Het Final Fantasy Topic - Deel 4 -

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RPGamer heeft een zooi nieuwe shots van Advent Children \o/

zie deze link: http://www.rpgamer.com/games/ff/ff7ac/ff7acss.html

Voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://www.rpgamer.com/games/ff/ff7ac/screens/ff7ac115.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar die film. Voorstukjes zagen er erggggg stoer uit. Film blijft ook stoer al is het verhaal beetje een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Final Fantasy concert tour!

'Dear Friends -Music From FINAL FANTASY-' Concert Series to Kick Off February 19, 2005, in Chicago

http://slashdot.org/article.pl?sid=04/12/14/1838225 -> http://biz.yahoo.com/prnews/041214/latu042_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wanneer komt er eens een releasedatum? Zomer 2004 hebben ze flink gemist, en met alleen 2005 kom je ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scorpion schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:29:
Final Fantasy concert tour!

'Dear Friends -Music From FINAL FANTASY-' Concert Series to Kick Off February 19, 2005, in Chicago

http://slashdot.org/article.pl?sid=04/12/14/1838225 -> http://biz.yahoo.com/prnews/041214/latu042_1.html
als ik volgend jaar wat meer vrije tijd heb - dus wat minder druk met werk - wil ik nog steeds eens met wat mensen gaan praten om een concert in London te doen :) Wellicht wat ambitieus, maar als niemand een balletje opgooit komt het er zeker niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt Final Fantasy XII???? Ik hoorde dat ze die in rond maart dit jaar uitbrengen in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog niet eens uit in Japan...dus ik verwacht hem niet voor het najaar 2005 in Europa. April 2005 staat nu als release date in Japan, en een half jaar later in Europa is vrij normaal door localisatie issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vorige keer in LA heb ik het helaas moeten missen, maar dat overkomt me geen twee keer!

/me gaat fijn naar het Final Fantasy concert in San Fransisco in maart! WOEI!

En ik ga Uematsu ontmoeten want ik heb VIP toegang dankzij mijn onmetelijke netwerk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 03:05:
De vorige keer in LA heb ik het helaas moeten missen, maar dat overkomt me geen twee keer!

/me gaat fijn naar het Final Fantasy concert in San Fransisco in maart! WOEI!

En ik ga Uematsu ontmoeten want ik heb VIP toegang dankzij mijn onmetelijke netwerk :D
sweet :) daar had ik ook wel graag heen willen gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scorpion schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:59:
[...]

sweet :) daar had ik ook wel graag heen willen gaan!
Yup, en kreeg net per mail de bevestiging! Plaatsen C2 en C4, das dus de derde rij vanaf het orkest gezien! Nu nog even snel een pianosheet musicbook kopen op eBay zodat ik Uematsu wat kan laten signeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Dit is -de- reden waarom ik game-developer wilde worden.
Nou ja, eerst maar kijken hoe het developen in de rest van de commerciele wereld er aan toe gaat.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ben vorige week eindelijk begonnen met FFX-2.

Ik moet zeggen dat het een zeer vermakelijke game is. Vooral Rikku is leuk naar voren gebracht met haar one-liners en leuke outfit.
De omgevingen zijn ook wel leukk vorm gegeven. Vaak leef ik wel met de chars mee, vooral nadat ik zag wat ze met Zanarkand hadden gedaan......toen moest ik wel een klein traantje wegpinken.
Het was een stomme attractie geworden......

Zit na vandaag in chapter 3 na zo'n 30 uur spelen. Net ff Bahamut verslagen. Dat vond ik ook een geweldig en emotioneel stuk van het spel. Nog ff een aeon zien en die moeten verslaan.

Het niet summon gedeelte in dit spel vind ik geweldig, dit is omdat ik het summonen altijd als een cheat in het spel heb gevonden. Met summons kun je elke battle winnen waar je tegen aan loopt. Nu er in dit deel (tot nog toe) geen summons aanwezig zijn vind ik het wel super cool, aangezien dit helemaal mijn stijl is, namelijk: vechten met je eigen kwaliteiten.

Waarschijnlijk volgende week uitgespeeld en dan beginnen met Jak II en daarna Zelda: The Wind Waker of Jak II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Freezer schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:30:
Ben vorige week eindelijk begonnen met FFX-2.

Ik moet zeggen dat het een zeer vermakelijke game is. Vooral Rikku is leuk naar voren gebracht met haar one-liners en leuke outfit.
De omgevingen zijn ook wel leukk vorm gegeven. Vaak leef ik wel met de chars mee, vooral nadat ik zag wat ze met Zanarkand hadden gedaan......toen moest ik wel een klein traantje wegpinken.
Het was een stomme attractie geworden......

Zit na vandaag in chapter 3 na zo'n 30 uur spelen. Net ff Bahamut verslagen. Dat vond ik ook een geweldig en emotioneel stuk van het spel. Nog ff een aeon zien en die moeten verslaan.

Het niet summon gedeelte in dit spel vind ik geweldig, dit is omdat ik het summonen altijd als een cheat in het spel heb gevonden. Met summons kun je elke battle winnen waar je tegen aan loopt. Nu er in dit deel (tot nog toe) geen summons aanwezig zijn vind ik het wel super cool, aangezien dit helemaal mijn stijl is, namelijk: vechten met je eigen kwaliteiten.

Waarschijnlijk volgende week uitgespeeld en dan beginnen met Jak II en daarna Zelda: The Wind Waker of Jak II
Echte summons heb je niet maar wel Special Dress Sphers, en als je die een beetje traint worden die erg sterk.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FFX-2 moet ook echt even inzinken...nu het een half jaar geleden is dat ik hem voor het laatst heb gespeeld heb ik weer zin om te gaan spelen. Voor mij een kenmerk van een goed spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Freezer schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:30:
Altijd? In FFX (bijv) is er maar 1 summon die dat kan: Yojimbo. Als ie die weglaat zijn er een aantal enemies die je met summons alleen niet kan verslaan :) (in de monster arena, de dark eaons).

En inderdaad, ik heb een poosje geen FFX en FFX-2 meer gespeeld, maar daar begin ik weer erg veel zin in te krijgen..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik heb juist erge zin om ff7 weer af te maken :D Ik zit nu nog op Disc 2 bij de glacier, bijna bij de reunion dus. Zodra ik dat vliegschip ook weer heb ga ik ook weer es ff flink chocobo breeden :D

Maar dan de volgende vraag: Waar de fok is me guide gebleven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Creepy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:00:
[...]

Altijd? In FFX (bijv) is er maar 1 summon die dat kan: Yojimbo. Als ie die weglaat zijn er een aantal enemies die je met summons alleen niet kan verslaan :) (in de monster arena, de dark eaons).

En inderdaad, ik heb een poosje geen FFX en FFX-2 meer gespeeld, maar daar begin ik weer erg veel zin in te krijgen..
Yup, voor het 'main' verhaal in het spel vind ik het cheaten om summons te gebruiken. Zoals je zelf al aangeeft zijn ze wel nodig voor de extra dingen in het spel. Zo had je in FFX de dark aeons en monster arena en in FFVII bijvoorbeeld de verschillende Weapons. Daar zijn de summons wel handig bij, maar dan speel je ook niet meer om het verhaal, maar om alles uit het spel te halen wat mogelijk is.

In FFVIII hadden ze het goed aangepakt met de summons. Je kreeg namelijk penalties op je SeeD ranks als je vaak je GF's gebruikte. Hoe vaker je die gebruikte, hoe minder snel je een hogere ranking kreeg als SeeD. Dit maakte in principe niet veel uit voor het verhaal, aangezien je in alle FF delen altijd mega veel geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Loow, heeft iemand een idee hoe ik nog aan FF IX zou kunnen komen?

Kheb al flink rond gekeken op google enzo, maare geen succes of als er zowaar ergens wat te vinden is issie uitverkocht :(
Marktplaats & Ebay staat ook niet erg veel of het is natuurlijk weer al weer verkocht.

Weet iemand een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
m-webbie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:34:

Kheb al flink rond gekeken op google enzo, maare geen succes of als er zowaar ergens wat te vinden is issie uitverkocht :(
Marktplaats & Ebay staat ook niet erg veel of het is natuurlijk weer al weer verkocht.

Hier in Amsterdam bij Game Over hebben ze er nog een liggen voor +/- E45.- :)
Freezer schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:26:
[...]

In FFVIII hadden ze het goed aangepakt met de summons. Je kreeg namelijk penalties op je SeeD ranks als je vaak je GF's gebruikte. Hoe vaker je die gebruikte, hoe minder snel je een hogere ranking kreeg als SeeD. Dit maakte in principe niet veel uit voor het verhaal, aangezien je in alle FF delen altijd mega veel geld hebt.
Als je FFVIII goed speelt heb je die GF's ook helemaal niet nodig (behalve de abilities en junction). Zodra je card mod heb zijn ze overbodig aangezien je characters dan een veel te hoge attack, hp, en vitality hebben.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 17:40

Shin_Alu

Ranger/Ninja

m-webbie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:34:

De betere spel speciaalzaken zullen ze nog wel hebben denk ik. Dimensionplus, gameshop zijn de zaken waar ik de moeilijker te vinden spellen meestal vandaan haal, probeer het daar zou ik zeggen

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Oke bedankt, toch nog eens goed zoeken.

p.s. demensionplus had ik al gekeken en daar hebben ze em niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

eBay maak je nog de beste kans. En dan zou ik op ebay.co.uk of ebay.com kijken.

Anyway, hier mijn nieuwste aanwinsten (sephiroth, aerith & cloud) samen met de statues die al in mijn bezit waren:

Afbeeldingslocatie: http://www.snipemonkey.com/scorpion/statues_left_tn.png

Afbeeldingslocatie: http://www.snipemonkey.com/scorpion/statues_right_tn.png

Ik maak vanmiddag nog wel even wat betere foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Ik kwam dit zojuist pas tegen:

"Microsoft today announced that Hironobu Sakaguchi, video game legend and president of Mistwalker game studio, has joined with Microsoft(R) Game Studios to develop role-playing game (RPG) video games exclusively for the next- generation Xbox(R) video game platform. Sakaguchi is best known as the creator of the "Final Fantasy" franchise, which has sold more than 60 million units worldwide, and was executive vice president in charge of game development at Square Enix Co. Ltd. until February 2001."

http://games.slashdot.org.../24/232217&tid=109&tid=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
m-webbie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:27:
Oke bedankt, toch nog eens goed zoeken.

p.s. demensionplus had ik al gekeken en daar hebben ze em niet meer.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kan je zo vertellen waar je hem kan krijgen in Amsterdam. Als je e-mailed kan ik t je zo vertellen :) .

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Ik heb em onderhand gevonden en gekocht op marktplaats!
Er was zowaar iemand die em nog had :)

Thnx iig voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb woensdag final fantasy X-2 gekocht. Ik heb al een klein stukje gespeeld en het lijkt mij een erg leuk spel. Nu vroeg ik mij af of het niet beter is om dan eerst FF X te spelen en daarna pas X-2 of dat het voor het verhaal niet veel uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Het maakt in principe niet echt veel uit, alleen zul je veel 'inside' opmerkingen/grapjes wat beter snappen.
Tevens wordt er wel veel naar het vorige deel verwezen, maar je kunt het spel prima spelen zonder FFX eerst gespeeld te hebben.

Het is net zoiets als deel 2 van een film zien zonder dat je deel 1 hebt gezien. Je mist dus sommige dingen, maar echt hinderlijk hoeft het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 22:56
Scorpion schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:58:

Anyway, hier mijn nieuwste aanwinsten (sephiroth, aerith & cloud) samen met de statues die al in mijn bezit waren:

[afbeelding]

[afbeelding]

Woaah

*jaloers is

die van cloud is cooool, de anderen ook trouwens. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Scorpion schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:58:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er mooi uit.
Dit jaar ga ik ook beginnen met het verzamelen van die beelden (inclusief doos en zo) aangezien ik nu een vast salaris heb kan ik wat meer leuke dingen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Freezer schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:16:
Het maakt in principe niet echt veel uit, alleen zul je veel 'inside' opmerkingen/grapjes wat beter snappen.
Tevens wordt er wel veel naar het vorige deel verwezen, maar je kunt het spel prima spelen zonder FFX eerst gespeeld te hebben.

Het is net zoiets als deel 2 van een film zien zonder dat je deel 1 hebt gezien. Je mist dus sommige dingen, maar echt hinderlijk hoeft het niet te zijn.
Oke thanks, ik wil sowieso FFX nog kopen dus dan wacht ik wel. Ik heb hier ook FF IX nog liggen waar ik al in begonnen ben dus dan speel ik die eerst wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bianca schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:05:
[...]

Oke thanks, ik wil sowieso FFX nog kopen dus dan wacht ik wel. Ik heb hier ook FF IX nog liggen waar ik al in begonnen ben dus dan speel ik die eerst wel :)
Puur voor de emotionele binding is het wel verstandig eerst FFX te spelen in elk geval. Maar das mijn mening natuurlijk :) De meeste karakters die in FFX-2 terugkeren worden toch neergezet in FFX. Daarbij zul je de nostalgie-parade die ze in FFX-2 hebben gebouwd (met de flashbacks e.d.) beter weten te waarderen als je eerst FFX speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Rikku vind ik trouwens veel leuker in FFX-2. Ik vind haar veel beter tot haar recht komen met haar one-liners en acties die ze uitvoert.
Yuna daarentegen vind ik nu veel te gespeeld overkomen.
Yuna gedraagt haar namelijk heel anders dan in FFX in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet echt helemaal on-topic maar waar komen alle CGI-filmpjes hiervan vandaan? Zitten ze verwerkt in de game of word het apart uitgegeven? Tis nogal een tijd geleden dat ik FF heb gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, zal ik jullie (inmiddels niet meer) ingesneeuwde arme stakkers eens even jaloers komen maken met het feit dat ik met 22 graden op Union Square in San Fransisco in een t-shirtje dit zit te typen? Of zal ik jullie jaloers komen maken dat ik gisteren de eer heb gehad om het Dear Friends: Music from Final Fantasy concert bij te wonen, en na het concert even een babbeltje maken met Nobuo Uematsu hemzelf, die 1) mijn Japans goed verstond en 2) zelf heel aardig Engels sprak....

fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.yunapalooza.com/images/got/concert1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.yunapalooza.com/images/got/concert2.jpg

ik en uematsu:
Afbeeldingslocatie: http://www.yunapalooza.com/images/got/uematsu.jpg

programmaboekje met handtekening:
Afbeeldingslocatie: http://www.yunapalooza.com/images/got/signed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:38:
Zo, zal ik jullie (inmiddels niet meer) ingesneeuwde arme stakkers eens even jaloers komen maken met het feit dat ik met 22 graden op Union Square in San Fransisco in een t-shirtje dit zit te typen? Of zal ik jullie jaloers komen maken dat ik gisteren de eer heb gehad om het Dear Friends: Music from Final Fantasy concert bij te wonen, en na het concert even een babbeltje maken met Nobuo Uematsu hemzelf, die 1) mijn Japans goed verstond en 2) zelf heel aardig Engels sprak....

fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

ik en uematsu:
[afbeelding]

[afbeelding]
\o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48

fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

ik en uematsu:
[afbeelding]

[afbeelding]
super vet!!

* addictive is jaloers :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:56

SkyStreaker

Move on up!

... :/ U is God!

_/-\o_ :D

[ Voor 34% gewijzigd door SkyStreaker op 08-03-2005 21:43 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

IK ben nog steeds bezig met final fantasy 7 voor de ps1, maar ik kom helaas niet verder.
Ik heb het ook een klein beetje gehad met dat spel, ga misschien in de zomervakantie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of zal ik jullie jaloers komen maken dat ik gisteren de eer heb gehad om het Dear Friends: Music from Final Fantasy concert bij te wonen, en na het concert even een babbeltje maken met Nobuo Uematsu hemzelf, die 1) mijn Japans goed verstond en 2) zelf heel aardig Engels sprak....
\o/ indeed!
*jaloers is*

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Creepy schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:21:
[...]

\o/ indeed!
*jaloers is*
* Biobakker sluit aan

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Pu_Dy schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 07:54:
IK ben nog steeds bezig met final fantasy 7 voor de ps1, maar ik kom helaas niet verder.
Ik heb het ook een klein beetje gehad met dat spel, ga misschien in de zomervakantie verder.
Misschien is het handig om wat meer informatie dan alleen "ik kom helaas niet verder" te geven, zodat wij je misschien in de juiste richting kunnen sturen.

[offtopic]bijna alle zinnen beginnen met 'ik' komt niet echt netjes over btw :)[/offtopic]

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpion op 09-03-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Tis me eindelijk gelukt om een non platinum edition van Final Fantasy 7 te krijgen, maar nu blijkt dat ik niet kan opslaan op me PS2 memcard :'( .
Enne MrRudi _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ik O+ de muziek van Nobuo Uematsu O+ O+

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Exphy schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:29:
Tis me eindelijk gelukt om een non platinum edition van Final Fantasy 7 te krijgen, maar nu blijkt dat ik niet kan opslaan op me PS2 memcard :'( .
Enne MrRudi _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ik O+ de muziek van Nobuo Uematsu O+ O+
klopt, alle playstation games moeten een ps1 memory card hebben om data op te kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo inmiddels weer thuis aangekomen :) met dus een gesigneerd programmaboekje EN een gesigneerde poster van Uematsu-san. Ik liep hem woensdag nog een keer tegen het lijf trouwens, maar ik heb niet de illusie dat hij nu ook nog weet wie ik ben :D

Ik had hem nog gevraagd of ze voortaan als 'encore' het ending muziekje van Final Fantasy IX wilden spelen "Behind the Gate" (of Beyond the Door in sommige vertalingen) en dan One Winged Angel gewoon in het programma wilden stoppen ipv als toegift...kunnen ze het Final Fantasy VII:Advent Children nummer weglaten...dat was niet echt bijzonder. Hij zij nog wel 'ah yes, ok, next time' maar dat neem ik maar met een korrel zout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Freezer schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:26:
[...]

Yup, voor het 'main' verhaal in het spel vind ik het cheaten om summons te gebruiken.
Dit vind ik persoonlijk echt pure onzin. Summons in FFX groeien mee met Yuna. Het is dus helemaal niet zo dat Summons per definitie sterk zijn, dus waarom in hemelsnaam zie jij het gebruiken van Summons als cheaten?

Ik vind een Final Fantasy zonder Summons juist onvolledig. Nu moet ik wel zeggen dat (als ik me goed herinner....alweer hele tijd terug) ik de summon-stijl in FFX beter vind dan in FFVII. In FFVII kon je elke speler summonen (GF dacht ik? Of was dacht 8?), terwijl dit in FFX voorbehouden is aan 1 persoon (Yuna). En je de summons ook nog eens zelf moet besturen.

Alleen al die geweldige animaties als je oproept dragen naar mijn mening echt bij aan de sfeer (ook al zet je ze na een paar keer op short). Wel zou je de animaties eigenlijk door moeten kunnen klikken).

[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 13-03-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

In tegenstelling tot sommigen hier vond ik FFX echt geweldig. Prachtig verhaal, grafisch super en dan met name de CGI filmpjes _/-\o_. Ook de muziek is echt top. Het enige wat ik echt zwaar irritant vind zijn de random encounters, maar goed, dat is Final Fantasy he. Alhoewel ik met smart wacht op FF XII, waar ze de random encounters eindelijk eruit hebben gehaald! Als het goed is zie je vijanden nu eindeijk van te voren. Nu nog een mogelijkheid filmpjes/animaties te skippen!

FFX heeft in mijn ogen 1 v/d beste verhalen ooit in een game. (Na FF VII en Gabriel Knight).

FFX-2 speel ik op z'n tijd eventjes. Goed speelbaar als ik niks te doen heb, maar absoluut geen topper. Eerder zoals iemand al aangaf een leuke aanvulling op FFX (in girl-power stijl ;))

Wat ik me wel afvroeg over het verhaal van FFX:

spoiler:
Tidus is een droom van de Fayth, gebaseerd op een jongen die vroeger in Zanarkand leefde. Tidus zelf heeft dus nooit echt bestaan, ook niet 1000 jaar geleden toen Zanarkand nog bestond. Hoe kan deze Tidus dan toch een geschiedenis hebben in Zanarkand? En dan bedoel ik in die zin dat Jecht, ook een droom van de Fayth, Tidus werkelijk als zoon herkent. Hoe kunnen Tidus en Jecht dan toch dezelfde dingen hebben meegemaakt (dan bedoel ik het opgroeien van Tidus, Jecht die hem altijd kleineerde, etc)?

Of was dit in zijn geheel één droom v/d Fayth, waar Tidus en Jecht dan uit zijn geplukt? En waar Auron op een gegeven moment ook in belandde (hij moest immers op Tidus letten nadat Jecht 'dood' was gegaan (lees: Final Aeon geworden). En hoe kwam Auron eigenlijk in die droom terecht?

[ Voor 14% gewijzigd door KreKkeR241 op 13-03-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KreKkeR schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:33:
spoiler:
Tidus is een droom van de Fayth, gebaseerd op een jongen die vroeger in Zanarkand leefde. Tidus zelf heeft dus nooit echt bestaan, ook niet 1000 jaar geleden toen Zanarkand nog bestond. Hoe kan deze Tidus dan toch een geschiedenis hebben in Zanarkand? En dan bedoel ik in die zin dat Jecht, ook een droom van de Fayth, Tidus werkelijk als zoon herkent. Hoe kunnen Tidus en Jecht dan toch dezelfde dingen hebben meegemaakt (dan bedoel ik het opgroeien van Tidus, Jecht die hem altijd kleineerde, etc)?

