Chello snelheidsverhoging again

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Stoer hoor. Je lift zeker ook mee op het mac-adres van een andere gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden de Sb4200e's ook vervangen? omdat ik lees dat die wat ouder is? Ik heb er namelijk ook eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Ik denk het niet... Deze Motorola's zijn al eurodocsis.

Anyway, al iemand de nieuwe speeds? Zonder modemhack ofcourse!
Hier (Eindhoven - woensel west) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op 20 oktober 2004 @ 07:46:
Stoer hoor. Je lift zeker ook mee op het mac-adres van een andere gebruiker?
dat kan altijd toch, ook zonder het veranderen van het MAC adres :?

ik heb al eens ergens gelezen dat sommige fabrikanten van bijvoorbeeld netwerkkaarten (niet allemaal maar bepaalde) gewoon doodleuk in elk kaartje hetzelfde MAC adressen in stoppen...

tel daar nog bij op dat er zowieso een kans is dat er 2 dezelfde adressen voorkomen (fabrikanten van dat netwerk spul houden heus niet bij of een MAC adres ergens al bestaat)..

en tel daar nog bij op dat de betreffende jongen vast niet de enige is die z'n MAC veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op 19 oktober 2004 @ 20:50:
[...]

Leuk dat dit kan, maar...
Ik heb eerder op GOT gelezen dat als chello erachter komt, je het kan schudden...

Je aansluiting wordt afgesloten en jij op de zwarte lijst gezet. (correct me if i'm wrong)
Dat is het mij iig niet waard.
Dit lijkt mij iig erg makkelijk als je toch al Chello wil opzeggen :) op deze manier betaal je iig NIET teveel en als je afgesloten word maakt het niet uit omdat je toch al iets anders wou gaan nemen :P Is misschien nog wel makkelijker als op de "gewone" manier je abbo opzeggen... :)

Tenzij je ook nog een boete krijgt natuurlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:49:
[...]

Dit lijkt mij iig erg makkelijk als je toch al Chello wil opzeggen :) op deze manier betaal je iig NIET teveel en als je afgesloten word maakt het niet uit omdat je toch al iets anders wou gaan nemen :P Is misschien nog wel makkelijker als op de "gewone" manier je abbo opzeggen... :)

Tenzij je ook nog een boete krijgt natuurlijk...
Boete? Sinds wanneer heeft UPC/Chello het recht om boetes te geven?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Je hebt een contract afgesloten van 12 maanden.. Als je wilt opzeggen binnen je contract zal je waarschijnlijk abo kosten tot einde contract moeten betalen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
DataBeest schreef op 20 oktober 2004 @ 11:49:
[...]

Waar lees jij dat iemand zegt dat chello boetes mag geven dan?!

Dit zijn mijn oude metingen met oudere modem (Terayon):
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Sep 08 2004 om 14:27:24 UTC+0200)

Download : 289.6 KByte/sec
Upload : 38.1 KByte/sec
Connection : 695.0 Conn/min
Ping test Nederland : 39.0 ms
Dit zijn de nieuwe metingen met nieuwe Thomson modem:
(Overgenomen op Wed Oct 20 2004 om 12:55:16 UTC+0200)

Download : 301.3 KByte/sec
Upload : 44.6 KByte/sec
Connection : 1198.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 20 oktober 2004 @ 11:49:
[...]

het zou me nix verbazen als ze dat wel kunnen desnoods via een soort van rechtzaak...ik denk niet dat het legaal is om je modem te 'tweaken/hacken' en zodoende PLUS snelheden te halen, dus het zal me niets verbazen als je dan de tijd dat jij die plus snelheden heb, dat je die maanden de kosten van PLUS moet betalen...

maja wie weet heb ik het helemaal fout hoor, maar het zal me niets verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

cypher21 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:18:
[...]

tevens is het mac-adres veranderd zodat ze geen datagebruik oid kunnen registreren
Wat een bullshit... Als het MAC-adres is veranderd, staat dat dus niet meer bij chello in 't systeem, dus krijg je geen normaal IP-adres. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 20 oktober 2004 @ 15:44:
[...]
Wat een bullshit... Als het MAC-adres is veranderd, staat dat dus niet meer bij chello in 't systeem, dus krijg je geen normaal IP-adres. Punt.
moet je je MAC opgeven bij een registratie bij chello dan?? Lijkt me een beetje raar, wat doen ze dan als er 2 dezelfde MAC adressen hebben (wat vast wel eens voor komt, lees mijn vorige post)??

//edit...

wel dus... lekker systeem dan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als 2 mensen hetzelfde MAC-adres hebben krijgt de persoon die geregistreerd staat een IP-adres en de persoon die niet geregistreerd staat een 10-ip om dat aanmeldscherm te doorlopen.

Als hij dat scherm is doorlopen en de boel heeft geherstart krijgt hij een IP-adres en zijn de registratiegegevens van die andere persoon gewist en komt die op dat aanmeldscherm.

