Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) topic*

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hauppauge kaart gekocht, op de tuner stond 26559
op internet gezocht en dit is een WinTV AMITY 2.
Maar waar kan ik de drivers vinden want de drivers die in dit topic staan werken niet.
Voor de Amity2 26559 (ik heb er 2 in m'n systeem zitten) heb ik deze(die je als eerste poste) gebruikt en die werkt bij mij, anders even 'update driver' doen, die dir aanwijzen en binnen MCE even het TV-signaal opnieuw instellen

http://www.hauppauge.tv/mce/040826 Amity2 OEM 2.0.17.22239 (WHQL Signed).zip

(waarom ze van die lame spaties in hun urls gebruiken???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat die Nvidia dvd decoder goed icm Ati Radeon Pro 9700 ?
Ik heb ook de beste resultaten met de nVidia-decoder, *ook* in combinatie met ATI-kaarten :-) (imho is dat een mooie combi)

In de webcast van afgelopen dinsdag werd door MS-techneuten ook gezegd dat de nVidia-decoder bij hun het meest gebruikt is... de rest(PowerDVD/Intervideo) werkt wel, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:10:
[...]

Voor de Amity2 26559 (ik heb er 2 in m'n systeem zitten) heb ik deze(die je als eerste poste) gebruikt en die werkt bij mij, anders even 'update driver' doen, die dir aanwijzen en binnen MCE even het TV-signaal opnieuw instellen

http://www.hauppauge.tv/mce/040826 Amity2 OEM 2.0.17.22239 (WHQL Signed).zip

(waarom ze van die lame spaties in hun urls gebruiken???)
mmm, bij die driver krijg ik de melding dat hij geen tuner kan vinden,
ik heb nu een driver die wel werkt(geen foutmeldingen), de mce_1.18.021.22247_whql

alleen heb ik nu nog zwart beeld maar we komen er wel (hoop ik dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen heb ik nu nog zwart beeld maar we komen er wel
Ja, andere drivers kunnen nog wel eens de kaart laten denken dat ie NTSC is, en dat kan een zwart beeld veroorzaken. Als je overal in MCE een zwart beeld hebt, zal je MPEG2-decoder niet (goed) geinstalleerd staan. Toch zouden die eerste driver moeten werken, er is maar 1 hauppauge 26559 amity2 lijkt me (misschien een NTSC en een PAL-versie?) en hier werkt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag even naar computerland gebeld, en die vertelden dat ze windows media center versies van hauppauge tv kaarten gaat verkopen vanaf volgende week. dus met de juiste drivers. die zijn dus eigenlijk bedoeld voor inbouw in nieuwe systemen.
Ook verkopen ze nu al de nederlandse remote voor 49 euro.
ik denk trouwens dat binnekort meer computer winkels onderdelen los gaan verkopen.
Als zij het niet doen, dan doet een andere winkel het wel.
Ik ga proberen om me in te houden tot de HCC dagen begin november.
En daar ga ik hopelijk goedkoop lekker mijn onderdeeltjes halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

HCC is meestal niet echt goedkoop. Dat is mijn ervaring iig :)

Je moet het maar net treffen, zo heb ik ooit eens wat 19" zut meegenomen voor een prikkie. Nieuwe hardware is er niet echt veel goedkoper vind ik.

Ik ga zo ff MCE installeren op m'n HTPC, en als het goed werkt morgen maar even een retourtje Alternate doen voor de 250 van Hauppauge. Heb nu een PCTV pro, iemand misschien suggesties voor een betere kaart dan de hauppauge voor ong 130 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 16-10-2004 14:19 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 15:26
Ik probeer al een hele dag dvd's af te spelen op m'n media center.
Het is me eindelijk gelukt met Nvdvd, als ik een prefered codec pack pak van de microsoft site tool.

Dit is me wel gelukt, maar nu krijg ik het niet aan de gang om media center het geluid via spdif door te sturen.

Zonder de patch van nvdvd kan ik wel instellen dat hij naar spdif moet, maar nadat ik de patch heb geinstaleert voor nvdvd dan werkt dat config panneltje weer niet :(

Iemand een oplossing? wordt er een beetje..... van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
Met welke videokaarten werkt mce,
Ik probeer van nvidia de mce driver te downloaden maar bij het instaleren geeft hij een foutmelding (klasse is niet geregistreerd. (dit is een mx440

Ik had al begrepen dat een G400 niet werkt

heb ook nog een ti4200

met welke van deze kaarten zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borduif81 schreef op 16 oktober 2004 @ 01:47:
Met welke videokaarten werkt mce,
Ik probeer van nvidia de mce driver te downloaden maar bij het instaleren geeft hij een foutmelding (klasse is niet geregistreerd. (dit is een mx440

Ik had al begrepen dat een G400 niet werkt

heb ook nog een ti4200

met welke van deze kaarten zou het moeten werken?
Die vraag is ongeveer al 15x beantwoord in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hem nu aan het instaleren, maar ik zie toch overal Windows XP professional staan hoor bij de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:17:
[...]

Die vraag is ongeveer al 15x beantwoord in dit topic....
Ik bedoel een normale videokaart, niet de tv kaart.
Ik heb de MCE150 en deze werkt wel in windows.
In mce loopt hij bij live tv vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:26
Ik draai mce 2004 sp2 maar heb zwart beeld als ik live tv aanklik. wat kan dat wezen, verkeerde mpeg2codec, ntsc? ik heb alls al geprobeerd en kan op internet ook niet vinden om handmatig te tunen. (ati aiw 9000pro met hacked drivers)

zou dit met 2k5 wel kunnen?

[ Voor 16% gewijzigd door kleefding op 16-10-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
kleefding schreef op 16 oktober 2004 @ 11:29:
Ik draai mce 2004 sp2 maar heb zwart beeld als ik live tv aanklik. wat kan dat wezen, verkeerde mpeg2codec, ntsc? ik heb alls al geprobeerd en kan op internet ook niet vinden om handmatig te tunen. (ati aiw 9000pro met hacked drivers)

Zwart beeld wijst meestal op een verkeerde tv systeem instelling NTSC i.p.v. PAL kijk eens bij je videokaart instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleefding schreef op 16 oktober 2004 @ 11:29:

welke versie heb je msdn? 5in1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
heb ik ook, maar ben nu met een andere aan het testen ( unattended versie), heb de landinstellingen al op duitsland gezet en de guide gedownload, maar mceguider blijft zeggen dat ik geen guide heb? De beelscherminstelling is ondertussen al op pal gezet en mce opnieuw geinstalleerd.

Hoe krijg ik mce2004 op pal ipv ntsc zonder m opnieuw te installeren?

[ Voor 36% gewijzigd door kleefding op 16-10-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de mce 2004 versie (5in1) Als je deze hebt kan ik een paar dingen zeggen"

1) je zult per sé opnieuwe moeten installeren en duitsland moeten kiezen als locatie
2) hierna kun je de gids en tv werkende krijgen adhv instructies op http://mceguider.oabsoftware.nl
3) Bij de 5in1 (of welke andere niet zo officiele versie dan ook) geen sp2 installeren. dat gaat fout na 30 dagen.

Beter is dan ook gelijk mce 2005 te kopen, wordt op zat plaatsen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
ik zal de 5 in 1 eens proberen, bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
Als ik nu Live TV aanzet hoor ik wel het geluid (het hapert wel)
maar geen beeld
Wie weet wat er aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 12:44
Wie kan mij helpen, ik ben ook al paar dagen bezig om dvd's af te spelen, maar het is me tot dusver nog niet gelukt. Wat het is, ik weet het niet. Heeft iemand misschien een tip of idee. Heb al verschillende proggies geprobeerd. Waaronder Power dvd, windvd (trial), Nvdvd (trial) maar niks werkt, wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

richard_1st schreef op 16 oktober 2004 @ 17:32:
Wie kan mij helpen, ik ben ook al paar dagen bezig om dvd's af te spelen, maar het is me tot dusver nog niet gelukt. Wat het is, ik weet het niet. Heeft iemand misschien een tip of idee. Heb al verschillende proggies geprobeerd. Waaronder Power dvd, windvd (trial), Nvdvd (trial) maar niks werkt, wie helpt?
NVDVD 4.0 ;) . Deze werkt bij mij prima in MCE 2005 en WMP 10, ook SPDIF naar losse receiver. Echter moet ik wel opmerken dat een enkele DVD blijft hangen in MCE. Switchen naar WMP 10 is dan de oplossing. Let erop dat je fatsoenlijk je videokaart installeerd met recente drivers. Bijv de standaard ingebouwde ATI drivers geven geen beeld (overlay probleem) in MCE bij dvd's en tv.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Borduif81 schreef op 16 oktober 2004 @ 17:23:
Als ik nu Live TV aanzet hoor ik wel het geluid (het hapert wel)
maar geen beeld
Wie weet wat er aan de hand is
Ik denk toch dat je de verkeerde drivers hebt aangezien de door ons aangewezen drivers specifiek voor PVR-250 en 350 zijn. De PVR-350 die ik eergisteren heb gekocht had al MCE 2005 drivers erbij zitten. Dus jij hebt waarschijnlijk ook wel een cd erbij gekregen. Probeer anders de kaart eens gewoon met alle hauppage software aan de gang te krijgen. Als dat werkt vervolgens MCE proberen. MCE is namelijk net wat gevoeliger voor verkeerde combinaties in drivers.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hey ff wat vraagjes, ik het hele topic doorgelezen maar ik ben de antwoorden niet tegen gekomen (of ik ben scheel ...maar goed, even aannemen dat dat niet zo is 8)7 )

Ik wil gewoon filmpjes (divx&dvd) kunnen kijken + muziek luisteren en foto's bekijken.

Het is dus een soort van XP tussen home en prof in. Ik heb een oude Gforce 4 mx 440 (32 mb) en daar zijn geen MCE drivers voor. Kan ik dan ook de gewone XP drivers installeren, aangezien ik alleen beeld wil en niks wil opnemen van tv oid.

Ik vraag mij überhaupt af of die specs niet veel lager voor mij zijn, die specs gaan er denk ik van uit dat je tv opneemt e.d , wat ik dus niet wil doen.

Moederbord MSi k7t266 pro 1.0
Processor(s) Thunderbird 1 gig
Geheugen 256 mb ddr 400
Hard Disk(s) 6.4 gig & een 8 gig
Videokaart(en) Gforce 4 mx440, 32 mb
CD/DVD-Drive(s) Nieuwe, benq oid dvd drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele wijsheden van mijn zijde, gesproken uit ervaring met MCE 2004:

1) www.shspvr.com -> onder MCE staan voor pvr-250/350 bezitters drivers (ook whql) en instructies om deze kaarten en vele andere onder MCE werkend te krijgen.

2) www.thegreenbutton.com www.shspvr.com/forum http://www.hauppauge.tv/hcwforum/ www.xpmce.com en nu ook www.xpmce.nl zijn allemaal nuttige fora met veel info.

3) MCE (natuurlijk kan ik het niet zeker zeggen van 2005) werkt net als mediaplayer met codecs. als je divx of ffdshow installeert kun je gewoon films bekijken.

4) gebruik alsjebieft een Nvidia decoder (4.00.20 bijv.)

5) Windows heeft wel eens moeite om dvd-decovers te vinden (of te bepalen welke te gebruiken) Daarom heeft MS nu nieuwe tool gemaakt, waarmee je een bepaalde decoder dominant kunt maken. Zoek in google naar DECCHECKSetup.EXE

6) 64-mb videokaarten zijn minimum voor mce 2004 en 128-mb voor 2005 (ergens gelezen, weet niet meer waar)

7) op onder 2 genoemde fora staat vaak een soort "DIY" MCE-rubriek met thuisgebouwde machines. Mensen die zich afvragen of hun systeem MCE aankan kunnen hier kijken naar wat voor specs mensen zoal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Waypoint schreef op 16 oktober 2004 @ 19:01:
Hey ff wat vraagjes, ik het hele topic doorgelezen maar ik ben de antwoorden niet tegen gekomen (of ik ben scheel ...maar goed, even aannemen dat dat niet zo is 8)7 )

Ik wil gewoon filmpjes (divx&dvd) kunnen kijken + muziek luisteren en foto's bekijken.

Het is dus een soort van XP tussen home en prof in. Ik heb een oude Gforce 4 mx 440 (32 mb) en daar zijn geen MCE drivers voor. Kan ik dan ook de gewone XP drivers installeren, aangezien ik alleen beeld wil en niks wil opnemen van tv oid.

Ik vraag mij überhaupt af of die specs niet veel lager voor mij zijn, die specs gaan er denk ik van uit dat je tv opneemt e.d , wat ik dus niet wil doen.

Moederbord MSi k7t266 pro 1.0
Processor(s) Thunderbird 1 gig
Geheugen 256 mb ddr 400
Hard Disk(s) 6.4 gig & een 8 gig
Videokaart(en) Gforce 4 mx440, 32 mb
CD/DVD-Drive(s) Nieuwe, benq oid dvd drive
Zoals je hierboven kan lezen, is 128 MB videokaart minimum voor MCE2005. Ik heb zelf een ATI radeon 9200 SE. Die was maar iets van 50 euro, en heeft wel drivers ervoor, verder denk ik dat als je je systeem alleen wil gebruiken voor MP3, Divx, dvd, dat dat waarschijnlijk wel zal gaan.
Maar zorg wel voor een ondersteunde kaart, want anders krijg je steeds de foutmelding "deze videokaart wordt niet ondersteund" voordat ie opstart. En dan doet ie het wel, maar zonder alle mooie animaties en fading effecten die juist voor dat gelikte effect zorgen.

Edit: Kijk maar eens naar deze kaart:
pricewatch: ATi Radeon 9200 SE 128MB (AGP, DVI) die wordt dus zeker ondersteund door Media Center en is maar 50 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door MaximusTG op 16-10-2004 19:52 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff bij de lokale mycom wat met een MediaCenter lopen kutten vandaag, maar wat mij opviel was dat de tv kwaliteit me best wel flink tegenviel.

1) Het switchen tussen zenders duurt een paar seconden, het effect wat je met goedkope breedbeeld tv's ook hebt.
2) Het beeld was niet vloeiend, het kwam redelijk dicht in de buurt, maar het was niet vloeiend, ik heb wielrennen en tennissen gekeken via de MCE en daarbij is heel duidelijk te zien dat het gedigitaliseerd wordt, soms staat het beeld even stil.

Het is niet zo dat tv kijken echt een ramp is, dat is niet zo, je kunt er heel behoorlijk tv op kijken, maar zo'n zeikerd als ik ga geen 1000 euro uitgeven voor een systeem waarbij de bewegingen soms niet helemaal vloeiend zijn.

Overigens de interface was wel heel geil, hetzelfde geldt voor de pan/tilt diashow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 20:46:
Ik heb ff bij de lokale mycom wat met een MediaCenter lopen kutten vandaag, maar wat mij opviel was dat de tv kwaliteit me best wel flink tegenviel.

1) Het switchen tussen zenders duurt een paar seconden, het effect wat je met goedkope breedbeeld tv's ook hebt.
2) Het beeld was niet vloeiend, het kwam redelijk dicht in de buurt, maar het was niet vloeiend, ik heb wielrennen en tennissen gekeken via de MCE en daarbij is heel duidelijk te zien dat het gedigitaliseerd wordt, soms staat het beeld even stil.

Het is niet zo dat tv kijken echt een ramp is, dat is niet zo, je kunt er heel behoorlijk tv op kijken, maar zo'n zeikerd als ik ga geen 1000 euro uitgeven voor een systeem waarbij de bewegingen soms niet helemaal vloeiend zijn.

Overigens de interface was wel heel geil, hetzelfde geldt voor de pan/tilt diashow.
Ja he :9 ?

Maar die problemen die je omschrijft, zou dat niet aan de gebruikte TVkaart kunnen liggen?
Ik gebruik zelf een nietondersteunde tvkaart, icm Fly 2000 TV, en daarbij gaat het zappen echt instantaan, en het beeld is niet van een gewone tv te onderscheiden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat voor videokaart, maar ik denk dat ze tijdens zo'n demonstratie gewoon het beste gebruiken wat er te krijgen is.... Ik zou het systeem dat ik vandaag gezien heb niet kopen omdat ik gewoon zeker weet dat ik me er aan ga irriteren na 2 weken. Het was het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in MyCom Utrecht ook gespeeld met MCE 2005. De live-TV deed het daar niet eens. De reden waarom zoveel van ons (tweaken is een levensovertuiging) zelf MCE-machines bouwen is dat de verkochte gewoon niet goed genoeg zijn:

- als je zelf bouwt pak je eigenlijk alleen hauppauge PVR-kaarten. Andere merken hardware-kaarten zijn hier volgens mij inferieur aan.
- je neemt ook geen minimum-videokaart maar iets mid range-achtigs zoals een ati 9600 ofzo (lager kan ook wel werken). Aangezien MCE niet met overlay maar met VMR rendert (net als games) kan dit toch van belang zijn.
- ik weet van een mycom-folder dat die eerste 20 MCE-machines asus s-presso barebones zijn met onboard VGA. Misschien gebruiken ze die om kosten te drukken. Ze gebruiken in ieder geval de audio omdat de ene pci-kaart die erin past de tv-tuner is.

wat ik eigenlijk wil duidelijk maken: Je kunt zelf iets veel beters bouwen dan verkocht. wordt. Mijn eerste MCE-machine was een amd2000 + ati7500 + pvr350. Ik kon hierbij al geen verschil zien met normale TV. Die mycom-machine is gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1)Het switchen van zenders met een Media Center gaat iets trager dan met een normale TV, maar ik zap veel minder en druk op de guide-toets, dan zie ik welke programma's er op dat moment te zien zijn en maak ik op die manier een keuze :)

2)Dan hebben ze 'm niet goed getest, waarschijnlijk hadden ze opnamekwaliteit nog op 'best' staan en op mijn eigen XP2800+ met 2 Hauppauge-kaarten zorgt dat ook voor stuiteringen. (De opnamekwaliteit is ook van invloed op de kwaliteit van live-TV, dit heb ik geverifieerd bij MS). Zelf draai ik met de setting 'goed' en ik ben de stuiteringen kwijt (je kan het ook goed zien bij tickertapes of aftitelingen die van rechts naar links gaan), alles loopt nu soepel (en ik zie geen verschil in de kwaliteit). Daarnaast zul je met bijv. lipsync-problemen e.d. alles na moeten lopen , heb ik videokaartdrivers die ook goedgekeurd zijn voor MCE? MPEG2-decoder(nVDVD bijv.) goed geinstalleerd, en er zijn ook al updates voor MCE2005 :)

3) ik werk niet bij MyCom (integendeel) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet van een mycom-folder dat die eerste 20 MCE-machines asus s-presso barebones zijn met onboard VGA. Misschien gebruiken ze die om kosten te drukken. Ze gebruiken in ieder geval de audio omdat de ene pci-kaart die erin past de tv-tuner is.
Nee het was gewoon een Mycom 600 miditower, dus geen barebone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 21:41:
[...]

Nee het was gewoon een Mycom 600 miditower, dus geen barebone
Dan had ik het verkeerd begrepen. In hun herfstfolder stond iets van het verloten van 20 MCE-barebones. Ik nam aan dat die ook in de filialen stonden.

Waar ik ook net aan moest denken: Ikzelf heb altijd voor MCE-opname een apparte schijf gebruikt (Samsung 160gb 8mb sata).
Aangezien MCE zelfs tijdens tv-kijken stiekem opneemt en afspeelt (er zit 7 seconden verschil tussen uitzending en MCE -> Als buffer en om ook tijdens live-tv terug te kunnen skippen) kan het feit dat voor alles (OS Docs & MCE) maar 1 schijf wordt gebruikt invloed hebben op kwaliteit van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 21:24:
Ik kon hierbij al geen verschil zien met normale TV. Die mycom-machine is gewoon bagger.
Dat komt door de supergoeie TV-out van de PVR350. Opzich maakt de rest van de hardware niet zoveel uit. Zolang het maar stil en stabiel is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 16 oktober 2004 @ 21:58:
[...]

Dat komt door de supergoeie TV-out van de PVR350. Opzich maakt de rest van de hardware niet zoveel uit. Zolang het maar stil en stabiel is.
Helemaal Fout. Ik heb de 350 alleen om de radio genomen. MCE 2004/2005 ondersteunen de tv-out van de 350 niet eens. Ik heb gewoon de tv-out van een ati7500 geprobeerd (was perfect) Wat betreft de mycom-machine: ik bedoel meer bagger geconfigureerd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

ff een vraagje tussendoor:

Als je een nederlandse mce koopt en je neemt de pc mee naar het buitenland, kun je m dan ook zo instellen dat je die kanalen kunt opnemen en timeshiften (met zo'n mce laptop (toshiba qosmio) lijkt me dat wel handig op vakantie).

Met andere woorden: kun je een nederlandse windows mce ook in een ander land gebruiken, door de postcode van dat gebied in te vullen? Moet je natuurlijk wel het juiste type tuner hebben, he ;) )

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 22:04:
Helemaal Fout. Ik heb de 350 alleen om de radio genomen. MCE 2004/2005 ondersteunen de tv-out van de 350 niet eens. Ik heb gewoon de tv-out van een ati7500 geprobeerd (was perfect)
Lekker dan, dan boeit MCE me echt niet :{

Ik blijf lekker met GB-PVR (Windows) en MythTV (Linux) draaien :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 16 oktober 2004 @ 22:08:
[...]

Lekker dan, dan boeit MCE me echt niet :{

Ik blijf lekker met GB-PVR (Windows) en MythTV (Linux) draaien :)
(ik wou dit eigenlijk niet doen maar vooruit dan):

1) ik heb geen ervaring met Linux maar wat betreft windows PVR-programma's heb ik ze allemaal geprobeerd. Elke keer kwam het neer op klooien met XMLTV om een EPG te krijgen. Dan liever MCE: die stelt zich in via postcode, heeft genres en "denkt" zelf (in de zin van: neem alle star trek op; neem herhalingen op etc)

2) voor mensen die geen dedicated-HTPC hebben (dwz niet alleen voor MCE). MCE-opname is zeer stabiel, draait op achtergrond en is bij mij nog nooit misgegaan. Ook haalt MCE windows uit standby en zelfs uit Hibernate. Dit ging bij andere programma's weleens fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff wat practische vraagjes:

1) Als je de tv video de s-video output aansluit, herkent hij dat geval als 2e monitor, waardoor je op je 1e monitor gewoon in XP kunt werken en op je tv een dvdtje kunt kijken tegelijkertijd?

2) Heeft iemand dat caller ID gebeuren als geprobeerd? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan, dan boeit MCE me echt niet

Ik blijf lekker met GB-PVR (Windows) en MythTV (Linux) draaien
Tuurlijk, dat is je goed recht, het feit dat de TV-out van de PVR350 niet is ondersteund is omdat dat een TV-out is die aan een MPEG-decoder zit gekoppeld en in MCE wordt *alles* in Direct3D geladen (waarvoor je dus minimaal een 128MB 3D-kaart nodig hebt, voor het real-time renderen van de interface). Ik heb zowel MyHTPC als MythTV als MCE onder de loep gehad en ik blijf bij MCE (alhoewel dat echt niet m'n voorkeur had vantevoren)

Groot voordeel van MCE is wel dat je qua TV-gids dus helemaal niks hoeft te doen (handmatig XML-files importeren o.i.d.)
1) Als je de tv video de s-video output aansluit, herkent hij dat geval als 2e monitor, waardoor je op je 1e monitor gewoon in XP kunt werken en op je tv een dvdtje kunt kijken tegelijkertijd?
Dit kan niet als je in de 'MCE-schil' zit, evt. wel als je een extended desktop gebruikt en Mediaplayer 10 op het tweede beeldscherm zet (veel van de functionaliteit en dezelfde mediabibliotheek vind je terug in MP10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He MCE 2005-ers,

Ik heb een probleem en misschien kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb alles gedaan wat freezer777 heeft gedaan ergens in pagina 5, maar krijg nog steeds een decoder error.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik dit krijg en hoe ik dit kan oplossen:

Computer gegevens:
TV Kaart: Hauppauge PVR 250
Video Kaart: Aopen Aeolus FX5500 - 128 mb
P3-866, 512 mb intern geheugen

In TV2000 krijg ik wel televisie beeld. Verder werkt Media Center 2005 als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 23:04:
het feit dat de TV-out van de PVR350 niet is ondersteund is omdat dat een TV-out is die aan een MPEG-decoder zit gekoppeld
Jaja, ik ken het hele verhaal. Maar er is inmiddels veel software die de PVR350 uitgang wel ondersteunt, dus het blijft jammer. Er kan geen videokaart uitgang tippen aan de PVR350 uitgang, hoewel de Matrox 550 kaarten dicht in de buurt schijnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 23:08:
He MCE 2005-ers,

Ik heb een probleem en misschien kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb alles gedaan wat freezer777 heeft gedaan ergens in pagina 5, maar krijg nog steeds een decoder error.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik dit krijg en hoe ik dit kan oplossen:

Computer gegevens:

In TV2000 krijg ik wel televisie beeld. Verder werkt Media Center 2005 als een trein.
Ik had hetzelfde probleem, WinDVD 6 deed hier niet 'The trick' , maar nvdvd wel, nadat ik deze had geinstalleerd werkte het opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, dit is het inderdaad. Het werkt bij mij nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje kan je de MEDION TV-Tuner 7134 MK2/3 ook gebruiken voor Windows media center 2005?

er zit ook nog een MEDION (7134) WDM Video Capture in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:27:
ik heb een vraagje kan je de MEDION TV-Tuner 7134 MK2/3 ook gebruiken voor Windows media center 2005?

er zit ook nog een MEDION (7134) WDM Video Capture in.
Nee dat kan niet, als je dit topic doorleest zie je een lijstje staan met ondersteunde kaarten, en de medion hoort daar niet bij.
Je moet namelijk een kaart hebben met hardware Mpeg2 encoder.
Ik heb toevallig dezelfde kaart, en ik wou MCE eigenlijk vooral voor muziek en films. Ik ga gewoon Fly 2000 TV er naast blijven gebruiken, op zo'n manier dat je bijna niet merkt dat het een extern programma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey kan niemand mij helpen met een tweak voor divx, voor het instellen van de helderheid en scherpte van divx films??? Ik vind namelijk dat mce met de normale instellingen te helder is, tv kan ik wel de helderheid, contrast en scherpte mee instellen dankzij de volgende tweak:http://www.thegreenbutton.com/downloads.aspx

als iemand zoiets heeft voor divx laat het ff weten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Welke codec gebruik je daarvoor? Installeer ffdshow-alpha, en je kan een heleboel instellingen makkelijk veranderen. (via je start menu > alle programma's > ffdshow > configuration)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die een Hauppage PVR-kaart en/of een ATI Videokaart hebben helpt het volgende willicht tegen kleurverstoringen in MCE:

1) Zoek naar het programma mcedisplayproperties voor hauppauge-kaarten op www.thegreenbutton.com en stel in Brightness: 127 Contrast: 72 Sharpness: 127
Start PC opnieuw op.

2) Gebruik de nieuwste Catalyst en ga naar Control Panel -> Color -> Full Screen en stel gamma in op 0.80

3) Voor scherpte kan het volgende helpen: Onder Display -> TV -> Advanced Flicker Removal helemaal laag zetten. Composite sharpness op maximum en S-Video Sharpness op more.

Divx en TV zien er bij mij nu heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
Hoe kom ik van de melding af dat de videokaart niet compatibel is.
Fotos en mp3 afspelen gaat nl best lekker.

Ps de afstandsbediening is leverbaar bij http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ik wil het eigenlijk ook installeren. Een paar dingen vraag ik me nog af.

- De TV staat bij mij in een andere kamer, daarom wil ik het ook gaan gebruiken: dan kan ik met een mooie interface toch muziek/divx draaien. Hoe zal de beeldkwaliteit zijn met een (goedkoop) draadloos a/v setje? De screenshots die je ziet zijn mooi, maar ik vraag me af of het er niet een beetje cheap uit gaat zien als het beeld slecht is.

- Ik heb een ATI Radeon 9800SE AIW. Via de omega drivers gebruik ik de softmod om er een 9800pro AIW van te maken. In hoeverre is deze kaart te gebruiken in MCE2005: drivers kun je blijkbaar kopen, maar kan ik dan wel als 9800pro draaien? Kort gezegd: hoe makkelijk is het gebruik van een ATI 9800 AIW kaart voor MCE.

- Stel dat ik nu alvast MCE2005 installeer op mijn systeem, maar pas later tijd heb om het een en ander aan te passen op multimedia gebied. Kan ik dan tot dat moment gewoon met reguliere (lees: omega drivers) het systeem draaien zonder irritante foutmeldingen?

Hopelijk kunnen jullie deze vragen beantwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
StanTheMan schreef op 17 oktober 2004 @ 14:43:

- De TV staat bij mij in een andere kamer, daarom wil ik het ook gaan gebruiken: dan kan ik met een mooie interface toch muziek/divx draaien. Hoe zal de beeldkwaliteit zijn met een (goedkoop) draadloos a/v setje? De screenshots die je ziet zijn mooi, maar ik vraag me af of het er niet een beetje cheap uit gaat zien als het beeld slecht is.

Dat ligt aan de kwaliteit van je TV-out, de kwaliteit van het a/v setje, de afstand, storende factoren, oftewel niet te zeggen.

- Ik heb een ATI Radeon 9800SE AIW. Via de omega drivers gebruik ik de softmod om er een 9800pro AIW van te maken. In hoeverre is deze kaart te gebruiken in MCE2005: drivers kun je blijkbaar kopen, maar kan ik dan wel als 9800pro draaien? Kort gezegd: hoe makkelijk is het gebruik van een ATI 9800 AIW kaart voor MCE.

Je moet speciale MCE drivers installeren om de AIW kaarten te kunnen gebruiken, denk niet dat daar een softmod inzet, dus misschien kan het wel als er een omega versie uitkomt van de MCE drivers

- Stel dat ik nu alvast MCE2005 installeer op mijn systeem, maar pas later tijd heb om het een en ander aan te passen op multimedia gebied. Kan ik dan tot dat moment gewoon met reguliere (lees: omega drivers) het systeem draaien zonder irritante foutmeldingen?

Waarschijnlijk niet nee, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Hopelijk kunnen jullie deze vragen beantwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Ik zit nog steeds met m'n probleem dat ik GEEN dvd's kan afspelen..en das best wel raar omdat WINDVD een RODE gloed over m'n beeld geeft, terwijl dat ik windows wel oke is.

Dan nvDVD werkt niet orgineel, maar daar zit een config panneltje bij waar je je geluid op SPDIF kan zetten.
Ik zet die update erop, krijg ik EINDELIJK VLOEIEND beeld in MCE, maar dan is dat config panneltje weer nergens meer te vinden.WMP geeft een fout, en kan dus mn geluid weer niet goed.

EN zo is het elke keer weer iets.
Iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of die tv gids ook in belgie werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

In MCE ben je zelf verantwoordelijk voor je codecs toch? Want het is heel leuk en aardig dat ik 5.1 geluid instel, maar dat wil dan nog niet per sé zeggen dat ik AC3/ DTS geluid heb bij m'n DVD's. Correct me if I'm wrong.

Al met al moet je toch best wel wat dingen fixen wil je het goed aan de gang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 21:29

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb een via epia nehemiah (1ghz) met een haupage pvr250 en 512mb

Ik gebruik die 22247 drivers. maar heb toch het volgende probleem. Ik kan opnemen via de scheduler, en in windows met windows media player die opnamen ook weer afspelen. Echter kan ik ze niet in de mce app zelf bekijken. Ook live tv werkt niet. ik krijg geen foutmelding maar het laadt dingetje blijft gewoon eeuwig in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een via epia nehemiah (1ghz) met een haupage pvr250 en 512mb

Ik gebruik die 22247 drivers. maar heb toch het volgende probleem. Ik kan opnemen via de scheduler, en in windows met windows media player die opnamen ook weer afspelen. Echter kan ik ze niet in de mce app zelf bekijken. Ook live tv werkt niet. ik krijg geen foutmelding maar het laadt dingetje blijft gewoon eeuwig in beeld.
De minimumspecs zijn 1.6GHz voor MCE met een hardware-encoder, nou die laatste heb je, maar een Via Epia 1GHz(hoe mooi ook) zal qua processing power denk ik tekort schieten. Ik zou niet verwachten dat ie dan niks laat zien, maar toch? Welke videokaart gebruik je btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag zo'n media center 2005 systeem bouwen.
Nu heb ik men computer aangesloten op men tv. (9600se - svideo). Het beeld is uitzonderlijk goed. Maar ik krijg hem maar niet in breedbeeldformaat.

Na wat gegoogled te hebben ben ik teweten gekomen dat ATI naar het schijnt geen breedbeeld kan weergeven via zen tv-out. Is dit zo? (maar nVidia dan weer wel)

Ik heb al een .inf-file gemaakt voor men tv, zodat ik de juiste resolutie heb(1024*576). Ik zie dan ook dat men tv op die resolutie staat, maar ik zie de desktop niet helemaal. (Mis een stuk rechts)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

De minimumspecs zijn 1.6GHz voor MCE met een hardware-encoder, nou die laatste heb je, maar een Via Epia 1GHz(hoe mooi ook) zal qua processing power denk ik tekort schieten. Ik zou niet verwachten dat ie dan niks laat zien, maar toch? Welke videokaart gebruik je btw?
ik gebruik de onboardkaart. Nu snap ik dat dat niet aan de specs voldoet maar dat hij dan ook niets laat zien...
Als het niet kan betekent het namenlijk dat ik over moet stappen op een heel ander programma omdat ik juist die via epiah heb gekozen vanwege zijn grootte en energieverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Wat misschien leuk is voor geintresseerden, ik ben bezig met een plugin voor MCE 2005 om een LCD te kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld om DVD Titel te weergeven, track, radio frequentie, mail checker enz. Ik vond het zelf leuk om vanuit woonkamer heleboel info te kunnen lezen uit mijn media center box. Schermen bijvoorbeeld 4x20 en 4x40 parallel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shift schreef op 17 oktober 2004 @ 22:12:
Wat misschien leuk is voor geintresseerden, ik ben bezig met een plugin voor MCE 2005 om een LCD te kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld om DVD Titel te weergeven, track, radio frequentie, mail checker enz. Ik vond het zelf leuk om vanuit woonkamer heleboel info te kunnen lezen uit mijn media center box. Schermen bijvoorbeeld 4x20 en 4x40 parallel.
Als ik me niet vergis had Gateway dat op zijn vorige MCE ook, scheen echt een top product te zijn, maar is jammer genoeg niet meer leverbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 17:12:
Ik zou ook graag zo'n media center 2005 systeem bouwen.
Nu heb ik men computer aangesloten op men tv. (9600se - svideo). Het beeld is uitzonderlijk goed. Maar ik krijg hem maar niet in breedbeeldformaat.

Na wat gegoogled te hebben ben ik teweten gekomen dat ATI naar het schijnt geen breedbeeld kan weergeven via zen tv-out. Is dit zo? (maar nVidia dan weer wel)

Ik heb al een .inf-file gemaakt voor men tv, zodat ik de juiste resolutie heb(1024*576). Ik zie dan ook dat men tv op die resolutie staat, maar ik zie de desktop niet helemaal. (Mis een stuk rechts)
Onzin, ati kan dat wel:
eigenschappen voor beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd -> overlapping -> opties voor cinema-modus. En als je dan nog te weinig mogelijkheden hebt, moet je tvtool installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pslager schreef op 16 oktober 2004 @ 23:08:
He MCE 2005-ers,

Computer gegevens:

Ik had hetzelfde probleem, WinDVD 6 deed hier niet 'The trick' , maar nvdvd wel, nadat ik deze had geinstalleerd werkte het opeens wel.

nou, ik heb precies het zelfde probleem ! ik word er bijna gek van,. ik zit al 2 dagen alle berichten 10x door te lezen, maar nog steeds geen oplossing !

Ik heb dus ook nvdvd geinstalleerd maar die werkt niet.
en die verhelpt ook mijn probleem niet.
Ik kan dus geen tv kijken.
Ik heb wel de goede driver voor mijn pvr250, maar in mce blijft hij zeggen dat mijn VIDEODECODER niet werkt.

Wie helpt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check eens met DECCHECKSetup.EXE of je decoder wel als preferred is ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik deze remote (nieuwe versie in het engels) los kan kopen?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/2005remote.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:17:
check eens met DECCHECKSetup.EXE of je decoder wel als preferred is ingesteld
Ik zie daar verschillende, en heb ze allemaal geprobeerd, maar werkt niet.
heb je enig idee welke daar zou moeten staan ?
en welke ik dus moet selecteren als preferred ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:33:
[...]

Ik zie daar verschillende, en heb ze allemaal geprobeerd, maar werkt niet.
heb je enig idee welke daar zou moeten staan ?
en welke ik dus moet selecteren als preferred ?
ja, die van nividia.
Doen mpeg-2 bestanden het in windows mediaplayer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:39:
[...]

ja, die van nividia.
Doen mpeg-2 bestanden het in windows mediaplayer wel?
Dat weet ik eigenlijk niet.
ik heb geen mpeg2 bestandje op mijn computer staan.

Ik begrijp ook niet waarom NVDVD niet werkt op mijn computer !

Heb jij enig idee waar het aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DVD = MPEG 2 :). Misschien ff een DVDtje proberen?

[ Voor 55% gewijzigd door Bolk op 18-10-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 18 oktober 2004 @ 00:21:
DVD = MPEG 2 :). Misschien ff een DVDtje proberen?
ahh ok,. sorry,.
ja dat werkt wel !
gek he ?!
ik kan nu gewoon in mce een dvd afspelen, maar tv kijken lukt niet.
dan zegt hij weer dat de videodecoder niet werkt of geinstalleerd is.
wat kan dit nou toch zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Is bij jullie de thegreenbutton.com ook zo traag? Of ligt dat aan mij?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:27:

[afbeelding]
Ik zag hier een winkel die ze aanbod voor € 39,-

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Iemand weet hoe die OGG support en of APE(monkey's audio) krijgt in MCE?
Heb namelijk veel multichannel mp4's, ogg's en APE's staan die ik wel wil afspelen in mn mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwinrom schreef op 18 oktober 2004 @ 01:07:
[...]

Ik zag hier een winkel die ze aanbod voor € 39,-
Ja maar dat is de UT Twente door en VOOR Studenten van daar, dus niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Even mijn probleem wat duidelijker hierneer zetten want ik kom er echt niet uit.
System specs:
via nehemiah 1ghz (vergelijkbaar met p3-700)
512mb pc2100
onboard video met aperture size van 128mb
pvr250

Ik kan dingen opnemen, en in windows ook weer afspelen met mediaplayer. Als ik dat echter probeer in media center zelf dan komt dat wacht icoontje, komt er na een tijdje wel geluid van de opname, en een hele tijd later een decoder fout.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd (ook de 22247) maar ik kom er gewoon niet uit.
live tv werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quarin schreef op 18 oktober 2004 @ 02:11:
Even mijn probleem wat duidelijker hierneer zetten want ik kom er echt niet uit.
System specs:
via nehemiah 1ghz (vergelijkbaar met p3-700)
512mb pc2100
onboard video met aperture size van 128mb
pvr250

Ik kan dingen opnemen, en in windows ook weer afspelen met mediaplayer. Als ik dat echter probeer in media center zelf dan komt dat wacht icoontje, komt er na een tijdje wel geluid van de opname, en een hele tijd later een decoder fout.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd (ook de 22247) maar ik kom er gewoon niet uit.
live tv werkt ook niet.
gokje: Het zou best wel eens aan de onboard-video kunnen liggen. Hoewel deze wel 128MB is heeft MCE 2005 een lijst van gecertificeerde Grafische kaarten. De Ati's en Nvidia's zitten daar wel bij maar de onboard-nehemiah GPU mischien niet.

Kijk maar eens hiernaar:

http://www.thegreenbutton...orumID=50&MessageID=70147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Iemand die weet hoe je Media Center in een hogere refresh rate kan dwingen? Ik heb een ATI GPU, maar met RefreshFix krijg ik het niet voor elkaar. Als ik dan namelijk de minimale refresh voor 1024x768 forceer op 85 Hz, dan geeft Media Center alleen nog een zwart scherm. Ik heb de monitor nu maar op 60 Hz gezet, want anders krijg ik steeds dat gewissel tussen refresh rates bij het opstarten en afsluiten van Media Center.

Verder heb ik nog wel een tip voor mensen die Girder gebruiken met Media Center: Ik had het probleem dat als ik Media Center opstartte met de AB, dat ie dan niet "echt" in fullscreen startte, maar dat de startbalk zichtbaar bleef. Als je dan klikt schiet ie wel naar fullscreen.
Om dat op te lossen heb ik een snelkoppeling gemaakt naar Media Center, en die snelkoppeling een Shortcut key gegeven ( in mijn geval Ctrl+Alt+m) en dat door Girder laten genereren als ik op de Media Center Aan knop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik denk dat dat met die refresh rate ook niet zo gek is, veruit de meeste televisies ondersteunen nog niet een reso hoger dan 60hz... vandaar lijkt me..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MCE draait als een zonnetje. Heb echter twee kleine probleempjes:

1. Op 1 of andere manier krijg ik nu een foutmelding met mijn cd-rom speler, heb al een andere geprobeerd, maar hij klaagt over drivers. (Ik heb nvdvd geinstalleerd dus heb het idee dat ie daarom een DVD speler zoekt)

2. Televisie kijken gaat goed. Ik merk echter als er snel iets over het scherm gaat merk ik vertragingen. Dat lijkt minder bij opgenomen televisie. Heeft dit te maken met mijn gebrekkige systeem?

P3-866 - 256 mb geheugen
Aopen Gefore FX5500 - 128 mb
Hauppauge PVR 250

Als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag.

==================================================

Voor wesleybakker: Heb je ook de speciale MCE drivers van je videokaart geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 10:14:
Mijn MCE draait als een zonnetje. Heb echter twee kleine probleempjes:

1. Op 1 of andere manier krijg ik nu een foutmelding met mijn cd-rom speler, heb al een andere geprobeerd, maar hij klaagt over drivers. (Ik heb nvdvd geinstalleerd dus heb het idee dat ie daarom een DVD speler zoekt)

2. Televisie kijken gaat goed. Ik merk echter als er snel iets over het scherm gaat merk ik vertragingen. Dat lijkt minder bij opgenomen televisie. Heeft dit te maken met mijn gebrekkige systeem?

P3-866 - 256 mb geheugen
Aopen Gefore FX5500 - 128 mb
Hauppauge PVR 250

Als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag.
Bij de opening van MCE 2005 werd verteld dat veeeel RAM erg aanbevolen is en dat het pas echt tot zijn recht komt bij 768MB RAM.
Ik zou zeggen zet er wat meer RAM in en misschien een wat snellere CPU

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:27:

[afbeelding]
Die is wel mooi idd, alleen ik denk niet dat het veel uitmaakt of ik de oude of de nieuwe aanschaf. De nieuwe zal nog wel duurder zijn ook denk ik. Ik denk dat ik de oude maar gewoon bestel bij perfect systems.

/edit: http://www.hardwareconcurrent.nl/ levert 'm voor 35 euro. Dan ben je voor 4 tientjes klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Bolk op 18-10-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de ab? is deze IR of via RF net als de ati remote ??

op de plaatjes zie ik een ir opening aan de voorkant dus zal het wel ir zijn..
wel een beetje zonde,. maar het gaat natuurlijk om een HTPC die je vlakbij de televisie zet en niet een multimedia pc die boven staat.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu de afstandsbediening die bij de Hauppauge tv kaart zat. Het is niet optimaal maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb er momneteel niet al te veel succes mee. Mijn Tuner is niet compatible (Phillips SAA7117), DivXjes (die het in media speler prima doen) spelen niet af, DVD's doenhet ook niet (dvd decoder wel geinstalleerd) en muziek toevoegen werkt ook niet lekker.

Dat mijn tuner niet compatible is is pech hebben. Maar de rest zou het moeten doen, ook volgens andere forummers.

Specs:
Celeron 2,4
512 DDR 333
80 GB HDD (2x)
Asus DVD combo drive
GeForce 3 TI500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2.8 GHz pentium met 512 Mb geheugen, pvr250mce en gebruik nvidia 3.00. dvd en tv werkt behalve als ik mce minimize krijg ik soms het bericht dat video decoder files er niet zijn of slecht werken, als ik mce opnieuw opstart doet alles het weer... ik hoop dat ms snel met een update komt om dit te verhelpen want ik lees dat veel mensen last hiervan hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:43:
Ik heb een 2.8 GHz pentium met 512 Mb geheugen, pvr250mce en gebruik nvidia 3.00. dvd en tv werkt behalve als ik mce minimize krijg ik soms het bericht dat video decoder files er niet zijn of slecht werken, als ik mce opnieuw opstart doet alles het weer... ik hoop dat ms snel met een update komt om dit te verhelpen want ik lees dat veel mensen last hiervan hebben,
Loopt jouw beeld helemaal vloeiend als je televisie zit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Je kan nu ook een starterkit kopen:

http://www.quibus.nl/starterskit.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de nvidia forceware 3.002 had ik ook problemen, beeld vertragingen, toen heb ik forceware 4.00.20 geinstalleerd, deze geeft geen vertragingen in tv beeld maar krijg nog wel af en toe het bericht dat er geen decoder is geinstalleerd, er schijnt nog een nieuwere alpha verrsie te zijn van nvidia forceware, die ik nog niet bezit, kan iemand een hint geven ofzo, waar deze te downloaden is ?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:36:
[...]

Onzin, ati kan dat wel:
eigenschappen voor beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd -> overlapping -> opties voor cinema-modus. En als je dan nog te weinig mogelijkheden hebt, moet je tvtool installeren.
Mja hij heeft de instellingen wel maar toch doet hij het niet.
En Tvtool werkt spijtig genoeg nog niet met ati.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:40:
met de nvidia forceware 3.002 had ik ook problemen, beeld vertragingen, toen heb ik forceware 4.00.20 geinstalleerd, deze geeft geen vertragingen in tv beeld maar krijg nog wel af en toe het bericht dat er geen decoder is geinstalleerd, er schijnt nog een nieuwere alpha verrsie te zijn van nvidia forceware, die ik nog niet bezit, kan iemand een hint geven ofzo, waar deze te downloaden is ?
thanks
Zit nvidia forceware bij de drivers of moet ik die apart installeren? Waar kan ik die vandaan halen? Of is dit geen freeware?

Ik heb van nvidia drivers gedownload voor MCE. Waar kan ik de versie zien van nvidia forceware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de mensen die een zwart scherm krijgen als ze media center op full screen zetten. Je moet namelijk de resolutie manueel instellen in je register.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\MCE.PerUserSettings

Bevoorbeeld voor breedbeeld:

FullscreenHeight :: 576
FullscreenLogicalHeight :: 576
FullscreenWidth :: 1024
FullscreenLogicalWidth :: 1024

(Wel opletten dat je de waarden decimaal invoert)

Als je rare groene/oranje/rode patronen hebt bij het afspelen van dvd's en met het installeren van nvdvd (4.0.18) dan moet je bij de properties van deze laatste 'hardware acceleratie' uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee deze driver van nvidia is een beta driver, ik heb net uitgevonden dat ik met de deccheck deze decoder als preffered decoder moet instellen, nu werkt ie helemaal met mce 2005! krijg geen berichten van decoder not found ect! en op nvidia.com moet je niet wezen, die lopen altijd achter op de nieuwste driver versies, ze laten altijd wel mooie plaatjes zien van vanalles maar downloaden of bestellen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 13:43:
nee deze driver van nvidia is een beta driver, ik heb net uitgevonden dat ik met de deccheck deze decoder als preffered decoder moet instellen, nu werkt ie helemaal met mce 2005! krijg geen berichten van decoder not found ect! en op nvidia.com moet je niet wezen, die lopen altijd achter op de nieuwste driver versies, ze laten altijd wel mooie plaatjes zien van vanalles maar downloaden of bestellen is er niet bij.
Waar kan ik dat wel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Laatst online: 17-09 20:13
Heeft MCE2005 profijt van een dual CPU opstelling?
Ik ben al sinds een maand of twee bezig met een HTPC thingy dat ik ver wegstop buiten de huiskamer in een kast, maar dit is een dell precision 220 met (sinds 2 weken) een dual 667 P3 erin... (+1GB PC800 Rimm intern)
Er komt verder een Club3D ATI Radeon 9250se-128 in en een hauppage PVR-USB2 wordt eraan gehangen (boxje in de huiskamer voor de remote en wel hardwarematig opnemen dus).

Zal MCE2005 hier nou wel of niet lekker op kunnen draaien? (denk aan filmpie afspelen/opnemen op 1 cpu, andere cpu regelt rest van de zware (?!) dingen van het os / mce frontend)?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dat deccheck tooltje, is dat standaard? Gewoon in commandline rammen? Heb geen MCE pc bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 18 oktober 2004 @ 14:17:
Dat deccheck tooltje, is dat standaard? Gewoon in commandline rammen? Heb geen MCE pc bij de hand.
Als je in google precies naar "DECCHECKSetup.EXE" zoekt kom je vanzelf op een MS-site waar je het kunt downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gaat even in de bookmarks...

Ben zelf erg veel bezig geweest met de uitgebreide opensource HTPC-software, maar wat ik nu wil weten:

Kan iedereen plugins schrijven voor MCE (en aanpassingen) doen? Heb namelijk gehoord dat dit product vooral gemaakt is voor degene die weinig tot niets wil instellen/wijzigen. En dat je voor dat laatste toch weer bij de opensource-varianten uitkomt.

Ow, laten we allen wijze tweakerts zijn en geen flame-war beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook in het bezit van een ATI Radeon 9800SE AIW en heb op dit moment Windows XP MCE 2004 goed werkend draaien. Afgelopen weekend geprobeerd te upgraden naar MCE 2005 echter na mijn machine op 8 verschillende manieren geinstalleerd te hebben ben ik toch weer terug bij af. Ik krijg MCE 2005 zonder problemen aan de gang met uitzondering van deTV optie. Je kunt op de ATI site namelijk speciale drivers voor MCE downloaden.(http://www2.ati.com/drive...8-062-040929a-018115C.exe). Hier zitten niet de WDM capture driverd bij voor het opnemen of kijken van TV. Alle andere opties van MCE 2005 werken perfect. Ik heb inmiddels alles geprobeerd, de nieuwe display drivers gecombineerd met de oude WDM drivers echter in combinatie werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Ik zit toch nog met een aantal onduidelijkheden, hopelijk weet iemand raad voor onderstaande:

ik heb nu een Geforce Ti4200 zonder tv-out.

Ik ben van plan om een comptible tv-kaartje aan te schaffen (hauppage), maar nu las ik op http://www.thegreenbutton.com , dat de tv-out daarvan niet werkt onder mce. Moet ik dan ook nog een apart tv-out-kaartje (lees nieuwe videokaart) kopen om mce op de tv aan de praat te krijgen?

En zoja, welk (simpel) kaartje kunnen jullie adviseren? Een radeon 7000 van 40 euro? Of is die niet goed genoeg? (gaat uitsluitend om de tv-out)

De tv-out van de hauppage kaarten schijnt onder andere mediacentersoftware wel gewoon te werken, maar daar heb ik nooit mee ge-experimenteerd...

[ Voor 12% gewijzigd door boefje79 op 18-10-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:24:
[...]

Als je in google precies naar "DECCHECKSetup.EXE" zoekt kom je vanzelf op een MS-site waar je het kunt downloaden
Ah fantastisch. Zijn er nog meer must-have tooltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je de tv zenders ook handmatig instellen??
daarmee bedoel ik, gewoon de frequentie opgeven per zender...

of is hier een tooltje voor??

en ik heb ook nog een probleem...
als ik een video (bij alle formaten: divx, mpg en mpeg2) en bij tv kijken het beeld op fullscreen zet, krijg ik eerst zwart beeld, totdat alles info dingetjes weg gaan (van die info dingen die fullscreen even in beeld komen). daarna heb ik wel gewoon beeld!

ik heb gewoon de nieuwste versie van ffdshow geinstalleerd staan...

hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:34:

Zelf ben ik ook in het bezit van een ATI Radeon 9800SE AIW en heb op dit moment Windows XP MCE 2004 goed werkend draaien. Afgelopen weekend geprobeerd te upgraden naar MCE 2005 echter na mijn machine op 8 verschillende manieren geinstalleerd te hebben ben ik toch weer terug bij af. Ik krijg MCE 2005 zonder problemen aan de gang met uitzondering van deTV optie. Je kunt op de ATI site namelijk speciale drivers voor MCE downloaden.(http://www2.ati.com/drive...8-062-040929a-018115C.exe). Hier zitten niet de WDM capture driverd bij voor het opnemen of kijken van TV. Alle andere opties van MCE 2005 werken perfect. Ik heb inmiddels alles geprobeerd, de nieuwe display drivers gecombineerd met de oude WDM drivers echter in combinatie werkt het niet.
Kijk hier even.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Blobby op 18-10-2004 15:10 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.