• inXs
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:04

inXs

known as inXs

ifrit is een aeon uit alle FF delen zo ongeveer ;) Maarja, daar zal je wel niet zo bekend mee zijn denk ik :P .. Verder tja, veel ice gebruiken, goede HP stats hebben, goede fire def hebben en maar healen en raggen, zo doe ik het altijd :+ Verder heb je op www.gamefaqs.com ook bos faqs staan enzo, met uitgebreide theorien hoe het allemaal zou moeten, maarja het is persoonlijk of je dat wat vindt.

superB

• DirkV
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-05-2007
Ja, ik weet wel wat hij is, en dat hij daar in voor komt :9. Ice, als ik logisch had na gedacht had ik het geweten :P

Online gamer name ; ShiveRs X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb nu zo'n 15 uur in FFX-2 zitten en was toch wel blij verrast. Hij is niet zo slecht als voorgesteld in mijn mening, je moet alleen even door het zoete begin bijten.

A la, ik had nog nooit een game over scherm gezien en ik ben in chapter 3. Mijn characters zijn allemaal level 23.
Nu heb ik twee hotspots keuzes om naar toe te gaan (andere kleine missies met minder dan 4 sterren moeilijkheid heb ik al gedaan, alles met een missie is nu 4 sterren).
- De ene is met Wakka en Beclem die ruzie hebben in de Besaid tempel.
- De andere is met de Youth League in het bos die de New Yevon aanhangers opsluiten en waar je met de bomen overheen moet.

Bij beide kom ik een vijand tegen die me (met GEMAK) op game-over zette. Dark Valefor en Ironside. Een andere dark aeon bevecht je eerder, Dark Bahamut, en dat ging me prima af! Maar Ironside in dat boss is verdorie gewoon een RANDOM encouter ... hij is NERGENS gevoelig voor. Alle andere encounters in dat bos gaan prima, en ik weet niet waar ik anders moet levelen.

- Armour, mental, power en magic break werken niet
- Wat je ook doet, hij mept je health ALTIJD met een enkele klap naar 1
- Die Storm Cannon doet gewoon 1200 damage en pakt mijn groep sowieso in 1 keer (heel soms overleeft iemand het met protect en shell).

Wat heb ik geprobeerd (na een aantal scans)?

- Hij is niet gevoelig voor elements, holy of normal damage
- Geen enkele status change die ik kan inflicten werkt
- Ik kan hem alleen flinke damage (300+) doen als hij zn buikschild openklapt ... maar die tijd dat die openstaat is VEEL te klein.

Kan iemand me uitleggen waarom het ineens zo waanzinnig moeilijk is? Ook met haste, protect, shell en regen op mijn hele party kom ik er niet. Je doet gewoon -geen- damage. En de special dress spheres van Yuna en Rikku zijn ook onzinnig, die incasseren nog veel meer damage op die Storm Cannon.

Iemand die me kan helpen? Cheaten is geen optie. Super bedankt! Ik heb deze post overigens ook bij problemen en vragen neergezet, maar ik denk niet dat deze daar in de goede groep staat voor het juiste antwoord. Dat is denk ik meer hardware gerelateerd.

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb ook nog gepost in problemen en vragen, maar hier even iets los -->

Ik snap het niet, Final Fantasy is een enorm bekende spelserie en het spielerij forum hier op GoT is enorm actief. Toch hoor je er bijna niets over? Zelfde over Dragon Quest :/ . In mijn mening zeer vreemd, misschien tijd voor een herstart van dat topic met een goede topicstart? Aankomende FFXII en FFXIII (trailer gezien voor de PS3, wauw) zijn echt ongelovelijk :) . Plaatjes, verkooppunten, discussies, een kennisbase zodat we vragen van spelers kunnen beantwoorden.

Nou ja, ik hoor het wel. Ik heb FFXII iig gepre-ordered :) .

De meeste mensen deugen!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

oh, een final fantasy topic, nog nooit eerder gezien :o

De final fantasy 3 trailer ziet er waanzinnig goed uit. In october reeds te importeren, de mijne staat gepreordered :)

Wanneer komt nu juist XII in de US uit?

*ot* waarom je zo weinig van dragonquest hoort? Dragonquest is voor mij dé final fantasy killer, de in EU en US uitgebrachte versie is simpelweg de beste rpg die er beschikbaar is op ps2.
Maar er is maar 1 deel in europa uitgebracht, niet voldoende om een aparte topic over te starten, I guess :p

[Voor 40% gewijzigd door boe2 op 08-08-2006 13:48]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
marzzman schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:20:
Ik heb ook nog gepost in problemen en vragen, maar hier even iets los -->

Ik snap het niet, Final Fantasy is een enorm bekende spelserie en het spielerij forum hier op GoT is enorm actief. Toch hoor je er bijna niets over? Zelfde over Dragon Quest :/ . In mijn mening zeer vreemd, misschien tijd voor een herstart van dat topic met een goede topicstart? Aankomende FFXII en FFXIII (trailer gezien voor de PS3, wauw) zijn echt ongelovelijk :) . Plaatjes, verkooppunten, discussies, een kennisbase zodat we vragen van spelers kunnen beantwoorden.
Verkooppunten? ik haal alles lokaal bij Dimension Plus, of ik order het over internet als ik de US versie wil hebben. Aangezien mijn PS2 niet is omgebouwd wacht ik gewoon op de nog niet aangekondigde EU release. Plaatjes en discussies doe ik niet aan, want ik wil niets weten voordat ik het spel zelf ga spelen, dat heb ik met FFX ook gedaan en dat heeft zeer bijgedragen aan het plezier dat ik aan het spel heb beleefd...die discussies komen wel als het spel er eenmaal is :)

Daarom is dit topic nu ook zo rustig, de laatste game (X-2) speelt niemand meer, het wachten is op XII. Final Fantasy online heeft zijn eigen topic...

Engine Software | >> FFXI Log << |

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 17:13
http://pix.nofrag.com/43/40/5d3705f17584a206c818712a5b9c.jpg

Nieuws over XIII misschien al release in 2007 en voor de mensen die hem dan al willen hebben worden ze gelijk collectief ingezet als beta testers }:O

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Poops McGhee
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-07-2008
Ondertussen is Final Fantasy III uit op de Nintendo DS. Dit is een remake van het nooit uitgebrachte deel in de USA. Grafisch enorm opgepompt en ik heb nog nooit zo'n mooi filmpje op de DS gezien.
De gamegraphics lijken erg sterk op dat van Final Fantasy VII op de PSX, maar dan misschien net een stukje mooier.
Het spel zelf is fantastisch leuk. Ik ben er nu 6 dagen mee bezig en heb 12 uur op de klok staan. Er zit zelfs een Wifi detail in waarmee je post kan versturen naar andere spelers om zodoende secret missions te unlocken (gerelateerd aan het aantal replies dat je krijgt).
Uiteraard kan je van een game dat 20 jaar geleden gemaakt is en nu in remake beschikbaar is (in de USA) niet verwachten dat je er 100 uur gameplay uit kunt halen zonder dat je je op bepaalde momenten flink gaat ergeren aan herhalingen. Maar er zitten meer dan genoeg opties in om je bezig te houden. Zo is het originele Job systeem gehandhaafd, zodat je je party naar gelang kunt customizen. Je levels in je jobs groeien met je mee en uiteraard zal je je job beter uitvoeren wanneer je level hoger wordt. Het is naar mijn mening ook niet ongewenst om regelmatig van job te wisselen, omdat daarmee de quests wat makkelijker volbracht kunnen worden, of bosses makkelijker verslagen kunnen worden.
De muziek in het spel is uiteraard weer gedaan door Nobuo Uematsu en het klinkt erg herkenbaar voor de doorgewinterde Final Fantasy speler.
Chocobo's, Moogle's en ook Cid is weer aanwezig. Al met al een parel voor de Nintendo DS en een must have voor de Final Fantasy fan, trouwens, ook de gemiddelde RPG fan kan hier heel erg van genieten.
Ik kan nu in ieder geval zeggen dat ik elk Final Fantasy van I tot XI gespeeld heb. En daarvan vind ik Final Fantasy VII nog altijd het mooist. Daar kan geen enkel spel tegenop.

• ken
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 21:34
Ik heb vandaag FF12 binnengekregen.

vanavond even testen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Had de Amerikaanse versie tijdje terug al bemachtigd. 2 weken lang non-stop gespeeld, en toen moest ik weer keihard aan mn studie zitten omdat ik inmiddels flink achterliep. Inmiddels weer wat tijd over, maar heb helaas de behoefte verloren hem te spelen. Zonde, want het is echt een gaaf spel. Wellicht dat ik in de kerstvakantie weer verder ga.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:06
Iemand al Final Fantasy V Advance gespeeld (Op de GBA dus).

Hij is sinds kort te krijgen bij cd-wow.nl. Aangezien ik deeltje IV Advance ook top vond, lijkt me dit ook weer super. Temeer omdat ik deel V alleen op een emulator deels heb gespeeld, en dit toch meer het gevoel terug brengt...

PSN: Sluuz

• ken
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 21:34
Shailesh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:30:
Had de Amerikaanse versie tijdje terug al bemachtigd. 2 weken lang non-stop gespeeld, en toen moest ik weer keihard aan mn studie zitten omdat ik inmiddels flink achterliep. Inmiddels weer wat tijd over, maar heb helaas de behoefte verloren hem te spelen. Zonde, want het is echt een gaaf spel. Wellicht dat ik in de kerstvakantie weer verder ga.
Ik moest in het begin erg wennen aan de nieuwe battle system. Ben er nu wel aan gewend, maar ik vind het "oude" system toch beter. Voor de rest een erg gaaf/mooi spel. Wat opvalt is dat alles veel groter is dan voorheen.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• KreKkeR241
  • Laatst online: 17-10 21:43

KreKkeR241

11101001010

Shailesh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:30:
Dat heb ik bij nagenoeg alle RPG's. Als ik er een tijd mee stop heb ik naderhand geen zin meer in een 'herstart'.

Waarschijnlijk omdat ik dan teveel uit het verhaal ben.

• B-Bandit
KreKkeR241 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:33:
[...]

Dat heb ik bij nagenoeg alle RPG's. Als ik er een tijd mee stop heb ik naderhand geen zin meer in een 'herstart'.

Waarschijnlijk omdat ik dan teveel uit het verhaal ben.
Jup, dat is dan ook de kracht van RPG's. Ze kunnen je in het verhaal trekken. En dan blijf je elke dag spelen. Maar inderdaad, na een tijdje ben je er uit en boeit het je geen ene flikker meer :P . Het boeit mij nu niet eens meer hoe het verhaal eindigt, hoewel ik nu ik dit typ opeens weer terugdenk en heimwee krijg. Ga het maybe ff oppakken als ik tijd heb :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• inXs

inXs

known as inXs

Ik word nu toch wel jaloers eigenlijk en krijg ook erg veel zin om FF12 te spelen om eerlijk te zijn, maar helaas is er nog nergens echt bekend wanneer hij in NL zal gaan verschijnen. Als ik hem vanuit de US importeer dan kan ik hem zeker niet spelen op mijn Europese PS2?

superB

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:40
Mijn favoriete FF is nog altijd deeltje VII. Grafisch is hij dan niet zo super (zelfs toen der tijd al niet), maar het verhaal is echt top. De 2e keer doorspelen snapte ik pas hoe het nu precies in elkaar zat.
VIII was opzich wel leuk, maar het verhaal kon me niet echt boeien.
IX heb ik liggen, maar eigenlijk nog niet echt gespeeld. Dit ga ik binnenkort eens doen.
XI ben ik mee begonnen sinds de release in Europa.
De ouders versies heb ik voor de PlayStation liggen, en ben begonnen met deeltje I.
IV ben ik mee begonnen op de GBA, en sinds kort heb ik deel III in mijn bezit. Ik moet zeggen, ze mogen wat mij betreft al die oudere Final Fantasies wel uitbrengen op de DS met een goede make over.
Mijn vriendin vind X heel erg leuk, maar ik vind hem dan weer niet zo goed als VII, overigens geen slechte FF. X-2, kon me nog niet boeien, maar misschien dat ik na het uitspelen van X eens tijd daarvoor vrij ga maken.
Nu nog wachten op XII en XIII. De screenshots en filmpjes zijn in iedergeval super. XII lijkt me een beetje een soort van systeem te hebben zoals deel XI.

@hierboven,

het is wel mogelijk, hiervoor moet je dan een bepaalde disc aanschaffen welke het ook meteen mogelijk maakt om te kopiëren naar een interne schijf die je dan in je PS2 kunt bouwen (of een externe voor de PStwo). Geen idee of het van de policy mag, dus post ik maar even niet de naam. De disc is trouwens niet eens heel erg duur (zo'n 35 euro).

[Voor 14% gewijzigd door Arunia op 29-11-2006 10:52]

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

inXs schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:34:
Ik word nu toch wel jaloers eigenlijk en krijg ook erg veel zin om FF12 te spelen om eerlijk te zijn, maar helaas is er nog nergens echt bekend wanneer hij in NL zal gaan verschijnen. Als ik hem vanuit de US importeer dan kan ik hem zeker niet spelen op mijn Europese PS2?
FF12 komt in februari 2007 in de UK, rond die tijd zal het hier ook wel uit komen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• inXs

inXs

known as inXs

FF IX vond ik zelf wel geniaal eigenlijk, maar goed ik vind de meeste FF's wel erg goed, ook FF8 bijvoorbeeld. Bij FFX-2 moest ik wel even slikken, nog steeds eigenlijk, opzich best goed uitgewerkt, maar het 'spannende' en het nieuwe was er even vanaf, vooral omdat ik FFX tot in den treure heb uitgespeelt.

edit: beter, nog even wachten tot feb. dus!

[Voor 7% gewijzigd door inXs op 29-11-2006 11:09]

superB

• Poops McGhee
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-07-2008
Arunia schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:51:
Mijn favoriete FF is nog altijd deeltje VII. Grafisch is hij dan niet zo super (zelfs toen der tijd al niet), maar het verhaal is echt top. De 2e keer doorspelen snapte ik pas hoe het nu precies in elkaar zat.
VIII was opzich wel leuk, maar het verhaal kon me niet echt boeien.
IX heb ik liggen, maar eigenlijk nog niet echt gespeeld. Dit ga ik binnenkort eens doen.
XI ben ik mee begonnen sinds de release in Europa.
De ouders versies heb ik voor de PlayStation liggen, en ben begonnen met deeltje I.
IV ben ik mee begonnen op de GBA, en sinds kort heb ik deel III in mijn bezit. Ik moet zeggen, ze mogen wat mij betreft al die oudere Final Fantasies wel uitbrengen op de DS met een goede make over.
Mijn vriendin vind X heel erg leuk, maar ik vind hem dan weer niet zo goed als VII, overigens geen slechte FF. X-2, kon me nog niet boeien, maar misschien dat ik na het uitspelen van X eens tijd daarvoor vrij ga maken.
Nu nog wachten op XII en XIII. De screenshots en filmpjes zijn in iedergeval super. XII lijkt me een beetje een soort van systeem te hebben zoals deel XI.
Ik heb Final Fantasy I tot en met X gespeeld al vanaf jaren terug op allerlei platformen en ik kan erg moeilijk wennen aan het grafische realisme in FF VIII en vanaf X. Final Fantasy is voor mij de manga achtige stijl en anders is het een leuk spel met het karakter van Final Fantasy.
Ik vind de remake van FF III op de DS inderdaad vreselijk mooi gedaan en zie ook graag de klassieke FF delen op die manier verschijnen. Heck, ik zie ook heel graag FF VII op de DS verschijnen, wat naar mijn mening best mogelijk moet zijn. Zoals ik al eerder vermeldde, FF VII is verreweg mijn favoriet in de reeks. FF IX heb ik net niet helemaal uitgespeeld en nu al veel te lang laten liggen om het toch nog verder te spelen, daar zal ik dus opnieuw mee moeten beginnen.
Maarja, dan moet ik eerst FF III DS nog uitspelen, maar zo te zien duurt dat niet lang meer. Echt waar, een super goede game serie.

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Topicstarter
Poops McGhee schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:59:
[...]

Ik heb Final Fantasy I tot en met X gespeeld al vanaf jaren terug op allerlei platformen en ik kan erg moeilijk wennen aan het grafische realisme in FF VIII en vanaf X. Final Fantasy is voor mij de manga achtige stijl en anders is het een leuk spel met het karakter van Final Fantasy.
Hmm, ook FFVIII en FFX zijn nog zo 'manga' als elk ander deel, alleen met een veel hogere render kwaliteit dan de rest van de serie. Hoewel deel VIII niet in mijn top-3 staat was het echt geen slecht spel. Als je terugverlangt naar de 2D RPGS met super deformed poppetjes, die tijd zal niet meer terugkomen ben ik bang.
Ik vind de remake van FF III op de DS inderdaad vreselijk mooi gedaan en zie ook graag de klassieke FF delen op die manier verschijnen. Heck, ik zie ook heel graag FF VII op de DS verschijnen, wat naar mijn mening best mogelijk moet zijn. Zoals ik al eerder vermeldde, FF VII is verreweg mijn favoriet in de reeks. FF IX heb ik net niet helemaal uitgespeeld en nu al veel te lang laten liggen om het toch nog verder te spelen, daar zal ik dus opnieuw mee moeten beginnen.
Altijd grappig om te zien dat ik nog steeds 1 van de weinige ben die FFVII niet tot zijn favorieten rekent. Dat spel kon me echt totaal niet boeien...de muziek, sommige karakters en het materia systeem waren wel goed, maar de setting vond ik echt niet tof...te veel sci-fi te weinig fantasy, en dan ook nog in een post-apocalyptische setting..blegh. Ik vond VI persoonlijk stukken beter. Veel mensen die VII de beste allertijden vinden zijn ook begonnen met FFVII trouwens, en niet met deeltje 1 zoals ik.

En nog maar 1 weekje en dan heb ik mijn verzameling van elke FF ooit uitgebracht op elk platform compleet...woei! Ik miste nog maar 1 exemplaar...

Engine Software | >> FFXI Log << |

• inXs

inXs

known as inXs

Weet iemand trouwens of: Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus ook nog naar de EU komt?

superB

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

inXs schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:38:
Weet iemand trouwens of: Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus ook nog naar de EU komt?
Ja. Ik ben atm bezig met de Uk versie :)

Het is dus al uit in Europa ;)

[Voor 9% gewijzigd door Chester op 29-11-2006 12:54]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• inXs

inXs

known as inXs

Chester schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:50:
[...]

Ja. Ik ben atm bezig met de Uk versie :)

Het is dus al uit in Europa ;)
Jij hebt het over de PSP versie denk ik? Op de ps2 moet ie ook nog uit gaan komen, of die is dat ook echt? Anders moet ik maar eens gaan snuffelen :P

superB

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

inXs schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:53:
[...]

Jij hebt het over de PSP versie denk ik? Op de ps2 moet ie ook nog uit gaan komen, of die is dat ook echt? Anders moet ik maar eens gaan snuffelen :P
Dirge Of Cerberus komt niet op de PSP, Crisis Core komt op de PSP.
Bij play.com is het te krijgen voor 26,99 inc. verzendkosten.

• inXs

inXs

known as inXs

Chester schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:00:
[...]

Dirge Of Cerberus komt niet op de PSP, Crisis Core komt op de PSP.
Bij play.com is het te krijgen voor 26,99 inc. verzendkosten.
Dan ga ik die even bestellen, is het spel wat trouwens? Ik lees berichten dat het nogal verschilt qua speelstijl van de normale FF.

Ah, damn, CC..

superB

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

inXs schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:11:
[...]

Dan ga ik die even bestellen, is het spel wat trouwens? Ik lees berichten dat het nogal verschilt qua speelstijl van de normale FF.
Klopt, het is een shooter. Maar het is nog steeds een erg vet spel, en het is natuurlijk er leuk om de karakters uit FFVII terug te zien :)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dirge Of Cerberus is een vrij zwak schietspelletje, zelfs als hardcore fan zal je eens goed moeten overwegen of je het wel wil kopen eigenlijk...eerst proberen, dan je aankoop overwegen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• syan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-02-2012
Als FF7 fan heb ik het spel gekocht, en het valt behoorlijk tegen. Het is leuk om inderdaad de FF7 characters terug te zien in een game, en de cinematics....kwijl...

Maar voor de gameplay moet je het zeker niet doen nee...

Asus P5B - Intel Core 2 Duo E6600 - 2x 1GB Crosair PC4200 DDR2 - ATi Radeon X1900XT

• Zupertails
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-09 19:42
*gargle*
'k kan niet wachten tot er weer een goeie FF uitkomt
FF 11(dat online spul) was imho niet zo'n kaskraker. Zeker nadat je iets als WoW hebt gespeeld (nee ik ben geen wow fanboy ^^)
Dirge of Cerberus was niet om naar huis over te schrijven en helaas hebben we hier in België en Nederland niet zo'n coole mobieltjes als in Japan waar GSM-games ingeburgerd zijn, maar ik zal blij zijn mijn collectie aan te vullen met FF12 (hopelijk zonder dress-sphere-barbie-like-grid)

*Wijst naar collectie -> http://www.zupertails.be/collection.php?col=FF
(PS 't zijn oude foto's)

• Poekie McPurrr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:09
imho is FFxi toch wel een succes hoor, ok, niet als je het aantal spelers vergelijkt met WoW natuurlijk.
WoW heeft nu eenmaal een erg lage drempel, je start het spel.. en je levelt als een idioot, waar je in FFxi direct in het diepe word gegooid onder het mom van: "en nu direct leren zwemmen!". Maar eenmaal gewend aan de controls etc is toch wel een erg tof spel, maar feit blijft dat veel startende spelers afhaken omdat het in hun ogen te moeilijk, te traag etc is.

Le Meow

• Arunia
Sinds gisteren ook Dirge of Cerberus gekocht.
Toen ik in het boekje zat te kijken heb ik meteen besloten om maar even een USB Toetsenbord en muis op de PS2 aan te sluiten. Ik heb overigens toen ik eindelijk thuis kwam wel meteen het spel uitgeprobeert. Ziet er erg mooi uit (FFVII is dan ook mijn favoriete FF game naast FFXI).

Ik ben het overigens ook niet eens dat FFXI geen kaskraker was. FFXI heeft wel een vrij hechte fanbase. Overigens heb ik zelf ook WoW gespeeld, maar het kon me nou niet echt boeien om eerlijk te zijn. Het ligt gewoon aan je smaak.

• ReRichard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Ik zit inmiddels 4 uurtjes in FFXII, tot nu toe erg vermakelijk. Combat systeem zit erg goed in elkaar en het is veel leuker/vlotter/sneller als ik had verwacht.De Gambits werken ook erg goed.

Het License systeem is gewoon een verijdelde sphere grid, maar dat mag de pret niet drukken. Niet
alles kan vernieuwend zijn. Het vechten speelt een beetje als de gemiddelde MMORPG, het is realtime maar je hebt nog wel een ATB balk voor acties.

Al met al denk ik dat ik me hier nog wel een uurtje of 40 mee bezig kan houden.

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:46

ye-roon

knaak

Sorry voor de bumb, maar het topic is nog niet vol en er mag ook wel weer eens gepraat worden over "oude" final fantasy games. Ik ben bezig met Final Fantasy 9 en ik vermaakt me wel, maar ik vraag me af of er ooit iets komt waarmee ik magic kan casten op all enemies of alle party members, ik wordt beetje moe van die single target heals en single target fire spells....

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• bakakaizoku
  • Laatst online: 28-11 17:16
Probeer R1/R2 eens ingedrukt te houden? Maar volgens mij was het met FF9 inderdaad niet mogelijk om op meerdere targets te casten, maar het is een poging waard te proberen.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• MegaMonkey
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-04-2010
ye-roon schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:10:
Sorry voor de bumb, maar het topic is nog niet vol en er mag ook wel weer eens gepraat worden over "oude" final fantasy games. Ik ben bezig met Final Fantasy 9 en ik vermaakt me wel, maar ik vraag me af of er ooit iets komt waarmee ik magic kan casten op all enemies of alle party members, ik wordt beetje moe van die single target heals en single target fire spells....
Dat kan al vanaf het begin hoor: wanneer je enemies of party-members moet selecteren druk je op R1 8)
(ben net weer met FFIX begonnen op m'n PSP...had 'm vroeger nog niet uitgespeeld)

• Korumera
  • Laatst online: 11:08
Ik ben toevallig ook weer begonnen met FFIX was de orginele cd's kwijt dus moest hem weer opnieuw kopen. Ze hadden gelukkig nog 1 versie liggen bij nedgame in Amersfoort.

