Jep, ik ben toch maar voor de officiele AB gegaan, en ben dr er blij mee. Het werkt toch net dat ene beetje fijner dan een andere AB. Vooral omdat de commando's nu gewoon door Windows direct naar Media Center gaan.Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:02:
iemand ervaring met de ab? is deze IR of via RF net als de ati remote ??
op de plaatjes zie ik een ir opening aan de voorkant dus zal het wel ir zijn..
wel een beetje zonde,. maar het gaat natuurlijk om een HTPC die je vlakbij de televisie zet en niet een multimedia pc die boven staat.
Ik heb de engelse versie gekocht bij de ITshop van de UT. Ik moet zeggen dat het echt kwaliteit uitstraald, mooie lange kabel bij de IR receiver, extra IR zendertjes om een aparte set-top box mee te bedienen. Lichtgevende knopjes
Ik heb bijvoorbeeld geen ondersteunde Tv-kaart, maar gebruik Fly2000 TV. Die wil ik kunnen opstarten met de AB. Dus heb ik de powerknop van Tv op de afstandsbediening, een code geleerd van mn ouwe AB. En via winlirc > Girder start dan Fly 2000 tv op, en met de MCE Remote plugin voor Girder hoefde ik alleen 2 commando's te maken voor de channel up en down knoppen.
De cijferknoppen werken uiteraard meteen, en het leuke van de volume knoppen en de mute is dat die ook gewoon buiten Media Center werken. Je krijgt ook echt een OSD te zien.
Misschien dat ik over een tijdje toch een Hauppauge dr bij neem, maar eerst maar even sparen
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas