Ik meld me ook weer eens in dit topic, maar helaas zonder goede zin.
Nadat ik de Cube op Day1 heb gekocht en alle vertrouwen in Nintendo heb gehad dat het wat zou worden, heb ik besloten om het apparaat toch maar te gaan verkopen. Ik ben altijd trouw Nintendo aanhanger geweest, en heb zelfs de concurrentie hard de grond in gebasht.
Maar ik heb de cube nu al ongeveer een jaar niet eens meer aangeraakt. Om de simpele reden dat er gewoon geen fatsoenlijk spel is uitgekomen. Nu kun je wel zeggen, er komen genoeg goede spellen uit. Maar waar blijven die console-sellers van het niveau van Goldeneye? Timesplitters is wel aardig, maar daar koop je geen console voor.
Nintendo heeft het voor mij keihard verprutst. Waarom krijgt de xbox wel Pro Evolution Soccer 4 en de cube niet

En waar blijft DTM2 en Burnout 3? En als klap op de vuurpijl laten ze RE4 ook nog gaan.
Het enige wat nog overblijft op de cube zijn de nintendo spellen. Dus dan gaan ze daar maar weer verder met uitmelken. Gooi dr maar weer een zelda tegenaan, of een mario of weet ik veel wat. Of pokemon full stadium ultimate collectors edition gold.
Waarom kunnen ze niet een Gran Turismo maken? Of een degelijk racespel? Want dat doen MS en Sony toch ook gewoon. Nintendo is alleen maar bezig met Mario en Zelda. De rest boeit ze geen ene zak (op pikmin na).
Dus welk spel is het wachten in godsnaam nog waard... Dat was voor alleen nog RE4, maar die zal dan ook wel weer op de xbox komen. Metroid boeit me niet zo... En zelda zal nog wel een aantal jaar duren. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
Nintendo zal over een jaar of 4 ook wel gewoon software ontwikkelaar worden, want die Revolution krijgen ze toch niet meer aan de man. Wie wil daar immers nog voor ontwikkelen... (die zijn de cube en n64 immers ook nog niet vergeten). Ze hebbe nu nog geluk dat EA het nog opneemt voor de cube, maar daar komt ook nog wel een einde aan.
Sorry voor dit droevig stukje tekst, maar ben echt bang dat nintendo het af gaat leggen tegen de concurrentie. Op console gebied tenminste. De handheld markt is voorlopig nog wel veilig.
Ik denk dat ik me maar een Xbox met PES4 en Live! ga halen en dat zijn net 2 dingen die Nintendo de komende paar jaar toch niet voor elkaar krijgt.
*veegt een traantje weg na jarenlang plezier te hebben gehad van Goldeneye