Toon posts:

Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:01:
- OOS. Bestaat dit probleem op alle apparaten ? (sommigen rapporteren het probleem te hebben, anderen maken het blijkbaar nooit mee ??!!?) Hoe erg is het probleem: treedt OOS vanaf het begin op of pas na een uur en lopen beeld en geluid dan zwaar uit sync ? Op Mpegplayer.com staat te lezen dat Kiss het probleem bijna boven water heeft. Repareren ze dan apparatuur die nog onder garantie valt ?
Het OOS (Out Of Sync) probleem is nog steeds aanwezig op sommige dp-558's maar lang niet op allemaal. Kiss zegt dicht bij een oplossing te zijn, maar de laatste tijd laten ze niks van zich horen...
Het probleem is niet meteen zichtbaar bij het begin van een opname, maar meestal pas na 1 of 2 uur. Kiss repareert natuurlijk apparatuur onder garantie, maar alleen als het probleem zich in de hardware bevindt. Het OOS probleem zit volgens Kiss in de firmware, dus zullen ze een dp-558 niet repareren met alleen het OOS probleem. Als het goed is komen ze binnenkort met een nieuwe firmware (maar dat kan nog wel weken duren).

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
G_Kracht schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:49:
[...]

Het OOS (Out Of Sync) probleem is nog steeds aanwezig op sommige dp-558's maar lang niet op allemaal. Kiss zegt dicht bij een oplossing te zijn, maar de laatste tijd laten ze niks van zich horen...
Het probleem is niet meteen zichtbaar bij het begin van een opname, maar meestal pas na 1 of 2 uur. Kiss repareert natuurlijk apparatuur onder garantie, maar alleen als het probleem zich in de hardware bevindt. Het OOS probleem zit volgens Kiss in de firmware, dus zullen ze een dp-558 niet repareren met alleen het OOS probleem. Als het goed is komen ze binnenkort met een nieuwe firmware (maar dat kan nog wel weken maanden duren).

G 8)
face it, KiSS is traag. Heel traag... en uitstellen kunnen ze goed.
Ik vrees dat je nog lang op je firmware gaat moeten wachten. Ikzelf ben een DP500 user. Weet je wanneer de oorspronkelijke update gepland was? Kerstmis vorig jaar.... Verschoven naar januari/februari/maart/half mei... en ja hoor... we zijn al weer half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Mayco schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:31:
[...]

face it, KiSS is traag. Heel traag... en uitstellen kunnen ze goed.
Ik vrees dat je nog lang op je firmware gaat moeten wachten. Ikzelf ben een DP500 user. Weet je wanneer de oorspronkelijke update gepland was? Kerstmis vorig jaar.... Verschoven naar januari/februari/maart/half mei... en ja hoor... we zijn al weer half juni.
Tja, ik kan je geen ongelijk geven. Het kan inderdaad nog wel maanden duren.... *zucht* :Z

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
* Mayco knijpt een stevig in zijn arm...

http://www.kiss-technology.com/?p=changelogdp500&v=users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb hem (DP-500) net geflashed en het lijkt goed te werken!

Mijn afstandsbediening reageert eindelijk terug normaal! :o
(About f*cking time!)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Neobahamuth schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:10:
[...]

Ik heb hem (DP-500) net geflashed en het lijkt goed te werken!

Mijn afstandsbediening reageert eindelijk terug normaal! :o
(About f*cking time!)
ik had wel niets anders verwacht dat er weer nieuwe extra bugs in zouden zitten hoor... probeer eens afbeeldingen te bekijken, en neem "Back"... dom he... ipv de bovenliggende map te nemen doet het ding de submap "\Back"...

ach, waarom hoop ik nog steeds op een bugvrije speler van kiss... dat bestaat gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:49:
[...]

Het probleem is niet meteen zichtbaar bij het begin van een opname, maar meestal pas na 1 of 2 uur. Kiss repareert natuurlijk apparatuur onder garantie, maar alleen als het probleem zich in de hardware bevindt. Het OOS probleem zit volgens Kiss in de firmware, dus zullen ze een dp-558 niet repareren met alleen het OOS probleem. Als het goed is komen ze binnenkort met een nieuwe firmware (maar dat kan nog wel weken duren).

G 8)
OK, met alle bijdrages ben ik overtuigd. Het OOS-probleem rest ons dan nog van een puntgave weergave maar lijkt me draaglijk en zal inderdaad op korte termijn opgelost zijn. Bedankt allemaal. De ontwikkelingen rond OOS volgen we op de voet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me voor de hand liggend, maar ik kan het nergens "onomstotelijk" vinden: kun je met het PC-Link programma (of anderszins) ook opnames van de DP-558 naar de pc overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slightly off-topic: Weet iemand hoe de customer service van KiSS is? Ik heb ze twee dagen geleden een mailtje gestuurd m.b.t. dit product en wacht nog steeds op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:33:
Het lijkt me voor de hand liggend, maar ik kan het nergens "onomstotelijk" vinden: kun je met het PC-Link programma (of anderszins) ook opnames van de DP-558 naar de pc overzetten?
nope, gaat niet. wat wel gaat is het via ftp het doen, of (in de nieuwe firmware met de pclink server die in de dp558 zit) en freekiss client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Mayco schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:28:
[...]

ach, waarom hoop ik nog steeds op een bugvrije speler van kiss... dat bestaat gewoon niet...
Indeed! Nu heb ik een paar nieuwe problemen ontdekt:

Soms duurt het tussen 29 en 87 seconden vooraleer de speler op een commando van de afstandsbediening reageert. 2 voorbeelden:

1) er speelt een filmbestand af -> ik druk op pause op de AB -> 29 sec later pas pauseert de film. 8)7
(gedurende deze 29 seconden speelt de film gewoon verder en reageert geen enkele knop op speler of AB)

2) ik pauseer een filmbestand -> na een minuut of 3 kom ik terug (plaspauze) en druk op play --> 87 sec later pas begint de film terug te spelen. 8)7
(gedurende deze 87 seconden staat de film gewoon op pauze en reageert geen enkele knop op speler of AB)

Met andere woorden: K|i|S|S heeft een nieuwe manier gevonden om je afstandsbediening te verkloten! Creatief zijn ze wel! :|

Anderen die hetzelfde ervaren, gelieve dit hier even te vermelden. Dank u.

In de bijna 1,5 jaar dat ik mijn DP-500 heb is ie welgeteld 1 maal vastgelopen. Sinds ik de nieuwste firmware erop geflashed heb is ie al 6 maal vastgelopen in de voorbije 3 dagen! :( :( :(

Ik geloof dat ik K|i|S|S niet meer hoef te vertellen waar ze hun firmware updates kunnen steken!
Ze zouden het ondertussen al moeten weten.
Niet vergeten, hier hebben we dan zolang naar uitgegeken, en dan nog met 6 maanden vertraging ook! :r :r

Ik flash nu onmiddellijk terug naar 2.8.3! Het kan me niet meer schelen dat er dan geen klok meer getoond wordt op het dispay, zolang het toestel niet meer vastloopt en de afstandsbediening perfect werkt. Dat is de enige firmware die het bij mij zonder problemen doet. :/

UPDATE:

Leuk! Ik kan blijkbaar niet meer terugflashen want ik krijg nu een error :( :? :
code:
1
2
Update Failed
Error Code -15

Sorry dat ik het hier over de DP-500 heb, maar het topic over deze en andere modellen is dicht. Ik vond het niet de moeite om hiervoor een nieuw topic te openen.

Meer informatie:

link 1
link 2
www.kiss-my-ass-technology.tk

[ Voor 101% gewijzigd door Neobahamuth op 18-06-2005 00:15 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:05:
[...]

OK, met alle bijdrages ben ik overtuigd. Het OOS-probleem rest ons dan nog van een puntgave weergave maar lijkt me draaglijk en zal inderdaad op korte termijn opgelost zijn. Bedankt allemaal. De ontwikkelingen rond OOS volgen we op de voet..........
Heeft iemand ook positieve ervaringen met de 200 GB versie. Heeft die het OOS probleem niet ? Waarom heeft Kiss hier nog geen nieuwe FW voor gepubliceerd ? Is de hardware anders dan de 80GB versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het volgende:

Ik heb ongeveer een half jaar de 558. Ben er erg tevreden over maar zit met het volgende.

Het lukt me niet om mijn recorder via mijn mobiel in te stellen.

Via de computer werkt de EPG perfect maar via mijn mobiel dus niet.
Als ik de pagina opvraag blijft ie gewoon wit.
Mijn mobiel geeft niet aan dat ie de pagina niet kan vinden.
Andere pagina's zoals google bijvoorbeeld geeft ie goed weer dus de GPRS staat goed ingesteld.

Wat klopt er niet of wat doe ik fout? :?

Groet Bart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:39:
Hallo,

Ik heb het volgende:

Ik heb ongeveer een half jaar de 558. Ben er erg tevreden over maar zit met het volgende.

Het lukt me niet om mijn recorder via mijn mobiel in te stellen.

Via de computer werkt de EPG perfect maar via mijn mobiel dus niet.
Als ik de pagina opvraag blijft ie gewoon wit.
Mijn mobiel geeft niet aan dat ie de pagina niet kan vinden.
Andere pagina's zoals google bijvoorbeeld geeft ie goed weer dus de GPRS staat goed ingesteld.

Wat klopt er niet of wat doe ik fout? :?

Groet Bart.
Volgens mij werkt de EPG-site met cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:40:
[...]

Volgens mij werkt de EPG-site met cookies.
Die heb ik op toestaan staan, maar nog geen beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:00:
Die heb ik op toestaan staan, maar nog geen beeld!
Heb je de volledige URL ingegeven: epg.kml.kiss-technology.com/login.php ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:52:
[...]

Heeft iemand ook positieve ervaringen met de 200 GB versie. Heeft die het OOS probleem niet ? Waarom heeft Kiss hier nog geen nieuwe FW voor gepubliceerd ? Is de hardware anders dan de 80GB versie ?
Ik heb van een persoon met een 200 GB versie horen zeggen dat hij geen OOS probleem heeft. Aangezien lang niet alle DP-558's met 80 GB het OOS probleem hebben zegt dat helaas niet zoveel. De 200 GB DP-558 heeft een andere firmware dan de 80 GB versie, maar biedt dezelfde functionaliteit.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een 500 om kan bouwen naar een 558, het zou leuk zijn als je met de 500 ook zou kunnen opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:38:
weet iemand of je een 500 om kan bouwen naar een 558, het zou leuk zijn als je met de 500 ook zou kunnen opnemen
dat gaat niet, de 500 heeft geen tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:10:
[...]

Ik heb van een persoon met een 200 GB versie horen zeggen dat hij geen OOS probleem heeft. Aangezien lang niet alle DP-558's met 80 GB het OOS probleem hebben zegt dat helaas niet zoveel. De 200 GB DP-558 heeft een andere firmware dan de 80 GB versie, maar biedt dezelfde functionaliteit.

G 8)
OK, ik heb na dit bericht de sprong gewaagd en heb de 200GB versie binnen via Alternate. HIJ IS PERFEKT ! Alles werkt echt meteen goed, het OOS-probleem kent ie niet, geluid en beeld zijn perfekt, EPG werkt uitstekend en op de 4Mbit-stand kan ik meer dan 100 uur opnemen in haarscherp beeld (hogere stand kwaliteit is niet eens nodig). Harddisk is prettig stil en reageert snel.
FTP werkt niet erg snel (dat is een minpuntje nog), daar zou ik wel wat draadjes over willen vinden evenals over het volgende: bestaan er converters van HTML naar KML ? Ik zou wat internet-pagina's willen converteren dan en met FreeKiss op TV laten afbeelden. Er zijn nogal wat mensen met KML-ervaring maar ik ben een echte newbie op dit gebied. Wie weet er raad ? Loopt er misschien al een speciaal topic hierover ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:11:
[...]

OK, ik heb na dit bericht de sprong gewaagd en heb de 200GB versie binnen via Alternate. HIJ IS PERFEKT ! Alles werkt echt meteen goed, het OOS-probleem kent ie niet, geluid en beeld zijn perfekt, EPG werkt uitstekend en op de 4Mbit-stand kan ik meer dan 100 uur opnemen in haarscherp beeld (hogere stand kwaliteit is niet eens nodig). Harddisk is prettig stil en reageert snel.
FTP werkt niet erg snel (dat is een minpuntje nog), daar zou ik wel wat draadjes over willen vinden evenals over het volgende: bestaan er converters van HTML naar KML ? Ik zou wat internet-pagina's willen converteren dan en met FreeKiss op TV laten afbeelden. Er zijn nogal wat mensen met KML-ervaring maar ik ben een echte newbie op dit gebied. Wie weet er raad ? Loopt er misschien al een speciaal topic hierover ergens ?
De snelheid van FTP is helaas niet te verhogen, het is door de hardware gelimiteerd. Ik vrees dat je ermee zult moeten leren leven...
Volgens mij zijn er geen HTML naar KML converters, maar je zou eens een berichtje kunnen posten op het forum van http://www.mpeg-playcenter.com. Daar zijn wel wat mensen die met KML werken.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de quick setup de Audio selection op Digitaal gezet want de DP is aangesloten op een surround versterker middels een optical cable.
Als ik wat opneem op de HDD en vervolgens afspeel hoor ik niets via de tv maar wel via de versterker. Als ik in setup de audio selection op Analoog zet hoor ik het geluid wel via de tv maar dan wordt het geluid ook analoog naar de versterker gestuurd en verlies ik kwaliteit bij het afspelen van een DVD film ( de versterker bootst dan de surround na ).
Weet iemand een oplossing hiervoor of moet ik een aparte dvd speler voor het afspelen van DVD's installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:46:
Tijdens de quick setup de Audio selection op Digitaal gezet want de DP is aangesloten op een surround versterker middels een optical cable.
Als ik wat opneem op de HDD en vervolgens afspeel hoor ik niets via de tv maar wel via de versterker. Als ik in setup de audio selection op Analoog zet hoor ik het geluid wel via de tv maar dan wordt het geluid ook analoog naar de versterker gestuurd en verlies ik kwaliteit bij het afspelen van een DVD film ( de versterker bootst dan de surround na ).
Weet iemand een oplossing hiervoor of moet ik een aparte dvd speler voor het afspelen van DVD's installeren ?
Jij doet niets vekeerd. Het is gewoon een irritante eigenschap van de DP-558. Als je je sound op analogue hebt staan stuurt de DP-558 alleen Dolby Digital 2.0 uit over de digitale uitgang. Staat de instelling op digital dan wordt netjes Dobly Digital 5.1 uitgestuurd, maar gaat er weer van alles mis bij het analoge geluid van de tv. Er is weinig aan te doen. Je zult moeten switchen tussen digital en analogue. DTS sound werkt trouwens wel in analogue mode....

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Sinds vandaag ben ik ook een Kiss DP558 gebruiker, en ik moet zeggen dat ik er op 1 ding na extreem blij mee ben. Ik heb alleen nog niemand gevonden die dit blijkbaar ook als probleem ervaart (nog niet alle 25 pagina's doorgelezen).

Waarom zijn er geen ondertitels bij het afspelen van de PCLink? Dit is eigenlijk waar ik de player voor had gekocht, ik heb vrij veel DVD's op mijn netwerk staan en wil die gewoon lekker vanuit de bank op de Kiss kunnen spelen... helaas kan je via de PCLink alleen VOB files aangeven en geen IFO files of desnoods SUB bestanden. Hij vertikt het dan ook gewoon om via de PCLink films door te geven met ondertitels.

Iemand hier enige ervaring of tips voor? Dit is voor mij namelijk wel erg irritant. Hij moet het toch gewoon kunnen, een normale DVD snapt hij ook met ondertitels. Als ik die files van mijn netwerk zou branden op DVD kan hij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:20:
Hoi Allemaal,

Sinds vandaag ben ik ook een Kiss DP558 gebruiker, en ik moet zeggen dat ik er op 1 ding na extreem blij mee ben. Ik heb alleen nog niemand gevonden die dit blijkbaar ook als probleem ervaart (nog niet alle 25 pagina's doorgelezen).

Waarom zijn er geen ondertitels bij het afspelen van de PCLink? Dit is eigenlijk waar ik de player voor had gekocht, ik heb vrij veel DVD's op mijn netwerk staan en wil die gewoon lekker vanuit de bank op de Kiss kunnen spelen... helaas kan je via de PCLink alleen VOB files aangeven en geen IFO files of desnoods SUB bestanden. Hij vertikt het dan ook gewoon om via de PCLink films door te geven met ondertitels.

Iemand hier enige ervaring of tips voor? Dit is voor mij namelijk wel erg irritant. Hij moet het toch gewoon kunnen, een normale DVD snapt hij ook met ondertitels. Als ik die files van mijn netwerk zou branden op DVD kan hij het ook.
FreeKiss al eens geprobeerd i.p.v. PC Link?
http://freekiss.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb volgens mij echt alles al geprobeerd, maar zie nu eigenlijk geen enkele andere optie dan mijn DVD's naar DivX om te zetten met het ondertitelspoor er vast ingebrand. Wel super shit natuurlijk.

Met FreeKiss lijkt het inderdaad alsof je subtitles kan gebruiken, je kan zelfs een map met subtitles erin aangeven. Ik denk alleen dat dit hier alleen werkt op Divx of AVI bestanden maar niet met VOB. Ik heb echt elk mogelijk subtitle bestand erbij gezet en ook de subtitle tab naar mijn DVD map laten wijzen, helaas zonder resultaat.

In de Kiss player ga je met de PCLink verbinding maken met videofiles die dan vanuit de FreeKiss worden gestreamed, hier selecteer je alsnog weer een VOB bestand (kan geen IFO o.i.d. selecteren, ook niet aangeven dat hij een subtitle file moet gebruiken). Het VOB bestand wordt dan weer leuk zonder subitles afgespeeld, vaak ook nog eens zonder geluid.

Ik ben bang dat je alleen DVD's goed af kan spelen in de DVD speler, die PCLink klonk heel leuk maar is waarschijnlijk alleen interessant als je DivX-jes of andere enkele AVI bestanden wil afspelen.

Wel erg jammer, misschien komt er nog een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:00
Je kunt met DVD2DVD-R ook de DVD bewerken een standaard audio en ondertitel vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar brand deze het ondertitelspoor dan echt "in" de film? Want ik had met DVDFab ook deze sporen als "default" opgegeven,maar zelfs dan snapt die Kiss het nog niet. Als DVD2DVD-R dit wel kan (en er geen uren over doet) is dat wel de perfecte oplossing. Ik ga meteen uitzoeken waar je dat ding koopt. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Hoi allen,

Ik heb vorige week ook een Kiss 558 gekocht en vind het een prachtig apparaat. Waar ik hem voor gebruik is het opnemen dmv. de Online TV Guide. Tot vandaag werkte dat heel goed, vanaf as. maandag nacht 4 uur is alles leeg op de nederlandse zenders in mijn TV Guide! Is dat bij iedereen zo? ligt het aan de site die niet is bijgewerkt of ligt het aan mijn inlogaccount?

Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen problemen mee, online guide is gewoon beschikbaar voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Vandaag nog wel, maar vanaf morgen staat er niks meer, de Nederlandse zenders zijn leeg, alleen bij de één (belgie) staat nog wat ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... je hebt gelijk. Nou had ik de Kiss nog maar sinds zaterdag, ik wist niet eens dat hij meerdere dagen in de gids had :) Hopelijk fixen ze dit snel, net als mn ondertitel support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, nou ga ik mij ook zorgen maken, inderdaad de hele lijst nederlandse zenders verdwenen. Alleen die van de buitenlandse zenders staan er nog. Dit is toch hopelijk geen blijvende grap? De remote web EPG is ook helemaal leeg... okee, homeshopping op RT4 staat er nog :(

Ik zit nu te denken... zou het mogelijk zijn om je eigen KML service te maken? Ik zou dan gewoon de gegevens van www.tvgids.nl ofzo kunnen pakken. Op die manier ben je niet meer afhankelijk van 1 TV Gids site.

Tnx Kiss, het lijkt weer gefixed!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zag deze speler toevallig bij de Mediamarkt staan en had een aantal vragen (kon de antwoorden niet echt vinden)

Ik vroeg me af:
- of er naast deze speler er nog andere spelers zijn die vergelijkbare opties hebben (vooral natuurlijk de netwerk link).
- of de pauze problemen die hier worden beschreven (dus dat de speler niet gelijk op pauze gaat) ook geldt wanneer je een dvd pauzeert
- is regiovrij maken makkelijk te doen?
- wat zijn de winkels naast mediamarkt die ze verkopen?

Oh ja, hoe zit het met dit apparaat i.c.m. met digitale televisie (even vooruitkijkend)?

[ Voor 9% gewijzigd door Walkman op 27-06-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DP 558 icm opnemen.

Als ik via de EPG modus van de Dp558 een programma opneem, krijg ik hoogstens een bestand van 4096 bytes.

Neem ik een programma op via de online portal van Kiss dan gaat het opnemen perfekt.

Kent iemand dit probleem?

Ik werk met de laatste firmware van Kiss, de vorige firmware ging wel goed, maar ik wil niet downgraden omdat ik dan weer andere problemen terug rkjig.

Iemand een oplossing of wordt het weer wachten tot een nieuwe firmware???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie, ik kijk nu films in super hoge kwaliteit, met ondertiteling... Dit houd wel in dat ik met Nero Recode al mijn backupped films naar MPEG4 om ga zetten, maar dat doet deze in een 2x realtime snelheid dus dit is te overzien. Fantastisch apparaat, die kiss.

@Walkman: Ik heb lang naar vergelijkbare spelers gezocht, degene die het meest in de buurt komt is een omgebouwde X-Box, maar die kan dan weer niet opnemen, of een Windows Media Center PC, maar die zijn veel duurder. Pauze duurt inderdaad even, maar dat is wel te overleven. Voor het regiovrij maken heb ik al een hoop info gezien op het internet, dit moet makkelijk kunnen maar heb ik nog niet aangedurft. Volgens mij is www.divxplayer.nl een van de goedkoopste om aan zo'n ding te komen.

@rj1956: Ik hem met de laatste versies van de firmware geen problemen met de online television guide of de remote (internet) portal, deze werken beide prima.

Edit: Weer eens te vroeg gejuicht, alle films lopen na een minuutje ofzo vast :( Ik begin echt van die kiss te balen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden ook de kiss 558 met 80 gb hdd in mijn bezit en met de laatste firmware...1.13
Wat kan ik me dood ergeren aan dit apparaat als het gaat om dvds af te spelen,,ik heb zelf een beamer en zowiezo moet ik steeds via de setup van rgb scart voor op me tv naar component op me beamer veranderen,hmja dat is nog te doen maar als ik er bv een dvd instop niet dat ik dan dat ding aan de praat krijg vergeet het maar,,eerst moet ik 10 seconden wachten nadat ik kiss dvd op het led heb zien staan en zodra dat ik dan input init op de afstandsbediening,,gebeurt er niks ik moet dat wachten tot er epg list staat dan op de groene knop van de afstandsbediening drukken en dan op input en dan op de gewenste input, en dan naar menu gaan om vervolgens disc afspelen aan te klikken,, dit moet toch ook anders te doen zijn,, maar ik krijg het op geen enkele andere manier aan de praat,,iemand tips, want wordt er schijt en schijt ziek van..

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik zit toch sterk te twijfelen om 'm aan te schaffen.....raden jullie aan 'm te kopen, of toch maar verder te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het mij vraagt,afblijven,want het is 1 grote bugtroep,,vaag ubervaag apparaat,
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
idd, koop best een andere player, geen kiss... elke firmware is buggyer dan de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat blijkt nu..mijn vorige player kiss dp 558 was kapot
net omgeruild,,enne deze werkt zeker prima, dus het kwam doordat de vorige player kapot was, deze nieuwe functioneert prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:19:
Als je het mij vraagt,afblijven,want het is 1 grote bugtroep,,vaag ubervaag apparaat,
..
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:29:
Wat blijkt nu..mijn vorige player kiss dp 558 was kapot
net omgeruild,,enne deze werkt zeker prima, dus het kwam doordat de vorige player kapot was, deze nieuwe functioneert prima :)
Vage, ubervage reactie. In 2 uur tijd van "1 grote bugtroep" 180 graden gedraaid naar "prima" ??? Met dezelfde FW neem ik aan?

Mijn advies: koop 'm op afstand (divxplayer) en als je een rot exemplaar zóu krijgen kun je zonder opgaaf van redenen de koop ontbinden en 'm terugsturen. Wel binnen enkele dagen, anders kun je alleen nog via een RMA je apparaat gerepareerd krijgen en dat zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen, hij werkt naar behoren wat die andere niet deed,maar heeft nog steeds zijn kwaaltjes,maar daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 12:56

iop

Walkman schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:46:
Ik zit toch sterk te twijfelen om 'm aan te schaffen.....raden jullie aan 'm te kopen, of toch maar verder te kijken?
ligt er een beetje aan wat je wilt...alle bugs staan beschreven, ik ben tevreden met het app. enige wat mij lastig valt is out off sync probleem, maar ik vertrouw erop dat ze dat oplossen... (oh ja en dat je een cd niet normaal kan pauzeren zonder je tv aan te zetten...)

leukere prijzen met een *geniale* search
http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=kiss+558

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Maar out-of-sync gebeurt niet bij gewone DVDs? Bij divx kan ik het me voorstellen, daar boeit dat me wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:39:
Maar out-of-sync gebeurt niet bij gewone DVDs? Bij divx kan ik het me voorstellen, daar boeit dat me wat minder...
Hou er wel rekening mee dat je gewonde DVD's niet van het netwerk af kan spelen. Tot nu toe heb ik hiermee gelukkig nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Mayco of andere users, weet iemand wat deze foutmelding inhoudt?
(dp-1500, maar daar is geen topic meer voor)

ik heb met ALLES wat ik afspeel via FreeKISS dit na precies 10 minuten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
16:29:26: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96610316 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:27: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96675852 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:27: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96741388 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:28: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96806924 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:28: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96872460 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:28: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96937996 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:29: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 97003532 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:29: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 97069068 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:38: == TCP Disconnect: 4032
16:30:00: == TCP Connect: 1104
16:30:00: Connection closed brutly
16:30:00: == TCP Disconnect: 1104
16:30:03: == TCP Connect: 2008
16:30:03: Connection closed brutly
16:30:03: == TCP Disconnect: 2008
16:30:06: == TCP Connect: 1276
16:30:06: Connection closed brutly
16:30:06: == TCP Disconnect: 1276
16:30:10: == TCP Connect: 704
16:30:10: Connection closed brutly
16:30:10: == TCP Disconnect: 704
16:30:13: == TCP Connect: 1164
16:30:13: Connection closed brutly
16:30:13: == TCP Disconnect: 1164

iemand? wat ik ook probeer, nieuwe drivers voor ethernet kaart, nieuwe install van XP, nieuwe kabel, nieuwe firmware voor kiss, ALTIJD na 10 minuten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Walkman schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:39:
volgens mij alleen bij opnames en divx's van dvd geen problemen geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
bob.ross schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:35:
Mayco of andere users, weet iemand wat deze foutmelding inhoudt?
(dp-1500, maar daar is geen topic meer voor)

ik heb met ALLES wat ik afspeel via FreeKISS dit na precies 10 minuten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
16:29:26: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96610316 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:27: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96675852 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:27: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96741388 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:28: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96806924 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:28: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96872460 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:28: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 96937996 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:29: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 97003532 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:29: >> GET J:\Series\Mr.Bean.S01E08.Mr.Bean.in.Room.426.avi| 97069068 65536 |awehinmnrgl0|
16:29:38: == TCP Disconnect: 4032
16:30:00: == TCP Connect: 1104
16:30:00: Connection closed brutly
16:30:00: == TCP Disconnect: 1104
16:30:03: == TCP Connect: 2008
16:30:03: Connection closed brutly
16:30:03: == TCP Disconnect: 2008
16:30:06: == TCP Connect: 1276
16:30:06: Connection closed brutly
16:30:06: == TCP Disconnect: 1276
16:30:10: == TCP Connect: 704
16:30:10: Connection closed brutly
16:30:10: == TCP Disconnect: 704
16:30:13: == TCP Connect: 1164
16:30:13: Connection closed brutly
16:30:13: == TCP Disconnect: 1164

iemand? wat ik ook probeer, nieuwe drivers voor ethernet kaart, nieuwe install van XP, nieuwe kabel, nieuwe firmware voor kiss, ALTIJD na 10 minuten dit.
Die error heb ik FreeKiSS laten geven als de speler de verbinding opent, maar vrijwel onmiddelijk weer sluit door gewoon de socket af te sluiten. Volgens mij ligt dit dus aan de speler... Anders zou er een ontvangen commando moeten komen zoals die GET's die je erboven ziet... Is het ook met andere programma's zoals de officiele PClink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Mayco schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:19:
[...]

Die error heb ik FreeKiSS laten geven als de speler de verbinding opent, maar vrijwel onmiddelijk weer sluit door gewoon de socket af te sluiten. Volgens mij ligt dit dus aan de speler... Anders zou er een ontvangen commando moeten komen zoals die GET's die je erboven ziet... Is het ook met andere programma's zoals de officiele PClink?
jep, met de officiële PC Link kapt ie er ook mee na precies 10 minuten.

speler stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:31:
[...]

jep, met de officiële PC Link kapt ie er ook mee na precies 10 minuten.

speler stuk?
Hoi Bob,

Denk het niet direct. Heb je je netwerkinstellingen nog kunnen wijzigen?
Begin juni had je nog rare instellingen (DHCP van je ISP etc.), daar zou ik nog steeds de fout zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:45:
[...]

Hoi Bob,

Denk het niet direct. Heb je je netwerkinstellingen nog kunnen wijzigen?
Begin juni had je nog rare instellingen (DHCP van je ISP etc.), daar zou ik nog steeds de fout zoeken.
het probleem is dat ik m'n router niet in kom, krijg 't niet voor elkaar, heb alles geprobeerd, het is een Speedtouch 510(i).
m'n broer zegt dat die modem geen IE interface heeft om op in te loggen, dus heb met cmd geprobeerd erin te komen door m'n standaard gateway in te vullen en met telnet.
d'r is no way dat ik er in kom. ik wéét dat m'n router op DHCP staat, want m'n computer krijgt altijd automatisch een IP adres, dat werkt verder prima, maar zodra ik m'n KISS op DHCP zet krijgt ie ALTIJD een verkeerd ip adres (87.**.**.***), terwijl als ik 'm op IP van m'n computer +1 zet ie 't wél doet!
ik vind 't gewoon té toevallig dat ie er altijd PRECIES na 10 minuten mee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Je broer is mis, ik heb ook een Speedtouch 510i, en die heeft zeker weten wel een webinterface. Ik zou eerst eens je netwerksetup goed zetten (een 87.* ip krijgen van een dhcp is nooit goed), voordat je de speler kapot verklaard...

edit: is het trouwens geen goed idee om van dit topic een algemeen KiSS DVD speler topic te maken? Momenteel is dit het enige topic, en het is toch handiger om de posts over de KiSS spelers wat bijmekaar te houden aangezien ze vaak wel verband houden met elkaar...

[ Voor 37% gewijzigd door Mayco op 04-07-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 07:04:
[...]

Bij mij ziet het er zó uit als ik ipconfig /all doe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-21-D7-4A-2C
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 82.197.xxx.xxx
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 217.19.xxx.xxx
(Even je oude post er weer bijgepakt)

De Speedtouch 510 werkt normaal met de range 10.0.0.xxx waarbij hij zelf IP 10.0.0.138 heeft.
Ik blijf het vreemde waarden vinden :? (alsof alles via je ISP gaat, óók je lokale netwerkverkeer van FreeKiss / PC-Link) en zou, als ik jou was, de router eens resetten naar fabrieksinstellingen (reset 7 sec. ingedrukt houden).

De Speedtouch heeft namelijk wel degelijk een webinterface en je MOET daarna in kunnen komen door 10.0.0.138 in je browser in te geven.

Even wat tips voor je computer (uit de Speedtouch manual):
  • Zorg dat UPnP is ingeschakeld
  • Zorg dat JAVA is ingeschakeld
  • Zorg dat je geen proxy hebt ingesteld
  • Zorg dat je firewell UPnP services doorlaat
Lukt het nog niet, draai dan de setup van je Speedtouch CD nog eens.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DP-558 is net binnen en ik ben nu bezig met de setup. Vooralsnog verloopt deze voorspoedig.

Wat wel opvallend was dat er twee schroeven los bij de speler zaten die kennelijk uit de behuizing waren gekomen (ondanks dat ik ze vrij diep erin kon draaien). Ik hoop dat dit niets zegt over de rest van het product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:26:
Mijn DP-558 is net binnen en ik ben nu bezig met de setup. Vooralsnog verloopt deze voorspoedig.

Wat wel opvallend was dat er twee schroeven los bij de speler zaten die kennelijk uit de behuizing waren gekomen (ondanks dat ik ze vrij diep erin kon draaien). Ik hoop dat dit niets zegt over de rest van het product ;)
Waar heb je 'm gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Komplett.nl. Zondagavond besteld, maandag verwerkt en gisteren verzonden. Erg snel dus. Ik heb voor hen gekozen op basis van hun resultaten in de ShopSurvey.

Het apparaat lijkt prima te werken, alleen epg.kml.kiss-technology.com is regelmatig onbereikbaar, waardoor de televisiegids en het "online programmeren" niet werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks alle kritieken die ik hier had gelezen vind ik het een supergoed apparaat. Ik heb nog geen kinderziekten kunnen ontdekken (afgezien van de soms haperende server) met de nieuwste firmware (die er al op stond). Wat mij betreft is dit mijn beste aanschaf de laatste tijd, zeker omdat ik vaak van huis ben en hiermee de recorder op afstand kan programmeren (wat prima werkt).

FTP is inderdaad traag (1,8 MB/sec), maar dat wist ik al en daar kan ik wel mee leven.

Sommigen zag ik klagen over "onleesbare" bestandsnamen die bestaan uit het kanaalnummer en de tijd. Wanneer je echter de kanalen goed aan de EPG knoopt (onder het kijken twee keer op "LIST" drukken en dan op enter) bestaan deze uit de programmanaam en de opnamedatum en -tijd. Dit lijkt me helder genoeg. Onder het zappen zie je dan ook in beeld welk programma er nu op is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De benamingen zijn gewijzigd, dus dat verklaart de nieuwe benamingen...
Feit dat de Showview, kijken wanneer je thuiskomt terwijl het programma nog opgenomen word, manuele fine tuning, manuele recurring schedules en dergelijke niet beschikbaar zijn, krijg je later wel last van :-) Voor de prijs van de speler hadden die functies default aanwezig moten zijn alsook resume DVD bijvoorbeeld.

Betere ondersteuning voor Xvid (FF/RW) had ook niet slecht geweest, betere aspect ratio in photo sectie en een paar functies als info over de MP3/Video of Photo die je afspeelt, roteren, slideshow effecten en dergelijke zijn ook wenselijk...

All round stelt de DP-558 teleur en moet het effectief hebben van de weinige originele features die het heeft. Dat haalt het echter niet tegenover functionaliteit op de lange duur. Nieuwigheidjes zijn er vlug vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:55:
Feit dat de Showview, kijken wanneer je thuiskomt terwijl het programma nog opgenomen word, manuele fine tuning, manuele recurring schedules en dergelijke niet beschikbaar zijn, krijg je later wel last van :-) Voor de prijs van de speler hadden die functies default aanwezig moten zijn alsook resume DVD bijvoorbeeld.
Absoluut waar, al had 90% van de kopers dat volgens mij kunnen weten voor aanschaf en vond het dus niet zwaar genoeg wegen om het product niet aan te schaffen. Neemt niet weg dat die zaken erin zouden moeten zitten. Ik wou iets over toekomstige firmware updates zeggen, maar dat is natuurlijk maar afwachten ;)

Voor mijzelf weegt het programmeren op afstand het zwaarste, en dat onderdeel voldoet vooralsnog aan de verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf ook overgehaald om een DP-558 te kopen (Mediamarkt €449, na veel zeuren), kon hem op Internet goedkoper krijgen maar weet dat ze bij Mediamarkt niet te moeilijk doen over terugbreng binnen 14 dagen.
Ik heb de speler nu een week in huis, nieuwste firmware geflasht en testen maar.......
Dat viel mee, alles werkt ! ;-)
Ik lees dat veel mensen vooral het on-line programmeren zwaar laten wegen, is idd een hele leuke feature die fantastisch werkt. Alle opnames komen er netjes op, jammer dat je 'conflicting recordings' niet kunt wissen, maar dat werd ook nergens beloofd.
FTP gaat met een rotgang, +- 85 Mb/s (let op de kleine b, bit dus geen Byte) daar is volgens mij niks mis mee. Leuk is ook dat de timeshift wordt opgeslagen als VOB (alleen de laatste natuurlijk ivm zelfde bestandsnaam), bij een vorige recorder was alles weg als je tijdens timeshift perongeluk op stop drukte.
Dmv Freekiss kun je op allerlei (amateuristische) KML sites komen, wel veel webradio maar verder weinig leuks kunnen ontdekken. De originele EPG bevalt mij prima, weersvoorspelling ook wel aardig en stockview (niet uitgebreid genoeg om nuttig te zijn) is ook wel leuk. Webradio (3?) is een aanrader, erg leuke verzameling webstations.
Redelijk eenvoudig om de VOB's om te zetten naar een leesbare DVD, dus dat is geen reden voor een DVD-recorder (die zit toch in elke PC?)
Tot nog toe positief :-), toch blij en zeer gelukkig dat ik hem bij de MM heb gekocht..........
Opnames na een ongeveer een uur Out of Sync (geluid loopt voor het beeld) dit zwaait een beetje heen en weer, af en toe is tie er weer bij maar af en toe zit er ook wel 2 seconden!! tussen.
Tegelijk TV kijken (via de DP-558) en opnemen gaat niet(logisch aangezien er maar 1 tuner inzit), DVD kijken al net zo min.
Leuk dat ik hem heb gehad, nog leuker dat tie weer gewoon terug kan.
Ik heb nog even gekeken, voor de twijfelaars onder ons, het is een rev.09. Ik had hier gelezen dat het OoS probleem over was, dat is dus NIET waar. Ik ga nu voor een DREAMBOX 9020Si, kost hetzelfde met een 120GB HD, 1 malig registreren voor €30,- en voor de rest gratis kijken naar het NL. pakket, kan die kabel ook de deur uit. Voor streaming DIVX, MP3, XVID, MPG, JPG, JPEG en weet ik wat nog meer blijf ik gewoon m'n XBOX (microsoft kan toch nog wel wat goed doen)gebruiken, werkt tenminste altijd ;-).

Ik hoop dat iemand iets aan dit verhaal heeft, het is iig met de beste bedoelingen geschreven,

Groeten FreeSurf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

ik vat m niet helemaal, groot positief verhaal, één minpuntje, en je brengt hem terug? OOS was allang bekend, had je ook kunnen weten (ook rev 09 some luckers/bad testers daargelaten).

OOS zou opgelost moeten worden in 1.14, ik heb mijn hoop daarop gezet, gaat dat niet gebeuren, stuur ik hem misschien terug.

kan je ff linken naar dat vervangende apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij noemt het een minpuntje, ik noem het zware aderlating aangezien ik het apparaat daar nu net voor had gekocht. Staat trouwens ook groot op de doos 'Digitale videorecorder' dus vind ik dat het belangrijkste wat hij moet kunnen. Alle extra's zijn leuk maar zoals ik al zei kan mijn XBOX dat al jaren en bovendien veel uitgebreider. Je zegt dat ik het oos probleem had kunnen weten maar ik ben van mening dat je iets pas zeker weet als je het zelf hebt geprobeerd. Bovendien heb ik berichten gelezen dat het met v09 beter zou zijn. Enfin hij is inmiddels weer bij de MM terug en ik ga nu op m'n gemak zoeken naar de ultieme recorder.
Je vroeg om wat info over de Dreambox, bij deze :
http://www.dream-multimed...eiche/Produkte/DM7020.php
Let wel op ! Dit is geen out of the box gadget apparaat, je moet eerst zelf nog aan het 'tweaken' maar ik ga ervan uit dat dat voor de gemiddelde tweaker geen punt is. Minpuntje kun je noemen dat er geen DVD speler inzit maar je koopt voor plusminus 39 Euro een speler die minimaal tot hetzelfde in staat is tot de prestaties die de DP558.
Info over de XBOX vind je oa.op :
http://www.xbox-scene.com
Ook hier geldt dat je eerst even wat moet tweaken voordat je met je MMcentre los kunt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
CU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net in mijn eerste post 850Mb/s staan, moet natuurlijk 85Mb/s zijn. Is anders wel heeeeel snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
@FreeSurf

Heb jíj misschien al (eindelijk) wat meer info over wanneer Dream Multimedia de (al sinds kerst vorig jaar) beloofde DM7080S uit gaat brengen? Eerder in dit topic is er iemand geweest die pics van de 7080S heeft gepost, maar Dream Multimedia meldt er zelf niet veel over. De 7080S is de 7000S (of 7020S) met DVD+/-R Recorder. Ik ben zelf aan het wachten op een apparaat dat het volgende biedt: Twin-Tuner (waarvan 1 DVB-C Irdeto2), Harde schijf, (DVD+/-R Drive). Dat zou dus de DM7080 kunnen zijn. Maar wanneer die eindelijk uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Kiss 558-200Gb (firmware 1.1.3) goed apparaat maar.......

- Netwerk verbinding laag zodat bestanden overpompen te lang duurt en steaming films kijken vanaf PC soms "lag" geeft. (Gebruiker FreeStuff heeft het voor elkaar gekregen(80Mbit/s), vraag me af hoe?

- KML start pagina werkt niet, zou geen internet hebben, is onzin want webradio e.d. werken wel.

- Kan geen password invullen voor distance programming via internet :?

- Weet iemand of het mogelijk is (met router) om de kiss bestanden ftp op internet te benaderen?

Heeft iemand nog idee hoe deze op te lossen?

Bij voorbaat dank

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:58

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:45:
Ik zag net in mijn eerste post 850Mb/s staan, moet natuurlijk 85Mb/s zijn. Is anders wel heeeeel snel :+
Edit dan ook meteen even je eerdere post, dan kan namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:35:

- Weet iemand of het mogelijk is (met router) om de kiss bestanden ftp op internet te benaderen?
Een willekeurige poort mappen in je router naar port 21 op het ip van je Kiss zou de truc moeten doen lijkt me (en dan uiteraard connecten naar je thuis-ip op die gemapte poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:15:
@FreeSurf

Heb jíj misschien al (eindelijk) wat meer info over wanneer Dream Multimedia de (al sinds kerst vorig jaar) beloofde DM7080S uit gaat brengen? Eerder in dit topic is er iemand geweest die pics van de 7080S heeft gepost, maar Dream Multimedia meldt er zelf niet veel over. De 7080S is de 7000S (of 7020S) met DVD+/-R Recorder. Ik ben zelf aan het wachten op een apparaat dat het volgende biedt: Twin-Tuner (waarvan 1 DVB-C Irdeto2), Harde schijf, (DVD+/-R Drive). Dat zou dus de DM7080 kunnen zijn. Maar wanneer die eindelijk uitkomt??
Geen idee wanneer die uitkomt. Echter een apparaat met de mogelijkheden die jij beschrijft bestaat al een tijdje : de ReelBOX -> http://www.reelbox.nl/
Tuner is modulair, uitwisselbaar met DVB-S/C/T en dubbel te plaatsen. Lijkt me voor jou een perfect apparaat, is mij echter te duur vergeleken met een DB7020.
Ik las ook een vraag over mijn FTP snelheid (ja ik heb mijn vorige post ge-edit), die snelheid haalde ik alleen met de nieuwste Firmware 1.1.3 80GB, die schijnt dus niet te werken op de 200GB uitvoering.. Als FTP-client gebruik ik altijd CuteFTP, deze verslikte zich echter op de dp558 en daarom moest ik noodgedwongen gebruik maken van IE. Met WSFTP32 haalde ik echter de hoogste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:18:
[...]

Geen idee wanneer die uitkomt. Echter een apparaat met de mogelijkheden die jij beschrijft bestaat al een tijdje : de ReelBOX -> http://www.reelbox.nl/
Tuner is modulair, uitwisselbaar met DVB-S/C/T en dubbel te plaatsen. Lijkt me voor jou een perfect apparaat, is mij echter te duur vergeleken met een DB7020.
Ik las ook een vraag over mijn FTP snelheid (ja ik heb mijn vorige post ge-edit), die snelheid haalde ik alleen met de nieuwste Firmware 1.1.3 80GB, die schijnt dus niet te werken op de 200GB uitvoering.. Als FTP-client gebruik ik altijd CuteFTP, deze verslikte zich echter op de dp558 en daarom moest ik noodgedwongen gebruik maken van IE. Met WSFTP32 haalde ik echter de hoogste snelheid.
Leuk apparaatje... Ik kende die ook al. Nee, het ging er om dat een van mijn kennissen he tover die DreamBox 7080(S) had gehad en ik me afvroeg wanneer die nou eindelijk uitkwam. Want de 7080 komt ook op een lagere prijs te staan dan de ReelBox. Maar de reelbox komt wel dicht bij wat ik zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een paar maanden ben ik in het bezit van de DP-558.
Ik ben er redelijk tevreden over, ik heb alleen nog de volgende probleempjes.
1. Als ik de opneem via de opnameknop op de afstansbediening, dan stopt de opname na een kleine minuut. draaiende indicator op de speler staat dan stil, en er gebeurt niets meer.
Geprogrammeerde opnames geven geen problemen.
26-07 Probleem lijkt opgelost als ik geen DVD in de speler heb.

2. Soms worden DVD's niet herkent, en hij gaat dan op zoek naar de CD informatie. Uit/aan zetten van het apparaat is dan meestal de oplossing.

Frits

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:20:
2. Soms worden DVD's niet herkent, en hij gaat dan op zoek naar de CD informatie. Uit/aan zetten van het apparaat is dan meestal de oplossing.

Frits
Heb ik ook, en vanaf FW 1.1.3 heeft ie dit probleem ook met "eigen producties" op DVDRW (daarvoor niet). Na uit/aan zetten keert het probleem net zo hard weer terug.

Op het forum van mpegplayer had iemand als oplossing om de stroom er een halfuur af te halen door de stekker eruit te trekken, waarna het probleem voorgoed voorbij was. Bij mij niet.

Ook heb ik gelezen dat het ligt aan een brakke partij DVD-spelers van Toshiba en dat Kiss die via een RMA zonder problemen vervangt door een degelijke speler (valt onder garantie).

Ben benieuwd hoe hardnekkig dit probleem bij jou is, Frits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha,

ben bezig de Kiss 558 te instaleren, op zich nog tevreden. Ben nu KML Sites proberen toe te voegen, maar kan geen overzicht van ip-nummers vinden. Heeft iemand suggesties?

thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 15-09 13:52
csteelooper schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:06:
[...]Leuk apparaatje... Ik kende die ook al. Nee, het ging er om dat een van mijn kennissen he tover die DreamBox 7080(S) had gehad en ik me afvroeg wanneer die nou eindelijk uitkwam. Want de 7080 komt ook op een lagere prijs te staan dan de ReelBox. Maar de reelbox komt wel dicht bij wat ik zoek...
de Dreambox gaat vermoedelijk nog lang duren omdat ze eerst nog andere produkten gaan uitbrengen. Voor zover ik weet komt eerst de 7025 (twin-tuner satontvanger) dan de 8000 (HDTV satontvanger) en dan pas de 7085 (twin-tuner satontvanger met DVD ondersteuning).
Wanneer de 7085 volgend jaar(?) beschikbaar is zal de Reelbox nog steeds heel veel meer bugs en problemen hebben dan de Kiss 558 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

nieuws: Cisco neemt KiSS over voor 61 miljoen dollar
kiss wordt overgenomen.. kweet niet of dat + of - gaat uitpakken voor de gebruikers...

* iop crosses fingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Laatst online: 15-09 14:42

guz

ik zit ook te kijken naar de 558, heb nu de 1500 maar mijn videorecorder begint de geest te geven.

maar OoS is voor mij een NONO...
benieuwd of een nieuwe firmware soelaas biedt.

mijn ervaring met FW-upgrades voor de 1500 is niet geweldig.
films die prima werken onder fw 2.88 stagneren na enige tijd onder fw 2.9x. :(
gelukkig had ik de oude fw bewaard ;)

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:30:
ik zit ook te kijken naar de 558, heb nu de 1500 maar mijn videorecorder begint de geest te geven.

maar OoS is voor mij een NONO...
benieuwd of een nieuwe firmware soelaas biedt.

mijn ervaring met FW-upgrades voor de 1500 is niet geweldig.
films die prima werken onder fw 2.88 stagneren na enige tijd onder fw 2.9x. :(
gelukkig had ik de oude fw bewaard ;)
Nieuwe DP-558 apparaten hebben de OOS niet meer, deze hebben ze in de hardware gefixt. Oudere DP-558's krijgen via een speciale firmware update de fix voor OOS.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

G_Kracht schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:16:
[...]

Nieuwe DP-558 apparaten hebben de OOS niet meer, deze hebben ze in de hardware gefixt. Oudere DP-558's krijgen via een speciale firmware update de fix voor OOS.

G 8)
en waar is die ''speciale firmware update'' te vinden dan? of heb je het over 1.4 ?

[ Voor 5% gewijzigd door iop op 25-07-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:16:
[...]
G 8)
klinkt goed ;) :)

maar in dat mediamarkt verhaal hierboven klinkt het anders.
hij heeft em ook onlangs gekocht!
hoe herken je aan je apparaat of het OoS probleem hardwarematig is opgelost?

en.... dat wat je opneemt.. in welk formaat wordt dat opgeslagen?
VOB?
als je naar de hd van de 558 kijkt, vanaf de pc, hoe ziet de structuur eruit?
en kun je dat dan, eventueel via dvd-shrink, meteen branden op een dvd (op je pc)

Ik heb nog wat video-banden die ik wil ver-dvd-en voor ik de videorecorde wegpleur, OoS is dan heel vervelend, maar wil niet alles nog een keer renderen alvorens ik het kan branden.

[ Voor 19% gewijzigd door guz op 25-07-2005 14:49 ]

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Mijn ouders hebben ook een KISS en sinds kort kan ie ook online. ERG mooi allemaal maar dit probleem zit ik nog mee:
k-oz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:31:

Heb al eens geprobeerd die epg tijdzone te wijzigen naar gmt+2 , maar dan zet hij hem vrolijk weer terug. Zal het vandaag nog eens proberen, mogelijk dat dat met de 1.13 nu wel lukt.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
iop tha man schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:43:
[...]

en waar is die ''speciale firmware update'' te vinden dan? of heb je het over 1.4 ?
Yep, 1.4 zou binnenkort uit moeten komen, maar het is heel stil op dit moment bij Kiss. Ze zijn net overgenomen door Cisco, dus daar zal alle aandacht wel heen zijn gegaan de laatste tijd...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
guz schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:46:
[...]

klinkt goed ;) :)

maar in dat mediamarkt verhaal hierboven klinkt het anders.
hij heeft em ook onlangs gekocht!
hoe herken je aan je apparaat of het OoS probleem hardwarematig is opgelost?

en.... dat wat je opneemt.. in welk formaat wordt dat opgeslagen?
VOB?
als je naar de hd van de 558 kijkt, vanaf de pc, hoe ziet de structuur eruit?
en kun je dat dan, eventueel via dvd-shrink, meteen branden op een dvd (op je pc)

Ik heb nog wat video-banden die ik wil ver-dvd-en voor ik de videorecorde wegpleur, OoS is dan heel vervelend, maar wil niet alles nog een keer renderen alvorens ik het kan branden.
Alle apparaten die nu nieuw verkocht worden hebben geen OOS probleem meer. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je ergens een apparaat koopt dat nog uit een 'oude' batch komt, maar die kans is klein.
Opnames worden inderdaad in het VOB formaat opgeslagen.
Je kunt niet direct bij de bestanden op de HD van de DP-558. Je moet ze eerst ftp-en naar je pc.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Cyphax schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:30:
Mijn ouders hebben ook een KISS en sinds kort kan ie ook online. ERG mooi allemaal maar dit probleem zit ik nog mee:

[...]

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Je kunt de time zone instellen in de EPG settings van de DP-558. Daar moet je als het zomertijd is, de zone op GMT +2 zetten. Bij wintertijd moet je hem handmatig terugzetten naar GMT +1 omdat de time server van KISS geen zomertijd kent...

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:35:
- KML start pagina werkt niet, zou geen internet hebben, is onzin want webradio e.d. werken wel.
de KML start pagina wordt van de computer afgehaalt, en je moet dus een programma zoals freekiss hebben om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
G_Kracht schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:02:
[...]

Je kunt de time zone instellen in de EPG settings van de DP-558. Daar moet je als het zomertijd is, de zone op GMT +2 zetten. Bij wintertijd moet je hem handmatig terugzetten naar GMT +1 omdat de time server van KISS geen zomertijd kent...

G 8)
Dat klopt, je kunt dat daar instellen en ik kan 'm wel heel mooi op +2 zetten maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat ie dat niet opslaat. Als ik op back druk in dat configuratiemenu en ik open het opnieuw, staat de tijd weer op GMT+1 en niet op GMT+2.
Hij slaat die instelling dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Cyphax schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:20:
[...]

Dat klopt, je kunt dat daar instellen en ik kan 'm wel heel mooi op +2 zetten maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat ie dat niet opslaat. Als ik op back druk in dat configuratiemenu en ik open het opnieuw, staat de tijd weer op GMT+1 en niet op GMT+2.
Hij slaat die instelling dus niet op.
Zit je wel in de EPG configuratie? Je moet niet proberen de algemene tijdszone aan te passen, want die klopt wel. Je moet dus eerst naar de EPG en dan daar naar de configuration gaan.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
G_Kracht schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:18:
[...]

Zit je wel in de EPG configuratie? Je moet niet proberen de algemene tijdszone aan te passen, want die klopt wel. Je moet dus eerst naar de EPG en dan daar naar de configuration gaan.

G 8)
Jazeker, we hebben het over hetzelfde scherm. :)
Eerst naar online, dan naar tv guide en daar de configuratie. De tijd van de speler klopt inderdaad WEL maar de tvgids staat een uur achter. Het weer geloof ik ook. Probleem met die tvgids is dat ie dus door die foute tijd ook de programma's niet goed programmeert. Die tijden zitten namelijk een uur uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik ben nog aan het rondkijken naar een complete DIVX speler, deze KISS DP-558 ziet er qua specs heel leuk uit, maar als ik deze topic doorlees lees ik behoorlijk wat bugs / problemen...

Zijn er nog andere vergelijkbare spelers die qua specs hetzelfde zijn als als de DP-588 of in de buurt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:34:
[...]

Jazeker, we hebben het over hetzelfde scherm. :)
Eerst naar online, dan naar tv guide en daar de configuratie. De tijd van de speler klopt inderdaad WEL maar de tvgids staat een uur achter. Het weer geloof ik ook. Probleem met die tvgids is dat ie dus door die foute tijd ook de programma's niet goed programmeert. Die tijden zitten namelijk een uur uit elkaar.
Je hebt gelijk: wat je via online - tvguide - config instelt, onthoudt ie niet.
Ik ben even aan het pielen gegaan en blijkt dat de EPG dat overneemt wat je in de setup hebt ingesteld. Staat ie daar wel op CEST(GMT+2)?
Als ik dáár de tijdzone verander, verandert hij keurig automatisch mee in de EPG.
Probeer maar eens. O ja, FW 1.1.3 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:58:
[...]

Je hebt gelijk: wat je via online - tvguide - config instelt, onthoudt ie niet.
Ik ben even aan het pielen gegaan en blijkt dat de EPG dat overneemt wat je in de setup hebt ingesteld. Staat ie daar wel op CEST(GMT+2)?
Als ik dáár de tijdzone verander, verandert hij keurig automatisch mee in de EPG.
Probeer maar eens. O ja, FW 1.1.3 hier.
Dus niet alleen de EPG kent geen zomertijd; het ding kent helemaal geen zomer/wintertijd... ik heb ook KISS gemailed eerder vandaag. Ik vond het volgende in mijn mailbox zojuist (netjes van KISS!)
Hi,

You need to change the timezone to CEST (GMT+2), for Central Europe Summer Time.

This will change the time on the player and EPG to the correct time.

Best regards / Med venlig hilsen
--------------------------------------------
Timo Jeppesen
Technical Support Engineer
Dus ik zal de speler op GMT +2 zetten en de tijd een uur terug zetten, dan zouden EPG en speler gelijk moeten staan. Dank je voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Cyphax schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:23:
[...]

Dus niet alleen de EPG kent geen zomertijd; het ding kent helemaal geen zomer/wintertijd... ik heb ook KISS gemailed eerder vandaag. Ik vond het volgende in mijn mailbox zojuist (netjes van KISS!)

[...]

Dus ik zal de speler op GMT +2 zetten en de tijd een uur terug zetten, dan zouden EPG en speler gelijk moeten staan. Dank je voor de moeite!
Toch vreemd, ik weet zeker dat ik het ooit in de EPG settings heb aangepast. Zal wel veranderd zijn in FW 1.1.3.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:23:
Dus ik zal de speler op CEST GMT +2 zetten en de tijd een uur terug zetten, dan zouden EPG en speler gelijk moeten staan. Dank je voor de moeite!
Juist!
Bij inschakeling van de wintertijd in oktober hoef je dan alleen maar de speler op CET (GMT+1) hoeven in te stellen in de Setup.

@G_Kracht: ik heb dezelfde herinnering, was idd volgens mij <1.1.3 zoals jij het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Ik kan het toch niet laten je even op de algemene gedragsregels te wijzen:

Reageren:

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
jbr666 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:24:
[...]

Ik kan het toch niet laten je even op de algemene gedragsregels te wijzen:

Reageren:

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Macht der gewoonte. Ik zal mijn leven beteren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

G_Kracht schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:00:
[...]
Alle apparaten die nu nieuw verkocht worden hebben geen OOS probleem meer. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je ergens een apparaat koopt dat nog uit een 'oude' batch komt, maar die kans is klein.
ik neem aan dat als je de 200gb versie koopt die kans 0 is?
Opnames worden inderdaad in het VOB formaat opgeslagen.
Je kunt niet direct bij de bestanden op de HD van de DP-558. Je moet ze eerst ftp-en naar je pc.
ok, thnx. :*)
maar is dat incluis de IFO en BUP bestanden, dus meteen (via de pc) te branden en op elke dvd-speler af te spelen?

EN.. kun je complete dvd's (mapje VIDEO_TS) naar de 558 kopieren en die vanaf de harddisk van de 558 als een DVD afspelen, incluis menu's etc?

EN... als je opneemt en bekijkt mbv timeshift, kun je dan de eventuele reclames doorspoelen? Dat zou wel mooi zijn, kun je elke film op de commerciele een half later gaan bekijken!

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
guz schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:24:
maar is dat incluis de IFO en BUP bestanden, dus meteen (via de pc) te branden en op elke dvd-speler af te spelen?
Nee, dat is een los VOB bestand dacht ik
EN.. kun je complete dvd's (mapje VIDEO_TS) naar de 558 kopieren en die vanaf de harddisk van de 558 als een DVD afspelen, incluis menu's etc?
Ook nee, je kan wel de film spelen, door de VOB aan te klikken, maar dan heb je geen subs of geluidskeuze, en ook geen menu.
EN... als je opneemt en bekijkt mbv timeshift, kun je dan de eventuele reclames doorspoelen? Dat zou wel mooi zijn, kun je elke film op de commerciele een half later gaan bekijken!
Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Mayco schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:42:
[...]
Nee, dat is een los VOB bestand dacht ik
[...]
Ook nee, je kan wel de film spelen, door de VOB aan te klikken, maar dan heb je geen subs of geluidskeuze, en ook geen menu.
mmm... dat zijn nou weer van die puntjes die het af zouden maken...
zijn ontwikkelaars geen gebruikers? of hebben ze geen inlevend vermogen?

ik kan nu met mijn 1500 ook alleen de vobs afspelen vanaf de pc, maar dat werkt nooit echt lekker. Zal wel beter gaan als ie dat doet vanaf zijn HD.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guz schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:24:
[...]

Dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Kiss heeft weer van zich laten horen en ze roepen dat het OOS probleem definitief is opgelost. Ze zijn deze week nog intern aan het testen. Volgende week zullen ze externe partijen laten testen, dus met een beetje mazzel zou de nieuwe firmware er binnen 2 a 3 weken moeten zijn. Maar ja, de ervaring leert dat je bij Kiss VEEEEL mazzel moet hebben... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enige dagen een 200gb versie binnen en tot nu toe geen enkel probleem gehad, ook geen oos.

Eerst geprobeerd op een el cheapo manier met een Pinnacle Showcenter en later Philips Streamium hetzelfde resultaat te verkrijgen maar dit heb ik na een week klooien met de draadloze netwerkverbinding maar opgegeven.

Iemand enig idee waar je de status van de hd kan bekijken, maw, hoeveel ruimte heb ik nog vrij?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.