Chello snelheidsverhoging again

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

TimmyUT hihi dat is idd de truc :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

Wimo.

Shake and Bake!

TimmyUt schreef op 05 oktober 2004 @ 10:23:
Bij de vorige snelheidsverhoging heb ik mijn modem gewoon 6 uur zonder spanning gezet en weer aangedaan, opnieuw aangemeld en ik kreeg de nieuwe snelheden........ ;) , zou dat deze keer weer werken????
Ik DENK het wel.. Ik heb de vorige keer exact hetzelfde gedaan.. kwam er alleen iets te laat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Voordat ik op 16.000 Chello flame's ga reageren:
Sinds 1-5-2004 werkt mijn Chello abbo geweldig.
(Classic)

Omroep.nl streamen gaat geweldig, Juize.FM streaming hiphop blijft continue goed spelen. Quicktime trailers van Apple.com spelen gelijk af, en blijven zonder haperen spelen.
Facturen kloppen, klantenservice is snel en goed.

Kan mij het schelen dat wazige warez nieuwsgroepen niet werken bij Chello
(net zo als 90% van de thuis gebruikers.)
dynamisch ip adres, so what, als het maar werkt.
(net zo als 90% van de gebruikers)
Andere modem? Graag , de motorola is 50% kleiner dan de Com21
( de modem staat in de woonkamer, en het oog wil ook wat)

Voor de 1% die gekke dingen wil, TweakDSL ?

En nu krijg ik ook nog eens een mega verbinding voor het zelfde geld.

Wanneer is het nou eens goed?
Eerst was een Fair Use Policy niet goed, toen waren de concrete cijfers weer niet goed.
( willekeurige quote " :( ik kan maar 1.5 GB per dag aan troep downloaden :r , mekker :( ,mekker :( ")
Nu krijg je gratis een hogere up en download.

Voor alle boys die nog thuis wonen:
Je betaald voor ADSL ook nog voor een telefoonlijn van de KPN, dat is 17 euro extra.
(als je thuis woont, betalen je ouders dat, vandaar dat ADSL goedkoper lijkt)
Daarom heb ik chello genomen, om destijds chello voor mij het goedkoopste was)

Maar ik zal er niet meer op reageren,zonde om hiervoor een Ban te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door weeraanmelden op 05-10-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je telefoonlijn betaalt is niet altijd een goed argument ofsow hoor,
wie zegt dat ik met kabel geen telefoonlijn wil hebben.
Bel echt niet alleen met mobiel hoor, doe moe maar een nomale lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:14:
Hm op het feit na dat het uploaden je download beetje nadelig beinvloed,

...

Maar ik ga toch lekker naar demon. >:)
dat zal je ook bij demon hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik upload, hoeft maar 1 k te zijn, duurt het zon 30 seconden om google te openen, dat vind ik toch wat overdreven niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
weeraanmelden schreef op 05 oktober 2004 @ 10:28:
ban, ban, ban :P

Ben je gek, dit is een uiterst interessante en zinvolle discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Vraag me nu wel af wat het grote prijsverschil tussen Classic en Plus gaat rechtvaardigen??

Waarom lopen er toch altijd zoveel mensen te klagen?? Je moet blij zijn dat ze een verhoging gaan doen voor hetzelfde geld.. Dat het 2 maanden kan duren, SO WHAT!?!?!

En als je niet tevreden bent met Chello, dan is er volgens mij 95% kans dat je over kan stappen naar ADSL.. Waarom doen jullie dat dan niet??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken maar van wel,
dat het 2 maanden duurt kan ik mee leven ..
al duurt het 7 maanden .. alleen die datalimiet :@ kan ik niet mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05
@ timmyut: thanx 4 the tip :)

En ik heb dezelfde ervaringen als weeraanmelden met chello: Al 2 jaar een stabiele verbinding en gratis steeds sneller! >:)
En met dat eurodocsis gaat de snelheid niet echt achteruit meer s'avonds.
Mij hoor je niet klagen.

Bij ADSL zullen sommige netwerken aardig volzitten met nieuwe klanten, denk ik, want ik hoor steeds meer klachten, ook bij bekenden.
De ideale provider zal er wel nooit komen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 18:44
@weeraanmelden: dat is maximaal 10 E voor een Belbasis en geen 17 zoals jij vermeld.....

Verder ga ik wel proberen of ik vandaag nieuwe snelheden kan krijgen, post wel weer na 17:00....... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello werkt hier perfect. En heb al bijna 2 maanden geen gemeten dataverbruik meer (terayon t720), en ook geen mails gehad. Ik weet niet of ik zoveel gedl heb maar heb aardig wat dvd's binnen gehaald.

Misschien is het handig om een nieuw topic te openen om te kunnen zien waar de nieuwe snelheid al is doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Macer schreef op 05 oktober 2004 @ 10:41:
Vraag me nu wel af wat het grote prijsverschil tussen Classic en Plus gaat rechtvaardigen??
Het recht om meer dan 1 pc aangesloten te hebben.
Bij Classis mag je maar 1 pc aansluiten (meer kan wel uiteraard)

Bij Plus mag je meer dan 1 Pc aansluiten, en levert de helpdesk zelfs support op routers.
(Dit ivm Xbox live)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk levert geen support op routers.
hoe maak ik een thuisnetwerk?
Een thuisnetwerk voor chello plus kan op verschillende manieren gedaan worden. Het meest eenvoudigst is gebruik te maken van een router. Raadpleeg jouw computerwinkel voor de installatiehandleiding. De router wordt niet door UPC/chello geleverd en ook niet ondersteund.

Chello raad ICS aan, en schuift alle vragen door naar Xbox call centre
helpt UPC als ik problemen met de Xbox heb?
Met Xbox problemen kunt u terecht bij het Microsoft call center of on line support. UPC Nederland is alleen verantwoordelijk voor uw chello verbinding die u nodig heeft om Xbox Live echt "live" te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(Classic)
En hoelang ben je al Chello member? Sinds 2001 ofzo? :+
Omroep.nl streamen gaat geweldig, Juize.FM streaming hiphop blijft continue goed spelen. Quicktime trailers van Apple.com spelen gelijk af, en blijven zonder haperen spelen.

Chello had enkele jaren geleden bij ontzettend veel huishuidens een monopoly positie op de breedbandmarkt. Chello deed het toen niet echt bijzonder goed, nu de concurentie met ADSL wel goed op gang is doet Chello ineens veel beter hun best de producten te verbeteren, want ze zullen heus zien dat inderdaad een groot aantal leden overstappen. ;)
Eerst was een Fair Use Policy niet goed, toen waren de concrete cijfers weer niet goed.
( willekeurige quote " :( ik kan maar 1.5 GB per dag aan troep downloaden :r , mekker :( ,mekker :( ")
Het probleem met een Fair Use Policy is, dat je ISP je in principe elk moment kan afsluiten omdat je te veel data verbruikt, dit is in het verleden ook verschillende keren gebeurd. Dat is toch niet echt geweldig.
Het probleem van de huidige limiet is dat ze niet echt in verhouding staan met de snelheden en het abonnementsgeld. Ook is het officieel nogsteeds een FUP, waardoor veel klanten eigenlijk een beetje misleid worden.
Je betaald voor ADSL ook nog voor een telefoonlijn van de KPN, dat is 17 euro extra.
Ik weet het niet zeker, maar als je Chello wilt, moet je toch verplicht een UPC TV/Radio pakket hebben?
Juist.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Maar de kans dat je TV wil is groter dan de kans dat je telefoon wilt.. Telefoon heb ik de deur uit gedaan (ik heb toch een mobiel).. De alternatieven voor TV zijn voor mij te beperkt.

Volgens mij mag je met Classic ook al meerder PC's actief hebben (sinds de vorige verhoging).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Chello hanteerd geen FUP, maar een AUP: Acceptable Use Policy. Klein verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Xandrios schreef op 05 oktober 2004 @ 12:19:
Chello hanteerd geen FUP, maar een AUP: Acceptable Use Policy. Klein verschil.
Dat is waar. Ik heb nooit begrepen wat het verschil is eigenlijk, beide komt toch op het zelfde neer?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

DataBeest schreef op 05 oktober 2004 @ 12:07:
[...]

En hoelang ben je al Chello member? Sinds 2001 ofzo? :+
In hilversum van 1999 - 2001 ( en 3 jaar ede) en sinds 11-2003 weer in Hilversum chello lid, altijd classic gehad.
Het probleem met een Fair Use Policy is, dat je ISP je in principe elk moment kan afsluiten omdat je te veel data verbruikt, dit is in het verleden ook verschillende keren gebeurd. Dat is toch niet echt geweldig.
Ja, maar niet zonder dat je zelf actie kan ondernemen:

je krijgt 2x een waarschuwing tegenwoordig.
1x als je er bijna op zit , daarna nog eentje dat je echt moet oppassen, en dan sluiten ze je af.
Nadeel is dat heel veel chello klanten niet de chello e-mail gebruiken.
En daar krijg je nou net de waarschuwingen in.

(bron: chello support Bij normaal gebruik hoeft u niet bang te zijn dat de limiet zal worden overschreden. Indien u de limiet dreigt te overschrijden krijgt u via e-mail hiervan een bericht. Eenmaal bij 80% en eenmaal bij 100%. Ook als u over de limiet gaat krijgt u via de e-mail een bericht)
Het probleem van de huidige limiet is dat ze niet echt in verhouding staan met de snelheden en het abonnementsgeld. Ook is het officieel nogsteeds een FUP, waardoor veel klanten eigenlijk een beetje misleid worden.
De enige keer dat ik problemen kreeg met een download limiet was toen ik van classic naar Plus ging (die maar 3GB heeft)

De datalimieten zijn gewoon gemiddelden van de 5 verschillende UPC-pakketten.
bij Classic bleek dat men gemiddeld 8 GB downloaden , en bij plus dat men gemiddeld 20 GB downloaden per maand.
Dit hebben ze gewoon opgerekt om de klantvriendelijk mogelijk te zijn
( 40 GB data bij classic terwijl het gemiddelde 8GB was, dat is 5x zoveel als het gemiddelde (!))
Betere manier om een datalimiet vast te stellen weet ik niet.
Ze hebben het gemiddelde van de klanten genomen.

maar
Ze mogen het inderdaad wel eens heeeeeel duidelijk gaan maken, want ik kan de limieten ook nog steeds niet vinden op de chello site.

gelukkig bestaat datalimiet.chello.nl nog steeds, waar je het gewoon kan zien wat je maand gemiddelde is
(bij mij 17GB, dus ik hoef me geen zorgen te maken)
[...]
Ik weet het niet zeker, maar als je Chello wilt, moet je toch verplicht een UPC TV/Radio pakket hebben?
Ja, maar om "Internet via de kabel " te krijgen, lijkt het me logisch dat je kabel hebt ;)

( en volgens mij was toen chello begon, kabel nog van de gemeentes, en niet van UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
DataBeest schreef op 05 oktober 2004 @ 13:01:
[...]

Dat is waar. Ik heb nooit begrepen wat het verschil is eigenlijk, beide komt toch op het zelfde neer?
FUP is dat je zoveel mag doen, tot je andere mensen stoort.
AUP is dat je ISP een limiet kan opleggen, zodat je andere mensen niet stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
weeraanmelden schreef op 05 oktober 2004 @ 11:40:
[...]

Bij Plus mag je meer dan 1 Pc aansluiten, en levert de helpdesk zelfs support op routers.
(Dit ivm Xbox live)
En nu ff serieus. :+

Dit rechtvaardigt dus geen 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat is ook niet meer waar, je mag met clasic ook gewoon meerdere pc's aansluiten hoor tegenwoordig. Alleen leveren ze er geen support op.

Het staat nog niet in hun voorwaarden, op de chello maar ik weet zeker dat dit nu mag.

Lees hier maar terug:
nieuws: Thuisnetwerk toegestaan bij Chello

En op UPC site hebben ze het wel aangepast, beetje slordig weer van chello!

[ Voor 37% gewijzigd door SithWarrior op 05-10-2004 15:25 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
MWa ik blijf dankzij een zieke werknemer bij upc nog met me com21 modem zitten tot de 25ste vind het wel best. Liefst hou ik dit ding, download met 250kb per seconde als het mee zit me upstream zit op de 45 kb.
meer hoef ik niet maar zolang ik maar kan downloaden en uploaden zonder beperkingen (werk en hobby).
Ik zit gemiddeld op 2gb over de hele dag waar van 0,5 van 10 uur inde ochtend tot 8 uur in de avond. de rest haal ik altijd in de avond binnen of verstuur ik.

Ben ik eigenlijk verplicht die nieuwe modem te accepteren of mag ik door blijven gaan op me oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

weeraanmelden schreef op 05 oktober 2004 @ 13:12:
[...]

Ja, maar om "Internet via de kabel " te krijgen, lijkt het me logisch dat je kabel hebt ;)

( en volgens mij was toen chello begon, kabel nog van de gemeentes, en niet van UPC)
En om ADSL via de telefoonlijn te krijgen lijkt het me logisch dat je een telefoonlijn hebt, dus dat argument gaat niet op. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
(Classic)

Dat kan met een superlicht adsl abo ook al, als je gewoon de snelheid krijgt die je hoort te krijgen.
Als het jou niet iets kan schelen, wil dat dan zeggen dat andere mensen dat dan ook maar onbelangrijk moeten vinden?!
Maar met de com21 had je wel onbeperkt downloaden.

En nu krijg ik ook nog eens een mega verbinding voor het zelfde geld.

Ze moeten wel, omdat adsl anders te voordelig wordt. Helemaal als ik bedenk dat ik als ik in de avonduren surf net zo goed een 1024/256 adsl abo kan nemen omdat ik bij chello toch niet boven de 100kb/sec uitkom.
Zou jij het normaal vinden als je er voor moest betalen als het een verhoging vanuit het bedrijf is!?

De lijn hebben we sowieso al, en dat wat je extra moet betalen om adsl te nemen via het kpn netwerk zit al in de prijs die de adsl providers op hun website neerzetten. Net zogoed moet je voor chello ook een kabelabonnement hebben.
[...]

(Dit ivm Xbox live)
:D met classic mag een thuisnetwerk gewoon hoor, update je gegevens eens ;)
Macer schreef op 05 oktober 2004 @ 12:17:
Maar de kans dat je TV wil is groter dan de kans dat je telefoon wilt.. Telefoon heb ik de deur uit gedaan (ik heb toch een mobiel).. De alternatieven voor TV zijn voor mij te beperkt.
.
schotel, digitenne. Genoeg keus. Meer soorten dan bij breedband internet in ieder geval! (het is kabel of adsl voor de meesten).

Het gemiddelde nemen om een datalimiet te berekenen vind ik echt onzin. Hoe erg denk je dat het gemiddelde wel niet zakt in de maanden juli en augustus als veel mensen op vakantie zijn!? (helemaal de mensen die het zich kunnen permiteren om classic/plus te nemen.)

Op antwoord op mijn email aan de helpdesk moest ik een week wachten. Is dat de 'snelle' en 'goede' klantenservice waar iemand hier over sprak? :D Laats mocht ik ook weer bellen met de klantenservice om een ander probleem. Toen werd ik wel goed geholpen....na eerst een hele tijd in de wacht te hebben gestaan.

Chello heeft nog een hele hoop te verbeteren, dat denken ze te verhullen door gewoon een snelheidsverhoging aan te kondigen zodat ze daarmee reclame kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 05-10-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Digitenne is een lekkere oplossing?? Zo goed is dat nou ook weer niet, veel zenders worden zo gecomprimeerd dat het duidelijk te zien is. Verder zit daar het nadeel aan van een apart kastje zodat je niet meer kan zappen op je eigen tv, verder voor elke kamer een apart kastje.

Een schotel is mooi, maar mijn buren zien me al aankomen.. Zou leuk zijn als het buiten deel eens een stuk kleiner zou worden..

Ik heb nu al 5 jaar Chello (in het begin A2000) en op 1 week na heb ik nog nooit problemen gehad... Altijd goede snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

(Dit ivm Xbox live)
Pardon :?

Dat was misschien een jaar terug ofzo het geval, maar ondertussen mag op alle accounts muv Starter een router aangesloten worden :z

Maar ook bij plus geen support (vind je het gek, kijk eens naar hoeveel verschillende routers er zijn...)

Enige redenen op dit moment zijn de snelheid, nu 4.5/0.5 vs 2.5/0.3, straks 8/1 vs 4/1 tov Classic en het systeemlimiet van 80GB tov 40GB. Dat blijft aan de lage kant, hopelijk dat men tot inzicht komt dat voor EUR 79.95 meer geboden mag/moet worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
80GB is bijna 3GB per dag hoor... Als je geen DVD's download moet je toch aardig je best doen om dit te bereiken.. Als je geen illegale dingen download lijkt het mij bijna onmogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Laatst online: 06-09 18:38
dion_b schreef op 05 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Pardon :?

Dat was misschien een jaar terug ofzo het geval, maar ondertussen mag op alle accounts muv Starter een router aangesloten worden :z
Volgens mij mag het nog steeds niet hoor, want in de chello faq staat:

8. kan ik meerdere computers op chello aansluiten?
Ja dat kan bij chello plus. Met chello plus bestaat de mogelijkheid om maximaal drie computers via een thuisnetwerk aant te sluiten. chello classic en chello light zijn bedoeld voor één PC per consument. Het aansluiten van meerdere PC's op chello classic en light is in strijd met de Acceptable Use Policy (AUP).

Niet dat het me stopt hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op 05 oktober 2004 @ 16:47:
[...]

Volgens mij mag het nog steeds niet hoor, want in de chello faq staat:

8. kan ik meerdere computers op chello aansluiten?
Ja dat kan bij chello plus. Met chello plus bestaat de mogelijkheid om maximaal drie computers via een thuisnetwerk aant te sluiten. chello classic en chello light zijn bedoeld voor één PC per consument. Het aansluiten van meerdere PC's op chello classic en light is in strijd met de Acceptable Use Policy (AUP).

Niet dat het me stopt hoor O-)
Netwerk toegestaan bij chello
11 mei 2004 11:15
Vanaf heden is het toegestaan om op de chello producten een thuisnetwerk aan te sluiten. Voorheen was dit formeel alleen toegestaan bij het chello plus product. Maar nu mag op ieder chello product een thuisnetwerk worden aangesloten. Een thuisnetwerk voor chello kan op verschillende manieren aangelegd worden. Het meest eenvoudige is om gebruik te maken van een router. Een goed werkende router (inclusief handleiding) is verkrijgbaar bij iedere goede computerzaak. De UPC helpdesk levert geen ondersteuning voor uw router.

stond op de netwerkstatus pagina een tijdje terug alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Laatst online: 06-09 18:38
Hmmm mag dus wel, nou die faq wordt ook lekker bijgehouden dan. Maar mag je eigenlijk al een eigen server, want in de faq staat dat ook nog steeds als verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

joopv schreef op 05 oktober 2004 @ 07:31:
[...]
Misschien wel... maar hoe had ik 'm moeten lezen dan?
[...]
Chello is niet verantwoordelijk voor de huisbekabeling, alleen t/m het abbonnee overname punt - het doosje aan de muur. Vanaf dat punt tot het kabelmodem is je eigen verantwoordelijkheid.
Zeker niet, Chello is verantwoordelijk tot en met de kabelmodem. Lees de algemene voorwaarden er maar op na.

[preek modus]
In artikel 6 staat:
De bekabeling vanaf het Aansluitpunt tot de Randapparatuur en de bekabeling van de Randapparatuur zelf vallen onder de verantwoordelijkheid van de Klant.
en volgens de definities is het Aansluitpunt:
Het eindpunt van het netwerk van UPC op de Locatie, dat bestemd is voor aansluiting op de Randapparatuur en dat de Klant toegang geeft tot het gebruik van de chello Service.
De randapparatuur is :
Apparatuur, waaronder mede begrepen een op een Aansluitpunt aangesloten personal computer (pc), Software en Voorzieningen, in eigendom van of in gebruik bij de Klant, geïnstalleerd op de Locatie en aangesloten op het Aansluitpunt, inclusief de bekabeling vanaf het Aansluitpunt naar de Randapparatuur.
Dus het aansluitpunt is de modem en de randapparatuur is de pc. De bekabeling daartussen valt onder de verantwoordelijkheid voor de klant; voor de rest is Chello de verantwoordelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Uit: Chello verhoogt Classic en Plus
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:18:
Omdat je sneller gaat ga je ook meer downloaden, dome vergeleiking die auto
Hoezo is dat een domme vergelijking?
Waarom zou je meer gaan downloaden dan dat je nu doet?
leuk_he schreef op 05 oktober 2004 @ 17:19:
Wel een in duitsland op de autobahn gezeten? nou dan scheren ze echt wel met 200 voorbij.
Ja daar heb ik wel eens gezeten, je bent sneller daar waar je wezen wilt, echter ga je nu ook vaker reizen juist omdat je sneller kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een charme offensief van chello. Eerst (en dan nu weer) een snelheidverhoging, dan een virus checker op de email, daarnaast ook nog eens 4 extra accounts met elk 20? MB aan webspace. Zullen ze dan toch aan het merken zijn dat hun klanten niet echt tevreden zijn waar ze voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 16:50:
[...]

Netwerk toegestaan bij chello
11 mei 2004 11:15
Vanaf heden is het toegestaan om op de chello producten een thuisnetwerk aan te sluiten. Voorheen was dit formeel alleen toegestaan bij het chello plus product. Maar nu mag op ieder chello product een thuisnetwerk worden aangesloten. Een thuisnetwerk voor chello kan op verschillende manieren aangelegd worden. Het meest eenvoudige is om gebruik te maken van een router. Een goed werkende router (inclusief handleiding) is verkrijgbaar bij iedere goede computerzaak. De UPC helpdesk levert geen ondersteuning voor uw router.

stond op de netwerkstatus pagina een tijdje terug alweer.
Dat zou best kunnen, maar in de voorwaarden staat het volgende:
Verboden activiteiten zijn (onder andere):
• het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
• het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, dhcpservers
en interactieve multi-userforums;
• het aansluiten van meerdere pc’s en/of servers op een account.
In de aanvullende voorwaarden van het Plus abbonement vervalt dit punt. De algemene voorwaarden zeggen meer dan een berichtje op een status pagina. Maar zeer waarschijnlijk zal deze regel enkel formeel zijn, alhoewel de FUP/AUP enkele jaren ook bijna een puur formele regel was.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat nou verhogen, ftp knijpen die hufters nog steeds af. Ik download overdag met 50kb/s, mag dit wettelijk wel? Snachts is het de volle snelheid

Maar hier een bypass, die perfect werkt, zelfs met router.

Dus laat die chello hufters maar een poepie ruiken hiermee :Y)

Op volle snelheid downloaden met Chello van FTP servers.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////

Tutorial geschreven door: Powercow
Idee bedacht door: Hnzl
Laatst aangepast op: 5 Oktober 2004.

Getest met: Windows XP + SERV-U (met en zonder router).
Netwerk: A2000.

Sinds een tijdje remt Chello FTP downloads af. Zo sterk
dat na 12 uur in het weekend je zo goed als geen snelheid
meer over hebt. Ook zijn de transfers zeer instabiel.
Hieronder leg ik uit stap-voor-stap hoe je weer snel kan
downloaden, het idee komt van Hnzl (chelloo.com forums).

---------------------------------------------------------------------------
-Download Serv-U van http://www.serv-u.com
(Als je je adres gegevens niet wilt geven ga dan
naar http://www.serv-u.com/dn.asp)

-Start susetup.exe en installeer de software.

-Ga naar de Serv-U map en start ServUAdmin.exe
(Map is normaal gesproken C:\Program Files\Serv-U)

Als je Serv-U voor de eerste keer start komt er een wizard
in beeld, klik gewoon 3 keer op Next.

Nu gaan we een domein (Domain) toevoegen aan het programma.
Vul devolgende gegevens correct in:

DOMAIN IP ADDRESS: Het lokale netwerk IP als je achter een router zit.
Als je direct aan de modem zit moet je het externe
IP gebruiken (kan je zien op www.watismijnip.nl)

DOMAIN NAME: Mag je zelf weten, bijvoorbeeld HOMEFTP.

INSTALL AS SYSTEM SERVICE: Als je wilt dat Serv-U automatisch start bij
het opstarten klik dan op Yes.

ALLOW ANONYMOUS ACCESS: Klik op NO! Anders kan iedereen je PC in.

CREATE NAMED ACCOUNT: YES. Nu gaan we een account aanmaken.

ACCOUNT LOGIN NAME: Verzin maar wat leuks, bijvoorbeeld upload.
PASSWORD: Mag je zelf weten, bijvoorbeeld upload.

HOME DIRECTORY: Kies de schijf waar je je bestanden wilt dumpen.
Je kan gewoon C:/ ofzoiets intikken.

LOCK THE USER IN TO THE HOME DIRECTORY: Yes.

ACCOUNT ADMIN PRIVILEGE: No Privilege

>> FINISH
>> Je server wordt gestart. Nadat je op de + naast Local Server hebt geklikt.
>> Ga nu naar Domains en open je domein (bijvoorbeeld HOMEFTP).
>> In het schermpje wat je nu ziet staat:
>> FTP PORT NUMBER: Vul hier 444 in.

Verbind nu met je favoriete FTP client naar je eigen server.
Let op! Deze FTP client MOET FXP ondersteunen. Zoals FlashFXP
(te downloaden op http://www.flashfxp.com). Je kan nu met
high-speed FXPen vanaf overal ter wereld naar je eigen server!

Mocht je IP ooit veranderen lokaal of extern dan moet je natuurlijk ook
een nieuw ip in het Serv-U domein invullen. Ga dan naar je domein
en pas de DOMAIN IP ADDRESS waarde aan.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
TUTORIAL MADE BY POWERCOW ON 5 OCTOBER 2004 LAST CHANGED ON: 5 OCTOBER 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:47:
wat nou verhogen, ftp knijpen die hufters nog steeds af. Ik download overdag met 50kb/s, mag dit wettelijk wel?
Ja.

Knap dat je een tutorial hebt gevonden hoe je gebruik maakt van FXP. :+ Persoonlijk zou ik overstappen als er zo hard afgeknepen wordt, gelukkig gebeurd dat bij mij niet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil dr ook vanaf, moet alleen wachten tot we verhuisd zijn, wat nog half jaar duurt. geen zin in dubbele chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 05 oktober 2004 @ 17:29:
[...]

Dat zou best kunnen, maar in de voorwaarden staat het volgende:

[...]

In de aanvullende voorwaarden van het Plus abbonement vervalt dit punt. De algemene voorwaarden zeggen meer dan een berichtje op een status pagina. Maar zeer waarschijnlijk zal deze regel enkel formeel zijn, alhoewel de FUP/AUP enkele jaren ook bijna een puur formele regel was.
en op upc.nl staat weer...
http://www.upc.nl/index.php?PageID=138120#4
4. Uit welke verschillende abonnementsvormen kan ik kiezen?
chello kent vanaf 23 februari 2004 vijf verschillende producten:

1- chello plus voor klanten die meer behoefte hebben aan snelheid en/of een thuisnetwerk.
2- chello classic, het vertrouwde chello product. Surfen, e-mailen en supersnel bestanden downloaden en voor klanten die behoefte hebben aan een thuisnetwerk.
3- chello light is voor klanten die regelmatig internetten en toch snel willen downloaden.
4- chello easy is voor klanten die niet regelmatig internetten maar wel 'altijd on-line' willen zijn en af en toe downloaden.
5- chello starter is voor klanten die willen surfen en e-mailen zonder dat de telefoonlijn ook maar een moment bezet is. Dus klikken zonder tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Zoals ik dus al zei hier boven, op de UPC site hebben ze het wel aangepast, op de site van chello nog niet. En dan heb je wel degelijk een poot om op te staan, ook omdat er ergens op die status pagina ook nog een klein berichtje staat.

Kort om het verschil in abbo vorm zit dus niet meer in of je wel of niet een netwerkje mag bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Oftewel: zet je ftp server op een andere port.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

En als het nou niet jouw FTP server is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Bedenk dat je een dienst afneemt van Chello, niet UPC. Dat Chello die dienst samen met UPC verkoopt, daar heb jij als gebruiker officieel niets mee te maken. Jij koopt de dienst van Chello, en moet je daarom aan de regels van Chello houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 05-10-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:34

RtN

De manier in bovenstaande tutorial werkt prima, maar nu heb ik na een paar files het volgende probleem:
227 Entering Passive Mode (192,168,1,100,4,130)
LIST
425 Try later, data connection in use.
426 Data connection closed, receive file 100mb.bin aborted.

WTF is da dan weer voor een crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
bij mij werkt de genoemde work around helemaal niet; ik haal gewoon nog steeds baggersnelheden ondanks ik zeker weet dat de server veel sneller kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:47:
wat nou verhogen, ftp knijpen die hufters nog steeds af. Ik download overdag met 50kb/s, mag dit wettelijk wel? Snachts is het de volle snelheid
Zie jij ergens in de voorwaarden dat er een minimale FTP snelheid gegarandeerd wordt :? Of in een wet 'Minimale ISP eisen' :? Of in de grondwet :?

Nee? Hou dan op met dit soort tendentieus gezwam. Als jij het beter kunt, begin dan spatjeISP :z
Of schrijf een kamerlid aan om haar/hem aan te zetten een dergelijk wetsvoorstel te doen...
RtN schreef op 05 oktober 2004 @ 22:23:
De manier in bovenstaande tutorial werkt prima, maar nu heb ik na een paar files het volgende probleem:
227 Entering Passive Mode (192,168,1,100,4,130)
LIST
425 Try later, data connection in use.
426 Data connection closed, receive file 100mb.bin aborted.

WTF is da dan weer voor een crap?
Momenteel is er iets raars met FTP aan de hand idd, het vermoeden leeft dat het iets met passive mode te maken heeft, probeer dus in active mode.

Maar vermoeden dat dat met actieve opzet door chello gedaan zou zijn (spatje) grenst aan clinische paranoia. Er zijn aanmerkelijk meer prutsers op deze aardkloot dan duivels. Opmerkelijk hoe mensen vaak de eerste tekenen van gepruts gelijk als duivelse complotten willen bestempelen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 06-10-2004 12:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
TimmyUt schreef op 05 oktober 2004 @ 10:23:
Bij de vorige snelheidsverhoging heb ik mijn modem gewoon 6 uur zonder spanning gezet en weer aangedaan, opnieuw aangemeld en ik kreeg de nieuwe snelheden........ ;) , zou dat deze keer weer werken????
helaas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je die "te lange text" nog maar eens gaan lezen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier helaas ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:10:
[...]

Volgens mij moet je die "te lange text" nog maar eens gaan lezen B)
Mja, er wordt een soort van "proxy" gebouwd. (soort van ja, niet een echte)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 00:20
dion_b schreef op 06 oktober 2004 @ 02:28:
[...]

Zie jij ergens in de voorwaarden dat er een minimale FTP snelheid gegarandeerd wordt :? Of in een wet 'Minimale ISP eisen' :? Of in de grondwet :?

Nee? Hou dan op met dit soort tendentieus gezwam. Als jij het beter kunt, begin dan spatjeISP :z
Of schrijf een kamerlid aan om haar/hem aan te zetten een dergelijk wetsvoorstel te doen...
lol :X

Ontopic: ik heb nog nooit gemerkt dat ftp afgeknepen wordt. Wel mooie upload snelheid nou. Daar valt wel wat leuks mee te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Twistedmark op 06-10-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het omruilen van het modem (REGIO GLD-NOORD).

Haal ik dit: Speedtest.nl

Download: 273.4 KByte/sec(=2187 kbps)
Upload: 41.2 KByte/sec(=330 kbps)
Connection: 837.0 Conn/min
Ping test: 19.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:37:
Na het omruilen van het modem (REGIO GLD-NOORD).

Haal ik dit: Speedtest.nl

Download: 273.4 KByte/sec(=2187 kbps)
Upload: 41.2 KByte/sec(=330 kbps)
Connection: 837.0 Conn/min
Ping test: 19.0 ms
nog niet eens op zijn snelst, ik haal nu

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Oct 6 2004 om 18:41:52 UTC+0200)

Download : 298.6 KByte/sec
Upload : 43.1 KByte/sec
Connection : 1467.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kben erg tevrede atm over chello met nieuwe modem haal ik eindelijk de upload snelheid die ik hoor te halen

downloade gaat gewoon 312constant en uploade 45 en ping is beter geworde dus als het nog sneller word is het wel fijn! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig heb ik geen chello, geen adsl...maar gewoon lekker een fibertje het huis in (34mbps...) 1:1 ..geen gelul , en machtig snel!...

ik ben een blij man! daarnaast heb ik nog 256ip adressen ook!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:59:
gelukkig heb ik geen chello, geen adsl...maar gewoon lekker een fibertje het huis in (34mbps...) 1:1 ..geen gelul , en machtig snel!...

Maar dat is dus geen Chello, daar hebben we het toevallig over.

Ik ben benieuwd wanneer chello haar klanten officieel dit bekendmaakt (het is officieel, maar de klanten hebben niets via e-mail of post mogen ontvangen, alleen maar via de netwerkstatus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
dion_b schreef op 06 oktober 2004 @ 02:28:
[...]

Het is toch echt helemaal niet netjes om te beloven dat de snelheid op 2,5Mbit wordt gecapped, terwijl op bepaalde poorten de cap lager dan dit blijkt te zitten, dat is lame. :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Ga je vrienden vervelen met dit soort loze zooi, we zitten hier echt niet te wachten op jou fabeltjes. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
-Rob- schreef op 06 oktober 2004 @ 19:12:
[...]

Maar dat is dus geen Chello, daar hebben we het toevallig over.

Ik ben benieuwd wanneer chello haar klanten officieel dit bekendmaakt (het is officieel, maar de klanten hebben niets via e-mail of post mogen ontvangen, alleen maar via de netwerkstatus)
Ik heb nog nooit wat gehoord van mijn vorige update. Via tweakers erachter gekomen. Ik moest ook zelf de modem resetten voordat de nieuwe snelheid werkt., dus als mensen tweakers niet lezen zie ik het somber in voor ze.

(wat is somber, laats een korte stroomstoring gehad(1 minuut), worden de modems ook gereset :P )

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat zijn geen 256 INTERNET IP adressen.... Heb je enig idee hoe IP addressering werkt? blijkbaar niet want uit 1 subnet kun je niet eens 256 adressen halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Download 301.4 KByte/sec (=2411 kbps)
Upload 44.2 KByte/sec (=354 kbps)
Connection 801.0 Conn/min
Ping 14.0 ms

Met niews Chello Motorola SB5100 modem! Een zeer tevreden klant! (en dat voor iemand die op het platte land woont!)

Maar nu hopen dat snel die verhoging eraan komt, upload mag wel beter worden, niet dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:38
hopeloos nog steeds, oude brak modem nog, de com21 :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18

Flikker op

Ontopic:
Nog geen nieuwe snelheden, maar ik heb dan ook nog geen mail gehad. Heb al wel een nieuw modem omdat UPC toch al hier moest zijn. Het gaat om een Motorola SurfBoard 5100E.

Speedtest:
D/l: 300,9
U/l: 43,0
Conn: 1484
ping: 14ms

Ik heb mn kabelmodem al een half uur van de stroom gehaald, maar dat heeft niet gewerkt. Ik denk dat ik gewoon zal moeten wachten tot we een mail krijgen. Vooral de uploadverhoging spreekt me erg aan. De download boeit me niet zo.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

Als Chello zijn default abo's naar 4 mbit omzet dan kan adsl nogal wat klachten verwachten, daar dok je voor 2 mbit hetzelfde bedrag..

dus het is te verwachten dat binnenkort de adsl abos ook gaan veranderen

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

256 IP-adressen? Yeah right, in je dromen. :) Je hebt echt geen idee waar je 't over hebt volgens mij. Binnen je netwerk misschien maar geen 256 externe adressen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

-Rob- schreef op 06 oktober 2004 @ 19:12:
[...]

hmm, wat verrijkt jouw met deze info? kheb ook chello, maar me netwerkstatus is practisch nog net zo somber als eerst.

* Egg mag niet zeuren met zijn chello classic :+

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Chello had enkele jaren geleden bij ontzettend veel huishuidens een monopoly positie op de breedbandmarkt. Chello deed het toen niet echt bijzonder goed.
Bij een monopolie gaat het niet om de gebruikte techniek, maar om het product. Het product is het leveren van een internetverbinding. Aangezien je meerdere manieren had om op het internet te gaan heeft Chello nooit een monopolie gehad.

Chello deed het wel bijzonder goed. Veel mensen kwamen van de analoge telefoonlijn af. Reeds in 1998 brandde ik op single-speed CD's met data direct vanaf snelle FTP servers zonder bufferunderruns te krijgen. Hoezo niet stabiel en niet echt bijzonder goed? Het was en is nog steeds bijzonder. Een dikke verbinding en mogelijkheden waarvoor je bij zakelijke vaste lijnen minimaal het 25 voudige betaalt.

Zeuren over 40 GB datalimiet? Ga al je rotzooi eens legaal aanschaffen en vergelijk de prijs met wat Chello vraagt. Kijken of het dan zoveel beter is. En ja ja, andere providers doen het altijd beter. Waarom gaan mensen daar niet heen dan? Het "geen alternatieven argument" is al reeds jaren achterhaalt. Zat mogelijkheden om op internet te komen. Alleen zijn mensen nog te stom om te concluderen dat de dienst van Chello veel beter is en dat ze daarom blijven. Anders waren ze allang weggegaan.
Het probleem met een Fair Use Policy is, dat je ISP je in principe elk moment kan afsluiten omdat je te veel data verbruikt, dit is in het verleden ook verschillende keren gebeurd.
Je wordt niet op elk willekeurig moment afgesloten. 40 GB downloaden is pure misbruik. Je gaat mij niet wijsmaken dat je het internet gebruikt waar het voor bedoeld is als je de 40 GB haalt. En zelfs dan sluiten ze je niet af.
Zeker, maar een TV abonnement is een veel belangrijkere dienst dan een telefoon. Er zijn zowat geen huishoudens die wel telefoon hebben, geen kabelabonnement willen maar wel willen internetten via de kabel. Terwijl er wel kabel internet + TV huishoudens zijn die enkel mobiel bellen.
schotel, digitenne. Genoeg keus.
Kijk eens naar het gebruik. De kans dat iemand voor kabel voor de dure digitenne variant kiest (gemiddeld huishouden heeft 3 televisies) of een dure schotel is wel even wat kleiner dan de kans dat men een cheap ass pre-paid mobieltje prefereert voor een dure vaste lijn van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Lewis schreef op 07 oktober 2004 @ 01:09:
[...]
Je wordt niet op elk willekeurig moment afgesloten. 40 GB downloaden is pure misbruik. Je gaat mij niet wijsmaken dat je het internet gebruikt waar het voor bedoeld is als je de 40 GB haalt. En zelfs dan sluiten ze je niet af.
Wekelijks 1 DVD downloaden, 1 weekje 2 stuks en een beetje normaal surfen en je zit al aan de 40 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren even Chello opgebeld over het feit dat ik van hen een officieel bericht heb dat ik nu 2560/384 op mijn Classic heb. Echter ik heb een Com21, want ik heb al 5+ jaar die kabel, en die is dus niet geschikt voor snelheid.

- Ik vertelde Chello dat het 10 maanden duurde om de verhoging in te voren en dat ze dus wel voldoende tijd hadden om de modems te switchen. Volgens die mevrouw was ik binnen dekomende 3 maanden aan de beurt. Voor hen die dus in Rotterdam wonen; misschien heb je wel voor 1 januari 2005 een nieuwe modem. Wouwsers!

- Aangezien Chello niet kan voldoen aan het product waar ik voor betaal en waarvan zij zeggen dat het werkt op 2560/384, heb ik gevraagd of ik financiele compensatie kon krijgen gerelateerd aan het snelheidsverschil van wat ik heb en wat zij zeggen dat ik zou moeten hebben. Dit verschil zou ik dan graag terug zien in harde valuta t/m het moment dat ik een nieuwe modem heb. Dat kon de telefoniste wel begrijpen, maar er was nu nog geen beleid omtrend die vragen :?

- Ze konden me niet antwoorden op de vraag waarom ene sjaak die nu Internet neemt wel meteen over het snelste Internet beschikt en een trouwe abonnementsslikker :O zo lang moest wachten.

- Verder was de conclusie dat al deze snelheid ook nieuw was voor Chello en dat ze er nog niet bedreven in waren om daar mee om te gaan 8)7 Voor financiele restituties was nog geen duidelijk beleid, maar er zou naar worden gekeken aangezien er meerdere reacties van deze aard op kwamen :D

Nu kun je zeggen; "maak je toch niet meer druk na al die maanden beloftes, je weet toch dat ze traa..a.a..aaa.a.aa......g zijn..." en dat snap ik :/ Maareh; het lijkt me een veel beter idee dat de mensen die in het zelfde schuitje zitten als deze schrijver (en die zijn er :7 ) even gaan bellen met de Chello-hotline en hen dezelfde vragen voorleggen. Zullen ze niet leuk vinden, maar ik ben niet van plan te eindeigen in: :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Laatst online: 23-11-2023
Op Nu.nl staat dat chello heeft bevestigd dat de Classic en Plus abbo's worden verhoogd!
blablabla........

Sorry, heb zitten slapen, had het bericht even gemist op de site van chello zelf en in dit topic! 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Gassie op 07-10-2004 11:08 ]

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dit bericht staat toch ook al een tijdje op chello zelf ?
Wat is dan de meerwaarde dat het nu op nu.nl staat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 21:04
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 10:43:
Heb gisteren even Chello opgebeld over het feit dat ik van hen een officieel bericht heb dat ik nu 2560/384 op mijn Classic heb. Echter ik heb een Com21, want ik heb al 5+ jaar die kabel, en die is dus niet geschikt voor snelheid.
Bij mij was de snelheid ook verhoogd op het moment dat ik de Com21 nog had staan (het 'hoge' model, misschien maakt dat uit), zowel up- en downloadsnelheid waren prima (up heb ik niet echt gemeten, maar was minimaal het dubbele van wat ik gewened was).

Nu, met het nieuwe modem (Motorola), is m'n max. download zelfs ietsje lager dan met de Com21 (door de maffe manier om de bandbreedte te beperken), maar nog steeds kan ik bijv. bij Microsoft vandaan updates rond de 300KB/sec binnensleuren (met de Com21 was dat 10KB/sec hoger ongeveer).

Tussen de verhoging van de snelheid en de modemwissel zat bij mij een week of 2 (Ridderkerk, regio Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
ff vraagje hoor, maar hoe weet je of je com21 hebt of niet?

Zelf heb ik zo'n motorolo surfboard modem van ze gehad. Ongeveer 2.5 jaar geleden ofzo.
Is die wel geschikt voor die nieuwe snelheden of moet ik dan ook een ander modem krijgen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

martinr schreef op 07 oktober 2004 @ 11:20:
[...]

Bij mij was de snelheid ook verhoogd op het moment dat ik de Com21 nog had staan (het 'hoge' model, misschien maakt dat uit), zowel up- en downloadsnelheid waren prima (up heb ik niet echt gemeten, maar was minimaal het dubbele van wat ik gewened was).

Nu, met het nieuwe modem (Motorola), is m'n max. download zelfs ietsje lager dan met de Com21 (door de maffe manier om de bandbreedte te beperken), maar nog steeds kan ik bijv. bij Microsoft vandaan updates rond de 300KB/sec binnensleuren (met de Com21 was dat 10KB/sec hoger ongeveer).

Tussen de verhoging van de snelheid en de modemwissel zat bij mij een week of 2 (Ridderkerk, regio Rotterdam).
Ik heb een Thomson TCM 380 of 390 en daar heb ik dit probleem niet. Tevens blijft mijn ping bij een hoge upload heel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Ik hoorde vandaag van een projectgenoot dat hij inmiddels de hogere snelheden al heeft. Hij maakt gebruik van een Thomson modem. Het gaat hier om Almere-stad.

Iemand anders met dezelfde ervaringen?

Zelf (ook in Almere) kan ik er nog niet van genieten, want ik maak nog gebruik van een oud Terayon modem :(.

[ Voor 8% gewijzigd door Halfkakkende op 07-10-2004 14:11 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Iedereen die al wel 'n Motorola modem heeft:

Het schijnt dat de upgrades al begonnen zijn; maw: Als je je modem een tijdje zonder stroom zet (uurtje is volgens mij wel vodloende), heb je al kans die nieuwe snelheden in-geflashed te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Halfkakkende schreef op 07 oktober 2004 @ 14:11:
Ik hoorde vandaag van een projectgenoot dat hij inmiddels de hogere snelheden al heeft. Hij maakt gebruik van een Thomson modem. Het gaat hier om Almere-stad.

Iemand anders met dezelfde ervaringen?

Zelf (ook in Almere) kan ik er nog niet van genieten, want ik maak nog gebruik van een oud Terayon modem :(.
Ik woon in almere haven met een oud terayon modem, en nog niks gehad. Word tijd om eens te bellen wanneer ze me modem komen omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

Uit betrouwbare bronnen hoor ik toch dat het verhaal over een uur je modem uitzetten niet lukt. Er werd mij verteld dat zulke akties wel werken als je geknepen bent door UPC })

Volgens de bron moet je je modem wel meer dan 24 offline hebben.. voordat de tabellen opnieuw geladen worden.. en dan is het nog de vraag of je dan op de nieuwe snelheden zit.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
hmm, ik ga de komende avond en nacht mijn motorola toch maar es uitzetten, ik zit ook in Almere (buiten) dus wellicht heb ik geluk :D

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op 07 oktober 2004 @ 14:20:
[...]

Ik woon in almere haven met een oud terayon modem, en nog niks gehad. Word tijd om eens te bellen wanneer ze me modem komen omruilen :)
Hey, nog een uit Almere Haven :) :P
Hoe kan je eigenlijk zien of je een nieuwe of oude Terayon modem hebt? Op de onderkant staat wel een nummer maar daar word ik niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik woon ook in almere en heb ook een oude terrayon modem :P Hij staat ook niet ingepland om vervangen te worden.
Volgens mij staat op de chello site een plaatje van de nieuwe terrayon. Ik dacht dat de oude 4 ledjes boven elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dat plaatje niet vinden maar ik heb iig de Terayon met die 4 leds boven elkaar.
offtopic:
Meerveld (of de Velden) hierzo, waar zit jij in Almere? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook in almere heb ook nog de oude modem, hoe kan je zien of je bent ingepland voor vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

Zijn er al mensen die hun modem langere tijd van de stroom hebben gehad waarbij het modem nu geflashed is en de nieuwe snelheden van kracht zijn?

Ik heb m thuis sinds gisteravond 20.00 uur van de stroom.

Laat je ervaringen hier ff weten.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
kben het gisteravond vergeten te doen, ik probeer vanavond de stroom eraf te halen

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello is hier zo gvd langzaam. Kom niet boven de 40 kb per sec uit!!!!

Meer mensen last van? Zit in apeldoorn.

btw: ik heb wel vorige maand een email gehad dat ik te veel data gebruikte :r

maar ik ben die maand niet over de limiet gegaan die ze gesteld hadden. En heb verder ook geen verdere waarschuwingen gekregen o.i.d.

Telefoon met Chello:

Na eerst 3 keer aan 3 verschillende personen m'n postcode en huisnummer te hebben gegeven (een keertje opnieuw normaliseren zou geen overbodige luxe zijn)

Zij: Wat is uw postcode en huisnummer
Ik: die heeft u al 3 keer gehad maar vooruit het is 7316
Zij: Wat is het probleem?
Ik: Mijn download snelheid komt niet boven de 40kb/s en dan heb ik nog geluk
Zij: Dat is niet zo mooi
Ik: nee, dat is vervelend
Ik: en ik heb ook nog veel packet loss
Zij: Ik lees even de status van uw modem uit meneer,
ik: daar is niets mis mee
zij: Ik zie dat daar niets mis mee is meneer.
Ik: inderdaad
Zij: Kunt u even naar start, en dan uitvoeren, en dan ping www.chello.nl
Ik: Ok, start uitvoeren cmd ping www.chello.nl
Zij: en? wat zegt ie?
Ik: bla bla bla en 25 procent verloren
Zij: U heeft ook packet loss
Ik: }:O |:( }:O klopt mevrouw
Zij: U moet maar even 4 download test doen verspreid over de dag meneer
Ik: dat heb ik al gedaan bij speedtest en nog wat andere
Zij: nee u moet even die van upc doen
Ik: maar daar wordt het niet sneller van mevrouw
Zij: dan kunnnen we beter kijken wat er mis is
Ik: M'n snelheid is k*t, dat is er mis
Zij: Als u die test doet kunnen we zien hoe het komt
Ik: Zucht,........ ok ;(

Nu zit ik dus een 1 en 5 mb file te downloaden met maar liefst 536 bytes per seconde op dit moment. en het gaat volgens de prognose 1 uur en 29 minuten duren.

Straks dan maar weer even bellen met deze schokkende resultaten.

Wel hulde voor de helpdesk. De kwaliteit laat nog het een en ander te wensen over maar ik hoefde niet te wachten. _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:02:

maar ik ben die maand niet over de limiet gegaan die ze gesteld hadden. En heb verder ook geen verdere waarschuwingen gekregen o.i.d.

Telefoon met Chello:

Na eerst 3 keer aan 3 verschillende personen m'n postcode en huisnummer te hebben gegeven (een keertje opnieuw normaliseren zou geen overbodige luxe zijn)

Zij: Wat is uw postcode en huisnummer
Ik: die heeft u al 3 keer gehad maar vooruit het is 7316
Zij: Wat is het probleem?
Ik: Mijn download snelheid komt niet boven de 40kb/s en dan heb ik nog geluk
Zij: Dat is niet zo mooi
Ik: nee, dat is vervelend
Ik: en ik heb ook nog veel packet loss
Zij: Ik lees even de status van uw modem uit meneer,
ik: daar is niets mis mee
zij: Ik zie dat daar niets mis mee is meneer.
Ik: inderdaad
Zij: Kunt u even naar start, en dan uitvoeren, en dan ping www.chello.nl
Ik: Ok, start uitvoeren cmd ping www.chello.nl
Zij: en? wat zegt ie?
Ik: bla bla bla en 25 procent verloren
Zij: U heeft ook packet loss
Ik: }:O |:( }:O klopt mevrouw
Zij: U moet maar even 4 download test doen verspreid over de dag meneer
Ik: dat heb ik al gedaan bij speedtest en nog wat andere
Zij: nee u moet even die van upc doen
Ik: maar daar wordt het niet sneller van mevrouw
Zij: dan kunnnen we beter kijken wat er mis is
Ik: M'n snelheid is k*t, dat is er mis
Zij: Als u die test doet kunnen we zien hoe het komt
Ik: Zucht,........ ok ;(

Nu zit ik dus een 1 en 5 mb file te downloaden met maar liefst 536 bytes per seconde op dit moment. en het gaat volgens de prognose 1 uur en 29 minuten duren.

Wel hulde voor de helpdesk. De kwaliteit laat nog het een en ander te wensen over maar ik hoefde niet te wachten. _/-\o_
kom ook uit apeldoorn, maaruh ik zit non-stop met 570-575 kb/s vanaf de newsgroups (chello +)

dus weliswaar nog wel de oude snelheden, maar wel snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05
Vandaag de modem 8 uur van de stroom gehad: Helaas..... (Eindhoven - chello classic)

De laatste week hapert 't hier af en toe een paar seconden en een keer had ik een paar uur de chello light snelheden 8)7, ze zijn dus flink bezig op het netwerk.

De ping-tijden zijn hier wel sneller de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

Telefoon met Chello:

BLAAT

Chello problemen, mijn schuld? bekend euvel, had er ook last van. En de volgende dagen draait het weer als een zon. En UPC zelf 'snapt of wil' het niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk volgt adsl ook met een snelheids verhoging..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam om 6 uur thuis, en toen wou ik even gaan internetten. Toen ik begon te surfen werd automatisch een chello pagina opgestart waar je je SID/Gebruikersnaam + password moest intikken.. Dus heb ik dat gedaan. Er stonden enkele stappen beschreven:

stap1: doe je pc uit
stap2: haal de stekker uit de modem voor 30 seconden
stap3: doe de stekker er weer in na de 30 seconden
stap4: doe de pc aan

En wat is het nut hiervan? Ik ging gelijk naar speedtest, maar nog steeds gewoon de oude geupdate snelheden.

Edit: Regio Amsterdam/Zaandam, Thomson modem
Of moet je langer dan 30 seconden je modem uitschakelen? Waarom staat er dan voor 30 seconden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Die nieuwe snelheden krijg je automatisch (denk ik), als je die pagina doorloopt wordt alleen je modem en je netwerkkaart opnieuw geregistreerd, daar krijg je geen nieuwe snelheden van ofzo.

Als je zomaar ineens op die pagina kwam kan 't zijn dat iemand anders hetzelfde MAC-adres als jij heeft en dat die nu geen internet meer heeft. Als je dus straks of morgen ofzo ineens weer op die pagina komt weet je dat jullie om de beurt die pagina doorlopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan dat? Gaat het vanzelf weg, of moet ik af en toe de stekker uit de modem trekken voor 30 seconden voordat ik kan gaan internetten?

Ik kijk wel een weekje, als het vaker voorkomt moet ik maar eens de helpdesk bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ons ouwe Terrayon modem viel laatst ook al uit, toen heb ik 'm moeten resetten. Ze zijn wel weer bezig zeg :) Maar hopelijk wordt die bak snel vervangen en gaat die snelheid omhoog :)
Ik heb de afgelopen dagen al van meer mensen gehoord en ook bij meer mensen gezien dat het modem 'vastliep', de PC krijgt geen IP adres meer door, en het internet werkt dus niet meer.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 10:43:
ik hoorde paar wkn terug van de helpdesk dat de com21 maar maximaal 256kbit/s upload aankan (dus 32KB/s), kwa download zat die zelfs boven de 2560 (2700 zelfs)

Telefoon met Chello:
*gesprek*
ik woon ook in apeldoorn (zuid, en jij?) overdag rond de 140kb/s down, maar 's avonds laat weer rond de 300kb/s, lijkt dus overbelast, maarik heb nog wel de com21

en dat telefoongesprek, wat een domme mensen daar, vergeten ze het over packetloss en dat ze je kunt wat je probleem is via hun eigen download server...nou dan zie je de oorzaak niet maar het gevolg: traagheid. En ze blijven vasthouden op hun eigen testserver, als die ok is maar de rest retetraag is er volgens hun niks fout (dan is de het netwerk wat niet beheerd is door chello niet optimaal :+ )

ik kreeg een brief van chello: 21-10 wordt me modem vervangen, alleen de sukkels van chello denken dat ik een terayon heb (stond in de brief), maar ik heb de nog brakkere com21.

[ Voor 26% gewijzigd door PASware op 08-10-2004 23:06 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 22:52:
Hoe kan dat? Gaat het vanzelf weg, of moet ik af en toe de stekker uit de modem trekken voor 30 seconden voordat ik kan gaan internetten?

Ik kijk wel een weekje, als het vaker voorkomt moet ik maar eens de helpdesk bellen..
Nee, dat probeer ik je net uit te leggen. :) Jouw netwerkkaart zou een uniek MAC-adres moeten hebben, maar fabrikanten zoals SiS produceren rustig netwerkchips met dezelfde MAC-adressen. Het MAC-adres van jouw netwerkkaart mag maar eenmaal voorkomen op 't chello netwerk (of van een andere ISP maar dat maakt ff niet uit) want anders raakt de boel in de war en weten de pakketjes niet meer waar ze heen moeten.

Stel dat er nog iemand in 't netwerk is met hetzelfde MAC-adres en diegene loopt dat aanmeldscherm door, dan wordt zijn netwerkkaart geregistreerd en die van jou wordt weer bij chello eruit gemieterd. Gevolg: jij komt op de aanmeldpagina terecht omdat jouw netwerkkaart niet meer is geregistreerd. Dus jij registreert je weer en je bent weer online. Gevolg: die andere persoon komt weer op de aanmeldpagina. En zo blijf je bezig.

Oplossing: een van jullie beide moet OF een andere netwerkkaart kopen OF 't MAC-adres veranderen zodra je weer op die pagina komt. Maarja, eerst maar ff afwachten of 't nu goed blijft. Als je er plotseling weer op komt kun je ook chello bellen en vragen of jouw MAC-adres soms bij iemand anders staat geregistreerd, dat moeten ze wel op kunnen zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
PASware schreef op 08 oktober 2004 @ 23:05:
[...]

ik hoorde paar wkn terug van de helpdesk dat de com21 maar maximaal 256kbit/s upload aankan (dus 32KB/s), kwa download zat die zelfs boven de 2560 (2700 zelfs)
Voor zover ik weet kunnen de comports 10** enzo van com21 33 mbit aan zowel up als down, maar ze blaten wel vaker uit hun nek bij chello :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Banshee79 schreef op 08 oktober 2004 @ 23:15:
[...]

Voor zover ik weet kunnen de comports 10** enzo van com21 33 mbit aan zowel up als down, maar ze blaten wel vaker uit hun nek bij chello :+
10 MBIT up en 33 MBIT down was het geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het modem kan ik alleen dit vinden mbt. de snelheid
Legend: Green = OK, Yellow = Warning, Red = Critical
StatisticsDownstream (Rx)Upstream (Tx)
RF Signal Level -1 dBmV45 dBmV
Modulation Format64 QAM QPSK
Channel Frequencies 379.0 MHz 39.0 MHz
Channel Width 6.0 MHz 1.8 MHz
Channel Datarate 30 MBits/Sec 2.56 Mbits/Sec

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

phemelrijk

Wat is dat dan ?

[quote]Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:54:
[...]

Hey, nog een uit Almere Haven :) :P

Hier nog een uit A-Haven, ik heb chello plus en had bij de vorige versnelling volgens afspraak een nieuwe modem gekregen en vrijwel direct daarna de nieuwe snelheid, toen nog classic. Dus nu wachten op nieuwe snelheid :)

Heb nu altijd 556 kb/s down dus altijd goed!

[ Voor 7% gewijzigd door phemelrijk op 11-10-2004 00:24 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.