• ElBarto
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Vreemd, ik vind vind juist VII totaal onspeelbaar door de crappy 3D graphics, terwijl de 2D delen nog prima te pruimen zijn. Sowieso is een deeltje als VI stukken beter dan VII. Sterker nog, zelfs XII vond ik door de lekker strategische combat veel beter te pruimen dan het statische VII.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"statisch" :?

VI en VII hadden VEEEEEEL meer bewegingsvrijheid en opties dan de XII.

Het verbaast me trouwens dat er hier mensen beweren dat de XII te pruimen is: ik dacht dat men ondertussen na de hype wel unaniem overeengekomen was dat de XII nooit had mogen uitkomen, wat een gedrocht was dat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Coolsnarf
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 23:06
Boeboe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:15:

Het verbaast me trouwens dat er hier mensen beweren dat de XII te pruimen is: ik dacht dat men ondertussen na de hype wel unaniem overeengekomen was dat de XII nooit had mogen uitkomen, wat een gedrocht was dat.
hmmm, smaken verschillen, ik vind XII ook wel leuk om te spelen hoor. Maar wat hij volgens mij bedoelt is dat hij niet van turn based gevechten houd.
Ik vind het allebei eigenlijk wel wat hebben. Ik vind FFVIII weer minder. Die game trok me gewoon minder dan de andere (waarom weet ik echt niet; overigens was het kaartspel super, vond ik beter dan de versie in IX!)

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:01

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Qua gameplay vond ik FF XII nou niet zo... het enige voordeel is dat er geen geneuzel is over het turnbased combat (wat ik zelf minder vond in FF XII, als je alles zelf wilt doen gaat het te langzaam en met gambits gaat er teveel vanzelf) en het verhaal.. verhaal?? Net als je denkt dat de karakters echt uitgediept gaan worden ga je de laatste fase van de game in en wordt er niks uitgediept.. Dat is bij alle voorgangers toch echt een stuk beter.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:28
Boeboe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:15:

Ik vind je reactie wel een beetje overdreven.

Ok, XII was niet zo overtuigend als bijvoorbeeld VII maar ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik het slecht vond. Heb me er toch de nodige uurtjes mee vermaakt en me ook niet geergerd aan een hoop punten. De gameplay was wel even wennen maar verder speelde het wel relaxed.

Misschien is het verhaal wel te lineair in jouw ogen maar daar hou ik juist wel van. Bij VII moest je soms dusdanig lang doorzoeken dat het niet meer leuk was. ( kan me vergissen want toen was ik nog maar 18 :P )

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nippletwister schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:49:
[...]
Misschien is het verhaal wel te lineair in jouw ogen maar daar hou ik juist wel van. Bij VII moest je soms dusdanig lang doorzoeken dat het niet meer leuk was. ( kan me vergissen want toen was ik nog maar 18 :P )
FFVII was juist vrij gemakkelijk (niet vergeleken met alle FF games die erna kwamen, die zijn stuk voor stuk té gemakkelijk) wanneer je het gaat vergelijken met zijn voorganger. Ik herinner me nog dat ik in FF6 (na het vergaan van de wereld) urenlang op de worldmap heb rondgelopen omdat ik geen idee had wat ik moest doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ElBarto
Geesh, altijd maar die VII fanboys overal...het is niet het beste spel ooit gemaakt, get over it. XII vind ik na VI de beste FF. Je moet het alleen niet als RPG benaderen maar meer als strategy game. Dankzij de gambits kun je voor elk scenario een tactiek bedenken en dat is juist wat XII zo goed maakt. Jammer dat er mensen zijn die een goede FF nog steeds met random battles assocerieren (want dat is zo 1995).

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jammer dat mensen een spotsimpel spel direct synoniem stellen met een "goed" spel. Als je eens een échte hedendaagse RPG wil die ik GOED durf noemen, probeer eens een dragon quest 8. Of als je meer recent wil: Lost Odyssey: dat zijn beiden tenminste nog games met een BOEIEND verhaal en gevechten waar je nog eens je hersens mag gebruiken.

• ElBarto
Als je FF: XII simpel vind ben ik zeer benieuwd wat je van de eerdere delen vindt. Of een Chrono Trigger of Secret of Mana, om maar eens wat te noemen.

Overigens vind ik het niveau van de hele FF franchise bedroevend: XII is een van de weinige delen die er eruit springt. Now if you'd excuse me, ik heb nog een Mass Effect save liggen...

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:46

ye-roon

knaak

FFXII is inderdaad even wennen als je de andere Final Fantasy games gewent bent, maar niet op een slechte manier vind ik. 12 is een mix van classic turnbased Final fantasy gameplay en Secret of mana gamplay. En ik vind dit wel redelijk goed werken. Ik ben volgens mij nog niet zo gek ver int spel, ben net in een bos geweest met veel van hetzelfde ras als die team genoot met die konijne oortjes. Maar vind het wel vet om te doen. Al heb ik het op het moment veel te druk met SSBB en CC:FF.

Over Crisis Core: Final Fantasy gesproken. Wat een fantastisch spel is dat. Niet turn based, maar gewoon een actie rpg, vechten werkt makkelijk, al had ik liever gehad dat er iets makkelijker geswitched kon worden van skills, of skills aan knoppen toegewezen krijgen voor wat snellere acties, maar all in all werkt dit goed. En als long time FFVII fan is dit een feest van herkenning. De omgevingen, de mensen, het verhaal. Ik heb speciaal een PSP gekocht voor dit spel en damn wat was dat ze geld waard. Het is lang geleden dat ik me grote console of pc links liet liggen voor een handheld game.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
ElBarto schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:00:
Geesh, altijd maar die VII fanboys overal...het is niet het beste spel ooit gemaakt, get over it.
Vind jij.
Voor mij is het verhaal van VII één van de beste. Tuurlijk, de graphics zijn zwaar outdated onderhand, maar dat mag de pret echt niet drukken.

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:36
Momenteel bezig met het opnieuw spelen van FFVII na ik gok 3 jaar. Qua verhaal vind ik het de beste FF. De oudere FF heb ik nooit gespeeld, vanwege de antieke graphics. Ook FFVII is antiek, maar dat is nostalgie en kijk je doorheen ;) Dune 1+2 zou ik ook gerust nog spelen, omdat het nu eenmaal ehm sentiment is. Een echt goede reden om bv FF VI niet te spelen heb ik dus niet :P
Het battle systeem van VII, VIII, IX en X is anders en hebben zo hun goede en slechte kanten. Liever variatie dan altijd maar hetzelfde, vind het slechts een kwestie van wennen. X-2 heb ik 1x uitgespeeld, maar wist me niet te boeien. Aan FFXII ben ik begonnen, echter ben ik er vrij snel mee gestopt. Als ik weer een PS2 heb, dan doe ik nog wel eens een poging.
Verder ken ik eigenlijk qua RPG enkel de FF reeks. Neverwinter Nights heb ik uitgespeeld, maar dat was het toch niet echt. Wat is een aanrader om op de PC(heb niets anders) te spelen dat de speelwijze van een FF deel heeft? De speelwijze van NW bevalt me echt niet, anders was ik nu geen FF VII aan het spelen?

iRacing Profiel

• Notna
  • Laatst online: 12:15

Notna

Where are you?®

Voor de PC is helaas niet heel veel boeiends. Wat ik zou uit me kop kan bedenken:

-Septerra Core (oudje, maar ik vind erg ondergewaardeerd)
-Dragon Quest

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Tank-a-Holic
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09-12-2013
ElBarto schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:00:
Geesh, altijd maar die VII fanboys overal...het is niet het beste spel ooit gemaakt, get over it.
:X :X Hahaha....(bijna) geen woorden voor :D.

En jij kunt voor andere niet beslissen wat zij het beste spel ooit vinden....get over it !

En had je deel 7 wel gespeeld ( in de tijd dat hij uitkwam! ), had je waarschijnlijk dezelfde mening gehad :D. Al vraag ik me af hoe iemand van 10 jaar (release datum was 1997) een goede review kan geven van een soortgelijk spel. Als ik nu voor het eerst pacman zou spelen, gaf ik deze ook niet de titel , beste spel van het jaar, maar toen dit spel net uitkwam, was het zeker een doorbraak.

Zelf wacht ik met smart op de nieuwe FF voor de ps3 :D.

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Tank-a-Holic schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:47:
[...]

En jij kunt voor andere niet beslissen wat zij het beste spel ooit vinden....get over it !

En had je deel 7 wel gespeeld ( in de tijd dat hij uitkwam! ), had je waarschijnlijk dezelfde mening gehad :D.
Mwah, ik heb FFVII direct besteld (in Japan) toen het uitkwam, maar ik ben er ook geen fan van. Ik vond de post-apocalyptische wereld maar bah. En dat geforceerd in 3D willen doen ook al heb je maar ventjes van 10 polygonen was ronduit lelijk. ATB vond ik niet fijn. Ik heb hem drie jaar later pas een keertje uitgespeeld weet ik nog :)

Ik heb wél alle delen gespeeld, en altijd toen ze uitkwamen...en aan met name FFVI heb ik veel meer plezier beleefd dat VII. FFVIII bleef me een beetje te traag en Sifer boeide me niet echt als villain. FFIX had echt veel pluspunten, mijns inziens de beste muziek tot nu toe, voor de verandering leuke subquests en minigames (Tetramaster), en Kulya was wel weer een goede villain. FFX vind *ik* geweldig ook al is ie lineair, en redelijk makkelijk...aan de andere kant zit ik nu op 220 uur speeltijd en heb ik nog niet alles gezien in het spel ;) FFXII heeft me ook nog niet echt kunnen grijpen, het is meer een singleplayer FFXI eigenlijk...

[Voor 30% gewijzigd door MrRudi op 03-07-2008 12:20]

Engine Software | >> FFXI Log << |

• ye-roon

ye-roon

knaak

MrRudi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:13:
[...]

Mwah, ik heb FFVII direct besteld (in Japan) toen het uitkwam, maar ik ben er ook geen fan van. Ik vond de post-apocalyptische wereld maar bah. En dat geforceerd in 3D willen doen ook al heb je maar ventjes van 10 polygonen was ronduit lelijk. ATB vond ik niet fijn. Ik heb hem drie jaar later pas een keertje uitgespeeld weet ik nog :)

Ik heb wél alle delen gespeeld, en altijd toen ze uitkwamen...en aan met name FFVI heb ik veel meer plezier beleefd dat VII. FFVIII bleef me een beetje te traag en Sifer boeide me niet echt als villain. FFIX had echt veel pluspunten, mijns inziens de beste muziek tot nu toe, voor de verandering leuke subquests en minigames (Tetramaster), en Kulya was wel weer een goede villain. FFX vind *ik* geweldig ook al is ie lineair, en redelijk makkelijk...aan de andere kant zit ik nu op 220 uur speeltijd en heb ik nog niet alles gezien in het spel ;) FFXII heeft me ook nog niet echt kunnen grijpen, het is meer een singleplayer FFXI eigenlijk...
Ik heb VI nooit gespeeld maar hoor idd van veel mensen dat die heel erg goed is. En X vond ik juist de minste, het was alleen maar recht toe recht aan en ik miste wel de vrijheid uit andere games. Ik deel je mening met IX briljant spel en ook de enige die ik meer dan eens helemaal heb uitgespeeld. VIII was gewoon saai, verhaal was opzich wel ok, maar level 100 zijn bij het einde van CD 1 vond ik wat minder. Voor mij is VII echt super goed en dat is hoofdzakelijk omdat ik door dat spel begonnen ben met de FF reeks. En na 10 jaar en 6 playthroughs tot northen crator nog steeds niet uit gespeeld. Telkens als ik daar ben krijg ik zo'n clousre gevoel, en dat vind ik niet leuk :p

Maja ik speel op de PC en hang op een forum waar allerlij tweaks en mods voor die game gemaakt worden. Zo is er een 1280x960 patch en npc/character model updates. Je kan die game met al die mods er uit laten zien of hij gister released is. enige waar je aan kan zien dat het oud is, zijn de FMV tjes die blokkerig zijn zoals alles in die tijd. Voor de geintereseerde: forums.qhimm.com

• Razkin
Die hi-res patch heb ik ook geprobeerd, maar het spel crasht steevast als de eerste battle begint. Kon er geen oplossing voor vinden en speel nu de psx versie middels een emulator. Vind de PC versie sowieso fijner spelen vele malen soepeler dan de psx versie en dat komt naar mijn idee niet door de emulator. Draait een behoorlijk steady 50 fps en FF VIII/FF IX lopen daarentegen wel soepel.

Ik heb ook liever een AWE 64 Gold met het 4MB soundfont dat voor de muziek zorgt.

iRacing Profiel

• ye-roon

ye-roon

knaak

Razkin schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:34:
Die hi-res patch heb ik ook geprobeerd, maar het spel crasht steevast als de eerste battle begint. Kon er geen oplossing voor vinden en speel nu de psx versie middels een emulator. Vind de PC versie sowieso fijner spelen vele malen soepeler dan de psx versie en dat komt naar mijn idee niet door de emulator. Draait een behoorlijk steady 50 fps en FF VIII/FF IX lopen daarentegen wel soepel.

Ik heb ook liever een AWE 64 Gold met het 4MB soundfont dat voor de muziek zorgt.
De famous eerste battle crash, zijn genoeg oplossingen voor te vinden, allemaal daar :)

• ElBarto
Tank-a-Holic schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:47:
[...]

En had je deel 7 wel gespeeld ( in de tijd dat hij uitkwam! ), had je waarschijnlijk dezelfde mening gehad :D. Al vraag ik me af hoe iemand van 10 jaar (release datum was 1997) een goede review kan geven van een soortgelijk spel. Als ik nu voor het eerst pacman zou spelen, gaf ik deze ook niet de titel , beste spel van het jaar, maar toen dit spel net uitkwam, was het zeker een doorbraak.

Zelf wacht ik met smart op de nieuwe FF voor de ps3 :D.
Je slaat de spijker op zijn kop. Iedereen vind FF VII geweldig omdat het voor de halve wereldbevolking de eerste RPG was die ze speelden aangezien de PSX de eerste 'mainstream' console was. Daarom zien die mensen allemaal niet dat alles wat VII doet vantevoren al eens veel beter gedaan is (grotendeels door Enix en Square zelf). Op geen enkel punt vernieuwde FF VII echt, of het moeten misschien de cutscenes zijn, en die voegen natuurlijk niets toe aan de gameplay.

Overigens geeft je reactie ook heel mooi aan wat ik met FF VII fanboys bedoel. Als je aan hun spel komt wordt je zo ongeveer met fakkels en hooivorken achterna gezeten. Jammer, jammer.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ElBarto schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:30:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop. Iedereen vind FF VII geweldig omdat het voor de halve wereldbevolking de eerste RPG was die ze speelden aangezien de PSX de eerste 'mainstream' console was. Daarom zien die mensen allemaal niet dat alles wat VII doet vantevoren al eens veel beter gedaan is (grotendeels door Enix en Square zelf). Op geen enkel punt vernieuwde FF VII echt, of het moeten misschien de cutscenes zijn, en die voegen natuurlijk niets toe aan de gameplay.

Overigens geeft je reactie ook heel mooi aan wat ik met FF VII fanboys bedoel. Als je aan hun spel komt wordt je zo ongeveer met fakkels en hooivorken achterna gezeten. Jammer, jammer.
RPG veteraan hier: heb je uberhaupt zelf wel FF7 gespeeld? Of ben je zelfs niet eens uit Midgar geraakt.
IEDERE "FF7 was slecht" persoon die ik ken (want dat is blijkbaar een nieuwe trend de laatste jaren) blijkt achteraf niet eens te kunnen vertellen over wat er zoal in het spel gebeurt, buiten de dood van een bepaald personage. Het feit dat ze de waanzinnig lineaire, gemakkelijkere en qua verhaallijn ongelofelijk saaie latere delen wél goed vinden spreekt dan ook boekdelen.

[Voor 6% gewijzigd door boe2 op 03-07-2008 15:35]

• ElBarto
Ik heb VII gespeeld ja. Het is gewoon te traag, het battle systeem werkt niet lekker, het materia gebeuren voelt erg geforceerd aan en de graphics zijn ook echt een obstakel tegenwoordig. Ik vind sowieso dat na VI het niveau van de serie is ingezakt. Door met XII het roer om te gooien werd dit weer enigzins verbeterd (hoewel dat weer ten koste ging van het verhaal). Ik ben dan ook erg benieuwd wat deeltje 13 te bieden heeft.

• Arunia
  • Nu online
Het materia gedeelte was juist fantastisch.
Super om te combineren met bijvoorbeeld: Fire+MP-up (gelinkt) en Fire+HP-up (gelinkt).
Om maar even een simpel voorbeeld te noemen. Wat er dan gebeurd als je Fire cast is dat je HP en MP erbij krijgt.
Zo waren er nog heel veel meer mogelijkheden. Waarbij je je gehele party KotR kon laten casten door één character te laten starten en de rest met mime en double cast oid.

Het verhaal was in mijn ogen best diepgaand. Maar ook voor mij geldt dat het de eerst FF was die ik echt gespeeld heb. FF1 heb ik ook wel eens gespeeld, maar dat was echt al lang terug en was niet zo heel ver ermee.
Een vriend van mij vind FF8 dan weer fantastisch, maar hij heeft die dan weer als eerste gespeeld.

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-12 20:23
ElBarto schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:47:
Ik heb VII gespeeld ja. Het is gewoon te traag, het battle systeem werkt niet lekker, het materia gebeuren voelt erg geforceerd aan en de graphics zijn ook echt een obstakel tegenwoordig. Ik vind sowieso dat na VI het niveau van de serie is ingezakt. Door met XII het roer om te gooien werd dit weer enigzins verbeterd (hoewel dat weer ten koste ging van het verhaal). Ik ben dan ook erg benieuwd wat deeltje 13 te bieden heeft.
Gast O_O....

FF VII is een van de beste deels ( imo ) !!! Battle systeem is gewoon perfect. Traag , nee hoor lekker tijdrovend :D ( dat is toch een game voor? om je tijd mee te verspillen / vermaken ). Graphics ...gast een spel van 10 jaar oud kan je niet echt over de graphic's praten. Verhaal lijn was gewoon pure genieten :D .

Jah smaken verschillen :)

• LifeTecH
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:07:

Het verhaal was in mijn ogen best diepgaand. Maar ook voor mij geldt dat het de eerst FF was die ik echt gespeeld heb. FF1 heb ik ook wel eens gespeeld, maar dat was echt al lang terug en was niet zo heel ver ermee.
Een vriend van mij vind FF8 dan weer fantastisch, maar hij heeft die dan weer als eerste gespeeld.
Dat heb ik ook. FF8 vind ik ook echt fantastisch, maar komt waarschijnlijk ook omdat het mijn eerste FF is. Vind het voor mijn gevoel de beste FF die er is, beter dan FF7. Die ik trouwens ook briljant vind!

Ben nu bezig met 6! Die komt echt boven FF7! Wat een spel, tof verhaal. Leuke characters en leuke manier om spells te leren! Heb grinden nog nooit zo leuk gevonden! :D Echt geweldig!

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:07
Om even terug te komen bij Lost Odyssey. De enige turn based spellen die ik heb gespeeld en mij al pro turn based maken zijn chrono trigger en FFVII.

Lost odyssey is leuk maar haalt het bij lange na niet bij deze spelen omdat het verhaal en de personages niet goed genoeg zijn om door te spellen. Ik ben zelf blijven hangen op disc 4. :X De thousand year dreams verhalen in het spel zijn erg mooi, maar daar houdt het een beetje op. Als ik bepaalde liedjes hoor van FFVII hoor krijg ik nog steeds kippenvel, en dat is het gevoel dat ik zoek.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Arunia schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:07:
Het materia gedeelte was juist fantastisch.
Super om te combineren met bijvoorbeeld: Fire+MP-up (gelinkt) en Fire+HP-up (gelinkt).
Om maar even een simpel voorbeeld te noemen. Wat er dan gebeurd als je Fire cast is dat je HP en MP erbij krijgt.
Zo waren er nog heel veel meer mogelijkheden. Waarbij je je gehele party KotR kon laten casten door één character te laten starten en de rest met mime en double cast oid.

zijn argumenten slaan idd als een tang op een varken. Ik blijf erbij dat hij het spel nooit gespeeld heeft, of hij moet zeer jong geweest zijn.
Hetzelfde met de graphics: voor zijn tijd waren die enorm revolutionair.

• Razkin
Ik heb deel VI overigens wel een klein gedeelte gespeeld. Kan me er ook niet in vinden dat het vanaf VII traag etc is. FF VI was net zo. Qua vechtsysteem is het in mijn herinnering een mengelmoes tussen VII en IX.

Btw ik heb nog maar eens door het Quimm forum gebrowsed en heb de PC versie werkend :D Echt tig keer beter dan via de emu. Ben dus overnieuw begonnen en het enige nadeel dat ik kan zien is de flashback @Kalm, dat stuk vind ik erg taai om voor de ik weet niet hoeveelste keer te zien.

[Voor 40% gewijzigd door Razkin op 03-07-2008 20:43]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElBarto
Er valt duidelijk niet te argumenteren over dit onderwerp aangezien het zo erg fanboys vs. ondergetekende is dat er toch nooit een zinvolle discussie uitrolt. Ik vind het wel goed geweest zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalomonKrizal
  • Laatst online: 01-11-2008
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus pardon me als deze discussie al is gevoerd:

Vinden jullie het ook een beetje 'raar' dat Square allemaal spin-offs maakt van Final Fantasy VII (sequels/prequels/mini-games/films etc.) terwijl ze bij Square ook weten dat het grote publiek gewoon een remake wil zien van het originele spel? Waar wachten ze op denk ik altijd. Ik vond VII geniaal, maar ik zit echt niet te wachten op een prequel/sequel/crisis core dinges op een psp of iets dergelijks.

Misschien dat Square er iets over heeft gezegd de laatste tijd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Elbarto, het is ook een gebed zonder einde. Het is namelijk een meningskwestie. Jij vind het niks, dus voor jij is deel 7 gewoon niks. Voor een groot deel van de wereld is VII wel fanatastisch en hét spel. Ikzelf zou het fantastisch vinden als er een remake zou komen van deel VII. Ik moet zeggen dat ik aardig kippenvel krijg als ik Crisis Core zit te spelen. De filmpjes, de muziek. De herkenning van bepaalde bazen zoals de robot schorpioen die je tegenkomen. Het allereerste begin filmpje met muziek.
Het lijkt me ook handig om de discussie FFVII is wel of niet goed te staken omdat we nergens op uit komen. Dit is zowel aan de fans als aan de niet fans. Je krijgt er alleen maar ruzie van en dat is het absoluut niet waard.

@SalomonKrizal,
op zich niet. Zelf hoop ik stiekem dat ze ons klaar aan het stomen zijn voor een remake van VII. Waarschijnlijk willen ze nog verder het verhaal van VII uitdiepen. Jammer alleen dat ze een telefoon versie hebben uitgebracht waar haast niet aan te komen is. Ik moet ook nog Dirge of Cerberus gaan spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tank-a-Holic
  • Laatst online: 09-12-2013
ElBarto schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:27:
Er valt duidelijk niet te argumenteren over dit onderwerp aangezien het zo erg fanboys vs. ondergetekende is dat er toch nooit een zinvolle discussie uitrolt. Ik vind het wel goed geweest zo.
Er valt wel degelijk te discussiëren. Maar wanneer jij een opmerking plaatst dat FFVII een slecht spel is, en dat iedereen die hier anders over denkt bestempeld als een fanboy, is de discussie snel ten einde.

Zelf vindt ik FF7 een goed spel, maar ik kan me best voorstellen dat er genoeg mensen zijn die hier anders over denken, gelukkig zelfs....!

Een paar dingen die ik goed vindt :

Het behalen van alle summons.. zoals KotRT...waar je dan weer eerst de gold chocobo voor moest maken, wat ook al een uitdaging op zich was. En deze combineren met 2x summon, gevolgd door Mime.... prachtig !

Het verhaal zelf en de karakters, vanaf het eerste moment zat ik er helemaal in en kwam pas weer los toen ik hem had uitgespeeld!

De graphics, deze waren ( en zeker de filmpjes tussendoor) heel mooi voor die tijd! ( o.a. het summoning).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coolsnarf
SalomonKrizal schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:26:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus pardon me als deze discussie al is gevoerd:

Vinden jullie het ook een beetje 'raar' dat Square allemaal spin-offs maakt van Final Fantasy VII (sequels/prequels/mini-games/films etc.) terwijl ze bij Square ook weten dat het grote publiek gewoon een remake wil zien van het originele spel? Waar wachten ze op denk ik altijd. Ik vond VII geniaal, maar ik zit echt niet te wachten op een prequel/sequel/crisis core dinges op een psp of iets dergelijks.

Misschien dat Square er iets over heeft gezegd de laatste tijd?
Ik denk dat ze het niet gaan doen. Puur omdat ze zo telkens spin-offs kunnen maken die dan als warme broodjes over de toonbank gaan en tegelijk de hoop bij de fans op een remake hoog houden!
Ik heb ben bang dat ook Square-Enix zich de tegenwoordig vooral bezig houdt met de geld kant van het hele verhaal (kijk maar naar alle remakes van games)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Tank-a-Holic schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:10:
[...]
Het verhaal zelf en de karakters, vanaf het eerste moment zat ik er helemaal in en kwam pas weer los toen ik hem had uitgespeeld!

De graphics, deze waren ( en zeker de filmpjes tussendoor) heel mooi voor die tijd! ( o.a. het summoning).
De personages waren gewoonweg prachtig uitgewerkt. Vooral het hele zijverhaal met Yuffie in die hidden ninja village was priceless >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hawah
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-06-2010
Wat vinden jullie van de Final Fantasy Tactics serie? FFT op de PSX wasvoor mij de beste game op de PSX. Het heeft voor mij de juiste mix van actie, diepgang en verhaal.
Wat ik een enorm handige feature vind, en ontbreekt in de 'normale' FF delen, is een logboek met gebeurtenissen en karakters die je kunt bekijken. Ik speel de games vaak niet in 1 ruk uit en het is handig om weer even te kunnen bladeren in het verhaal.

Het Engels in de PSX versie was soms wat onhandig en slordig vertaald, ik heb daarom ook speciaal voor FFT een PSP gekocht (Toffe cutscenes toegevoegd btw!). Op de GBA heb ik wel FFTA uitgespeeld maar dat vond ik wel iets te kiddy, nu ben ik bezig met FFTA2 op DS maar dat is naar mijn idee ook iets te kiddy, maar het speelt weer heerlijk weg.
Ik heb Crisis Core op PSP en FFTA2 op DS en ik pak toch altijd weer de DS om 'even een battle te doen voor het slapen gaan' :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coolsnarf
Ik heb FF tactics ook voor de Psx en PSP (eindelijk eens echt goede verbeteringen in de remake....vooral de vertaling!). het is ook precies wat je zegt...even een battle doen tussendoor....heerlijk! Overigens ben je toch al snel weer een uurtje of wat verder (was gister mede door FFT weer veel te laat :P)
Ik heb FFTA2 op de DS gezien, maar moet je daarvoor deeltje 1 ook hebben, want ik zat te twijfelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hawah
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-06-2010
Coolsnarf schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:12:
Ik heb FFTA2 op de DS gezien, maar moet je daarvoor deeltje 1 ook hebben, want ik zat te twijfelen?
Voor zover ik kan zien, staan de verhalen van FFTA en FFTA2 totaal los van elkaar. Wel speelt het zich af in Ivalice

• Anoniem: 137811
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Ik ben bezig met FFXII.

Ben nu lvl 23/22 en ben in de Henne Mines. Ik heb de bloodsword en de demonbane. Zijn er nog andere goede sterke wapens die ik nu kan halen?

• Arunia
  • Nu online
Ik ben nu bezig met FFT2A en moet zeggen dat het me best wel trekt. Maar, de battles duren echt lang. Het is niet zo dat je even een paar gevechten kan doen en dan weer wat anders. Bijvoorbeeld in de metro heb ik een half uur, daar redt ik het net om even 2 gevechten te doen.

• inXs
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:51

inXs

known as inXs

Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:02:
Ik ben bezig met FFXII.

Ben nu lvl 23/22 en ben in de Henne Mines. Ik heb de bloodsword en de demonbane. Zijn er nog andere goede sterke wapens die ik nu kan halen?
www.gamefaqs.com ;)

superB

• -db-
  • Laatst online: 12:03

-db-

Hoi

Ik weet dat de meningen over de verschillende FF delen persoonlijk zijn en discussie eigenlijk best zinloos is maar wil toch even mijn mening geven :P

Wat FF7 betreft vind ik het vechtsysteem niet echt briljant. Het is natuurlijk wel leuk om slim te combineren (met uiteindelijk natuurlijk de KOTR, double summon (of hoe heet dat ding ook alweer), mime combo waarmee je ruby en emerald moeiteloos van het veld gooid) maar dat combineren begint pas echt als het verhaal is uitgespeeld. Eerder heb je weinig speciaals en loop je constant rond met je beste equips van dat moment zonder er verder over na te hoeven denken.

FF8 was mijn eerste (zal wel zijn invloed hebben) en speelde wat mij betreft wel lekker weg. De klachten van mensen dat hij te makkelijk was snap ik niet echt. Ik weet dat je lvl 100 op CD1 kan halen maar waarom zou je? Als je gewoon het verhaal volgt, daarbij alle gebieden waar je kan komen goed onderzoekt ben je nooit echt ver boven het niveau dat je moet hebben in dat deel van het spel. Ik kan me zelfs een paar plaatsen herinneren waar ik noodgedwongen moest gaan levelen om langs een boss te komen. Als je direct in het begin van het spel gaat levelen als een gek word elke FF te makkelijk en verpest je het voor jezelf, bij FF8 gaat dat alleen net iets sneller en makkelijker dan bij de anderen.

FF9 is mijn favoriet, ik hou vooral van de stijl in dat deel. Ook een zeer grote plus tov 7 en 8 vind ik dat de skills specifiek zijn per personage, dat onderscheid de personages veel meer en geeft ze daardoor meer diepgang. Dat heeft ook als effect dat je in het begin minder kunt vertrouwen op summons, omdat je ze simpelweg in hele delen van het spel niet hebt. De summons maken bij de eerdere delen het spel in het begin te makkelijk en zijn te weinig in het verhaal betrokken wat mij betreft.

Deel 10 vind ik werkelijk briljant wat betreft de rol van de summons in het verhaal en de spheregrid. (En bahamut is heel mooi vormgegeven). Geen levels meer (wat toch iets abstracts en onrealistisch is in mijn ogen) maar je ervaringspunten gebruiken om door een doolhof van skills te worstelen en langzaam te groeien. Ook het starten op verschillende plaatsen in de spheregrid (in ieder geval bij standaard pheregrid) geeft de personages toch ook weer hun diversiteit, terwijl je dan wel later in het spel elk personage alles kunt leren. Groot nadeel van 10 is dan weer de lineariteit en dan vooral het ontbreken van de world map.

X-2 is weinig speciaals maar ook weer niet vervelend om te spelen. Heb ik een keer uitgespeeld en heb me niet verveeld ermee. Verder niet veel over te zeggen.

FF12 is weer een verhaal apart, door het nieuwe battlesysteem een stuk taktischer dan de eerdere delen en een ander soort spel dan de vorigen. Het skillsysteem vond ik persoonlijk een slap aftreksel van de spheregrid uit 10. De gambits vond ik dan weer leuk om mee te kloten, levert een groot voordeel in het spel om er eens goed over na te denken en aan te passen aan de vijanden in het gebied waar je loopt. Wat ik erg miste waaren de oude bekende summons, als ik de naam bahamut hoor verwacht ik een draak, geen vliegend kasteel. De summons die dan wel in het spel zaten waren dan weer geheel oninterressant en er was totaal geen reden waarom ze er waren, niet in het verhaal maar ook voor de gevechten vond ik ze vrij nutteloos. Alleen om een specifiek personage extra te trainen zijn de summons in 12 handig. Het verhaal in 12 is niet slecht maar mist wat diepgang en kon me niet echt boeien. FF12 is ook het eerste deel waarbij ik midden in het spel een tijd gestopt ben zonder echt drang te voelen om verder te spelen (heb hem later wel uitgespeeld en daarna nog een keer van begin tot eind zonder grote pauzes). Het grootste minpunt aan 12 vond ik echter de muziek. Waar bij de andere delen het bemachtigen van de OST een must was voor mij, en de verschillende stukken je weer terug lieten denken aan delen van het verhaal, was de muziek in FF12 saai en inspiratieloos.

• Niet online
Ik ben het met de bovenstaande post helemaal eens. Deel 10 en 9 zijn ook mijn favoriet. Ook vind ik het nieuwe battle systeem van FFXII positieve en negatieve dingen hebben. Al mijn characters hebben bijna alle white magic. Omdat dat tijdens het vechten soms echt nodig is. Ik heb geprobeerd met 1 healer te werken, maar dan leg ik in sommige gebieden waar ik dan nog net niet helemaal voor klaar ben qua level al snel het loodje, terwijl ik er anders toch net mooi doorheen kom.

Ook de espers vind ik niet zo heel geweldig. In FFX vond ik ze het beste. Ook omdat je ze toen kon besturen.

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 137811 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:23:
Ik ben het met de bovenstaande post helemaal eens. Deel 10 en 9 zijn ook mijn favoriet. Ook vind ik het nieuwe battle systeem van FFXII positieve en negatieve dingen hebben. Al mijn characters hebben bijna alle white magic. Omdat dat tijdens het vechten soms echt nodig is. Ik heb geprobeerd met 1 healer te werken, maar dan leg ik in sommige gebieden waar ik dan nog net niet helemaal voor klaar ben qua level al snel het loodje, terwijl ik er anders toch net mooi doorheen kom.

Ook de espers vind ik niet zo heel geweldig. In FFX vond ik ze het beste. Ook omdat je ze toen kon besturen.
Dan doe je toch iets fout in FFXII ;) Ik heb Fran als healer, voor de haste etc etc en uiteraard als schutter op afstand. En ik bash lekker met Basch en Vaan. Nog nooit problemen gehad verder. Uiteraard kunnen ze in noodgevallen wel healen, maar de Gambit van Fran staat er automatisch op.. (onder de 70% hp healt ze), hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.

superB

• kronk
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Wow, persoonlijk heb ik het tegenovergestelde van de posts hierboven. Ik moet zeggen dat deel 12 (met deel 9) denk ik wel mijn favoriet is. Ik vind het battlesystem e.d. goed uitgewerkt en heb het spel dan ook in 1 keer doorgespeeld tot een behoorlijk aantal uurtjes. Ook de muziek vind ik erg goed. Maar ja.... het blijft allemaal een kwestie van smaak.

• Niet online
inXs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Dan doe je toch iets fout in FFXII ;) Ik heb Fran als healer, voor de haste etc etc en uiteraard als schutter op afstand. En ik bash lekker met Basch en Vaan. Nog nooit problemen gehad verder. Uiteraard kunnen ze in noodgevallen wel healen, maar de Gambit van Fran staat er automatisch op.. (onder de 70% hp healt ze), hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Op sommige momenten is het wel mogelijk ja. Maar mijn gambits staan zo dat ze pas healen bij 50%. Misschien ook een verschil. En ik ben pas de henne mines ingegaan en was toen nog net wat onder levelt. Dus daarom heb ik dan ook meerdere healers.

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 137811 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:54:
[...]

Op sommige momenten is het wel mogelijk ja. Maar mijn gambits staan zo dat ze pas healen bij 50%. Misschien ook een verschil. En ik ben pas de henne mines ingegaan en was toen nog net wat onder levelt. Dus daarom heb ik dan ook meerdere healers.
Misschien toch maar aanpassen dan ;) en cura gebruiken als je die mogelijkheid al hebt.

superB

• Niet online
inXs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:05:
[...]

Misschien toch maar aanpassen dan ;) en cura gebruiken als je die mogelijkheid al hebt.
ik zal straks eens een beetje gaan tweaken in mijn gambits, tot nu toe hebben al mijn characters white magic 1 tm 5, fran heeft alle black magic, voor de rest heb ik nog niet echt personages die een eigen functie hebben, dat vind ik moeilijker in dit deel, bij vorige FF's had iedereen hen eigen vaardigheden, dat mis ik soms wel bij FFXII

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 137811 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:25:
[...]

ik zal straks eens een beetje gaan tweaken in mijn gambits, tot nu toe hebben al mijn characters white magic 1 tm 5, fran heeft alle black magic, voor de rest heb ik nog niet echt personages die een eigen functie hebben, dat vind ik moeilijker in dit deel, bij vorige FF's had iedereen hen eigen vaardigheden, dat mis ik soms wel bij FFXII
Ik zeg altijd maar zo, des te harder je ragt des minder defense (healing) je nodig hebt. Ofwel je bashers moeten gewoon rete sterk zijn, dan heb je minder cure nodig.

superB

• kronk
  • Niet online
inXs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Ik zeg altijd maar zo, des te harder je ragt des minder defense (healing) je nodig hebt. Ofwel je bashers moeten gewoon rete sterk zijn, dan heb je minder cure nodig.
hehe, alhoewel sommige beesten je wel aardig met 1 klap zo'n beetje neerhalen (daar in Pharos is het best een gekkenhuis). je moet gewoon een goede combinatie vinden.

• Niet online
Heb toenet Tiamat en Elder Wyrm verslagen in de Henne Mines. Waren best pittig. Vooral Elder Wyrm. Maar heb het in een keer gehaald. Zelfs Belias kon niet veel schade doen. Maar uiteindelijk haalde ik hem neer met een quickening chain (lvl 2, lvl 2, lvl 1, inferno). Nu weer verder trainen voor de volgende boss, al hoor ik dat dat een makkie is vergeleken met de laatste 2 bosses.

• Notna

Notna

Where are you?®

http://finalfantasy-xiii....-xiii/e3-2008-trailer.php

Omg en hij komt nog uit voor de Xbox 360 ook :D

/me Heeft er zin an

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

inXs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Dat is ook een tactiek die enkel werkt in "beginner " rpg's zoals final fantasy :p. In een dragonquest of star ocean zou je niet ver geraken op die manier.

• inXs

inXs

known as inXs

Boeboe schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Dat is ook een tactiek die enkel werkt in "beginner " rpg's zoals final fantasy :p. In een dragonquest of star ocean zou je niet ver geraken op die manier.
ook in dragonquest kom je er redelijk ver mee, kijk ik bedoel natuurlijk niet blind bashen en blind cure en defense spells casten, er zit wel enig denkwerk in, waarmee ik in de meeste RPG's toch echt wel tot het einde geraak.

superB

• Niet online
inXs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:52:
[...]

ook in dragonquest kom je er redelijk ver mee, kijk ik bedoel natuurlijk niet blind bashen en blind cure en defense spells casten, er zit wel enig denkwerk in, waarmee ik in de meeste RPG's toch echt wel tot het einde geraak.
Het vechtsysteem van DQ is toch wel heel anders als van FFXII. DQ is ook een vette RPG. Die gevechten moet je heel tactisch opzetten, anders leg je zo in no-time het lootje.

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 137811 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:43:
[...]

Het vechtsysteem van DQ is toch wel heel anders als van FFXII. DQ is ook een vette RPG. Die gevechten moet je heel tactisch opzetten, anders leg je zo in no-time het lootje.
Ik weet het, ik bracht het ook nogal ongenuanceerd, er zijn zat rpg's waar je ook een tactische manier van vechten moet hebben, maar mijn basis is over het algemeen 1 healer (als een spel met klasses werkt dan heb je er ook meestal niet meer), black magic gebruik ik eigenlijk nooit en ik ga dan uit van de overige spelers die vooral fysiek schade aanrichten, knights of iets dergelijks. Nu is dat niet bij elke rpg mogelijk, rpg's waar je maar 1 mannetje hebt bijvoorbeeld, maar ook daar ga ik over het algemeen voor een offensief karakter, met een basis aan white magic mogelijkheden.

superB

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:07
Woepie, ik wist helemaal niet dat FF XIII ook naar de xbox360 zou komen, ik prijs mezelf gelukkig. :D Dat wordt mijn eerste Final Fantasy weer sinds FFVII, wat ik overigens het mooiste spel ooit gespeeld vind.

• Zidane007nl
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:44
Ik vind het wel jammer dat Final Fantasy XIII nou multiplatform is. Square Enix is echt voor de centjes gegaan van Microsoft. Nou maar hopen dat de onlangs aangekondigde demo bij Advent Children Complete ook hier uitkomt (zal vast niet)...

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

SCIxX schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:16:
Woepie, ik wist helemaal niet dat FF XIII ook naar de xbox360 zou komen, ik prijs mezelf gelukkig. :D Dat wordt mijn eerste Final Fantasy weer sinds FFVII, wat ik overigens het mooiste spel ooit gespeeld vind.
Houd er rekening mee dat SE pas gaat beginnen met FFXIII op de xbox360 als hij voor de PS3 klaar is. Dat hebben ze zelf gezegd geloof ik. Het kan dus wel een hele tijd gaan duren.

• Creepy

Creepy

Moderator Devschuur®

Kleine nuance: de PS3 JAP versie wordt eerst afgemaakt. Pas daarna beginnen ze aan de PS3 US/EU versie en tegelijk aan de 360 versie. Grote kans dat in de EU de PS3 en de 360 versie tegelijk uitkomen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Dat denk ik niet.
Als de PS3 Jap versie af is hoeven ze hem alleen nog maar te localiseren voor de EU/US

Van de PS3 omzetten naar de 360 is volgens mij veel meer werk omdat beide consoles een andere architectuur hebben. Bovendien is de ontwikkeling van FFXIII ook begonnen voor alleen PS3. Ik betwijfel dus of ze toen al veel rekening gehouden hebben met een conversie.
Nadat FFXIII omgezet is naar de 360 zal ook deze nog gelocaliseerd moeten worden.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als dat waar was dan was Eternal Sonata ook al lang op de ps3 uitgekomen in Europa ;)

• ElBarto
Zidane007nl schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:52:
Ik vind het wel jammer dat Final Fantasy XIII nou multiplatform is. Square Enix is echt voor de centjes gegaan van Microsoft. Nou maar hopen dat de onlangs aangekondigde demo bij Advent Children Complete ook hier uitkomt (zal vast niet)...
Jammer? Wat is er jammer aan dat meer mensen de game kunnen spelen? FF hoort voor mij op een PS console, net zoals een PES, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over na ga denken om de 360 versie te halen. Het is altijd goed om een keuze te hebben.

• bruglione
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10-03-2015
Wat mij betreft was FFX het toppunt, veel weten het niet, maar hier zit veel meer in dan je zou denken.

Tuurlijk, je kunt het spel in 30-35 uur uitspelen, waarschijnlijk wel 20 als je goed bent en rushed... maar voor de mensen die verder kijken dan hun neus lang is, is er nog veel meer te ontdekken. Zoals de aeons Anima, Yojimbo, Magus sisters, 'locked' area's, speciale wapens en aanvallen etc.

Ja, iemand die dit spel echt maximaal wil uitspelen zal waarschijnlijk zo'n 200+ uur bezig zijn...

[Voor 100% gewijzigd door bruglione op 05-11-2008 10:23]

• Creepy

Creepy

Moderator Devschuur®

Dat is met elke nagenoeg elke Final fantasy zo ;)

• Smooth
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-08-2018
Zo te zien is er nog geen FFXIII topic dus hier maar even.
Er zijn nieuwe ingame screenshots uitgekomen: http://finalfantasy-xiii....gameplay-screenshots.html

Ik ga deze zeker in de gaten houden. Het ziet er in ieder geval mooi uit.
De laatste FF voor mij was VII die ik niet heb uitgespeeld door het irritante "warpen". Loop je rustig en in eens warped je scherm met een irritant geluidje er bij en kom je in een gevecht. Schrok elke keer weer...
Waarschijnlijk is dat al enkele versies niet meer zo. Ben benieuwd naar deze.

• Creepy

Creepy

Moderator Devschuur®

Dat was zo in alle FF versies tot en met 10 ;)

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08-12 22:45
Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het vechtsysteem. Dat is elke keer anders. Vraag me af wat we deze keer mogen verwachten. Hopelijk komt er nu ook een demo net als bij FF12!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:11

SkyStreaker

Draaierig!

Graag zou ik het oude battle-systeem weer terug zien, zoals we die voornamelijk kennen van FFIV/III tot/met FFX. Dat Valkyria-achtig gedonder, tja... ik vindt het niet zo fantastisch.

Wat is er bekend qua het klasse-systeem, is dat weer oude stijl of zo'n hybridegedrocht zoals in FFX?

• Smooth
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-08-2018

• ElBarto
Hm, beetje Chrono Trigger achtig; ATB en op de wereldkaart zichtbare vijanden. Ik vond zelf het systeem van XII lekker tactisch, dus wel jammer dat ze toch weer wat veranderingen moeten doorvoeren.
Aan de andere kant schijnt de rest van de wereld een afkeer te hebben van het systeem van XII, dus iedereen tevreden stellen zit er toch niet in voor SquareEnix.

• SdtThys
  • Laatst online: 13-02 12:10
[b][message=30429349,noline]
Wat FF7 betreft vind ik het vechtsysteem niet echt briljant. Het is natuurlijk wel leuk om slim te combineren (met uiteindelijk natuurlijk de KOTR, double summon (of hoe heet dat ding ook alweer), mime combo waarmee je ruby en emerald moeiteloos van het veld gooid) maar dat combineren begint pas echt als het verhaal is uitgespeeld. Eerder heb je weinig speciaals en loop je constant rond met je beste equips van dat moment zonder er verder over na te hoeven denken.

FF8 was mijn eerste (zal wel zijn invloed hebben) en speelde wat mij betreft wel lekker weg. De klachten van mensen dat hij te makkelijk was snap ik niet echt. Ik weet dat je lvl 100 op CD1 kan halen maar waarom zou je? Als je gewoon het verhaal volgt, daarbij alle gebieden waar je kan komen goed onderzoekt ben je nooit echt ver boven het niveau dat je moet hebben in dat deel van het spel. Ik kan me zelfs een paar plaatsen herinneren waar ik noodgedwongen moest gaan levelen om langs een boss te komen. Als je direct in het begin van het spel gaat levelen als een gek word elke FF te makkelijk en verpest je het voor jezelf, bij FF8 gaat dat alleen net iets sneller en makkelijker dan bij de anderen.
Door die reden verkies ik net ff7 boven ff8...
Je stak je materia en eens dat gedaan was hield je je bezig met alle andere aspecten van het spel...
Bij ff8 moest je magic gaan plaatsen die sterker werd hoe meer je ervan had, resultaat was dat ik elke keer magic ging drawen tot ik er 100 had....

maarja ik vond ff7 dus beter aangezien het battle system het obsessieve in mij om het beste te hebben niet naar boven bracht :P Het verandert natuurlijk niks dat ik ff8 ook een dijk van een spel vond :)

• Zidane007nl
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:44
Final Fantasy VIII was een van de minste FF's hier vanwege het draw systeem. Elke keer moest je magie gaan drawen en als je er 100 wilt, kost dat veel tijd en op het moment wordt het ook gewoon saai.
Geef mij inderdaad ook maar Final Fantasy VII. Materia is nog steeds het beste systeem, behalve in Crisis Core.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-12 21:16
Whoah! Het ziet er echt enorm goed uit. Ik weet niet waar maar ik heb ergens gelezen dat FF XIII is uitgesteld tot 2010 Q1. Dat zou heel erg jammer zijn, maar goed, liever een fantastische FF in 2010 dan een aardige versie in 2009 Q2.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• Cidolfas
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 28-11 21:53
M a r c o schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:21:
Dat denk ik niet.
Als de PS3 Jap versie af is hoeven ze hem alleen nog maar te localiseren voor de EU/US

Van de PS3 omzetten naar de 360 is volgens mij veel meer werk omdat beide consoles een andere architectuur hebben. Bovendien is de ontwikkeling van FFXIII ook begonnen voor alleen PS3. Ik betwijfel dus of ze toen al veel rekening gehouden hebben met een conversie.
Nadat FFXIII omgezet is naar de 360 zal ook deze nog gelocaliseerd moeten worden.
Nope.

De 360 versie komt niet uit in Japan, daar is de game exclusief voor de PS3. Het is dus porten naar de 360 en vertalen tegelijk. Uiteraard duurt dat langer dan alleen vertalen, vandaar dat we Billy mogen bedanken voor nog wat extra maandjes wachten.

Volgens mij komt de 360 versie overigens tegelijk uit met de PS3 versie, als je dan toch je zak met geld open doet lijkt het me logisch dat je dat dan ook meteen voor elkaar bokst.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Sinds gisteren 17:00 uur staat de nieuwe wereldwijde trailer online op de officiele site:
http://www.finalfantasy13game.com

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Schaamteloze crosspost vanaf frontpage:

De enige en eerste echte reden waarom ik een PS3 koop :) . Als deze game er komt, komt er hier een PS3. Ik heb gewoon teveel goede herinneringen bij de FF spellen, teveel mooie verhalen, tranen en knokken. Duidelijk ben ik gehooked door deze franchise, al moeten ze niet te vaak een FFX-2 flikken. Maar -alle- anderen vond ik super, met als favoriet FFX. Zolang ze de random encounters maar weglaten zoals in FFXII please :) .

Heb er zin in, 2010 let's go :D .

De meeste mensen deugen!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als jij FFX goed vond ben je duidelijk niet veel rpg's gewoon :p. Geen enkele FF game die op de ps2 uitgebracht is durf ik "goed" te noemen. FFX was gewoon van de ene cutscene naar de andere wandelen en XII had het gruwelijkste vechtsysteem ooit in een FF game. X-2 was eigenlijk nog de beste van die zooi, vanwege de grote vrijheid die je had, maar dat werd dan weer tenietgedaan door het oh-zo-omslachtige dressphere systeem.

Ik hou mijn verwachtingen voor FF13 zeer bewust zeer laag, maar toch nog een positieve noot (crosspost uit het xbox360 topic:)
Euh neen dit is de allereerste keer dat ik deze trailer zie: hoe lang is die al online :?
In ieder geval al een wat betere indruk: ze hebben blijkbaar dat debiele gambit systeem vervangen door een standaard turnbased vechtsysteem met timer (chrono trigger vechtsysteem uit wat ik uit dat filmpje kan afleiden).

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Boeboe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:19:
Als jij FFX goed vond ben je duidelijk niet veel rpg's gewoon :p. Geen enkele FF game die op de ps2 uitgebracht is durf ik "goed" te noemen. FFX was gewoon van de ene cutscene naar de andere wandelen en XII had het gruwelijkste vechtsysteem ooit in een FF game. X-2 was eigenlijk nog de beste van die zooi, vanwege de grote vrijheid die je had, maar dat werd dan weer tenietgedaan door het oh-zo-omslachtige dressphere systeem.

Ik hou mijn verwachtingen voor FF13 zeer bewust zeer laag, maar toch nog een positieve noot (crosspost uit het xbox360 topic:)
Euh neen dit is de allereerste keer dat ik deze trailer zie: hoe lang is die al online :?
In ieder geval al een wat betere indruk: ze hebben blijkbaar dat debiele gambit systeem vervangen door een standaard turnbased vechtsysteem met timer (chrono trigger vechtsysteem uit wat ik uit dat filmpje kan afleiden).
Heb je het toch mis :) . En niemand heeft voor mij te bepalen wat ik goed of niet goed vond, laat staan dat er iemand is die bepaald wat goed of niet goed is in het algemeen. Ik startte bij FF7, maar heb ze allemaal gespeeld behalve de MMO versies. Ook de DS games en wat remakes van 3/4/5. Maar ook spellen als Castlevania, Blue Dragon, Dragon Quest series, Oblivion, FallOut (alle), Golden Sun, Chrono Trigger, Kingdom Hearts, Deus Ex, Mass Effect, Kotor games, Zelda.

Goede herinneringen, heck, ik heb bijna alle games gespeeld die hier staan: http://www.gamepro.com/ar...26-best-rpgs-page-3-of-4/
Disclaimer: er missen echt wat games van die lijst die ook echt goed zijn, maar veel minder bekend!

Sommige games vond ik helemaal niets omdat het veel te open was (FFX-2 dus, maar ook Oblivion) - terwijl ik in bepaalde lineair games helemaal kon verdrinken omdat het verhaal door de lineairiteit zo goed en duidelijk verteld (gescript) kan worden. Ik vond FFXII een prima combinatie (en ik kon overigens zeer snel overweg met het vechtsysteem :? ), maar FFX was mijn eerste FF die ik met surround op een grote tv speelde en dat heeft op de een of andere manier iets in me gegraveerd :) . Leefde ook best wel mee toen en was nog iets jonger.

En met alle respect, maar als jij FFX-2 de "beste van de zooi" noemt - dan moet je je nog maar eens goed afvragen of je eigen commentaar niet terug slaat op jezelf. Het maakt mij geen boei uit wat jij leuk of niet vind, speel wat je wilt :) . Maar niemand zal ontkennen dat de algemene community opinion toch echt niet FFX-2 naar voren schuift als je om een goede PS2 FF vraagt.

Maar ieder zijn ding :w .

De meeste mensen deugen!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Misschien toch maar eens een disclaimer in men sig plaatsen dat wat ik verkondig ook maar mijn mening is en dat je altijd vrij bent om je eigen mening te vormen :).
Al heb je wel gelijk dat ik wel erg kort door de bocht ging door te zeggen dat je niet veel rpg's zou gewoon zijn. Sorry daarvoor dus.
Het is gewoon dat ik FFX een enorm vreemde keuze vind om als favo FF game te nemen. Ik kon me nooit van de indruk ontdoen dat ze er beter gewoon een film van gemaakt hadden ipv een game.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Boeboe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:05:
Misschien toch maar eens een disclaimer in men sig plaatsen dat wat ik verkondig ook maar mijn mening is en dat je altijd vrij bent om je eigen mening te vormen :).
Al heb je wel gelijk dat ik wel erg kort door de bocht ging door te zeggen dat je niet veel rpg's zou gewoon zijn. Sorry daarvoor dus.
Het is gewoon dat ik FFX een enorm vreemde keuze vind om als favo FF game te nemen. Ik kon me nooit van de indruk ontdoen dat ze er beter gewoon een film van gemaakt hadden ipv een game.
Ik moet zeggen dat ik FFVI bijvoorbeeld nooit gespeeld heb en veel mensen raten die ook erg hoog in het lijstje van FF games. Die moet ik in een vakantie maar eens gaan bestuderen gok ik zo. Tidus was niet echt een super mannelijk hoofd character (ok understatement) en Auron had te veel kracht voor het afgebeelde lichaam en nog veel dingen die ik niet kon matchen - maar de hele Sin/characters relationships, de skillmaps, Yuna, en nog veel meer dingen vond ik wel supergaaf. Soms wordt het me net iets te soft allemaal, maar het blijft fantasy. En nogmaals de context waarin ik de game speelde was heel anders, alleen op mijn studentenkamer met grote tv en lekker geluid in de avonduren (cutscenes :9 ). Terwijl mijn eerste FF games thuis bij ouders op mini tv mono in de huiskamer was - de ervaring maakt of kraakt het ook in deze.

Chrono Trigger is overigens mijn hoogst gewaardeerde rpg. Moeilijk om dat te veranderen - met die developers erachter is dat haast niet meer haalbaar. Iedere keer dat ik dat gekke spel speel wordt ik weer meegenomen door de muziek, de characters en het intertwined verhaal.

De meeste mensen deugen!

• DigiDruid
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-02-2009
@Boeboe.

vreemd genoeg ben ik het wel met je eens, persoonlijk vindt ik van alle FF's op de PS2 X-2 nog de beste.
FFX was wel vermakelijk maar mij te linear en FFXII vondt ik persoonlijk echt te walgelijk voor woorden. de Characters in de cutscene waren wel vermakelijk, maar in het vechtsysteem was het allemaal een pot nat.
Elk mens, of wandelend konijn (ja ik weet het Viera) kon dezelfde kunstjes leren.

Vreemd genoeg is mijn favo FF game voor velen ook een domper, bij mij staat FFIX ver op kop. gevolgd door VIII, VI en VII. Ja ik gee toe, ik vondt 7 niet bepaald een toppertje. Voornamelijk vanwege het Materia principe.

Nou ja, ik kan niet wachten op FFXIII weer lekker turnbased en met op het oog individuele characters met hun eigen kunnen.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Tbh, ik lees niet eens reviews voor FFXIII. Ik koop die gekke console met dat spel toch wel en zie het wel - FF games zijn relatief goedkoop en goed vermaak. Ik had iets van 120 uur zitten in zowel 10 als 12 - en dat verdeeld in casual gaming time van 2 uurtjes in een avond. Heerlijk en dat voor 50 euro? Dat leg ik neer terwijl ik met mijn ogen knipper zo snel, pas de problem.

Jammer dat ik echter geen LCD/Plasma heb ... dat wordt nog leuk :X . Wil het dan wel spelen zoals het bedoeld was :P .

[Voor 61% gewijzigd door Cassius op 29-01-2009 14:20]

De meeste mensen deugen!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Ik lees nooit reviews of previews...ik wil niets weten voordat ik er zelf aan begin. Maar er zijn altijd - ook binnen de FF community - twee kampen geweest: degene die de vrijheid het hoogst waarderen, en degenen die de meeslependheid het hoogst waarderen. De eerste groep zal FFX nooit goed vinden, de tweede groep juist wel. FFVII is zo populair omdat zowel de mate van vrijheid alsmede het verhaal goed was.

Ik vind FFX briljant, zelden heeft een RPG zo'n indruk op me gemaakt...natuurlijk was het mijn eerste PS2 RPG dus grafisch blaast ie je helemaal weg (je bent niks gewend tenslotte), maar het verhaal, de karakters, de dramatiek en het contrast met de luchtigheid in sommige stukken, en het liefdesverhaal, de aantrekkingskracht van Spira als wereld...ik vond, en vind, het prachtig. Ik vind FFX-2 dan ook alleen maar leuk omdat ie het verhaal afsluit, als game an-sich is het maar mwah :)

Het is ook niet echt te definieren wat wel in mijn smaak past en wat niet. Ik wil wel spelen in een wereld waar ik me prettig voel...Spira is dat, Midgard totaal niet. "Ys" is dat wel (de kenners zullen het weten), Hyrule totaal niet. Maak ik lijstje van RPGs die ik leuk vind valt er ook niet meteen een pijl op te trekken...FFVI, FFIX, FFX, Suikoden 1 & 2, Ys 1 & 2, XaK 1 - 3, Chrono Trigger, Chrono Cross, Wild Arms, Soulblazer....

Wat FFXIII betreft...het is afwachten, het is erg high-tech voor mijn smaak...maar misschien valt het mee (net zoals Star Ocean III, die viel uiteindelijk ook mee). Als ie uitkomt ga ik hem halen, doe hem in de PS3, en laat me verder verrassen :+

• DigiDruid
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-02-2009
Rudi hat recht.

De wereld waarin een spel zich afspeelt is van groot belang, kun je er door opgezogen worden of niet. Ik moet inderdaad zeggen dat de wereld van Spira zeker mij naar binnen wist te trekken. Meer ook omdat alles naadloos leek te zijn geïntegreerd. Waar in vorige spellen nog wel eens zaken voor leken te komen die volledig misplaatst waren. In sommige spellen waren chocobo's en moogle's alleen maar franchise rollen toebedeeld en boeide het niet of ze al dan niet in de wereld pasten. In FFX leek het echt een compleet en vooral logisch geheel.

Bij FFX-2 is het leuk terug te keren naar die wereld, maar het verhaal is nogal... simpel. Persoonlijk vond ik het wel een leuke touch dat je gedurende een gevecht van "job" kon wisselen. Oké dat die cut-scenes er alleen maar inzaten om de perverse Japanese gamer te plezieren... prima. Ik vondt ze in het begin wel amusant en later zette je ze gewoon af. Het voordeel van FFX-2 is dat je jezelf als speler kon uitdagen door de wat minder functionele klasses te gebruiken en het meer van strategie of geluk te hebben dan van brute kracht.

Maar goed we zien wel wat FFXIII ons gaat brengen. Cassius heeft wat dat betreft wel gelijk. Ik koop hem toch wel en ga er gewoon lekker op het gemak doorheen spelen.

• yzf1kr
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-12 10:37
MrRudi schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:15:
Sinds gisteren 17:00 uur staat de nieuwe wereldwijde trailer online op de officiele site:
http://www.finalfantasy13game.com
Hij staat sinds gister ook op de Live! Marketplace in HD.

En om eerlijk te zijn vind ik hem helemaal niet bijzonder, ik had er meer van verwacht.
CGI geloof ik wel het gaat mij om de gevechten. Ben nu Lost Oddysey aan het spelen op de 360, en ik kan niet zeggen dat wat ik de trailer zie nu zo veel beter is dan wat ik zie in LO.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:11

SkyStreaker

Draaierig!

Het ziet er naar uit dat het oude battle-systeem compleet weg is. *snik* Hier zit ik dus helemaal niet op te wachten en het doet mij zeer om dit te zeggen... Als dit via het populaire systeem gaat (a la vechtspellen als tekken (of beter gezegd: valkyrie) dan houdt het voor mij echt op. Dergelijke dynamische battle-systemen laten mij niet genieten.

• Tim
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 26-11 09:51
Wat mij betreft is het battle systeem van FF12 echt een uitkomst. Je stelt een paar fatsoenlijke gambits in, de snelheid op maximaal en het is voor de verandering niet fantasieloos levelen. Nou ja, het is nog steeds fantasieloos levelen, maar dan automatisch.

Het gaat er vast uit, maar ik zou het wel jammer vinden, tenzij dit de eerste FF wordt waarbij je niet tot vervelends aan toe verplicht getrakteerd wordt op random encounters. Dat was nog een voordeel van FF12: je kon er gewoon voorbij lopen als je er geen zin in had, ipv dat je een of ander vaag item nodig had dat je toevallig nog niet had.

• MeijsteR
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ik ben opzoek naar FFIX voor de PSX. Heeft iemand deze nog origineel liggen en wil hem verkopen? Graag even een pm sturen!

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hopelijk word dit weer een beetje een donkere, "techno" FF in plaats van dat zoetsappige "medieval" fantasy etc.
Dat is ook wat me wat meer aantrekt in FFVII in tegen stelling tot de andere.
Ik heb er iig zin in, jammer dat het nog zo lang duurt.

/edit

Ohja... random encounters ftw *O*
Dat hoort toch een beetje bij FF :)

[Voor 14% gewijzigd door ScrooLoose op 31-01-2009 22:16]

Smiling as the shit comes down...

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:49
ScrooLoose schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:15:
Hopelijk word dit weer een beetje een donkere, "techno" FF in plaats van dat zoetsappige "medieval" fantasy etc.
Dat is ook wat me wat meer aantrekt in FFVII in tegen stelling tot de andere.
Ben bang dat dat het niet gaat worden, lijkt wel veel techno te zijn maar niet bepaald donker, meer flashy en clean -O-

Juist de wereld, karakters, sfeer en verhaal maken FF7 nog altijd speciaal voor mij
De Aerith theme geeft me nog steeds kippevel.
Ik heb ook al 10 jaar een mapje FF7 op m'n pc met midi's, scene's en art van toen O+

[Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 01-02-2009 01:41]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de FFVII nostalgisten onder ons is er ook nog altijd de FFVII retrospective te bekijken op gametrailers :)

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Boeboe schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:55:
Voor de FFVII nostalgisten onder ons is er ook nog altijd de FFVII retrospective te bekijken op gametrailers :)
Die hele docu serie is verplichte kost voor de FF liefhebber :)

Smiling as the shit comes down...

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:28
Inmiddels ook de HD Trailer van XIII gekeken, ziet er zeer strak uit. Jammer dat we nog zo geduldig moeten zijn voordat we het schijffie in onze PS3 / X360 kunnen schuiven :(

Final Fantasy games zijn de enige games die ik zonder een review te lezen met blind vertrouwen durf te kopen, ik weet dat ik na de aanschaf van een FF niet zal rusten voor ik hem uit zal spelen. Helaas is de kwaliteit van de laatste FF's wat naar beneden gegaan, ik vind het nog steeds goede spellen maar ze kunnen op de een of andere manier niet tippen aan III, VII en X.

Misschien heeft dit ook wel grotendeels met nostalgie te maken, ik speelde FF VI op de Snes als eerste en dat is en blijft gewoon de beste game die ik ooit gespeeld heb, period.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

http://www.youtube.com/watch?v=aFt5sAZP-WI

Vanaf 2.12 zie je daar een oudere Yuna en Tidus. Ik herken de beelden van het spel volgens mij ... maar weet het niet meer precies. Crap - soort van gat in mijn geheugen; kan iemand het in spoiler text verder uitleggen?

spoiler:
Tidus staat daar bij een of ander doomsday device, naam vergeten. Dat ding kon in ieder geval bewegen en ze zaten het steeds achterna - een of ander supergroot wapen; omega achtig. Deze beelden zijn niet van FFX, maar volgens mij vanuit FFX-2 ofzo. Maar dan wordt er geschoten en ik weet niet meer waarom of door wie en waar zijn rikku en lulu die er normaal naast vochten? Meh - verklap het niet helemaal, maar wat moet ik zien/overnieuw spelen om dit volledig te zien/unlocken?

Lees eerst even mijn spoiler, maar verklap niet teveel aan mij. Hints zijn genoeg, misschien heb ik gewoon nog iets niet gezien / gespeeld :) ! Al mijn ervaring ligt namelijk bij de PS2 - niet bij PSP/PC.

De meeste mensen deugen!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Cassius schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:39:
http://www.youtube.com/watch?v=aFt5sAZP-WI

Vanaf 2.12 zie je daar een oudere Yuna en Tidus. Ik herken de beelden van het spel volgens mij ... maar weet het niet meer precies. Crap - soort van gat in mijn geheugen; kan iemand het in spoiler text verder uitleggen?

spoiler:
Tidus staat daar bij een of ander doomsday device, naam vergeten. Dat ding kon in ieder geval bewegen en ze zaten het steeds achterna - een of ander supergroot wapen; omega achtig. Deze beelden zijn niet van FFX, maar volgens mij vanuit FFX-2 ofzo. Maar dan wordt er geschoten en ik weet niet meer waarom of door wie en waar zijn rikku en lulu die er normaal naast vochten? Meh - verklap het niet helemaal, maar wat moet ik zien/overnieuw spelen om dit volledig te zien/unlocken?

Lees eerst even mijn spoiler, maar verklap niet teveel aan mij. Hints zijn genoeg, misschien heb ik gewoon nog iets niet gezien / gespeeld :) ! Al mijn ervaring ligt namelijk bij de PS2 - niet bij PSP/PC.
Niet Tidus, niet Yuna....beelden uit X-2, 1000 jaar oud...als je X-2 ooit hebt gespeeld hoor je dit te weten, het hele verhaal draait om deze lookalikes zo ongeveer. Doomsday device klopt wel. Lulu speelt nauwelijks mee, die is zwanger...Rikku en Paine bedoel je denk ik.

• Notna

Notna

Where are you?®

Met ^^

Die wanna be Yuna LIJKT niet eens op haar (totaal ander gezicht)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja ok het is Paine - foute link die nogal snel gelegd wordt niet :z ? You get the point. Ik heb X-2 niet uitgespeeld, herinner me dat ik ergens vast zat en het spel zo tergend vervelend vond met die "we vinden het zo lekker als jonge meisjes zich omkleden" aziatische animaties :X . Plus ben ik niet zo van de girlpower games. Maar zit het in het einde van die game? En Notna, ze lijkt niet op Yuna nu - maar ik kan me zeker voorstellen dat dit een oudere Yuna is. Dat zie ik zeker in de lijnen.

spoiler:
Ineens komt er iets terug, zij hadden dat ding eerder beschermd/gevonden ofzo en dat verhaal kan nu weer plaatsvinden ofzo. Eeek dit komt uit krotten in mijn geheugen, beetje grijs en stoffig allemaal. Ik kan je zo alle details vertellen van ff7tmff12, maar juist niet X-2 :X !

De meeste mensen deugen!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Je hoeft dit niet echt te spoileren hoor...spel is oud genoeg :)

Zoek de verschillen :P

De uitleg zit niet zozeer in het einde van de game, het loopt een beetje door de hele game heen. Het verhaal van Lenne (zoals ze heet) komt het eerst naar voren door de Songstress outfit. Shuyin komt wat later naar voren (de Tidus look-a-like) en wat ze precies met elkaar te maken hadden, en met Vegnagun dat wordt redelijk laat uit de doeken gedaan ja. In de oorlog 1000 jaar geleden wilde Shuyin eigenlijk Vegnagun gebruiken om een einde aan alles te maken, Lenne hield hem tegen, ze werden beide overhoop geschoten...

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

MrRudi schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:49:
Je hoeft dit niet echt te spoileren hoor...spel is oud genoeg :)

[afbeelding]

Zoek de verschillen :P

De uitleg zit niet zozeer in het einde van de game, het loopt een beetje door de hele game heen. Het verhaal van Lenne (zoals ze heet) komt het eerst naar voren door de Songstress outfit. Shuyin komt wat later naar voren (de Tidus look-a-like) en wat ze precies met elkaar te maken hadden, en met Vegnagun dat wordt redelijk laat uit de doeken gedaan ja. In de oorlog 1000 jaar geleden wilde Shuyin eigenlijk Vegnagun gebruiken om een einde aan alles te maken, Lenne hield hem tegen, ze werden beide overhoop geschoten...
Enige verschil is dat Lenne wel een aantrekkelijke dame is en Yuna nog steeds een "kijk mij een jong meisje zijn met een rokje" ... wordt daar altijd beetje iebelig van. Vandaar dat de wat oudere mensen in FFXIII mij veel meer aanspreken als dit spul. Tidus lijkt gewoon een knulletje van 16 dat enorme zwaarden heen en weer slingert :X .

Had ik het toch goed inderdaad, iets wat eerder gebeurt was en dat weer "herbeleefd" wordt. Naja - heb hem misschien toch uitgespeeld want het komt me allemaal akelig bekend voor. Naja er moet toch een PS3 komen, of is FFXIII niet exclusief? Ik moet nog even kijken naar wat nou precies het verschil is tussen de vanilla en de versus 13 en of ik ze alletwee moet halen O-) . Kriebelt echt ... samen met Heavy Rain!

De meeste mensen deugen!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Cassius schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:18:
Enige verschil is dat Lenne wel een aantrekkelijke dame is en Yuna nog steeds een "kijk mij een jong meisje zijn met een rokje"
Ze hebben allebei hetzelfde aan ;) maar goed, smaken verschillen...ik vind Lenne minder aantrekkelijk dan Yuna maar och...ieder zijn ding

I'd hit that ;)
Tidus lijkt gewoon een knulletje van 16 dat enorme zwaarden heen en weer slingert :X
Uhh..Tidus IS volgens mij 16...of 17. Praktisch alle Japanse RPG helden zijn jonge tieners. Mij stoort het niet zo erg maar ik snap je wel...voor mij was Auron ook het coolste karakter uit FFX :)

• Coolsnarf
ik weet eigenlijk niet of dit wel echt in het FF topic thuis hoort, dus verwijs me maar als het niet zo is!
is er toevallig een game waarbij de gameplay elementen van FF (bv 7) en FF Tactis gecombineerd worden.
Ik doel dus op het battle systeem van FF Tactics en een worldmap waarover je loopt bij FF 7?
Tot nu toe vind ik strategy games nl wel leuk, alleen ik erger me aan het feit dat je van battle naar battle gaat zonder dat er iets te verkennen is.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee