Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) topic*

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anoniem: 39303 schreef op 15 oktober 2004 @ 20:30:
Ik draai wel een domein, maar dat ik daar echt de noodzaak van inzie voor een MCE? Niet echt, misschien als je opgenomen tv programma's op je desktop wil afspelen (zit in WM10), maar ik denk dat dat ook wel moet lukken zonder domainserver, hooguit ff een wachtwoordje invullen
Wat dacht je van omgekeerd?

Ik heb een hele mooie leuke server draaien met een domein waarop mijn mp3 collectie staat. En ik ga echt niet mijn beveiligingsinstellingne op die server aanpassen zodat mijn MCE doos zonder aan te melden op die server kan.

Ik vind het erg jammer dat Microsoft de keuze heeft gemaakt om MCE 2005 niet te laten samenwerken met domains. Veel mensen hebben wel een server staan en draaien wellicht ook een domein daarop. Slechte zet Microsfot.

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
oe plaatje van een media-extender
Afbeeldingslocatie: http://www.ehomeupgrade.com/forums/attachment.php?attachmentid=88
http://msmvps.com/chrisl/archive/2004/10/12/15668.aspx

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

de echte vraag is wat kost het!

in het oog nemend dat een xbox met extender software en remote zon 150+80 euro nieuw kost... en tweedehands heb je zelfs al een xbox voor (onder de) 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, ik heb problemen :{

Ik ben nu echt aan de gang gegaan met MCE, en loopt nu al vast. Ik krijg met geen mogelijkheid video op het scherm. Bij "Test video" in het config scherm gaat het al fout. Scherm wordt zwart, en er gebeurd verder niets. DVD afspelen is ook onmogelijk.

Ik heb ffdshow geinstalleerd, samen met NVdvd decoder en Cyberlink Powerdvd. Ik kan de NV decoder als preferred zetten en gewoon in WMP een dvd kijken. Ook kan ik de Powerdvd decoder gebruiken.

Toch krijg ik alleen maar een zwart scherm, met niets erop. Ik weet niet wat ik over het hoofd gezien heb?

Specs:

EpoX bordje met een AMD XP 2000+
256 MB DDR geheugen
Geforce 3 ti 200

Alles loopt vloeiend, het systeem trekt het allemaal best, maar waarom ik nu geen video krijg is me een raadsel :?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik zou het in je videokaart zoeken, volgens mij heeft ie 64 mb geheugen. Vereist is 128 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, als ik media center windowed open. En daarna watch video klik, dan gebeurd er ook niets. Maar als ik daarna het window ga resizen, dan zie ik opeens beeld. Wanneer ik dan stop met het bewegen van de muis, staat het beeld weer zwart.

* Bolk gaat ff een videokaart jatten uit een pc hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Fire_escape schreef op 20 oktober 2004 @ 18:17:
[...]

Wat dacht je van omgekeerd?

Ik heb een hele mooie leuke server draaien met een domein waarop mijn mp3 collectie staat. En ik ga echt niet mijn beveiligingsinstellingne op die server aanpassen zodat mijn MCE doos zonder aan te melden op die server kan.
:/
Ehh nou is het idee dat de MCE de nieuwe 'mediaserver' wordt, kortom het is in principe de bedoeling dat je je mp3's op de MCE zelf neerknalt. Nou is 200 GB niet echt heel veel voor al je mp3, video en foto's maar buiten snel toegang krijgen tot een netwerk share heeft een dc geen toegevoegde waarde voor een mce naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

jopie schreef op 20 oktober 2004 @ 18:36:
Ik zou het in je videokaart zoeken, volgens mij heeft ie 64 mb geheugen. Vereist is 128 mb.
Je hebt gelijk idd. Thnx. Ik ga ff kijken voor een leuk ATi kaartje voor een paar centen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

iemand nog een echt antwoord op mijn vraag?? (2e post van deze pagina)

Bedankt....ik wil het snappen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
hehe. Ik heb mce 2005 eindelijk volledig draaiend. Mijn leadtekkaart wilde niet. Geen enkel fora kreeg deze goedwerkend. Leadtek nl wist het ook niet maar alles is dus opgelost.
Enfin mooi tvbeeld veel beter dan de set die paradigit heeft staan wat is dat beeld slecht!
heb wel leadtek videodecoder moeten gebruiken die niet mp10 combatible is dat is de truuk!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Is er trouwens iemand die zijn MCE 'gewoon' in de winkel heeft gekocht? Er zijn wel grote publiciteitscampagnes maar ik heb nog niet de indruk dat het echt aan wil slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, mijn oog is gevallen op de CLUB-3D AGP 128Mb ATI 9250, die is al heel ff ter sprake gekomen in dit topic. Zal deze kaart voldoen?

[ Voor 15% gewijzigd door Bolk op 20-10-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

nu ik er mee zit te spelen mis ik 2 functies eigenlijk,

meer dan 2 tuners, 3 of 4 zou ik fijner vinden zeker met het oog op extenders....

een automatische archivering/comprimering van opgenomen shows, zodat shows nadat ze zijn opgenomen worden geconverteerd naar bijv. wmv ofzo... (dat je dan aan of uit kan zetten)

kan je natuurlijk veel meer opnemen :)

verder mogen ze best meer kanalen ondersteunen in de EPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 18-06 20:25

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Kan er niet even een duidelijk(er)e startpost komen, met welke hardware wel en niet ondersteund wordt? Als ik (en anderen) wil checken of mijn hardware compatible is moet alles door spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mja, dat is wel een goed idee. Dat was volgens mij het idee al. Anders houd ik me wel aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34902

Spice hoe heb je het voor elkaar gekregen dan ik heb ook al met leadtek gemailt maar die konden mijn ook niet verder helpen.

Ik heb ook een Leadtek Winfast PVR2000 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 34902 op 20-10-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102508

Ik heb de nieuwe (Nederlandse) MCE 2005 remote control zojuist gekocht (39Euro). Ik kreeg hem in een zakje met IR USB; 2 ir Blaster achtige kabels (voor setop box) en natuurlijk de remote zelf (maar helaas geen handleiding?). Hij werkt helemaal prima en het is een enorme vooruitgang ten op zichte van mijn Hauppauge remote.

Ik heb gelezen dat je ook de 2005 remote kunt gebruiken om je TV uit en/of aan te zetten. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe mijn MCE 2005 remote te trainen. Zou iemand een hint kunnen geven? Ik heb al uitgebreid gezocht via google, tgb, xpmce.nl/com en got maar nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Anoniem: 102508 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:28:
Ik heb de nieuwe (Nederlandse) MCE 2005 remote control zojuist gekocht (39Euro). Ik kreeg hem in een zakje met IR USB; 2 ir Blaster achtige kabels (voor setop box) en natuurlijk de remote zelf (maar helaas geen handleiding?). Hij werkt helemaal prima en het is een enorme vooruitgang ten op zichte van mijn Hauppauge remote.

