Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) topic*

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.930 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Shift schreef op 13 oktober 2004 @ 15:45:
Ik krijg DivX niet geinstalleerd onder MCE 2005. Heeft iemand anders problemen ermee? Ik krijg elke keer melding dat de installer misschien corrupt is.
Ik las ook ergens dat er problemen waren met ffdshow. Maar misschien werkt de laatste versie in de smaken normaal, sse en sse2 wel. Die speelt namelijk ook DivX af.

http://sourceforge.net/pr...d=59355&release_id=274595.

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 13-10-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Ik krijg DivX niet geinstalleerd onder MCE 2005. Heeft iemand anders problemen ermee? Ik krijg elke keer melding dat de installer misschien corrupt is.
Ik gebruik mijn Media Center puur als afspeelbak(en heb dus niet persé encoders nodig van al die codecs) en met alleen het installeren van ffdshow-alpha kan ik alle bestanden die ik heb afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Heb je ffdshow gebruikt?
Ik moet zelf divx nog installeren.
Weet iemand overigens waar je op internet de juiste aanwijzingen vind om de ini file van je hauppauge remote dusdanig te wijzigen, zodat ie met mce werkt. Ik heb de hele tijd zitten te googlen, maar ik vind het niet terug.

btw. XPMCE2005 ziet er zeer gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Alle controls voor de remote :

http://msdn.microsoft.com...t/html/remote_control.asp

[ Voor 203% gewijzigd door pretorian_nl op 13-10-2004 16:20 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Anoniem: 61805 schreef op 13 oktober 2004 @ 16:12:
[...]

Ik gebruik mijn Media Center puur als afspeelbak(en heb dus niet persé encoders nodig van al die codecs) en met alleen het installeren van ffdshow-alpha kan ik alle bestanden die ik heb afspelen ;)
Ik gebruik het ook als afspeelbak, maar avi bestanden gecomprimeerd met divx moet ook afspeelbaar zijn. Daarom heb ik de divx codecs nodig. Is dat ffdshow codec pakket ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ik heb zelf met gordianknot codec pack gewerkt en geen problemen gehad met codecs.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Shift schreef op 13 oktober 2004 @ 16:16:
[...]

Ik gebruik het ook als afspeelbak, maar avi bestanden gecomprimeerd met divx moet ook afspeelbaar zijn. Daarom heb ik de divx codecs nodig. Is dat ffdshow codec pakket ofzo?
Een soort van alles-in-een, maar dan samengebakken. Erg handig, want zo vliegen de codec's elkaar niet in de haren, daarbij heb je nog veel leuke processing opties, erg uitgebreid, om je beeld te finetunen, zou ik zeker eens naar kijken.

Eventueel kun je de alternative versies van Quicktime en Real er nog bij nemen, dan kun je zo ongeveer alles draaien :).

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 13-10-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Heeft er iemand trouwens al andere fabrikanten van de remotes gevonden? Zag veel verschillende modellen en ook een paar hele mooie. Heb tot nu toe alleen deze kunnen vinden:
http://www.smk.co.jp/whatsnew_e/670fc_e.html

[ Voor 26% gewijzigd door pretorian_nl op 13-10-2004 16:23 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Is dat ffdshow codec pakket ofzo?
Ik heb slechte ervaringen met codecpacks, maar ffdshow is anders, geen tientallen codecs en allerhande rommel die je niet wil... gewoon lekker overzichtelijk op 1 plaats en met 1 configuratiescherm :) it works for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

pretorian_nl schreef op 13 oktober 2004 @ 16:22:
Heeft er iemand trouwens al andere fabrikanten van de remotes gevonden? Zag veel verschillende modellen en ook een paar hele mooie. Heb tot nu toe alleen deze kunnen vinden:
http://www.smk.co.jp/whatsnew_e/670fc_e.html
KIjk eens even hier, ruim keuze zou ik zeggen :)

http://www.pcalchemy.com/...2cddc8bf086897829d2b1565d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 11:55
kun je MCE 2005 als upgrade op XPSP2 installeren, of is een schone installatie vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
schone install is vereist, het is een eigen versie van windows, en microsoft's visie is dat deze versie langzaam de home versie moet gaan vervangen. Een beperking van MCE is trouwens dat je niet een domein kan joinen dus als vervanger voor pro zou ik hem niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Laatst online: 20-06 15:19

Local Host

Het forum is om te leren.

Anoniem: 48656 schreef op 13 oktober 2004 @ 09:38:
Q****e krijgt ze vrijdag of maandag binnen.
Try MsDos ;)

Verder was het gezellig in Haarlem.
MsDos :) heeft volgens mij alleen de Engelse versie van de afstandbediening had ik begrepen :? Wel jammer Nijmegen is niet zo ver van Druten vandaan :)

Wel jammer dus allemaal ik had idd van onze accountmanager van Q....... begrepen dat ze vrijdag binnenkwamen ja :( Jammer we hebben toch al wat mensen in de winkel gehad met vragen en ze wouden ook graag een demo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 20-06 13:16
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar misschien heeft iemand een idee hoe ik het volgende probleem oplos: bij de installatie van MCE2005, na het kopieren van de 1e set files reboot de machine. Tijdens het herstarten verschijnt het Windows XP logo, maar dan loopt de PC onherroepelijk vast... :'( Iemand een suggestie? (ondertussen zoek ik maar verder naar anderen die mogelijk hetzelfde probleem hebben...)

Celeron D 2.66/ASUS P4PE2-X/512MB

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Volgens mij is dat geen officiele release, dus is dat je probleem...

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 20-06 13:16
pretorian_nl schreef op 13 oktober 2004 @ 22:32:
Volgens mij is dat geen officiele release, dus is dat je probleem...
Wat bedoel je met geen officiele release? Het zijn legale CDs die ik heb...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Laatst online: 21-10-2024

freezer

er komt geen end 'an

Heb gisteren Windows Media Editie 2005 UK schoon geinstalleerd op mijn werkstation en moet zeggen het werkt perfect. Had wel even moeite om mijn Hauppauge 250 PVR werkend te krijgen maar dat was gelukkig snel opgelost.

TV kwaliteit en opname is subliem en de timeshift functie is uitermate handig.

Heb wel een paar kleine probleempjes cq opmerkingen.

1. De TV guide werkt perfect maar helaas krijg ik nog niet alle zender informatie te zien. De belangrijkste voor mij is die van Discovery. Heb MCE guider geprobeert maar die werkt niet goed samen met MCE 2005

2. Heb de standaard Hauppauge remote controler maar die werkt amper in de Media Center weet iemand of dit werkend te krijgen is. Anders moet ik helaas de Microsoft remote kopen die amper meer functies heeft.

Voor mensen die ook aan het testen zijn. Nero Vision Express 3 i.s.m. Nero 6.6.0.0 is een hele handige utility om je recordings op DVD te zetten. Het is heel gemakkelijk om je recordings te bewerken. O.a. begin en eind bepalen, reclame eruit knippen, chapters aan te maken en uiteraard een fraai menu.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 19:23
freezer777 schreef op 13 oktober 2004 @ 22:37:
Had wel even moeite om mijn Hauppauge 250 PVR werkend te krijgen maar dat was gelukkig snel opgelost.
Hoe heb je het opgelost. Bij mij krijg ik de 350 niet aan de praat met MCE 2005 terwijl het onder MCE 2004 perfect werkt.

DVD codec/player geinstalleerd etc....MCE hauppauge driver geinstalleerd maar geen live tv in MCE 2005 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Tja die installatie was even een gepuzzel hier is hoe ik het heb gedaan.

1. Schone installatie van Windows XP Media Center Editie 2005 Uk
2. Niet de standaard drivers geinstalleerd van mij Hauppage PVR-250 maar de drivers die staan op : http://www.shspvr.com/ en gekozen voor de coder/decoder versie (je hebt drie keuze bij het installeren van model).

voor de PVR-250/350 moet je versie Ver 1.18.21.22247 WHQL* All card 250/350/Freestyle board 9/3/2004 gebruiken.

DOWNLOADLINK

ftp://ftp.shspvr.com/down...e_1.18.021.22247_whql.zip

3. Daarna heb ik voor mijn ATI Radeon 9800 Pro de speciale windows MCE edit drivers versie 4.9 gedownload. De standaard drivers werken niet goed onder MCE. Voor Nvidia kaarten geld dit uiteraard ook.

4. Daarna heb ik de drivers voor mijn Creative 2 audigy gedownload via de automatische install vanaf creative.

LINK : http://us.creative.com/support/downloads/su.asp

5. Aangezien Microsoft geen DVD decoder software standaard aan boord heeft moet je er 1 installeren (jammer dat Microsoft dat nog steeds niet heeft Apple al een aantal jaren. Maarja die hebben dan ook geen Media Center Editie) . Volgens verschillende forums werken alleen die van nvidia zie ook http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html of van InterVideo WinDVD 6.0 Platinum goed.

Ik heb dus WinDVD 6.0 geinstalleerd. Test versie te downloaden via : http://www.majorgeeks.com/download.php?det=3890

6. via de tool DECCHECK te downloaden via :

http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=en

Heb ik gecontroleerd of de goede video decoder gebruikt werd.
In mijn geval gebruik ik nu de InterVideo Video Decoder ivimcevd.ax versie 6.0.6.42.

En toen werkte alles in 1 keer goed.

Let dus op dat je perse Ver 1.18.21.22247 van de niet officiele driver moet gebruiken en geen nieuwere. Windows vond het volgens mij niet meteen goed dat ik perse deze wilde gebruiken.

Veel succes verder.

;)

[ Voor 6% gewijzigd door freezer op 13-10-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Er zijn trouwens een aantal interessante sites over MCE 2005

http://www.thegreenbutton.com/community/

http://www.xpmce.com/forum

http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showforum=27

http://www.shspvr.com/

Trouwens gisteren nog even geinformeerd bij de Mycom en die wisten mij te verzekeren dat MCE 2005 zeker niet ging werken met een Hauppauge PVR-250 en wel met de nieuwe Hauppauge PVR-250 MCE omdat daar een andere chip set op zou zitten. Ze hadden namelijk al zelf lopen testen met een PVR-250 maar kregen het niet werkend. De MCE versie wordt uiteraard niet los verkocht en hebben ze ook nog niet binnen voor hun MCE systeempjes. Zoals je in mijn vorige post kan lezen werkt het gelukkig wel. >:)

Er zit trouwens een relevant verschil tussen build 22254 en 22247 van de drivers, de 22254 betreft voornamelijk een fix mbt TCL_2002N_6A Tuner, en die heeft bijna niemand op zijn kaart zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door freezer op 13-10-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Tijdens het installeren van je PVR-250/350 onder Windows Media Center Editie 2005.

Gebruik de 1.18.21.22247 WHQL (zie vorige posts) en

Kies voor de Hauppauge driver trouwens de Encoder/Decoder driver!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Shuriken schreef op 13 oktober 2004 @ 15:07:
[...]

Er staat bijna niks in het rijtje. Het rijtje is dus niet compleet.

De NVTV kaart werkt al onder 2004. Dus ik zie niet in waarom deze niet onder 2005 zou werken....
Wie weet, probeer het uit. Ik ga (voorlopig) uit van het rijtje, ik probeer vanzelf alles uit, wat jij verder doet interesseert me geen ****, zolang je niet met opbouwende opmerkingen komt. Je zult moeten aantonen dat jouw kaart werkt met mce 2005 tot dan opbouwende kritiek, geen loze kreten (beetje got eigen bij sommige lui, x op x brengt mij dit aan het twijfelen om nog uberhaupt iets te vertellen of ergens op te reageren :(.)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Voor de hauppaugers onder ons: installatie met hauppauge pvr 250/350 is een eitje. Je hoeft geen speciale lijstjes te volgen.
Installeer gewoon windows, zoals je het altijd doet. Zorg dat je beeld en geluidsdrivers up to date zijn (ati kaarten hebben speciale xp mce drivers). En zorg dat je alle windows updates binnen hebt.
Zorg dat alle apparaten voorzien zijn van drivers.
- Haal de laatste drivers van de hauppauge website
- Voeg met een teksteditor het volgende toe aan de irremote.ini file uit je /windows map:

Zorg dat er in ieder geval MCE bovenaan staat in dit gedeelte: (met dank aan Reinout X, die dit reeds gaf in het MCE2004 topic)

; First item in this section IS always the default app if no others found
[Applications]
MCE= <--------
Default=
WinTV Remote=
;Win/TV+=
;Win/TV=
WinTV32=

Het keymapping gedeelte is bij mij alsvolgt:

[MCE]
0=0
1=1
2=2
3=3
4=4
5=5
6=6
7=7
8=8
9=9
GRNPOWER={run(C:\WINDOWS\ehome\ehshell.exe)}
MUTE={F8}
CHNLUP={pgup}
CHNLDOWN={pgdn}
VOLUP={F10}
VOLDOWN={F9}
REC={CTRL}r
STOP={CTRL}{SHIFT}S
PAUSE={CTRL}p
PLAY={CTRL}P
REWIND={CTRL}{SHIFT}B
FASTFWD={CTRL}{SHIFT}F
OK={enter}
BACK={backspace}
FULLSCREEN={alt}{enter}
BACKSPACE={BACKSPACE}
GO={UP}
RESERVED=
GUIDE=
TV=
SOURCE=
MINIMIZE=
MENU={DOWN}
RED={RIGHT}
GREEN={LEFT}
YELLOW=
BLUE=
SKIPFWD={CTRL}f
SKIPREV={CTRL}b

Dit heb ik dus toegevoegd aan de irremote.ini in de windows dir. ZOrg dat je van de hauppauge software dus alleen maar de Ir-software installeert. Om alles makkelijker te maken heb ik na het toewijzen van deze functies, deze toegekend aan een lerende afstandsbediening zodat alle functies een makkelijk te vinden knop hebben.
Ik heb het zo gedaan en het werkte perfect. Als je pvr 250/350 kaart niet onder MCE2005 werkt, dan werkt de rest zeker niet. (illegale versie zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Bedankt freezer777 en Trunksmd!!

Ik zat al een heel eind op de goede weg maar ik denk dat het mijn Matrox G400 kaart is die niet meer met MCE wil werken :(

Onder MCE 2004 werkte het nog perfect.

Toch bedankt voor de duidelijke toelichting de andere hauppauge gebruikers zullen er ook veel aan hebben :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Mediacj op 14-10-2004 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24
Ik heb een review geschreven (in het engels) van wat ik dinsdag in Haarlem heb gezien/gehoord en heb wat gespeelt met media center 2005.

lees hier volledige artikel

Heb het zo geschreven dat het voor de doelgroep van MCE (de niet-nerds :P) ook te gebrijpen moet zijn....
iemand er commentaar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik heb het net zo gedaan als Freezer777 Dat was ook de enige methode die bij mij werkte... Alleen ik heb 1 driver release nieuwer gebruikt. De WHQ versie pakte die bij mj niet gk genoeg. Maar nu draait alles :)

@Freezer 777 heb je Girder al een keer geprobeerd met de Hauppage Remote plugin denk dat je daar alles wel mee kan programmeren. Ik ga zelf een Microsoft Remote bestellen, dan is het tenminste in 1 keer goed. Nu nog een 2de tuner kaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of het menu e.d. gewoon (makkelijk) naar eigen wens aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Ik wil een mogelijkheid om alle DVD's te backuppen naar mijn MCE, ik kan het doen met een rip tool maar die zet natuurlijk alles in VOB en SUB bestanden dacht ik. Ik wil ze namelijk af kunnen spelen met dvd kwaliteit en dolby sound.
Ik wou alle films in aparte mappen plaatsen, is een mogelijkheid om de geripte dvd's via MCE 2005 af te spelen of een andere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm en er is nog steeds niemand die bijvoorbeeld digitale TV van UPC heeft draaien in MCE en zoja hoe dat werkt ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
@ SHIFT - Er is een plugin volgens mij MYDVD collection of zoiets ... check ff bij ThegreenButton forum bij 3rd Party Appz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
Ik wil een 2de Tuner kaart kopen maar moet dit exact dezelfde zijn ?? heb nu een PVR 250, wil eigenlijk een 350 Erbij hebben, en aangezien er ook nogal wat referenties van de 250 zijn... of maakt het niet uit welke andere tunerkaart je er bij koopt (Moet uiteraard supported zijn... duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nee voor zover ik weet maakt dit niets uti...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb de demo mogen opstellen samen met wat collega's van mij, maar ik moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet. Toch is het wel zo dat veel van mijn collega's er ook minder over te spreken zijn, maar dat komt denk ik meer omdat ze het niet nuttig vinden of zo. Persoonlijk zou ik het OS best willen hebben, want het is wel geil ;).

Wat ik trouwens wel hoorde is dat bij een standaard MCE 2005 installatie je niet meteen al een DVD kan afspelen, maar je nog decoders moet installeren hiervoor. Dit vind ik toch wel een beetje vaag (weet niet of het echt zo is, heb hem nog nooit geinstalleerd), want van een Media Center Edition kan je toch wel verwachten dat na de installatie alles goed zou moeten werken, vind ik.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb ik ook gehad, bios update voor het mainboard lost het op :)
Muyz schreef op 13 oktober 2004 @ 22:30:
. Tijdens het herstarten verschijnt het Windows XP logo, maar dan loopt de PC onherroepelijk vast... :'( Iemand een suggestie? (ondertussen zoek ik maar verder naar anderen die mogelijk hetzelfde probleem hebben...)

Celeron D 2.66/ASUS P4PE2-X/512MB
Iemand trouwens de ATI Radeon 9800 All In Wonder aan de praat gehad inclusief de tuner?, op diverse fora word heel veel gesproken dat het zou moeten werken (MS & ATI zeggen van niet) enkel een standaard oplossing heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door Dysan op 14-10-2004 13:26 ]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
@ Keez..

Ik weet niet precies hoe die digitale UPC werkt... maar als dat net zoals de digitale @HOME werkt met een set top box...

dan plak je dus een soort IR zender (zit bij de IR afstandbediening van MCE op de settop box... en als jij dan een zender omschakelt in MCE schakelt deze de Settopbox naar het desbetrefende kanaal.

(volgens mij werkt het zo.. correct me if I am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ah kijk dat scheelt dus weer... voor opname heb ik dus ofwel een dual tuner ofwel nog een tuner nodig... kijk zo komen we tenminste verder... dan rest mij alleen nog de vraag; welke tuners worden ondersteund... is daar een lijstje van beschikbaar of is dat 'op de gok' te doen en kan de MCE Remote alle IR kanalen kopiëren

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 20:23
Ik heb de engelse versie. Ik heb de volgende 2 problemen:

Ik krijg mijn xvid video's niet afgespeeld in Media Center, wel in media player

Mijn TV2000xp expert van winfast wordt niet herkent door media center

Iemand een oplossing

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Lizard schreef op 13 oktober 2004 @ 22:10:
schone install is vereist, het is een eigen versie van windows, en microsoft's visie is dat deze versie langzaam de home versie moet gaan vervangen. Een beperking van MCE is trouwens dat je niet een domein kan joinen dus als vervanger voor pro zou ik hem niet willen.
werkgroepen werken toch wel gewoon he? ik heb geen ervaring met XP home, alleen pro, dus ik ken de verschillen niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Henkus schreef op 14 oktober 2004 @ 14:58:
Ik heb de engelse versie. Ik heb de volgende 2 problemen:

Ik krijg mijn xvid video's niet afgespeeld in Media Center, wel in media player

Mijn TV2000xp expert van winfast wordt niet herkent door media center

Iemand een oplossing
In dit topic is er een link naar een codec pack in sourceforge die moet je downloaden en dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Byte_Me schreef op 14 oktober 2004 @ 15:20:
[...]

werkgroepen werken toch wel gewoon he? ik heb geen ervaring met XP home, alleen pro, dus ik ken de verschillen niet precies.
Werkgroepen werken gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00
Dysan schreef op 14 oktober 2004 @ 13:19:
[...]
Iemand trouwens de ATI Radeon 9800 All In Wonder aan de praat gehad inclusief de tuner?, op diverse fora word heel veel gesproken dat het zou moeten werken (MS & ATI zeggen van niet) enkel een standaard oplossing heb ik nog niet gevonden.
Ja, mijn 9800AIW draait momenteel op de engelstalige MCE 2005 inclusief tuner, programma guide en de juiste zenders op basis van mijn postcode. :)

Wat ik heb gedaan is:
  • Deze driverkit gedownload (bron) en uitgepakt.
  • Met de setup uit de root van deze kit de Catalyst driver (4.9) en control panel geïnstalleerd.
  • Voor de lokatie van de drivers van mijn video capture and playback devices (die in de device-manager nog als onbekende apparaten staan en die via PnP worden gedecteerd) heb ik verwezen naar de directory eHomeAIW\Wdm_xp uit de kit.
  • Als in het lijstje van add/remove programs uit control panel nog geen ATIMCEE (of zoiets) staat, dan moet je ook nog de setup draaien uit de Mcee directory. (ik weet niet meer zeker of deze al automatisch geïnstalleerd werd).
  • Tenslotte heb ik de DVD Decoder van ATI van deze pagina gedownload en geïnstalleerd. Hiervoor moet je de originele, meegeleverde CD van je videokaart hebben!
Ik kreeg bij verschillende installaties waarschuwingen over overschrijven van al bestaande bestanden. Hierbij heb ik de al bestaande, nieuwere bestanden nooit laten overschrijven.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Shift schreef op 14 oktober 2004 @ 15:23:
[...]

In dit topic is er een link naar een codec pack in sourceforge die moet je downloaden en dan werkt het prima.
Bedankt, de xvid video's werken nu en zelfs met ondertitels.

Nu nog alleen mijn winfast tv2000xp expert aan de gang zien te krijgen.

Weet iemand een lijstje van de controls van media center zodat je met girder deze kan in programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Henkus schreef op 14 oktober 2004 @ 17:14:
[...]

Bedankt, de xvid video's werken nu en zelfs met ondertitels.

Weet iemand een lijstje van de controls van media center zodat je met girder deze kan in programmeren?
Hier een girder .GML bestand voor MCE en hier kan je ook veel keyboard shortcuts vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 14:24

Shuriken

Life is all about priorities

Henkus schreef op 14 oktober 2004 @ 17:14:
[...]

Bespaar je de moeite. Alleen de volgende kaarten worden ondersteund door MCE:

The following retail TV Tuners are MCE compatible, with the appropriate drivers:
• Hauppauge WinTV PVR 250
• Hauppauge WinTV PVR 250MCE (FM capable)
• Hauppauge WinTV PVR 350
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE
• Hauppauge WinTV PVR 500MCE (Dual Tuners)
• Hauppauge WinTV PVR USB 2.0
• ATI eHome Wonder
• ATI eHome Wonder FM
• ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder required, probably doesn't work with Dual Tuners)
• AverMedia M150 (FM capable)
• AverMedia PVR M179 (No longer in production)
• ASUS PVR-1416(?) Forget the exact model, came with HPs, some sold via CompGeeks
• Nvidia NVTV

Media Center Edition 2005 also supports HDTV via broadcast (OTA) and unencrypted QAM. This is accomplished via BDA (Broadcasting Driver Architecture) compatible drivers. As of this writing, the following tuner cards are confirmed compatible with MCE2k5:
• Vbox DTA 151
• DVICO Fusion-HDTV3-T
• ATI HDTV Wonder

Andere kaarten werken pertinent niet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Mr_Blobby schreef op 14 oktober 2004 @ 18:07:
[...]
Hier een girder .GML bestand voor MCE en hier kan je ook veel keyboard shortcuts vinden.
Bedankt, ik heb een half uurtje gegoogled en ik kon het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Shuriken schreef op 14 oktober 2004 @ 18:23:
[...]

The following retail TV Tuners are MCE compatible, with the appropriate drivers:
• ATI eHome Wonder
• ATI eHome Wonder FM
• ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder required, probably doesn't work with Dual Tuners)
• ASUS PVR-1416(?) Forget the exact model, came with HPs, some sold via CompGeeks
• Nvidia NVTV

Media Center Edition 2005 also supports HDTV via broadcast (OTA) and unencrypted QAM. This is accomplished via BDA (Broadcasting Driver Architecture) compatible drivers. As of this writing, the following tuner cards are confirmed compatible with MCE2k5:
• Vbox DTA 151
• DVICO Fusion-HDTV3-T
• ATI HDTV Wonder

Ik heb email naar Leadtek gestuurd om te vragen of er misschien in de toekomst nog drivers voor Media Center komen.

Je weet maar nooit.

Toen die winfast 2000xp kaart uitkwam, had in 1e instantie geen timeshifting en geen teletekst. Dit is er achteraf aan toegevoegd. Dus misshien gebeurd dit ook nog wel met support voor MCE 2005.

Zo niet dan koop ik een PVR500 MCE, gelijk met 2 tuners, dan ben je in 1 keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113495

hetgene dat alle kaarten (behalve AIW's) die het (al dan niet officeel) doen onder MCE gemeen hebben is HARDWARE-encoding. De winfast 2000xp heeft dit niet. De winfast pvr-2000 bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

Kan je er ook gewoon perfect games op spelen zoals bij winXP? Want in win200 heb je toch wat performance verlies, ik hoop bij media center 2005 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een gewone TV als je de SVHS-out van je videokaart gebruikt?

Ik vrees namelijk dat alle grapjassen in de winkel leuke plasmaschermen met DVI gebruiken.

Ik heb uiteraard niet zoveel zin in een dure bak samen te stellen, en er vervolgens achter te komen dat het er alleen acceptabel uitziet wanneer je ook een digitale TV hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Help mij! Ik heb MSDN en dus gisteren vrolijk Media Center 2005 gedownload. Nu lijkt me dit toch wel stiekem ERG interessant.

Mijn huidige config:

Intel P4 3.0GHz
1Gb mem
Ati Radeon 9700Pro (128Mb)

Nu heb ik blijkbaar een Microsoft Remote Control nodig (model 2005). Wat is het verschil tussen de NL en de UK versie? Kan dit nergens vinden.

Dan nog nodig een TV-Tuner die compatible is met MCE2005: de Hauppauge WinTV-PVR-150MCE (OEM)!!

Waarom wordt er zo belachelijk moeilijk gedaan mbt het aanschaffen van een dergelijke kaart? Veel mensen hebben alleen een kaart nodig en een remote en zijn klaar.. Waarom moet je een compleet systeem kopen?

Het lijkt overigens wel dat die 150MCE hier en daar in het buitenland wel verkrijgbaar is (UK en IR).

Het zou zo tof zijn als er gewoon leuke setjes verkocht worden met daarin de MCE2005 versie, de remote en een tv-tuner! Gegarandeerd een succes.

De 250 en 350 zijn blijkbaar wel werkend te krijgen maar worden niet ondersteund (?) Why? Kan iemand mij vertellen of er radio functionaliteit op de 150 zit?

Oh ja, mijn vraag.. Hoe kan ik mijn systeem nu zo aanvullen dat ik een officieel en 100% werkend (lees: supported) MCE2005 systeem heb staan? M.a.w. hoe kom ik aan de benodigde TV-Tuner kaart? En ja, ik werk voor een mega-grote OEM. En nee, zelfs zo groot dat ik niet aan een los kaartje kan komen, assemblage vindt niet in NL plaats...

Thanks.. En ik ben vast niet de enige die hier mee zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

deam99 schreef op 14 oktober 2004 @ 13:50:
@ Keez..

Ik weet niet precies hoe die digitale UPC werkt... maar als dat net zoals de digitale @HOME werkt met een set top box...

dan plak je dus een soort IR zender (zit bij de IR afstandbediening van MCE op de settop box... en als jij dan een zender omschakelt in MCE schakelt deze de Settopbox naar het desbetrefende kanaal.

maar dan gaat het dus van digitaal-- via de scart-- analoog--tvkaart--digitaal ?!

meeste digi boxen hebben ook doorlus mogelijkheid maar word die uitgang eigenlijk door het decodeer systeem gehaald want dan zou je in de pc een digi-tvkaart kunnen doen waardoor alles lekker digitaal blijft :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464

deam99 schreef op 14 oktober 2004 @ 13:50:
@ Keez..

Zou je echt denken dat dit werkt ? Dat zou mooi zijn,. want ik krijg deze week digitale tv van kpn. Heb je dat ergens zien staan dat MCE via die IR zender een decoder kan aansturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Anoniem: 124464 schreef op 15 oktober 2004 @ 00:36:
[...]

Zou je echt denken dat dit werkt ? Dat zou mooi zijn,. want ik krijg deze week digitale tv van kpn. Heb je dat ergens zien staan dat MCE via die IR zender een decoder kan aansturen ?
Ja dat is waar, zo heeft microsoft het aan zijn oem partners uitgelegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Anoniem: 68540 schreef op 14 oktober 2004 @ 23:48:
Help mij! Ik heb MSDN en dus gisteren vrolijk Media Center 2005 gedownload. Nu lijkt me dit toch wel stiekem ERG interessant.

Mijn huidige config:

Intel P4 3.0GHz
1Gb mem
Ati Radeon 9700Pro (128Mb)

Nu heb ik blijkbaar een Microsoft Remote Control nodig (model 2005). Wat is het verschil tussen de NL en de UK versie? Kan dit nergens vinden.

Dan nog nodig een TV-Tuner die compatible is met MCE2005: de Hauppauge WinTV-PVR-150MCE (OEM)!!

Waarom wordt er zo belachelijk moeilijk gedaan mbt het aanschaffen van een dergelijke kaart? Veel mensen hebben alleen een kaart nodig en een remote en zijn klaar.. Waarom moet je een compleet systeem kopen?

Het lijkt overigens wel dat die 150MCE hier en daar in het buitenland wel verkrijgbaar is (UK en IR).

Het zou zo tof zijn als er gewoon leuke setjes verkocht worden met daarin de MCE2005 versie, de remote en een tv-tuner! Gegarandeerd een succes.

De 250 en 350 zijn blijkbaar wel werkend te krijgen maar worden niet ondersteund (?) Why? Kan iemand mij vertellen of er radio functionaliteit op de 150 zit?

Oh ja, mijn vraag.. Hoe kan ik mijn systeem nu zo aanvullen dat ik een officieel en 100% werkend (lees: supported) MCE2005 systeem heb staan? M.a.w. hoe kom ik aan de benodigde TV-Tuner kaart? En ja, ik werk voor een mega-grote OEM. En nee, zelfs zo groot dat ik niet aan een los kaartje kan komen, assemblage vindt niet in NL plaats...

Thanks.. En ik ben vast niet de enige die hier mee zit!
Jouw systeem is ok.
Als je een MS remote koopt, hoef je zelf niets in te stellen. Maar met de remotes van ati en hauppauge is het ook mogelijk.
Lees verder het topic eens goed. De hauppauge 250 en 350 werken gewoon zonder gekke dingen te moeten uithalen. Ik heb zelf ook MCE2005 van msdn geinstalleerd en een hauppauge 350 in mijn systeem (verder xp2800, 512 Mb RAM en R9700pro). Je moet alleen zorgen dat je de drivers van je 250/350 kaart installeert. Dat lijkt me toch vrij logisch. Daarna moet het werken.
Het enige lastige is de hauppauge afstandbediening aan het werk te krijgen. Maar kijk daarvoor eens naar mijn vorige post in dit topic. Als je overigens gebruik maakt van je tv-out, gebruik dan die van je ati. Die is een stuk beter. (je 9700pro heeft niet voor niets dual integrated 10-bit per channel 400 MHz DACs}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Shuriken schreef op 14 oktober 2004 @ 18:23:
[...]

• ATI eHome Wonder
• ATI eHome Wonder FM
• Nvidia NVTV

• Vbox DTA 151
• DVICO Fusion-HDTV3-T
• ATI HDTV Wonder

de normale PVR 150 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83518

Ik gebruik zelf al MCE vanaf het begin, ongeveer drie jaar geleden nu.. Ik gebruik de engelse software versie van MCE2005 waarin meer mogelijkheden zijn verwerkt zoals Movies sectie en MSN TV, MSN radio, Napster en the Green button Tv...
Ook is er in de us de mogelijkheid om HDTV te ontvangen via MCE2005! aangezien hier nog geen HDTV is, is deze mogelijkheid hier nog niet.
Ik heb zowel de eerste versie van de afstandbediening als de nieuwe mce 2005 remote.

Ik hoop echt dat mce hier ook zal doorbreken!

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 83518 schreef op 15 oktober 2004 @ 01:54:
Ik gebruik zelf al MCE vanaf het begin, ongeveer drie jaar geleden nu.. Ik gebruik de engelse software versie van MCE2005 waarin meer mogelijkheden zijn verwerkt zoals Movies sectie en MSN TV, MSN radio, Napster en the Green button Tv...
Ook is er in de us de mogelijkheid om HDTV te ontvangen via MCE2005! aangezien hier nog geen HDTV is, is deze mogelijkheid hier nog niet.
Ik heb zowel de eerste versie van de afstandbediening als de nieuwe mce 2005 remote.

Bas
Mag ik vragen waar je die nieuwe remote hebt uitgehaald?

Heb sinds gisteren nu een extra tuner erin (PVR-350 en ik had al een PVR-250) en nu wil dan ook wel HEEL graag op de bank ploffen en zappen. PVR-350 gekocht voor de extra radiofunctie, was achteraf gezien niet echt de 40 euro extra waard aangezien je maar 9 kanalen kunt vastzetten (je kunt ook geen namen geven aan de frequenties), geen RDS. Beeje jammer, maar verder werkt de PVR-350 hetzelfde als een PVR-250 dus ik ben wel blij :Y)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb ervaring met de "oude" MCE, en ben sinds kort ook in bezit van de nieuwe versie. Voordat ik 'm ga installeren op m'n HTPC wil ik zeker weten dat het gaat werken. De vorige versie liep beroerd. Ik gebruik nu gewoon windows met MPC, wilde overstappen naar FreeBSD/ Linux + FreeVO + Mplayer :9, maar audigy 2 support is beroerd :{

Ondertussen heb ik geinvesteerd in nieuwe hardware, waaronder een Pinaccle PCTV Pro. Jammer voor mij, dat die niet herkend wordt. Misschien toch maar een nieuw kaartje aanschaffen.

Wat ik me wel afvraag, is het mogelijk om de afstandsbiedining te gebruiken van de PCTV pro? Of zitten daar ook eisen aan?
MCE does not support FFDshow at all. This to me is the one thing that absolutely needs to be changed first. The ability to allow the DVD player to use FFDShow would bring a tear to my eye. I have been using other programs for a long time to gain the absolute best quality out of my DVDs. Granted DVD quality is still excellent (of curse depending on the decoder you use), but after using FFDshow it is hard to go back to anything else.
En als ik het goed begrepen heb, is bovenstaand probleem reeds opgelost?

