Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:00
De gele tulpstekker is absoluut geen S-Video. De S-Video is ronde stekker met 4 metalen pinnetjes. De gele is composiet en is het meest bagger wat je kunt aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Athome schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:00:
De gele tulpstekker is absoluut geen S-Video. De S-Video is ronde stekker met 4 metalen pinnetjes. De gele is composiet en is het meest bagger wat je kunt aansluiten
Natuurlijk! :) Aangepast...

Maar over de kwaliteit valt te twisten. Ik kreeg bagger bij de scart en niet bij de composiet. Waarom vind jij het dan zo'n bagger?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbr666 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:58:
[...]

Freekiss is your friend ;)
Lijkt me toch een FW-bug: ook jpg's op de harddisk van m'n 558 zijn niet te zoomen.
Voor 1.1.2 werkte zoom wel, vanaf 1.1.2 niet en is in 1.1.3 ook niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:23:
[...]

Lijkt me toch een FW-bug: ook jpg's op de harddisk van m'n 558 zijn niet te zoomen.
Voor 1.1.2 werkte zoom wel, vanaf 1.1.2 niet en is in 1.1.3 ook niet verholpen.
En daar betaal je dan flink geld voor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 12:56

iop

tis lekker stil hier, goed teken, ik ga m volgende week halen :)
wel grappig dat je eigenlijk alleen maar gezeik leest, werkt iets neemt niemand de moeite wat te posten.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Zo werkt dat nou eenmaal. Mensen zeiken graag. Als iets goed werkt hoor je ze niet. Mijn DP-558 is nu al een maand in reparatie bij Kiss. Ik begin hem wel te missen... :'(

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:16:
Zo werkt dat nou eenmaal. Mensen zeiken graag. Als iets goed werkt hoor je ze niet. Mijn DP-558 is nu al een maand in reparatie bij Kiss. Ik begin hem wel te missen... :'(

G 8)
Als iets niet werkt dan vind ik het heel normaal dat je gaat zeiken, zeker bij zo'n groot bedrag. Dit vind ik dus ook triest... je KiSS is kapot en is nu al een maand weg.

Mijn Pioneer dvd speler was laatst ook defect... Na een week stond er al een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik ben op zoek naar een DVD recorder met HD. DivX vind ik een erg interessante feature, die ik niet vaak gezien heb bij andere DVD recorders. Maar nou lees ik over de KISS 558 zowel positieve als negatieve reakties.

Is de KISS nou een apparaat dat (met de huidige firmware) in ieder geval voor de basisfuncties precies hetzelfde kan al een Sony/Panasonic/Philips + nog een berg extra (netwerk conncectie, webradio, etc.).

Of is het 't nou allemaal net niet?
(Onder basisfuncties versta ik bijvoorbeeld: timeshift, programmeren met showview/epg?)

Is de netwerkverbinding trouwens 2 kanten op? Ik heb eerder gelezen dat 't eenrichtingsverkeer zou zijn.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Een DP558 heeft geen DVD recorder. Dus dat is het voor jou "net niet" denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarown2 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:08:
Ik ben op zoek naar een DVD recorder met HD. DivX vind ik een erg interessante feature, die ik niet vaak gezien heb bij andere DVD recorders. Maar nou lees ik over de KISS 558 zowel positieve als negatieve reakties.

Is de KISS nou een apparaat dat (met de huidige firmware) in ieder geval voor de basisfuncties precies hetzelfde kan al een Sony/Panasonic/Philips + nog een berg extra (netwerk conncectie, webradio, etc.).

Of is het 't nou allemaal net niet?
(Onder basisfuncties versta ik bijvoorbeeld: timeshift, programmeren met showview/epg?)

Is de netwerkverbinding trouwens 2 kanten op? Ik heb eerder gelezen dat 't eenrichtingsverkeer zou zijn.

Bedankt!
Lees ook iets verder dan de features. Kopieren over die LAN kabel gaat MEGA traag. Er zijn nog veel zaken als vastlopers en sommige beloofde features zitten er nog niet in of werken zeer gebrekkig. Persoonlijk zou ik meer naar een volwassen produkt zoeken zoals van de bekende merken. Oke dan heb je niet al deze functies, maar als je nog ergens een klein laptopje hebt staan dan kun je net zo veel als met een KiSS en vele malen stabieler.
Je leest namelijk veelal van het feit dat je iets programeert en dat dit dan gewoon niet wordt opgenomen... lachwekkend :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hm, niet erg positief dus. Ik heb inmiddels even verder gezocht en heb ik voor minder geld een beter alternatief gevonden (althans, voor mij dan):

De Panasonic EH-50 voor rond de 450 EUR, die wordt overal erg positief beoordeeld.

Bedankt voor de reakties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Jarown2 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:41:
Ik heb inmiddels even verder gezocht en heb ik voor minder geld een beter alternatief gevonden (althans, voor mij dan): De Panasonic EH-50 voor rond de 450 EUR
Geen beter alternatief voor de meesten hier inderdaad, aangezien dat apparaat geen DIVX / XVID / MP3 e.d. ondersteunt EN geen netwerkmogelijkheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het lijkt er veel op dat de nieuwe spelers die verkocht worden (Rev9) beter werken op de laatste firmware dan de oudere spelers (Rev6 etc) met de nieuwste firmware.

De Kiss DP558 heeft eigenlijk geen concurentie. De Kiss is het meest veelzijdige speler op de markt. Geen enkele speler van de gangbare merken kan daar aantippen. Dat maakt het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:35:
Het lijkt er veel op dat de nieuwe spelers die verkocht worden (Rev9) beter werken op de laatste firmware dan de oudere spelers (Rev6 etc) met de nieuwste firmware.

De Kiss DP558 heeft eigenlijk geen concurentie. De Kiss is het meest veelzijdige speler op de markt. Geen enkele speler van de gangbare merken kan daar aantippen. Dat maakt het moeilijk.
Tippen??? Je hebt gelijk dat die KiSS erg veel features biedt. Maar bij de andere spelers op de markt werken de features die geboden worden ook naar behoren en krijg je in dat opzicht waar voor je geld.
KiSS geeft je een shitload of features waarvan sommigen gebrekkig of helemaal niet werken.

Kan ik nu bijvoorbeeld al een film opnemen via de netwerkkabel rechtstreeks op mijn pc? Of een divxje afspelen die op mijn pc staat? Niet lang geleden ging dit nog niet of toch zeer traag.

Ik vind het nog steeds triest dat mensen veel geld geven voor aangeboden features die niet naar behoren werken. Een consumentenorganisatie zou hier eens naar moeten kijken. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Hoezo is het triest dat mensen veel geld geven voor aangeboden features die niet naar behoren werken?

Ik mag toch aannemen als iets koopt voor 'n dergelijk bedrag en met deze features, je eerst informatie inwint over het apparaat. En dan niet alleen bij de fabrikant of 'n verkoper in de winkel. Ik zie niet in wat een consumentenorganisatie hiermee te maken heeft, de gemiddelde consument weet niet eens wat ie met al de features van de Kiss moet.

Daarnaast vind ik de prijs nog wel meevallen. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de hier bovengenoemde Panasonic EH-50 en je vergelijkt de features. Dan vind ik het prijsverschil niet zo groot. Trouwens als je bv een Panasonic koopt, zal dit apparaat nooit meer kunnen als wat ie bij aanschaf kan. De kiss wordt wel steeds doorontwikkeld (al gaat dit niet altijd even snel en in positieve zin) en zal daardoor niet zo snel verouderen.

Ik wil daarom ook zeker 'n Kiss aanschaffen, tenminste als het OOS-probleem opgelost wordt. De overige problemen neem ik op de koop toe, omdat er voor mij op dit moment geen ander apparaat is wat aan mijn eisen kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:29:
Kan ik nu bijvoorbeeld al een film opnemen via de netwerkkabel rechtstreeks op mijn pc?
Nee, dit kan niet, maar is ook nooit als feature door Kiss genoemd. Onterechte kritiek vind ik.

