Chello snelheidsverhoging again

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPC Nederland start deze maand met digitale telefonie via de internetverbinding. Het basisabonnement voor de nieuwe voip-dienst kost 9,95 euro. Voor nog geen vijftien euro kunnen klanten 's avonds en in het weekeinde onbeperkt bellen.

Ook verhoogt de kabelaar de snelheid van enkele internetabonnementen.

Zo schroeft UPC de snelheid van zijn duurste abonnement - Chello Plus - op van 4,6 Mbps naar 8 Mbps. Ook de andere abonnementen worden in snelheid verhoogt. Met hoeveel wil een woordvoerder van de kabelaar niet zeggen. Hierover wordt volgende week meer bekendgemaakt.

De komende tijd zal de kabelaar ook verder experimenteren met nog hogere downloadsnelheden. In Almere start de kabelaar bijvoorbeeld een proef met 30 Mbps. Als deze test goed verloopt, volgt een commerciële introductie van de dienst. Begin volgend jaar zal UPC in Amsterdam experimenteren met een downloadsnelheid van 50 Mbps.

Dus weer een verhoging ????? >:) >:) >:) ;)

Bron : www.webwereld.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
* marteltor grijnst heeeeeeel hard >:) ;) :P
In Almere start de kabelaar bijvoorbeeld een proef met 30 Mbps
maja, wel weer upc :|
ik haal nu met m`n classic niet eens de snelheid die ik hoor te halen, dus eigenlijk moet ik het nog zien :o

[ Voor 38% gewijzigd door marteltor op 14-09-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op 14 september 2004 @ 15:36:
* marteltor grijnst heeeeeeel hard >:) ;) :P

[...]
Wees er maar niet blij mee...dan ben je met 1 dag al over je data limiet... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bron

Niet slecht, vergeleken met KPN Adsl heeft Chello momenteel als een voorsprong qua snelheid. :)
Wel is het jammer dat mijn oude COM21 vervangen gaat worden, straks moet ik me aan de 40GB limiet houden, wat inhoud dat ik over ga stappen naar het tragere KPN. :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
en als je bekijkt wat ze nu al voor 4 mbit vragen (wat dus 8 mbit wordt), wil ik eigenlijk niet weten hoeveel 30mbit zal gaan kosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgende week schijnen ze te komen met een vollediger bericht, waarin ook de overige duidelijk wordt in hoeverre de snelheid van de overige abonnementen wordt verhoogd.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

DataBeest..... jij bent ook nog één van de early-adopters van Chello. Zo ik ook. Nu ben ik aan het uitzoeken in hoeverre het rechtsgeldig is van Chello om het modem om te ruilen, want ik heb toentertijd meen ik fl. 100,-- of fl. 200,-- borg betaalt voor dit modem. Nu wordt er helemaal geen borg meer gevraagd meen ik, dus dan moeten ze toch echt het modem komen ophalen, € 45,00 meenemen en dan krijgen ze hem pas mee. En aangezien ze dat niet doen, krijgen ze mijn Com21 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Mwhuahha chello roeleert. Dat is 't voordeel dat ze nu al die modems aan 't omruilen zijn; nu kunnen ze in 1x het hele land een nieuwe snelheid geven (neem ik aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DoRRoN schreef op 14 september 2004 @ 15:41:
DataBeest..... jij bent ook nog één van de early-adopters van Chello. Zo ik ook. Nu ben ik aan het uitzoeken in hoeverre het rechtsgeldig is van Chello om het modem om te ruilen, want ik heb toentertijd meen ik fl. 100,-- of fl. 200,-- borg betaalt voor dit modem. Nu wordt er helemaal geen borg meer gevraagd meen ik, dus dan moeten ze toch echt het modem komen ophalen, € 45,00 meenemen en dan krijgen ze hem pas mee. En aangezien ze dat niet doen, krijgen ze mijn Com21 ook niet.
Ze hebben het toch over ruilen?
Dus je geeft je com21 met een borg waarde van 45 euro
En je krijgt er weer een nieuw modem voor terug dus je behoud je bord gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yep, die borg krijg je bij de ruil niet terug maar pas als je de nieuwe modem weer inlevert bij opzegging ofzo. Hoe kom je er trouwens bij dat er tegenwoordig geen borg meer in rekening wordt gebracht? Is dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hallo hey ik heb pas sinds vorige week de al langer aangekondigde snelheidsverhoging gehad... Dus ik neem aan dat ik deze verhoging ook weer krijg, ik zal alvast even een datum prikken, eeeh, december 2005! Nee, ze gaan nu te ver. leuk dat ze het zeggen, maar eerst eens zien, dan pas geloven. Waarom maken ze dit zo vroeg bekend? Gooi gewoon die snelheden omhoog... niets aankondigen, zo is het nog leuker voor ons ook (heey kijk nou! ik haal ineens 500 KB/s :P Chill!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat wordt weer niks natuurlijk. Ik heb nog steeds de oude snelheden en een enorm brakke verbinding. Laat ze eerst eens een goede verbinding maken. Chello, *kots* iets uploaden en je dl zakt inelkaar, het is niks en het zal nooit wat worden ook.

Het maakt niet uit hoe snel ze het maken, wanneer je iets upload zakt alles in elkaar, ook al heb je de dikste chello verbinding possible.. Wanneer wordt bbned nu eens beschikbaar in dit gat..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19

Acheron

updatepack.nl

Bergen schreef op 14 september 2004 @ 16:18:
Yep, die borg krijg je bij de ruil niet terug maar pas als je de nieuwe modem weer inlevert bij opzegging ofzo. Hoe kom je er trouwens bij dat er tegenwoordig geen borg meer in rekening wordt gebracht? Is dat echt zo?
Je moet nog steeds 45 euro borg betalen, deze krijg je alleen terug bij opzegging van je abbonement ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Zal deze verhoging weer maanden/meer als een half jaar duren?? :(

Ben blij dat ik na deze maand geen Chello meer heb, maar een abbo waar ze geen datalimietmailtjes rondsturen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Voordat de vorige snelheidsverhoging was doorgevoerd waren we ook weer een paar maandjes verder, dus we kunnen nu weer afwachten in spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op 14 september 2004 @ 16:21:
Hallo hey ik heb pas sinds vorige week de al langer aangekondigde snelheidsverhoging gehad... Dus ik neem aan dat ik deze verhoging ook weer krijg, ik zal alvast even een datum prikken, eeeh, december 2005! Nee, ze gaan nu te ver. leuk dat ze het zeggen, maar eerst eens zien, dan pas geloven. Waarom maken ze dit zo vroeg bekend? Gooi gewoon die snelheden omhoog... niets aankondigen, zo is het nog leuker voor ons ook (heey kijk nou! ik haal ineens 500 KB/s :P Chill!)
Maak daar maar 5MB/s van :9

500KB/s haal ik nu ook al met mn ADSL lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze de UPload snelheid eens flink omhoog gooien, downloadsnelheid is er al genoeg. (Chello Classic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Ik haal hier de volle snelheid mogelijk... 320kb/s atm. vind ik opzich best, maar sneller is natuurlijk bijna altijd beter :P de upload is nog steeds verschrikkelijk :X

Wat denken jullie dat de nieuwe downloadsnelheid voor classic word? 4.6mbit?
En zou de upload ook _goed_ verhoogt worden deze keer?

Ook mijn com21 modem word helaas vervangen.. ;(
Naja ga toch verhuizen, dan naar adsl waarschijnlijk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door geez op 14-09-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik ben op zich tevreden met de verbinding. Always on en Chello Classic ongeveer 300 KB down en 40 KB up. Een snelheidsverhoging vind ik pas weer verantwoord als de bandbreedte het aankan. Het is wel leuk om iedereen op 8 Mbit te zetten, maar als daardoor de snelheid van iedereen inzakt doordat iedereen als een gek gaat downloaden hebben we er ook niet veel aan.

Daarbij zag ik graag een verhoging van de datalimiet. Aan het huidige limiet (40 GB) heb ik genoeg, maar als je 2 keer zo snel kan downloaden ga je het ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leuk 8 mbit download snelheid maar de upload blijft kut, lekker hoor als je lijn al instort bij 1 upload.
ik zit al en jaar lang op een 8/1 lijntje via adsl en dat bevalt mij heel wat beter.
en het is goedkoper als chello classic rara hoe kan dat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:13:
ja leuk 8 mbit download snelheid maar de upload blijft kut, lekker hoor als je lijn al instort bij 1 upload.
ik zit al en jaar lang op een 8/1 lijntje via adsl en dat bevalt mij heel wat beter.
en het is goedkoper als chello classic rara hoe kan dat .
8/1 voor minder als 50€ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit geld dus niet voor chello classic? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
heeft er iemand een idee hoeveel die 50 zal gaan kosten en waar in amsterdam dat beschibaar zal zijn?! of komen ze daar weer eens te laat mee? a la chello stijl!? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 14-09-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

Wimo.

Shake and Bake!

Woej! Chello datalimieten zuigen, maar de snelheid is hier ALTIJD top! Dag en nacht gewoon de max en ik was ruim op schema overgezet naar de nieuwe snelheden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:22:
*KUCH*
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 15:33:
UPC Nederland start deze maand met digitale telefonie via de internetverbinding. Het basisabonnement voor de nieuwe voip-dienst kost 9,95 euro. Voor nog geen vijftien euro kunnen klanten 's avonds en in het weekeinde onbeperkt bellen.

Ook verhoogt de kabelaar de snelheid van enkele internetabonnementen.

Zo schroeft UPC de snelheid van zijn duurste abonnement - Chello Plus - op van 4,6 Mbps naar 8 Mbps. Ook de andere abonnementen worden in snelheid verhoogt. Met hoeveel wil een woordvoerder van de kabelaar niet zeggen. Hierover wordt volgende week meer bekendgemaakt.

De komende tijd zal de kabelaar ook verder experimenteren met nog hogere downloadsnelheden. In Almere start de kabelaar bijvoorbeeld een proef met 30 Mbps. Als deze test goed verloopt, volgt een commerciële introductie van de dienst. Begin volgend jaar zal UPC in Amsterdam experimenteren met een downloadsnelheid van 50 Mbps.

Dus weer een verhoging ????? >:) >:) >:) ;)

Bron : www.webwereld.nl

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:22:
Misschien wel, moet je het bericht van volgende week afwachten. Ik gok dat alle abo's weer een upgrade krijgen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Kan ik eeuwig wachten hier zeker. Ik zit in het KabelNoord-gebied, dus geen UPC. De huidige verhoging is hier nog niet eens ingevoerd. Zouden ze die datalimiten dan ook omhoog duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ben benieuwd :) Heb classic...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

het worden interessante tijden

mensen met com21 of terayon zullen nog wel ff pech hebben, maar degene met een docsis modem (motorola, thomson, sommige terayons (tj720)) kunnen direct meegenieten met nieuwe snelheden. 10mbps is voor docsis 1.0 en 1.1 heel normaal en de meeste modems zijn docsis 2.0 geschikt. (30mbps)

hoop wel dat chello idd iets aan de datalimieten doet, wat extra upload zou ook welkom zijn.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzit hier nou al een half jaar op de nieuwe snelheden ik hoop eigenlijk dat de snelheid van classic ook wordt verhoogt tot 4 of 5mbit.

khaal meestel vanaf gewoon internet de 320kb/s maar bij p2p is het niks (30kb/s) maar dat zou wel aan de tegenpartij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoop dat het deze maand echt al helemaal gaat gebeuren....niet dat het weer langer gaat duren zoals vorige keer......wel erg lekker 8mbit met me plus abbo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:54
lekker onnutig, laten ze eerst de vorige verhoging eens afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

meibok schreef op 14 september 2004 @ 18:54:
het worden interessante tijden

mensen met com21 of terayon zullen nog wel ff pech hebben,
De Terayonmodem moet 't wel aankunnen denk ik, want ik had met m'n Terayonmodem in maart al de nieuwe snelheden! COM21-modems moeten 't op zich ook wel aankunnen want volgens mij kunnen alle kabelmodems intern op z'n minst 10 mbit verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik vraag me toch af hoe lang ze de snelheden nog kunnen garanderen. In drukke wijken met veel Chello gebruikers zal de bandbreedte die gedeeld wordt toch een keer zijn einde bereiken en dan gaan de gebruikers dat wel merken natuurlijk. Het werkt anders dan ADSL en dus is de snelheid op een gegeven moment niet meer te garanderen, bij ADSL kan dit gelukkig wel. Zelf ben ik dan ook heel blij om ADSL te hebben en geen kabel Internet meer.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik gebruik ADSL en kan niet eens Chello krijgen maar het verhaal dat het bij ADSL niet gedeeld wordt en bij kabel is tegenwoordig dikke bullshit.

Met de nieuwe modems wordt er niets gedeeld tot aan de wijkcentrale (net als bij ADSL). Vanaf de wijkcentrale wordt het (overboekt) aangesloten op de rest van het netwerk (net als bij ADSL).

Problemen bij de nieuwe generatie kabelmodems (eurodocsis (2?)) zouden dus net zo goed kunnen optreden bij ADSL modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Goed nieuws, ik woon in almere dus wie weet krijg ik 3 mb per secondjes? :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
die download snelheid vind ik wel aardig, dat stomme 40 gb datalimiet moet weg en meer uploadsnelheid.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SithWarrior schreef op 14 september 2004 @ 23:30:
Goed nieuws, ik woon in almere dus wie weet krijg ik 3 mb per secondjes? :D
Je zou nu al 2,5 mb per secondjes moeten hebben, dus ik denk dat 't nog wel wat meer dan 3 wordt. :)

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Chello Plus naar 8Mbit? Nou, dan moet ik hoe dan ook mijn Draytek 2200e vervangen. Dat arme ding kan namelijk niet sneller dan 6,5Mbit :/

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Godjira schreef op 14 september 2004 @ 23:19:
Ik vraag me toch af hoe lang ze de snelheden nog kunnen garanderen. In drukke wijken met veel Chello gebruikers zal de bandbreedte die gedeeld wordt toch een keer zijn einde bereiken en dan gaan de gebruikers dat wel merken natuurlijk. Het werkt anders dan ADSL en dus is de snelheid op een gegeven moment niet meer te garanderen, bij ADSL kan dit gelukkig wel. Zelf ben ik dan ook heel blij om ADSL te hebben en geen kabel Internet meer.
Hoezo? Als ik een 2-8/1 adsl lijn wil is er ook geen snelheidsgarantie. ik zit hier zelf midden in Eindhoven met veel andere chello'ers. Nooit ergens last van ..

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Roko schreef op 15 september 2004 @ 08:32:
Chello Plus naar 8Mbit? Nou, dan moet ik hoe dan ook mijn Draytek 2200e vervangen. Dat arme ding kan namelijk niet sneller dan 6,5Mbit :/
Ja precies met dat probleem zit ik ook. Weet er iemand een router die wel 8mbit aan kan :?

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
DataBeest schreef op 14 september 2004 @ 15:38:
bron

Niet slecht, vergeleken met KPN Adsl heeft Chello momenteel als een voorsprong qua snelheid. :)
Wel is het jammer dat mijn oude COM21 vervangen gaat worden, straks moet ik me aan de 40GB limiet houden, wat inhoud dat ik over ga stappen naar het tragere KPN. :(
Bereid je maar vast voor: Die gaat er geheid uit, het com21 systeem is te traag (En met echt hoge snelheden gewoon onhandelbaar).

• SithWarrior

SithWarrior

Lol luxe problemen met chello, wie had dat nou gedacht :7

Verwijderd

hoezo WEER verhoging??

Zit met classic nog steeds op 1500/128....... En voorlopig nog geen bericht gehad over de 'vorige' verhoging.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32

_Ernst_

Mark It Zero!

Laat ze eerst maar eens wat aan die datalimiet van 40 gb gaan doen. Met een nog snellere verbinding zit je alleen nog maar sneller aan die limiet. Dat is dan ook de reden dat ik van chello af ben gestapt, die lage datalimiet (die eigenlijk een FUP zou moeten zijn).
(ok ik internet nog tijdelijk met chello starter totdat er hier weer adsl beschikbaar is. Zou de snelheid van het starter abbo ook omhoog gaan? zou wel mooi zijn opzich :) :9)

Last.fm

• Nik

Nik

Waarom ga je harder door je limiet al je sneller kan downloaden? Ik bedoel, ik download nu echt niet veel meer dan dat ik met de "oude" snelheid deed... :|

IMHO is dit gewoon goed nieuws eigenlijk, het is gratis, dus wat hebben we te klagen? :D

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Een datalimiet van 40gb met een 8mbit abbo is volgens mij niet echt in verhouding met elkaar.

Maar idd, het is gratis dus het is natuurlijk altijd wel mooi meegenomen. Maar als ze dan toch zo graag willen upgraden zou het toch niet zo'n gek idee zijn om ook eens wat aan de datalimiet te veranderen, want daardoor gaan er toch behoorlijk wat mensen weg bij chello.
Daar komt dan nog bij dat de vorige snelheidsupgrade nog niet eens bij iedereen werkt.

Maar toch positief natuurlijk, daar niet van :)

Last.fm

• Notna
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

xabre16v schreef op 15 september 2004 @ 16:11:
[...]

Ja precies met dat probleem zit ik ook. Weet er iemand een router die wel 8mbit aan kan :?
Ja hoor, deze heb k zelf ook:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=31034&productType=1

Xbox Live ID:Notna8310

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Kuch 2
_Ernst_ schreef op 15 september 2004 @ 20:50:
Een datalimiet van 40gb met een 8mbit abbo is volgens mij niet echt in verhouding met elkaar.
Nee,klopt.
Daarom doen ze dat ook niet
Volgens Chello is het gemiddelde gebruik van Chello Plus, het duurste pakket, 27GB per maand. Wanneer iemand hier meer dan drie keer bovenzit, en dus 81GB [...]
Bron

En....
en 80GB per maand per maand downloaden?!

Dat is 110 MB per uur downloaden.
(of 55MB per uur up en downloaden)
( 81 GB per maand, x12 maanden. dat delen door 365 dagen, en dat weer delen door 24 uur)

Wat zou je in godsnaam met zo veel data verkeer moeten?
Als particulier?
Dan moet je aan duurdere lijnen denken..

en...
Zakelijk gebruikers betalen ook gewoon voor overmatig data gebruik.
(wat boven de 80Gb per maand gewoon is)

goede nieuws is:
Dit is de 2e verhoging binnen 1 jaar!
En de tarieven zijn niet gestegen :)

(dat was 3 jaar geleden ondenkbaar bij UPC..)

[ Voor 42% gewijzigd door weeraanmelden op 15-09-2004 21:05 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

weeraanmelden schreef op 15 september 2004 @ 20:59:
Kuch 2

[...]

Wat zou je in godsnaam met zo veel data verkeer moeten?
Tja, veel mensen denken in DVD-aantallen. 80 GB is 16 DVD's van 5 GB ofzo en 16 DVD's per maand is voor veel mensen lang niet genoeg. Die voelen zich te goed voor gewone divxjes 0,7 of 1,5 GB. (lekker flamen)

8 mbit met een 80 GB limiet, als je op topsnelheid downloadt zit je binnen 23 uur aan de limiet. Tja.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

ok klopt, ik had me vergist. Ik zat aan chello classic te denken waar wel een datalimiet voor geld van 40 gb. Het artikel op de frontpage had ik niet gelezen en had pas ergens gelezen dat er geen onderscheid werd gemaakt tussen chello classic en plus.
80 gb is idd al een stuk schappelijker :)

(enne 80gb per maand haal je makkelijk ;). En ik download bijna nooit dvd's, altijd divx. En gewoon eMule met 20 kb/s laten uploaden en je haalt al dik de 50gb :))

Last.fm

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Woon ook in Almere en zie dat 30 mbit wel zitten :)

Niet

• meibok

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Bergen schreef op 14 september 2004 @ 23:16:
[...]
De Terayonmodem moet 't wel aankunnen denk ik, want ik had met m'n Terayonmodem in maart al de nieuwe snelheden! COM21-modems moeten 't op zich ook wel aankunnen want volgens mij kunnen alle kabelmodems intern op z'n minst 10 mbit verwerken.
Terayon modems en infra kunnen het ook wel aan, maar de bandbreedte naar het terayon netwerk toe wordt niet meer verhoogd.
Terayon heeft in NL bij chello haar tijd gehad en wordt vervangen door docsis.

Net als com21 trouwens. www.chello.nl/modemvervangen
Deze modems kunnen ook met gemak 8mbit aan, op de zakelijke markt worden er naar verluid nog enkele gebruikt met 6mbps+
Ook hier geldt dat het netwerk geen extra's krijgt om met de speedupgrades mee te kunnen.
Docsis is de (gekozen) toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door meibok op 15-09-2004 23:30 ]

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

ik heb ook een terrayon maar nooit iets over omwisselen ofzo gehoord van UPC. Ook zit ik aan mijn limiet denk ik wel nu kwa data, zowat elke maand maar heb ze er nog nooit over gehoord :D

Niet

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

30mbit bij chello? Dat zal dan wel weer 15 mbit in werkelijkheid zijn want ik heb vroeger nog nooit de max snelheid gehaald bij die lutsers, bovendien gooien ze er dan natuurlijk weer zo'n vage fup bij, zodat je al binnen een week aan hun limiet zit die elke maand minder wordt.
Nee dat word vast weer een ge-wel-dige ervaring, dat "breedband" internet van chello. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Saedbanken schreef op 15 september 2004 @ 23:56:
30mbit bij chello? Dat zal dan wel weer 15 mbit in werkelijkheid zijn want ik heb vroeger nog nooit de max snelheid gehaald bij die lutsers,
Tja, en met 15 mbit (een DVD van 5 GB binnenhalen in 45 minuten!) zijn we natuurlijk niet tevreden... :Z

De zender moet natuurlijk ook 30 mbit kunnen leveren, anders haal je dat inderdaad nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 16-09-2004 00:37 ]

• marteltor
Bergen schreef op 16 september 2004 @ 00:35:
[...]
Tja, en met 15 mbit (een DVD van 5 GB binnenhalen in 45 minuten!) zijn we natuurlijk niet tevreden... :Z

De zender moet natuurlijk ook 30 mbit kunnen leveren, anders haal je dat inderdaad nooit.
ik weet dat je erg pro chello bent (je werkte er toch?), maar wat de persoon die jij quote voorschetst, is wel vaak de werkelijkheid. Ik haal om 12 uur 's nachts niet eens m`n topsnelheid. Alleen van 3 uur 's nachts tot 11 uur 's morgens kom ik boven 230 kb/sec. (en dan meet ik vanaf een server op de vrije universiteit in amsterdam zelf (100mbit+) en vanaf universiteit utrecht (100mbit).

En als je als bedrijf dan gaat pronken met 30 mbit, dan moet je dat ook wel een beetje kunnen halen (dus niet alleen 's nachts). (niettemin ben ik op zich met 15 mbit ook wel blij hoor :))

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 16-09-2004 07:55 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

marteltor schreef op 16 september 2004 @ 07:53:
[...]

ik weet dat je erg pro chello bent (je werkte er toch?), maar wat de persoon die jij quote voorschetst, is wel vaak de werkelijkheid. Ik haal om 12 uur 's nachts niet eens m`n topsnelheid. Alleen van 3 uur 's nachts tot 11 uur 's morgens kom ik boven 230 kb/sec. (en dan meet ik vanaf een server op de vrije universiteit in amsterdam zelf (100mbit+) en vanaf universiteit utrecht (100mbit).

En als je als bedrijf dan gaat pronken met 30 mbit, dan moet je dat ook wel een beetje kunnen halen (dus niet alleen 's nachts). (niettemin ben ik op zich met 15 mbit ook wel blij hoor :))
Er zijn mensen zat die totaal geen snelheidsproblemen hebben. Ik haal ALTIJD mijn max..

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
ik haal altijd max maar nog wel op de oude 1,5Mbit, in het centrum van Amsterdam is de vorige snelheids verhoging er nog niet door.

Leuk dat de volgende komt, maar laat eerste de laatste compleet gedaan zijn

[ Voor 1% gewijzigd door BoutWout op 16-09-2004 08:31 . Reden: meer dan 2 woorden, dus: typo's ]

Red een boom, eet een bever

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Wimo. schreef op 16 september 2004 @ 08:25:
[...]

Er zijn mensen zat die totaal geen snelheidsproblemen hebben. Ik haal ALTIJD mijn max..
En dat kan ik alleen maar beamen. Ik heb hier (Haarlem) nooit klachten over mn snelheid, ik haal vrijwel altijd mn max (2,5Mbit). Ik geloof best dat er ook plekken zijn waar het niet vooruit te branden is, maar dat is nog geen reden om alle chello gebruikers over 1 kam te scheren.

Houd er wel rekening mee dat je het natuurlijk wel van iemand hoort als ie problemen heeft, terwijl je de tevreden mensen nauwelijks hoort. Dat levert (ook in de media) natuurlijk een verkeerd beeld op.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• SithWarrior

SithWarrior

Bergen schreef op 14 september 2004 @ 23:31:
[...]
Je zou nu al 2,5 mb per secondjes moeten hebben, dus ik denk dat 't nog wel wat meer dan 3 wordt. :)
Nu moet je niet meteen gelijk te hard van stapel lopen :P Mijn download is nu met maximaal 300 nog wat kb per seconde (Chello clasic), nog geen 2 en halve mb per seconde, was het maar waar :D

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SithWarrior schreef op 16 september 2004 @ 08:54:
[...]

Nu moet je niet meteen gelijk te hard van stapel lopen :P Mijn download is nu met maximaal 300 nog wat kb per seconde (Chello clasic), nog geen 2 en halve mb per seconde, was het maar waar :D
2.5mbit! Geen 2.5megabyte

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SithWarrior schreef op 16 september 2004 @ 08:54:
[...]

Hahah ja lol, je haalt bits en bytes doorelkaar. Chello Classic = 2.5 Mb/s (Mbit/s) en dat is 320 kB/s. 2560 / 8 = 320. Die 300 is normaal. :)
marteltor schreef op 16 september 2004 @ 07:53:
[...]

ik weet dat je erg pro chello bent (je werkte er toch?)
Nee, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat we nogal verwend zijn als we zeuren dat we maar 15 van de 30 Mbit halen.
maar wat de persoon die jij quote voorschetst, is wel vaak de werkelijkheid.
Iedereen bij wie dat vaak de werkelijkheid is zou moeten bellen met de helpdesk, want dan is er echt iets met je verbinding aan de hand.

[ Voor 37% gewijzigd door Bergen op 16-09-2004 14:51 ]

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met die klachten helpt men je helaas niet verder bij de helpdesk....

Als uiteindelijk "troef" gebruikt de helpdesk "het ligt aan uw pc"...sorry maar dat hoeft men mij niet te vertellen :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Yohost!
  • Laatst online: 19:47
Ze lopen maar weer hard van stapel bij UPC hoor.

Ze zijn niet voor niets veel klanten kwijt geraakt die naar ADSL zijn overgstapt!
Laat ze eerst nou eens zorgen dat al hun huidige klanten hun max snelheid halen en tevreden zijn.

Pas dan kan de snelheid wel weer eens omhoog.
Want wie heeft er nou baat bij om sneller te downloaden als je toch aan download limiet gebonden zit bij chello?

[ Voor 3% gewijzigd door Yohost! op 16-09-2004 20:09 ]

• meibok

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

BoutWout schreef op 16 september 2004 @ 08:29:
ik haal altijd max maar nog wel op de oude 1,5Mbit, in het centrum van Amsterdam is de vorige snelheids verhoging er nog niet door.

Leuk dat de volgende komt, maar laat eerste de laatste compleet gedaan zijn
Als je dat meent klopt er echt iets niet, heel groot-amsterdam is over op docsis met hogere snelheid.

Als je nog een lancity hebt wordt het tijd om UPC te melden dat ze iemand vergeten zijn, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er uberhaupt nog lancity support is in a'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 20:18

Infinchible

Woef!

ik heb nu ook gisteren de nieuwe modem gehad. Verder nog geen extra snelheid. Zit nu nog steeds op de 300 kByte/s.
Ik kan nu alleen niet meer met de router werken. Ik heb 2 pc's thuis. en Nu kan ik er maar op 1 internet. :'(
Moet je als je je modem ingesteld hebt nog wat veranderen dan aan de router of aan de instellingen op de computer??? Router zou toch gewoon meteen moeten werken als ik de kabels goed aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Finch85 schreef op 17 september 2004 @ 09:33:
ik heb nu ook gisteren de nieuwe modem gehad. Verder nog geen extra snelheid. Zit nu nog steeds op de 300 kByte/s.
Ik kan nu alleen niet meer met de router werken. Ik heb 2 pc's thuis. en Nu kan ik er maar op 1 internet. :'(
Moet je als je je modem ingesteld hebt nog wat veranderen dan aan de router of aan de instellingen op de computer??? Router zou toch gewoon meteen moeten werken als ik de kabels goed aansluit?
Pak de manual van je router er eens bij zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

KillerAce_NL schreef op 17 september 2004 @ 09:38:
[...]

Pak de manual van je router er eens bij zou ik zeggen.
Jah, dat is juist het probleem. Een of andere kabouter plop heeft bij ons die router geinstalleerd. (me vader vertrouwt me niet met de computer 8)7 ) En die heeft dus alle boekjes enzo meegenomen.
Heb al halve internet afgestruind. maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[...] lees handleiding router...
300Kb (kilobyte) is toch 2400 bits per seconde ?
En als , dat neem ik aan, Classic hebt, dan heb je max 2560 bits snelheid toch?
Dan zit je er maar 160 bits vanaf...
(en hele goede verbinding toch?)

(je kan max met classic 320 Kb/s downloaden... dus je zit er 20 Kb/s vanaf)

[ Voor 8% gewijzigd door weeraanmelden op 17-09-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

idd met 300 kb/s downen vind ik snel zat o.h.m

@Finch85

Je moet je router wel aangeven dat er een andere modem aan zit (beetje brakke zinsopbouw)

wat ik bedoel is dat in het router het ip van de vorige modem nog staat, daardoor werkt die niet, althans ik had precies hetzelfde met mijn router.

enige wat je moet doen is de router opdracht geven om zijn internet connectie te controleren. daarna kun je gewoon weer gebruik maken van je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

jah ik weet dat de snelheid wel voldoende is, daar ben ik ook erg blij mee! :9
Alleen het probleem is die router dus. Het is een Billion broadband IP-router. Meer staat er ook niet op, jah serienummer en dergelijke. Maar daar heb je niet zoveel aan. Weet iemand misschien hoe ik in de opties van een billion router kan komen. Of is daar een universeel ' adres' voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Ik heb wel gemerkt dat mn snelheid aanzienlijk is verhoogd...en chello dload nu nog met een constante snelheid ook. Of is dit tijdelijk, snelheidsverhoging nog niet ingevoerd en over een week of zo weer een flutdload (chello classic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Een snelheidsverhoging is altijd meegenomen.. Hopelijk gaat classic straks richting de 4 Mbits..

Ik heb hier in Purmerend eigenlijk nooit last van een trage verbinding, als de tegenpartij het toelaat redt ik elk moment van de dag wel de 300+ kbs.. Misschien komen ze bij Chello nog wel eens met een actie net als Tiscali, dat je je datalimiet kan afkopen voor 1,99 :+

Wat me opvalt is dat veel mensen die overgestapt zijn in elk Chello topic weer beginnen te z**ken over Chello.. Als ik Chello zou opzeggen zou het me niet meer kunnen boeien wat er verder met Chello gebeurd.. Heb er vrede mee dat er ook mensen zijn die wel tevreden zijn..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Macer schreef op 17 september 2004 @ 10:04:
Wat me opvalt is dat veel mensen die overgestapt zijn in elk Chello topic weer beginnen te z**ken over Chello.. Als ik Chello zou opzeggen zou het me niet meer kunnen boeien wat er verder met Chello gebeurd.. Heb er vrede mee dat er ook mensen zijn die wel tevreden zijn..
Nou, het aantal zeikberichtjes lijkt anders wel hard af te nemen. Maar over dat opzeggen: veel mensen hebben die keuze niet. Bedenk je wel dat je een telefoonaansluiting nodig hebt voor ADSL. Veel mensen bellen alleen mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

xabre16v schreef op 15 september 2004 @ 16:11:
Modem != router

Een el-cheapo routertje is al 10mbit, en een wat recentere (wirless) router is 100mbit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
De Asus SL1000/SL500 kunnen meer snelheid aan. Deze gaan tot +/- 80 mbit/s terwijl de Draytek 2200 tot 6,5 mbit/s gaan. De Draytek 2900 tot +/- 16 mbit/s.

Bron: http://www.tomsnetworking.com/Reviews-143-ProdID-2900G-9.php (Draytek 2900G)
Bron: http://www.tomsnetworking...-147-ProdID-SL1000-11.php (Asus SL1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Exirion schreef op 17 september 2004 @ 13:51:
[...]

Modem != router

Een el-cheapo routertje is al 10mbit, en een wat recentere (wirless) router is 100mbit.
Ik heb het over de snelheid die de router kan bijbenen met routeren, niet de doorvoersnelheid van het poortje wat erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik wil een hogere upload,.. download is snel genoeg !!

Kheb Chello Classic.

Nu is de upload ongeveer 38 KByte,.. ik stel een 100KByte/s voor,.. kan ik eindelijk mijn eigen Internet-fileserver thuis draaien.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Dat klopt in alle gevallen behalve voor die mensen die een com21 in het oosten van het land hebben gehad. Hierbij moesten de ip data statisch in de router/pc worden gezet.
Met je nieuwe docsis modem moet je het ophalen van ip data op dynamisch instellen in de router.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Ik zie hier aardig wat mensen die leuk het argument geven; Laat ze eerst maar de oude snelheidsverhoging doorvoeren. Ik snap wel deels het punt wat men probeert te maken hiermee, maar lijkt het jullie erg efficient wanneer men (stel) 100.000 modems van snelheid gaat updaten, is het toch logisch om beide updates tegelijk uit te voeren waar dat kan? Niks van; laat ze maar eerst die oude update doorvoeren, gelijk de volgende update lijkt mij! maar dan het liefst wat efficienter, Ik kan overigens wel begrijpen dat het een behoorlijk ingrijpende actie is om uit te voeren

Ook wat men veel zegt is dat ze dit doen om er voor te zorgen dat je sneller op je datalimiet zit. Zij hebben daar echt niks aan, denk je dat zij daar blij mee zijn? Ze verdienen zeker niets extra hoor.

Wat heb je nou liever? 40 gb datalimit 2500/386, of 40 gb datalimiet 4000/1000? Ik weet het wel. Kan je wel gaan lopen zeiken opeens over dat het datalimiet zo laag is, maar dat was het al. Dus hou het alsjeblieft ontopic, en ga niet over dat datalimiet zeuren, aangezien dat op dit onderwerp er feitelijk niet toe doet. En ja, ik vind dat datalimiet ook heel vervelend, maar met een beetje mazzel updaten ze dat ook nog eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Was het trouwens niet zo dat de vorige snelheidsverhoging ook gefaseerd werd uitgevoerd omdat er heel wat modems vervangen moesten worden?? Als dat namelijk zo is zou de komende upgrade misschien wel eens een stuk sneller kunnen gaan...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Neen, ik draai ook nieuwe snelheden met oud modem. Oud modem kan alles prima aan (dacht ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 12-09 21:16
Bergen schreef op 17 september 2004 @ 13:47:
Nou, het aantal zeikberichtjes lijkt anders wel hard af te nemen. Maar over dat opzeggen: veel mensen hebben die keuze niet. Bedenk je wel dat je een telefoonaansluiting nodig hebt voor ADSL. Veel mensen bellen alleen mobiel.
voor Chello moet je net zo goed kabel TV hebben en ook dat heeft niet iedereen. De "zeikerds" zijn waarschijnlijk allemaal al over naar ADSL en satelliet TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik zou blij zijn met de volgende snelheidsverhoging. Dan ga ik maar eens terug van Chello Classic naar een goedkoper abonnement. Bijan 50 euro per maand voor een beetje internetten is veel geld namelijk.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
weeraanmelden schreef op 17 september 2004 @ 09:44:
(je kan max met classic 320 Kb/s downloaden... dus je zit er 20 Kb/s vanaf)
Als je over datacommunicatie spreekt is één kilobit 1000 bits. De maximale snelheid is dan ook 312,5 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Laat ze die upload maar omhoog gooien :) 300kb/s downloaden is snel zat nu imho...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• SithWarrior

SithWarrior

Ze gaan er bij chello wel aardig tegen aan nu, kreeg emailtje van chello dat ik gratis fax dienst kon krijgen, krijg je een 084 nummer en als je daar heen faxt word het als een plaatje naar je email adres gestuurd, gratis dat is toch niet onaardig van chello moet ik zeggen. En het werkt ook nog mijn complimenten aan chello!

• BartNL
  • Laatst online: 12-09 21:16
SithWarrior schreef op 18 september 2004 @ 00:02:
Ze gaan er bij chello wel aardig tegen aan nu, kreeg emailtje van chello dat ik gratis fax dienst kon krijgen, krijg je een 084 nummer en als je daar heen faxt word het als een plaatje naar je email adres gestuurd, gratis dat is toch niet onaardig van chello moet ik zeggen. En het werkt ook nog mijn complimenten aan chello!
Grappig ik dacht n.a.v. hetzelfde aanbod net het tegenovergestelde over Chello (ik ben een zeikerd die overstapt) want die Fax2Mail dienst kun je ook zonder Chello gratis op abboneren.

Dat "gratis" doen ze door het faxen naar jouw nummer wat duurder te maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 18-09-2004 09:09 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Mensen stel ze komen hier dat nieuwe modem brengen wat ik niet wil.

Kan ik dan dat oude modem op zij zetten en gewoon een com21 erin hangen en verder gaan? (dus die com21 koop ik apart)

Ik bedoel ik wil niet met die datalimiet zitten. Mijn pctje download 24/7 namelijk :)

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

PacinoAllstars schreef op 18 september 2004 @ 15:49:
Mensen stel ze komen hier dat nieuwe modem brengen wat ik niet wil.

Kan ik dan dat oude modem op zij zetten en gewoon een com21 erin hangen en verder gaan? (dus die com21 koop ik apart)

Ik bedoel ik wil niet met die datalimiet zitten. Mijn pctje download 24/7 namelijk :)
Nee, want com21 en docsis zijn totaal andere systemen. Zodra alle com21 modems vervangen zijn halen ze het com21 netwerk offline en kun je met een com21 dus niet meer internetten.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
all_by_myself schreef op 17 september 2004 @ 14:38:
Ik wil een hogere upload,.. download is snel genoeg !!

Kheb Chello Classic.

Nu is de upload ongeveer 38 KByte,.. ik stel een 100KByte/s voor,.. kan ik eindelijk mijn eigen Internet-fileserver thuis draaien.
Juist iets wat ze nu net niet willen :P Up kost ze volgens mij meer dan down :) En al die share meuk is niet zo handig, krijg je allemaal illi ali ftp'tjes e.d.

|>

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
nice :)

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:43

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

En dan is verbinding k*t, omdat er te weinig bandbreedte voor al die illi servers is. Dus langzamere verbindingen? 8)7

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Godjira schreef op 14 september 2004 @ 23:19:
Je hebt blijkbaar nog nooit van "overboeking" gehoord binnen ADSL kringen.
De bandbreedte die jij beschikbaar hebt moet je delen met nog 10 of 25 anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

joopv schreef op 19 september 2004 @ 23:41:
[...]

Je hebt blijkbaar nog nooit van "overboeking" gehoord binnen ADSL kringen.
De bandbreedte die jij beschikbaar hebt moet je delen met nog 10 of 25 anderen.
Inderdaad...25:1 overboeking is heel normaal. En de kabel heeft zoveel bandbreedte, dat het geen ruk uitmaakt of je met 5 of met 25 man moet delen.

Oftewel: je merkt evenveel van de ring topologie die kabel hanteert, als op de ster topologie van ADSL: weinig tot niks dus.

Het probleem zit hem in het geval van Chello meer in het bedrijf wat er achter zit, met zijn flauwe regels, slechte administratie, slechte communicatie en ondergekwalificeerde medewerkers.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm ik had ergens gelezen dat eurodosis 2.0 zwaar de bom is zeg maar, en dat je niet zo veel last meer van gaat hebben als de hele week zelfde kabel abbo heeft, met eurodosis 2.0 schijn je het met ADSL te kunnen vergelijken (dan merk je ook niet of er nou 1 of 30 mensen in je buurt bezig zijn)

Laten we maar hopen dat dit geen verkoop praatjes zijn van eurodosis, dan zie ik weer hoop in de horizon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:31:
Nou, dat wordt weer niks natuurlijk. Ik heb nog steeds de oude snelheden en een enorm brakke verbinding. Laat ze eerst eens een goede verbinding maken. Chello, *kots* iets uploaden en je dl zakt inelkaar, het is niks en het zal nooit wat worden ook.

Het maakt niet uit hoe snel ze het maken, wanneer je iets upload zakt alles in elkaar, ook al heb je de dikste chello verbinding possible.. Wanneer wordt bbned nu eens beschikbaar in dit gat..
Het lijkt me handig als je je eens wat zou gaan verdiepen in de techniek van kabel en adsl. Beide zijn namelijk geen symetrische verbindingen, dus al heb je een 1gbit kabel verbinding, dan zal je dat nog houden.

Chello KAN hier helemaal niks aan doen, omdat het gewoon zo hoort.

Dus laat alsjeblieft die kots dingen achterwegen, als je niet weet waarover je praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Upgrade zou hier wel goed uitpakken denk ik. Ik haal makkelijk m'n limiet van 320kb/s dus hoger zal zeker mogelijk zijn.

Ik was trouwens ook eerst bang voor een swap van mn modem, had ook de com21.. maar bleek zeer mee te vallen aangezien alles er juist op vooruit gegaan is.. uploadsnelheid hoger en constanter, connecties/minuut hoger en ping lager

dit zijn zo een beetje mijn records:

Download : 304.1 KByte/sec
Upload : 43.6 KByte/sec
Connection : 1187.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

en ik wou eerst ook dsl maar nu niet meer, kennis heeft demon hier in de buurt en valt constant weg.. mijn verbinding is nu al een week geen seconde weggevallen (heb 24/7 een chat open dus als ik ff disconnect kan ik dat zien)

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-09-2004 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik heb sinds gisteren ook een nieuw modem. Op de 2e computer kan ik niet meer internetten. Is dit op een één of andere manier op te lossen?

Dat zeg ik!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.