Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 21.401 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Budha schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:21:
[...]
Dit zou ik ook heel graag willen weten. Kan iemand vertellen welk van deze decoders de beste kwaliteit geeft en het prettigst werkt? De Panasonic is duurder, maar is daar een goede reden voor?
Een dBox II. Kijkt het prettigst (want goedkoop >:) ) en kwalitee is ook dik in orde.

of mag ik dit niet zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 31-07-2005 22:15 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
mphilipp schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:15:
[...]

Een dBox II. Kijkt het prettigst (want goedkoop >:) ) en kwalitee is ook dik in orde.
tvhome gaat op korte termijn al stoppen met viaccess doorgave, ik ben benieuwd wat casema doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litemotiv schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:11:
[...]
tvhome gaat op korte termijn al stoppen met viaccess doorgave, ik ben benieuwd wat casema doet...
Kweenie...ze hebben nog een licentie tot eind volgend jaar dacht ik. Wel zie ik aan de stream info dat alles al op Irdeto én Viacces wordt uitgezonden. Nou ja...ik zie het wel. Voorlopig kan ik nog lekker goedkoop alles zien. Scheelt me weer een hoop abo geld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
mphilipp schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:53:
[...]

Kweenie...ze hebben nog een licentie tot eind volgend jaar dacht ik. Wel zie ik aan de stream info dat alles al op Irdeto én Viacces wordt uitgezonden. Nou ja...ik zie het wel. Voorlopig kan ik nog lekker goedkoop alles zien. Scheelt me weer een hoop abo geld.
damnit ik begin nu toch weer te twijfelen ;)

* litemotiv zoekt even rond voor multicam info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litemotiv schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:37:
[...]

damnit ik begin nu toch weer te twijfelen ;)

* litemotiv zoekt even rond voor multicam info
Ik ben eigenlijk benieuwd of de image die nu op mijn dBox II zit, ook op een Dreambox 500c kan. Die heeft nl al een irdeto toestand aan boord en kan dus met de abo kaart overweg. Is volgens mij dan een kwestie van originele kaartje erin stoppen als ze switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
mphilipp schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:08:
Ik ben eigenlijk benieuwd of de image die nu op mijn dBox II zit, ook op een Dreambox 500c kan. Die heeft nl al een irdeto toestand aan boord en kan dus met de abo kaart overweg. Is volgens mij dan een kwestie van originele kaartje erin stoppen als ze switchen...
nee dat is niet zo, de dm500c kan (in ieder geval nu nog) geen irdeto2 kaartjes lezen omdat ze regiogebonden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste paar dagen vaak dat het beeld begint te haperen en dat er dan komt geen signaal/preview periode verlopen/bezig met zoeken naar signaal. Het is soms de een en soms de ander, het beeld wordt dan zwart met alleen de blauwe balk met tekst erin. Dit duurt erg lang, ik moet weer overgaan op analoog om beeld te krijgen.

Hebben meer mensen last van dit probleem, ik gebruik de samsung decoder met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb sinds vandaag TVD en er zit mij iets dwars:

De zenderindeling begint bij 1 en gaat goed tot en met 9. Maar daarna wordt er een heel stuk overgeslagen en zit de volgende zender op 40 (dus een zender op 10 enzo heb je niet). Heb ruim 90 zenders, maar de laatste zender in mijn lijst zit op kanaal 348. Weet iemand hoe dat zit?

Heb al de nieuwste firmware geinstalleerd en alle zenders opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:19
Dat klopt, heeft iedreen. Met een o.a. een Nokia ontvanger kan je een eigen favorietenlijst maken met je eigen nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
wrcveen schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:18:
Dat klopt, heeft iedreen. Met een o.a. een Nokia ontvanger kan je een eigen favorietenlijst maken met je eigen nummering.
en met de samsung (en de rest waarschijnlijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
wrcveen schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:18:
Oke bedankt. :)
en met de samsung (en de rest waarschijnlijk ook)
Idd, ben er achter gekomen dat het met de samsung ook kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet omdat die steeds fouten gaf enzo, maar nu staat de tijd een uur terug. Hij loopt dus een uur achter, en zo dus ook de programma informatie. Hoe kan ik dit weer terug zetten, want ik heb echt alles gezocht maar het lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Laatst online: 12:04
Goed nieuws voor Casema TVD kijkers! Het is nu officieël dat we in de loop van dit jaar meer digitale zenders krijgen, waaronder regionale zenders, buitenlandse zenders, sportkanalen en nederlandse digitale zenders (zoals TV Oranje, Holland Doc en 3voor12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59
Roog1317 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:29:
Goed nieuws voor Casema TVD kijkers! Het is nu officieël dat we in de loop van dit jaar meer digitale zenders krijgen, waaronder regionale zenders, buitenlandse zenders, sportkanalen en nederlandse digitale zenders (zoals TV Oranje, Holland Doc en 3voor12).
Maar voor niets gaat wederom alleen de zon op waarschijnlijk ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

En de al reeds overbelaste bandbreedte wordt dus weer verdeeld en we houden dan een signaal met nog minder mbit over op alle kanalen. :+

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Beter komt ESPN erbij. :)

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Roog1317 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:29:
Waar heb je dit nieuws vandaan?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
W00t eindelijk ESPN, de enige sportzender die de moeite waard is imo :+
Gaat lekker daar met de aanbiedingen daar \o/

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:26:
[...]

Staat gewoon op hun website bij zenderoverzicht.
Dan zal ik wel met mijn neus kijken, maar op www.casema.nl bij zenderoverzicht zie ik geen nieuwe zenders staan, bijvoorbeeld ESPN waar hier over gesproken wordt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
HellBeast schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:58:
En de al reeds overbelaste bandbreedte wordt dus weer verdeeld en we houden dan een signaal met nog minder mbit over op alle kanalen. :+
Da's niet helemaal waar... Casema is aan het overstappen op een eigen kopstation met meer capaciteit.

Zelf ben ik al over (sinds afgelopen vrijdag) en heb nu de regionale zenders er al bij. De beeldkwaliteit is niet achteruit gegaan. Voor Belgie 1 en 2 en ZDF zelfs vooruit. Deze zijn nu mooi helder en worden nu eindelijk ook in 'echt' breedbeeld doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
sanfranjake schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:29:
W00t eindelijk ESPN, de enige sportzender die de moeite waard is imo :+
Gaat lekker daar met de aanbiedingen daar \o/
ESPN 2 is eigenlijk nog wel wat interessanter, maar die zullen we er vast niet ook bijkrijgen ;)

• Twilight
MrScratch schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:49:
[...]

Dan zal ik wel met mijn neus kijken, maar op www.casema.nl bij zenderoverzicht zie ik geen nieuwe zenders staan, bijvoorbeeld ESPN waar hier over gesproken wordt.
Inderdaad, dus nogmaals, waar staat die info?

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twilight schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:06:
[...]

Inderdaad, dus nogmaals, waar staat die info?
Heb hier een folder liggen van Casema met de regionale zenders. Over ESPN weet ik niets (heb ik ook niet over gesproken).

Bel of schrijf naar Casema. Bij genoeg aanvragen/klachten zullen ze vast gaan onderzoeken of het toegevoegd kan worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Heb nu ook ook TVD en moet zeggen dat de kwaliteit op mijn breedbeeld tv echt perfect is, gewoon dvd kwaliteit. En aan gezien ik nu nog in de eerste 10 dagen zit heb ik ook alle zenders die je kunt krijgen (200+ volgens mij). Ben wel benieuwd hoe het beeld zal zijn op een 26" lcd (1366x768) aangezien dat de volgende spaaractie wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
Ik kan (plots?) geen teletekst meer krijgen. Meer mensen met problemen?
Ik kreeg vandaag wel een brief van Casema, dat ze dus met uitbreiding bezig zijn.
Binnenkort 7 lokale omroepen erbij plus uitbreiding van de capaciteit van de sportzenders.
Wordt gefaseerd ingevoerd, laatste week augustus+eerste twee weken september.

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Jilvoos schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:13:
Heb nu ook ook TVD en moet zeggen dat de kwaliteit op mijn breedbeeld tv echt perfect is, gewoon dvd kwaliteit. En aan gezien ik nu nog in de eerste 10 dagen zit heb ik ook alle zenders die je kunt krijgen (200+ volgens mij). Ben wel benieuwd hoe het beeld zal zijn op een 26" lcd (1366x768) aangezien dat de volgende spaaractie wordt :p
Dat is aan alle kanten ook wat overdreven. Het is absoluut geen DVD kwaliteit en het zijn er 'maar' een stuk of 75 zenders. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Nou dan zal dat dvd gedoe wel aan mij liggen maar het lijkt er anders aardig op (bij de meeste kanalen, niet bij rtl 4 bijvoorbeeld) en het zijn idd geen 200 kanalen, maar wel 100, heb evel geteld Maar als ik door mijn 10 dagen heen ben ga ik terug naar minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Jilvoos schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:53:
Nou dan zal dat dvd gedoe wel aan mij liggen maar het lijkt er anders aardig op (bij de meeste kanalen, niet bij rtl 4 bijvoorbeeld) en het zijn idd geen 200 kanalen, maar wel 100, heb evel geteld Maar als ik door mijn 10 dagen heen ben ga ik terug naar minder...
Zal wel komen doordat je nog geen lcd tv hebt dat het zo goed lijkt. Ik heb het ook (zit ook in de proef 10 dagen) en moet zeggen dat menig zender erop vooruit is gegaan, ookal had ik al een goed analoog signaal. Het verschilt ook per zender of het wel of niet scherper is, maar dvd is nog altijd veel beter op mijn tv :)

Ik heb de afgelopen 2 dagen last van voortdurend harde haperingen of zelfs geen signaal op ned 123 en de canal+ zenders. Sporadisch ook nog wat anderen,maar de belangrijken niet. Iemand anders hier ook last van? Moet trouwens wel zeggen dat het opzich relatief vaak voor komt dat het beeld ook ff vast staat en dan weer doorgaat. (verder weinig te klagen, kreeg decoder met casema kaart gratis bij mn tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Ik heb idd ook "last" van haperingen. Aanhalingstekens omdat ik er niet echt last aan ondervind, maar ze wel zie.

Heb nog eens goed de kwaliteit bestudeerd en het is misschien dan geen dvd, maar wel goed :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Waarom geven ze niet meer zenders anamorph door, zoals BBC?

Nou ik wordt op wenken bedient, belgie is nu ook anamorph, dus echt breedbeeld. Nu de commercielen nog.

[ Voor 48% gewijzigd door Cableguy434 op 30-08-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:19
Casema heeft nu de L3 update op d'r netwerk staan voor de Nokia ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Cableguy schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:15:
Nou ik wordt op wenken bedient, belgie is nu ook anamorph, dus echt breedbeeld. Nu de commercielen nog.
Het schijnt dat Talpa vanaf september anamorph de satelliet op gaat (zie hier). Nu hopen dat de digitale tv-aanbieders dit signaal gaan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik heb de Panasonic decoder en heb opeens sinds een paar dagen
dat m'n display op de decoder heel snel knippert..

na vraag bij buren bleken deze het zelfde probleem te hebben...
(ook Panasonic decoder)

meer mensen hier last van?
en mischien weten hoe dit komt ( en ik er vanaf kom)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mooi! Casema is nu ook in Gorinchem over op het eigen netwerk. Ik heb een nieuwe scan gedaan en ik zie dat het nu Casema heet ipv Mediakabel. Ook heb ik nu de regiozenders allemaal. En volgens mij ben ik nu van mijn synchronisatieproblemen af. Ned.1 had dat vrijwel altijd. En gelukkig is het nog steeds allemaal Viaccess dus mijn dBox blijft het nog gewoon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Fox-Racing schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:12:

(ook Panasonic decoder)

Ik heb het ook, wat het betekent weet ik niet.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Fox-Racing schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:12:

(ook Panasonic decoder)

Alle panasonic gebruikers.
Als je zapt over de regionale zenders valt teletekst uit en gaat de decoder knipperen.
Stekker er uit, opnieuw er in,niet op de regiokanalen komen en klagen bij casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Sinds een paar dagen kan ik niet meer voor software opwaarderen kiezen. Ik heb een samsung decoder. Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 05-09-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:04:
Sinds een paar dagen kan ik niet meer voor software opwaarderen kiezen. Ik heb een samsung decoder. Meer mensen met dit probleem?
Toevallig heb ik 2 minuten geleden mijn net nieuwe samsung geupdate.... duurde wel een paar minuutjes, maar zo te horen doet hij het nu weer. (hoor weer geluid uit de TV komen, dus....)

Ik ben trouwens nu aan het klooien met het kinderslot om Adult Channel enzo even te blokkeren voor als ik neefjes o.i.d. op bezoek heb. Maar ik snap het allemaal niet echt. Als ik de blokkade op "16 jaar" zet bijvoorbeeld, dan vraagt hij bij Nederland 3 om de pincode en bij alle pr0n vraagt hij niks.... oja RTL4 vraagt hij ook om de pincode... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:37:
[...]

Toevallig heb ik 2 minuten geleden mijn net nieuwe samsung geupdate.... duurde wel een paar minuutjes, maar zo te horen doet hij het nu weer. (hoor weer geluid uit de TV komen, dus....)
Heb mijn samsung twee weken geleden geupdate. Misschien controleert de samsung op updates en als er geen updates gevonden worden dat de functie dan disabled wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:41:
[...]

Heb mijn samsung 2 weken geleden geupdate. Misschien controleert de samsung op updates en als er geen updates gevonden worden dat de functie dan disabled wordt?
Ja, dat klopt dus. Ik kan hem nu ook niet meer selecteren....

Iemand wat meer infor over dat kinderslot toevallig? Want dat werkt bij mij voor geen meter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:46:
[...]

Ja, dat klopt dus. Ik kan hem nu ook niet meer selecteren....

Iemand wat meer infor over dat kinderslot toevallig? Want dat werkt bij mij voor geen meter....
Oke, ben ik niet de enige. :)

Over de kinderslot:

Ik selecteer gewoon de leeftijd. Hij blokkeert dan alle ongeschikte zenders. Anders kun je nog kanaal vergrendeling proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:41:
[...]

Oke, ben ik niet de enige. :)

Over de kinderslot:

Ik selecteer gewoon de leeftijd. Hij blokkeert dan alle ongeschikte zenders. Anders kun je nog kanaal vergrendeling proberen. :)
Heel vaag.... Ik heb daarstraks echt een halfuur met leeftijden zitten klooien en ik kwam er maar niet uit. (Een 12-jarige mocht bijvoorbeeld wel de 3 adult-kanalen bekijken, maar voor Nederland 3 en RTL4 moest ik de pincode invoeren.) Toen heb ik het even laten liggen....

Net nog een keer geprobeerd en als leeftijd 15 jaar ingesteld.... en je raad het al... spontaan werkt het :? (Stond op het punt om naar Casema te mailen om uitleg te vragen toen ik dacht "Laat ik nog ff kijken...")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

magnifor schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:04:
Zoals al is gezegd, wanneer de software up to date is is deze functie idd uitgeschakeld. :)

Trouwens, North American Sports Network komt ook in het pluspakket bij Casema. :)
http://www.nasneurope.com/

Bron: http://www.tvhomeforum.tk/

Dat betekend dus:

TV oranje
NASN
TMF Digitaal
SBS thema kanalen?
Nick Junior Digitaal?

• magnifor
  • Niet online
micha schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:26:
[...]

Zoals al is gezegd, wanneer de software up to date is is deze functie idd uitgeschakeld. :)
Oke, bedankt :)

Ik ben er achtergekomen dat als mijn decoder een uur of langer uitstaat dat er dan bij gecodeerde zenders ongeveer 20 sec "E19 preview periode verlopen" staat. Het lijkt elke dag voor te komen (ik zet mijn decoder 's nachts uit). Als ik mijn decoder uitzet nadat de gecodeerde zenders weer open zijn en dan een paar minuten later weer aanzet is er niets aan de hand.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit en/of dat normaal is?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

micha schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:26:
[...]
Dat betekend dus:

TV oranje
NASN
TMF Digitaal
SBS thema kanalen?
Nick Junior Digitaal?
En niemand weet zeker wanneer? Casema is al niet zo goed in communicatie, maar mij vertellen ze helemaal niets want ik heb geen abo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De enige reden voor mij om TVD niet te nemen is de karige aanbod van interessante kanalen. Mocht het aantal kanalen in het pluspakket inderdaad uitgebreid worden en er zitten een of meerdere interessante kanalen tussen (ESPN of het genoemde NASN ivm MLB, een of meer spaanstalige zenders buiten TVE wat ik al heb) dan zal ik het nog eens overwegen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:01:
[...]

Oke, bedankt :)

Ik ben er achtergekomen dat als mijn decoder een uur of langer uitstaat dat er dan bij gecodeerde zenders ongeveer 20 sec "E19 preview periode verlopen" staat. Het lijkt elke dag voor te komen (ik zet mijn decoder 's nachts uit). Als ik mijn decoder uitzet nadat de gecodeerde zenders weer open zijn en dan een paar minuten later weer aanzet is er niets aan de hand.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit en/of dat normaal is?
Met mijn Nokia ontvanger heb ik nu ook van die E19 meldingen bij bepaalde zenders (o.a. rtl4, bbc, mtv). Meer die ervaring en... een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:07:
[...]

Met mijn Nokia ontvanger heb ik nu ook van die E19 meldingen bij bepaalde zenders (o.a. rtl4, bbc, mtv). Meer die ervaring en... een oplossing?
Ik heb die meldingen alleen als mijn decoder een uur of langer uitstaat. Het lijkt dus of de code die de smartcard heeft ongeldig wordt na een bepaalde tijd en dat hij dus een nieuw code moet aanvragen van Casema.

Over jouw probleem:

Een dag wachten. Als die meldingen nog niet weg zijn, de klantenservice bellen. Laat je decoder ook gewoon aanstaan (doe ik ook sinds een paardagen).

• magnifor
  • Niet online
Effe een kickje. Ik ben er achtergekomen waardoor mijn probleem veroorzaakt wordt:
Dit probleem ligt

NIET

aan het signaal.... Dit is puur en alleen een fout in de software van de samsung in combinatie met de smartcard. Wanneer je de melding "E19 Preview Periode verlopen" ziet staan bij het aanzetten van de decoder, hoor je eigenlijk de melding "E17 Controleert Smart Card" te zien. Om de een of andere reden gaat dit echter niet goed. Overigens duurt deze situatie bij mij hoogstens 5 seconden; geen 15. Deze informatie heb ik van de klantenservice van TVHome. Men is ook al bezig met het zoeken naar een oplossing, en men weet nog niet of het probleem nu eerder bij de error-codes op de smartcard of bij de software van de Samsung ligt.

Overigens heeft de decoder sowieso vaak de neiging om naar E19 te grijpen, ook als E20 (Deze zender maakt geen deel uit van uw abonnement) beter op zijn plaats is, zoals bijvoorbeeld ingeval van het Sportkanaal. Dit ligt in dezelfde hoek. Zoek het probleem eerder in de error-codes op de smartcard dan in de software. TVHome heeft de coderingen aangepast om ervoor te zorgen dat de meldingen op ELKE ontvanger gelijk zijn. Wellicht heeft de samsung andere coderingen nodig om de meldingen goed te interpreteren. Als ik een CaiWay smartcard in m'n ontvanger stop (van kennis) en scan op het TVHome netwerk, krijg ik hele andere codes, omdat CayWay geen generalisering van de foutmeldingen heeft toegepast. Dan krijg je dus de codenummmers en -meldingen die samsung zelf gebruikt.

Overigens maakt het mij an sich geen moer uit welke melding ik te zien krijg, zolang ik maar een melding krijg als ik geen beeld heb. Bij het verliezen van de doorgifte van een kanaal vanaf de headend krijg je overigens wel perfect de goede melding ("Dit programma is momenteel niet beschikbaar").
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=277987

Dus zeer waarschijnlijk ligt het aan de decoder die een foutje heeft. Gewoon wachten op een update dus.

Verwijderd

Ik ontvang al een tijdje de 8 kanalen van het sportkanaal. Is dit een actie (tijdelijk gratis)? Dit hoort toch bij een abonnement met canal+?
Ik hoop dat het nog een tijdje duurt. Wel leuk om bijv. zaterdag een engelse voetbalwedstrijd uit te kiezen.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

magnifor schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:35:
[...]

Ik heb die meldingen alleen als mijn decoder een uur of langer uitstaat. Het lijkt dus of de code die de smartcard heeft ongeldig wordt na een bepaalde tijd en dat hij dus een nieuw code moet aanvragen van Casema.

Over jouw probleem:

Een dag wachten. Als die meldingen nog niet weg zijn, de klantenservice bellen. Laat je decoder ook gewoon aanstaan (doe ik ook sinds een paardagen).
Ik had het ook, ik heb Casema opgebelt en ze hebben het inderdaad voor mij opgelost :). PS: ik heb ook een Nokia decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 15-09-2005 21:37 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Hi,

Ik zie nu allerlei opmerkingen over 'storinkjes' en dergelijke.
Mijn vraag: Is het interessant om digitale tv van de casema te nemen? Ik had dtv van de KPN, maar had continu storingen zodat tv kijken geen pretje meer was. Waar ik wel over te spreken was, was de goeie heldere kwaliteit op de momenten dat het wel werkte.
dus:
* is de ontvangst stabiel? (niet regelmatig blokjes, haperingen e.d.)
* welke ontvanger is aan te raden?
* zouden jullie het aanbevelen? Of sturen jullie de spullen liever terug? ;)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb een of andere mistige decoder, dus daar kan je weinig mee, maar ik heb het eea nu een maand of 8 in gebruik en kan niet anders zeggen dat het signaal hier stabiel is, geen rare storing of andere haperingen. 2x onaangekondigd het signaal weg om exact 12 uur s nachts, dat zal de bedoeling wel geweest zijn.

beeldkwaliteit is verder prima, jammer is wel dat een aantal kanalen duidelijk achteraf gedigitaliseerd worden ipv direct digitaal aangeleverd te worden. ziet er wat minder mooi uit, maar niet slechter dan normale analoge televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
jvdb1975 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:40:
Hi,

Ik zie nu allerlei opmerkingen over 'storinkjes' en dergelijke.
Mijn vraag: Is het interessant om digitale tv van de casema te nemen? Ik had dtv van de KPN, maar had continu storingen zodat tv kijken geen pretje meer was. Waar ik wel over te spreken was, was de goeie heldere kwaliteit op de momenten dat het wel werkte.
dus:

tnx
ik heb toch wel regelmatig haperingen en blokjes (utrecht centrum), maar over het algemeen is het een stuk beter dan analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Prima bij mij. Zo af en toe wat haperingen, maar niet storend. En sinds ze zijn overgegaan op een eigen kopstation heel weinig last meer van sync problemen.
Dbox II rules the digital waves...zonder twijfel de beste keus (zolang het duurt....)
Jazeker! Ik denk niet dat ik mijn geld terugkrijg van Casema als ik een Dbox opstuur... })
Ik ben oa zeer tevreden over Canal+, MTV2 en de extra Discovery's.
Ik zit alleen nog een beetje te wachten op de extra digi kanalen zoals Holland.doc enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Laatst online: 08-09 15:19
af en toe een seconde zwart beeld, terwijl geluid doorloopt. niet echt storend. 1 keer alles eruit, maar dat was 's nachts.
ik heb gewoon de samsung van 99,-. tot nu toe voldoet die prima. hopelijk krijg ik dat geld ook nog terug (heb 't pluspakket erbij genomen)
ik ben tevreden. beeldkwaliteit is uitstekend, de epg is een verademing tov teletekst.

Verwijderd

tech-no-logical schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:32:
[...]

af en toe een seconde zwart beeld, terwijl geluid doorloopt. niet echt storend. 1 keer alles eruit, maar dat was 's nachts.
Dat heb ik dus ook, terwijl ik hier de eerste dagen geen last van heb gehad. Als het lang aanhoudt, ga ik toch maar eens klagen bij Casema. Want het hoort natuurlijk niet zo te zijn. Maar voordat ik ga klagen wil ik voor mezelf eens op mijn gemak kijken of alle kanalen het hebben of maar een aantal kanalen, Discovery heeft het probleem i.i.g. wel.
[...]

ik heb gewoon de samsung van 99,-. tot nu toe voldoet die prima. hopelijk krijg ik dat geld ook nog terug (heb 't pluspakket erbij genomen)
Daar was Casema bij mij echt heel erg snel mee. Heeft nog geen 2 weken geduurd voordat ik het geld terug ontvangen had.
[...]

ik ben tevreden. beeldkwaliteit is uitstekend, de epg is een verademing tov teletekst.

• tech-no-logical
  • Laatst online: 08-09 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:28:
[...]
Dat heb ik dus ook, terwijl ik hier de eerste dagen geen last van heb gehad. [...] Discovery heeft het probleem i.i.g. wel.
ik heb 't op vrijwel alle zenders af-en-toe. bij m'n vader zag ik 't vandeweek ook op de nederlandse publieke zenders. en je hebt gelijk, 't hoort niet...
Daar was Casema bij mij echt heel erg snel mee. Heeft nog geen 2 weken geduurd voordat ik het geld terug ontvangen had.
ben benieuwd. voorlopig hebben ze nog niet eens de kanalen die ik niet (meer) mag zien afgesloten, dus mijn inschrijving is blijkbaar nog niet verwerkt.

• ScuL
  • Laatst online: 14:10
weet iemand hier of alles volledig achter irdeto2 zit gespijkerd of zijn er ook FTA-kanalen via TVD beschikbaar :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 17:01
Vanwege een LCD tv (Sharp LC32GD-1 :9~) en een matig analoog signaal heb ik ook TVD van Casema. Na 3 maanden gebruik vind ik alleen het kwaliteits verschil te klein in vergelijking met een analoog signaal... Ook al sluit ik de panasonic decoder gelijk aan op het CAI punt zonder spliters of kabel model. 8)7.

Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik al een redelijk slecht signaal krijg en dat digitaal dit niet beter kan maken zoals het op de TV wordt getoond.

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik over naar een schotel + PVR decoder... Iemand nog een Panasonic decoder kopen? ;)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
-ScuL- schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:37:
weet iemand hier of alles volledig achter irdeto2 zit gespijkerd of zijn er ook FTA-kanalen via TVD beschikbaar :?
Nederland 1, 2, 3 enz. Verder zit casema nog steeds op Irdeto 1 dacht ik (weet het niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41
Ik heb TVD nu aangesloten via de standaard meegeleverde scart kabel. Er is wel een duidelijk verschil te zien tussen composite en RGB (vooral in de OSD bij sommige kleuren), maar wat ik me afvraag is of de kwaliteit nog verbetert bij het gebruiken van een hoge kwaliteit scartkabel, of is dit gerommel in de marge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

magnifor schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:20:
[...]
Nederland 1, 2, 3 enz. Verder zit casema nog steeds op Irdeto 1 dacht ik (weet het niet zeker).
Er zijn een aantal FTA kanalen, zoals 1,2 en 3. Ik dacht ook RTL4/5. De rest zit achter Viaccess en Irdeto. Het is volgens mij de bedoeling dat Viaccess eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
mphilipp schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:02:
[...]

Er zijn een aantal FTA kanalen, zoals 1,2 en 3. Ik dacht ook RTL4/5. De rest zit achter Viaccess en Irdeto. Het is volgens mij de bedoeling dat Viaccess eraf gaat.
Het is eigenlijk raar te noemen dat Casema een 'gratis' digitaal pakket aanbied wat gratis bij het analoge signaal wordt geleverd maar waarvan het meerendeel van de zenders TOCH versleuteld is (ookal kost het niets..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-ScuL- schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:24:
[...]
Het is eigenlijk raar te noemen dat Casema een 'gratis' digitaal pakket aanbied wat gratis bij het analoge signaal wordt geleverd maar waarvan het meerendeel van de zenders TOCH versleuteld is (ookal kost het niets..)
Niet raar. Het is dan ook niet gratis. Jij betaalt je kabelabo en Casema betaalt de zendereigenaren. Casema wil gewoon niet dat iemand met een kabelbox zonder abokaartje die zenders ziet. De FTA kanalen zijn kanelen waarvan de zendereigenaren bepaalt hebben dat die gratis zijn en zonder abo ontvangen mogen worden. Op die maniet bepaalt Casema wie kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
mphilipp schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:37:
[...]

Niet raar. Het is dan ook niet gratis. Jij betaalt je kabelabo en Casema betaalt de zendereigenaren. Casema wil gewoon niet dat iemand met een kabelbox zonder abokaartje die zenders ziet. De FTA kanalen zijn kanelen waarvan de zendereigenaren bepaalt hebben dat die gratis zijn en zonder abo ontvangen mogen worden. Op die maniet bepaalt Casema wie kijkt.
Je betaalt 14,95 per maand voor een pakket analoge zenders (34 stuks) , een radio pakket, en een gratis digitaal pakket dat hierbij is bijgeleverd. Indien je wordt afgesloten vervalt alles dus heb je ook niks meer aan een FTA-box. Indien je gewoon keurig je 14,95 betaald zou het zou moeten zijn dat het gratis digitaal pakket ook daadwerkelijk gratis (en dus FTA) is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mphilipp schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:02:
[...]

Ned 1,2,3. (RTL4/5 niet), SBS6, RTL7, Veronica, Net5, Talpa, TMF en het etalagekanaal zijn FTA. De rest (zelfs de regionale zenders zoals TV West, Rijnmond etc waar geen hond naar kijkt) zijn versleuteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-ScuL- schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:46:
[...]
Indien je gewoon keurig je 14,95 betaald zou het zou moeten zijn dat het gratis digitaal pakket ook daadwerkelijk gratis (en dus FTA) is..
Wie het bepaalt weet ik niet, maar met satelliet is het hetzelfde. Voor bepaalde kanalen heb je gewoon zo'n kaartje nodig, ook al is dat geen direct abonnement op een bepaalde zender. Misschien bepalen de zendereigenaren het wel. En met gewone kabel kunnen ze vrij weinig doen; het is daar alles of niets.

Met satelliet wordt zo tevens gereguleerd dat een specifieke zender alleen in een bepaald land te zien is. In andere landen kun je dan niet eens zo'n kaartje kopen. Maar met kabel is dat verhaal een beetje academisch. Maar wellicht dezelfde achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
mphilipp schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:00:
[...]

Wie het bepaalt weet ik niet, maar met satelliet is het hetzelfde. Voor bepaalde kanalen heb je gewoon zo'n kaartje nodig, ook al is dat geen direct abonnement op een bepaalde zender. Misschien bepalen de zendereigenaren het wel. En met gewone kabel kunnen ze vrij weinig doen; het is daar alles of niets.

Met satelliet wordt zo tevens gereguleerd dat een specifieke zender alleen in een bepaald land te zien is. In andere landen kun je dan niet eens zo'n kaartje kopen. Maar met kabel is dat verhaal een beetje academisch. Maar wellicht dezelfde achtergrond.
De vergelijking gaat niet helemaal opl. Met satelliet is het namelijk zo dat je te maken het van distributie buiten het uitzendgebied. De reden dat die zenders niet FTA zijn heeft er mee te maken dat anders Belgen, Duitsers, Fransen etc. ook naar de Nederlandse zenders zouden kunnen kijken en daarmee zouden de licentieafdrachten van bijv. Hollywoodfilms/series bijzonder prijzig worden.
Maar bij kabel is het een kwestie van aangesloten of afgesloten, zonder lekken van distributie. Dus in dat opzicht begrijp ik niet waarom je voor het gratis pakket een kaart nodig hebt ;)
Daarbij maakt dat het ook extra vervelend omdat je min of meer verplicht bent om de ontvanger van Casema aan te schaffen aangezien 3rd party recievers moeite hebben met de codering tenzij je heel erg ingewikkeld gaat lopen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-ScuL- schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:04:
[...]
De vergelijking gaat niet helemaal opl.
Dat zei ik ook al. Maar misschien heeft het dezelfde achtergrond. Ik bedoel dat de zenders bepalen dat Casema dat moet doen oid...kweet het ook niet.
Maar bij kabel is het een kwestie van aangesloten of afgesloten, zonder lekken van distributie. Dus in dat opzicht begrijp ik niet waarom je voor het gratis pakket een kaart nodig hebt ;)
Als je het zo bekijkt inderdaad raar. Het is een gesloten systeem.
Daarbij maakt dat het ook extra vervelend omdat je min of meer verplicht bent om de ontvanger van Casema aan te schaffen aangezien 3rd party recievers moeite hebben met de codering tenzij je heel erg ingewikkeld gaat lopen doen.
Of je neemt een Dbox... >:)

• sverzijl
sverzijl schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:27:
Ik heb TVD nu aangesloten via de standaard meegeleverde scart kabel. Er is wel een duidelijk verschil te zien tussen composite en RGB (vooral in de OSD bij sommige kleuren), maar wat ik me afvraag is of de kwaliteit nog verbetert bij het gebruiken van een hoge kwaliteit scartkabel, of is dit gerommel in de marge ?
Is er niemand die de standaard meegeleverde scart heeft vervangen door een hogere kwaliteit scart kabel ?

• litemotiv
dude, nu weten we het wel

[ Voor 8% gewijzigd door litemotiv op 24-09-2005 11:42 ]

• ScuL
Dbox is leuk, DM500C is ook leuk.. maar het wordt allemaal zo duur als je er ook nog CAM-kaarten en andere ongein in moet rossen dan is je reciever bedrag in totaal bijna 3x zo hoog als de standaard reciever van Casema :{ .... Dat is dus het sneue - voor "gratis" zenders ;) hehe

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-ScuL- schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:43:
Dbox is leuk, DM500C is ook leuk.. maar het wordt allemaal zo duur als je er ook nog CAM-kaarten en andere ongein in moet rossen dan is je reciever bedrag in totaal bijna 3x zo hoog als de standaard reciever van Casema :{ .... Dat is dus het sneue - voor "gratis" zenders ;) hehe
Waar heb jij het over?

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
sverzijl schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:24:
[...]

Is er niemand die de standaard meegeleverde scart heeft vervangen door een hogere kwaliteit scart kabel ?
Yep ik hem hem vervangen door een wat betere kabel van Hirschmann (jaja ze maken ook scart kabels). Kosten 30 euro. Tis beter dan die spaghetti sliert die erbij zit. Ik heb ook de panasonic.

Kleuren zijn wat voller en dieper, stond verbaasd eerlijk gezegd dat het een verschil uitmaakte.

• ScuL
Je gaat me toch niet vertellen dat je irdeto2 kanalen met een softcam open krijgt :?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-ScuL- schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:10:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat je irdeto2 kanalen met een softcam open krijgt :?
Nee, maar de enige Irdeto-only kanalen die er nu zijn, zijn A-TiVi en Sinema Türk. Ik mis daar persoonlijk niets aan. Straks, als ze volledig overgaan op Irdeto, ben ik het bokje...nu nog niet. En mijn dboxje kostte maar €100, en ik 'spaar' maandelijks een redelijk bedrag uit. Als het moet, koop ik een officiele decoder en alleen het pluspakket. Canalplus is leuk, maar niet voor €25/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb dit topic doorgelezen, omdat ik Casema Digitale tv wil hebben.

Ik loop hier 5 jaar rond, maar heb nog nooit zoveel verschillende meningen gezien :)

Dus.... (sommige antwoorden zijn bij nader inzien best dubbel, maar daar komen we wel uit)

Poll: Wat voor een kwaliteit geeft Digitale tv van Casema?
DVD kwaliteit all the time
Soms DVD, soms slechte kwaliteit
Meestal slecht, beter dan kabel
Meestal slecht, nog slechter dan kabel
Meestal goed, net als kabel
Meestal goed, beter dan kabel
Anders......
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93210&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Gewoon handig, om in 1 oogopslag te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 03-10-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik zie in de actievoorwaarden van de Casema Digitale Televisie actie (€ 99,= retour) dat deze actie is verlengd. Was de einddatum 3 oktober (gisteren dus), is het nu tot en met 17 november. Voor de twijfelaars zoals ik kunnen we eerst nog even afwachten wat nu die extra zenders gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Magma schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:31:
Ik zie in de actievoorwaarden van de Casema Digitale Televisie actie (€ 99,= retour) dat deze actie is verlengd. Was de einddatum 3 oktober (gisteren dus), is het nu tot en met 17 november. Voor de twijfelaars zoals ik kunnen we eerst nog even afwachten wat nu die extra zenders gaan worden.
Ik zou het altijd doen. Het kost je effectief niets, beeld is altijd beter als analoge kabel (mijn ervaring iig). Plus dat je voor een habbekrats leuke extra zenders hebt. EPG en programma info is hardstikke handy (gids is niet meer nodig). Ik zie dus alleen maar voordelen. Miepen dat UPC meer aanbod heeft is zinloos, want zolang ik in het Casema gebied zit kan ik niet kiezen.

Waarom zou je het niet doen vraag ik me dus af?

Misschien omdat men in een conspiracy gelooft waardoor Casema de prijzen straks kan gaan opdrijven. Kan...maar ik geloof dat we straks toch allemaal (gedwongen) over moeten naar digitaal. In Duitsland hebben ze die slag alweer achter de rug. Alleen hebben ze daar iets meer aan voorlichting gedaan. Dat doen ze in Nederland onvoldoende omdat ze (net als de politiek) denken dat Nederland bevolkt wordt door Tokkies die het toch niet snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De reden waarom ik het NU niet zou doen?

ALS ik het doe dan zal ik een Samsung decoder nemen omdat deze volgens mij beter naar voren komt dan de Panasonic. Maar deze is wel € 149.= dus sowieso 50 euro voor eigen rekening. Verder krijg je de 99 euro korting alleen als je ook een aanvullend pakket van 7,50 per maand neemt. En in dat pluspakket zitten niet veel zenders die ik echt graag wil. Mocht bijvoorbeeld bekend gemaakt worden dat er een Amerikaanse sportzender (zoals het eerder genoemde NASN) en wat themakanalen (zoals 3voor12, hollanddoc etc. ) wordt toegevoegd dan wordt het voor mij een ander verhaal.

Het gaat mij niet om het aantal zenders, maar het aanbod ervan. Tot die tijd hou ik denk ik die 150 euro (12 x 7,50 + 149 - 99) maar even bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Magma schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:21:
Mocht bijvoorbeeld bekend gemaakt worden dat er een Amerikaanse sportzender (zoals het eerder genoemde NASN) en wat themakanalen (zoals 3voor12, hollanddoc etc. ) wordt toegevoegd dan wordt het voor mij een ander verhaal.
Tussen bekend maken en beschikbaar maken kan bij Kaazema een hele tijd zitten. Dat weten ze inmiddels ook, dus zeggen ze gewoon niets meer.
Ik ben zelf best tevreden over het aanbod, hoewel ik ook met smart wacht op holland doc enzo. Maar jaaaa...'t is gratis zullen we maar zeggen (voor mij dan...maar ik mocht niet meer zeggen dat ik een dbox heb >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik ben even gaan zoeken en ik kom op de site van Digitelevisie.nl een overzicht tegen waarvan ik zeg "Casema here I come!". De vraag is alleen hoe correct dit lijstje is. Het lijkt up to date (de verlenging van de aktie is op de site opgenomen). Daar staat onder andere tussen de zenders:
  • BBC 1
  • BBC 2
  • BBC 3
  • BBC 4
  • BBC Prime
  • BBC World
  • ESPN Classic Sport
  • NASN
  • /Geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
BBC3&4 zijn hele coole zenders, BBC3 heeft heel veel comedy en daar kijk ik al vaak naar via de satelliet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/bareuh.gif

hebben we dat tenminste ook weer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litemotiv schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:26:
hebben we dat tenminste ook weer gehad :)
Wil je erover praten? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
Ik heb moeten concluderen dat de kwaliteit er niet op vooruit gaat.
Hoe kan het zo zijn dat bij sommige zender het beeld en geluid niet synchroon loopt?
Een beetje kan ik nog mee leven, maar een kwart tot halve seconde is not done...

Puntje 2 is dat ik voor iedere tv een extra plus abbo moet aansluiten toch?
Terwijl ik toch echt alleen maar op 1 tv tegelijk kan kijken... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Twilight op 04-10-2005 14:35 ]

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Ik heb de laatste tijd dat ned 1,2 en 3 vrijwel niet meer werken. Constant geen signaal te vinden. Voor de rest zo nu en dan een hapering, maar dat is niet erg storend. Ik moet wel zeggen dat digitale tv niet al te boeiend is, het is vooral op de betaalde zenders als canal + beter in kwaliteit, op de reguliere zenders is het maar iets beter tegenover analoog, maar dan weer wel met af en toe een zwart beeldje of geluid wat spontaan hapert. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Magma schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:21:
De reden waarom ik het NU niet zou doen?

ALS ik het doe dan zal ik een Samsung decoder nemen omdat deze volgens mij beter naar voren komt dan de Panasonic. Maar deze is wel € 149.= dus sowieso 50 euro voor eigen rekening
De Samsung kost 99 euro, geen 149.

Kwaliteit is goed, maar niet veel beter dan de kwaliteit van de analoge kabel. Je hebt wat meer zenders (25) vergeleken met analoog, maar tot nu toe zit er niet bijster veel bijzonders bij.
Wat wel handig is tov analoog is de Electronic Program Guide (EPG), wat echter vanwege de bediening alleen maar handig is als je zomaar wat rond zit te zappen en wilt weten wat er nu/straks op TV is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Magma schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:52:
Ik ben even gaan zoeken en ik kom op de site van Digitelevisie.nl een overzicht tegen waarvan ik zeg "Casema here I come!". De vraag is alleen hoe correct dit lijstje is. Het lijkt up to date (de verlenging van de aktie is op de site opgenomen). Daar staat onder andere tussen de zenders:
  • BBC 1
  • BBC 2
  • BBC 3
  • BBC 4
  • BBC Prime
  • BBC World
  • ESPN Classic Sport
  • NASN
  • /Geschiedenis
BBC3 en 4, ESPN, NASN en Geschiedenis zijn niet beschikbaar via Casema. Wellicht dat die site vooruit loopt op wat geruchten van uitbreiding bij Casema, maar Casema zelf heeft er in ieder geval nog niets over losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

sverzijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:28:
[...]

De Samsung kost 99 euro, geen 149.
Dat zie ik ook her en der, maar op de casema site staat ie nog omschreven voor een prijs van 149. Heb nog niet kunnen controleren wat de prijzen hier in het dorp daar voor zijn.
BBC3 en 4, ESPN, NASN en Geschiedenis zijn niet beschikbaar via Casema. Wellicht dat die site vooruit loopt op wat geruchten van uitbreiding bij Casema, maar Casema zelf heeft er in ieder geval nog niets over losgelaten.
En daarom wacht ik nog even af. Als die zenders komen dan neem ik wel digitale televisie. Tot die tijd kijk ik de kat liever uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Magma schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:38:
[...]
Dat zie ik ook her en der, maar op de casema site staat ie nog omschreven voor een prijs van 149. Heb nog niet kunnen controleren wat de prijzen hier in het dorp daar voor zijn.
Ze zijn nu overal 99. Als ze bij jou in het dorp nog 149 zijn, dan hanteren ze de oude prijzen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sverzijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:28:
[...]
Kwaliteit is goed, maar niet veel beter dan de kwaliteit van de analoge kabel.
Dat hoor ik meer mensen zeggen, maar bij mij was het een wereld van verschil hoor. Laten we zeggen: oude VHS videoband tegenover een DVD. Volgens mij heeft het toch ook wel met de decoder te maken. Een paar pagina's terug was er iemand die na een firmware update ineens een iets beter beeld had. Wellicht dat bepaalde decoders mindere kwaliteit geven, of misschien niet via RGB zijn aangesloten, maar composite video. Dán is het verschil een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 11:16
Hallo mede TVD kijkers,

Ik heb al een een tijdje digitale televisie van casema, zelfs al lang genoeg om nog een oude sagem decoder te hebben.
Is er iemand die is overgestapt van Sagem naar een Samsung of Panasonic, ben erg benieuwd of deze sneller zappen een betere epg heeft of andere voordelen biedt.

BTW digitale televisie rockte pas echt met de moziakzapper, I miss the good old days :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mphilipp schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
[...]

Dat hoor ik meer mensen zeggen, maar bij mij was het een wereld van verschil hoor. Laten we zeggen: oude VHS videoband tegenover een DVD. Volgens mij heeft het toch ook wel met de decoder te maken. Een paar pagina's terug was er iemand die na een firmware update ineens een iets beter beeld had. Wellicht dat bepaalde decoders mindere kwaliteit geven, of misschien niet via RGB zijn aangesloten, maar composite video. Dán is het verschil een stuk minder.
Nee ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de kwaliteit van de analoge kabel die bij jou het huis in komt. Die was bij mij ook redelijk matig maar na een goede Hirshmann versterker ertussen gezet te hebben was de kwaliteit enorm verbeterd.
Mijn Samsung decoder is voorzien van de laatste firmware update en RGB aangesloten (composite vs RGB verschil is inderdaad goed te zien)

Begrijp me goed, de kwaliteit is zeker niet slecht. Misschien ietsje beter dan het analoge signaal wat ik hier binnenkrijg, maar DVD kwaliteit no way. Daar zijn de specs van TVD ook niet naar (veel te lage bitrate). In het analoge signaal zit nog wel een klein beetje ruis (wat ik hier alleen zie als ik heel dicht op de TV ga staan), maar het digitale signaal heeft daarvoor in de plaats een lichte vorm van mpeg blokvorming (ook alleen goed te zien als je dicht op de TV staat, in tegenstelling tot KPN/Digitenne waar je het zelfs op 4m nog ziet :) )

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 04-10-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Erik070 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:18:
Hallo mede TVD kijkers,

Ik heb al een een tijdje digitale televisie van casema, zelfs al lang genoeg om nog een oude sagem decoder te hebben.
Is er iemand die is overgestapt van Sagem naar een Samsung of Panasonic, ben erg benieuwd of deze sneller zappen een betere epg heeft of andere voordelen biedt.

BTW digitale televisie rockte pas echt met de moziakzapper, I miss the good old days :'(
Wat ik begrepen heb uit diverse fora is dat de Samsung sneller zapt dan de Sagem. Het zappen zelf gaat redelijk snel, dat is je kan met de up/down toets +/- 3 kanalen per seconde 'overbruggen' . Je ziet dan al direct de programmainformatie, maar het duurt +/- 0,5 - 1 seconden voordat het beeld verschijnt. Dit is echter inherent aan MPEG codering. De decoder zal moeten wachten totdat er een zgn I-frame voorbij komt (een full frame zeg maar) en die worden slechts iedere 15(?) frames gebruikt.

Wat is de moziakzapper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 11:16
bla bla

Wat is de moziakzapper ?
Dat is zeg maar het "alle beeldjes scherm" alleen dan met de mogelijkheid om via de cursor knoppen daar doorheen te browsen. Niet echt duidelijk maar zou het niet zo snel anders kunnen uitleggen. Maar het komt erop neer dat je 1/3 van alle kanalen in 1 keer kan zien en heel snel kan zien op welk kanaal iets leuks is te kijken. (3 mozaikkanalen maakt het mogelijk dat je bijna alle kanalen zo kan zien)

Alleen omdat ze zonodig 8 voetbalkanalen erbij wilde :(
waarbij de helft of meer niet wordt gebruikt :( :(
is er geen mozaikzapper meer :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Erik070 op 04-10-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sverzijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:16:
[...]
Begrijp me goed, de kwaliteit is zeker niet slecht. Misschien ietsje beter dan het analoge signaal wat ik hier binnenkrijg, maar DVD kwaliteit no way. Daar zijn de specs van TVD ook niet naar (veel te lage bitrate). In het analoge signaal zit nog wel een klein beetje ruis (wat ik hier alleen zie als ik heel dicht op de TV ga staan), maar het digitale signaal heeft daarvoor in de plaats een lichte vorm van mpeg blokvorming (ook alleen goed te zien als je dicht op de TV staat, in tegenstelling tot KPN/Digitenne waar je het zelfs op 4m nog ziet :) )
DVD kwaliteit is idd niet te halen. Bij DVD bitrate bedoel je waarschijnlijk de theoretisch maximale bitrate van DVD's. Die wordt op de meeste DVD's bij lange na niet behaald. Maar dat is weer een andere discussie.
Bij mij zal het signaal idd slechter zijn denk ik. Ruis was zeer duidelijk aanwezig. Artefacten heb ik heel weinig last van. Ik moet dan echt heel dicht op het beeld gaan staan en goed opletten. Ach..bij DVD's heb je dat ook als je alles frame voor frame gaat bekijken (of gewoon een willekeurige van A-Film pakt). Als ik gewoon in mijn stoel zit en iets kijk, zie ik gewoon een retestrak beeld. Dus wat dat betreft vind ik het een hele vooruitgang. Waar je het ook goed aan kunt zien is de kleurscheiding. Bij analoog zie je heel vaak dat bepaalde kleuren in elkaar overlopen. Nu zie je dat niet en is de scheiding zoals ie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ruis kan niet bestaan in een digitaal signaal, artifacten krijg je als de mpeg pakketjes niet meer in orde zijn = dus analoge ruis op een digitaal signaal.

Indien je echt analoge ruis spikkels ziet in een digitaal signaal dan is het signaal dus niet digitaal aangevoerd maar ergens analoog geweest voordat de mpeg multiplex geëncodeerd werd :{ .. {da's zeer matig in dat geval}

[ Voor 43% gewijzigd door ScuL op 04-10-2005 22:21 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.