Ik heb gelezen dat je ook de 2005 remote kunt gebruiken om je TV uit en/of aan te zetten. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe mijn MCE 2005 remote te trainen. Zou iemand een hint kunnen geven? Ik heb al uitgebreid gezocht via google, tgb, xpmce.nl/com en got maar nog niets gevonden.
Step 1. Hold the DVD Menu and OK keys down until the backlight switches off...

Step 2. Press the button you want to teach...

Step 3. Point the original remote at your new spangly MS one...

Step 4. Press the key to teach MS...

Keep it pressed until the backlight flashes... 2x means success, 4x means try again...

alleen de tv en de volume knoppen zijn te programeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 01:50
Zo, nu een week bezig met MCE2005, moet een pilot bij mij thuis draaien voor onze winkel.

Alleen nu nog een vraagje,
Weet iemand hoe ie een ANDERE ac3 decoder prefered kan instellen voor media center?
Ik zou graag voor al m'n dvd's die ik afspeel, AC3 Filter willen gebruiken, maar mce pakt automatisch de windvd of nvdvd audio decoder(die niet goed werkt met mijn s/pdif.

Waarom wil ik AC3 filter gebruiken?
Omdat hij WEL overweg kan met mijn s/pdif, en de nieuwe rc's kunnen REAL TIME Miltichannel naar s/pdif ENCODEN !!!!
Buiten dat, kan hij ook nog wav dts'files afspelen.
Tjah, als ik ac3 filter voor al mijn media kan gebruiken, dat zou fijn zijn..

Tips/ideeen welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Spice hoe heb je het voor elkaar gekregen dan ik heb ook al met leadtek gemailt maar die konden mijn ook niet verder helpen.

Ik heb ook een Leadtek Winfast PVR2000
ja hoor.
Achteraf heel erg simpel. Ik heb mce geinstalleerd, ati-mce-drivers (voor mijn 9600se) en toen de nvidia-drivers voor mijn mobo die mce niet zelf herkende. Vervolgens de windows XP Video Decoder checkup utility installeren.
Toen nog 4.0.29 nvidiadecoder en nvdvd 2.55 (volgens mij kan het ook zonder deze 2). Toen restore-point gemaakt en gaan klooien.
Dit werkte: de leadcd laten auto-starten alles installeren ook de 4 niet-gecertificeerde drivers. dan komt er een reboot en gaat de pc verder met het opname spul van leadtek zelf, gewoon door laten gaan en mediacodecs etc. (2x een installatie) ook installeren, let op bij de vraag alles vervangen of alleen de oudere alleen de oude kiezen. Dan in de windows XP Video Decoder checkup utility de leadtek decoder kiezen ondanks de rode balletjes met witte kruisjes en voila alles werkt :).
Ondertussen zeurt windows zelf om drivers, die uitklikken, niks laten zoeken en/of installeren alleen de cd gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 21-10-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Animal schreef op 20 oktober 2004 @ 23:03:
Zo, nu een week bezig met MCE2005, moet een pilot bij mij thuis draaien voor onze winkel.

Alleen nu nog een vraagje,
Weet iemand hoe ie een ANDERE ac3 decoder prefered kan instellen voor media center?
Ik zou graag voor al m'n dvd's die ik afspeel, AC3 Filter willen gebruiken, maar mce pakt automatisch de windvd of nvdvd audio decoder(die niet goed werkt met mijn s/pdif.

Waarom wil ik AC3 filter gebruiken?
Omdat hij WEL overweg kan met mijn s/pdif, en de nieuwe rc's kunnen REAL TIME Miltichannel naar s/pdif ENCODEN !!!!
Buiten dat, kan hij ook nog wav dts'files afspelen.
Tjah, als ik ac3 filter voor al mijn media kan gebruiken, dat zou fijn zijn..

Tips/ideeen welkom
Wat mijn ervaring is is dat de laatst geinstalleerde codec gelijk de primary was. Ik installeerde ffdshow, die codec werd primary, daarna nvdvd, die werd primary en daarna cyberlink, die werd primary. Of dat met audio ook zo gaat weet ik niet. Dat tooltje van video zou er ook voor audio moeten zijn eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Anoniem: 8374 schreef op 20 oktober 2004 @ 07:40:
[...]
De Ati AIW kaarten hebben een hardware mpeg encoder. Kan realtime in Mpeg2 opnemen op hardware..DAT is toch juist de crux met de kaarten die generiek ondersteund worden door MCE??? maar waarom de ATi kaarten van de AIW familie niet??
Ja, ik heb zelf geen ATI AIW, maar ik zie nergens staan dat die een hardware MPEG2-encoder zou hebben. Lijkt me toch dat dat duidelijk(ik heb een paar reviews door zitten nemen) vermeld zou moeten zijn... M.a.w. een AIW kan wel in real-time MPEG2 encoden, maar doet dat in software en volgens de 'officiele' hardware-eisen kom je dan op minimaal 3.0GHz(...) voor MCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Leuk progje gevonden: http://public.planetmirror.com/pub/sf/l/la/launchripper/ kun je complete muziekclips ophalen bij yahoo.
Afbeeldingslocatie: http://www.mce-community.de/forum/uploads/post-5-1095701767.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 12:55
Ben nu zo'n beetje een week aan het prutsen met MCE. Eerst geen TV beeld omdat ik de drivers voor de Hauppauge 26559 niet kon vinden. In dit draadje kwam ik de drivers tegen op de ftp-site van Aopen. Drivers geïnstalleerd en ja hoor, beeld! :D
Alleen het beeld haperde een beetje. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het aan de videokaart moest liggen. Het is een oud beestje (MX440) en zou al dat MCE-geweld waarschijnlijk niet aan kunnen. Dus ff naar de winkel om een Asus 9600 se te scoren voor € 69,-
Helemaal blij, kaartje geplaatst, drivers (4.10) gedownload, MCE opgestart en..... geen beeld. Helemaal niks! Ben nu al de hele dag aan het klooien met oude drivers, andere instellingen maar helaas zonder resultaat.
Compleet nieuwe install gedaan en nog niks. Ik weet het gewoon niet meer. :'(
Ati drivers verwijderd, MX440 teruggestoken. Aopen Nvidia drivers geïnstalleerd en ja hoor... beeld! Wel haperend (beetje) maar ik heb beeld. |:(
Nou hoop ik niet dat ik die 9600se voor niets heb gekocht, dus.... iemand suggesties of dezelfde ervaring en het wel kunnen oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld dat Weer progje direct op je start pagina zet, en niet bij Extra Programs? Ik kan het maar niet vinden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
ff googlen op MCEweather.
Heb het ook geïnstalleerd en het werkt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
ff googlen op MCEweather.
Heb het ook geïnstalleerd en het werkt leuk!
is nu niet bereikbaar :(, werkte eerst wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, ik bedoelde niet dat ik het programma niet kon vinden. Ik wil weten hoe ik het voor elkaar krijg dat je voor Weer kan kiezen in het hoofdmenu van MCE, dus direct onder my music bijvoorbeeld. En dus niet via het menu Extra Programs. Zo staat het namelijk wel op de site van die Weer plugin.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 84159 schreef op 20 oktober 2004 @ 14:04:
Overigens mooi om te melden:

MCE is compatible met de MSI Mega PC 180

[afbeelding]
Deze jongen is dat.

De afstandbediening van de mega pc helaas niet met mce, maar ik heb een microsoft exemplaar met ontvanger mogen scoren :)

Ziet er strak uit :) Mega pc links, tv in het midden, gamecube rechts, mooi hoor :)
Heb je dit ervaren of is dit een feit van msi site. Ik wil dus een systeempje samenstellen en vraag mij af of ik dan een aparte tv tuner kaart moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126781

Anoniem: 102508 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:28:

Hee rmeijs,

waar heb jij de mce 2005 remote vandaan kunnen halen? ik heb stad en land afgezocht maar deze was nergens meer te vinden. en ik wil m hebben :P

iemand anders nog ergens een voorraadje zien liggen?

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102508

Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 03:18:
[...]

Hee rmeijs,

waar heb jij de mce 2005 remote vandaan kunnen halen? ik heb stad en land afgezocht maar deze was nergens meer te vinden. en ik wil m hebben :P

iemand anders nog ergens een voorraadje zien liggen?

orlando
Ik heb hem dinsdag j.l. bij Computerland in Utrecht gehaald. Ik was zelf ook heel erg verbaasd dat de eerste winkel waar ik naar binnen wandelde ze had liggen. Alleen dus zonder handleiding... Mocht iemand de trotse bezitter van een echte MCE 2005 afstandsbediening nog trotser willen maken door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Anoniem: 102508 schreef op 21 oktober 2004 @ 06:46:
[...]

Ik heb hem dinsdag j.l. bij Computerland in Utrecht gehaald. Ik was zelf ook heel erg verbaasd dat de eerste winkel waar ik naar binnen wandelde ze had liggen. Alleen dus zonder handleiding... Mocht iemand de trotse bezitter van een echte MCE 2005 afstandsbediening nog trotser willen maken door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab). ;)
rtfm... ownee die heb je niet... maar het staat hier ongeveer 10 postings boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Bolk schreef op 20 oktober 2004 @ 19:52:
Hmm, mijn oog is gevallen op de CLUB-3D AGP 128Mb ATI 9250, die is al heel ff ter sprake gekomen in dit topic. Zal deze kaart voldoen?
Ik heb de sapphire versie van deze kaart gekocht en die werkt perfect met MCE 2005 ik krijg een prima tv-out beeld via s-video bijna na zo goed als met Matrox G400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-12-2023
De afstandebediening 2005 kan je dus ook bij Informatique halen...

(Ik weet niet meer wie de vraag stelde) Maar als je een beetje een recente TV hebt, dan springt ie automatisch naar de scart. Moet je wel de goeie pakken. En eerst de TV aan en dan je Computer volgens mij....

@Spice... dat ziet er goed uit... zal het van het weekend ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83518

[...]

je moet tergelijker tijd op dvd menu en ok button drukken dan vervolgens op de tv button en dan de tv remote tegenover de mce remote leggen en op de tv remote de aan/uit knop in drukken, als het goed is gaat de mce remote oplichten en is de tv button op je mce remote geprogrammeerd, je kan ook nog de volume +/- buttons programmeren voor een reciever ofzo, op dezelfde manier als boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
[...]
door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab). ;)

Keep it pressed until the backlight flashes... 2x means success, 4x means try again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Zullen we even een lijstje maken met wat er in de first post moet?

* Hardware eisen

* Ondersteunde tuners
- Hoe krijg je de populaire modellen (pvr 150/250/350) aan de praat

* Checklist om je MCE tuners werkend te krijgen

* Add-in programma's
- MCE Weather?

* Extenders
- Wanneer komen ze?
- Xbox?

* Afstandsbediening
- Waar te krijgen
- Hoe programeer je hem
- Is die werkend te krijgen onder XP Pro?

vul maar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
dutchcrusader schreef op 21 oktober 2004 @ 00:32:
Ben nu zo'n beetje een week aan het prutsen met MCE. Eerst geen TV beeld omdat ik de drivers voor de Hauppauge 26559 niet kon vinden. In dit draadje kwam ik de drivers tegen op de ftp-site van Aopen. Drivers geïnstalleerd en ja hoor, beeld! :D
Alleen het beeld haperde een beetje. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het aan de videokaart moest liggen. Het is een oud beestje (MX440) en zou al dat MCE-geweld waarschijnlijk niet aan kunnen. Dus ff naar de winkel om een Asus 9600 se te scoren voor € 69,-
Helemaal blij, kaartje geplaatst, drivers (4.10) gedownload, MCE opgestart en..... geen beeld. Helemaal niks! Ben nu al de hele dag aan het klooien met oude drivers, andere instellingen maar helaas zonder resultaat.
Compleet nieuwe install gedaan en nog niks. Ik weet het gewoon niet meer. :'(
Ati drivers verwijderd, MX440 teruggestoken. Aopen Nvidia drivers geïnstalleerd en ja hoor... beeld! Wel haperend (beetje) maar ik heb beeld. |:(
Nou hoop ik niet dat ik die 9600se voor niets heb gekocht, dus.... iemand suggesties of dezelfde ervaring en het wel kunnen oplossen??
Ik heb trouwens ontdekt dat wanneer ik het Media Center windowed draai ik wel beeld heb. Alles werkt dan. Ook LiveTV zonder haperingen. Maar zodra ik weer naar fullscreen overschakel is alles weer weg. Geen geluid en geen beeld.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
[quote
Ik heb trouwens ontdekt dat wanneer ik het Media Center windowed draai ik wel beeld heb. Alles werkt dan. Ook LiveTV zonder haperingen. Maar zodra ik weer naar fullscreen overschakel is alles weer weg. Geen geluid en geen beeld.
Iemand een idee?[/quote]

Klinkt als dat je pc het niet aan kan op de volle resolutie.

Ik zou de resolutie eens wat lager instellen: 800*600 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

itsgreen schreef op 21 oktober 2004 @ 11:09:
Zullen we even een lijstje maken met wat er in de first post moet?

* Hardware eisen

* Ondersteunde tuners

* Checklist om je MCE tuners werkend te krijgen

* Add-in programma's
- MCE Weather?

* Extenders
- Wanneer komen ze?
- Xbox?

* Afstandsbediening
- Waar te krijgen
- Hoe programeer je hem

vul maar aan :)
Een problemen FAQ. Want het opzetten valt voor sommigen niet mee :)

http://www.tweakers.net/ext/f/43490/full.jpg Logotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
Mediacj schreef op 21 oktober 2004 @ 11:19:

Klinkt als dat je pc het niet aan kan op de volle resolutie.

Ik zou de resolutie eens wat lager instellen: 800*600 bijvoorbeeld.
Ik heb de resolutie op 800x600 staan. Heb ook al 640x480 en zelfs 1024x768 geprobeerd. Allemaal met hetzelfde resultaat. Dat is het dus niet.

Maar toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Dus ff naar de winkel om een Asus 9600 se te scoren voor € 69,-
Compleet nieuwe install gedaan en nog niks. Ik weet het gewoon niet meer.
Ati drivers verwijderd, MX440 teruggestoken. Aopen Nvidia drivers geïnstalleerd en ja hoor... beeld! Wel haperend (beetje) maar ik heb beeld.
Ik heb een 9600se en die werkt perfect. Zou het kunnen zijn dat je verkeerde drivers hebt gebruikt?
Je kan bij Ati kiezen voor:
het OS -> MCE dan moet je kiezen Graphic Driver en dan kan weer kiezen , kies voor -> Radeon 9600. Die driver gebruik je dan.
http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=9&submit.y=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
idd, een problemen faq, met bijvoorbeeld, hoe krijg je die rode gloed weg met een windvd codec, en hoe krijg je s/pdif werkend onder mce.

Ik wil wel een steentje bijdragen aan de openingspost.
Btw, nog een nieuwtje, weet niet of iemand dit al gezien had.
Maar Cyberlink(van powerdvd) heeft zijn codecs een nieuwe release gegeven.

Powerdvd SE voor mce 2005 en mp10

zie
http://www.thegreenbutton...&file=page492-1348217.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Animal op 21-10-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
Ik gebruik deze driver : wxp-mce-8-062-040929a-018115C

Dat is dezelfde dan die waar jij naar verwijst. Ik heb er al zoveel geprobeerd maar het mocht niet helpen. Ik krijg zo het idee dat die 9600se niet helemaal ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 23:57
Animal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:46:
[...]

idd, een problemen faq, met bijvoorbeeld, hoe krijg je die rode gloed weg met een windvd codec
Dat staat hier. Waarschijnlijk wist je 't al, maar anders is de herhaling voor anderen mogelijk nuttig ;)
Animal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:46: en hoe krijg je s/pdif werkend onder mce.
Dat moet out-of-the-box werken. Voor SPDIF/DVD playback moet je dat via je DVD codec configuratie regelen.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Muyz schreef op 21 oktober 2004 @ 11:51:
[...]

Dat staat hier. Waarschijnlijk wist je 't al, maar anders is de herhaling voor anderen mogelijk nuttig ;)

[...]

Dat moet out-of-the-box werken. Voor SPDIF/DVD playback moet je dat via je DVD codec configuratie regelen.
Uuh, ik weet wel dat het daar staat, maar een faq is er toch voor om al die info te verzamelen :D
En nee, als je bij windvd aangeeft dat ie s/pdif moet gebruiken, dan werkt dat bij de meeste niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Animal op 21-10-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Animal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

Uuh, ik weet wel dat het daar staat, maar een faq is er toch voor om al die info te verzamelen :D
Precies, nu is het makkelijker bij elkaar te copyen/pasen ;)
Animal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:53:
En nee, als je bij windvd aangeeft dat ie s/pdif moet gebruiken, dan werkt dat bij de meeste niet.
Gebruik dan ook geen WinDVD, maar NVDVD. Daarover zijn de geluiden veel positiever en het aantal gerapporteerde problemen is veel lager....

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

First Post:

Logo: http://www.tweakers.net/ext/f/43490/full.jpg

Wat moet erin:

* Wat is MCE?

* Hardware eisen

* Ondersteunde tuners
• Hauppauge WinTV PVR 250
• Hauppauge WinTV PVR 250MCE (FM capable)
• Hauppauge WinTV PVR 350
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE
• Hauppauge WinTV PVR 500MCE (Dual Tuners)
• Hauppauge WinTV PVR USB 2.0
• ATI eHome Wonder
• ATI eHome Wonder FM
• ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder required, probably doesn't work with Dual Tuners)
• AverMedia M150 (FM capable)
• AverMedia PVR M179 (No longer in production)
• ASUS PVR-1416(?) Forget the exact model, came with HPs, some sold via CompGeeks
• Nvidia NVTV

Media Center Edition 2005 also supports HDTV via broadcast (OTA) and unencrypted QAM. This is accomplished via BDA (Broadcasting Driver Architecture) compatible drivers. As of this writing, the following tuner cards are confirmed compatible with MCE2k5:
• Vbox DTA 151
• DVICO Fusion-HDTV3-T
• ATI HDTV Wonder

* FAQ: Help ik krijg mijn MCE niet goed aan de praat!
- Checklist om je MCE tuners werkend te krijgen
- Hoe krijg je die rode gloed weg met een windvd codec?
- Hoe krijg je s/pdif werkend onder MCE

* Add-in programma's
- MCE Weather?
mceWeather - het actuele weer ook voor NL -
http://www.cbuenger.com/mceweather/index.php
mceContacts - telefoonboek, etc -
http://www.cbuenger.com/mcecontacts/index.php
GameEx - oude ROM spelletjes spelen -
http://www.tomspeirs.com/gameex/
MyDVDCollection - Organizeer je on/offline DVD's -
http://www.binnerup.dk/mce/mydvdcollection/
* Extenders
- Wanneer komen ze?
- Xbox?

* Afstandsbediening
http://msdn.microsoft.com...t/html/remote_control.asp

- Waar te krijgen
- Hoe programeer je hem

* Links
eerdere topics...
http://www.thegreenbutton.com/
http://www.hauppauge.com/
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx
http://www.shspvr.com/
http://www.xpmce.com/
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Muyz schreef op 21 oktober 2004 @ 11:55:
[...]

Precies, nu is het makkelijker bij elkaar te copyen/pasen ;)

[...]

Gebruik dan ook geen WinDVD, maar NVDVD. Daarover zijn de geluiden veel positiever en het aantal gerapporteerde problemen is veel lager....
Ik gebruik nvdvd ook al een tijdje, maar mijn menu's op dvd's lopen vast.
Ik ben idd ook veel meer te spreken over nvdvd, want hij geeft een geweldige kwaliteid, en de audio decoder is goed in te stellen...

Als nvdvd nu niet telkens vast loopt(wat ik in wmp10 niet heb) dan gebruik ik zeker nvdvd!
Tis dat windvd goed loopt, anders heb ik nvdvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Heb ook even snel geknutseld

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEtop.jpg

Index:
Media Center Tuners
Media Center FAQ
Media Center Extender
Media Center Remote
Media Center Add-ins (programma's)

"Haal meer uit de foto's, muziek, televisie, films en spelletjes die u in uw hele huis wilt kunnen gebruiken met het besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005, dat beschikbaar is op de nieuwe Media Center-pc's."

Zo luid het op de site van Microsoft. Maar wat is het eigenlijk XP Media Center Edition 2005? Het is in feite een op bepaalde punten afgeslankte en op andere plekken aangedikte versie van Windows XP Pro.

Centraal binnen MCE is het dashboard waarin je alle belangrijke home entertainment functies die MCE biedt kan gebruiken:
  • TV Kijken
  • Opnames plannen
  • DVD's kijken
  • Muziek afspelen
  • Video bestanden afspelen
en nog veel meer, naast deze en vele andere functies is Windows XP MCE een gewone XP versie welke gewoon ook bruikbaar is voor je Office applicaties en de games die je altijd speelt.

Officieel stelt Microsoft enkele eisen aan een systeem voordat deze MCE compatible is:XP MCE ondersteunt maximaal 2 encoders om tot maximaal 2 programma's tegelijkertijd op te kunnen nemen (of 1 kijken en 1 opnemen)

Nuttige links:
http://www.thegreenbutton.com/
http://www.hauppauge.com/
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx
http://www.shspvr.com/
http://www.xpmce.com/
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/
http://www.xpmce.nl
http://www.mce-community.de

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEtuners.jpg

Over het algemeen staan de Hauppauge kaarten bekend als goede kaarten... hier iets meer over enkele van hun kaarten en wat ze onderscheid van elkaar...

De MCE versie onderscheid zich door een OEM versie te zijn van de 'normale' kaart, je vind er dus geen afstandsbediening bij of andere extra's.
Deze versies schelen dan soms aanzienlijk in prijs.

WinTV PVR 150 Pricewatch
Hardware MPEG2 encoder, software MPEG2 decoder, geen video uit, geen FM tuner, afstandsbediening... de lage prijs onderscheid deze kaart van de 250.

WinTV PVR 250 Pricewatch
Idem qua functionaliteit aan de PVR 150

WinTV PVR 350 Pricewatch
Naast hardware MPEG 2 encoder, ook MPEG 2 decoder, wel FM tuner, wel TV uit.
Echter werkt deze MPEG 2 decoder alleen op de TV uit, welke niet wordt ondersteund door MCE. Voor MCE is dus een ander model aan te raden...

WinTV PVR 500 MCE Verkrijgbaar vanaf december / Q1 2005
Twee tuners op 1 kaart, enkel hardware MPEG 2 encoder, wel FM tuner, geen TV uit.

(Analoge) tuners welke ondersteund worden:
• Hauppauge WinTV PVR 150 Pricewatch
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE
• Hauppauge WinTV PVR 250 Pricewatch
• Hauppauge WinTV PVR 250MCE
• Hauppauge WinTV PVR 350 Pricewatch
• Hauppauge WinTV PVR 500MCE (Verkrijgbaar vanaf december / Q1 2005)
• Hauppauge WinTV PVR USB 2.0 Pricewatch
• ATI eHome Wonder
• ATI eHome Wonder FM
• ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder nodig) Pricewatch
• AverMedia M150 (FM Ondersteuning)
• AverMedia PVR M179 (Uit productie)
• ASUS PVR-1416(?) (Exacte model onbekend, zat oa. in HP computers)
• Nvidia NVTV Pricewatch
• Leadtek Winfast PVR2000 (gebruiker Spice heeft deze werkend gekregen) Pricewatch

Media Center 2005 ondersteund ook HDTV:
Media Center Edition 2005 also supports HDTV via broadcast (OTA) and unencrypted QAM. This is accomplished via BDA (Broadcasting Driver Architecture) compatible drivers. As of this writing, the following tuner cards are confirmed compatible with MCE2k5:
• Vbox DTA 151
• DVICO Fusion-HDTV3-T
• ATI HDTV Wonder
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEfaq.jpg

Veelgestelde vragen:

Algemeen
Welke analoge tuners werken met MCE
Welke digital tuners werken met MCE
Help geen (zwart) beeld, de checklist
Welke codecs zijn compatible met MCE?
• Hoe krijg ik die rode gloed weg bij gebruik van de WinDVD Codec
• Hoe krijg ik de SP/DIF werkend onder MCE
• Waar kan ik MCE krijgen?

Extenders
Wat is een extender?
Wat is een 'standaard' extender?
Wat is een XBOX extender?
• Welke 'standaard' extenders zijn er?
• Waar kan ik de 'standaard extenders kopen?
Wat zit er bij de XBOX extender?
Wat kost de XBOX extender?
Wanneer is de XBOX extender te koop?

Remote
• Wat doet de remote?
• Heb ik de remote echt nodig?
• Waar kan ik de remote krijgen?
• Hoe herken ik de 2005 remote?
Hoe programmeer ik de remote?

Programma's
• Hoe installeer ik extra programma's?

Help, ik krijg geen (zwart beeld), de checklist
Dit is een van de meest voorkomende problemen. hieronder staan een aantal oplossingen.
  • Heb je wel een compatible tuner kaart? bekijk de lijst hierboven
  • -- tvkaart zooi, heb geen compatible kaart, dus iemand anders moet ff die hauppauge guide hier zetten--
  • Download een compatible MPEG2 decoder. Bijvoorbeeld NVDVD. Deze is hier te vinden. klik hier voor meer
  • Gebruik DECCHECKSetup.EXE van Microsoft.com. Met dit tooltje kan men een primaire video codec instellen.
  • Een kaart met te weinig videogeheugen (minder dan 128) wil soms geen video afspelen. Bij dit probleem schiet de hardware dus te kort.

Welke codecs zijn compatible met MCE?
Om gebruik te maken van de functionaliteiten van Media Center moet een compatible MPEG2 codec geinstalleerd zijn:
  • NVDVD
  • Cyberlink PowerDVD (SE)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEextender.jpg

Wat is een extender?

Er zijn twee 'soorten' extenders:
Standalone extenders
Microsoft XBOX extender-kit

Standalone extenders

Micrsoft XBOX extender-kit
Media Center Extender for Xbox is a new Xbox title that streams the Media Center PC entertainment experiences onto your TV or display through your Xbox console, so you have even more choice in where and how you enjoy their digital entertainment.

Media Center Extender for Xbox is a packaged software product from Microsoft that runs as an Xbox game. With a wired or wireless connection1 to the Media Center PC, the Xbox console now allows you to enjoy the digital entertainment media from the PC when and how you want.

Store all your digital media on your Media Center PC — photos, music, videos, live and recorded TV — and bring it all to life throughout your home through the Xbox console. The Windows Media Center Extender for Xbox also supports DVD movie playback.

Links:
http://www.microsoft.com/...ices/xboxextenderkit.mspx
http://www.xbox.com/en-US...oxmediacenterextender.htm

Wat zit er bij de XBOX extender-kit?
• Afstandsbediening
• Infrarood ontvanger
• Setup guide
• XBOX setup dvd
• PC setup cdrom
• 2 AA batterijen
• 'networking' poster

Wat kost de XBOX extender-kit?
De XBOX extender-kit kost in Amerika $79,99

Wanneer is de XBOX extender-kit verkrijgbaar?
De XBOX extender-kit is vanaf November 2004 verkrijgbaar in Amerika, over een europese/nederlandse release is nog niets bekend.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEremote.jpg

• Wat doet de remote?
• Heb ik de remote echt nodig?
• Waar kan ik de remote krijgen?
• Hoe herken ik de 2005 remote?

• Houd de DVD Menu en OK knoppen ingedruk tot de backlight uit gaat
  • Druk op de toets welke je wilt programmeren
  • Richt de afstandsbedieningen op elkaar
  • Druk op de toets van de functie welke je wilt overbrengen op de orginele afstandsbediening
  • Houd deze ingedrukt tot de backlight knippert, 2 keer = succes, 4 keer = probeer opnieuw

note: alleen de tv en de volume knoppen zijn te programmeren
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEremoteIMAGE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/itsgreen/MCEaddin.jpg

Programma's om je MCE 'beleving' nog beter te maken:

mceWeather het actuele weer ook voor NL
http://www.cbuenger.com/mceweather/index.php

mceContacts telefoonboek, etc
http://www.cbuenger.com/mcecontacts/index.php

GameEx oude ROM spelletjes spelen
http://www.tomspeirs.com/gameex/

MyDVDCollection Organizeer je on/offline DVD's
http://www.binnerup.dk/mce/mydvdcollection/

[ Voor 255% gewijzigd door itsgreen op 21-10-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
De Sonic encoder voor MCE2005 staat online:
http://www.thegreenbutton...ssageID=70901&TopicPage=4

Hiermee kun je DVDs authoren, maw zorgen dat je met MCE2005 gemaakte DVDs (van bv. TV opnames) ook in een "normale" DVD-speler af te spelen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Muyz op 21-10-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Ik gebruik deze driver : wxp-mce-8-062-040929a-018115C

Dat is dezelfde dan die waar jij naar verwijst. Ik heb er al zoveel geprobeerd maar het mocht niet helpen. Ik krijg zo het idee dat die 9600se niet helemaal ok is.
Hmm wat staat er bij jou onder het tabje displays bij beeldscherminstelling -> advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Anoniem: 61805 schreef op 20 oktober 2004 @ 23:47:
[...]

Ja, ik heb zelf geen ATI AIW, maar ik zie nergens staan dat die een hardware MPEG2-encoder zou hebben. Lijkt me toch dat dat duidelijk(ik heb een paar reviews door zitten nemen) vermeld zou moeten zijn... M.a.w. een AIW kan wel in real-time MPEG2 encoden, maar doet dat in software en volgens de 'officiele' hardware-eisen kom je dan op minimaal 3.0GHz(...) voor MCE
Hmzzz, opzoekwerk leert dat het slecht deels hardwarematige decoding is, zie ook:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NTc2LDM=
The Theater 200 is the heart and soul of the multimedia capabilities of this video card. Without it this card would not be capturing video in any sort of fashion. The Theater 200 is a single chip analog video decoder and stereo audio processor that allows high quality video capture. It captures Composite, S-Video and Component analog video signals and converts them to ITU-656 compliant digital video. It can also capture 2nd IF or baseband audio and perform audio demodulation and stereo decoding and outputs the decoded digital audio via the I2S port.

As a video decoder the Theater 200 enables you to capture video signals from standard video sources like broadcast systems (tuners), high-end VCRs and DVD players. It uses Dual 12-bit ADCs and an Adaptive 2D 3line Comb Filter for composite inputs that is optimized for video and text. It is able to capture analog video in MPEG2 format at up to 720x480 at 30 frames-per-second.

As a stereo audio processor it will decode the major audio television broadcast standards including BTSC, Dual FM, EIA-J and NICAM. It also supports DVD video playback with Dolby AC-3 digital audio.

What does all this mean for you? It means that all you have to do is plug this card in and you will be able to capture video and audio in all the major standard formats without worry and with exceptional quality.
Jammer dat MCE deze mogelijkheden dus niet volledig aanwendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

ZO! heb even wat dingen gemaakt voor een nieuwe openingspost... heb je dingen toe te voegen, plaats het maar... dan edit ik het er wel in ofzo...

Dus help mee en dan hebben we een relaxte start post :)

[ Voor 17% gewijzigd door itsgreen op 21-10-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Help, ik krijg zwart beeld! Dit is een van de meest voorkomende problemen. hieronder staan een aantal oplossingen.
  • -- tvkaart zooi, heb geen compatible kaart, dus iemand anders moet ff die hauppauge guide hier zetten--
  • Download een compatible MPEG2 decoder. Bijvoorbeeld NVDVD. Deze is hier te vinden.
  • Gebruik DECCHECKSetup.EXE van Microsoft.com. Met dit tooltje kan men een primaire video codec instellen.
  • Een kaart met te weinig videogeheugen (minder dan 128) wil soms geen video afspelen. Bij dit probleem schiet de hardware dus te kort.
Lijst met compatible codecs:
  • NVDVD
  • Cyberlink PowerDVD (SE)

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 21-10-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar de Hauppauge PVR-350 nog te koop is? ik zoek een winkel in de omgeving Utrecht waar ik gewoon binnen kan lopen....wil m einde van de dag/vanavond nog halen, maar het lijkt erop dat heel NL uitverkocht is.

tips zijn meer dan welkom.

Orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:59:
Weet iemand waar de Hauppauge PVR-350 nog te koop is? ik zoek een winkel in de omgeving Utrecht waar ik gewoon binnen kan lopen....wil m einde van de dag/vanavond nog halen, maar het lijkt erop dat heel NL uitverkocht is.

Orlando
Ik heb 'm zelf ook in backorder staan, geen idee hoe lang dat nog gaat duren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:59:

Orlando
Ik heb net een Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) voor 79 euro bij Computerland gehaald. Deze heeft ook radio... alleen geen tv-out, die de 350 wel heeft. Maar de tv-out van de 350 werkt toch niet met MCE. Scheelt toch weer zo'n 100 euro met de 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

menaze schreef op 21 oktober 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb net een Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) voor 79 euro bij Computerland gehaald. Deze heeft ook radio... alleen geen tv-out, die de 350 wel heeft. Maar de tv-out van de 350 werkt toch niet met MCE. Scheelt toch weer zo'n 100 euro met de 350.
hmm, ja......moeilijk. verder heeft de 350 ook hardware decoding toch? ik heb al een 350, bevalt prima! en wil nog een 2e turnerkaart. Ik weet niet wat het verschil van hardware versus software decoding in de praktijk uitmaakt.

m.b.t. de euro'tjs scheelt inderdaad zo'n 100 euo. nog andere voor en tegens?

wat is wijsheid mensen?

reacties en inzichten wederom erg welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

mja software heeft hogere processorbelasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:05:
[...]

hmm, ja......moeilijk. verder heeft de 350 ook hardware decoding toch? ik heb al een 350, bevalt prima! en wil nog een 2e turnerkaart. Ik weet niet wat het verschil van hardware versus software decoding in de praktijk uitmaakt.

m.b.t. de euro'tjs scheelt inderdaad zo'n 100 euo. nog andere voor en tegens?

wat is wijsheid mensen?

reacties en inzichten wederom erg welkom !
hardware decoding werkt ook niet onder MCE... hardware decoding wordt alleen voor de tv-out van de 350 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wacht ff, dat snap ik niet helemaal

De PVR 350 kan toch gewoon MPEG2 decoden? Die TV-out op een TV tuner heb je niets aan, want dan krijg je geen beeld van MCE zelf, dan moet je die van je videokaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:16:
Wacht ff, dat snap ik niet helemaal

De PVR 350 kan toch gewoon MPEG2 decoden? Die TV-out op een TV tuner heb je niets aan, want dan krijg je geen beeld van MCE zelf, dan moet je die van je videokaart gebruiken.
yep... de 350 kan hardware decoden, maar alleen via de tv-out, en deze wordt niet door MCE ondersteund. Je hebt dus helemaal niets aan de hardware decoding van de 350 binnen MCE.

Daarom zijn er ook geen MCE versies van de 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Damn! Shit, dan moet ik die snel uit backorder halen. De 250 doet het wel goed?

/edit: ik snap niet waarom dat alleen op de TV-out zou zijn?

PVR 350: MPEG-2 hardware-Decoder ( afspelen op externe monitor)

In hoeverre gaat je performance achteruit met die kaart op een normale VGA monitor?

[ Voor 64% gewijzigd door Bolk op 21-10-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:24:
yep, alleen zijn die bijna nergens meer te krijgen.
Ze worden opgevolgd door de 150 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:24:

/edit: ik snap niet waarom dat alleen op de TV-out zou zijn?

PVR 350: MPEG-2 hardware-Decoder ( afspelen op externe monitor)

In hoeverre gaat je performance achteruit met die kaart op een normale VGA monitor?
met externe monitor hebben ze het over een tv (de video out van de kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok.......en nu.... toch maar voor de Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) gaan? als de hardware decode toch niet werkt onder mce, dan is er ook geen rede voor aanschaf. En ik heb al een 350 als eerste tuner.

zal het werken een 350 en 150 naast elkaar?

menaze, welke computerland? Utrecht heeft m nog niet.

Orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:38:
ok.......en nu.... toch maar voor de Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) gaan? als de hardware decode toch niet werkt onder mce, dan is er ook geen rede voor aanschaf. En ik heb al een 350 als eerste tuner.

Orlando
Sure why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:38:

Orlando
ik heb em bij computerland Amsterdam vandaan.
En of de 150 naast de 350 werkt.... lijkt mij van wel. Ik zal er vanavond achterkomen, als ik hem naast mijn 350 zet ;)

[ Voor 1% gewijzigd door menaze op 21-10-2004 16:47 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ga nu even hardop denken.

De PVR serie heeft een onboard MPEG2 decoder. Deze MPEG2 decoder kan alleen video naar de TV-out sturen op de PVR350. Dat zou dus betekenen dat je géén MPEG2 decoder software hoeft te installeren.

Dus wat is dan voor een projector op VGA het voordeel? Niets, want beide kaarten (PVR 250 en 350) maken alletwee gebruik van een softwarematige MPEG2 decoder (bijv NVDVD).

In hoeverre leunt die MPEG2 decoder dan op je CPU? Is dat de volle mep, of heeft de PVR serie wel voordelen qua CPU gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:54:
Ik ga nu even hardop denken.

De PVR serie heeft een onboard MPEG2 decoder. Deze MPEG2 decoder kan alleen video naar de TV-out sturen op de PVR350. Dat zou dus betekenen dat je géén MPEG2 decoder software hoeft te installeren.

Dus wat is dan voor een projector op VGA het voordeel? Niets, want beide kaarten (PVR 250 en 350) maken alletwee gebruik van een softwarematige MPEG2 decoder (bijv NVDVD).

In hoeverre leunt die MPEG2 decoder dan op je CPU? Is dat de volle mep, of heeft de PVR serie wel voordelen qua CPU gebruik?
de PVR neemt binnen MCE alleen het encoden voor zijn rekening. Het decoden gaat dus via software die op zijn beurt weer (voor een deel) gebruikt kan gaan maken van de hardware encoder van je videokaart (als die er ééntje heeft natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, dan hopelijk mijn laatste vraag. wat is het verschil tussen de PVR 150MCE (Amity 2) en de 250?

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Anoniem: 126781 schreef op 21 oktober 2004 @ 17:06:
ok, dan hopelijk mijn laatste vraag. wat is het verschil tussen de PVR 150MCE (Amity 2) en de 250?

orlando
de 150 is eigenlijk niet meer dan een nieuwere versie van de 250.
Hij is goedkoper in produktie door o.a. het samenvoegen van bepaalde chips.
De MCE versie van de 150 heeft als extra een radio tuner op de kaart zitten, maar heeft geen afstandsbediening.

[ Voor 6% gewijzigd door menaze op 21-10-2004 17:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waar is die 150 MCE te koop? Of moet ie nog komen?

In de pricewatch zie ik 'm niet. Of ik ben heel scheel :P

[ Voor 38% gewijzigd door Bolk op 21-10-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 17:19:

tot nu toe blijkbaar alleen nog bij computerland. Daar heeft menaze zijn kaart gehaald (amsterdam). en ik ga de mijne zo in Utrecht halen.

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 17:19:

ik denk het laatste ;) .... hebben we het een paar berichten terug al over gehad.

computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

Zet deze ook ff in het lijstje:

pricewatch: Point of View NVTV Tuner Card

is de Nvidia MCE NVTV. Ik heb em werkend in MCE 2005.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Shuriken schreef op 21 oktober 2004 @ 17:29:
Zet deze ook ff in het lijstje:

pricewatch: Point of View NVTV Tuner Card

is de Nvidia MCE NVTV. Ik heb em werkend in MCE 2005.
heb hem toegevoegd in die semi-eerste posting... mensen zijn welkom om er stukjes voor te schrijven hoor ;) hint hint ;)

Faq dingen ofzo of uitleg dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464

eindelijk werkt mijn windows media center !
Ik heb alleen nog 1 probleem:

Hij werkt goed na het opstarten, maar na een tijdje word het beeld ineens wat schokkerig. (bij live tv en bij opgenomen programma's )
Maar ik heb dus geen idee waar dit aan kan liggen !

Ik heb een hauppauge 250 met de juiste drivers,
ik heb nvdvd geinstalleerd, en die videodecoder geselecteerd.
Mijn videokaart in een Nvidia geforse FX 5600
512 mb intern geheugen.

Moet ik misschien instellingen van mijn harde schijf aanpassen ofzo?

Wie heeft er tips ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Ik zie dat Logitech een nieuwe programmeerbare afstandbediening heeft. En hij ondersteund ook MCE.

http://www.logitech.com/i...,CRID=2084,CONTENTID=9568

Het lijkt me een fantastisch ding. Alleen de prijs is wat minder (199 dollar :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

vind het maar een lelijk en nutteloos ding :S zie het nu er niet echt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Deze link dus: http://www.logitech.com/i...,CRID=2084,CONTENTID=9568

$ 200,- !? :X

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/5858.jpg

even iets anders, weet iemand misschien een manier om met het numpad van de ATi Remote Wonder I ook letters in te kunnen voeren? Hij doet nu alleen maar de cijfers.

Of misschien is iemand zo aardig om een plugin voor MCE te schrijven. Alle toetsen die ook met het keyboard te besturen zijn heb ik dmv Remote Wonder Key Factory Maar het numpad geldt op het toetsenbord alleen als nummers.

[ Voor 83% gewijzigd door OnTracK op 21-10-2004 19:44 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Hello,

Ik heb mijn MCE ook geinstalleerd, plus NVDVD 4.x versie. Ik heb mijn MCE aangesloten op mij dolby surroundsound versterker met optische kabel dus via SP/dif uit van mijn MCE PC. Als ik een DVD afspeel krijg ik geen DTS of 5.1 geluid, ik krijg momnteel PCM geluid dus gewoon stereo. Hoe kan ik dit probleem oplossen ? Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Shift schreef op 21 oktober 2004 @ 19:40:
Hello,

Ik heb mijn MCE ook geinstalleerd, plus NVDVD 4.x versie. Ik heb mijn MCE aangesloten op mij dolby surroundsound versterker met optische kabel dus via SP/dif uit van mijn MCE PC. Als ik een DVD afspeel krijg ik geen DTS of 5.1 geluid, ik krijg momnteel PCM geluid dus gewoon stereo. Hoe kan ik dit probleem oplossen ? Heeft iemand enig idee?
Heb je NVDVD ook ingesteld dat ie via SPDIF moet afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Voor de openingspost:
links
www.xpmce.nl
www.mce-community.de
en ja bij mij werkt dus een leadtek pvr2000 onder mce2005, ben voorlopig de enige :).
Ik had met bas29 afgesproken dat hij zou meewerken aan de openingspost. Wat er nu is vind ik erg goed dus als iemand bas kan bereiken om dit kort te sluiten mag deel II van mij van start gaan want we zitten boven de 500 posts :).

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 21-10-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Shuriken schreef op 21 oktober 2004 @ 19:58:
[...]

Heb je NVDVD ook ingesteld dat ie via SPDIF moet afspelen?
Ik heb alleen de NVDVD codec 4.x geinstalleerd, waar moet ik dat in kunnen stellen?

UPDATE : Laat maar het is al gelukt :D

[ Voor 8% gewijzigd door Shift op 21-10-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 11:22

dlmh

Lo-Fi

Heb na wat geklooi met de juiste drivers/video codecs nu MCE eindelijk draaiend op een P4 2.4GHz / Radeon 9200 128MB/ Hauppage 250. Nu heb ik één erg vervelend en één iets minder vervelend probleem:

1: MCE loopt soms gewoon vast (alleen de software dan). Dit gebeurt met name na het schakelen van TV naar muziek. Hij schakelt de tuner uit en zegt dat ie muziek aan 't afspelen is maar er gebeurt niks. Als ik dan nogmaals op play druk, dan blijft die title-ticker links onderin gewoon doorlopen maar ik kan m'n AB/toetsenbord/muis niet meer gebruiken. Kan 'm dan alleen afsluiten via Task Manager.

2: tijdens LiveTV zie je het beeld heel af en toe schokken alsof ie op dat moment aan 't bufferen is. Heb (heel bewust) een Samsung Spinpoint V80 80GB 5400rpm schijf erin gezet omdat deze goed zou presteren maar nauwelijks hoorbaar was (en dat laatste is zeker waar). Ik heb al begrepen dat MCE 7s TV buffered en dit op je HDD opslaat, maar ik denk dat m'n HDD daar te langzaam voor is ofzo? Heb alle settings al nagelopen, maar kan 't nergens vinden.

Heb de WHQL drivers (xxx47) gebruikt voor m'n PVR 250 en de MCE drivers voor de Ati kaart (waarschijnlijk de 4.9 Catalyst). Heb dit probleem niet als ik de originele software van de Hauppage gebruik dus het ligt echt aan MCE. Iemand enig idee? (voor beiden probleem zijn oplossingen welkom :D)

edit:

Heb inmiddels op het forum van xpmce.nl gelezen dat je voor het 'stotter-probleem' en hotfix kan downloaden via de MS site. Echter: ze adviseren om deze te verkrijgen dmv de laatste SP (dat wordt dan SP3 in dit geval) of een mailtje te sturen naar MS. Ga nu ff op zoek of ik 'm niet gewoon ergens kan downloaden...

UPDATE:
Probleem kan ook verholpen worden door HT uit te schakelen in BIOS. Heeft bij mij het stotter probleem verholpen. En voor zover ik kan zien ook het probleem met vastlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door dlmh op 21-10-2004 20:44 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Spice schreef op 21 oktober 2004 @ 20:06:
Voor de openingspost:
links
www.xpmce.nl
www.mce-community.de
en ja bij mij werkt dus een leadtek pvr2000 onder mce2005, ben voorlopig de enige :).
Ik had met bas29 afgesproken dat hij zou meewerken aan de openingspost. Wat er nu is vind ik erg goed dus als iemand bas kan bereiken om dit kort te sluiten mag deel II van mij van start gaan want we zitten boven de 500 posts :).
okee.. links zijn toegevoegd, ook de PVR2000 is toegevoegd....

zeg het maar wanneer ik een nieuw topic kan openen...

ps. welke codecs zijn er eigenlijk nu allemaal die werken , en waar kan ik ze vinden , dan voeg ik die ook toe

[ Voor 9% gewijzigd door itsgreen op 21-10-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
Spice schreef op 21 oktober 2004 @ 13:38:
[...]

Hmm wat staat er bij jou onder het tabje displays bij beeldscherminstelling -> advanced?
Daar staat: Standaardbeeldscherm

vernieuwingsfrequentie 60 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Dat is niet goed, het moet er zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0S4265XSOD9R/picserver.jpeg

<itsgreenuhavemail>

[ Voor 18% gewijzigd door Spice op 21-10-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo eindelijk remote en amtity2 gehaald. maar nu...

MCE herkent de remote niet! drivers zijn toch niet nodig? iemand een idee?

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
@spice

Dat staat bij mij onder het kopje Weergaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Verder in Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2

Modbreak:Dit is dus in het algemeen niet de bedoeling: eerst even overleggen, we waren nog lang niet bij de 1000

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 21-10-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
@spice

Dat staat bij mij onder het kopje Weergaves
ok, ik weet nooit die nl-instellingen :(.
monitor en tv staan beiden op dat scherm aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
Ik heb er alleen maar een Tv aanhangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Deze gaat zo dicht, heb je een mailadres? dan w8 ik ff en kan je gelijk je adres weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
:)

[ Voor 100% gewijzigd door dutchcrusader op 21-10-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
ok kan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verder in Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2 dan maar.

Het is gebruikelijk dat dit na 1000 posts gebeurt, maar gezien het feit dat dit topic nu redelijk dood is en het andere in ieder geval een nette startpost heeft, gaat dit op slot. Volgende keer dus doorgaan tot 1k bitte :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.