![]() |
![]() eMule is een opensource client voor het eDonkey netwerk. Men is begonnen met het ontwikkelen van deze client, omdat er grote ontevredenheid bestond over de eDonkey client (en terecht In dit topic kan je lekker babbelen over eMule. Vragen stellen, praten over bugs, nieuwe releases, en alles wat er verder met eMule te maken heeft. Kijk bij vragen echter wel eventjes in de startpost of je het toevallig niet terug kan vinden, of kijk eerst in de FAQ Let wel even op de volgende dingen, om het gezellig te houden in het topic:
|

![]() Kademlia is een nieuw ontwikkeld protocol voor eMule. Je kan het het best vergelijken met het reeds bestaande Overnet protocol. Het grote voordeel hiervan is, dat het zonder servers werkt. Momenteel is het nog in de testfase, maar het werkt al dermate goed, dat ik iedereen aanraad om een client te nemen, die ook het Kademlia protocol ondersteund. Kademlia word "meegeleverd" vanaf eMule versie v0.40. Deze is gebaseerd op de laatste normale eMule, namelijk v0.30e. Het eMule team is gestopt met het doorontwikkelen van deze versie, en zal zich nu aleen nog maar op de Kademlia client(s) richten. De nieuwste Kademlia client is v0.42d, die je hier kan downloaden. Let wel op, volgens mensen op het eMule forum staat Kademlia standaard uitgeschakeld in deze versie, als je hem dus clean installeert, zal je het zelf even aan moeten zetten De belangrijkste dingen om Kademlia werkend te krijgen zijn het open zetten van poort 4673, en een zogenaamde "bootstrap" naar een bestaande Kademlia client. Dit is bijvoorbeeld mijn client, zoefff.gotdns.com (op poort 4673). |

[tr][td]

De grote FAQ aka Manual kan je vinden op:
- http://www.dutchemulefaq.tk of (als dot.tk down is)
- http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm
- Kijk hier dus eerst even als je een vraag hebt, voordat je hem in dit topic neerplant! Een korte tijd geleden heb ik zelf ook een klein forum opgezet naast de FAQ, om daar eventueel vragen te kunnen beantwoorden van beginners. Het is niet mn intentie om mensen van GoT en/of dit topic weg te lokken, maar misschien zou het wel leuk zijn als jullie ook eens wat vragen van mensen daar willen beantwoorden :) Je kan het vinden op http://www.fearworks.net/emulefaq/forum (op Phobos' server gehost dus :) ).

[tr][td]

Omdat ik al die vragen in 1 startpost toch wat onoverzichtelijk vond, heb ik ze in de FAQ gezet. Hieronder staan directe linkjes naar de vragen.
Mocht je ook een vraag hebben waarvan je denkt dat ie hier thuishoort, neem dan even contact met me op via mail of icq.
- Wat is een Emule MOD en wat kan ik ermee?
- Waar kan ik mijn credit zien?
- Ik krijg de error "An attempt was made to access an unnamed file past its end"
- Hoe moet ik mn eMule upgraden naar een nieuwere versie?
- Iemand heeft mijn nick gejat :o
- Wat is secure identification?
- Boehoe :'( mijn emule links vanuit mijn browser werken niet meer :(
- Als ik iets wil openen in de emulewebserver krijg ik een download venster!
- Mijn downloads zijn weg, maar de tijdelijke bestanden staan er nog wel :?
- eMule zegt dat mijn tijdelijke bestanden kapot zijn
- Ik word steeds heel snel van de server afgegooid!
- Ik kreeg net een melding van een corruptedblock ("downloaded part is corrupt"), wat moet ik doen?
- Sjonge, wat een bestanden in mijn emule folder, welke kunnen weg? waar zijn ze allemaal voor?
- Leuk hoor dat emule, maar als ie aanstaat kan ik nauwelijks meer surfen :(
- Hoe hoog moeten mijn max.connecties/max.sources enzo staan?
- Ik zie dat in de statistieken, dat ik veel verbinding heb, wel 5000!
- Wat is een community groep en wat kan ik er mee?
- Wat zijn vrienden?
- Ik heb zelf een nieuw bestand die ik wil delen met de emule wereld, hoe zorg ik dat ie het snelste verspreid wordt?
- Ik krijg van mij firewall de melding dat eMule e-mail probeert te versturen?

![]() Mocht je je een keer een middag (of een hele dag Deel [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] |

![]() Als je het tot hier gered hebt, wens ik je veel plezier in dit topic Editorial note: Dit is inderdaad een directe kopie van deel 11. Ik ben nog bezig met een nieuwe startpost, boordevol nieuwe info, maar die komt later. Helaas heb ik ook weer colleges, dus een stuk minder tijd, maar 1 dezer dagen zal ik jullie verblijden met een nieuwe startpost Tot dan even deze, omdat deel 11 echt op het einde liep |

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 15-12-2004 16:24 ]