Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Hmmzzz, bedankt voor je reply, had m'n vraag iets tekort door de bocht gesteld. Natuurlijk heb je software nodig in de vorm van Drivers maar ik bedoel inderdaad de encoder. De Ati AIW kaarten hebben een hardware mpeg encoder. Kan realtime in Mpeg2 opnemen op hardware..DAT is toch juist de crux met de kaarten die generiek ondersteund worden door MCE??? maar waarom de ATi kaarten van de AIW familie niet??Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 00:23:
[...]
Huh? noem mij eens hardware waarvoor je geen software moet installeren in/op/aan een PC
Daarnaast, je 9800SE mag dan wel een decoder hebben, maar geen encoder :-)
Daarnaast(2), MCE heeft niks aan decoders die rechtstreeks naar een scherm decoden, maar decoders die die zelf in software kan gebruiken (binnen de Direct3D-schil)(kijk maar eens goed hoe Live-TV erin komt en naar de linkerbenedenhoek wordt geminimaliseerd)
Mischien zo duidelijker mijn vraag, ben benieuwd
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Waar heb je deze afstandsbediening besteld? (Ik heb hem gezien bij http://www.progress.nl, maar weet niet zeker of dit de 2005 versie is).deam99 schreef op 20 oktober 2004 @ 00:31:
@ GoTTommie
Dat is dus niet de 2005 versie Remote !!
De 2005 heeft rood-groen-geel-blauw knopjes aan de onderkant erbij (teletekst)
En Ja ik heb hem hier voor me liggen....
Kun je met de afstandsbediening de computer ook uit de stand-by stand halen?
Hehe, ik heb hetzelfde met mijn Sis M650 (asus m2400e), kan dus ook geen video afspelen in MCE zelf, maar wel in media player. Ik gebruik drivers 6.14.10.2220 voor de videokaart.kaajee schreef op 20 oktober 2004 @ 00:30:
iemand MCE2005 al aan de praat gekregen met een onboard VGA/Video chipset?
En dat met name de SiS (altijd een verhaal a part helaas![]()
Meer specifiek: de 650....Ik had nog zo'n bakkie staan (MSI Hermes, 2ghz PIV, 512Mb ram) daar een PVR-250 ingehangen. MCE2005 erop. Dat draait dus allemaal, alleen bij opstarten zegt MCE dat ie mijn video kaart niet ondersteund, maar na OK draait MCE wel gewoon. Sterker nog, ik kan ook gewoon opnemen (en afspelen in MediaPlayer ed. perfect beeld) Alleen in MCE gaat afspelen niet en ook live tv kijken gaat niet; geeft ie rechtsonder een waarschuwing dat dat niet kan.......
(ik heb 64 mb toegewezen aan de SiS, mee kan helaas niet)
Iemand??
--
Ja dat kan ja, je kan em ook in stand-by zetten.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 09:37:
[...]
Waar heb je deze afstandsbediening besteld? (Ik heb hem gezien bij http://www.progress.nl, maar weet niet zeker of dit de 2005 versie is).
Kun je met de afstandsbediening de computer ook uit de stand-by stand halen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
hmmBedankt voor uw reactie.
Dit product wordt inderdaad geleverd met een infrarood ontvanger en is de laatste versie, versie 2005. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u uw reactie sturen op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
J v Ham
http://www.hardwareconcurrent.nl
Geniale functie voor een afstandsbedieningdeam99 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:18:
Het leuke van de 2005 Versie Remote is dat je hem kan programeren. De TV toets heb ik zo geprogged dat ik mijn TV aan en uit kan zetten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En hoe zorg je dan dat je TV op een van de SCART of front ingangen schakelt?deam99 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:18:
Het leuke van de 2005 Versie Remote is dat je hem kan programeren. De TV toets heb ik zo geprogged dat ik mijn TV aan en uit kan zetten.
[ Voor 31% gewijzigd door Muyz op 20-10-2004 13:59 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
mceWeather - het actuele weer ook voor NL -
http://www.cbuenger.com/mceweather/index.php
mceContacts - telefoonboek, etc -
http://www.cbuenger.com/mcecontacts/index.php
GameEx - oude ROM spelletjes spelen
http://www.tomspeirs.com/gameex/
MyDVDCollection - Organizeer je on/offline DVD's -
http://www.binnerup.dk/mce/mydvdcollection/
Verwijderd
MCE is compatible met de MSI Mega PC 180

Deze jongen is dat.
De afstandbediening van de mega pc helaas niet met mce, maar ik heb een microsoft exemplaar met ontvanger mogen scoren
Ziet er strak uit
Dat ding is al een hele tijd op de markt.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:04:
Overigens mooi om te melden:
[afbeelding]
Deze jongen is dat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
NL heb je je moers taal en is echt op nederland gericht...
maar UK heb je volgens mij eerder upgrades?
Welke raden jullie, mijn (mede) mce'rs, me aan en waarom?
/edit: grote updates zijn er idd sneller voor UK.
[ Voor 13% gewijzigd door Bolk op 20-10-2004 14:31 ]
Verwijderd
Op het msi forum bestond een tijdje onduidelijkheid over de compatibiliteit, ik denk ik meld het even, ditzelfde zal waarschijnlijk gelden voor alle MEGA's
Zelf gebruik ik een SBS-2003 server die ook als domeincontroller fungeert, en uiteraard zou ik ook mijn 'aanstaande' MCE-pc aan het domein willen toevoegen.
Een bestaande "work-around" was reeds het upgraden van MCE-2004, maar als tijdens een schone MCE-2005 installatie inderdaad die mogelijkheid geboden wordt, dan zou dat een hoop moeite schelen.
Heeft iemand een mirror? Aopen is gruwelijk traag.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:05:
Nvidia decoder?4.00.29
![]()
Wie kan het ff checken zit namelijk op het werk en heb geen mogelijkheid om het te controleren met MCE 2005.
hier te vinden
Oh wacht, meer mirrors. Lamawaaie
Domain vakje is grijs. Ik kan het dus niet bevestigen. Misschien is er een workaround voor, maar standaard iig niet.ESteg schreef op 20 oktober 2004 @ 15:02:
Kan iemand de verhalen bevestigen dat het joinen van een domein _wel_ mogelijk is tijdens een nieuwe MCE-2005 installatie, zolang daar een door Windows herkende netwerkkaart bij gebruikt wordt? Ik heb hier in dit topic nog niets over die mogelijkheid gehoord, terwijl hier en daar wel berichten bestaan over deze "loop-hole".
Zelf gebruik ik een SBS-2003 server die ook als domeincontroller fungeert, en uiteraard zou ik ook mijn 'aanstaande' MCE-pc aan het domein willen toevoegen.
Een bestaande "work-around" was reeds het upgraden van MCE-2004, maar als tijdens een schone MCE-2005 installatie inderdaad die mogelijkheid geboden wordt, dan zou dat een hoop moeite schelen.
[ Voor 57% gewijzigd door Bolk op 20-10-2004 17:34 ]
Wat dacht je van omgekeerd?Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:30:
Ik draai wel een domein, maar dat ik daar echt de noodzaak van inzie voor een MCE? Niet echt, misschien als je opgenomen tv programma's op je desktop wil afspelen (zit in WM10), maar ik denk dat dat ook wel moet lukken zonder domainserver, hooguit ff een wachtwoordje invullen
Ik heb een hele mooie leuke server draaien met een domein waarop mijn mp3 collectie staat. En ik ga echt niet mijn beveiligingsinstellingne op die server aanpassen zodat mijn MCE doos zonder aan te melden op die server kan.
Ik vind het erg jammer dat Microsoft de keuze heeft gemaakt om MCE 2005 niet te laten samenwerken met domains. Veel mensen hebben wel een server staan en draaien wellicht ook een domein daarop. Slechte zet Microsfot.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
in het oog nemend dat een xbox met extender software en remote zon 150+80 euro nieuw kost... en tweedehands heb je zelfs al een xbox voor (onder de) 100 euro...

Ik ben nu echt aan de gang gegaan met MCE, en loopt nu al vast. Ik krijg met geen mogelijkheid video op het scherm. Bij "Test video" in het config scherm gaat het al fout. Scherm wordt zwart, en er gebeurd verder niets. DVD afspelen is ook onmogelijk.
Ik heb ffdshow geinstalleerd, samen met NVdvd decoder en Cyberlink Powerdvd. Ik kan de NV decoder als preferred zetten en gewoon in WMP een dvd kijken. Ook kan ik de Powerdvd decoder gebruiken.
Toch krijg ik alleen maar een zwart scherm, met niets erop. Ik weet niet wat ik over het hoofd gezien heb?
Specs:
EpoX bordje met een AMD XP 2000+
256 MB DDR geheugen
Geforce 3 ti 200
Alles loopt vloeiend, het systeem trekt het allemaal best, maar waarom ik nu geen video krijg is me een raadsel
* Bolk gaat ff een videokaart jatten uit een pc hier.
Verwijderd
Ehh nou is het idee dat de MCE de nieuwe 'mediaserver' wordt, kortom het is in principe de bedoeling dat je je mp3's op de MCE zelf neerknalt. Nou is 200 GB niet echt heel veel voor al je mp3, video en foto's maar buiten snel toegang krijgen tot een netwerk share heeft een dc geen toegevoegde waarde voor een mce naar mijn meningFire_escape schreef op 20 oktober 2004 @ 18:17:
[...]
Wat dacht je van omgekeerd?
Ik heb een hele mooie leuke server draaien met een domein waarop mijn mp3 collectie staat. En ik ga echt niet mijn beveiligingsinstellingne op die server aanpassen zodat mijn MCE doos zonder aan te melden op die server kan.
Je hebt gelijk idd. Thnx. Ik ga ff kijken voor een leuk ATi kaartje voor een paar centenjopie schreef op 20 oktober 2004 @ 18:36:
Ik zou het in je videokaart zoeken, volgens mij heeft ie 64 mb geheugen. Vereist is 128 mb.
Verwijderd
Bedankt....ik wil het snappen!
Enfin mooi tvbeeld veel beter dan de set die paradigit heeft staan wat is dat beeld slecht!
heb wel leadtek videodecoder moeten gebruiken die niet mp10 combatible is dat is de truuk!
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Bolk op 20-10-2004 19:53 ]
meer dan 2 tuners, 3 of 4 zou ik fijner vinden zeker met het oog op extenders....
een automatische archivering/comprimering van opgenomen shows, zodat shows nadat ze zijn opgenomen worden geconverteerd naar bijv. wmv ofzo... (dat je dan aan of uit kan zetten)
kan je natuurlijk veel meer opnemen
verder mogen ze best meer kanalen ondersteunen in de EPG...
Verwijderd
Ik heb ook een Leadtek Winfast PVR2000
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:43 ]
Verwijderd
Ik heb gelezen dat je ook de 2005 remote kunt gebruiken om je TV uit en/of aan te zetten. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe mijn MCE 2005 remote te trainen. Zou iemand een hint kunnen geven? Ik heb al uitgebreid gezocht via google, tgb, xpmce.nl/com en got maar nog niets gevonden.
Step 1. Hold the DVD Menu and OK keys down until the backlight switches off...Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:28:
Ik heb de nieuwe (Nederlandse) MCE 2005 remote control zojuist gekocht (39Euro). Ik kreeg hem in een zakje met IR USB; 2 ir Blaster achtige kabels (voor setop box) en natuurlijk de remote zelf (maar helaas geen handleiding?). Hij werkt helemaal prima en het is een enorme vooruitgang ten op zichte van mijn Hauppauge remote.
Ik heb gelezen dat je ook de 2005 remote kunt gebruiken om je TV uit en/of aan te zetten. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe mijn MCE 2005 remote te trainen. Zou iemand een hint kunnen geven? Ik heb al uitgebreid gezocht via google, tgb, xpmce.nl/com en got maar nog niets gevonden.
Step 2. Press the button you want to teach...
Step 3. Point the original remote at your new spangly MS one...
Step 4. Press the key to teach MS...
Keep it pressed until the backlight flashes... 2x means success, 4x means try again...
alleen de tv en de volume knoppen zijn te programeren
Alleen nu nog een vraagje,
Weet iemand hoe ie een ANDERE ac3 decoder prefered kan instellen voor media center?
Ik zou graag voor al m'n dvd's die ik afspeel, AC3 Filter willen gebruiken, maar mce pakt automatisch de windvd of nvdvd audio decoder(die niet goed werkt met mijn s/pdif.
