Ik denk dat er weinig mensen zijn die het voor elkaar krijgen om met chello classic 8 x 40 = 320 GB te downloadenPannenkoekkie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:12:
[...]
Het is echt 40x... waarom dan zo laag? door het verschil tussen een internet-connector en een internet USER
even een quotje uit et mailtje dat ik de 6e van deze maand al ontving 
gelukkig heb ik een sb4200e met andere firmware en kunnen ze me niet terug zetten
5x dusGeachte chello abonnee,
Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.
Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 5 keer dit gemiddelde.
blablablablablabla
gelukkig heb ik een sb4200e met andere firmware en kunnen ze me niet terug zetten
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Hoezo is dat dan redelijk?Pannenkoekkie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:00:
Wat me opvalt is dat iedereen loopt te emmeren dat Chello een vaste datalimiet heeft... Niet dus... Weet nu exact hoe ze dat doen:
Gemiddelde datagebruik van alle gebruikers van 1 soort abbo -> neem dat 40x -> Zit je er boven? -> Dan word je geknepen...
Eigenlijk best redelijk
De belofte was dat je pas afgeknepen zou worden als je andere gebruikers zou hinderen.
Het 'hinderen van anderen' kun je echter niet vatten in een enkel gemiddelde.
Nee, 5x. Punt, uit.Pannenkoekkie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:12:
[...]
Het is echt 40x... waarom dan zo laag? door het verschil tussen een internet-connector en een internet USER
Dat betwijfel ik ten zeerste. Mijn eigen datagebruik ligt ook erg laag, tenzij ik weer eens een nieuwe release Solaris install CDs binnen wil halen ofzo (m'n muzieksmaak is obscuur genoeg dat zelfs Soulseek niet echt helptFraggar schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 13:41:
[...]
Je zegt dat de 'normale' gebruikers dus dezelfde hoeveelheid aan gegevens blijven binnenhalen, maar dan alleen sneller.
Ik denk eerder dat de 'normale' gebruikers op een bepaald tijdstip op een dag een bepaald tijdbestek uittrekken om te gaan internetten/emailen etc.
Omdat alles sneller gaat dan voorheen, kunnen ze dus meer doen in het uitgetrokken tijdsbestek, bijvoorbeeld een uurtje achter de pc voordat men gaat slapen.
Men kan dus meer doen in dat uurtje, en haalt dus ook meer gegevens(data) binnen.
Hierdoor stijgt 'y' dus wel, als je het zo bekijkt. Dus in feite klopt het niet wat Chello doet, door te zeggen dat iedere maand het gemiddelde datagebruik op 8GB ligt.
Het zijn echt alleen downloaders die meer binnenhalen bij een snelheidsverhoging, en ondanks dat die groep bij GoT zwaar oververtegenwoordigd is, bedragen die maar een procent of twee, drie van chello (classic) klanten. Zoals al gezegd is, er zijn er zat tusen die classic hebben omdat dat ooit de enige abbo was, en genoeg anderen als ik die op zich laag gemiddeld gebruik hebben maar gewoon willen dat ALS het een keer nodig is dat het snel en veel kan.
Tweaker != gemiddelde chello klant

Rekensom:
Snelheid wordt met 50% verhoogd, maar slechts 5% (RUIM de werkelijke hoeveelheid) is continu aan het downen. Gemiddeld verbruik voor is 8GB, wat is het na?
95% blijft dus gelijk, dus 8x95/100=7.6
5% verbruikt dus 50% meer, dus (8x5/100)x1.5=0.6
-------------------------------------------------------------
Totaal: 8.2GB
Dat is dus een stijging van welgeteld 200MB per maand, wat met die beruchte 5x vermenigvuldigd een hele GigaByte meer geeft, dus 41GB ipv 40GB
Kortom, het is geheel aannemelijk dat bij een dergelijke verhoging het gemiddeld verbruik nauwelijks toeneemt
Oslik blyat! Oslik!
Ze zouden afgelopen donderdag mijn modem komen ruilen ergens tussen "16:00 en 21:30"... Dan vraag ik me al meteen af wat dat voor planning is daar, maar goed.
Ikke vrij genomen die middag, van 16:00 tot (netjes) 21:30 zitten wachten...nobody.
Hoor ik toevallig rond 21:40 dat ze een paar straten verderop nog een modem hebben geruild om 21:30, dus ik denk "wie weet komen ze toch nog...wat uitgelopen ofzo"...Nobody
Vrijdag morgen 8:30 gebeld: "Al onze medewerkers....blablabla...spreek uw naam en tel. nr in en we bellen u terug". Vrijdag middag, 14:00 nog niks. Wéér gebeld, nu wel iemand aan de lijn.
Ikke: "Er zou iemand modem komen ruilen, niemand gezien".
Zij: "Nee, we hebben u gisterochtend, 8:30 gebeld en het verzet"
Ikke: "Ik wil niet onbeleefd zijn, maar echt niet. Ik heb niemand gesproken"
Zij: "Staat hier toch echt: Contact gehad om 8:30 met klant en in overleg verzet"
Ikke: "No way! Ik ben om 9:00 vertrokken naar mijn werk en niemand gesproken voor die tijd. Mijn dinnetje was om 8:00 al weg, dus die kan het ook niet hebben aangenomen, en verder woont er niemand"
Zij: "Het staat hier toch echt.."
Ikke: "En ik heb geen telefoontje gehad of niks...
"
Zij: "En een briefje in de bus misschien?"
Ikke: "Nope ook niet"
Zij: "Dat moet..."
Ikke:
"Whatever...ok, en nu? Ik ben al anderhalve dag offline" (had netjes het modem klaar gelegd*
Zij: "Uhm... 3 december, schikt dat?"
Ikke: "... ...
<zucht> Toe maar... het zal wel weer niet anders wezen he?"
* Klaargelegd op mijn oude adres (daar wonen nu mijn schoonouders), want na minimaal (letterlijk) 15 keer mijn adreswijziging te hebben doorgegeven (telefonisch, per fax, per brief, per email... heb alleen de tam-tam en postduif nog niet geprobeerd) snappen ze het daar nog stééds niet. Facturen komen nu wel op het juiste adres, maar dat "ophaal/omwissel bericht" kwam dus nog op mijn oude adres. Hoe dan ook.. Ik ben dus bij mijn schoonouders gaan zitten wachten omdat er daar niemand thuis zou zijn die donderdag...En heb het modem daar dus vrijdag laten liggen in de ijdele hoop (hoe stom kun je zijn...) dat ze misschien uit zichzelf kwamen
Wat een ontzettende s*** club. Ik ben er zooo ziek van. Als dit nou de eerste keer was... Maar neeeeeeee, ik kan (echt) uren doorgaan over ze. Maar dit is de druppel. Ik flikker ze buiten. NADAT ze het modem hebben geruild. Want dat is een principe kwestie. Ikke ga over op ADSL. Tabee!
Ikke vrij genomen die middag, van 16:00 tot (netjes) 21:30 zitten wachten...nobody.
Hoor ik toevallig rond 21:40 dat ze een paar straten verderop nog een modem hebben geruild om 21:30, dus ik denk "wie weet komen ze toch nog...wat uitgelopen ofzo"...Nobody
Vrijdag morgen 8:30 gebeld: "Al onze medewerkers....blablabla...spreek uw naam en tel. nr in en we bellen u terug". Vrijdag middag, 14:00 nog niks. Wéér gebeld, nu wel iemand aan de lijn.
Ikke: "Er zou iemand modem komen ruilen, niemand gezien".
Zij: "Nee, we hebben u gisterochtend, 8:30 gebeld en het verzet"
Ikke: "Ik wil niet onbeleefd zijn, maar echt niet. Ik heb niemand gesproken"
Zij: "Staat hier toch echt: Contact gehad om 8:30 met klant en in overleg verzet"
Ikke: "No way! Ik ben om 9:00 vertrokken naar mijn werk en niemand gesproken voor die tijd. Mijn dinnetje was om 8:00 al weg, dus die kan het ook niet hebben aangenomen, en verder woont er niemand"
Zij: "Het staat hier toch echt.."
Ikke: "En ik heb geen telefoontje gehad of niks...
Zij: "En een briefje in de bus misschien?"
Ikke: "Nope ook niet"
Zij: "Dat moet..."
Ikke:

Zij: "Uhm... 3 december, schikt dat?"
Ikke: "... ...
* Klaargelegd op mijn oude adres (daar wonen nu mijn schoonouders), want na minimaal (letterlijk) 15 keer mijn adreswijziging te hebben doorgegeven (telefonisch, per fax, per brief, per email... heb alleen de tam-tam en postduif nog niet geprobeerd) snappen ze het daar nog stééds niet. Facturen komen nu wel op het juiste adres, maar dat "ophaal/omwissel bericht" kwam dus nog op mijn oude adres. Hoe dan ook.. Ik ben dus bij mijn schoonouders gaan zitten wachten omdat er daar niemand thuis zou zijn die donderdag...En heb het modem daar dus vrijdag laten liggen in de ijdele hoop (hoe stom kun je zijn...) dat ze misschien uit zichzelf kwamen

Wat een ontzettende s*** club. Ik ben er zooo ziek van. Als dit nou de eerste keer was... Maar neeeeeeee, ik kan (echt) uren doorgaan over ze. Maar dit is de druppel. Ik flikker ze buiten. NADAT ze het modem hebben geruild. Want dat is een principe kwestie. Ikke ga over op ADSL. Tabee!
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 21-11-2004 02:51 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Eh, die hele ruilactie wordt gedaan door een extern bedrijf waar dus het ophalen en leveren van modems aan uitbesteed is. Die hebben van de zomer een lijst gekregen van adressen en modems, mutaties na die tijd hebben ze niet.RobIII schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:49:
*verhaal over niet opdagende ruilkoeriers en adreswijzigingen*
Dus 20x UPC bellen/faxen/mailen/instralen om nieuw adres door te geven is zinloos- als je factuur juist aankomt en je internet hebt, dan is die verhuizing heus wel verwerkt. Alleen dat weet het bedrijf dat de modems komt ruilen niet. Zij hebben niet voor niets een totaal ander (gratis!) nummer om te bellen. Daar moet die wijziging nog even doordringen

Verder is het niet de schuld van UPC (of de koerier) dat je 2 dagen eerder de modem afkoppelt. En als de koerier niet komt, dan koppel je het toch net zo snel weer aan - kortom, die twee dagen had je gewoon internet kunnen hebben...
Dat een koerier niet op de juiste moment op komt dagen, dat is inderdaad niet bepaald juist te noemen, maar voor de rest lijkt bovenstaand verhaal vooral bol te staan van het willen afschuiven van de gevolgen van eigen keuzes op een bedrijf...
Oslik blyat! Oslik!
En ik weet niet (als "domme klant zijnde") dat een extern bedrijf dat doet. Het is aan UPC om te zorgen dat adreswijzigingen bij hun partners worden doorgevoerd. (Ik, als "tweaker" zijnde, weet dat trouwens wel).dion_b schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:05:
[...]
Eh, die hele ruilactie wordt gedaan door een extern bedrijf waar dus het ophalen en leveren van modems aan uitbesteed is. Die hebben van de zomer een lijst gekregen van adressen en modems, mutaties na die tijd hebben ze niet.
Dus 20x UPC bellen/faxen/mailen/instralen om nieuw adres door te geven is zinloos- als je factuur juist aankomt en je internet hebt, dan is die verhuizing heus wel verwerkt. Alleen dat weet het bedrijf dat de modems komt ruilen niet.
Nee, da's niet helemaal waar, maar dat ligt aan het feit dat ik het korter wil vertellen dan nodig.dion_b schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:05:
Verder is het niet de schuld van UPC (of de koerier) dat je 2 dagen eerder de modem afkoppelt. En als de koerier niet komt, dan koppel je het toch net zo snel weer aan - kortom, die twee dagen had je gewoon internet kunnen hebben...
Ik had het modem 's ochtends al afgekoppeld en bij schoonouders afgegooid, mochten ze eerder zijn dan verwacht. Ik ben toen dus gewoon gaan werken tot, zeg, 15:30 en toen dus naar mijn schoonouders gegaan om de koerier op te wachten. Toen er om 21:30 nog niemand was geweest, heb ik besloten het modem daar te laten omdat ik vrijdag de hele dag toch niet thuis was (maar dat gaat hun dus geen ene moer aan, het gaat om het principe). Heb het vrijdag avond dus gewoon weer aangesloten ja.
Dat ze niet komen opdagen kan gebeuren. Ik ga zelf ook veel naar klanten, maar mocht ik uitlopen en het niet redden ofzo, dan bel ik op zijn minst. En dan zijn ze de dag erna de eerste op mijn lijstje.dion_b schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:05:
Dat een koerier niet op de juiste moment op komt dagen, dat is inderdaad niet bepaald juist te noemen
Tja, zo kan je het ook zien. Touché.dion_b schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:05:
maar voor de rest lijkt bovenstaand verhaal vooral bol te staan van het willen afschuiven van de gevolgen van eigen keuzes op een bedrijf...
Maar dat neemt niet weg dat (toen er nog geen ADSL was), ik min of meer ben "opgescheept" met Chello, simpelweg omdat er geen andere keuze was hier. Vooral in het begin veel problemen gehad, en met 2 keer een verhuizing ook veel troubles gehad. Daarna is er, zeg, anderhalf jaar niks aan de hand geweest en had ik dus het gevoel dat het weer beter ging. Niet dus.
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 21-11-2004 03:22 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik heb sinds gisteren een nieuw kabelmodem (Thomson) en ik had verwacht dat ik ook meteen de nieuwe snelheden zou halen, maar helaas 
Is er een manier om er achter te komen waneer de snelheidsverhoging in een bepaalde postcode ofzo doorgevoerd wordt?
Is er een manier om er achter te komen waneer de snelheidsverhoging in een bepaalde postcode ofzo doorgevoerd wordt?
ik heb ze ook nog niet. wat een peep modem is dit. welke gek heeft die knop verzonnen. bij ons licht dat ding in de woonkamer op de grond. is al 3 keer op ene of andere manier aangeraakt dat ik ofline ben. nog ffkes en ik jaag er een spijker doorheen tegen de muur. heb ik iig geen last meer van dat knopje
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
dataverkeer is ook niet gratis ..Rambo schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:06:
Het zou redelijk zijn om ´s nachts tussen 02:00-06:00 niet mee te rekenen als data. Ook geen excuus meer dat andere gebruikers er dan last van zouden hebben.
De rest is niet redelijk.
LoL, ja ik vroeg me al af waar het voor was.lammmetak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:17:
ik heb ze ook nog niet. wat een peep modem is dit. welke gek heeft die knop verzonnen. bij ons licht dat ding in de woonkamer op de grond. is al 3 keer op ene of andere manier aangeraakt dat ik ofline ben. nog ffkes en ik jaag er een spijker doorheen tegen de muur. heb ik iig geen last meer van dat knopje
Welke lamlul doet er nou een powerknop en een online/offline knop op de modem.
Alsof je hem wil gebruiken als switch dat je dan je internet uit kan zetten

Hij wordt geleverd als modem bij een kabelinternet verbinding. Wat denk je dat mensen er vooral mee gaan doen dan.
Ik zet voor de lol af en toe het knopje om, vind ik leuk, voel ik me goed dat diegene die het bedacht heeft ook weer een feestje kan vieren.
mja vind et ook overbodig irritante functie. misschien is et wel iets voor mijn ouders. als we gaan eten gewoon die knop drukken en ik kom van eigens wel al scheldend en vloekend naar beneden van wat er aan de hand is:P
is maar goed dat ze et niet weten:D
is maar goed dat ze et niet weten:D
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Natuurlijk wel.G-PHREAK schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:45:
dataverkeer is ook niet gratis ..
Voor de apparatuur is allemaal al betaald en switches en routers slijten echt niet sneller als je er meer verkeer doorheen stuurt.
Bij een tragere verbinding ga je toch echt wel anders surfen. Een simpele page downloaden duurt veel langer.dion_b schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:26:
bij een ISDN 128k verbinding zit de beperkende factor voor het surfen of mailen toch echt al tussen stoel en monitor, niet in de verbinding, laat staan bij 1500/2560/4000Kbps
Op de frontpage stond pas nog een foto van 160 kbyte. Met ISDN (16 kbyte/s) duurt dat gewoon 10 s voor je hem binnen hebt.
Bovendien willen ook normale gebruikers wel eens audio/video materiaal op websites enzo bekijken.
En hopelijk switchen de gebruikers die Classic niet nodig hebben naar een goedkoper abo zodat het gemiddelde ook omhoog gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2004 17:29 ]
ff vraagje he ze zetten je pas maandag terug toch op isdn ? Moet nog 3 gb en heb me sinds de 11e moeten inhouden met downloaden van dingen... Nu wil ik ff in het weekend veel gb door die kabel raggen om maandag dan maar voor 1 of 2 dagen geknepen te worden....
Maar vanaf wanneer zijn ze weg daar bij chello ? ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
ik werd maandag ochtend 2:00 ongeveer gecappedFirecow schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:13:
ff vraagje he ze zetten je pas maandag terug toch op isdn ? Moet nog 3 gb en heb me sinds de 11e moeten inhouden met downloaden van dingen... Nu wil ik ff in het weekend veel gb door die kabel raggen om maandag dan maar voor 1 of 2 dagen geknepen te worden....
het weekend wel lekker doorgetuft
Niet
Verwijderd
Ik denk niet dat er iemand alle modems handmatig zit te cappen. Elke nacht worden de statistieken automatisch bijgewerkt en je zal dan automatisch worden gecapped.Firecow schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:13:
Ik vraag me af wanneer de cap ingaat, volgens mij pas wanneer je modem opnieuw gereboot wordt....Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:29:
[...]
Ik denk niet dat er iemand alle modems handmatig zit te cappen. Elke nacht worden de statistieken automatisch bijgewerkt en je zal dan automatisch worden gecapped.
Ik was ook gecapt en was er een nieuwe maand... nog steeds isdn.. ik dus rebooten, ja hoor snelheid weer terug... Gewoon als je aan de rand van de 40GB bent snel ff laatste paar dagen achter elkaar downloaden. Kan je toch nog op de 50GB uitkomen

zodra je gecapt wordt, stuurt chello naar de modem dattie een andere config file (throttled.cm) aan moet nemen, en rebooten ze de modem automatisch
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
naar mijn weten moet voor dataverkeer (naar het buitenland oid) gewoon betaald worden ..OlafvdSpek schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:39:
[...]
Natuurlijk wel.
Voor de apparatuur is allemaal al betaald en switches en routers slijten echt niet sneller als je er meer verkeer doorheen stuurt.
Heb je daar een bron voor?G-PHREAK schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:55:
naar mijn weten moet voor dataverkeer (naar het buitenland oid) gewoon betaald worden ..
Want als je het simpel bekijkt is dat niet logisch.
Natuurlijk moet voor datavekeer via de IX'en gewoon betaald worden. Onderlinge afspraken tussen grote aanbieders (bij UPC en XS4ALL) kunnen met gesloten beurs gebeuren ("ik geef jouw xxxx dataverkeer, geef jij hetzelfde terug").
Jawel dataverkeer kost geld.... Chello huurt die lijnen met een bepaald aantal dataverkeer... wat daarover komt moet betaald worden.... Zoiets meen ik gelezen te hebben ergents
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Hoezo natuurlijk?LoneGunman schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:58:
Natuurlijk moet voor datavekeer via de IX'en gewoon betaald worden. Onderlinge afspraken tussen grote aanbieders (bij UPC en XS4ALL) kunnen met gesloten beurs gebeuren ("ik geef jouw xxxx dataverkeer, geef jij hetzelfde terug").
Maar de vraag was, betaal je X euro voor een Y mbit/s port of betaal je A euro voor elke B gbyte die je erover stuurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-11-2004 01:09 ]
Ik vraag me dus af hoe lang het duurt voordat je teruggezet wordt. Als ik bijvoorbeeld over de 30 gaat krijg ik ook een mailtje na 3/4 dagen. Als het 2 dagen duurt voordat je afgeknepen wordt kan je dus: (als je het goed organiseerd):
~250 (classic) * 60 * 60 = 900 mb/uur
*48 = 43200 mb eroverheen komen. En dan gaat Chello je afknijpen
maar zullen ze dan echt geen klacht gaan indienen tegen je
~250 (classic) * 60 * 60 = 900 mb/uur
*48 = 43200 mb eroverheen komen. En dan gaat Chello je afknijpen
maar zullen ze dan echt geen klacht gaan indienen tegen je

BF1: Don-Panio
Het kan nog erger... Die nieuwe VoIP-modems kunnen in een aantal verschillende standby-modes worden gezet, dan moet je zovaak op 't knopje drukken tot er niets meer knippert, dan weet je dat ie helemaal aan staat.Viper_74 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:01:
[...]
LoL, ja ik vroeg me al af waar het voor was.
Alsof je hem wil gebruiken als switch dat je dan je internet uit kan zettensure.

Yep, er staat me iets van bij dat 't rond de 150 euro per TB kost, maar pin me er niet op vast.G-PHREAK schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:55:
[...]
naar mijn weten moet voor dataverkeer (naar het buitenland oid) gewoon betaald worden ..
En wie gaat die kosten dan betalen om die kabels over de oceaanbodem te leggen? Sinterklaas?OlafvdSpek schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:50:
[...]
Heb je daar een bron voor?
Want als je het simpel bekijkt is dat niet logisch.
[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 27-11-2004 23:35 . Reden: typo ]
Ik vindt dat knopje reuzehandig. Soms open ik een HTML mailtje waarvan ik niet zeker weet of het spam is. Dan schakel ik het modem even offline (staat naast de monitor) want ik heb liever niet dat HTML spam-mailtjes webpagina's openen.Viper_74 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:01:
[...]LoL, ja ik vroeg me al af waar het voor was.
Alsof je hem wil gebruiken als switch dat je dan je internet uit kan zettensure.
(die html code is soms zo gemaakt dat er ergens wordt bijgehouden welke email adressen de mailtjes lezen. En dat heb ik liever niet).
Wat je met de modernere mailclients zoals Outlook of Thunderbird ook gewoon uit kan zetten..joopv schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:00:
[...]
Ik vindt dat knopje reuzehandig. Soms open ik een HTML mailtje waarvan ik niet zeker weet of het spam is. Dan schakel ik het modem even offline (staat naast de monitor) want ik heb liever niet dat HTML spam-mailtjes webpagina's openen.
(die html code is soms zo gemaakt dat er ergens wordt bijgehouden welke email adressen de mailtjes lezen. En dat heb ik liever niet).
Wie zei dat ze helemaal niet betalen?Bergen schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:11:
En wie gaat die kosten dan betalen om die kabels over de oceaanbodem te leggen? Sinterklaas?Ik dacht 't even niet.
Ik zei alleen dat ze een flat rate 'abo' hebben.
met firefox ben je ook voor 99,9% van die rommel af. ik had na 6 maanden surfen met firefox maar 5 dingetjes en die waren nog van ie nog ook...CrAzY_R schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:28:
[...]
Wat je met de modernere mailclients zoals Outlook of Thunderbird ook gewoon uit kan zetten..
Het ziet er naar uit, dat het cappen echt handmatig gebeurt.Firecow schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:13:
Vrijdagavond heb ik een stel grote downloads aangezet en ben weggegaan en vandaag (zondag) ben ik weer thuisgekomen. Mijn data-verbruik pagina staat op ruim 52 GB (zal het totaal zijn geweest in de nacht van zaterdag op zondag), maar alles werkt nog op volle snelheid.
Ik verwacht morgen wel een mailtje in de bus...........
Ik heb vorige maand de laatste dag nog even 20 GB gedownload, en niets gehoord. Zat bijna op de 60 GB in totaal. Dat cappen gebeurd automatisch en elke nacht rond een uur of 2, de laatste dagen van de maand krijg je geen waarschuwingen meer als je te hoog zit, heb nog maar 1 waarschuwing gehad bij de 24 GB en zit nu op 38 GB dus.
Dat vind ik wel een behoorlijk omslachtige methode eigenlijk. Je kan net zo goed zorgen dat je LAN verbindingen in je systemtray staan, en dan even kiezen voor rechtermuisknop -> uitschakelen.joopv schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:00:
[...]
Ik vindt dat knopje reuzehandig. Soms open ik een HTML mailtje waarvan ik niet zeker weet of het spam is. Dan schakel ik het modem even offline (staat naast de monitor) want ik heb liever niet dat HTML spam-mailtjes webpagina's openen.
Lijkt me stukken sneller
Of gewoon een browser als FF gebruiken natuurlijk
Jij vindt 2 muisklikken en de nodige bewegingen, uitmikken op dat kleine icoontje enz handiger dan 1 knopje op het modem indrukken???Zoefff schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:21:
[...]Dat vind ik wel een behoorlijk omslachtige methode eigenlijk. Je kan net zo goed zorgen dat je LAN verbindingen in je systemtray staan, en dan even kiezen voor rechtermuisknop -> uitschakelen.
Lijkt me stukken sneller
Het ging om een mail client, niet om een browser.Of gewoon een browser als FF gebruiken natuurlijk
Ja, als je op dat knoppie drukt dan is je hele verbinding weg. Als je hem weer aan doet moet je modem weer helemaal verbinding gaan maken enzo. Lijkt me langer duren eigenlijk
In dat geval kun je een up2date versie van Outlook Express of Mozilla Thunderbird gebruiken.joopv schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:39:
Het ging om een mail client, niet om een browser.
Dan is alleen de internet verbinding weg. Als ik de netwerkkaart uitzet is b.v. de multimedia share naar de HTPC verbroken.Zoefff schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:08:
Ja, als je op dat knoppie drukt dan is je hele verbinding weg.
Nope, is binnen 1 seconde weer terug.Als je hem weer aan doet moet je modem weer helemaal verbinding gaan maken enzo. Lijkt me langer duren eigenlijk
Beetje raar verhaal maar me classic verbinding werd vorige week terug gezet...overigens al een dag te laat toen..maar uiteindelijk werd ie terug gezet en nu is die weer op ze normale snelheid (niet de nieuwe snelheid (Velp, naast Arnhem PC:6882). Nog nooit zoiets meegemaakt, meestal doen ze het terugzetten wel gewoon goed...
Verder ben ik nu volop aan het downloaden geslagen weer, ben alweer op de 50+ beland...ook dat is nog nooit gebeurd als ik naar de maandtotalen kijk.
Verder ben ik nu volop aan het downloaden geslagen weer, ben alweer op de 50+ beland...ook dat is nog nooit gebeurd als ik naar de maandtotalen kijk.
[ Voor 24% gewijzigd door MixingMastersM op 29-11-2004 22:59 ]
Nee, want dat knopje is een standby-knopje, geen aan/uit-knopje.Zoefff schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:08:
Ja, als je op dat knoppie drukt dan is je hele verbinding weg. Als je hem weer aan doet moet je modem weer helemaal verbinding gaan maken enzo. Lijkt me langer duren eigenlijk
Verwijderd
Voor mij wel. Ik moet zeker 8 a 10 meter lopen, m'n televisiemeubel verplaatsen en in de knieen zakken voordat ik bij m'n modem kom. Veel lastiger dan de eerder vermelde oplossing. Het voordeel is natuurlijk wel dat ik meer lichaamsbeweging krijgjoopv schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:39:
[...]Jij vindt 2 muisklikken en de nodige bewegingen, uitmikken op dat kleine icoontje enz handiger dan 1 knopje op het modem indrukken???![]()
ik moet voor dat rot knopje een verdieping omlaag achter in een hoek klooien. maar et ding licht wel vlak bij een lichte stoel. daardoor was er pas al eens een keer dat ik geen verbinding had. mijn broer kwam na een avond stappen thuis en ploft in die stoel. de stoel schuift een stukje naar achter tegen het knopje aan. bam internet eruit. kon precies zien hoe laat:P
Wedden dat het 5x is? Hebben ze zelf tegen me gezegd. 8gig is gemiddeld per gebruiker. Zit je daar 5x boven, dus 40gig, word je afgknepen. Of dacht jij dat het gemiddelde 1gig per maand was?Pannenkoekkie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:12:
[...]
Ik haal btw tegen de 400kb/s met speedtest. Maar m'n upload blijft rond de 44kb/s zoals die al was? Download is met 100kb/s omhoog gegaan.
Daar waren we 10 dagen geleden al achter.benchMarc schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:41:
Wedden dat het 5x is?
Ik begin me af te vragen hoe Chello dat cappen precies doet.. ik had op de 5e ofzo van deze maand een mail dat ik gecapped zou worden ("zo, da's snel...", "ja met Chello lite gaat dat snel") maar een dag of 4, 5 later werd ik pas gecapped. Is niet erg.
Wat ook niet erg is, is dat ik al een paar dagen weer de oude snelheden heb. Da's ook sympathiek van Chello.
Ik blijf erbij dat 3gig datalimiet voor 33 euro zielig weinig is. Die Lite verbinding is MEER dan snel zat, dat wel.
Wat ook niet erg is, is dat ik al een paar dagen weer de oude snelheden heb. Da's ook sympathiek van Chello.
Ik blijf erbij dat 3gig datalimiet voor 33 euro zielig weinig is. Die Lite verbinding is MEER dan snel zat, dat wel.
Saved by the buoyancy of citrus
Hier gaat chello ook weer lekker.
Ik heb classic dus met 40 gig limit.
Al 2x een mail gehad dat ik er 3 en 4x over heen zat. Zit nu inmiddels al een paar dagen rond de 50 gig volgens de chello teller, maar nog niks gehoort/gemerkt.
(vind het verder niet zo heel erg hoor
)
Ik heb classic dus met 40 gig limit.
Al 2x een mail gehad dat ik er 3 en 4x over heen zat. Zit nu inmiddels al een paar dagen rond de 50 gig volgens de chello teller, maar nog niks gehoort/gemerkt.
(vind het verder niet zo heel erg hoor
Ik heb ook nog niks gemekrt, en op Chelloo ook een heleboel mensen niet, het gerucht gaat dat Chello de datalimieten wilt opschroeven (van 40 naar 80 voor Classic), maar dat zou ik maar met een (groot) korreltje zout nemen.
Een zak zout dus.Switch schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:10:
maar dat zou ik maar met een (groot) korreltje zout nemen.
Sinds september ben ik omgezet naar het Eurodocsis netwerk. Hiervoor hebben ze een nieuwe Motorale modem afgeleverd. Krijg ik vandaag een brief met als onderwerp Belangrijke informatie over uw chello abonnement!.
Vervolgens de brief: u krijgt een nieuwe kabelmodem ... uw huidige modem zal omgeruild worden ... de koerier neemt uw Terayon modem meteen mee retour ...
Die gasten zijn niet wijs. Heb hier mn oude Com21 modem nog staan die ik zelf mag afvoeren. Als ze echt een modem retour willen kunnen ze deze krijgen
Een vriendin van mij heeft nog steeds een Com21 modem, heeft eerder haar abonnement afgesloten en schijnt nog steeds niet aan de beurt te zijn voor de wissel. Als de koerier komt mag tie best de nieuwe modem komen afleveren. Wellicht kan die vriendin van mij iets met deze modem
Vervolgens de brief: u krijgt een nieuwe kabelmodem ... uw huidige modem zal omgeruild worden ... de koerier neemt uw Terayon modem meteen mee retour ...

Die gasten zijn niet wijs. Heb hier mn oude Com21 modem nog staan die ik zelf mag afvoeren. Als ze echt een modem retour willen kunnen ze deze krijgen

Een vriendin van mij heeft nog steeds een Com21 modem, heeft eerder haar abonnement afgesloten en schijnt nog steeds niet aan de beurt te zijn voor de wissel. Als de koerier komt mag tie best de nieuwe modem komen afleveren. Wellicht kan die vriendin van mij iets met deze modem

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Komt doordat de lijsten voor de modemruil in de zomer al naar koeriersbedrijf gestuurd zijn. Het is dan ook dat bedrijf wat je benadert, niet UPC zelf, even een telefoontje naar het nummer rechtsboven op de brief (0800, kost je dus niets) en dat is opgelostsandergar schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:14:
Sinds september ben ik omgezet naar het Eurodocsis netwerk. Hiervoor hebben ze een nieuwe Motorale modem afgeleverd. Krijg ik vandaag een brief met als onderwerp Belangrijke informatie over uw chello abonnement!.

Hangt totaal af van waar ze woont, op sommige plekken (Harderwijk, Borculo, Zaltbommel) zijn om netwerktechnische redenen alleen Com21 modems mogelijk. En verder duurt die hele ruilactie nog de nodige paar maanden, dus komt vanzelfEen vriendin van mij heeft nog steeds een Com21 modem, heeft eerder haar abonnement afgesloten en schijnt nog steeds niet aan de beurt te zijn voor de wissel. Als de koerier komt mag tie best de nieuwe modem komen afleveren. Wellicht kan die vriendin van mij iets met deze modem
Oslik blyat! Oslik!
Ze woont 5 km verder in dezelfde woonplaats, Vlaardingen. Er was bij Chello nog niemand in staat om aan te geven wanneer zij eindelijk eens aan de beurt is.dion_b schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:28:
Hangt totaal af van waar ze woont, op sommige plekken (Harderwijk, Borculo, Zaltbommel) zijn om netwerktechnische redenen alleen Com21 modems mogelijk. En verder duurt die hele ruilactie nog de nodige paar maanden, dus komt vanzelf
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
zuurman nu nieuwe modem en internet heeft het niet meer gedaan.
maandag modem gekregen aangesloten en al. Zat geen leven in ikke router los gehaald gewoon direct op netwerkt kaart nog steeds geen leven. na een uur vond ik het wel goed bel ik naar chello 25 minuten in de wacht krijg ik te horen dat die nieuwe modem nog niet is toegevoegd in het systeem(was was in middels als 22.10) en het daarom niet deed.
hun zouden modem toevoegen ik moest modem en pc minimaal 5 minuten lang loskoppelen.
na 10 minuten ik dingen weer aangesloten kreeg toen wel provisioning inlog scherm ik de stappen gevolgd. kreeg ik de melding dat ik modem en pc moest uizetten voor 30 sec. maarja daarna was er weer geen leven.
ik dinsdag avond weer gebeld.
half uur in de wacht half uur men helpdesk aan de lijn. Vanalles geprobeerd ipconfig releasen / renewen coax eruit modem resetten etc.
konden ze geen oplossing vinden dus zeiden ze dat het aan serivice pack 2 lag. ik moest maar eerst service pak 2 uninstallen en dan nog eens proberen en als het dan nog niet lukt nog een keer bellen.
Heb dus service pack 2 eraf gegooid maar werkt nog steeds niet. Dus ik maar formateren en windows er opnieuw op om het helemaal goed te doen. Nog steeds geen leven wordt vanavond weer bellen naar upc
maandag modem gekregen aangesloten en al. Zat geen leven in ikke router los gehaald gewoon direct op netwerkt kaart nog steeds geen leven. na een uur vond ik het wel goed bel ik naar chello 25 minuten in de wacht krijg ik te horen dat die nieuwe modem nog niet is toegevoegd in het systeem(was was in middels als 22.10) en het daarom niet deed.
hun zouden modem toevoegen ik moest modem en pc minimaal 5 minuten lang loskoppelen.
na 10 minuten ik dingen weer aangesloten kreeg toen wel provisioning inlog scherm ik de stappen gevolgd. kreeg ik de melding dat ik modem en pc moest uizetten voor 30 sec. maarja daarna was er weer geen leven.
ik dinsdag avond weer gebeld.
half uur in de wacht half uur men helpdesk aan de lijn. Vanalles geprobeerd ipconfig releasen / renewen coax eruit modem resetten etc.
konden ze geen oplossing vinden dus zeiden ze dat het aan serivice pack 2 lag. ik moest maar eerst service pak 2 uninstallen en dan nog eens proberen en als het dan nog niet lukt nog een keer bellen.
Heb dus service pack 2 eraf gegooid maar werkt nog steeds niet. Dus ik maar formateren en windows er opnieuw op om het helemaal goed te doen. Nog steeds geen leven wordt vanavond weer bellen naar upc
"If u do something do it with style, or do it at all."
Dit lijkt in mijn geval te kloppen. Afgelopen weekend de boel aan laten staan en in totaal de afgelopen maand op zo'n 75 Gb uitgekomen met een classic abo. En constant normale snelheden gehad.CrAzY_R schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:01:
Dat cappen gebeurd automatisch en elke nacht rond een uur of 2, de laatste dagen van de maand krijg je geen waarschuwingen meer als je te hoog zit
Ik download nu met chello classic zo een 300 gig per maand ik heb nog een com21 modem
Begrijp alleen niet dat ik 300kb ook nog eens haal vroeger had ik 180kb
(met een oud modem com21)
Die modem-inruil site geeft aan dat ik nog niet ingepland sta, wat helemaal vaag is, aangezien een vriend van mij zijn modem allang heeft omgeruild. Het grappige hiervan is echter dat wanneer ik zijn postcode intik op die modemsite, dat er staat dat ook hij nog zijn modem moet omruilen, terwijl die bij hem al omgeruild is
Hij woont overigens 100 meter verder dan mij
Anyway als ik een bericht krijg over mijn modem die omgeruild moet worden neem ik gewoon adsl, want die limit is gewoon te weinig van Chello. Vijf dvd'tjes een maand
Ben verder wel tevreden over de snelheden tot nu toe enzo en ik zou zeker bij chello blijven als die datalimiet weg ging of werd opgeschroefd naar 200 gig. Sterker nog ik zou plus aanschaffen, maar om nou met 8mbit, maar 80 gig te mogen downloaden per maand is net zoiets als met een ferrari 50 mogen rijden!!!
Overigens had ik laatst naar Chello gebeld en gevraagd of die 80 gig limiet er nog was. Helaas was die limit er nog, maar die man die ik sprak vertelde mij wel dat ze er over aan het vergaderen zijn (de limieten).
Ben benieuwd
EDIT
Heb begrepen dat iedereen een nieuw modem heeft voor 2005, aangezien in 2005 iedereen op het nieuwe netwerk zit. Morgen brief naar upc over opzeggen en xs4all bestellen
Begrijp alleen niet dat ik 300kb ook nog eens haal vroeger had ik 180kb

Die modem-inruil site geeft aan dat ik nog niet ingepland sta, wat helemaal vaag is, aangezien een vriend van mij zijn modem allang heeft omgeruild. Het grappige hiervan is echter dat wanneer ik zijn postcode intik op die modemsite, dat er staat dat ook hij nog zijn modem moet omruilen, terwijl die bij hem al omgeruild is
Anyway als ik een bericht krijg over mijn modem die omgeruild moet worden neem ik gewoon adsl, want die limit is gewoon te weinig van Chello. Vijf dvd'tjes een maand

Ben verder wel tevreden over de snelheden tot nu toe enzo en ik zou zeker bij chello blijven als die datalimiet weg ging of werd opgeschroefd naar 200 gig. Sterker nog ik zou plus aanschaffen, maar om nou met 8mbit, maar 80 gig te mogen downloaden per maand is net zoiets als met een ferrari 50 mogen rijden!!!
Overigens had ik laatst naar Chello gebeld en gevraagd of die 80 gig limiet er nog was. Helaas was die limit er nog, maar die man die ik sprak vertelde mij wel dat ze er over aan het vergaderen zijn (de limieten).
Ben benieuwd
EDIT
Heb begrepen dat iedereen een nieuw modem heeft voor 2005, aangezien in 2005 iedereen op het nieuwe netwerk zit. Morgen brief naar upc over opzeggen en xs4all bestellen
[ Voor 9% gewijzigd door PacinoAllstars op 03-12-2004 00:47 ]
Regio R'dam is verreweg het grootst voor de ruilactie, iirc tienduizenden Com21 modems. Ze zijn daar het eerste begonnen en zullen er het laatste eindigen. UPC heeft de swap uitbesteed. Geen flauw idee hoe het koeriersbedrijf de boel ordent, maar grote kans dat ze op klantnummer oid geordend zijn, wat kan betekenen dat twee mensen in dezelfde straat nog niet tegelijk geswapped worden.sandergar schreef op woensdag 01 december 2004 @ 01:23:
[...]
Ze woont 5 km verder in dezelfde woonplaats, Vlaardingen. Er was bij Chello nog niemand in staat om aan te geven wanneer zij eindelijk eens aan de beurt is.
Iig heeft UPC bellen daarom geen zin, alleen het koeriersbedrijf weet de planning.
Sowieso maakt het bijzonder weinig uit, pas bij de upgrade naar 4096/1024 ga je echt snelheidsverschil merken (voor die tijd beetje met upload daar Com21 infrastructuur niet boven de 256 kan) en die gaat per definitie pas uitgevoerd worden als alles naar DOCSIS over is

Verder schijnt de postcodecheck op de site behoorlijk brak te zijn, dus daar hoef je niet echt naar te kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 03-12-2004 04:20 ]
Oslik blyat! Oslik!
Gisteren zou de koerier komen. 's Middags even gebeld met Cable1 (het bedrijf die de ruil mag uitvoeren). Com21 zegt u? Nooit van gehoord ... even na vragen ... ja hoor, de koerier neemt deze mee (onzin want Com21 mag je weggooien van Chellosandergar schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:14:

Puntje bij paaltje ... geen koerier gezien. Gelukkig ben ik er niet speciaal voor thuis gebleven. Voor de gein volgende week nog ff bellen en de boze klant uithangen.
Is er al wat bekend ?
op de webside staan wel de nieuwe snelheden maar ik heb ze nog niet in Almere .
Was een beetje veel leesvoer dus ik zal wel naar de bekende weg vragen .
op de webside staan wel de nieuwe snelheden maar ik heb ze nog niet in Almere .
Was een beetje veel leesvoer dus ik zal wel naar de bekende weg vragen .
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Bij mij ook nog niet, gisteren viel het modem wel weer even uit dus misschien zijn ze er aan bezig, maar dat denk ik al weken....
Beetje late reactie maar goed, dit verhaal raakt kant nog wal. COM21 kan hogere snelheden aan, zonder dat er 'hoger' moet worden uitgezonden. Het is gewoon dat er minder klanten kunnen worden aangesloten per upstream kaart. De upstream channels zijn namelijk vast, met een vaste capaciteit. Dus minder klanten per upstream.dion_b schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 11:40:
[...]
Com21 modems zelf kunnen 10Mb synchroon aan idd, maar daar zijn driee problemen mee:
1) het VREET stroom omdat de modem hoger moet uitzenden
2) doordat hoger uitgezonden wordt, is de risico op storingen van andere kabeldiensten (TV...) niet ondenkbeeldig
3) om boven de 256Kb upstream te komen moet de hele infrastructuur die erachter ligt overhoop gehaald worden. Zo moeten onder andere de I/O poorten van de Comcontrollers vervangen worden en sowieso vreet ook dit ellendig veel meer stroom.
De HUIDIGE Com21 platform zoals die in gemeentes Hardewijk, Borculo en nog zo'n gat ergens in die regio ligt, kan hoger dan 256Kb up niet aan- dat theoretisch die modems hoger kunnen is daarbij leuk om te weten maar je hebt er niets aan
De Thomson TCM390 kan volgens spec 56Mb aan, dat zie ik de komende maanden ook niet zomaar gebeuren, zou het achterliggend net van DOCSIS naar DOCSIS-II geupgrade moeten worden![]()
Ik heb hooguit nog één of twee maanden chello. Wanneer ik krijg te horen dat mijn adsl rdy to install is zeg ik chello op, maar als er in deze tijd nou nog iemand komt die mijn modem wilt omruilen moet ik hem dan die com21 mee geven?
Ohja kan het kloppen dat ik nog borg terug krijg als wanneer ik chello opzeg. Herinner mij dat er ooit borg betaalt is voor dat com21 modem zo een 5/6 jaar geleden.
Ohja kan het kloppen dat ik nog borg terug krijg als wanneer ik chello opzeg. Herinner mij dat er ooit borg betaalt is voor dat com21 modem zo een 5/6 jaar geleden.
Waarom zou je 't niet doen?PacinoAllstars schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:08:
Ik heb hooguit nog één of twee maanden chello. Wanneer ik krijg te horen dat mijn adsl rdy to install is zeg ik chello op, maar als er in deze tijd nou nog iemand komt die mijn modem wilt omruilen moet ik hem dan die com21 mee geven?
Als je dat betaald hebt moet je 't terug krijgen. Sim-pel.Ohja kan het kloppen dat ik nog borg terug krijg als wanneer ik chello opzeg. Herinner mij dat er ooit borg betaalt is voor dat com21 modem zo een 5/6 jaar geleden.
De upstream channels zijn alleminst vast, maar door het fenomeen van noise bundeling wordt bij meer upstream op zelfde kaart meer ruis naar de ComController gestuurd. En om het SNR dan nog aanvaardbaar te houden moet Tx signaalsterkte omhoog, en daar zijn nou net grenzen aan...PolarBear schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:03:
[...]
Beetje late reactie maar goed, dit verhaal raakt kant nog wal. COM21 kan hogere snelheden aan, zonder dat er 'hoger' moet worden uitgezonden. Het is gewoon dat er minder klanten kunnen worden aangesloten per upstream kaart. De upstream channels zijn namelijk vast, met een vaste capaciteit. Dus minder klanten per upstream.
Dat kun je ondervangen met een Return Path Multiplexer, maar...
1) kost geld
2) (belangrijker) die zou op een plek in het netwerk moeten komen die in de genoemde gemeentes niet onder UPC beheer valt
Oslik blyat! Oslik!
Chello Belgie verhoogt ook zijn snelheden:
(alleen te krijgen in Brussel en Leuven)
Classic gaat van 3 Mbps naar 6 Mbps down, 256 Kbps naar 512 Kbps up
Plus gaat van 4 Mbps naar 10 Mbps down, 384 Kbps naar 768 Kbps up
Prof gaat van 5 Mbps naar 16 Mbps down, 512 Kbps naar 1 Mbps up
(alleen te krijgen in Brussel en Leuven)
Classic gaat van 3 Mbps naar 6 Mbps down, 256 Kbps naar 512 Kbps up
Plus gaat van 4 Mbps naar 10 Mbps down, 384 Kbps naar 768 Kbps up
Prof gaat van 5 Mbps naar 16 Mbps down, 512 Kbps naar 1 Mbps up
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
hahaha, Chello Prof. je kan met 2 mb/s downloaden, maar er zit wel een limiet op van 30 gb in de maand, waardoor je na iets meer als 4 uur achter elkaar downloaden al teruggezet wordt naar 6 kb/s
Nee dank je, ik neem wel lekker ADSL, heb het gehad met chello (limiet van 40 gyg vindt ik al erg genoeg voor die 50 euro per maand die ik betaal).
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Helaas hebben bijna alle providers in Belgie een triest download limiet. (meeste hebben 3 a 5 Mbps down, 192 Kbps up en dan max 10 GB per maand voor rond de 40 euro).D4V3 schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:11:
hahaha, Chello Prof. je kan met 2 mb/s downloaden, maar er zit wel een limiet op van 30 gb in de maand, waardoor je na iets meer als 4 uur achter elkaar downloaden al teruggezet wordt naar 6 kb/sNee dank je, ik neem wel lekker ADSL, heb het gehad met chello (limiet van 40 gyg vindt ik al erg genoeg voor die 50 euro per maand die ik betaal).
Gelukkig heb ik eentje zonder limiet
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Jongens het is nu 6 december, sinterklaas vertrekt het land alweer uit, maar is er al IEMAND die een snelheidsverhogingn heeft gehad en de 1MBit upload al kan gebruiken
negative
tzou tussen november en januari gebeuren, tzal dan wel op het laatste moment gebeuren hea
tzou tussen november en januari gebeuren, tzal dan wel op het laatste moment gebeuren hea
MSI GX660R for the win!
You bechaFairy schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:24:
Jongens het is nu 6 december, sinterklaas vertrekt het land alweer uit, maar is er al IEMAND die een snelheidsverhogingn heeft gehad en de 1MBit upload al kan gebruiken![]()
(maarja, telt niet helemaal, aangezien ik nieuwe aansluiting had in november)
Maareh, er is een groot nadeel aan die 1Mb upload (waarvan zeker gemiddeld 850Kbps effectief gehaald) - je gaat werkelijk als een bezetene door je 40GB heen
Er zijn trouwens zeker al bestaande klanten met 4/1 op classic, ik meen dat zowat iedereen in Alkmaar e.o. al zover is...
Oslik blyat! Oslik!
Hier in nijmegen nog niet
K zal vanmiddag ff moden resetten wan volgens mij krijg je alleen op die manier de nieuwe speeds. (dat was de vorige keer bij mij het geval )
K zal vanmiddag ff moden resetten wan volgens mij krijg je alleen op die manier de nieuwe speeds. (dat was de vorige keer bij mij het geval )
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
In Rotterdam een maat om de hoek, die heeft chello nu een jaar en heeft nieuwe snelheden ook al, ik ... vast klant voor 5 jaar, heb het nog niet
.
Maar goed, er is toch al een andere abbootje onderweg
Maar goed, er is toch al een andere abbootje onderweg
Ik snap iets niet, is er iets met de meters voor upstream of ligt dat aan mij? De laatste 4 dagen heb ik mijn laptop aanstaan en zit constant up te loaden, gemiddeld z'n 2.5 gigh per 24 uur. Heb zeker al meer dan 10 gigh sinds begin december weggestuurd... De eerste dag heb ik 7 gigh gedownload en dat staat ook op http://datagebruik.chello.nl Ik moet nu zeker tegen de 20 gigh zitten en heb nog maar 9348 mb dataverkeer... , echt vaag. Alsof die de upload niet opmeet meer ofzo, de vorige maand gebeurde dit wel...
BF1: Don-Panio
Die teller is bij mij ook gek geworden .. heb iedere dag volgens hem 4gb download ?! Terwijl mijn pc uit staat ..
Verwijderd
Ik heb nog steeds een com21 modem met de oude (echt oude ja) snelheden, volgens mij vergeten ze me..
Idd, hebben ze mij vorige maand naar 64kb gezet, had 80 gig gedownload, dat was meer als 10 x het gemiddelde, de fair policy, voor wie?.D4V3 schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:11:
hahaha, Chello Prof. je kan met 2 mb/s downloaden, maar er zit wel een limiet op van 30 gb in de maand, waardoor je na iets meer als 4 uur achter elkaar downloaden al teruggezet wordt naar 6 kb/sNee dank je, ik neem wel lekker ADSL, heb het gehad met chello (limiet van 40 gyg vindt ik al erg genoeg voor die 50 euro per maand die ik betaal).
Als iedereen veel download gaat het gemiddelde toch omhoog?, toch.
Gaan ze wel de snelheid omhoog gooien, maar wel zeuren over het data gebruik, lekker handig.
Wat je eerst in een maand deed doe je nu 2 weken over ( ongeveer dan ).
Nu weer een mailtje gehad, 5 x het gemiddelde, weer wachten op de 64 kb.
Slaat nergens op, in de voorwaarden staat dat er geen datalimiet is voor classic, even later staat dat er een fair policy wordt gebruikt.
Aan het eind van het contract maar een adsl nemen, goedkoper en geen datalimiet.
Wordt gek van die gasten.
Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.
Net rond 1 uur viel mn internet opeens weg.
En kwam nu later weer terug, Met een speed upgrade
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 03:22:17 UTC+0100)
Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 106.3 KByte/sec
Connection : 1053.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms
Dit had ik eerlijk gezecht niet zo snel verwacht
Ik woon in de regio Almere
En kwam nu later weer terug, Met een speed upgrade
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 03:22:17 UTC+0100)
Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 106.3 KByte/sec
Connection : 1053.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms
Dit had ik eerlijk gezecht niet zo snel verwacht
Ik woon in de regio Almere
whoot! ik woon in almere buiten, ik kan niet wachten tot ik thuis ben om dat te testen
Verwijderd
Ik heb zelf nog geen speedtestje gedaan, maar het schijnt dat her en der in Nederland chello de snelheid al heeft verhoogd.
Kzit ook in Eindhoven maar heb niks gemerkt van een verbroken verbinding??
Werd ook wel eens tijd!!!
Kzit ook in Eindhoven maar heb niks gemerkt van een verbroken verbinding??
Werd ook wel eens tijd!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 09:53 ]
Hmm... Ik zit ook in Eindhoven dus zal vanavond eens testenRichub schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:30:
Net mijn modem effe gereset: Nieuwe snelheden! Yippie!![]()
Eindhoven, woensel-west.
(Overigens knalde mijn verbinding er om bijna precies 0:00 uit)
[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 16-12-2004 09:50 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb er ook nog een ja, maar dinsdagmorgen rond een uur of 10:00 deed mijn internet het niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:15:
Ik heb nog steeds een com21 modem met de oude (echt oude ja) snelheden, volgens mij vergeten ze me..
Nadat ik 's midags thuis kwam, direct Chello gebeld, blijkt dat ze niet wisten dat ik nog een Com21 had staan, tewijl ze al wel de server die deze aanstuurt uit hadden staan.
Nu komt er dus vrijdagmiddag een nieuw modem, krijg ik nieuwe snelheid en helaas ook een dynamisch IP-adres.
Zit ik dus wel door hun fout van dinsdag tot vrijdag zonder kabelinternet
Ben wel beniuwd naar de nieuwe snelheid.
Ik heb Chello PlusVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:30:
@ nolimitsoldier
jij hebt chello + of classic?
want de upload is even hoog als classic
test: 40k/sec upload.... Effe modem resetten.... test: 120k/sec upload!Exirion schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:48:
[...]Hmm... Ik zit ook in Eindhoven dus zal vanavond eens testen
Yep, Eindhoven (5625) is dus gedaan.
Woei, vanavond dus ook even snel testen, verwachtte al wel dat het eraan zat te komen.
Kreeg trouwens eerst van chello die kerstmail. met kerstkado van snelheden enzo.
ik gelijk proberen, niks..
gvd stuur dan geen mail
zondag +/- 19:00 baf internet weg.. ik helemaal blij, denk van nou ff modem resetten en ik heb nieuwe snelheden.
2 uur later verbinding erweer, alleen nog steeds oude snelheid.
(insert scheldkannonade)
dinsdag weer een hikje gehad van +/- 1 uur, nog geen snelheden.
Vanavond gelijk resetten en proberen
Kreeg trouwens eerst van chello die kerstmail. met kerstkado van snelheden enzo.
ik gelijk proberen, niks..
gvd stuur dan geen mail
zondag +/- 19:00 baf internet weg.. ik helemaal blij, denk van nou ff modem resetten en ik heb nieuwe snelheden.
2 uur later verbinding erweer, alleen nog steeds oude snelheid.
(insert scheldkannonade)
dinsdag weer een hikje gehad van +/- 1 uur, nog geen snelheden.
Vanavond gelijk resetten en proberen
Hier in Haarlem inderdaad ook.
Downloaden gaat zo rond de 500kb/s en uploaden komt richting de 100kb/s. Best oke, alleen jammer van de AUP
Downloaden gaat zo rond de 500kb/s en uploaden komt richting de 100kb/s. Best oke, alleen jammer van de AUP
ik heb nu ook nieuwe snelheid omg amsterdam.
Download: 464.8 KByte/sec (=3718 kbps)
Upload: 112.7 KByte/sec (=902 kbps)
1306.0 connecties en een ping van 9.0 ms.
Download: 464.8 KByte/sec (=3718 kbps)
Upload: 112.7 KByte/sec (=902 kbps)
1306.0 connecties en een ping van 9.0 ms.
nieuwe snelheid hier nadat ik de modem heb gereset:
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 14:21:26 UTC+0100)
Download : 471.7 KByte/sec
Upload : 103.7 KByte/sec
Connection : 1280.0 Conn/min
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 14:21:26 UTC+0100)
Download : 471.7 KByte/sec
Upload : 103.7 KByte/sec
Connection : 1280.0 Conn/min
If it aint broke, fix it till it is!
Down @ 880 kb/s
Upload rond ~ 80 kb/s
Lekker
Ik woon in Helmond
De upload kan nog wat hoger maar die was wat lager omdak lekker misbruik aant maken was van die mooie snelheid
Upload rond ~ 80 kb/s
Lekker
Ik woon in Helmond
[ Voor 57% gewijzigd door BioHazard op 16-12-2004 14:31 ]
Verwijderd
Ik heb nog steeds t antieke com21 modem
, krijg ik net een brief van UPC, ik denk afspraak om modem te ruilen, neehoor, weer een of andere nutteloze slijmreclame..
*edit
net ff speedtest gedaan, dl zit rond de 450 kb/s en ul rond de 35 kb/s.. Com21 trekt het allemaal niet meer..
*edit
net ff speedtest gedaan, dl zit rond de 450 kb/s en ul rond de 35 kb/s.. Com21 trekt het allemaal niet meer..
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 14:28 ]
kheb hier ook een snelheidverhoging gehad omgeving helmond 4/1 nou best snel. en m'n datalimiet wordt niet getelt 
501 down
113 up
11ms ping
niet slecht
501 down
113 up
11ms ping
niet slecht
[ Voor 20% gewijzigd door Avvd op 16-12-2004 14:32 ]
Ja!!!!!!!!
Dinsdag nieuwe modem gehad, Motorola SB5100E
Woon in Geldrop, langs Eindhoven.
Speeds:

Heb Chello Classic.
Dinsdag nieuwe modem gehad, Motorola SB5100E
Woon in Geldrop, langs Eindhoven.
Speeds:

Heb Chello Classic.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Chello Classic
Eindhoven Strijp (5651)
Sinds vandaag (16 december 2004):
Download 500.5 KByte/sec (=4004 kbps)
Upload 100.0 KByte/sec (=800 kbps)
Ha, de d/l speed is goed te noemen, 4004 kbps! De upload zou bruto max 128 KByte/s zijn dus daar mist nog wat.
Eindhoven Strijp (5651)
Sinds vandaag (16 december 2004):
Download 500.5 KByte/sec (=4004 kbps)
Upload 100.0 KByte/sec (=800 kbps)
Ha, de d/l speed is goed te noemen, 4004 kbps! De upload zou bruto max 128 KByte/s zijn dus daar mist nog wat.
[ Voor 17% gewijzigd door j0bro op 16-12-2004 14:44 ]
To question is to grow.
Ik heb de snelheidsverhoging ook nu, 110kb/s up en 610kb/s down. Down moet stuk sneller kunnen alleen mijn router wil niet meer als 6mbit routeren. 
Ow edit: heb eDonkey en alles nog aan, straks nog even proberen met dat alles uit.
Ow edit: heb eDonkey en alles nog aan, straks nog even proberen met dat alles uit.
[ Voor 23% gewijzigd door xabre16v op 16-12-2004 14:45 ]
Weet je het zeker? Mits je Chello Plus hebt, kan je download na de snelheidsverhoging niet hoger zijn dan 512 KB/s (4096/8)xabre16v schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:43:
Ik heb de snelheidsverhoging ook nu, 110kb/s up en 610kb/s down. Down moet stuk sneller kunnen alleen mijn router wil niet meer als 6mbit routeren.
To question is to grow.
Hier in Nijmegen is het ook weer verhoogd
Daarom verbrak de verbinding vanmiddag ff. Ik mijn moeder maar de schuld geven
Heb classic, zit nu op 500 KB (voorheen 300) download. Upload nog niet getest.
/edit
Upload zit rond de 120KB
mooie verhoging t.o.v de 50
Daarom verbrak de verbinding vanmiddag ff. Ik mijn moeder maar de schuld geven
Heb classic, zit nu op 500 KB (voorheen 300) download. Upload nog niet getest.
/edit
Upload zit rond de 120KB
[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-12-2004 14:57 ]
Chello Classic hier in Ulft:
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 15:14:16 UTC+0100)
Download : 472.3 KByte/sec
Upload : 109.2 KByte/sec
Connection : 1435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Dat lijkt dr meer op
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 15:14:16 UTC+0100)
Download : 472.3 KByte/sec
Upload : 109.2 KByte/sec
Connection : 1435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Verwijderd
Hier istie d'r ook door 
Vaassen (regio Apeldoorn)
Het is dat dit topic zo vaak op de FP bij de active topics stond vandaag, anders had ik het niet eens gemerkt
Vaassen (regio Apeldoorn)
Het is dat dit topic zo vaak op de FP bij de active topics stond vandaag, anders had ik het niet eens gemerkt
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 15:19:04 UTC+0100)
Download : 476.8 KByte/sec
Upload : 108.5 KByte/sec
Connection : 1079.0 Conn/min
Was me nog niet eens opgevallen
Chello Classic in Heerenveen
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 15:19:04 UTC+0100)
Download : 476.8 KByte/sec
Upload : 108.5 KByte/sec
Connection : 1079.0 Conn/min
Was me nog niet eens opgevallen
Chello Classic in Heerenveen
Hier , regio Apeldoorn, ook doorgevoerd.
500/100
Maar had het pas door, toen ik dit topic zag
500/100
Maar had het pas door, toen ik dit topic zag
Dit topic is gesloten.