Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) topic*

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:02:
iemand ervaring met de ab? is deze IR of via RF net als de ati remote ??

op de plaatjes zie ik een ir opening aan de voorkant dus zal het wel ir zijn..
wel een beetje zonde,. maar het gaat natuurlijk om een HTPC die je vlakbij de televisie zet en niet een multimedia pc die boven staat.
Jep, ik ben toch maar voor de officiele AB gegaan, en ben dr er blij mee. Het werkt toch net dat ene beetje fijner dan een andere AB. Vooral omdat de commando's nu gewoon door Windows direct naar Media Center gaan.
Ik heb de engelse versie gekocht bij de ITshop van de UT. Ik moet zeggen dat het echt kwaliteit uitstraald, mooie lange kabel bij de IR receiver, extra IR zendertjes om een aparte set-top box mee te bedienen. Lichtgevende knopjes :9~ :9 . En je kan 3 knoppen "leren".
Ik heb bijvoorbeeld geen ondersteunde Tv-kaart, maar gebruik Fly2000 TV. Die wil ik kunnen opstarten met de AB. Dus heb ik de powerknop van Tv op de afstandsbediening, een code geleerd van mn ouwe AB. En via winlirc > Girder start dan Fly 2000 tv op, en met de MCE Remote plugin voor Girder hoefde ik alleen 2 commando's te maken voor de channel up en down knoppen.
De cijferknoppen werken uiteraard meteen, en het leuke van de volume knoppen en de mute is dat die ook gewoon buiten Media Center werken. Je krijgt ook echt een OSD te zien.
Misschien dat ik over een tijdje toch een Hauppauge dr bij neem, maar eerst maar even sparen :) .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op 18 oktober 2004 @ 15:11:
[...]

Jep, ik ben toch maar voor de officiele AB gegaan, en ben dr er blij mee. Het werkt toch net dat ene beetje fijner dan een andere AB. Vooral omdat de commando's nu gewoon door Windows direct naar Media Center gaan.
Ik heb de engelse versie gekocht bij de ITshop van de UT. Ik moet zeggen dat het echt kwaliteit uitstraald, mooie lange kabel bij de IR receiver, extra IR zendertjes om een aparte set-top box mee te bedienen. Lichtgevende knopjes :9~ :9 . En je kan 3 knoppen "leren".
Ik heb bijvoorbeeld geen ondersteunde Tv-kaart, maar gebruik Fly2000 TV. Die wil ik kunnen opstarten met de AB. Dus heb ik de powerknop van Tv op de afstandsbediening, een code geleerd van mn ouwe AB. En via winlirc > Girder start dan Fly 2000 tv op, en met de MCE Remote plugin voor Girder hoefde ik alleen 2 commando's te maken voor de channel up en down knoppen.
De cijferknoppen werken uiteraard meteen, en het leuke van de volume knoppen en de mute is dat die ook gewoon buiten Media Center werken. Je krijgt ook echt een OSD te zien.
Misschien dat ik over een tijdje toch een Hauppauge dr bij neem, maar eerst maar even sparen :) .
- is die AB van jouw ook te koop voor niet studenten van UT?
- Zo ja, Sturen ze hem ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik denk wel dat ze aan niet-studenten verkopen, tenminste, iedereen kan gewoon de UT opfietsen en naar de shop gaan (zit in de Bastille) en je hoeft echt niks te laten zien hoor als je er iets koopt.

Of je ook kan bestellen zou ik niet weten, daarvoor zou je ze even kunnen mailen.
Kijk op http://www.utwente.nl/its...nbiedingen.doc/index.html

ITshop AT utwente DOT nl

[ Voor 7% gewijzigd door MaximusTG op 18-10-2004 15:39 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds het probleem met het kijken van live tv.
windows media center geeft aan dat de videodecoder niet werkt,. of niet is geistalleerd.

ik heb een nvidia geforce FX 5600
en hauppauge pvr250

ik heb de driver voor de nvidia geinstalleerd die ik van hun site heb gedownload, en ik heb de driver van de hauppauge pvr250 geinstalleerd. ( de juiste).

Maar toch heb ik dit probleem.

nu zie ik op mijn originele driver cd van mijn comp dat er ook een driver is voor
AGP.

heeft iemand een idee wat dit is, en moet ik misschien hier een nieuwe driver voor installeeren ?

bedankt alvast, want ik begin een beetje gek te worden van dit probleem,.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor oplossingen moet je dit forum goed doorlezen! alles wat je nodig hebt staat hierin, ik heb geen zin om alles steeds te moeten herhalen, misschien iemand anders wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat door zitten lezen maar heb het niet kunnen vinden, daaromv raag ik het zo maar even:
is MCE naast gewone XP te gebruiken? ik neem aan van wel maar weet het gewoon niet zeker.

vraag2: is de ATI RF-remote net zo goed te gebruiken als de microsoft MCE-remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:59:
Voor oplossingen moet je dit forum goed doorlezen! alles wat je nodig hebt staat hierin, ik heb geen zin om alles steeds te moeten herhalen, misschien iemand anders wel? :P
Sorry Bas,
Ik zoek me echt gek,. maar de oplossing voor mijn probleem kan ik echt niet vinden.
Als jij misschien weet wat ik fout doe, of wat ik moet doen, zou je het me dan voor de alllllllerlaatste keer willen vertellen ?

bedankt alvast ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke voor video drivers moet je naar www.guru3d.com gaan de laatste WHQL drivers daarvan af halen, voor de hauppauge drivers ga je gewoon naar hauppauge.com en haal daar de normale laatste drivers weg, deze werken beter dan die van shspvr.com ! en dan heb je nog een decoder nodig, windvd of powerdvd of nvidia dvd !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:08:
oke voor video drivers moet je naar www.guru3d.com gaan de laatste WHQL drivers daarvan af halen, voor de hauppauge drivers ga je gewoon naar hauppauge.com en haal daar de normale laatste drivers weg, deze werken beter dan die van shspvr.com ! en dan heb je nog een decoder nodig, windvd of powerdvd of nvidia dvd !?
Bedankt !
ik heb inmiddels de WHQL driver gedownload en geinstalleerd. Ook de juiste driver van Hauppauge (van hun site) en ik heb powerdvd geinstalleerd.

Ik kan ( en kon) in windows media center dvdtjes kijken. Maar tv kijken werkt niet.
Nog steeds krijg ik de melding :
DECODERFOUT, DE VIDEODECODER FUNCTIONEERT NIET GOED OF IS NIET GEINSTALLEERD.

wat moet ik hier nou mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
edgarf28 schreef op 18 oktober 2004 @ 15:02:
Kan je de tv zenders ook handmatig instellen??
daarmee bedoel ik, gewoon de frequentie opgeven per zender...

of is hier een tooltje voor??

en ik heb ook nog een probleem...
als ik een video (bij alle formaten: divx, mpg en mpeg2) en bij tv kijken het beeld op fullscreen zet, krijg ik eerst zwart beeld, totdat alles info dingetjes weg gaan (van die info dingen die fullscreen even in beeld komen). daarna heb ik wel gewoon beeld!

ik heb gewoon de nieuwste versie van ffdshow geinstalleerd staan...

hoe kan dit??
kan iemand deze twee vraagjes nog ff beantwoorden??
;) :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:00:
ik heb wat door zitten lezen maar heb het niet kunnen vinden, daaromv raag ik het zo maar even:
is MCE naast gewone XP te gebruiken? ik neem aan van wel maar weet het gewoon niet zeker.

vraag2: is de ATI RF-remote net zo goed te gebruiken als de microsoft MCE-remote?
Als antwoord op de eerste vraag, volgens mij is MCE, gewoon XP Home met extra opties... je kan dan ook het MCE gedeelte ook aan en uit zetten zover ik weet

Vraag 2 lijkt me duidelijk in het voordeel van de MCE-remote omdat deze speciaal ervoor is gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:48
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

Bedankt !
ik heb inmiddels de WHQL driver gedownload en geinstalleerd. Ook de juiste driver van Hauppauge (van hun site) en ik heb powerdvd geinstalleerd.

Ik kan ( en kon) in windows media center dvdtjes kijken. Maar tv kijken werkt niet.
Nog steeds krijg ik de melding :
DECODERFOUT, DE VIDEODECODER FUNCTIONEERT NIET GOED OF IS NIET GEINSTALLEERD.

wat moet ik hier nou mee ?
Ik heb ook nog deze file geinstalleerd...misschien dat dat helpt. Ik heb ook een FX5600 en een PVR350 en een PVR250 en het werkt perfekt. Er is dus hoop :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij bedoelt knuppelhout of het mogelijk is om een dual-boot te maken met XP Home/ Prof en XP MCE.
En ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op 18 oktober 2004 @ 16:40:
[...]

Ik heb ook nog deze file geinstalleerd...misschien dat dat helpt. Ik heb ook een FX5600 en een PVR350 en een PVR250 en het werkt perfekt. Er is dus hoop :)
ahh bedankt !
idd je hebt me weer wat hoop gegeven.

Ik heb nu die file geinstalleerd, maar nog steeds niks.
Heb jij trouwens de originele tv software van hauppauge geinstalleerd ?
dat heb ik niet gedaan,. maar dat is niet nodig toch ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je kan zenders handmatig instellen in de settings-tv-guide-add missing channels sectie in mce kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Hmm, raar. Voor de volledigheid: ik heb eerst deze file (basis drivers) geinstalleerd, daarna deze (PCI drivers), daarna deze (video decoders) en tenslotte deze (omdat ik de hauppauge remote gebruik).

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op 18 oktober 2004 @ 16:56:
Hmm, raar. Voor de volledigheid: ik heb eerst deze file (basis drivers) geinstalleerd, daarna deze (PCI drivers), daarna deze (video decoders) en tenslotte deze (omdat ik de hauppauge remote gebruik).
ah bedankt,.
ik heb nu heel het lijstje afgewerkt,. maar werkt nog steeds niet.
Misschien moet ik wel even heel de schijf leegmaken,. en alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Je zou het ook eens kunnen proberen met NVDVD, versie 4 bij voorkeur (al doet 2.55 't ook). Wij hebben minder goede ervaringen met PowerDVD/WinDVD, maar er zullen ongetwijfeld anderen zijn die heel andere ervaringen hebben ;) Het blijft toch een beetje tweaken en geluk hebben dat je de juiste codecs/drivers in de juiste volgorde installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:55:
ja je kan zenders handmatig instellen in de settings-tv-guide-add missing channels sectie in mce kan dat
ja... door het kanaal nummer in te vullen...
maar niet door de frequentie in te vullen toch??
want als ik het kanaal nummer invul, dan staan de meeste zenders nog niet helemaal goed er op (slecht beeld, of geen geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
itsgreen schreef op 18 oktober 2004 @ 16:38:
[...]

Als antwoord op de eerste vraag, volgens mij is MCE, gewoon XP Home met extra opties... je kan dan ook het MCE gedeelte ook aan en uit zetten zover ik weet

Vraag 2 lijkt me duidelijk in het voordeel van de MCE-remote omdat deze speciaal ervoor is gemaakt...
Het is Pro met extra's

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
edgarf28 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:13:
[...]

ja... door het kanaal nummer in te vullen...
maar niet door de frequentie in te vullen toch??
want als ik het kanaal nummer invul, dan staan de meeste zenders nog niet helemaal goed er op (slecht beeld, of geen geluid).
Zal vast wel ergens een register instelling voor zijn, zoek eens op de grote MCE Fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
heeft iemand een download link voor mce guider 2.0.2 voor mce 2005!?

want op de officiele site is hij offline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Eigenlijk is het een afgeslankte Pro met extra's :)
edgarf28 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:48:
heeft iemand een download link voor mce guider 2.0.2 voor mce 2005!?

want op de officiele site is hij offline!
Waarom zou je dat willen? Je kunt met MCE2005 toch gewoon de Nederlandse data binnenhengelen? :?

[ Voor 47% gewijzigd door Muyz op 18-10-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
[...]

Waarom zou je dat willen? Je kunt met MCE2005 toch gewoon de Nederlandse data binnenhengelen? :?[/quote]

ja weet ik...
maar met mce guide kan je ook de zenders op de frequentie instellen...
en dat kan in mce2005 niet! alleen op kanaal nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Quarin schreef op 18 oktober 2004 @ 02:11:
Even mijn probleem wat duidelijker hierneer zetten want ik kom er echt niet uit.
System specs:
via nehemiah 1ghz (vergelijkbaar met p3-700)
512mb pc2100
onboard video met aperture size van 128mb
pvr250

Ik kan dingen opnemen, en in windows ook weer afspelen met mediaplayer. Als ik dat echter probeer in media center zelf dan komt dat wacht icoontje, komt er na een tijdje wel geluid van de opname, en een hele tijd later een decoder fout.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd (ook de 22247) maar ik kom er gewoon niet uit.
live tv werkt ook niet.
Probeer ook eens alle updates te downloaden van Windows Update, dit hielp bij mij in iedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb zelf ook 2005 NL draaien. Even op m,n laptop om mee te spelen.
Dit omdat ik de nieuwe hardware nog aan het uitzoeken ben.

Nu zit ik wel met een aantal dingetjes die niet goed werken.
1 ik kan geen DVD afspelen in media center. Nu kan dat heel goed komen door dat mijn VGA kaart zoals verwacht niet word ondersteund door media center. Is dit door middel van Drivers te verhelpen of ligt het daar niet aan?
VGA kaart is ATI MOBILITY RADEON 32MB

2 ik media center bij muziek heb ik een zooi albums gedumpt. Kan je gewoon afspelen geen vuiltje aan de lucht. Echter kan hij sommige cd hoesjes niet vinden. dus ik denk. Hop ik ram die er zelf wel effe bij. Maar toen kwam ik een muur tegen. Want GOD mag weten hoe je dat moet dan?
Iemand een idee? Ik zal er zoals altijd wel weer over heen kijken.....

En waar moet je op letten betreft een TV kaart?
In het begin van dit topic staat een mooie lijst met TV kaarten. Maar nu is het zo dat ik op m,n werk de volgende kaart nog ergens in een hoekje heb liggen. De MSI :P Gaat dit werken of niet? Iemand een idee. Want dat zal wel leuk zijn voor tijdelijk tot dat ik geld heb voor de dual tuner TV kaart :)

MSI TV@ANYWHERE MASTER B)

- Silicon Tuner
- CX881 Decoder
- Remote Controller
- TV@nywhere Personal Video Station Software
- Supports Realtime MPEG-4 Encoding

Volgens mij gaat dit niet werken :D En ik kan het pas over 4 dagen testen. Want dan heb ik weer tijd om eens wat te doen s,avonds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
-is het iemand al gelukt de epg (tv gids) info uit MCE te halen? (om hem evt. voor andere apps te kunnen gebruiken?

-remote: veel te duur, eerst maar eens wachten tot die orig. wat goedkoper wordt. Girder icm een seriele of usb ontvanger en een willekeurige remote werkt prima! Ook zijn er voor girder plugin en gml's te downloaden voor de soms meegelevrde hauppauge remote en de commando's voor MCE.

-Hauppauge 150, te koop bij Mycom: 99 eu

-Haupauge Amity (welke is dit eigenlijk?) zou ong. 70 eu moeten kosten, is nl. de 'minderprijs' bij computerland als je maar 1 tuner neemt.

-er zijn ook al gasten die het hele pakket OEM (DHZ) verkopen voor een dikke 200 eu, dat is MCE2005, de MCE remote en een TV/TUnerkaart (de amity).
zie bijv: http://www.quibus.nl of http://www.miscolive.nl/mediacenter/dhzpakket.php

[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 18-10-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Veel succes met wachten op een goedkopere originele remote, die van mij kostte 39 euro.
Een willekeurige Philips universele remote met dezelfde functionaliteit (evenveel knopjes :P) zit in dezelfde prijsklasse. En dat is zonder USB receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26
Download OMEGA drivers voor je ATI
www.omegadrivers.net
En voor die hoesjes :-) Zet gewoon in de map waar het album staat een JPGtje die heet ''folder.jpg''
Nu ziet media center die jpg als hoes(tip!:) zet eens systeem bestanden weergave aan in windows xp, je zult nog meer album art zooi staan in je mappen waar albums instaan !:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Ik ben misschien voorbarig maar het zou best zou kunnen zijn dat er deel 2 moet komen
(+500 posts). Ik zou dit graag willen overdragen aan iemand anders omdat ik binnenkort op vakantie ga en bepaalde users misschien wel meer weten dan ik :Y) . Ik noem bijv. bas29.
Je moet niks maar een leuke en goed lopende draad is altijd leuk :).
d.w.z. iedereen die zich geroepen voelt reageer aub hier, dan kunnenwe dit kortsluiten met de moderators van WOS.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Haupauge Amity (welke is dit eigenlijk?)
De Hauppauge Amity2 26559 is een OEM-MCE-board, te vergelijken met een PVR250, alhoewel... deze(de Amity2) heeft tevens een FM-tuner en achterop de kaart zitten 3 volledige jacks voor het aansluiten van een settopbox (3 tulpjes dus en geen aansluiting voor de Hauppauge-ab+3.5inch jacks, geel/zwart/rode tulp, composiet video, link/rechts audio.) Met de juiste driver is het een prima kaart (ik heb er 2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4 slaaploze nachten, nog maar een keer een kreet om hulp:

Ik ben zelf een media center in elkaar aan het zetten.
Ik ben al dagen op dit forum bezig om mijn systeem wekend te krijgen.
Ik heb alle opties al een keer geprobeerd, maar nog werkt het niet.

Ik heb een Nvidia Geforce fx 5600 videokaart, een hauppauge pvr 250, en een windows media center remote.

windows media center werkt goed. BEHALVE LIVE TV.
DVD's kijken in media center werkt goed ! en ook het voorbeeld videotje kan ik bekijken in windows media center.

Bij nvidia heb ik een mce driver gedownload voor mijn videokaart.
En bij Hauppauge heb ik de beta versie van de driver voor de hauppauge pvr 250 gedownload.

Als ik live tv wil kijken in mce, dan krijg ik de melding dat de videodecoder niet werkt, of niet is geinstalleerd.

Ik heb dvd software windvd geinstalleerd en met deccheck deze decoder als preffered decoder ingesteld. bij deccheck krijg ik 3 groene V's. Dus hij geeft aan dat de decoder ondersteund word door mce.
Het lukt me trouwens niet om de dvd software van Nvidia te installeren ( versie 2.55) want dan krijg ik een foutmelding dat hij de skins niet kan gebruiken of openen.

Ik begin er ondertussen niet goed van te worden ! 8)7
wie heeft er nog tips voor me ?

Windows media center geeft dus NIET de melding dat hij mijn tuner niet kan vinden, maar dat hij de videodecoder niet kan vinden of gebruiken.
Het lukt me zowieso niet om met de originele software van hauppauge tv te kijken.
Het lijkt er op dat dat programma wel zenders 'binnenhaald' maar ik krijg daar alleen zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:50:
Na 4 slaaploze nachten, nog maar een keer een kreet om hulp:

Ik ben zelf een media center in elkaar aan het zetten.
Ik ben al dagen op dit forum bezig om mijn systeem wekend te krijgen.
Ik heb alle opties al een keer geprobeerd, maar nog werkt het niet.

Ik heb een Nvidia Geforce fx 5600 videokaart, een hauppauge pvr 250, en een windows media center remote.

windows media center werkt goed. BEHALVE LIVE TV.
DVD's kijken in media center werkt goed ! en ook het voorbeeld videotje kan ik bekijken in windows media center.

Bij nvidia heb ik een mce driver gedownload voor mijn videokaart.
En bij Hauppauge heb ik de beta versie van de driver voor de hauppauge pvr 250 gedownload.

Als ik live tv wil kijken in mce, dan krijg ik de melding dat de videodecoder niet werkt, of niet is geinstalleerd.

Ik heb dvd software windvd geinstalleerd en met deccheck deze decoder als preffered decoder ingesteld. bij deccheck krijg ik 3 groene V's. Dus hij geeft aan dat de decoder ondersteund word door mce.
Het lukt me trouwens niet om de dvd software van Nvidia te installeren ( versie 2.55) want dan krijg ik een foutmelding dat hij de skins niet kan gebruiken of openen.

Ik begin er ondertussen niet goed van te worden ! 8)7
wie heeft er nog tips voor me ?

Windows media center geeft dus NIET de melding dat hij mijn tuner niet kan vinden, maar dat hij de videodecoder niet kan vinden of gebruiken.
Het lukt me zowieso niet om met de originele software van hauppauge tv te kijken.
Het lijkt er op dat dat programma wel zenders 'binnenhaald' maar ik krijg daar alleen zwart beeld.
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb ook precies hetzelfde gedaan maar bij mij kon ik wel NVDVD 2.55 installeren (+ patch van nvidia site). Ik moest wel met dat deccheck progje even de nvidia decoder als prefered zetten. Toen werkte het.

Ik zou toch proberen om NVDVD te installeren. Suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik krijg MCE hier niet aan de praat :( Moet bij iedere file weer de CD aantikken :(

Gaat terug iig :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVDVD 2.55 installeren (+ patch van nvidia site).

ik heb dit geinstallleerd:

IMPOTANT NOTE: If you are running NVIDIA's NVDVD 2.55 on Microsoft's Windows XP Media Center Edition 2004, please click here to download a registry file needed to display DVD video correctly within the Media Center application. A "File Download" window will appear. Select the Open button to install the registry file on your computer.

Patch (for users with existing versions)
Download Sites:
» Server 1
» Server 2

IS DIT NOU ALLEEN MAAR DE PATCH ?
OF IS DIT HEEL HET PROGRAMMA NVDVD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ik lees elders in deze draad:
'probeer aan een nvidia 4.00.18 of 4.00.20 dvd-decoder'

deze zou stabieler zijn....alleen hoe kom je aan deze decoder?
ALs je gewoon NVDVD download and installeert (met of zonder patch) zitten we pas bij versie 2.55.
Waar vindt men de versie 4+ van deze decoder?
BTW trial versie van NVDVD 2.5 is niet meer bij Nvidia te halen, wel bij mirror sites:
http://www.filemirrors.co..._English.exe&size=7523997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op 19 oktober 2004 @ 10:13:
ik lees elders in deze draad:
'probeer aan een nvidia 4.00.18 of 4.00.20 dvd-decoder'

deze zou stabieler zijn....alleen hoe kom je aan deze decoder?
ALs je gewoon NVDVD download and installeert (met of zonder patch) zitten we pas bij versie 2.55.
Waar vindt men de versie 4+ van deze decoder?
BTW trial versie van NVDVD 2.5 is niet meer bij Nvidia te halen, wel bij mirror sites:
http://www.filemirrors.co..._English.exe&size=7523997
kijk,. hier heb ik wat aan ! bedankt !
Ik ga het gelijk proberen als ik thuis ben.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus alleen maar die patch gedownload en geinstalleerd.
De computer doet dan trouwens wel net of hij nvdvd 2.55 aan het installeren is, maar dit is dus blijkbaar niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
FnF schreef op 19 oktober 2004 @ 10:01:
Ik krijg MCE hier niet aan de praat :( Moet bij iedere file weer de CD aantikken :(

Gaat terug iig :)
wat bedoel je daar precies mee? de cd aantikken? :? .Misschien kan iemand je hier wel mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Ik heb nu even de minder legale versie geprobeerd om te kijken of ik het aan de praat krijg :) maar ik heb hoop en anders verpats ik me tv kaart gewoon :P en koop ik een mce kaart :)

maar had ook probs met instaleren...

sowieso kreeg ik het niet voor elkaar om vanuit windows xp te installen, dus heb geboot, verder kreeg ik bij de instalatie het verzoek om cds te wisselen een paar keer :) maar na 4 installs werkt alles top...

btw als je echt de meest schone versie van windows ooit wil, moet je bij het instaleren van je cd 2 op cancel drukken...

nog nooit zoiets schoonsgezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
boefje79 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:37:
Ik zit toch nog met een aantal onduidelijkheden, hopelijk weet iemand raad voor onderstaande:

ik heb nu een Geforce Ti4200 zonder tv-out.

Ik ben van plan om een comptible tv-kaartje aan te schaffen (hauppage), maar nu las ik op http://www.thegreenbutton.com , dat de tv-out daarvan niet werkt onder mce. Moet ik dan ook nog een apart tv-out-kaartje (lees nieuwe videokaart) kopen om mce op de tv aan de praat te krijgen?

En zoja, welk (simpel) kaartje kunnen jullie adviseren? Een radeon 7000 van 40 euro? Of is die niet goed genoeg? (gaat uitsluitend om de tv-out)

De tv-out van de hauppage kaarten schijnt onder andere mediacentersoftware wel gewoon te werken, maar daar heb ik nooit mee ge-experimenteerd...
Heeft iemand wellicht even tijd voor bovenstaande vraag van mij?
Ik wordt er helaas zelf geen wijs uit...

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

dec check runnen en het goede preferen, deed het voor mij!!! top shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
boefje79 schreef op 19 oktober 2004 @ 11:07:
[...]

Heeft iemand wellicht even tijd voor bovenstaande vraag van mij?
Ik wordt er helaas zelf geen wijs uit...

Dank !
Ervan uitgaand dat die tv-out echt niet werkt (meen ik idd ook ergens gelezen te hebben), moet je inderdaad een ander videokaartje nemen met tv-out.
Ik heb zelf de Radeon 9200 SE. Let er wel op dat ie 128 MB geheugen heeft. Ik heb mijn tv out nog niet geprobeerd, maar hij staat iig wel bij het control panel.
De radeon 9200 SE staat voor ongeveer 50 euro in de pricewatch.
Zo'n radeon 7000 is dus NIET goed voor Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 19 oktober 2004 @ 00:41:
Ik ben misschien voorbarig maar het zou best zou kunnen zijn dat er deel 2 moet komen
(+500 posts). Ik zou dit graag willen overdragen aan iemand anders omdat ik binnenkort op vakantie ga en bepaalde users misschien wel meer weten dan ik :Y) . Ik noem bijv. bas29.
Je moet niks maar een leuke en goed lopende draad is altijd leuk :).
d.w.z. iedereen die zich geroepen voelt reageer aub hier, dan kunnenwe dit kortsluiten met de moderators van WOS.
Ik wil het wel overnemen hoor, weet alleen niet precies wat het inhoudt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op 19 oktober 2004 @ 11:16:
[...]

Ervan uitgaand dat die tv-out echt niet werkt (meen ik idd ook ergens gelezen te hebben), moet je inderdaad een ander videokaartje nemen met tv-out.
Ik heb zelf de Radeon 9200 SE. Let er wel op dat ie 128 MB geheugen heeft. Ik heb mijn tv out nog niet geprobeerd, maar hij staat iig wel bij het control panel.
De radeon 9200 SE staat voor ongeveer 50 euro in de pricewatch.
Zo'n radeon 7000 is dus NIET goed voor Media Center.
Ja is ook logisch want de tv-out van een hauppauge kaart zal alleen tv uitzendingen op je tv weergeven en niet het hele mce programma,vandaar dat alles via een tv-out van een video kaart moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia dvd is voor europa het meest geschikt, windvd is meer gericht op de amerikaanse markt en werkt beter met NTSC weergave.
Ms wil dat consumeerders hun computer systeem zowel hardware matig als software matig iedere keer flink laten upgraden, daarom moet je er rekening meehouden dat als je de nieuwste versie van mce wil gebruiken daar ook voor investeert, zowel wat betreft de nodige hardware als software. Daar van uit gaande moet je dus niet raar opkijken dat het niet gelijk werkt als je mce2005 wil gebruiken. Je moet dus je systeem upgraden en als je dat niet kan is er altijd nog mce2004 die minder hoge eisen stelt.

voor mce heb je minimaal 512mb geheugen nodig een video kaart met 256mb video geheugen of meer, een tv kaart met mpeg2 chip(die voorkomt in de lijst van mce ondersteunende tv kaarten) een snelle cpu (minimaal 2.8 ghz wil je alle functies optimaal en kunnen laten werken) en een dvd brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb een hauppauge PVR-PCI (alweer 2,5 jaar oud ofzo). Gaat deze ook werken? Dat kan ik nergens terugvinden...

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Als het een PVR150/250/350 is, zou het moeten werken als het goed is :)

Misschien kan iemand mij even advies geven, ik "moet" een nieuwe tv kaart, niet speciaal voor MCE, maar zou wel mooi meegenomen zijn.
Zelf zit ik te denken aan de Hauppage PVR350, nu komt rond december als het goed is de PVR500, die met dual tuner.
Is het slimmer, met oog op de toekomst, even te wachten op de PVR500? Of gewoon voor de PVR350 gaan? :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb zelf de PVR 350 in backorder gegooid, want ik kan niet meer wachten :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:18:
voor mce heb je minimaal 512mb geheugen nodig een video kaart met 256mb video geheugen of meer, een tv kaart met mpeg2 chip(die voorkomt in de lijst van mce ondersteunende tv kaarten) een snelle cpu (minimaal 2.8 ghz wil je alle functies optimaal en kunnen laten werken) en een dvd brander
  • 128MB videogeheugen is zat
  • een Celeron 2.66 doet het werk ook prima
  • een DVD brander is leuk, maar niet per se nodig en DVDs authoren (zodat je je DVD ook in een "normale" DVD speler kunt afspelen) is alleen mogelijk als je de software installeert van de DVD die bij 3 setjes MCE2005 installatie-disks wordt geleverd. Deze wordt typisch niet meegeleverd aan klanten met een enkele licentie en dan ben je dus aangewezen op andere 3rd party software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik draai MCE op een Geforce 3 64 MB, dat gaat prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Ik wil het wel overnemen hoor, weet alleen niet precies wat het inhoudt ?
ok, het is niet moeilijk. Je maakt een mooie openingspost waar eigenlijk alle relevante opmerkingen, links en plaatjes van deze draad in zijn verwerkt.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld:
[rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 6[/rml]
Dat is dus het 6e deel van die draad, je vermeld dus de link naar het oude topic en vermeld vorige topic-starters. Hoe je mooi en hoe groot je het maakt is jouw keuze.
Deze is een voorbeeld van erg fraai imho ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 12
Om de layout zo te maken zul je met een modje van WOS moeten communiceren.
Je start een 2e topic wanneer dit draadje aan de 500 posts zit. Je maakt de nieuwe actief en vraagt in deze draad om een slotje in de regel gaat dat vrij vlot, anders vraag je het aan een modje (WOS).
That's it! suk6!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia dvd is voor europa het meest geschikt, windvd is meer gericht op de amerikaanse markt en werkt beter met NTSC weergave.
<knip>
Hmmz, ik heb vorige week naar een OEM Webcast zitten kijken (die kwam na de introductie door Bill G.) en daar werden allerhande tips gegeven voor het bouwen van Mediacenters. Volgens deze (amerikaanse) MS-techies(uitzending vanuit LA) is NVDVD ten alle tijde de beste keus, aangezien zij dat intern het best getest hebben, de rest werkt ook wel, maar toch :-)

Daarnaast, ik heb toch hele andere systeemeisen gehoord, volgens mij zijn de 'officiële' eisen:

1.6GHz mét hardware-encoder (Hauppauge-kaarten bijvoorbeeld)
3.0Ghz met software-encoding (Ati All-in-wonder bijvoorbeeld)
64MB Direct3D videokaart (maar 128 wordt ten zeerste aangeraden)
60GB HD (maar meer is beter)
256MB intern geheugen (maar 512 wordt ten zeerste aangeraden, of meer, ze hadden het zelfs over 1.5GB als je extenders gebruikt OMG)

Anyway, ik draai op m'n eigen mediacenter (welke ik ook voor alle bèta-versies van MCE2005(vanaf mei) heb gebruikt) prima.

Asus A7N8X-E Deluxe
XP 2800+ (Barton)
2x256 PC3200
80GB SATA (+ een fileserver in m'n netwerk)
Sapphire ATI9600 Atlantis 128MB
2x Hauppauge Amity2 26559
NEC1300A

Dit is mijn eigen hardware en ik ga (mede vanwege MCE) binnenkort het geheugen richting 1GB upgraden en ik wil er nog een 9800pro+zalman-kit inzetten(niet vanwege MCE, maar ik speel ook games op m'n beamer :) )

Je ziet trouwens bij de commercieel aangeboden mediacenters een sterke voorkeur voor Intel-CPU's, zelf heb ik geen problemen met m'n AMD-CPU i.c.m. MCE2005 en ik vind/vond het hebben van Soundstorm met Dolby Digital encoder toch een stukje belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om meerdere uitgangen tegelijkertijd voor het video signaal te gebruiken.

Bijvoorbeeld de televisie aan de svhs uitgang, een projector aan de vga uitgang (vanwege de hogere kwaliteit) en eventueel een derde vga uitgang puur voor de besturing van MCE (een mini touchscreen ofzo).

De eerste twee zijn hierbij het belangrijkste, want de bediening kan via de tv en voor de projector wil ik van de slechte kwaliteit van composiet of y/c af (vga rgb lijkt mij wel "ietsje" beter).

Oh, en wat is een goede fanless VGA kaart voor MCE (beeldkwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia decoder? :? 4.00.29 :9
Wie kan het ff checken zit namelijk op het werk en heb geen mogelijkheid om het te controleren met MCE 2005.

hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:05:
Nvidia decoder? :? 4.00.29 :9
Wie kan het ff checken zit namelijk op het werk en heb geen mogelijkheid om het te controleren met MCE 2005.

hier te vinden
Ik heb hem gisteren al gedownload en geinstalleerd werkt perfect. decoder check microsoft zegt nu ook dat hij wmp10 compatible is :)

ZIe ook
http://www.xpmce.nl/cgi-b...on=display;num=1098131277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:07

houthakker

Poehé

Dat windows MCE persée een tvkaart nodig heeft met MPEG2 encoder (hardware, en bij ati software) is me duidelijk, maar is er nog niemand bezig de ati driver te hacken/ of een generic bt878 driver te schrijven met software mpeg2 encoder?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb de nederlands remote gekocht (30,- :) ) maar wil die nu onder Win Xp Prof gebruiken weet iemand of daar drivers voor zijn ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zitten er geen drivers bij die remote dan? Voor zover ik weet is XP 2005 niet veel veranderd tov de originele XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Nope is gewoon een zakje met een remote, sensor en wat losse sensors voor in een kast of voor settopbox... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 19 oktober 2004 @ 12:49:
Ik draai MCE op een Geforce 3 64 MB, dat gaat prima :?
Oke dan heb je erg veel geluk gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:51:
[...]

Oke dan heb je erg veel geluk gehad ;)
Moet wel toegeven dat ik nog niet echt intensief getest heb, maar media center zelf draait als een zonnetje. Geen haperingen of stoten. Ik ga er vanavond wel even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 19 oktober 2004 @ 14:47:
Zitten er geen drivers bij die remote dan? Voor zover ik weet is XP 2005 niet veel veranderd tov de originele XP.
nee er zitten geen drivers bij, je moet hem usb aansluiten en mce herkent hem dan gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Alleen ik draai geen mce maar XP Prof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets te zeggen over het draaien van MCE2005 op een Via Epia 1Ghz Nehemiah bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

En als je je XP MCE CD erin propt als tie om drivers vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Bolk schreef op 19 oktober 2004 @ 14:59:
En als je je XP MCE CD erin propt als tie om drivers vraagt?
Dan blijft ie mooi zoeken.... maar vind geen drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Waarom ondersteunt MCE slechts 2 tuners :S 4 tuners is veel relaxter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenzie schreef op 19 oktober 2004 @ 14:44:
Ik heb de nederlands remote gekocht (30,- :) ) maar wil die nu onder Win Xp Prof gebruiken weet iemand of daar drivers voor zijn ?
Waar heb je die gekocht Koenzie? En is dit wel de 2005 versie?

Dit is de 2005 versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-xpmce2005-bundle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
itsgreen schreef op 19 oktober 2004 @ 15:21:
4 maar? :D Afbeeldingslocatie: http://www.snapstream.com/images/community/medusa/medium/Img_2027.jpg

http://www.snapstream.com...ticles/medusa/default.asp :D.

[ Voor 14% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-10-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zie die gasten die HDTV rips maken van series dat soort machines wel gebruiken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op 18 oktober 2004 @ 16:35:
[...]

kan iemand deze twee vraagjes nog ff beantwoorden??
;) :*) _/-\o_
Info van www.xpmce.nl
"Ja misschien heb ik wel een ingeving. In de registry staan de frequenties van de kanalen. Onder (ongeveer) HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\TVAutoTune (nog bekend van MCE Guider).
Daar kun je kijken of de frequentie goed overkomt met de frequenties die nodig zijn.
Frequenties worden als volgt weer gegeven:

200000000 (is 200 mhz) daar kun je om te finetunen 200250000 van maken. Zo kun je beetje bij beetje gaan kijken of het beeld beter wordt."

Exacte frequenties kan je op de site van je kabel exploitant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik denk dat ik toch maar snapstream beyond tv ga installeren ipv MS MCE. mn pctje draait net zo lekker en ik heb geen zin alles opnieuw te moeten instellen.

lui he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op 18 oktober 2004 @ 15:02:
Kan je de tv zenders ook handmatig instellen??
daarmee bedoel ik, gewoon de frequentie opgeven per zender...
Je zou ook kunnen kijken naar C:\WINDOWS\ehome\MCETuningOverrides.xml

Wel even die file backuppen voordat je 'm gaat veranderen. Zo te zien is dat de definitie van welk kanaalnummer welke frequentie krijgt. Als je nou de exacte frequenties van de zenders op je kabel hebt, zou je die hier in kunnen zetten en dan opnieuw handmatig de zenders laten scannen. (zoeken op aanvullende services o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ja ik heb de 2005 versie :) mis alleen de setupguide :) of installatie handleiding (mijne is nederlands)

[ Voor 59% gewijzigd door Koenzie op 19-10-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Waar heb je hem gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ben dealer dus heb um gewoon besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk heeft hij het gekocht bij de gratis online download shop :O
en nu moeten wij hem verder helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
Op www.xpmce.nl staat veel nuttige info. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 18:14:
waarschijnlijk heeft hij het gekocht bij de gratis online download shop :O
en nu moeten wij hem verder helpen ;)
Waar slaat dat nou weer op :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Koenzie schreef op 19 oktober 2004 @ 18:13:
Ben dealer dus heb um gewoon besteld
Dealer chill, kan je geen GoT inkoop actie houden voor die remotes? :) voor de mensen in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op 19 oktober 2004 @ 13:10:
[...]

Ik heb hem gisteren al gedownload en geinstalleerd werkt perfect. decoder check microsoft zegt nu ook dat hij wmp10 compatible is :)

ZIe ook
http://www.xpmce.nl/cgi-b...on=display;num=1098131277
bedankt voor deze tip. Mijn P3-866 met 384 mb intern geheugen werkt als een trein nu. Zelfs geen haperingen bij live televisie.

Kan iemand mij nog vertellen of je met de afstandsbediening de computer uit stand-by kan halen (hierbij bedoel ik de officiele afstandbediening voor MCE2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Ik word er ook een beetje gek van,
ik heb nvidia versie 4.0.29 geinstaleerd
de nieuste mce drivers voor nvidia videokaart (omega 61.77)
voor mijn amity 2 de whql drivers (040826 Amity2 OEM 2.0.17.22239 (WHQL Signed))
via DECCHECKSetup de nvidia drivers als preferred ingesteld

Onder windows werkt alles,
als ik live tv aanklik krijg ik alleen geluid (toen ik op 1280x1024 draaide storterde het erg, nu op 800x600 loopt het vloeiend)
Het beeld blijft hangen of ik krijg een zwart beeld.

Neem ik wat op dan kan ik het bestand wel gewoon met wmp 10 afspelen.

Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenzie schreef op 19 oktober 2004 @ 18:31:
[...]

Waar slaat dat nou weer op :r
;)

sorry vergissing was niet voor jou bedoelt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussendoor, ik heb toch de nvidia dvd 2.55 geinstalleerd, de andere decoder versies van nivida 4.00.xx geeft toch steeds het bericht dat de decoder niet aanwezig is ect, met 2.55 is dat niet zo alleen moet je de hardware acceleration uitzetten omdat deze vertragingen geeft in live tv anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de HCC dagen eraan komen wil ik graag mijn shoppinglijst samenstellen voor de ultieme WMC 2005. Graag hoor ik van iedereen wat volgens jullie de beste componenten zijn.

Groet RoTeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Hoe zit het eigenlijk met de kanalen die nog niet in de guide staan met data, ik noteer een Discovery, MTV, TMF, CNN, National Geo. , Eurosport... etc etc...

komt daar nog info voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen WAAROM je voor een AIW van ATI software moet instaleren?? Mijn 9800SE heeft toch echt hardwarematige mpeg2 decoding...

ikke nie snappe...

Tia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

*kick* iemand al een oplossing voor mijn probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Koenzie schreef op 19 oktober 2004 @ 23:17:
*kick* iemand al een oplossing voor mijn probleem ?
Misschien eens zoeken hoe je drivers kan "porten" naar een andere versie. Misschien is het een kwestie van driver.cab kopieren, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:13
gavro_g schreef op 18 oktober 2004 @ 14:03:
Heeft MCE2005 profijt van een dual CPU opstelling?
Ik ben al sinds een maand of twee bezig met een HTPC thingy dat ik ver wegstop buiten de huiskamer in een kast, maar dit is een dell precision 220 met (sinds 2 weken) een dual 667 P3 erin... (+1GB PC800 Rimm intern)
Er komt verder een Club3D ATI Radeon 9250se-128 in en een hauppage PVR-USB2 wordt eraan gehangen (boxje in de huiskamer voor de remote en wel hardwarematig opnemen dus).

Zal MCE2005 hier nou wel of niet lekker op kunnen draaien? (denk aan filmpie afspelen/opnemen op 1 cpu, andere cpu regelt rest van de zware (?!) dingen van het os / mce frontend)?
Niemand die hier een antwoord op heeft? Heeft 't MCEfrontend wel of niet profijt van 2 cpu's?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik neem aan dat XP MCE 2005 gewoon met 2 CPU's om kan gaan, of MC zelf multithreaded is durf ik niet te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolk op 19-10-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Laatst online: 17-08-2024
Oke kijk ik er over heen of heeft Media center geen Webradio?
Zo niet is dat toch een serieus gemis naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
ook_gek schreef op 20 oktober 2004 @ 00:10:
zit bij online spotlight

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:08:
Kan iemand mij uitleggen WAAROM je voor een AIW van ATI software moet instaleren?? Mijn 9800SE heeft toch echt hardwarematige mpeg2 decoding...

ikke nie snappe...

Tia :)
Huh? noem mij eens hardware waarvoor je geen software moet installeren in/op/aan een PC

Daarnaast, je 9800SE mag dan wel een decoder hebben, maar geen encoder :-)

Daarnaast(2), MCE heeft niks aan decoders die rechtstreeks naar een scherm decoden, maar decoders die die zelf in software kan gebruiken (binnen de Direct3D-schil)(kijk maar eens goed hoe Live-TV erin komt en naar de linkerbenedenhoek wordt geminimaliseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
itsgreen schreef op 19 oktober 2004 @ 15:21:
ondersteuning voor 2 analoge en 1 digitale (dus eigenlijk 3 O-) )
Verder voor dual tuners, de Hauppauge 500 komt ook binnenkort :Y)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
ook_gek schreef op 20 oktober 2004 @ 00:10:
Die zit onder Spotlight... maar alleen als je internet explorer op de engelse (United States) taal hebt ingesteld. Elk land heeft n.l. zijn eigen spotlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:13
Mja Bolk, dat is dus wat ik mij nu dus ook afvraag... Als MC niet multithreaded is dan gaat dat systeempie het nooit trekken; enkel 667 is gewoon te langzaam voor bijvoorbeeld die mooie graphics+ afspelen + opnemen o.i.d.
Niemand die het heeft getest (ik zit nog op onderdelen te wachten, dus kan het nog niet testen)?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
iemand MCE2005 al aan de praat gekregen met een onboard VGA/Video chipset?
En dat met name de SiS (altijd een verhaal a part helaas :(
Meer specifiek: de 650....Ik had nog zo'n bakkie staan (MSI Hermes, 2ghz PIV, 512Mb ram) daar een PVR-250 ingehangen. MCE2005 erop. Dat draait dus allemaal, alleen bij opstarten zegt MCE dat ie mijn video kaart niet ondersteund, maar na OK draait MCE wel gewoon. Sterker nog, ik kan ook gewoon opnemen (en afspelen in MediaPlayer ed. perfect beeld) Alleen in MCE gaat afspelen niet en ook live tv kijken gaat niet; geeft ie rechtsonder een waarschuwing dat dat niet kan.......
(ik heb 64 mb toegewezen aan de SiS, mee kan helaas niet)

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-12-2023
@ GoTTommie

Dat is dus niet de 2005 versie Remote !!

De 2005 heeft rood-groen-geel-blauw knopjes aan de onderkant erbij (teletekst)
En Ja ik heb hem hier voor me liggen....
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.