Waarom wil ik AC3 filter gebruiken?
Omdat hij WEL overweg kan met mijn s/pdif, en de nieuwe rc's kunnen REAL TIME Miltichannel naar s/pdif ENCODEN !!!!
Buiten dat, kan hij ook nog wav dts'files afspelen.
Tjah, als ik ac3 filter voor al mijn media kan gebruiken, dat zou fijn zijn..
Tips/ideeen welkom
ja hoor.Spice hoe heb je het voor elkaar gekregen dan ik heb ook al met leadtek gemailt maar die konden mijn ook niet verder helpen.
Ik heb ook een Leadtek Winfast PVR2000
Achteraf heel erg simpel. Ik heb mce geinstalleerd, ati-mce-drivers (voor mijn 9600se) en toen de nvidia-drivers voor mijn mobo die mce niet zelf herkende. Vervolgens de windows XP Video Decoder checkup utility installeren.
Toen nog 4.0.29 nvidiadecoder en nvdvd 2.55 (volgens mij kan het ook zonder deze 2). Toen restore-point gemaakt en gaan klooien.
Dit werkte: de leadcd laten auto-starten alles installeren ook de 4 niet-gecertificeerde drivers. dan komt er een reboot en gaat de pc verder met het opname spul van leadtek zelf, gewoon door laten gaan en mediacodecs etc. (2x een installatie) ook installeren, let op bij de vraag alles vervangen of alleen de oudere alleen de oude kiezen. Dan in de windows XP Video Decoder checkup utility de leadtek decoder kiezen ondanks de rode balletjes met witte kruisjes en voila alles werkt
Ondertussen zeurt windows zelf om drivers, die uitklikken, niks laten zoeken en/of installeren alleen de cd gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 21-10-2004 00:04 ]
Wat mijn ervaring is is dat de laatst geinstalleerde codec gelijk de primary was. Ik installeerde ffdshow, die codec werd primary, daarna nvdvd, die werd primary en daarna cyberlink, die werd primary. Of dat met audio ook zo gaat weet ik niet. Dat tooltje van video zou er ook voor audio moeten zijn eigenlijkAnimal schreef op 20 oktober 2004 @ 23:03:
Zo, nu een week bezig met MCE2005, moet een pilot bij mij thuis draaien voor onze winkel.
Alleen nu nog een vraagje,
Weet iemand hoe ie een ANDERE ac3 decoder prefered kan instellen voor media center?
Ik zou graag voor al m'n dvd's die ik afspeel, AC3 Filter willen gebruiken, maar mce pakt automatisch de windvd of nvdvd audio decoder(die niet goed werkt met mijn s/pdif.
Waarom wil ik AC3 filter gebruiken?
Omdat hij WEL overweg kan met mijn s/pdif, en de nieuwe rc's kunnen REAL TIME Miltichannel naar s/pdif ENCODEN !!!!
Buiten dat, kan hij ook nog wav dts'files afspelen.
Tjah, als ik ac3 filter voor al mijn media kan gebruiken, dat zou fijn zijn..
Tips/ideeen welkom
Verwijderd
Ja, ik heb zelf geen ATI AIW, maar ik zie nergens staan dat die een hardware MPEG2-encoder zou hebben. Lijkt me toch dat dat duidelijk(ik heb een paar reviews door zitten nemen) vermeld zou moeten zijn... M.a.w. een AIW kan wel in real-time MPEG2 encoden, maar doet dat in software en volgens de 'officiele' hardware-eisen kom je dan op minimaal 3.0GHz(...) voor MCEVerwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 07:40:
[...]
De Ati AIW kaarten hebben een hardware mpeg encoder. Kan realtime in Mpeg2 opnemen op hardware..DAT is toch juist de crux met de kaarten die generiek ondersteund worden door MCE??? maar waarom de ATi kaarten van de AIW familie niet??

Alleen het beeld haperde een beetje. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het aan de videokaart moest liggen. Het is een oud beestje (MX440) en zou al dat MCE-geweld waarschijnlijk niet aan kunnen. Dus ff naar de winkel om een Asus 9600 se te scoren voor € 69,-
Helemaal blij, kaartje geplaatst, drivers (4.10) gedownload, MCE opgestart en..... geen beeld. Helemaal niks! Ben nu al de hele dag aan het klooien met oude drivers, andere instellingen maar helaas zonder resultaat.
Compleet nieuwe install gedaan en nog niks. Ik weet het gewoon niet meer.
Ati drivers verwijderd, MX440 teruggestoken. Aopen Nvidia drivers geïnstalleerd en ja hoor... beeld! Wel haperend (beetje) maar ik heb beeld.

Nou hoop ik niet dat ik die 9600se voor niets heb gekocht, dus.... iemand suggesties of dezelfde ervaring en het wel kunnen oplossen??
Heb het ook geïnstalleerd en het werkt leuk!
is nu niet bereikbaarff googlen op MCEweather.
Heb het ook geïnstalleerd en het werkt leuk!
Heb je dit ervaren of is dit een feit van msi site. Ik wil dus een systeempje samenstellen en vraag mij af of ik dan een aparte tv tuner kaart moet kopen.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:04:
Overigens mooi om te melden:
[afbeelding]
Deze jongen is dat.
De afstandbediening van de mega pc helaas niet met mce, maar ik heb een microsoft exemplaar met ontvanger mogen scoren
Ziet er strak uitMega pc links, tv in het midden, gamecube rechts, mooi hoor
Verwijderd
Hee rmeijs,Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:28:
Ik heb de nieuwe (Nederlandse) MCE 2005 remote control zojuist gekocht (39Euro). Ik kreeg hem in een zakje met IR USB; 2 ir Blaster achtige kabels (voor setop box) en natuurlijk de remote zelf (maar helaas geen handleiding?). Hij werkt helemaal prima en het is een enorme vooruitgang ten op zichte van mijn Hauppauge remote.
waar heb jij de mce 2005 remote vandaan kunnen halen? ik heb stad en land afgezocht maar deze was nergens meer te vinden. en ik wil m hebben
iemand anders nog ergens een voorraadje zien liggen?
orlando
Verwijderd
Ik heb hem dinsdag j.l. bij Computerland in Utrecht gehaald. Ik was zelf ook heel erg verbaasd dat de eerste winkel waar ik naar binnen wandelde ze had liggen. Alleen dus zonder handleiding... Mocht iemand de trotse bezitter van een echte MCE 2005 afstandsbediening nog trotser willen maken door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab).Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 03:18:
[...]
Hee rmeijs,
waar heb jij de mce 2005 remote vandaan kunnen halen? ik heb stad en land afgezocht maar deze was nergens meer te vinden. en ik wil m hebben![]()
iemand anders nog ergens een voorraadje zien liggen?
orlando
rtfm... ownee die heb je niet... maar het staat hier ongeveer 10 postings boven...Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 06:46:
[...]
Ik heb hem dinsdag j.l. bij Computerland in Utrecht gehaald. Ik was zelf ook heel erg verbaasd dat de eerste winkel waar ik naar binnen wandelde ze had liggen. Alleen dus zonder handleiding... Mocht iemand de trotse bezitter van een echte MCE 2005 afstandsbediening nog trotser willen maken door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab).
Ik heb de sapphire versie van deze kaart gekocht en die werkt perfect met MCE 2005 ik krijg een prima tv-out beeld via s-video bijna na zo goed als met Matrox G400.Bolk schreef op 20 oktober 2004 @ 19:52:
Hmm, mijn oog is gevallen op de CLUB-3D AGP 128Mb ATI 9250, die is al heel ff ter sprake gekomen in dit topic. Zal deze kaart voldoen?
(Ik weet niet meer wie de vraag stelde) Maar als je een beetje een recente TV hebt, dan springt ie automatisch naar de scart. Moet je wel de goeie pakken. En eerst de TV aan en dan je Computer volgens mij....
@Spice... dat ziet er goed uit... zal het van het weekend ff proberen.
Verwijderd
je moet tergelijker tijd op dvd menu en ok button drukken dan vervolgens op de tv button en dan de tv remote tegenover de mce remote leggen en op de tv remote de aan/uit knop in drukken, als het goed is gaat de mce remote oplichten en is de tv button op je mce remote geprogrammeerd, je kan ook nog de volume +/- buttons programmeren voor een reciever ofzo, op dezelfde manier als bovenVerwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 06:46:
[...]
Ik heb hem dinsdag j.l. bij Computerland in Utrecht gehaald. Ik was zelf ook heel erg verbaasd dat de eerste winkel waar ik naar binnen wandelde ze had liggen. Alleen dus zonder handleiding... Mocht iemand de trotse bezitter van een echte MCE 2005 afstandsbediening nog trotser willen maken door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab).
Step 1. Hold the DVD Menu and OK keys down until the backlight switches off...Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 06:46:
[...]
door een tip te geven hoe mijn tv remote aan de MCE 2005 afstandsbediening kan leren dan word ik helemaal gelukkig (dus tv aan of uit met MCE2005 ab).
Keep it pressed until the backlight flashes... 2x means success, 4x means try again...
* Hardware eisen
* Ondersteunde tuners
- Hoe krijg je de populaire modellen (pvr 150/250/350) aan de praat
* Checklist om je MCE tuners werkend te krijgen
* Add-in programma's
- MCE Weather?
* Extenders
- Wanneer komen ze?
- Xbox?
* Afstandsbediening
- Waar te krijgen
- Hoe programeer je hem
- Is die werkend te krijgen onder XP Pro?
vul maar aan
Ik heb trouwens ontdekt dat wanneer ik het Media Center windowed draai ik wel beeld heb. Alles werkt dan. Ook LiveTV zonder haperingen. Maar zodra ik weer naar fullscreen overschakel is alles weer weg. Geen geluid en geen beeld.dutchcrusader schreef op 21 oktober 2004 @ 00:32:
Ben nu zo'n beetje een week aan het prutsen met MCE. Eerst geen TV beeld omdat ik de drivers voor de Hauppauge 26559 niet kon vinden. In dit draadje kwam ik de drivers tegen op de ftp-site van Aopen. Drivers geïnstalleerd en ja hoor, beeld!![]()
Alleen het beeld haperde een beetje. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het aan de videokaart moest liggen. Het is een oud beestje (MX440) en zou al dat MCE-geweld waarschijnlijk niet aan kunnen. Dus ff naar de winkel om een Asus 9600 se te scoren voor € 69,-
Helemaal blij, kaartje geplaatst, drivers (4.10) gedownload, MCE opgestart en..... geen beeld. Helemaal niks! Ben nu al de hele dag aan het klooien met oude drivers, andere instellingen maar helaas zonder resultaat.
Compleet nieuwe install gedaan en nog niks. Ik weet het gewoon niet meer.![]()
Ati drivers verwijderd, MX440 teruggestoken. Aopen Nvidia drivers geïnstalleerd en ja hoor... beeld! Wel haperend (beetje) maar ik heb beeld.![]()
Nou hoop ik niet dat ik die 9600se voor niets heb gekocht, dus.... iemand suggesties of dezelfde ervaring en het wel kunnen oplossen??
Iemand een idee?
Ik heb trouwens ontdekt dat wanneer ik het Media Center windowed draai ik wel beeld heb. Alles werkt dan. Ook LiveTV zonder haperingen. Maar zodra ik weer naar fullscreen overschakel is alles weer weg. Geen geluid en geen beeld.
Iemand een idee?[/quote]
Klinkt als dat je pc het niet aan kan op de volle resolutie.
Ik zou de resolutie eens wat lager instellen: 800*600 bijvoorbeeld.
Een problemen FAQ. Want het opzetten valt voor sommigen niet meeitsgreen schreef op 21 oktober 2004 @ 11:09:
Zullen we even een lijstje maken met wat er in de first post moet?
* Hardware eisen
* Ondersteunde tuners
- Hoe krijg je de populaire modellen (pvr 150/250/350) aan de praat
* Checklist om je MCE tuners werkend te krijgen
* Add-in programma's
- MCE Weather?
* Extenders
- Wanneer komen ze?
- Xbox?