Of was dit in zijn geheel één droom v/d Fayth, waar Tidus en Jecht dan uit zijn geplukt? En waar Auron op een gegeven moment ook in belandde (hij moest immers op Tidus letten nadat Jecht 'dood' was gegaan (lees: Final Aeon geworden). En hoe kwam Auron eigenlijk in die droom terecht?
spoiler:
De droom van de Fayth begon tijdens, of eigenlijk direct na, de grote machina oorlog tussen Zanarkand en Bevelle, 1000 jaar geleden. Gedurende die 1000 jaar zijn de fayth altijd blijven dromen. De droomwereld (Zanarkand) heeft net zoals de realiteit gewoon een tijdspanne, en de inwoners weten niet dat ze niet echt zijn (zie: the Thirteenth Floor, The Matrix). Zeg maar dat de Fayth een beetje de Sims2 aan het spelen waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:01:
[...]

spoiler:
De droom van de Fayth begon tijdens, of eigenlijk direct na, de grote machina oorlog tussen Zanarkand en Bevelle, 1000 jaar geleden. Gedurende die 1000 jaar zijn de fayth altijd blijven dromen. De droomwereld (Zanarkand) heeft net zoals de realiteit gewoon een tijdspanne, en de inwoners weten niet dat ze niet echt zijn (zie: the Thirteenth Floor, The Matrix). Zeg maar dat de Fayth een beetje de Sims2 aan het spelen waren :P
Ah, die fiets :)

Overigens, ander vraagje dat in me opkomt:

spoiler:
Nadat de Fayth stopten met dromen en verdwenen uit de rotsmuur bij Zanarkand en tempelvloeren in Spira (hoe kwamen ze vanuit Zanarkand eigenlijk helemaal terecht?), was het niet meer mogelijk te summonen...

Tijdens de oorlog tegen Bevelle kozen de bewoners van Zanarkand ervoor om in plaats van volledig ten onder te gaan, voort te blijven 'bestaan' als Fayth. Hiermee werd ook het summonen mogelijk als ik me niet vergis, want een Summoner roept een Fayth op in bepaalde vorm.

Toch meen ik me te herinneren dat er ook wordt gezegd dat Zanarkand ten tijde van de oorlog tegen Bevelle ook al Summoners had. Lijkt mij een beetje tegenstrijdig niet? Of vergis ik me hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFX heeft in mijn ogen 1 v/d beste verhalen ooit in een game. (Na FF VII en Gabriel Knight).
Dan moet je xenogears eens spelen. Dat is pas een diepgaand verhaal die je na meerdere keren uitspelen nog niet helemaal vat.

Ik kocht een ps2 voornamelijk voor FFX en andere rpg sequels maar ze zijn me allemaal wel tegengevallen. Het gaat tegenwoordig allemaal om de graphics en het verhaal blijft achter en de gameplay (om het uit te spelen, dus niet geheime superbosses) veel te makkelijk. FFX was veels te linear. Het voelt alsof het spel je handje vasthoudt en je leid in plaats van dat je zelf op onderzoek gaat. Ze worden ook steeds meer als films met teveel cutscenes en voiceacting. Ik kijk niet meer echt uit naar al die high budget rpgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KreKkeR schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:09:
[...]
Ah, die fiets :)

Overigens, ander vraagje dat in me opkomt:

spoiler:
Nadat de Fayth stopten met dromen en verdwenen uit de rotsmuur bij Zanarkand en tempelvloeren in Spira (hoe kwamen ze vanuit Zanarkand eigenlijk helemaal terecht?),
spoiler:
De Fayth ontstonden doordat de laatste bewoners van Zanarkand ten tijde van de oorlog met Bevelle zichzelf vrijwillig opofferde om Fayth te worden, en zodanig de droom-Zanarkand te creeeren, opdat hun stad in elk geval in herinnering zou blijven bestaan. Yu Yevon hield de fayth daarna in de standbeelden gevangen om Sin te summonen. Zonder dromende Fayth kun je inderdaad niets summonen, geen Aeons, geen Tidus, geen Sin.
spoiler:
Toch meen ik me te herinneren dat er ook wordt gezegd dat Zanarkand ten tijde van de oorlog tegen Bevelle ook al Summoners had. Lijkt mij een beetje tegenstrijdig niet? Of vergis ik me hierin?
Klopt, dat is ook een tegenstrijdigheid, wordt ook in X-2 geen antwoord op gegeven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Goeie FAQ over de verhaallijn van FFX :

http://faqs.ign.com//articles/432/432338p1.html

Staat heel veel uitgelegd over de dingen die heirboven in spoiler brackets staan :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Square Enix is proud to present a new concert for the popular FINAL FANTASY® video game franchise to be performed in Los Angeles at Universal Amphitheatre. “More Friends—Music from FINAL FANTASY—With Special Guests” will be presented just one year after the first stateside performance of composer Nobuo Uematsu's award-winning music in “Dear Friends—Music from FINAL FANTASY.” The addition of special guest performers including Uematsu's own band, The Black Mages, will offer a brand-new experience to the “More Friends” audience.
http://www.square-enix.com/uematsu/...t/03_17_05.html

Een aangepast programma hoop ik dan, en als Uematsu zijn belofte nakomt en 'Behind the Gate' laat spelen dan ga ik hem zoenen! Ik heb alweer kaartjes :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
KreKkeR schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:15:
[...]
Dit vind ik persoonlijk echt pure onzin. Summons in FFX groeien mee met Yuna. Het is dus helemaal niet zo dat Summons per definitie sterk zijn, dus waarom in hemelsnaam zie jij het gebruiken van Summons als cheaten?

Ik vind een Final Fantasy zonder Summons juist onvolledig. Nu moet ik wel zeggen dat (als ik me goed herinner....alweer hele tijd terug) ik de summon-stijl in FFX beter vind dan in FFVII. In FFVII kon je elke speler summonen (GF dacht ik? Of was dacht 8?), terwijl dit in FFX voorbehouden is aan 1 persoon (Yuna). En je de summons ook nog eens zelf moet besturen.

Alleen al die geweldige animaties als je oproept dragen naar mijn mening echt bij aan de sfeer (ook al zet je ze na een paar keer op short). Wel zou je de animaties eigenlijk door moeten kunnen klikken).
De summons van Yuna groeien wel in kracht, maar je kunt gewoon alle vijanden verslaan met je relatief zwakke summons die je in het begin hebt. Dit is in alle FF games zo. In het begin zijn ze allemaal zwak, maar naar verloop van tijd worden ze allemaal sterker. (hoewel de begin-summons uit FFVII ook nog 'zwak' waren aan het einde van het spel, bijv: Ifrit, ?Golem? en Shiva)
Tuurlijk is het in FFX wel verbeterd dat er maar 1'tje kan summonen, zodat niet iedereen een uber-wezen tot z'n beschikking heeft, maar toch. Zelf gebruik ik de summons in FF alleen maar wanneer ik niet anders kan. Dit is vaak bij eindbazen wanneer ik het niet red met m'n eigen krachten, of bij het verslaan van andere summons wanneer ik het ook niet anders red.
Na zo'n gevecht ga ik vaak wel weer ff een paar uren levellen, omdat ik dan zeker weet dat ik bij de volgende eindbaas niet hetzelfde 'probleem' heb.

Uiteraard hoef je het niet me eens te zijn, want dit is puur een persoonlijke mening van het spel.
Een FF zonder summons zou ik me trouwens niet kunnen voorstellen, want ze zijn echt een stuk van het spel. Ook zijn de animaties altijd vet en is het leuk om ze te zien in de battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van mijn eerdere post (2 terug):
Square Enix says it's "highly likely" we'll see one of composer Nobuo Uematsu's Final Fantasy concerts in the United Kingdom this year, but final confirmation is still to come.

When quizzed about the possibility of bringing his orchestral FF concerts to Europe during a recent interview with this website conducted in London, Uematsu told us "We're sort of thinking about doing a tour next summer, but that's not for sure yet."
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Zeg, weet iemand trouwens hoe in Final Fantasy X2 dat nummer heet dat je meerdere malen hoort wanneer Shuyin bij de Vegnagun is? Op een gegeven moment speelt hij het liedje zeg maar op een 'orgel'...

Een beetje duistere pianomuziek.

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 25-03-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KreKkeR schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:36:
Zeg, weet iemand trouwens hoe in Final Fantasy X2 dat nummer heet dat je meerdere malen hoort wanneer Shuyin bij de Vegnagun is? Op een gegeven moment speelt hij het liedje zeg maar op een 'orgel'...

Een beetje duistere pianomuziek.

Iemand enig idee?
Matsueda & Aguchi - Nightmare of the Cave

Geef maar een gil als je mp3'tje wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 03:41:
[...]

Geef maar een gil als je mp3'tje wil :)
Giiiiiiiiiiil!

Held, maar al te graag, check je email! (hem nog wel maar 5 mb vrij in mailbox, dus mocht ie groter zijn, laat het even weten).

Beetje offtopic, maar de (echte) dame die 1000 words (FFX2 engelse versie) zingt is echt cute \o/
http://en.wikipedia.org/wiki/Jade_(singer)

Sorry, moest ik even kwijt ;)

Edit: Heb 'm gevonden zie ik, emule had 'm dus wel, lag aan server waar ik zat :D
Het klopt dat dit nr maar 1:17min is he? (Helaas)

[ Voor 27% gewijzigd door KreKkeR241 op 26-03-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Het nummer is idd 1:17
Het 20e nummer van de 2e cd van de OST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo, FF fans.

Ik ben een van jullie.

Naast FF is er iets waar ik NOG gelukkiger mee zou zijn. Dat is de met muziek die je op het einde van de Japanse FFX trailer van de E3 2001 hoort.

Weet iemand hoe het heet? of op welke ost het staat?

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Faust schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:27:
Hallo, FF fans.

Ik ben een van jullie.

Naast FF is er iets waar ik NOG gelukkiger mee zou zijn. Dat is de met muziek die je op het einde van de Japanse FFX trailer van de E3 2001 hoort.

Weet iemand hoe het heet? of op welke ost het staat?

BVD!
Even de trailer er bij zoeken....brb ;)

[edit]
Als je het echte EINDE bedoelt van de trailer, dus als het logo in beeld staat (piano stukje) dat is 'Zanarkand' ook wel als 'To Zanarkand" of als "At Zanarkand" vertaald. Zo ongeveer het bekendste nummer uit het spel...dus die bedoel je waarschijnlijk niet. Het nummer dat ze ervoor draaien is 'Home's End' maar die is nooit in het spel terechtgekomen (vervangen door "Crisis", FFX OST, CD3, No10)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

woei, zojuist binnengekregen \o/ :

Afbeeldingslocatie: http://www.snipemonkey.com/scorpion/final_fantasy_crystal_chronicles_promo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.snipemonkey.com/scorpion/final_fantasy_dawn_of_souls_promo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
via ebay? hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Draadje ligt alweer een flinke tijd stil maar misschien kunnen jullie me helpen. Ik zoek de wallpaper van het FFX logo maar dan zonder letters erin: alleen het plaatje op de achtergrond. Als iemand die heeft, let me know plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Hey allen laat ik me ook maar eens gaan mengen in dit topic van een van de beste games ooit (Xenogears is nog steeds nr 1 _/-\o_ _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: http://www.ffshrine.org/ffx/logosketches/07.jpg
http://www.ffshrine.org/ffx/logosketches/07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50
Iemand enig idee of FF9 nog gedrukt wordt? Ik zag namelijk laatst bij Nedgame.nl FF7 en FF8 staan, maar deel 9 hebben ze niet. En ik zou ze graag nieuw kopen voor mn ps2 en toekomstige ps3. Deel 8 heb ik al binnen (platinum :( ) Maar deel 9 is toch zo'n beetje mijn favoriet. Dus als iemand toevallig weet waar die nog te koop is let me know, of als ie nog gedrukt wordt komt ie binnenkort wel bij Nedgame binnen verwacht ik...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Grootste kans is op eBay, of vergelijkbare sites. Daar worden ze vaak voor beneden de 15 euro verkocht (zelfs de niet-platinum). Wanneer je op ebay.com kijkt zie je ze voor nog goedkoper langs komen, inclusief FF7 die hier in NL best veel geld kost, maar internationaal vaak voor 5 euro weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shailesh schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:27:
Iemand enig idee of FF9 nog gedrukt wordt? Ik zag namelijk laatst bij Nedgame.nl FF7 en FF8 staan, maar deel 9 hebben ze niet. En ik zou ze graag nieuw kopen voor mn ps2 en toekomstige ps3. Deel 8 heb ik al binnen (platinum :( ) Maar deel 9 is toch zo'n beetje mijn favoriet. Dus als iemand toevallig weet waar die nog te koop is let me know, of als ie nog gedrukt wordt komt ie binnenkort wel bij Nedgame binnen verwacht ik...
Ik kan nog wel aan EU FF9's komen denk ik...ik zal hier en daar eens navragen. Zo moeilijk is ie niet te vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:18:
[...]

Ik kan nog wel aan EU FF9's komen denk ik...ik zal hier en daar eens navragen. Zo moeilijk is ie niet te vinden volgens mij.
Het zou echt geweldig zijn als je er een zou kunnen bemachtigen :*)
Het liefst een nieuwe, maar anders is een tweedehandse (dan wel niet platinum) ook goed.
Maar als je ff zou willen kijken dan graag. Ik ben bereid tot 30 euro te betalen (voor een nieuwe).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47

Aight!

'A toy robot...'

Niet echt Final Fantasy maar toch een beetje, laatst Kingdom Hearts gekocht, meesterlijk spel, heel simpel in elkaar, gevechten waren in het begin moeilijk, nu niet meer :P, bijna level 100.
Alleen heb ik nog niet mijn ultima wapen, moet ik van die rare gems via rare champignons halen, die moeilijk te vinden zijn. Dus ook nog niet uitgespeeld, maar tot nu toe, zeer verslafend zit geloof ik al op 50 uur en ik krijg weer zin in FFX....

Bah, die rpg's maken meer kapot dan goed voor je is.
Trouwens weet iemand nog een andere soort gelijke rpg ala FFX, Kingdom Hearts?
Liefst Fantasy of zo, en graag op PS 2. Japans of ntsc maakt niks uit, download hem wel om uit te checken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:50:
Niet echt Final Fantasy maar toch een beetje, laatst Kingdom Hearts gekocht, meesterlijk spel, heel simpel in elkaar, gevechten waren in het begin moeilijk, nu niet meer :P, bijna level 100.
Alleen heb ik nog niet mijn ultima wapen, moet ik van die rare gems via rare champignons halen, die moeilijk te vinden zijn. Dus ook nog niet uitgespeeld, maar tot nu toe, zeer verslafend zit geloof ik al op 50 uur en ik krijg weer zin in FFX....

Bah, die rpg's maken meer kapot dan goed voor je is.
Trouwens weet iemand nog een andere soort gelijke rpg ala FFX, Kingdom Hearts?
Liefst Fantasy of zo, en graag op PS 2. Japans of ntsc maakt niks uit, download hem wel om uit te checken :D
Star Ocean (ook van Square) of Dark Chronicle (meer KH achtig)...ben nu zelf met Suikoden IV bezig en ik moet zeggen dat die ook wel HEEL erg goed bevalt tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wil ik net weer lekker ff FFX gaan spelen....... memory card kapot :/
Ik head er 150+ uurtjes opzitten B)

heb er geluukig nog 1

* ScrooLoose begint weer opniew :)

[ Voor 12% gewijzigd door ScrooLoose op 21-08-2005 11:58 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Niet zeker of het hier in hoort, maar wat maakt het mij uit.

Ik heb zojuist Advent Children gezien. Jullie weten vast wel wat dat is, geef het maar toe. En nee, dit is niet een welbekende 'ik heb een oom die heeft een vriend die zijn ex-vrouw kent iemand die iemand kent die voor Square werkt die via-via een kopie van de film gekregen heeft', ik heb de officiele film.

...gedownload. *kuch*

Wegens de policy etcetera ga ik niet linken enzo, zoek je zelf maar uit. Maar ik heb het in ieder geval gezien, en het is een moddervette film. Wel wat vaag hier en daar, zeker als je FFVII nog nooit gespeeld heb, maar de actie is zeer goed. Zit ook humor in hier en daar, maar daar kom je zelf wel achter.

Indien je meer info hebben wilt van spoilerachtige nature, kun je het posten en dan zet ik het in spoiler tags, of je kunt me een mailtje sturen.

"I've seen Advent children, now who wants to touch me?"

[/Cartman]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

YopY schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:47:
Niet zeker of het hier in hoort, maar wat maakt het mij uit.

Ik heb zojuist Advent Children gezien. Jullie weten vast wel wat dat is, geef het maar toe. En nee, dit is niet een welbekende 'ik heb een oom die heeft een vriend die zijn ex-vrouw kent iemand die iemand kent die voor Square werkt die via-via een kopie van de film gekregen heeft', ik heb de officiele film.

...gedownload. *kuch*

Wegens de policy etcetera ga ik niet linken enzo, zoek je zelf maar uit. Maar ik heb het in ieder geval gezien, en het is een moddervette film. Wel wat vaag hier en daar, zeker als je FFVII nog nooit gespeeld heb, maar de actie is zeer goed. Zit ook humor in hier en daar, maar daar kom je zelf wel achter.

Indien je meer info hebben wilt van spoilerachtige nature, kun je het posten en dan zet ik het in spoiler tags, of je kunt me een mailtje sturen.

"I've seen Advent children, now who wants to touch me?"

[/Cartman]
Ik heb hem ook gezien... Meesterlijk :) Maar ik denk dat de mensen die niks hebben met final fantasy of die nog nooit FF VII gespeeld hebben er geen ruk aan vinden...... Maar ik vond hem super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
ik wil je niet aanraken, heb m eergister namelijk ook gezien.

Heb FF VII nooit gespeeld (toch maar eens gaan doen denk ik :) ) dus het verhaal was me soms onduidelijk.
Grafisch is het echt meesterlijk en super sfeervol.

Zeker een must-buy wanneer er een mooie dvd versie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Shailesh schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:27:
Gewoon 2ehands halen, zo heb ik de mijne ook gevonden en hij draait perfect :)

En had ff wat eerder gezegd dat FF7 uit was! Moet ik weer uren gaan leechen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 13-09-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Iemand die toevallig weet of de japanse DVD van FF-AC ook engelse subtitles heeft?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Volgens mij niet, de versie die ik had was volgens de bronnen de directe rip van de DVD, en er zaten alleen maar Japanse ondertitels op. Dus nee, ik denk het niet.

Dat word of wachten op de US-editie, of de europese editie. Of de Japanse versie importeren, op je PC zetten, de Engelse ondertiteling toevoegen (ook beschikbaar via internet) en opnieuw branden.

Of op je PC afspelen met bv BSPlayer en de Engelse vertaling erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
versie die over internet gaat is een dvd rip van de Jaoanse dvd, zitten zoals YopY zegt idd JAP subs bij, maar engelse subs zijn er ook al. Anders had ik m niet gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Tnx voor de replys :-)
Na lang twijfel toch maar besloten om em te halen :) En zometeen maar eens de minder legale versie kijken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• YopY
Ik weet in ieder geval wel dat ik hem zeker kopen ga als hij hier ooit uitkomt op DVD, is het wel waard. De sterkste geruchten wat release dates in de VS en Europa aangaat zijn November tot Januari...

• Chester
  • Niet online
YopY schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:39:
Ik weet in ieder geval wel dat ik hem zeker kopen ga als hij hier ooit uitkomt op DVD, is het wel waard. De sterkste geruchten wat release dates in de VS en Europa aangaat zijn November tot Januari...
Kom net bij replay vandaan. Ze zeggen daar dat ie 6 december te koop is in EU.

Verwijderd

Topicstarter
Tsjah, ik zal zowel de Japanse UMD als de Europese DVD wel halen...verzameling weer een beetje op orde brengen he :) Heb hem inmiddels al wel gezien...leuk om alle oude helden weer eens terug te zien.

spoiler:
Maar als geheel vond ik hem eigenlijk helemaal niet zo heel tof...actiescenes waren te snel, verwarrend en zo ongeloofwaardig dat ik het niet meer leuk vond...The Matrix is stoer ongeloofwaardig, dit is eerder een beetje te...maar das mijn mening

• Scorpion

Scorpion

Classic RPG Final Fantasy 4 will see a special release for the GBA/Micro this winter...
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=8230
Following up on the release of Final Fantasy I & II: Dawn of Souls, a remake compilation of Final Fantasies I and II specifically for the GBA, Nintendo of America has announced today that they will be bringing Final Fantasy IV (also known as Final Fantasy II in the US) to the popular portable come this December 12th.

The game, originating on the Super Famicom/Super Nintendo, has seen phenomenal popularity as its characters and story have charmed millions of avid gamers. Though seeing a slight "enhancement" upon its port over to the PS One back in 1997, the epic finally returns to a cart-based format, free of load times and still bearing certain enhancements.

Exactly what has been added to the game is yet unknown, but it is likely that aspects that were restored to the PS One release will be utilized (a harder difficulty level, more items and a closer translation effort to the japanese original.) Also likely are additions that will make the game more portable-friendly such as an instant save and sleep functions. One thing is for sure, the GBA still has life left in it what with its sexy new makeover and a stirring comeback of one of the most beloved RPGs of the 16-bit era.

More details expected soon.

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:17
Bsplayer laat bij mij de ondertitel niet zien en geeft ook geen foutmelding als ik het .sub bestandje erop sleep. Help!

• Scorpion

Scorpion

nemo55 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:28:
Bsplayer laat bij mij de ondertitel niet zien en geeft ook geen foutmelding als ik het .sub bestandje erop sleep. Help!
Dat heeft niets met Final Fantasy te maken. Graag dit soort vragen in een ander fora posten (of even zoeken). btw, je moet een vobsub oid installeren, zonder dit krijg je geen subs.

• sirdupre
  • Laatst online: 27-04 09:36
Hoi, ik kwam vandaag dit: http://www.ffshrine.org/FullStory.php?nid=73 linkje tegen en ik kon hem niet in de laatste 4 pagina's van dit topic vinden, dus ik denk dat ie nog niet gepost is ;).

Nu vraag ik me af, in een ander topic op GoT werd al gespeculeerd over een mogelijke remake van FF7 en aangezien Advent Children ook uit een tech demo is kunnen rollen: beloof dit wat? Wat denken jullie ervan?

[ Voor 9% gewijzigd door sirdupre op 15-09-2005 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
SirDupre schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:46:
Hoi, ik kwam vandaag dit: http://www.ffshrine.org/FullStory.php?nid=73 linkje tegen en ik kon hem niet in de laatste 4 pagina's van dit topic vinden, dus ik denk dat ie nog niet gepost is ;).

Nu vraag ik me af, in een ander topic op GoT werd al gespeculeerd over een mogelijke remake van FF7 en aangezien Advent Children ook uit een tech demo is kunnen rollen: beloof dit wat? Wat denken jullie ervan?
Advent Children is zover ik weet niet uit een techdemo komen rollen, maar ik ken de achtergrond ook niet volledig dus misschien heb ik het mis. Ik heb de 'remake' van de FFVII intro ook op de E3 gezien en toen zei Ichiri Otobe al dat het puur een demo was en dat ze geen FFVII remake voor de PS3 gingen maken. Het kan natuurlijk altijd nog, het past ook wel in het huidige Squeenix straatje. Ik sluit het niet uit, maar het staat in elk geval niet gepland.

• sirdupre
  • Laatst online: 27-04 09:36
Op die site stond ook een interview met de regisseur ofzo, en daar stond:
Q: Why was a movie sequel to Final Fantasy VII decided for development, and when was it decided?

A: About a year back, Visual Works (a company that has developed CG movies for Square) picked FFVII as the theme for a presentation that they were going to create. Our research and development department worked with them on its launch, and I joined the crew after producer Kitase-san called me. It's going to be released as a sequel, but it was planned to just be a visual presentation in the beginning.
Niet echt een Tech Demo dus, maar een presentatie van research en development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:09
YopY schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:25:
Volgens mij niet, de versie die ik had was volgens de bronnen de directe rip van de DVD, en er zaten alleen maar Japanse ondertitels op. Dus nee, ik denk het niet.

Dat word of wachten op de US-editie, of de europese editie. Of de Japanse versie importeren, op je PC zetten, de Engelse ondertiteling toevoegen (ook beschikbaar via internet) en opnieuw branden.

Of op je PC afspelen met bv BSPlayer en de Engelse vertaling erbij doen.
Ik heb vandaag de DVD gezien van Advent Children

spoiler:
Ik moet zeggen dat het leuk is om alle characters weer terug te zien, vooral Tifa O+
Maar de rest van de film vind ik een beetje te ver gezocht. FF7 ging tenminste nog ergens over, nu lijkt het er meer op dat ze op het succes van FF7 willen leunen en daar een film over hebben gemaakt.

Daarnaast was de film veel te surrealistisch. Ik kan niet bepaald zeggen dat ik hem goed vond. The Spirits Within was echt beter. Ik heb een vermoeden dat dit ook weer een flop gaat worden, als die uberhaupt ooit in Nederland wordt uitgebracht.

Square/Enix kan zich beter wijden aan het maken van spellen, want de films zijn niet echt geweldig

edit: Trouwens niet de comment van MrRudi gezien, ik sluit me daar helemaal bij aan :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 16-09-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:29
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:11:
[...]

Advent Children is zover ik weet niet uit een techdemo komen rollen, maar ik ken de achtergrond ook niet volledig dus misschien heb ik het mis. Ik heb de 'remake' van de FFVII intro ook op de E3 gezien en toen zei Ichiri Otobe al dat het puur een demo was en dat ze geen FFVII remake voor de PS3 gingen maken. Het kan natuurlijk altijd nog, het past ook wel in het huidige Squeenix straatje. Ik sluit het niet uit, maar het staat in elk geval niet gepland.
Nee AC is echt niet uit de tech demo komen rollen. De tech-demo was slechts een paar mnd voor de presentatie gemaakt.
AC is al een behoorlijke tijd (jaren) in ontwikkeling.

Ik weet niet of ze FF7 moeten remaken. Ik vind FF7 de mooiste/beste game ooit. Als ze de remake doen en het gaat verkeerd zou dat nooit te nimmer veel goeds doen, anderzijds als het ze lukt dan zou ik niets liever hebben.
Ik denk ook eigenlijk niet dat hij in ontwikkeling is. Allemaal pure speculatie.

Ik vond AC zeker de naam FF& waard, hij ging heel snel maar het verhaal klopt en des te meer reden om vaker te kijken, je snapt hem ook steeds beter. Wat ik ook tof vand was dat heel veel moves ook klopten. Het nadeel vond ik dat 1,5 uur laaaaang niet genoeg is voor een film over zo'n goede rpg. Maar daardoor is het wel een schitterend aktiespectakel :9
Je moet de film ook eigenlijk zien als Cloud's story.
Het mooiste stuk vond ik nog dat Aerith in beeld kwam :D
Erg mooi gedaan _/-\o_

EDIT: @ MrRudi

Heb je de game wel gespeeld dan? Het komt aardig overeen alleen is het in de film niet turnbased waardoor het allemaal een stukkie sneller gaat.
Weetje hoe sterk Cloud's gang aan het eind van FF7 was? :P

EDIT:2
Ik lees net dat je de setting en sfeer van FF7 niet mooi vond.
De mooiste FF's Zijn in mijn ogen en die van vele anderen toch wel dee VI en VII, die hadden toevallig ook de zelfde soort setting en sfeer. Die combinatie van industrie en magie vind ikzelf zo heerlijk. Ik hoop ook dat die sfeer weer terugkomt in FF. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

als animefan is deze film echt visueel uber en lekker vaag en gelukkig in japans.
boku wa nihongo o sukoshi hanashimasu....

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:05:
[...]

Nee AC is echt niet uit de tech demo komen rollen. De tech-demo was slechts een paar mnd voor de presentatie gemaakt.
AC is al een behoorlijke tijd (jaren) in ontwikkeling.

Ik weet niet of ze FF7 moeten remaken. Ik vind FF7 de mooiste/beste game ooit. Als ze de remake doen en het gaat verkeerd zou dat nooit te nimmer veel goeds doen, anderzijds als het ze lukt dan zou ik niets liever hebben.
Ik denk ook eigenlijk niet dat hij in ontwikkeling is. Allemaal pure speculatie.

Ik vond AC zeker de naam FF& waard, hij ging heel snel maar het verhaal klopt en des te meer reden om vaker te kijken, je snapt hem ook steeds beter. Wat ik ook tof vand was dat heel veel moves ook klopten. Het nadeel vond ik dat 1,5 uur laaaaang niet genoeg is voor een film over zo'n goede rpg. Maar daardoor is het wel een schitterend aktiespectakel :9
Je moet de film ook eigenlijk zien als Cloud's story.
Het mooiste stuk vond ik nog dat Aerith in beeld kwam :D
Erg mooi gedaan _/-\o_
Het verhaal klopt perfect, veel verwijzingen naar de game (Loveless bloody valentine poster anyone??), de reacties van Cloud op alles zijn 100% zoals de Cloud uit het spel het zou doen...alles klopt...en dat is veel knapper dan dat je zou denken, na 8 jaar :)
Ik lees net dat je de setting en sfeer van FF7 niet mooi vond.
De mooiste FF's Zijn in mijn ogen en die van vele anderen toch wel dee VI en VII, die hadden toevallig ook de zelfde soort setting en sfeer. Die combinatie van industrie en magie vind ikzelf zo heerlijk. Ik hoop ook dat die sfeer weer terugkomt in FF. :)
Ik vind de combinatie industrie/magie niet per definitie slecht, FFVI vond ik bijvoorbeeld bijzonder goed, maar het post-apocalyptische van FFVII staat me gewoon niet aan. Dat is geen wereld waar ik over zou fantaseren om rond te lopen, het is één grote puinhoop, alles is naar de haaien, donker, grauw. Dat bevalt me gewoon niet. Ik spreek niet tegen dat het verhaal van VII goed is, en de karakters ook, maar het pakte me gewoon niet.

Niettemin krijg ik ook wel kippevel als Bahamut herrie aan het schoppen is en de hele gang weer bij elkaar komt. Zeker als Vincent erbij komt 'where is the phone store' is de beste opmerking uit de film :D (samen met de motion sickness van yuffie)

Maar kom op, van 100 meter vallen, landen op de speer van Cid en vervolgens weer 50 meter de lucht in worden geknald? Met 300 km per uur op Fenrir er vandoor gaan, in een tunnel ervanaf geslagen(!) worden, drie minuten in de lucht hangen terwijl je op elkaar inhakt en vervolgens weer op je motor landen? Dat is me toch echt TE onrealistisch. Kan me ook niet herinneren dat ik in het spel met yuffie verticaal tegen een toren op kon rennen. Maar goed, ik vind 99% van die hong-kong kungfu films ook niet leuk omdat ze daar over de toppen van de bomen rennen, en op het water met elkaar gaan knokken. Je kan gewoon overdrijven met je actie...in AC zit gewoon geen 1 vechtscene die stoer is, die ik aan iemand die geen band met FF heeft zou laten zien, het is lachwekkend over-the-top, en dat vind ik zonde. Elke 2 seconden zat ik wel weer van 'jaaaaaa hoor...tuuuurlijk'. Eerder |:( dan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Naja smaken veschillen hé.
Ik vind die over de top aktie en die post apocalyptische
setting/sfeer juist gewleldig, die Fenrir akties kwamen btw ook in de game voor.
En die oosterse film cultuur met over bomen rennen en vliegen ed. vind ik juist een bepaalde charme hebben. :*)
De film is ook idd niet echt geschikt voor mensen die niks met FF7 hebben.
Ik persoonlijk vind het ook nog eens een mooie showcase voor wat je met CG films kan doen.
Ik vind ook dat het laatste wat je bij deze film moet doen is om hem te gaan bekijken met het oog op realisme, het is fantasy in de hardste zin van het woord.
Meer fantasy als dit zal het niet worden denk ik :P

[ Voor 34% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:05:
[...]

Het hangt er maar net vanaf hoe je het ziet. Een remake zou opzich geen kwaad kunnen aangezien de gameplay behoorlijk gedateerd is, en de muziek kan zekersteweten flink verbeterd worden (nette VST instrumenten i.p.v. die madtracker geluiden die toen rendabel waren). Als ik luister naar de muziek van Advent Children, dan denk ik van godsamme zeg, die moeten ze in het spel knikkeren. Maarja dat was in 1997 natuurlijk nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Idd. Maar de muziek was toen in midi vorm (geen madtracker of wat :P ) (correct me if i'm wrong)
Ze hebben een tijd terug complete orkest optredens met de muziek van FF gehouden (die overigens compleet uitverkocht waren). Zoek er maar eens een paar op.
Dat is echt magistraal als ze die in de remake zouden doen.
Ik hoop dat ze niet veel zouden veranderen in de game, gewoon de muziek en graphics updaten, verder niks. Dan zou het een kans van slagen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
En de gameplay, dat het wat sneller speelt (want FF7 speelt nog steeds erg traag :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:00:
Idd. Maar de muziek was toen in midi vorm (geen madtracker of wat :P ) (correct me if i'm wrong)
Ze hebben een tijd terug complete orkest optredens met de muziek van FF gehouden (die overigens compleet uitverkocht waren). Zoek er maar eens een paar op.
*kuch*
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/concert.jpg
*kuch*kuch*
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/uem.jpg

Heh...last van m'n keel

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Vash schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:16:
En de gameplay, dat het wat sneller speelt (want FF7 speelt nog steeds erg traag :P).
Maar dat is wel weer gevaarlijk terrein, het kan maar dan moeten ze het wel goed doen (logisch :P )

@ MrRudi

_/-\o_

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:17
Scorpion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:34:
[...]

Dat heeft niets met Final Fantasy te maken. Graag dit soort vragen in een ander fora posten (of even zoeken). btw, je moet een vobsub oid installeren, zonder dit krijg je geen subs.
Sorry, was even vergeten erbij te vermelden dat het ging om Final Fantasy subtitles. Probleem is inmiddels al opgelost. Schijnen wat verkeerde FF subs rond te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt een remake van 7 dat is inmiddels bevestigd op de beurs afgelopen weekend
alleen kan het nog even duren voordat die er is
alle models van de ac film kunnen ook gebruikt worden voor de 7 remake
en dat gaat zeker gebeuren.
alleen wil quare eerst nog andere projecten tot een goed einde brengen en zich dan helemaal richten op de bevaamde gewilde remake van 7.
eerst komt 12 nog kindom hearts 2 en 11 voor de 360
ook is zijn er nog 2 projecten voor de ps3 in gang
1 daarvan een final fantasy en een nog onkend project.

ook voor de psp is een final fantasy in de maak
en dirge of cerbutes komt er nog aan.

remake 7 laat dus nog even wachten
maar komen gaat hij,

even snel over de film ff ac
die film steekt heel goed in elkaar
maarja als je het verhaal niet kent dan ben je nergens.
en pixar mag wel eens langs gaan bij hun.
want zij zijn de gene die een hoop te leren hebben op het gebied van films!!

is er eigelijk al een relaese datem bekend van ff 12 en kindom hearts 2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 17:27 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de Final Fantasy spellen, niet de film.