Chello snelheidsverhoging again

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Br@m schreef op 03 november 2004 @ 10:26:
Is het een goed idee om weer terug ta gaan naar Chello, of lekker bij XS4ALL blijven? :)
Kun je niet beter naar datalimieten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
OlafvdSpek schreef op 03 november 2004 @ 10:34:
[...]

Kun je niet beter naar datalimieten kijken?
Je zal het niet geloven, maar datalimiet is niet belangrijk voor mij. En bij Chello ook meer als genoeg voor mij. :)
Het gaat mij meer om de snelheid, om snel effe wat te downloaden/uploaden. Ik ga echt niet hele dagen films en weet ik al wat niet downloaden. En ja, deze mensen bestaan ook. ;)

oh ja,

BBned is geen optie, is niet te leveren hier.

[ Voor 32% gewijzigd door Br@m op 03-11-2004 10:39 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom was je niet tevreden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb dus ook chello.. en ik heb ook al zo'n nieuw modem, maar ik kan niet echt merken dat ik nou met 1mbps upload ofzo.. mp3 over msn gooien duurt net zo lang.. en speedtest.nl biedt ook niet echt iets nieuws..

wanneer worden die veranderingen nou doorgevoerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 10:46:
hmm ik heb dus ook chello.. en ik heb ook al zo'n nieuw modem, maar ik kan niet echt merken dat ik nou met 1mbps upload ofzo.. mp3 over msn gooien duurt net zo lang.. en speedtest.nl biedt ook niet echt iets nieuws..

wanneer worden die veranderingen nou doorgevoerd???
ze sturen je een mailtje als dat daadwerkelijk gebeurt is :)
waarschijnlijk heb je alleen een mailtje gehad met de info over de snelheidverhoging, maar heeft deze nog niet plaats gevonden.
Dat is bij mij trouwens ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heeft sowieso al iemand de nieuwe speeds gekregen bij een Chello Classic abbo? Dus echt 4 Mbit down, en 1 Mbit up.

Wordt namelijk wel is tijd vind ik 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 10:48:
[...]

ze sturen je een mailtje als dat daadwerkelijk gebeurt is :)
waarschijnlijk heb je alleen een mailtje gehad met de info over de snelheidverhoging, maar heeft deze nog niet plaats gevonden.
Dat is bij mij trouwens ook het geval.
hmm ik gebruik mijn chello mail allang niet meer, kreeg ik echt ontzettend veel rotzooi op.. ze hebben laatst wel mijn modem omgeruild, waarna ik een brief thuis kreeg dat mijn modem omgeruild zou worden, maar dat was dus al gebeurd :+ domme mensen :>

anyway.. ik heb dus nu op speedtest.nl hetvolgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 3 2004 om 10:49:20 UTC+0100)

Download : 94.0 KByte/sec
Upload : 33.6 KByte/sec
Connection : 1028.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms

nou dat vind ik niet echt gezellig :D kom ik volgens mij niet eens aan de originele snelheid toen het nog goldmine was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 10:41:
Waarom was je niet tevreden dan?
Nou, in de tijd dat ik Chello had, was het af en toe om te huilen. Echt veel pieken en dalen in het downloaden. Overdag ging het redelijk toen, maar 's avonds was het helemaal k*t. Toen hadden we nog niet het Docsys systeem, en nu wel had ik begrepen hier.
En anders kan ik altijd die maand proberen doen, is het niks dan gaat het weer weg, is het wel wat dan hou ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dit is hier op school..
waar upc de bekabeling verzorgt.. maar internet via NLtree

code:
1
2
3
4
5
6
7
(Overgenomen op Wed Nov 3 2004 om 10:59:46 UTC+0100)

Download : 241.2 KByte/sec
Upload : 55.2 KByte/sec
Connection : 816.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

thuis gaat ie nog wel stukje harder.. haal ik gemakkelijk 300 kb/s soms wel 350.. bij mij is de snelheid snel tot optimaal.. met af en toe eens een drop, maar dat is vaak op de bekende drukke tijden, maar niet altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zit weer al bijna een jaar heel tevreden bij XS4ALL, heb nu een een Basic abo (59,95 euro).
Nu zit ik weer eens bij Chello te kijken, daar heb je voor 79,95 euro een 8Mbit/1Mbit verbinding en voor 49,95 euro een 4Mbit/1Mbit verbinding.

Ik heb iets van 1,5 jaar Chello gehad, maar toen was ik niet zo tevreden met Chello, vandaar dat ik ben overgestapt naar XS4ALL.

Is het een goed idee om weer terug ta gaan naar Chello, of lekker bij XS4ALL blijven? :)
Chello heeft toch "try and buy" ? , probeer het eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
dolby schreef op 03 november 2004 @ 11:06:
[...]

Chello heeft toch "try and buy" ? , probeer het eens uit.
Zat ik al aan te denken, alleen een kennis sprak ik net, en die heeft Classic, maar zit nog steeds aan de oude snelheid. Dus dat schiet niet op dan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Br@m schreef op 03 november 2004 @ 10:36:
Je zal het niet geloven, maar datalimiet is niet belangrijk voor mij. En bij Chello ook meer als genoeg voor mij. :)
Wat zijn de snelheden van het Basic abo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
OlafvdSpek schreef op 03 november 2004 @ 11:21:
[...]

Wat zijn de snelheden van het Basic abo dan?
Van XS4ALL: 2240/416 Kbit/s* (Chello zou dan 4Mbit down - 1Mbit up zijn.)
En ik zit altijd, maakt niet uit welk tijdstip van de dag aan +/- 235KB/sec. met XS4ALL

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 03-11-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Zit weer al bijna een jaar heel tevreden bij XS4ALL, heb nu een een Basic abo (59,95 euro).
Nu zit ik weer eens bij Chello te kijken, daar heb je voor 79,95 euro een 8Mbit/1Mbit verbinding en voor 49,95 euro een 4Mbit/1Mbit verbinding.

Ik heb iets van 1,5 jaar Chello gehad, maar toen was ik niet zo tevreden met Chello, vandaar dat ik ben overgestapt naar XS4ALL.

hoeveel data verbruik je ongeveer per maand
chello + is nml 80gb

heb trouwens wel gehoord dat er prijsverlagingen aankomen zodra alle snelheidsverhogingen rond zijn, een vriend van me werkt bij UPC

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
NLuna schreef op 03 november 2004 @ 10:51:
Heeft sowieso al iemand de nieuwe speeds gekregen bij een Chello Classic abbo? Dus echt 4 Mbit down, en 1 Mbit up.

Wordt namelijk wel is tijd vind ik 8)
Bij een kennis van me werd gisteren zijn chello classic abbo aangesloten, en wat denk je? Hij heeft de oude snelheden! 8)7 Niks 1mbit up/4 mbit down...
(Eindhoven, stratum)

Volgens mij kunnen we nog wel even op de upgrade wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Br@m schreef op 03 november 2004 @ 11:08:
[...]

Zat ik al aan te denken, alleen een kennis sprak ik net, en die heeft Classic, maar zit nog steeds aan de oude snelheid. Dus dat schiet niet op dan .
Nieuwe abbonnees krijgen gelijk de hogere snelheden, bestaande gebruikers pas gefaseerd. Maar dan nog, als je niet veel dataverkeer genereert, wat maakt het verschil tussen 2.5 en 4Mbps uit :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aswin schreef op 01 november 2004 @ 15:28:
ik wil me terayon terug :(
met die nieuwe thomson modem valt mijn internet iedere keer uit :( en dan moet ik de modem resetten en dan heb ik weer internet :( hebben meer mensen hier last van?
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik moet elke keer de netwerkkaart uit me FreeSCO server halen, in een gewone PC doen, dan dat provisioning gedoe en dan die kaart weer terug in de server. Dit moet ik ongv 1 x per maand doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik keek vandaag eens in mijn Chello mailbox, en ja hoor, mailtje van Chello! Ik helemaal blij enzo :P

Toen las ik het bericht: Datalimiet bla bla bla teveel gebruikt bla bla bla. Zeikers :(

Ze mogen nu echt wel eens op gaan schieten hoor met die verhoging, is het nu zo moielijk of ligt het aan ons? Ik bedoel, je voert nieuwe snelheden in of wahtever en voilá gebruiken maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten alleen nog enkele tussenstappen in ;) . Regio's testen, bottleneck registreren, marketing, concurrentie bekijken..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 11:00:
thuis gaat ie nog wel stukje harder.. haal ik gemakkelijk 300 kb/s soms wel 350..
Plus ofzo ?

Bleh, nu wil ik mn Terayon helemaal terug :/
Vanmiddag van half 6 tot half 8 was de verbinding weer eens weg. Kom weer online. Wou ff mn ftp weer laten gebruiken dus ik ga naar mn router config page... ander IP!!!!! :'(
Gaat nog leuk worden, als ik elke keer dat mn lijn eruit pleurt ik een ander IP krijg :/

Nou moet ik weer zon prog gaan draaien als uhm, dyndns ofzo, om mn domeinnaam naar dat dyndns-adres te laten verwijzen die weer gelinkt is aan een IP. Chello, bedankt!

Powered by ProBNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal deze snelheid ca. 1 maand, heb met mijn chello classic nooit een e-mail ontvangen over datalimiet? Verder klopt er nog meer niet, ik heb namelijk 20 mb homepage, terwijl iedereen 10 mb krijgt?

(Overgenomen op Wed Nov 3 2004 om 20:59:25 UTC+0100)

Download : 465.0 KByte/sec
Upload : 115.2 KByte/sec
Connection : 1020.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

Verder heb ik nog een router (staat op 128 bit), wat in principe de snelheid kan verminderen omdat alles moet worden gecodeerd etc. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op 03 november 2004 @ 12:13:
Nieuwe abbonnees krijgen gelijk de hogere snelheden, bestaande gebruikers pas gefaseerd. Maar dan nog, als je niet veel dataverkeer genereert, wat maakt het verschil tussen 2.5 en 4Mbps uit :?
1,5? ;->
Maar eh, de verhoging van de upload is wel/veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Wij hebben vorige week een brief thuis gekregen van chello.
Hierin staat dat ze 9 november het modem om komen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

freebee666 schreef op 03 november 2004 @ 20:50:
[...]

Plus ofzo ?

Bleh, nu wil ik mn Terayon helemaal terug :/
Vanmiddag van half 6 tot half 8 was de verbinding weer eens weg. Kom weer online. Wou ff mn ftp weer laten gebruiken dus ik ga naar mn router config page... ander IP!!!!! :'(
Gaat nog leuk worden, als ik elke keer dat mn lijn eruit pleurt ik een ander IP krijg :/

Nou moet ik weer zon prog gaan draaien als uhm, dyndns ofzo, om mn domeinnaam naar dat dyndns-adres te laten verwijzen die weer gelinkt is aan een IP. Chello, bedankt!
Ahum, dat is het idee van DHCP, je hebt niet een vast IP. In het algemeen veranderen IP's niet zo, maar als de modem een tijd lang eruit ligt of de uBR op z'n gat gaat (kon net zo bij een TeraGate gebeuren, qua achterliggend idee niets veranderd), kun je een ander IP krijgen. Vast IP heb je nooit gehad bij chello (tenzij in een vaag verleden een Com21 in regio Gelderland)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebee666
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Ja dat weet ik wel, maar dit gebeurde met het Terayon modem nooit zo snel, nu is het al direct :(

Powered by ProBNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

freebee666 schreef op 04 november 2004 @ 09:14:
Ja dat weet ik wel, maar dit gebeurde met het Terayon modem nooit zo snel, nu is het al direct :(
Had ik ook in het begin, maar na een maand of 2 werd het stabiel en kreeg ik niet wekelijks een ander IP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
mijn laatste post met mijn trouwe terrayon :'(
hopelijk wordt het e.e.a. wel wat sneller. kom vaak niet boven de 200 op speedtest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Heeft iemand al een verhoging gehad ? want chello zelf had het er over dat dat vanaf 8 oktober zou gebeuren tot begin 2005. Maar natuurlijk heb ik nog geen mail gehad of iets.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb ook nog niet gehoord verder. (Rotterdam)
Bij m'n ouders in Spijkenisse is pas gisteren de COM21 modem omgewisseld voor een Motorola en ze hebben nu de "oude nieuwe" snelheid en zijn nu dus net zo snel als ik.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Astennu schreef op 04 november 2004 @ 21:50:
Heeft iemand al een verhoging gehad ? want chello zelf had het er over dat dat vanaf 8 oktober zou gebeuren tot begin 2005. Maar natuurlijk heb ik nog geen mail gehad of iets.
Vunzz schreef op 04 november 2004 @ 21:58:
Ik heb ook nog niet gehoord verder. (Rotterdam)
Bij m'n ouders in Spijkenisse is pas gisteren de COM21 modem omgewisseld voor een Motorola en ze hebben nu de "oude nieuwe" snelheid en zijn nu dus net zo snel als ik.
Regio Alkmaar zijn de eerste verhogingen uitgevoerd, regio Rotterdam liggen er nog zoveel Com21s dat dat de komende tijd niet gaat gebeuren (naar verluid is R'dam als laatste aan de beurt)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Amsterdam is ook nog niet aan de beurt denk ik :/ modem wordt niet vervangen denk ik..
heb bij de eerste verhoging al een nieuwe modem gehad (thomson)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nieuwe abonnees krijgen ook Thomsons, dus die hoeft idd niet te worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dion_b schreef op 04 november 2004 @ 01:47:
[...]

Ahum, dat is het idee van DHCP, je hebt niet een vast IP. In het algemeen veranderen IP's niet zo, maar als de modem een tijd lang eruit ligt of de uBR op z'n gat gaat (kon net zo bij een TeraGate gebeuren, qua achterliggend idee niets veranderd), kun je een ander IP krijgen. Vast IP heb je nooit gehad bij chello (tenzij in een vaag verleden een Com21 in regio Gelderland)
Een DHCP lease heeft een bepaalde verlooptijd (en die staat bij een boel ISPs met DHCP lekker kort, 4 uur.).
Halverwege die tijd (2 uur bijvoorbeeld) probeert je client al de lease te vernieuwen, en als je lijn er dan uit ligt of wat dan ook is dat IP alweer beschikbaar voor een ander macadres.

Overigens was Gelderland niet de enige regio, vroegah had je a2000 met lancity modems, ik heb jaren 24.132.86.226 als vaste dhcp IP gehad.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 05 november 2004 @ 02:47:
[...]

Een DHCP lease heeft een bepaalde verlooptijd (en die staat bij een boel ISPs met DHCP lekker kort, 4 uur.).
Halverwege die tijd (2 uur bijvoorbeeld) probeert je client al de lease te vernieuwen, en als je lijn er dan uit ligt of wat dan ook is dat IP alweer beschikbaar voor een ander macadres.
Dat is volgens mij niet waar. Pas na 4 uur kan het adres dan aan iemand anders worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op 04 november 2004 @ 01:47:
Ahum, dat is het idee van DHCP, je hebt niet een vast IP.
Het idee is meer dat het IP adres (en nog veel meer instellingen) automatisch opgehaald wordt.
DHCP betekent niet dat een vast IP adres onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op 04 november 2004 @ 22:07:
[...]

[...]

Regio Alkmaar zijn de eerste verhogingen uitgevoerd, regio Rotterdam liggen er nog zoveel Com21s dat dat de komende tijd niet gaat gebeuren (naar verluid is R'dam als laatste aan de beurt)
Eigenlijk te bizar voor woorden. Chello is in JUNI begonnen met modemswappen en zijn nu nog niet klaar. Ik heb na gedoe en bellen en zo een nieuw modem, maar kan nu dus weer gaan wachten op de 4/1 Mb verhoging.
Maar binnenkort glasvezel in Rdam Nesselande !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

OlafvdSpek schreef op 05 november 2004 @ 11:04:
[...]

Het idee is meer dat het IP adres (en nog veel meer instellingen) automatisch opgehaald wordt.
DHCP betekent niet dat een vast IP adres onmogelijk is.
Je kunt een vast IP krijgen met DHCP, als je IP-adres op de server is gekoppeld aan je MAC-adres. Maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bergen schreef op 05 november 2004 @ 12:48:
Je kunt een vast IP krijgen met DHCP, als je IP-adres op de server is gekoppeld aan je MAC-adres. Maar dat is niet zo.
De DHCP server weet anders maar al te goed dat je niet met een andere NIC (ander MAC adres) een IP adres mag krijgen, dus er is zeker wel een koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Er is inderdaad wel een koppeling (anders zou je elke dag een nieuw IP krijgen) maar ik bedoel dat de koppeling niet permanent is. De DHCP-server kan de koppeling zo ongedaan maken als je modem te lang offline is. Dit is dus wat anders dan een echt vast IP-adres.

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 05-11-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is waar. Maar volgens mij heeft dat geen technisch nut bij always-on verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, maarja, IP-adressen zijn schaars he... Tijd voor IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Al iets bekend of en wanneer Chello de nieuwe snelheden gaat invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik krijg binnenkort een nieuwe modem :S
had zo'n terrayon zonder datalimiet >:)
word binnenkort een andere provider denk ik want een half maand met een klote verbinding zullen mijn ouders niet leuk vinden O-)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

freebee666 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:27:
Ik heb nou sinds 27-10 het nieuwe modem hier staan (Thomson TCM390), maar ik ben er nu al niet zo blij mee. Ik had eerst hetzelfde oude Terayon modem waarvan Fraggar hierboven een pic plaatste.

Gisteravond om half 2 's nachts ofzo lag me verbinding met chello er weer eens uit :/ Om half 4 ben ik maar gaan pitten en was ie nog niet terug. Maar toen ik weer wakker werd, was de lijn blijkbaar weer up, maar het modem leek in de standby stand te staan.
Waar slaat dat nou weer op :?
Als mn lijn down is en daarna weer up komt, wil ik wel weer direct internet hebben, niet dat er dan eerst op dat stomme Internet On/Off knopje gedrukt moet worden voor er weer een connectie is met het netwerk :/

Snelheidsverhoging is er hier in Lelystad nog niet door overigens :/
Een vriend van me werkt bij de helpdesk, vgl hem worden in het hele land de gateways voorzien van snellere procesoren (om extra capaciteit te hebben voor VOIP) en dat gebeurd 's nachtsje modem is dan idd ff offline.

Thomson modems komen idd ooit standby terug.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

dion_b schreef op 01 november 2004 @ 12:28:
[...]

Standby doet niets meer en minder dan de toegang tot het internet onderbreken. De modem blijft online bij de provider, de verbinding PC en modem blijft intact - enig verschil is dat de PC/router een 192-IP krijgt ipv een normaal internet adres. De provider kan er trouwens NIETS van zien, itt de lokale verbinding (waar die 192-IP gegeven wordt) ziet de provider exact hetzelfde als bij een modem die online staat :X

Het verbruikt niet minder stroom, enige nut ervan dat ik me kan voorstellen is om als ouder de verbinding voor zoonlief uit te zetten als het etenstijd is, maar dan nog is de kans dat de ouder beter weet wat die knop doet dan de zoon nagenoeg nihil :z
dit is zo bij motorola's,
thomson's geven gewoon ip door als ze standby staat maar je kunt er niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

dion_b schreef op 02 november 2004 @ 21:44:
[...]

Hardewijk is een verhaal apart omdat het niet UPC's eigen netwerk is. Je zit vast aan Com21 omdat Caiway het netwerk niet wil/kan geschikt maken voor EuroDOCSIS. Het verbaast me eigenlijk dat met Com21 512Kb up te halen is. Klaag dus bij Caiway, het zijn technische beperkingen van de infrastructuur die ze UPC aanbieden voor chello.
com21 kan moeiteloos veel meer aan. Op de zakelijke markt wordt com21 hier en daar ingezet met veel hogere snelheden.

sommige TU/e studenten hebben bv een com21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

meibok schreef op 12 november 2004 @ 11:04:
[...]

com21 kan moeiteloos veel meer aan. Op de zakelijke markt wordt com21 hier en daar ingezet met veel hogere snelheden.

sommige TU/e studenten hebben bv een com21
Com21 modems zelf kunnen 10Mb synchroon aan idd, maar daar zijn driee problemen mee:

1) het VREET stroom omdat de modem hoger moet uitzenden
2) doordat hoger uitgezonden wordt, is de risico op storingen van andere kabeldiensten (TV...) niet ondenkbeeldig
3) om boven de 256Kb upstream te komen moet de hele infrastructuur die erachter ligt overhoop gehaald worden. Zo moeten onder andere de I/O poorten van de Comcontrollers vervangen worden en sowieso vreet ook dit ellendig veel meer stroom.

De HUIDIGE Com21 platform zoals die in gemeentes Hardewijk, Borculo en nog zo'n gat ergens in die regio ligt, kan hoger dan 256Kb up niet aan- dat theoretisch die modems hoger kunnen is daarbij leuk om te weten maar je hebt er niets aan :z
De Thomson TCM390 kan volgens spec 56Mb aan, dat zie ik de komende maanden ook niet zomaar gebeuren, zou het achterliggend net van DOCSIS naar DOCSIS-II geupgrade moeten worden :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat sinds een week de snelheid van mijn chello classic abbo (regio Amsterdam) slecht is. Download komt gemiddeld nog niet aan de 100 kb/s. Daarvoor (sinds de eerste snelheidsverhoging) was 't vrij constant 320 kb/s. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zou het te maken kunnen hebben met werkzaamheden voor de aanstaande 2e snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
lammmetak schreef op 12 november 2004 @ 10:23:
ik krijg binnenkort een nieuwe modem :S
had zo'n terrayon zonder datalimiet >:)
word binnenkort een andere provider denk ik want een half maand met een klote verbinding zullen mijn ouders niet leuk vinden O-)
Same her .... hihi verheug me nu al op de reactie van me pa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Heb gister nieuw modem gehad, maar nog geen nieuwe snelheid, tis wel stabieler dus opzich mag ik nog niet klagen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Who hoo.... :D :D

Ik heb een brief gehad dat per 15 november mijn snelheid wordt verhoogd naar 8MB :P (en dat met Chello Classic).

Dit vanwege fase II van de tests die UPC op dit moment uitvoert :D Om een of andere dubieuze reden ben ik geselecteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 12-11-2004 18:54 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Daar heb je ook geen klote aan als je maar 40gig in de maand mag downloaden. Ik hoef die 4mbit eigenlijk al niet. Die klootzakken zijn gewoon op een valse manier klanten aan het proberen te winnen. :r

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
En nog een paar weetjes, naar aanleiding van een mailtje naar Chello:

Na de snelheidsverhoging zal er gemiddeld waarschijnlijk meer gedownload worden. (mijn veronderstelling)
- Voor de datalimiet voor het classic abonnement wordt uitgegaan van 3, 4 en 5x het gemiddelde gebruik. De totale hoeveelheden (24, 32 en 40 GB) zullen echter NIET aangepast worden.

- Hoe kunnen ze dan de term "onbeperkt internetten" uit hun reclame verklaren: Je kunt na de cap nog met 64 kbit internetten, dus het is onbeperkt.

- En het "goede nieuws": De beperking in snelheid is de enige maatregel die genomen wordt. Het gerucht dat je na 3x overschrijden wordt afgesloten, is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FaceDown schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:32:
Daar heb je ook geen klote aan als je maar 40gig in de maand mag downloaden. Ik hoef die 4mbit eigenlijk al niet. Die klootzakken zijn gewoon op een valse manier klanten aan het proberen te winnen. :r
no no no [insert no-saying-smilie] heb ze net uiteraard gebeld... Ten tijde van de test geen limiet :D :D :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier in Veldhoven ook nog geen upgrade. Ik heb geen nieuw modem gekregen maar ik had al een EuroDOCIS modem :) de SB4100E. Als ik het hier zo lees hebben veel mensen last van onstabiele verbindingen en veranderende ip adressen hier heb ik ook geen last van. Deze maand ongeveer 85GB gedownload en 20 geupload en niks gehoort :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Hmm minder, net opeens inet plat, router kreeg 10.*.*.* ip, dus ik d8 wtf. DHCP ff opnieuw aanvragen en kreeg toen wel inet ip, maar een andere dan dat ik eerst had.... en dat komt kut uit want ik draai ook een server en host ook nog shit... maybe toch maar es DynDNS oid gaan gebruiken :P

En me speeds zijn niet omhoog gegaan btw :/ das wel jammer (Buitenpost, Friesland)
Naja, goodbye 62.194.170.218, ik heb anderhalf jaar plezier van je gehad :P :+

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:47:
no no no [insert no-saying-smilie] heb ze net uiteraard gebeld... Ten tijde van de test geen limiet :D :D :D
Ik werd toch mooi teruggezet naar 64 kbit/s na op 4 mbit/s te down/uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OlafvdSpek schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:00:
[...]

Ik werd toch mooi teruggezet naar 64 kbit/s na op 4 mbit/s te down/uploaden.
Ik heb het over Fase II ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
KifArU schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:46:
Na de snelheidsverhoging zal er gemiddeld waarschijnlijk meer gedownload worden. (mijn veronderstelling)
- Voor de datalimiet voor het classic abonnement wordt uitgegaan van 3, 4 en 5x het gemiddelde gebruik. De totale hoeveelheden (24, 32 en 40 GB) zullen echter NIET aangepast worden.
Dus ze forceren het gemiddelde naar 8 gbyte? Hoe dachten ze dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom 2 wel en 1 niet? En wat is de upstream snelheid tijdens 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Bartjeee schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:49:
Hier in Veldhoven ook nog geen upgrade. Ik heb geen nieuw modem gekregen maar ik had al een EuroDOCIS modem :) de SB4100E. Als ik het hier zo lees hebben veel mensen last van onstabiele verbindingen en veranderende ip adressen hier heb ik ook geen last van. Deze maand ongeveer 85GB gedownload en 20 geupload en niks gehoort :?.
Heey Veldhovuuh :) Woon er ook, mét Terrayon, ook nog steeds niks gehoord :(

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OlafvdSpek schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:01:
[...]

Dus ze forceren het gemiddelde naar 8 gbyte? Hoe dachten ze dat te doen?
Uh, meten :?

Je hebt x gebruikers die y dataverkeer genereren over periode z

Dan is het gemiddeld verbruik van een gebruiker over periode z uit te drukken als y/x :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:38:
[...]

Uh, meten :?

Je hebt x gebruikers die y dataverkeer genereren over periode z

Dan is het gemiddeld verbruik van een gebruiker over periode z uit te drukken als y/x :z
Maar als x gelijk blijft, y stijgt, z gelijk blijft, maar de totale hoeveelheid (/ datalimiet) niet wordt aangepast, hoe kan dat dan?
Wordt er dan niet meer uitgegaan van het gemiddelde?
KifArU schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:46:

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-11-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid: De totale hoeveelheden zullen niet worden aangepast.
Over de factoren heeft Chello niets gezegd in het antwoord.

Ik vermoed dat ze het verhaal over die factoren laten vallen en een nieuwe redenering verzinnen waarom deze getallen logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

bleh ben vandaag voor de eerste keer gecapped ik wil mijn terayon nu onmiddelijk terug :(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jij hebt nog een hoop maand over aan het eind van de datalimiet. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aswin schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:48:
bleh ben vandaag voor de eerste keer gecapped ik wil mijn terayon nu onmiddelijk terug :(
Probeer eens die truc dat je de modem 30 sec van de stroom af moet halen. Daarna zou alles weer normaal moeten zijn toch, 'we' zitten namelijk in de testperiode toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb nu ook al gehad dat ik voor het einde van de maand aan de 39GB zit. Niks "obeperkt internetten" dus. Dacht altijd dat ik de 40Gb toch nooit zou halen, maar dan ineens leer je een goede torrentsite kennen met de nieuwste films :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fraggar schreef op vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

Ik heb nog niets gehoord van een eventuele omwisseling, ook bij de postcode check staat nog niets gepland.
Maar dit is dus een Terapro volgens jullie?
En deze kunnen ze dus niet 'cappen'?
Helaas is hierna snel de brief gekomen dat mijn modem vervangen gaat worden. Komende donderdag komt er helaas een Thomson modem.

Net nu ik deze maand dus flink aan het downloaden was en nu dus op 40GB zit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Fraggar schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:24:
[...]

Net nu ik deze maand dus flink aan het downloaden was en nu dus op 40GB zit.. :(
Laat die ":(" maar weg, want volgens mij wordt de teller gereset als je een ander modem krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Hebben jullie er ook last van dat ftp verkeer via poort 21 gecapped is?

Als ik van dezelfde server via ftp en http download haal ik bij ftp 30kb/sec en http 300kb/sec. (alleen bij pasive ftp d8 ik)

en ik ben niet de enige die dat heeft iedereen in mijn regio (gelderland, achterhoek) heeft dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Bergen schreef op maandag 15 november 2004 @ 02:07:
[...]
Laat die ":(" maar weg, want volgens mij wordt de teller gereset als je een ander modem krijgt. :)
Hmm, daar had ik nog niet over nagedacht. Dat zou inderdaad wel eens kunnen.
Dan ga ik nu nog even door met downloaden :)

Ik zie het donderdag wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
eppie schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:22:

Als ik van dezelfde server via ftp en http download haal ik bij ftp 30kb/sec en http 300kb/sec. (alleen bij pasive ftp d8 ik)

en ik ben niet de enige die dat heeft iedereen in mijn regio (gelderland, achterhoek) heeft dat :(
dat is al een behoorlijke tijd et geval, oplossing staat op chelloo.com je moet ff een eigen ftpservertje maken en dan gaan FXP-en dan gaat et goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 19:40
eppie schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:22:

Ik heb dit niet, woon in Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:08

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Bij mij is de snelheids verhoging al een beetje.. 392.0 KByte/sec (=3136 kbps) wat voornheen netjes 300 was... Vannacht had ik ook wat downtime dus waarschijnlijk is het toen gebeurt. Iemand anders uit de straat heeft dezelfde snelheid.. Alleen de upload is nog onverandert, blijft steken op 44 kb/s.

Leeuwarden Alleen dan 100 meter eronder.. Hopelijk komt snel de upload :) daar heb ik meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wat betreft de upgrade:

Eind oktober: een maat van me kreeg chello voor 't eerst. (chello plus)
Afgelopen vrijdag bij mijn buurman, ook 'n nieuwe chello classic aansluiting.
Gisteren is 'n kennis van light naar classic gegaan.

Overeenkomst tussen deze drie: Allemaal nog de oude snelheden! :X (Eindhoven)

En Chello maar roepen dat nieuwe abbonnees gelijk de nieuwe snelheden krijgen!

En die chello monteur die ik vrijdag sprak snapte er ook niets van, die moet elke keer weer uitleggen waarom die speeds trager zijn dan op chello.nl wordt beloofd...
Die kerel was behoorlijk pissig over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Hmm even iets heel anders.... Ik zit nu op 33 gb oid deze maand en kreeg gisteren me eerste mailtje... maar die hefet mailwasher perongeluk verwijderd.... iemand nog een eerste waarschuwing mailtje in ze mailbox ?? Want wil wel even weten wat er in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik krijg de modem morgen eindelijk
Wordt de snelheid dan meteen verhoogd of moet ik nog ff wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Velp (gehucht) naast Arnhem. Nog niet geupgrade. Eigenlijk hoef ik het ook helemaal niet. Ik loop nu alweer richting die 40 GB (Classic) en heb dus per ommegaande al me downloadverkeer maar gestaakt want vorige maand ook al terug gezet. Opvallend is wel dat ik alleen nog maar me eerste waarschuwingsmailtje heb gehad en niet me 2e. Het is 1 grote bende bij Chello als je het mij vraagt. Het is jammer dat ik hier geen alternatief heb. geen telefoonlijn en dus geen ADSL helaas.

@Firecow. Ik heb me eerste waarschuwingsmailtje al weg gegooid. Sorry. Staat overigens nooit wat boeiends. Staat dat je bij 4x normaal nog een mailtje krijgt en bij 5 x normaal word teruggezet en dat je op bla bla site je datagebruik kan zien.

[ Voor 22% gewijzigd door MixingMastersM op 17-11-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Br@m schreef op woensdag 03 november 2004 @ 10:36:
[...]

Het gaat mij meer om de snelheid, om snel effe wat te downloaden/uploaden. Ik ga echt niet hele dagen films en weet ik al wat niet downloaden. En ja, deze mensen bestaan ook. ;)

oh ja,

BBned is geen optie, is niet te leveren hier.
nooit meer naar chello gaan, zeer onbetrouwbare verbindingen.

XS4all doet het altijd, gegarandeerd!!!

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OlafvdSpek schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:50:
[...]

Maar als x gelijk blijft, y stijgt, z gelijk blijft, maar de totale hoeveelheid (/ datalimiet) niet wordt aangepast, hoe kan dat dan?
Wordt er dan niet meer uitgegaan van het gemiddelde?
Waar haal je vandaan dat y stijgt? Snellere verbinding is leuk, maar leidt alleen bij mensen die 24/7 downloaden tot hoger datagebruik, anderen halen evenveel binnen maar doen dat sneller ;)

50% van abbonnees van zelfs classic gebruiken PC toch alleen maar voor surfen en emailen, die mensen genereren exact evenveel verkeer na die 2e upgrade als toen classic nog maar 1500/128 was :o
cruncher schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:59:
[...]

nooit meer naar chello gaan, zeer onbetrouwbare verbindingen.

XS4all doet het altijd, gegarandeerd!!!
Ongefundeerde meningen als dit heten gewoon flames :/

Op mijn advies heeft mijn moeder XS4ALL genomen en heeft er tot twee maanden terug veel meer storingen mee gehad dan ik met kabelinternet :'( Een brakke COMcontroller in Nijmegen Oud-West heeft dat helaas rechtgetrokken, maar dat kan net zo goed met een DSLam gebeuren.

XS4ALL heeft wel sublieme nieuwsgroepen en een met recht geroemde technische helpdesk, maar zij zitten net zo vast aan een brakke oude kopertelefoondraad naar je huis als dat een kabelprovider vastzit aan een oude coax. Bovendien heb je tenminste met een kabelboer maar met één bedrijf te maken, itt ADSL waar je provider zelf niet de kabels in eigen beheer heeft. Als er iets foutgaat is er dus meer administratieve rompslomp, wat meer gelegenheid biedt voor fouten en de boel sowieso vertraagt.

Ik zeg niet dat kabelinternet zaligmakend is, maar dat het in het algemeen minder betrouwbaar zou zijn dan ASDL is knudde. Maargoed, dit is offtopic...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:14:
Waar haal je vandaan dat y stijgt? Snellere verbinding is leuk, maar leidt alleen bij mensen die 24/7 downloaden tot hoger datagebruik, anderen halen evenveel binnen maar doen dat sneller ;)
Dat zei degene die de eerste opmerking maakte.
Ik verwacht dat veel meer mensen die aan p2p doen meer (down/)uploaden hoor. De upload rate limiet gaat/kan omhoog en dan vloeien de mbs heel wat harder.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-11-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u voor een tweede maal informeren over uw datagebruik. Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden voor deze maand.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 4 keer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar chello plus.

Als in deze maand uw datagebruik boven de 5 keer het gemiddelde komt, ontvangt u een derde en laatste e-mail. In deze e-mail zal UPC u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Na 2 soortgelijke mailtjes eerder te hebben gehad.

Verwijderd

postcode 6023 is nu:

360kbps up
40kbps down
1800 conn/min

gaat dit nog verder omhoog? hoop het toch wel he?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:24:
postcode 6023 is nu:

360kbps up
40kbps down
1800 conn/min

gaat dit nog verder omhoog? hoop het toch wel he?
Ik neem aan andersom :+
Hier (Almere) nog geen update.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

50% van abbonnees van zelfs classic gebruiken PC toch alleen maar voor surfen en emailen, die mensen genereren exact evenveel verkeer na die 2e upgrade als toen classic nog maar 1500/128 was :o
Ik denk het toch niet hoor. Als men alleen wilt surfen neemt men niet een dure classic verbinding maar neemt wel een lichte verbinding. Dit zegt chello erover:

Met chello classic pluk je de lekkerste muziek van het internet, haal je moeiteloos - en razendsnel - de mooiste films binnen en verstuur je in no-time mailtjes, mét of zonder attachment. Wachten behoort tot het verleden en je hoeft maar een keer in te loggen. Vanaf nu heb je dag en nacht internet en e-mail bij de hand. Allemaal voor een vast bedrag per maand.

Dit zegt voor mij genoeg. Ik denk dat toch echt wel meer dan 50% zijn verbinding goed benut en niet alleen voor surfen, sommige internetgebruikers zijn dom maar dat is niet 50%.

my 2 cents :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz..
M'n upload is nu met 12 kb/sec omhoog en download met 40 kb/sec... nog niet echt denderend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om van Plus weer terug te gaan naar Classic, ik heb nog geen 1 jaar Plus gehad maar daarvoor wel al 4 jaar Classic.

Moet ik nu dit ene jaar helemaal uitzitten met Plus of kan ik zo terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
MixingMastersM schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:06:
[...]

Ik denk het toch niet hoor. Als men alleen wilt surfen neemt men niet een dure classic verbinding maar neemt wel een lichte verbinding. Dit zegt chello erover:

Met chello classic pluk je de lekkerste muziek van het internet, haal je moeiteloos - en razendsnel - de mooiste films binnen en verstuur je in no-time mailtjes, mét of zonder attachment. Wachten behoort tot het verleden en je hoeft maar een keer in te loggen. Vanaf nu heb je dag en nacht internet en e-mail bij de hand. Allemaal voor een vast bedrag per maand.

Dit zegt voor mij genoeg. Ik denk dat toch echt wel meer dan 50% zijn verbinding goed benut en niet alleen voor surfen, sommige internetgebruikers zijn dom maar dat is niet 50%.

my 2 cents :>
wat dacht je van de mensen die een classic abootje allang hebben, deze weten niet eens dat ze die snelheid en zo niet nodig hebben laat staan dat er goedkopere pakketten zijn en internet alleen gebruiken om te serven. ken er zelf aardig wat die ik de afgelopen tijd maar aangeraden heb light of easy te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

hele serie offtopic replies verwijderd; graag ontopic houden aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 22:40
(Overgenomen op Fri Nov 19 2004 om 23:57:44 UTC+0100)

Download : 339.0 KByte/sec
Upload : 38.0 KByte/sec
Connection : 1145.0 Conn/min

uplaod was wat minder omdat skype aanstond, maar de download is nu opeens boven de 300kb/s :). Zou dit de overgang naar de nieuwe snelheden zijn?

Woon in Wageningen, vlakbij Arnhem

[ Voor 6% gewijzigd door Venxir op 19-11-2004 23:58 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

neuh snelheid gaat niet langzaam omhoog hoor... het is gewoon sneller of niet... dit is gewoon je oude classic speed met een uitschietertje van speedtest... normale speed dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 22:40
Firecow schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 00:22:
neuh snelheid gaat niet langzaam omhoog hoor... het is gewoon sneller of niet... dit is gewoon je oude classic speed met een uitschietertje van speedtest... normale speed dus
10x getest en zelfs mordax.nl geeft 360kb/s meerdere malen.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Venxir schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 01:19:
[...]

10x getest en zelfs mordax.nl geeft 360kb/s meerdere malen.
Testbestanden van die site's zijn veel te klein , speedtest.cistron.nl is een rappe met een fatsoenlijke bestandgrote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
[...]

Je zegt dat de 'normale' gebruikers dus dezelfde hoeveelheid aan gegevens blijven binnenhalen, maar dan alleen sneller.
Ik denk eerder dat de 'normale' gebruikers op een bepaald tijdstip op een dag een bepaald tijdbestek uittrekken om te gaan internetten/emailen etc.
Omdat alles sneller gaat dan voorheen, kunnen ze dus meer doen in het uitgetrokken tijdsbestek, bijvoorbeeld een uurtje achter de pc voordat men gaat slapen.
Men kan dus meer doen in dat uurtje, en haalt dus ook meer gegevens(data) binnen.
Hierdoor stijgt 'y' dus wel, als je het zo bekijkt. Dus in feite klopt het niet wat Chello doet, door te zeggen dat iedere maand het gemiddelde datagebruik op 8GB ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
xabre16v schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:38:
Weet iemand of het mogelijk is om van Plus weer terug te gaan naar Classic, ik heb nog geen 1 jaar Plus gehad maar daarvoor wel al 4 jaar Classic.

Moet ik nu dit ene jaar helemaal uitzitten met Plus of kan ik zo terug ?
Je kan zo terug, Ik ben van plus naar light gegaan, en een week later naar classic, light was toch wat te light voor me. :+

En plus was te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat me opvalt is dat iedereen loopt te emmeren dat Chello een vaste datalimiet heeft... Niet dus... Weet nu exact hoe ze dat doen:
Gemiddelde datagebruik van alle gebruikers van 1 soort abbo -> neem dat 40x -> Zit je er boven? -> Dan word je geknepen...

Eigenlijk best redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Pannenkoekkie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:00:
Wat me opvalt is dat iedereen loopt te emmeren dat Chello een vaste datalimiet heeft... Niet dus... Weet nu exact hoe ze dat doen:
Gemiddelde datagebruik van alle gebruikers van 1 soort abbo -> neem dat 40x -> Zit je er boven? -> Dan word je geknepen...

Eigenlijk best redelijk
Niet dus. Je mag er tot 5x boven zitten. Als ze het gemiddelde stellen op 8 GB, dan heb je dus gewoon een vaste datalimiet van 40GB. Want daarboven word je geknepen.
Ze verwoorden het misschien wat creatiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Het zou redelijk zijn om ´s nachts tussen 02:00-06:00 niet mee te rekenen als data. Ook geen excuus meer dat andere gebruikers er dan last van zouden hebben.

De rest is niet redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Dionysos schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:04:
[...]

Niet dus. Je mag er tot 5x boven zitten. Als ze het gemiddelde stellen op 8 GB, dan heb je dus gewoon een vaste datalimiet van 40GB. Want daarboven word je geknepen.
Ze verwoorden het misschien wat creatiever.
Het is echt 40x... waarom dan zo laag? door het verschil tussen een internet-connector en een internet USER
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.