Casema zegt zelf dat het niet mogelijk is op meerdere tv's aan te sluiten op digitale televisie. Maar hoe zit dat met tv kijken op de pc? Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is, doordat er maar 1 tuner in de box zit. Zijn er geen boxen met meerdere tuners? Of is er nog een andere oplossing?
meerdere boxen kopen...Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:25:
Casema zegt zelf dat het niet mogelijk is op meerdere tv's aan te sluiten op digitale televisie. Maar hoe zit dat met tv kijken op de pc? Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is, doordat er maar 1 tuner in de box zit. Zijn er geen boxen met meerdere tuners? Of is er nog een andere oplossing?
Mijn Flickr; Sony A7iii
Vandaag een Samsung decoder gekocht met TVD, maar ik heb helemaal geen digitaal signaal? Hoe lang duurt de activatie of is er iets anders aan de hand? COAX aansluiting is volgens mij goed.
Dat signaal zit er altijd op. Als je het kaartje erin prikt moet je volgens mij minimaal de zgn free to air kanalen hebben. ned1,2 en 3 en rtl4/5 geloof ik.Roog1317 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:02:
Vandaag een Samsung decoder gekocht met TVD, maar ik heb helemaal geen digitaal signaal? Hoe lang duurt de activatie of is er iets anders aan de hand? COAX aansluiting is volgens mij goed.
Casema bellen?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja, ik zal ze wel even bellen. Heel vreemd, moet toch gewoon werken lijkt me.
Het is wel beschikbaar in je postcodegebied?Roog1317 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:55:
Ja, ik zal ze wel even bellen. Heel vreemd, moet toch gewoon werken lijkt me.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Het hangt er vanaf. Bij normale uitzendingen is het volgens mij rond de 3 Mbps en als dit kan evt. nog terugzakken tot 2 Mbps, afhankelijk van andere zenders. Wel was het de bedoeling om te evalueren of dit goed werkt en of de kwaliteit beter moet.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:22:
[...]
Dat is inderdaad het probleem. Het zou interesant zijn als iemand met een DVB capture kaart eens een stream direct zou opslaan (dus zonder wat voor conversie dan ook) om dan eens te bekijken wat de resolutie, fps en bitrate nou exact is. Vooral in die bitrate ben ik wel geinteresseerd.
Bij digitenne zie je gewoon zo dat die bitrate heel, heeeeel erg laag is, maar bij kabel (en dan met name Casema) ben ik wel geinteresseerd in de exacte waarde. Zijn er ook geen decoders die deze waarden weergeven?
Nu moet ik zeggen, op mijn tv ziet het beeld er gewoon prima uit. Erg rustig, geen malle compressiedingen, af en toe alleen wat blokjes. Ook op een LCD en plasma tv heb ik tv zitten kijken en nu waren die schermen niet zo verschrikkelijk groot maar ook daar vond ik de beeldkwaliteit goed. Waarschijnlijk hangt het dus erg af wat voor tv je hebt en hoe groot het scherm is.
Verwijderd
ah maar 2Mbps is dan ook maar nét een fail-safe waarde voor een geoptimaliseerde compressor als divx of xvid, voor een gewone mpeg2 stream is dat echt te laag (zeker op grotere tv's).micha schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:07:
[...]
Het hangt er vanaf. Bij normale uitzendingen is het volgens mij rond de 3 Mbps en als dit kan evt. nog terugzakken tot 2 Mbps, afhankelijk van andere zenders. Wel was het de bedoeling om te evalueren of dit goed werkt en of de kwaliteit beter moet.
Nu moet ik zeggen, op mijn tv ziet het beeld er gewoon prima uit. Erg rustig, geen malle compressiedingen, af en toe alleen wat blokjes. Ook op een LCD en plasma tv heb ik tv zitten kijken en nu waren die schermen niet zo verschrikkelijk groot maar ook daar vond ik de beeldkwaliteit goed. Waarschijnlijk hangt het dus erg af wat voor tv je hebt en hoe groot het scherm is.
de gemiddelde streamrate op een dvd is volgens mij wel 4-5Mbps, dus adverteren met "tv kijken op dvd kwaliteit" is dan echt misleidende reclame; ik heb nu bij sommige programma's de neiging om de decoder eruit te trekken en de analoge kabel in de tv te stoppen, dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Verwijderd
hoe heb je de decoder aangesloten ? ik kan altijd overschakelen, decoder zit op scart en de antenne zit nog gewoon in m'n scherm (gesplit uiteraard).Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:25:
ik heb nu bij sommige programma's de neiging om de decoder eruit te trekken en de analoge kabel in de tv te stoppen, dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Na een paar dagen evalueren ben ik toch niet geheel ontevree. Er zijn "lage bitrate kanalen", er zijn "slecht beeld als input kanalen", fox news bijvoorbeeld, daar zie ik wazig beeld, A/V loopt trouwens altijd out of sync. (ik heb weinig behoefte aan dat kanaal maar m'n vriendin is amerikaanse
Wat ik wel een nadeel vind is dat er geen teletext meer is, hier hoor je de kabelaars nooit over, maar bepaalde omroepen vinden dit een behoorlijke meerwaarde voor hun kanaal, ik ook trouwens.(bijv. RTL en TMF, maken hier altijd reclame voor).
Heb hier op RTL5 en TMF gewoon teletekst hoor via casema digitaal. Heb alleen gemerkt dat de teletekst funktionaliteit in de decoders nogal slecht geimplementeerd is (zo van oh... dat moet er ook nog bij).Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:19:
Wat ik wel een nadeel vind is dat er geen teletext meer is, hier hoor je de kabelaars nooit over, maar bepaalde omroepen vinden dit een behoorlijke meerwaarde voor hun kanaal, ik ook trouwens.(bijv. RTL en TMF, maken hier altijd reclame voor).
Gebruik gewoon de teletekst-funktie van de TV en dan werkt het hier perfect.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
ik ook niet, maar 'niet geheel ontevree' is niet goed genoeg voor iets dat in potentie dvd kwaliteit zou moeten zijn.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:19:
Na een paar dagen evalueren ben ik toch niet geheel ontevree.
Verwijderd
arg dat ik daar niet aan gedacht heb damn. idd het werkt, thanxChrasher schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:50:
[...]
Heb hier op RTL5 en TMF gewoon teletekst hoor via casema digitaal. Heb alleen gemerkt dat de teletekst funktionaliteit in de decoders nogal slecht geimplementeerd is (zo van oh... dat moet er ook nog bij).
Gebruik gewoon de teletekst-funktie van de TV en dan werkt het hier perfect.
Verwijderd
waarschijnlijk wordt dat nu 'overruled' door de overscan instelling op je tvVerwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:17:
iets anders; ik heb de Panasonic decoder en in het menu kan je de AV Out op RGB zetten, ik zie niets veranderen, hetzelfde geld voor 4:3 / 16:9, ik zie hier niets gebeuren, zou er uberhaupt iets mee moeten gebeuren ?
Dat komt omdat Teletekst iets is dat alleen in Europa en vooral Nederland erg populair is/was. Dus krijg je de situatie dat bij Philips producten de TT functionaliteit heel erg goed is. Bij Sony wordt het al minder en andere TV's heb ik geen zicht op. Op mijn dBox is het wel ok. Maar ja...dat is weer een open systeem dus als iemand zich ergert aan de TT, knal je er gewoon een andere op.Chrasher schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:50:
[...]
Heb alleen gemerkt dat de teletekst funktionaliteit in de decoders nogal slecht geimplementeerd is (zo van oh... dat moet er ook nog bij).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het is inmiddels gelukt om digitale tv van Casema aan de praat te krijgen en hoe!! Ik heb wel degelijk DVD kwaliteit met m'n Samsung decoder. Verbazingwekkend scherp beeld. En dat op zolder met ruim 20 meter coax. Ik heb volle signaalsterkte. Ik heb dan ook over in huis Hirschmann bekabeling en beneden een Hirschmann versterker.
Verwijderd
replace decoder met TV. Hoe groot is je TV beeld ?Roog1317 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:47:
Ik heb wel degelijk DVD kwaliteit met m'n Samsung decoder.
Verwijderd
dat dacht ik ook de eerste twee dagen, totdat ik echt op de kwaliteit begon te lettenRoog1317 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:47:
Verbazingwekkend scherp beeld.
Ik ben toch echt redelijk kritisch, maar wel zullen zien of ik m'n mening nog bij moet stellen.
ff iets anders: ik heb vandaag het inschrijfformulier verzonden naar Casema, maar ben de factuur vergeten bij te sluiten ivm de "gratis decoder actie". Zal morgen dus even de factuur nasturen, maar gaan ze daar moeilijk over doen bij Casema?
ff iets anders: ik heb vandaag het inschrijfformulier verzonden naar Casema, maar ben de factuur vergeten bij te sluiten ivm de "gratis decoder actie". Zal morgen dus even de factuur nasturen, maar gaan ze daar moeilijk over doen bij Casema?
Hmmm...ik heb nog steeds erg strak beeld. Op zich ook helemaal niet zo gek als je met dezelfde resolutie op een veel groter scherm aan het kijken bent.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:53:
[...]
dat dacht ik ook de eerste twee dagen, totdat ik echt op de kwaliteit begon te letten
Als ik op mijn knietjes bij het scherm ga zitten (heb ik laatst toch maar even gedaan) zie ik idd bij RTL4 die blokjes in het logo. Echter...niet in het gewone beeld. Het logo is het enige dat 'rafelt'. En vanuit mijn luie stoel zie ik het niet. Ned.3 bv, die ook een ruitvormig logo heeft, heeft die rafeltjes niet. Canal+ enzo zijn gewoon retestrak. Bepaalde zenders beter dan anderen. Slechtste is denk ik B4U en de BBC/Canal+ zijn de besten. En je kunt van me aannemen dat ik een zeikerd ben - tot op zekere hoogte dan.. Het is zeker niet gelijk aan of slechter dan mijn kabelbeeld.
Niet alle zenders hebben ook elk moment dezelfde doorgifte. Wat ik had gehoord is dat met b.v. voetbal tijdelijk de Mbps-en omhoog gegooid kunnen worden wat een beetje ten koste gaat van andere zenders.
Verwijderd
dat zou ik wel zeer triest vinden; 8 voetbal kanalen met 8x dezelfde wedstrijd tegelijkertijd.micha schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:51:
Niet alle zenders hebben ook elk moment dezelfde doorgifte. Wat ik had gehoord is dat met b.v. voetbal tijdelijk de Mbps-en omhoog gegooid kunnen worden wat een beetje ten koste gaat van andere zenders.
Verwijderd
het valt ook het meest op bij drukke scenes, bewegingen, ontploffingen etc. (als er dus veel data tegelijk moet worden verstuurd), egale vlakken met een verloop en programma's die een kleurenfilter over het beeld gooien (zoals buitenlandse soaps).mphilipp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:32:
Als ik op mijn knietjes bij het scherm ga zitten (heb ik laatst toch maar even gedaan) zie ik idd bij RTL4 die blokjes in het logo. Echter...niet in het gewone beeld.
een praatprogramma, het nieuws of een primetime film op nederlandse zenders ziet er hier over het algemeen ook wel acceptabel uit (de bandbreedte lijkt rond 20-22 uur 's avonds ook wel iets opgeschroefd te worden).
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 09:33 ]
Nou, niet specifiek bij het voetbalkanaal maar ook bij NED1,2,3 al naar gelang.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:53:
[...]
dat zou ik wel zeer triest vinden; 8 voetbal kanalen met 8x dezelfde wedstrijd tegelijkertijd.
Dat verklaart een hoop. Meestal kijk ik dan pas...Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:27:
[...]
een praatprogramma, het nieuws of een primetime film op nederlandse zenders ziet er hier over het algemeen ook wel acceptabel uit (de bandbreedte lijkt rond 20-22 uur 's avonds ook wel iets opgeschroefd te worden).
Maar het zal ook best te maken kunnen hebben met de grote schermen. De meeste mensen hebben nog een 28-32inch scherm - als ze al breedbeeld hebben. Het aandeel van megagrote schermen is nog niet zo groot denk ik.
Verwijderd
klopt, maar dat is hard aan het veranderen. en ik heb nog maar een simpele plasma, waarschijnlijk ziet het er op een hd-lcd nog een stuk lulliger uitmphilipp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:17:
Het aandeel van megagrote schermen is nog niet zo groot denk ik.
Maar is dit overigens niet hetzelfde probleem dat je op de PC ook wel eens hebt met LCD schermen? Bepaalde spelletjes bv bieden maar een aantal mogelijke resoluties aan om te spelen. Als daar de native resolutie niet bij zit, ziet het er vaak niet uit. Of als je gedwongen bent om op een andere reso te spelen omdat je PC/videokaart niet snel genoeg is. Intra- of extrapolatie is nooit mooi. Ik denk dat dat de problemen erger maakt. LCD is tenslotte fixed resolutie. Een beeldbuis gaat daar flexibeler mee om en dan zie je dat soort dingen ook niet/minder. Tel daar de vergroting bij op...en het feest is compleet.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:26:
[...]
klopt, maar dat is hard aan het veranderen. en ik heb nog maar een simpele plasma, waarschijnlijk ziet het er op een hd-lcd nog een stuk lulliger uit
Sowieso heeft Casema nog steeds het probleem van de beperkte bandbreedte. Minder dan Digitenne, maar toch.. Er zou dit jaar nog een nieuwe centrale in gebruik worden genomen waardoor ze meer bandbreedte krijgen. Wellicht zijn dan ook die problemen opgelost.
Nee, dat doen ze als er verschillende wedstrijden zijn. Dan gooien ze een paar zenders eruit voor de extra bandbreedte (ik geloof BBC en de VRT). Dit is echter tijdelijk, totdat de nieuwe centrale zeg maar helemaal draait.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:53:
[...]
dat zou ik wel zeer triest vinden; 8 voetbal kanalen met 8x dezelfde wedstrijd tegelijkertijd.
Verwijderd
Mag ik iedereen even uit de droom helpen.
Ik wens bij het bedrijf die de signalen levert en ik zit direct op de bron.
De kwaliteit die er wordt uitgespeeld is continu hetzelfde en wordt niet verminderd of verhoogd op bepaalde uren van de dag hetzij bv. prime time.
Als jullie nog meer vragen hebben dan kunnen jullie deze altijd stellen en zal ik proberen deze het best mogelijk te beantwoorden.
De kwaliteit die er wordt uitgespeeld is continu hetzelfde en wordt niet verminderd of verhoogd op bepaalde uren van de dag hetzij bv. prime time.
Als jullie nog meer vragen hebben dan kunnen jullie deze altijd stellen en zal ik proberen deze het best mogelijk te beantwoorden.
Heeft iemand een adres waar de Nokia Mediamaster 19c op voorraad is in Utrecht of omgeving? Ik heb diverse winkels in het centrum bezocht maar nergens hebben ze hem.
Verwijderd
maar kan casema dat dan niet zelf nog eens extra 'knijpen'? anders begrijp ik niet waarom er wel kwaliteitsverschil tussen bepaalde zenders/uitzendingen is...Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:06:
Mag ik iedereen even uit de droom helpen.
Verwijderd
Dat kwaliteitsverschil zit hem in de content die er wordt uitgezonden. En de kwaliteit is ook afhankelijk per kanaal, maar dat is analoog ook al het geval.
Verwijderd
dus sommige zenders leveren het originele signaal al in belazerde bitrate bij jullie aan?Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:21:
Dat kwaliteitsverschil zit hem in de content die er wordt uitgezonden. En de kwaliteit is ook afhankelijk per kanaal, maar dat is analoog ook al het geval.
Verwijderd
over de bitrates, de eerder genoemde lijken me sterk als je bij digitenne al op deze bitrates zit, wat ik van digitenne heb gezien was maar iets beter dan kabel.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 16:30 ]
Verwijderd
heej zeg, is er niet ook ergens zo'n lijstje van casema te vinden?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:29:
over de bitrates, de eerder genoemde lijken me sterk als je bij digitenne al op deze bitrates zit, wat ik van digitenne heb gezien was maar iets beter dan kabel.
Het ziet er wat overdreven uit, helaas heb ik geen bron terug kunnen vinden van de waardes die ik gezien heb.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:29:
En ik hoor mensen over een nieuwe centrale, hoe moet ik dat voor me zien? Wat ik weet is dat de signalen van Mediakabel vandaan komen (weet ik weer van iemand anders die er werkt) en die door Casema doorgestuurd worden naar het verzorgingsgebied. Waar in dit netwerk staat die centrale dan en wat doet ie met het signaal dat het beter gaat worden? Zou dus betekenen dat de ontvangststations voor elk gebied uitgebreid/vervangen gaan worden?
Verwijderd
idd, nu zit je met iets met vlees noch vis is. DVD is duidelijk altijd beter dan een TV uitzending, maar DVB is aan de ene kant mooier (helderder, scherper), maar aan de andere slechter (artifacts, blokjes). Af en doe doet het een beetje aan alsof je een slecht analoog ruiserig signaal (bv van een oude VHS band) met digitale truukjes probeerd op te poetsen.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:14:
[...]
ik ook niet, maar 'niet geheel ontevree' is niet goed genoeg voor iets dat in potentie dvd kwaliteit zou moeten zijn.
Het normale analoge signaal is wat doffer, en waziger, maar wel veel smoother. Vanwege deze "smoothness" lijkt het net alsof het signaal van een hogere resolutie is. Dit klinkt mischien tegenstrijdig met de opmerking dat het digitale signaal scherper is, maar juist door de lage bitrate zie je bij scherpe overgangen (randen van objecten) een artifact verzameling die op een low-res trap effect lijkt. Als je in computer graphics een spel in een hogere resolutie speelt verdwijnen ook de trap effecten langs randen en worden overgangen (bijna) helemaal smooth. Omdat bij het analoge signaal de randen van objecten ook helemaal smooth zijn geeft dit een bepaald "hi-res" effect wat het digitale signaal niet biedt.
Nogmaals, dit ligt niet aan digitaal an-sich. Als ik via een DVD speler met DVI uitgang op een LCD met DVI ingang een film bekijk (digitaler kan niet), dan merk ik niks van dit effect wat DVB wel op mij heeft.
Verwijderd
Je bedoeld de analoge kabel?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:29:
Wat ik van digitenne heb gezien was erg belabberd. Iniedergeval in Amsterdam-Noord en Zaandam was de kwaliteit IMHO een stuk slechter dan analoog. Dit bitrates van de kabel zouden hier dus een stuk boven moeten liggen, maar wat zou het dan zijn? Rond de 5 of 6mb/s? Vreemd dat dat dan toch nog zo'n stuk slechter overkomt als DVD terwijl het als je alleen naar de getallen kijkt nog niet eens zo veel scheelt.
Persoonlijk zou ik liever zien dat slechts enkele van de populaire kanalen digitaal doorgezonden worden, maar dan wel gewoon standaard allemaal op 8 mb/s en geen bitje lager.
Verwijderd
ja maar het gaat ook vooral om de pieken he, op een druk moment op een dvd (snelle bewegingen e.d.) schiet de bitrate rustig naar de max (9.8Mbit). als er weinig op het scherm gebeurt is 4-5Mbit wel genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:
Dit bitrates van de kabel zouden hier dus een stuk boven moeten liggen, maar wat zou het dan zijn? Rond de 5 of 6mb/s? Vreemd dat dat dan toch nog zo'n stuk slechter overkomt als DVD terwijl het als je alleen naar de getallen kijkt nog niet eens zo veel scheelt.
daarnaast moet er ook nog audio doorgegeven worden (tot 1.5mbit voor dvd-kwaliteit).
DVD is lang niet altijd 8-9 Mb. Veel te vaak komen ze niet boven de 5-6 Mb... Vooral toen ik net DVD had zat ik dat soort dingen steeds te checken, maar daar wordt je ook gek van. Ik kijk gewoon de film en als ik een keer een mooie tref, geniet ik daar extra van. Je kunt gewoon niet alles hebben...Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:
[...]
Rond de 5 of 6mb/s? Vreemd dat dat dan toch nog zo'n stuk slechter overkomt als DVD terwijl het als je alleen naar de getallen kijkt nog niet eens zo veel scheelt
Het bronmateriaal is haast nog belangrijker dan de bitrate. Ik heb veel films/concerten op DVD en er zijn zat op de max.bitrate. Echter, een aantal zijn op HD geschoten (The Cure, Jarre) en dát zie je dus wel degelijk. Zelfs op een oud lijk van een TV zie je gewoon dat het rete- maar dan ook retestrak is.
Casema is uit Mediakabel gestapt en wil straks verder gaan met een eigen digitaal zendstation (of hoe noem je zoiets). Ze willen zelf de touwtjes in handen hebben.micha schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:38:
[...]
En ik hoor mensen over een nieuwe centrale, hoe moet ik dat voor me zien? Wat ik weet is dat de signalen van Mediakabel vandaan komen (weet ik weer van iemand anders die er werkt) en die door Casema doorgestuurd worden naar het verzorgingsgebied
Verwijderd
en hdtv ziet er in xvid al op 3mb/s geweldig uit, echt jammer dat er nog steeds gekozen wordt voor archaische standaarden voor dvb..mphilipp schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:33:
Echter, een aantal zijn op HD geschoten (The Cure, Jarre) en dát zie je dus wel degelijk. Zelfs op een oud lijk van een TV zie je gewoon dat het rete- maar dan ook retestrak is.
De grootste gemene deler...that's it.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:33:
[...]
en hdtv ziet er in xvid al op 3mb/s geweldig uit, echt jammer dat er nog steeds gekozen wordt voor archaische standaarden voor dvb..
Casema heeft nu de software-update voor de Samsung beschikbaar, ik ben 'm nu aan 't downloaden.
10 minuutjes werk,benieuwd of het "not completed"probleem weg is.
twannie
Er is ook een update voor de Nokia decoder trouwens
Verwijderd
grappig, ik weet niet wat er allemaal geupgrade wordt met die nieuwe firmware, maar de beeldkwaliteit lijkt ook iets opgepoetst (nog steeds wel wat jpeg compressie te zien hoor)twannie schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:01:
Casema heeft nu de software-update voor de Samsung beschikbaar, ik ben 'm nu aan 't downloaden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 11:31 ]
Hoe doe ik dat? Dat downloaden?twannie schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:01:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
zeker geen update voor de Panasonic?
Ik zou toch wel heel graag willen dat je met de Panasonic je kanalen zou kunnen sorteren.
Ik zou toch wel heel graag willen dat je met de Panasonic je kanalen zou kunnen sorteren.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Bij mijn Samsung decoder is deze optie niet toegankelijk.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:32:
instellingen-menu van je decoder -> installatie -> software opwaarderen
Hier moest ik eerst een pincode intoetsen, die is standaard 0000.Roog1317 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:05:
[...]
Bij mijn Samsung decoder is deze optie niet toegankelijk.
Ik kom wel in de rest van het menu met de pincode, maar niet bij de optie software opwaarderen.
-edit-
Heel raar, maar op de een of andere manier kom ik er nu zonder problemen in. Misschien dat de optie geactiveerd wordt op het moment dat er een nieuwe software versie beschikbaar is?
-edit-
Heel raar, maar op de een of andere manier kom ik er nu zonder problemen in. Misschien dat de optie geactiveerd wordt op het moment dat er een nieuwe software versie beschikbaar is?
[ Voor 51% gewijzigd door Roog1317 op 29-06-2005 15:38 ]
Ja leuk, op twee dingen na: daar gaat dit topic niet over en... het mag niet.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:38:
Illegaal praatje
ff de details:
Vandaag is het eindelijk zover, de update van Samsung is er!!! J
Voer die maar even uit, via Menu, Installatie.
Ø De belangrijkste verbeterpunten voor Samsung:
ü Op alle kanalen is de ondertiteling nu stabiel
ü De favorietenlijst blijft bewaard
ü Het opnemen van programma’s is niet langer geblokkeerd
Meer gedetailleerd
- ondertiteling: font / fontsize, positie, uitlijning etc.
- teletekst: transparantie instelling, help info, newsflash.
- volledige AFD, 14:9 support.
- parental control verbeterd
- channel lock
- volume instelling tijdens teletekst OSD
- "picture" jitter (o.a. ZDF en op enkele andere kanalen bij Casema)
- enige verbetering op video
- NOT Completed
- copyright probleem (HD/DVD recorders)
Vandaag is het eindelijk zover, de update van Samsung is er!!! J
Voer die maar even uit, via Menu, Installatie.
Ø De belangrijkste verbeterpunten voor Samsung:
ü Op alle kanalen is de ondertiteling nu stabiel
ü De favorietenlijst blijft bewaard
ü Het opnemen van programma’s is niet langer geblokkeerd
Meer gedetailleerd
- ondertiteling: font / fontsize, positie, uitlijning etc.
- teletekst: transparantie instelling, help info, newsflash.
- volledige AFD, 14:9 support.
- parental control verbeterd
- channel lock
- volume instelling tijdens teletekst OSD
- "picture" jitter (o.a. ZDF en op enkele andere kanalen bij Casema)
- NOT Completed
- copyright probleem (HD/DVD recorders)
Dankmicha schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:46:
Heel verhaal over de update
Verwijderd
m'n ogen bedrogen me gelukkig nietmicha schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:46:
hoe stel je trouwens die ondertiteling settings in?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 18:18 ]
Ik weet niet of je dat aan kan passen, ms is het zo dat de boven genoemde punten hebben aangepast? Zal zo anders eenskijken, hij is nu software aan het downloaden. 
[edit]
Niet kunnen vinden, alleen de helderheid kan je instellen maar dat was al zo.
Wel fijn dat de ondertitels op Discovery nu gewoon niet wegvallen. Dat was wel irritant. De favorietenlijsten bleven behouden, ook relaxt, de rest moet ik nog ff bekijken, had ik geen tijd meer voor.
[edit]
Wel fijn dat de ondertitels op Discovery nu gewoon niet wegvallen. Dat was wel irritant. De favorietenlijsten bleven behouden, ook relaxt, de rest moet ik nog ff bekijken, had ik geen tijd meer voor.
[ Voor 48% gewijzigd door sjaak op 30-06-2005 10:19 ]
Verwijderd
de ondertiteling is nu alleen wel supergroot (en best lelijk zonder anti-aliasing)micha schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:44:
Ik weet niet of je dat aan kan passen, ms is het zo dat de boven genoemde punten hebben aangepast? Zal zo anders eenskijken, hij is nu software aan het downloaden.
[edit]
Nou, ik zit nu Discovery te kijken en ik vind het meevallen. Of naja, gewoon normaal?
ok, dus het lag aan de firmware/decoder? Vandaar dat ik niets ellendigs kon zien. Ik kijk op een dBox...Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:09:
[...]
m'n ogen bedrogen me gelukkig nietde beeldkwaliteit is nu wel heel acceptabel moet ik zeggen; mijn tv schakelt nu ook over van 4:3 naar 16:9 als ik dat verander op de decoder, dat gebeurde eerst niet.
Ik kan trouwens geen BBC Prime ontvangen, zit niet in het pakket volgens de decoder. Ontvang momenteel nog alle zenders, omdat ik het nog maar een paar dagen in bezit heb. Beetje raar dus. Meer mensen hier last van?
Verwijderd
Heeft iemand hier al meer informatie over de nieuwe zenders die komen. Ik kreeg paar weken geleden een brief dat er een paar zenden (regionale) bij het basispakket bij kwamen, echter dit is van de week al weer uitgesteld.
In dezelfde brief stond er dat er voor abbonnees van het pluspakket ook een aantal nieuwe zenders zouden komen. Ik ben wel benieuwd wanneer dat gaat gebeuren en welke zenders dat worden.
Ik wil waarschijnlijk binnenkort een mediacenter pc aanschaffen. Heeft iemand een idee of er een tv-kaart bestaat die met digitale tv van casema overweg kan.
In dezelfde brief stond er dat er voor abbonnees van het pluspakket ook een aantal nieuwe zenders zouden komen. Ik ben wel benieuwd wanneer dat gaat gebeuren en welke zenders dat worden.
Ik wil waarschijnlijk binnenkort een mediacenter pc aanschaffen. Heeft iemand een idee of er een tv-kaart bestaat die met digitale tv van casema overweg kan.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 17:07 ]
Verwijderd
ja er zijn meerdere kaarten met een dvb-c ingang, een betaalbare is o.a. deze:Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:03:
http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=218
(iets van 75 euro)
Verwijderd
Dit soort kaarten heb ik inderdaad meer gezien, maar ik zie nergens de ingang voor je smart card. Dit zal denk ik niet samen gaan werken, of werkt dit op een andere manier?Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:35:
[...]
ja er zijn meerdere kaarten met een dvb-c ingang, een betaalbare is o.a. deze:
(iets van 75 euro)
Iemand ervaring met digitale tv en een LCD scherm die via DVI aangesloten is op een PC? Mce 2005?
Etuuuuuh!
De kaart moet wel compatible zijn met MCEVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:35:
[...]
ja er zijn meerdere kaarten met een dvb-c ingang, een betaalbare is o.a. deze:
(iets van 75 euro)
Etuuuuuh!
