas in juli/augustus een nieuwe firmware zal uitkomen voor de DP-558. En we weten hoe goed Kiss zich aan haar eigen planning houdt...

G 8)
Zou het geen idee zijn voor kiss om van de firmware een soort van open source te maken? Er zijn vast wel mensen onder de kiss gebruikers die zoiets zouden kunnen aanpassen, en dan zou er ook tussentijds gesleuteld kunnen worden aan de firmware. Ik ben van mening, na het lezen van dit forum, dat kiss hierin zwaar teleur stelt. Het werkt bij bijvoorbeeld Linux, dus waarom niet bij Kiss?
Ik zou mijn player deze week of volgende week binnen moeten krijgen en zo te zien is er veel verbetering gekomen met de verschillende firmware upgrades. Dit produkt valt of staat er zelfs mee. In theorie is het een prachtig produkt en heb hem daarom ook gekocht. Ik hoop dan ook dat men voor die firmware een betere oplossing verzint.
(Hi-jack, een ideetje om door te spelen?)

[ Voor 3% gewijzigd door holycow op 29-03-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:55:
Jouw speler zal nu om de 15 minuten gaan controleren of er schedules klaar staan op de Kiss EPG website voor je speler. Dit is dus geen twee-weg verkeer! Jouw machine kan alleen op de website kijken. De website verstuurd niets naar jouw speler! De website geeft dus alleen een overzicht van schedules die ooit naar je speler verstuurd zijn, niet welke schedules er op dat moment op je speler staan. Oude schedules zul je dus zelf moeten verwijderen van de website.
Toch wel, schijnbaar! Een op de speler zelf geprogrammeerde uitzending zie ik wél op de website verschijnen! Als ik 'm dan via de website verwijder, blijft ie inderdaad wel in de speler staan.

Oftewel: op de speler geprogrammeerd >> op de speler verwijderen. De website laat 'm wel zien, maar kan er verder niks mee.
Om je machine meteen te laten checken kun je op de 'Store' knop op je afstandbediening drukken. Nieuwe schedules worden dan meteen opgehaald.
Als je speler een check doet zal er 'EGP CHK' op je display verschijnen en gelijk daarna 'x new', waarbij x het aantal nieuwe schedules is dat hij heeft opgehaald.
Hee, handige tip! Bedankt!

Nog een nieuwtje: je kunt nu ook via de website "manual" een uitzending programmeren die niet direct in de EPG staat, gewoon start- en stoptijd, zender etc. stuk voor stuk ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:23:
[...]

Toch wel, schijnbaar! Een op de speler zelf geprogrammeerde uitzending zie ik wél op de website verschijnen! Als ik 'm dan via de website verwijder, blijft ie inderdaad wel in de speler staan.

Oftewel: op de speler geprogrammeerd >> op de speler verwijderen. De website laat 'm wel zien, maar kan er verder niks mee.
Klopt, ik heb mijn orginele post aangepast.
Nog een nieuwtje: je kunt nu ook via de website "manual" een uitzending programmeren die niet direct in de EPG staat, gewoon start- en stoptijd, zender etc. stuk voor stuk ingeven.
Ja, Kiss heeft dit snel toegevoegd om nog enigszins flexibiliteit te bieden op de website. Vind ik wel netjes.

Kiss zal zich nu eerst gaan richten op de firmware van 'oude' spelers. Dus de komende weken zal er geen nieuwe firmware uitkomen voor de DP-558, maar er zal hoogst waarschijnlijk nog wel nieuwe firmware uitkomen met 'critical fixes' voor juli/augustus.

G 8)

[ Voor 12% gewijzigd door G_Kracht op 29-03-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:42:
[...]

Klopt, ik heb mijn orginele post aangepast.

Je speler geeft schedules die je op je DP-558 hebt gescheduled door aan de website, maar als je ze op je speler verwijderd wordt dit niet doorgegeven aan de website. Oude schedules zul je dus zelf moeten verwijderen van de website.

[...]
Klopt, alleen je laatste zin is verwarrend. Het omgekeerde gebeurt namelijk ook niet:

Je speler geeft schedules die je op je DP-558 hebt gescheduled door aan de website, maar als je ze op de website verwijderd wordt dit niet doorgegeven aan je speler. Oude schedules zul je dus zelf moeten verwijderen van je speler.

Verwarrend, moet voor Kiss toch niet moeilijk zijn dit aan te passen zodat bij elke EPG Check website en speler geheel gesynchroniseerd worden.
Kiss zal zich nu eerst gaan richten op de firmware van 'oude' spelers. Dus de komende weken zal er geen nieuwe firmware uitkomen voor de DP-558, maar er zal hoogst waarschijnlijk nog wel nieuwe firmware uitkomen met 'critical fixes' voor juli/augustus.
Ik hoop toch wel dat ze de zoomfunctie van foto's nog geen fixen met een tussenrelease, het zijn nu bijna thumbnails!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

G_Kracht schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:55:
... maar in 1.1.2 wordt er geen rekening meer gehouden met de tijd na de afloop van het programma, dus als een programma te laat begint zul je een stuk missen.
ik snap niet helemaal het verschil hier tussen 111 en 112 ; dit was voorheen toch ook?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:40:
Teike, heb je de zender al geconfigureerd?

Je kunt dit doen door op het betreffende kanaal op "list" te drukken -->configureer edg, en dan het tv station te kiezen dat gekoppeld moet worden. Als je dit nog niet gedaan hebt zal het geprogrammerd opnemen namelijk niet werken.

stand-by is het bovenste knopje op de afstandsbediening:)
thx.. dacht dat ie voor aan en uit was :)

ga het meteen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:36:
[...]

thx.. dacht dat ie voor aan en uit was :)
No effence (8> , maar je zet je TV toch ook op "stand-by" met 0/1-knop op de AB en helemaal "uit" op de TV zelf?
Werkt op de KiSS idem dito.

Zal wel gewenning van de ouderwetse VCR zijn, waar nog zo'n oerdegelijke knop "Timer" op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:41:
[...]

No effence (8> , maar je zet je TV toch ook op "stand-by" met 0/1-knop op de AB en helemaal "uit" op de TV zelf?
Werkt op de KiSS idem dito.

Zal wel gewenning van de ouderwetse VCR zijn, waar nog zo'n oerdegelijke knop "Timer" op zat.
Jah is zo. Had oude TV, geen DVD speler, alleen videorecorder en die had wel timerknopje ;).
Ben overigens kompleet NOOB (denk dat dit al bleek :>) op gebied KISS DP 558, vandaar.

Btw: Staat ook nergens in handleiding dat als je drie streepjes hebt, de speler dan op standby staat.
Ben de fora door aan het lezen. (D'r is al heeeel veeeeel geschreven) maar nergens stond welke de standby knop was. (achteraf wel in boekje, O+ O+, erover heen gelezen )

Anyway...
het is gelukt. thx, heb de VOB erop staan. Via internet werkt ook, muziek en films via PC harde schijf werkt ook....Nu nog uitvogelen hoe ik die opgenomen VOB's naar mn HD van de PC krijg.
Enneh, no offence taken. :P
Groetjes

edit:// Dat werkt dus ook maar gaat idd erg langzaam zoals eerder in dit forum beschreven.
Indien gewenst wil ik best, als noob, een review schrijven van wat noobs zoals ik tegenkomen bij de DP 558. Tot nu toe vind ik het een prachtmachine, in tegenstelling tot wat anderen schrijven. Moet erbij wel zeggen dat ik em dus heb vanaf FW 1.1.1 (van fabriek af.).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 12:56

iop

iop tha man schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:44:
is er iemand die deze jongen niet bij divxplayers heeft besteld maar bij 1 van de goedkopere:
pricewatch: KISS DP-558 (80GB)
bvd, die eerste is erg goedkoop, maar krijgt geen duim.
iemand?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FierceG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 18:21
Geen films langer dan 3.99 GB!

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.

Ik heb al tig keer eject-back-6-7-8 gedaan, niet gewacht wel lang gewacht, maar niente hard disk reset.

Kan dat k.ding misschien ook volledig ge-reset worden (alsof nieuw uit de verpakking)?

Alvast bedankt. Van Divxplayer word ik niks wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:49:
[...]

Btw: Staat ook nergens in handleiding dat als je drie streepjes hebt, de speler dan op standby staat.
Handleiding van DP-558 is bagger en nu al gedateerd (oude firmware).
Nu nog uitvogelen hoe ik die opgenomen VOB's naar mn HD van de PC krijg.
Lukt niet vanaf je DP-558. Je kunt met je PC de HD-bestanden van de DP-558 halen met FTP, moet je wel de FTP-server van je DP-558 aangezet hebben via setup - ethernet - FTP-server (Read/Write is het handigst, kun je ook files van je PC op de HD van je DP-558 zetten)
edit:// Dat werkt dus ook maar gaat idd erg langzaam zoals eerder in dit forum beschreven.
Uhm ... wát werkt erg langzaam???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FierceG schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:06:

Ik heb al tig keer eject-back-6-7-8 gedaan, niet gewacht wel lang gewacht, maar niente hard disk reset.

Kan dat k.ding misschien ook volledig ge-reset worden (alsof nieuw uit de verpakking)?

'k Weet niet of het helpt, maar probeer er eens eject-back-1-2-3 vóóraan en dan nog eens eject-back-6-7-8

Eerst een powercycle wil soms ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Heb wel ervaring met Alternate maar niet voor een DP-558.

De 2 goedkooste zijn trouwens Duitse leveranciers, lijkt me iig niet slim daar een DP-558 te bestellen i.v.m. garantie en retourrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FierceG schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:06:

Fierce,

onder setup knopje, laatste optie staat reset naar fabrieksinstellingen.

welk progje gebruik je om de grootte vast te stellen.?

Als ik nl via IE kijk, zijn mn films idd 3,99 GB.

Kijk ik via Mozilla Firefox dan heeft hij een (deze) opgenomen film aan als:
File: P09 CH61 - Do 31-03-2005 22:05:03.vob 6112768 KB 1-4-2005 0:05:00

Ik ben momenteel deze film naar mn PC over aan het hevelen.... dus ben benieuwd hoe groot ie nu echt is. Frappant is dat toen ik via Mozilla de download naar PC startte, hij als filegrootte 1914 MB aangaf. Hij is nog doende maar heeft momenteel al 3,5 GB naar de HD van mn pc overgebracht.

edit:// Ook bij WS_FTP pro geeft hij grootte aan van 6112768 KB aan. Dus als je IE browser gebruikt, zal het wel een IE bug zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 02:21:

Lukt niet vanaf je DP-558. Je kunt met je PC de HD-bestanden van de DP-558 halen met FTP, moet je wel de FTP-server van je DP-558 aangezet hebben via setup - ethernet - FTP-server (Read/Write is het handigst, kun je ook files van je PC op de HD van je DP-558 zetten)

[...]

Uhm ... wát werkt erg langzaam???
Overhevelen VOB naar PC via FTP middels Mozilla FireFox browser.
Heb inmiddels WS_FTP pro geinstalleerd maar moet nog even setup draaien van DP 558 ivm paswoord settings. Doe ik nadat de momentele download is afgelopen. Kijk dan wat WS_FTP zegt, hoe groot de bestanden zijn.

Edit:// Nee , werkt idd niet dat kopieren via browser Mozilla/IE. Als hij klaar is, stopt ie met foutmelding dat hij dat bestand niet kan kopieren. hmmmmm. Zal nu is met WS_FTP proberen.

Edit2:// Met WS_FTP pro is het gelukt om de VOB's vanaf de DP 558 map \vpr te downloaden.
Ging ook snel dit keer met een snelheid van gemiddels 1680 KB/S (bijna 6 GB in precies 60 minuten) veel sneller als met browsers. (Gem 650 KB/S + foutmelding; met beiden).

Heb echter een vraag.
Ik kan mn FTP paswoord niet meer aanpassen in de setup of in normale menu. De optie die in de manual staat, heb ik niet in menu of setup bij FTP ed erbij staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Is die 4 gig niet gewoon de limiet van je Fat32 partitie ?
Probeer hem is naar een NTFS partitie te kopieeren die kan namelijk overweg met bestanden groter als 4 gig.
Ik weet het ook niet zeker maar je kan het allicht proberen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:39:
Is die 4 gig niet gewoon de limiet van je Fat32 partitie ?
Probeer hem is naar een NTFS partitie te kopieeren die kan namelijk overweg met bestanden groter als 4 gig.
Ik weet het ook niet zeker maar je kan het allicht proberen.
Ik draai Windows XP Pro op uiteraard NTFS partitie en had diezelfde melding. :(
Denk dat het aan FTP mogelijkheden van de browsers ligt. Beiden, Mozilla en IE geven bij mij problemen (snelheid EN finish), terwijl WS_FTP er geen problemen mee heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:40:
[...]

Als ik nl via IE kijk, zijn mn films idd 3,99 GB.
Ik FTP met Total Commander en die geeft ook als grootste file 3,99 GB aan. Toeval?
De 4GB-limiet van FAT32 schoot ook door mijn hoofd, kan zijn dat de HD van de DP-558 als FAT32 partitie herkend wordt en sommige browsers/FTP-ers daarom "domweg"het maximum van 4GB aangeven?
Heb echter een vraag.
Ik kan mn FTP paswoord niet meer aanpassen in de setup of in normale menu. De optie die in de manual staat, heb ik niet in menu of setup bij FTP ed erbij staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Klopt, je hebt gelijk, is in FW 1.1.2 (per ongeluk?) verdwenen. Ik had sowieso toch geen FTP-password ingesteld dus mis 'm ook niet. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:14:
[...]

Klopt, je hebt gelijk, is in FW 1.1.2 (per ongeluk?) verdwenen. Ik had sowieso toch geen FTP-password ingesteld dus mis 'm ook niet. Maar toch.
Ik ook niet. Moest ff zoeken maar kwam uit, als je em niet ingesteld hebt, bij

user: ANONYMOUS pasword: ANONYMOUS.

Dus diegenen die willen ftp-en, dit zal het paswoord wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:15:
[...]

Ik ook niet. Moest ff zoeken maar kwam uit, als je em niet ingesteld hebt, bij

user: ANONYMOUS pasword: ANONYMOUS.

Dus diegenen die willen ftp-en, dit zal het paswoord wel zijn.
Thnx Teike, scheelt me weer 2x op enter drukken.

De nieuwste versie van Total Commander, 6.51, laat bij mij nu ook waarden >4GB zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:38:
[...]

Thnx Teike, scheelt me weer 2x op enter drukken.

De nieuwste versie van Total Commander, 6.51, laat bij mij nu ook waarden >4GB zien.
NP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Files system op de PC is wel het antwoord. Heb zelf geen enkel probleem en een file van 10 GB (krijg je door F1 met voorprogramma geheel op te nemen op HQ) krijgt ie wel degelijk op de PC. Duurt een tijdje maar de transfer werkt goed.

Is geen beperkting van de KISS. Kijk eens naar je filesystem en de beperkingen van met name de oude Filesystems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met de internet connectie naar de kiss DP 558. ik krijg het gewoon niet aan de gang.

Volgende dingen zijn al ingesteld of geprobeerd

Provider heeft alle poorten opengezet.
Ik heb poorten 8888 ,8000 en 80 open staan op mijn router (Edimax BR 6104(g) )
Ik heb het al geprobeerd met DMZ werkt ook niet
Direct op kabelmodem werkt niet
IPV router een hub er tussen werkt niet.
Static IP ipv DHCP en andersom werkt niet

Zeg niet dat ik met kiss moet mailen want die weten ook niks. Ik moest zelf met ideeen aankomen of dat misschien zou kunnen werken.

niks werkt KISS online, EPG, Webradio
:'(

Iemand misschien een idee wat de oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:01:
ik heb een probleem met de internet connectie naar de kiss DP 558. ik krijg het gewoon niet aan de gang.

Volgende dingen zijn al ingesteld of geprobeerd

Provider heeft alle poorten opengezet.
Ik heb poorten 8888 ,8000 en 80 open staan op mijn router (Edimax BR 6104(g) )
Ik heb het al geprobeerd met DMZ werkt ook niet
Direct op kabelmodem werkt niet
IPV router een hub er tussen werkt niet.
Static IP ipv DHCP en andersom werkt niet

Zeg niet dat ik met kiss moet mailen want die weten ook niks. Ik moest zelf met ideeen aankomen of dat misschien zou kunnen werken.

niks werkt KISS online, EPG, Webradio
:'(

Iemand misschien een idee wat de oplossing kan zijn?
Kun je je 558 wel pingen binnen je subnet met je computer?
Check even of de leds op de UTP-aansluiting van je 558 branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup pingen werkt PC-link werkt Zowel het groene als oranje ledje brand op dp 558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:36:
Yup pingen werkt PC-link werkt Zowel het groene als oranje ledje brand op dp 558
Welke kabelboer zit je bij? Welke frimware draai je? Waar heb je je Kiss gekocht?

Eerste wat me nu te binnen schiet is een DNS probleem.
Probeer eens je IP static in te stellen, volgens mij kun je dan ook handmatig de DNS server op je Kiss instellen.

Just give it a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatselijke kabelboer (parelnet) die hebben alle poorten bij me opengezet om te testen en IP en DNS invoeren heb ik ook al geprobeerd. nieuwste firmware zit erin 1.1.2 en gekocht bij expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:24:
plaatselijke kabelboer (parelnet) die hebben alle poorten bij me opengezet om te testen en IP en DNS invoeren heb ik ook al geprobeerd. nieuwste firmware zit erin 1.1.2 en gekocht bij expert
Dan zou ik de 558 onder de arm nemen en een kennis/buur/vriend opzoeken met breedband en kijken of ie het daar wel doet. Zo niet, kun je zo door naar Expert voor een RMA lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Hoe zijn jullie ervaringen met de nieuwe firmware?
Zijn de problemen met OOS opgelost en heeft er nog iemand problemen gehad met het afspelen (originele) DVD's?

Ik volg dit topic al 'n tijdje maar zie weinig commentaar over de nieuwe firmware. Ik wil een kiss aanschaffen, maar dat moet ik wel zeker weten dat het OOS peobleem opgelost is. Ook moet het normaal afspelen van films geen grotere problemen geven. Af en toe een vastloper OK, maar niet bij 1 op de 3 films of zoiets.

Helaas is er geen apparaat met dezelfde mogelijkheden en wat wel probleemloos werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendM schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:56:
Zijn de problemen met OOS opgelost en heeft er nog iemand problemen gehad met het afspelen (originele) DVD's?

Ik volg dit topic al 'n tijdje maar zie weinig commentaar over de nieuwe firmware. Ik wil een kiss aanschaffen, maar dat moet ik wel zeker weten dat het OOS peobleem opgelost is. Ook moet het normaal afspelen van films geen grotere problemen geven. Af en toe een vastloper OK, maar niet bij 1 op de 3 films of zoiets.

Helaas is er geen apparaat met dezelfde mogelijkheden en wat wel probleemloos werkt..
OOS is zelfs met FW 1.1.2 nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar op de nieuwe firmware kun je het beste zoeken op www.mpeg-playcenter.com waar een heel goed en uitgebreid forum is opgezet. Je moet wel het engels beheersen.

Zelf ben ik nu heel tevreden over de DP. Hij kan beter met name het out of sync porbleem vind ik lastig. Voor de rest ben ik heel enthousiast. Met name het programmeren via internet (leek me in eerste instantie grote onzin) doe ik met grote regelmaat.

Iedereen heeft zijn eigen mening over deze machine, ikzelf behoor bij de meer tevreden gebruikers.

Ga maar eens bij de bovenstaande site kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Het vermoeden bestaat dat het OOS probleem hardware gerelateerd is. Op mpeg-playcenter.com zijn een aantal interessante topics te vinden over dit probleem. KISS heeft heel veel moeite om het probleem te reproduceren, omdat het bij lang niet alle DP-558's voorkomt (helaas bij de mijne wel). Ze steken er wel heel veel effort in om het op te lossen. Het heeft trouwens geen zin om je DP-558 te retourneren naar KISS met als reden het OOS probleem. Je krijgt dan standaard een reaktie terug dat ze het probleem aan het onderzoeken zijn en ze zulllen je machine dus niet terugnemen.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:00
Effe een vraagje tussendoor.
Wat is het OOS probleem?
Ik volg het topic al een hele tijd maar dit heb ik gemist denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:08:
Effe een vraagje tussendoor.
Wat is het OOS probleem?
Ik volg het topic al een hele tijd maar dit heb ik gemist denk ik.
Out Of Sync
Geluid en beeld lopen dan niet helemaal synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:44:
[...]

Out Of Sync
Geluid en beeld lopen dan niet helemaal synchroon.
Ook niet een klein probleem lijkt me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:14:
[...]

Ook niet een klein probleem lijkt me 8)7
Voor een harddisk recorder is het erg vervelend kan ik je vertellen. Verder is het trouwens een super apparaat. Vooral webradio is erg koel. Mijn favoriet is club977.com: een geweldig station met 80er jaren muziek (ja, ik ben een ouwe l*l, ik weet het >:) )

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste echte problemen met mijn DP558 komen nu ook.

Bij het oproepen van opgenomen video's:
  • De harddisk spint up
  • De harddisk spint down
  • Hij spint nogmaals up
  • En hangt, de hele DP558 moet ik dan powercyclen
Met een beetje geluk kan ik soms een stukje wél kijken, maar binnen de kortste keren loopt ie dan toch vast.

Herkent iemand dit? Kan het met warmte-management te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendM schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:56:

Ik heb sinds een week een nieuwe DP-558 (ik had eerst een DP-500). Het is een regiovrije Rev09 met firmware 1.12 vooraf geinstalleeerd, gekocht bij divxplayer.nl. Ik moet zeggen dat ik boven verwachting tevreden ben, aangezien ik al de negatieve berichten gelezen had. Ik heb geen last van het OOS probleem. Mijn harde schijf doet normaal rustig zijn werk en spint niet. DVD's spelen normaal af. Ook geen vastlopers of zo. Afstandsbediening, PC-Link, EPG en ftp werken prima. Ik heb dan ook het idee dat de huidige problemen (met firmware 1.12) vooral van toepassing zijn op de oudere revisies.
Kortom ik ben een uitermate tevreden gebruiker!
Volgens mij heb ik tot nu toe ongeveer alle mogelijkheden van het apparaat wel geprobeerd. Ik heb tot nu toe maar één echte fout ontdekt die ook al door andere gebruikers zijn gemeld: Je kunt bij het programmeren via de EPG aangeven dat je voor en na de opname een extra aantal minuten veiligheidstijd inbouwt. Die extra tijd na de opname wordt echter niet meegenomen!!! De tijd ervoor wel!
Ik heb nog wel een paar tekortkomingen ontdekt maar waar mi. wel mee te leven valt: Als je tv wilt kijken moet de DP558 ook minimaal op standby staan, anders is het signaal van de kabel uitermate beroerd. Je kunt alléén maar opnemen als het apparaat standby staat (géén multi threading mogelijk???). Afbeeldingen (jpg's) worden vrij klein weergegeven en je kunt niet in- of uitzoomen. Ik heb begrepen dat dit in de vorige firmware wel mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb probleem je met de 558, ik krijg geen zenders ingesteld, als ik hem automatisch laat zoeken dan komt ie wel langs alle zenders geeft ze weer maar zet ze niet weg als een kanaal. Dus kan verder geen zenders selecteren via de 558 om een programma op te nemen. En helaas kan je ze ook niet handmatig instellen. Heb firmware 1.1.2, verder werkt alles super, Kiss online ed.ZOu het met de tuner in de 558 te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:11
Een paar maanden geleden voor het eerst de Kiss gezien op het Internet. De functionaliteiten zoals ze staan beschreven op divxplayer.nl spreken mij zeker aan. Ik ben zwaar aan het dubben of ik tot een aanschaf over moet gaan. Nu de nieuwe firmware is uitgekomen ben ik zeer benieuwd naar jullie mening. Voor het uikomen van dit apparaat durfde ik het echt niet aan. Is het apparaat echt beter geworden?

Alvast bedankt voor jullie (persoonlijke) reacties.

Mochten jullie nog tips hebben, laat het me alsjeblieft even weten.

Cheers konehead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haagse wekker, wat ben ik blij dat ik eerst even hiero keek.
M'n maat heeft een normale dvd speler, zo eentje van een boer die ook in muziek en films doet (begint met een S, eindigt op ony), oftewel niks, maar dan ook echt niks aan gekopieerde muziek of films af kunnen spelen met je apparaat van 1000 euro.
Zelfs een gewone ISO disc met enkel mp3tjes laat het ding op hol slaan!
Ik heb zelf met veel plezier een Kiss 500, firmware Tinystocks, ik lag me suf.
Alles (divx, xvid, mpg) doet het, als een film het niet doet en ik krijg het voor elkaar om het op de pc wel af te spelen weet ik gelijk waarom de Kiss het niet wil: bagger. Helemaal tevreden dus.
Toch niet helemaal want ik kan dus geen films of muziek met 'm delen.
Ik zat te kijken om voor z'n verjaardag een Kiss 1000 te halen. Kost niet veel en kan genoeg.
Toen bedacht ik me en dacht voor mezelf een 558 te halen en mijn 500 aan hem te geven.
Ik had 'm al bijna besteld totdat ik eerst hier even keek.
Lang leve Tweakers! Ik hou het voorlopig even voor gezien en wacht de meer positieve berichten af.
Ik dank jullie allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 06:34:
Haagse wekker, wat ben ik blij dat ik eerst even hiero keek.
M'n maat heeft een normale dvd speler, zo eentje van een boer die ook in muziek en films doet (begint met een S, eindigt op ony), oftewel niks, maar dan ook echt niks aan gekopieerde muziek of films af kunnen spelen met je apparaat van 1000 euro.
Zelfs een gewone ISO disc met enkel mp3tjes laat het ding op hol slaan!
Ik heb zelf met veel plezier een Kiss 500, firmware Tinystocks, ik lag me suf.
Alles (divx, xvid, mpg) doet het, als een film het niet doet en ik krijg het voor elkaar om het op de pc wel af te spelen weet ik gelijk waarom de Kiss het niet wil: bagger. Helemaal tevreden dus.
Toch niet helemaal want ik kan dus geen films of muziek met 'm delen.
Ik zat te kijken om voor z'n verjaardag een Kiss 1000 te halen. Kost niet veel en kan genoeg.
Toen bedacht ik me en dacht voor mezelf een 558 te halen en mijn 500 aan hem te geven.
Ik had 'm al bijna besteld totdat ik eerst hier even keek.
Lang leve Tweakers! Ik hou het voorlopig even voor gezien en wacht de meer positieve berichten af.
Ik dank jullie allemaal.
Hmz, ik heb een doodgewoon DVD-Spelertje van Sony waarmee ik weliswaar geen Divx/XviD kan afspelen en geen SVCD, maar wel gekopieerde DVDs en audio-CDs en ook films die ik in de USA heb gekocht. En dat Zónder MOD-Chips of iets dergelijks. Dus ben ik enigszins benieuwd welk model die maat van je heeft. Ik heb deze gekocht via de Postbank (de DVP-NS305). In éérste instantie zou ik de DVP-NS300 krijgen, die dat idd allemaal niet kan (op audio-cd'rs na) en ik heb wegens gebrek aan voorraad zonder meerprijs de opvolger gekregen ghegheghe. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Via de website van KISS is nu firmware 1.1.3 te verkrijgen. Deze firmware lost weer een aantal vervelende bugs op. Het OOS probleem is met deze firmware nog niet opgelost, maar KISS is in samenwerking met Sigma heel dicht bij de oplossing. Firmware 1.1.4 zal dus niet lang op zich laten wachten zodat deze bug er ook uit is.
Zie voor de changelog (engelstalig):

http://www.mpeg-playcente...ewtopic&t=4536&highlight=

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de eerste reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
Ik heb mijn kiss player deze week aangezet en kreeg gelijk de mededeling dat er nieuwe firmware uit was. Gedownload en geboot met de nieuwe software. Ik kan alleen maar zeggen: TOP! Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik heb een rev9 speler, pas twee weken binnen, maar ik heb het hele forum doorgeworsteld in afwachting van mijn aankoop. Deze was via Norskit en dat was een heel drama, doe dat dus vooral niet!!! Maar goed, het apparaat is binnen en alles werkt. Het Out Of Sync heb ik geen last van en de kwaliteit van de films is goed. Ik moet zeggen dat ik nog niet met subs heb gewerkt, maar dat merk ik eerdaags allemaal nog wel. Divx gebruik ik minder namelijk. Programmeren via mijn pda bij een accesspoint gaat prima en wat je ook doet, de kiss gaat op afgesproken moment gewoon standby, en begint met opnemen. Ook de ingestelde extra tijd pakt hij nu gewoon standaard mee. Dus voor normaal gebruik heb je een berevette speler in huis met dit ding. Ik hoop dat hij niet kapot gaat, want dan krijg ik weer met Norskit te maken en dat heb ik echt niet graag meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Heeft iemand ervaring met zelf gebrandde doublelayer dvd's? Kan de kiss hier (goed) mee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, kan ie niet mee omgaan. Weet ook niet of dit in de toekomst gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
Ach, dan monteren we in de toekomst toch gewoon een andere dvd-rom player? Een echte tweaker... ;)
(zal er wel een firmware update moeten komen misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kort na het uitbrengen van de KISS 558 is er een review van het apparaat geweest waarin alle mogelijkheden van de 558 nauwkeurig onder de loupe zijn genomen. Uitkomst was toen duidelijk een aantal mogelijkheden waren oke, veel echter werkte niet naar behoren. We zijn nu een aantal firmware upgrades verder en gezien de reacties werkt e.e.a. nu naar behoren. Is er iemand onder de huidige gebruikers die in staat is een nieuwe (betrouwbare) review te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geruchten gaan day er aan een nieuwe firmware wordt gewerkt met DL ondersteuning Er is een zeer goed forum (wel in het engels) waar je alle informatie kunt vinden alsmede een manual (wederom in het engels) met alle mogelijkheden van de DP 558, Ga hier http://www.mpeg-playcenter.com/ maar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobboi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 15:38
Kan iemand mij zeggen of die harde schijf eenvoudig te vervangen (lees: upgraden) is? En ik veronderstel dat je die gewoon als netwerkschijf kan gebruiken? Die schijf blijft toch geen 24/24 draaien hoop ik? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je garantie wilt verliezen moet je hem gewoon vervangen. Lijkt mij dus niet handig. Ben er zelf overigens zeker van dat dat allemaal niet nodig is. Je sluit je DP op je netwerk aan en je kunt al je schijven sharen. Ik heb er zelf dus geen behoefte aan.

Overigens om je vraag te beantwoorden. Ja het kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Laatst online: 25-09 07:26
Een paar minuten geleden heb ik FreeKiSS 0.5 geupload naar sourceforge :)

Changelog:
FreeKiSS
------------------------------------------------------------------------------

Added:
* Added support for Nero Digital video files on the DP-558 (firmware 1.1.2+)

Fixed:
* More information is added to the log (listing files)
* Fixed decoding of images due to missing delegates.mgk file
* Bug #1177629: Fixed streaming of locked files
* Fixed streaming of files with an invalid timestamp

FreeKiSS Client
------------------------------------------------------------------------------

Added:
* Subtitles are downloaded automatically along with the movies

Fixed:
* Problem where a server would be added multiple times
* Don't freeze when the server disconnects without a reason

Changed:
* Smaller blocksize for downloading of files (64 kB), this is faster
Veel plezier!

PS: Ja, jullie zijn nederlanders, en die zijn per definitie gierig (nfi :p), maar mensen die toch geld teveel zouden hebben, mogen altijd (kleine) donatie maken om freekiss te steunen. Liefst via paypal naar michael.arnauts@gmail.com, behalve als het met een credietkaart is ofzo, dan via http://sourceforge.net/donate/index.php?user_id=996594 (anders kan ik het niet aanvaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Kobboi schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:51:
Kan iemand mij zeggen of die harde schijf eenvoudig te vervangen (lees: upgraden) is? En ik veronderstel dat je die gewoon als netwerkschijf kan gebruiken? Die schijf blijft toch geen 24/24 draaien hoop ik? :-)
Lang niet alle typen harde schijven werken in de DP-558. Ik zou de disk dus niet zomaar vervangen. Behalve dat je je garantie verliest, zou de nieuwe schijf dus gewoon ook niet kunnen werken.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:07:
[...]

Lang niet alle typen harde schijven werken in de DP-558. Ik zou de disk dus niet zomaar vervangen. Behalve dat je je garantie verliest, zou de nieuwe schijf dus gewoon ook niet kunnen werken.

G 8)
Als jij weet dat bepaalde typen niet werken in een DP-558, dan kun je vast wel een lijstje leggen van harde schijven die wél werken. Het is hier het tweakers forum, dus de meeste mensen hier zijn niet bang om dat ding open te schroeven.

Wanneer komt trouwens de nieuwste lichting van die bakkies? Want 80 GB is maar magertjes voor zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Het is niet duidelijk welke hdd's zullen werken in de DP-558. Het vermoeden bestaat dat veel drives niet werken omdat er limitaties zijn ingebouwd in de firmware. Maar goed, het is een kwestie van uitproberen denk ik. Er zijn wel geruchten dat er een DP-558 te koop is met een 200 GB harde schijf, maar ook dat is niet duidelijk. Ik zou zeggen hou www.mpeg-playcenter.com in de gaten voor het laatste nieuws op dit gebied.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:31:
Ik heb nog wel een paar tekortkomingen ontdekt maar waar mi. wel mee te leven valt: Als je tv wilt kijken moet de DP558 ook minimaal op standby staan, anders is het signaal van de kabel uitermate beroerd.
Ik neem even aan dat je de scart uitgang gebruikt en niet de composiet (gele tulpstekker). Dat was bij mij namelijk de oorzaak van bagger beeld als de Kiss aanstond.
Afbeeldingen (jpg's) worden vrij klein weergegeven en je kunt niet in- of uitzoomen. Ik heb begrepen dat dit in de vorige firmware wel mogelijk was.
Freekiss is your friend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jbr op 18-05-2005 10:26 . Reden: foutje ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.