[ Voor 8% gewijzigd door Bolk op 15-10-2004 10:02 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 14:24

Shuriken

Life is all about priorities

Anoniem: 83518 schreef op 15 oktober 2004 @ 01:54:

Bas
Ik gebruik het zelf ook al een jaar. Ik heb net MCE 2005 NL van MSDN geplukt. Maar ik gebruik opzich liever de Engels talige versie. Het maakt voor het gebruik van de EPG niet uit?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee de Epg is voor Nederland ook in de EN versie hetzelfde, Aangezien de EPG nog maar twee weken in Nederland te downloaden is denk ik dat ze nog bezig zijn met de rest van de informatie te verwerken van channels als MTV, TMF en Discov. Het lijkt mij helemaal te gek als de Movie sectie ook in Nederland komt, daarmee kan je via de EPG info ophalen van films, de dvd cover en aparte informatie over films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Beetje off topic vraag hoor, maar ik hoor iedereen over "Heb MCE 2005 van MSDN gehaald".

Wat is dat? En wie kan daar gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Grolsch-man schreef op 15 oktober 2004 @ 11:13:
Beetje off topic vraag hoor, maar ik hoor iedereen over "Heb MCE 2005 van MSDN gehaald".

Wat is dat? En wie kan daar gebruik van maken?
Bijvoorbeeld bedrijven hebben een abonnement bij Microsoft, genaamd MSDN. Zo kunnen ze altijd de laatste producten direct verkrijgen zonder te bestellen. Ik denk dat je zelf wel kan gokken wat dat geintje kost.

[ Voor 9% gewijzigd door Bolk op 15-10-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36939

Heb media center gisteravond ook geinstalleerd,

ik merkte dat deze vooral veel sneller reageerde dan de gewone xp versie,
dat media center zit echt goed in elkaar, ziet er alemaal goed uit

>:)

wel een beetje nep dat je in mc geen emoticons ziet in je messenger venster maar verder wel mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83518 schreef op 15 oktober 2004 @ 10:58:
nee de Epg is voor Nederland ook in de EN versie hetzelfde, Aangezien de EPG nog maar twee weken in Nederland te downloaden is denk ik dat ze nog bezig zijn met de rest van de informatie te verwerken van channels als MTV, TMF en Discov. Het lijkt mij helemaal te gek als de Movie sectie ook in Nederland komt, daarmee kan je via de EPG info ophalen van films, de dvd cover en aparte informatie over films
Kunnen misschien meer mensen bevestigen dat de gids bij de UK-versie het in Nederland doet? Als het even kan wil ik namelijk liever de Engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Zoals ik begrepen heb is de afstandsbediening voor MCE 2005 los te koop.

Ik heb hier een paar vraagjes over:

Moet bij een engelse versie van MCE perse een engelse afstandsbediening hebben of niet?

Werkt deze afstandsbediening ook op een andere pc waar alleen xp-home is geinstalleerd. Ik bedoel met met name de play en stop functies van media player.

Ik deze afstandsbediening nl zolang gebruiken op mijn laptop totdat ik een HTPC gebouwd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Anoniem: 113495 schreef op 15 oktober 2004 @ 11:26:
[...]

Kunnen misschien meer mensen bevestigen dat de gids bij de UK-versie het in Nederland doet? Als het even kan wil ik namelijk liever de Engelse versie.
Ja, ik kan dat bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deam99
Ja Doet ut gewoon.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

D3ton4tor schreef op 14 oktober 2004 @ 22:12:
Kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een gewone TV als je de SVHS-out van je videokaart gebruikt?

Ik vrees namelijk dat alle grapjassen in de winkel leuke plasmaschermen met DVI gebruiken.

Ik heb uiteraard niet zoveel zin in een dure bak samen te stellen, en er vervolgens achter te komen dat het er alleen acceptabel uitziet wanneer je ook een digitale TV hebt....
zo maar ff dan: :+, wat ik eigenlijk wil weten dus, is of beeldkwaliteit acceptabel is als je alleen van SVHS connectors gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
aangezien er hier al wat mensen ervaring hebben met MCE even een vraagje:

zou dit OS ook geschikt zijn voor mijn HTPC/download bak? naast het afspelen van MP3's, divx, dvd's en het opnemen van TV, gebruik ik deze PC ook voor het downloaden van vanalles en nog wat. het HTPC gedeelte zal vast perfekt werken, maar hoe zit het met het PC-gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_Blobby schreef op 15 oktober 2004 @ 11:44:
[...]

Ja, ik kan dat bevestigen.
Bedankt, man.
Trouwens een tip voor iedereen: probeer aan een nvidia 4.00.18 of 4.00.20 dvd-decoder te komen. Deze is stabieler dan WinDVD en PowerDVD die ik heb geprobeerd.

Nog een vraag: ik zie op allerlei plaatsen de remote aangeboden, alleen ik kan niet zien of dat nu de nieuwe of de oude is (winkels hebben geen plaatjes/info) Kan iemand mij vertellen waar ik de nieuwe remote kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Byte_Me schreef op 15 oktober 2004 @ 11:56:

zou dit OS ook geschikt zijn voor mijn HTPC/download bak? naast het afspelen van MP3's, divx, dvd's en het opnemen van TV, gebruik ik deze PC ook voor het downloaden van vanalles en nog wat. het HTPC gedeelte zal vast perfekt werken, maar hoe zit het met het PC-gedeelte?
Ligt echt aan de specs, heb je een tv kaart die compatibel is met MCE?
En je kan natuurlijk ook gewoon blijven dlen want als je mce afsluit krijg je gewoon xp prof (zonder het domeinbeheer gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

mymind*

A Beautiful Mind

Ik sta op het punt een windows versie te kopen en twijfel nu tussen XP Pro en XP MCE. Is MCE precies hetzelfde als Pro? maar dan met een extraatje? Of is het zo dat MCE meer met XP home overeenkomt? Want hij is wel goedkoper dan XP-Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Byte_Me schreef op 15 oktober 2004 @ 11:56:

Het is gewoon een Windows Xp installatie. Er is een appart programma dat media center heeft. Dit kun je appart opstarten of automatisch laten opstarten met windows. Als je dit programma (MC)afsluit heb je een gewone windows xp installatie

Ik heb het idee dat de MCE windows versie wel iets sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
XP Pro en XP MCE. Is MCE precies hetzelfde als Pro? maar dan met een extraatje? Of is het zo dat MCE meer met XP home overeenkomt? Want hij is wel goedkoper dan XP-Pro.
Precies tussen pro en home in, het is een uitgebreidere home versie, ook qua prijs zit mce precies tussen pro en home.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja natuurlijk is de nederlandse remote hetzelfde als de engelse zit alleen een teletext button op de nederlandse versie en ned. text onder de buttons, alle afstandbedieningen die je in nederland kan bestellen zijn de nieuwe versie, simpleweg omdat ms geen oude afstandbedieningen naar nederland heeft laten exporteren, de oude afstandbediening is nooit in nederland verkrijgbaar geweest, dus waarom nu opeens wel?

De opname kwaliteit is in MPEG2 formaat en komt bijna overeen met dvd kwaliteit al is een coax aansluiting natuurlijk nooit zo scherp als een dvd opname, je kan het niet beter maken dan dat het is, verder kan je zelf de opname kwaliteit instellen van best tot fair, voor opnames in beste kwaliteit moet je rekenen op 1GB per uur opname.

Dan heb je natuurlijk nog de ingebouwde DVD copy software van Sonic, waarmee je alles op DVD kan branden, foto's video's en tv opnames en natuurlijk muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb em ook gisteren geinstalleerd, XP MCE 2005 UK. Werkt perfect, hoewel mn tvkaart niet ondersteund wordt, dus daarvoor blijf ik fly200tv gebruiken, tot ik een andere tvkaart koop.
Ik gebruik Winlirc icm Girder om het te besturen, alleen heb ik last van een heel raar probleem.

Als ik CTRL+P naar Media center stuur, dan gaat ie op pauze, alleen dan reageert Winlirc niet meer. Druk ik dan met de muis op play, doet winlirc het wel weer.
Ik dacht eerst dat het aan de toetsencombinatie lag, maar zelfs als ik de pauze functie stuur via de Sendmessage plugin van Girder, doet winlirc nog steeds hetzelfde.
Dit heb ik bij versie 0.65 en 0.64 gemerkt. Nog geen oudere versie kunnen testen.
Iemand die toevallig hetzelfde probleem heeft?
Nu heb ik dus tijdelijk geen pauze knop ingesteld, maar ik zou em natuurlijk wel graag willen gebruiken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83518 schreef op 15 oktober 2004 @ 13:45:
ja natuurlijk is de nederlandse remote hetzelfde als de engelse zit alleen een teletext button op de nederlandse versie en ned. text onder de buttons, alle afstandbedieningen die je in nederland kan bestellen zijn de nieuwe versie, simpleweg omdat ms geen oude afstandbedieningen naar nederland heeft laten exporteren, de oude afstandbediening is nooit in nederland verkrijgbaar geweest, dus waarom nu opeens wel?

De opname kwaliteit is in MPEG2 formaat en komt bijna overeen met dvd kwaliteit al is een coax aansluiting natuurlijk nooit zo scherp als een dvd opname, je kan het niet beter maken dan dat het is, verder kan je zelf de opname kwaliteit instellen van best tot fair, voor opnames in beste kwaliteit moet je rekenen op 1GB per uur opname.

Dan heb je natuurlijk nog de ingebouwde DVD copy software van Sonic, waarmee je alles op DVD kan branden, foto's video's en tv opnames en natuurlijk muziek!
1. Ik zoek deze (http://cgi.ebay.com/ws/eB...ayType=2#ebayphotohosting) en niet deze (http://cgi.ebay.com/ws/eB...104&rd=1#ebayphotohosting).

Je kunt zien dat de nieuwe compacter is. De oude is overigens al een jaar te koop op www.windowsmediacenter.nl en nu op www.perfectsystems.nl

2. Begrijp ik nu goed dat de NL-remote WEL teletekst heeft en de UK Niet?

3. Is het echt zo dat beste kwaliteit opnemen 1gb/uur is? Bij MCE 2004 was dat 3gb/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke deze sites kende ik niet, wist niet dat mce2004 in nederland te koop was, het was indergeval nog niet klaar voor consumentenverkoop in nederland,

klopt in de beste kwaliteit is het meer dan 1GB per uur, ongeveer 2,5 GB per uur geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben nog op zoek naar een tweak waarmee je divx en avi's in helderheid en contrast kan veranderen, zodat het binnen mce vast staat die instelling!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Anoniem: 113495 schreef op 15 oktober 2004 @ 14:25:

2. Begrijp ik nu goed dat de NL-remote WEL teletekst heeft en de UK Niet?
de MCE2005 NL en UK remotes zijn precies het zelfde (op de opschrift na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D3ton4tor schreef op 15 oktober 2004 @ 11:55:
[...]

zo maar ff dan: :+, wat ik eigenlijk wil weten dus, is of beeldkwaliteit acceptabel is als je alleen van SVHS connectors gebruik maakt?
Dat zou ik dus ook graag willen weten !,.
ik heb een nvidia geforce fx5600 videokaart.
Die heeft alleen een svhs aansluiting.
Zou dat een beetje redelijk beeld opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 15:09

I

Anoniem: 124464 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:05:
[...]

Dat zou ik dus ook graag willen weten !,.
ik heb een nvidia geforce fx5600 videokaart.
Die heeft alleen een svhs aansluiting.
Zou dat een beetje redelijk beeld opleveren ?
Wat je natuurlijk doen kan is je pc aansluiten op je tv via svhs en dan een screenshot van MCE op fullscreen bekijken. Ik denk dat het wel een redelijk beeld zal zijn. Als je het zo gaat testen laat dan even weten wat je bevindingen zijn, wil het ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I schreef op 15 oktober 2004 @ 16:40:
[...]

Wat je natuurlijk doen kan is je pc aansluiten op je tv via svhs en dan een screenshot van MCE op fullscreen bekijken. Ik denk dat het wel een redelijk beeld zal zijn. Als je het zo gaat testen laat dan even weten wat je bevindingen zijn, wil het ook wel weten.
Goed idee.
Ik moet trouwens nog een kabeltje kopen, dus ik kan het niet meteen testen.
Als het gelukt is, laat ik het je weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Anoniem: 113495 schreef op 15 oktober 2004 @ 11:58:
[...]
Trouwens een tip voor iedereen: probeer aan een nvidia 4.00.18 of 4.00.20 dvd-decoder te komen. Deze is stabieler dan WinDVD en PowerDVD die ik heb geprobeerd.
Ja dat kan ik inderdaad ook bevestigen die dvd-decoder is veel stabieler dan windvd en powerdvd. Bij powerdvd bleef mce nog wel eens hangen als je snel vooruit spoelt. Je kunt het onder andere op bittorrent vinden ;)

Wat ik vooral zou willen weten welke videokaart nu het beste tv-out geeft. Waarom zijn daar nergens goeie testen over te vinden :? Ik moet namelijk mijn Matrox G400 inruilen voor een nieuwe kaart daar mce 2005 er niet mee wil samenwerken. MCE 2004 nog wel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Gaat die Nvidia dvd decoder goed icm Ati Radeon Pro 9700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Anoniem: 84159 schreef op 15 oktober 2004 @ 12:10:
[...]

Ligt echt aan de specs, heb je een tv kaart die compatibel is met MCE?
En je kan natuurlijk ook gewoon blijven dlen want als je mce afsluit krijg je gewoon xp prof (zonder het domeinbeheer gedeelte)
dus MCE is gewoon een shell of skin of hoe je het wil noemen?

en mijn kaart is wel compatibel, is een PVR350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb een Hauppauge kaart gekocht, op de tuner stond 26559
op internet gezocht en dit is een WinTV AMITY 2.
Maar waar kan ik de drivers vinden want de drivers die in dit topic staan werken niet.
Heb ik eindelijk zo'n kaart werkt het niet :'( (ik krijg een decoder fout)
Wie weet welke drivers ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kan iemand antwoord geven op de vraag of je een officiele afstandsbediening nodig hebt? Of zijn er workarounds voor andere afstandsbedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, je kan ook gebruik maken van bijvoorbeeld de Winlirc + Girder oplossing.
Dan heb je dus een seriele ontvanger, en programmeer je Girder zo, dat ie de goede toetsaanslagen doorstuurt.
Voor Girder zijn trouwens ook plugins voor de afstandsbedieningen van verschillende tv-kaarten.
Heb ik zelf ook gedaan, en werkt best goed. Ik heb alleen een probleem met de code voor "pauze" (CTRL+P, en ook APPCOMMAND_MEDIA_PAUSE) daardoor reageert winlirc ineens niet meer.
(Heb ik hier onder ook al gepost, ben nog steeds mee aan het kloten).
Ik gebruik trouwens een Philips SBC RP520:

Afbeeldingslocatie: http://www.bpt31.com/CodePhilips/SBC%20RP520.JPG

Meer dan genoeg knopjes dus, zoals je ziet :D

[ Voor 26% gewijzigd door MaximusTG op 15-10-2004 19:51 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Nu online
Borduif81 schreef op 15 oktober 2004 @ 19:34:
Ik heb een Hauppauge kaart gekocht, op de tuner stond 26559
op internet gezocht en dit is een WinTV AMITY 2.
Maar waar kan ik de drivers vinden want de drivers die in dit topic staan werken niet.
Heb ik eindelijk zo'n kaart werkt het niet :'( (ik krijg een decoder fout)
Wie weet welke drivers ik nodig heb.
Nu is er op de hauppauge site drivers te vinden voor de amity 2 kaart

http://www.hauppauge.tv/m...239%20(WHQL%20Signed).zip

Als ik deze instaleer dan geeft Windows MCE een melding dat hij geen tv kaarten kan vinden

komt dit doordat ik eerst andere drivers had of zijn dit niet de goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

Ik lees overal da MCE 2005 een home winXP is maar dan met extraatjes enzo. Maar MCE 2004 was op WinXP pro gebouwd want als ik boot komt er bij mij op:

win xp pro - mce edition

Dus is de 2004 mss beter als de 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Borduif81 schreef op 15 oktober 2004 @ 20:03:
[...]

Nu is er op de hauppauge site drivers te vinden voor de amity 2 kaart

http://www.hauppauge.tv/m...239%20(WHQL%20Signed).zip

Als ik deze instaleer dan geeft Windows MCE een melding dat hij geen tv kaarten kan vinden

komt dit doordat ik eerst andere drivers had of zijn dit niet de goede?
Dr staat nu ook deze versie: http://www.hauppauge.tv/m...Amity2%202.0.18.22277.zip
Misschien doet die het wel?
Weet misschien iemand hier waar je een Ati e-home wonder kan bestellen, in Nederland of omgeving?
Want volgens mij is dat de goedkoopste van alle ondersteunde kaarten :+ .
Om nou weer 100 euro uit te gaan geven aan een nieuwe kaart... :(

[ Voor 21% gewijzigd door MaximusTG op 15-10-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Tuurlijk zijn de MCE's gebaseerd op XP, ze gaan niet een compleet nieuw OS voor zoiets schrijven.

Wat ik van XP MCE 2005 heb begrepen is dat het onder de kap Windows XP Pro SP2 is, maar dan zonder de mogelijkheid om je aan te melden op een domein. Maar hoeveel mensen binnen de doelgroep van MS draaien nou dat nou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Nu online
MaximusTG schreef op 15 oktober 2004 @ 20:20:
[...]

Dr staat nu ook deze versie: http://www.hauppauge.tv/m...Amity2%202.0.18.22277.zip
Misschien doet die het wel?
Weet misschien iemand hier waar je een Ati e-home wonder kan bestellen, in Nederland of omgeving?
Want volgens mij is dat de goedkoopste van alle ondersteunde kaarten :+ .
Om nou weer 100 euro uit te gaan geven aan een nieuwe kaart... :(
Die driver heb ik ook al geprobeerd en werkte jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Ik draai wel een domein, maar dat ik daar echt de noodzaak van inzie voor een MCE? Niet echt, misschien als je opgenomen tv programma's op je desktop wil afspelen (zit in WM10), maar ik denk dat dat ook wel moet lukken zonder domainserver, hooguit ff een wachtwoordje invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ik zag dat iemand vroeg waar MCE te plaatsen is in de Windows XP lijn. MCE zit boven PRo en dus niet tussen home en pro in. MCE bestaat namelijk uit Windows XP Pro, Windows Movie MAker 2, Windows Media Player 10, SP2 integrated, Windows Dancer, Windows Party mode

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

pretorian_nl schreef op 15 oktober 2004 @ 20:40:
Ik zag dat iemand vroeg waar MCE te plaatsen is in de Windows XP lijn. MCE zit boven PRo en dus niet tussen home en pro in. MCE bestaat namelijk uit Windows XP Pro, Windows Movie MAker 2, Windows Media Player 10, SP2 integrated, Windows Dancer, Windows Party mode
Dat was de vorige versie, mce 2005 wordt door MS gepositioneerd *tussen* Home & Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk je hebt voor windows media center edition speciale tv kaarten nodig, niet alle tv kaarten kunnen gebruikt worden, je hebt een speciale tv kaart nodig met zogenaamde pvr functie, dit betekend dat er een aparte chip zit op de tv kaart die werkt als encoder, dit geval een MGEP2 chip, deze wordt gebruikt om onafhankelijk van windows te kunnen werken, zodat je niet al je geheugen verliest aan videobewerking, dit zal gebeuren als mce softwarematig als pvr zou zijn gebruikt.

Vandaar dat er alleen tv kaarten werken die als pvr kunnen werken en een MPEG2 encoder chip bevatten, hauppauge heeft daar de pvr 150/250/350/500 voor deze kaarten zijn het beste voor gebruik met mce en ook het meest verkrijgbaar in de winkel, en de prijs begint bij 99 euro. Avermedia heeft ook een aantal van deze tv kaarten en NVIDIA geloof ik ook. Voor alle kaarten op een rijtje en de drivers voor mce moet je op deze site zijn www.shspvr.com en dan mce aanklikken.

ANDERE TV KAARTEN WERKEN NIET!!!!

voor alle duidelijkheid _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83518 op 15-10-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en windows media center edition is gewoon windows xp pro sp2 met aparte eshell. Eigenlijk is deze eshell een veredelde internetpagina, veel is geschreven met html codes. Maar wel eentje met oog op kwaliteit, doordat ms hoge eisen stelt aan de hardware die gebruikt kan worden voor mce en speciale drivers en software is het een sollide en stabiel produkt geworden. Het is zelfs zo dat als je de juiste hardware en software hebt samen met mce deze altijd blijft werken zonder crashen ect.
Microsoft heeft dit altijd nagestreeft omdat het uiteindelijk de videorecorder moet gaan vervangen en in de huiskamer een plek zal gaan krijgen. Ik gebruik zelf mce al een hele tijd in de huiskamer, heb hem aangesloten op een 30 inch lcd scherm.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 83518 op 15-10-2004 22:14 . Reden: fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb een hauppauge PVR-PCI (alweer 2,5 jaar oud ofzo). Gaat deze ook werken? Dat kan ik nergens terugvinden...

Hier staat tekst

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.