Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 21.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:08
Zijn er mensen met een Panasonic decoder ?
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de zapsnelheid, die schijnt volgens de specs, snel te zijn. Ik heb namelijk een trage TV en dat iriteerd me mateloos, met een snelle decoder zou dat erg aangenaam zijn.
Met een programmeerbare AB zou overigens het probleem van TV-AB en decoder-AB verholpen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:39
rowicom schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:01:
Even een wellicht reeds veelgestelde vraag.... Als ik van een kennis uit het Casema verzorgingsgebied 20 kilometer verderop, een decoder en een DTV-kaart overneem en dit thuis op mijn Casema-kabel aansluit, werkt het dan allemaal meteen?
Hoeft Casema dan helemaal niets technisch of administratief in te stellen?
nee hoor dit is geen probleem.
heb zelf een pakket uit Breda gehaald terwijl ik in Capelle a/d IJssel woon (+/- 50Km verderop)
enigste is dat je wel bij Casema moet registreren dat je het digitale signaal wilt blijven ontvangen.
normaal houd dat op na 2 weken..
en eventueel aangeven of je extra zender pakketten wilt hebben..
rinkel schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:11:
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de zapsnelheid, die schijnt volgens de specs, snel te zijn. Ik heb namelijk een trage TV en dat iriteerd me mateloos, met een snelle decoder zou dat erg aangenaam zijn.
Met een programmeerbare AB zou overigens het probleem van TV-AB en decoder-AB verholpen zijn..
Heb zelf een Panasonic decoder... werkt lekker snel (vind ik)
oke heb tv's gehad die het sneller deden.. maar vind dit niet storend..

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
rinkel schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:11:
Hoe snel zapt die TV dan? (test eens door 10 kanalen te zappen, steeds tot je beeld hebt). Meeste decoders zijn trager, vaak 1-2 sec per kanaalwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:08
Bigfoot schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:18:
[...]
Hoe snel zapt die TV dan? (test eens door 10 kanalen te zappen, steeds tot je beeld hebt). Meeste decoders zijn trager, vaak 1-2 sec per kanaalwissel.
Mijn TV doet er ongeveer ook 1-2 seconden over.. dus als die panasonic het sneller doet zou dat al prettig zijn.
Daarbij zit ik er zowizo aan te denken om TVD te nemen aangezien mijn TV bij ruis een slecht beeld geeft (LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:54
Demon_Eyez schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:38:
Dit is duidelijk GEEN firmware issue. Als dat wel zo zou zijn zouden er veel meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb 5 bekende fora afgezocht en ben samen met iemand anders de enige twee die dit probleem hebben.
Maar ik laat het resultaat nog wel weten.
is je probleem opgelost na het vervangen van de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik heb momenteel een Philips TV met Pixel Plus 2. Geweldig beeld (vind ik). Heeft het dan nog wel zin om digitale televisie te nemen (behalve dan voor eventuele extra kanalen). Een kennis van mij zegt Pixel Plus 1.5 te hebben (wist niet eens dat dat bestond) en zegt dat hij het goed kon merken. Hij zegt ook dat de PP2 electronica dan veel minder hard hoeft te werken om het beeld op te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Schrijf eens naar je programmaraad.
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:51:
Ik heb toen ik nog in Rotterdam woonde UPC Digital TV gehad. UPC bood het nieuwskanaal SkyNews aan wat 1 van de beter nieuwskanalen is in de wereld.
Ik zou graag willen dat Casema dit kanaal ook via TVD aan zou bieden, desnoods ipv FoxNews of EuroNews.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste mijn wens aan Casema kenbaar kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:36:
Ik heb een vraag. Ik heb momenteel een Philips TV met Pixel Plus 2. Geweldig beeld (vind ik). Heeft het dan nog wel zin om digitale televisie te nemen (behalve dan voor eventuele extra kanalen). Een kennis van mij zegt Pixel Plus 1.5 te hebben (wist niet eens dat dat bestond) en zegt dat hij het goed kon merken. Hij zegt ook dat de PP2 electronica dan veel minder hard hoeft te werken om het beeld op te poetsen.
Je zult altijd verschil zien met een fatsoenlijke tv. Alleen moet je je bedenken dat PP en andere 'digitale beeldverbeteraars' verzonnen zijn om ranzige kabelsignalen en slechte videobandjes nog enigzins acceptabel op je XL Breedbek te tonen. Als je dus een (redelijk) perfecte bron hebt: een DVD en/of digitale televisie heeft het weinig tot geen nut in mijn ogen. Vaak doen die dingen meer kwaad dan goed. Want hoe wil je in hemelsnaam een film van DVD gaan verbeteren? PP schijnt dan weer een relatief positieve uitzondering te zijn, maar meestal resulteren dergelijke 'enhancements' in gewoonweg slechte beelden. Dit is goed zichtbaar als je met testpatronen en testbeelden gaat vergelijken.

Investeer liever in een calibratie van je TV (ook erg nuttig voor PP) en je ziet TV/DVD als nooit tevoren. En dat is géén gelöl of gemierenök. Frank (die de calibraties doet via HTForum) zet zelfs alle digitale hulpjes uit en je ziet het beeld gewoon mooier worden.

Maar om op je vraag te antwoorden :+ : Ja, het heeft zin. Vooral op zo'n buis.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
misschien een rare vraag of het verkeerde topic,

maar bestaan er digitale recievers met ingebouwde harddisk ...
ik wil nu toch wel eens over gaan stappen naar digitale tv,
maar zou dan ook meteen digitaal willen opnemen.
Als dat dan in 1 kastje kan lijkt het me perfect ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pvdlaan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 08:11:
maar bestaan er digitale recievers met ingebouwde harddisk ...
ik wil nu toch wel eens over gaan stappen naar digitale tv,
maar zou dan ook meteen digitaal willen opnemen.
Als dat dan in 1 kastje kan lijkt het me perfect ;)
Ik weet dat de Dreambox (voor satellietontvangst) met een HD uitgerust kan worden. Aangezien de Dbox een broertje is van de dreambox zou het wel eens hetzelfde kunnen zijn. Beiden draaien onder Linux en ik geloof dat de software zo'n beetje hetzelde is. Er moet natuurlijk wél een HD aansluiting aanwezig zijn...ik weet niet of dat zo is,
Ik kan in ieder geval met mijn Dbox II streamen naar mijn PC via de ethernet aansluiting. (En lekker zonder abo kijken... :+ )

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
mphilipp schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:02:
[...]

Ik weet dat de Dreambox (voor satellietontvangst) met een HD uitgerust kan worden. Aangezien de Dbox een broertje is van de dreambox zou het wel eens hetzelfde kunnen zijn. Beiden draaien onder Linux en ik geloof dat de software zo'n beetje hetzelde is. Er moet natuurlijk wél een HD aansluiting aanwezig zijn...ik weet niet of dat zo is,
Ik kan in ieder geval met mijn Dbox II streamen naar mijn PC via de ethernet aansluiting. (En lekker zonder abo kijken... :+ )
heb je misschien een link van de dbox, want dat klinkt wel interessant, naar de dreambox heb ik al gezocht, maar begreep er ook uit dat deze alleen voor de satteliet ontvangst is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pvdlaan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 07:17:
[...]
heb je misschien een link van de dbox, want dat klinkt wel interessant, naar de dreambox heb ik al gezocht, maar begreep er ook uit dat deze alleen voor de satteliet ontvangst is :/
Even met Google zoeken naar Dbox II. Ze worden door verschillende fabrikanten gemaakt. Ik heb een Nokia. Op marktplaats worden ze redelijk veel aangeboden.

Let er wel op dat het gratis kijken elk moment afgelopen kan zijn (theoretisch). De dbox zoals ie nu wordt ingezet maakt gebruik van Viaccess codering. Daar hebben ze dus een emulator voor gebakken zodat je geen abo kaartje nodig hebt. Echter, de nieuwe decoders zijn allemaal geschikt voor Irdeto-2. Casema heeft nog 2,5 jaar een licentiecontract met die lui van viaccess maar je weet nooit of ze tussendoor overschakelen op Irdeto-2. Voorlopig is dat nog niet gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
midget schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:05:
[...]

is je probleem opgelost na het vervangen van de decoder?
Oeps...helemaal vergeten. De decoder is omgeruild...maar je raad het al... nog steeds problemen, wel minder maar nog steeds flikkeringen. Maar ik heb nu een tijdelijke oplossing. Het flikkeren treedt op bij alle zenders, behalve bij het Casema 16 beeldjes kanaal. Als ik eerst dat kanaal kies, vervolgens m'n TV op het AV kanaal zet heb ik geen last. Zet ik ik de TV op Ned1,2,3, enz, en dan op AV dan heb ik weer wel last. :? 8)7

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Iemand al gemerkt dat er blijkbaar (vanacht?) nieuwe software in de Samsung is gedownload? Ik heb ineens extra menu's (vooral met systeeminfo), maar het lulligste: ik was natuurlijk weer alle zenders kwijt... :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
pvdlaan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 07:17:
[...]

Er is ook een Dreambox 500-C te koop (onder 200 euro) die is geschikt voor kabelontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Weet iemand of je Casema digital ook kan ontvangen met digitale PC kaarten bv van Hauppauge?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:57:
Weet iemand of je Casema digital ook kan ontvangen met digitale PC kaarten bv van Hauppauge?
dat vroeg ik me nou ook net af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je op een of andere manier er zo'n abo kaartje in kunt proppen (CAM) en hij geschikt is voor Irdeto/Irdeto2 zou het gewoon goed moeten zijn. Kijk er de specs even op na, vraag het de winkelier. Als het DVB-C kaarten zijn met de genoemde CAM moet het eigenlijk wel goed gaan. Anders heeft het vrij weinig zin om ze hier te verkopen. Dus de verkoper zal er wel iets van moeten weten denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 09 mei 2005 @ 01:24:
Dus de verkoper zal er wel iets van moeten weten denk ik zo.
Sommige wel ja, maar soms zijn het gewoon dozenschuivers, of er kattebrokken of dure hardware inzit maakt ze niet uit...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zou moeten kunnen maar let er op dat je een DVB_C kaart koopt (als die er al zijn), een DVB-SAT kaart is niet geschikt. En daarbij nog eentje met CI aansluiting, en de CAM zelf.

Alternatief is een Dreambox 500-c als los kastje, met een netwerkaansluiting. Die kan ook opnemen naar de harde schijf op je PC.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot op 09-05-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 14:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Heeft het nog nut om bij Casema te gaan zeuren voor bepaalde kanalen?

Gisteren in de ArenA liepen mensen van UPC het North American Sports Network (www.nasn.com) te promoten via de UPC digital. Daar zou ik bijna voor naar UPC gebied gaan verhuizen. Als UPC het aanbied, waarom zou Casema dat dan niet kunnen. Daar zou ik alleen al digitale tv voor aanschaffen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrScratch schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:31:
Heeft het nog nut om bij Casema te gaan zeuren voor bepaalde kanalen?

Gisteren in de ArenA liepen mensen van UPC het North American Sports Network (www.nasn.com) te promoten via de UPC digital. Daar zou ik bijna voor naar UPC gebied gaan verhuizen. Als UPC het aanbied, waarom zou Casema dat dan niet kunnen. Daar zou ik alleen al digitale tv voor aanschaffen.
Heeft weinig zin denk ik. Echter, binnenkort gaat Casema 'verhuizen' naar een eigen digitaal station. Nu hebben ze een beetje last van de remmende voorsprong. Zijn waren immers een aantal jaren geleden de eerste (of een van de) met digitale tv. Alleen in een beperkt gebied en het was geen succes. Nu is het opnieuw gelanceerd en is men enthousiaster. Alleen zit men nu dus met oude centrales die een beperkte capaciteit hebben. Die centrales zijn van Mediakabel, en daar willen ze nu dus vanaf. De nieuwe centrales betekenen hopelijk een forse vooruitgang.

Helaas voor mijn vrees ik dat ze dan definitief de knop omzetten naar Irdeto codering en dat snapt mijn dBoxje niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
MrScratch schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:31:

Die zit ook op de SAT hoor, lijkt me goedkoper dan verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Bigfoot schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:42:
[...]

Er is ook een Dreambox 500-C te koop (onder 200 euro) die is geschikt voor kabelontvangst
kan je misschien wat meer vertellen over de dreambox 500c ...

Ik kan alleen maar iets vinden over de DM500 :|

http://www.dream-multimed...kte/DM500_featurelist.php

is dit dezelfde die jij bedoeld of bestaat er een andere ...
wat me ook niet echt duidelijk is, is of deze ook een hdd heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Jammer dat ie daar encrypted is en op de Eurobird zit waardoor een 'normaal' CanalDigitaal pakketje niet gaat werken. Voor de huis/tuin/keuken gebruiker gaat niet helemaal werken.
http://www.satmania.com/eng/satchannels/cjx.html

Maar het blijft afbsoluut goedkoper dan verhuizen.
Bigfoot schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Die zit ook op de SAT hoor, lijkt me goedkoper dan verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
pvdlaan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:56:
[...]

Dat is de DM-500-s, voor sat dus.

Maar de 500-c is verder hetzelfde, er zit alleen een ander tunerblikje in, met andere modulatie etc.

In de 500 kan geen harddisk. Wel kun je via het netwerk een mount maken op de harddisk op je PC zodat je daar rechstreeks naar toe kan opnemen. Maar vraag me hier verder niks over, ik heb zelf een 7020 (sat) met ingebouwde harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Nokia DBox2 te kopen. Ik heb een abonnement op Casema digitale televisie in combinatie met een Panasonic decoder, maar ik vind het zwaarrr irritant dat ik de extra kanalen niet in mijn slaapkamer (tweede toestel) kan ontvangen. Ik heb weinig zin om een tweede abonnement (en decoder) bij Casema te nemen om ook op mijn tweede toestel te kunnen kijken. Is in mijn geval een Nokia DBox2 een goede keus? Wat kan ik nog met die Nokia DBox2 (behalve weggooien..) wanneer Casema naar een andere codering overschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vanavond bij iemand die ook digitale TV van casema heeft (als sinds +- zomer 2004), en die gebruikt nog steeds zo'n Sagem.

Er zat erg veel ruis in het beeld en het bleek dus dat dat ding alleen CVBS (composite) uitgaf. Tenminste, zowel de DVD recorder als rechtstreeks op de TV herkende geen RGB.

Weet iemand of die Sagem decoder die Casema gebruikte uberhaupt wel RGB heeft, en zo ja hoe je dat instelt (handleiding was natuurlijk kwijt). Als iemand het exacte type weet is het ook goed, dan kan ik mischien zelf op zoek gaan. Op de decoder zelf zag ik alleen "sagem sa" staan, en op de voorkomt "sagem" en nog een keertje groot "casema".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:12:
Is in mijn geval een Nokia DBox2 een goede keus? Wat kan ik nog met die Nokia DBox2 (behalve weggooien..) wanneer Casema naar een andere codering overschakelt?
Prima toestel. Ik ben er dik tevreden mee. Er zijn maar 3 kanalen die ik niet kan krijgen vanwege Irdeto codering en dat zijn CinemaTürk, een andere Arabisch achtige nieuwszender en iTivi oid (Antillen). Voor mij niet zo interessant dus ik mis niets.

Je kunt een zogenaamde multi-cam in de dBox bouwen, waardoor ie dan voorzien is van Irdeto (de)codering en kun je je abo-kaartje erin steken. Je moet dan wél iets met de software doen zodat ie met die Multicam werkt. Als ik jou was zou ik het sat4all forum in de gaten houden. Er lopen een aantal threads over multicams in een dBox. Het gaat geloof ik niet echt makkelijk. Maar wie weet komt er straks een image beschikbaar die het gewoon kan.

Irdeto(2) is overigens nog stees niet gekraakt. Gratis kijken is hoe dan ook afgelopen als ze overstappen. Ook met satelliet hebben ze hun toevlucht genomen tot 'card-sharing' waarbij je met meerdere mensen 1 abo kaart deelt via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van Canal+: we krijgen net een kaartje dat we rood, blauw en geel gratis kunnen ontvangen van 21 t/m 27 mei, omdat we 'trouwe klant van Casema Digitale Televisie' zijn.
Werkt inderdaad hier in Amersfoort Kattenbroek. Wellicht is ook elders gratis te ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Hiero (utrecht) ook. Iig beeldvullend Engels voetbal ipv dat kleine beeld op het voetbalkanaal. :P Ben benieuwd of er nog leuke dingen komen.

Ah, morgen Live FC Utreg. :P Ik zit dus voor de buis. :+

[ Voor 19% gewijzigd door sjaak op 21-05-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik lees overal dat Canal+ geel in breedbeeld zou uitzenden. Echter zijn de uitzendingen zoals vanouds in 4:3 letterbox formaat. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht; 16:9 is blijkbaar veel te complex voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wat houdt geel eigenlijk? Bepaald type film oid? Ik kende eik alleen rood en blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of die Sagem decoder die Casema gebruikte uberhaupt wel RGB heeft, en zo ja hoe je dat instelt (handleiding was natuurlijk kwijt). Als iemand het exacte type weet is het ook goed, dan kan ik mischien zelf op zoek gaan. Op de decoder zelf zag ik alleen "sagem sa" staan, en op de voorkomt "sagem" en nog een keertje groot "casema".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Kijk hier eens: http://home.planet.nl/~beren267/home/home.html
Het gaat om de Sagem ICD 4000

[edit]
Zie trouwens dat ze een nieuwe site hebben: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/

[ Voor 34% gewijzigd door sjaak op 22-05-2005 10:49 . Reden: Nieuwe url erbij. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
. w o u t e r . schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:55:
Ik lees overal dat Canal+ geel in breedbeeld zou uitzenden. Echter zijn de uitzendingen zoals vanouds in 4:3 letterbox formaat. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht; 16:9 is blijkbaar veel te complex voor ze.
Digitale televisie kan prima overweg met breedbeeld, zolang het aangeboden signaal maar breedbeeld is en jij de decoder goed hebt ingesteld: er is namelijk iig in de Sagem decoder een instelling om het breedbeeld bij te snijden naar 4:3 ipv als letterbox te tonen, ik neem aan dat de andere decoders een vergelijkbare instelling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Remus schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:58:
[...]

Digitale televisie kan prima overweg met breedbeeld, zolang het aangeboden signaal maar breedbeeld is en jij de decoder goed hebt ingesteld: er is namelijk iig in de Sagem decoder een instelling om het breedbeeld bij te snijden naar 4:3 ipv als letterbox te tonen, ik neem aan dat de andere decoders een vergelijkbare instelling hebben.
Ik weet dat digitale televisie prima overweg kan met breedbeeld, maar het aangeboden signaal is bij casema jammergenoeg bijna nooit breedbeeld (op BBC 1,2 en wat uitzendingen op de publieke omroepen na). Zelfs op Canal+ geel, waarvan ik op minstens 5 sites heb gelezen dat ze in breedbeeld zouden uitzenden, zijn de uitzendingen in 4:3. Natuurlijk kan ik m'n televisie daar wel op instellen, alleen jammer van de 160 beeldlijnen die ik daarmee weggooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:12:
Ik ben van plan om een Nokia DBox2 te kopen. Ik heb een abonnement op Casema digitale televisie in combinatie met een Panasonic decoder, maar ik vind het zwaarrr irritant dat ik de extra kanalen niet in mijn slaapkamer (tweede toestel) kan ontvangen. Ik heb weinig zin om een tweede abonnement (en decoder) bij Casema te nemen om ook op mijn tweede toestel te kunnen kijken. Is in mijn geval een Nokia DBox2 een goede keus? Wat kan ik nog met die Nokia DBox2 (behalve weggooien..) wanneer Casema naar een andere codering overschakelt?
Waarom zou je dat niet in je slaapkamer kunnen zien ?
Ik gebruik een multimedia zender van Philips, voor een paar tientjes te koop bij de kijkshop,die stuurt het signaal naar een ontvangertje in de slaapkamer.
Om het extra compleet te maken kan je in de slaapkamer ook de afstandsbediening gebruiken die het signaal netjes naar je decoder stuurt zodat je kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
. w o u t e r . schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:49:
[...]

Ik weet dat digitale televisie prima overweg kan met breedbeeld, maar het aangeboden signaal is bij casema jammergenoeg bijna nooit breedbeeld (op BBC 1,2 en wat uitzendingen op de publieke omroepen na). Zelfs op Canal+ geel, waarvan ik op minstens 5 sites heb gelezen dat ze in breedbeeld zouden uitzenden, zijn de uitzendingen in 4:3. Natuurlijk kan ik m'n televisie daar wel op instellen, alleen jammer van de 160 beeldlijnen die ik daarmee weggooi.
Je hebt gelijk dat het Canal+ signaal bij Casema inderdaad gewoon een 4:3 signaal is, ook als er 16:9 uitgezonden wordt. Dat is inderdaad dubieus, maar je hebt een grote kans dat dat gewoon het signaal is wat Casema van Canal+ binnenkrijgt (het logo staat namelijk helemaal rechtsbovenin in het 4:3 beeld).

Even ter aanvulling: als een TV-zender zo stom is om een 16:9 programma op 4:3 uit te zenden, dan kan Casema daar niks aan veranderen. De eerste afleveringen van Enterprise werden door Veronica bijvoorbeeld ook in 4:3-formaat uitgezonden, terwijl het een 16:9 opname was; pas na klachten van fans werd het programma ook echt 16:9 uitgezonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Remus op 22-05-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

M'n vriendin viel het wel op dat een Canal+ abonnement bij Casema een euro duurder is dan bij Canal+ zelf.. :? Terwijl je juist zou zeggen dat er geen extra kosten voor een decoder bij komen. Dus verkoopt Canal+ z'n abonnementen duurder door of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk ook DVB-C decoders met harddisk voor opnames? Voor DVB-S zie ik er best wel een aantal, maar eigenlijk geen eentje voor de kabel.

Tevens kan ik ook geen enkele decoder met een DVI uitgang vinden, terwijl dit voor LCD's toch het mooiste beeld zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:48:
Tevens kan ik ook geen enkele decoder met een DVI uitgang vinden, terwijl dit voor LCD's toch het mooiste beeld zou geven.
Ik denk dat dat met digitale kabel niet zoveel uitmaakt. Met DVD heb je gelijk; je ziet zelfs al het verschil of een dvd-speler via composiet video, s-video of RGB is aangesloten. Met digitale tv zie je het verschil tussen s-video en rgb nauwelijk. Niet eigenlijk. Ik maak me sterk dat dan DVI ook niet zoveel meer zal schelen. Wel denk ik dat het in de toekomst wel degelijk het geval zal zijn als het HD-TV door gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:04:
[...]
Met digitale tv zie je het verschil tussen s-video en rgb nauwelijk. Niet eigenlijk.
Hmmm, met die sagem decoder van casema was iniedergeval het verschil enorm groot. Eigenlijk groter dan ik gewend ben bij consoles. Composite haal je der wel echt tussenuit. Bij de sagem maar ook bij een panasonic DVD recorder zag je op elke stand behalve RGB echt een enorme ruis over met name letters heen. Pijltjes in de menu's en logo's, ondertiteling enzo zag je echt alle kanten op bewegen compleet met color bleeds.
Ik maak me sterk dat dan DVI ook niet zoveel meer zal schelen. Wel denk ik dat het in de toekomst wel degelijk het geval zal zijn als het HD-TV door gaat zetten.
Voor een gewone CRT gaat het natuurlijk niet uitmaken. Maar het is toch vreemd dat we al tijden een heffing op de DVI ingang van LCD schermen betalen, dat alle A/V LCDs met een DVI ingang komen tegenwoordig, maar dat eigenlijk geen enkel digitaal AV apparaat (HDD recorder, losse DVD speler, DVB decoder, etc) een DVI uitgang heeft.

Zelfs met een goede RGB kabel zie je nog af en toe een heel lichte ruis (maar die is echt minimaal, en moet je niet verwarren met de gewone ruis die in de uitzending zit). Ik hoopte dat dat met DVI helemaal over is. Aan de andere, mijn VGA monitor is ook gewoon via RGB aangesloten (hogere frequentie natuurlijk), en daar zie ik absoluut geen ruis of wat dan ook. De laatste stap digitaal is dus niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:25:
[...]
Composite haal je der wel echt tussenuit.
Dat geloof ik graag. Composiet is ook echt een no-no. Maar bij mijn Nokia is het verschil tussen s-video en RGB minimaal. Uiteindelijk heb ik 'm RGB aangesloten (natuurlijk), maar da's meer voor het idee dan dat het echt merkbaar verschil oplevert.
maar dat eigenlijk geen enkel digitaal AV apparaat (HDD recorder, losse DVD speler, DVB decoder, etc) een DVI uitgang heeft.
Hmm...ik dacht toch echt dat er een aantal DVD spelers (uit de duurdere klasse welliswaar) uitgerust waren met DVI. Ik kan me natuurlijk vergissen.
Zelfs met een goede RGB kabel zie je nog af en toe een heel lichte ruis (maar die is echt minimaal, en moet je niet verwarren met de gewone ruis die in de uitzending zit). Ik hoopte dat dat met DVI helemaal over is. Aan de andere, mijn VGA monitor is ook gewoon via RGB aangesloten (hogere frequentie natuurlijk), en daar zie ik absoluut geen ruis of wat dan ook. De laatste stap digitaal is dus niet perse nodig.
Vergeet niet dat je met een PC praat over een volledig digitaal signaal. De bron is daar ook digitaal. Bij een DVD speler kun je ook alleen maar het beeld goed beoordelen als je een film als Toy Story gebruikt. Die is volledig digitaal, de DVD zelf ook, dus elke afwijking in kleur(scheiding), scherpte of contrast ziet moet door de speler/kabel/weergever worden veroorzaakt. Met digitale tv ligt dat toch anders. Totdat de hele keten digitaal is (zender, tussenstations, kopstations in jouw stad) zal er ergens along the way ruis worden geïntroduceerd. En de film/uitzending kan ook ruis hebben. Digitale opnames kunnen gewoon ruis bevatten.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat het op zo'n groot scherm -tig keer wordt vergroot dus wil je het tot een minimum beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
pvdlaan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:56:
[...]

Ik vind dit ook wel erug intressant. Zeker het digitaal opnemen.

Ik heb hier de manual gevonden: http://www.dream-multimed...b/dm500eng/manual_dm500c/

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:59:
Dat geloof ik graag. Composiet is ook echt een no-no. Maar bij mijn Nokia is het verschil tussen s-video en RGB minimaal.
Wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat de kwaliteit van s-video afhankelijk is van het apparaat dat het genereerd.Dat is logisch, want voor s-video moet echt een (analoge) encoding worden gedaan. Sommige circuits doen dit wat beter als de andere. Vooral VGA kaarten hebben dikwijls een slechte s-video. Dit kun je zien, maar als je aan je eigen ogen twijfeld kun je ook de test raporten van bijvoorbeeld de Ct erop nalezen. Ook de TV kant speelt mee bij S-video. Goede TVs laten s-video wat beter zien dan minder goede. Ook dit is logisch want het signaal moet gedecodeerd worden. Sommige TVs doen dit wat beter dan andere.

RGB is wat dat betreft veel simpelder. Het is bij de meeste digitale bronnen een vrij rechtstreekse doorlussing van de interne signalen. De kwaliteit van de analoge circuits speelt daarbij veel minder een rol. Ook aan de TV kant is het makkelijker. RGB staat soms bijna direct in verbinding met de electronen kanonnen. De meest oude aftandse TVs laten RGB nog steeds mooi zien.

Dit beiden is in tegenstelling tot wat mensen vaak denken. Die zeggen vaak dat RGB aan hun TV toch niet is besteed omdat ze maar een simpel model hebben. De werkelijkheid is dus precies andersom.
Hmm...ik dacht toch echt dat er een aantal DVD spelers (uit de duurdere klasse welliswaar) uitgerust waren met DVI. Ik kan me natuurlijk vergissen.
Dacht ik ook ja. Rondje winkels zaterdag: Media market 1 model van 299,- , BCC geen enkele op voorraad, Expert ook geen enkele. Dit terwijl wel op -elk- LCD scherm met DVI die achterlijke heffing zit omdat het zogenaamd ook voor A/V doeleinden gebruikt kan worden. Niet echt dus...
Vergeet niet dat je met een PC praat over een volledig digitaal signaal. De bron is daar ook digitaal. Bij een DVD speler kun je ook alleen maar het beeld goed beoordelen als je een film als Toy Story gebruikt.
Gedeeltelijk waar. Je kunt ook gewoon naar de kwaliteit van de (setup) menu's kijken ;-) Voorts is een console (ps2, xbox, gamecube etc) natuurlijk ook volledig digitaal. Het valt me dan op dat zelfs bij RGB er een heel kleine 'micro' ruis inzit. Mischien dat door de grote van het scherm komt (bekeken op resp 50cm en 70cm 4:3 schermen en een 16:9 70cm scherm), dat er iets aan ruis wordt opgepikt. Het is wel echt -minimaal- en alleen zichtbaar als je met je neus 10 cm van het scherm zit.
Die is volledig digitaal, de DVD zelf ook, dus elke afwijking in kleur(scheiding), scherpte of contrast ziet moet door de speler/kabel/weergever worden veroorzaakt.
Klopt ja. Ik heb verschillende 100% gerenderde tekenfilmen op mijn computer bekeken en die zijn 100.000% ruis vrij, gewoon net zoals computer graphics (wat het uiteindelijk natuurlijk ook zijn).
Digitale opnames kunnen gewoon ruis bevatten.
Klopt. En zelfs als de hele keten digitaal is, dus inclusief digitale camera's, heb je nog iets aan ruis. Dat is natuurlijk en niet te vermijden. Overigens heb je bij digitaal materiaal (zoals DVD en DVB) ook nog eens de compressie. Afhankelijk van de mate waarin dat gebeurd (extreem bij digitenne) is dat nog 10x erger dan composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:53:
[...]
Dacht ik ook ja. Rondje winkels zaterdag: Media market 1 model van 299,- , BCC geen enkele op voorraad, Expert ook geen enkele. Dit terwijl wel op -elk- LCD scherm met DVI die achterlijke heffing zit omdat het zogenaamd ook voor A/V doeleinden gebruikt kan worden. Niet echt dus...
No offense...maar voor die categorie moet je ook niet bij die lui zijn. Die zijn alleen goed in massa spul. Ik liep voor de gein eens binnen bij BCC geloof ik. Ik was benieuwd of ze de Pioneer 757i hadden. Uiteraard niet, en die verkoper viel bijna van zijn stoel toen ie 'm ging opzoeken. Nou is de 757 niet echt een super-high-end ding, maar toch...€1000 is voor dit soort zaken gewoon teveel. Dat verkopen ze misschien 1x per jaar ofzo. Ik denk toch dat je bij de 'betere' zaken moet langslopen.

Kijk een hier
De nieuwe topmodellen van Pioneer hebben een HDMI aansluiting. Als je plasma/lcd dat niet heeft, zijn er verlopen in de handel om daar DVI van te maken.

btw (nu we toch lekker off-topic gaan): check ook deze site. Als je alles uit je plasma wilt halen, is een ISF calibratie zeer aan te bevelen. Kost een paar centjes, maar je geniet zoveel meer van je dure scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:50:
[...]
No offense...maar voor die categorie moet je ook niet bij die lui zijn. Die zijn alleen goed in massa spul.
Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt, maar zo ondertussen zou DVI juist op massa apparaten moeten zitten. De links zijn enorm goedkoop aan een apparaat toe te voegen. De meest budget VGA kaart heeft al een DVI uitgang. Tevens, zowat alle TV LCD schermen die de door mij genoemde dozenschuivers verkopen hebben juist wel die DVI ingang.

Dat is een vreemde situatie. Winkels vol in Nederland met apparaten die een signaal type kunnen verwerken wat geen enkel apparaat in diezelfde winkel leverd.

Wat betreft HDMI, dat kan natuurlijk alleen met een verloopje DVI worden zolang de encryptie niet aan staat. Hopelijk gaat die niet al te veel gebruikt worden, maar ik houd mijn hard vast. Ik zie al taferelen voor me dat ik elke apparaat moet gaan 'activeren' ala Microsoft en dat het dan niet meer werkt (kwa beveiliging) als ik van TV wissel binnen de x maanden na activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net TVD aangesloten en heb een probleempje:

mijn analoge tv signaal is prima (geen storing/ruis/whatsoever), maar met TVD valt het signaal steeds weg en heb ik enorme artifacts. zou dat toch aan de kabel/contactdoos kunnen liggen, ondanks dat het analoge signaal prima is (en ik dezelfde kabel voor analoog en digitaal gebruik)? ik heb ook kabelinternet van casema en daar is het signaal ook prima (10mbit)...

iemand suggesties? :)

edit:

vaag, signaal is nu iets beter (nog niet perfect), misschien een tijdelijke glitch..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welke ontvanger heb je? heb je al geupdate als er updates zijn voor je ontvanger? wat is de ontvangssterkte/ontvangstkwaliteit? bij panasonic kan je dat zien door 3x op info te drukken...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:50:
welke ontvanger heb je? heb je al geupdate als er updates zijn voor je ontvanger? wat is de ontvangssterkte/ontvangstkwaliteit? bij panasonic kan je dat zien door 3x op info te drukken...
nou, vaag genoeg lijkt het signaal 's avonds slechter te zijn dan overdag, zou dat iets met de bandbreedte op het netwerk kunnen zijn?

ik heb overigens zo'n simpele samsung (geen updates voor zover ik kan zien).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:43:
[...]

nou, vaag genoeg lijkt het signaal 's avonds slechter te zijn dan overdag, zou dat iets met de bandbreedte op het netwerk kunnen zijn?

ik heb overigens zo'n simpele samsung (geen updates voor zover ik kan zien).
beuhh, het was de dect telefoon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraagje voor de gebruikers... Weet een van jullie toevallig ook of één van de ontvangers de mogelijkheid heeft een externe IR ontvanger aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:13:
Vraagje voor de gebruikers... Weet een van jullie toevallig ook of één van de ontvangers de mogelijkheid heeft een externe IR ontvanger aan te sluiten?
Nou ja...er zit een seriele poort op en er draait Linux op dat ding, dus ik ga ervan uit dat er wel iets in elkaar te knutselen is. Moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, dan soldeer ik het ir oogje wel los... lijkt me makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip

[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 08-06-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[knip

[ Voor 100% gewijzigd door JvS op 08-06-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip]

[ Voor 96% gewijzigd door JvS op 08-06-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[knip]

[ Voor 101% gewijzigd door JvS op 08-06-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[knip]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Modbreak:Bespreken van manieren om illegaal kanalen te ontvangen is niet de bedoeling mensen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JvS schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:18:
Modbreak:Bespreken van manieren om illegaal kanalen te ontvangen is niet de bedoeling mensen!
Snap ik. Maar om nu alles weg te halen is een beetje overdreven. Een link naar Sat4All is absoluut niet illegaal. Wat ze daar zeggen is ook niet illegaal, want ook daar hebben ze een moderator die heel scherp oplet. Ik duw de mensen alleen maar in de goede richting... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap even iets niet. Wat is nu illegaal. Praten over iets en iemand de weg wijzen kan toch niet illegaal zijn. En dan ook nog de replies verwijderen. Kinderachtig zeg !!!! O-) O-)

Illegaal zijn prijsafspraken die de grote media-concerns maken. Ze verdienen tonnen met geld over onze ruggen :( . En als ze dan erop worden aangesproken komen ze met belachelijk lage straffen ervan af.

Ik wilde het toch even gezegd hebben. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:21:
Hopelijk luchtte het op... ;)

Om weer on-topic te komen:

Na een paar weekjes Canal+ ipv Cinenova moet ik zeggen dat ik er dik tevreden over ben. Veel betere en recentere films en een veel betere spreiding van de HH. Bij Cinenova keek je de hele week zowat naar Bad Boys. Daar wordt je ook gek van. C+ is wat dat betreft echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:21:
Ik snap even iets niet. Wat is nu illegaal. Praten over iets en iemand de weg wijzen kan toch niet illegaal zijn. En dan ook nog de replies verwijderen. Kinderachtig zeg !!!! O-) O-)

Illegaal zijn prijsafspraken die de grote media-concerns maken. Ze verdienen tonnen met geld over onze ruggen :( . En als ze dan erop worden aangesproken komen ze met belachelijk lage straffen ervan af.

tvd is nochthans gratis hoor (basispakket) :P

weet iemand trouwens in wat voor audiobitrate tvd uitzendt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:27:
[...]
tvd is nochthans gratis hoor (basispakket) :P
Ehhh...niet helemaal, want je moet wel zo'n abo kaartje kopen à €30.

Maar goed, laat de politie maar een inval bij me doen voor het illegaal kijken. Over een poosje is het toch voorbij met de pret als ze naar Irdeto overstappen. Moeten we allemaal aan het cardsharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
als ze overstappen op irdeto moet iedereen ook een nieuw receiver kopen, want die samsung gevallen kunnen alleen maar viaacces aan tog??

Dat zouden ze dan moeten vergoeden aan de mensen die dan een nieuw receiver moeten kopen, omdat casema zo nodig een andere beveiliging wil. Daarnaast het zijn maar een handjevol mensen die het op een "illegale" manier doen. Ik denk niet dat het dan winstgevend zou zijn als jij die mensen dan verplicht het legaal te doen ten koste van aanschaf van nieuw irdeto beveiliging

[ Voor 59% gewijzigd door jozy op 10-06-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn allang ovegestapt op irdeto hoor, ze zenden nu alleen het viaccess signaal er nog naast uit voor oude decoders. kwestie van tijd inderdaad.
jozy schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:02:
als ze overstappen op irdeto moet iedereen ook een nieuw receiver kopen, want die samsung gevallen kunnen alleen maar viaacces aan tog??
alle casema decoders die verkocht worden ondersteunen irdeto (dus ook de samsungs).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de switch van irdeto 1 naar irdeto 2 op TV-home of casema ?? Je ziet heel veel informatie voorkomen. Wie kan hier wat licht in de duisternis brengen ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:39:
ze zijn allang ovegestapt op irdeto hoor, ze zenden nu alleen het viaccess signaal er nog naast uit voor oude decoders. kwestie van tijd inderdaad.
Precies. Alleen de oude Sagem decoders kunnen dat niet. Ik denk dat ze tegen die tijd die mensen wel een omruilmogelijkheid bieden. Dat zijn er tegen die tijd niet zoveel meer denk ik. Het sloeg in het begin namelijk helemaal niet aan.

Het is wel weer zo dat men een licentie heeft voor dat Viaccess verhaal en dat duurt nu nog een jaar of 1,5 denk ik, misschien 2. Mijn vermoeden is dat ze de boel eerst bij zoveel mogelijk mensen aan de man willen brengen. Legaal of illegaal. Op een gegeven moment is men 'verslaafd' en zullen ook een groot aantal illegale kijkers overstappen op een legale decoder als ze naar Irdeto gaan.
De DBox kan in principe ook wel overweg met Irdeto, alleen moet je zelf een multicam (waar je de kaart in steekt) inbouwen en de software aanpassen. Tot nu toe heb ik nog geen duidelijke verhalen gehoord over hoe het precies moet. Illegaal kijken wordt wel erg moeilijk overigens, want Irdeto is nog niet gekraakt. Het enige is dan cardsharen waar je via internet 1 legale kaart deelt met een man of 10 (afhankelijk van de capaciteiten van je servertje). Dat is dus ingewikkeld en niet geschikt voor schoonmoeders enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dbox 2 heeft twee kaartsleuven :*) . wellicht past daar een irdeto-2 kaart in. Ik weet echter niet of die zonder legale decorder los :? te krijgen zijn. Op het internet zie je wel "aanbiedingen" voor irdeto 2 kaarten. Maar ik overweg toch een legale versie als het zover is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:11:
Mijn dbox 2 heeft twee kaartsleuven :*) . wellicht past daar een irdeto-2 kaart in. Ik weet echter niet of die zonder legale decorder los :? te krijgen zijn. Op het internet zie je wel "aanbiedingen" voor irdeto 2 kaarten. Maar ik overweg toch een legale versie als het zover is. :+
Kaart past er wel in, maar dan valt ie in je dbox...achter die sleuven zit nu namelijk niets. Je moet daarachter zelf een multicam installeren. Die moet dan op de hoofdprint geplaatst worden op de plaats van het modem wat er nu in zit. Op sat4all is hier info over te vinden. Ik heb daar alleen nog geen reacties gezien van mensen die het aan de praat hebben. Ik denk echter dat dat tzt wel los zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for je reply. Ik heb dat ding nog niet open gehad. Maar zal hier eens wat werk van maken en de sat4all site in de gaten B) houden.

Op een Zuid-Afrikaanse site heb ik ergens gelezen dat ze de irdeto 2 code aan het cracken }) waren. Er stonden zelf wat keyfiles }:O in deze site. Golden echter voor een bepaald tv-station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:43:
Thanks for je reply. Ik heb dat ding nog niet open gehad.
Probeer maar even met een papiertje. Je zult zien dat je geen weestand voelt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets voor je. Hoe kan ik je bereiken per mail |:( ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Een probleempje wat al langer speelt, volgens mij worden er zo af en toe zenders van frequentie oid veranderd waardoor deze opnieuw herkend worden door de decoder. Zo zat ik gisteravond Discovery Channel te kijken toen de decoder in ene naar het kanaal ervoor sprong.

Ik heb dus een Favorietenlijst gemaakt met 19 zenders waarvan er na het verspringen van het kanaal er nog 17 over waren. MTV en Discovery waren verdwenen. Alle andere zenders waren gewoon nog te zien. Nu los ik dat probleem elke keer op door naar de 'Alle kanalen' lijst te gaan, de 'NOT COMPLETED' zenders op te zetten, wachten tot de infobar weg is en naar de volgende te gaan (zodat de naam van de zenders zichtbaar is) en vervolgens de kanalen weer toevoegen aan mijn lijst.

Echter, dit is best irritant want de ene keer gebeurt dat 3-4 keer in de week en zo werkt het 3 weken goed. Dit maal was het MTV en DC, vorige malen b.v. MTV2, RTL4-5, NET5, VH1, etc. De decoder die ik heb staan is de Samsung welke voor de rest op zich prima werkt. Hebben andere mensen op dezelfde dagen/tijdstippen een zelfde soort problemen of ligt dit puur aan de decoder b.v.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

micha schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:07:
De decoder die ik heb staan is de Samsung welke voor de rest op zich prima werkt. Hebben andere mensen op dezelfde dagen/tijdstippen een zelfde soort problemen of ligt dit puur aan de decoder b.v.?
Het 'NOT COMPLETED' probleem is iets van de Samsung decoders. Ik heb het zelf nooit gezien, maar de kreet heb ik vaak gezien icm een Samsung. Je moet maar eens op TV Home forum kijken. Dara heb ik het vaker zien voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:22:
[edit]maar weer weggehaald...krijg toch niets.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 11-07-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:07:
Ik heb dus een Favorietenlijst gemaakt met 19 zenders waarvan er na het verspringen van het kanaal er nog 17 over waren. MTV en Discovery waren verdwenen. Alle andere zenders waren gewoon nog te zien. Nu los ik dat probleem elke keer op door naar de 'Alle kanalen' lijst te gaan, de 'NOT COMPLETED' zenders op te zetten, wachten tot de infobar weg is en naar de volgende te gaan (zodat de naam van de zenders zichtbaar is) en vervolgens de kanalen weer toevoegen aan mijn lijst.

De decoder die ik heb staan is de Samsung welke voor de rest op zich prima werkt. Hebben andere mensen op dezelfde dagen/tijdstippen een zelfde soort problemen of ligt dit puur aan de decoder b.v.?
Dit is een zeer bekend probleem met de Samsung decoder. Ik heb er zelf ook veel last van. Mijn oplossing is de volgende. Wanneer er weer zenders uit m'n favorietenlijst zijn trek ik de stekker van de decoder even uit het contact. Als de decoder weer gereset is blijken alle zenders weer in de favorietenlijst te staan.

Samsung heeft overigens een firmware update uitgebracht. Als jouw kabelboer deze al door geeft (Casema doet dat bijvoorbeeld nog niet) zou je je decoder even kunnen updaten waarna het probleem opgelost, of in ieder geval verminderd zou moten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:10:

Samsung heeft overigens een firmware update uitgebracht. Als jouw kabelboer deze al door geeft (Casema doet dat bijvoorbeeld nog niet) zou je je decoder even kunnen updaten waarna het probleem opgelost, of in ieder geval verminderd zou moten zijn.
casema gaat over 1 a 2 weken de update doorzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat "digitale TV". Eerlijk gezegd ziet de analoge kabel er op m'n plasma beter uit dan de digitale variant (die ik sinds vanmorgen binnen heb). Er zit bijzonder vette compressie op deze handel (bij digitenne is dat nog triester). Ik denk dat ik weer terug ga naar het analoge tijdperk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:16:
Leuk dat "digitale TV". Eerlijk gezegd ziet de analoge kabel er op m'n plasma beter uit dan de digitale variant (die ik sinds vanmorgen binnen heb). Er zit bijzonder vette compressie op deze handel (bij digitenne is dat nog triester). Ik denk dat ik weer terug ga naar het analoge tijdperk.
ja klopt, de compressie is soms niet best; het verschilt zo op het oog wel per zender (?) sommige zenders komen wel geweldig binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Ik denk eerder dat jullie last hebben van artefacten als gevolg van te veel ruis in het signaal of het signaal is overstuurd. In de Sagem zit in het rechnische menu een foutrate (zit vast ook in de nieuwere decoders), deze hoort normaal in de 10^ -8 - 10^ -7 te zetten, komt het daarboven, dan krijg je te veel errors binnen en gaat je beeld blokkerig worden of haperen. In dat geval moet je even met Casema bellen voor een monteur zodat dit kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remus schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:44:
Ik denk eerder dat jullie last hebben van artefacten als gevolg van te veel ruis in het signaal of het signaal is overstuurd. In de Sagem zit in het rechnische menu een foutrate (zit vast ook in de nieuwere decoders), deze hoort normaal in de 10^ -8 - 10^ -7 te zetten, komt het daarboven, dan krijg je te veel errors binnen en gaat je beeld blokkerig worden of haperen. In dat geval moet je even met Casema bellen voor een monteur zodat dit kan worden opgelost.
ik denk dat het een compressie-/conversieprobleem is, sommige programma's komen bijvoorbeeld altijd slecht binnen zoals *kuch* as the world turns; het rtl-nieuws wat erna wordt uitgezonden is vervolgens weer prima (probleem ligt dus waarschijnlijk niet aan de compressie van casema, maar misschien van de source die ze gebruiken). het zou misschien ook kunnen zijn dat de processor van de samsung gewoon te traag is om het beeld van 4:3 uitzendingen goed om te zetten in 16:9 oid?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:16:
Ik denk ook dat de oorzaak in iets anders gezocht moet worden. Ik heb een 'gewone' breedbek van Sony en het beeld is retestrak. Ik wil niet zeggen dat het DVD-kwaliteit is, maar het is zeker strakker als analoog. Soms heb ik last van blokjes, maar om nou te zeggen dat ik heel veel enge toestanden in beeld zie...nee... Ik heb niet de noodzaak gevoeld om op handen en voeten voor het beeld te gaan zitten kijken of ik iets zie dat niet goed zou zijn. En dat is op zich wel een indicatie. En ik ben een redelijk kritisch mens.

btw: zelfs mijn moeder zag dat het beeld beter was... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 00:15:
[...]

Ik denk ook dat de oorzaak in iets anders gezocht moet worden....

Ik heb niet de noodzaak gevoeld om op handen en voeten voor het beeld te gaan zitten kijken of ik iets zie dat niet goed zou zijn. En dat is op zich wel een indicatie. En ik ben een redelijk kritisch mens.
- waar moet de oorzaak in gezocht worden ??
- denk jij dat ik wel de neiging heb om op handen en voeten voor het beeld te zitten ?????
- wellicht ben ik nog kritischer

Ik zit op 4 meter van m'n beeld (let wel 42") en zie dat detail weggecomprimeerd is/word. Dit is vrij goed te zien rondom zenderlogo's.
Zoals olivi3r zei, het verschilt idd per zender. Bijvoorbeeld BBC1 en 2 springen wel kraakhelder van het scherm. Ik heb (tot zover) geen last van blokjes en gebruik de panasonic decoder.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:15:
[...]

- denk jij dat ik wel de neiging heb om op handen en voeten voor het beeld te zitten ?????

Ik zit op 4 meter van m'n beeld (let wel 42") en zie dat detail weggecomprimeerd is/word. Dit is vrij goed te zien rondom zenderlogo's.
Zoals olivi3r zei, het verschilt idd per zender. Bijvoorbeeld BBC1 en 2 springen wel kraakhelder van het scherm. Ik heb (tot zover) geen last van blokjes en gebruik de panasonic decoder.
ik heb ook een 42 inch, het zal ook gewoon wel meer opvallen op grote schermen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
reddevil schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:09:
Dat moet ik nog kijken, maar ik kijk even op de site van casema en volgens daar is digitale tv dus nog niet beschikbaar in nieuwegein. Waarom krijg ik dan zo'n dom foldertje wel thuis |:(
Of vinden ze ineens dat digitale tv en TVD niet hetzelfde is, er is wel een leuk verkooppunt hier
Oude quote maar. ik heb dit dus ook gehad.
Zaterdag lag een foldertje op de mat van Casema, met kortingsbon en prijzende woorden over TVD.
Ik denk, ha leuk... die 4 Discovery's wil ik wel weer hebben (krijg ze niet meer via de sat).. dus ik doe postcodecheck. NIET BESCHIKBAAR...
Waarom stuurt dat stelletje kwakzalvers dan zo'n folder |:( |:(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen idee...
Dat zei ik alleen maar om aan te geven dat ik geen rottigheid op mijn scherm zie. Als ik iets naars zie, kruip je automatisch wat dichterbij om het goed te zien.... Het was dus geen verveldende opmerking ofzo. Kalm aan...
Misschien. Moeilijk vast te stellen.
Misschien ligt het wel aan het formaat. Ik zie het niet op mijn BB CRT (28"). Bij jou wordt alles natuurlijk opgeblazen, dus ook de storingen. Bij mij zijn (vrijwel) alle zenders prima te zien zonder dat rottigheid zie. Misschien is het wel de signaalkwaliteit die je parten speelt. Als er teveel storing meekomt, kan ik me voorstellen dat de TVD tuner/decoder steeds bezig is met corrigeren. Dit zal best gevolgen hebben voor de decomressiekwaliteit. Het zou een verklaring kunnen zijn. Kun je iets zeggen van de signaalkwaliteit? Laat jouw decoder dat ook zien? En de BER waarde? Ik weet uit het hoofd niet precies wat ze moeten zijn, maar dat valt vast wel ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
In de nieuwe aanbieding geldt dat je een 'gratis' decoder krijgt bij een pluspakket.
(89,95 euro terugkrijgactie)

Wat is op dit moment de beste keuze voor een decoder?
de Nokia, Samsung of Panasonic?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:22:
waar ging dit nou over...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:29:

Misschien is het wel de signaalkwaliteit die je parten speelt. Als er teveel storing meekomt, kan ik me voorstellen dat de TVD tuner/decoder steeds bezig is met corrigeren.
hmm nee, want artifacts van een slecht signaal zien er anders uit (vierkante blokjes). zoiets als dit (benadering):

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/storing.jpg

en te hoge jpeg-compressie ziet er zo uit (dit is dus het geval):

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/storing3.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/storing2.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan het formaat. Ik zie het niet op mijn BB CRT (28"). Bij jou wordt alles natuurlijk opgeblazen, dus ook de storingen. Bij mij zijn (vrijwel) alle zenders prima te zien zonder dat rottigheid zie. Misschien is het wel de signaalkwaliteit die je parten speelt. Als er teveel storing meekomt, kan ik me voorstellen dat de TVD tuner/decoder steeds bezig is met corrigeren. Dit zal best gevolgen hebben voor de decomressiekwaliteit. Het zou een verklaring kunnen zijn. Kun je iets zeggen van de signaalkwaliteit? Laat jouw decoder dat ook zien? En de BER waarde? Ik weet uit het hoofd niet precies wat ze moeten zijn, maar dat valt vast wel ergens te vinden.
storingen in het land der digitalen houd in: blokjes....die heb ik niet.
Wat ik zie is puur compressie, er word geen full MPEG2 720x576 op 8Mbps (zoals dvd) in de pijp gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:04
ikmattie schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:35:
In de nieuwe aanbieding geldt dat je een 'gratis' decoder krijgt bij een pluspakket.
(89,95 euro terugkrijgactie)

Wat is op dit moment de beste keuze voor een decoder?
de Nokia, Samsung of Panasonic?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Iemand die advies kan geven? De aanbieding is overigens niet geldig voor de Panasonic decoder.

Is het wel te doen om TVD aan te sluiten boven op zolder (20 meter coax kabel ongeveer)? Heb wel alles netjes gescheiden met multitaps in de meterkast en uiteraard goed spul van Hirschmann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

[...]

En wat als je zenders zoals RTL4 niet uitstrekt tot 16:9 maar gewoon in de 4:3 verhouding?

Bij mij is RTL nieuws in near-DVD kwaliteit (op een loewe aconda 32" klassiek breedbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Roog1317 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:32:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Iemand die advies kan geven? De aanbieding is overigens niet geldig voor de Panasonic decoder.

Is het wel te doen om TVD aan te sluiten boven op zolder (20 meter coax kabel ongeveer)? Heb wel alles netjes gescheiden met multitaps in de meterkast en uiteraard goed spul van Hirschmann.
De aanbieding is wel geldig met de Panasonic! _/-\o_
je krijgt 89.95 terug.
(het staat een beetje verwarrend in de voorwaarden)

uit die voorwaarden:
Deze actie geldt alleen voor de aanvullende pakketten zoals genoemd op de actiefolder en bij deelnemende winkeliers zoals genoemd op www.casema.nl. De deelnemende winkeliers bieden een Nokia of Samsung digitale ontvanger t.w.v. € 99,- aan voor € 89,95
en ietsje verder:
U kunt kiezen voor elk merk ontvanger. U ontvangt maximaal € 89,95 retour.
Dus de winkeliers bieden die Nokia's en Samsungs aan voor gereduceerde prijzen, maar die 89.95 geldt voor alle decoders, dus ook de Panasonic

gisteren de Panasonic maar eens in huis gehaald....

[ Voor 7% gewijzigd door ikmattie op 23-06-2005 09:48 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:04
OK, dus de Panasonic is waarschijnlijk duurder, waardoor je niet een gratis decoder hebt. Waarom heb jij voor de Panasonic gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Roog1317 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:10:
OK, dus de Panasonic is waarschijnlijk duurder, waardoor je niet een gratis decoder hebt. Waarom heb jij voor de Panasonic gekozen?
De Panasonic is idd duurder (kost 140 tot 150 euro)
duurder is beter ! 8)

De Panasonic schijnt een betere beeldkwaliteit te hebben en sneller te zappen,

schijnt dus, of iemand dit testtechnisch al eens heeft ondervonden weet ik niet.

en ik vond hem gewoon mooier

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:41:
[...]

storingen in het land der digitalen houd in: blokjes....die heb ik niet.
Wat ik zie is puur compressie, er word geen full MPEG2 720x576 op 8Mbps (zoals dvd) in de pijp gestopt.
Dat is inderdaad het probleem. Het zou interesant zijn als iemand met een DVB capture kaart eens een stream direct zou opslaan (dus zonder wat voor conversie dan ook) om dan eens te bekijken wat de resolutie, fps en bitrate nou exact is. Vooral in die bitrate ben ik wel geinteresseerd.

Bij digitenne zie je gewoon zo dat die bitrate heel, heeeeel erg laag is, maar bij kabel (en dan met name Casema) ben ik wel geinteresseerd in de exacte waarde. Zijn er ook geen decoders die deze waarden weergeven?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.