Erg leuk spel blijft het toch. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar 12 maar goed nog 2 maanden wachten ongeveer. Heb helaas geen omgebouwde playstation :D

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• UltraR-pc
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-05 10:24
mattttt schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:13:
Probeer R1/R2 eens ingedrukt te houden? Maar volgens mij was het met FF9 inderdaad niet mogelijk om op meerdere targets te casten, maar het is een poging waard te proberen.
Dat is daar wel degelijk mogelijk, zowel friendly spells op party members als offensive spells op vijanden. Inderdaad iets van R2 oid.
Edit: beetje een bump zie ik, niet op de datum gelet O+

[Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 07-02-2007 14:42]

• Sen-Sei
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2008
Is dit ook mogelijk bij FFXII meedere vijanden selecteren tijdens gevechten?

Weet iemand misschien hoe je makelijk tijdens een gevecht in FFXII van partyleader kan wisselen.
Het spel laat mij vaak niet een wissel doen terwijl imo de personage toch echt niks aan het utivoeren is?

Vind het tot nu toe een weer ouderwets gezellig FF spel.
Heb vaak genoeg het Game Over scherm gezien, dus het is niet mindless bashen. Goed nadenken over je tacktiek is een must.

Wat zijn jullie meningen ?

• -db-
  • Laatst online: 12:50

-db-

Hoi

Partyleader wisselen kan je dacht ik met het pijltje naar beneden, en personages wisselen gaat alleen als ze zelf niets aan het doen zijn en er geen aanval op hen word voorbereid of uitgevoerd.
Ik dacht dat hun namen rood kleuren als ze worden aangevallen, dan kun je dus niet wisselen.

• Sen-Sei
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2008
Aah dank u pijltje naar beneden.
Dit is toch handig om meestal de partyleader wordt aangevallen. En soms wil je een personage even wat meer afstand van het gevacht laten nemen.

• bakakaizoku
Gisteren had ik dan een reservering geplaatst voor FFXII bij Bart Smit, vrijdag koopavond dus kon ik hem mooi meteen na het werk ophalen.

Vandaag telefoontje gehad dat ik hem wat hun betrof meteen op kon komen halen, natuurlijk geen nee tegen gezegd met het volgende resultaat: :')

http://matttt.nl/DC070221001.jpg

• Arunia
Vandaag even wezen winkelen en nog even gevraagd bij FRS of ze FFXII al hadden (tijdens onze aankoop van de CE guidebook van FFXII met harde kaft). Hij vertelde ons dat hij ze zekerweten vrijdag had aangezien ze al in het magazijn liggen. Nahja, wij verder kijken waarna we op de terugweg langs de FRS kwamen. Kwam hij naar buiten gerend dat hij hem al mocht verkopen, dus na een kleine discussie zijn we maar naar binnen gerend om FFXII aan te schaffen, zometeen gaan we hem opstarten.

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Tip:
Op Play.com verkopen ze een FFXII guide die in leer is ingebonden.
Heb er net zelf m'n bestelling geplaatst van FFXII, de leren guide, FFVII DoC en FFIII en FFIV op de GBA.
Ben benieuwd :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

guides voor je games gebruiken, tsss.....geen zelfrespect noemen ze dat ;). ZEKER in een rpg, waar je alles toch zelf wil gaan verkennen.

kan iemand me vertellen hoe de pal conversie is?

60 Hz?
zwarte balken?
tragere speelsnelheid?

[Voor 55% gewijzigd door boe2 op 21-02-2007 20:45]

• bakakaizoku
Boeboe schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:42:
guides voor je games gebruiken, tsss.....geen zelfrespect noemen ze dat ;). ZEKER in een rpg, waar je alles toch zelf wil gaan verkennen.

60 Hz?
zwarte balken?
tragere speelsnelheid?
Speelsnelheid en zwarte balken heb ik zelf geen last van, de enige zwarte balk die komt is die van de subtitles. Van het aantal Hz merk ik persoonlijk niks, maar ik heb dan ook niet zo'n grote tv, bij een maat van me die de eer had de dvd als eerste te mogen gebruiken met een wat grotere tv hadden we ook geen last van slechte kwaliteit, al met al nog niks te klagen dus.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:31
Boeboe schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:42:

60 Hz?
zwarte balken?
tragere speelsnelheid?
Vanmiddag heb ik hem ook ff opgehaald, van 50/60 hz geen optie gezien. Wel ff een lekkere fullscreen breedbeeld optie (ga er van uit dat 4;3 dan ok fullscreen is) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vanaf het moment dat ik de game opstartte droop de kwaliteit er vanaf gewoon, hopen dat dat zo volhoudt. Betere 1e indruk dan welke rpg dan ook van de laatste jaren :*)

Het zijn dan mischien geen next gen gfx maar menig developer die hier een puntje aan kan zuigen, Square-Enix blijft voor mij aan de top qua presentatie en diepgang/stijl en meer van dat al. _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 21-02-2007 20:58]

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:22
Ik zie hierboven in een foto de strategy guide van piggyback. Is deze gewoon in de winkels te krijgen of moet je hier moeilijk voor doen via amazon of zo?

Heb namelijk verschillende webshops gezien, maar vaak worden alleen die luxe versie aangeboden of staat er nog niet leverbaar bij. Het blijkt ook regelmatig de brady games guide te zijn bij doorvragen als er nog geen verdere info bij stond.

Deeltje 12 zal snel in de pstwo liggen :)

• janus_freggel
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:45
kan iemand mij vertellen waar hij al te koop is? ik zie/hoor overal dat hij pas morgen beschikbaar is.

nu ga ik vanavond in leiden mijn PS2 ophalen, zou mooi zijn als ik meteen FF XII mee kan nemen uit een winkel

• syan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-02-2012
Even vragen bij de FRS of ze hem al mogen verkopen. :) Hier was het geen probleem :P

Asus P5B - Intel Core 2 Duo E6600 - 2x 1GB Crosair PC4200 DDR2 - ATi Radeon X1900XT

• janus_freggel
heb ik ook gebeld, hier zeggen ze hem nog niet te mogen verkopen....

• Sluuz
Heb hem (FFXII) net gehaald in de Mediamarkt Utrecht (Hoog Catherijne). Er hing een shitload! Heb nog maar eventjes kunnen spelen maar ik legde gelijk de link met Vagrant Story. De sfeer in het begin is precies hetzelfde! Geniaal!

(ik heb nog totaal niets over deel 12 gelezen, expres, om zo niet "gespoilert" te worden...als het dus al lang en breed bekend was dat het op Vagrant Story lijkt, sorry daarvoor)

btw. ook in de E-Plaza (naast die Mediamarkt) hing hij in de winkel....

btw2. Ook hier draait hij in widescreen, en is het een ps2 titel, maar man-o-man, wat een kartels! (RGB SCART kabel)

[Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 22-02-2007 17:15]

• Mutatie
Heb er nu zo'n 5 uurtjes op zitten, echt niet normaal zo lekker. Smaken verschillen natuurlijk maar dit battlesysteem is echt geniaal (tot nu toe).
En die Vagrant Story sfeer = geweldig.

• Zero-Gero
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-12-2011
Ik heb vandaag ook bij een E-Plaza filiaal een kopie van FF XII aangeschaft. De keten schijnt een dochter te zijn van Bart Smit (of onderdeel van..), en daar schijnen ze, de vorige posts inachtnemend, ook niet moeilijk te doen over de (officiële?) releasedatum van 23 feb.

59,95 euro. Wel duurder dan online postorderbedrijven, maar je krijgt er een mini-guide bij en je mag het spel binnen 1 dag ruilen...yeah right, as if that's going to happen..

De kleuren zijn werkelijk prachtig, maar ik heb de scherpte op mijn Philips 32PW9551 CRT omlaag gezet naar stand 2 (op een schaal van 2 t/m 7) vanwege de kartels en de rare (de-)compressie als je de karakters op "gemiddelde" afstand bekijkt. (ik zeg maar wat, ik weet niet hoe dat effect precies wordt veroorzaakt als je bijv. de gougekleurde randen van de golvende kleding van de protagonist het ene moment wél en het andere moment niet ziet.)

Ook veel moiré-effecten, maar misschien heb ik de juiste instellingen nog niet gevonden. Ik maak gebruik van een component-kabel (rood, blauw, groen) en optische audio-uit op de PS2. Ik heb de breedbeeld en de anti-flicker optie in het FF menu aan gezet.

De handmatig instelbare camera is echt super. Dit geeft echt een nieuwe kijk op FF. (Ik heb VII, VIII, X en X-2 grijsgespeeld)

Het theatrale taalgebruik bevalt me zeer. Tot nu toe fijne voice-casting. (ik heb pas een paar uurtjes gespeeld)

De gevechten lopen tot nu wel wat choatisch met dat nieuwe systeem, maar dat gaat vast wel wennen.

Kan niet wachten tot na het werk vanavond!

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 29-11 08:47
Ik vond geen reet aan ff12 :(.. Geen sfeer, en ik ergerde me aan dat engels / starwars ripoff. muziek niet goed. wel super mooi. En uitgespeeld natuurlijk hehe

e-plaza is sinds een tijdje van bart smit ja.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• janus_freggel
mediamarkt alphen aan den rijn wilde hem dus ook niet verkopen, gaven aan dat ze een flinke boete moesten betalen als ze het wel deden en dat ze ervoor getekend hadden.

ik naar de bart smit ernaast en die had hem gewoon, wist niets van dat het niet mocht en dat er een boete op zou staan. had nog nooit (net als ik) gehoord dat je moet tekenen om hem niet eerder te verkopen.
die gozer lachen, hij zei " ik ben er al doorheen (75 stuks ik had de een na laatste) en de mediamarkt loopt dus een hoop omzet mis zo".

maarja nu mijn ps2 nog even halen in leiden en knallen maar.

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Net tegengekomen bij play-asia
Final Fantasy XII OST First Print Limited Edition

Heb em net maar even besteld. First Print uitgaven zijn altijd leuke hebbedingetjes, en vooral als het over FF gaat =D

• SeamusXanthus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:20
Ik heb deel 12 nu ook, het speelt weer erg leuk moet ik zeggen. Alleen jammer dat de graphics echt enorm outdated zijn maar dat mag de pret niet echt drukken. Waar ik me echter enorm aan irriteer is dat ik de camera movements (itt vrijwel elke andere game) niet kan inversen. Ik draai nu steeds precies de verkeerde kant op. Of zie ik iets over het hoofd in het menu?

• janus_freggel
ik heb mijn ps2 aangesloten op mijn lcd tv met de standaard kabels, maar wat ziet dat eruit zeg (en dan vergelijk ik het niet met mijn xbox 360) alles flikkerd en het is niet scherp te krijgen.

wat kan ik daaraan doen?

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

janus_freggel schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:04:
ik heb mijn ps2 aangesloten op mijn lcd tv met de standaard kabels, maar wat ziet dat eruit zeg (en dan vergelijk ik het niet met mijn xbox 360) alles flikkerd en het is niet scherp te krijgen.

wat kan ik daaraan doen?
Een component kabel voor de PS2 halen, of aansluiten op een CRT TV.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik heb al een langere tijd de componentkabels, en tenzij je spel progressive scan ondersteunt (en square-enix kennende zal dat NIET het geval zijn) zal je NOG lelijkere jaggies krijgen met deze kabels

• janus_freggel
Boeboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:19:
ik heb al een langere tijd de componentkabels, en tenzij je spel progressive scan ondersteunt (en square-enix kennende zal dat NIET het geval zijn) zal je NOG lelijkere jaggies krijgen met deze kabels
FF12 ondersteund inderdaad geen progressive scan.

wat is dan de beste oplossing voor mij? ik heb geen crt tv meer staan alleen nog maar LCD's

zou een rgb kabel veel verschil maken op een lcd, of blijf ik me ergeren?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

je zal je blijven ergeren, FF reeks op de ps2 is altijd al hondslelijk geweest :). Misschien eens wat andere rpg's proberen? Star Ocean "till the end of time" ziet er werkelijk prachtig uit op een lcd.

• janus_freggel
Boeboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:56:
je zal je blijven ergeren, FF reeks op de ps2 is altijd al hondslelijk geweest :). Misschien eens wat andere rpg's proberen? Star Ocean "till the end of time" ziet er werkelijk prachtig uit op een lcd.
sorry hoor, ik denk dat je een beetje generaliseerd, FF10 op mijn oude crt tv zag er super gelikt uit met een RGB. het is de combinatie van ps2 met een HDTV denk ik?

nou ja dan ga ik straks bij een maat van me mijn oude crt maar weer ophalen en lekker op zolder gamen ;)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

janus_freggel schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:10:
[...]

sorry hoor, ik denk dat je een beetje generaliseerd, FF10 op mijn oude crt tv zag er super gelikt uit met een RGB. het is de combinatie van ps2 met een HDTV denk ik?

nou ja dan ga ik straks bij een maat van me mijn oude crt maar weer ophalen en lekker op zolder gamen ;)
FF10 ziet er ook lelijk uit op men lcd, terwijl ik voldoende ps2 games heb die er WEL mooi uitzien op dit scherm. Het ligt dus wel degelijk aan het spel.

• janus_freggel
dan gaan we dus toch mijn crt maar terughalen ;)

• Remco20
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:00
hmm jammer dat er nog steeds zoveel zwarte balken zijn met de cutscenes :P Mag de pret natuurlijk niet drukken! En wat is dat gedoe met die gfx? ik vind het er nog steeds zeer goed uitzien :)

[Voor 26% gewijzigd door Remco20 op 23-02-2007 13:11]

• Korumera
Zo heb hem ook gehaald :) heb hele collectie compleet nu en vermaak me er prima mee. Ik vind het er persooonlijk wel erg mooi uit zien helemaal voor een ps2. Ok tis geen xbox360 look of PS3 maar voor een ps2 ziet het er echt mooi uit. Het speelt ook fijn maar dat was ik al wel gewend van FFXI online. Dat is ongeveer het zelfde principe.

Geen random battles meer dat is vooral een godszege al zeg ik het zelf wat was dat verouderd zeg en godse irritant!

• janus_freggel
Remco20 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:56:
hmm jammer dat er nog steeds zoveel zwarte balken zijn met de cutscenes :P Mag de pret natuurlijk niet drukken! En wat is dat gedoe met die gfx? ik vind het er nog steeds zeer goed uitzien :)
dat met de gfx gaat over lcd hdtv's en inderdaad het ziet er bij mij niet uit.
Ik baal enorm, heb speciaal voor dit spel weer een ps2 gekocht en dan ziet het er niet uit...

mijn crt tv staat bij een maat van me maar blijkt het niet goed meer te doen, grrrrrrrrrrrrr

ik werk niet met de standaard kabel en twijfel heel erg wat ik zal doen. zal ik nu een rgb kabel halen (zodat als ik een goede crt kan krijgen ik die kabel ook kan gebruiken) of het toch proberen met een component? (die ik dus moet bestellen en niet op mijn eventuele crt kan gebruiken)

ik heb overigens een 26lc2r van LG staan waar hij op moet komen, misschien mensen ervaring met deze tv en een PS2 combi?

• Remco20
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:00
janus_freggel schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:47:
[...]

dat met de gfx gaat over lcd hdtv's en inderdaad het ziet er bij mij niet uit.
Ik baal enorm, heb speciaal voor dit spel weer een ps2 gekocht en dan ziet het er niet uit...

mijn crt tv staat bij een maat van me maar blijkt het niet goed meer te doen, grrrrrrrrrrrrr

ik werk niet met de standaard kabel en twijfel heel erg wat ik zal doen. zal ik nu een rgb kabel halen (zodat als ik een goede crt kan krijgen ik die kabel ook kan gebruiken) of het toch proberen met een component? (die ik dus moet bestellen en niet op mijn eventuele crt kan gebruiken)

ik heb overigens een 26lc2r van LG staan waar hij op moet komen, misschien mensen ervaring met deze tv en een PS2 combi?
I see, da's best balen dan :(
* Remco20 noteert dat ie minstens 1 CRT moet bewaren

• Zero-Gero
Ik ben ondertussen gewend aan de kartels en vind het er steeds mooier uit zien, vooral als je het camera standpunt zo laag zet dat er zoveel mogelijk getoond wordt van de gebouwen om je heen..prachtig. Ik zal het ook nog eens met de gewone ps-composite kabel met scart tussenblok proberen om te kijken of er verschil is met de component kabel op mijn Philps CRT.

Na een paar uur spelen bekroop me een angstwekkende gedachte...zou ik zaken hebben overgeslagen die later in het spel een "nadelig" effect zouden kunnen hebben? (Denk aan bijv. ultimate weapons of moves/ karakters die je dan ineens niet meer kan bemachtigen) In mijn ervaring doet Square dat wel eens vaker, van die dingen waardoor je (ik) het spel helemaal opnieuw dient te spelen.

spoiler:
De control-freak in mij sloop weer stilletjes naar de walkthrough site (gamefaqs) en ja hoor...om een bepaald wapen te bemachtigen dien je bepaalde kisten in het begin van het spel NIET te openen...damn! En ik had al 4-5 uur op beestjes gejaagd en alle kisten geopend die ik kon vinden in Downtown/ zuidelijke plains....

• Mutatie
Zero-Gero schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:21:
Ik ben ondertussen gewend aan de kartels en vind het er steeds mooier uit zien, vooral als je het camera standpunt zo laag zet dat er zoveel mogelijk getoond wordt van de gebouwen om je heen..prachtig. Ik zal het ook nog eens met de gewone ps-composite kabel met scart tussenblok proberen om te kijken of er verschil is met de component kabel op mijn Philps CRT.

Na een paar uur spelen bekroop me een angstwekkende gedachte...zou ik zaken hebben overgeslagen die later in het spel een "nadelig" effect zouden kunnen hebben? (Denk aan bijv. ultimate weapons of moves/ karakters die je dan ineens niet meer kan bemachtigen) In mijn ervaring doet Square dat wel eens vaker, van die dingen waardoor je (ik) het spel helemaal opnieuw dient te spelen.

spoiler:
De control-freak in mij sloop weer stilletjes naar de walkthrough site (gamefaqs) en ja hoor...om een bepaald wapen te bemachtigen dien je bepaalde kisten in het begin van het spel NIET te openen...damn! En ik had al 4-5 uur op beestjes gejaagd en alle kisten geopend die ik kon vinden in Downtown/ zuidelijke plains....
Haha hier hetzelfde, na paar uurtjes vallen de kartels niet meer op, tv ietsjes waziger gezet enzo.
Ik zou ook graag voor datgeen in je spoiler gaan maar ik wil eigenlijk gewoon genieten van de game en om nou telkens een walkthrough te moeten gaan gebruiken voor 1 ding...tja mischien in de 2e replay. (lekker powerlevelen dan maar op het einde ofzo :*) )

Enige waar ik moeilijk aan kan wennen is de camera control, het went wel wat maar fijn vind ik anders.
Ik ben echt f*cking blij dat ze ons europeanen gematst hebben met een breedbeeld optie. We moesten er lang op wachten maar je hebt dan wel wat. Moet er niet aan denken in 4:3 te spelen met dit battlesysteem (na alle 360 geweld) het overzicht is zoveel relaxter zo n breedbeeld. _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 23-02-2007 19:01]

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Chester schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:00:
Net tegengekomen bij play-asia
Final Fantasy XII OST First Print Limited Edition

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb em net maar even besteld. First Print uitgaven zijn altijd leuke hebbedingetjes, en vooral als het over FF gaat =D
Oh, prachtig.
Bedankt voor de tip
*besteld*

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• janus_freggel
had hem in een ander topic ook gesteld, maar hier toch ook even omdat het specifiek over de ps2 final fantasy reeks gaat:

Wat is concreet grafisch voor ff X, X-2 en XII beter (ze ondersteunen allen geen progressive scan):

1. RGB Scart op een CRT TV (ik zie daar ook wat karteltjes....)

of

2. Component op een lcd HDTV

• Zero-Gero
Zal het vanavond testen op deze wijze, hopelijk zit jouw vergelijking daar ook tussen:

Ps 2 -> component (RGB) -> Philips 32PW9551 CRT component-in
Ps 2 -> composite (s-video) -> Philips 32PW9551 CRT s-video side-in
Ps 2 -> composite (s-video) -> s-video/ scart blokje -> Philips 32PW9551 CRT scart 1
Ps 2 -> component (RGB) -> Samsung 215TW LCD component-in

Die Samsung is misschien niet helemaal te vergelijken met een groot lcd (TV) scherm, maar in ieder geval breedbeeld.

Ik ben geen videodeskundige, en de beeldkwaliteit zal ook afhangen hoe je het precies instelt.

Edit: ik ga natuurlijk alleen Final Fantasy XII testen, en vooral het verschil in merkbare beeldkwaliteit, anders hoort deze post uiteraard niet in dit topic thuis.

[Voor 12% gewijzigd door Zero-Gero op 23-02-2007 21:14]

• janus_freggel
tnx, ik wacht in spanning af.

het gaat mij uiteraard alleen om FF

• Korumera
Hmmm ik heb hem aangesloten op een doodnormale tv niet eens me dure met een scartkabel (die hek wel special gekocht keer voor GTA en heb echt zowat geen last van kartels ofzo ziet er allemaal erg netjes uit :)

• Zero-Gero
Komt 'ie dan...Voor de composite test uiteraard de Ps 2 op RGB gezet. Ps 2 staat altijd op 16:9.

Ps 2 -> component (Y Cb/Pb Cr/Pr) -> Philips 32PW9551 CRT component-in (720*576i)
beeldkwaliteit ***** (Tja alleen die kartels...)

Ps 2 -> component (Y Cb/Pb Cr/Pr) -> Samsung 215TW LCD component-in (720*576i)
beeldkwaliteit * (Nou, het was ook wel te verwachten.. maar op de 215 TW ziet het er met de component echt niet uit. Vooral als het beeld beweegt is het een grote pixelwaas. Stilstaand beeld is redelijk, alsmede de voorgerenderde cutscenes. het lijkt wel of het beeldscherm te goed is.)

Ps 2 -> composite (gele s-video) -> s-video/ scart blokje -> Philips 32PW9551 CRT scart 1
beeldkwaliteit *** (dit is wel wat beter dan s-video, terwijl het gek genoeg dezelfde kabel is)

Ps 2 -> composite (gele s-video) -> Philips 32PW9551 CRT s-video side-in
beeldkwaliteit ** (duidelijk verschil met component, kleuren zijn echt veel fletser, meer ruis, grove
beeldkwaliteit)

Ps 2 -> composite (gele s-video) -> Samsung 215TW LCD composite side-in
beeldkwaliteit **1/2 (net ietsje beter of bijna gelijk aan CRT, wat fijn is dat de achtergronden lekker rustgevend zacht zijn, kleuren lijken beter dan bij CRT)

Ik denk dat FF XII op een goede LCD HDTV er met een component of een andere kabel niet uit gaat zien. Een goede CRT beeldbuis met component daarentegen voldoet uitstekend.

• ^^0nMe
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

FF XII ziet er op mijn Samsung LE27S met component aansluiting anders best goed uit. Vooral de textures zien er stukken scherper uit dan met composite. Je hebt natuurlijk met alle spellen die geen 720p doen dat ze relatief pixelig en veel kartelranden bevatten, maar FF XII is grafisch vergeleken met de rest van de PS2 spellen echt fantastisch, zeker met component.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• inXs

inXs

known as inXs

Hij is nu toch al te krijgen in NL? Dan sprint ik zo even naar de winkel.. :o

superB

• FF1987
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 07:46:
Ik heb deel 12 nu ook, het speelt weer erg leuk moet ik zeggen. Alleen jammer dat de graphics echt enorm outdated zijn maar dat mag de pret niet echt drukken. Waar ik me echter enorm aan irriteer is dat ik de camera movements (itt vrijwel elke andere game) niet kan inversen. Ik draai nu steeds precies de verkeerde kant op. Of zie ik iets over het hoofd in het menu?
Dat vond ik ook al irritant aan het spel, maar kon ook niks vinden in het menu om invert uit te zetten voor de linker analoge stick. ;(

• janus_freggel
Zero-Gero schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:22:
Komt 'ie dan...Voor de composite test uiteraard de Ps 2 op RGB gezet. Ps 2 staat altijd op 16:9.

Ps 2 -> component (Y Cb/Pb Cr/Pr) -> Philips 32PW9551 CRT component-in (720*576i)
beeldkwaliteit ***** (Tja alleen die kartels...)

Ps 2 -> component (Y Cb/Pb Cr/Pr) -> Samsung 215TW LCD component-in (720*576i)
beeldkwaliteit * (Nou, het was ook wel te verwachten.. maar op de 215 TW ziet het er met de component echt niet uit. Vooral als het beeld beweegt is het een grote pixelwaas. Stilstaand beeld is redelijk, alsmede de voorgerenderde cutscenes. het lijkt wel of het beeldscherm te goed is.)

Ps 2 -> composite (gele s-video) -> s-video/ scart blokje -> Philips 32PW9551 CRT scart 1
beeldkwaliteit *** (dit is wel wat beter dan s-video, terwijl het gek genoeg dezelfde kabel is)

Ps 2 -> composite (gele s-video) -> Philips 32PW9551 CRT s-video side-in
beeldkwaliteit ** (duidelijk verschil met component, kleuren zijn echt veel fletser, meer ruis, grove
beeldkwaliteit)

Ps 2 -> composite (gele s-video) -> Samsung 215TW LCD composite side-in
beeldkwaliteit **1/2 (net ietsje beter of bijna gelijk aan CRT, wat fijn is dat de achtergronden lekker rustgevend zacht zijn, kleuren lijken beter dan bij CRT)

Ik denk dat FF XII op een goede LCD HDTV er met een component of een andere kabel niet uit gaat zien. Een goede CRT beeldbuis met component daarentegen voldoet uitstekend.
Ik vraag me toch echt af waarom al die screenshots die ik overal zie er zo goed uitzien, ik kan die kwaliteit niet eens benaderen op dit moment.

top hier kan ik wat mee, maar aangezien elke tv weer anders is ga ik straks ook eens testen, de resultaten zal ik hier posten.
ik heb de volgende tv's staan nu:

1. LG 26lc2r LCD, deze ga ik component en scart rgb nog op testen. de resultaten van composite waren echt schrikbarend, je zag de mannetjes bij elke ademhaling flikkeren van de pixels.

2. Sony 32" 4:3 Trinitron. hierop heb ik rgb scart, moet zeggen dat het er aardig uitziet, maar niet wat ik gewend was van de ps2, redelijk veel kartels en ook de characters zijn niet scherp. (FFX ziet er hierop wel strak uit..??)

[Voor 3% gewijzigd door janus_freggel op 24-02-2007 11:04]

• Sluuz
ik vind het er erg netjes uitzien, kartels wen je aan...zeker als ps2 gebruiker ;)

spoiler:
Vooral het gevecht met dat vuurpaard/eenhoorn beest in de Waterway vond ik mooi gedaan. Als je daar in het water stapte, zag je het water echt reageren op je acties. Beetje zoals in God of War...zag er erg netjes uit!

• janus_freggel
Sluuz schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:20:
ik vind het er erg netjes uitzien, kartels wen je aan...zeker als ps2 gebruiker ;)

spoiler:
Vooral het gevecht met dat vuurpaard/eenhoorn beest in de Waterway vond ik mooi gedaan. Als je daar in het water stapte, zag je het water echt reageren op je acties. Beetje zoals in God of War...zag er erg netjes uit!
kartels maakt mij ook niet zoveel uit, wat me uitmaakt is dat de kleding van bv. vaan een knipperende massa is als hij beweegd, en dat geld voor bijna alles in final fantasy op een lcd, dat is dan met composite en scart (scart iets minder), is dat ook met component?

• DeepSeven
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik heb mijn ps2 ook via een component kabel aangesloten op mijn 32" hdtv. Speel nu FFX en ik vind de graphics goed genoeg, maar voor mij ligt de lat ook niet zo erg hoog. Alleen heeft tidus wel flink wat kartels.
Wat me wel erg stoort zijn de grote zwarte balken, weet iemand hoe je deze weg krijgt? Bij 4:3, 16:9 en volledig beeld blijven ze gewoon.

Hier is trouwens een lijst met ps2 games en wat ze supporten. Als tip wordt gegeven voor FF XII dat je de flickering filter uit moet zetten, en dat je dan een scherper beeld krijgt. Heb zelf XII niet dus kan het niet testen.

• Zero-Gero
Blijkbaar heb ik geen goede referentietest voor FFXII op een LCD scherm (Samsung 215TW), want er zijn Tweakers die prima resultaten rapporteren bij gebruik van een LCD HDTV met component-kabel, in tegenstelling tot mijn ervaringen. Alles leek wel rasterized weergegeven, ik heb de scherpte omlaag gezet naar 10. (schaal 0-100), contrast stond op max, helderheid gemiddeld. Met component is de resolutie 576i, misschien krijg ik dit slechte resultaat omdat de native resolutie 1440*900 is..

Na een paar tests ben ik het beeldresultaat van FFXII op een breedbeeld CRT via een component kabel steed meer gaan waarderen. De kleurintensiteit, de belichting, de vloeinde beelden. Geen hinderlijke storing (in vergelijking met een s-video), de in-game menu's zijn uistekend leesbaar. Allemaal top, zeker vergeleken met s-video kabels en en s-video naar SCART. Alleen die kartels (al went dat wel na een tijdje) en die pixel-effecten of kleurverschuivingen.

Deze worden volgens mij veroorzaakt doordat ze de limieten hebben opgezocht van waartoe de Ps 2 in staat is, zeker m.b.t. de karaktermodellen. Ik weet niet of iemand anders met meer kennis hier iets over kan zeggen, maar in vergelijking tot de FF X en X-2 engine lijkt alles wel een paar niveau's hoger. (het is natuurlijk ook een paar jaar later, dus volkomen logisch)

• janus_freggel
DeepSeven schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:04:
Ik heb mijn ps2 ook via een component kabel aangesloten op mijn 32" hdtv. Speel nu FFX en ik vind de graphics goed genoeg, maar voor mij ligt de lat ook niet zo erg hoog. Alleen heeft tidus wel flink wat kartels.
Wat me wel erg stoort zijn de grote zwarte balken, weet iemand hoe je deze weg krijgt? Bij 4:3, 16:9 en volledig beeld blijven ze gewoon.
dat kan je niet wegkrijgen bij FFX, staat er om bekend dat het een slechte conversie is, bij XII heb ik dat gelukkig niet.

Ik heb net bij de MM toch maar een Blaze Xploder setje gehaald. als je daarmee FFXII start hangt hij bij het booten, maar ik heb hem ook gehaald om de kabel die erbij zat, verder in alphen nergens een component kabel te krijgen voor de PS2.

Ik moet zeggen dat component inderdaad het beste is dat ik voor de PS2 gezien heb, ja veel karteltjes bij FFFXII, maar niet echt storen meer, bij RGB ergerde ik mij er meer aan.
Daarnaast zijn de kleuren bij component echt goed.

aanrader dus om een component kabel aan te schaffen, ik kan niet wachten tot ik een game zie die progressive scan wel ondersteund.

• ^^0nMe
  • Nu online

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

@Zero-Gero: De native resolutie van je TFT zal waarschijnlijk wel veel invloed hebben gehad. Ik had in afwachting van een nieuwe memcard+component cable ongeveer de eerste helft van FFXII gespeeld met composite. Daarna met component opnieuw alle plekjes bezocht en wat mij meteen opviel: Veel betere contrast, niet meer pikdonkere gedeeltes. Scherpere textures wat samen met het eerste punt ervoor zorgde dat ik details zag die me eerst niet waren opgevallen. Door het scherper worden van alles heb ik ook merkbaar meer kartels, maar dat weegt voor mij niet op tegen al die andere voordelen.
Verder hangt het nogal af van je voorkeuren natuurlijk, als je van CRT composite naar LCD gaat dan heb je al een waarneembare vorm van extra kartelvorming. Ga je dan ook nog eens van composite naar component dan is dit effect nog sterker, maar in ruil daarvoor krijg je meer scherpte, details en veel betere kleuren/contrast.
Over FFXII inhoudelijk: Het verhaal vond ik itt velen niet eens zo slecht, maar de nadruk lag imho teveel op het grote plaatje ipv het uitwerken van elke personage. Full costomizable chara's zijn aan de ene kant wel leuk, maar ik had toch graag wat meer individualiteit gezien als in FFX, FFVIII en FFVII. Verder is het wel pijnlijk om te constateren dat Nobuo Uematsu imho node wordt gemist, ik kan nou niet echt een paar bgm's eruitpikken die me bijgebleven zijn itt een to Zanarkand, One Winged Angel of de vele FFVIII tracks.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• janus_freggel
even een inhoudelijke vraag.

als je het menu opent staat rechts onderin de gespeelde tijd, daarnaast (in het midden) staat een soort kruisje met een getal ernaast. ik kan nergens in de manual of op internet vinden waar dat voor is. wie kan mij dat vertellen?

het is dus niet de hunter ranking die je in het clan menu of bij een savegame vindt.