Toegegeven, de Kiss is nog (lang) niet volmaakt. FTP-en gaat weliswaar traag, maar de feature zit er dus wel in. Andere merken hebben sowieso geen netwerkaansluiting, de Kiss dus wel. En behalve het trage FTP-en werken zaken als EPG, webbased programmeren, Kisslink/Freelink/etc. wel degelijk goed via diezelfde netwerkaansluiting.

Ander puntje: het niet opnemen van programma's (als de Kiss niet op standby staat) is in de laatste FW dichtgetimmerd door Kiss: de speler gaat nu automatisch op standby als de gebruiker (!) dit vergeet.

Oftewel, Kiss neemt zich (nu, eindelijk) kritiek wel ten harte en doet er ook wat mee. FW 1.1.2 en 1.1.3 zijn zeer snel achter elkaar gekomen, tegen ieders verwachting in (en voor de meesten een aangename verrassing).

Als Kiss met dezelfde frequentie nieuwe FW blijft uitbrengen die de huidige mankementen oplossen, heb je uiteindelijk wel een high-sofisticated apparaat waar andere merken inderdaad niet aan kunnen tippen. En de mankementen die er nu met FW 1.1.3 nog inzitten, zijn grotendeelds minor problems.

Alleen het OOS-probleem zal er misschien wel nooit uitgaan (hardwareprobleem?) en dát vind ik wél kwalijk. Dat is namelijk een basisfeature waar een willekeurige Japanner van het Kruidvat of zo geen enkele moeite mee heeft.

(edit: HendM was me net voor tijdens het intypen, maar daar staat het dus ook)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep klopt.. als... als... als... Lees dit topic nu eens door. Hoeveel keer ik daar al 'als' heb gelezen ism met 'in de volgende fw zal het wel opgelost zijn'. Nee dank je.
Wanneer ik lees dat iemand die een film geprogrameerd heeft staan op zijn KiSS en thuis komt om deze te gaan zien, merkt dat die gewoon niet is opgenomen dan vind ik dat een zéér triest verhaal. En als je deel 1 en 2 leest dan kom je dit soort verhalen veelvuldig tegen. Oké dat is misschien het verhaal met de oude koeien, maar als je een produkt op de markt bent dan moet je het wel degelijk maken. Veel gespuwde kritiek hier en in andere forums bewijzen dat het apparaat niet echt waard voor de markt was/is.
Ik ben het ook niet eens dat de meeste mensen niet eens die features gebruiken. De meeste mensen hebben ook niet eens van KiSS gehoord en alleen de mensen met wat extra eisen zoeken naar een systeem die wat meer kan dan het gangbare model. Feit is dat het gangbare model doet wat die moet doen en dat doet de KiSS lang niet altijd. Triest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:04:
...

Ik ben het ook niet eens dat de meeste mensen niet eens die features gebruiken. De meeste mensen hebben ook niet eens van KiSS gehoord en alleen de mensen met wat extra eisen zoeken naar een systeem die wat meer kan dan het gangbare model. Feit .....
Dat is nou precies wat ik bedoelde. Alleen de mensen die wat extra's zoeken kopen 'n Kiss en het lijkt mij dat het merendeel van die mensen eerst informatie inwint voor ze iets kopen en dus weet wat ie koopt. Alleen de allereerste kopers hadden niet de mogelijkheid om meer informatie over het apparaat in te winnen.

Ik bedoelde niet dat mensen die het apparaat gekocht niet alle features gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik lees dat iemand die een film geprogrameerd heeft staan op zijn KiSS en thuis komt om deze te gaan zien, merkt dat die gewoon niet is opgenomen dan vind ik dat een zéér triest verhaal. En als je deel 1 en 2 leest dan kom je dit soort verhalen veelvuldig tegen. Oké dat is misschien het verhaal met de oude koeien, maar als je een produkt op de markt bent dan moet je het wel degelijk maken.
Nogmaals, dit is geen hardwarefout, geen firmwarefout, maar een gebruikersfout.
Als de gebruiker 'm niet op standby zet, neemt ie niet op. RTFM! }:O

Slaat nergens op dit een mankement van de 558 te noemen, da's pas triest. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Nogmaals, dit is geen hardwarefout, geen firmwarefout, maar een gebruikersfout.
Als de gebruiker 'm niet op standby zet, neemt ie niet op. RTFM! }:O

Slaat nergens op dit een mankement van de 558 te noemen, da's pas triest. 8)7
rofl touché
23456293 geniet schijnbaar gewoon van afkraken, zit nog te zeuren over fouten die allang opgelost zijn, heeft zelf de speler niet. gaat m ook niet halen. ik ga m morgen halen :D geen alternatieven gevonden voor dezelfde prijs met dezelfde features.
ik ben het er wel mee eens dat een apparaat als deze pas op de markt gebracht had moeten worden als alles werkt maar goed, geduld is voor mij een schone zaak geweest mag ik hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iop tha man schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:59:
[...]

rofl touché
23456293 geniet schijnbaar gewoon van afkraken, zit nog te zeuren over fouten die allang opgelost zijn, heeft zelf de speler niet. gaat m ook niet halen. ik ga m morgen halen :D geen alternatieven gevonden voor dezelfde prijs met dezelfde features.
ik ben het er wel mee eens dat een apparaat als deze pas op de markt gebracht had moeten worden als alles werkt maar goed, geduld is voor mij een schone zaak geweest mag ik hopen :P
Van A to Z: eensch! Now we're talking! :+

Kiss heeft ons lang "gebruikt" als betatesters als het ware, vanaf FW 1.1.3 is het product marktwaardig. Neemt niet weg dat, als je nieuwe features krijgt aangeboden (webbased programmering b.v.), men niet meteen moet gaan zitten zeiken over kinderziektes hierin en daarmee het hele apparaat maar ongenuanceerd loopt af te kraken.

Ik ben tenminste blij dat het apparaat steeds verder doorontwikkeld wordt zonder dat ik hier (op de HCC-beurs) voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

er is inmiddels ook een 200 gb versie te vinden op de pricewatch :9 , desalniettemin ga ik maar hopen dat als dat nodig is, ik gewoon hetzelfde type HD erin kan hangen en upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Wanneer ik lees dat iemand die een film geprogrameerd heeft staan op zijn KiSS en thuis komt om deze te gaan zien, merkt dat die gewoon niet is opgenomen dan vind ik dat een zéér triest verhaal.
Ik heb zelf een Aristona DVD-recorder en deze heeft ook wel eens dat er te weinig is opgenomen. Ik stel 'm in om 1,5 uur op te nemen blijkt dat er maar 1 minuut op genomen.

Ook de spelers van andere merken zijn niet perfect. Ik heb de handleiding van de Sony en Philips door gelezen en moet je eens zien wat deze allemaal niet kunnen terwijl het gevoelsmatig geen enkel probleem moet zijn.

De Sharp harddisk recorder kennen (kenden) ook het probleem dat er niets is opgenomen. Maar bij de bekende mrken worden er over het algemeen geen firmware vrijgegeven. Je moet deze speler dus terug sturen en deze vervolgens minimaal 2 weken kwijt zijn.

Ik wil hier Kiss niet vrijpleiten maar ze lijken het wel te proberen om naar de consument te luisteren. Vergeet niet dat luisteren naar de consument bij bedrijven vaak absoluut geen prioriteit heeft of liefst zelfs genegeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
De DP-558 heeft zijn voor- en nadelen. Het is vrijwel het enige apparaat dat harddisk recorder is, DiVX/XVid afspeelt, een netwerkconnectie en webradio ondersteunt. Harddisk recorder functie en DVD's/CD's afspelen doet ie perfect. Ook DiVx/XVids speelt ie via de harddisk, via een cd en streaming via het lokale netwerk. Hij kan alleen niet alle Codecs aan. Je kunt echter al je films hercoderen naar een codec die wel werkt.
Ik vind dat Kiss nog wel werk te doen heeft op het gebied van het afspelen van MP3's. Dit is slechts heel erg basis uitgewerkt. Je kan MP3's alleen per map afspelen en bij random afspelen onthoudt ie niet welke nummer hij al gehad heeft, dus krijg je vaak hetzelfde nummer weer te horen. slordig! Ook worden playlists niet ondersteund.
Verder kun je bijvoorbeeld geen DVD kijken als de harddisc actief is (als ie opneemt of afspeelt). Dit is een beperking van Sigma chip in de DP-558 en dit zal ook nooit mogelijk worden. Veel andere harddiskrecorders kunnen dit wel, maar deze ondersteunen weer geen DiVx/XVid.
Ook kun je, wanneer de DP-558 aan het opnemen is, deze opname niet alvast gaan bekijken terwijl ie nog bezig is. Volgens mij moet dit wel kunnen met de DP-558, maar het wordt niet ondersteund.
Zoals gezegd, veel voors en tegens, maar het blijkt een alleskunner.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Jammer dat DREAM Multimedia de Dreambox 7080 nog niet af heeft. Die zou (mijns inziens) beter presteren dan de KiSS. Neem nu de 7020 als voorbeeld: Satellietontvanger op Linux met LAN, ondersteuning voor WLAN via USB of Accesspoint (WDS), RS232-connector, harde schijf van ELKE gewenste grootte etc. De 7080 heeft dan bovendien een DVD Recorder en een modulaire tuner (en is dús ook geschikt voor DVB-T(errestrial) en DVB-C(able); overigens ook voor gewone kabel tv is-ie dan geschikt... En 't ding is bovendien DUAL TUNER... Mja, ze hebben 'm nog niet gereleased omdat ze teveel bugs in de firmware hebben zitten die ze de buitenwereld liever nog ff niet laten zien, dus das dan een goede reden. Maar als dat ding er eenmaal is, wordt dat zeker een leuk apparaat. En iedereen die enigszins een linux-freak is kan 'm ook nog eens helemaal aan z'n wensen aanpassen. Op dit moment hebben m'n ouders een 7000S (directe voorganger van 7020) staan. Als zij films opnemen hebben ze geen enkele last van welk probleem ook dat hier genoemd wordt. Alleen is de 7000S niet interessant als je geen Satelliet hebt, en zit er geen DVD-speler in, dus daardoor past DREM Multimedia nog niet helemaal in het straatje hier. Maar met de 7080 gaat daar zeker verandering in komen. En dan ga ik ook zeker eerst daar naar kijken. Ik vog dit topic al heel erg lang, maar nu er zelfs met de huidige firmware toch nog teveel negatieve reacties zijn denk ik toch dat ik niet tot het cliëntpotentieel van KiSS behoor... Hoe jammer ook, want het was (en is) een veelbelovend apparaat.

Edit: zie in dit topic ook: Verwijderd in "Gebruikerservaring & review KiSS DP-558"

[ Voor 11% gewijzigd door csteelooper op 30-05-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
weet iemand of er los van de dp-558 nog een apparaat is wat divx afspeelt , televisie programma's kan opnemen, EPG heeft én onscreen bestanden kan selecteren/afspelen vanaf 't netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Ja, een media center pc... Ik heb er zelf eentje gemaakt van een oude pc: echt niet lastig hoor. Je kan er ook een standaard voorgebouwde kopen in de winkel, maar daar hangt dan meestal een kostenplaatje aan van ongeveer 1000 euro.
Deze standaard apparaten zijn dan wel echt het ideale wat je zoekt: snel, stil, klein formaat en volledig flexibel. Bij mijn eigen pc heb ik maar heel af en toe het draadloze toetsenbord en muis nodig om iets in windows te doen. Ik gebruik alleen de afstandsbediening (van Windows MCE).

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
IloveMyHenB schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:27:
Ja, een media center pc... Ik heb er zelf eentje gemaakt van een oude pc: echt niet lastig hoor. Je kan er ook een standaard voorgebouwde kopen in de winkel, maar daar hangt dan meestal een kostenplaatje aan van ongeveer 1000 euro.
Deze standaard apparaten zijn dan wel echt het ideale wat je zoekt: snel, stil, klein formaat en volledig flexibel. Bij mijn eigen pc heb ik maar heel af en toe het draadloze toetsenbord en muis nodig om iets in windows te doen. Ik gebruik alleen de afstandsbediening (van Windows MCE).
tja is ook weer zo wat he... moeilijke keuze hoor, moet ik de dp-558 nou wel of niet kopen, nog maar ff verder dit topic doorlezen (flinke klus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dreambox is inderdaad de enige serieuze tegenkandidaat die ik ken. Niet uit eigen ervaring, maar uit reviews. Het schijnt echter niet een out-of-the-box apparaat te zijn, maar mocht je enige technische feeling hebben, dan zou ik deze zeker meenemen in je aankoopbeslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
hey, dat OOS-Probleem, is dat voor alle films/stuff die je kijkt? ik heb namelijk ook al een dp-500 gehad en die had dat opzich ook wel, maar daar kon ik wel mee leven, was af en toe gewoon een divxje wat niet zo lekker liep.
maar tis toch niet bij elke film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
bob.ross schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 07:32:
hey, dat OOS-Probleem, is dat voor alle films/stuff die je kijkt? ik heb namelijk ook al een dp-500 gehad en die had dat opzich ook wel, maar daar kon ik wel mee leven, was af en toe gewoon een divxje wat niet zo lekker liep.
maar tis toch niet bij elke film?
Het OOS probleem komt voor bij programma's die je opneemt met de DP-558 van tv. Ik heb nog nooit een divx of xvid gehad met dat probleem.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:18:
De Dreambox is inderdaad de enige serieuze tegenkandidaat die ik ken. Niet uit eigen ervaring, maar uit reviews. Het schijnt echter niet een out-of-the-box apparaat te zijn, maar mocht je enige technische feeling hebben, dan zou ik deze zeker meenemen in je aankoopbeslissing.
De Dreambox ís al prima Out Of The Box te gebruiken hoor (eigen ervaring). Maar de firmware van Dream Multimedia buit láng niet alle mogelijkheden van het apparaat uit. Je kunt de Dreambox ook dingen laten doen die helemaal niks met TV kijken te maken hebben. Neem nou bijvoorbeeld 'n topic van Dutch Power Cows, waarin ze een koe (packet folding) op een Dreambox hebben draaien die 22000 keys per dag doet... Sja Niet echt waar het voor bedoeld is, maar ik bedoel maar... En dan moet je je nu nog focussen op wat je bínnen TV-gebied kunt. Echt veel dus. Neem nou het opnemen van multi-track programma's (waarbij je álle geluidssporen opneemt dus, en dan bij het kijken de taal kunt wijzigen :D). En het feit dat je Seca en Irdeto kaarten zonder cams kunt gebruiken... Ja, het heeft echt veel potentieel. En voor satellietkijkers is er nog een leuke mogelijkheid (maar dáár heb je écht andere firmware voor nodig): Het 'card-share' principe. Hierbij neemt persoon A een abo op een (betaalde) dienst, zoals Canal Digitaal, en deelt dat abo via Internet met persoon B (en c, en D, etc...). Nu is het allen nog wachten op een versie die geschikt is voor kabel hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:02:
[...]

Neem nou bijvoorbeeld 'n topic van Dutch Power Cows, waarin ze een koe (packet folding) op een Dreambox hebben draaien die 22000 keys per dag doet... Sja Niet echt waar het voor bedoeld is, maar ik bedoel maar...
Klinkt het erg dom als ik zeg dat ik hier geen jota van begrijp? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:42:
[...]

Klinkt het erg dom als ik zeg dat ik hier geen jota van begrijp? :? 8)7
Nope
Maar dat was nou een voorbeeld van het feit dat 't ding alles kan wat je het wil laten doen hehehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:50:
[...]