En zo blijf je om de beurt dat aanmeldscherm doorlopen. Dit is al vaker gebeurd, lees dit topic er maar op na. Mensen die steeds plotseling op dat scherm kwamen enzo... Als ze hun MAC-adres veranderden (op de gok dat niemand dat nieuwe adres had) was alles weer in orde.
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 15:40:
[...]

ik denk niet dat het legaal is om je modem te 'tweaken/hacken'
Daarvoor hoef je niet te 'denken', dat weet je zo ook wel. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 20-10-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:45:
[...]ik heb al eens ergens gelezen dat sommige fabrikanten van bijvoorbeeld netwerkkaarten (niet allemaal maar bepaalde) gewoon doodleuk in elk kaartje hetzelfde MAC adressen in stoppen...
Dat is een paar keer voorgekomen, een jaar of 15 terug. Afgezien daarvan is het een indianenverhaal.
tel daar nog bij op dat er zowieso een kans is dat er 2 dezelfde adressen voorkomen (fabrikanten van dat netwerk spul houden heus niet bij of een MAC adres ergens al bestaat)..
Een MAC adres bestaat uit een fabrikant specifiek deel en een deel wat die fabrikant zelf kan samenstellen. Een fabrikant van netwerk apparatuur hoeft dus alleen zijn eigen adressen bij te houden. En dat doen ze echt wel. In principe kunnen er nooit 2 dezelfde burned-in mac adressen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik ook problemen had met mn chello verbinding en ik steeds die registratie pagina moest doorlopen heb ik de helpdesk gebeld. Die zeiden dat er problemen konden optreden als je een MAC adres invult van een Asustek NIC. Deze schijnen problemen te geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:45:
[...]

dat kan altijd toch, ook zonder het veranderen van het MAC adres :?

ik heb al eens ergens gelezen dat sommige fabrikanten van bijvoorbeeld netwerkkaarten (niet allemaal maar bepaalde) gewoon doodleuk in elk kaartje hetzelfde MAC adressen in stoppen...

en tel daar nog bij op dat de betreffende jongen vast niet de enige is die z'n MAC veranderd...
:Z

Heb je ook maar EEN reden om kwaad opzet aan te nemen :? Nee :? Dan zou ik eerder eens hulp opzoeken wegens paranoia :X

Het komt wel voor, maar omwille van gewone goede oude incompetentie- geen fabrikant die er baat bij zou hebben het opzettelijk te doen :o
joopv schreef op 20 oktober 2004 @ 18:53:
[...]
Dat is een paar keer voorgekomen, een jaar of 15 terug. Afgezien daarvan is het een indianenverhaal.
[...]
Een MAC adres bestaat uit een fabrikant specifiek deel en een deel wat die fabrikant zelf kan samenstellen. Een fabrikant van netwerk apparatuur hoeft dus alleen zijn eigen adressen bij te houden. En dat doen ze echt wel. In principe kunnen er nooit 2 dezelfde burned-in mac adressen voorkomen.
In principe niet, maar een buggy driver kan een verkeerd MAC doorgeven. En dat wil nogal eens voorkomen- bekend voorbeeld is dat als je een SiS 900 chip hebt (of integrated SiS 900 in nieuwere SiS southbridges) en je WinXP's default drivers ervoor gebruikt, het lijkt te werken maar de MAC wordt altijd 00e006095566. Als je daarentegen de nieuwste drivers van www.sis.com (of van de fabrikant van het moederbord) en je krijgt gewoon een goed adres en de problemen zijn voorbij.

Dat is een voorbeeld, maar er zijn er tig andere- vrijwel altijd buggy drivers of firmware (in het geval van routers)

En idd, als twee of meer computers op het chello net dezelfde MAC hebben, dan is het over en weer gepingel van aanmeldingen totdat een van de twee het probleem oplost (driver update) danwel het opgeeft en chello opzeft. Dit probleem is bij de helpdesks bekend, maar zie het maar eens te troubleshooten... :X

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 20-10-2004 21:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

joopv schreef op 20 oktober 2004 @ 18:53:
[...]
Indianenverhaal? Dan heb jij geen ervaring met SIS-nics. SIS maakt (nog steeds) netwerkkaarten in 3 smaakjes: goede netwerkkaarten, netwerkkaarten met MAC's die al eerder zijn uitgegeven en netwerkkaarten met alleen maar nulletjes als MAC. Niets 15 jaar terug, vandaag de dag nog steeds. Vooral SIS 900-kaarten zijn berucht.
Je bedoelt: In principe horen er nooit 2 dezelfde burned-in mac adressen voor te komen. Het kan wel en het gebeurt ook nog steeds.
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:07:
Omdat ik ook problemen had met mn chello verbinding en ik steeds die registratie pagina moest doorlopen heb ik de helpdesk gebeld. Die zeiden dat er problemen konden optreden als je een MAC adres invult van een Asustek NIC. Deze schijnen problemen te geven??
Asustek NICs niet, het ging waarschijnlijk om Asus moederborden. Daar is een serie van met SIS900-chips en als je in plaats van de door Asus bijgeleverde driver die van de XP-cd gebruikt krijg je een ander MAC-adres, een niet uniek-adres dus. Oplossing: zie dion_b z'n post. Hij was me voor. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 20-10-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
bij ons op et werk kregen we laatst een partijtje Olidata pc's binnen, deze waren netjes uitgeleverd aan klanten die meteen gezeur kregen bij een nieuw chello abonnement, na een beetje dingen bekeken te hebben bleken al deze pc's het mac-adres 00-00-00-00-00-01 op de onboard netwerkkaart te hebben.

