Wil jij weten wat bergen nou gezegd heeft? Bel dan even
[ Voor 69% gewijzigd door orange.x op 10-01-2005 17:30 ]
Wil jij weten wat bergen nou gezegd heeft? Bel dan even
[ Voor 69% gewijzigd door orange.x op 10-01-2005 17:30 ]
Volgens mij is dit uit de Chello tijd.. Toen hebben ze de upload die we hadden bij A2000 gehalveerd...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hou je mond, Mark.orange.x schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:26:
[...]
Wil jij weten wat bergen nou gezegd heeft? Bel dan evenof vraag het gewoon
( ik ken wel iemand die het weet
)
[ Voor 37% gewijzigd door zimbab op 15-01-2005 22:52 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Pura Vida
Zo te zien geeft die grafiek eerder iets van totaal van een paar dagen weer dan de daadwerkelijke maandtotaal tot nu toe. Gezien de grafieken per dag wel kloppen zou ik ervan uitgaan dat datagebruik wel bekend is en dat dit een of andere domme scriptfoutje ofzo is...Maverick2001 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:59:
Die getallen kloppen zeker niet ook bij mij is het totaal opeens 5 gig ipv 31... alleen kan ik nu weer volop downloaden of moeten we rekening houden dat chello wel de juiste gegevens bezit! De dag totalen zijn wel de ware...
Oslik blyat! Oslik!
BF1: Don-Panio
Ja, want de nieuwe modem heeft z'n eigen adapter/voeding/trafo.Toad schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:01:
Dinsdag wordt mijn modem omgeruild. Moet ik ook de transformator meegeven die erbij zit?
Ze bedoelen per telefoon, niet per brief. Als ze melden dat ze al meerdere malen hebben gebeld, ligt het voor de hand dat ze een oud of verkeerd nummer van je hebben. Een "pertinente leugen" vind ik wat ver gaan; waarom zouden ze daarover liegen?Overigens staat in de brief: "de afgelopen weken hebben wij herhaaldelijk geprobeerd een afspraak met u te maken om uw modem om te ruilen. Helaas is het tot op heden niet gelukt contact met u te krijgen. Onderstaand treft u een nieuwe datum aan, waarop een etc etc ".
Dit is een pertinente leugen: ik heb NOG NOOIT een brief of een telefoontje van die tent gehad. Ik vind het ronduit onbeschoft om te beweren dat dat wel zo is. Dit voorspelt m.i. niet veel goeds.
Bedankt, dan zal ik die trafo ook eraf halen en meegeven.Bergen schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:42:
[...]
Ja, want de nieuwe modem heeft z'n eigen adapter/voeding/trafo.
[...]
?
Telefoonnummer is al meer dan 20 jaar hetzelfde, dus dat kan het niet zijn.Ze bedoelen per telefoon, niet per brief. Als ze melden dat ze al meerdere malen hebben gebeld, ligt het voor de hand dat ze een oud of verkeerd nummer van je hebben. Een "pertinente leugen" vind ik wat ver gaan; waarom zouden ze daarover liegen?
Chello heeft ook goedkopere abo's. (Niet dat ik vind dat je bij chello moet blijven ofzo hoor, dat maakt me geen kont uit...)Toad schreef op maandag 24 januari 2005 @ 08:13:
[...]
Als ik die bedragen nu zo op een rijtje zie is het eigenlijk wel eens tijd om een goedkoper alternatief te bekijken(ADSL), zoveel download ik ook niet.
Verwijderd
Ik zou het doen!
Dat magje inderdaad wel serieus nemen ja. Ik zit nu ook alweer op 64/64. Ik ben gewoon lekker doorgegaan omdat ik geen mailtje kreeg. Bleek dat ik mijn mailinstellingen net niet goed had. Maar je kan tot de 40 gaan ongeveer en januari heeft nog maar één week, dus dat moet wel lukken toch?Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:55:
Ik kreeg net een mailtje dat ik 3x de toegestane datalimiet heb overschreden van 8GB per maand met mijn chello classic.
Ze willen me cappen op 64kbps als ik zo doorga. Moet ik dit serieus nemen? want ik kan nergens iets vinden over een FUP of datalimiet voor mijn aansluiting.
Iemand anders ook mail gehad?
Chello heeft echt een handje daar van. Ik heb afgelopen november (de 3e ofzo) m'n abonnenment opgezegd. Aangetekende brief opgestuurd. Eind november: nog niks gehoord. Ik bellen. Meld die sjakie vrolijk dat ze me al 2x proberen hebben te bellen. Wat -absoluut- niet waar is, mijn telefoon heeft nu al bijna een jaar onafgebroken aangestaan. Daarnaast heb ik een heel heldere voicemail die ook meld als er iemand gebeld heeft die niks ingesproken heeft.Bergen schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:42:
[...]
