Tja, het is maar wat je accepteert. Vaak is het zo dat digitaal in het begin slechter is (vgl foto's en muziek) dan analoog. Vroeger zette ik de radio aan als ik wilde luisteren. Dat ik nu ook de TV moet aanzetten noem ik geen vooruitgang.Vincent Bovelander schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:50:...Ik vind dat artikel nogal misleidend: ja, je moet de TV aanzetten om een zender te kiezen. Maar daarna kan hij, ervan uitgaande dat je de decoder aan je versterker hebt hangen, gewoon uit....
Daarom wacht ik voorlopig nog maar even met digitale shit... Mijn voorkeur gaat nu voorlopig toch nog uit naar schotel...
Als je de panasonic hebt hoef je helemaal niet de tv aan te zetten om radio te luisteren.
Hij heeft een eigen display en gewoon 2 tulp stekkers om iedere stereo versterker op aan te sluiten.
En voor de home cinema sets heeft hij digitaal uit.
En je moet aleen hele dure tuner met goede amntenne hebben wil hij beter klinken als deze relatief goedkope panasonic.
Ik heb een nad c420 tuner en volgens mij zijn ze aan elkaar gewaagd.
Hij heeft een eigen display en gewoon 2 tulp stekkers om iedere stereo versterker op aan te sluiten.
En voor de home cinema sets heeft hij digitaal uit.
En je moet aleen hele dure tuner met goede amntenne hebben wil hij beter klinken als deze relatief goedkope panasonic.
Ik heb een nad c420 tuner en volgens mij zijn ze aan elkaar gewaagd.
snameroc
Verwijderd
Weer iets vaags bij Casema!
Sinds vanochtend kan ik niks meer op mijn HD opnemen! Ik krijg de boodschap "Copy protected content" in beeld! Ik kan wel gewoon van mijn Dreambox (Sat tuner) opnemen maar niet meer van mijn Samsung!
Ik gebruik een Pioneer DVR-520HS en neem op via de Scart RGB input.
ow...ja en Spice is zwart!
Sinds vanochtend kan ik niks meer op mijn HD opnemen! Ik krijg de boodschap "Copy protected content" in beeld! Ik kan wel gewoon van mijn Dreambox (Sat tuner) opnemen maar niet meer van mijn Samsung!
Ik gebruik een Pioneer DVR-520HS en neem op via de Scart RGB input.
Verwijderd
klopt, staat ook op de site van CasemaVerwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:54:
quote: Casema20/01/2005 09:37 Geen ontvangst Spice Platinum via TVD
Op dit moment is er een probleem met de doorgifte van de Digitale tv zender "Spice Platinum" .
De aanbieder van deze zender werkt aan een spoedige oplossing.
Verwijderd
ik word moe van het steeds kwijt raken van mn zenders 
pokkeklus om dat steeds weer te herschikken
iemand enig idee hoe die firmware evt in de toekomst te flashen is?
pokkeklus om dat steeds weer te herschikken
iemand enig idee hoe die firmware evt in de toekomst te flashen is?
Verwijderd
Is er al duidelijk geworden of, en zo ja, vanaf wanneer het mogelijk is om meerdere decoders op 1 abbo te gebruiken?
Ik zal maandag, mits ik tijd heb, Casema er even over bellen gezien het verschil tussen analoog en digitaal hier opmerkelijk hoog is. En nee, dit komt niet door slechte kabels binnenshuis; maar een storing van buitenaf welke inmiddels door 3 monteurs is onderzocht. Zonder resultaat
.
Ik zal maandag, mits ik tijd heb, Casema er even over bellen gezien het verschil tussen analoog en digitaal hier opmerkelijk hoog is. En nee, dit komt niet door slechte kabels binnenshuis; maar een storing van buitenaf welke inmiddels door 3 monteurs is onderzocht. Zonder resultaat
Natuurlijk kun je meerdere decoders gebruiken... Je moet dan alleen óf meerdere chipcards hebben, óf je kaart meenemen naar de andere decoders...
Verwijderd
MikeyMan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:46:
Natuurlijk kun je meerdere decoders gebruiken... Je moet dan alleen óf meerdere chipcards hebben, óf je kaart meenemen naar de andere decoders...
Daar bedoel ik dus mee: twee decoders tegelijk, op 1 abbo met 1x het maandbedrag. Ik ben benieuwd hoe snel Casema antwoordt op mijn mailtje!op 1 abbo
dat zeg ik; kan wel, niet tegelijkertijd...
Misschien trappen ze wel in die enkele maandkosten, maar laten ze je vet betalen voor die kaart...
Laat je het antwoord wel ff weten?
Misschien trappen ze wel in die enkele maandkosten, maar laten ze je vet betalen voor die kaart...
Verwijderd
UiteraardMikeyMan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:47:
Stel dat ik voor de kaart eenmalig iets als 50EUR zo moeten betalen, heb ik het er graag voor over!
Gaat het je om die extra zenders dan?
voor de standaard zenders hoef je toch niet te betalen?
snameroc
Verwijderd
Maar ik heb wel 2 cipkaarten nodig... Even naar de winkel lopen en een chipkaart erbij kopen lukt niet: dan heb je gelijk een extra abbo.snameroc schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:40:
Gaat het je om die extra zenders dan?
Verwijderd
Bij dezen:MikeyMan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:47:
In 2005 introduceren wij een multi-usercard. Hiermee kunt u met 1 smartcard digitale televisie op meerdere televisies ontvangen.
Meer informatie hierover kunnen wij u nog niet verschaffen.
Wanneer de produktie rond is en wij meer weten, zullen wij hierover alle informatie op de website plaatsen.
Wij raden u aan om onze website in de gaten te houden.
Vreemde kwestie... Maargoed, we zien het wel als ze het gefabriceerd hebben...
Ik snap het even niet.
Moet je nou per decoder ook zo'n TVD kaart in huis hebben? Of is dit een apart kastje, wat je voor alle decoders moet hebben?
En ik wil graag met de PC capturen, dus de MPEG2 stream onbewerkt opslaan op m'n HD. Wat zijn mijn mogelijkheden hier in, zoals PCI kaarten oid? Of moet daar ook weer zo'n kaartsysteem in
Moet je nou per decoder ook zo'n TVD kaart in huis hebben? Of is dit een apart kastje, wat je voor alle decoders moet hebben?
En ik wil graag met de PC capturen, dus de MPEG2 stream onbewerkt opslaan op m'n HD. Wat zijn mijn mogelijkheden hier in, zoals PCI kaarten oid? Of moet daar ook weer zo'n kaartsysteem in
Verwijderd
Ja, elke decoder heeft immers een kaart nodig. Elke extra decoder per aansluiting (=huis) zal dus een sub kaart nodig hebben. Het zal niets anders zijn als een kopie van de 'moederkaart'; maar dan net iets anders.sdk schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:56:
Ik snap het even niet.
Je kunt de decoder op een standaard PCI-capturekaart aansluiten. Echter zul je hier nooit de digitale kwaliteit mee krijgen. Je zult dus een PCI-decoder moeten hebben waar een chipkaart in kan (of evt. dmv losse cardreader ala gemplus), ik weet alleen niet of die bestaan.Ik heb er echter wel wat over gelezen in dit topic!En ik wil graag met de PC capturen, dus de MPEG2 stream onbewerkt opslaan op m'n HD. Wat zijn mijn mogelijkheden hier in, zoals PCI kaarten oid? Of moet daar ook weer zo'n kaartsysteem in
en das dus het rare... Je zet iets neer over 1 kaart voor meerdere televisies... Dat moet haast wel een full range decoder zijn...Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:52:
[...]
Ja, elke decoder heeft immers een kaart nodig. Elke extra decoder per aansluiting (=huis) zal dus een sub kaart nodig hebben. Het zal niets anders zijn als een kopie van de 'moederkaart'; maar dan net iets anders.
Ik heb inmiddels m'n decoder binnen en heb een paar technische vragen.
Waarom staan somige zenders in het zenderoverzicht op 'Status Not Completed', of worden rood aangegeven (wat betekend dat ze tijdelijk niet beschikbaar zijn volgens de legenda, maar ik zie wel de zender naam ipv Not Completed)?
Ik heb het nu al meedere malen gehad dat zenders zomaar uit m'n FAV lijst verdwijnen en opnieuw opgezocht moeten worden, telkens weer BBC1, BBC2, BBC World en MTV.
De andere plus-zenders weet ik niet, maar het mij alleen om de zenders van het standaad RTV pakket.
Het lijkt me een signaalstoring oid. Als ik kijk bij de installatie specs in het menu van de decoder, dan staat de decoder netjes op 372MHz, maar zie ik bij de balk van 'signaalstatus' dat deze voor 90% gevuld is. Dus geen optimale signaalontvangst lijkt mij.
Vreemd allemaal , want ik gebruik High-end OFC SCART- en antennekabels, die volledig afgeschermd zijn en ontstoord worden door ferriet-kernen. Het plaatsen van een antenne versterker mag ook niet baten helaas.
Ook heb ik op sommige zenders last van flikkeringen. Alsof iemand met de contrast en helderheid van de TV zit te spelen.
Dit alles dus met een 100Hz breedbeeld met High-end OFC SCART- en antenne kabels. Zijn er mensen met dezelfde problemen en is er een oplossing voor?
Waarom staan somige zenders in het zenderoverzicht op 'Status Not Completed', of worden rood aangegeven (wat betekend dat ze tijdelijk niet beschikbaar zijn volgens de legenda, maar ik zie wel de zender naam ipv Not Completed)?
Ik heb het nu al meedere malen gehad dat zenders zomaar uit m'n FAV lijst verdwijnen en opnieuw opgezocht moeten worden, telkens weer BBC1, BBC2, BBC World en MTV.
De andere plus-zenders weet ik niet, maar het mij alleen om de zenders van het standaad RTV pakket.
Het lijkt me een signaalstoring oid. Als ik kijk bij de installatie specs in het menu van de decoder, dan staat de decoder netjes op 372MHz, maar zie ik bij de balk van 'signaalstatus' dat deze voor 90% gevuld is. Dus geen optimale signaalontvangst lijkt mij.
Vreemd allemaal , want ik gebruik High-end OFC SCART- en antennekabels, die volledig afgeschermd zijn en ontstoord worden door ferriet-kernen. Het plaatsen van een antenne versterker mag ook niet baten helaas.
Ook heb ik op sommige zenders last van flikkeringen. Alsof iemand met de contrast en helderheid van de TV zit te spelen.
Dit alles dus met een 100Hz breedbeeld met High-end OFC SCART- en antenne kabels. Zijn er mensen met dezelfde problemen en is er een oplossing voor?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
yep, ik raak ook steeds mijn zenders kwijt. Een groot deel krijgt dan status "not completed"
Erg irritant.
Nogmaals, Iemand een idee hoe dat ding straks te flashen valt? Er van uitgaand dat ze dit probleem gaan tackelen?
Erg irritant.
Nogmaals, Iemand een idee hoe dat ding straks te flashen valt? Er van uitgaand dat ze dit probleem gaan tackelen?
Dus jij gaat ervan uit dat het door brakke firmware komt. Zou het ook niet misschien aan een slecht signaal van Casema liggen?
Hij is overigens te flashen. Bij het installatie menu staat een optie die iets heet van software opwaarderen. Alleen is dat momenteel grijs, dus geen actieve mogelijkheid. volgens mij moet er dan eerste nieuwe firmware beschikbaar zijn.
Ik ga ze zowiezo vanavond eens bellen bij Casema.
Hij is overigens te flashen. Bij het installatie menu staat een optie die iets heet van software opwaarderen. Alleen is dat momenteel grijs, dus geen actieve mogelijkheid. volgens mij moet er dan eerste nieuwe firmware beschikbaar zijn.
Ik ga ze zowiezo vanavond eens bellen bij Casema.
[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-01-2005 16:48 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Hoe moet je de firmware er dan opkrijgen? Er zit geen input in waar dat 123 mee te doen is...?
Ik denk eerder dat de decoder op het kabelnetwerk kijkt of er iets beschikbaar is, en dat het textje dan actief wordt
.
Ik denk eerder dat de decoder op het kabelnetwerk kijkt of er iets beschikbaar is, en dat het textje dan actief wordt
Dat bedoel ik dus, die firmware kan zoals het ernaar uitziet alleen via de kabel worden opgewaardeerd.
De "not completed" bug kan ik aardig ontwijken door bij het aanzetten van de decoder ff wat langer te wachten en niet direct te gaan zappen. Is misschien ook irritant maar het schijnt bij wel te helpen.
iemand nog dezelfde ervaring?
iemand nog dezelfde ervaring?
Dat dacht ik eerst ook, maar helaas is dat niet zo.dEADkIRK schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:53:
De "not completed" bug kan ik aardig ontwijken door bij het aanzetten van de decoder ff wat langer te wachten en niet direct te gaan zappen. Is misschien ook irritant maar het schijnt bij wel te helpen.
Laatst stond bij mij de decoder al een tijdje aan en was er een soort van signaal "reset", waarna het verschijnsel meteen optrad.
Volgens mij gebeurde het toen Casema de BBC en Vlaamse zenders op zwart zette t.b.v. de live-uitzendingen van het Voetbalkanaal.
Dat laatste begrijp ik even niet. Bedoel je dat Casema die andere zenders eruit gooit om meer bandbreedte te realiseren voor voetbal???Mr Magic schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:52:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, maar helaas is dat niet zo.
Laatst stond bij mij de decoder al een tijdje aan en was er een soort van signaal "reset", waarna het verschijnsel meteen optrad.
Volgens mij gebeurde het toen Casema de BBC en Vlaamse zenders op zwart zette t.b.v. de live-uitzendingen van het Voetbalkanaal.
Het zijn namelijk wel juist die zenders die bij mij er geregeld uitknallen 's avonds. Dus;
BBC1, BBC2, Discovery, National Geographic, Belgie 1 en Belgie 2 en MTV.
En dat terwijl ik geen moer om die voetbal geef.
Verwijderd
inderdaad belachelijk dat zenders ten koste gaat van voetbaluitzendingen, terwijl je daar misschien niet eens om gevraagd hebt. Gelukkig kun je die nog bekijken via je analoge signaal.
Of die not completed bug nou wel of niet door de firmware komt (ik koop binnenkort een goede scart, 's kijken of dat helpt) er zijn zowiezo wel punten voor verbetering vatbaar. De teletext bijvoorbeeld, is helemaal kut. Ten eerste moet je je door een raar menuutje heen worstelen (er is geen directe link naar TT) en vervolgens past ie zich niet aan aan je huidige beelformaat, bij 16:9 valt ie buiten het scherm. Tevens is ie standaard transparant en dat vind ik ook irritant.
Voor zo lang gebruik ik in elk geval de TT van de TV zelf en niet via de decoder.
Of die not completed bug nou wel of niet door de firmware komt (ik koop binnenkort een goede scart, 's kijken of dat helpt) er zijn zowiezo wel punten voor verbetering vatbaar. De teletext bijvoorbeeld, is helemaal kut. Ten eerste moet je je door een raar menuutje heen worstelen (er is geen directe link naar TT) en vervolgens past ie zich niet aan aan je huidige beelformaat, bij 16:9 valt ie buiten het scherm. Tevens is ie standaard transparant en dat vind ik ook irritant.
Voor zo lang gebruik ik in elk geval de TT van de TV zelf en niet via de decoder.
Verwijderd
Tsja, daar heb je gelijk in; maar waarom schaf ik dan DIGITALE TV aan, terwijl ik dan nog steeds naar mijn zeer brakke analoge signaal moet zitten kijken? Ik vind dit écht zwaar teleurstellend van ze.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:48:
inderdaad belachelijk dat zenders ten koste gaat van voetbaluitzendingen, terwijl je daar misschien niet eens om gevraagd hebt. Gelukkig kun je die nog bekijken via je analoge signaal.
Als ze alle klanten zo graag over willen hebben op DTV, geef dan iedereen een gratis decoder, sluit het analoge signaal helemaal af en je hebt weer weet ik niet hoeveel bandbreedte meer als ik het goed begrijp...
Nee Casema, het gaat weer zoals verwacht. Leuke acties: slecht resultaat. Jammer.
Desalniettemin ben ik toch wel tevreden met mijn DTV; maar het had beter gekund
Dit meen je niet!!! Dus elke keer als er voetbal wordt uitgezonden, dan kan ik niet alleen opeens niet naar een stuk of acht zenders kijken, maar kan ik daarna ook nog eens m'n FAV-lijst opnieuw instellen, want daar wordt 'ie ook uitgedonderd? ONACCEPTABEL.:(
Hopelijk verdwijnen voor mij deze problemen zodra m'n proefperiode is verlopen.
Ik neem namelijk het standaard pakket. Ik kan me voorstellen dat wanneer je het standaard RTV pakket neemt, zonder alle Adult, Voetbal en ander RUK-zenders, dat er niet gekapt hoeft te worden op je bandbreedte. Lijkt me sterk dat dat ik die problemen hou terwijl ik de voetball kanalen toch niet heb. Neemt niet weg dat anderen die wel die pakketten hebben dus eventueel problemen zouden houden.
Als het allemaal klopt zo, dan heeft de firmware er dus totaal niets mee te maken.
Ik neem namelijk het standaard pakket. Ik kan me voorstellen dat wanneer je het standaard RTV pakket neemt, zonder alle Adult, Voetbal en ander RUK-zenders, dat er niet gekapt hoeft te worden op je bandbreedte. Lijkt me sterk dat dat ik die problemen hou terwijl ik de voetball kanalen toch niet heb. Neemt niet weg dat anderen die wel die pakketten hebben dus eventueel problemen zouden houden.
Als het allemaal klopt zo, dan heeft de firmware er dus totaal niets mee te maken.
Verwijderd
Helaas, dat heeft bij mij niks geholpen. Mijn proefperiode is nu al geruime tijd verlopen maar ik heb het probleem echter nog steeds. Favorieten deel ik nieteens meer in+ daar heb ik geen zin meer in totdat dit geklooi over is.Demon_Eyez schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:38:
Dit meen je niet!!! Dus elke keer als er voetbal wordt uitgezonden, dan kan ik niet alleen opeens niet naar een stuk of acht zenders kijken, maar kan ik daarna ook nog eens m'n FAV-lijst opnieuw instellen, want daar wordt 'ie ook uitgedonderd? ONACCEPTABEL.:(
Nu is mijn analoge signaal ook zwaar bagger; wellicht heeft dat er wat mee te maken.
Verwijderd
als ik het goed heb gaan de voetbaluitzendingen niet ten koste van zenders uit het plus pakket maar uit het standaard pakket. In plaats van hun eigen bullshit etalage kanaal kiezen ze gewoon o.a. BBC om eraf te keilen! Toch een van mn favorieten. Onbegrijpelijk.
Vraag me af of dit probleem ook blijft als ik straks geen voetbalkanaal meer heb?
Vraag me af of dit probleem ook blijft als ik straks geen voetbalkanaal meer heb?
Blijkbaar dus, ik ga ze zo eens bellen want dit slaat nergens op. Een ander mailtje ligt ook al klaar om naar Kassa! en de Consumentenbond verstuurd te worden.
*Edit*
Net gebeld. Volgens de helpdeskmedewerker komt het er op neer dat ik maar naar de winkel terugmoet om deze decoder in te ruilen voor een ander.
Dieper op de technische kant ingaan had bij deze persoon geen zin, want het was wel duidelijk dat hij absoluut geen technische kennis had. Je weet wel, zo'n gesprek dat jij meer weet dan de helpdeskmedewerker.
Ik heb ook nog gevraagd hoe het met de bandbreedte zat wat betreft de voetbalkanalen. Daar kon hij niets zinnigs over zeggen, behalve dat er geen netten horen uit te uitvallen als die andere voetbalkanalen actief worden.
Dus we zijn geen stap verder
*Edit*
Net gebeld. Volgens de helpdeskmedewerker komt het er op neer dat ik maar naar de winkel terugmoet om deze decoder in te ruilen voor een ander.
Dieper op de technische kant ingaan had bij deze persoon geen zin, want het was wel duidelijk dat hij absoluut geen technische kennis had. Je weet wel, zo'n gesprek dat jij meer weet dan de helpdeskmedewerker.

Ik heb ook nog gevraagd hoe het met de bandbreedte zat wat betreft de voetbalkanalen. Daar kon hij niets zinnigs over zeggen, behalve dat er geen netten horen uit te uitvallen als die andere voetbalkanalen actief worden.
Dus we zijn geen stap verder

[ Voor 67% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-01-2005 20:25 ]
Verwijderd
Ik gebruik tvd al een week of 3, maar vind de kwaliteit van de belgische zenders slecht. Lijkt wel of er maar het halve aantal beeldlijnen wordt gebruikt.
Voor de rest leuk, maar geen spectaculaire verbetering van het beeld. Wel leuk dat er digitaal geluid bij zit, en de ondertitels (als de zender het gebruikt).
Vreemd dat je het geluid niet harder/zachter kan zetten als de ontvanger op teletekst staat
Al met al leuke gadget, maar ik kan het niet echt als een verbetering aanbevelen. Heb ook nog geen 80 euro retour van de casema....
Voor de rest leuk, maar geen spectaculaire verbetering van het beeld. Wel leuk dat er digitaal geluid bij zit, en de ondertitels (als de zender het gebruikt).
Vreemd dat je het geluid niet harder/zachter kan zetten als de ontvanger op teletekst staat
Al met al leuke gadget, maar ik kan het niet echt als een verbetering aanbevelen. Heb ook nog geen 80 euro retour van de casema....
Ik ben een beetje aan het speuren geweest op andere foru:
Casema zet inderdaad diverse zenders op zwart om ruimte weg te pikken voor voetbal (Er zullen dus nogal wat voetbal fannaten in de Casema directie zitten, die zowiezo voetval kijken met hun satelietschotel).
De zenders in kwestie zijn: BBC1, BBC2, Belgie 1 en Belgie2, zowiezo. Sommige opperen dat ook France2 en ZDF op zwart gaan.
De reden dat ook bij het Standaard RTV pakket toch voor BBC1, BBC2, Belgie1 en 2 wordt gekozen om op zwart te zetten , is dat er een bepaalde frequentie(reeks) nodig is voor de voetbal-bandbreedte en laat die frequentie nu net de frequentie zijn waar die vier zenders overheen gaan.
Door een bug in de firmware van de Samsung decoder raakt de decoder in de war vanaf het moment dat Casema de zenders op zwart zet.
Gevolg.., de één na de andere zender donderdt uit je FAV-lijst, andere zenders staan op Not Completed en na een tijd is je hele FAv-lijst weg.
Dat kan dus 4x per week gebeuren.
Oplossing? Casema geeft Samsung de schuld, en Casema...uiterraad.
Dat Belgie 1 en 2 van slechte kwaliteit zijn komt omdat dat dus gewoon een analoog signaal is dat bij Casema binnenkomt en dan digitaal verstuurd wordt. Vergelijk het met een MP3 die eigenlijk van oorsprong 128Kb/s, maar opnieuw wordt ge-encodeerd op 192kB/s. De oorspronkelijke kwaliteit wordt dus niet beter.
Casema zet inderdaad diverse zenders op zwart om ruimte weg te pikken voor voetbal (Er zullen dus nogal wat voetbal fannaten in de Casema directie zitten, die zowiezo voetval kijken met hun satelietschotel).
De zenders in kwestie zijn: BBC1, BBC2, Belgie 1 en Belgie2, zowiezo. Sommige opperen dat ook France2 en ZDF op zwart gaan.
De reden dat ook bij het Standaard RTV pakket toch voor BBC1, BBC2, Belgie1 en 2 wordt gekozen om op zwart te zetten , is dat er een bepaalde frequentie(reeks) nodig is voor de voetbal-bandbreedte en laat die frequentie nu net de frequentie zijn waar die vier zenders overheen gaan.

Door een bug in de firmware van de Samsung decoder raakt de decoder in de war vanaf het moment dat Casema de zenders op zwart zet.
Gevolg.., de één na de andere zender donderdt uit je FAV-lijst, andere zenders staan op Not Completed en na een tijd is je hele FAv-lijst weg.
Dat kan dus 4x per week gebeuren.
Oplossing? Casema geeft Samsung de schuld, en Casema...uiterraad.

Dat Belgie 1 en 2 van slechte kwaliteit zijn komt omdat dat dus gewoon een analoog signaal is dat bij Casema binnenkomt en dan digitaal verstuurd wordt. Vergelijk het met een MP3 die eigenlijk van oorsprong 128Kb/s, maar opnieuw wordt ge-encodeerd op 192kB/s. De oorspronkelijke kwaliteit wordt dus niet beter.
Ik heb vandaag de 80 euro ontvangen. Er stond geen naam bij, enkel rekeningnummer en "restitutie abonnementsgeld", maar bleek dus van de actie te zijn
Sinds de preview periode voorbij is heb ik het NOT COMPLETED probleem niet meer gehad, maar dit kan toeval zijn natuurlrijk...
Sinds de preview periode voorbij is heb ik het NOT COMPLETED probleem niet meer gehad, maar dit kan toeval zijn natuurlrijk...
Verwijderd
Ok, duidelijk, waarvoor dank. Ik vraag me af waar al die bandbreedte vandaan komt inderdaad. Hoe krijgen ze zoveel kanalen over dit netwerk? 'T zal toch zo'n 5mbps zijn per kanaal om een beetje fatsoenlijke kwaliteit te krijgen. Of is het geen MPEG2?Demon_Eyez schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:29:
....
Zou nog mooier zijn als je het beeld meteen digitaal naar een dvd-recorder zou kunnen sturen, bijv. via firewire. Kan dat al?
Als 'slechte kwaliteit' ook het trillen van het beeld is, betwijfel ik of dat door het A/D en dan D/A komt. Het lijkt erop alsof er iets met de beeldsynchronisatie fout is, of fout wordt geinterpreteerd door de Samsung.Demon_Eyez schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:29:
Ik ben een beetje aan het speuren geweest op andere foru:....Dat Belgie 1 en 2 van slechte kwaliteit zijn komt omdat dat dus gewoon een analoog signaal is dat bij Casema binnenkomt en dan digitaal verstuurd wordt. Vergelijk het met een MP3 die eigenlijk van oorsprong 128Kb/s, maar opnieuw wordt ge-encodeerd op 192kB/s. De oorspronkelijke kwaliteit wordt dus niet beter.
Overigens zou Casema eens openheid over digiatle en analoge bronnen moetem geven. Dat zou veel verhalen de wereld uithelpen. Zo betwijfel ik of Belgie een analoge uitzondering is. Ik vermoed dat veel meer zenders analoog zijn bij Casema, maar alleen Casema kan dat ophelderen.
Verwijderd
eergisteren was het weer zo ver, voetbalkanaal had uitzendingen, daarna WEER de hele lijst favorieten weg 
Moedeloos word ik ervan, heb inmiddels mn decoder uitstaan en kijk maar weer analoog.
Kutcasema ook, had na m'n internet ervaringen gezworen nooit meer van een dienst van casema gebruik te maken. Had ik maar naar mezelf geluisterd.
-edit: meer meldingen van dit probleem hier
Moedeloos word ik ervan, heb inmiddels mn decoder uitstaan en kijk maar weer analoog.
Kutcasema ook, had na m'n internet ervaringen gezworen nooit meer van een dienst van casema gebruik te maken. Had ik maar naar mezelf geluisterd.
-edit: meer meldingen van dit probleem hier
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 16:09 ]
Wat bij mij het helpt is het volgende. Ik heb BBC1 en 2 samen met Belgie 1 en 2 helemaal aan het eind van de lijst gezet. Mochten die 4 zenders op zwart gaan en weer uit je FAv lijst verdwijnen, dan schiet die hele lijst tenminste niet door. Ik kreeg die ingeving vorige week donderdag en sindsdien ben ik m'n lijst niet meer kwijtgeraakt. Alles staat zoals het hoort, zelf Belgie en BBC staan er na gister nog steeds in, op hun plek aan het eind van de FAV-lijst.
Verwijderd
ik zie BBC graag hoog in mijn favorieten..maar goed, noodoplossing...zal het proberenDemon_Eyez schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:25:
Wat bij mij het helpt is het volgende. Ik heb BBC1 en 2 samen met Belgie 1 en 2 helemaal aan het eind van de lijst gezet. Mochten die 4 zenders op zwart gaan en weer uit je FAv lijst verdwijnen, dan schiet die hele lijst tenminste niet door. Ik kreeg die ingeving vorige week donderdag en sindsdien ben ik m'n lijst niet meer kwijtgeraakt. Alles staat zoals het hoort, zelf Belgie en BBC staan er na gister nog steeds in, op hun plek aan het eind van de FAV-lijst.
Verwijderd
Sinds vandaag heb ik ook het TVD pakket draaien, en tot nu wel positief.
beeld is op veel zenders verbeterd, en daar heb ik het ook voor aangeschaft.
tijdens het indelen van de zenders kwam ik er achter dat ik 87 kanalen heb, ook degene die in het pluspakket zitten, dat blijft zeker zo totdat ik de inschrijfkaart heb ingestuurd?
daarna blijven zeker de standaard kanalen over?
dat mn favo's ineens weg waren heb ik nog niet meegemaakt, maar wie weet.
heb ook de samsungdecoder btw
beeld is op veel zenders verbeterd, en daar heb ik het ook voor aangeschaft.
tijdens het indelen van de zenders kwam ik er achter dat ik 87 kanalen heb, ook degene die in het pluspakket zitten, dat blijft zeker zo totdat ik de inschrijfkaart heb ingestuurd?
dat mn favo's ineens weg waren heb ik nog niet meegemaakt, maar wie weet.
heb ook de samsungdecoder btw
Ik gebruik nu een maand of 3 de Nokia decoder en ben zeer tevreden. Alles wat ik hier lees over het voetbalkanaal en BBC e.d. zegt mij niets. Ik vind de beeldkwaliteit prima alleen vind ik het jammer dat ze geen digitaal geluid doorgeven. Ik heb hem met een optische kabel aangeloten op mijn versterker maar krijg gewoon een PCM stream binnen.
Ik lees maar weinig ervaringen van mensen met een Nokia decoder. Ben ik 1 van de weinige met zo'n decoder?
Ik lees maar weinig ervaringen van mensen met een Nokia decoder. Ben ik 1 van de weinige met zo'n decoder?
* Micha heeft hier nu ook de Samsung decoder en het draait als een lier.
Beeldkwailiteit is zeer goed, heeeeeeeeel af en toe eens wat blokjes maar dat is verwaarloosbaar, een zut zenders dus wij kunnen hier weer ff lekker zappen.
Cartoon Network
Klopt. Na installatie heb je alle kanalen voor 2 weken gratis. Daarna alleen nog de kanalen uit het standaard pakket.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:26:
...tijdens het indelen van de zenders kwam ik er achter dat ik 87 kanalen heb, ook degene die in het pluspakket zitten, dat blijft zeker zo totdat ik de inschrijfkaart heb ingestuurd?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Ligt het aan mij of is de beeldkwaliteit bijzonder slecht? Ik heb pas een nieuwe televisie gekocht (philips 28pw9509) en de analoge beeldkwaliteit is superieur. Bijna dvd.
Nu heb ik sinds vandaag die decoder en als ik hem aansluit is het beeld slechter dan bij analoog.
Meerdere mensen hier last van?
Nu heb ik sinds vandaag die decoder en als ik hem aansluit is het beeld slechter dan bij analoog.
Meerdere mensen hier last van?
Verwijderd
Heb een 42inch plasma, en sta ook niet te juichen over de beeldkwaliteit.
Met name de belgen zijn hier erg slecht: lijkt wel of ze maar de helft van het aantal beeldlijnen gebruiken of zo. Amersfoort - Kattenbroek.
Met name de belgen zijn hier erg slecht: lijkt wel of ze maar de helft van het aantal beeldlijnen gebruiken of zo. Amersfoort - Kattenbroek.
Heb hem gisteren gehaald en moet zeggen.. Het valt me niet tegen. Alles ziet er goed uit, prima kwaliteit. Moet wel zegen dat ik iets meer had verwacht, maar ben wel tevreden.
Maar nu even afwachten wat het verder wordt.. (en of me vriendin het leuk gaat vinden..
)
Maar nu even afwachten wat het verder wordt.. (en of me vriendin het leuk gaat vinden..
PS5 User ;-) ...
Ben ik de enige lucky bastard of zijn er meer mensen die het Standaard RTV pakket hebben aangevraagd maar wel nog Spice Plat hebben, ook al zijn de andere pluszenders verlopen 
Ff serieus, ik heb probleem, dat vooral 's avonds optreed. Dan heb ik at random flikkerend beeld. Lijkt een beetje op lichtflitsen, alsof er heel snel wordt geschakeld met Brightness en Constrast settings. Aan de SCART kabel ligt het niet. Ik heb 2 high end kabels gebruikt en bij beiden last, ook met een normale kabel overigens.
Ik zat eraan te denken dat het andere apparaten kunnen zijn die overdag niet aanstaan. Alles uitgezet maar nog steeds die lichtflisten. Wanneer het beeld donker is op TV is het best wel storend.
Ff serieus, ik heb probleem, dat vooral 's avonds optreed. Dan heb ik at random flikkerend beeld. Lijkt een beetje op lichtflitsen, alsof er heel snel wordt geschakeld met Brightness en Constrast settings. Aan de SCART kabel ligt het niet. Ik heb 2 high end kabels gebruikt en bij beiden last, ook met een normale kabel overigens.
Ik zat eraan te denken dat het andere apparaten kunnen zijn die overdag niet aanstaan. Alles uitgezet maar nog steeds die lichtflisten. Wanneer het beeld donker is op TV is het best wel storend.
Verwijderd
Ben nu een aantal zenders kwijt, waaronder Discovery Channel, ik had er gister nog 87, nu nog maar 71.
uit mn favo lijst zijn er dus 16 weg, en in mn gewone lijst staan er nu een aantal ( zal wel 16 zijn ) op NOT COMPLETED.
geprobeerd de lijst te vernieuwen, maar geen resultaat.
meer mensen last van?
edit, ja ik weet dat er meer mensen last van hebben, maar misschien meerdere mensen op dezelfde tijd? dan zou het een Casema probleem zijn namelijk
uit mn favo lijst zijn er dus 16 weg, en in mn gewone lijst staan er nu een aantal ( zal wel 16 zijn ) op NOT COMPLETED.
geprobeerd de lijst te vernieuwen, maar geen resultaat.
meer mensen last van?
edit, ja ik weet dat er meer mensen last van hebben, maar misschien meerdere mensen op dezelfde tijd? dan zou het een Casema probleem zijn namelijk
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:50 ]
Verwijderd
verder een nieuwe TVD actie van Casema
heeft iedereen die zich ingetekend had ook daadwerkelijk een ontvanger gekregen?
anders zou ik hem halen bij de mediamarkt, maar dan wel onder de €80 euro korting voorwaarden.
Schijnbaar hebben ze nu wel genoeg ontvangers en tvd kaartjes.quote: Casema10-02-2005
Actie: Gratis digitale televisie en 50 euro korting op een digitale ontvanger!
Kom 12 februari 2005 naar de Media Markt in Utrecht en profiteer van 50 euro korting op een digitale ontvanger. Wanneer u zich inschrijft voor GRATIS digitale televisie voor 28 februari 2005 dan ontvangt u ook nog eens het Voetbalkanaal en Spice Platinum t/m 31 juli 2005 gratis. Deze actie is alleen voor Casema abonnees die een Standaard RTV abonnement hebben en zich nu inschrijven voor digitale televisie.
heeft iedereen die zich ingetekend had ook daadwerkelijk een ontvanger gekregen?
anders zou ik hem halen bij de mediamarkt, maar dan wel onder de €80 euro korting voorwaarden.
Verwijderd
heeft iedereen die standaard (baggere) scartkabel vervangen door een betere? en/of hebben jullie een signaalversterker er tussen gezet?
zo ja? duidelijkere verbeteringen. zoals ik gisteren ook al had gepost is mijn analoge signaal beter dan digitaal. Hoe vreemd het ook klinkt. Het is scherper, helderder en de kleuren zijn mooier. Ik denk dat het aan de kabels ligt, maar voordat ik dat allemaal aanschaf, wil ik even checken of jullie dat al gedaan hebben.
zo ja? duidelijkere verbeteringen. zoals ik gisteren ook al had gepost is mijn analoge signaal beter dan digitaal. Hoe vreemd het ook klinkt. Het is scherper, helderder en de kleuren zijn mooier. Ik denk dat het aan de kabels ligt, maar voordat ik dat allemaal aanschaf, wil ik even checken of jullie dat al gedaan hebben.
Ik had last van spookbeeld, ondertiteling van andere zenders kwam er doorheen gescrold. Sinds ik een goede scart ertussen heb is het probleem verholpenVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:27:
heeft iedereen die standaard (baggere) scartkabel vervangen door een betere? en/of hebben jullie een signaalversterker er tussen gezet?
zojuist in Kassa eindelijk een uitspraak van Casema over het op zwart gaan van BBC tijdens voetbalwedstrijden. Over anderhalve maand zou dit over moeten zijn omdat ze vanaf dan meer capaciteit hebben. Verder enorm hoog blaat gehalte van alle digitaal aanbieders over hun eigen produkten.
Dat Not Completed kreeg ik weg door even naar elke zender te gaan die daarop stond, de kanaalnaam kwam dan weer terug na enkele seconden. (Te zien als je na 5-10 sec op de rode toets drukt) Verder gewoon standaard scart en no problems. De extra zenders verdwijnen idd na 2 weken, Spice houd je tot juli ergens.
Vriend van mij geattendeerd op de actie bij Mediamarkt en nadat we hebben geprobeerd of het goed werkte na een 3 keer afgetakte coax van 15 mtr heeft ie er ook een aangeschaft.
Vriend van mij geattendeerd op de actie bij Mediamarkt en nadat we hebben geprobeerd of het goed werkte na een 3 keer afgetakte coax van 15 mtr heeft ie er ook een aangeschaft.
Verwijderd
mijn afstandbediening doet het niet meer, en diedecoder zelf is zonder asb niet te bedienen! 
Hopelijk valt het onder de garantie
Hopelijk valt het onder de garantie
heb je de batterijen al een keer vervangen. Bij mij deed de ab het ook vaak niet of pas na 10 keer indrukken. Bleek dat de batterijen al leeg waren, heb de decoder van eind december...
Heb zelf een 42" plasma, en heb dus bij zwart/wit films of docu's (discovery channel) er een groene of rooie waas er soms doorheen komt. Ook als ik de box kijk, is de zwarte balk bovenaan vaak niet zwart, maar rood gekleurd. Eerst dacht ik dat het aan de tv lag, omdat ie nieuw was. Maar als ik dezelfde zender via analoog kijken, heb ik die kleurverschillen helemaal niet.
Meer mensen die dit probleem hebben? Ik heb de samsung decoder.
Voor de mensen die de hele tijd klagen over Belgie 1 en 2: Deze zenders worden analoog opgevangen door Casema met antenne's; de BRT heeft het fenomeen schotel nog niet ontdekt, hetgeen de andere zenders wel hebben.
Vroeger (1 oktober 1999) heb ik ook is het avontuur gewaagd met digitale TV van Casema (toen waren alleen Net5 en SBS6 digitaal in het standaard pakket) en was toen op zich tevreden op wat trage dingen van de Sagem na.
Zat er zelf aan te denken om het weer aan te schaffen, maar nu ik dit alles lees ga ik morgen toch maar een DreamBox 7000 halen met een 80GB schijf + een 100cm schotel
Vroeger (1 oktober 1999) heb ik ook is het avontuur gewaagd met digitale TV van Casema (toen waren alleen Net5 en SBS6 digitaal in het standaard pakket) en was toen op zich tevreden op wat trage dingen van de Sagem na.
Zat er zelf aan te denken om het weer aan te schaffen, maar nu ik dit alles lees ga ik morgen toch maar een DreamBox 7000 halen met een 80GB schijf + een 100cm schotel
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ik zou het ook wel willen hebben maar dan wil ik wel zelf een pakket samenstellen met de zenders die ik wil, nu kan dat nog niet maar het moet toch heel simpel zijn volgens mij.
Nog leuker:
Ik heb de samsung decoder, sinds ik vandaag er van wil opnemen met de dvd recorder krijg ik:
COPY PROTECTED.
Ik heb met Casema gebeld en ze zeggen dat de samsung's een copy protected signaal uitzenden wat niet te omzeilen is.
De Panasonic en de Nokia's zouden er geen last van hebben....
Waardeloos want me dealer wil hem niet omruilen en Casema zegt, u betaalt om te kijken,niet om op te nemen....
Ik heb de samsung decoder, sinds ik vandaag er van wil opnemen met de dvd recorder krijg ik:
COPY PROTECTED.
Ik heb met Casema gebeld en ze zeggen dat de samsung's een copy protected signaal uitzenden wat niet te omzeilen is.
Waardeloos want me dealer wil hem niet omruilen en Casema zegt, u betaalt om te kijken,niet om op te nemen....
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2005 22:44 ]
Ik heb een poosje geleden de TVD-ontvanger afgehaald en weer teruggebracht. Woon ook in Amersfoort - Kattenbroek, net zoals miloman. De beeldkwaliteit maar vooral de geluidskwaliteit viel me zwaar tegen. Beeld was weliswaar zonder ruis maar ook onscherper (alleen niet zo onscherp als Digitenne/Digitale TV van KPN). Het geluid ontsteigt nauwelijks een slecht mp3tje, wat vooral te merken was bij MTV2, toffe zender maar niet op deze manier... Blijf dus maar analoog kijken.
Het probleem is alleen nog dat ik wel het geld voor de Samsung decoder terug heb gekregen maar niet voor de smartcard. Deze is nl. geactiveerd en dan is het van de coulance van de winkel afhakelijk of ze geld terug geven. Bij mij niet dus. Ik ga maar een brief aan ze schrijven...
Het probleem is alleen nog dat ik wel het geld voor de Samsung decoder terug heb gekregen maar niet voor de smartcard. Deze is nl. geactiveerd en dan is het van de coulance van de winkel afhakelijk of ze geld terug geven. Bij mij niet dus. Ik ga maar een brief aan ze schrijven...
Het probleem met Casema is dus de Samsung decoder, die geeft naar dvd recorders en dergelijke copy protected door.
Je kan dan niet opnemen,ook niet met een anti kopieerbeveiligings doosje...
Soms wil de decoder er ff doorheen slippen na herhaaldelijk resetten.
Casema zegt zelf,ja jammer maar wij hebben hier niets mee te maken.
De Panasonic decoder schijnt wel voor opname te kunnen worden gebruikt.
Het lullige is,door ziekte kon ik niet controleren of opnemen ook kon,je neemt gewoon aan dat dat kan.
De dealer zegt,we nemen de decoder niet terug.
Na veel gedoe willen ze hem met bijbetaling,omruilen voor een Panasonic.
Volgens Casema komt er wel een upgrade voor de Samsung.. maar per wanneer weten ze nog niet.
Pas dus op,heb je een dvd recorder dan werkt de opname functie niet bij gebruik van die Samsung.
Je kan dan niet opnemen,ook niet met een anti kopieerbeveiligings doosje...
Soms wil de decoder er ff doorheen slippen na herhaaldelijk resetten.
Casema zegt zelf,ja jammer maar wij hebben hier niets mee te maken.
De Panasonic decoder schijnt wel voor opname te kunnen worden gebruikt.
Het lullige is,door ziekte kon ik niet controleren of opnemen ook kon,je neemt gewoon aan dat dat kan.
De dealer zegt,we nemen de decoder niet terug.
Na veel gedoe willen ze hem met bijbetaling,omruilen voor een Panasonic.
Volgens Casema komt er wel een upgrade voor de Samsung.. maar per wanneer weten ze nog niet.
Pas dus op,heb je een dvd recorder dan werkt de opname functie niet bij gebruik van die Samsung.
Het ligt ook aan de DVD-recorder hoor. Ik heb een Liteon LVW-5045 HD/DVD-recorder en heb totaal geen problemen met opnemen.Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:56:
dat zegt ie toch ookMr Magic schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:48:
[...]
Het ligt ook aan de DVD-recorder hoor. Ik heb een Liteon LVW-5045 HD/DVD-recorder en heb totaal geen problemen met opnemen.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Nee, dat zegt 'ie niet. Want met een andere decoder (Panasonic) werkt het bij hem wel... Wat ik bedoelde te zeggen dat het per merk dvd-recorder verschillend is. En zoals gezegd, met mijn Liteon kan ik gewoon opnemen vanaf de Samsung.
Als je van een decoder opneemt met een DVD/HD recorder, is er dan wel iets wat de decoder tegen houdt van zappen, want volgens mij neem je dan in principe het beeld op wat de decoder dan uitzendt via de scart kabel, en als je dan zapped komt dat ook op je opname toch?
Nog een 2e vraag, is er ergens een review van een aantal bekende DVD/HD recorders? Ik hoor goede dingen over de Lite-On LVW-5045, maar er zijn wel meer recorders op de markt natuurlijk.
Nog een 2e vraag, is er ergens een review van een aantal bekende DVD/HD recorders? Ik hoor goede dingen over de Lite-On LVW-5045, maar er zijn wel meer recorders op de markt natuurlijk.
hebben jullie ook problemen met het updaten van de programma info??
bij mij staat de zender info al haast een week op de zelfde tijd zelfde programma
is dit van Casema uit??
of kan ik dit zelf oplossen??
bij mij staat de zender info al haast een week op de zelfde tijd zelfde programma
is dit van Casema uit??
of kan ik dit zelf oplossen??
Verwijderd
Heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe 37" plasma + Samsung - op vrijwel alle kanalen. Al een oplossing gevonden?Freezerator schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:26:
Heb zelf een 42" plasma, en heb dus bij zwart/wit films of docu's (discovery channel) er een groene of rooie waas er soms doorheen komt. Ook als ik de box kijk, is de zwarte balk bovenaan vaak niet zwart, maar rood gekleurd. Eerst dacht ik dat het aan de tv lag, omdat ie nieuw was. Maar als ik dezelfde zender via analoog kijken, heb ik die kleurverschillen helemaal niet.
Een mogelijke oplossing: stekker eruit -> stekker erin
Dat hielp hier iig wel toen de programma info een paar dagen bleef staan.
Dat hielp hier iig wel toen de programma info een paar dagen bleef staan.
Dat is goed nieuws! Ik had het al een beetje opgegeven, maar ik denk dat ik nu maar snel naar de dealert toega om een kastje met korting te halen.sverzijl schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:36:Over anderhalve maand zou dit over moeten zijn omdat ze vanaf dan meer capaciteit hebben. Verder enorm hoog blaat gehalte van alle digitaal aanbieders over hun eigen produkten.
Heeft het trouwens zin om van het punt waar de kabel de kamer in komt (zit ook mijn kabelmodem aangesloten) naar de TV een hi-quality coaxkabel te leggen ip de normale die er nu ligt? Ook betere pluggen (F connectors) ipv die standaard dingen gebruiken leek me ook een goed idee. Is dat zinnig of maakt het geen ruk uit? Juist in het kader van die digitale tv leek het me beter om ervoor te zorgen dat het signaal zo storingsvrij mogelijk is. Overdreven?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als analoog goed werkt zou ik geen andere kabel nemen ik heb op mijn panasonic een signaalsterkte van 61 % terwijl mijn buurman met zijn panasonic maar een signaalsterkte heeft van 31% en het beeld gelijkwaardig is.
snameroc
Verwijderd
OK, stop je scart van de decoder eens in AV2 i.p.v. AV1. Bij mij was alle kleurzweem weg. Logisch?Freezerator schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:26:
Wat is nu de fijnste decoder om te nemen?
- Samsung
- Panasonic
- Nokia
Kan je alle decoders trouwens kopen op de verkooppunten, want ik zie alleen maar die Samsung steeds in de aanbieding eigenlijk..?
Ik zit te denken aan de Panasonic omdat de Samsung geen signaal wil geven aan een DVD/HD recorder? Teminste zoiets las ik in dit topic.
- Samsung
- Panasonic
- Nokia
Kan je alle decoders trouwens kopen op de verkooppunten, want ik zie alleen maar die Samsung steeds in de aanbieding eigenlijk..?
Ik zit te denken aan de Panasonic omdat de Samsung geen signaal wil geven aan een DVD/HD recorder? Teminste zoiets las ik in dit topic.
Verwijderd
Het probleem "COPY PROTECT" is een bug in de samsung decoder en kan worden ondervangen door..... de stekker eruit te trekken. Laat het apparaat enige tijd spanningloos (in sommige gevallen volstaat enige minuten, soms enige uren) en plug de stekker weer in. Daarna even proberen of het opnemen weer werkt. Soms lukt het niet in 1 keer, dan gewoon opnieuw proberen. Hopelijk wordt deze bug in een firmware update opgelost.Mr Magic schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:48:
[...]
Het ligt ook aan de DVD-recorder hoor. Ik heb een Liteon LVW-5045 HD/DVD-recorder en heb totaal geen problemen met opnemen.
Ik heb het een tijdje geleden al gevraagd, maar kreeg geen antwoord maar zit nog steeds met hetzelfde probleem
Het treed vooral 's avond's op, maar soms ook overdag. Dan heb ik at random flikkerend beeld. Lijkt een beetje op lichtflitsen, alsof er heel snel wordt geschakeld met brightness en constrast settings.
Het beeld is overigens wel haarscherp, vertoond geen freezes of blokvorming. Aan de SCART kabel ligt het niet, lijkt me.
Ik heb 2 high-end kabels getest en bij beiden last, ook met een normale kabel overigens.
De high-end SCART kabel die ik gebruik is een ProfiGold SCART (verguld, dubbel afgeschermd, OFC bedrading) die de Samsung reviever verbind met m'n 100Hz breedbeeld
Ik zat eraan te denken dat het andere apparaten kunnen zijn die overdag niet aanstaan. Alles uitgezet maar nog steeds die lichtflisten. Wanneer het beeld donker is op TV is erg storend.
Ik heb Casema al gebeld en kreeg van hun het standaard antwoord dat het aan de SCART kabel ligt. Da's echt bullshit van met beide ProfiGold SCART's (45 euro per stuk) heb ik het probleem.
Het signaal dat binnenkomt staat op 90% en ook de BER waarden zijn optimaal. Ik begrijp er niets van. Als ik analoog TV kijk heb ik overigens perfect beeld. De SCART elektronica van de TV (vier maanden oud) zelf is volgens mij ook in orde. M'n DVD speler en PS2 geven perfect beeld op dezelfde ingang.
Iemand die dit probleem herkent?
Het treed vooral 's avond's op, maar soms ook overdag. Dan heb ik at random flikkerend beeld. Lijkt een beetje op lichtflitsen, alsof er heel snel wordt geschakeld met brightness en constrast settings.
Het beeld is overigens wel haarscherp, vertoond geen freezes of blokvorming. Aan de SCART kabel ligt het niet, lijkt me.
Ik heb 2 high-end kabels getest en bij beiden last, ook met een normale kabel overigens.
De high-end SCART kabel die ik gebruik is een ProfiGold SCART (verguld, dubbel afgeschermd, OFC bedrading) die de Samsung reviever verbind met m'n 100Hz breedbeeld
Ik zat eraan te denken dat het andere apparaten kunnen zijn die overdag niet aanstaan. Alles uitgezet maar nog steeds die lichtflisten. Wanneer het beeld donker is op TV is erg storend.
Ik heb Casema al gebeld en kreeg van hun het standaard antwoord dat het aan de SCART kabel ligt. Da's echt bullshit van met beide ProfiGold SCART's (45 euro per stuk) heb ik het probleem.
Het signaal dat binnenkomt staat op 90% en ook de BER waarden zijn optimaal. Ik begrijp er niets van. Als ik analoog TV kijk heb ik overigens perfect beeld. De SCART elektronica van de TV (vier maanden oud) zelf is volgens mij ook in orde. M'n DVD speler en PS2 geven perfect beeld op dezelfde ingang.
Iemand die dit probleem herkent?
Zoiets hebben we ook, maar dat lag dus wel aan de scart aansluiting van de tv, op andere scart gezet en het probleem was weg. Nu kan (denk ik?) de scart in de decoder ms defect zijn, dus decoder ff terug naar de winkel.
Aaaah, eindelijk iemand die mijn probleem ook heeft/had
. Ik heb me echt helemaal wezenloos gezocht op google naar iemand met soortgelijk probleem maar kon niets vinden.
Ik zat ook al aan de decoder te denken, maar wil al het andere uitsluiten voordat ik weer moeite moet gaan doen om dat ding om te ruilen.
Ik zat ook al aan de decoder te denken, maar wil al het andere uitsluiten voordat ik weer moeite moet gaan doen om dat ding om te ruilen.
ken je die decoder niet op een andere tv proberen dan?
Verwijderd
Als je Casema hebt moet je eens kijken op factoryprices.nl, daar kan je de Samsung voor 89€ en de Panasonic/Nokia voor 99€ krijgen als je tevens een Casema TVD-pack erbij neemt.sdk schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:59:
Wat is nu de fijnste decoder om te nemen?
- Samsung
- Panasonic
- Nokia
Moet er wel bij vermelden dat ik al meer dan een week op m'n Panasonic wacht (backorder).
http://www.factoryprices.nl/catalog/index.php?cPath=339
Bedankt voor de link, dat bespaart al zeker weer wat.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:14:
[...]
Als je Casema hebt moet je eens kijken op factoryprices.nl, daar kan je de Samsung voor 89€ en de Panasonic/Nokia voor 99€ krijgen als je tevens een Casema TVD-pack erbij neemt.
Moet er wel bij vermelden dat ik al meer dan een week op m'n Panasonic wacht (backorder).
http://www.factoryprices.nl/catalog/index.php?cPath=339
Bestaande Casema klant houdt in dat ik tv heb van Casema neem ik aan (, wat ik ook heb).
[ Voor 9% gewijzigd door Jimmie op 16-03-2005 16:33 ]
Leuk, maar niets bijzonders. Het namelijk gewoon de Casema cash-back actie. Jij krijgt van Casema iets van €50 terug. Kijk maar op de Casema site.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:14:
[...]
Als je Casema hebt moet je eens kijken op factoryprices.nl, daar kan je de Samsung voor 89€ en de Panasonic/Nokia voor 99€ krijgen als je tevens een Casema TVD-pack erbij neemt.
Maar goed, ik vind het gezegend...ik ga voor een Dbox.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee, maar lijkt me ook niet nodig, aangezien DVD en PS2 perfect beeld geven over dezelfde SCART ingang.MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:46:
ken je die decoder niet op een andere tv proberen dan?
Verwijderd
Ja maar dat is alleen voor de Samsung decoder. En dan nog ben je 10€ duurder uit.mphilipp schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:48:
Leuk, maar niets bijzonders. Het namelijk gewoon de Casema cash-back actie. Jij krijgt van Casema iets van €50 terug. Kijk maar op de Casema site..
Verwijderd
Het probleem "COPY PROTECT" is een bug in de samsung decoder en kan worden ondervangen door..... de stekker eruit te trekken. Laat het apparaat enige tijd spanningloos (in sommige gevallen volstaat enige minuten, soms enige uren) en plug de stekker weer in. Daarna even proberen of het opnemen weer werkt. Soms lukt het niet in 1 keer, dan gewoon opnieuw proberen. Hopelijk wordt deze bug in een firmware update opgelost.Nick39 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:41:
Nog leuker:
COPY PROTECTED.
Aan die firmware update wordt gewerkt, alleen is het nog niet duidelijk wanneer die precies komt. Zal naar verwachting in de komende maanden zijnVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:18:
[...]
Het probleem "COPY PROTECT" is een bug in de samsung decoder en kan worden ondervangen door..... de stekker eruit te trekken. Laat het apparaat enige tijd spanningloos (in sommige gevallen volstaat enige minuten, soms enige uren) en plug de stekker weer in. Daarna even proberen of het opnemen weer werkt. Soms lukt het niet in 1 keer, dan gewoon opnieuw proberen. Hopelijk wordt deze bug in een firmware update opgelost.
edit:
beetje oud topic
beetje oud topic

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 26-03-2005 11:24 ]
Goedemiddag,
ik heb tevens de samsung decoder gekocht en ben er erg tevreden over.
Echter werkt er 1 ding niet bij mij hij blijf op 4:3 staan.
in het menu -> Media instellen heb ik aangegegevn 16:9 echter worden deze instellingen niet opgepakt.
Hoe kan dit?
in het menu -> Media instellen heb ik aangegegevn 16:9 echter worden deze instellingen niet opgepakt.
Hoe kan dit?
Heb je dit bij alle zenders of alleen sommige? Niet alle zneders kunnen op dat formaat worden weergegevenmidget schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:32:
Goedemiddag,
Hoe kan dit?
Volgens mij is dat alleen maar om aan te geven wat voor TV je hebt. Ik heb hem op 4:3 staan, en de beeldconversie op "FF". 16:9 uitzendingen (o.a. BRT en BBC) worden keurig in breedbeeld weergegeven.midget schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:32:
Goedemiddag,
Hoe kan dit?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
bij media instellingen composiet instellen inplaats van composiet+rgbVerwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:39:
[...]
Heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe 37" plasma + Samsung - op vrijwel alle kanalen. Al een oplossing gevonden?
p.s. misschien is dit ook de oplossing bij die "lichtflitsen" waar Demon_Eyez het over had
[ Voor 30% gewijzigd door wimstradamus op 26-03-2005 17:02 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Kijk dat is moio om te weten.Microkid schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:42:
[...]
Volgens mij is dat alleen maar om aan te geven wat voor TV je hebt. Ik heb hem op 4:3 staan, en de beeldconversie op "FF". 16:9 uitzendingen (o.a. BRT en BBC) worden keurig in breedbeeld weergegeven.
Weet nu zeker dat het gewoon werkt op mijn Samsung.
Hopen dat er binnenkort wat meer films in breedbeeld worden uitgezonden
Ik ben er inmiddels uit wat die flitsen zijn. Het scart gedeelte op de printplaat van de decoder is gewoon prut. Die lichtflitsen krijg je wanneer een pinnetje oid niet goed volledig contact maakt.wimstradamus schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:55:
[...]
bij media instellingen composiet instellen inplaats van composiet+rgb
p.s. misschien is dit ook de oplossing bij die "lichtflitsen" waar Demon_Eyez het over had
Aan de kabels ligt het niet.
Waneer ik mijn DVD speler op de RGB Scart van m'n TV aansluit geeft deze perfect beeld.
Waneer ik m'n decoder op de RGB Scart van m'n TV aansluit krijg ik die flisten.
Waneer ik m'n DVD op de tweede Scart ingang van de decoder aansluit en de decpder weer op zijn beurt op de RGB Scart van m'n TV, heb ik als ik DVD kijk ook opeens weer die flisten. (De tweede scart aansluiting van de decoder is weliswaar compostite uit, maar wel RGB in en stuurt vrolijk het RGB signaal van m'n DVD door naar m'n TV).
Mijn decoder laat ik vervangen inmiddels
Zodra je decoder is vervangen laat dan even het resultaat weten.Demon_Eyez schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:08:
[...]
Ik ben er inmiddels uit wat die flitsen zijn. Het scart gedeelte op de printplaat van de decoder is gewoon prut. Die lichtflitsen krijg je wanneer een pinnetje oid niet goed volledig contact maakt.
Aan de kabels ligt het niet.
Waneer ik mijn DVD speler op de RGB Scart van m'n TV aansluit geeft deze perfect beeld.
Waneer ik m'n decoder op de RGB Scart van m'n TV aansluit krijg ik die flisten.
Waneer ik m'n DVD op de tweede Scart ingang van de decoder aansluit en de decpder weer op zijn beurt op de RGB Scart van m'n TV, heb ik als ik DVD kijk ook opeens weer die flisten. (De tweede scart aansluiting van de decoder is weliswaar compostite uit, maar wel RGB in en stuurt vrolijk het RGB signaal van m'n DVD door naar m'n TV).
Mijn decoder laat ik vervangen inmiddels
Ik denk namelijk dat dit een firmware Issue is en heb dit al geescaleert bij caema/samsung.
NIeuwe firmware laat echter nog op zich wachten.
Tevens krijg ik het niet voor elkaar om Doliby Digital uit te sturen naar me versteker via glas.
Dit is duidelijk GEEN firmware issue. Als dat wel zo zou zijn zouden er veel meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb 5 bekende fora afgezocht en ben samen met iemand anders de enige twee die dit probleem hebben.
Maar ik laat het resultaat nog wel weten.
Maar ik laat het resultaat nog wel weten.
Even een wellicht reeds veelgestelde vraag.... Als ik van een kennis uit het Casema verzorgingsgebied 20 kilometer verderop, een decoder en een DTV-kaart overneem en dit thuis op mijn Casema-kabel aansluit, werkt het dan allemaal meteen?
Hoeft Casema dan helemaal niets technisch of administratief in te stellen?
Hoeft Casema dan helemaal niets technisch of administratief in te stellen?
Is geen probleem mits je voor Casema in hetzelfde rayon (de benodigde frequentie) zit.

de meeste computerproblemen beginnen vlak boven het toetsenbord
Wat heeft de capaciteit (van wie?) hier mee te maken? Dit gaat om uitzendrechten.sverzijl schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:36:
zojuist in Kassa eindelijk een uitspraak van Casema over het op zwart gaan van BBC tijdens voetbalwedstrijden. Over anderhalve maand zou dit over moeten zijn omdat ze vanaf dan meer capaciteit hebben. Verder enorm hoog blaat gehalte van alle digitaal aanbieders over hun eigen produkten.
Via de sat kun je de BBC kanalen overigens gewoon ongecodeerd ontvangen in Nederland....
capaciteit -> bandbreedte om zowel de 8 voetbalkanalen als ook het BBC kanaal digitaal uit te zenden. Heeft niets met uitzendrechten te maken. Je bent waarschijnlijk in de war met KPN/Digitenne.Bigfoot schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:30:
[...]
Wat heeft de capaciteit (van wie?) hier mee te maken? Dit gaat om uitzendrechten.
We zijn nu overigens bijna 2 maanden verder. Iemand die kan vertellen of BBC nog steeds op zwart gaat bij voetbalwedstrijden ?
via de analoge kabel ook, maar het gaat hier om TVD.Via de sat kun je de BBC kanalen overigens gewoon ongecodeerd ontvangen in Nederland....
Verwijderd
Ik heb toen ik nog in Rotterdam woonde UPC Digital TV gehad. UPC bood het nieuwskanaal SkyNews aan wat 1 van de beter nieuwskanalen is in de wereld.
Ik zou graag willen dat Casema dit kanaal ook via TVD aan zou bieden, desnoods ipv FoxNews of EuroNews.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste mijn wens aan Casema kenbaar kan maken ?
Ik zou graag willen dat Casema dit kanaal ook via TVD aan zou bieden, desnoods ipv FoxNews of EuroNews.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste mijn wens aan Casema kenbaar kan maken ?
Dit topic is gesloten.