* Afstandsbediening
- Waar te krijgen
- Hoe programeer je hem
- Is die werkend te krijgen onder XP Pro?
vul maar aan
http://www.tweakers.net/ext/f/43490/full.jpg Logotje
Ik heb de resolutie op 800x600 staan. Heb ook al 640x480 en zelfs 1024x768 geprobeerd. Allemaal met hetzelfde resultaat. Dat is het dus niet.Mediacj schreef op 21 oktober 2004 @ 11:19:
Klinkt als dat je pc het niet aan kan op de volle resolutie.
Ik zou de resolutie eens wat lager instellen: 800*600 bijvoorbeeld.
Maar toch bedankt voor het meedenken!
Ik heb een 9600se en die werkt perfect. Zou het kunnen zijn dat je verkeerde drivers hebt gebruikt?Dus ff naar de winkel om een Asus 9600 se te scoren voor € 69,-
Compleet nieuwe install gedaan en nog niks. Ik weet het gewoon niet meer.
Ati drivers verwijderd, MX440 teruggestoken. Aopen Nvidia drivers geïnstalleerd en ja hoor... beeld! Wel haperend (beetje) maar ik heb beeld.
Je kan bij Ati kiezen voor:
het OS -> MCE dan moet je kiezen Graphic Driver en dan kan weer kiezen , kies voor -> Radeon 9600. Die driver gebruik je dan.
http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=9&submit.y=7
idd, een problemen faq, met bijvoorbeeld, hoe krijg je die rode gloed weg met een windvd codec, en hoe krijg je s/pdif werkend onder mce.
Ik wil wel een steentje bijdragen aan de openingspost.
Btw, nog een nieuwtje, weet niet of iemand dit al gezien had.
Maar Cyberlink(van powerdvd) heeft zijn codecs een nieuwe release gegeven.
Powerdvd SE voor mce 2005 en mp10
zie
http://www.thegreenbutton...&file=page492-1348217.htm
[ Voor 31% gewijzigd door Animal op 21-10-2004 11:48 ]
Dat is dezelfde dan die waar jij naar verwijst. Ik heb er al zoveel geprobeerd maar het mocht niet helpen. Ik krijg zo het idee dat die 9600se niet helemaal ok is.
Dat staat hier. Waarschijnlijk wist je 't al, maar anders is de herhaling voor anderen mogelijk nuttigAnimal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:46:
[...]
idd, een problemen faq, met bijvoorbeeld, hoe krijg je die rode gloed weg met een windvd codec
Dat moet out-of-the-box werken. Voor SPDIF/DVD playback moet je dat via je DVD codec configuratie regelen.Animal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:46: en hoe krijg je s/pdif werkend onder mce.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Uuh, ik weet wel dat het daar staat, maar een faq is er toch voor om al die info te verzamelenMuyz schreef op 21 oktober 2004 @ 11:51:
[...]
Dat staat hier. Waarschijnlijk wist je 't al, maar anders is de herhaling voor anderen mogelijk nuttig
[...]
Dat moet out-of-the-box werken. Voor SPDIF/DVD playback moet je dat via je DVD codec configuratie regelen.
En nee, als je bij windvd aangeeft dat ie s/pdif moet gebruiken, dan werkt dat bij de meeste niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Animal op 21-10-2004 11:53 ]
Precies, nu is het makkelijker bij elkaar te copyen/pasenAnimal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:53:
[...]
Uuh, ik weet wel dat het daar staat, maar een faq is er toch voor om al die info te verzamelen
Gebruik dan ook geen WinDVD, maar NVDVD. Daarover zijn de geluiden veel positiever en het aantal gerapporteerde problemen is veel lager....Animal schreef op 21 oktober 2004 @ 11:53:
En nee, als je bij windvd aangeeft dat ie s/pdif moet gebruiken, dan werkt dat bij de meeste niet.
Logo: http://www.tweakers.net/ext/f/43490/full.jpg
Wat moet erin:
* Wat is MCE?
* Hardware eisen
* Ondersteunde tuners
- Hoe krijg je de populaire modellen (pvr 150/250/350) aan de praat• Hauppauge WinTV PVR 250
• Hauppauge WinTV PVR 250MCE (FM capable)
• Hauppauge WinTV PVR 350
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE
• Hauppauge WinTV PVR 500MCE (Dual Tuners)
• Hauppauge WinTV PVR USB 2.0
• ATI eHome Wonder
• ATI eHome Wonder FM
• ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder required, probably doesn't work with Dual Tuners)
• AverMedia M150 (FM capable)
• AverMedia PVR M179 (No longer in production)
• ASUS PVR-1416(?) Forget the exact model, came with HPs, some sold via CompGeeks
• Nvidia NVTV
Media Center Edition 2005 also supports HDTV via broadcast (OTA) and unencrypted QAM. This is accomplished via BDA (Broadcasting Driver Architecture) compatible drivers. As of this writing, the following tuner cards are confirmed compatible with MCE2k5:
• Vbox DTA 151
• DVICO Fusion-HDTV3-T
• ATI HDTV Wonder
* FAQ: Help ik krijg mijn MCE niet goed aan de praat!
- Checklist om je MCE tuners werkend te krijgen
- Hoe krijg je die rode gloed weg met een windvd codec?
- Hoe krijg je s/pdif werkend onder MCE
* Add-in programma's
- MCE Weather?
* ExtendersmceWeather - het actuele weer ook voor NL -
http://www.cbuenger.com/mceweather/index.php
mceContacts - telefoonboek, etc -
http://www.cbuenger.com/mcecontacts/index.php
GameEx - oude ROM spelletjes spelen -
http://www.tomspeirs.com/gameex/
MyDVDCollection - Organizeer je on/offline DVD's -
http://www.binnerup.dk/mce/mydvdcollection/
- Wanneer komen ze?
- Xbox?
* Afstandsbediening
http://msdn.microsoft.com...t/html/remote_control.asp
- Waar te krijgen
- Hoe programeer je hem
- Is die werkend te krijgen onder XP Pro?Step 1. Hold the DVD Menu and OK keys down until the backlight switches off...
* Links
eerdere topics...
http://www.thegreenbutton.com/
http://www.hauppauge.com/
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx
http://www.shspvr.com/
http://www.xpmce.com/
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/
Ik gebruik nvdvd ook al een tijdje, maar mijn menu's op dvd's lopen vast.Muyz schreef op 21 oktober 2004 @ 11:55:
[...]
Precies, nu is het makkelijker bij elkaar te copyen/pasen
[...]
Gebruik dan ook geen WinDVD, maar NVDVD. Daarover zijn de geluiden veel positiever en het aantal gerapporteerde problemen is veel lager....
Ik ben idd ook veel meer te spreken over nvdvd, want hij geeft een geweldige kwaliteid, en de audio decoder is goed in te stellen...
Als nvdvd nu niet telkens vast loopt(wat ik in wmp10 niet heb) dan gebruik ik zeker nvdvd!
Tis dat windvd goed loopt, anders heb ik nvdvd
![]() |
Index: Media Center Tuners Media Center FAQ Media Center Extender Media Center Remote Media Center Add-ins (programma's) "Haal meer uit de foto's, muziek, televisie, films en spelletjes die u in uw hele huis wilt kunnen gebruiken met het besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005, dat beschikbaar is op de nieuwe Media Center-pc's." Zo luid het op de site van Microsoft. Maar wat is het eigenlijk XP Media Center Edition 2005? Het is in feite een op bepaalde punten afgeslankte en op andere plekken aangedikte versie van Windows XP Pro. Centraal binnen MCE is het dashboard waarin je alle belangrijke home entertainment functies die MCE biedt kan gebruiken:
Officieel stelt Microsoft enkele eisen aan een systeem voordat deze MCE compatible is:
Nuttige links: http://www.thegreenbutton.com/ http://www.hauppauge.com/ http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx http://www.shspvr.com/ http://www.xpmce.com/ http://www.hauppauge.tv/hcwforum/ http://www.xpmce.nl http://www.mce-community.de |
![]() |
Over het algemeen staan de Hauppauge kaarten bekend als goede kaarten... hier iets meer over enkele van hun kaarten en wat ze onderscheid van elkaar... De MCE versie onderscheid zich door een OEM versie te zijn van de 'normale' kaart, je vind er dus geen afstandsbediening bij of andere extra's. Deze versies schelen dan soms aanzienlijk in prijs. WinTV PVR 150 Pricewatch Hardware MPEG2 encoder, software MPEG2 decoder, geen video uit, geen FM tuner, afstandsbediening... de lage prijs onderscheid deze kaart van de 250. WinTV PVR 250 Pricewatch Idem qua functionaliteit aan de PVR 150 WinTV PVR 350 Pricewatch Naast hardware MPEG 2 encoder, ook MPEG 2 decoder, wel FM tuner, wel TV uit. Echter werkt deze MPEG 2 decoder alleen op de TV uit, welke niet wordt ondersteund door MCE. Voor MCE is dus een ander model aan te raden... WinTV PVR 500 MCE Verkrijgbaar vanaf december / Q1 2005 Twee tuners op 1 kaart, enkel hardware MPEG 2 encoder, wel FM tuner, geen TV uit. (Analoge) tuners welke ondersteund worden: • Hauppauge WinTV PVR 150 Pricewatch • Hauppauge WinTV PVR 150MCE • Hauppauge WinTV PVR 250 Pricewatch • Hauppauge WinTV PVR 250MCE • Hauppauge WinTV PVR 350 Pricewatch • Hauppauge WinTV PVR 500MCE (Verkrijgbaar vanaf december / Q1 2005) • Hauppauge WinTV PVR USB 2.0 Pricewatch • ATI eHome Wonder • ATI eHome Wonder FM • ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder nodig) Pricewatch • AverMedia M150 (FM Ondersteuning) • AverMedia PVR M179 (Uit productie) • ASUS PVR-1416(?) (Exacte model onbekend, zat oa. in HP computers) • Nvidia NVTV Pricewatch • Leadtek Winfast PVR2000 (gebruiker Spice heeft deze werkend gekregen) Pricewatch Media Center 2005 ondersteund ook HDTV:
|
![]() |
Veelgestelde vragen: Algemeen • Welke analoge tuners werken met MCE • Welke digital tuners werken met MCE • Help geen (zwart) beeld, de checklist • Welke codecs zijn compatible met MCE? • Hoe krijg ik die rode gloed weg bij gebruik van de WinDVD Codec • Hoe krijg ik de SP/DIF werkend onder MCE • Waar kan ik MCE krijgen? Extenders • Wat is een extender? • Wat is een 'standaard' extender? • Wat is een XBOX extender? • Welke 'standaard' extenders zijn er? • Waar kan ik de 'standaard extenders kopen? • Wat zit er bij de XBOX extender? • Wat kost de XBOX extender? • Wanneer is de XBOX extender te koop? Remote • Wat doet de remote? • Heb ik de remote echt nodig? • Waar kan ik de remote krijgen? • Hoe herken ik de 2005 remote? • Hoe programmeer ik de remote? Programma's • Hoe installeer ik extra programma's? Help, ik krijg geen (zwart beeld), de checklist Dit is een van de meest voorkomende problemen. hieronder staan een aantal oplossingen.
Welke codecs zijn compatible met MCE? Om gebruik te maken van de functionaliteiten van Media Center moet een compatible MPEG2 codec geinstalleerd zijn:
|
![]() |
Wat is een extender? Er zijn twee 'soorten' extenders: • Standalone extenders • Microsoft XBOX extender-kit Standalone extenders Micrsoft XBOX extender-kit
Wat zit er bij de XBOX extender-kit? • Afstandsbediening • Infrarood ontvanger • Setup guide • XBOX setup dvd • PC setup cdrom • 2 AA batterijen • 'networking' poster Wat kost de XBOX extender-kit? De XBOX extender-kit kost in Amerika $79,99 Wanneer is de XBOX extender-kit verkrijgbaar? De XBOX extender-kit is vanaf November 2004 verkrijgbaar in Amerika, over een europese/nederlandse release is nog niets bekend. |
![]() |
• Wat doet de remote? • Heb ik de remote echt nodig? • Waar kan ik de remote krijgen? • Hoe herken ik de 2005 remote? • Hoe programmeer ik de remote? Hoe programmeer ik de remote?
![]() |
![]() |
Programma's om je MCE 'beleving' nog beter te maken: • mceWeather het actuele weer ook voor NL http://www.cbuenger.com/mceweather/index.php • mceContacts telefoonboek, etc http://www.cbuenger.com/mcecontacts/index.php • GameEx oude ROM spelletjes spelen http://www.tomspeirs.com/gameex/ • MyDVDCollection Organizeer je on/offline DVD's http://www.binnerup.dk/mce/mydvdcollection/ |
[ Voor 255% gewijzigd door itsgreen op 21-10-2004 20:51 ]
http://www.thegreenbutton...ssageID=70901&TopicPage=4
Hiermee kun je DVDs authoren, maw zorgen dat je met MCE2005 gemaakte DVDs (van bv. TV opnames) ook in een "normale" DVD-speler af te spelen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Muyz op 21-10-2004 13:33 ]
Hmm wat staat er bij jou onder het tabje displays bij beeldscherminstelling -> advanced?Ik gebruik deze driver : wxp-mce-8-062-040929a-018115C
Dat is dezelfde dan die waar jij naar verwijst. Ik heb er al zoveel geprobeerd maar het mocht niet helpen. Ik krijg zo het idee dat die 9600se niet helemaal ok is.
Verwijderd
Hmzzz, opzoekwerk leert dat het slecht deels hardwarematige decoding is, zie ook:Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 23:47:
[...]
Ja, ik heb zelf geen ATI AIW, maar ik zie nergens staan dat die een hardware MPEG2-encoder zou hebben. Lijkt me toch dat dat duidelijk(ik heb een paar reviews door zitten nemen) vermeld zou moeten zijn... M.a.w. een AIW kan wel in real-time MPEG2 encoden, maar doet dat in software en volgens de 'officiele' hardware-eisen kom je dan op minimaal 3.0GHz(...) voor MCE
http://www.hardocp.com/article.html?art=NTc2LDM=
Jammer dat MCE deze mogelijkheden dus niet volledig aanwendt.The Theater 200 is the heart and soul of the multimedia capabilities of this video card. Without it this card would not be capturing video in any sort of fashion. The Theater 200 is a single chip analog video decoder and stereo audio processor that allows high quality video capture. It captures Composite, S-Video and Component analog video signals and converts them to ITU-656 compliant digital video. It can also capture 2nd IF or baseband audio and perform audio demodulation and stereo decoding and outputs the decoded digital audio via the I2S port.
As a video decoder the Theater 200 enables you to capture video signals from standard video sources like broadcast systems (tuners), high-end VCRs and DVD players. It uses Dual 12-bit ADCs and an Adaptive 2D 3line Comb Filter for composite inputs that is optimized for video and text. It is able to capture analog video in MPEG2 format at up to 720x480 at 30 frames-per-second.
As a stereo audio processor it will decode the major audio television broadcast standards including BTSC, Dual FM, EIA-J and NICAM. It also supports DVD video playback with Dolby AC-3 digital audio.
What does all this mean for you? It means that all you have to do is plug this card in and you will be able to capture video and audio in all the major standard formats without worry and with exceptional quality.
Dus help mee en dan hebben we een relaxte start post
[ Voor 17% gewijzigd door itsgreen op 21-10-2004 14:47 ]
- -- tvkaart zooi, heb geen compatible kaart, dus iemand anders moet ff die hauppauge guide hier zetten--
- Download een compatible MPEG2 decoder. Bijvoorbeeld NVDVD. Deze is hier te vinden.
- Gebruik DECCHECKSetup.EXE van Microsoft.com. Met dit tooltje kan men een primaire video codec instellen.
- Een kaart met te weinig videogeheugen (minder dan 128) wil soms geen video afspelen. Bij dit probleem schiet de hardware dus te kort.
- NVDVD
- Cyberlink PowerDVD (SE)
[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 21-10-2004 14:56 ]
Verwijderd
tips zijn meer dan welkom.
Orlando
Ik heb 'm zelf ook in backorder staan, geen idee hoe lang dat nog gaat durenVerwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:59:
Weet iemand waar de Hauppauge PVR-350 nog te koop is? ik zoek een winkel in de omgeving Utrecht waar ik gewoon binnen kan lopen....wil m einde van de dag/vanavond nog halen, maar het lijkt erop dat heel NL uitverkocht is.
Orlando

Ik heb net een Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) voor 79 euro bij Computerland gehaald. Deze heeft ook radio... alleen geen tv-out, die de 350 wel heeft. Maar de tv-out van de 350 werkt toch niet met MCE. Scheelt toch weer zo'n 100 euro met de 350.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:59:
Weet iemand waar de Hauppauge PVR-350 nog te koop is? ik zoek een winkel in de omgeving Utrecht waar ik gewoon binnen kan lopen....wil m einde van de dag/vanavond nog halen, maar het lijkt erop dat heel NL uitverkocht is.
Orlando
Verwijderd
hmm, ja......moeilijk. verder heeft de 350 ook hardware decoding toch? ik heb al een 350, bevalt prima! en wil nog een 2e turnerkaart. Ik weet niet wat het verschil van hardware versus software decoding in de praktijk uitmaakt.menaze schreef op 21 oktober 2004 @ 15:37:
[...]
Ik heb net een Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) voor 79 euro bij Computerland gehaald. Deze heeft ook radio... alleen geen tv-out, die de 350 wel heeft. Maar de tv-out van de 350 werkt toch niet met MCE. Scheelt toch weer zo'n 100 euro met de 350.
m.b.t. de euro'tjs scheelt inderdaad zo'n 100 euo. nog andere voor en tegens?
wat is wijsheid mensen?
reacties en inzichten wederom erg welkom !
hardware decoding werkt ook niet onder MCE... hardware decoding wordt alleen voor de tv-out van de 350 gebruikt.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:05:
[...]
hmm, ja......moeilijk. verder heeft de 350 ook hardware decoding toch? ik heb al een 350, bevalt prima! en wil nog een 2e turnerkaart. Ik weet niet wat het verschil van hardware versus software decoding in de praktijk uitmaakt.
m.b.t. de euro'tjs scheelt inderdaad zo'n 100 euo. nog andere voor en tegens?
wat is wijsheid mensen?
reacties en inzichten wederom erg welkom !
De PVR 350 kan toch gewoon MPEG2 decoden? Die TV-out op een TV tuner heb je niets aan, want dan krijg je geen beeld van MCE zelf, dan moet je die van je videokaart gebruiken.
yep... de 350 kan hardware decoden, maar alleen via de tv-out, en deze wordt niet door MCE ondersteund. Je hebt dus helemaal niets aan de hardware decoding van de 350 binnen MCE.Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:16:
Wacht ff, dat snap ik niet helemaal
De PVR 350 kan toch gewoon MPEG2 decoden? Die TV-out op een TV tuner heb je niets aan, want dan krijg je geen beeld van MCE zelf, dan moet je die van je videokaart gebruiken.
Daarom zijn er ook geen MCE versies van de 350.
/edit: ik snap niet waarom dat alleen op de TV-out zou zijn?
PVR 350: MPEG-2 hardware-Decoder ( afspelen op externe monitor)
In hoeverre gaat je performance achteruit met die kaart op een normale VGA monitor?
[ Voor 64% gewijzigd door Bolk op 21-10-2004 16:29 ]
yep, alleen zijn die bijna nergens meer te krijgen.Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:24:
Damn! Shit, dan moet ik die snel uit backorder halen. De 250 doet het wel goed?
Ze worden opgevolgd door de 150 serie.
met externe monitor hebben ze het over een tv (de video out van de kaart)Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:24:
Damn! Shit, dan moet ik die snel uit backorder halen. De 250 doet het wel goed?
/edit: ik snap niet waarom dat alleen op de TV-out zou zijn?
PVR 350: MPEG-2 hardware-Decoder ( afspelen op externe monitor)
In hoeverre gaat je performance achteruit met die kaart op een normale VGA monitor?
Verwijderd
zal het werken een 350 en 150 naast elkaar?
menaze, welke computerland? Utrecht heeft m nog niet.
Orlando
Sure why not?Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:38:
ok.......en nu.... toch maar voor de Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) gaan? als de hardware decode toch niet werkt onder mce, dan is er ook geen rede voor aanschaf. En ik heb al een 350 als eerste tuner.
Orlando
ik heb em bij computerland Amsterdam vandaan.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:38:
ok.......en nu.... toch maar voor de Hauppauge PVR 150MCE (Amity 2) gaan? als de hardware decode toch niet werkt onder mce, dan is er ook geen rede voor aanschaf. En ik heb al een 350 als eerste tuner.
Orlando
En of de 150 naast de 350 werkt.... lijkt mij van wel. Ik zal er vanavond achterkomen, als ik hem naast mijn 350 zet
[ Voor 1% gewijzigd door menaze op 21-10-2004 16:47 . Reden: correctie ]
De PVR serie heeft een onboard MPEG2 decoder. Deze MPEG2 decoder kan alleen video naar de TV-out sturen op de PVR350. Dat zou dus betekenen dat je géén MPEG2 decoder software hoeft te installeren.
Dus wat is dan voor een projector op VGA het voordeel? Niets, want beide kaarten (PVR 250 en 350) maken alletwee gebruik van een softwarematige MPEG2 decoder (bijv NVDVD).
In hoeverre leunt die MPEG2 decoder dan op je CPU? Is dat de volle mep, of heeft de PVR serie wel voordelen qua CPU gebruik?
de PVR neemt binnen MCE alleen het encoden voor zijn rekening. Het decoden gaat dus via software die op zijn beurt weer (voor een deel) gebruikt kan gaan maken van de hardware encoder van je videokaart (als die er ééntje heeft natuurlijk).Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 16:54:
Ik ga nu even hardop denken.
De PVR serie heeft een onboard MPEG2 decoder. Deze MPEG2 decoder kan alleen video naar de TV-out sturen op de PVR350. Dat zou dus betekenen dat je géén MPEG2 decoder software hoeft te installeren.
Dus wat is dan voor een projector op VGA het voordeel? Niets, want beide kaarten (PVR 250 en 350) maken alletwee gebruik van een softwarematige MPEG2 decoder (bijv NVDVD).
In hoeverre leunt die MPEG2 decoder dan op je CPU? Is dat de volle mep, of heeft de PVR serie wel voordelen qua CPU gebruik?
Verwijderd
orlando
de 150 is eigenlijk niet meer dan een nieuwere versie van de 250.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:06:
ok, dan hopelijk mijn laatste vraag. wat is het verschil tussen de PVR 150MCE (Amity 2) en de 250?
orlando
Hij is goedkoper in produktie door o.a. het samenvoegen van bepaalde chips.
De MCE versie van de 150 heeft als extra een radio tuner op de kaart zitten, maar heeft geen afstandsbediening.
[ Voor 6% gewijzigd door menaze op 21-10-2004 17:17 . Reden: toevoeging ]
In de pricewatch zie ik 'm niet. Of ik ben heel scheel
[ Voor 38% gewijzigd door Bolk op 21-10-2004 17:20 ]
Verwijderd
tot nu toe blijkbaar alleen nog bij computerland. Daar heeft menaze zijn kaart gehaald (amsterdam). en ik ga de mijne zo in Utrecht halen.Bolk schreef op 21 oktober 2004 @ 17:19:
Waar is die 150 MCE te koop? Of moet ie nog komen?
orlando
ik denk het laatsteBolk schreef op 21 oktober 2004 @ 17:19:
Waar is die 150 MCE te koop? Of moet ie nog komen?
computerland
pricewatch: Point of View NVTV Tuner Card
is de Nvidia MCE NVTV. Ik heb em werkend in MCE 2005.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
heb hem toegevoegd in die semi-eerste posting... mensen zijn welkom om er stukjes voor te schrijven hoorShuriken schreef op 21 oktober 2004 @ 17:29:
Zet deze ook ff in het lijstje:
pricewatch: Point of View NVTV Tuner Card
is de Nvidia MCE NVTV. Ik heb em werkend in MCE 2005.
Faq dingen ofzo of uitleg dingen
Verwijderd
Ik heb alleen nog 1 probleem:
Hij werkt goed na het opstarten, maar na een tijdje word het beeld ineens wat schokkerig. (bij live tv en bij opgenomen programma's )
Maar ik heb dus geen idee waar dit aan kan liggen !
Ik heb een hauppauge 250 met de juiste drivers,
ik heb nvdvd geinstalleerd, en die videodecoder geselecteerd.
Mijn videokaart in een Nvidia geforse FX 5600
512 mb intern geheugen.
Moet ik misschien instellingen van mijn harde schijf aanpassen ofzo?
Wie heeft er tips ?!
Dit topic is gesloten.