eMule opensource eDonkey, deel 12

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:43:
[...]

Raar dat je niet via 10.0.0.138 in kunt loggen. Probeer eens een andere browser. Firefox of Opera. Ik neem aan dat je IE browser gebruikt en ik kan zo snel even geen setting bedenken die hier een rol speelt. Kun je wel gewoon surgfen met de browser? Branden boven op de Speedtouch alle drie de groene lampjes?

Ja je moet een vast intern IP adres instellen. Standaard staat het onder Windows ingesteld dat je een vairable IP adres toegewezen krijgt via de DHCP server van het netwerk. Wel zo makkelijk want Plug and Play.

Hier moet je instellen:
Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> Klik rechts op het icoon van de netwerkadapter en kies Eigenschappen --> Selecteer daar Internet Protocol (Tcp/Ip) (staat deze trouwens aangevinkt?) --> Selecteer wederom Eigenschappen. Nu zijn we waar we zijn moeten:
IP adres 10.0.0.20 bijvoorbeeld
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaard gateway 10.0.0.138
De beide DNS servers van je provider moet je even nazoeken op de site van je provider.
het instellen van de vaste ipadres is gelukt :*) (overigens weet ik niet wat de positieve
consequenties zijn)

ik kan nog steeds niet inloggen op de modem 8)7
De 3 lichtjes branden wel. Ik heb gepinged met 10.0.0.138 en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:07:
[...]

het instellen van de vaste ipadres is gelukt :*) (overigens weet ik niet wat de positieve
consequenties zijn)

ik kan nog steeds niet inloggen op de modem 8)7
De 3 lichtjes branden wel. Ik heb gepinged met 10.0.0.138 en dat ging goed.
P2P programma's hebben in de regel een poort nodig waarop netwerkinformatie binnenkomt. Dan moet je interne IP adres niet iedere x minuten/uren/dagen verandert worden door de DHCP server.Dus moet de DHCP niet gebruikt worden door Windows. Vandaar het vaste interne IP adres. Je kunt nu ook contact leggen met mensen die ook achter een firewall of router zitten. Dus je hebt meer downloadmogelijkheden. Ik heb het met Kazaa wel eens bekeken en dan mis je ongeveer de helft van het aanbod. :+

Heb je XP SP 2 en de Universeral Plug and Play aanstaan? Dan moet je uPnP uitzetten. Ze bijten elkaar namelijk. Dat kun zien bij Software --> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen --> Netwerkservices. Vink hier alles af wat staat aangvevinkt.

Keep me posted.

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 29-12-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:33:
[...]

P2P programma's hebben in de regel een poort nodig waarop netwerkinformatie binnenkomt. Dan moet je interne IP adres niet iedere x minuten/uren/dagen verandert worden door de DHCP server.Dus moet de DHCP niet gebruikt worden door Windows. Vandaar het vaste interne IP adres. Je kunt nu ook contact leggen met mensen die ook achter een firewall of router zitten. Dus je hebt meer downloadmogelijkheden. Ik heb het met Kazaa wel eens bekeken en dan mis je ongeveer de helft van het aanbod. :+

Heb je XP SP 2 en de Universeral Plug and Play aanstaan? Dan moet je uPnP uitzetten. Ze bijten elkaar namelijk. Dat kun zien bij Software --> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen --> Netwerkservices. Vink hier alles af wat staat aangvevinkt.

Keep me posted.
krijg een lijstje met verschillende onderdelen. veel zijn aangevinkt ook eentje met netwerkservice. Moet ik alleen bij de netwerkservice het vinkje weghalen of bij alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:53:
[...]

krijg een lijstje met verschillende onderdelen. veel zijn aangevinkt ook eentje met netwerkservice. Moet ik alleen bij de netwerkservice het vinkje weghalen of bij alles?
Als je netwerkservices selecteert en op details drukt zie je vier dingen. Die kun je allemaal afvinken. Je kunt ook het vinkje bij netwerkservices weghalen trouwens.

Hoop dat ik het zo wat duidelijker geformuleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:57:
[...]

Als je netwerkservices selecteert en op details drukt zie je vier dingen. Die kun je allemaal afvinken. Je kunt ook het vinkje bij netwerkservices weghalen trouwens.

Hoop dat ik het zo wat duidelijker geformuleerd heb.
ik heb het gedaan compu opnieuw gestart.

weer geprobeert in te loggen. het lukte weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Wat wel lukt maar weet niet of ik daar wat aan heb is "telnet" uitvoeren en dan krijg ik
"Microsoft telnet>"

verder kom ik dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:16:
Wat wel lukt maar weet niet of ik daar wat aan heb is "telnet" uitvoeren en dan krijg ik
"Microsoft telnet>"

verder kom ik dan ook niet.
Kom je met het ADSL modem wel het internet op of communiceer je nu via aan andere verbinding dan de adsl? Kun je met je browser uberhaupt surfen ongeacht wat voor verbinding je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:23:
[...]

Kom je met het ADSL modem wel het internet op of communiceer je nu via aan andere verbinding dan de adsl? Kun je met je browser uberhaupt surfen ongeacht wat voor verbinding je hebt?
ik kan alles doen wat ik wil

alleen emule krijgt geen verbinding met m'n tcp poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:24:
[...]

ik kan alles doen wat ik wil

alleen emule krijgt geen verbinding met m'n tcp poort
Hier nog een paar tipjes van de helpdesk van Speedtouch toen ik de hik tussen SP 2 en uPnP zat te bekijken. Wellicht dat je (één van) deze services aan moet zetten Hier is de tip:

Kunt u dit deze oplossing van MS eens proberen:

Description: the Remote Access connection manager service (as well as many others) has been stopped after installation of SP2

Workaround: in order to restart this service you will need to go into msconfig and the services tab and reselect the following services:

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony
Usually, putting them on 'automatic' should do the trick. You can then restart the PC. The connections can then be launched or created again after the reboot.

Succces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:34:
[...]

Hier nog een paar tipjes van de helpdesk van Speedtouch toen ik de hik tussen SP 2 en uPnP zat te bekijken. Wellicht dat je (één van) deze services aan moet zetten Hier is de tip:

Kunt u dit deze oplossing van MS eens proberen:

Description: the Remote Access connection manager service (as well as many others) has been stopped after installation of SP2

Workaround: in order to restart this service you will need to go into msconfig and the services tab and reselect the following services:

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony
Usually, putting them on 'automatic' should do the trick. You can then restart the PC. The connections can then be launched or created again after the reboot.

Succces.
tja
die stonden allemaal aangevinkt.
trouwens moet er een speciaal programma geinstalleerd zijn voordat je contact met je modem kan maken? Want ik heb mijn computer in tussentijd al eens geformateerd en geen speciaal progje van de modem erop gezet als ik goed me herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:44:
[...]

tja
die stonden allemaal aangevinkt.
trouwens moet er een speciaal programma geinstalleerd zijn voordat je contact met je modem kan maken? Want ik heb mijn computer in tussentijd al eens geformateerd en geen speciaal progje van de modem erop gezet als ik goed me herinner
Als de modem eenmaal is ingesteld blijft dat zo totdat je de modemconfiguratie wijzigt. Je zou voor alle zekerheid even het hulp prgramma'tje, dat bij de CD danwel je laatste firmware update wordt bijgeleverd, kunnen draaien dat je IE settings instelt. Maar heb er een hard hoofd in dat het zou werken.

Bekijk eens of niet één of andere lolbroek je hosts file heeft aangepast en 10.0.0.138 naar 127.0.0.1 stuurt. :+

Ik ben even uitgepuzzeld lijkt het. Weet je zeker dat de fiewall niet in de weg zit? Heb je deze echt uitgezet om te testen?

Ben nu echt even uitgekletst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
maar ik heb ze allemaal uitgeschakeld en weer ingeschakeld en de compu weer opgestart. en nog steeds geen contact met mijn modem. is toch vreemd??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
"Bekijk eens of niet één of andere lolbroek je hosts file heeft aangepast en 10.0.0.138 naar 127.0.0.1 stuurt. "

host files ?? wat zijn dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
yeeeeaaaahhhhhh!!!!!!!!!! _/-\o_

ik heb m'n firmware moeten updaten wist niet eens dat dat bestond 8)7

nou kan ik gaan bekijken hoe ik verder m'n poortjes moet gaan configureren
super bedankt voor je hulp

overigens hoop ik niet of ik te vroeg heb gejuicht.

ik laat het wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:58:
"Bekijk eens of niet één of andere lolbroek je hosts file heeft aangepast en 10.0.0.138 naar 127.0.0.1 stuurt. "

host files ?? wat zijn dat
Hosts is een file waarin Windows bijhoud waarin IP nummer en sitenaam worden op geslagen. Dat is sneller dan steeds aan de DNS server van je provider te vragen welk IP adres bij een site naam, bv www.tweakers.net, hoort.

Bekijk de hosts eens. Hij staat in XP in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc .

Even over een andere boeg. Ben je virus en spyware vrij? Gebruik voor spyware scan Ad Aware en Spy Sweeper (niet gratis maar wel dertig dagen te proberen). Of Hitman Pro die o.a. die twee bevat.

Weer even uitgekletst. Kan qua internet settings even niets meer bedenken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:36:
[...]

Idd de Speedtouch 510 is zowel modem als router. Ik gebruik hem ook.

Vraag één: heb je Windows al verteld dat je een vast intern IP adres neemt? Nee, dan leg ik dat in de volgende reactie wel uit.

Hoe nu de modem in te stellen?
1. Log in op de Speedtouch door in een browser het IP adres 10.0.0.138 in te toetsen
2. Klik op Advanced --> NAPT
3. Klik op New om een nieuwe entry in te voeren
4 Verzin een intern IP adres buiten de DHCP address pool. De DHCP server van je router geeft je namelijk een variabel intern IP adres. Bij de Speedtouch ligt die standaard tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200. Kijk maar na onder DHCP. Neem bijvoorbeeld 10.0.0.20 .
5.Vul nu de poort, protocol en intern IP adres in. Houdt interne en externe poort hetzelfde.

De poorten en het bijbehorende protocol kun je vinden in de handleiding van de Muilezel.
Dat is het huiswerk voor vandaag. :+
Protocol:
tcpudp

Inside IP: 10.0.0.20 ??
Inside Port: die van emule??: 4662 ?

Outside IP: ?
Outside Port: ?

nog een keertje helpen met m'n huiswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
heb nu:

intern en extern ip : 10.0.0.20
intern en extern poort: 4662

protocol :tcp

dan zeg ik apply maar er wordt niks toegevoegd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:24:
heb nu:

intern en extern ip : 10.0.0.20
intern en extern poort: 4662

protocol :tcp

dan zeg ik apply maar er wordt niks toegevoegd???
Druk linksboven op save all en ga nog eens kijken. Denk ook aan poort 4672 UDP op 10.0.0.20.

Hoe ben je nu in de Speedtouch gekomen? Dat is de vraag die mij op de lippen brandt. En schiet een beetje op met het antwoord graag. :7 Dit is zo'n vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:06:
yeeeeaaaahhhhhh!!!!!!!!!! _/-\o_

ik heb m'n firmware moeten updaten wist niet eens dat dat bestond 8)7

nou kan ik gaan bekijken hoe ik verder m'n poortjes moet gaan configureren
super bedankt voor je hulp

overigens hoop ik niet of ik te vroeg heb gejuicht.

ik laat het wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
aaaaahhhhh

esting IP: 62.100.16.17 (62.100.16.17)

Starting TCP connection test...
TCP connection test failed because eMule rejected the connection.
It is possible that your IPFilter includes the IP of this server, making a connectiontest impossible.

Connection test finished.

dit heb ik gedaan:

1
Temp
10.0.0.20:4662
unspecified:4662
tcp
NONE

2
Temp
10.0.0.20:4672
unspecified:4672
udp
NONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
moet ik misschien de ip-adres van emule invullen bij outside ip??

laat het me weten

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Heb ik overheen gelezen. 8)7

Over welk netwerk gaat jouw verbinding? Ik heb de laatste firmware update niet gedaan daar die alleen maar betrekking had op issues met het BabyXL/Tiscali netwerk. Toevallig jouw netwerk provider?

How kwam je aan de firmware tip? Helpdesk gebeld?

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 29-12-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:32:
[...]

Druk linksboven op save all en ga nog eens kijken. Denk ook aan poort 4672 UDP op 10.0.0.20.

Hoe ben je nu in de Speedtouch gekomen? Dat is de vraag die mij op de lippen brandt. En schiet een beetje op met het antwoord graag. :7 Dit is zo'n vaag probleem.
zie berichten hierboven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:46:
[...]

Over welk netwerk gaat jouw verbinding? Ik heb de laatste firmware update niet gedaan daar die alleen maar betrekking had op issues met het BabyXL/Tiscali netwerk. Toevallig jouw netwerk provider?

ja tiscali

de firmware tip: ik kwam dus op het idee dat er misschien een speciaal progje nodig was om poorten te configureren. Ben toen gaan zoeken in de tweakers database en vond dat er firmware updates bestonden. Toen ben ik naar www.speedtouch.com gegaan om te updaten

maar probleem nog steeds niet opgelost kijk het mailtje hierboven maar....... 8)7

bedankt dat je meedenkt. Super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:46:
[...]

sorry ik vergiste me adsl via babyXl

maar ik heb nog steeds geen verbinding:

Testing IP: 62.100.16.17 (62.100.16.17)

Starting TCP connection test...
TCP connection test failed because eMule rejected the connection.
It is possible that your IPFilter includes the IP of this server, making a connectiontest impossible.

Connection test finished.

heb jij nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:51:
[...]

ja tiscali

de firmware tip: ik kwam dus op het idee dat er misschien een speciaal progje nodig was om poorten te configureren. Ben toen gaan zoeken in de tweakers database en vond dat er firmware updates bestonden. Toen ben ik naar www.speedtouch.com gegaan om te updaten

maar probleem nog steeds niet opgelost kijk het mailtje hierboven maar....... 8)7

bedankt dat je meedenkt. Super!!!
Alweer overheen gelezen. Wij schrijven te kort op elkaar denk ik. :+

Ik las dat E Mule de verbinding weigert en dat ze suggereren dat jouw IP geblacklist is. Zet bij de Voorkeuren --> Uitgebreide instellingen van E Mule het volgende tijdelijk even uit: Filter altijd op slechte IP's. En kijk of dat helpt.

Welke connectietest gebruik je? Dan test ik die ook zelf even. De Muilezel loopt hier toch.

Ga onderwijl even koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:03:
[...]

Ik las dat E Mule de verbinding weigert en dat ze suggereren dat jouw IP geblacklist is. Zet bij de Voorkeuren --> Uitgebreide instellingen van E Mule het volgende tijdelijk even uit: Filter altijd op slechte IP's. En kijk of dat helpt.

Welke connectietest gebruik je? Dan test ik die ook zelf even. De Muilezel loopt hier toch.

Ga onderwijl even koken.
deze zit bij preferences- connection klik je test ports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:07:
[...]

deze zit bij preferences- connection klik je test ports
Waar zet je die bad ips filter uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:03:
[...]

Ga onderwijl even koken.
lukt niet om die filter uit te schakelen, tenminste ik kam hem niet vinden. Ik heb overigens versie 44d engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:12:
[...]

Waar zet je die bad ips filter uit?
Dit schreef ik boven ook al: Voorkeuren --> Uitgebreide instellingen. Hier moet het bij staan. Misschien moet je eerst "Toon meer opties" aanvinken.
Voorkeuren is een grote knop met een tandwiel er op tussen alle andere grote knoppen bovenaan in E Mule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:29:
[...]

Dit schreef ik boven ook al: Voorkeuren --> Uitgebreide instellingen. Hier moet het bij staan. Misschien moet je eerst "Toon meer opties" aanvinken.
Voorkeuren is een grote knop met een tandwiel er op tussen alle andere grote knoppen bovenaan in E Mule.
emule geeft niet meer in het log schermpje aan dat ik een lage id heb. Jou filter kan ik niet vinden. helaas moet ik er vandoor. bedankt voor je hulp en succes
mzls
sunthere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:35:
[...]

emule geeft niet meer in het log schermpje aan dat ik een lage id heb. Jou filter kan ik niet vinden. helaas moet ik er vandoor. bedankt voor je hulp en succes
mzls
sunthere
Cool. Het werkt nu. De connection test werkt trouwens niet feilloos. Ik heb hem drie keer gebruikt. De eerste keer zou er totaal geen verbinding zijn. De twee andere keren klopte het wel.

Over IP filtering gesproken. Er wordt continue gewerkt aan lijsten met IP adressen waar je niet mee zou willen verbinden bijvoorbeeld als p2p gebruiker. Hier op www.bluetack.co.uk kun je bijvoorbeeld Blocklistmanager downloaden om dergelijke lijsten dagelijks te kunnen updaten. Lees de begeleidende documentatie goed door om Blocklist manager goed in te stellen. Het helpt je om zo onzichtbaarheid mogelijk te zijn.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sunthere zou je de FAQ eens willen lezen? http://gathering.tweakers.net/forum/faq
en De werking van het forum in het kort
je volgt niet alle regels.

je kunt bv een bericht later aanvullen met het editknopje bij je post Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. je zit nu dit topic vol te posten met je eigen posts.

verder zou ik als ik jou was het grote poortmappings verhaal eens lezen: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Nobody op 30-12-2004 00:09 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Mooi nou die slow-chat voorbij is nog iemand antwoord op m'n vraag :P
Copycat schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:19:
Ik krijg sinds kort berichten dat Kit-Kat m'n gedeelde bestanden kan zien en dat ik de sessie beter kan afbreken. Terwijl die optie natuurlijk gewoon uit staat.

Iemand anders hier ook last van en moet ik me zorgen gaan maken over een nieuw wapenfeit van Brein oid. :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
waar zie je dat? welke mod? is kit-kat een andere client/server/mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Mr.Nobody schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:19:
waar zie je dat? welke mod? is kit-kat een andere client/server/mod?
Geen flauw idee wat/wie kit-kat is maar ik gebruik ieg MorphXT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
geef eens een screendump, als jij het al niet weet wie/wat het is, dan weten wij het natuurlijk ook niet. zelf gebruik ik ook morphxt en het komt me niet bekend voor. ik denk zelf een of andere mod die berichten stuurt, netzo als die spam mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Als ik eMule een tijdje met zichzelf aan heb staan gaat er, vroeg of laat, meestal laat, ineens iets mis.
Volgens het systray icon is de download snelheid nog een X aantal KBs, maar als ik dan in emule ga kijken dan zie ik dat alle downloads stil staan en alle uploads staan met een doorvoersnelheid van 0k/sec ook niet heel stoer te wezen. het adsl modem vind het allemaal best maar ziet in elk geval geen verkeer, dus ik concludeerd dat emule ook écht de hakken in het zand heeft gezet. Als ik emule herstart werkt het allemaal weer een dagje of twee prima.
Ik doe niets bijzonders wat dit veroorzaakt. Ik maak lukraak VPN tunnels vanaf m'n werk hierheen maar dat overleeft emule. VNCen, een spelletje spelen, allerlij office en databasedevelopment meuk draaien terwijl emule draait gaat allemaal fenomenaal, ik kan zelfs ongestoord counterstriken terwijl het aan staat en geen van deze acties veroorzaakt de "vastloper".

Er zit geen regelmaat in de vastlopers. De één keer duurt het een week de andere keer een uur of drie. eMule hangt verder niet, kruisje klikken, en wachten tot je bureaublad terug is, en het ding is netjes afgesloten. m'n files raken niet corrupt.

Heeft iemand ENIGe idee wat dit veroorzaakt en vooral hoe ik er van af kom?
Relevante info:
v 0.44d
WinXP SP2 (zonder windows firewall)
Ik zit achter een enkel NAT laagje achter m'n Speedtouch 510i
Gedurende een werkdag draait mijn Pc Steam, VNC sServer, RAS, WinAMP en McAfee VScan 4.5.1 SP1
M'n PC resetten, wat ik pas nog heb moeten doen voor een nieuwe soundcard, heeft geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:06:
Heeft iemand ENIGe idee wat dit veroorzaakt en vooral hoe ik er van af kom?
Yep, bekend probleem sinds versie 44c. Downgraden helpt maar een echte oplossing is er nog niet voor gevonden (officiele forum staat redelijk vol met topics hierover).
Ik heb het zelf ook, ik restart gewoon eens in de zoveel tijd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Mijn KAD netwerk blijft firewalled. |:(
Zie mijn My Info uit de Emule Servers tabblad

eD2K Network
Status: Connected
IP:Port: xxx.xxx.xxx.xxx:4662
ID: 3083154389
High ID

eD2K Server
Name: Project Grande
Description: Project Grande
IP:Port: 213.158.119.104:4661
Version: 17.2 (lugdunum)
Users: 88,595
Files: 8,336,995

Kad Network
Status: Firewalled
IP:Port xxx.xxx.xxx.xxx:4672
ID: 3576939959
Buddy: None

Web Interface
Status: Disabled

xxx.xxx.xxx.xxx = Mijn IP addres.

Mijn systeem

WinXP PRo (Zonder Windows Firewall)

Sygate Personal Firewall Pro
Met de volgende local poorten open in Advanced Config:

4662 TCP In/Out
4672 UDP In/Out
4661 TCP Out
4665 UDP Out
4711 TCP In

WIe weet welke poorten ik nog meer moet openzetten of wat ik nog anders kan doen om KAD open te krijgen. :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

JEV schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:31:
Mijn KAD netwerk blijft firewalled. |:(
Zie mijn My Info uit de Emule Servers tabblad

[knip]

WIe weet welke poorten ik nog meer moet openzetten of wat ik nog anders kan doen om KAD open te krijgen. :?
Dat heb ik ook en is gewoon een bugje in Kad, je hebt er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ok bedankt

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
IceStorm schreef op zondag 02 januari 2005 @ 10:45:
[...]

Yep, bekend probleem sinds versie 44c. Downgraden helpt maar een echte oplossing is er nog niet voor gevonden (officiele forum staat redelijk vol met topics hierover).
Ik heb het zelf ook, ik restart gewoon eens in de zoveel tijd ;).
Ik wil even zijdelings aansluiten bij dit. Ik heb al ruim een half jaar dat als E Mule aanstaat, meestal na lange tijd, mijn complete internet verbinding vast slaat. Huisgenoten internetten vrolijk dooor. Ik moet mijn systeem rebooten om weer internet te krijgen.

Het treedt met twee types netwrk kaarten. Realtek 813x OCI, Broadcom onboard 440x. Zone Alarm of Outpost firewall maakt niet uit, ben toevallig in die tijd ook van moederbord gewisseld. Norton Anti Virus is een constante factor en AVG anti virus.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

EricJH schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:05:
[...]

Ik wil even zijdelings aansluiten bij dit. Ik heb al ruim een half jaar dat als E Mule aanstaat, meestal na lange tijd, mijn complete internet verbinding vast slaat. Huisgenoten internetten vrolijk dooor. Ik moet mijn systeem rebooten om weer internet te krijgen.

Het treedt met twee types netwrk kaarten. Realtek 813x OCI, Broadcom onboard 440x. Zone Alarm of Outpost firewall maakt niet uit, ben toevallig in die tijd ook van moederbord gewisseld. Norton Anti Virus is een constante factor en AVG anti virus.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Blijft je verbinding ook weg als je je netwerkkabel na 'afgesloten' te zijn in een andere poort op de switch/hub stopt? Wellicht blokkeert die jouw poort omdat hij denkt dat daar een flippende pc achter staat. Welke Windows gebruik je eigenlijk? Heb je ook een andere geprobeerd (2000 ipv XP bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Lekkere Kwal schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:24:
[...]
Blijft je verbinding ook weg als je je netwerkkabel na 'afgesloten' te zijn in een andere poort op de switch/hub stopt? Wellicht blokkeert die jouw poort omdat hij denkt dat daar een flippende pc achter staat. Welke Windows gebruik je eigenlijk? Heb je ook een andere geprobeerd (2000 ipv XP bijvoorbeeld)?
Ik draai XP Pro SP 2 met alle updates. Draait verder stabiel. Ik had 6 weken voor de SP 2 update Windows vers geinstalleerd en goed op virus en spyware gescand en ben verder soepel gemigreerd.

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik op de switch wissel. Ik heb even niets te downloaden voor E Mule. Maar zal het onthouden. Is de draad eruit halen en er weer in doen op de switch ook voldoende? Wat is eigenlijk de reden van het wisselen op de switch? De netwerkadapter van mijn computer aan en uitschakelen via Netwerkberbindingen werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

EricJH schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:38:
[...]

Ik draai XP Pro SP 2 met alle updates. Draait verder stabiel. Ik had 6 weken voor de SP 2 update Windows vers geinstalleerd en goed op virus en spyware gescand en ben verder soepel gemigreerd.

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik op de switch wissel. Ik heb even niets te downloaden voor E Mule. Maar zal het onthouden. Is de draad eruit halen en er weer in doen op de switch ook voldoende? Wat is eigenlijk de reden van het wisselen op de switch? De netwerkadapter van mijn computer aan en uitschakelen via Netwerkberbindingen werkt ook niet.
Je hebt toch wel die >10 connections patch/fix erop gezet? Dit is namelijk een specifiek detail bij SP 2 en funest voor Emule...

Wisselen op de switch lijkt me beter, als er gebeurt wat ik denk dat er gebeurt blokkeert de controller in de switch de poort, wellicht is alleen eruit-en-erin voldoende maar dat is afhankelijk van de switch. Wisselen werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Lekkere Kwal schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:57:
[...]
Je hebt toch wel die >10 connections patch/fix erop gezet? Dit is namelijk een specifiek detail bij SP 2 en funest voor Emule...

Wisselen op de switch lijkt me beter, als er gebeurt wat ik denk dat er gebeurt blokkeert de controller in de switch de poort, wellicht is alleen eruit-en-erin voldoende maar dat is afhankelijk van de switch. Wisselen werkt altijd.
Ik heb idd de >10_onbeantwoordde_connections_ per_seconde_fix (event ID 4226 patch). Zo gauw als het zich voordoet zal ik eens even op de switch wat verwisselen.

Blijft nog de vraag wat er op de computer raar gaat natuurlijk. Ik heb geen idee waar op te letten. Windows logs laten dacht ik niets zien. Het is geen heel ernstige bug gelukkig dus er is goed mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
[...]
ik heb die patch ook niet en bij mijn draait ie prima. ik dacht eerder ook dat het uitmaakte, maar dat is echt niet zo, tenminste niet bij mijn.

als mijn KAD firewalled is, dan download ie ook veel minder dan normaal. ik denk dus dat het wel degelijk uitmaakt of er firewalled staat of niet. dat ie het ook doet als je je poortem wel goed gemapped hebt is een ander verhaal. ik moet echt mijn modem resetten en opnieuw poorten (verwijderen en dan) mappen, daarna doet ie het weer.

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Nobody op 03-01-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Mr.Nobody schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:38:
[...]
ik heb die patch ook niet en bij mijn draait ie prima. ik dacht eerder ook dat het uitmaakte, maar dat is echt niet zo, tenminste niet bij mijn.
.
Klopt in (de laatste versie(s) van) E Mule is het aantal onbeanwoorde gelijktijdige verbindingen per seconde ingesteld op een verstandige 9. Ik heb die na de patch iets verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Mr.Nobody schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:38:
[...]

als mijn KAD firewalled is, dan download ie ook veel minder dan normaal. ik denk dus dat het wel degelijk uitmaakt of er firewalled staat of niet. dat ie het ook doet als je je poortem wel goed gemapped hebt is een ander verhaal. ik moet echt mijn modem resetten en opnieuw poorten (verwijderen en dan) mappen, daarna doet ie het weer.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie is, maar bij haal ik bij een gemiddeld aantal van 120 bestanden in de downloadlijst zo'n 400 MB per uur (gebaseerd op precies 90 GB na 9 dagen uptime). Dit gemiddelde lag aanmerkelijk lagen voordat ik die patch gebruikte. 'prima' is natuurlijk ook een onbepaald begrip, misschien vind jij een gemiddelde van 100 MB per uur ook 'prima', daar kan ik me niet op baseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
met mijn 8 a 9 GB kom ik dus aardig in de buurt. ik kan zo snel het linkje niet vinden op het emule forum, maar daar liep/loopt een topic erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:06:
Er zit geen regelmaat in de vastlopers. De één keer duurt het een week de andere keer een uur of drie. eMule hangt verder niet, kruisje klikken, en wachten tot je bureaublad terug is, en het ding is netjes afgesloten. m'n files raken niet corrupt.
Kad verbinding verbreken is al voldoende.
Daarna alle download files selecteren en stoppen.
Weer alle download files selecteren en verder gaan.
Daarna Kad gewoon uit laten staan, want daar komt het door. :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Onder de tab 'server' bij het serverlog staat

code:
1
5-1-2005 13:41:48: New Message from '0.44b [eMuleReactor v5 WebCache]' (IP:84.131.90.243)

maar ik kan nergens dat berichtje lezen :? Onder 'messages' staat het iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:52:
Onder de tab 'server' bij het serverlog staat

code:
1
5-1-2005 13:41:48: New Message from '0.44b [eMuleReactor v5 WebCache]' (IP:84.131.90.243)

maar ik kan nergens dat berichtje lezen :? Onder 'messages' staat het iig niet...
Simpel: hij is geblockt door de security-functie van Emule, zie de preferences, tabblad 'security'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is die patch voor het aantal verbininging bij xp sp2 te downloaden. Ik kan hem niet vinden.
Bij mij wordt als emule draait de internetverbinding elke keer verbroken, misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:15:
Waar is die patch voor het aantal verbininging bij xp sp2 te downloaden. Ik kan hem niet vinden.
Bij mij wordt als emule draait de internetverbinding elke keer verbroken, misschien dat het daaraan ligt.
heb je een router? meestal ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

die ja, kijk eerst eens in je eventlog (start -> run -> "eventvwr") of hij of over tcp security limit zeurt, anders is dit je probleem niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Laatst online: 08-09 23:24
Is het mogelijk om de upload snelheid omhoog te gooien maar niet meer slots er bij te krijgen?
Ik wil ook graag me friend slot meer upload snelheid geven, alleen ik weet niet hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
met de morph mod kun je aangeven hoeveel bandbreedte de friendslots mogen gebruiken. het aantal uploads kun je niet instellen bij deze mod, wel de minimale snelheid per upload. dus met wat reken werk kun je er voor zorgen dat je 1 friendslot hebt met X1 snelheid en een aantal normale slots met X2 als snelheid.

formule wordt dan: X1 + (n * X2) = KB ingestelde uploadbandbreedte

je moet dus bepalen hoeveel upload je wilt geven aan he friendslot (let op: dat telt niet mee voor je upload, dus als je verhouding up/down te groot wordt, wordt je verbinding geknepen). en dan de overgebleven hoeveelheid uploadbandbreedte delen door het aantal normale uploadslots die je wilt hebben, dit getal vul je ook in bij de morphmod.

formule: (uploadbandbreedte - X1) / n normaleslots = in te vullen KB / normaleslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoeveel moet je dan ongeveer instellen ?
Stel 100 kb/s download is dan 15 kb/s upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongetwijfeld ben ik nr 32.433 die begint over LOW-ID. Maar bij is het volgende:
Ik heb zowel een modem (speedtouch) als een router (draytek vigor). Als ik het goed begrijp schijnt dat een beetje dubbelop te zijn (ik heb meer verstand van verzekeren).
Als ik nu de handleidingen doorneem die overal te vinden zijn kom ik nergens de combinatie van deze 2 tegen.
Vraag: hoe zou configuratie moeten zijn (van modem naar router naar pc), waar moet ik welke poortnr's en welke ip's moet ik waar invullen????

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:57:
Ik heb zowel een modem (speedtouch) als een router (draytek vigor). Als ik het goed begrijp schijnt dat een beetje dubbelop te zijn (ik heb meer verstand van verzekeren).
Als ik nu de handleidingen doorneem die overal te vinden zijn kom ik nergens de combinatie van deze 2 tegen.
Vraag: hoe zou configuratie moeten zijn (van modem naar router naar pc), waar moet ik welke poortnr's en welke ip's moet ik waar invullen????

Alvast bedankt voor de hulp!
De Speedtouch is tevens ook router. Voor zover ik het begrijp moet je één van beiden bridgen omdat je ze niet beiden tegelijk als DHCP server kunt laten draaien.

Verder moet je je interne IP adres buiten de DHCP address pool kiezen. Even op de router kijken die als DHCP server draait hoe die pool gedefinieerd is.

Heb je Windows al verteld dat je via een vast intern IP adres gaat? Als je de Speedtouch als DHCP server neemt, die ken ik toevallig, dan kun je bv het volgende kiezen:
Ip adres 10.0.0.1 (of alles wat tussen 10.0.0.0 en 10.0.0.255 ligt maar niet tussen 10.0.0.150 t/m 10.0.0.200 (DHCP pool)) .
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 10.0.0.138
DNS servers even bij je provider nazoeken.

Hoe vertel je Windows dat je met fixed intern IP gaat draaien: Start --> Configuratiescherm --> Kies eigenschappen van je netwerkadapter --> Selecteer Internet protocol (TCP/IP) --> Druk op eigenschappen en vul bovenstaande gegevens in.

Zo zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:57:
Ik heb zowel een modem (speedtouch) als een router (draytek vigor). Als ik het goed begrijp schijnt
ne hoor nr 1752..... maar:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

En doe eens wat plaatjes hoe je het geconfigueerd heb, dan voeg ik daar toe (mag je ook zelf doen. ). En anders effe een topic in NT starten, ander vervuild het hier zo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over eMule 0.44d MorphXT 5.8 instellingen

Hiervoor dat ik gewoon eMule 0.43c zonder mod ging geweldig had makkelijk de snelheden van 60 a 70 kb/sec, toen las over eMule Mods dat downloaden sneller gaat en releasen van bestanden makkelijker gaat en zo dus ik heb eMule 0.44d MorphXT geinstalleerd instellingen ingevoerd maar ik kom niet hoger dan 10 a 20 kb/sec, waar heeft dit mee te maken iemand die mij kan helpen alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu ook emule.
Maar als ik iets wil gaan downloaden lukt dat niet echt
De status blijft maar op wachten staan.

Weet iemand hoe dit komt?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
@The-Sheff & TTimm:

beide antwoorden zijn niet te geven, het kan vanalles zijn. van verkeerde instellingen tot 1 bestand in je wachtlijst. misschien moet je gewoon wachten omdat je in de wachtlijst staat.

@Timm: hoeveel bestanden heb je in je wachtlijst staan? heb je een hi of een lowid?

@The-Sheff: als je geen grote veranderingen gemaakt hebt, is het waarschijnlijk gewoon toeval. wacht nog ff en kijk dan eens of ie beter gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar moet dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 11:21
Ik heb een irritante probleempje, ik heb windows xp sp-2 en ik blijf low-id hebben, ik heb de faq gelezen, en een paar topics, maar bij lukt het niet. Toen ik Windows Sp-1 had werkte alles zonder problemen.

Wat ik allemaal heb gedaan:

-Ben natuurliijk eerst naar router-modem gegaan poorten geopend:
1 4662 4662 TCP 192.168.1.21
2 4672 4672 UDP 192.168.1.21

-Toen dat niet werkte heb ik de firewall uitgezet bij XP.

-Toen het daarna nog niet werkte:
Bij firewall-->uitzonderingen-->emule stond al aangevinkt--> poorten 4662tcp+4672udp geopend
Bij firewall-->geavanceerd-->verbinding-->instellingen-->daar ook poorten geopend.

-Het werkte nog steeds nie daarna las ik iets over een patch:
http://www.lvllord.de/ heb de laatste versie gepatched opnieuw gestart en werkt nog steeds niet.

Weet iemand nog iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
die patch heeft niks met je lowid te maken. tik eens in een dosbox: ipconfig
is je ip werkelijk 192.168.1.21 ?
9 van de 10x is dat nl de fout, anders ff je router opnieuw starten.

@TTimm: in je emule onderaan, heb je 1 of 2 groene pijltjes in het wereldbolletje? of zijn/is ie geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 11:21
Heb ipnconfig gedaan en me ip is 192.168.1.21
Ik heb 2 gele pijltjes staan, en dat staat voor low-id.
En ik heb me router al zo vaak opgestart.

[ Voor 20% gewijzigd door ilhan op 08-01-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mr. Nobody

Ik had ff geen geduld :P Alles loopt als een trein nu, heb em een nacht aan laten staan :D

iig bedankt voor de hulp

Greetz

The-Sheff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waar vind ik een goed ge-update ipfilter.dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
bv deze? http://bluetack.co.uk/config/antip2p.txt
ilhan schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:08:
Heb ipnconfig gedaan en me ip is 192.168.1.21
Ik heb 2 gele pijltjes staan, en dat staat voor low-id.
En ik heb me router al zo vaak opgestart.
mappings verwijderen, router en pc opnieuw opstarten, dan nieuwe mappings maken en dan emule opstarten. dat is het enige wat ik nog kan bedenken.

[ Voor 81% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-01-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week had ik iets raars... wou roller coaster tycoon 2 downloaden, maar is nogal zeldzaam vandaag aan de dag op eMule blijkbaar. Maar goed er waren in totaal maar 2 sources, allebei van shareazaa. Na 2 dagen nog steeds 2 sources (dezelfde). maar niks gedownload...

Dus ik shareazaa er maar bij gepakt en daarmee geprobeerd, 2 sec later download ik van beide sources met 150 Kb's :X

Nu heb ik zoiets van ik wil alle shareazaa clients bannen zodat ze ook niet meer bij mij kunnen downloaden maar die mogelijkheid is er dus helaas niet (?) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:36:
Dus ik shareazaa er maar bij gepakt en daarmee geprobeerd, 2 sec later download ik van beide sources met 150 Kb's :X

Nu heb ik zoiets van ik wil alle shareazaa clients bannen zodat ze ook niet meer bij mij kunnen downloaden maar die mogelijkheid is er dus helaas niet (?) :|
Goede tip!

helaas, bepaald type client bannen helpt het netwerk niet. Het enge wat ermee bereikt kan worden is dat mod's zich niet meer goed identificeren.

(shareaza gebruikt andere protocollen, met name Gnutella 2 om bestanden te delen. wellicht dat het daar standaard meer bandbreedte aan toekend. shareaza heeft niets als ratio, en ik denk dat je ook geen credits toekent aan shareaza clients)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:36:
Van de week had ik iets raars... wou roller coaster tycoon 2 downloaden, maar is nogal zeldzaam vandaag aan de dag op eMule blijkbaar. Maar goed er waren in totaal maar 2 sources, allebei van shareazaa. Na 2 dagen nog steeds 2 sources (dezelfde). maar niks gedownload...
Tipje, als je zoiets download en er zijn maar 2 sources, zoek dan nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 22:13
Inderdaad, als ik even zoek op Rollercoaster Tycoon 2 vind ik downloads met honderden sources. Waarschijnlijk doe je iets fout, of is er iets niet in orde waardoor je geen extra sources kan vinden.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zocht dan ook specifiek op roller coaster tycoon 2 van razor1911 en zelfs nog geprobeerd met roller razor1911 alleen maar dan krijg ik echt niet veel sources. En de expansionpack hoefde ik ook niet.

(met global network en KAD gezocht btw)

En aangezien razor deze heeft uitgebracht lijkt het mij vrij weinig zin hebben om op andere termen te gaan zoeken ivm fakes/rips/nog meer uitzoekwerk wat het nou precies is e.d.

Nah ja doet er misschien verder ook niet zoveel toe, had het als voorbeeld gebruikt, maar het is toch wel apart toen ik shareazaa opstarten deed dat ie meteen begon met een hoge snelheid...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
zoals gezegt kwamen die bronnen waarschijnlijk niet via het ED2K netwerk, dus dat mag je niet vergelijken. via BT kun je ook wel sneller dingen binnenkrijgen...

en hoe uitgebreider je zoek opdracht hoe minder bronnen, ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Mr.Nobody schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:02:
geef eens een screendump, als jij het al niet weet wie/wat het is, dan weten wij het natuurlijk ook niet. zelf gebruik ik ook morphxt en het komt me niet bekend voor. ik denk zelf een of andere mod die berichten stuurt, netzo als die spam mods.
Nou ondertussen heb ik die berichtten natuurlijk al een dikke week niet meer gezien 8)7 . Misshien omdat ik m'n ezel geupdate heb maar ik ben er ieg vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

hmm ging weeres emule gebruiken (Torrent ownd :P) voor een paar dingen, 24files(700mb+23x350mb)
maarrr na twee dagen aanstaan gaat ie niet harder dan 50KB :(
waarom ik nou klaag is dit, ik moest ff een map kopieren naar partitie waar ook emule op draait. Dit ging erg traag en dacht zelf dat emule bijna crashte!

maarrr toen ie klaar was met kopieren schoot de download van emule naar 160, meer dan de helft downloadde ineens met >10KB, schrok hier erg van en dacht van jess eindelijk snel, maar dan...
na 15/20sec schoot de download weer naar 50-60KB..

weet iemand wat het was, of weet iemand waarom emule niet sneller gaat en ,hierboven geschreven, ff wel :?

Afbeeldingslocatie: http://www.vdkorput.speedxs.nl/naamloos.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door PoweRoy op 12-01-2005 08:34 . Reden: gare resize ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat is gewoon een hickupje. eMule is even blijven hangen doordat je dat mapje kopieerde, en probeert dat nu weer in te halen, wat resulteert in een wat vertekend (en onjuist) beeld in de statistieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

damn :( was net blij met 160KB downloaden :P

thuis maar ff verder kloten met instellingen, (connecties etc)
misschien een kleine boost

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ach, lekker laten lopen joh. Over het algemeen gaat zo'n serie downloads op een gegeven moment wel lekker, zeker als het allemaal hetzelfde is. Ik ga er tenminste vanuit dat je een aantal seizoenen van een tv serie ofzo download? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

klopt :) een seizoen

vidn voordeel van emule dat je makkelijker een reeks kan downen (icm goede site)
bij bittorrent moet je eerst de torrents vinden en hopen dat de tracker nog up is :(
iig 5uur weer thuis kijken hoever ie weer is, zit nu op stage

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
aramdin schreef op woensdag 10 november 2004 @ 22:45:
Mn router vind Kademlia niet zo leuk :) Ik heb een Draytek 2200e, als ik kademlia gebruik klapt mn router er om de zoveel tijd uit. Ik dacht dat het aan het aantal connecties e.d. lag, die al lopen verlagen, maar gebeurde nog steeds. Hetzelfde geprobeerd met Webcache, maar tevergeefs. Na een tijdje gezocht te hebben, deed ik KAD uit en hop hij liep, ook als ik mn pc de hele dag aan laat staan :)

Setup:
Draytek Vigor 2200e
eMule MorphXT v5.6
Upload lim. van 16kb/s
Max connections 400
Max Sources 777
Heeft iemand die probleem ook (evt. met dezelfde router) en heb je dit kunne fixen? Zoja, let me know plz :) Met KAD vind ik veelal veel meer sources dan zonder...

Ik ben inmiddels verhuist van MorphXT naar Pawcio 5.15f :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
aramdin schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:49:
[...]

Heeft iemand die probleem ook (evt. met dezelfde router) en heb je dit kunne fixen? Zoja, let me know plz :) Met KAD vind ik veelal veel meer sources dan zonder...

Ik ben inmiddels verhuist van MorphXT naar Pawcio 5.15f :)
Ik had het probleem ook, heb zelfde router, maar wist nog niet dat het aan kademlia zou liggen. Wat ik heb gedaan is mijn eMule mod uninstallen, en de gewone eMule gebruikt, nu werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
code:
1
Error: the file known.met is corrupted, unable to load known files

mijn shared files worden nu opnieuw gehashed... is dat de enige consequentie met betrekking tot die foutmelding? Of is er ook iets kapot/verloren gegaan wat niet meer te herstellen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:35:
code:
1
Error: the file known.met is corrupted, unable to load known files

mijn shared files worden nu opnieuw gehashed... is dat de enige consequentie met betrekking tot die foutmelding? Of is er ook iets kapot/verloren gegaan wat niet meer te herstellen valt?
Uit de help van eMule zelf:
The Known.met saves all files eMule knows of whether they are shared files or files currently in the download list. For every file information like file size, path to the file, hash sets, hash values and some statistics are saved.
Dus volgens mij is er verder niets kapot en is na het opnieuw hashen van al je bestanden alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Harm schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:56:
[...]

Uit de help van eMule zelf:
[...]
Dus volgens mij is er verder niets kapot en is na het opnieuw hashen van al je bestanden alles weer in orde.
okeej maarrrr.. onder die shared files zitten bestanden waarbij ik de ed2k-link heb gereleased op een emule release-site. Word, door het opnieuw hashen, die ed2k link nu anders van me shares? Want dat zou niet zo cool zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Silent Thunder schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:05:
[...]
okeej maarrrr.. onder die shared files zitten bestanden waarbij ik de ed2k-link heb gereleased op een emule release-site. Word, door het opnieuw hashen, die ed2k link nu anders van me shares?
Nee, de hash is een berekening op de inhoud van de file. Dus de hash is hetzelfde (filename schijnt wel eens te wisslen kwa hoofdletters/unicode chars, maar dat maakt verder echt niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
leuk_he schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:43:
[...]

Nee, de hash is een berekening op de inhoud van de file. Dus de hash is hetzelfde (filename schijnt wel eens te wisslen kwa hoofdletters/unicode chars, maar dat maakt verder echt niet uit)
Hashen is klaar, maar ik zie dat de statistics van de opnieuw gehash'te bestanden weg is (info over hoeveel ervan gedownload was, etc enz).

Hoe krijg ik die terug? Of is dat naïef om te vragen; en zijn die nu permanent gereset?

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 15-01-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Silent Thunder schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:48:
maar ik zie dat de statistics van de opnieuw gehash'te bestanden weg is Hoe krijg ik die terug?
Iedereen mailen/messegen die ooit een van die bestanden bij je gedownload heeft en vragen hoeveel ze gedownload hebben. 8)
Of is dat naïef om te vragen;
Ja, eigenlijk wel, op got wordt je veronderteld zelf eerst te zoeken voordat je een vraag stelt B) .
(voorkennins is niet nodig voor got, inspanning wel)
[google=known.met] levert als eerste link:
http://www.emule-project....opic_id=443&rm=show_topic
Known.met onthoudt alle bestanden die eMule tegenkomt, of het nu gedeelde bestanden zijn of bestanden die in de huidige download lijst staan. Voor elk bestand wordt informatie zoals bestands grootte, pad naar het bestand, hash set, hash waarden en enige statistieken bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36
vraagje: Emule onthoudt toch welke je bestanden al eens hebt gedownload? B.v.; als je in de search een lijst met resultaten terugkrijgt kunnen er een paar groen gemarkeerd zijn.

Waar staat deze lijst ergens? Ik ben iets te scheutig geweest met de del-knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
In je emule installatiemap
acstrings.dat.. ff openen met notepad en tadaa daaar is je lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
[...]
Ik hebje tip eindelijk kunnen natrekken. Maar die brengt de oplossing niet. Het blijkt mijn firewall , Oupost2.1 Pro, te zijn voor wie de muilezel soms teveel wordt. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Weet iemand hoe je je known.met bestand limiteert tot een bepaalde grootte? Bijvoorbeeld dat ik ergens instel dat het bestandje niet groter mag worden dan 50mb.

Ik had namelijk een vervelend probleempje dat het bestand 2gig was. Ik startte emule op en er gebeurde voor de komende 10 minuten niets, behalve de 100& cpu verbruik dus ging ik op onderzoek uit. En na het verwijderen van het 2gig bestandje ging het weer als vanouds.

O en hoe stel ik de statistieken grafiek in op 8 uur, ipv het standaard 24 min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
over die known.met:
tab je 'eastshare' '.met file control' aantal dagen lager zetten (bij mij staat ie op 150)
waarschijnlijk heeft 'display' en dan 'disable known clients list' ook dit effect, hij zou dan 0 kb moeten worden? ff zelf testen, ik gebruik het niet.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.