Nope
Maar dat was nou een voorbeeld van het feit dat 't ding alles kan wat je het wil laten doen hehehe...
Geen behoefte aan een melkrobot. }:O (Maar als ie nou om 20.30 de koffie klaar kan hebben, ben ik om :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
He, dit lijkt wel wat van Computex 2005
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2005/0601/ubiq114.htm

HDD/DVD+R DL +LAN + sigma EM8620L

Gezien de Engelstalige menu´s komt het wellicht nog deze
kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
howdy,

kan geen topic vinden over de 1500, maar neem aan dat m'n vraag ook voor de 558 had kunnen gelden.
ik heb vanmiddag de 1500 opgehaald bij 't postkantoor.
krijg de pc-link niet aan de praat.
- webradio doet het prima
- UTP kabel gaat van kiss naar m'n speedtouch router/modem
als ik in m'n kiss zoek naar pc link vind ie 'm wel! kan alleen niet connecten.
hij zegt ook dat de lijst wordt geladen, maar dan kapt ie er mee!
- m'n firewall staat uit, althans 'disabled' (norton anti virus) krijg 'm verder niet uit de taakbalk verwijderd.

enig idee? verwijzing naar ander topic of site mag ook, aangezien de search van got 't niet doet op 't moment (bij mij)

thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een erg tevreden gebruiker van de DP558 en heb verder ook geen last van de genoemde problemen in dit topic. Het apparaat doet wat ik er van verwacht en heb er dus veel plezier van.

Toch is er een functionaliteit i.c.m. m'n netwerk die ik niet werkend krijg en hopelijk kan een van jullie hier antwoord op geven. Wanneer ik een film (VOB bestand) kopieer naar m'n pc en ik benader het bestand via FreeKiss vanaf m'n DP558 dan krijg ik een melding dat de codec niet ondersteund wordt. Echter bij opnames van minder dan bv een half uur is dit probleem er niet. Dan werkt het gewoon volledig. Heeft dit met de bestandsgrootte te maken?

Wanneer ik het VOB bestand converteer naar avi of mpeg dan heb ik het probleem niet maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder. Ook heb ik al geprobeerd of er een verschil is tussen FAT32 en NTFS partities maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

ik heb m nu 2 dagen, niks te klagen, inet en netwerk deed het allemaal ineens, opnemen werkt goed, geen last van de bekende problemen (:
ik heb alleen één klein probleempje, hij zet automatisch de tijd een uur verkeerd, ik heb hem nu maar gewoon op gmt+2 gezet om het op te lossen, maar ideaal is deze oplossing niet..

/update

cd speler is op nummer 6 (vb.) niet op pauze te zetten zonder TV aan, op het tv menu gaat de highlight namelijk niet mee met de nummer keuze, waardoor hij dus weer terugspringt naar nr 1. erg irritant als je ff snel een nummer op pauze zet.

ik vind de HD nogal hard zoemen tijdens record, zal wel niks aan te doen zijn ?

[ Voor 36% gewijzigd door iop op 05-06-2005 12:07 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

vraag me af of er meer zijn met mijn 2 probleempjes:

- netwerk: zeer traag, haal nog niet eens 10mbit.
- epg: tijd staat een uur eerder dan de programma's werkelijk starten, starten wel op juiste tijd. Alle tijdzones staan goed en tijd is ook ok.

verder ben ik toch zeer tevreden met de 558, was even huiverig voor de 1.13 upgrade :) maar blijkt vooralsnog gelukkig geen vloek op te rusten

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
ik begin echt desperate te worden, guys!
hoop dat iemand antwoord heeft, heb ook de hotline van kiss al gemailed, maar niets...

gaat om m'n DP-1500 trouwens..
m'n pc link werkt in principe snel en goed, maar alle nummers die ik afspeel speelt, telkens:
4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten etc etc etc.

iemand dit ooit tegen gekomen? draai windows XP SP1 (denk ik) met FreeKiss, maar met PC Link precies 't zelfde probleem.

alvast harstikke bedankt als iemand me kan helpen!

edit: en m'n webradio doet het PERFECT, die streamt altijd goed, dus ik acht de kans klein dat 't aan m'n netwerkkabel ligt..

[ Voor 10% gewijzigd door bob.ross op 06-06-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:45:
Ik ben een erg tevreden gebruiker van de DP558 en heb verder ook geen last van de genoemde problemen in dit topic. Het apparaat doet wat ik er van verwacht en heb er dus veel plezier van.

Toch is er een functionaliteit i.c.m. m'n netwerk die ik niet werkend krijg en hopelijk kan een van jullie hier antwoord op geven. Wanneer ik een film (VOB bestand) kopieer naar m'n pc en ik benader het bestand via FreeKiss vanaf m'n DP558 dan krijg ik een melding dat de codec niet ondersteund wordt. Echter bij opnames van minder dan bv een half uur is dit probleem er niet. Dan werkt het gewoon volledig. Heeft dit met de bestandsgrootte te maken?

Wanneer ik het VOB bestand converteer naar avi of mpeg dan heb ik het probleem niet maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder. Ook heb ik al geprobeerd of er een verschil is tussen FAT32 en NTFS partities maar dat maakt geen verschil.
Je kunt vob bestanden groter dan 2 GB niet afspelen. Als je een vob bestand hebt moet je hem eerst splitsen naar 2 of meerdere delen kleiner dan 2 GB. Dan zou het moeten gaan.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
iop tha man schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:22:
cd speler is op nummer 6 (vb.) niet op pauze te zetten zonder TV aan, op het tv menu gaat de highlight namelijk niet mee met de nummer keuze, waardoor hij dus weer terugspringt naar nr 1. erg irritant als je ff snel een nummer op pauze zet.

ik vind de HD nogal hard zoemen tijdens record, zal wel niks aan te doen zijn ?
De bug met het afspelen van cd is inderdaad erg vervelend. Deze is al aangemeld bij Kiss. Hopelijk doen ze er wat aan in de volgende firmware release.

Ik vind juist dat de HDD niet meer zo veel lawaai maakt met firmware 1.1.3. Heb je de nieuwste firnware wel?

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
k-oz schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:45:
vraag me af of er meer zijn met mijn 2 probleempjes:

- netwerk: zeer traag, haal nog niet eens 10mbit.
- epg: tijd staat een uur eerder dan de programma's werkelijk starten, starten wel op juiste tijd. Alle tijdzones staan goed en tijd is ook ok.

verder ben ik toch zeer tevreden met de 558, was even huiverig voor de 1.13 upgrade :) maar blijkt vooralsnog gelukkig geen vloek op te rusten
De netwerksnelheid is helaas niet zo hoog. Daar is niet veel aan te doen. Ligt aan de hardware.

Je moet je EPG tijdszone op CEST zetten (GMT +2). Dit moet je dus in je EPG configuratie doen. Dit heeft te maken met het feit dat de Kiss time-server geen zomertijd kent. Ik vind het een slordige bug, maar ja, niets aan te doen...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:33:
m'n pc link werkt in principe snel en goed, maar alle nummers die ik afspeel speelt, telkens:
4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten, 4 seconden afspelen, 1 seconden wachten etc etc etc.
Ik heb totaal geen problemen met Freekiss en mijn DP-558. Alles streamt perfect. Heb je wel de laatste versie van Freekiss (0.5) ?

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

G_Kracht schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:43:
[...]

De bug met het afspelen van cd is inderdaad erg vervelend. Deze is al aangemeld bij Kiss. Hopelijk doen ze er wat aan in de volgende firmware release.

Ik vind juist dat de HDD niet meer zo veel lawaai maakt met firmware 1.1.3. Heb je de nieuwste firnware wel?

G 8)
jah misschien is het juist dat ik niet slechter gewend ben, hij zal best stiller (minder noizy) zijn, maar ik heb m uit de doos een update cd gevoederd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
G_Kracht schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:48:
[...]

Ik heb totaal geen problemen met Freekiss en mijn DP-558. Alles streamt perfect. Heb je wel de laatste versie van Freekiss (1.5) ?

G 8)
Ik vind 't zooooo vaag, ik heb volgens mij 0.5, kan dat? (zit nu op m'n werk)

kan 't het feit te maken hebben dat ik SP1 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:36:
[...]

Ik vind 't zooooo vaag, ik heb volgens mij 0.5, kan dat? (zit nu op m'n werk)

kan 't het feit te maken hebben dat ik SP1 heb?
0.5 is inderdaad de laatste (zal G_kracht ook bedoeld hebben).

Wat zijn de specs van je PC en heb je daarop veel "troep" (P2P of zo) op de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:42:
[...]

0.5 is inderdaad de laatste (zal G_kracht ook bedoeld hebben).

Wat zijn de specs van je PC en heb je daarop veel "troep" (P2P of zo) op de achtergrond draaien?
nee, ik heb de pc dan nét opnieuw opgestart en heb niets draaien.
heb ook m'n firewall d'r uitgegooid (norton anti virus). ik heb 'm niet compleet uitgeschakeld, maar wel alles 'open gegooid'.
m'n specs: win xp professional, heb een Speedtouch modem met router d'r in, dhcp staat aan, plug & play werkt in de regel prima.
heb een nieuwe kabel vanaf m'n kiss naar m'n speedtouch en die is weer op m'n pc aangesloten.
nog meer info? m'n stream van webradio doet 't uitstékend. dat is dus 't rare...
ik heb wel de basisversie van xp pro (geen sp1 of sp2 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:11:
nee, ik heb de pc dan nét opnieuw opgestart en heb niets draaien.
heb ook m'n firewall d'r uitgegooid (norton anti virus). ik heb 'm niet compleet uitgeschakeld, maar wel alles 'open gegooid'.
m'n specs: win xp professional, heb een Speedtouch modem met router d'r in, dhcp staat aan, plug & play werkt in de regel prima.
Het ging me meer om de hardwarespecs (processor, geheugen). Als je XP draait op een bak met de minimale systeemeisen, zou dit de bottleneck kunnen zijn.
heb een nieuwe kabel vanaf m'n kiss naar m'n speedtouch en die is weer op m'n pc aangesloten.
nog meer info? m'n stream van webradio doet 't uitstékend. dat is dus 't rare...
Vandaar ook mijn vraag over je PC. Webradio connect naar Internet, niet naar je PC. Freelink / PC-Link connect wel naar je PC. Als je PC moeilijk doet, verklaart dat waarom webradio wel perfect werkt.

Heb je nog meer apparaten in je LAN hangen (die misschien veel netwerktraffic genereren op je LAN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:22:
Het ging me meer om de hardwarespecs (processor, geheugen). Als je XP draait op een bak met de minimale systeemeisen, zou dit de bottleneck kunnen zijn.
ik heb een goeie computer, niet de aller snelste, maar ben er vrij zeker van dat 't daar niet aan ligt, vroeger hadden we een DP-500, die hing aan een server, die een stuk trager was als deze.
Heb je nog meer apparaten in je LAN hangen (die misschien veel netwerktraffic genereren op je LAN)?
nope, alleen m'n pc.
heb echt 't idee dat 't een of andere instelling in m'n LAN verbinding (in XP zelf) is. kan 't alleen zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:28:
[...]

ik heb een goeie computer, niet de aller snelste, maar ben er vrij zeker van dat 't daar niet aan ligt, vroeger hadden we een DP-500, die hing aan een server, die een stuk trager was als deze.

[...]

nope, alleen m'n pc.
heb echt 't idee dat 't een of andere instelling in m'n LAN verbinding (in XP zelf) is. kan 't alleen zelf niet vinden.
Bob,

Probeer deze link eens: http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=4583.
Wel in het Engels, maar hier staat een oplossing voor hetzelfde probleem.
(BTW: zag nu pas dat je een 1500 hebt en niet de 558).

Ben benieuwd of het bij jou dan ook opgelost is, hou ons graag even op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:37:
[...]

Bob,

Ben benieuwd of het bij jou dan ook opgelost is, hou ons graag even op de hoogte.
hou je zeker op de hoogte, heb er zelf ook een hekel aan als mensen alleen posten als ze ellende hebben en niet ff laten weten als 't gelukt is :)
maar ik probeer 't vanaovnd ff als ik thuis ben, zit nu op m'n werk, thanks iig voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

G_Kracht schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:46:
[...]

De netwerksnelheid is helaas niet zo hoog. Daar is niet veel aan te doen. Ligt aan de hardware.

Je moet je EPG tijdszone op CEST zetten (GMT +2). Dit moet je dus in je EPG configuratie doen. Dit heeft te maken met het feit dat de Kiss time-server geen zomertijd kent. Ik vind het een slordige bug, maar ja, niets aan te doen...

G 8)
Ik meen toch dat er een 100mbit netwerkkaart in zit? Je zegt dat het de hardware betreft dus een verbetering zal er dus niet inzitten met nieuwe firmware :'(

Heb al eens geprobeerd die epg tijdzone te wijzigen naar gmt+2 , maar dan zet hij hem vrolijk weer terug. Zal het vandaag nog eens proberen, mogelijk dat dat met de 1.13 nu wel lukt.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
k-oz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:31:
[...]

Ik meen toch dat er een 100mbit netwerkkaart in zit? Je zegt dat het de hardware betreft dus een verbetering zal er dus niet inzitten met nieuwe firmware :'(

Heb al eens geprobeerd die epg tijdzone te wijzigen naar gmt+2 , maar dan zet hij hem vrolijk weer terug. Zal het vandaag nog eens proberen, mogelijk dat dat met de 1.13 nu wel lukt.
De beperking zit ook niet in de netwerkkaart. Het schijnt ergens anders in de hardware te zitten, maar de meningen daarover zijn verdeeld.

Je moet niet de algemene tijdsinstellingen aanpassen, maar de instellingen (configure knop) in de EPG. Daar kun je de tijdszone instellen alleen voor de EPG. Die moet op CEST staan.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:43:
maar ik probeer 't vanaovnd ff als ik thuis ben, zit nu op m'n werk, thanks iig voor de moeite!
Graag gedaan, ik heb een voorgevoel dat dit dé oplossing is (aangezien die poster ook een wél-werkende 500 had, exact dezelfde omstandigheden als jij!).

Check meteen even je firmware: 2.9.2 is de meest recente, in 2.9.1. zijn verbeteringen aan netwerk doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:30:
[...]

Graag gedaan, ik heb een voorgevoel dat dit dé oplossing is (aangezien die poster ook een wél-werkende 500 had, exact dezelfde omstandigheden als jij!).

Check meteen even je firmware: 2.9.2 is de meest recente, in 2.9.1. zijn verbeteringen aan netwerk doorgevoerd.
ik heb 2.9.2. al. zeg je nu dat 2.9.1 beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ik zit er hard over te denken om de DP558 aan te gaan schaffen. Ik volg dit topic al vanaf het begin en heb in de gaten dat het merendeel van de problemen (zoals die er net na de release waren) opgelost is, danwel binnenkort opgelost zal worden.

Daarnaast is dit toch best wel een alleskunner en heeft deze in vergelijking tot een HTPC van Paradigit van 1500 euri (waarover ik eerst na heb zitten denken) een aantrekkelijke prijs.

Wat ik echter nog graag zou willen weten is of ik mijn Logitech Z680 speakerset direct op deze KISS player aan kan sluiten of dat ik hier eerst een receiver o.i.d. tussen moet zetten om gebruik te maken van DTS geluid e.d.?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:09:
[...]

Nee, de verbeteringen zitten dan ook in 2.9.2 (cumulatieve updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:33:
ik begin echt desperate te worden, guys!
hoop dat iemand antwoord heeft, heb ook de hotline van kiss al gemailed, maar niets...

gaat om m'n DP-1500 trouwens..

iemand dit ooit tegen gekomen? draai windows XP SP1 (denk ik) met FreeKiss, maar met PC Link precies 't zelfde probleem.

alvast harstikke bedankt als iemand me kan helpen!

edit: en m'n webradio doet het PERFECT, die streamt altijd goed, dus ik acht de kans klein dat 't aan m'n netwerkkabel ligt..
waar staan je bestanden die je wil streamen? heb je die mss op een netwerkshare staan? mss kan je HD niet volgen omdat er een ander process veel aan het doen is op je HD? via een utpkabel zou je normaal gezien toch wel de bandbreedte van een mp3 kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Mayco schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:11:

waar staan je bestanden die je wil streamen? heb je die mss op een netwerkshare staan? mss kan je HD niet volgen omdat er een ander process veel aan het doen is op je HD? via een utpkabel zou je normaal gezien toch wel de bandbreedte van een mp3 kunnen halen...
die staan gewoon op de harde schijf. om die te testen heb ik ook een andere harde schijf op m'n computer getest, allebei 't zelfde probleem.
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:37:

Bob,

Ik heb die thread nog eens goed bekeken, nu ik thuis ben, eigenlijk kan ik daar eigenlijk helemaal niets mee! er staat namelijk:
code:
1
2
3
4
1) Go into the IP menu and switch from static to DHCP. 
2) Power the unit off and then back on via the remote control. 
3) Back in the IP menu and switch it back from DHCP to static IP. 
4) Power off and on again via remote control.

maar m'n KISS stáát al op dhcp! dan kan ik dus heláás niet doen, tot mijn spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:15:
[...]

Nee, de verbeteringen zitten dan ook in 2.9.2 (cumulatieve updates).
dit gebeurd als ik ÉÉN nummer af wil spelen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
19:01:31: >> ACTION 2 K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3|
19:01:31: << 200
19:01:31: >> SIZE K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3|
19:01:31: << 000000008030420
19:01:31: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 8030292 128
19:01:31: == TCP Disconnect: 660
19:01:32: == TCP Connect: 3152
19:01:32: >> ACTION 1 |awehinmnrgl0| K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3|
19:01:32: << 200
19:01:32: >> SIZE K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3|
19:01:32: << 000000008030420
19:01:32: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 0 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:34: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 65536 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:37: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 131072 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:40: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 196608 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:43: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 262144 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:46: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 327680 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:50: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 393216 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:53: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 458752 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:56: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 524288 65536 |awehinmnrgl0|
19:01:59: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 589824 65536 |awehinmnrgl0|
19:02:02: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 655360 65536 |awehinmnrgl0|
19:02:05: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 720896 65536 |awehinmnrgl0|
19:02:08: >> GET K:\MP3\80s\_Like, Omigod totally 80s pop culture box(totally)\Like Omigod 80s box CD1\06 - The Breaks, Pt. 1 - Kurtis Blow.mp3| 786432 65536 |awehinmnrgl0|
19:02:09: == TCP Disconnect: 3152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:09:

Ja: meuktracker: KiSS DP-450 2.9.2 (check laatste reactie)
Ennuh... je zit in het verkeerde topic. Dit gaat alleen over de DP558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
jbr666 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:31:
[...]

Ja: meuktracker: KiSS DP-450 2.9.2 (check laatste reactie)
Ennuh... je zit in het verkeerde topic. Dit gaat alleen over de DP558
kan je me alsjeblieft naar dat topic wijzen? ik heb me echt rot gezocht, kon niets vinden
heeft iemand een link naar de 2.9.1 Firmware voor de dp-1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:30:
Ik heb die thread nog eens goed bekeken, nu ik thuis ben, eigenlijk kan ik daar eigenlijk helemaal niets mee! er staat namelijk:
code:
1
2
3
4
1) Go into the IP menu and switch from static to DHCP. 
2) Power the unit off and then back on via the remote control. 
3) Back in the IP menu and switch it back from DHCP to static IP. 
4) Power off and on again via remote control.

maar m'n KISS stáát al op dhcp! dan kan ik dus heláás niet doen, tot mijn spijt.
Begin dan eens bij stap 3: stel je IP static in en vervolgens powercyclen met je RC. Resultaat?
kan je me alsjeblieft naar dat topic wijzen? ik heb me echt rot gezocht, kon niets vinden
heeft iemand een link naar de 2.9.1 Firmware voor de dp-1500?
Tóch FW 2.9.1? Ik dacht toch dat je FW 2.9.2 had?
Edit: Sorry, had de reactie van jbr666 niet gelezen.

Ik kan je wel een link op mpeg-playcenter geven: http://www.mpeg-playcente...orums&file=viewforum&f=61

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:28:
[...]

Begin dan eens bij stap 3: stel je IP static in en vervolgens powercyclen met je RC. Resultaat?
niets, als ik 'm op static zet, en IP adres 82.197.202.45 opgeef, doet ie helemaal niets meer.
vervolgens zet ik 'm weer op DHCP, dan speelt ie de mp3'tjes weer af, maar telkens maar 3 seconden. pauze, 3 seconden, pauze etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door: G_Kracht Geplaatst op maandag 06 juni 2005 10:39

Je kunt vob bestanden groter dan 2 GB niet afspelen. Als je een vob bestand hebt moet je hem eerst splitsen naar 2 of meerdere delen kleiner dan 2 GB. Dan zou het moeten gaan.

G
Weet jij misschien een programma waarmee je dat kan doen, zonder dat ik het op dvd of cd moet branden?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bob.ross:
Heb je EZLink al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:03:
[...]

niets, als ik 'm op static zet, en IP adres 82.197.202.45 opgeef, doet ie helemaal niets meer.
vervolgens zet ik 'm weer op DHCP, dan speelt ie de mp3'tjes weer af, maar telkens maar 3 seconden. pauze, 3 seconden, pauze etc
82.197.202.45 lijkt me geen lokaal IP-adres, lijkt meer op een IP in de range van je ISP of zo.
Weet je zeker dat je wel binnen het subnet van je LAN blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:09:
[...]

82.197.202.45 lijkt me geen lokaal IP-adres, lijkt meer op een IP in de range van je ISP of zo.
Weet je zeker dat je wel binnen het subnet van je LAN blijft?
Ja, ik heb EzLink ook al geprobeerd.

andere vraag: als ie op DHCP staat, pakt ie zelf dat IP adres en dan speelt ie de mp3's wél af (alleen niet goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:14:
[...]

Ja, ik heb EzLink ook al geprobeerd.

andere vraag: als ie op DHCP staat, pakt ie zelf dat IP adres en dan speelt ie de mp3's wél af (alleen niet goed.)
Een nslookup geeft een ADSL-aansluiting via Cambrium voor dat IP-nummer, klinkt je dat bekend in de oren?
Wat is het IP-nummer van je router en van je PC dan?
En welk apparaat heb je als DHCP-server: je router of je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:20:
[...]

Een nslookup geeft een ADSL-aansluiting via Cambrium voor dat IP-nummer, klinkt je dat bekend in de oren?
Wat is het IP-nummer van je router en van je PC dan?
En welk apparaat heb je als DHCP-server: je router of je PC?
Nou, ik kan genoeg met computers omgaan voor m'n gevoel, maar op je vragen tast ik wel in 't duister hoor.
vraag 1: nee
vraag 2: geen idee? ik kan wel ipconfig /all doen, maar neem aan dat je niet wil dat ik m'n ip adres hier op 't forum drop, toch?
vraag 3: ik heb gewoon m'n router neergezet en m'n tcp/ip instellingen op automatisch gezet en alles werkte (toen ik internet kreeg)
(dit is ongeveer mijn niveau hehe)

edit: trouwens, ik hoor mensen ook wel over dat je mappen moet delen en de wizard van netwerk configuratie moet draaien? dit heb ik beiden niet gedaan, weet je wat hier de bedoeling van is? moet ik een map met mp3s eerst delen? lijkt me sterk aangezien ik de mp3's wel kan afspelen, alleen ze doen 't niet goed.

[ Voor 20% gewijzigd door bob.ross op 06-06-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:18:
vraag 2: geen idee? ik kan wel ipconfig /all doen, maar neem aan dat je niet wil dat ik m'n ip adres hier op 't forum drop, toch?
Inderdaad ipconfig /all. Als je alles goed zou hebben, krijg je de instellingen van je LAN/netwerk (dus niet van je WAN/internet). Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.xxx
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 213.51.xxx.xxx
                                            213.51.xxx.xxx
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : maandag 6 juni 2005 21:15:52
        Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 7 juni 2005 21:15:52

Bij jou zouden, als het goed is, IP Adress, Default Gateway en DHCP Server moeten beginnen met 82.197.202.xxx ipv 192.168.1.xxx. Klopt?
edit: trouwens, ik hoor mensen ook wel over dat je mappen moet delen en de wizard van netwerk configuratie moet draaien? dit heb ik beiden niet gedaan, weet je wat hier de bedoeling van is? moet ik een map met mp3s eerst delen? lijkt me sterk aangezien ik de mp3's wel kan afspelen, alleen ze doen 't niet goed.
Nee, je hoeft een map met MP3 echt niet te delen binnen je Windowsnetwerk. Wel moet je de map opgeven binnen Freekiss/PcLink maar dat heb je ongetwijfeld wel gedaan. Die mappen hoeven dus echt géén netwerkshares te zijn. Heb ik ook niet en works perfect to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:42:

Bij jou zouden, als het goed is, IP Adress, Default Gateway en DHCP Server moeten beginnen met 82.197.202.xxx ipv 192.168.1.xxx. Klopt?
Bij mij ziet het er zó uit als ik ipconfig /all doe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-21-D7-4A-2C
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 82.197.xxx.xxx
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 07:04:
[...]

Bij mij ziet het er zó uit als ik ipconfig /all doe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-21-D7-4A-2C
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 82.197.xxx.xxx
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
Ik was er al bang voor, die 82.197.xxx.xxx is de vreemde eens in de bijt. Je DHCP-server ligt volgens mij buiten je interne netwerk en is waarschijnlijk de DHCP-server van je Internet Provider.

Kijk eens of je in je router de DHCP-server wel ingeschakeld hebt. Vervolgens je PC even rebooten. Bij DHCP-server moet dan het IP-adres van je router komen te staan.

Lukt dit niet, probeer dan op je Kiss toch een eens static IP in te voeren, maar nu beginnend met 217.19.xxx.xxx (b.v. IP van je computer +1).

Laterrrrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:03:
[...]

Weet jij misschien een programma waarmee je dat kan doen, zonder dat ik het op dvd of cd moet branden?

thnx
Ik weet dat er een programma vobsplitter is, maar ik heb het nooit gebruikt. Gewoon even op vobsplitter zoeken in Google dan vind je hem wel.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:29:
[...]

Ik was er al bang voor, die 82.197.xxx.xxx is de vreemde eens in de bijt. Je DHCP-server ligt volgens mij buiten je interne netwerk en is waarschijnlijk de DHCP-server van je Internet Provider.

Kijk eens of je in je router de DHCP-server wel ingeschakeld hebt. Vervolgens je PC even rebooten. Bij DHCP-server moet dan het IP-adres van je router komen te staan.

Lukt dit niet, probeer dan op je Kiss toch een eens static IP in te voeren, maar nu beginnend met 217.19.xxx.xxx (b.v. IP van je computer +1).

Laterrrrz
buiten welk interne netwerk dan? 217 is een public adres blok, evenals 82 ; je dhcp hoeft dan ook echt niet in het 217 bereik te liggen... gaat op mac adres he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-oz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:47:
[...]

buiten welk interne netwerk dan? 217 is een public adres blok, evenals 82 ; je dhcp hoeft dan ook echt niet in het 217 bereik te liggen... gaat op mac adres he.
Da's juist het vreemde, dat zijn dhcp in een public adres blok zit. Als of de dhcp op z'n router niet is ingeschakeld.
Iig krijgt zijn Kiss hierdoor een IP in het publieke blok 82 en zit z'n PC in het publieke blok 217. Een ander subnet dus, wat zijn connectieprobleem kán verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

is het mogelijk om de standaard hardeschijf te vervangen door een grotere? ik weet dat er ook een uitvoering is met 200 gb maar het prijsverschil vind ik wel erg groot.

seth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:26:
hoi

is het mogelijk om de standaard hardeschijf te vervangen door een grotere? ik weet dat er ook een uitvoering is met 200 gb maar het prijsverschil vind ik wel erg groot.

seth
Vooralsnog lijkt de DP-558 geen andere schijven te slikken. Maar wie weet komt er nog een 'aanpassing' in de firmware...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:29:
[...]

Laterrrrz
HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb echt mega staan springen en dansen in m'n huiskamer net :D :D :D
thanks guys!
ik heb 'm ff op statisch ip gezet (m'n computer IP +1) en ff uit en aan gezet, daarna weer op dhcp gezet en hij deed 't!!

hahahaha super dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
hmm, dus waarschijnlijk gaat het internetverkeerlanverkeer met dank aan MarcPolo van de TS via zijn ISP... dat verklaard wel de schokken... wat krijg je in freekiss log als je "search for pc-link servers" doet op je kiss?

edit: never mind, het is al opgelost zie ik

btw, debug level 3 kan je best disablen als je het niet gebruikt! ik heb ontdekt dat freekiss sneller werkt, als je het op level 1 zet.

edit: ^ maar dit is nog wel van tel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mayco op 08-06-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:10:
[...]

HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb echt mega staan springen en dansen in m'n huiskamer net :D :D :D
thanks guys!
ik heb 'm ff op statisch ip gezet (m'n computer IP +1) en ff uit en aan gezet, daarna weer op dhcp gezet en hij deed 't!!

hahahaha super dit!
"En weer verlaat een tevreden klant het pand" (Herman Finkers)

Schijnt die static/dynamic/powercycle truc van mpeg-player toch te werken.

Ben wel benieuwd welk IP-adres je Kiss van de DHCP-server uitgedeeld heeft gekregen. (En ik zou toch je router effe checke of je DHCP daar wel ingeschakeld is en eventueel je IP-range veranderen in een local bereik als 192.168.xxx.xxx of zo. Om problemen in de toekomst te voorkomen met andere apparaten.)

Maar voor nu iig: have fun :*) :P 8) :9 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:15:
hmm, dus waarschijnlijk gaat het internetverkeer van de TS via zijn ISP...
Bij mij ook, bij jou niet dan? (8>

(internetverkeer gaat toch altijd via je ISP, Mayco?! Je bedoelt waarschijnlijk z'n LAN-connections.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

robbydw schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:06:
Ik zit er hard over te denken om de DP558 aan te gaan schaffen. Ik volg dit topic al vanaf het begin en heb in de gaten dat het merendeel van de problemen (zoals die er net na de release waren) opgelost is, danwel binnenkort opgelost zal worden.

Daarnaast is dit toch best wel een alleskunner en heeft deze in vergelijking tot een HTPC van Paradigit van 1500 euri (waarover ik eerst na heb zitten denken) een aantrekkelijke prijs.

Wat ik echter nog graag zou willen weten is of ik mijn Logitech Z680 speakerset direct op deze KISS player aan kan sluiten of dat ik hier eerst een receiver o.i.d. tussen moet zetten om gebruik te maken van DTS geluid e.d.?
Niemand die hier ervaring mee heeft?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:59:
[...]

"En weer verlaat een tevreden klant het pand" (Herman Finkers)

Schijnt die static/dynamic/powercycle truc van mpeg-player toch te werken.

Ben wel benieuwd welk IP-adres je Kiss van de DHCP-server uitgedeeld heeft gekregen. (En ik zou toch je router effe checke of je DHCP daar wel ingeschakeld is en eventueel je IP-range veranderen in een local bereik als 192.168.xxx.xxx of zo. Om problemen in de toekomst te voorkomen met andere apparaten.)

Maar voor nu iig: have fun :*) :P 8) :9 :z

Ik heb trouwens géén idee hoe ik m'n modem/router ín kom, heb dat al zo vaak geprobeerd, maar heb dat eigenlijk nog nooit voor elkaar gekregen. het is een speedtouch 510, iemand?

ik gooi trouwens nu nog ff nieuwe firmware over m'n kiss heen, 2.9.2, hij is niet héél stabiel nu, bij een avi kapt ie er na 10 minuten mee en mp3's gooit ie er ook af en toe uit.
ff kijken of dat met die nieuwe firmware opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:20:
Ik heb trouwens géén idee hoe ik m'n modem/router ín kom, heb dat al zo vaak geprobeerd, maar heb dat eigenlijk nog nooit voor elkaar gekregen. het is een speedtouch 510, iemand?
Heb zelf geen ervaring met de Speedtouch, maar probeer eens via je browser: 217.19.xxx.1 (of wat je hebt staan achter default gateway als je ipconfig /all doet). Als je een inlogscherm krijgt, probeer dan admin bij gebruikersnaam en/of wachtwoord.
ik gooi trouwens nu nog ff nieuwe firmware over m'n kiss heen, 2.9.2, hij is niet héél stabiel nu, bij een avi kapt ie er na 10 minuten mee en mp3's gooit ie er ook af en toe uit.
Verwacht daar niet teveel van. Kan ook komen doordat je je IP's nog niet ideaal hebt staan. En dan nog, mijn DP558 heeft het soms ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558
gaarne... ik lees nu al een paar dagen over een ander model, is prima, maar niet op dit forum lijkt me, ander probeer http://www.mpeg-playcenter.com voor je dingen..
nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
robbydw schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:11:
[...]

Niemand die hier ervaring mee heeft?
De DP-558 heeft geen DTS decoder, dus je kunt alleen DTS output krijgen via de digitale uitgang (coax of optisch). Je moet hem dus aansluiten op een apparaat die de DTS decoding kan doen.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

G_Kracht schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:36:
[...]

De DP-558 heeft geen DTS decoder, dus je kunt alleen DTS output krijgen via de digitale uitgang (coax of optisch). Je moet hem dus aansluiten op een apparaat die de DTS decoding kan doen.

G 8)
De speakerset heeft zowel een coaxiale als optische in/uitgang dus in dat geval zou het moeten kunnen, toch?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
robbydw schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:48:
[...]

De speakerset heeft zowel een coaxiale als optische in/uitgang dus in dat geval zou het moeten kunnen, toch?
Ja hoor, dan gaat het werken :)

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
allemachtig, heb me weer rot gezocht want ik weet dat 't ergens gepost is, maar kan 't weer niet vinden.
wat was ook alweer de reden dat mp3's/films via het netwerk (FreeKiss) na precies 10 minuten vastlopen?
(DP-1500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Iemand enig idee waarom er online shops zijn de de 558 bijna 80 euro goedkoper kunnen leveren dan Divxplayer.nl terwijl laatstgenoemde volgens mij de importeur is voor nederland. En deze imo goedkoper zou moeten kunnen leveren.

Zit er misschien kwaliteitsverschil in ofzo?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het IP adres van een Speedtouch 510 met adsl = 10.0.0.138 en als dat niet werkt is het je gateway's ip adres.
bob.ross schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
bob.ross schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:46:
allemachtig, heb me weer rot gezocht want ik weet dat 't ergens gepost is, maar kan 't weer niet vinden.
wat was ook alweer de reden dat mp3's/films via het netwerk (FreeKiss) na precies 10 minuten vastlopen?
(DP-1500)
ik zou het niet onmiddelijk weten, maar als je een relevant stukje uit de log kan geven, kan ik misschien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Mayco schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:36:
[...]

ik zou het niet onmiddelijk weten, maar als je een relevant stukje uit de log kan geven, kan ik misschien helpen.
code:
1
2
3
4
5
17:18:53: >> GET J:\Series\The Simpsons\Simpsons Season 13 - Complete [rl]\Simpsons 13x03 - Homer the Moe [rl].avi| 47654924 32768 |awehinmnrgl0|
17:18:53: >> GET J:\Series\The Simpsons\Simpsons Season 13 - Complete [rl]\Simpsons 13x03 - Homer the Moe [rl].avi| 47687692 32768 |awehinmnrgl0|
17:18:54: >> GET J:\Series\The Simpsons\Simpsons Season 13 - Complete [rl]\Simpsons 13x03 - Homer the Moe [rl].avi| 47720460 32768 |awehinmnrgl0|
17:18:55: >> GET J:\Series\The Simpsons\Simpsons Season 13 - Complete [rl]\Simpsons 13x03 - Homer the Moe [rl].avi| 47753228 32768 |awehinmnrgl0|
17:18:55: >> GET J:\Series\The Simpsons\Simpsons Season 13 - Complete [rl]\Simpsons 13x03 - Homer the Moe [rl].avi| 47785996 32768 |awehinmnrgl0|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
en daar stopt het plots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
yep, altijd precies na 10 minuten, maakt niet uit wat ik afspeel, mp3 /divx/mpeg

heb ook nog steeds het probleem dat als m'n kiss op dhcp staat, hij automatisch een verkeerd IP adres krijgt (87.XX.XX.XX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al jaren tevreden gebruiker van de Kiss DP-500. Nu heeft me videorecorder het begeven en ben geinteresseerd in de DP-558. Maar kunnen we dan nu voor eens en altijd afrekenen met de volgende problemen die gesignaleerd worden:

- OOS. Bestaat dit probleem op alle apparaten ? (sommigen rapporteren het probleem te hebben, anderen maken het blijkbaar nooit mee ??!!?) Hoe erg is het probleem: treedt OOS vanaf het begin op of pas na een uur en lopen beeld en geluid dan zwaar uit sync ? Op Mpegplayer.com staat te lezen dat Kiss het probleem bijna boven water heeft. Repareren ze dan apparatuur die nog onder garantie valt ?

- Niet tegelijk TV kijken en opnemen. Dit kan toch niet waar zijn ? Ik kan toch gewoon televisie kijken terwijl de DP-558 opneemt ? Misschien bedoelen mensen tegelijk een DVD of opname afspelen op de DP-558 terwijl die ook aan het opnemen is ? Duidelijke taal spreken graag mensen !!

- Kwaliteit: is het beeld nu inderdaad alleen op de allerhoogste kwaliteit te pruimen (max. 20 uur opname) ?? Kan ik me bijna niet voorstellen. Wie weet hier iets zinnigs over te melden ?

Dank alvast voor alle bijdrages. Kiss verdient duidelijke taal !! Help ons !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:01:
Ben al jaren tevreden gebruiker van de Kiss DP-500. Nu heeft me videorecorder het begeven en ben geinteresseerd in de DP-558. Maar kunnen we dan nu voor eens en altijd afrekenen met de volgende problemen die gesignaleerd worden:

- OOS. Bestaat dit probleem op alle apparaten ? (sommigen rapporteren het probleem te hebben, anderen maken het blijkbaar nooit mee ??!!?) Hoe erg is het probleem: treedt OOS vanaf het begin op of pas na een uur en lopen beeld en geluid dan zwaar uit sync ? Op Mpegplayer.com staat te lezen dat Kiss het probleem bijna boven water heeft. Repareren ze dan apparatuur die nog onder garantie valt ?
ik weet niet wat er met dit probleem wordt bedoeld moet ik je eerlijk zeggen. OOS?
- Niet tegelijk TV kijken en opnemen. Dit kan toch niet waar zijn ? Ik kan toch gewoon televisie kijken terwijl de DP-558 opneemt ? Misschien bedoelen mensen tegelijk een DVD of opname afspelen op de DP-558 terwijl die ook aan het opnemen is ? Duidelijke taal spreken graag mensen !!
Als je opneemt met de KiSS kun je natuurlijk wel gewoon tv kijken via de tuner van je TV; andere functies die je KiSS hebben kun je echter niet gebruiken; dus geen WebRadio, video/audio afspelen etc.
- Kwaliteit: is het beeld nu inderdaad alleen op de allerhoogste kwaliteit te pruimen (max. 20 uur opname) ?? Kan ik me bijna niet voorstellen. Wie weet hier iets zinnigs over te melden ?
Onzin. Ik neem nu standaard op op EP (Extended Play) en de kwaliteit is prima te noemen. Indien er veel motie is, dus bv aktiefilms, dan kun je beter wat hoger gaan zitten. Alles valt en staat ook met de kwaliteit van je tv natuurlijk :)
Dank alvast voor alle bijdrages. Kiss verdient duidelijke taal !! Help ons !
;)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.