phemelrijk, is dat plus of classic?
Vriendin belde net. Ze kreeg thuis steeds de chello aanmeldpagina. Na een half uur uitleggen hoe en wat, heeft ze eindelijk weer internet. Maar geen verhoging. Wel raar van die aanmeldpagina...
postcode 7071.
postcode 7071.
ik had zostraks ook de aanmeld pagina dervoor en die konn iet eens connecten naar provisioning(of hoe schrijf je het ook)
ff modem van de stroom gehaald en hij doet het weer
ff modem van de stroom gehaald en hij doet het weer
plus, dat zegt ie toch?marteltor schreef op 11 oktober 2004 @ 10:38:
Van de status pagina:Rambo schreef op 11 oktober 2004 @ 11:42:
Vriendin belde net. Ze kreeg thuis steeds de chello aanmeldpagina. Na een half uur uitleggen hoe en wat, heeft ze eindelijk weer internet. Maar geen verhoging. Wel raar van die aanmeldpagina...
postcode 7071.
Storing netwerk heel het land
11 oktober 2004 11:00
Op dit moment is er een storing in het netwerk, waarbij het mogelijk is dat er geen verbinding met het Internet gemaakt kan worden en waarbij klanten verwezen worden naar de pagina met daarop de melding "Uw chello service installeren". Deze pagina hoeft niet doorlopen te worden. We adviseren klanten het op een later tijdstip nogmaals te proberen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Is dat de pagina dat zegt wanneer je inloggegevens invult dat je voor 30 seconden de stekker van de modem eruit moet halen? Zoja, ik had dat gedaan en ik had meteen weer internet.
Loop je alleen kans dat als de storing opgelost is, en je oude sessie weer ge-reactiveerd is dat je straks weer opnieuw mag aanmelden...Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:23:
Is dat de pagina dat zegt wanneer je inloggegevens invult dat je voor 30 seconden de stekker van de modem eruit moet halen? Zoja, ik had dat gedaan en ik had meteen weer internet.
Verwijderd
dat bericht op de frontpage spreekt over "zeer binnenkort" een snelheidsverhoging. Dit moet je denk ik eerst vertalen van kabelboertaal naar ABN. Nu spreek ik beide talen en in het ABN staat er: waarschijnlijk binnen nu en enkele maanden en misschien nog later...
Ik bedoel, als vandaag het netwerk eruit ligt zal het nog wel even duren... Zo ging het bij @sloom ook --> zaten wel heel wat maandjes (volgens mij zelfs meer als een jaar) tussen de bekendmaking dat ze snelheid gingen verhogen en de daadwerkelijke snelheidsverhoging...
Trouwens, ook wij hebben de laatste tijd extreem veel last van het modem dat geen ip krijgt, het modem moet dan weer gereset worden. Gemiddeld 3x per dag ofzo
Ik bedoel, als vandaag het netwerk eruit ligt zal het nog wel even duren... Zo ging het bij @sloom ook --> zaten wel heel wat maandjes (volgens mij zelfs meer als een jaar) tussen de bekendmaking dat ze snelheid gingen verhogen en de daadwerkelijke snelheidsverhoging...
Trouwens, ook wij hebben de laatste tijd extreem veel last van het modem dat geen ip krijgt, het modem moet dan weer gereset worden. Gemiddeld 3x per dag ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 16:02 ]
Ja hier eigenlijk ook dezelfde symptomen, is de laatste tijd zo erg, dat ik ADSL bestelt heb en chello opgezegd. Ik moet hier gemiddeld zo 5-10x per dag modem resetten, meestal geen ip en als ik wel een IP heb is dat meestal na het openen van 1 internetpagina ook weer over.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:01:
....
Ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen meer in, het lijkt er volgens mij zeer sterk op dat het netwerk de huidige snelheidsverhoging al niet goed aankan, laat staan nog een.
De problemen die je schetst hebben overduidelijk met een brakke DHCP server te maken (waar komen de IP adressen anders vandaan?)- wat net zo goed op 128/64 problemen kan geven als op 4096/1024. Irritant als de pest, zonder meer, maar heeft geen zak met snelheid te maken- staan dus los van evt snelheidsverhogingen.Werkbouwtuig schreef op 11 oktober 2004 @ 18:48:
[...]
Ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen meer in, het lijkt er volgens mij zeer sterk op dat het netwerk de huidige snelheidsverhoging al niet goed aankan, laat staan nog een.
Oslik blyat! Oslik!
Is er ook iets meer duidelijk over de datalimieten. Anders heeft zo'n upgrade niet zoveel zin toch?
Money for nothin' and your chicks for free
niet iedereen komt aan 40 gig per maand hoorDeeJee schreef op 12 oktober 2004 @ 12:11:
Is er ook iets meer duidelijk over de datalimieten. Anders heeft zo'n upgrade niet zoveel zin toch?
daar zou ik persoonlijk zelf nog bij lange na niet aan komen als ik een 100mbit lijntje had .. dus
Verwijderd
Voor een relatief normale gebruiker is 40GB best een hoop inderdaad.G-PHREAK schreef op 12 oktober 2004 @ 12:39:
[...]
niet iedereen komt aan 40 gig per maand hoor
daar zou ik persoonlijk zelf nog bij lange na niet aan komen als ik een 100mbit lijntje had .. dus
Voor wat betreft die datalimieten, vind ik het eerder een gevalletje contradictio in terminis. Ik bedoel, hoe kan je het over datalimieten hebben wanneer men het in de voorwaarden over een FUP heeft
We zullen het wel gaan merken. Ik zit deze maand alweer bijna aan de 40 gieg. Wacht het mailtje wel weer fa.
Dat hangt er vanaf wat je een 'relatief normale gebruiker' noemt he... De een vindt 5 GB per maand relatief normaal, de ander vindt 50 GB per maand relatief normaal.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:44:
[...]
Voor een relatief normale gebruiker is 40GB best een hoop inderdaad.
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:44:
[...]
Voor een relatief normale gebruiker is 40GB best een hoop inderdaad.
Voor wat betreft die datalimieten, vind ik het eerder een gevalletje contradictio in terminis. Ik bedoel, hoe kan je het over datalimieten hebben wanneer men het in de voorwaarden over een FUP heeft
dit vind ik een beetje hetzelfde als de regels veranderen tijdens het spel...erg flauw! Dan betaal je best veel voor een abo en dan krijg je ook nog een datalimit
ik zit bijna tegen de 35GB

[ Voor 21% gewijzigd door FDMK op 12-10-2004 13:43 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Ik had gisterochtend dus ook dat gezeur met je aanmelden bij chello. Maar sindsdien heb ik niets gemerkt van de snelheidverhoging. Download zit nu rond de +/- 300 en up is +/- 40...
Het enige wat ik kan zeggen over die datalimiet is BAGGGGGERRRRRR
Had al naar 4 dagen 't eerst mailtje binnen..
Het enige wat ik kan zeggen over die datalimiet is BAGGGGGERRRRRR

Had al naar 4 dagen 't eerst mailtje binnen..
Ach, ik snap je wel hoor. Het is natuurlijk vervelend dat ze bekend maken dat de snelheden omhoog gaan, maar dat je al weet dat het wel lang gaat duren.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:01:
dat bericht op de frontpage spreekt over "zeer binnenkort" een snelheidsverhoging. Dit moet je denk ik eerst vertalen van kabelboertaal naar ABN. Nu spreek ik beide talen en in het ABN staat er: waarschijnlijk binnen nu en enkele maanden en misschien nog later...
Maar aan de andere kant, waar maak je je in godsnaam druk over!
Je krijgt notabene gratis een behoorlijke verhoging van je download (160%) en uploadsnelheid (267%!!), en vervolgens ga je lopen zeuren? Ik vind het eigenlijk niet in verhouding, en zeker niet netjes dat je gaat lopen zeuren dat het te lang duurt.
Ik ben het helemaal met Zoefff eens: Gratis een forse upgrade en nog niet goed... Nouja!
Ik zie 't wel als die upgrade er is, en tot die tijd blijf ik gewoon tevreden.
Feit blijft wel dat Chello erg weinig info geeft, als je ze per mail vraagt naar de tijd waarbinnen de upgrade plaatsvind quoten ze gewoon hun website. En daar staat weinig concreets op...
Dat kan imho beter.
Feit blijft wel dat Chello erg weinig info geeft, als je ze per mail vraagt naar de tijd waarbinnen de upgrade plaatsvind quoten ze gewoon hun website. En daar staat weinig concreets op...
Dat kan imho beter.
Inderdaad, ze doen het leuk tegenwoordig, alleen de communicatie van chello laat te wensen over.richub schreef op 12 oktober 2004 @ 14:36:
Ik ben het helemaal met Zoefff eens: Gratis een forse upgrade en nog niet goed... Nouja!
Dat kan imho beter.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
in mijn geval is het zo dat ik zelf niet het abbo kan kiezen (anders had ik al lang adsl genomen).. Ik woon namelijk in bij andere mensen en daar kan ik moeilijk heen stappen met "hey neem us ff adsl dit zuigt"...Zoefff schreef op 12 oktober 2004 @ 14:08:
[...]
Ach, ik snap je wel hoor. Het is natuurlijk vervelend dat ze bekend maken dat de snelheden omhoog gaan, maar dat je al weet dat het wel lang gaat duren.
Maar aan de andere kant, waar maak je je in godsnaam druk over!
Je krijgt notabene gratis een behoorlijke verhoging van je download (160%) en uploadsnelheid (267%!!), en vervolgens ga je lopen zeuren? Ik vind het eigenlijk niet in verhouding, en zeker niet netjes dat je gaat lopen zeuren dat het te lang duurt.
echter moet ik wel betalen voor het internet (zit bij de huur in), als ik dan bekijk wat je voor die 50 euro kan krijgen -->
adsl van tiscali !!!zonder datalimiet!!!
Snelheid in Kbit/s
4096 / 640
(MET datalimiet kan je volgens mij voor 50 euro makkelijk een 8mbit abbo krijgen btw)...
voor minder dan 50 euro... sorry maar dan vind ik het niet meer dan normaal dat de snelheid omhoog gaat.... dus vind ik dat ik in mijn geval best kan 'zeiken' over dat ze op moeten schieten (al snap ik jouw punt ook wel, zie dit maar als een uiting van frustratie ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:01 ]
Ze kunnen je toch nooit verplichten om je huur met 50 euro te verhogen en daarvoor chello terug te geven.. En dan deel je waarschijnlijk je internet ook nog, dus je wordt eigenlijk al geflest..
Als je naar je verhuurders toe stapt en je geeft met goede argumenten aan dat er een beter alternatief is dan Chello is er vast over te praten..
Als je naar je verhuurders toe stapt en je geeft met goede argumenten aan dat er een beter alternatief is dan Chello is er vast over te praten..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ik vroeg me af wanneer de snelheden worden verhoogd.
En heeft het zin om bij mijn modem de kabel eruit te trekken voor bepaalde tijd?
Ik heb een terayon modem.
En heeft het zin om bij mijn modem de kabel eruit te trekken voor bepaalde tijd?
Ik heb een terayon modem.
Waarom dat dan?Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 17:48:
Ik ben terayon modem.
Maare ik heb ook Terayon... en ik twijfel eraan of ik niet een ander modem nodig heb als ik van de nieuwe speeds gebruik wil gaan maken
Maarja die vorige snelheidsverhoging was er ook ineens.. dus ja denk niet dat het problemen gaat opleveren. En ik wil trouwens ook wel even de Datum weten van hoe en wanneer.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Cool hoe kan ik terayon modem worden? Kan je mij dat alsjeblieft leren?Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 17:48:
Ik ben terayon modem.
Verwijderd
die vorige was inderdaad ineens. Ik hoorde het van iemand, keek op speedtest en alles was verdubbeld. Kan echt niet wachten op deze. Omdat ik namelijk nog wel eens een game wil hosten voor mijn Playstation 2...
Naar je moeder kijken, die is zo lelijk, dat je acuut veranderd in een terayon modemKoenFaro schreef op 12 oktober 2004 @ 18:11:
[...]
Cool hoe kan ik terayon modem worden? Kan je mij dat alsjeblieft leren?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 18:42 ]
Ik denk dat jij even naar je vorige post moet kijken. Die is zo lelijk, je typte dat je (een) Terayonmodem was.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 18:40:
Naar je moeder kijken, die is zo lelijk, dat je acuut veranderd in een terayon modem

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 12-10-2004 19:02 ]
Verwijderd
Joh toch wel? Bennie blond!Bergen schreef op 12 oktober 2004 @ 19:02:
[...]
Ik denk dat jij even naar je vorige post moet kijken. Die is zo lelijk, je typte dat je (een) Terayonmodem was.(vandaar ook KoenFaro z'n reactie)

Ik weet het de fout was dom, maar je bent mens of niet
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:08 ]
Dat is de chello plus snelheid!marteltor schreef op 11 oktober 2004 @ 10:38:
Dat zeg je nu...Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 19:34:
[...]
Joh toch wel? Bennie blond!
Ik weet het de fout was dom, maar je bent mens of niet

Maar waarschijnlijk toch stiekem blond
On topic: Ik vraag mij toch af wat er met het datalimiet gaat gebeuren. 4mbit is leuk maar dan moet je er wel wat mee kunnen doen.
Ik hoop dat de volgende stap is dat ze de nieuwsgroepen gaan verbeteren.
Verwijderd
Hoe zit dat eigenlijk met die data-limiet, is dat de limiet voor download of voor download en upload??
Datagebruik, dus up en down bij elkaar.Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 12:02:
Hoe zit dat eigenlijk met die data-limiet, is dat de limiet voor download of voor download en upload??
Oslik blyat! Oslik!
Daarom ben ik overgestapt op Xs4all, daar telt de FUP alleen voor down, en aangezien ik veel upload 
Sowieso, mijn reden om weg te gaan bij Chello is dat chello de 'early' adopters gewoon laat stikken. Ben al 7 jaar abbonee bij ze, maar nieuwe klanten krijgen als eerst de verhoging. Dat vind ik dus complete bullshit....
Sowieso, mijn reden om weg te gaan bij Chello is dat chello de 'early' adopters gewoon laat stikken. Ben al 7 jaar abbonee bij ze, maar nieuwe klanten krijgen als eerst de verhoging. Dat vind ik dus complete bullshit....
Nederland wordt per regio/gemeente/wijk/ofzoiets omgezet. Je zou wel een lijst kunnen opstellen van de eerste gebruikers, maar hoeveel moet je er dan pakken? De eerste 10.000? Of alle gebruikers die in 't eerste jaar lid zijn geworden? En dan kijken in welke gebieden die zitten en die gebieden als eerste omzetten?DoRRoN schreef op 13 oktober 2004 @ 12:53:
Ben al 7 jaar abbonee bij ze, maar nieuwe klanten krijgen als eerst de verhoging. Dat vind ik dus complete bullshit....
Ik kan me voorstellen dat dat een rommelige snelheidsverhoging wordt...
lolBergen schreef op 13 oktober 2004 @ 16:12:
[...]
Nederland wordt per regio/gemeente/wijk/ofzoiets omgezet. Je zou wel een lijst kunnen opstellen van de eerste gebruikers, maar hoeveel moet je er dan pakken? De eerste 10.000? Of alle gebruikers die in 't eerste jaar lid zijn geworden? En dan kijken in welke gebieden die zitten en die gebieden als eerste omzetten?
Ze zijn wel flink aan de weer met de ip's krijg bijna om de 3 dagen een nieuwe...vastzetten lukt ook niet, meer mensen last van?
lolMaZe schreef op 13 oktober 2004 @ 18:58:
[...]
lol
Ze zijn wel flink aan de weer met de ip's krijg bijna om de 3 dagen een nieuwe...vastzetten lukt ook niet, meer mensen last van?
Je hebt een dynamisch IP, remember?
die lol was voor de reactie erboven
Ja ik weet het, en ik wil een statisch ip, is dit mogelijk?
Hier nergens last van. heb er een router achterhangen, die de verbinding continu door laat gaan, dus IP adres is nu al 2 weken hetzelfde
Verwijderd
nee.MaZe schreef op 13 oktober 2004 @ 19:48:
[...]
Ja ik weet het, en ik wil een statisch ip, is dit mogelijk?
Wel een redirect adres van bijv. www.dyndns.org.
Verwijderd
DoRRoN schreef op 13 oktober 2004 @ 12:53:
Ben al 7 jaar abbonee bij ze, maar nieuwe klanten krijgen als eerst de verhoging. Dat vind ik dus complete bullshit....
daarmee bedoelen ze : als je nu abonnee word, dan krijg je meteen die snelheid.... daarna word de snelheidsverhoging langzamerhand ingevoerd... en dan krijgen de langstgebruikende, het eerste de nieuwe snelheid....
daarmee bedoelen ze : als je nu abonnee word, dan krijg je meteen die snelheid.... daarna word de snelheidsverhoging langzamerhand ingevoerd... en dan krijgen de langstgebruikende, het eerste de nieuwe snelheid....
Valt mee, voornaamste reden waarom vorige verhoging zo irritant was, was dat er zowel Com21, Terayon, US DOCSIS en dan ook nog EuroDOCSIS allemaal overgezet moesten worden. Nu gaat het alleen om EuroDOCSIS, waarbij het zo simpel is als een ander configuratiebestandje doorgeven aan de modems en een keertje resetten.Bergen schreef op 13 oktober 2004 @ 16:12:
[...]
Nederland wordt per regio/gemeente/wijk/ofzoiets omgezet. Je zou wel een lijst kunnen opstellen van de eerste gebruikers, maar hoeveel moet je er dan pakken? De eerste 10.000? Of alle gebruikers die in 't eerste jaar lid zijn geworden? En dan kijken in welke gebieden die zitten en die gebieden als eerste omzetten?
Oslik blyat! Oslik!
Juist, dus nu zal 't wel per UBR gaan.dion_b schreef op 13 oktober 2004 @ 23:09:
[...]
Valt mee, voornaamste reden waarom vorige verhoging zo irritant was, was dat er zowel Com21, Terayon, US DOCSIS en dan ook nog EuroDOCSIS allemaal overgezet moesten worden. Nu gaat het alleen om EuroDOCSIS, waarbij het zo simpel is als een ander configuratiebestandje doorgeven aan de modems en een keertje resetten.
Verhoging snelheden chello classic en chello plus
13 oktober 2004 19:30
De aangekondigde snelheidsverhoging zal tussen nu en januari 2005 zijn afgerond voor alle bestaande chello classic en chello plus klanten. Voor meer informatie verwijzen wij de chello plus en de chello classic klanten naar de e-mail die 14 oktober zal worden verstuurd.
Bron: chello.nl status pagina
Nou mij benieuwen hoe dit allemaal zit, ik kan niet wachten op dat emailtje.
De aangekondigde snelheidsverhoging zal tussen nu en januari 2005 zijn afgerond voor alle bestaande chello classic en chello plus klanten. Voor meer informatie verwijzen wij de chello plus en de chello classic klanten naar de e-mail die 14 oktober zal worden verstuurd.
Bron: chello.nl status pagina
Nou mij benieuwen hoe dit allemaal zit, ik kan niet wachten op dat emailtje.
[ Voor 14% gewijzigd door SithWarrior op 14-10-2004 00:04 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zal dus na de kerst zijn, weet ik ook waar ik aan toe ben nu, mooi
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
ja precies "zeer binnenkort"hp38guser schreef op 14 oktober 2004 @ 00:10:
kweet niet wat jullie doen, maar ik tel nog fijn een paar maandjes op bij januari 2005... make it april 2005 dan weet je waar je aan toe bent
Verwijderd
IK ben benieuwd of iedereen dat mailtje wel gaat ontvangen eerlijk gezegd. Ik krijg werkelijk waar _nooit_ mail van chello, kan me het niet heugen dit ooit gehad te hebben in 3-4 jaar..
Ik heb nu ook een dynamisch ip maar als je het gekregen ip gaat gebruiken als static,
kan je nog gewoon het internet op. Weet alleen niet voor hoelang en wat ze doen als ze er achter komen aangezien het niet de bedoeling is
kan je nog gewoon het internet op. Weet alleen niet voor hoelang en wat ze doen als ze er achter komen aangezien het niet de bedoeling is
Verwijderd
ik hbe laatste week echt extreem alst van traag inet.. (en heb chello classic)
dat t zoang duurt dat ik denkt dat ik geen inet heb
ik woon in eindhoven, postcode 6521
hebben meer mensen hier last van ?
ik heb al wel het informatieve mailtje in mijn mailbox gehad. maar daar stond in dat de "komende maanden" de periode zou zijn waarin het zou geschieden
Is dat pessimisme of realiteit? Time will tell...hp38guser schreef op 14 oktober 2004 @ 00:10:
Verwijderd
Nou, je neemt in ieder geval eerst degene die 8-5 jaar geleden lid werden (ben ik er ook een van). Dat is een minder grote groep die bovendien snel te bedienen is door dat externe bedrijf dat Chello heeft ingehuurd om de modems te vervangen. Pas daarna neem je de bulk van 4 jaar geleden tot nu. Dat zijn dus degene die de mode achterna liepen toen het veilig en snel bleek te zijn. Lid na 1/1/2000 van de club is gewoon pech hebben tot januari.Bergen schreef op 13 oktober 2004 @ 16:12:
[...]
Maar ik zit er niet meer mee; ik krijg binnenkort mijn nieuwe modem aangezien mijn oude de geest haast heeft gegeven. Met een brutale mond kom je ook ver
Ik zit er ook niet mee, kben tevreden met de upgrade die we dit eerder dit jaar al hebben gehad.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 19:38:
[...]
Maar ik zit er niet meer mee; ik krijg binnenkort mijn nieuwe modem aangezien mijn oude de geest haast heeft gegeven. Met een brutale mond kom je ook ver
Hallo gasten. Ik heb sinds een tijdje een nieuw Motorola modem. Hierdoor kan ik internet maar op 1 pc laten draaien. Is er een mogelijkheid om internet op meerdere pc's te laten draaien? En zo ja, hoe?
Dat zeg ik!
Gewoon een router aanschaffen en daar de modem en de PC's op aansluiten
Lekkere chaos weer bij upc. Ligt er vandaag een brief in de bus dat ze m'n modem komen omruilen. Eerste reactie: Alweer!?
Brief snel doorgelezen, voor betere diensverlening... blabla... eurodocsis... bla....
Heb al ongeveer een maand een motorola surfboard in de meterkast staan. Dus morgen maar ff bellen dat ik al voorzien ben.
Mooie was dat ik toen ik belde dat ik storing had, er pas een 2-3 weken later een monteur beschikbaar was. Volgende dag werkte het spontaan weer
Afspraak maar gewoon laten staan, modem hebben ze toen vervangen.
@ cdl
Die motorola's hebben toch ook gewoon een ethernetpoort? Gewoon een router erachter hangen en werken. Tenminste hier werkt het gewoon.
Brief snel doorgelezen, voor betere diensverlening... blabla... eurodocsis... bla....
Heb al ongeveer een maand een motorola surfboard in de meterkast staan. Dus morgen maar ff bellen dat ik al voorzien ben.
Mooie was dat ik toen ik belde dat ik storing had, er pas een 2-3 weken later een monteur beschikbaar was. Volgende dag werkte het spontaan weer
@ cdl
Die motorola's hebben toch ook gewoon een ethernetpoort? Gewoon een router erachter hangen en werken. Tenminste hier werkt het gewoon.
Welliswaar een dag te laat volgens belofte maar dan eindelijk de beloofde mail van chello.
Staat alleen weinig bijzonders / nieuws in:
productinformatie
snelheidsverhoging chello classic en chello plus
De upload- en downloadsnelheid van chello classic en chello plus worden verhoogd. chello classic gebruikers kunnen binnenkort met 4096 Kbps downloaden en chello plus gebruikers downloaden dan zelfs met 8192 Kbps. De uploadsnelheid is voor beide producten verhoogd tot 1024 Kbps. Nieuwe klanten kunnen direct gebruik maken van deze snelheden. Huidige abonnees worden binnen enkele maanden overgeschakeld op deze nieuwe snelheden, binnenkort informeren we je over de exacte planning. De snelheden voor de overige producten blijven hetzelfde.
Staat alleen weinig bijzonders / nieuws in:
productinformatie
snelheidsverhoging chello classic en chello plus
De upload- en downloadsnelheid van chello classic en chello plus worden verhoogd. chello classic gebruikers kunnen binnenkort met 4096 Kbps downloaden en chello plus gebruikers downloaden dan zelfs met 8192 Kbps. De uploadsnelheid is voor beide producten verhoogd tot 1024 Kbps. Nieuwe klanten kunnen direct gebruik maken van deze snelheden. Huidige abonnees worden binnen enkele maanden overgeschakeld op deze nieuwe snelheden, binnenkort informeren we je over de exacte planning. De snelheden voor de overige producten blijven hetzelfde.
Wat voor een merk router heb je? Ik moet natuurlijk wel zeker weten dat ie werktmarshal schreef op 15 oktober 2004 @ 01:08:
@ cdl
Dat zeg ik!
Elke gemiddelde router werkt wel... en als 't niet werkt ruil je hem toch gewoon om?cdl schreef op 16 oktober 2004 @ 00:39:
[...]
Wat voor een merk router heb je? Ik moet natuurlijk wel zeker weten dat ie werkt
Gewoon aanmelden met een pc en mac adres kopieren in je router.
Ok, ik zit gelijk ff te kijken naar een aantal routers. Bijv. routers van Sweex:Bergen schreef op 16 oktober 2004 @ 01:43:
[...]
Elke gemiddelde router werkt wel... en als 't niet werkt ruil je hem toch gewoon om?
- Sweex Broadband Router 4 Port Switch
- Sweex Broadband Router 4 Port Switch, Analoog
- Sweex Broadband Router 4 Port Switch, ISDN
Wat is het verschil en welke moet ik nou nemen? Die eerste is slechts €29
Dat zeg ik!
koop nou maar geen sweex...cdl schreef op 16 oktober 2004 @ 11:05:
[...]
Ok, ik zit gelijk ff te kijken naar een aantal routers. Bijv. routers van Sweex:
- Sweex Broadband Router 4 Port Switch
- Sweex Broadband Router 4 Port Switch, Analoog
- Sweex Broadband Router 4 Port Switch, ISDN
Wat is het verschil en welke moet ik nou nemen? Die eerste is slechts €29
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
zal me benieuwen hoe dat gaat als de snelheid omhoog gaat, de datalimiet ook omhoog gaat.
heb net een mail gekregen dat me dataverbruik te veel was.
zit nu op 50 gig dus valt nog mee.
stelletje mafkezen. betaal voor plus 79 euri en dan nog zon tering datalimiet.
het is is dat ik tevreden ben over chello met de verbinding en snelheid ,anders was ik allang over gestapt
heb net een mail gekregen dat me dataverbruik te veel was.
zit nu op 50 gig dus valt nog mee.
stelletje mafkezen. betaal voor plus 79 euri en dan nog zon tering datalimiet.
het is is dat ik tevreden ben over chello met de verbinding en snelheid ,anders was ik allang over gestapt
Je internet verkeer wordt afgeleverd in Nijmegen (pc 6521), dus als je in Eindhoven woont mag je van geluk spreken dat er nog iets werkt.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:38:
ik hbe laatste week echt extreem alst van traag inet.. (en heb chello classic)
Het kan ook zijn dat je verbinding overbelast is door alle correcties op typefouten
Verwijderd
E-tech is wel een veel gebruikt merk en heb er geen problemen mee i.c.m. chello
De ADSL/Kabel router is al verkrijgbaar vanaf € 32,- volgens de pricewatch.
Heb classic en ik zou graag plus nemen, omdat ik die 8mbit wel zie zitten 
Maar ja als ik die datalimiet dan blijf houden heb ik er natuurlijk niks aan. Ik bedoel of je nou in 2 dagen aan je limiet komt of na 1 dag.
Ben fanatiek usenet gebruiker, dus een gig of 300 pomp je er al gauw doorheen in een maandje. Heb nu ook nog dat com 21 modempje en ik begrijp dat ze je dan ook je datagebruik niet kunnen meten.
Nouja we zullen zien!
PS Trouwens nooit een mail gehad en die omruilpagina zegt dat ik niet ingepland staat terwijl een vriend van mij een straat verder allang is omgeruild. Als ik voor de gein zijn postcode intik op die omruilsite van chello staat er ook dat die niet ingepland is. Is dit een grap ofzo? Hij is allang omgeruild!
Trouwens internet hier traag ook ik download nu 200kb ongeveer ivp 300 op usenet. 3151 hier
Maar ja als ik die datalimiet dan blijf houden heb ik er natuurlijk niks aan. Ik bedoel of je nou in 2 dagen aan je limiet komt of na 1 dag.
Ben fanatiek usenet gebruiker, dus een gig of 300 pomp je er al gauw doorheen in een maandje. Heb nu ook nog dat com 21 modempje en ik begrijp dat ze je dan ook je datagebruik niet kunnen meten.
Nouja we zullen zien!
PS Trouwens nooit een mail gehad en die omruilpagina zegt dat ik niet ingepland staat terwijl een vriend van mij een straat verder allang is omgeruild. Als ik voor de gein zijn postcode intik op die omruilsite van chello staat er ook dat die niet ingepland is. Is dit een grap ofzo? Hij is allang omgeruild!
Trouwens internet hier traag ook ik download nu 200kb ongeveer ivp 300 op usenet. 3151 hier
[ Voor 6% gewijzigd door PacinoAllstars op 16-10-2004 14:24 ]
E-Tech vind ik persoonlijk dus weer een bagger merk. In het verleden heb ik daar met modems en ISDN-kaarten alleen maar problemen mee gehad.Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 14:03:
[...]
E-tech is wel een veel gebruikt merk en heb er geen problemen mee i.c.m. chello
De ADSL/Kabel router is al verkrijgbaar vanaf € 32,- volgens de pricewatch.
Zelf heb ik een linksys wrt54g, maar dat is dan met ingebouwd draadloos netwerk.
En ik heb een Edimax gehad, maar die had ook af en toe kuren.
e-tech werkte in principe goed maar als je iets wilt gaan doen met poorten redirecten enz heeft ie wel kuren.... ik heb er hier nog steeds een liggenmarshal schreef op 16 oktober 2004 @ 18:29:
[...]
E-Tech vind ik persoonlijk dus weer een bagger merk. In het verleden heb ik daar met modems en ISDN-kaarten alleen maar problemen mee gehad.
Zelf heb ik een linksys wrt54g, maar dat is dan met ingebouwd draadloos netwerk.
En ik heb een Edimax gehad, maar die had ook af en toe kuren.
maar ik ben dus door die kuren overgestapt op een vigor2200Eplus ik wilde graag een server met asp, sql server 2000 en ftp opzetten en bij de etech werkte dit soms wel soms niet.
Met de vigor heb ik nog geen problemen gehad.. het is wel wat duurder, maar het is iig iets wat werkt.
Mijn oom heeft eens in 2 weken tijd 5 verschillende routers gehad.. steeds een proberen maar dan bleek die ook weer kuren te hebben, dus dan maar weer een ander merk proberen en zo kwam die dus bij de vigor aan die meteen perfect werkte.
ehm beetje off topic dit eigenlijk... w8 ik zal ff speedtest.nl resultaten posten:
download: 333.6
upload : 34.1
conn/min : 376.0
chello classic... ik geloof trouwens dat ik met deze downlaod snelheid wel bij de snellere mensen hoor die ook classic hebben, de rest is misschien juist wat minder
postcode: 3134, com21 modem
[ Voor 14% gewijzigd door !AnacondA! op 16-10-2004 20:08 ]
Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+
wat is de url van die omruil site
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Chello Classic met NIEUWE snelheid!! (modem swap)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 17 2004 om 13:36:07 UTC+0200)
Download : 485.6 KByte/sec
Upload : 99.4 KByte/sec
Connection : 1243.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Tres netjes toch?!
Tres netjes toch?!
Verwijderd
OMG, wisselen? Je hebt er waarschijnlijk toch nix aan, ik moet hostenVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:36:
Tres netjes toch?!
De url is http://www.chello.nl/modemvervangen
en nog paar linkjes:
http://datagebruik.chello.nl
http://home.nld.chello.nl...rt/support/netwerkstatus/
Verwijderd
mag ik al springen?! tis in 2 maand tijd dat er upgrades gaan komen? de vorige keer duurde het ook veel te lang, iedereen hier in apeldoorn had de verhoging al, dus ik die dag gaan bellen "dat is toevallig meneer het is net opgewaardeerD" volgens mij dikke $#^! maar kennelijk werd ik wel overgezet.Verhoging snelheden chello classic en chello plus
Alleen blijft het dan raar vinden dat er zoveel mensen het al wel hadden (ook in mijn wijk) tewijl ik het nog niet had.
anyway als er in januari dan nog geen sneller internet hier is, dan maar weer ff een telefoontje plegen
Verwijderd
He dat zijn mooie speedsVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:36:
Tres netjes toch?!
Hopelijk komt het net zo snel als de vorige upgrade...
Waar zit jij? (welke woonplaats dus)Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:36:
Tres netjes toch?!
[ Voor 6% gewijzigd door Rob op 17-10-2004 18:59 ]
Het gaat er bij mij om dat ik gewoon op meerdere pc's kan internetten. Ik ga die E-tech toch proberen.anaconda schreef op 16 oktober 2004 @ 20:03:
[...]
e-tech werkte in principe goed maar als je iets wilt gaan doen met poorten redirecten enz heeft ie wel kuren.... ik heb er hier nog steeds een liggen
Dat zeg ik!
Stomme is: momenteel hanteren ze nog steeds het gemiddelde verbruik van 8 GB....en de bovengrens is nog steeds 40 GB.... nog steeds dat verrekte datalimiet dus...
Dit kan nu toch wel gewijzigd worden . Het is al eens gehalveerd...krijgen we dat nu weer...een verhoging van dataliiet zie ik er niet in zitten namelijk..
Daarbij: ze adverteren met GEEN datalimiet....de mail van chello heeft het toch duidelijk over een bovengrens...... dit is toch tegenstrijdig?!!!
Dit kan nu toch wel gewijzigd worden . Het is al eens gehalveerd...krijgen we dat nu weer...een verhoging van dataliiet zie ik er niet in zitten namelijk..
Daarbij: ze adverteren met GEEN datalimiet....de mail van chello heeft het toch duidelijk over een bovengrens...... dit is toch tegenstrijdig?!!!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Maar ze hebben het ook over Fair Use Policy (FUP). En wanneer Chello meer dan 40GB geen fair use vind, tja...Michael Knight schreef op 18 oktober 2004 @ 00:56:
Stomme is: momenteel hanteren ze nog steeds het gemiddelde verbruik van 8 GB....en de bovengrens is nog steeds 40 GB.... nog steeds dat verrekte datalimiet dus...
Nou, ik heb het idee dat het nog wel even duurt voor ze mijn rot modem komen vervangen. Vraag me idd af of ze daar voor Jan 2005 al mee klaar zijn. Ik betwijfel het eigenlijk een beetje...
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Mijn moden is vrijdag vervangen, ik heb nog niet de nieuwe snelheden. Tot nu toe wordt mijn dataverkeer overigens ook niet gemeten (" Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen dataverbruik gemeten."). Hoe zit dat bij de andere die een nieuwe modem hebben, duurde het daar gewoon even voordat het werd gemeten, of heb ik weer geluk?
🌞🍃
Die opmerking heb ik ook al tijden, terwijl ik toch al een half jaar een Motorola modem heb..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
@ Databeest: je hebt ook een Thomson modem gekregen ? Dan duurt het een weekje ofzo voordat je datagebruik gemeten wordt. Hier in Oldebroek wordt nl. van mij ook al doorgemeten. Ach, heb vorige week chello opgezegd, ADSL aangevraagd. Ben de houding van Chello zat.
Thomson idd.DoRRoN schreef op 18 oktober 2004 @ 11:24:
@ Databeest: je hebt ook een Thomson modem gekregen ? Dan duurt het een weekje ofzo voordat je datagebruik gemeten wordt. Hier in Oldebroek wordt nl. van mij ook al doorgemeten. Ach, heb vorige week chello opgezegd, ADSL aangevraagd. Ben de houding van Chello zat.
Bah
🌞🍃
Ik denk dat dat verschilt per persoon... Bij mij duurde 't ongeveer 2 maanden voor er wat werd gemeten.DoRRoN schreef op 18 oktober 2004 @ 11:24:
@ Databeest: je hebt ook een Thomson modem gekregen ? Dan duurt het een weekje ofzo voordat je datagebruik gemeten wordt.
Even voor de Info. Wezep hier (Oldebroek) met Thomson had na ongeveer 2 a 3 weken dat de data werd gemeten. Vanaf de 7e deze maand.
Rotterdam en omstreken zullen vast op het laatst pas omgezet worden, meestal als de volgende snelheidsverhoging geplanned staat
BF1: Don-Panio
Same here.Fairy schreef op 18 oktober 2004 @ 23:06:
Even voor de Info. Wezep hier (Oldebroek) met Thomson had na ongeveer 2 a 3 weken dat de data werd gemeten. Vanaf de 7e deze maand.
Zelf heb ik sinds eind september het nieuwe motorola modem, deze werd ook pas na een dag of 15 geactiveerd voor het meten van het datagebruik!
Chello Classic van 50 euro vind ik te duur voor wat ikzelf afneem ~5 GB per maand, geen ander alternatief jaja, een abbo van 32,95 voor 3GB datalimiet! Zelf per 1 december lekker over naar wanadoo adsl voor helft van de prijs 1052/356kpbs! Binnenkort lang leve een satelliet!
Chello Classic van 50 euro vind ik te duur voor wat ikzelf afneem ~5 GB per maand, geen ander alternatief jaja, een abbo van 32,95 voor 3GB datalimiet! Zelf per 1 december lekker over naar wanadoo adsl voor helft van de prijs 1052/356kpbs! Binnenkort lang leve een satelliet!
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Verwijderd
Ik neem aan dat dit Plus is?cypher21 schreef op 18 oktober 2004 @ 23:24:
hier met chello classic:
Download : 931.3 KByte/sec
Upload : 103.9 KByte/sec
Connection : 1106.0 Conn/min
[afbeelding]
andere firmware en een wat oudere motorola modem doen wonderen
Maareh, andere firmware? Ander modem? Welke firmware en welk modem?
het is chello CLASSIC, maar ik heb een motorola sb4200e (wat oudere witte motorola) en hierin heb ik andere firmware gezet. Zodoende heb ik de nieuwe chello PLUS snelhedenVerwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 18:03:
[...]
Ik neem aan dat dit Plus is?
Maareh, andere firmware? Ander modem? Welke firmware en welk modem?
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Leuk dat dit kan, maar...cypher21 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:44:
[...]
het is chello CLASSIC, maar ik heb een motorola sb4200e (wat oudere witte motorola) en hierin heb ik andere firmware gezet. Zodoende heb ik de nieuwe chello PLUS snelheden
Ik heb eerder op GOT gelezen dat als chello erachter komt, je het kan schudden...
Je aansluiting wordt afgesloten en jij op de zwarte lijst gezet. (correct me if i'm wrong)
Dat is het mij iig niet waard.
Ik heb vandaag de nieuwe modem ontvangen (Thomson) en geïnstalleerd. Je kunt niet rechtstreeks op router installeren
Dus je moet eerst je 3Com kaartje er weer indoen, dan naar chello.upc.nl, je service opnieuw registreren en daarna modem resetten + pc uitdoen en router aan de kabel hangen, dan werkt het weer (bij mij niet want er was gelijk een storing voor mensen met de nieuwe modems
), máár de nieuwe snelheden heb je dan nog niet
, nog steeds 310 down en 45 up... (heb altijd al max. snelheid gehad
)
tsja, maar chello kan er niet achter komenRichub schreef op 19 oktober 2004 @ 20:50:
[...]
Leuk dat dit kan, maar...
Ik heb eerder op GOT gelezen dat als chello erachter komt, je het kan schudden...
Je aansluiting wordt afgesloten en jij op de zwarte lijst gezet. (correct me if i'm wrong)
Dat is het mij iig niet waard.
een vriend van me werkt bij UPC, en die zei zelfs dat ze daar eigenlijk niet achter kunnen komen, bijna alles gaat namelijk geautomatiseerd daaro
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dit topic is gesloten.