"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 20:14 ]
Geloof je het zelf? Een remake kan...maar PC? Never nooit niet.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:45:
Over de FFVII remake..ik hoop ZEKER dat hij komt, maar dan ook voor de PC en niet alleen de PS3..
Verwijderd
FFVII is ook gewoon op PC uitgekomen....
Omdat squeenix na VII en VIII er achter gekomen is dat het ontwikkelen van spellen voor de PC niet in hun straatje ligt.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:50:
Waarom zo heilig er van overtuigd dat het niet op PC kan/komt??
Zie Scorpion, met daarnaast nog als extra reden dat ze op de PC versies van FFVII en FFVIII dik verlies hebben geleden. (A)D&D RPG's op PC verkopen nog redelijk, RPG-Adventures van Japanse makelij verkopen nauwelijks...tel daarbij op dat de PC markt in Japan nauwelijks bestaat (een klein bedrijf als Nihon Falcom kan er redelijk van leven, hoewel die ook al Chinese en Koreaanse versies nodig hebben om winstgevend te zijn) en dan snap je dat het redelijk tot zeer onwaarschijnlijk is dat ze nog een PC spel zullen maken.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:50:
Waarom zo heilig er van overtuigd dat het niet op PC kan/komt??
Dat ze FFXI wel voor PC maakten is omdat het een MMORPG is nog wel goed te verklaren, maar de meeste Japanners spelen hem op PS2
Verwijderd

Verwijderd
Ik heb gewoon een aantal jaren geleden beide versies voor 20 euro nieuw kunnen kopen... Waarom...
Dit is de plek waar ik m'n collectibles van FF heb gehaald. Meestal uit het buitenland, maar de binnenlandse ebay heeft zo nu en dan ook wel leuk spul in de aanbieding.
Wil je echt goedkoop dan ga je naar ebay.com en koop je meerdere spullen bij een persoon. Dan zijn de verzendkosten relatief ook een stuk lager.
Maar zo'n 10 euro voor FFVII is niet echt duur. FFVIII is ook geregeld te vinden op ebay.nl Ik zie dat die nu ook voor zo'n 10 euro in de veiling staat.
[edit]
Nu ik op ebay de term 'Final Fantasy' intikte kwam ik ook deze veiling tegen.
Ik was in de veronderstelling dat FFVII:AC officieel alleen in het japans was verschenen. Is er een officiele versie met engelse subs? Zo ja, dan moet ik die binnenkort maar eens kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door Jan_V op 06-11-2005 14:44 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
http://www.nedgame.com/Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:30:
Ik ben mn FF collectie aan het uitbreiden, en het meesterstuk FF 7 ontbreekt nog! Die dingen schijnen nergens meer te koop te zijn wordt mij verteld in diverse winkels. Weet iemand waar deze (en eventueel FF 8 ) nog te koop is?
Ik heb gewoon een aantal jaren geleden beide versies voor 20 euro nieuw kunnen kopen... Waarom...
Hier is ie nog gewoon in voorraad hoor. Heb hem (ff8) een tijdje terug zelf nog gekocht hiero, en perfect werkende versie gehad. Alleen wist ik niet dat je een ps1 memorycard nodig had, dus ziet ie hier maar te niksen
Ik zou er trouwens niet te lang mee wachten, want ze waren een tijdje geleden op. Nu zijn ze blijkbaar weer in voorraad, dus wees er snel bij.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
FansubsFreezer schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:36:
...
[edit]
Nu ik op ebay de term 'Final Fantasy' intikte kwam ik ook deze veiling tegen.
Ik was in de veronderstelling dat FFVII:AC officieel alleen in het japans was verschenen. Is er een officiele versie met engelse subs? Zo ja, dan moet ik die binnenkort maar eens kopen.
Verwijderd
Gaaf, toen ik er laatst was hadden ze deze versies niet meer! Dope!Shailesh schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:05:
[...]
http://www.nedgame.com/
Hier is ie nog gewoon in voorraad hoor. Heb hem (ff8) een tijdje terug zelf nog gekocht hiero, en perfect werkende versie gehad. Alleen wist ik niet dat je een ps1 memorycard nodig had, dus ziet ie hier maar te niksen, maar als ik een keertje zin heb kan hij altijd nog op de pc geemuleerd worden...
Ik zou er trouwens niet te lang mee wachten, want ze waren een tijdje geleden op. Nu zijn ze blijkbaar weer in voorraad, dus wees er snel bij.
Verwijderd
http://ps2.ign.com/articles/666/666054p1.html
woohooo!! \o/
Dat stuk met die lines had ik op de E3 ook gespeeld ja, maar ik vond het nogal verwarrend eigenlijk. Maar goed, dit is toch een must-have, screenshots zien er een stuk beter uit dan een jaar geleden.
-Wat een verschil zeg, speelt echt heel anders met die monsters direct in de werld attacken. Bevalt me wel op wait-mode, als alles gewoon doorgaat is het te wild. Wat me ook opviel is dat de personages zelfstandig handelen hoewel je ook zelf commando's kan geven. (Nadeel is dat ze hun mp drainen terwijl je zelf soms andere plannen had, een ander nadeel is dat er soms dubbel geheald wordt als zij zelf besluiten te healen terwijl jij een ander personage ook de opdracht daartoe geeft.)
Controle verminderd, opeens was er een dood (had niet genoeg tijd om constant op health te letten), opeens was ik er een kwijt (immobilize status oid, kun je zelf blijkbaar niets tegen doen dan wachten). Maar speelt over het algemeen toch best lekker.
-De summons vind ik niks, je levert er twee personages voor in en wint daardoor weinig in totale teamkracht, een echte sterke aanval zag ik pas toen mijn summon dood ging (Geen idee of dat toeval was of dat het zo gemaakt is). En niet de gebruikelijke summons maar nieuwe met veel mider persoonlijkheid als je het mij vraagt. Een summon verijst een volledig gevulde mp-balk om op te roepen, daarna loopt hij volledig zelfstandig (geen controle) als teamlid (in plaats van de twee die niet gesummond hebben) rond, wel is hij te healen als normaal teamlid.
-Mijn grooste schok was het stage complete bericht op het eind. Het kan natuurlijk puur voor de demo zijn, maar ik ben bang dat het missiesysteem van FFX2 terug komt in een of andere vorm (Dat zou ik heel jammer vinden). Ik mis sinds FFX al de landkaart, vond FFX namelijk te weinig vrijheid en te rechtlijnig en FFX2 teleustellend omdat je van het begin al overal naartoe kunt.
Ik kreeg er wel al veel zin in dus ik ben redelijk tevreden. Ben wel benieuwd naar het levellingsysteem, hoop op speregrid(FFX) maar heb al directe levelups gehad in de demo dus de levels zijn terug. (De demo bevat geen menu dus ik heb geen details).
Al met al gemengde gevoelens, er is nog wat werk te doen:
-betere ai van teamleden
-de oude bekende summons terugbrengen (miss you bahamut)
-echt verhaalverloop (ALSJEBLIEFT GEEN MISSIES, LEVELS, STAGES OF ANDERE ZOOI DIE HET GEVOEL VAN EEN ECHT VERHAAL ERUIT HALEN)
-camera nog wat tunen, is wel goed bestuurbaar met rechter joystick maar kan nog wat getuned worden.
-landkaart (fightarena is geen geschikte vervanging voor 'island closest to hell')
Eerst zeg je dat de missies en stages uit FFX2 terug komen en later dat er geen missies en stages zijn. Kan je even verduidelijken wat je precies bedoeld?-db- schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:07:
-Mijn grooste schok was het stage complete bericht op het eind. Het kan natuurlijk puur voor de demo zijn, maar ik ben bang dat het missiesysteem van FFX2 terug komt in een of andere vorm (Dat zou ik heel jammer vinden). Ik mis sinds FFX al de landkaart, vond FFX namelijk te weinig vrijheid en te rechtlijnig en FFX2 teleustellend omdat je van het begin al overal naartoe kunt.
I
-echt verhaalverloop (GEEN MISSIES, LEVELS, STAGES OF ANDERE ZOOI DIE HET GEVOEL VAN EEN ECHT VERHAAL ERUIT HALEN)
Woops, heb over je "er is nog wat werk te doen:" gelezen. Excuses.
Heb vorig maand mn FF-collectie maar eens uitgebreidt. Heb nu de volgende titels:
-FF-Anthology (PSX)
-FFVI (PSX)
-FFVII (PSX)
-FFVII-Platinum (PSX)
-FFVIII (PSX)
-FFIX (PSX)
-FFIX-Platinum (PSX)
-FFX-Platinum (PS2)
-FFX2 (PS2)
[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 17-12-2005 18:58 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Later in mijn vorige post som ik de dingen op die verbeterd moeten worden en daar bedoel ik dat ik de missies niet wil.

Highwind \o/Scorpion schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:46:
Nieuwe statue voor mijn ffvii collectie
[afbeelding]
Nice
Oh, er is binnenkort ook een beeld(je) verkrijgbaar van de Sierra...het airship uit Advent Children, dies alleen een stuk kleiner dan Highwind!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 00:36 ]
Prachtig beeld inderdaad.Scorpion schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:46:
Nieuwe statue voor mijn ffvii collectie
[afbeelding]
Mijn FF aankopen liggen al zo'n 1,5 jaar stil, omdat ik steeds andere 'nuttigere' dingen moet kopen.
Binnenkort maar weer eens beginnen met de collectie uit te breiden.
* Chevy454 laatste FF was FF8

Mijn zus heeft IX, X en X-2 liggen. XI weet ik niet of ik die wel wil aanschaffen met dat online gedoe.
* Chevy454 wacht overigens op de amerikaanse editie van FF7:AC.
Heb de japanse versie al gezien maar die ondertiteling

Wil die film toch zeker wel kopen
[ Voor 54% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2005 01:05 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
lolFlesdop schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 01:49:
Die ondertiteling had best in een ander font gemogen...

De meeste mensen deugen!
Ik wil er zelf verder nog niks over weten totdat ik hem kan spelen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik begreep wel van Scorp dat FFXII in het Japanse Famitsu magazine de maximale score van 40 uit 40 kreeg, en dat is pas het zesde spel in de historie wat die score kreeg.marzzman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:15:
Ik zie bij sommige nederlandse webwinkels staan dat je FFXII al kan pre-orderen. Ik heb alle trailers en alle screenshots bekeken, maar het raakt me nog niet. Ikzelf vind final fantasy IX en X alletwee enorm goed en heb er totaal samen meer dan 150 uur inzitten (gekkenhuis zeg!). Heeft iemand al meer info over de PAL versie van FFXII met goede speech enzo? Ben enorm benieuwd!
oh en zie ook de potion'sFinal Fantasy XII is het zesde spel ooit dat in het populaire Japanse game-magazine Famitsu de maximale score van 40 uit 40 toebedeeld kreeg. Alleen Soul Calibur, Nintendogs, Vagrant Story, The Legend Of Zelda: The Wind Waker en The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time gingen het spel voor. Een illuster rijtje, wat veel goeds betekent voor de RPG van Square Enix die op 16 maart in de Japanse winkels zal verschijnen, ongetwijfeld met lange wachtrijen voor de winkels.

Ik wil FFXII gaan pre-orderen, maar moet nog even kijken aan wie ik mijn geld toevertrouw
De meeste mensen deugen!
Hij is bij play.com te pre-orderen voor €47,99.marzzman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:23:
En ik heb nu ook 7, 8 en 9 ... ik kan ze niet allemaal tegelijk spelen maar vind ze allemaal gaaf! Ben nu met FFVII net na de tweede missie (generator opblazen) en bij FFVIII hebben ze net een concert aan Squall gegeven
!! FFIX moet ik nog beginnen. FFX en FFX-2 heb ik uitgespeeld. Ik speel FF pas een jaartje, maar het heeft me echt in de greep
!!
Ik wil FFXII gaan pre-orderen, maar moet nog even kijken aan wie ik mijn geld toevertrouw.
Zijn dat de originelen of de platinum versies?Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:54:
Ik krijg as maandag FF 7 en FF 9 samen met een complete ps1
Voor 45 euro's
Jup, is al een tijdje te krijgen. De Engelse dub klinkt alleen voor geen meter, echt lachwekkend is hetScorpion schreef op zondag 30 april 2006 @ 02:02:
Ik zag vandaag Final Fantasy VII Advent Children ook bij de MediaMarkt liggen. Hij is nu dus ook met subs te krijgen
Verwijderd
Weet ik niet. Wat is het verschil?Chester schreef op zondag 30 april 2006 @ 02:16:
[...]
Zijn dat de originelen of de platinum versies?
Dat de originelen zeldzamer en meer waard zijn
[ Voor 67% gewijzigd door Chester op 30-04-2006 02:38 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 13:16 ]
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 15:13 ]
Verwijderd
Ik ben ff rond wezen kijken op mijn zolder en kwam terug met de volgende buit:
FFVI ps
FFVII ps
FFVIII ps
FFIX ps
FFX ps2 (zonder dvd...WTF!!?)
brady games official FFVII en FFVIII guides
en niet echt FF maar wel in het genre : legend of dragoon
Verwijderd
Eerste keer dat ik in dit topic kijk/post, ik ken het spel/de film namelijk totaal niet.
Maar ik zag laatst een link voorbijkomen op IRC over iemand die GM is in final fantasy.
Althans, deze persoon beweert een GM te zijn,
Hij verteld verhalen over hoe zijn baan is, op een nogal "humoristische" manier, ik heb dan ook letterlijk dubbel gelegen van het lachen als ik die verhalen zo las.
Ik denk zelf dat de meeste verhalen verzonnen zijn maar dat hij wel een GM is, wat hij namelijk uitvoert met mensen zouden zijn superieuren nooit accepteren, maar ik zou het knap vinden als hij die verhalen zou kunnen verzinnen zonder een GM te zijn.
Mischien is deze link al eens voorbij gekomen maar als dat niet zo is:
Veel plezier met het lezen en lach niet te hard i.v.m buren etc.
http://bannable-offenses.blogspot.com/
Gm staat meestal voor Game Master, dus een soort admin.inXs schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:35:
Wat is een GM?
Iemand die voor de maker van het spel werkt en dus mensen helpt met problemen.
Dit gaat dus ook over een online versie van het spel.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:42 . Reden: typo's ]
Dat is een Game Master. Dat zijn mensen in dienst bij bedrijven die MMOs maken, en lopen rond in het spel om spelers te helpen met problemen zoals bugs die ze tegen komen, problemen met mede spelers enz.inXs schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:35:
Wat is een GM?
[edit]
Ik lees net dat het een lvl 60 armor is dat je niet weg hoort te doen....nou ja, zijn verlies.
Impulse13 --> was net te snel met een reactie.
[ Voor 43% gewijzigd door Jan_V op 04-05-2006 19:18 ]
Verwijderd
Als je bij de comments kijkt zal je zien dat het een super goed item is wat nogal wat waard is.Freezer schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:10:
* freezer vraagt zich af wat een Haubergeon is, aangezien hij ook nooit de manual uit z'n gesealde FFXI heeft gelezen
Verwijderd
Die schorpioen die je tegenkomt als je die bom moet planten in FF7
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
Verwijderd
Thunder is hetzelfde als boltVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:33:
Ben er al voorbij. ik zit nu in de Hideout. Thunder?? Die spell heb ik niet, ik heb alleen Ice en Bolt. Aanvallen terwijl z'n staart niet omhoog stond did the trick. Als z'n staart wel omhoog staat valt 'ie aan, en goed ook
Verwijderd
De weinige filmpjes en de statische achtergrond zijn daarentegen wel uber
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 22:28 ]
Als je net Aeris heb ontmoet heb je nog weinig gezien en heb je nog geen grote wendingen in het verhaal meegemaakt. Geloof me het pakt je wel verderopVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:28:
FF7 kan me tot nu toe weinig pakken. Je ziet sommige dingen al mijlenver aankomen. Heb net Aeri ontmoet
De weinige filmpjes en de statische achtergrond zijn daarentegen wel uber
Ja.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:01:
Kan je later ook zelf je partymembers kiezen?
Verwijderd
Gelukkig. Ik zit nu met die Aeri opgescheept
Dat ze 'cure' kan is wel handig! Maar andere members kunnen dat toch ook krijgen? Of is die spell persoonsgebonden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 17:19 ]
Het magic systeem in FF7 werkt met die materia bollen plaatsen in je weapon of armor slots. Iedereen kan dus elke materia (magic) gebruiken. Je kan zelf precies bepalen wie welke materia heeft en dus welke spreuken ze kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:18:
[...]
Dat ze 'cure' kan is wel handig! Maar andere members kunnen dat toch ook krijgen? Of is die spell persoonsgebonden?
Als ik het me goed kan herinnen pak je voor de eerste of tweede macro reactor al een cure materia op. Kijk dus eens je lijst van materia eens goed door en plaats dat in je weapon of armor. Het goed indelen van je materia kan heel erg veel schelen.
[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 06-05-2006 18:21 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Het is Aerith (door een spellingsfout/vertaling-iets ook wel 'Aeris' voor sommigen). Beetje respect tonen he!Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:18:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Scorpion op 08-05-2006 00:31 ]
Scorpion schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:32:
[...]
Het is Aerith (door een spellingsfout/vertaling-iets ook wel 'Aeris' voor sommigenEuropeanen). Beetje respect tonen he!
Chester schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:17:
Plaatjes van Final Fantasy XIII
Nog een reden om een ps3 te halen
superB
Wat ziet het er weer heerlijk uit.
En nog meer wachten.Mutatie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:23:
Damn en het wachten op een FF herhaalt zich weer, never ending process.
Wat ziet het er weer heerlijk uit.
De opvolger van XIII, Final Fantasy Versus XIII
En dit allemaal terwijl XII hier nog niet eens uit is
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
1. Final Fantasy VIII
2. Final Fantasy I
3. Final Fantasy VII
4. Final Fantasy X
5. Final Fantasy XI
6. Final Fantasy IX
7. Final Fantasy IV
8. Final Fantasy VI
9. Final Fantasy V
10. Final Fantasy III
11. Final Fantasy II
12. Final Fantasy X-2
Final Fantasy VIII vindt ik gewoon een onverklaarbaar goed spel. Het is voor mij ook veel meer dan zomaar een spel, maar daar zal ik nu over door gaan
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060
Ja, maar sowiezo die stijl vondt ik niks. Bij die Britney Spears-like concert in het begin verdween mijn lach al en toen ik die kiddy commerciele wannabe-cool beelden zag werd ik al misselijk en na de eerste stukjes verhaal dacht ik... dit is geen echte final fantasy waardige deeljos707 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:50:
Hoe kun je nu al na 20min beslissen dat een RPG game niks is ? Een RPG moet je toch even spelen voordat je definitief kan beslissen dat het bagger is. Indien het na een paar uur spelen nog altijd niks, ja dan kan die gewoon terug de doos in natuurlijk
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060
Verwijderd
Ik vind FF7 echt super.. chocobo's kweken is echt leuk.
Ik ben nu weer begonnen aan FF1 op mijn NES.
Echt balen! Voordat ik FF kende had ik hem verkocht. Heb 1 nog wel via een emulator gespeeld maar da's toch niet het echte gevoel. Moet nu nog steeds een ps2 aangschaffen. Heb nog wat FF's in te halenVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:54:
Ik ben nu weer begonnen aan FF1 op mijn NES.
Verwijderd
Je laat Barret die piramide verrot schieten.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:11:
In FF7 als die pilaar wordt opgeblazen, kom je die vent uit de helikopter tegen. Hij heeft een wapen, hij zet gele pyramides om Cloud enz. heen. Cloud kan dan niks doen. Hoe haal je die pyramide weg?
Ik vond FFVIII echt zooo slecht. Ik vond IX nog beter. VII is verruit de beste van die 3 (heb er niet meer gespeeld) IMO.
Ticking away the moments that make up the dull day
Ik vond 8 niet slecht op zich. Het verhaal was wel leuk, en de sidequests waren ook leuk.Radagast2005 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:42:
[...]
Je laat Barret die piramide verrot schieten.
Ik vond FFVIII echt zooo slecht. Ik vond IX nog beter. VII is verruit de beste van die 3 (heb er niet meer gespeeld) IMO.
9 vond ik echt geweldig kwa sfeer, verhaal ietwat minder, sidequests ook leuk gedaan.
10 vind ik kwa verhaal echt de beste, het hele Sin-gedoe vond ik echt goed uitgewerkt, en daarnaast was de sfeer ook beter omdat er voor het eerst stemmen werden gebruikt. Sidequests vond ik wel wat minder, de sidequests die er zijn, zijn echt vreselijk moeilijk (ultieme wapens ben je uren voor bezig, en de dark aeons zijn niet te verslaan als je niet zo een beetje op max stat zit). De beloning is daarentegen wel erg groot, maar toch vind ik het minder dan bij de eerdere delen.
Het grootste pluspunt vond ik het battle systeem. Het was echt vernieuwend tov 8 en 9, en gaf je meer de mogelijkheid om tactisch te werk te gaan.