Je hebt zoiets als dit nodig. Een PCI kaart met een ingebouwde CAM (Common Access Module). Daar kun je dan je kaartje in steken.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:05:
[...]
Dit soort kaarten heb ik inderdaad meer gezien, maar ik zie nergens de ingang voor je smart card. Dit zal denk ik niet samen gaan werken, of werkt dit op een andere manier?
Zonder een kaartje zul je iets moeten prutsen met een EMU (emulator). Dat werkt alleen voor Viacess codering. Bij Casema zijn er momenteel maar 2 zenders die niet met Viacess werken en dat zijn de Turkse filmzender een een Turkse of Marokkaanse actualiteitenzender. Die twee worden met Irdeto gecodeerd. Verder is alles Viacess/Irdeto tegelijk.
Of je dat met zo'n PCI kaart aan de praat kan krijgen weet ik niet. Ik heb een dBox II en die werkt ook met EMU's want er zit (bij mij dan) niet eens een kaartlezer achter de sleuf.... Zit je dan met je abo-kaartje die je nergens in kan steken...

Hoe vinden jullie beeldkwaliteit van digtale tv. Ik vind het totaal niet strak en al helemaal geen verbetering ten opzichte van mijn analoge signaal. Ik had altijd al strak beeld gehad, maar nu zie ik dikke compressie. Ik ben er echt niet te vreden mee. (net alsof je 50% compressie op een dvd hebt gedaan dmv dvdshrink).
Btw wie weet wat masterreset code is voor samsung decoder, kleine broertje heeft per ongeluk wachtwoord eropgezet en weet wachtwoord niet meer
en kom ik niet meer bij de instellingen
Btw wie weet wat masterreset code is voor samsung decoder, kleine broertje heeft per ongeluk wachtwoord eropgezet en weet wachtwoord niet meer
Verwijderd
lees de laatste pagina's van het topic even doorjozy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:18:
Hoe vinden jullie beeldkwaliteit van digtale tv. Ik vind het totaal niet strak en al helemaal geen verbetering ten opzichte van mijn analoge signaal. Ik had altijd al strak beeld gehad, maar nu zie ik dikke compressie. Ik ben er echt niet te vreden mee. (net alsof je 50% compressie op een dvd hebt gedaan dmv dvdshrink).
Verwijderd
volgens mij zijn er ook usb-readers te krijgen waar je je kaart in kan steken, en voor de technotrend kaarten is een 3.5" bay met cardreaderVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:05:
[...]
Dit soort kaarten heb ik inderdaad meer gezien, maar ik zie nergens de ingang voor je smart card. Dit zal denk ik niet samen gaan werken, of werkt dit op een andere manier?
Ik zit nog erg te twijfelen of ik digitale TV neem. Ik heb pas een 26" Mycom LCD gekocht en ik ben benieuwd of het beeld er echt van opknapt. Als je dit topic zo eens doorleest, dan hoor ik mensen die het totaal ruk vinden, mensen die het acceptabel vinden en een enkeling die zegt dat die DVD kwaliteit heeft.
Natuurlijk wil ik het beste beeld voor mijn nieuwe LCD, maar op artifacts, lage bitrates, wegvallende favourites kanalen en andere ongein zit ik absoluut niet te wachten.
Kun je voor digitale TV, als je zo'n pakket aanschaft ook gebruik maken van de 8 dagen afkoelingsperiode? Dus dat je het zonder reden terug maar brengen naar de winkels als je niet tevreden bent? Dan zou ik het wel een gooi willen geven.
Natuurlijk wil ik het beste beeld voor mijn nieuwe LCD, maar op artifacts, lage bitrates, wegvallende favourites kanalen en andere ongein zit ik absoluut niet te wachten.
Kun je voor digitale TV, als je zo'n pakket aanschaft ook gebruik maken van de 8 dagen afkoelingsperiode? Dus dat je het zonder reden terug maar brengen naar de winkels als je niet tevreden bent? Dan zou ik het wel een gooi willen geven.
Beauty is in the eye of the beerholder
Op mijn oude analoge 70cm TV was Casema TVD een vooruitgang. Nu was mijn kabel ontvangst niet echt goed, dus dan helpt het al snel. Op de huidige 32" LCD kan ik er niet warm van worden, eerlijk gezegd. Daar is digitaal zo op het oog niet beter dan analoog, mogelijk doordat de hogere resolutie problemen nadrukkelijker laat zien dan het oude, onscherpe beeld.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Als je goed leest zie je ook dat het (blijkbaar) afhankelijk is van de decoder. Op de Samsung (dacht ik) knapte het beeld na de firmware upgrade erg op. Ik blijf er zelf bij dat het beeld wel degelijk zeer veel beter is dan de analoge kabel. Misschien is het in sommige gebieden minder, of de dBox is gewoon een hele goede tuner/decoder.HellBeast schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:15:
Ik zit nog erg te twijfelen of ik digitale TV neem. Ik heb pas een 26" Mycom LCD gekocht en ik ben benieuwd of het beeld er echt van opknapt. Als je dit topic zo eens doorleest, dan hoor ik mensen die het totaal ruk vinden, mensen die het acceptabel vinden en een enkeling die zegt dat die DVD kwaliteit heeft.
Iedereen ziet bij mij zonder dichtbij te gaan zitten of heel goed turen dat het beeld gewoon beter is. Misschien kun je eens naar de lokale tv-boer gaan. Waar ik woon heeft zo'n winkel een opstelling staan, met daarnaast zelfs Digitenne (die er goed uitziet, maar hij heeft een externe antenne). Zo kun je het zelf zien voordat je iets koopt. Misschien is het sowieso beter om een betere decoder te nemen. Volgens mij is Nokia ietsje duurder, maar ook beter. Die aanbieding dingen zijn misschien wel een beetje el-cheapo rommeltjes. Kom anders bij mij kijken...
Verwijderd
ik neem aan dat je hier de dreambox bedoelt ?mphilipp schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:19:
[...]
of de dBox is gewoon een hele goede tuner/decoder.
Zo ja, kan je mij misschien even mail sturen op bakman(at)xs4all.nl, ik heb een paar vragen over dat apparaat, tia!
Verwijderd
Ik zit ook te overwegen om TVD te nemen. Ik vraag mij echter af welke decoder het beste werkt met een DVD-Recorder van panasonic...
Is het probleem dat je niet kan opnemen bij de samsung inmiddels goed opgelost. En wat zijn de laatste ervaringen met de overige recorders.
Is het probleem dat je niet kan opnemen bij de samsung inmiddels goed opgelost. En wat zijn de laatste ervaringen met de overige recorders.
Het Samsung probleem zou verholpen zijn, ik zelf heb een decoder ook van Panasonic.. wil je in dezelde lijn blijven dan adviseer ik je de decoder van Panasonic te nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 03:31:
Ik zit ook te overwegen om TVD te nemen. Ik vraag mij echter af welke decoder het beste werkt met een DVD-Recorder van panasonic...
Verwijderd
Och de lijn/merk maakt me niet zo veel uit. Ik vraag me gewoon af welke decoder nu als beste ervaren wordt.
Jij ben in iedergeval tevreden met die decoder ? Goed beeld, geen rare grappen ?
Jij ben in iedergeval tevreden met die decoder ? Goed beeld, geen rare grappen ?
Ik moest overstapen van satelliet ontvangst (superieur beeld) naar TVD en vindt de kwaliteit zéér goed. Ik heb een 42" plasma en daar zie je werkelijk alles op, heb ook nog digitenne gehad maar daar vond ik de kwaliteit beroerd van, heel veel compressie.
Verwijderd
Heeft iemand al ervaring met de Nokia 260c Mediamaster. Deze heeft een harddisk van 80 GB.
In theorie zou dit moeten werken, maar de praktijk is natuurlijk vaak anders
Iemand al ervaring hiermee ??
Groet... Richard
Groet... Richard
Die ziet er wel heel netjes uit. Hoe duur is die in de winkel?Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:51:
Heeft iemand al ervaring met de Nokia 260c Mediamaster. Deze heeft een harddisk van 80 GB.
Groet... Richard
Verwijderd
Ik lees hier en daar dat het signaal van dat soort apparaatjes nogal beroerd is. Klopt dat? Hoe is dat bij jou?Nick39 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:26:
[...]
Waarom zou je dat niet in je slaapkamer kunnen zien ?
Ik gebruik een multimedia zender van Philips, voor een paar tientjes te koop bij de kijkshop,die stuurt het signaal naar een ontvangertje in de slaapkamer.
Om het extra compleet te maken kan je in de slaapkamer ook de afstandsbediening gebruiken die het signaal netjes naar je decoder stuurt zodat je kan switchen.
Weet je misschien de exacte naam en/of type nummer van die multimedia zender van Philips?
Als ik zo'n zender gebruik, moet ik dan ook een kabel met analoog signaal aansluiten op mijn tweede toestel of is dat niet nodig?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 20:44 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb ook digitale televisie van Casema. Heb daarbij een samsung decoder. Ik lees hier dat het mogelijk is om gratis te kijken (pluspakket e.d.). Hoe is dit mogelijk? Of waar kan ik hier meer informatie over vinden???
Ik heb ook digitale televisie van Casema. Heb daarbij een samsung decoder. Ik lees hier dat het mogelijk is om gratis te kijken (pluspakket e.d.). Hoe is dit mogelijk? Of waar kan ik hier meer informatie over vinden???
Verwijderd
je kon 3 maanden gratis pluspakket krijgen als je je aanmeldde voor een bepaalde datum, maar volgens mij is die actie al over.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:13:
Hallo,
het 'gratis' kijken waar jij naar refereert valt buiten de policy en is uberhaupt niet mogelijk met een samsung decoder.
Ik weet er niet veel van, maar voor satelliet heb je de funcard. Ik geloof dat je daar ook een TVD variant van hebt, maar het fijne weet ik daar ook niet van. En dat mag bovendien niet op dit forum, dus je zult elders moet zoeken. Misschien een of andere bekende verkoopsite ofzo; daar wordt van alles verkocht...Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:13:
Hallo,
Verwijderd
zei de man met de dboxmphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:43:
[...]
Ik weet er niet veel van, maar voor satelliet heb je de funcard. Ik geloof dat je daar ook een TVD variant van hebt, maar het fijne weet ik daar ook niet van. En dat mag bovendien niet op dit forum, dus je zult elders moet zoeken. Misschien een of andere bekende verkoopsite ofzo; daar wordt van alles verkocht...
Ik heb geen woord gelogen. Ik weet er ook niet veel van. De dbox werkt vooralsnog zonder kaartje. Hoe dat andere werkt weet ik werkelijk ook niet.
En in tegenstelling tot wat een moderator me pushmessagede (scrabble?) geef ik geen uitleg over illegale zaken. Ik zeg alleen wat ik vaag heb meegekregen. Met een beetje handig zoeken komt iedereen daarachter. Als ik nou een hele uiteenzetting met prijzen en bestellijsten loop te zwaaien kan ik me er nog iets bij voorstellen. Bovendien krijg ik een beetje buikgriep van al dat hypocriete gedoe mbt praten over illegale zaken. Dan kun je berichten over MP3's en divx ook wel bannen. Tenminste...tenzij we in Lalaland wonen waar de mensen alleen eigen spullen op MP3 en Divx zetten... Maar goed, oeverloze discussie hier begrijp ik. Laten we het maar gewoon doodzwijgen, misschien gaat het dan wel weg...
[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 20-07-2005 23:28 ]
Ik heb ff een paar vraagjes, misschien dat ze al in dit topic staan maar dan moet ik zoveel lezen 
Ik heb nu gewoon standaard analoog tv van casema, maar het beeld is op veel zenders erg sneeuwerig.
Nu heb ik 2 tv's en radio in huis, 1 beneden en 1 boven (die boven is verbonden dmv een splitter beneden).
Nu vraag ik mij af of digitale tv van casema voor mij de oplossing is...klopt het dat ik alleen een decoder hoef te kopen (de samsung bijv) deze aan te sluiten en ik heb digitale tv??
Nu las ik dat je maar met 1 tv tegelijk digitaal kunt kijken?! hoe los je dat op met de andere tv's en radio's in huis??
Alvast bedankt
Ik heb nu gewoon standaard analoog tv van casema, maar het beeld is op veel zenders erg sneeuwerig.
Nu heb ik 2 tv's en radio in huis, 1 beneden en 1 boven (die boven is verbonden dmv een splitter beneden).
Nu vraag ik mij af of digitale tv van casema voor mij de oplossing is...klopt het dat ik alleen een decoder hoef te kopen (de samsung bijv) deze aan te sluiten en ik heb digitale tv??
Nu las ik dat je maar met 1 tv tegelijk digitaal kunt kijken?! hoe los je dat op met de andere tv's en radio's in huis??
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Rickstah op 27-07-2005 17:55 ]
Als je geen goed signaal hebt zal je het volgende moeten doen: signaal bij binnenkomst in de meterkast eerst versterken, ong 10dB. Dan pas splitten naar beneden en boven, met een goede splitter van Hirschmann of Tratec. Een goede splitter verlies 3.7dB per kanaal, een slechte 6dB. Elke overgang kost je ook wat signaalsverlies (0.5 tot 1db) dus alles in de keten moet gewoon zo goed mogelijk zijn. Hieronder vallen ook de stekkers. Vergeet die goedkope Praxis/Gamma/Karwei zooi en haal bij de goede electrozaak gewoon een paar Hirschmann stekkers. Kosten maar 2.50 euro maar is de kwaliteit meer dan waard.
Voor digitaal kijken moet het signaal ook goed zijn, anders gaat het natuurlijk ook niet werken.
Je hoeft idd alleen een decoder aan te schaffen en een smart card die je bij Casema kan kopen. De decoder heeft (afhankelijk van het merk) 1 of 2 scart uitgangen die je aan je TV hangt. Vanwege deze constructie heb je voor elke TV een aparte decoder nodig en een aparte smartcard. Casema is wel bezig om te zorgen dat je in 1 huishouden met 1 card kan werken. Wel blijf je nog een aparte decoder voor elke TV houden.
Voor digitaal kijken moet het signaal ook goed zijn, anders gaat het natuurlijk ook niet werken.
Je hoeft idd alleen een decoder aan te schaffen en een smart card die je bij Casema kan kopen. De decoder heeft (afhankelijk van het merk) 1 of 2 scart uitgangen die je aan je TV hangt. Vanwege deze constructie heb je voor elke TV een aparte decoder nodig en een aparte smartcard. Casema is wel bezig om te zorgen dat je in 1 huishouden met 1 card kan werken. Wel blijf je nog een aparte decoder voor elke TV houden.
[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 27-07-2005 18:37 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Eigenlijk is dit niet eens zo erg raar. De analogie met de analoge wereld is dat elke TV ook zijn eigen tuner nodig heeft. Probeer maar eens allemaal monitoren (tv's zonder tuner) aan te sluiten op 1 losse tv tuner. Dat gaat ook niet werken.Microkid schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:11:Wel blijf je nog een aparte decoder voor elke TV houden.
Ik hoop dat het ooit er nog eens van komt dat digitale TV zo ingeburgerd is, dat TVs (en recorders!) gewoon standaard met een decoder komen. Dit zou -heel- wat in gebruikergemak schelen.
Verwijderd
Ik wil mijn Samsung-decoder + smartcard verkopen, wil zelf een 'uitgebreidere' decoder (dbox). Weet iemand of die smartcard van Casema gebonden is aan een adres, of dat je die overal kan gebruiken? Anders heeft verkopen weinig zin....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 11:37 ]
Nope
[ Voor 25% gewijzigd door cablerichy935 op 28-07-2005 13:28 ]
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
Verwijderd
Nope: nee ik weet het niet
Nope: die is niet gebonden, of
Nope: nee, die kan je niet overal gebruiken
.....?
Misschien handig om ipv een dBox een Dreambox Cable te kopen. Je hebt nu een abo, dus die kaart kun je daarin ook gebruiken. En misschien werkt de dbox software ook wel op de Dreambox, want ik geloof dat het je daarom te doen is...Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:36:
Ik wil mijn Samsung-decoder + smartcard verkopen, wil zelf een 'uitgebreidere' decoder (dbox). Weet iemand of die smartcard van Casema gebonden is aan een adres, of dat je die overal kan gebruiken? Anders heeft verkopen weinig zin....
Denk eraan dat het straks wel eens afgelopen zou kunnen zijn voor de dboxen. De dreambox heeft een IRDETO toestand onboard, from there... Gewoon houden die kaart, hij kost maar €30...
Ik begreep dat in Engeland de TV's al standaard voorzien zijn van een decoder, aangezien de BBC zo'n beetje alles al digitaal uitzend.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:47:
[...]
Ik hoop dat het ooit er nog eens van komt dat digitale TV zo ingeburgerd is, dat TVs (en recorders!) gewoon standaard met een decoder komen. Dit zou -heel- wat in gebruikergemak schelen.
Dit zou ik ook heel graag willen weten. Kan iemand vertellen welk van deze decoders de beste kwaliteit geeft en het prettigst werkt? De Panasonic is duurder, maar is daar een goede reden voor?ikmattie schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:35:
In de nieuwe aanbieding geldt dat je een 'gratis' decoder krijgt bij een pluspakket.
(89,95 euro terugkrijgactie)
Wat is op dit moment de beste keuze voor een decoder?
de Nokia, Samsung of Panasonic?
Dit topic is gesloten.