Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) topic*

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Wanneer?
16 oktober

Hoe?
Alleen verkrijgbaar bij een compleet syteem

Waarom?
Windows Media Centre Edition (MCE)was tot nu toe alleen verkrijgbaar in: VS, Duitsland, UK en Frankrijk. Daarbovenop kon je MCE alleen krijgen bij een grote pc-bouwer zoals: Dell, HP en Gateway. Microsoft wil meer MCE's verkopen. MCE wordt gepositioneerd tussen XP Home en XP Professional (ook kwa prijs).

Per 16 oktober komt er verandering in, je kunt dan ook bij de pc-boer op de hoek een systeem met MCE 2005 kopen. Microsoft schat in dat zo'n 15-20 procent van de verkochte pc's in NL met MCE kunnen worden uitgerust. m.a.w. Microsoft hoopt meer MCE's te verkopen (lees: meer hardware te verkopen voor de wederverkopers, en zelf meer mce's zie de rest van de openingspost)

Persoonlijk(op eigen titel) denk ik meer omdat het veel waarde biedt voor de inkoopprijs (20 euro meer dan XP Home). De crux (probleem) ligt bij de eisen die Microsoft expliciet en impliciet stelt aan het verkopen van MCE. Expliciet: alleen bij een compleet systeem. Impliciet: testen, microsoft veronderstelt dat de verkoper (oem) de klant (koper) na de verkoop ondersteund.

Wat moet je hiermee?
Een systeem met MCE heeft om haar echte meerwaarde uit te buiten nodig: 1 of (liefst 2 tv-kaarten) en een microsoft gecertificeerde afstandbediening.
zie: www.thegreenpoint.com

Dit is dus goed nieuws voor microsoft (remote) en tv-kaart producenten (hoewel die dit nog niet doorhebben).

Misschien ook voor de verkopers, hoewel het kost wel wat extra tijd om een MCE-systeem goed te laten werken dan een standaardsysteem (dit is mijn mening, geen feit).

Wat kan MCE?
• veel, echt veel, ik ben tot-nu-toe krtitisch maar het ziet er geweldig uit. De hardware-eisen zijn normaal m.u.v. de videokaart (ik twijfel hier aan en zal dit zelf uitproberen en erover berichten). -Ik vertel later meer over de mogelijkheden(morgen)
• Hardware-eisen:
cpu: 1,6 MHZ of gelijkwaarder MET mpg2-encoder, 3,0 MHz met software encoding.
mem: 256 MB (meer is beter)
HD: 60 GB of meer.
Videokaart: 128 MB onboard, liefst meer!

Dat laatste vind ik vreemd, de overige eisen zijn niet bijzonder, de videokaart eisen zijn nodig om het interface vlotjes te laten verlopen.
Overige: wanneer je echt goed van MCE gebruik wil maken heb je 1 of 2 (dezelfde) mce2005 gecertificeerde tv-kaarten nodig.
De overige hardware heeft ook speciale mce-gecertificeerde-drivers nodig. Voor een Ati 9800 AIW kun je die krijgen maar die kosten wel extra geld!

Mogelijkheden:

-27-9-
<to do>Media Center Extender
De Xbox2 kan fungeren als Media Center Extender voor MCE 2005.
Er komen daar ook losse kastjes voor op de markt maar die zullen imho niet gek veel goedkoper zijn dan de xbox2.

Wat kan je ermee?
Je kunt dan met je xbox alles wat de pc waar MCE (media centre edition), o.a. tv kijken/opnemen/afspelen, streaming, fotoos bekijken, online spullen kopen enz.

Kijk voor meer info op:
http://www.thegreenbutton.com/
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx
</todo>

[ Voor 7% gewijzigd door G33rt op 05-10-2004 19:20 . Reden: post voorzien van kopjes en harde enters ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Goh ook naar de info dag van Microsoft geweest.
Ben zelf in Mierlo geweest.
Was wel leuk voor iemand die het nog niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:10
Is MCE2005 weer een nieuwe MCE? Of is het gewoon de nederlandse versie van MCE2004upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Trunksmd schreef op 03 oktober 2004 @ 22:08:
Is MCE2005 weer een nieuwe MCE? Of is het gewoon de nederlandse versie van MCE2004upgrade?
Nee is nieuw, ik heb de uk versie mce 2005 thuis liggen, ik hoop zsm de openingspost uit te breiden met wat ervaringen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Spice schreef op 04 oktober 2004 @ 15:56:
[...]

Nee is nieuw, ik heb de uk versie mce 2005 thuis liggen, ik hoop zsm de openingspost uit te breiden met wat ervaringen.
Ik wilde juist de 2004 gaan uittesten, wanneer ik binnenkort mijn hauppauge pvr-350 binnen heb. Ik neem aan dat de 2005 ook vanaf 16 okt op msdn staat. _/-\o_ Want dan wacht ik even met het installeren van 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Spice schreef op 04 oktober 2004 @ 15:56:
[...]

MCE 2004 Update is toch hetzelfde als MCE 2005 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-03 14:32
Ik zat me wel af te vragen waar ze de TV Gids data vandaan hebben voor de "video" recorder functie.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Uuuh, teletext?

Enneh, wel leuk hoor dat MCE, maar ik gebruik nu Media Portal, ziet er hetzelfde uit, je kan er hetzelfde mee, maar het grote verschil, Media Portal is gratis :D

Maargoed, opzich wel leuk dat MCE, jammer dat het niet te proberen is (moet je activeren en heel die zooi, en dat wil ik dus niet, try before I'll buy, stel dat het niet bevalt, zit je met een duur OS (ik heb al XP PRo liggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-03 14:32
Ik begreep juist dat dat een groot gemis was in MCE :?

Maar met SageTV, Showshifter of myHTPC kun je hetzelfde en hoef je niet een complete PC erbij aan te schaffen 8)

[ Voor 60% gewijzigd door 1972 op 05-10-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:35
Eh ik denk dat dat je best de MHz'en in je first post verandert naar GHz'en... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Even een kleine titeledit zodat het wat duidelijker is dat dit geen probleem is maar een algemeen topic :)

MCE 2005 (Windows media centre edition) ==> Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Voor degenen, die zich afvragen hoe het uitziet. Er zijn al enkele elementen op internet verkrijgbaar, zoals windows media player 10 en het windows royale thema. Deze combinatie ziet er erg gelikt uit, vind ik persoonlijk. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Waarom zo'n hoge CPU snelheid :?
Ik heb thuis nog een systeempje staan, maar als ik dit zo zie gaat dat niet werken ;( :

Duron 800
256MB DDR
10Gb
Radeon 9200 128Mb

Naja, wil het wel een keer proberen :)

Btw, ik heb er geen tv kaart in zitten, maar heeft MCE dan nog voordelen tov XPHome/Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Een paar screenies van nieuwe functionaliteiten zouden leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is er al ergens een lijst met ondersteunde TV kaarten te vinden? Werken externe, USB(II) kaarten ook al? Wordt (FM)radio ook ondersteund en is opname/weergave hiervan ook mogelijk?
Ow enne: http://www.gamepc.com/lab...t.asp?id=xpmce2005&page=1 :).

[ Voor 20% gewijzigd door _XipHiaS_ op 06-10-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Lijstje met tv-kaarten:

Hauppauge WinTV-PVR 250
Hauppauge WinTV-PVR 250MCE
Hauppauge WinTV-PVR 350
Hauppauge WinTV-PVR Freestyle
Hauppauge WinTV-PVR2 USB
AverMedia M150 AVerTV PVR
AverMedia M179 AVerTV PVR
Emuzed Maui II PCI PVR
Emuzed Maui III PCI PVR
ATI E-Home Wonder
nVidia MCE TV PCI TunerProvideo Multimedia PV-258
Provideo Multimedia PV-259

4MBO ( 2800+ MC ) :
Hauppauge WinTV 28554 (Conexant, Conexant MPEG-II CX23416-12)

4MBO ( Flash MC ) :
Hauppauge WinTV 32564 (Micronas MSP4418G, Conexant MPEG-II CX23416-12)

Scaleo600:
Leadtek Analog TV Tuner
Leadtek PVR2000 LR6632 (Conexant CX223882-19, MPEG-II CX23416-12, Philips-Tuner)

MicroStar (MSI):
Hauppauge WinTV 32564 (Micronas MSP4418G, Conexant MPEG-II CX23416-12)

PackardBell:
NoName (waarschijnlijk: Leadtek PVR2000 metConexant CX223882-19, MPEG-II CX23416-12, Philips-Tuner)

Een ati 9800 SE AIW (misschien ook anderen aiw's) werkt ook, je moet wel speciale mce-drivers zien te vinden.

Ik heb wel wat aan beeldmateriaal maar ik heb geen ruimte, ik heb al verzoekje gedropt op WOS.
Wordt (FM)radio ook ondersteund en is opname/weergave hiervan ook mogelijk?
(fm)radio wordt ondersteund er is alleen geen opnamemogelijkheid ingebouwd!
Misschien wel via software die ontwikkeld wordt/is door externe ontwikkelaars.

Mooie link Xiphias, ik kon zoiets niet vinden, bijna alles staat erin, zou ik posten op de FP: nieuws: Windows XP Media Center Edition 2005 in de schappen

[ Voor 25% gewijzigd door Spice op 06-10-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generation
Hauppauge heeft nog 2 kaarten:

De hauppauge PVR500 MCE (Dual Tuner model) en de PVR150 MCE.
Verder werken ook de Avermedia kaarten met de MCE toevoeging de nieuwe dan iets van 350 450 en 550 (Dual Tuner model) modellen.
Deze kaarten worden zeer snel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Ik zie in deze review staan dat je kunt gamen en muziek luisteren tegelijkertijd. Dan zie ik op de foto een mapje van far cry staan. Je moet al 1 v/d duurste videokaarten hebben, denk ik, om MCE en far cry (op native resolutie van je beeldscherm) tegelijk te draaien.
Ik heb zelf een ati9700pro, maar ik ben al blij als ik far cry alleen (1280x1024) draai zonder problemen. Met mijn MCE2004 aan, crasht ie geheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Trunksmd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

Ik zie in deze review staan dat je kunt gamen en muziek luisteren tegelijkertijd. Dan zie ik op de foto een mapje van far cry staan. Je moet al 1 v/d duurste videokaarten hebben, denk ik, om MCE en far cry (op native resolutie van je beeldscherm) tegelijk te draaien.
Ik heb zelf een ati9700pro, maar ik ben al blij als ik far cry alleen (1280x1024) draai zonder problemen. Met mijn MCE2004 aan, crasht ie geheid. :+
Ja ok, maar als je op de TV zou spelen zit je met bijv. 800x600 al over de PAL (720x 576) res. dus dan loopt 't alweer wat beter :). Als je een hardware MPEG kaartje hebt kun je heel misschien nog tegelijkertijd TV recorden :D.

[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 06-10-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Laatst online: 06-06 11:50

Local Host

Het forum is om te leren.

pouw0174 schreef op 03 oktober 2004 @ 21:23:
Goh ook naar de info dag van Microsoft geweest.
Ben zelf in Mierlo geweest.
Was wel leuk voor iemand die het nog niet kende.
Hoeveel vragen had jij goed met die licentiekwizz ?? :+

Ik vind Marcel echt goed hoe hij altijd die presentaties brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generation
Local Host schreef op 06 oktober 2004 @ 18:30:
[...]

Hoeveel vragen had jij goed met die licentiekwizz ?? :+

Ik vind Marcel echt goed hoe hij altijd die presentaties brengt :)
Nou ik had er wel een aantal goed maar meer als 3 waren het er niet. 8)7 en ik zou ze toch echt weten geweten moeten hebben. Maar goed kijk de volgende keer wel weer op de verpakking.
Wist niet eens dat ie marcel heette maar hij kon het wel leuk brengen.
en zeker dat filmpje met die vogeltjes was wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

pouw0174 schreef op 06 oktober 2004 @ 23:54:
[...]

Nou ik had er wel een aantal goed maar meer als 3 waren het er niet. 8)7 en ik zou ze toch echt weten geweten moeten hebben. Maar goed kijk de volgende keer wel weer op de verpakking.
Wist niet eens dat ie marcel heette maar hij kon het wel leuk brengen.
en zeker dat filmpje met die vogeltjes was wel grappig.
hehehe

misschien offtopic, maar hebben jullie ook het MCE "aanbiedingspakket" van Q***e ook nog niet binnen ? Ik vond achteraf dat het maar slecht getest was eigenlijk.
Wij willlen eigenlijk zelf ook wat test gaan uitvoeren met moederborden en verschillende kaarten, jammer dat Q***e de afstandbediening niet los wilt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 16:56
Local Host schreef op 07 oktober 2004 @ 08:25:
[...]

hehehe

misschien offtopic, maar hebben jullie ook het MCE "aanbiedingspakket" van Q***e ook nog niet binnen ? Ik vond achteraf dat het maar slecht getest was eigenlijk.
Wij willlen eigenlijk zelf ook wat test gaan uitvoeren met moederborden en verschillende kaarten, jammer dat Q***e de afstandbediening niet los wilt verkopen.
Willen zij de afstandsbedieningen niet verkopen? heb niets van hen gehoord wat betreft MCE. Zag alleen 2 weken geleden dat er iets op de prijslijst stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Je hebt die afstandsbediening niet nodig om het geheel te testen hoor, je kunt ook gewoon je muis gebruiken. Ik doe het ook zonder remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generation
Local Host schreef op 07 oktober 2004 @ 08:25:
[...]

hehehe

Ik koop ze daar niet in.
waar ik ze haal kan ik wel degelijk de losse remote's kopen gaat alleen wel per 3 stuks. Maar goed die ben je zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
weer een uitnodiging nu in Haarlem of videoconference naar Bill kijken.
Plaatje van een dual tuner, weinig plek over:

Afbeeldingslocatie: http://www.shspvr.com/pvr_model/haup_500_rev1.jpg
Als ze die aansluitingen handhaven vind ik dat wel mooi, die gebruik ik ook.
Deze dingen heten F-connectors Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/339.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Spice schreef op 07 oktober 2004 @ 16:34:
weer een uitnodiging nu in Haarlem of videoconference naar Bill kijken.
Plaatje van een dual tuner, weinig plek over:

[afbeelding]
Als ze die aansluitingen handhaven vind ik dat wel mooi, die gebruik ik ook.
Deze dingen heten F-connectors [afbeelding]
Jep heb me ingeschreven. Iedereen kan het overigens, als je maar weet waar je online moet zijn.

Overigens zag ik net iets voorbij komen waarom de eisen zo hoog zijn. Komt omdat ie directx 9 nodig heeft. Alles is geanimeerd, dusja. Het is dus niet de myHTPC software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Ik heb me ook ingeschreven voor as dinsdag in Haarlem :) Dat word volgens mij lekker Tweakers Spotten 8) . Allemaal een Tweakers badge omdoen ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 21:37
Hoi,

Een vraagje over de functionaliteit van mce... Als je een tv opname maakt.... is deze dan makkelijk op een dvd te branden voor gebruik in een standalone speler ?

mvg,

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben sinds een week bezitter van een MCE 2005 machine (zelfbouw uiteraard). Mijn PVR-250 werkt nu eindelijk zonder allerlei omwegen (duitsland kiezen tijdens installatie) in een keer. Tip voor diegene die hem willen uitproberen. Kies voor NVIDIA 4.0 DVD speler, deze werkt het allerbeste nadat ik 86x winDVD 5.0 en 6.0 en allerlei ATI drivers had uitgeprobeerd wegens menu en ondertiteling problemen bij afspelen dvd's.
De guide is nog niet beschikbaar hierin NL, maar middels http://mceguider.oabsoftware.nl/ is dat geen probleem. Dit progje is trouwens uitermate handig voor het editen van je TV zenders (dit gaat heel moeizaam in MCE en finetunen op HZ gaat niet).

Mijn eerste opnames al gemaakt met het systeem, kwaliteit is te gek natuurlijk (5 min is ongeveer 300mb bij "best"). Programma's opnemen via de guide is ultiem.
Aanklikken en weglopen, hij pakt automatisch 2min voor de uitzending en 5min erna voor eventuele uitlopers. De guide kan de pc ook uit Stand by halen en begint dan meteen met op te nemen. Je pc zo instellen dat ie na een 30min weer op standby gaat en je hebt een echte videorecorder :Y) .

Toekomstige upgrades:
Extra PVR-250 of PVR-150 (geen PVR-350,omdat deze alleen verschilt qua radiofunctionaliteit de rest is niet bruikbaar in MCE). Bij het gebruik van de guide wordt je tv kaart vast gehouden totdat de opname is geweest. Vlak voor de opname dus effuh snel manueel opnemen gaat dus niet. Dual tuner is wel een handige luxe bij een MCE machine.

Het is ook mogelijk een LCD of VFD via de parallele poort aan te sluiten, MCE kan deze aansturen middels speciale driversoftware. De videorecorder-wannabe is dan meteen weer een stukje dichterbij.

Als laatste als alles werkt nog een mooie HTPC kast.

Al met al ben ik een zeer tevreden persoon over MCE. Ik heb meerdere HTPC programma's geprobeerd maar MCE blijft toch favoriet.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
De mediapad van mijn logitech dinovo kan ik goed gebruiken (geen ms remote nodig :))
voor mce 2005, krijgt ie weer wat meer aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Misschien kan de topicstarter die fout van Xbox 2 even uit de eerste post halen.. Media Center Extender kit is namelijk gewoon voor deze Xbox en niet de Xbox 2..

Verder ik kan niet wachten op NL versie van Media Center, wel weer spijtig dat hij niet los in de winkel te verkrijgen is.. of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Spice schreef op 10 oktober 2004 @ 23:49:
De mediapad van mijn logitech dinovo kan ik goed gebruiken (geen ms remote nodig :))
voor mce 2005, krijgt ie weer wat meer aktie.
Aha eindelijk weer eens een doel voor dat verstofte ding afgezien van de veredelde afstandsbediening ;)

Daarnaast is het voor mij even afwachten tot KPN hier met TV via de antenne gaat komen, kan ik dan eindelijk die schotel van het dak af donderen, hebben we daar ook geen last meer van... affijn; iemand wat screens te posten en is die opname instelling ook te bewerken via bijvoorbeeld http ofzo ? of zijn daar extensions voor ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Heb indertijd die 2004 versie ook geprobeerd, maar nooit veel aandacht aan besteed, omdat ik toen nog zo'n Hercules smart TV had ...

Nu heb ik zo'n Hauppage PVR350, en zal ik nog eens proberen deze 2005 versie aan de praat te krijgen.

Ik lees vanalles over "de juiste drivers" voor die Hauppage kaart, iemand een idee welke daar juist mee bedoelt worden?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

25287 schreef op 11 oktober 2004 @ 00:22:
Misschien kan de topicstarter die fout van Xbox 2 even uit de eerste post halen.. Media Center Extender kit is namelijk gewoon voor deze Xbox en niet de Xbox 2..

Verder ik kan niet wachten op NL versie van Media Center, wel weer spijtig dat hij niet los in de winkel te verkrijgen is.. of wel?
De ITshop leverd zowel de software (schijnbaar ook al NL) als de afstandbediening. Heb ze gemailed over de afstandbediening en het is de laatste nieuwe versie welke ook bijv een TV kan bedienen. Ze kunnen hem zelfs leveren met nederlandse teksten erop (!?!?). http://www.utwente.nl/itshop/

edit: kijk bij aanbiedingen!
shaidar schreef op 11 oktober 2004 @ 09:39:
Heb indertijd die 2004 versie ook geprobeerd, maar nooit veel aandacht aan besteed, omdat ik toen nog zo'n Hercules smart TV had ...

Nu heb ik zo'n Hauppage PVR350, en zal ik nog eens proberen deze 2005 versie aan de praat te krijgen.

Ik lees vanalles over "de juiste drivers" voor die Hauppage kaart, iemand een idee welke daar juist mee bedoelt worden?
Ik heb mijn PVR-250 met deze drivers aan de gang gekregen zonder problemen in 2005. ftp://ftp.shspvr.com/down...pvr_1.18.21.22254_inf.zip
Aangeboden door http://www.shspvr.com/

[ Voor 35% gewijzigd door Dukey op 11-10-2004 10:05 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Aangezien het 2004 topic is dichtgegooid, moet ik mijn vraag hier opnieuw stellen:

Ik draai sinds een week media center edition 2004 zonder problemen. Alleen begint sinds gisteren live tv af en toe te haperen. (hangt ie even na 10 sec en gaat gewoon weer verder) Op dat moment stijgt cpu gebruik ook naar 100%. Kan het iemand misschien zijn, omdat mijn pc toevallig dit weekend continue heeft aangestaan? Een reboot lost het op dit moment niet op. Aan de hardware kan het, denk ik, niet liggen, aangezien ie het voorheen goed heeft gedaan. Iemand een idee?

xp2800
512 Mb RAM
nforce2 soundstorm
ati R9700pro
hauppauge pvr-350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Helaas kan ik dat niet. Maar misschien praten we langs elkaar heen. Xbox2 is als media extender te gebruiken (het is er zelf 1). In de VS komt er een module voor de Xbox om die als media extender te gebruiken. In Europa dus niet! pas bij de komst van de Xbox2 dus (als ingebouwde functie.
Een losse media extender is zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1080497593.jpg

zie: nieuws: ATi introduceert chip voor Windows Media Center Extenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Djoekie schreef op 10 oktober 2004 @ 16:58:
De guide is nog niet beschikbaar hierin NL, maar middels http://mceguider.oabsoftware.nl/ is dat geen probleem. Dit progje is trouwens uitermate handig voor het editen van je TV zenders (dit gaat heel moeizaam in MCE en finetunen op HZ gaat niet).
Guide voor Amsterdam (UPC) is al beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Kan MCE ook gebruikt worden als gewoone os? lijkt mij wel maar ik heb geen ervaring met MCE what so ever dus, vraag ik het me gewoon af.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Laatst online: 03-06 07:47

Shift

[] Dual crazy []

Cloontje schreef op 11 oktober 2004 @ 11:21:
Kan MCE ook gebruikt worden als gewoone os? lijkt mij wel maar ik heb geen ervaring met MCE what so ever dus, vraag ik het me gewoon af.
Ja zeker, het is gewoon windows xp met een extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 14-05 00:01
Spice schreef op 26 september 2004 @ 23:55:...
De overige hardware heeft ook speciale mce-gecertificeerde-drivers nodig. Voor een Ati 9800 AIW kun je die krijgen maar die kosten wel extra geld!
...
Drivers die geld kosten :? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik kom nog nergens MCE drivers tegen voor de 9800AIW, anyone?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Drivers die geld kosten Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik kom nog nergens MCE drivers tegen voor de 9800AIW, anyone?
Note:
For those who have a preinstalled E-HOME WONDER (OEM product), all Video Capture (WDM) driver updates will be provided by your computer manufacturer.

For Windows XP Media Center Edition 2004 systems with All-in-Wonder boards, a special version of Software Encode (WDM) drivers is required. For those in USA and Canada, you may purchase the required AIW MCE 2004 SW Encode Kit from ATI’s Online Store.

van de ati website, kan er ook niks aan doen er staan grafic drivers voor mce op de website bij ati, kwestie van mce als os kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125801

Maakt het voor de funtionaliteit van de TV gids nog wat uit of je een NL of US versie installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Spice schreef op 11 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

van de ati website, kan er ook niks aan doen er staan grafic drivers voor mce op de website bij ati, kwestie van mce als os kiezen :).
Helaas zitten de wdm drivers hier dus niet in :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66326

In de begin post staat dat MCE op 16 oktober uit komt, maar de www.microsoft.nl site heeft een counter die aftelt naar 12 oktober, 14:00!

Ik snap zelf nog steeds niet helemaal hoe de TV gids geimplementeerd is (bijvoorbeeld welke zenders zullen wel listings hebben en welke niet, of misschien is het helemaal geen issue, omdat er listings van de verschillende kabelboeren zijn opgevraagd). MCEGuider was een goede uitkomst om toch in Nederland een tvgids te hebben, maar aangezien het xmltv data was, kreeg je toch niet alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Ik heb hem geinstaleerd om het uit te testen, hier zat ik lang op te wachten
Ik heb 2 tuners een PCTV van pinnacle en een van creative (3D Blaster Personal Cinema)

Deze zijn geinstaleerd met wdm drivers maar als ik TV aanklik dan geeft MCE een melding dat er geen tv kaarten zijn gevonden.
Zijn deze helemaal niet compatibel of zijn er ergens anders drivers te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Spice schreef op 11 oktober 2004 @ 11:00:
[...]

Helaas kan ik dat niet. Maar misschien praten we langs elkaar heen. Xbox2 is als media extender te gebruiken (het is er zelf 1). In de VS komt er een module voor de Xbox om die als media extender te gebruiken. In Europa dus niet! pas bij de komst van de Xbox2 dus (als ingebouwde functie.
Een losse media extender is zoiets:
[afbeelding]

zie: nieuws: ATi introduceert chip voor Windows Media Center Extenders
Geef jij mij maar zwart op wit dat de Xbox 2 als media center te gebruiken is... Je hebt het in de beginpost over een media center extender kit en dat is alleen voor de huidige Xbox en (nog) niet voor de Xbox 2. Of de Xbox 2 dit al in zich heeft is nog niet bekend..

Maar goed hoe moet ik iets bestellen op die itshop? Naja dan maar gewoon ergens online bestellen straks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Anoniem: 66326 schreef op 11 oktober 2004 @ 16:10:
In de begin post staat dat MCE op 16 oktober uit komt, maar de www.microsoft.nl site heeft een counter die aftelt naar 12 oktober, 14:00!
Klopt, de launch is vanmiddag. Dan kunnen we als het goed is daarna meteen de Nederlandse prijzen van de complete systemen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 23:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Hmmm, ik wilde MCE2005 op mijn HTPC gaan installeren (draait nu MyHTPC), maar ik vrees dat hij dat niet gaat trekken... het is nl. een:

P3-450 @ 560Mhz, 320M RAM, 2x 40GB HD, Matrox G400DH (32MB).

Ik denk vooral dat het een probleem gaat zijn met de videokaart; om een of andere wazige reden had je voor de oude MCE ook al een 64M kaart nodig. Terwijl de Matrox kaart toch een extreem strakke TV OUT (via VGA) heeft.

Gezien de snelheid waarmee mijn HTPC alles afhandelt denk ik dat veel oude P3 machines de potentie hebben een HTPC te zijn/worden.

Maar goed, ik denk dat timeshifting en tv recording de grote pluspunten zullen zijn van MCE, en helaas heb je daar een snelle CPU voor nodig.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik 1 uur opneem in normale kwaliteit, hoeveel bittjes gaat me dat kosten? M.a.w. als ik een 250Gb HD neem, hoeveel uur kan ik daar oppersen?

Ik wil namelijk b.v. Het hele Top Gear seizoen, 24 enz. opnemen, en bewaren, zonder te hoeven branden. Als ik nog met gebrande dvd moet werken, kan ik IMHO net zo goed wat anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ook hier weer een artikeltje: http://htpcnews.com/main.php?id=mce2k5_1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
DynaMikeY schreef op 12 oktober 2004 @ 10:48:
Hmmm, ik wilde MCE2005 op mijn HTPC gaan installeren (draait nu MyHTPC), maar ik vrees dat hij dat niet gaat trekken... het is nl. een:

Ik denk vooral dat het een probleem gaat zijn met de videokaart; om een of andere wazige reden had je voor de oude MCE ook al een 64M kaart nodig. Terwijl de Matrox kaart toch een extreem strakke TV OUT (via VGA) heeft.

Gezien de snelheid waarmee mijn HTPC alles afhandelt denk ik dat veel oude P3 machines de potentie hebben een HTPC te zijn/worden.

Maar goed, ik denk dat timeshifting en tv recording de grote pluspunten zullen zijn van MCE, en helaas heb je daar een snelle CPU voor nodig.
MCE maakt volledig gebruik van DirectX 9. Dat kost ook je videokaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Borduif81 schreef op 11 oktober 2004 @ 23:02:
Ik heb hem geinstaleerd om het uit te testen, hier zat ik lang op te wachten
Ik heb 2 tuners een PCTV van pinnacle en een van creative (3D Blaster Personal Cinema)

Deze zijn geinstaleerd met wdm drivers maar als ik TV aanklik dan geeft MCE een melding dat er geen tv kaarten zijn gevonden.
Zijn deze helemaal niet compatibel of zijn er ergens anders drivers te verkrijgen?
Pinnacle wilde niet meegaan in de flow. Creative heb ik niets over gehoord.
In ieder geval worden deze kaarten niet standaard ondersteund. Je zal vast wel iets hebben om het werkend te krijgen.
IIG directx 9 moet je hebben en supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter

Maar goed, ik denk dat timeshifting en tv recording de grote pluspunten zullen zijn van MCE, en helaas heb je daar een snelle CPU voor nodig
Ik heb ook geexperimentereerd met een matrox (550) die trekt het niet (werkt wel btw). Ik ben nu aan het testen met een 9600se niet duur wel 128MB, volgens mij moet een 9200 ook wel werken. Ati 9600 se werkt goed alleen tv-out is toch stukken minder dan de matrox :(.
Als tuner probeer ik leadtek winfast pvr2000 uit.
http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_pvr2000_1.html
Geef jij mij maar zwart op wit dat de Xbox 2 als media center te gebruiken is... Je hebt het in de beginpost over een media center extender kit en dat is alleen voor de huidige Xbox en (nog) niet voor de Xbox 2. Of de Xbox 2 dit al in zich heeft is nog niet bekend..
Zwart op wit kan ik niet, ik citeer slechts iemand van microsoft NL. Hoe je het schrijft klopt precies btw :). Alleen iets preciezer: die extenderkit komt alleen in de VS uit voor de Xbox. De Xbox 2 heeft (naar alle waarschijnlijkheid) de extender erin zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Spice op 12-10-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb gehoord dat ze de TV-gids data in engeland overtypen en vervolgens daarvandaan sturen of zo. Ik begreep dat het iets te maken had met de licenties/copyright over die data.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55357

Even een vraagje.

Voor zover ik weet, kun je momenteel alleen aan een losse (officiële) afstandsbediening voor MCE komen op één van de onderstaande manieren:
- Ebay.com. Hier kun je een afstandsbediening bestellen voor ongeveer 80 dollar. Ze zijn er ook voor 35 dollar, maar deze worden alleen binnen de US & Canada verstuurd.
- NewEgg.com. Helaas al weken out-of-stock.
- De IT-shop van de Universiteit Twente. Deze shop verstuurd zijn spullen echter niet, waardoor ik zo ongeveer 2u moet rijden om een afstandsbediening van 40 euro op te halen. Dan wordt 'ie nog duur!

Volgens de IT-shop, zit de afstandsbediening sinds kort echter wel in het verkoopkanaal, en zou het dus slechts een kwestie van tijd zijn, voordat het ding ook bij andere winkels te koop zou zijn. Heeft iemand 'm al ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 55357 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:31:
Heeft iemand 'm al ergens gespot?
Nee, maar aangezien het product nooit geleverd is in Nederland was het ook niet echt nodig. Ik verwacht dat ze binnenkort toch wel in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Vanavond wordt de MCE officieel gelanceerd in NL. Let de komende dagen/week dan maar goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk zelfs al over een minuut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Ik heb hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

God wat sneu! De meer informatie-link op de MS site werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

nee nog nergens gespot... maar kan iemand me uitleggen hoe het idee werkt van bijvoorbeeld een schotelontvanger e.d. ?? en bijvoorbeeld digitale TV van KPN... hoe gaat dat in haar werk met MCE 2005 ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ze zijn snel bij computerland:

http://www.computerland.nl/mediacenter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

das snel ;) zouden ze de losse afstandsbediening ook leveren ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op onderstaande link vind je het lijstje met winkels:

http://www.microsoft.com/...diacenter/waartekoop.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
leuke pc maar geen woord over de geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

KeeZ schreef op 12 oktober 2004 @ 14:27:
das snel ;) zouden ze de losse afstandsbediening ook leveren ??
Heb ze even gebeld. Ze hebben geen idee waar ik het over heb :) Moeten dus nog even worden ingelicht door het hoofdkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers: ik ben de losse afstandsbediening zojuist tegengekomen op www.hardwareconcurrent.nl (€ 35), maar de levertijd is meer dan 5 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55357 op 12-10-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Ik vindt het jammer dat MyCom weer zo'n achterlijk formaat formfactor gebruikt, zo kan ik hem toch niet kwijt in het stereomeubel??

Quibus heeft het wel begrepen, alleen vindt ik het jammer dat ze geen site hebben, ze weten als sinds een half jaar dat ze MCE2005 gaan leveren, maar op het moment van introductie hebben ze de site niet eens af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29958

De remote is ook op voorraad bij informatique, gisteren eentje gehaald, erg mooie kwaliteit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Echt bullshit, een nieuwe MCE, het heeft misschien net 2 features meer en het ziet er wat mooier uit, maar dat hadden ze met een add-in en een theme ook wel kunnen fixen, net zoals bij meedio ofzo. Wel leuk met zo'n afstandsbediening, maar dat kan ik ook met winlirc.

zie ook hier foto's van mijn htpc, precies hetzelfde, maar goedkoper!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/screen1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/screen2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/screen3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/screen4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 09:02
Anoniem: 114270 schreef op 12 oktober 2004 @ 15:55:
Echt bullshit, een nieuwe MCE, het heeft misschien net 2 features meer en het ziet er wat mooier uit, maar dat hadden ze met een add-in en een theme ook wel kunnen fixen, net zoals bij meedio ofzo. Wel leuk met zo'n afstandsbediening, maar dat kan ik ook met winlirc.
Je vergeet dat MCE dus wel kan opnemen en timeshiften. Meedio nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, maar dat kon mce2k4 ook. Ik bedoel maar te zeggen dat ze dat ook met add-ins voor elkaar hadden kunnen krijgen. Het grote nadeel van MCE vind ikzelf, is dat je de menustructuur niet kunt aanpassen. Bij meedio kan die weer wel. En er zijn talloze add-ins voor meedio! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 114270 schreef op 12 oktober 2004 @ 16:28:
ok, maar dat kon mce2k4 ook. Ik bedoel maar te zeggen dat ze dat ook met add-ins voor elkaar hadden kunnen krijgen. Het grote nadeel van MCE vind ikzelf, is dat je de menustructuur niet kunt aanpassen. Bij meedio kan die weer wel. En er zijn talloze add-ins voor meedio! :)
Bij Meedio wordt zover ik weet geen OS meegeleverd, en die heb je ook nodig en is bij MCE inbegrepen wat ik er van begreep.
Daarbij zullen er voor MCE ook wel aanpassingen/add-on's komen, misschien van derde en misschien ook wel wat freeware.
Van Meedio is't jammer dat het niet meer freeware is (MyHTPC).
Er zijn dus nogal wat verschillen, licht er denk een beetje aan wat je er mee wilt en hoe. Timeshiften vind ik bijv. een erg mooie feature.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 12-10-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 17:14

I

Het groote voordeel van win xp mce 2k5 is natuurlijk dat het een nederlandse versie is.

En dat het 2 tv tuners ondersteund. Zodat je dus kan opnemen en een ander tv programma kijken tegelijk.

Maar ik heb er al even mee kunnen spelen en het is echt super makkelijk. Voor die tv gids en dan meteen je opnames in te kunnen stellen is super makkelijk. Niks geen gekloot meer met tijden. En ja natuurlijk kan dit ook met andere software, maar dit is bedoeld voor de nitwits onder ons en zal dus out of the box werken (teminste als de leverancier het goed ingesteld heeft). En als het goed is kan iedereen er mee overweg. Ik zelf vond het in iedergeval heel makkelijk werken met die ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Niks geen gekloot meer met tijden"

dit had je al in 1990 met een pdc/startekst (als ik me niet vergis) adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Anoniem: 114270 schreef op 12 oktober 2004 @ 17:11:
"Niks geen gekloot meer met tijden"

dit had je al in 1990 met een pdc/startekst (als ik me niet vergis) adapter ;)
Ja dat is idd een denderend succes geworden...

Maar zullen we nu even ophouden met de vergelijkingen met andere open-source programma's het gaat knap offtopic...

Feit is dat de open-source producten niet voldoen aan de vraag vd consument en dit product wel. (Eenvoud in bediening en installatie is ook een behoefte bij consumenten). Kortom de producten zijn in principe niet met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Nou, ik test al een tijdje met MCE2005 en langzamerhand toch wel enthousiast geworden :-)

Anyway, vandaag tweede tuner gehaald (OEM Amity-board, ik werk bij een OEM ;) ) en dat werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/img/dualtunerMCE-1.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/img/dualtunerMCE-2.thumb.jpg

Ha! ja, dat wil ik! :)

Mijn specs: Asus A7N8X-E Deluxe, 2x256 PC3200, 80GB SATA, XP2800+(barton), NEC1300A, Sapphire ATI9600 128MB, 2 Hauppauge Amity-boards (en een verdwaalde Pinnacle DC10+)

Ik heb meer foto's op m'n site

Nou, zo eens die webcast gaan bekijken 8) (kan thuis ook, hoeft niet persé in Haarlem)

update:
Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/img/keynote-2.thumb.jpg

Tada! het lukt! webcast thuis (op m'n oude CRT-beamer...) 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61805 op 12-10-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

sus

is druk :+

Na het topic eens een keer doorgelezen te hebben, en het daarna in mijn bookmarks gezet te hebben om het binnenkort nog een keer te lezen, komt er een vraag bij me op:

Waarom is het aan te raden 2 TV-kaarten in je systeem te hebben? Moeten die ook allebei worden aangesloten op de coax? Of is dat alleen voor het opname-gedeelte, wat sneller verloopt omdat er 2 chips gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, dat is zodat je EN kunt kijken, EN kunt opnemen TEGELIJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom is het aan te raden 2 TV-kaarten in je systeem te hebben?
Nou, het is de bedoeling dat je alleen nog via het Media Center TV kijkt (alleen dan is time-shifting ook bruikbaar bijvoorbeeld). En als je nou wil opnemen op 1 zender en toch nog wil kunnen zappen... dan heb je twee tuners nodig (met inderdaad 2x coax), maar het is ook handig dat je van 2 zenders kunt opnemen terwijl je iets anders doet(muziek luisteren, video kijken via je media center of gewoon niet thuis bent ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Nou ik kom net uit Haarlem :)

Feest was op zicht wel leuk erg leuk aangekleed enzo, maar de opening vond ik erg tegenvallen. Winston en RenAte ( ja hoofdletter doe ik even express :P ) hebben bijelkaar denk ik niet meer dan een kwartier hun zegje gedaan en daarmee was de opening. ( Openingsfilmpje beloofde meer sensatie ) .

Hapjes en aankleding dus erg goed !

Voor de rest is het voor ons Systembuilders nu wachten op de eerste pakketten .

( bij onze leverancier Q***e waren de afstandbedieningen helaas nog niet op voorraad ) :(

Als er verder iemand iets wilt weten hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

1 waar haalje die remote die op thegreenbutton.com staat (die is namelijk veeeeeeel mooier) ?

2 heeft iemand die werkend met dvb-s?

3 hoe lang duurt het opstarten van zon systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

iemand bekend hoe met STB's om te gaan in MCE... wordt namelijk weinig over gesproken en ik weet zeker dat er meer mensen zich dat af gaan vragen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Laatst online: 21-11-2022
Anyway, vandaag tweede tuner gehaald (OEM Amity-board, ik werk bij een OEM ;) ) en dat werkt perfect!
En hoe komt de gemiddelde burger aan zo'n Amity board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 16:56
Grolsch-man schreef op 13 oktober 2004 @ 09:10:
[...]

Q***te heeft ze nog niet zag ik... weet iemand of dat nog wel komt daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48656

Q****e krijgt ze vrijdag of maandag binnen.
Try MsDos ;)

Verder was het gezellig in Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
Ms(c)Dos heeft die Hauppauge kaarten niet in het assortiment... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Grolsch-man schreef op 13 oktober 2004 @ 09:43:
[...]

Ms(c)Dos heeft die Hauppauge kaarten niet in het assortiment... :'(
Van onze leveranciers heeft ook niemand een knappe ondersteunde tuner kaart, demonstreren het nu meer even zonder kaart

vind het erg slecht van ms & hardware fabrikanten dat er niet een wat bredere ondersteuning van tunerkaarten is.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
Zou een kaart van bijvoorbeeld Hercules (Smart TV 2 Stereo) ook werken? Qua kosten ligt die een stuk lager dan een Hauppauge en toch heeft deze MPEG 2 ondersteuning enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me niet anders voorstellen, dat als de storm een beetje is overgewaaid w.b. MCE2005 je die dingen gewoon bij een hoop zaken zult kunnen krijgen. En ook setjes met kaart, AB, en licentie of course. De meest interessante kaart imho moet nog komen (die wordt nu mondjesmaat richting OEMs verscheept), de dual-tuner op 1 board van Hauppauge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 23:39

Shuriken

Life is all about priorities

Tip: De Nvidia TV Tuner kaarten werken ook onder MCE.

Ik ga em dit weekend even testen met 2005.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Van onze leveranciers heeft ook niemand een knappe ondersteunde tuner kaart, demonstreren het nu meer even zonder kaart

vind het erg slecht van ms & hardware fabrikanten dat er niet een wat bredere ondersteuning van tunerkaarten is.
ac***bis heeft leadtek kaartjes. Wel slecht dat ze het niet goed aangeven, pakken groots uit met mce en hebben dan verder niet goede spullen, bijv. geen mooie desktop kast.
De hardfabrikanten moeten zich ook de ogen uit de kop schamen, mce levert hun een hoop extra omzet op, er hadden vandaag volop dual tuner kaarten moeten zijn.
Wat ook beter kan is het formaat, een halfhoge kaart is veel handiger om te verwerken in kleine kastjes maar die zijn er volgens mij (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Spice schreef op 13 oktober 2004 @ 12:08:
[...]

ac***bis heeft leadtek kaartjes. Wel slecht dat ze het niet goed aangeven, pakken groots uit met mce en hebben dan verder niet goede spullen, bijv. geen mooie desktop kast.
De hardfabrikanten moeten zich ook de ogen uit de kop schamen, mce levert hun een hoop extra omzet op, er hadden vandaag volop dual tuner kaarten moeten zijn.
Wat ook beter kan is het formaat, een halfhoge kaart is veel handiger om te verwerken in kleine kastjes maar die zijn er volgens mij (nog) niet.
Mijn Point of View NVTV kaart is half hoog. Dus die kan inprincipe met een andere backplate in een lage kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Mijn Point of View NVTV kaart is half hoog. Dus die kan inprincipe met een andere backplate in een lage kast.
Da's mooi, ik zie het, maar deze staat niet in het rijtje dat onder mce 2005 werkt.
Dat is ook mijn kritiek, juist die moeten nadenken over hun product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Nu er hier toch dealers zijn, vraag ik maar hier raak: Weet iemand of er een partner kit is en waar die te verkrijgen is (contactpersoon bv) of een demo versie voor dealers om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Spice schreef op 13 oktober 2004 @ 12:47:
[...]

Da's mooi, ik zie het, maar deze staat niet in het rijtje dat onder mce 2005 werkt.
Dat is ook mijn kritiek, juist die moeten nadenken over hun product.
Er staat bijna niks in het rijtje. Het rijtje is dus niet compleet.

De NVTV kaart werkt al onder 2004. Dus ik zie niet in waarom deze niet onder 2005 zou werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Laatst online: 03-06 07:47

Shift

[] Dual crazy []

Ik krijg DivX niet geinstalleerd onder MCE 2005. Heeft iemand anders problemen ermee? Ik krijg elke keer melding dat de installer misschien corrupt is.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.