10-2 was wel de minste van allemaal, maar ook zeker niet slecht. Kwam bij mij wel goedkoop over door het magere gebruik van FMV scenes (10 stuks in X-2, tov 53 in X). En tenzij je het verhaal 100% hebt gevolgd (zonder walkthrough haal je de 80% amper), zie je niet eens het einde waarvoor je het spel hebt aangeschaft (happy ending dus). Leuk dat ze een vervolg maken op 10, maar het was niet echt bevredigend.
12 brengt hopelijk weer een goed verhaal. Alleen het battle systeem lijkt mij wat minder. Ik vond juist altijd het FF systeem zo geweldig, en de nieuwe aanpak lijkt meer op de moderne RPG stijl (dark cloud, Star Ocean). Met dungeons en dergelijken, die imho snel saai worden (ok random encounters wordt je na een tijdje ook wel ziek van

Verwijderd
Kwam wel wat tegen maar das allemaal ouwe meuk
Beetje beter opletten danVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:52:
Beetje lopen zoeken maar is er op dit forum geen actief Final Fantasy XI Online draadje?
Kwam wel wat tegen maar das allemaal ouwe meuk
[rml][ MMORPG] Final Fantasy XI deel 5[/rml]
Astu!
Trailer
[ Voor 10% gewijzigd door inXs op 08-06-2006 22:05 ]
superB
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
[ Voor 14% gewijzigd door inXs op 25-06-2006 19:19 ]
superB
En X borduurt niet verder op de delen daarvoor? Aangezien ik die ook nooit heb gespeeld...inXs schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:18:
Mwa het is wel aardig, maar het borduurt erg veel voort op deel X, dus ikzelf vind het bijna een must om eerst X gespeeld te hebben. Vooral vanwege de personages en locaties.. In X-2 worden de locaties niet zo heel goed meer uitgelegd, aangezien dat in X al gebeurt is. Verder mis je toch een bepaald gevoel bij het verhaal als je X niet kent.. Maar is X niet in platinum te krijgen ook? Dan kost ie ook niet heel veel meer. Als je namelijk X gespeeld hebt, dan is X-2 een leuke aanvulling, X-2 is volgens vele ook alleen maar leuk als je X kent.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Nope.Razor.Timo schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:57:
[...]
En X borduurt niet verder op de delen daarvoor? Aangezien ik die ook nooit heb gespeeld...
De enige echte 'sequels' van FF hebben het nummer in hun naam staan. Dus bijvoorbeeld FF:X-2 of FF:VII: Sirge of Cerberus en dergelijke.
Verwijderd
XII is niet hetzelfde als X-2, en in dit geval bedoel je X-2Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:53:
Ik heb een probleempje bij FF : XII, als je bij Guadosalam bent, moet je uniforms van de LeBlanc stelen. Ik heb er tot nu toe een kunnen bemachtigen en dat was op die berg, bij zo'n hotspring. Maar wie weet waar ik de andere 2 kan krijgen, want ik kom anders echt niet meer verder
Verwijderd
Ik denk dat ik het al weet..ik laat jullie het nog weten.Ik schreef net.:
Ik heb een probleempje bij FF : XII, als je bij Guadosalam bent, moet je uniforms van de LeBlanc stelen. Ik heb er tot nu toe een kunnen bemachtigen en dat was op die berg, bij zo'n hotspring. Maar wie weet waar ik de andere 2 kan krijgen, want ik kom anders echt niet meer verder
Ben er al uit en heb de sphere weer te pakken
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 11:41 ]
NetjesVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:10:
Ja, oke. Mijn fout. Begin mezelf er toch aardig aan te ergeren nu. Ik wil verder komen maar ik weet dus niet hoe
. Misschien ff een walktrough ofzo opzoeken.
[...]
Ik denk dat ik het al weet..ik laat jullie het nog weten.
Ben er al uit en heb de sphere weer te pakken
Ondanks het hoge 'pop' gehalte van X-2 heb ik het altijd een vermakelijk spel gevonden, ik heb zelfs m'n meeste spheres wel op 100% door het meerdere keren te spelen.
Dit kwam vooral door het sublieme verhaal, en het materia systeem waarvan ik nog steeds baal dat dat niet nog een keer is gebruikt.
PSN: Sluuz
Verwijderd
Btw, FF X-2
Dit topic gaat over de Final Fantasy spellen, niet de film.