• Sluuz
het lijkt mij het aantal stappen dat je in de game hebt gezet

• inXs

inXs

known as inXs

Ik heb het spel gister gehaald dus, wat een relaxte intro zeg... Verder ziet het spel er wel behoorlijk goed uit (nog geen TFT gehaald). Verder is het even wennen aan de stijl,maar het voelt allemaal wel erg goed. Het licence system doet me redelijk denken aan de sphere grid, maar het upgraden van wapens en dergelijke doet me meer denken aan FF IX.

Het vechten is ook even wennen, kan je aanvallen makkelijk ontwijken?

superB

• B-Bandit
janus_freggel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:22:
[...]
ik kan niet wachten tot ik een game zie die progressive scan wel ondersteund.
RE4 :9 prachtig met component. Ik speel FFXII ook al een tijdje met component, en het ziet er gewoon ok uit. De kleuren zijn inderdaad strak, maar erg veel kartels. Maar ik zorg gewoon dat ik er ver vanaf zit, dan ziet het er goed uit namelijk.

• Zero-Gero
@^^0nMe, bedankt voor je reactie. Component scheelt zó ontzettend veel dat ik niets anders meer wil. Vooral bij 60 Hz games is het echt super.

M.b.t. de soundtracks/ muziek ben ik het met je eens aals je het volgende bedoelt: neem bijvoorbeeld de track bij de eerste woestijn (Ester Sands), deze heeft een pompeus, zwierend, filmisch gehalte, maar ik ben er na 5 minuten helemaal gestoord van geworden..ik heb het geluid dan maar uitgezet. Is het zo dat als je die Tomato hebt verslagen dat de muziek wat meer "ambient" wordt?

Bij RPG games (en met name FF) zou de muziek imho nauwelijks merkbaar de totaalervaring dienen te versterken zonder irritant te worden. Als je uren aan het rondrennen bent in een bepaald gedeelte van het spel (wat gewoonweg een onderdeel is van (mijn) FF-experience) moet de track perfect uitgebalanceerd zijn. Bedoel je dit?

Ik ben trouwens blij met het iets meer volwassen gehalt van de game. Het hoofs taalgebruik, de focus op politiek, het tonen van bloed..nu alleen nog wat meer functioneel naakt...

spoiler:
De sterfscene van de broer van Vaan is echt indrukwekkend als je deze met een koptelefoon hoort..ik kreeg er "bijna" traantjes van. Valt het jullie ook op dat de namen fonetisch ietwat ...ongelukkig zijn gekozen? Ashe/ Bash/ Vaan /Vayne etc..misschien om een bepaald contrast aan te geven tussen goed en slecht. Waarom hebben de slechterikken in FF trouwens allemaal lang haar? Als lang haar user voel ik mij echt gediscrimeerd

• ^^0nMe
  • Nu online

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Elk gebied heeft wel een aardige 'thema' sound, ik vond ze allemaal niet erg storend op misschien 1 of 2 na. Wel mis ik dus een stukje romantiek/dramatiek (gezien de thema's oorlog/adel), qua muzikale ondersteuning valt deze FF me wel tegen. Behalve DE FF theme heb ik verder niet zoveel gehoord wat echt sfeer oproept of ondersteunt. Enkele locaties zien er namelijk fantastisch uit, de sfeer zit er grafisch gezien wel degelijk in, jammer. Ik zeg dus niet dat de soundtrack slecht is, maar hij steekt gewoon te weinig erbovenuit op de meeste momenten. En mijn god, 1x is wel leuk, maar ik heb de volgende keer echt liever wat minder politiek en grootschaligheid, FF hoeft de kant van GoW niet op voor mij. ;) Ik hoop eigenlijk dat ze weer meer de fantasy kant op gaan voor het volgende deel ter afwisseling, maar als je de (weliswaar prachtige) screenshots van FF XIII ziet dan betwijfel ik het.
Overigens heb ik de soundtrack van Blue Dragon (by ene Nobuo) nieuwsgierig als ik ben al beluisterd zonder de game zelf te spelen, maar ook die doet me nog helemaal niets op enkele tracks na. :P

D3-Monk

• zazra
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 29-03 20:10
Is er ook een psx versie van FF III uitgekomen? zo ja: heet hij dat gewoon FF III of is het ook weer een combinatie "paket" net als 1 & 2 en 4 & 5?

Canon 350D - Sigma 17-70mm EF-S 18-55mm - EF 75-300mm F/4-5.6 III - EF 50mm F/1.8 II - Speedlight 430EX - BG-E3 - Cir. pola - ND 1x & ND 4x - Omnibounce

• Arunia
FFIII is niet voor de PSX uitgekomen. Alleen voor de NES en de Nintendo DS.

Bij FFXII maken ze gebruiken van een hele ingenieuze techniek om models te genereren op het beeld. Het is namelijk zo dat maar de helft van het model bestaat. De computer berekend de andere helft. Dit hebben ze gedaan om het spel op een DVD te laten passen.
En ik moet zeggen dat wanneer je het spel speelt, je dit absoluut niet ziet.

Waar ik me bij bijvoorbeeld FFX heel erg aan ergerde was de slechte animatie van de characters in ingame filmpjes. Het schokken van de characters.
Ik heb een paar maanden terug het spel door een model viewer heen geduwt en wat blijkt? Het schokken zit in de animaties van de characters zelf! Jammer, heel erg jammer. Aangezien dit zo ontiegelijk iriteert op een gegeven moment.

Ik wist niet dat er een mogelijkheid voor een component aansluiting was voor de PS2. Is dit een hele grote verbetering tegenover RGB? (niet op antwoorden wanneer dit al in het topic staat, dan vind ik het wel.)
Ga maar eens kijken naar de mogelijkheden hiervoor. Ben zeer benieuwd (alhoewel dat voorlopig weer een console op de slaapkamer betekent (daar is nu alleen nog een HDtv, vandaar).

edit
Dit kan dus met de Xploder HD pack. Misschien wel interessant, maar misschien interessanter om uiteindelijk de spellen gewoon op de PS3 te spelen (die wordt toch ook wel aangeschaft, al was het alleen maar voor FFXIII).

[Voor 9% gewijzigd door Arunia op 06-03-2007 15:10]

• zazra
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 29-03 20:10
ok thnx, dan ga ik ook verder niet meer opzoek en laat ik de collectie nu zoals ie is!

Canon 350D - Sigma 17-70mm EF-S 18-55mm - EF 75-300mm F/4-5.6 III - EF 50mm F/1.8 II - Speedlight 430EX - BG-E3 - Cir. pola - ND 1x & ND 4x - Omnibounce

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Arunia schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:06:Waar ik me bij bijvoorbeeld FFX heel erg aan ergerde was de slechte animatie van de characters in ingame filmpjes. Het schokken van de characters.
Ik heb een paar maanden terug het spel door een model viewer heen geduwt en wat blijkt? Het schokken zit in de animaties van de characters zelf! Jammer, heel erg jammer. Aangezien dit zo ontiegelijk iriteert op een gegeven moment.
voor zover ik weet is dit enkel in de Europese versie, dat is wat ik eerder bedoelde met slechte pal conversie.

• bakakaizoku
nvm

[Voor 98% gewijzigd door bakakaizoku op 10-03-2007 16:49]

• Deathchant
  • Laatst online: 28-11 21:38

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb gehoord van een collega dat ondanks het niet waar zou zijn, er toch een remake gaat komen van FF7 voor de PS3. Als dat zo is, koop ik me alleen de PS3 voor FF7.

Denk eens na; ze zouden zo enorm veel geld kunnen verdienen met FF7 remake. Naast het feit dat ik het echt HET spel allertijden vind, denk ik dat Square Enix echt zo enorm kan profiteren bij het "uitmelken" van dit concept...

Maar ja, hoe zou een FF7 remake er moeten uitzien? EXACT dezelfde storyline met exact dezelfde characters? Dus alleen grafisch op PS-3 niveau?
Misschien moet het verder breien op waar FF7 gestopt is?

Ik vind dat ze gewoon het identieke spel moeten handhaven alleen grafisch verbeterd.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Weet iemand wanneer de FF6 remake nu juist op GBA uitkomt? Ik heb me laten vertellen dat hij deze maand zou uitkomen, maar FF5 is nog niet eens uit hier :/

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee