eMule opensource eDonkey, deel 12

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ik heb altijd goed kunnen emulen nu zet ik er een router ertussen en daar heb je het gedonder.
Ik heb alle poorten geforward op dit adres http://192.168.2.1/

zelfs als ik de firewall functionaliteit uitzet connect emule traag en heb ik een low is. Nat staat aan.

Waar kan ik nog naar kijken?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Gevonden, de laatste entry stond nog op tcp ipv udp

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Btje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:01:
Ik heb altijd goed kunnen emulen nu zet ik er een router ertussen en daar heb je het gedonder.
Ik heb alle poorten geforward op dit adres http://192.168.2.1/

zelfs als ik de firewall functionaliteit uitzet connect emule traag en heb ik een low is. Nat staat aan.

Waar kan ik nog naar kijken?
doorlussen naar 192.168.2.1 zonder http dus..
volgende keer 3 minuten langer zoeken hé!

[ Voor 6% gewijzigd door Sosabowski op 18-01-2005 23:09 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Huy luitjes,

De laatste tijd is mij opgevallen dat als ik een spelletje speel dat het ongeloofelijk traag en stotterig gaat. Nu ben ik aan het zoeken gegaan wat het zou kunnen veroorzaken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat emule de boosdoener is.

Ik heb momenteel:
- 160 downloads aanstaan
- 11 uploads
- On Queue 2200
- Known Clients 12000

Hebben jullie enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat emule minder systeem resources wegslurpt?

Dan heb ik nog een vraagje. Is het mogelijk je emule temp dir op te splitsen op 2 partities? Mijn grootste partitie is namelijk 60 Gb en die zit helemaal vol. Ik kan namelijk niet mijn volledige download lijst aan zetten dan stopt hij er zelf een paar downloads totdat ze klaar zijn want dan verplaatst hij ze naar een andere hd.

Groetjes Bigfoot48

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Bigfoot48 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:24:
Ik heb momenteel:
- 160 downloads aanstaan
- 11 uploads

- On Queue 2200
- Known Clients 12000

Hebben jullie enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat emule minder systeem resources wegslurpt?
Wat denk je zelf :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Ja ok, dat begreep ik wel maar is er geen emule versie of kan je niet wat instellingen veranderen zodat het minder vreet, ik ben bezig met een andere pc zodat die dedicated emule kan draaien.

Maar misschien was er iets dat ik over het hoofd had gezien.

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bigfoot48 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:24:

Hoeveel doet hij nu? Als ik rond de 400 downloads heb op een Pentium 1.8GHz dan zit de processorbelasting rond 50% (met uitschieters naar 100%). Dat doet eMule nu eenmaal. In de help van eMule zijn enkele tips om de processorbelasting minder te krijgen, als dat niet helpt dan in de Windows taskmanager de prioriteit lager zetten.
Dan heb ik nog een vraagje. Is het mogelijk je emule temp dir op te splitsen op 2 partities? Mijn grootste partitie is namelijk 60 Gb en die zit helemaal vol. Ik kan namelijk niet mijn volledige download lijst aan zetten dan stopt hij er zelf een paar downloads totdat ze klaar zijn want dan verplaatst hij ze naar een andere hd.
volgens mij kan dat niet. Gewoon een paar downloads stopzetten en hopen dat de andere voldoende ruimte hebben om te eindigen. Wat ook kan helpen is de temp dir te compressen. Files die niet compleet zijn mogen dan soms wel de volledige grootte zijn, maar volgens mij met 0000 gevuld, en dat compressed lekker.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bigfoot48 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:30:
[...]

Ja ok, dat begreep ik wel maar is er geen emule versie of kan je niet wat instellingen veranderen zodat het minder vreet, ik ben bezig met een andere pc zodat die dedicated emule kan draaien.

Er zijn wel wat "save cpu" settings, maar dat zijn alleen een paar vinkjes. Een "zuinigere" emule heb ik nog nooit gevonden, heb hem zelf hier ook dedicated draaien, dus heb er ook al eens naar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik heb nu het irritante probleem ik dat een .avi bestand niet meer uit de incoming-map krijg verwijderd. Ik had 'em succesvol gedownload, maar wou hij wou niet afspelen. En volgens Gspot sloeg de file sowieso al nergens op, dus ik wou em deleten; maar er gebeurde niks. Telkens als ik iets met het bestand wil doen (eigenschappen opvragen, verwijderen, etc) springt mijn explorer naar de 100%; en de gewenste actie gebeurt dan niet.

Ik heb al schijfcontrole gedraaid om misschien het 1 en ander goed te zetten ofzo, maar geen resultaat.

Help? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:16:
Ik heb nu het irritante probleem ik dat een .avi bestand niet meer uit de incoming-map krijg verwijderd. Ik had 'em succesvol gedownload, maar wou hij wou niet afspelen. En volgens Gspot sloeg de file sowieso al nergens op, dus ik wou em deleten; maar er gebeurde niks. Telkens als ik iets met het bestand wil doen (eigenschappen opvragen, verwijderen, etc) springt mijn explorer naar de 100%; en de gewenste actie gebeurt dan niet.

Ik heb al schijfcontrole gedraaid om misschien het 1 en ander goed te zetten ofzo, maar geen resultaat.

Help? :o
Start -> run -> cmd

cd c:\Program Files\eMule\ (of waar het ook moge staan)

in je incoming dir cd'en, en dan del *.avi /F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
thnx! het werkt

ik het had al eens eerder geprobeert via the cmdline, maar niet met /F erachter..

[ Voor 74% gewijzigd door Silent Thunder op 27-01-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bigfoot48 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:30:
[...]

Je kunt eWombat proberen. Die is sowieso al wat anders dan eMule, maar hij heeft ook de feature ingebouwd dat hij cpu gebruik gladstrijkt, zodat je niet van 3% naar 60% naar 11% naar 43% cpu gaat, maar gewoon ~30% cpu constant. Dat vond ik zelf wel prettig. Verder ga ik je er niet over vertellen, gewoon lekker zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik heb zelf nu ook een vaag probleem bij eMule.

Ik kan gewoon niet meer uploaden. Tot ~4 dagen geleden ging het perfect, me upload was gemaxed. Ik share populaire files en had rond de 800 mensen in de queue. Opeens wou eMule niks meer. Ik upload nog maar naar hoogstens 4 mensen tegelijk (was eerst 28) en de upload snelheid zuigt. Hooguit 8 k/s up, terwijl ik 100+ k/s kan halen. Ook raar is dat er wel mensen in mijn upload queue verschijnen (rond de 200 nu) maar zodra ze een upload slot krijgen dan zijn ze ook gelijk *poef* weer weg.

Nou weet ik niet zeker of dit wel aan eMule ligt, aangezien ook ABC (bittorrent) soms amper uploaden wil. Ik haal soms de 100 k/s nog wel maar ook vaak kom ik niet boven de 1 k/s uit, terwijl er volgens de tracker genoeg peers zijn.

Ik heb de UDP poort van eMule veranderd, aangezien die geloof ik gebruikt wordt bij het connecten van anderen naar mij, maar het hielp niet.

Zoals ik al zei weet ik dus niet of het met eMule te maken heeft, maar aangezien het nogal een duidelijk zichtbaar iets is in eMule wou ik het toch even vragen. Meer mensen met dit probleem? Ik heb dus Chello classic, wat ook een oorzaak zou kunnen zijn. Maar het rare is dat ik bijvoorbeeld bij http/ftp wel de volle snelheden haal. Ik ben niet direct op zoek naar een oplossing, maar vroeg me af of er meer zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ben je niet gewoon over je limiet heen, waardoor je knepen wordt? kun je wel downloaden?

offtopic:
btw het is KB/s of Kb/s, geen k/s das een beetje vaag

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nee zoals ik al zei kan ik bijvoorbeeld met ftp en http nog wel de volle up en download snelheden halen. Bovendien is het zo dat zelfs als ik geknepen wordt het uploaden me eMule perfect gaat, zei het dan met max 8 k ;) /s.

Het rare is dat downloaden met eMule wel prima gaat. Ik zit nu rond de 60 k/s download, maar nog steeds maar 2 k/s upload. Ik snap nog steeds niet waarom ze gelijk weer uit mijn upload ploppen als ze een slot krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb vannacht ook opnieuw op moeten starten aangezien mijn upload ook ineens het niet meer deed. waarschijnlijk een bugje in de de morphmod? mijn upload werkte nl gewoon nog voor alle andere internet programma's. mail checken en surfen ging nl gewoon goed, dus bugje morph denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb dat probleem een paar dagen terug ook gehad en bij mij was het opgelost nadat ik m'n router opnieuw gestart had. Ik gok er dus op dat - in mijn geval - de router het niet aankon om langer dan 25 dagen aan te staan en daardoor maar verbindingen ging droppen. Dus probeer het eens :) .

[edit]
En ik gebruik de gewone eMule-software, geen mods enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 29-01-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right,

is alweer een tijdje geleden, maar ik wil nu dus weer ff iets gaan downloaden. Nou heb ik via de uni internet thuis liggen, iets waar je normaal gesproken prettig mee kunt downloaden inderdaad. Nu wil het geval dat ik een tijdje terug een mailtje kreeg met de volgende melding:

[message.]

betreft / concerning:
-Films/series/software: [blabla].avi
Modbreak:Laat die filename in het vervolg zelf even achterwegen

-network: eDonkey
-physical address: 000XX60XXXD0
-date of intrusion: 2 Dec 2004 08:39:59 GMT

Vanaf uw computer werden/worden films/series/software aangeboden aan derden. De exacte details kunt u hier boven vinden.

Het verspreiden van copyrighted media is een overtreding van de wet op auteursrechten en is derhalve strafbaar.
Daarnaast is het in strijd met het XXXX regelement dat geldt voor elke aangesloten machine op het netwerk van de Univ.

Ik wil u dan bij deze verzoeken om te stoppen met het aanbieden van materialen die met copyright beschermd zijn.

U riskeert afsluiting van uw computer indien herhaling van deze overtreding wordt vastgesteld.

Met vriendelijke groet,
[/message]

Nou snap ik ten eerste niet hoe die knakkers weten dat ik fijn loop te emulen, maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb me nooit zo verdiept in dat soort zaken. Nou weet ik dat er mods zijn voor Emule waarmee je uitsluitend download en niks upload. Niet uploaden is echter zwaar lame, dus ik vroeg me af of er andere mogelijkheden zijn. Waar t me uiteindelijk om gaat is dat ik gewoon emule kan gebruiken, zonder dadelijk mn internet kwijt te zijn. Is namelijk wel van essentieel belang voor mn studie.

BTW. Ik was er uberhaupt niet van op de hoogte dat ik met iets illegaals bezig was, want iedereen die ik ken die verbonden is via het netwerk download via edonkey/emule.

offtopic:
wat dan wel weer jammer is dat je een waarschuwing krijgt voor zo'n butt standup comedian show :X

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 31-01-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Normaal kun je dat soort mailtjes als spam beschouwen, maar ze geven een specifieke bestandsnaam op; en ze leggen een link met je uni i-net verbinding. Dus ik neem aan dat die connectie (steekproefsgewijs?) op content word gefilterd?

Misschien moet je eens contact opnemen met de helpdesk over de precieze voorwaardes van downloaden. Of aan medestudenten vragen of hun een bepaalde ''manier'' gebruiken. Ik weet dat reguliere ISP's daar geen enkel probleem van maken; en alleen actie ondernemen als justitie daar specifiek om vraagt.

Om direct je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn (betaalde) nieuwsgroepen de enige mogelijkheid om te kunnen leechen (downloaden, maar niet uploaden).

[ Voor 182% gewijzigd door Silent Thunder op 31-01-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Silent Thunder schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:44:
dat is gewoon spam hoor; kun je negeren. Alhoewel het vreemd is dat ze specifiek een bestandsnaam noemen...
weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb mijn verhaal ff ge-edit; ik zag nl. wat rare dingen erin terug komen toen ik het hele mailtje las...

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 31-01-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Emule is niet anoniem. Film studio's kunnen dus gewoon zien wat je deelt. Vervolgens sturen ze een dreigmailtje aan de uni, die vervolgens zo'n mailtje stuurt aan jou (ik neem aan dat je het adres kunt verifieren, dat het inderdaad van de uni komt).

Niet uploaden is geen optie aangezien het lijkt dat je de file gewoon deelt en deze dreigementen dus niet stoppen. Ontkennen werkt wel, aangezien het bewijs heel moeilijk is. (/edit: link werkt pas na aanmeden op forum) een goede ipfilter die de orgainsaties die dit soort mailtjes versturen blockt verminderd het risico.

Gewoonweg (bij de uni, andere moet je negeren lijkt me zo) ontkennen dat je die file op die datum deelde lijkt me niet onverstandig. Ik denk dat het namelijk een linux distributies was die iemand voor de lol heeft gerenamed naar de F*cking film ;) , Maar dat is meer spul voor SA

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 01-02-2005 10:06 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Das wel vreemd. Ik heb altijd begrepen dat ISP's nooit zwichten voor dreigementen van buitenaf (filmstudio's); maar alleen voor een rechteruitspraak. Ik download als een bezetene maar ik heb nog nooit van mijn provider vernomen dat ik het beter niet kan doen, omdat hun wat reacties uit hollywood hebben gekregen.

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 31-01-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Silent Thunder schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:01:
[...]
Das wel vreemd. Ik heb altijd begrepen dat ISP's nooit zwichten voor dreigementen van buitenaf (filmstudios);
hmmm... Sommige (kleine) providers hebben zo hun eigen ideeen over privacy, bovendien heeft die bepaalde gebruiker het hier over een aansluiting van de universiteit. Die hebben wel betere dingen te doen met hun bandbreedte. 8)

verder zie ook:
MRic3 in "eMule opensource eDonkey, deel 11"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
leuk_he schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:18:
[...]

hmmm... Sommige (kleine) providers hebben zo hun eigen ideeen over privacy, bovendien heeft die bepaalde gebruiker het hier over een aansluiting van de universiteit. Die hebben wel betere dingen te doen met hun bandbreedte. 8)

verder zie ook:
MRic3 in "eMule opensource eDonkey, deel 11"
Nou jah, volgens mij is dat een ''gentleman's agreement'' tussen alle reguliere ISP's dat ze niet gaan miepen over wat je download; maar zoals ik net al zei valt die uni lijn daarbuiten, dus het zou idd heel goed kunnen dat hun het wat serieuzer nemen wat er met hun bandbreedte gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 31-01-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoonweg (bij de uni, andere moet je negeren lijkt me zo) ontkennen dat je die file op die datum deelde lijkt me niet onverstandig. Ik denk dat het namelijk een linux distributies was die iemand voor de lol heeft gerenamed naar de F*cking film ;) , Maar dat is meer spul voor SA
Maar t WAS ook gewoon die nieuwe Suse distro O-)

Ik denk trouwens dat de uni so tight ass is vanwege die grappen in Enschede destijds. Ik download trouwens vanaf dat moment wel alleen nog maar archives (RAR, ZIP). Somehow heb ik het gevoel dat ze uitsluitend op media bestanden scannen. En wel omdat ze dit schreven:
betreft / concerning:
-Films/series/software: [....]
Modbreak:Laat die filename in het vervolg zelf even achterwegen

BTW. Dat linkje voor IP filter is dood...

[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 31-01-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41
code:
1
31-1-2005 16:54:44: WARNING !-= www.FreeOsex.com =-! (66.111.51.80:2305) - This file is a fake (incomplete), please delete it ! : ed2k://|file|[GoT] Community ID BigFile.non|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

Wat is dit nou weer??? M'n favo bestandje is een fake? :o

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Die melding krijg ik soms ook bij een bepaald avi bestand. Maar ik heb gemerkt dat het maar bij 1 enkele server is steeds. Dus ik neem aan dat het geen algemeen probleem is met je shares; gewoon negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Shakespeare2000 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:05:
code:
1
31-1-2005 16:54:44: WARNING !-= www.FreeOsex.com =-! (66.111.51.80:2305) - This file is a fake (incomplete), please delete it ! : ed2k://|file|[GoT] Community ID BigFile.non|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

Wat is dit nou weer??? M'n favo bestandje is een fake? :o
haha, ja die file is incomplete, dat klopt idd. het is de community bigfile, door mij gereleased om elkaar makkelijk tot friend te maken (zie startpost). fake :? nee hoor het doet precies wat ie moet doen ;)

blijkbaar heeft iemand hem gemeldt bij een fakefile database. je krijgt dit te zien bij het uploaden van jou bestanden lijst naar de emule server waarop je connect omdat die denkt dat jij fake bestanden hebt.

EDIT: yep is fake volgens donkey fakes: http://donkeyfakes.gambri...E2C5037CB70415E7E1CF03D32

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Nobody op 31-01-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
ik heb een complete werkende file maar ik krijg ook wel es die melding van This file is a fake (incomplete), please delete it :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dan is die ook als fake gemeldt. het enige wat de server doet is het checken van de hashcode van de bestanden die jij hebt (en naar de servers stuurt bij het aanmelden) tegen een lijst zoals van donkeyfakes. zitten er bestanden tussen die jij hebt, of aan het dl bent, dan krijg jij die melding met het verzoek tot het wissen van het bestand, want die is fake ... jij kan zelf ook een willekeurig bestand aanmelden bij DF.... het is dus verre van waterdicht, wellicht gemeld door mensen die er belang bij hebben dat jij denkt dat het een fake is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Mr.Nobody schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:45:
wellicht gemeld door mensen die er belang bij hebben dat jij denkt dat het een fake is :?
Nou jah, ik ga sowieso nooit vanuit 1 bron een conclusie trekken voordat ik alle feiten heb. En het grootste feit is gewoon dat het geen fake is. Dus ik weet niet wat ze er precies mee willen opschieten. Ik gooi het maar op een gevalletje van herrieschoppers die wat kwajongens streken uithalen op het netwerk; en willekeurig wat rotzooien ofzo... :o

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 31-01-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een mail heb ontvangen van mijn internetprovider dat ik illegaal materiaal verspreid aan derden enz... :r

Daarom vraag ik me af of het mogelijk is je inkomende map en nog niet voltooide downloads NIET te sharen, alleen andere mappen(met legaal materiaal)

Ik heb al veel gezocht, en mijn duits is dermate slecht dat ik van www.emule-mods.de niks wijzer word :/
Of heeft iemand misschien een andere oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 01:22:
Ik heb zojuist een mail heb ontvangen van mijn internetprovider dat ik illegaal materiaal verspreid aan derden enz... :r

Daarom vraag ik me af of het mogelijk is je inkomende map en nog niet voltooide downloads NIET te sharen, alleen andere mappen(met legaal materiaal)

Ik heb al veel gezocht, en mijn duits is dermate slecht dat ik van www.emule-mods.de niks wijzer word :/
Of heeft iemand misschien een andere oplossing??
Je kan je shared files allemaal van public naar hidden zetten, daarnaast natuurlijk dat je filelist aan nobody mag worden gestuurd. Los daarvan is het wel raar dat ze het verspreiden noemen terwijl je met een filelist alleen dingen aanbiedt, weet je zeker dat het met Emule temaken heeft? Draai je wel op andere poorten dan de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 01:22:
Daarom vraag ik me af of het mogelijk is je inkomende map en nog niet voltooide downloads NIET te sharen.
Nee. dacht niet dat dat mogelijk was. Je kunt uiteraard een mod vinden die helemaal neits upload, maar zelfs dan ziet het er voor de buitenwereld uit alsof je de files gewoon deelt. (schijnt ook op de site van brein te staan). Omdat het LIJKT dat je die files nog gewoon deelt stoppen dit soort mailtjes dan niet. Uiteraard kun je claimen dat je niets upload.

Welke provider gaat het om? (PS, er gaat ook spam/viri/spyware rond met dat soort inhoud)

/edit: ipfilter link moet je voor aanmelden op dat forum (of googlebot user agent zetten)
hij link o.a. naar
http://www.iespana.es/IPFILTER/index.htm
maar je kun ook [google=emule ipfilter.dat]

die van erikj hieronder: EricJH in "eMule opensource eDonkey, deel 12" is ook een goede tip. (let op: het helpt, maar het is geen garantie!)

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 01-02-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de mail die ik kreeg. Ik verwijder al altijd alle voltooide downloads uit de incoming folder, maar dan worden ze dus nog wel geshared zolang hij niet compleet is..
Ik heb weinig zin om van internet te worden afgesloten, en ben ook behoorlijk downloadverslaafd.. Dus wanhopig op zoek naar een oplossing :|

The English text can be found after the Dutch text.
betreft / concerning:
-Films/series/software: blablabla.avi
-network: eDonkey
-physical address: ************
-date of intrusion: 25 Jan 2005 16:40:09 GMT

Vanaf uw computer werden/worden films/series/software aangeboden aan derden. De exacte details kunt u hier boven vinden.
Het verspreiden van copyrighted media is een overtreding van de wet op auteursrechten en is derhalve strafbaar.
Daarnaast is het in strijd met het Maasnetregelement dat geldt voor elke aangesloten machine op het netwerk van de Universiteit Maastricht.
Ik wil u dan bij deze verzoeken om te stoppen met het aanbieden van materialen die met copyright beschermd zijn.

U riskeert afsluiting van uw computer indien herhaling van deze overtreding wordt vastgesteld.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, jij hebt dus hetzelfde mailtje gehad als ik. Ik weet eigenlijk niet of die gasten van de ICTS blufpoker spelen of dat ze daadwerkelijk je account zullen sluiten. Ook weet ik niet in hoeverre ze dan je algehele computer account sluiten. Dat is namelijk redelijk desastreus wanneer je (zoals ik) net begonnen bent met je eindscriptie. Dan kun je simpelweg niet zonder zo'n account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:31:
ja, jij hebt dus hetzelfde mailtje gehad als ik. Ik weet eigenlijk niet of die gasten van de ICTS blufpoker spelen of dat ze daadwerkelijk je account zullen sluiten. Ook weet ik niet in hoeverre ze dan je algehele computer account sluiten. Dat is namelijk redelijk desastreus wanneer je (zoals ik) net begonnen bent met je eindscriptie. Dan kun je simpelweg niet zonder zo'n account.
Je account sluiten zullen ze niet doen, wat ze wel doen is je fysieke adres blokkeren. Dus andere pc/andere netwerkkaart en gaan met die banaan >:)
Maar dit kun je dus beter voorkomen lijkt me.. Aan de andere kant is de kans klein dat ze je op korte termein nog eens pakken als je bedenkt dat dit voor het eerst in jaren is dat ik zon mailtje krijg.. Laat me iets weten als je er nog eens iets van hoort ok? thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
Voor IP filteren is een zeer elegante tool te verkrijgen die diverse programma's, waaronder E Mule, van blokkeerlijsten kan voorzien. Kijk eens op www.bluetack.co.uk voor Blocklist manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik ben vandaag geupgrade met mijn ADSL abbonement, ben van 1120/352 kbit/s naar de nieuwe snelheid van 1600/512 kbit/s gegaan. De speedlimits in eMule instellen is niet het probleem maar het aantal connections is meer een probleem. Nu heb ik even op speedtest een paar tests gedraaid, waar ik uitkwam op een gemiddeld van +/- 550 connecties per minuut. Momenteel heb ik mijn eMule op 700 connections per minuut met een hard limit van 1000 sources, alleen ik heb het gevoel dat dit meer kan zijn. Wie heeft er een tip voor mij wat ongeveer ideaal is met mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hoe hoog heb je je connections per 5 seconden? normaal staat die op 20.
veel hoger hoef je niet te doen, heeft geen zin en veel routers gaan er op crashen.
mijn max connections staat op 550 met een max sources per file van 600.
dit werkt gewoon goed.

ik ben bezig met een testje en heb daarom nu 2850 bestanden aanstaan, maar ik kom niet op mijn max connections.
eMule v0.44d [MorphXT v5.17] Statistics [[GoT] GoT is OK]
General
Reconnects: 3
Active Connections (estimate): 152 (Half:5 | Compl:55 | Other:92)
Average Connections (estimate): 177
Peak Connections (estimate): 220
Max Connection Limit Reached: 0
alleen in het begin kun je aan je max connections komen, daarna vraag emule om de X tijd. meer connecties per seconden heeft dus geen nut als je emule gewoon een poos laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Heb inderdaad mijn max. connections op 20 staan per 5 seconden. Ik hoef dus nu weinig te veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik weet niet of dit al eerder is langsgekomen (kan het me niet herinneren maar het is moeilijk terug te zoeken), maar het valt mij op dat er de laatste tijd een soort nieuwe anti-eMule maatregel actief is die namen van gedownloade bestanden (tot nu toe alleen films bij mij) aanvult met 'illegal characters', bijvoorbeeld [沉默的羔羊]. Dit zorgt ervoor dat spelers als WinAmp het bestand niet kunnen afspelen terwijl Gspot bijvoorbeeld wel gewoon de eigenschappen geeft en ook zegt dat de codecs geïnstalleerd zijn. Ook VLC pakt ze niet dus het moet wel een 'bug' in Windows zijn of iets dergelijks. Als ik de [沉默的羔羊] ervoor weghaal speelt de film wel gewoon af :? :? :?

Ik kan er dus niks anders van maken dat dit opzettelijk wordt gedaan om gebruikers te hinderen en te ontmoedigen (ik kan me voorstellen dat veel mensen de file meteen weggooien omdat ze denken dat het een fake is). Ik kwam er ook maar door toeval achter (ik weet niet eens meer hoe ik op het idee kwam om de [沉默的羔羊] weg te halen). Het komt overigens ook bij oudere films voor dus niet alleen films die nog in, of net uit de bioscoop draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 03-02-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:51:
[...]

Maar t WAS ook gewoon die nieuwe Suse distro O-)
Ik denk niet de de hash van je distro overeenkomt met die file, zo zullen ze waarschijnlijk ook controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rafe schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:02:
[...]
Ik denk niet de de hash van je distro overeenkomt met die file, zo zullen ze waarschijnlijk ook controleren.
Dan moeten ze eerst heel de file downloaden. Ik vraag me sterk af of ze dat doen. En als je niet upload dan wordt de download na een poos rete traag. Besef dat in nederland 99% van de anti piracy activiteiten publicteit en reclame is. Als je maar zoveel mogelijk gebruikers bang maakt dan stoppen ze met downloaden en dat was heel het doel. (met heel veel moeite lukt het ze de grote jongens die op grote schaal cd's dvd's copieren en verkopen te stoppen)

De kans is groot dat ze wat detectie software draaien die gewoon op file name checkt, en later die e.v.t nog handmatig nakijken om de gekste dingen eruit te halen. Soms glippen er ook wel eens fals positives tussendoor. b.v.:

http://www.zdnet.com.au/n...000061744,39159948,00.htm

-------------------

wat bedtreft die chinse karakters (die hier in foxfire er ook werklijk chinees uitzien). SInds 0.44 wordt unicode ondersteund in emule, dus vandaar dat je dit pas afgelopen tijd tegen komt. Ik zelf heb het nog niet gezien, maar dat zal wel komen door de soort content die ik gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 04-02-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:40:... bestanden (tot nu toe alleen films bij mij) aanvult met 'illegal characters', bijvoorbeeld [沉默的羔羊] ......
Ik kan er dus niks anders van maken dat dit opzettelijk wordt gedaan om gebruikers te hinderen en te ontmoedigen...
ik denk dat dit de naam van een japanse site ofzo is waar je ed2k links kunt vinden, net zo als er bij ons wel eens "deelreactievat" staat ;)

EDIT: volgens altavista betekend: 沉默的羔羊 -> Silence lamb -> stilte lam

ik denk dat het iets te maken heeft met de film 'de stilte van de lammetjes' ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Mr.Nobody op 03-02-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@ Mr Nobody & Lekkere Kwal,

Ik ben het even na gegaan, maar het gaat hier om Chinese karakters.
Mijn vermoeden is dat die karakters er ook door Chinezen bij gezet zijn om de file in de chinese wereld te verspreiden en het betekent zoals jij zegt...
Waarschijnlijk is het geen boze opzet, maar een ongelukkige omstandigheid, omdat Chinezen vaak weinig Engels of andere westerse taal spreken.
Je hebt best kans dat als je Chinese fonts installeert, het probleem ook verholpen is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18:13
Wow :D

Kijk nou toch eens wat ik in m'n log zie staan:

4-2-2005 10:22:11: Warning DonkeyServer No1 (62.241.53.2:4242) - This file is a well known incomplete file, please stop trying to download it : ed2k://|file|[GoT] Community ID Big File|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

:D

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
EricJH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:09:
Voor IP filteren is een zeer elegante tool te verkrijgen die diverse programma's, waaronder E Mule, van blokkeerlijsten kan voorzien. Kijk eens op www.bluetack.co.uk voor Blocklist manager.
In principe heb je helemaal geen tool nodig om je ipfilter up to date te houden, je kan namelijk gewoon de zip laten downloaden door eMule :)

Ik heb bijv. bij 'update from URL' dit http://methlabs.org/sync/guarding_plus.p2p.zip staan
Werkt prima hier, en ik gebruik de standaard eMule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
Dr_Hell schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:28:
[...]

In principe heb je helemaal geen tool nodig om je ipfilter up to date te houden, je kan namelijk gewoon de zip laten downloaden door eMule :)

Ik heb bijv. bij 'update from URL' dit http://methlabs.org/sync/guarding_plus.p2p.zip staan
Werkt prima hier, en ik gebruik de standaard eMule
Gebruik de ipfilter van shadowcast (zoeken in eMule) deze is het meest up-to-date ook tegen RIAA servers en andere "eikels"
Die van black... en guardian zijn niet helemaal waterdicht mbt RIAA servers e.d.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Martinus schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:33:
[...]

Gebruik de ipfilter van shadowcast (zoeken in eMule) deze is het meest up-to-date ook tegen RIAA servers en andere "eikels"
Die van black... en guardian zijn niet helemaal waterdicht mbt RIAA servers e.d.
Ik ben eens gaan spelen met Blocklistmanager en de Bluetack anti p2p lijst, de lijst van shadowcast en de anti p2p lijst van Peer Guardian.

Mijn conclusies:
1. Het grootste deel van de lijst (45675 adresbereiken) is van Bluetack
2. Shadowcast maakt een duidelijke aanvulling op de Bluetack lijst. Ik schat zeker -/+ 2500 IP adres bereiken
3. Peer Guardian voegt wat minder toe door overlap
4. Alledrie overlappen ze natuurlijk ook een deel.

Mijn conclusie is dan ook om alle drie de lijsten te mergen met Blocklist Manager.De Shadowcastlijst is niet standaard opgenomen in het programma dus die moet met een creatief stapje ingevoerd moeten worden.

Het voordeel van Blocklistmanager is dat je verschillende lijsten in kunt voeren en die ook weer naar andere formats uit kunt voeren. Ik kan de gemergde lijst converteren naar die van E Mule, Kazaa, Protowall, Zone Alarm, Blockpost (voor Outpost firewall), Morpheus, Abbys, Gnucleus en nog een paar programma's.

Ergo, verspreid het Evangelie van Blocklist manager aan de wereld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
leuk_he schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:13:
[...]

Dan moeten ze eerst heel de file downloaden.
Waar denk je dat de FileID-kolom voor staat als je gaat zoeken naar een bestand? eMule clients en servers hebben de FileID (hash) en bestandsgrootte nodig om er voor te zorgen dat jij het juiste bestand krijgt en moeten deze dus bekend maken om het geheel te laten functioneren. De RIAA en consorten kunnen makkelijk honeypots opzetten en loggen wie het bestand down- en upload, om vervolgens (evt geheel geautomatiseerd) providers te e-mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een file gewist die ik nu weer wil downloaden en natuurlijk wil eMule dat niet meer (dat dit niet een setting wordt, of dat je een speciale optie krijgt om toch te downloaden, wat een misser).
Hier wordt gesproken over "even acstrings.dat editten", maar dat file heb ik niet.
Hoe krijg ik eMule (0.44d, standaard, geen mods) nu zo ver om dat file toch te downloaden?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 04:25:
Ik heb zelf nu ook een vaag probleem bij eMule.

Ik kan gewoon niet meer uploaden. Tot ~4 dagen geleden ging het perfect, me upload was gemaxed. Ik share populaire files en had rond de 800 mensen in de queue. Opeens wou eMule niks meer. Ik upload nog maar naar hoogstens 4 mensen tegelijk (was eerst 28) en de upload snelheid zuigt. Hooguit 8 k/s up, terwijl ik 100+ k/s kan halen. Ook raar is dat er wel mensen in mijn upload queue verschijnen (rond de 200 nu) maar zodra ze een upload slot krijgen dan zijn ze ook gelijk *poef* weer weg.

Nou weet ik niet zeker of dit wel aan eMule ligt, aangezien ook ABC (bittorrent) soms amper uploaden wil. Ik haal soms de 100 k/s nog wel maar ook vaak kom ik niet boven de 1 k/s uit, terwijl er volgens de tracker genoeg peers zijn.

Ik heb de UDP poort van eMule veranderd, aangezien die geloof ik gebruikt wordt bij het connecten van anderen naar mij, maar het hielp niet.

Zoals ik al zei weet ik dus niet of het met eMule te maken heeft, maar aangezien het nogal een duidelijk zichtbaar iets is in eMule wou ik het toch even vragen. Meer mensen met dit probleem? Ik heb dus Chello classic, wat ook een oorzaak zou kunnen zijn. Maar het rare is dat ik bijvoorbeeld bij http/ftp wel de volle snelheden haal. Ik ben niet direct op zoek naar een oplossing, maar vroeg me af of er meer zijn met dit probleem.
Same problem here..
Voorheen had ik altijd ADSL, geen probleem.. Sinds ik het classic abonnement heb van Chello zit ik (en mijn zwager trouwens ook) met hetzelfde probleem..
Mijn upload queue staat rond de 140 mensen, en zodra ze een slot krijgen zijn ze meteen weer weg..
Veranderen van poorten lijkt geen zin te hebben, ook een andere pc geprobeerd, maar het probleem blijft..
Ben erg benieuwd of er meer mensen dit probleem hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:54:
[.. Hooguit 8 k/s up, terwijl ik 100+ k/s kan halen. Ook raar is dat er wel mensen in mijn upload queue verschijnen (rond de 200 nu) maar zodra ze een upload slot krijgen dan zijn ze ook gelijk *poef* weer weg..]

Same problem here..
omdat je de 2e bent:
-verbose log aanzetten. Geeft die nog ontcijverbare problemen?
-laatste versie downloaden (we zitten vandaag op 0.45a) , en anders eens een mod proberen.

Wil je verder zoeken? --> zoek eens op forum.emule-project.net (ik ken het probleem niet daar). In het uiterste geval met etherreal een netwerk dump maken van een stukje waar het optreed en die dump daar voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Okee dan geef ik de internet info ook ff:

Chello Classic
Regio Friesland
poorten veranderen had geen zin, nieuwste (0.45) versie van emule verandert ook niks

[edit voor leuk_he]
forum heb ik al geprobeerd, 1 topic gevonden met een vergelijkbaar iets, maar daar wordt niet op gereageerd. Verbose zal ik vanmiddag even proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door twiFight op 07-02-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verassing :)
Same here..
Chello Classic,
Postcode 8924
Mijn zwager zit in hetzelfde postcode gebied, heeft hetzelfde probleem..
emule 0.45 op een win2k3 server.. op 2000 advanced server had ik hetzelfde probleem dus heb het maar eens geprobeerd onder 2003..
geen resultaat zoals je al wel zal begrijpen..
In forums kan ik beroerd weinig vinden hierover..

[edit]
verbose geeft een 10052 winsock error..
alleen lijkt het me sterk dat het op meerdere pc's op hetzelfde moment optreed..
zelf een kale install van windows zonder firewall helpt niet..
geprobeerde mods: sivka, morphxt, plus, lsd

verbose log:

7-2-2005 14:09:18: ---- [FIN] Paavo [FIN]: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:09:21: ---- BikerBoy: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:09:24: ---- Bluesbrother (remember R4U and DonkeyNL): Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:09:53: ---- behhhhhh: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:10:39: ---- rene71: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:10:45: ---- [Oeshare.biz]Zietzevliege[NEF2K@UP2P]: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:11:00: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:11:03: ---- art99999: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:11:54: ---- [GoT] MrJoinT: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:12:01: ---- Barry: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:12:10: ---- leeuwenkoning: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:12:28: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:12:40: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:12:50: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:13:04: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:13:07: ---- banana: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:13:39: ---- bedankt voor het downloaden: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:13:44: ---- [NL] GamingPG [ARC]: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:13:58: ---- nano: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:14:01: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:14:04: ---- lazut: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:14:13: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:15:07: ---- furioussparco: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:16:30: ---- http://Tima(rus): Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:16:35: ---- Hardcore will stand for life!!: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:17:24: Send:Source Request User([DIVXSTART.COM] j@nsen.nl) File(X-Files.seizoen2.Disc2.DVDr.NLsubs.Dikkedirk.part1.rar)
7-2-2005 14:17:38: ---- feedback: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:17:49: ---- ik-ben-er-weer: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:18:03: ---- amjtlp [ePlus]: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
7-2-2005 14:18:20: ---- http://emule-project.net: Removing client from upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:18:
upload list. Reason: Error 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine. ----
Dit is het enige dat ik kan vinden: (en dit gaat wellicht zelfs over iets anders)

http://forum.emule-projec...ion/index.php/t64635.html
...disable kad ....

(aangezien we firewalls en norton /mcafee al hebben uitgesloten omdat het op meerder pc's fout gaat)

[ Voor 41% gewijzigd door leuk_he op 07-02-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik al geprobeerd idd..
Geen resultaat...
Op dit moment begin ik heel sterk te neigen om de oorzaak bij het modem of UPC netwerk te zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik krijg inderdaad hetzelfde met verbose, error 10053. Ik had KAD ook al uitgezet en UDP maar geen resultaat. Ik zal nog nogmaals proberen (met reboot) om er zeker van te zijn.

Postcode: 9233
Modem: Motorola ( http://www.crrstv.net/images/motorola-modem.jpg )

[edit] Ik wil er voor de duidelijkheid nog even bijzeggen dat ik dus jarenlang prima eMule heb kunnen draaien, ook met KAD. Het was een plots probleem dat gebeurde terwijl ik nooit settings heb veranderd.

[ Voor 29% gewijzigd door twiFight op 07-02-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 06:24
hee gasten, ff een vraagje over mijn router. Ik moet dus een aantal poorten forwarden voor een high-id te krijgen, dus ik ga naar ' virtual server ' in mijn router menu en typ daar de poorten in (waar ik overigens nergens iets van UDP of TCP kan terug vinden, maar volgens een kennis doet hij dan waarschijnlijk automatisch alle 2), maar dan heb ik nog steeds in low-id en connecten gaat errug moeizaam.

Hier ff een screen van 't routermenu: http://members.home.nl/m....20server%20screen%202.JPG

router type is bovenaan de screen te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
"eMule 0.45a is now released, offering a number of bugfixes and several improvements like the new Mini eMule status window."

Hoe krijg ik die te zien, dat nieuwe mini statusscherm? Ik heb geklikt en gezocht, maar ik vind niks wat ik in de vorige versie niet ook al had.

Windows is exiting. Is this OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik de nieuwe versie 0.45a geinstalleerd heeft, doet Norton Antivirus 2005 erg vreemd.
Opeens blijft hij aangeen dat er zich een worm voordoet (pad:...emule.exe)
Ik kan nu alleen met Emule werken als ik de Worm protection uitzet.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:43:
Ik krijg inderdaad hetzelfde met verbose, error 10053. Ik had KAD ook al uitgezet en UDP maar geen resultaat. Ik zal nog nogmaals proberen (met reboot) om er zeker van te zijn.

Postcode: 9233
Modem: Motorola ( http://www.crrstv.net/images/motorola-modem.jpg )

[edit] Ik wil er voor de duidelijkheid nog even bijzeggen dat ik dus jarenlang prima eMule heb kunnen draaien, ook met KAD. Het was een plots probleem dat gebeurde terwijl ik nooit settings heb veranderd.
Ik weet al wat het probleem is..
Volgens een medewerker van UPC ligt het aan het netwerk in Friesland..
Of en wanneer dit opgelost wordt is de vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 06:24
ik heb me probleem trouwens al opgelost, maar nu heb k weer een ander probleem: me router crasht heel erg vaak. Zelfs als de pc uitstaat :P . Dan wil k bijvoorbeeld inloggen op xbox live, en dat lukt dan niet. Dan moet ik de stekker van de router er weer ff uithalen, en opnieuw insteken, en dan gaat het weer........ Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
schnitzelcore schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 04:05:
"eMule 0.45a is now released, offering a number of bugfixes and several improvements like the new Mini eMule status window."

Hoe krijg ik die te zien, dat nieuwe mini statusscherm? Ik heb geklikt en gezocht, maar ik vind niks wat ik in de vorige versie niet ook al had.
EEN (1) keer klikken op het icoontje in je systray. Als je dubbelklikt dan komt het normale eMule scherm te voorschijn, als je 1 keer klikt het ministatus scherm en als je erboven zweeft dan krijg je alleen de up/download snelheid te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Bedankt twiFight!

[ Voor 12% gewijzigd door schnitzelcore op 08-02-2005 19:25 ]

Windows is exiting. Is this OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
In vroegere versies kon je altijd het (absolute) aantal uploads bepalen. Dus als je upload met 50kB/s, dan kon je kiezen onder hoeveel clients je dit verdeelde, maar in eMule v0.44b vind ik deze optie nergens terug. Weet iemand of het nog kan en zo ja, hoe?

Nog een vraag, of meer iets dat iemand even moet bevestigen voor mij: de credits die ik bij anderen heb opgebouwd zijn bij die clients op hun PC opgeslagen, en is dus niet iets waar ik mij zorgen over hoef en kan maken? En de credits die anderen bij mij hebben opgebouwd staan dus in mijn clients.met-file? Dit is mij namelijk nog niet geheel duidelijk, maar ik geloof dat ik het zo goed heb.

Edit: Nog wel één echte vraag over credits, is dit IP-gebonden, of hoe zien ze dat?

[ Voor 7% gewijzigd door CorteX op 08-02-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
upload aantal is in te stellen in een aantal mods, standaard emule kijkt naar bandbreedte van je upload. www.emule-mods.de

credits van jouw staan bij anderen, dus die van hun bij jou, idd :)

niet ip gebonden, zie startpost en FAQ van Zoefff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 08:58:
Sinds ik de nieuwe versie 0.45a geinstalleerd heeft, doet Norton Antivirus 2005 erg vreemd.

Enkel 0.45a? Bij mij ook bij de vorige versie. Oplossing is wachten totdat iemand dit bij Symantec meld. Ik zal het niet zijn. Als je een firewall draait en je regulars kent is het een overbodige functie.

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 09-02-2005 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:19:
niet ip gebonden, zie startpost en FAQ van Zoefff.
Ik kan het daar niet in vinden, misschien lees ik er over heen. Maar ik heb even met Google gezocht, en eMule identificeert je dus met het bestand userhash.dat? Dus dat bestand en je clients.met-file moet je altijd bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online

Ik denk dat iemand gewoon poort 21 gebruikt voor z'n eMule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
CorteX schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:58:
[...]
Ik kan het daar niet in vinden, misschien lees ik er over heen. Maar ik heb even met Google gezocht, en eMule identificeert je dus met het bestand userhash.dat? Dus dat bestand en je clients.met-file moet je altijd bewaren?
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/id.htm

clients.met zijn de credits van anderen!
Preferences.dat en Cryptkey.dat zijn de juiste bestanden, goed bewaren en backuppen (tenminste als je credits je heilig zijn)
(zie ook: http://members.ams.chello...euwen13/faq/bestanden.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 18:41
Weet iemand waar de huidige sessie download statistieken staan? Ik kan ze nergens vinden. In statistics.ini staat wel het totaal aantal gedownloade bytes, maar die van de huidige sessie kan ik er niet in vinden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
de huidige staan in het geheugen :? af en toe zal emule ze wel opslaan. als je pc crashed ben je een stukje statistiek kwijt. ik kan me niet voorstellen dat er elke x seconden stats opgeslagen worden. huidige sesie opslaan heeft ook geen nut....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
De totaal statisttieken worden elke miniuut ongeveer opgeslagen. Ik dacht misschien zijn de sessie statistieken ook wel ergens te vinden.

Roomba E5 te koop

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat heeft toch geen nut? als je emule aan hebt staan kun je zien wat ze zijn en als je emule opnieuw start zijn ze verouderd....

• CorteX
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:42:
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/id.htm

clients.met zijn de credits van anderen!
Preferences.dat en Cryptkey.dat zijn de juiste bestanden, goed bewaren en backuppen (tenminste als je credits je heilig zijn)
(zie ook: http://members.ams.chello...euwen13/faq/bestanden.htm)
Dank u. God zal u zegenen. (Heb net zeer onverwachts twee tentamens gehaald, dus ik geloof weer in hogere machten... :D)

Verwijderd

Je hoeft niet de hele worm protection uit te zetten. Bij de antivirus opties kies je voor internet worm protection. Daar kies je voor Program control. Selecteer emule en verwijder deze. Als het goed is is dan het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
weet iemand of en zo ja hoe je het status window uit kunt schakelen?
hij komt bij mij altijd ongewenst tevoorschijn als ik op andere programmas dubbelklik in de systray

Verwijderd

Ik heb al een paar dagen last van deze error:
Failed to save creditfile - A sharing violation occurred while accessing C:\Program Files\eMule\config\clients.met.SUQWTv2.met.
Ik heb geprobeerd deze file weg te gooien of te vervangen door een back up maar beide oplossingen werken niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

Sabbi

je denkt aan mij.

hahaha:
18-2-2005 14:09:44: Warning ******** * (***.***.***.***:***) - This file is a well known incomplete file, please stop trying to download it : ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ook Razorback2 toevallig? hehe.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02
Stomme vraag... maar weet iemand waar je de sources van de ed2k-core kunt vinden? Ik kan wel een debje vinden die 32-bits is, maar geen x86-64 :( . De gui kan ik de sources wel van vinden, maar zonder core is dat een beetje zinloos :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ucchan schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:32:
Stomme vraag... maar weet iemand waar je de sources van de ed2k-core kunt vinden? Ik kan wel een debje vinden die 32-bits is, maar geen x86-64 :( . De gui kan ik de sources wel van vinden, maar zonder core is dat een beetje zinloos :P .
Is er überhaupt wel een x86-64 build? In ieder geval staat de zip gewoon op hun homepage (www.emule-project.net), heb je die debs helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ucchan schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:32:
uhm wat bedoel je met ed2k-core?
als je denkt dat emule een core heeft apart van de gui dan heb je het mis.
voor linux etc. zijn andere projecten als lmule, amule, etc etc

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02
eDonkey2000 command line client 1.0.2

edonkeyclc, daarmee connect je met een GUI.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Mr.Nobody schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:15:
dat heeft toch geen nut? als je emule aan hebt staan kun je zien wat ze zijn en als je emule opnieuw start zijn ze verouderd....
Al mijn emule gegevens ben ik ook remote aan het ontsluiten, via m'n eigen startpagina etc. De sessie-statistieken ontbreken daar nog in. Ja, ik weet dat er ook een webinterface is maar ik heb geen zin om elke keer in te loggen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was eerst zo een programma dat je van de id van iemand naar de ip kon gaan. Ik kan het alleen niet meer vinden of weet de naam niet meer... Iemand enig idee wat de naam is of waar en of het programma nog bestaat cq werkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
id2ip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Iemand anders nog problemen met Razorback2 ? Ik heb er maandenlang zonder problemen opgezeten, dus aan mn instellingen ligt het niet, lijkt me. Ik kom ook op andere servers zonder problemen
23-2-2005 15:43:11: Verbinding zoeken met Razorback 2 (195.245.244.243:4661)...
23-2-2005 15:43:12: Verbonden met Razorback 2 (195.245.244.243:4661), versturen aanlogverzoek
23-2-2005 15:43:37: Verbindingspoging met "Razorback 2" (195.245.244.243:4661 ) duurde te lang

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:48:
[...]

Al mijn emule gegevens ben ik ook remote aan het ontsluiten, via m'n eigen startpagina etc. De sessie-statistieken ontbreken daar nog in. Ja, ik weet dat er ook een webinterface is maar ik heb geen zin om elke keer in te loggen.
is dit: http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=231
of dit: http://onlinesig.sourceforge.net/ (daarbij: http://www.zocor.demon.nl/OnLine%20Sig.htm) niks voor je?

@YoG: razorback krijgt een nieuwe bios en 2 GB geheugen erbij >:)
bron: http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=72656

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Nobody op 23-02-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 15:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Mr.Nobody schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:58:
[...]
@YoG: razorback krijgt een nieuwe bios en 2 GB geheugen erbij >:)
bron: http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=72656
vond het al zo raar dat razorback nog maar 40k users had, maar dat is dus vanwege een upgrade :)
zit er nu wel weer op btw.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede emulers

De laatste paar maanden is mijn download heel erg laag ± 10kB/sec. gemiddeld voorheen was dit gemiddeld 60 a70kb/sec. gebruik Emule al 1.5 jaar

Ik heb al heel wat instellingen aangepast en nog eens aangepast.
bv.
Upload 15 tot 26 kB kan max kan ik 40kB/sec
Downoad 145 tot 200 kB/sec Max 400kB/sec
Share tusen de 5 en 30 GB (nu maar 6)
Altijd Hoge-id (dus alle poorten staan open)
Bronnen 1000-800

Ik gebruik nu de Morph XT 6.1

Gisteren starten ik mijn computer opnieuw op zonder dat ik instellingen heb veranderd in Emule.
Toen ik emule opstarten kreeg ik een Low-id ook naar herhaaldelijk opstarten van Emule :'(
Waarop ik dacht oke ik kijk dit wel even aan zo.

Na een paar uur tot mijn stomme verbazing staat het downen op 50KB/sec
Vanochtend heeft hij pieken tot145kB/sec gehad
Mijn gemiddelde is 35kB/sec met meerdere uitschieters boven de 100Kb
Ja Ja met een LOW-ID (dit heb ik in geen maanden gehad) :)

Ik wil de verbinding nu niet weer verbreken stel je voor dat ik weer een Hoge-id toe geschoven krijg :'( :'(

Ra Ra wie weet hoe dit kan :? :?

Sjommie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij download Emule haast niks :( , waneer die eindelijks eens download dan is het nooist sneller dan 2kb/s terwijl ik de hele dag aan het uploaden ben met 4kb/s.

Ik snap er niks van, of is het zou dat somige mensen van die gehackte versie hebben (net als bij kazaa neterwerk) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Deze leest volgens mij hetzelfde bestand uit als ik, en berekent daar zelf wat waardes uit. Misschien moet ik dat ook maar doen dan...
Deze leest gewoon de onlinesig.dat file uit, dat doe ik zelf ook al. Toch bedankt voor de moeite.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:23:
...
Ja Ja met een LOW-ID (dit heb ik in geen maanden gehad) :)

Ik wil de verbinding nu niet weer verbreken stel je voor dat ik weer een Hoge-id toe geschoven krijg :'( :'(
Eeehh.. een hoge id is juist goed...
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:41:
Bij mij download Emule haast niks :( , waneer die eindelijks eens download dan is het nooist sneller dan 2kb/s terwijl ik de hele dag aan het uploaden ben met 4kb/s.

Ik snap er niks van, of is het zou dat somige mensen van die gehackte versie hebben (net als bij kazaa neterwerk) ?
Uploaden met 4 kb/s? Niet vreemd dat er dan niks gebeurd.. Er worden natuurlijk 0 credits opgebouwd zo. Mijn upload staat op 50kb/s, download gemiddeld met 150, soms schiet ie ff een half uurtje naar de 250+. Kan je verbinding niet harder? Zet 'm anders in ieder geval op 10 kb/s upload, dan is geloof ik de up/download ratio in ieder geval niet meer actief

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 05-03-2005 13:41 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hem wel even wat hoger zetten. Ik had me upload op 4kb/s gezet omdat dat ik geen zin had om meer dan twee keer zoveel uplouden dan wat ik download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Als iedereen meer download dan upload,is het snel afgelopen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.