lekker slordig dus. het betrof trouwens 30 pc's van het zelfde type en dit was vorige week ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bergen schreef op 20 oktober 2004 @ 21:58:
[...]
Indianenverhaal? Dan heb jij geen ervaring met SIS-nics. SIS maakt (nog steeds) netwerkkaarten in 3 smaakjes: goede netwerkkaarten, netwerkkaarten met MAC's die al eerder zijn uitgegeven en netwerkkaarten met alleen maar nulletjes als MAC. Niets 15 jaar terug, vandaag de dag nog steeds. Vooral SIS 900-kaarten zijn berucht.
Dat heeft weinig/niets met de kaarten zelf te maken en alles met de drivers. De kaarten/chips zelf zijn volstrekt identiek (naar mijn beste weten heeft SiS maar een niet-draadloze netwerkchip gemaakt, de 900), maar de meegeleverde drivers. XP default drivers zijn brak, sommige andere ook...

Maar ze hebben tenminste wel goede op de site te downloaden.
[...]
Je bedoelt: In principe horen er nooit 2 dezelfde burned-in mac adressen voor te komen. Het kan wel en het gebeurt ook nog steeds.

[...]
Asustek NICs niet, het ging waarschijnlijk om Asus moederborden. Daar is een serie van met SIS900-chips en als je in plaats van de door Asus bijgeleverde driver die van de XP-cd gebruikt krijg je een ander MAC-adres, een niet uniek-adres dus. Oplossing: zie dion_b z'n post. Hij was me voor. ;)
;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Bergen schreef op 20 oktober 2004 @ 21:58:
[...]

[...]

[...]
Blijkbaar is het een driver issue, en geen netwerk kaart issue. Ik ken de SIS spullen niet maar zoals ik het nu begrijp is het BIA uniek, alleen is er een dombo geweest die de driver verkeerd geconfigureerd heeft. Of heb je nog steeds niet-unieke adressen of 00 adressen als je de goede driver gebruikt?

Het OS / driver kan ten alle tijde het unieke BIA (burned-in address) overschrijven met een zelf bedacht mac adres. In NT/w2k/wxp is het een adapter property of een registry entry, en een ifconfig parameter in *n*x. En dan hoef je natuurlijk niet meer uniek te zijn.

Zoals ik al zei, en zijn vele jaren terug wel eens netwerk kaarten geweest die een niet-uniek BIA hadden. Longshine staat me zo bij, die begrepen destijds blijkbaar niet hoe het moest. In die tijd deed ik field service en (Novell) installaties en het was een hele tijd zoeken in het coax netwerk met een sniffer voor je zo'n probleem gevonden had ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoow, heb net mijn nieuwe Motorola modem gehad en het werkt iets beter. Heb nu de 2560/384 snelheden, echter nog geen 4mbit/1mbit die Classic krijgt.

Ik woon in centrum Rotterdam en was volgens mij pas eind 2004 aan de beurt voor een modem-swap, maar zoals ik al eerder zei; "wie brutaal is heeft de halve wereld" >:)

Ik heb trouwens voor de Com21-Motorola swap gekeken of die 40GB idd een limiet is en of je als Com21 gebruiker dan 'monitored' bent m.b.t. je fair-data-gebruik... niet dus; ik heb in 4 dagen en 12 uren 52 GB gedownload via FTP en niets gehoord. Gemiddeld was dat dus 133KB/s (1mbps) zonder de FTP-cap _/-\o_ Dat 40GB+ downen zal dan wel binnenkort voorbij zijn met deze Motorola ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
gisteren ook de nieuwe modem gekregen maar nog geen nieuwe snelheid:
download: 295 kb/s
upload: 43 kb/s
conntest: 1360 conn/min
ping: 15 ms

Ben benieuwt of ik hier nog last ga krijgen van de datalimiet, had com21 dus geen problemen. Wanneer krijg je je eerste meel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
DarkShadow schreef op 23 oktober 2004 @ 00:34:
gisteren ook de nieuwe modem gekregen maar nog geen nieuwe snelheid:
download: 295 kb/s
upload: 43 kb/s
conntest: 1360 conn/min
ping: 15 ms

Ben benieuwt of ik hier nog last ga krijgen van de datalimiet, had com21 dus geen problemen. Wanneer krijg je je eerste meel?
lees het topic eens door en je weet het ;) rond de 40GB krijg je een mail als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
rond de 40 krijg je je laatste mail :p Je krijgt rond de 20 je eerste en 30 je 2e.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 12-09 21:16
Macer schreef op 20 oktober 2004 @ 12:56:
Je hebt een contract afgesloten van 12 maanden.. Als je wilt opzeggen binnen je contract zal je waarschijnlijk abo kosten tot einde contract moeten betalen..
onzin. Je kunt op de UPC website een opzegformulier downloaden. Wanneer je dit naar UPC stuurt krijg je als het goed is (de UPC factor ;) )een bevestiging. Indien je al langer dan een jaar abonnee bent is de opzegtermijn een maand ingaande eind van de maand waarin je opzegt. Als je vandaag 23 oktober opzegt eindigt je Chello abonnement op 30 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Chester schreef op 23 oktober 2004 @ 02:37:
rond de 40 krijg je je laatste mail :p Je krijgt rond de 20 je eerste en 30 je 2e.
maarum, je wordt toch pas afgeknepen als je over de 40 komt hoop ik :X

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op 23 oktober 2004 @ 12:19:
[...]

maarum, je wordt toch pas afgeknepen als je over de 40 komt hoop ik :X
Jep, behalve als je de oude Terayon hebt in mijn geval >:)
Het mailtje is ook deze maand weer binnen gekomen dat ik ben terug gezet, maar ik zit ondertussen alweer tegen de 60 gig met normale speeds 7(8)7
Hopelijk hoeft mijn modem niet vervangen te worden voor die nieuwe speeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 14:25:
[...]

Jep, behalve als je de oude Terayon hebt in mijn geval >:)
Het mailtje is ook deze maand weer binnen gekomen dat ik ben terug gezet, maar ik zit ondertussen alweer tegen de 60 gig met normale speeds 7(8)7
Hopelijk hoeft mijn modem niet vervangen te worden voor die nieuwe speeds....
Alle Terayon, Lancity (voorzover nog aanwezig...), Com21 en iirc US-DOCSIS gaat er voor eind van het jaar uit.

Sommige platforms (Lanctiy, Com21 (wat betreft upload)) kunnen de hogere snelheden niet aan, maar de reden is gewoon simpel- chello wil met 1 platform werken, dat is makkelijker te beheren, goedkoper en bovendien ook makkelijker te onderhouden en herstellen.

Houd er dus rekening mee dat je niet veel langer de FUP in de wind kunt slaan...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op 23 oktober 2004 @ 21:57:
[...]

Alle Terayon, Lancity (voorzover nog aanwezig...), Com21 en iirc US-DOCSIS gaat er voor eind van het jaar uit.

Sommige platforms (Lanctiy, Com21 (wat betreft upload)) kunnen de hogere snelheden niet aan, maar de reden is gewoon simpel- chello wil met 1 platform werken, dat is makkelijker te beheren, goedkoper en bovendien ook makkelijker te onderhouden en herstellen.

Houd er dus rekening mee dat je niet veel langer de FUP in de wind kunt slaan...
Niet leuk... :'(
Zijn die Terayons eigenlijk ergens los te koop? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 22:33:
[...]

Niet leuk... :'(
Zijn die Terayons eigenlijk ergens los te koop? :+
http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/modems/43474.htm :P
Je hebt er alleen geen moer aan, ze vervangen ze niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 23:07:
[...]

http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/modems/43474.htm :P
Je hebt er alleen geen moer aan, ze vervangen ze niet voor niets.
Hehe ik had ook al gezocht op marktplaats. Hoezo heb ik er geen moer aan, werkt alleen nog die nieuwe modem nadat ie is omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten werken die oude Terayon modems op een eigen platform, dus niet op DOCSIS. Aangezien chello naar het DOCSIS platform toe wil lijkt het mij logisch dat ze alle oude platforms platgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 01:11:
Naar mijn weten werken die oude Terayon modems op een eigen platform, dus niet op DOCSIS. Aangezien chello naar het DOCSIS platform toe wil lijkt het mij logisch dat ze alle oude platforms platgooien.
Hmm, dat zou zuigen.... toch zal ik het gaan proberen, ik leen wel de modem van iemand anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 13:21:
[...]

Hmm, dat zou zuigen.... toch zal ik het gaan proberen, ik leen wel de modem van iemand anders :P
Gaat niet werken, de modem is maar een deel van je verbinding, de account bij chello is een minstens even belangrijke. Als die account zegt 'EuroDOCSIS', dan kun je die Terayon zelfs laten dansen, maar ga je er geen bit aan data erover krijgen. En al zou je dat op een of ander manier weten te omzeilen (wat sowieso gewoon fraude zou zijn) de stekker gaat eind 2004 definitief uit het Terayon platform en dan is het Schlüß...

En dan nog, waarom moet je zonodig achterbaks doen ? schrijf gewoon een goed onderbouwde brief (geen email!) tip: pak je chello overeenkomst erbij, dan weet je exact wat je rechten en plichten zijn waarom je de toepassing van de FUP zoals die bij de nieuwe modems klaarblijkelijk gebeurt onredelijk vindt en geef aan dat voor hetzelfde geld elders providers te vinden zijn die anders omgaan met hun FUP/AUP.
Dan heb je namelijk een poot om op te staan, terwijl je je anders met stoerdoenerij met andermans modem gewoon strafbaar stelt :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
(Overgenomen op Mon Oct 25 2004 om 00:00:18 UTC+0200)

Download : 298.6 KByte/sec
Upload : 43.1 KByte/sec
Connection : 1107.0 Conn/min

chello classic.
Bijna een maand geleden om geruilt.
Postcode 7141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
dion_b schreef op 24 oktober 2004 @ 23:34:
[...]Gaat niet werken, de modem is maar een deel van je verbinding, de account bij chello is een minstens even belangrijke. Als die account zegt 'EuroDOCSIS', dan kun je die Terayon zelfs laten dansen, maar ga je er geen bit aan data erover krijgen.
Ik heb van origine een Motorola docsys modem bij m'n chello account gekregen, maar tot voor kort altijd met een Terayon modem gewerkt. Reden: bij de terayon's zie je niet alle broadcasts op je eigen subnet. Als het lampje knipperde van het modem wist je vrij zeker dat het netwerkverkeer ook echt voor jou bestemd was (op wat incindenteel multicast verkeer na).

Nu heb ik het motorola modem maar weer in gebruik genomen (vanwege de komende speed upgrade) en krijg ik weer een continu bombardement met arp requests voor andere stations uit het subnet en andere rommel.

rtr#sh int e0 | i input rate
30 second input rate 4000 bits/sec, 9 packets/sec

En dat gaat dag en nacht zo door. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Chello is nu bezig met het testen van de 4 / 4 mbit/s snelheden. Bij een upload van tussen de 150 en 250 kbyte/s (volgens DU Meter) schommelt de ping/rtt tussen de 10 en 100 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 25 oktober 2004 @ 12:57:
Chello is nu bezig met het testen van de 4 / 4 mbit/s snelheden. Bij een upload van tussen de 150 en 250 kbyte/s (volgens DU Meter) schommelt de ping/rtt tussen de 10 en 100 ms.
??? krijgen we 4mbit up dan binnenkort????
of begrijp ik je ff verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:29:
[...]

Post je altijd in een topic, zonder dat je weet waar het topic over gaat :P , check de beginpost, hehe...

Maar voor Chello Classic gaat de snelheid binnen 'enkele' maanden naar 1 mbit up en 4mbit down, voor plus is het 8mbit down en ook 1 mbit up

[ Voor 9% gewijzigd door Paniohitus op 25-10-2004 17:47 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:29:
Nee, maar Chello is er wel mee aan het testen.
Misschien iest voor de (verre) toekomst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op 25 oktober 2004 @ 17:45:
[...]

Post je altijd in een topic, zonder dat je weet waar het topic over gaat :P , check de beginpost, hehe...

Maar voor Chello Classic gaat de snelheid binnen 'enkele' maanden naar 1 mbit up en 4mbit down, voor plus is het 8mbit down en ook 1 mbit up
nee want heb eerder ook al gepost in dit topic dus weet heel goed waar het over gaat,
maar als er later wordt gezegt door iemand iets over 4mbit up, waarmee ze aan het testen zijn, dan vraag ik daar verheldering over? nix mis mee lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

OlafvdSpek schreef op 25 oktober 2004 @ 18:10:
[...]

Nee, maar Chello is er wel mee aan het testen.
Misschien iest voor de (verre) toekomst dus.
Waar heb je dat nieuws vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bergen schreef op 26 oktober 2004 @ 00:57:
Waar heb je dat nieuws vandaan dan?
nieuws: UPC beproeft kabelinternetsnelheden tot 30Mbps
Er wordt begonnen met een synchrone verbinding waarbij uploaden en downloaden beide 4Mbit/s zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-10-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gisteren heb ik ook het 3e mailtje van deze maand gehad, omdat ik toen op 43GB zat (Chello Classic). Er stond in dat ze me met onmiddelijke ingang zouden cappen naar 64kbit/s.

Maar tot nu toe merk ik er niets van. Komt dit omdat m'n server altijd aan staat of omdat ik nog een bepaald modem heb?

Ik heb een Terrayon modem.
Op de Chello site had ik een postcode check gevonden waar je kon zien of je modem in de komende maanden zou worden vervangen, en dat was niet het geval.
Ook kon je er bekijken welke modems er zouden worden vervangen. Wat ik daar las was dat alleen één bepaald type Terrayon modem zou worden vervangen. Er stond ook een plaatje bij, maar dat was niet zoals mijn modem eruit ziet.

Helaas kan ik nu niet meer op de Chello site vinden waar die check stond, en ook niet de modem plaatjes.

Weet iemand waarom mijn snelheid dus nog normaal is?

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggar op 27-10-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op 27 oktober 2004 @ 15:31:
Gisteren heb ik ook het 3e mailtje van deze maand gehad, omdat ik toen op 43GB zat (Chello Classic). Er stond in dat ze me met onmiddelijke ingang zouden cappen naar 64kbit/s.

Maar tot nu toe merk ik er niets van. Komt dit omdat m'n server altijd aan staat of omdat ik nog een bepaald modem heb?

Op de Chello site had ik een postcode check gevonden waar je kon zien of je modem in de komende maanden zou worden vervangen, en dat was niet het geval.
Ook kon je er bekijken welke modems er zouden worden vervangen. Wat ik daar las was dat alleen één bepaald type Terrayon modem zou worden vervangen. Er stond ook een plaatje bij, maar dat was niet zoals mijn modem eruit ziet.

Helaas kan ik nu niet meer op de Chello site vinden waar die check stond, en ook niet de modem plaatjes.

Waarom dat zo is weet ik niet, maar de pagina is iig http://home.nld.chello.nl...upport/1200/12005267.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf niets gehoord, geen brief gekregen of wat dan ook.
Ik heb dan ook geen nieuw modem gekregen. Ik heb zelf nu ongeveer 2,5 jaar zo'n witte Motorola. Kan ik hiermee de nieuwe snelheden wel aan?
Anders kan ik het beste meteen even contact opnemen met die lui van UPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ook het meet en cap tooltje van Chello is best brak ja. Er staat ook in de mail dat je gecapped kunt worden, niet dat dit daadwerkelijk gebeuren zal. Ik kreeg het mailtje maandag ook, direct zegde ik Chello af, die snotapen.
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 15:52:
Ik heb zelf niets gehoord, geen brief gekregen of wat dan ook.
Ik heb dan ook geen nieuw modem gekregen. Ik heb zelf nu ongeveer 2,5 jaar zo'n witte Motorola. Kan ik hiermee de nieuwe snelheden wel aan?
Anders kan ik het beste meteen even contact opnemen met die lui van UPC..
Niet alle modems worden vervangen. Jouw Motorola modem is geschikt voor de nieuwe snelheden en het Eurodocces systeem, dus zal niet worden vervangen. Ik ben de pagina die hierover uitlegt geeft kwijt aangezien Chello.nl bepaald niet overzichterlijk is, ergens in dit topic kun je deze vinden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk liever dat ze het datalimiet (de zogenaamde FUP, wat ondertussen gewoon een keiharde limiet is) verhogen. Straks met 4 Mbit zit je in 24 uur al op 40 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Voor zover ik weet gaan alle terayon modems eruit. Dat wil zeggen de blauwe golvende en de oudere grote zwarte. Wellicht staat op de site alleen maar de blauwe afgebeeld omdat die zwarte bijna niet gebruikt worden :?

Die terayon modems moesten dacht ik handmatig omgezet worden met snelheidsbeperkingen/verhogingen. Het kan dus zijn dat dat pas een dezer dagen dus gebeurt. Een andere mogelijkheid, gezien de administratieve chaos bij upc, is dat ze het gewoon vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

terayon kan idd (handmatig) geknepen worden, wordt niet automatisch gedaan. terayon gebruikers hebben geluk tot de modemswap

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
meibok schreef op 27 oktober 2004 @ 22:46:
terayon kan idd (handmatig) geknepen worden, wordt niet automatisch gedaan. terayon gebruikers hebben geluk tot de modemswap
Maar je kan het ook anders zien. Mijn terayon modem veel meer problemen de laatste tijd, met nieuwe thomson werkt alles perfect. Stukken lagere ping, en hogere connectiviteit. En je haalt bijna op 5% na de maximale snelheden. Upload is van 30 naar 42 gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn een paar verschillende Terayon's, waarvan eentje verwarrederwijs niet met het TeraPro platform werkt maar met EuroDOCSIS, en die hoeft niet vervangen te worden.
Als je een oude TeraPro hebt, zie dingen hierboven. Als het een Terayon DOCSIS is, dan is gewoon iets foutgegaan in het proces ofzo. Houd er rekening mee dat het alsnog ergens tussen nu en eind van de maand zou kunnen gebeuren. Op 1-11 begin je weer met een schone lei.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dion_b schreef op 28 oktober 2004 @ 00:04:
[...]

Als je een oude TeraPro hebt, zie dingen hierboven.
Bij TeraPro's wordt er toch geen datagebruik bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb nu ook zo een blauw golvende modem, een Terayon dus ?. We hebben laatst een brief gekregen en daar stond in dat ik een nieuwe modem zou krijgen (6 nov) moet ik hier dus mee akoord gaan of niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

STIMPPYYY schreef op 28 oktober 2004 @ 02:00:
Ik heb nu ook zo een blauw golvende modem, een Terayon dus ?. We hebben laatst een brief gekregen en daar stond in dat ik een nieuwe modem zou krijgen (6 nov) moet ik hier dus mee akoord gaan of niet :X
Natuurlijk, je hebt weinig keus. Dat ouwe systeem wordt afgesloten zodra bij iedereen de modem is omgeruild. Als je 't niet doet, dan zit je over een tijdje plotseling zonder internet... en dan bel je de helpdesk... en dan maak je een afspraak om de modem om te ruilen en dan kan er met een beetje mazzel "over een week" iemand komen. Nou, zeg 't maar, wat heb je liever? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
dion_b schreef op 28 oktober 2004 @ 00:04:

Er zijn een paar verschillende Terayon's, waarvan eentje verwarrederwijs niet met het TeraPro platform werkt maar met EuroDOCSIS, en die hoeft niet vervangen te worden.

Als je een oude TeraPro hebt, zie dingen hierboven. Als het een Terayon DOCSIS is, dan is gewoon iets foutgegaan in het proces ofzo. Houd er rekening mee dat het alsnog ergens tussen nu en eind van de maand zou kunnen gebeuren. Op 1-11 begin je weer met een schone lei.
Ik heb een foto gemaakt van mijn modem.
Is er nu te zeggen of dit een Terayon DOCSIS is, of een oude die vervangen moet worden?
Volgens de postcode check hoeft mijn modem nog niet vervangen te worden, en ook het plaatje van de Terayon modem op de Chello site lijkt hier niet op.

Ondertussen zit ik alweer op de 50gig, en nog steeds normale snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thefraggar2/modem1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Da's wel een hele ouwe Terayon! :) Die's nodig aan vervanging toe, want het is een TeraPro-geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 28-10-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:47

Aapje

Opel-beun
Bij me neefje komen die gasten van UPC telkens langs om zo'n nieuwe modem te leveren alleen ze hebben nu nog de com21 modem ennnn nu hebben hun en ik gelezen op fok een of andere post dat ze met die nieuwe modems de snelheid kunnen cappen.
Wat is nu beter com21 modempie of de nieuwe Thomson?
(Me tante heeft nmlk geen zin in de meterkast overhoop te halen speciaal voor upc ;p en weg sturen van UPC vind ze leuk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al erg vaak voorbij gekomen in dit topic maar vooruit,

.1 nieuwe snelheden zijn niet haalbaar op com21 systeem.
.2 com21 stekker gaat er uit ergen begin volgend jaar dus dan heb je er tog niets meer aan
.3 Je krijgt geen keuze.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:47

Aapje

Opel-beun
Bedankt :)
Ik ga ze zo effe vertellen dat ze de meterkast kunnen uitmesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BaBo3n schreef op 28 oktober 2004 @ 15:27:
Bedankt :)
Ik ga ze zo effe vertellen dat ze de meterkast kunnen uitmesten :P
Er komt geen monteur om 'm te installeren hoor... Er komt een koerier, die neemt je ouwe modem mee en je nieuwe modem mag je zelf aansluiten. Net als een pizza-bezorger zeg maar, maar dan zonder scooter. :P (nouja ze mag 'm zowieso wel uitmesten natuurlijk.. ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 28-10-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

en je krijgt er een uitleg van 5 bij 10 cm bij :/

[ Voor 6% gewijzigd door Firecow op 28-10-2004 19:45 ]

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:17:
Is al erg vaak voorbij gekomen in dit topic maar vooruit,

.1 nieuwe snelheden zijn niet haalbaar op com21 systeem.
.2 com21 stekker gaat er uit ergen begin volgend jaar dus dan heb je er tog niets meer aan
.3 Je krijgt geen keuze.

:X
Kan die info eigenlijk niet gewoon in de startpost? Iemand die zin heeft om wat bij elkaar te typen, dan trommelen we voskewarez op of vragen we een moderatort? B)

* Nieuwe snelheden, plus aangegeven data.
* Welke modems worden gemeten, welke niet?
* Welke modems worden vervangen (+ link naar chello pagina)
* Wat zijn de datalimieten
* Hoe zit het met het cappen van de poorten.

Zomaar een ideetje :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

speed van een vriend van me in almere buiten
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 446.0 KByte/sec
(=3568 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 143.2 KByte/sec
(=1146 kbps)

Hij krijgt deze maand ook die test van upc met 20mbit :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 20:05
Kreeg vandaag een brief van UPC binnen dat ze modems om gingen wisselen ivm het EuroDOCSIS gebeuren. Echter zijn ze daar blijkbaar niet geheel van hun eigen zaken op de hoogte aangezien mijn oude Terayon modem ruim 2 of 3 weken geleden al omgewisseld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Fraggar schreef op 28 oktober 2004 @ 14:28:
[...]

Ik heb een foto gemaakt van mijn modem.
Is er nu te zeggen of dit een Terayon DOCSIS is, of een oude die vervangen moet worden?
Volgens de postcode check hoeft mijn modem nog niet vervangen te worden, en ook het plaatje van de Terayon modem op de Chello site lijkt hier niet op.

Ondertussen zit ik alweer op de 50gig, en nog steeds normale snelheden.

[afbeelding]
Die heb ik ook! Wordt bij mij op 4 november omgewisseld.
Firecow schreef op 28 oktober 2004 @ 20:18:
speed van een vriend van me in almere buiten
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 446.0 KByte/sec
(=3568 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 143.2 KByte/sec
(=1146 kbps)

Hij krijgt deze maand ook die test van upc met 20mbit :)
is hij gewoon al ge-upgrade of een nieuwe abonnee? Ik woon in almere literatuurwijk (nieuwe wijk, jonge bevolking. Doen we hier de 20mbit proef? Nee :'() Direct alweer 4 mbit zou niet gek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg dinsdag een brief dat ze vanavond mijn modem zouden omruilen i.v.m. de snelheidsverhoging, ik heb natuurlijk niemand gezien. Ze zouden tussen 16:00-21:30 komen en na 17:00 kan je natuurlijk niet meer bellen dat ze niet geweest zijn. Heb ik een avond voor Jan l*l bij de deur gezeten :( Wordt morgen weer een lekker gesprek aan de foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 01:07:
...en na 17:00 kan je natuurlijk niet meer bellen dat ze niet geweest zijn...
Nouja, de helpdesk kun je altijd tot 22:00 bellen, daar kun je 't altijd proberen natuurlijk, maar die verwijzen je toch weer door naar dat koeriersbedrijf I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
marteltor schreef op 29 oktober 2004 @ 01:03:

Die heb ik ook! Wordt bij mij op 4 november omgewisseld.
Ik heb nog niets gehoord van een eventuele omwisseling, ook bij de postcode check staat nog niets gepland.
Maar dit is dus een Terapro volgens jullie?
En deze kunnen ze dus niet 'cappen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even heel wat anders...... ik was afgelopen maandag terug gezet naar langzame snelheid i.v.m. overmatig dataverbruik...
Ik weet het, ik weet het...eigen schuld,dikke bult..
Maar nu dacht ik, zet die kabelmodem eens 30 seconden uit en kijk wat er gebeurt.
Wat denk je...... normale snelheden!!!!!!!!!!!!!!
Oftewel.....als je bent gecapped, zet je modem 30 seconden uit... :)
Weet niet of dit puur toeval is, maar bij mij werkt het weer.... 300 k/s :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 12:09:
Even heel wat anders...... ik was afgelopen maandag terug gezet naar langzame snelheid i.v.m. overmatig dataverbruik...
Ik weet het, ik weet het...eigen schuld,dikke bult..
Maar nu dacht ik, zet die kabelmodem eens 30 seconden uit en kijk wat er gebeurt.
Wat denk je...... normale snelheden!!!!!!!!!!!!!!
Oftewel.....als je bent gecapped, zet je modem 30 seconden uit... :)
Weet niet of dit puur toeval is, maar bij mij werkt het weer.... 300 k/s :)
Door de modem te resetten haalt hij een nieuwe configuratiebestand binnen. Blijkbaar stond op de server een configuratiebestand voor normale snelheden. Dat wijst erop dat de snelheidsverlaging teruggedraaid is, wat meestal alleen voorkomt als er een upgrade uitgevoerd wordt. Kan het zijn dat er na de terugzetting geupgrade is?

Het resetten van de modem zal normaal niets helpen omdat het dezelfde, beperkte, configuratiebestand zou binnenhalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 29 oktober 2004 @ 12:32:
[...]

Door de modem te resetten haalt hij een nieuwe configuratiebestand binnen. Blijkbaar stond op de server een configuratiebestand voor normale snelheden. Dat wijst erop dat de snelheidsverlaging teruggedraaid is, wat meestal alleen voorkomt als er een upgrade uitgevoerd wordt. Kan het zijn dat er na de terugzetting geupgrade is?

Het resetten van de modem zal normaal niets helpen omdat het dezelfde, beperkte, configuratiebestand zou binnenhalen.
Nee, het zijn niet de nieuwe snelheden, dit zijn de oude snelheden....maar toch vreemd dat hij niet de langzame instellingen oppakt....maar ja,ik vind het niet erg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebee666
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Ik heb nou sinds 27-10 het nieuwe modem hier staan (Thomson TCM390), maar ik ben er nu al niet zo blij mee. Ik had eerst hetzelfde oude Terayon modem waarvan Fraggar hierboven een pic plaatste.

Gisteravond om half 2 's nachts ofzo lag me verbinding met chello er weer eens uit :/ Om half 4 ben ik maar gaan pitten en was ie nog niet terug. Maar toen ik weer wakker werd, was de lijn blijkbaar weer up, maar het modem leek in de standby stand te staan.
Waar slaat dat nou weer op :?
Als mn lijn down is en daarna weer up komt, wil ik wel weer direct internet hebben, niet dat er dan eerst op dat stomme Internet On/Off knopje gedrukt moet worden voor er weer een connectie is met het netwerk :/

Snelheidsverhoging is er hier in Lelystad nog niet door overigens :/

[ Voor 10% gewijzigd door freebee666 op 29-10-2004 13:29 ]