Donkey Kong Jr. zit nog steeds in Mario Kart Double Dash, hij is alleen volwassen geworden. In Donkey Kong Country wordt al duidelijk dat Cranky Kong DK senior is. In MKDD wordt DK ook nog eens bijgestaan door Diddy, dus je kunt er wel van uitgaan dat het dezelfde DK is als in DKC en dus Donkey Kong Jr.
Goh, dat van Cranky Kong zou ik al geeneens meer weten.

Ik ging er altijd vanuit dat er altijd maar 1 leeftijdloze Donkey Kong geweest is.
Maar toch, vond ik Donkey Kong Jr. er veel leuker uitzien. Met dat witte hemdje, en die domme kop. En als je hem van voren aan zag rijden z'n handen in de lucht.
Hij had karakter, wij konden vroeger altijd erg om hem lachen in ieder geval. Dat heb ik met volwassen DK helemaal niet (is wel heel erg persoonlijk natuurlijk).
Maar in een game waar Mario en Baby Mario tegelijkertijd in een auto kunnen rijden hadden ze ook net zo goed DK. Jr. weer aan de cast toe kunnen voegen.
Tja, misschien moet ik eens een filmpje opnemen, dan snap je wat ik bedoel. Je kan de mini-boosts(slide) tot het extreme opvoeren en dan is controle houden gewoon pure skill hoor
Hm, ja. Ik bedoelde ook niet echt dat het spel er te makkelijk door is geworden. Maar meer dat het feit dat de besturing zoveel diepgang heeft gekregen een beetje ten koste gaat van de pure stompzinnige fun.

In MK64 had je dat inderdaad ook al een beetje, maar in MK:DD hebben ze het nog verder uitgewerkt. Met meerdere personen spelen bij MK:DD voelt bij mij dan een stuk serieuzer aan zal ik maar zeggen. Ik vind het haast leuker in 1 speler stand, om in time-trial te proberen zo goed mogelijke tijden neer te zetten. Terwijl SMK en MK64 pas echt schitterden in de multiplayer GP stand.

Voor dit soort spellen vind ik: hoe simpeler de besturing hoe beter.
Wel vind ik de banen in MK:DD een stuk beter geslaagd dan die in MK64. Daar zaten naar mijn mening toch wel erg veel banen tussen die een beetje saai waren. In Double Dash voelt het allemaal weer wat compacter en beter bedacht. Een stap in de goede richting dus. Voor de volgende Mario Kart hoop ik op wat simpelere besturing, en hopelijk ook weer wat evenwichtigere items. Geen niet te ontwijken blauwe schilden meer. En ook als je 1e of 2e bent af en toe nog eens een iets anders dan een baneneschil.

Uh, ja.

Dat klopt

Ik neem trouwens meestal gewoon Yoshi hoor, in de 4-player stand

Nee ik vind in MK64 de zware rijders nog steeds het beste.

Niet meer zo overtuigend als op de snes, maar ik kan er toch nog steeds het beste mee overweg.
Hoewel de shortcut in Koopa Troopa Beach toch wel erg tof was vond ik zelf

Hehe, okee die was wel aardig bedacht. Het blijft een beetje "bedacht" aanvoelen toch, maar ik kan het wel waarderen dat je ook echt risico moet nemen om die shortcut te halen. Je moet ten eerste al een beetje omrijden, en als je de sprong mist heb je helemaal een probleem.
Maar toch vind ik het nog veel leuker om op rainbow road gelijk aan het begin met een turbostart van de baan af te springen, en dan halverwege de baan weer terecht te komen. Fantastisch.
En het over het muurtje springen in Wario Stadium inderdaad... de übershortcut.

Hoewel ik er nooit aan heb gedacht om dan even later weer terug te springen... zit daar dan weer een heuveltje?

Is me in al die jaren nooit opgevallen. Moet straks eens even kijken of mij dat ook lukt.