Ja, want de nieuwe modem heeft z'n eigen adapter/voeding/trafo.
[...]
Ze bedoelen per telefoon, niet per brief. Als ze melden dat ze al meerdere malen hebben gebeld, ligt het voor de hand dat ze een oud of verkeerd nummer van je hebben. Een "pertinente leugen" vind ik wat ver gaan; waarom zouden ze daarover liegen?
Ik heb mijn nieuwe modem! Ze konden tussen 16:00 uur en 21:30 uur langskomen en ze kwamen om ongeveer 17:30 uur. Oude modem meegegeven, formuliertje ingevuld voor nieuwe modem. Na het eten meteen geinstalleerd. Beetje verwarrend wat ik voor gebruikersnaam(of SID) en wachtwoord moest invullen: er stond dat ik dat van het bijgeleverde formuliertje moest overnemen, maar daar stond bij SID een groot getal, bij gebruikersnaam een emailadres(14123-mail@chello.nl of zo iets) en bij password stond Onbekend. Even verder op stond wel een systeem password(ook een emailadres). Dit blinkt niet uit in duidelijkheid. Ik heb gewoon mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt(die wist ik nog en stonden niet op het bijgeleverde formuliertje). De aanmelding liep verder vlekkeloos.LoneGunman schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:50:
[...]
Chello heeft echt een handje daar van. Ik heb afgelopen november (de 3e ofzo) m'n abonnenment opgezegd. Aangetekende brief opgestuurd. Eind november: nog niks gehoord. Ik bellen. Meld die sjakie vrolijk dat ze me al 2x proberen hebben te bellen. Wat -absoluut- niet waar is, mijn telefoon heeft nu al bijna een jaar onafgebroken aangestaan. Daarnaast heb ik een heel heldere voicemail die ook meld als er iemand gebeld heeft die niks ingesproken heeft.
Maar goed, om het verhaal even af te maken: ik had uitdrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Bellen ze me op om te zeggen dat ik niet op kan zeggen omdat m'n abonnement in juli is verlengd. Nee, ik ben in juli verhuist en heb mijn abonnement niet opgezegd en weer aangevraagd. Oh......*even stil*......dan hebben ze misschien hier een fout gemaakt. JA DAT DACHT IK OOK! Maar goed, alles is nog met een sisser afgelopen. ADSL bevalt prima.
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Die mailtjes kloppen ook voor geen meter. Ik kreeg eergisteren een mailtje dat ik op 3x8GB zat en terwijl die avond niks meer had zitten downloaden kreeg ik de volgende ochtend alweer mail dat ik op 4x8GB zatzimbab schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:28:
Dat magje inderdaad wel serieus nemen ja. Ik zit nu ook alweer op 64/64. Ik ben gewoon lekker doorgegaan omdat ik geen mailtje kreeg. Bleek dat ik mijn mailinstellingen net niet goed had. Maar je kan tot de 40 gaan ongeveer en januari heeft nog maar één week, dus dat moet wel lukken toch?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hmmmmm.....dat is inderdaad wel triest ja, want ik had laatst bijna boos de helpdesk opgebeld om te melden dat ze me hadden geknepen terwijl de meter het voor geen meter doet (Exirion schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:09:
[...]
Die mailtjes kloppen ook voor geen meter. Ik kreeg eergisteren een mailtje dat ik op 3x8GB zat en terwijl die avond niks meer had zitten downloaden kreeg ik de volgende ochtend alweer mail dat ik op 4x8GB zat
Heb helpdesk gebeld en het komt er op neer dat je zelf dat dagtotalen in de gaten moet houden. Oftewel: aan die meter van hun heb je geen ruk.
Verwijderd
Mijn zus precies hetzelfde, ze zat 3 x boven de toegestane datalimiet van 8GB per maand, ze heeft gewoon nog 2 x een dvd gedownload en is nu gecapped op 64kbps.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:55:
Ik kreeg net een mailtje dat ik 3x de toegestane datalimiet heb overschreden van 8GB per maand met mijn chello classic.
Ze willen me cappen op 64kbps als ik zo doorga. Moet ik dit serieus nemen? want ik kan nergens iets vinden over een FUP of datalimiet voor mijn aansluiting.
Iemand anders ook mail gehad?
Verwijderd
Volstrekte onzin, ik heb een hekel aan dat pleisters plakken.zimbab schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:28:
Ik ben het eens met het breezerkutje!![]()
Ik heb in ieder geval alleen maar ellende gehad met SP2.....ook in het netwerk enzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 18:38 ]
Tijdens mijn modemswap kreeg ik ook een formulier met daarop mijn gegevens. De username klopte gewoon, maar het wachtwoord sloeg nergens opToad schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:44:
[...]
wr stond dat ik dat van het bijgeleverde formuliertje moest overnemen, maar daar stond bij SID een groot getal, bij gebruikersnaam een emailadres(14123-mail@chello.nl of zo iets) en bij password stond Onbekend. Even verder op stond wel een systeem password(ook een emailadres). Dit blinkt niet uit in duidelijkheid. Ik heb gewoon mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt(die wist ik nog en stonden niet op het bijgeleverde formuliertje). De aanmelding liep verder vlekkeloos.
🌞🍃
Schrijven is een vakGeachte chello abonnee,
Met deze e-mail informeren wij u over uw datagebruik.
Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden deze maand.
Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te
houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde
gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik
meer dan 3 keer dit gemiddelde.
Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw
kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps
voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid
van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt
beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar
chello plus.
Als in deze maand uw datagebruik boven de 4 keer het gemiddelde komt, ontvangt
u een tweede waarschuwing via de e-mail. In een derde en laatste e-mail zal UPC
u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking
treedt.
Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.
Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken,
willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere
hoeveelheden datagebruik toegestaan.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 27-01-2005 19:45 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Hertog_Martin op 28-01-2005 22:18 ]
Maar als het goed is klopt het dagverbruik wel.Wacky schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:25:
De chello dataverkeer meter is best wel stuk ... iets meer als 3gb aan het eind v/d maand kan nooit bij mij
Ik ben bang dat dat inderdaad als voldoende kan worden opgevat. OP zich helemaal geen probleem....gewoon met zekere regelmaat je mail checken, mijn Lektrofriend.Ik vraag me af in hoeverre ze je kunnen cappen als je zelf je dataverkeer niet kan controleren. Of zouden die mailtjes die ze sturen dan alsnog voldoende zijn
Ik heb inderdaad ook mijn volledige snelheid weer terug, maar met de dataverbruikmeter ook dik in het rood.Switch schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 07:00:
Als je op Chelloo even leest kan je zien dat er weer iets mis is met het datalimiet, sommige mensen staan weer op 0 en hebben hun volledige snelheid terug en andere mensen (zoals ikzelf) sta boven de 40GB en heb nog m'n volledige snelheid (en dataverkeer van de 27e staat er nog niet bij). Denk dat dit bij iedereen isOngelimiteerd-downloaden-weekendje?
[ Voor 34% gewijzigd door zimbab op 28-01-2005 23:04 ]
Er hoeft dan ook bijzonder weinig te gebeuren, administratief moet een account aangemaakt worden en aan een modem gekoppeld worden - dat is kwestie van een paar minuten werk. Afhankelijk van waar je woont kan het zijn dat er een monteur naar de eindversterkerkast (in de straat) moet om retoursignaal open te zetten, maar vaak kan dat op afstand of laten de taps per default signaal door in twee richtingen.Hertog_Martin schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:27:
Ok, zojuist chello light besteld, valt me nog mee dat het 7 februari al aangesloten kan worden, is wel wat sneller dan de 3/4 weken die je moet wachten bij adsl dankzij kpn
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 8% gewijzigd door KILLorBE op 29-01-2005 04:06 . Reden: Ik heb vanavond last van amnesie...zie eerdere posts ]
Verwijderd
Dit terwijl er bij bijv. easy en light abonnementen precies staat aangegeven wat het limiet is. Verder heb ik geleerd dat fair use policy gewoon betekent dat er niet echt een datalimiet is, maar er gekeken wordt wat overmatig gebruik is mbt tot de snelheden die gehaald kunnen worden. Als 8GB de norm is bij een verbinding waarmee je 400K/s kan halen, dan werken er niet zo hele slimme mensen bij UPC. Met andere woorden, volgens mij moet je zo'n cap op je verbinding gewoon kunnen aanvechten.chello classic heeft een Acceptable Use Policy voor uw dataverkeer.
[ Voor 15% gewijzigd door zimbab op 29-01-2005 18:55 ]
Dat eerste mag ook allllllllllang bij chello.KILLorBE schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 04:02:
edit:
Owja, ik mag ook zoveel PC's aansluiten als ik wil en een server opzetten![]()
50% van de classic abbonee's gebruikt blijkbaar minder dan 8, en 50% meer dan 8 GB.zimbab schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:54:
Die norm is het gemiddelde verbruik van alle Classic-abonnees volgens Chello. Als dat inderdaad waar is dan is dat nog niet zo'n gek meetpunt. Ik vind echter dat er gewoon niet meer geadverteerd mag worden met dingen als 'onbeperkt internetten' of 'geen datalimiet'. Wat dat betreft is die man in die Chello reclame eerlijker: "Met gratis datalimiet!" Krijg je bij Chello ook.....ze zeggen het alleen niet hardop.
Dit geldt overigens ook voor een heleboel andere providers, laat dat even duidelijk zijn.
Wat een rare vergelijking. Die cd is leeg. Een volle cd in de platenzaak is toch echt veel duurder hoor. Je betaalt voor datatransport, niet voor de data.Fairy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:49:
[...]24GB betaal ik geen 50 euro in de maand voor, en dat noemen ze bovenmatig gebruik. Das meer dan 2 euro per GB, man een CD is 3 keer zo goedkoop!
Wie heeft het over content? Ik zit niet de hele dag muziek en films te leechen hoorjoopv schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:48:
[...]
Wat een rare vergelijking. Die cd is leeg. Een volle cd in de platenzaak is toch echt veel duurder hoor. Je betaalt voor datatransport, niet voor de data.
Ga je straks klagen over de prijs van electriciteit bij de nuon / essent / enz. met als reden dat de koperdraad in je huis veel goedkoper is dan wat hun je aanrekenen?
Dat kun je niet afleiden van een gemiddelde.joopv schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:37:
50% van de classic abbonee's gebruikt blijkbaar minder dan 8, en 50% meer dan 8 GB.
Onbeperkt wil toch zeggen dat er geen limiet is?Als het gemiddelde dataverbruik voor classic accounts 8 GB is, dan is een limiet van 40 GB voor b.v. 99% (kan ook 95 of 97 of 99,8% zijn) voldoende om voor 'onbeperkt' door te gaan.
Dat er enkele abbonee's zijn die daar niet voldoende aan hebben is juridisch waarschijnlijk geen reden om dat niet te mogen zeggen in een reclame uiting. In de praktijk is het onbeperkt, want 99% van de gebruikers haalt die limiet niet. Er zullen vast wel precendenten zijn op dat gebied.
Dat jij vindt dat Chello dat niet mag zeggen is logisch, maar ik denk dat je juridisch de kous op je kop krijgt als je het aan gaat vechten.
Verwijderd
Daar had ik het ook over.Fairy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:52:
[...]
Wie heeft het over content? Ik zit niet de hele dag muziek en films te leechen hoorHet gaat me om de kosten voor datatransport.
Ja, goedkoper voor jou. Maar wat betalen ze op de zaak voor datatransport? Waarom denk je dat zakelijke internet accounts 3 of 4 keer zo duur zijn dan prive accounts?Zo als ik hier nu zie is het goedkoper op de zaak te downloaden en dan op cd mee te nemen, die vergelijking bedoel ik....
[ Voor 8% gewijzigd door joopv op 30-01-2005 12:26 ]
Sja....dat snap ik ook wel. Als het juridisch écht fout zou zijn dan zou iemand er al lang wat aan gedaan hebben (de consumentenbond bijvoorbeeld). Daarom zeg ik ook "ik vind dat....etc".joopv schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:37:
Dat jij vindt dat Chello dat niet mag zeggen is logisch, maar ik denk dat je juridisch de kous op je kop krijgt als je het aan gaat vechten.
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 30-01-2005 15:25 ]
Bijna een jaar is binnen mijn referentiekader 'al lang'.
Even me zelf quoten. Ik heb nu een week de nieuwe Motorola modem en ik vond de snelheid er eigenlijk niet op vooruit gegaan.Toad schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:44:
[...]
Eerste indruk is dat het wel wat sneller is , maar niet schokkend.
Speedtest
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 25 2005 om 18:41:29 UTC+0100)
Download : 477.9 KByte/sec
Upload : 103.4 KByte/sec
Connection : 1036.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Verwijderd
Volgens mij geeft deze een betere uitslag http://test.net.upc.nl/Toad schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:22:
[...]
Even me zelf quoten. Ik heb nu een week de nieuwe Motorola modem en ik vond de snelheid er eigenlijk niet op vooruit gegaan.
Maar even opnieuw een speedtest gedaan:
(Overgenomen op Tue Feb 1 2005 om 21:14:33 UTC+0100)
Download : 346.1 KByte/sec
Upload : 98.6 KByte/sec
Connection : 1674.0 Conn/min
Nou moe: dat is een flink stuk slechter. Was 477.9 KByte/sec nu 346.1 KByte/sec.
Nog een keer testen:
(Overgenomen op Tue Feb 1 2005 om 21:20:05 UTC+0100)
Download : 283.0 KByte/sec
Upload : 103.6 KByte/sec
Connection : 1632.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Nog slechter: 283.0 KByte/sec.
Hebben jullie ook dat speedtest zo varieert? Of ligt dit aan de nieuwe modem?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq