Idd, je buren merken er echt (praktisch) niets van als jij op volle snelheid zit te downen. Als dat wel zo is, zou ik maar 's gaan bellen want dat hoort niet zo.OlafvdSpek schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:31:
[...]
De datalimiet heeft vrijwel niks met maximale netwerkbelasting te maken, dus dat zal wel los lopen.
Hier doet die datagebruik pagina het ook niet, dus kunnen ze je modem niet nokken omdat je niet kunt weten wanneer je over de grens zit
Ik krijg ook al geen mailtjes meer dat ik er 4 keer overheen zit ofzo
Mja, denk echt dat ze er mee gestopt zijn dan.. heb vandaag _per ongeluk_ 10 GB verbruikt dus hoop het echt

Eerst hadden ze naast de "datalimiet" van een totale maand ook een norm dat je niet meer dan 3GB op een dag mocht gebruiken, maar die norm is er al lang niet meer volgens mij, want daar ben ik al wel heel erg vaak overheen gegaan.Dennahz schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:24:
Mja, denk echt dat ze er mee gestopt zijn dan.. heb vandaag _per ongeluk_ 10 GB verbruikt dus hoop het echt
Stel je voor zeg, moet je je DVD-tje in 2 dagen downloaden.zimbab schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:42:
[...]
Eerst hadden ze naast de "datalimiet" van een totale maand ook een norm dat je niet meer dan 3GB op een dag mocht gebruiken, maar die norm is er al lang niet meer volgens mij, want daar ben ik al wel heel erg vaak overheen gegaan.
Lijkt me lastig, met deze snelhedenCrAzY_R schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:50:
[...]
Stel je voor zeg, moet je je DVD-tje in 2 dagen downloaden.
vorige maand nog gedaan. 4 gig op een dag (`s nachts welteverstaan omdat de snelheden dan beter waren) volgende dag meteen een cap.... kzat notabene op 29 gig
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Bij 475 kB/s maximaal 1,63 GB per uur. Hoeveel DVD's zijn dat op een dag? Je kunt DVD's zo ongeveer sneller binnenhalen dan je ze kunt bekijken.
[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 26-12-2004 19:46 ]
denk niet dat er daglimieten zijn.... zit vandaag al aan derde dvdtje...
40gig in maand kan goed behouden zijn... al hoop ik van niet... dat is gewoon niet te doen met deze snelheden
40gig in maand kan goed behouden zijn... al hoop ik van niet... dat is gewoon niet te doen met deze snelheden
Ik zit nu ruim over de 40 gig heen, denk zo iets van 15 dvd's gedownload te hebben
. Ja sorry waren leuke films bij
.
Maar met de Mac-hack werkt alles naar tevredenheid
.
Maar met de Mac-hack werkt alles naar tevredenheid
Hoeveel over de 40GB denk je heen te zitten dan?
Nou, 15 DVD's zijn zo'n 71GB, plus nog wat normaal internet gebruik, reken maar uit
ach, dit is ook niet verkeerd voor een chello classic abootje:
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik wilde het eigenlijk uit zijn mond (Zoefff schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:49:
Nou, 15 DVD's zijn zo'n 71GB, plus nog wat normaal internet gebruik, reken maar uit

Doe je het een beetje eerlijk dan betekent 15 DVD's zo'n dikke 140GB dus (down- en upload) en dat zal hij vast niet hebben, tenzij de screenie van Cypher21 van hem afkomt.........holy shit wat een verbruik met Classic zeg!
Alleen als hij tijdens het downloaden niet sharet zou hij egoïstisch zijn!zimbab schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:17:
[...]
dan kon ik hem tenminste uitschelden voor egoïstische leecher.
Tja, maar als je constant op volle snelheid downloadt (ongeveer 475 kB/s ofzo) kun je binnen 4 dagen op bovenstaand verbruik zitten. Toch 't blijft veel, elke 2 dagen een DVD kijken, maarja, je moet toch wat met je tijd.holy shit wat een verbruik met Classic zeg!
Ik heb gehoord dat ze met modem omwisseling bezig zijn in Vlaardingen: bij welke postkodes zijn ze nu? Zelf zit ik op 3131.
Ik heb nog steeds mijn com 21 modem en kan dus niet gecheckt worden op mijn dataverbruik. Echt moet ik wel zeggen dat downloaden van dvd's rap gaat.
Ik ben begonnen in oktober met nieuwsgroepen en dit is het resultaat. http://www.xs4all.nl/~jjajr
Echter heb ik op chello wel het één en ander aan te merken.
1. Snelheid is sinds de upgrade niet constant. Ik schommel dus tussen de 480 kb en de 280 kb. Door deze schommelingen krijg je corrupte bestandjes en moet je dus bijna bij elke film par2 gebruiken. Heel leuk als je alles moet repairen steeds.
Met adsl heb je bijna alles compleet binnen mits het een fatsoenlijke provider is. Ik prefeer nog altijd een stabiele 300kb dan een schommelde 450kb lijn
2. Ik krijg 3 januari mijn modem, dus dan zit de lol erop.
Vandaar dat ik dus xs4all donderdag krijg
En exit Chello. Veder ben ik er niet van gediend dat ze mensen misleiden met hun oneindige download spotjes van films etc terwijl je maar 40 gig per maand mag downloaden
Al met al weer een trouwe klant na 5 jaar weg!
Ik ben begonnen in oktober met nieuwsgroepen en dit is het resultaat. http://www.xs4all.nl/~jjajr
Echter heb ik op chello wel het één en ander aan te merken.
1. Snelheid is sinds de upgrade niet constant. Ik schommel dus tussen de 480 kb en de 280 kb. Door deze schommelingen krijg je corrupte bestandjes en moet je dus bijna bij elke film par2 gebruiken. Heel leuk als je alles moet repairen steeds.
Met adsl heb je bijna alles compleet binnen mits het een fatsoenlijke provider is. Ik prefeer nog altijd een stabiele 300kb dan een schommelde 450kb lijn
2. Ik krijg 3 januari mijn modem, dus dan zit de lol erop.
Vandaar dat ik dus xs4all donderdag krijg

Al met al weer een trouwe klant na 5 jaar weg!
Kan best kloppen, want ze komen rond de derde naar Hoek van Holland (3151)Toad schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:22:
Ik heb gehoord dat ze met modem omwisseling bezig zijn in Vlaardingen: bij welke postkodes zijn ze nu? Zelf zit ik op 3131.
Ik zit nu op de 107500 mb, met classic. dus zo moeilijk is het niet.zimbab schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:17:
[...]
Ik wilde het eigenlijk uit zijn mond () horen......als hij dan zo'n antwoord zou geven als jij nu gaf dan kon ik hem tenminste uitschelden voor egoïstische leecher.
![]()
Doe je het een beetje eerlijk dan betekent 15 DVD's zo'n dikke 140GB dus (down- en upload) en dat zal hij vast niet hebben, tenzij de screenie van Cypher21 van hem afkomt.........holy shit wat een verbruik met Classic zeg!
maar wees gerust, 70+ GB hiervan is upload. Sinds ik de snelheidsverhoging kreeg
een kleine 2 week geleden ben ik non-stop aan het uploaden.
Klopt, ik heb hem vorige week dinsdag gehad. Ik ben zelf 3132...Toad schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:22:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik weet dat het niet zo heel erg moeilijk is en ik ben zelf ook een keer die richting op gegaan, maar toen zat ik wel dikke twee weken op 64/64. Na ja....eigenlijk mijn huisgenoot zat ermee, want ik ging net op vakantie.twiFight schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:58:
[...]
Ik zit nu op de 107500 mb, met classic. dus zo moeilijk is het niet.
maar wees gerust, 70+ GB hiervan is upload. Sinds ik de snelheidsverhoging kreeg
een kleine 2 week geleden ben ik non-stop aan het uploaden.
Maar ik bedoel maar....sinds die tijd ben ik me wel veel meer bewust van wat ik verbruik....ik let dus wel een beetje op, ook al heb ik die maand nog geen waarschuwingen binnen. Maar misschien is dat wel overdreven voorzichtigheid.
Sorry voor de n00bie vraag, maar hoe kun je dit zien, je eigen dataverkeer dus. Ik heb namelijk ook chello classic met een nieuw modem.cypher21 schreef op maandag 27 december 2004 @ 01:19:
ach, dit is ook niet verkeerd voor een chello classic abootje:
[afbeelding]
Damn, vandaag werkt de datagebruik monitor weer, dus ik ben bang dat ik morgen met smallband zit.
Dan zal ik ook wel vlug aan de beurt zijn. Je krijgt tien dagen van te voren een brief heb ik begrepen.Royz schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:16:
[...]
Klopt, ik heb hem vorige week dinsdag gehad. Ik ben zelf 3132...
3 januari in Hoek van Holland? Ik heb nog niks gehoord, straks word ik overgeslagen. Heb je al een brief gehad met de vooraankondiging?PacinoAllstars schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:51:
[...]
Kan best kloppen, want ze komen rond de derde naar Hoek van Holland (3151)
Je krijgt inderdaad een brief thuis, hoe lang van te voren zou ik niet weten. Die gozer die de modem omruilt zou komen tussen 4 en 10 uur. Wel problemen gehad na de ruil (had geen internet meer). Woensdag zou er een monteur langskomen maar op de een of andere gekke manier doet internet het hier weer... (toen ik thuiskwam kreeg ik plotseling weer een IP toegewezen).Toad schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:57:
[...]
Dan zal ik ook wel vlug aan de beurt zijn. Je krijgt tien dagen van te voren een brief heb ik begrepen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Omg... "spaar ze allemaal!"PacinoAllstars schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:50:
De snelheid heeft niets met corruptie te maken. Als een bestand nou met 500 kB/s of met 10 kB/s binnenkomt, beide keren hoort ie niet corrupt te zijn. Corruptie in bestanden ontstaan door bugs in de software. Bij elk pakket wat binnenkomt hoort de software te kijken of de checksum klopt. Zo ja, dan moet 't pakketje geaccepteerd worden. Zo nee, dan moet ie het pakketje opnieuw aanvragen. Dat staat 100% los van de snelheid. Blijkbaar is de checksumcontrole buggy.1. Snelheid is sinds de upgrade niet constant. Ik schommel dus tussen de 480 kb en de 280 kb. Door deze schommelingen krijg je corrupte bestandjes en moet je dus bijna bij elke film par2 gebruiken. Heel leuk als je alles moet repairen steeds.
en als dat bij mij nou al een paar maanden duurt? en ik deze maand al op 83gb zit ?_Ernst_ schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:21:
[...]
Zou opzich wel goed zijn want dan kun je lekker onbeperkt downloaden
Maar waarschijnlijk word het wel bijgehouden, had ik eerst (toen ik nog chello had) ook na een nieuwe modem, werd de eerste week niet bijgehouden en hij bleef op 0 mb staan, maar na een week werd ie geupdate en toen werd er ook het datagebruik van die afgelopen week bijgetelt (waarna ik overigens ook meteen weer werd gecapped)
edit: ja, zojuist nog eens gechecked..
Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen dataverbruik gemeten.
[ Voor 9% gewijzigd door geez op 27-12-2004 23:42 ]
Laatste dagen werkt chello ongelofelijk lekker.
Heb hier een router en ik download constant met 450+ kb/s bij goeie servers (bijv. halflife2 demo van ati.com)...
Ik hoop dat het echt zo blijft gewoon te gek dat ik zo snel kan downloaden.
BTW de upload is ook ONGELOFELIJK verbetert, gewoon ONGELOFELIJK.
Ik haalde vroeger met heel veel pijn en moeite 12-16 kb/s.
Nu kan ik soms zelfs 100 kb/s halen, op msn een liedje bijv. sturen gaat RAZENDSNEL. 5 mb is gewoon een minuut of 2...
Ikke is blij
Heb hier een router en ik download constant met 450+ kb/s bij goeie servers (bijv. halflife2 demo van ati.com)...
Ik hoop dat het echt zo blijft gewoon te gek dat ik zo snel kan downloaden.
BTW de upload is ook ONGELOFELIJK verbetert, gewoon ONGELOFELIJK.
Ik haalde vroeger met heel veel pijn en moeite 12-16 kb/s.
Nu kan ik soms zelfs 100 kb/s halen, op msn een liedje bijv. sturen gaat RAZENDSNEL. 5 mb is gewoon een minuut of 2...
Ikke is blij
Mijn download blijft steeds nog een beetje haken op de 280-300 KB, maar mijn upload is vrijwel altijd 120+
downloaden gaat zeer lekker hier, alleen een klein nadeeltje van chello is dat ze de het ftp-protocol "cappen" als ik download van een 100mbit bak, dan gaat et rechtstreeks via ftp met maximaal 60kb/s, een vriend van me met demon haalt 900+kb/s. hiervoor is een truukje om et te omzijlen, een eigen ftpservertje draaien op poort 444, als ik dan naar mezelf fxp haal ik ook wel 900+ kb/s
maar beetje omslachtig en wel jammer
maar beetje omslachtig en wel jammer
hey bedankt voor de tip die ga ik eens proberen thank you
Bij mij zit nog steeds iets duidelijk niet goed bij de telling, ik download en upload op een dag ~6 gigh, en er staat de volgende dag dat ik 700 mb dataverkeer heb gemaakt... en dat is al een paar dagen zo.
BF1: Don-Panio
En dat is een probleem omdat...?Preddie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:48:
Bij mij zit nog steeds iets duidelijk niet goed bij de telling, ik download en upload op een dag ~6 gigh, en er staat de volgende dag dat ik 700 mb dataverkeer heb gemaakt... en dat is al een paar dagen zo.
Ze zijn toevallig net langs geweest bij mij. Heb nu dat nieuwe modem en het werkt wel stabieler. Alleen vraag ik me af hoe snel ze me cabben aangezien ik 24/7 download.Toad schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:57:
[...]
Dan zal ik ook wel vlug aan de beurt zijn. Je krijgt tien dagen van te voren een brief heb ik begrepen.
Maakt mij niet uit de cable one monteur komt 17 januari en chello kapt er 31 jan mee
Het is wel jammer dat je op http://datagebruik.chello.nl/ niks van vorig jaar kunt zien.
Zo te zien is Chello in gaan zien dat de limieten wel een beetje krampachtig waren... deze mail kreeg ik vanmorgen:
In december leek het trouwens wel of ze niets bijgehouden hebben... ik heb toen nooit een mail gehad en dus een keer wat meer verbruikt (20 gig ofzo).
Iemand met Chello classic of hoger die wat heeft gemerkt?
Dat ze er nog steeds 2 gigabyte neerzetten is hetzelfde maar nu mag ik VIJF keer 2gig gebruiken oftewel 10 gig!Geachte chello abonnee,
Met deze e-mail informeren wij u vroegtijdig over uw datagebruik. Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden voor deze maand.
Om uw chello light verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello light is 2 GigaByte per maand. Op dit moment is uw gebruik 4 keer dit gemiddelde.
In december leek het trouwens wel of ze niets bijgehouden hebben... ik heb toen nooit een mail gehad en dus een keer wat meer verbruikt (20 gig ofzo).
Saved by the buoyancy of citrus
Ik heb onlangs een brief gehad dat ik een modem wissel krijg, volgens die brief heb ik een terayon modem. Ik heb echter nog steeds een oude grote com21 modem 
Twee vragen:
Twee vragen:
- - Ze zeggen dat ik een eurodocsis modem krijg is dat een motorola of een [s]thompson[/s] Thomson? en welke is beter. - Krijg ik nog borg terug ik heb hem als sinds dat het nog Quicknet was?
[ Voor 6% gewijzigd door tombola op 06-01-2005 14:18 . Reden: zonder P dan ]
Stel nu dat UPC de datalimiet zou verwijderen, dan gaat men toch geen Chello Plus meer aanschaffen, maar Classic. Ik denk zelfs dat sommige Classic gebruikers zullen downgraden naar Lite. Kortom, UPC zou zo een hoop geld mislopen.
Ik denk dus niet dat deze datalimieten worden verwijderd binnenkort, hooguit wordt de datalimiet wat verlegd, bijvoorbeeld 2 GB naar 10 GB voor lite, 40 GB naar 80 GB voor Classic en voor diegenen die zich niet belemmerd willen voelen geen datalimiet voor Chello Plus
Ik denk dus niet dat deze datalimieten worden verwijderd binnenkort, hooguit wordt de datalimiet wat verlegd, bijvoorbeeld 2 GB naar 10 GB voor lite, 40 GB naar 80 GB voor Classic en voor diegenen die zich niet belemmerd willen voelen geen datalimiet voor Chello Plus
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Ja hieroCyphax schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:54:
Zo te zien is Chello in gaan zien dat de limieten wel een beetje krampachtig waren... deze mail kreeg ik vanmorgen:
[...]
Dat ze er nog steeds 2 gigabyte neerzetten is hetzelfde maar nu mag ik VIJF keer 2gig gebruiken oftewel 10 gig!
Maar verder is het internet echt razend snel en stabiel.
Lol me datagebruikteller staat nog op : 0 Megabyte
. Dat word hard maar dan ook heel hard downloaden
.
vroeger was het 300 en 40.
m'n down is nu iets van 420 en up iets van 120
maar het mooiste vond ik vanochtend in de post:
voor het hele pakket (internet/tv/radio) ga ik ook nog eens minder betalen!!!
m'n down is nu iets van 420 en up iets van 120
maar het mooiste vond ik vanochtend in de post:
voor het hele pakket (internet/tv/radio) ga ik ook nog eens minder betalen!!!
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Bij mij staat de teller ook nog op 0,000
het wordt dus weer tijd voor een vrachtje!!
bij mij (regio rotterdam) is de download vrij constant (600+), maar af en toe (hoe kan het ook anders bij chello) één groot drama!!!!
Het schijnt dat ik met chello classic nu een 4 mbit verbinding moet hebben. Nu nog de bewijzen....
het wordt dus weer tijd voor een vrachtje!!
bij mij (regio rotterdam) is de download vrij constant (600+), maar af en toe (hoe kan het ook anders bij chello) één groot drama!!!!
Het schijnt dat ik met chello classic nu een 4 mbit verbinding moet hebben. Nu nog de bewijzen....
Thomson, niet thompsontombola schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:09:
Ik heb onlangs een brief gehad dat ik een modem wissel krijg, volgens die brief heb ik een terayon modem. Ik heb echter nog steeds een oude grote com21 modem
Twee vragen:
[list]- Ze zeggen dat ik een eurodocsis modem krijg is dat een motorola of een thompson? en welke is beter.

Het maakt zo goed als niets uit, ze zijn functioneel identiek, mijn onderbuik zegt dat de Thomson iets beter met slecht signaal om kan gaan, maar gevoeliger is voor problemen in de stroomvoorziening (ongeaarde PCs enzo). Maar hoe dan ook, je krijgt geen keuze, gewoon wat bovenop de stapel ligt...
Waarom- Krijg ik nog borg terug ik heb hem als sinds dat het nog Quicknet was?
[/list]

Oslik blyat! Oslik!
Nee, er wordt tegenwoordig geen borg meer gevraagd (gelezen op chelloo.com ofso)dion_b schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:09:
[...]
WaaromDe modem wordt gewisseld, je borg gaat gewoon over op de nieuwe modem
Hmm op chello.nl staat inderdaad ook niets meer over de borg.tombola schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:16:
[...]
Nee, er wordt tegenwoordig geen borg meer gevraagd (gelezen op chelloo.com ofso)
weet iemand het ip nummer van je modem ik d8 dat hij in dit topic stond maar ik kan hem niet meer vinden 
[ Voor 27% gewijzigd door enriqueeeee op 06-01-2005 15:52 ]
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Ik heb nu dat nieuwe modem tot eind van de maand nog, want ik switch in deze maand over naar adsl!
Ik zat al na één nacht met classic op 20 gig, nu is dat al rond de 100, maar ik heb helaas nog geen email van ze gehad:?
De hele week staat dat usenet al aan te downloaden en te uploaden van dvd's!!!!! Wanneer krijg ik nou eens een waarschuwing, want ik wil dat nu wel eens mee maken. Krijg toch adsl (H)
Ik word wel gek als ik niet een waarschuwing krijg LMAO. Datagebruik meter heeft nog niks gemeten?
Ik zat al na één nacht met classic op 20 gig, nu is dat al rond de 100, maar ik heb helaas nog geen email van ze gehad:?
De hele week staat dat usenet al aan te downloaden en te uploaden van dvd's!!!!! Wanneer krijg ik nou eens een waarschuwing, want ik wil dat nu wel eens mee maken. Krijg toch adsl (H)
Ik word wel gek als ik niet een waarschuwing krijg LMAO. Datagebruik meter heeft nog niks gemeten?
Nou....ik heb zo'n anderhalve maand geleden weer een nieuw abonnement afgesloten en ik heb een klein maandje geleden gewoon borg moeten betalen hoor.Bergen schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:27:
[...]
Hmm op chello.nl staat inderdaad ook niets meer over de borg.
Ik heb chello opgezegd en ik kreeg een kartonnen vouwdoos en een brief waarin stond da tik de borg terug kreeg.zimbab schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:28:
[...]
Nou....ik heb zo'n anderhalve maand geleden weer een nieuw abonnement afgesloten en ik heb een klein maandje geleden gewoon borg moeten betalen hoor.
Ik zie niet echt in wat je daar mee wilt zeggen. Het gaat over het feit of er tegenwoordig nog wel of niet een borg moet worden betaald. Niet of je de borg die je vroeger betaald hebt terug krijgt.
Verwijderd
Updated
Maandag: Nieuwe campagne: Chello introduceert Brederband, zal hoogst waarschijnlijk te make hebben met de 8/8 tot 30/1 Mbit testen in Almere.
Nieuwe snelheden:
Bij Light: bij 80%, 90% mailtje, bij 100% knijpen
Bij Classic/Plus: 60%, 90% mailtje, bij 100% knijpen
Snelheden zijn per direct verhoogd, herstart dus je modem
Maandag: Nieuwe campagne: Chello introduceert Brederband, zal hoogst waarschijnlijk te make hebben met de 8/8 tot 30/1 Mbit testen in Almere.
Nieuwe snelheden:
code:
1
2
3
4
5
6
| Max Upstream(bps) Max Downstream(bps) Datalimiet Classic 1024000 4096000 AUP (40GB) Plus 1024000 8192000 AUP (80GB) Easy 128000 512000 500MB Light 512000 2048000 AUP (10GB) Starter 64000 256000 250MB |
Bij Light: bij 80%, 90% mailtje, bij 100% knijpen
Bij Classic/Plus: 60%, 90% mailtje, bij 100% knijpen
Snelheden zijn per direct verhoogd, herstart dus je modem
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 19:34 ]
ow ze gaan nu wel die 40GB hard erin zetten 
heb 20 min terug nieuw modem gehad, maar die mogen ze snel weer komen ophalen
ik betaal geen 50 euro/maand voor 40GB limiet.
Verwijderd
Neej, Acceptable Use Policy... Die je gerust kan vertalen naar een kijharde limiet van 40 GB (zoveel maal het gemiddelde gebruik blablabla). Chello doet alleen bij Starter en Easy een kijharde limiet, de rest heeft dus Geen datalimiet, alleen een AUP die zo opgepakt kan wordenGS2K1 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:20:
ow ze gaan nu wel die 40GB hard erin zetten
(wel is de AUP limiet opgeschroefd van 4GB naar 10GB voor Chello Light)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 19:35 ]
ik vind dat echt zo'n gezeur en gewoon keihard mislijdend voor de consument.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:25:
[...]
Neej, Acceptable Use Policy... Die je gerust kan vertalen naar een kijharde limiet van 40 GB (zoveel maal het gemiddelde gebruik blablabla). Chello doet alleen bij Starter en Easy een kijharde limiet, de rest heeft dus Geen datalimiet, alleen een AUP die zo opgepakt kan worden
(wel is de AUP limiet opgeschroefd van 4GB naar 10GB voor Chello Light)
voor 50 euro/maand verwacht ik rustig 200GB te mogen downloaden.
voor die 50 euro kan ik 100mbit server met 500GB dataverkeer per maand krijgen gewoon server in NL.
maar een kastje thuis + een aansluitinkje bij chello gaat maar tot 40GB...
Waarom doe je dat dan niet?GS2K1 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:28:
[...]
voor die 50 euro kan ik 100mbit server met 500GB dataverkeer per maand krijgen gewoon server in NL.
Ik ga me nu toch ernstig afvragen hoe het nu precies gaat met die FUP.
Vorige maand (december) zat ik gewoon over de 40 GB, zonder mail te krijgen of geknepen te worden. Deze maand heb ik mijn eerste mailtje al weer binnen.
Rare mensen daar bij Chello. Tijd voor nog een snelheidsverhoging (500kB/s gaat saai worden
), en tijd voor een échte FUP. Niemand in mijn straat die klaagt als ik méér download hoor...
En met name: waarom 's nachts downloaden niet buiten beschouwing laten? Zo kunnen mensen 's nachts hun downloads aan zetten, zonder dat al te veel mensen er last van hebben, toch?
Vorige maand (december) zat ik gewoon over de 40 GB, zonder mail te krijgen of geknepen te worden. Deze maand heb ik mijn eerste mailtje al weer binnen.
Rare mensen daar bij Chello. Tijd voor nog een snelheidsverhoging (500kB/s gaat saai worden

En met name: waarom 's nachts downloaden niet buiten beschouwing laten? Zo kunnen mensen 's nachts hun downloads aan zetten, zonder dat al te veel mensen er last van hebben, toch?
Goed plan, net als met dag- en nachtstroom.
ja dat heb ik ook
maar dat ligt dan niet bij mij thuis...
denk dat ik maar Tiscali ADSL over KPN netwerk neem, kan je voor 1,99 per maand datalimiet volledig afkopen, en als Tiscali's eigen netwerk beschikbaar komt, kan ik daarop overstappen (sneller en goedkoper
Verwijderd
Met mij chello is iets raars aan de hand. Ik heb chello light, maar ik kan downloaden met ~200 kbyte/s en uploaden met ~60kbyte/s, terwijl mijn abbonement 1024/256kbit is. Ook is mijn gebruikersnaam onbekend bij chello (email en chekken dataverkeer kan dus niet). Gister is een monteur langsgeweest en heeft het modem vervangen (thomson => sb5100). De monteur zei ook dat het eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn dat ik uberhaupt op internet kon komen, en verbaaste zich over de snelheid.
Ik denk dat mijn snelheid standaard in de sb1500 firmware staat en dat er iets niet goed is gegaan bij het instellen van de juiste snelheid in mijn modem door chello.
edit
Ok sorry niet gezien dat de snelheid was verheugd.
Ik denk dat mijn snelheid standaard in de sb1500 firmware staat en dat er iets niet goed is gegaan bij het instellen van de juiste snelheid in mijn modem door chello.
edit
Ok sorry niet gezien dat de snelheid was verheugd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:27 ]
Ik heb hier een classic abo van chello en na de snelheidsverhoging haal ik zelfs iets meer dan de max download (500kb/s)
soms begint ie op 3000kb/s en zakt ie snel naar 1000 waarna ie pas na een minut ofzo rond de 500 aankomt
soms begint ie op 3000kb/s en zakt ie snel naar 1000 waarna ie pas na een minut ofzo rond de 500 aankomt
Dat komt omdat 'downloadmeters' meestal pas na een paar sec. beginnen te tellen... In de 3 seconde heb je dan bv al 1200kbyte gedownload, en dan zegt ie de 4e seconde dat ie met 1200kb/s download, wat dus complete bullshit is...marko77 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:56:
Ik heb hier een classic abo van chello en na de snelheidsverhoging haal ik zelfs iets meer dan de max download (500kb/s)
LEES een aantal posts hierboven... Light is naar 2048/512 gegaan...Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:01:
Met mij chello is iets raars aan de hand. Ik heb chello light, maar ik kan downloaden met ~200 kbyte/s en uploaden met ~60kbyte/s, terwijl mijn abbonement 1024/256kbit is. Ook is mijn gebruikersnaam onbekend bij chello (email en chekken dataverkeer kan dus niet). Gister is een monteur langsgeweest en heeft het modem vervangen (thomson => sb5100). De monteur zei ook dat het eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn dat ik uberhaupt op internet kon komen, en verbaaste zich over de snelheid.
Verwijderd
Update Once Again
Accounts voor email:
1 hoofdaccount (alle abonementen, voor email, FTP en provisioning)
2 extra familieaccounts voor Starter/Easy
4 extra familieaccounts voor Light/Classic
9 extra familieaccounts voor Plus, waarvan de eerste twee FTP enabled zijn.
Elk account heeft 5 aliassen, elk ftp account is 10MB, wat Plus dus 30Mbyte webhosting geeft.
Maximale grote bijlage 5Mbyte, maximale grote mailbox 10Mbyte.
Dat alles in het kader van Chello brederband...
Dat was het weer
Accounts voor email:
1 hoofdaccount (alle abonementen, voor email, FTP en provisioning)
2 extra familieaccounts voor Starter/Easy
4 extra familieaccounts voor Light/Classic
9 extra familieaccounts voor Plus, waarvan de eerste twee FTP enabled zijn.
Elk account heeft 5 aliassen, elk ftp account is 10MB, wat Plus dus 30Mbyte webhosting geeft.
Maximale grote bijlage 5Mbyte, maximale grote mailbox 10Mbyte.
Dat alles in het kader van Chello brederband...
Dat was het weer
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:57 ]
Ik begin dat gezanik over datalimieten toch zo beu te worden 
Zeg je dat je een FUP policy hebt (wat iedere internet profider heeft!) wordt er gezeurd omdat iemand ineens een email krijgt wegens te veel data. Wordt er een keihard getal gegeven, wordt er weer gezeurd.
Kom op, make up your mind... ongelimiteerd bestaat niet!
Ik ben alleen maar blij met de verhoging... en dat mijn datalimiet naar 10gig is gegaan vind ik ook erg mooi, 3gig is toch wel een beetje weinig voor webcam gebruik en inet radio
Zeg je dat je een FUP policy hebt (wat iedere internet profider heeft!) wordt er gezeurd omdat iemand ineens een email krijgt wegens te veel data. Wordt er een keihard getal gegeven, wordt er weer gezeurd.
Kom op, make up your mind... ongelimiteerd bestaat niet!
Ik ben alleen maar blij met de verhoging... en dat mijn datalimiet naar 10gig is gegaan vind ik ook erg mooi, 3gig is toch wel een beetje weinig voor webcam gebruik en inet radio
Kun je wat meer vertellen over deze campagne? Of is dat allemaal nog geheim..Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:07:
Updated
ik zat laatst op 120gb (3 keer de fup dus), en kreeg toen een waarschuwingsmeel, dat als ik 5 keer de fup zou overschrijven (200gb) ik teruggezet zou worden naar telefoonsnelheid. Ik heb die maand lekker door gedownload, en heb net de 200 niet gehaald (ben op 190 blijven stekenproller schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:41:
Ik ga me nu toch ernstig afvragen hoe het nu precies gaat met die FUP.
Rare mensen daar bij Chello. Tijd voor nog een snelheidsverhoging (500kB/s gaat saai worden), en tijd voor een échte FUP. Niemand in mijn straat die klaagt als ik méér download hoor...
Verwijderd
nieuws: UPC start met VoIP en verhoogt snelheden kabelinternetMr. Jinx schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:29:
[...]
Kun je wat meer vertellen over deze campagne? Of is dat allemaal nog geheim..
Maar maandag word de nieuwe campagne gestart, en voor zover ik het weet heeft dat vooral met de extra accounts (mail) te maken, niet met snellere verbindingen jammergenoeg, wel weet ik te melden dat de Almeretesten zeer goed verlopen zijn.In Almere zal namelijk per oktober een test beginnen met 30Mbps downstream. Wanneer deze proef succesvol verloopt zal de commerciële lancering vlak daarna plaats gaan vinden, terwijl in Amsterdam begin volgend jaar met een 50Mbps downstream-abonnement zal worden geëxperimenteerd.
Kijk ook eens in belgie: (Chello Prof:)
upload 1024 Kbps
download 16 Mbps
Geeft wel aan dat de snelheden zowieso nog verder omhoog kunnen zonder problemen.
Maar... Reken er maar nog niet op, voor zover ik het heb gezien: Chello Brederband-campagne gaat richten op meer mensen en een verbinding (meerdere accounts voor mail dus ook), tenminste dat weet ik vrij zeker.
Het gemiddelde is 8 gb. Je krijgt dan emails bij 24, 32 en 40 gbyte.Bizzarro schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:15:
ik zat laatst op 120gb (3 keer de fup dus), en kreeg toen een waarschuwingsmeel, dat als ik 5 keer de fup zou overschrijven (200gb) ik teruggezet zou worden naar telefoonsnelheid. Ik heb die maand lekker door gedownload, en heb net de 200 niet gehaald (ben op 190 blijven steken).
technische specificatiesVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:41:
Kijk ook eens in belgie: (Chello Prof:)
upload 1024 Kbps
download 16 Mbps
grootte mailbox 10 MB maximum
eigen homepage 50 MB maximum
aantal e-mail adressen 15
aantal aliassen 20
inkomende en uitgaande berichten 5 MB par e-mail
upload 1024 Kbps download 16 Mbps
(290x sneller dan via de telefoonlijn)
volume dataverkeer 30 Gb (per maand)
Prijs: € 99,95 per maand
Kijk nu nog eens beter naar België... Nederlanders moeten niet zo mauwen, 40GB voor classic is VEEL.
Verwijderd
Haha, grapjas met je "40GB voor classic is VEEL, in Belgie..." Je moet juist zeggen dat 30gb in België NOG MINDER is...
Verwijderd
Ik weet ook die prijzen en die datalimieten wel, maar dat is in België zowieso bij elke provider. Daar doet Chello in België gewoon aan mee. Maar het geeft ook aan dat meer dan 8MBit/1MBit niet alleen in testomgevingen (Lees Almere) technisch gezien mogelijk is, maar ook gewoon op bestaande netwerken.Pannenkoekkie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:43:
[...]
Kijk nu nog eens beter naar België... Nederlanders moeten niet zo mauwen, 40GB voor classic is VEEL.
Hij MOET niets. Je kunt niet zeggen of iets veel of weinig IS, het zijn allemaal maar meningen. Jij VINDT het weinig. Ik VIND het genoeg. Als de limiet voor classic nou 5 GB was, dan zou er niet langer sprake zijn van meningen, dan is 't gewoon een FEIT dat het weinig is, maar bij 40 GB is 't geen feit meer, dan heeft iedereen z'n eigen mening erover. En over meningen twisten we niet.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:25:
Haha, grapjas met je "40GB voor classic is VEEL, in Belgie..." Je moet juist zeggen dat 30gb in België NOG MINDER is...
Als je kijkt naar andere providers in nederland dan IS 40 gb voor dat geld gewoon weinig.Bergen schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:03:
[...]
Hij MOET niets. Je kunt niet zeggen of iets veel of weinig IS, het zijn allemaal maar meningen. Jij VINDT het weinig. Ik VIND het genoeg. Als de limiet voor classic nou 5 GB was, dan zou er niet langer sprake zijn van meningen, dan is 't gewoon een FEIT dat het weinig is, maar bij 40 GB is 't geen feit meer, dan heeft iedereen z'n eigen mening erover. En over meningen twisten we niet.
het downloaden van FTP is er helaas niet op vooruit gegaan
Dit zou op te lossen zijn door een server te draaien op poort 444 en hier alle bestanden naar toe te sturen. Helaas krijg ik geen verbinding met m'n server als ik deze op poort 444 configureer, alle andere poorten werken wel.
Het lijkt erop dat dit niet meer gaat werken
geldt dat ook voor de downloadmeter van Firefox? lijkt me toch dat daar wel goed over nagedacht isMartijn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:01:
[...]
Dat komt omdat 'downloadmeters' meestal pas na een paar sec. beginnen te tellen... In de 3 seconde heb je dan bv al 1200kbyte gedownload, en dan zegt ie de 4e seconde dat ie met 1200kb/s download, wat dus complete bullshit is...
Dat heb ik ook met Firefox, daar begint hij ook met een snelheid die niet realistisch is.
Verwijderd
Maar Nederlanders wonen niet in Belgie.Pannenkoekkie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:43:
[...]
technische specificaties
grootte mailbox 10 MB maximum
eigen homepage 50 MB maximum
aantal e-mail adressen 15
aantal aliassen 20
inkomende en uitgaande berichten 5 MB par e-mail
upload 1024 Kbps download 16 Mbps
(290x sneller dan via de telefoonlijn)
Als we toch met het buitenland gaan vergelijken nemen we dan Noorwegen met z'n goekope 100 mbit lijntjes er ook bij.
Zouden ze daar ook zo'n fantastische ping hebben.
Ik heb momenteel 700ms naar www.chello.nl
wat vreemd, heb je een firewall aanstaan, heb je je ftp server wel goed geconfiguereerd, hier werkt het als een zonnetje (serv-u)MVC schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:04:
het downloaden van FTP is er helaas niet op vooruit gegaanDit zou op te lossen zijn door een server te draaien op poort 444 en hier alle bestanden naar toe te sturen. Helaas krijg ik geen verbinding met m'n server als ik deze op poort 444 configureer, alle andere poorten werken wel.
Eerst een lánge tijd (een jaar ofzo) geen problemen gehad met chello. Zowiezow niet sinds het nieuwe modem (Motorola). Leuk, chello verhoogt de snelheden. Nu is dat eigenlijk bull, want de snelheden zijn nu gewoon eindelijk precies hetzelfde als dat ze eerst (toen het nog A2000 heette) waren, gewoon bullshit dus.. En sinds die tijd heb ik CONTINUE problemen. Van m'n Msn/icq berichten, komt 1 in de 20 aan, niet meer. http/ftp en dergelijke werken nog wel, maar elk IM programma weigert om normaal berichten af te leveren. K heb op een aparte partitie een fresh install gedaan, zelfde probleem. Knoppix linux live cd met een IM programmatje (naam even vergeten), zelfde probleem. kabels gechecked, alles zit zoals het hoort en muurvast. Nergens packetloss ofzo, dus ik vermoed dat het probleem bij Chello ligt. BAH!
Dat VIND jij. Tenminste... hmm... Ik vind 't een twijfelgeval.salvador4 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:33:
[...]
Als je kijkt naar andere providers in nederland dan IS 40 gb voor dat geld gewoon weinig.
Verwijderd
Als jij die 40 GB traffic gebruikt voor verkeer van en naar het buitenland dan is het echt goedkoop. Zolang de traffic binnen NL blijft kost het Chello minder dan 0,25 cent per GB.Bergen schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:12:
[...]
Dat VIND jij. Tenminste... hmm... Ik vind 't een twijfelgeval.
Nouja, vanalles wat natuurlijk... Maaruhm, ik meende dat 1 TB over de oceaan 150 euro kostte. In dat opzicht is 49,95 ook veeeeeeel te veel voor 40 GB.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:16:
[...]
Als jij die 40 GB traffic gebruikt voor verkeer van en naar het buitenland dan is het echt goedkoop. Zolang de traffic binnen NL blijft kost het Chello minder dan 0,25 cent per GB.
Verwijderd
Is het mogelijk om (nu) te downgraden? ( niet gratis neem ik aan...) Een vriend van mij heeft nu Classic en vind die speed niet echt nodig.
Op de chello site staat dat het nog niet kan, maar dat het eind 2003 mogelijk moet zijn...Niet echt bijgewerkt die site dus.
Op de chello site staat dat het nog niet kan, maar dat het eind 2003 mogelijk moet zijn...Niet echt bijgewerkt die site dus.
yess
Light abbo
nu 200kB

wist het wel, daarom een light abbo genomen
100kB was iets te traag maar nu is alles toppie
Light abbo
nu 200kB
wist het wel, daarom een light abbo genomen
100kB was iets te traag maar nu is alles toppie
Hadden ze toen al 1 mbit/s up?DiSiLLUSiON schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:34:
Nu is dat eigenlijk bull, want de snelheden zijn nu gewoon eindelijk precies hetzelfde als dat ze eerst (toen het nog A2000 heette) waren, gewoon bullshit dus..
Bron?Bergen schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:39:
Maaruhm, ik meende dat 1 TB over de oceaan 150 euro kostte.
Bron = vriend van me, had 't er ooit een keer over. Waar hij 't weer vandaan heeft weet ik niet. Lekker duidelijk dus.

Ik denk niet dat het klopt, aangezien er in de VS servers te huur zijn met 1,2 tbyte/maand voor 100 euro.
Over een 1 gbit/s lijn door de oceaan kun je max 13 pbyte/maand pompen. Dat zou dan dus max 2 miljoen euro per maand kosten/opbrengen. Dat lijkt me toch een beetje veel, zeker als je bedenkt dat je redelijk veel van dit soort kabels door een buis kan laten lopen.
Over een 1 gbit/s lijn door de oceaan kun je max 13 pbyte/maand pompen. Dat zou dan dus max 2 miljoen euro per maand kosten/opbrengen. Dat lijkt me toch een beetje veel, zeker als je bedenkt dat je redelijk veel van dit soort kabels door een buis kan laten lopen.
[ Voor 57% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2005 12:13 ]
Ik heb bij de setup van m'n router Virtual Server aan gezet en poort 444 geforward naar m'n netwerk ip. Windows firewall en de firewall van de router heb ik uitgeschakeld.knights16 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:35:
[...]
wat vreemd, heb je een firewall aanstaan, heb je je ftp server wel goed geconfiguereerd, hier werkt het als een zonnetje (serv-u)
via m'n netwerk ip 192.168.2.100 kan ik de server wel berijken maar via m'n internet ip niet.
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
[R] PASV
ik heb hetzelfde geloof ik.
Poort 444 werkt niet bij mij
Poort 444 werkt niet bij mij
geen problemen mee, licht er natuurlijk wel aan welke client je gebruikt, flash fxp werkt goed, leechftp die komt er niet doorheen bij mij
Wat een onzin is dit, in de A2000 tijd had je "maar" 1500/256 voor het geld van een classic 4096/1024..DiSiLLUSiON schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:34:
Leuk, chello verhoogt de snelheden. Nu is dat eigenlijk bull, want de snelheden zijn nu gewoon eindelijk precies hetzelfde als dat ze eerst (toen het nog A2000 heette) waren, gewoon bullshit dus..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
1500/128 zelfsMacer schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:57:
[...]
Wat een onzin is dit, in de A2000 tijd had je "maar" 1500/256 voor het geld van een classic 4096/1024..
Nederlander in België
raar, ik heb al best tijdje terug al die mail gehad dat me snelheid omhoog zou gaan, nieuwe modem heb ik wel, maar ik zit nog steeds op dezelfde snelheid 
Speedtest geeft nog +- 300 kb down en 40 up
Speedtest geeft nog +- 300 kb down en 40 up
[ Voor 7% gewijzigd door Type-R op 10-01-2005 17:09 ]
Zijn er mensen geinteresseerd in 't maken van een Deel II topicstart? Heb wel af en toe meegelezen, maar niet voldoende om een volledige topicstart te maken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
hier stond iets heel doms
[ Voor 87% gewijzigd door Bergen op 10-01-2005 17:21 ]
Verwijderd
Hmz heb nu eindelijk een nieuw modem, UL en DL zijn ok, maar ik vind het aantal connections aan de lage kant, zit altijd rond de 6-700.. Is daar wat aan te doen?
Dit topic is gesloten.