eMule opensource eDonkey, deel 12

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geen probleem, kijk met ipconfig welk ip je nu hebt en zet hem vast in windows, doe dat voor alle clients.

in elke emule ga je naar options -> connection en vult bij alle pc's andere poorten in bij Client TCP en UTP. bij de jouw staat nu waarschijnlijk TCP: 4662 en UTP: 4673.
laat dat zo. maak bij pc2 van TCP: 4682 en UTP: 4683, en forward deze poorten naar zijn vaste ip in de router.
ga nu naar pc3 en maak van tcp: 4692 en utp: 4693, en natuurlijk forward deze in de router naar het vaste ip van pc3.

misschien is het ook nog nodig om in emule in te stellen dat elke client een bepaalde range aan poorten gebruikt (kan ook in connections in het optionsscherm). denk er wel aan dat je de range netzo groot neemt als je max connections voor elke client.
ik denk dat dit niet nodig zal zijn, waarschijnlijk gaat het zo al goed.

let er wel op dat je niet te veel verbindingen openzet met z'n allen. in het slechtste geval zou je max aantal verbindingen wel eens (256/aantal clients) kunnen zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Nobody op 11-04-2005 19:31 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Je kunt de max. verbindingen in E Mule instellen bij Voorkeuren --> Verbinding.

Zet deze naar 75 voor de E Mule client van jou en je huisgenoot. Zo doe ik het hier in huis ook. Gebruik ook niet de 80% van je upload die E Mule standaaard reserveert. Hier in huis uplaoden wij beiden 10 kBytes/s, dat is genoeg voor onbegrensde download bij E Mule, en dan blijft er genoeg capaciteit over van de 96 (theoretische grens) die te verdelen is. Zo blijft er ook nog ruimte over voor jezelf en anderen om te kunnen surfen.

Als je geen server draait voor E Mule kun je die poort 4661 dichtlaten, dacht ik.

Kijk bij het verbinden met een server naar de hoeveelheid files die een server accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om incomplete torrent-bestanden te importeren in eMule?
Ik vrees van niet.
Ben je mooi klaar mee: 92% binnen, en dan is de laatste seed definitief verdwenen...

Volgens mij zou er wel vraag zijn naar een 'omzetter'-programma, dat incomplete bestanden omzet naar een 'part'-bestand voor eMule. Of een programma dat alle p2p-bestanden kan vertalen naar elke andere p2p-cliënt.

Ik heb al gezocht met eMule naar de [incomplete] bestanden, maar dat valt ook tegen: blijkbaar sharen mensen hun gedownloade torrent-bestanden niet via eMule.
Ook vreemd dat torrent-bestanden meestal mappen zijn, en eMule-bestanden meestal zipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:02:
Is er een mogelijkheid om incomplete torrent-bestanden te importeren in eMule?
Ik vrees van niet.
Ben je mooi klaar mee: 92% binnen, en dan is de laatste seed definitief verdwenen...
Volgens mij zou er wel vraag zijn naar een 'omzetter'-programma, dat incomplete bestanden omzet naar een 'part'-bestand voor eMule. Of een programma dat alle p2p-bestanden kan vertalen naar elke andere p2p-cliënt.
Ik heb al gezocht met eMule naar de [incomplete] bestanden, maar dat valt ook tegen: blijkbaar sharen mensen hun gedownloade torrent-bestanden niet via eMule.
Ook vreemd dat torrent-bestanden meestal mappen zijn, en eMule-bestanden meestal zipjes.
Importeren is niet mogelijk, omzetten is ook niet mogelijk. Is ook niet zo raar, beide programma's identificeren files aan de hand van een hash code, en als je alleen een hash code hebt is dat niet om te zetten naar een file om die vervolgens weer naar de andere hash om te zetten :P.
Enige mogelijkheid is gewoon zoeken in eMule naar het bestand dat je wilde downloaden en dan vind je hem heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:02:
er zijn clients die meerdere protocollen aankunnen. Echter die zijn niet zo goed (lees.....) als de gespecializeerde clients.

Denk aan sharaza, mldonkey..... maar daar gaat dit topic niet over. 8)

/edit:
IceStorm schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:32:
Importeren is niet mogelijk, omzetten is ook niet mogelijk. Is ook niet zo raar, beide programma's identificeren files aan de hand van een hash code, en als je alleen een hash code hebt is dat niet om te zetten naar een file om die vervolgens weer naar de andere hash om te zetten :P.
Enige mogelijkheid is gewoon zoeken in eMule naar het bestand dat je wilde downloaden en dan vind je hem heus wel.
Niet helemaal waar 8) azareus(dus torrent) kan de edonkey hash toevoegen in een torrent bestand, en er is geen reden waarom zoiets niet zou kunnen n andere protocollen) en je kunt ook incomplete files van een andere emule client importeren, daar heb je ook niet de hash van de complete file zelf berekend.

[ Voor 46% gewijzigd door leuk_he op 13-04-2005 22:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog 256KB van een 130MB bestand, vandaar.

In Azureus 2.2.0.2 staat onder tools>options>sharing "add hashes for other networks (e.g. Gnutella2, eDonkey2000)". Dat klinkt veelbelovend, maar geldt alleen voor complete bestanden, denk ik. Alleen als anderen het complete bestand sharen met eDonkey (of eMule) zou je dat misschien kunnen importeren, en dan je bestand completeren???

Dan blijft het feit dat eMule zip-bestanden shared, en azureus gewone 'open' mappen. Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:31:
Dan blijft het feit dat eMule zip-bestanden shared, en azureus gewone 'open' mappen. Why?
(jammer het gaat niet lukken)

Emule shared maar 1 file per keer, de workarround om meer files te hebben is om deze dan maar bij elkaar in een zip archief te zetten. het torrent protocol kan 1 download wel uit meer files laten bestaan. torrent is dus wat dat betreft gewoon geavanceerder.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Vraagje:

Ik probeer een bestand te downloaden dat slechts enkele sources heeft, heb verder niks online staan. Hoewel er enkele gebruikers zijn die minder binnen hebben dan ik, heb ik toch (vrijwel) geen upload naar die gebruikers. Het grootste deel van mijn upload blijft daardoor ongebruikt. Ditzelfde is mij bij andere bestanden al eerder opgevallen. Heb ik in MorphXT 6.7 soms iets verkeerds ingesteld waardoor emule niet naar die gebruikers wil uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik denk dat ze wachten op andere delen dan die jij hebt. anders gezegt: jij hebt wat hun al hebben :)

een tweede optie is dat jou ping zo hoog is, dat de variabele upload naar beneden gaat (tot min het minimale ingestelde), dan upload je dus ook naar minder mensen.

optie 1 lijkt mee het waarschijnlijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Ik heb een klein probleempje met emule. M'n pc staat nu al bijna 24 uur aan een stuk te uploaden maar de download blijft beperkt tot 6mb in die 24 uur. Ik heb nogtans een High ID en de downloads zijn beschikbaar want de balkjes worden donkerblauw. Wie kan er mij een oplossing bieden voor dit probleem?

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dijkhuis schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 08:56:
Ik probeer een bestand te downloaden dat slechts enkele sources heeft, heb verder niks online staan. Hoewel er enkele gebruikers zijn die minder binnen hebben dan ik, heb ik toch (vrijwel) geen upload naar die gebruikers. Het grootste deel van mijn upload blijft daardoor ongebruikt. Ditzelfde is mij bij andere bestanden al eerder opgevallen. Heb ik in MorphXT 6.7 soms iets verkeerds ingesteld waardoor emule niet naar die gebruikers wil uploaden?
Het kan zijn dat die gebruikers gewoon 'slappe' verbindingen hebben (naar jou toe iig). Een lowid aan hun kant zorgt nog wel voor problemen, of een te hoge ping, packetloss etc etc.
looin schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:46:
Ik heb een klein probleempje met emule. M'n pc staat nu al bijna 24 uur aan een stuk te uploaden maar de download blijft beperkt tot 6mb in die 24 uur. Ik heb nogtans een High ID en de downloads zijn beschikbaar want de balkjes worden donkerblauw. Wie kan er mij een oplossing bieden voor dit probleem?
Loop alles nog een keer goed na, kijk eens hoeveel sources er zijn (diepblauw is al bij een stuk of 6-8 uit mijn hoofd). Het kan zijn dat je gewoon pech hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Heb nog steeds hetzelfde probleem met mijn uploads, in plaats van max ~10 uploads heb ik er 30 wat ik te veel vind.
Ik heb alle opties van emule+morphmod doorgelopen maar kan niets vinden.
Heeft iemand anders een link naar een FAQ waar het uitgelegd word of kan iemand het mij uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Het kan niet met de standaard emule client (imho ook meteen het enige gemis aan de standaard client). Morphmod ken ik niet.

Ik weet dat er mods zijn waar je het wel in kunt stellen, ze staan hier in het topic vast ergens vermeld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
geef eens je emule versie, upload, download, max connecties enz instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
emule 0.45b
morphXT 6.1
upload gelimiteerd op 100KB
download unlimited
max connections 10000
sources file 1000

Ik gebruik het kademlia en het gewone netwerk met een high ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mr.Nobody schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:46:
geef eens je emule versie, upload, download, max connecties enz instellingen.
Lekker nutteloos voor zijn probleem ;) Hij heeft gewoon een mod nodig die wel een bepaalt aantal slots toestaat.
harry64 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:16:
emule 0.45b
morphXT 6.1
upload gelimiteerd op 100KB
download unlimited
max connections 10000
sources file 1000

Ik gebruik het kademlia en het gewone netwerk met een high ID.
Max connections op 10.000 slaat nergens op, een stuk of 250 is meestal al goed zat, als je echt veel bestanden tegelijk download en je eventuele router kan het aan zou ik op max 500 gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
IceStorm schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:27:
[...]

Lekker nutteloos voor zijn probleem ;) Hij heeft gewoon een mod nodig die wel een bepaalt aantal slots toestaat.

[...]

Max connections op 10.000 slaat nergens op, een stuk of 250 is meestal al goed zat, als je echt veel bestanden tegelijk download en je eventuele router kan het aan zou ik op max 500 gaan zitten.
Voor de Speedtouch 510 kun je beter tussen de 150 en 200 aanhouden. Zie ook de FAQ van de site van E Mule Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
IceStorm schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:27:
[...]

was bedoelt voor looin:

looin in "eMule opensource eDonkey, deel 12"
iets onduidelijk door mij gepost dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Nobody op 20-04-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Maakt opzich niet uit want ergens in morphXT kun je het maximaal aantal uploads instellen, en ik kan dus niet vinden waar en hoe.
Heb de opties tig keer doorlopen :(

(waar staat dat ik een speedtouch 510 heb? En het werkt perfect met max connections zo, zowel upload als download.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
harry64 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:18:

(waar staat dat ik een speedtouch 510 heb? En het werkt perfect met max connections zo, zowel upload als download.)
Het staat iig niet op jouw bijdragen tussen pagina 34 en 37 van deze draad. Sterker nog je meld niets over wat voor gear je gebruikt.

Maar goed. Ik had beter o.a. voor de..bla bla...etc.... kunnen zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:21:
Ik heb een probleem met mn webserver van emule!

Ik draai emule 0.30, met webserver op poort 4800.
Via de router heb ik poort 4800 ge-forward naar de pc waar emule op draait.

Wat nu het probleem is: lokaal testen van de server gaat perfect, maar zodra ik het bij iemand anders probeer (via mn externe IP dus) blijft ie laden...er komt maar een deel van de data aan?
Heeft iemand dit probleem al opgelost want ik heb hetzelfde en kan nergens een oplossing vinden? Ik heb ook een web/applicatie server (jBoss) op poort 8080 en 4711 geprobeerd en dat werkt als een speer dus al mijn settings en poort forewarding staat goed zou ik zo zeggen. Natuurlijk draai ik emule en jboss niet tegelijk.

Ik heb een sitecom dc-202 router misschien dat het daar aan ligt?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:54:
[...]

Heeft iemand dit probleem al opgelost want ik heb hetzelfde en kan nergens een oplossing vinden? Ik heb ook een web/applicatie server (jBoss) op poort 8080 en 4711 geprobeerd en dat werkt als een speer dus al mijn settings en poort forewarding staat goed zou ik zo zeggen. Natuurlijk draai ik emule en jboss niet tegelijk.

Ik heb een sitecom dc-202 router misschien dat het daar aan ligt?!?
Mijn vorige router was ook een dc-202 en toen had ik dat probleem ook. Nu hebben we een Linksys WRT54G, maar het probleem blijft. Dit probleem doet zich ook voor binnen je netwerk, dus als je op een andere pc in je netwerk wil kijken, zal het ook niet werken. Ik gebruik trouwens eMule Plus v1.1d, maar het probleem heb ik eigenlijk met alle versies gehad.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shakespeare2000 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:29:
[...]
Mijn vorige router was ook een dc-202 en toen had ik dat probleem ook. Nu hebben we een Linksys WRT54G, maar het probleem blijft. Dit probleem doet zich ook voor binnen je netwerk, dus als je op een andere pc in je netwerk wil kijken, zal het ook niet werken. Ik gebruik trouwens eMule Plus v1.1d, maar het probleem heb ik eigenlijk met alle versies gehad.
Klopt binnen mijn netwerk doet ie het ook niet, alleen 127.0.0.1 doet het. Het vreemde is dat ik gisteren voor het eerst weer eens emule had geïnstalleerd op een "verse" PC en dat het even heeft gewerkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
EricJH schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:37:
[...]

Het staat iig niet op jouw bijdragen tussen pagina 34 en 37 van deze draad. Sterker nog je meld niets over wat voor gear je gebruikt.

Maar goed. Ik had beter o.a. voor de..bla bla...etc.... kunnen zeggen. :+
Sorry, maar dit help dus echt niet met mijn vraag en het is helemaal niet relevant wat voor "gear" ik gebruik. IIG bedankt voor je reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

harry64 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:33:
[...]
Sorry, maar dit help dus echt niet met mijn vraag en het is helemaal niet relevant wat voor "gear" ik gebruik. IIG bedankt voor je reactie :P
Het helpt niet echt nee,maar het is wel belangrijk om te weten of je een router oid gebruikt,
omdat deze gebonden zijn aan een aantal max connecties.
Zelf heb ik MorphXt 6.7 en ik kan het ook niet vinden, misschien een andere mod kiezen ?
Als ik het goed heb (heb het wel eens eerder gebruikt) kan je met emule plus zeker het aantal uploads regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Dan zal ik eens kijken naar de emule plus mod, en het is nog steeds niet belangrijk of ik een router gebruik of niet want ik wil juist minder connecties dan ik nu heb. Maar nee ik gebruik dus geen router :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Search werkt niet meer in EMule0.54b + Morph v6.7 ?

Als ik nu iets zoek ..gebeurt er niks...terwijl het altijd goed heeft gewerkt. Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:13:
Search werkt niet meer in EMule0.54b + Morph v6.7 ?

Als ik nu iets zoek ..gebeurt er niks...terwijl het altijd goed heeft gewerkt. Wat is er aan de hand?
hier is niks aan de hand.(ook morph 6.7)

-wat voor search (server, global server, kad?),
-probeer eens een andere server
-check of er niet een type of iets anders naast de scrollbar is ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal staat hij op "server" ..rest werkt ook niet.... 0 results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Global Search werkt bij mij wel, maar de Kad-search resultaten zijn bedroevend. :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is port 4673 een vaste poort voor KAD? Ik heb nl de poorten tcp 40100 en udp 40101 geforward van mijn w2003 thuisservertje naar mijn desktop en ik die poorten heb ik ook ingevuld in de .44c emule settings. Ik krijg leuk een hoogid maar KAD werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:05:
Is port 4673 een vaste poort voor KAD? Ik heb nl de poorten tcp 40100 en udp 40101 geforward van mijn w2003 thuisservertje naar mijn desktop en ik die poorten heb ik ook ingevuld in de .44c emule settings. Ik krijg leuk een hoogid maar KAD werkt niet.
4672, maar een andere poort instellen in de preferences zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:05:
Ik krijg leuk een hoogid maar KAD werkt niet.
Eerdere mods hadden een aparte kad poort, in 0.44c gaat/kan (?) dit via de default udp poort. Wellicht dat er nog een "Kadudpport" in je preferences.ini staat naar een andere poort (mogelijk dat die gepakt wordt). Check je config\preferences.ini er eens op na (met notepad) zoek op "port"

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 28-04-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4672 udp heb ik ook maar geforward maar KAD geeft geen kik. Verder kon ik geen andere poort vinden in die pref.ini die iets te maken heeft met KAD. Ik maak trouwens gebruik van Routing & Remote access om die poorten te forwarden. Weet iemand anders die dat ook gebruikt of KAD ook bij hem niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met de search in eMule eigenlijk ook google achtige manieren gebruiken op een 1 of andere manier zoals de minteken om iets te excluden?

Ik kan het niet vinden iig, dus zal er wel niet inzitten, wel raar overigens de search lijkt me 1 van de belangrijkste onderdelen...

soms krijg je zoveel resulaten (bij global) dat ie niet doorzoekt en vooral german en spanish troep zit er dan tussen, kun je filteren wat je wilt maar het heeft geen zin. KAD searched wel wat langer door maar goed dat is ook niet altijd de fijnste manier om te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Je kunt wel dingen excluden in de search. Met "NOT" en "AND" kun je iig wat spelen en volgens mij zijn er meer truukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=133

ofwel weer heellijk gedoumenteerd op officiele site (maar ik wist het ook niet)
Boolean Search
This function is used to create complex search queries using the boolean operators NOT, AND, OR. These operators always have to be entered in capital letters otherwise they are counted as a normal search Keyword.
voor kad werkt alleen AND

En je kunt ook ( ) haakjes gebruiken.

affijn lees de link en leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ben nu voor het eerst in het contact gekomen met een 100K file.

Discussie er over op een ander forum

Is het echt zo dat je dan moet gaan betalen om files te kunnen gebruiken of om ze sneller binnen te krijgen. Ik kan me voorstellen als mensen wat tegen emule-downloaden hebben, maar dit is helemaal rock-bottom wat ik op p2p heb gezien... bah.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tukk schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:16:
Ik ben nu voor het eerst in het contact gekomen met een 100K file.
ROFL... zet je emule credits om in echt geld.... in feite wordt alleen de link geencrypt dus ook vanouds kun je gewoon verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem als Angel. Hoog ID op eD2K, maar kad is firewalled. Het mysterieuze is dat mijn man op precies hetzelfde netwerk (en dus routertje) hangt en wèl een open kad-verbinding heeft. Ik heb al de xp-firewall opengezet etc. Maar waar kan het dan toch nog aan liggen? Ik vind het zo frustrerend dat hij veel sneller binnenhaalt dan ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
soms zegt emule dat kad firewalled is terwijl dat niet zo is. emule opnieuw opstarten of een keer op 'recheck firewall' drukken wil wel eens helpen.

ik neem aan dat de kad poort gemapped is in de router en dat jij andere poorten gebruikt als je man?
zo niet heb je je reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Er is weer een verse E Mule (0.46a) voorhanden: meuktracker: eMule 0.46a .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben op het moment bezig om een bestand van +/- 4Gb binnen te halen en ik heb het probleem dat eMule resources vreet. Het cpu gebruik piekt steeds naar 50-100% en als je de download 'openklapt' (dus alle connecties laat zien) wordt het systeem ontzettend traag en crasht eMule zowat.
Hebben meer mensen hier last van? Het is een populair bestand in ik heb de max. sources al op 250 gezet, maar dat helpt niets. Ook heb ik geupgrade naar 0.46a, geen resultaat.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

EricJH schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:30:
Er is weer een verse E Mule (0.46a) voorhanden: meuktracker: eMule 0.46a .
Wow pas na 2 (!) maanden weer, en zo te zien aan het log niet eens zoveel bijzonders... Maar ja meestal is de a-versie een beginnetje en komen met b en de rest echte verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey,

emule verliest hier de laatste tijd steeds vaker de verbinding met razorback. Ook verdwijnen er de laatste tijd vaak spontaan heel veel bronnen. Hoe kan dat?? emule werkte eerst goed.....

groetjess,
Bart Grefte
winxp prof met sp2 (sp2 is uitgeschakeld, heb NIS 2005 als firewall)
emule plus v1i
AMD AThlon 1800+
ECS K7S5A
512 MB DDR-RAM
Geen router, directe verbinding met internet.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 07-05-2005 13:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ehm, razorback niet gebruiken maar een andere server :?

laat verder de groetjes onder je post voortaan maar weg, we doen elkaar hier permanent de groeten ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MadMarky schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:18:
Ehm, razorback niet gebruiken maar een andere server :?

laat verder de groetjes onder je post voortaan maar weg, we doen elkaar hier permanent de groeten ;)
razorback heeft altijd al goed gewerkt en heeft naar mijn mening de meeste (nederlandse) bronnen.
Dus.... iemand een idee wat er hier nou misgaat?? 1 weekje terug werkte emule nog goed.
Zo nu en dan wel een spontane vastloper, is wel klote, gaat ie na herstart alle bronnen weer zoeken, kan ik niet al die bronnen opslaan in een file zodat emule niet elke keer hoeft te zoeken na een herstart?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

bartgrefte schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:34:
[...]

razorback heeft altijd al goed gewerkt en heeft naar mijn mening de meeste (nederlandse) bronnen.
Dus.... iemand een idee wat er hier nou misgaat?? 1 weekje terug werkte emule nog goed.
Zo nu en dan wel een spontane vastloper, is wel klote, gaat ie na herstart alle bronnen weer zoeken, kan ik niet al die bronnen opslaan in een file zodat emule niet elke keer hoeft te zoeken na een herstart?
Jouw plek bij je bronnen is overgenomen zo snel jij verdwijnt, je bronnen opslaan heeft dan ook geen enkele nut. Het heeft ook minimaal nut om aan bepaalde servers te willen zitten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tukk schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:51:
[...]

Jouw plek bij je bronnen is overgenomen zo snel jij verdwijnt, je bronnen opslaan heeft dan ook geen enkele nut. Het heeft ook minimaal nut om aan bepaalde servers te willen zitten.
maar waarom verdwijnen er in een keer zoveel bronnen bij mij?? als ik die van alle downloads bij elkaar op zou tellen, dan zijn er zeker 100 bronnen verdwenen in een keer..... hoe kan dat??? das me nu meerdere keren gebeurd in korte tijd....

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-05-2005 17:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat je plek gelijk ingenomen wordt als je emule aan en uit zet is al lang verbeterd, dat is niet meer zo!

als je een goeie mod gebruikt slaat deze alle bronnen op (met een max) als je emule weer aanzet zullen deze weer geladen worden, tenzij ze ouder zijn dan X dagen (is in te stellen). (zie bv: http://emulemorph.sourceforge.net/).
als jou emule deze functie niet heeft, weet ie in het begin alleen van alle bronnen die je via de actieve (waarop je geconnect bent) server krijg. een mod met een sources save functie verhelpt dit iets. maar binnen een half uur heb je met een nomale emule hetzelfde aantal bronnen (mits je serverlijst uit meerdere servers bestaat).

verder maakt het niet uit welke server je connect (als je dat niet gelooft moet je de basis pricipes nog eens door lopen, of alle 12 delen hier op GoT). gebruik er gewoon 1 en zoek met global seach of kad, dan vindt je alles. razorblade zal wel gewoon druk zijn, dus pak een andere.
wat ook kan zijn: je hebt een low id, maar in dit geval heb je een directe verbinding dus zal dat wel mee vallen (tenzij NIS in de weg zit!)

ik raad het gebruik van NIS af, te vaak hoor ik problemen ermee, zelfs als de juiste poorten ingesteld zijn, maar dat is aan jou.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-05-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik pak een server met een snelle ping. De ping verschilt door de dag heen. Verder kun je selecteren op bestandslimiet.
Verder kan ik niets rationeels voor server keuze verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr.Nobody schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:49:
wat ook kan zijn: je hebt een low id, maar in dit geval heb je een directe verbinding dus zal dat wel mee vallen (tenzij NIS in de weg zit!)

ik raad het gebruik van NIS af, te vaak hoor ik problemen ermee, zelfs als de juiste poorten ingesteld zijn, maar dat is aan jou.
NIS zorgt niet voor problemen hier(afgezien van het "prullenbak-gedoe"), emule werkt verder goed en ik krijg hoge ID's, na ja in ieder geval geen lage....
een dingetje zit mij wel dwars. ik wil een keertje een router aanschaffen, waarschijnlijk de asus wl-500g. Kan deze emule wel aan want ik hoor heel vaak dat routers der mee ophouden als emule te veel verbindingen maakt...... en nog een dingetje, mijn neef heeft deze router maar hij krijgt alleen maar lage ID's terwijl hij alles (de poorten enzo) goed heeft ingesteld, alles dubbel gecheckt. en nog krijgt hij lage id's. Hoe kan dat? NIS heeft hij trouwens uitgeschakelt en (toen) had hij nog geen SP2. dus daar kan het niet aan liggen......

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 10-05-2005 18:04 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
bartgrefte schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:02:
[...]

NIS zorgt niet voor problemen hier(afgezien van het "prullenbak-gedoe"), emule werkt verder goed en ik krijg hoge ID's, na ja in ieder geval geen lage....
een dingetje zit mij wel dwars. ik wil een keertje een router aanschaffen, waarschijnlijk de asus wl-500g. Kan deze emule wel aan want ik hoor heel vaak dat routers der mee ophouden als emule te veel verbindingen maakt...... en nog een dingetje, mijn neef heeft deze router maar hij krijgt alleen maar lage ID's terwijl hij alles (de poorten enzo) goed heeft ingesteld, alles dubbel gecheckt. en nog krijgt hij lage id's. Hoe kan dat? NIS heeft hij trouwens uitgeschakelt en (toen) had hij nog geen SP2. dus daar kan het niet aan liggen......
Je kunt in E Mule de max verbindingen instellen bij Voorkeuren --> Verbinding. Danzij deze functie kunnen een huisgenoot en ik E Mule draaien en ook nog ruimte voor surfen voor de anderen overlaten, Standaard stelt E Mule in dat het 80% van je Upload neemt en dat is echt teveel. Maximaal 60% is mijn advies.

Heeft je neef wel ingesteld in Windows dat je een vast intern IP adres hebt ipv dat je het standaard door de DHCP van je netwrk laat toewijzen?

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 10-05-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 22:09
Geen idee of het in 1 van de 12 "grote emule topics" al eens gevraagd is, de search levert steeds alle 12 topics op...En in 12000 posts zoeken is geen doen :)

Er zit een shareaza (v0.30) client met hoge score in mijn queue...Maar wordt nooit geselecteerd om bij mij wat weg te halen...blijft op #1 staan. Hij is niet banned. Enig idee waarom deze user niet aan de beurt komt?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
een reden zou zijn: lowID - lowID connectie, maar jij hebt een hiID toch :?

niemand download bij je? of lukt het andere client wel?
Sloompie schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:58:
Geen idee of het in 1 van de 12 "grote emule topics" al eens gevraagd is, de search levert steeds alle 12 topics op...En in 12000 posts zoeken is geen doen :)
hint: zet ?limit=999 achter de url, dan kun je met de zoekfuntie (CTRL-F) makkelijk zoeken
zoals hier eMule opensource eDonkey, deel 12

[ Voor 66% gewijzigd door Mr.Nobody op 11-05-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sloompie schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:58:
Er zit een shareaza (v0.30) client met hoge score in mijn queue...Maar wordt nooit geselecteerd om bij mij wat weg te halen...blijft op #1 staan. Hij is niet banned. Enig idee waarom deze user niet aan de beurt komt?
zoiets als dit:
http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=61369

Wat voor emule draai jij?
-of is het een friend slot /power share die niet helemaal werkt? sharaza heeft geen "secure id" dan werkt een friendslot /score volgens mij niet helemaal goed. (ik denk dat het aan die secureid ligt). Ook de sore ereking gaat dan wel een sin de mist.
of:
-Hij kan als leecher gelist zijn. Dan krijgt hij pas data als hij heeft geupload (ligt aan mod+versie)
-Het lukt niet te connecten met die client? (udp uit ?lowid, gewoon slecht netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EricJH schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:37:
Heeft je neef wel ingesteld in Windows dat je een vast intern IP adres hebt ipv dat je het standaard door de DHCP van je netwrk laat toewijzen?
ik zei, hij heeft alle, maar dan ook echt alle, netwerk instellingen goed staan, anders zou hij niet het www op kunnen. toch?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tuurlijk wel, je krijgt alleen problemen bij programma's die specifieke poorten naar binnen nodig hebben.
9 van de 10 keer dat mensen hier zeiden dat ze alles gecheckt hadden, bleek later toch dat ze een verkeerd ip gemapped hadden, of dat een firewall de boel blockte.

in ieder geval is er iets niet goed ingesteld, anders had ie wel een hiID ...

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Nobody op 11-05-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Heb sinds de snelheidsverhoging van @home eindelijk mijn upload kunnen verhogen. Ik heb er nu alleen nog steeds niet van kunnen profiteren want sinds dat ik nu drie dagen mijn upload van 10 kb/s naar 20kb/s zet ga ik naar ratio ul/dl 6,3:1 terwijl ik eerst netjes op 1,44:1 zat. Ik wacht het nog een paar dagen af maar ik blijf niet voor sinterklaas spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bartgrefte schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:51:
[...]

ik zei, hij heeft alle, maar dan ook echt alle, netwerk instellingen goed staan, anders zou hij niet het www op kunnen. toch?
Van binnen naar buiten(www) net echt iets anders dan van buiten naar binnen(highid bij emule) . (bij een NAT netwerk)
Maar open anders gerust een topic in NT nadat je Het Grote Poortmappingsverhaal hebt doorgenomen. Post daar al je settings van je neef en wellicht is het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Mad_Manic schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:06:
Heb sinds de snelheidsverhoging van @home eindelijk mijn upload kunnen verhogen. Ik heb er nu alleen nog steeds niet van kunnen profiteren want sinds dat ik nu drie dagen mijn upload van 10 kb/s naar 20kb/s zet ga ik naar ratio ul/dl 6,3:1 terwijl ik eerst netjes op 1,44:1 zat. Ik wacht het nog een paar dagen af maar ik blijf niet voor sinterklaas spelen.
heb je het over de cumulatieve of session ratio? als die zo snel kan veranderen, draai je nog niet zo lang emule denk ik.

zorg dat je genoeg downloads aan hebt staan, hoeveel heb je nu daaien :?
wat is je max upload volgens bv www.speedtest.nl :?
heb je een hiID :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
bartgrefte schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:51:
[...]

Als je via de DHCP server je IP adres verkrijgt kun je wel het web op (zo staat Windows standaard ingesteld). Maar aangezien het IP adres dan iedere zoveel minuten wordt ververst en zich dan dus kan wijzigen kan je een poort doorverbinden naar een intern IP adres dat alweer veranderd is.....

Blijft dus de vraag staan of hij in Windows een vast intern IP adres heeft ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg onder XP SP1 en/of SP2 altijd een lowid als ik met Emule probeer te connecten (maakt niet uit welke versie, heb nu 0.46a).

Ook de poort test werk niet. Ik krijg dan te zien dat de TCP test niet gelukt is.

Het vreemde is dat ik onder Win98 met Emule 0.46a wel een goede ID krijg en dat daar de TCP test wel goed werkt. Alleen mijn beide XP PC's schijnen last te hebben van dit probleem :(

Mijn Windows XP firewall staat uit (service wordt niet eens opgestart). Mijn internet verbinding wordt gedeeld d.m.v. een SMC7004ABR router, die goed is geconfigureerd (onder win 98 werkt het immers perfect). Ik heb alle benodigde poorten voor de desbetreffende IP-adressen (2 XP PC's en een Win98 PC) al open staan/geforward. Verder heb ik om te testen mijn virusscanners uitgeschakeld en geen extra firewalls geïnstalleerd staan.

Na 5 keer heel de FAQ en het poortmappingsverhaal doorgelezen, snap ik er helemaal nix meer van. :?

Wie heeft er nog tips of hints.... ik begin er een beetje :r van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mr.Nobody schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:37:
een reden zou zijn: lowID - lowID connectie, maar jij hebt een hiID toch :?

niemand download bij je? of lukt het andere client wel?
Yep, ik heb HighID (hij inderdaad Low). En ik zie dit alleen bij deze client, de rest loopt gewoon netjes door mijn queue, komt bovenaan en start...

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
leuk_he schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:03:
[...]

zoiets als dit:
http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=61369

Wat voor emule draai jij?
-of is het een friend slot /power share die niet helemaal werkt? sharaza heeft geen "secure id" dan werkt een friendslot /score volgens mij niet helemaal goed. (ik denk dat het aan die secureid ligt). Ook de sore ereking gaat dan wel een sin de mist.
of:
-Hij kan als leecher gelist zijn. Dan krijgt hij pas data als hij heeft geupload (ligt aan mod+versie)
-Het lukt niet te connecten met die client? (udp uit ?lowid, gewoon slecht netwerk)
Zoiets is het, ja. Maar het gaat hier niet om een friend slot, hij komt gewoon na een tijd #1 in mijn queue en blijft daar staan. Ik gebruik de officiele Emule (0.46a), geen mod. Connecten met de client lijkt gewoon te lukken (sta ook in zijn queue, en mijn positie in die queue wordt geupdate om het half uur of zo. Ook de waarde in de "asked" kolom van mijn queue loopt op bij die user.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:10:
Ik krijg onder XP SP1 en/of SP2 altijd een lowid als ik met Emule probeer te connecten (maakt niet uit welke versie, heb nu 0.46a).

Ook de poort test werk niet. Ik krijg dan te zien dat de TCP test niet gelukt is.

Het vreemde is dat ik onder Win98 met Emule 0.46a wel een goede ID krijg en dat daar de TCP test wel goed werkt. Alleen mijn beide XP PC's schijnen last te hebben van dit probleem :(

Mijn Windows XP firewall staat uit (service wordt niet eens opgestart). Mijn internet verbinding wordt gedeeld d.m.v. een SMC7004ABR router, die goed is geconfigureerd (onder win 98 werkt het immers perfect). Ik heb alle benodigde poorten voor de desbetreffende IP-adressen (2 XP PC's en een Win98 PC) al open staan/geforward. Verder heb ik om te testen mijn virusscanners uitgeschakeld en geen extra firewalls geïnstalleerd staan.

Na 5 keer heel de FAQ en het poortmappingsverhaal doorgelezen, snap ik er helemaal nix meer van. :?

Wie heeft er nog tips of hints.... ik begin er een beetje :r van te worden
Heb je op alle computers in Windows een vast intern P adres ingesteld? Welke zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Sloompie schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Yep, ik heb HighID (hij inderdaad Low). En ik zie dit alleen bij deze client, de rest loopt gewoon netjes door mijn queue, komt bovenaan en start...
dan moet je het maar gewoon negeren, jij kan niks daaraan veranderen. als je hem kwijt wil uit je uploadlijst kun je hem in je ipfilter.dat zetten (met het programma ID -> IP).
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:10:
lijkt me een simpel probleem: die win98 pc heeft een ip waarvan de emule poorten geforward worden van uit de router, de xp pc's hebben dat niet.

je moet dus in de router de juiste poorten mappen/forwarden naar de xp pc('s). als je meerdere emule's wilt laten draaien moet je alle emule's laten draaien op andere poorten. als je je emule wilt verhuizen van de win98 pc naar de xp, moet je het ip adres veranderen in de router.

als je niet weet hoe je moet mappen/forwarden: Het Grote Poortmappingsverhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emule en XP probleem:

Zoals eerder omschreven staan de poorten in mijn router goed ingesteld. Ik wil Emule niet op 3 PC's tegelijk draaien, maar gewoon op een XP PC die ik (min of meer) als fileservertje wil gebruiken.

Ik heb geen zin om 2 PC's dag en nacht aan te laten staan (een als servertje en een als download PC). Emule moet toch gewoon draaien op een XP servertje?? Ik heb de Win98 machine en de andere XP pc gewoon even voor de tests gebruikt.

Alle machines heb ik een vast ip adres gegeven, oplopend van 192.168.2.102 tot en met 192.168.2.104. Dit zijn toch vrij normale adressen?!?

Als ik mijn "Win98 Emule" werkend heb, en ik wissel het ip adres (192.168.2.104) van de Win98 PC om met die van de XP PC (192.168.2.103) dan werkt Emule onder XP niet (en Emule onder Win98 ook niet maar dit laatste is logisch want mijn router staat kwa poort forwarding ingesteld op 192.168.2.104).

Wissel ik het weer een keer om zodat de Win98 PC zijn oude IP adres weer heeft, dan werkt Emule weer gewoon perfect onder Win98.

Mijn Router forward de poorten dus via IP adres 192.168.2.104. Als ik mijn XP PC dit ip adres geef en de Win 98 PC een ander ip geef of gewoon uitzet, werkt het gewoon niet. Het lijkt wel of XP niet naar mijn router luistert ;(

Ik ga vandaag proberen om een van de XP PC's een frisse install te geven zonder overbodige drivers en proggies, dus gewoon XP, driver voor ethernet en Emule. Eens kijken wat dit doet. Tips en hints blijven welkom :? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:20:
Mijn Router forward de poorten dus via IP adres 192.168.2.104. Als ik mijn XP PC dit ip adres geef en de Win 98 PC een ander ip geef of gewoon uitzet, werkt het gewoon niet. Het lijkt wel of XP niet naar mijn router luistert ;(
Firewall op XP?
XP SP2 heeft een firewall, sommige antivirus produkten (b.v. Norton 2005 anti worm)ook.

andere tip: alle pc's kunnen een high id krijgen door de poorten on de verschikkelde pc's in emule anders in te stellen. dus PC1 krijg tcp 6000, udp 6000 pc2 tcp 6002 udp 6002 en dan maar de juiste poorten forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:46:
[...]

Firewall op XP?
XP SP2 heeft een firewall, sommige antivirus produkten (b.v. Norton 2005 anti worm)ook.

andere tip: alle pc's kunnen een high id krijgen door de poorten on de verschikkelde pc's in emule anders in te stellen. dus PC1 krijg tcp 6000, udp 6000 pc2 tcp 6002 udp 6002 en dan maar de juiste poorten forwarden.
De firewall van XP staat uit. De service wordt niet eens gestart. Tevens is de virusscanner (NAV 2005) gedisabled. Ik heb hem zelfs gedeïnstalleerd.

Het gaat er mij om dat ik Emule goed werkend krijg (met een high-id) op maar één PC --> mijn XP fileservertje. Ik wil geen 3 of 4 PC's met Emule, maar gewoon eentje O-) .

Het probleem is dat XP op een of andere manier niet snapt dat mijn router de poorten gewoon door stuurt, want dat doet de router naar Win98 namelijk wel. Ik neem dan aan dat hij dat ook naar XP doet, maar dat XP het gewoon negeert :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
heb je de router wel eens aan en uit gezet? misschien werkt het ding intern met mac adressen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:15:
heb je de router wel eens aan en uit gezet? misschien werkt het ding intern met mac adressen ofzo :?
Yep, de router had ik al een paar keer aan en uit gezet en zelfs helemaal gereset (factory settings), dat was helaas niet de oplossing.

Maar het probleem is inmiddels opgelost. Het blijkt een probleem te zijn met de firmware van de router. Ik heb ergens op een ander vaag forum gelezen dat iemand zijn SMC7004ABR wel met Win 98 kon gebruiken maar niet met XP.....

3x raden: onder Win 98 werkte internet wel en onder XP niet.... leek een beetje op mijn probleem, alleen werkte bij mij internet wel en Emule dus niet. Die knakker had dat probleem opgelost door het flashen van zijn router met de nieuwste firmware.

Dus heb ik de "nieuwste" firmware gedownload en erin gezet. Helaas had ik die versie er al in zitten. Maar goed dat ik zo eigenwijs ben geweest om hem toch te erin te flashen want nu werkt het wel!!

Typisch.... zeker ergens een bitje omgevallen ofzo.......

_/-\o_ Iedereen die mee heeft gedacht ontzettend bedankt voor de moeite en de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:07:
[...]

Yep, de router had ik al een paar keer aan en uit gezet en zelfs helemaal gereset (factory settings), dat was helaas niet de oplossing.

Maar het probleem is inmiddels opgelost. Het blijkt een probleem te zijn met de firmware van de router. Ik heb ergens op een ander vaag forum gelezen dat iemand zijn SMC7004ABR wel met Win 98 kon gebruiken maar niet met XP.....

3x raden: onder Win 98 werkte internet wel en onder XP niet.... leek een beetje op mijn probleem, alleen werkte bij mij internet wel en Emule dus niet. Die knakker had dat probleem opgelost door het flashen van zijn router met de nieuwste firmware.

Dus heb ik de "nieuwste" firmware gedownload en erin gezet. Helaas had ik die versie er al in zitten. Maar goed dat ik zo eigenwijs ben geweest om hem toch te erin te flashen want nu werkt het wel!!

Typisch.... zeker ergens een bitje omgevallen ofzo.......

_/-\o_ Iedereen die mee heeft gedacht ontzettend bedankt voor de moeite en de reacties _/-\o_
ik zou haast denken dat het een bepaalde instelling is geweest die door die flash is weer goed is gezet..... maar ja, ik ben een newbie op "router-gebied" dus ik zeg maar wat.... :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:57:
[...]

ik zou haast denken dat het een bepaalde instelling is geweest die door die flash is weer goed is gezet..... maar ja, ik ben een newbie op "router-gebied" dus ik zeg maar wat.... :P
Na een factory reset zouden alle standaard fabrieksinstellingen terug gezet moeten worden. Al mijn eigen instellingen zijn dan als het goed is verdwenen... en dat was ook zo.

Ik moest alle poorten die geforward moesten worden weer opnieuw invoeren. Plus natuurlijk al mijn andere instellingen.

'k snap niet wat de oorzaak van de storing is geweest, ik ben allang blij dat dat opnieuw flashen heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:04:
[...]

Na een factory reset zouden alle standaard fabrieksinstellingen terug gezet moeten worden. Al mijn eigen instellingen zijn dan als het goed is verdwenen... en dat was ook zo.

Ik moest alle poorten die geforward moesten worden weer opnieuw invoeren. Plus natuurlijk al mijn andere instellingen.

'k snap niet wat de oorzaak van de storing is geweest, ik ben allang blij dat dat opnieuw flashen heeft geholpen :)
_/-\o_ --> flashen

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

28-5-2005 10:55:01: Web interface: Failed login attempt (219.110.210.128)
28-5-2005 10:55:06: Web interface: Failed login attempt (219.110.210.128)
Iemand probeert bij mij binnen te komen.
Gebeurt zoiets nou per ongeluk?
Lijkt me niet, toch :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geurt-kun schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:49:
[...]

Iemand probeert bij mij binnen te komen.
Gebeurt zoiets nou per ongeluk?
Lijkt me niet, toch :?
Damn... je hebt me door 8) >:)

Als je op een standaard poort zit zou me niks verbazen als mensen de standaard wachtwoorden proberen. Verder is een web een grrote boze plaats, dus niets zou me verbazen. Dat adres hoort aan een (adsl?) site in japan toe volgens mij. Heb je nog vijanden in japan?

/edit:

code:
1
Tracing route to h219-110-210-128.catv02.itscom.jp [219.110.210.128]

japan leidt ik af uit de domein naam 8)

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 05-06-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Nope, wel vrienden. 8)

Btw, waarom quote je een voorgaande post?
Is het niet duidelijk waar het over gaat?

Edit:
Btw, hoe kom je erbij dat het Japan is?
Volgens http://www.arin.net/whois/ heeft het iets te maken met Australie.

Search results for: 219.110.210.128

OrgName: Asia Pacific Network Information Centre
OrgID: APNIC
Address: PO Box 2131
City: Milton
StateProv: QLD
PostalCode: 4064
Country: AU

Please correct me if... :)

[ Voor 71% gewijzigd door Geurt-kun op 30-05-2005 22:54 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Is de ontwikkeling van de Morph Mod gestopt? Er schijnt al geruime tijd een nieuwe officiele eMule te zijn, maar een update voor de Morph Mod laat lang op zich wachten...

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
wat betekenen die rode en groene i 's na het icoontje van het bestand (in het overdrachten tab) bij emule? :? Het zal vast al wel een keer gevraagt zijn maar ik heb geen zin om al die topics door te zoeken, en op de emule site kon ik het ook niet vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rood is negatief commentaar
groen is positief commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 05 juni 2005 @ 08:30:
wat betekenen die rode en groene i 's na het icoontje van het bestand (in het overdrachten tab) bij emule? :? Het zal vast al wel een keer gevraagt zijn maar ik heb geen zin om al die topics door te zoeken, en op de emule site kon ik het ook niet vinden. :)
Hoe het bestand door andere users gerate is, rood is slecht, groen is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
ohhh zo, tnx dan weetik dat ook weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Gerwin schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:47:
Is de ontwikkeling van de Morph Mod gestopt? Er schijnt al geruime tijd een nieuwe officiele eMule te zijn, maar een update voor de Morph Mod laat lang op zich wachten...
denk het niet want de CVS is wel geupdate.

zie ook de changelog: http://cvs.sourceforge.ne....246&sortby=date&view=log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 09:02:
[...]

Hoe het bestand door andere users gerate is, rood is slecht, groen is goed.
Hoe kun je dat eigenlijk zélf raten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:49:
Hoe kun je dat eigenlijk zélf raten?
Simpel, naar shared files --> right click --> edit file comments en tada zie daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
We schrijven 5 juni en verwelkomen de 6 miljoenste gebruiker.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/compunologist/6M.jpg

Dat begint er op te lijken. 's kijken wanneer we de miljard files passeren. Vanavond nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Het is vast al eens gevraagt, maar toch...

in mijn upload staan meerdere personen met bijna dezelfde naam, maar zelfde IP-adres. Is het mogelijk om met meerdere nicks van dezelfde bron te downloaden, of...is hier iemand aan het 'vals spelen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 09:01:
rood is negatief commentaar
groen is positief commentaar
Ik zou niet altijd op de kleuren af gaan.
Sommige gebruiken het om de aandacht te trekken, met de bedoeling om de comment te lezen...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Mr.Nobody schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:23:
[...]

denk het niet want de CVS is wel geupdate.

zie ook de changelog: http://cvs.sourceforge.ne....246&sortby=date&view=log
Raar dat er nergens meer een .zip, exe of tarbal te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Gerwin schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:52:
[...]

Raar dat er nergens meer een .zip, exe of tarbal te vinden is...
Ik denk dat je nog niet op hun forum gekeken hebt, de ontwikkelaar wordt gek van de mensen die zeuren om een nieuwe versie... Misschien een stille hint naar jou toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Gerwin op 06-06-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
er is wel eens nieuwe versie te dl, via CVS, maar dat is eigenlijk niet bedoelt voor 'normale' gebruikers. alleen voor testers en mensen die zelf nog dingen aanpassen aan de sourcecode.

ik denk dus dat je gewoon iets gedult moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zit een beetje te spelen met McAfee virusscan 8. Leuk pakket, maar emule vreet het niet. Ik krijg geen verbinding meer. Ik krijg een 10038 error. Ik vermoed dat er ergens een soort firewall in zit, maar de logs van virusscan geven niks aan. Er staan maar 2 rules aan: port 25 mass mail en port 6666 IRC. En die heb ik ook uitgezet maar dat helpt helaas ook niet. Iemand hier toevallig al ervaring mee en kan mij vertellen waar ik moet zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 06-06-2005 22:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

ik gebruik emule 0.46a en heb een probleem dat deze mp3 bestanden na volledige gedownload te hebben niet afrond en weer opnieuw begint, wat kan dit zijn?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

damasterman schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:38:
ik gebruik emule 0.46a en heb een probleem dat deze mp3 bestanden na volledige gedownload te hebben niet afrond en weer opnieuw begint, wat kan dit zijn?

groeten
Defeat 0-filled part senders uitschakelen, mp3's bevatten een stuk je loze ruimte wat door die optie wordt gezien als opzettelijk loze data om bij jou een hogere score te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien iemand zin om deel 13 te maken?

Deze zit zo goed als vol :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
sanfranjake schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:45:
Misschien iemand zin om deel 13 te maken?

Deze zit zo goed als vol :P
Edit: reactie gewist..... Dacht dat ik op een andere draad reageerde.... 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door EricJH op 12-06-2005 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
Compunologist schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:32:
We schrijven 5 juni en verwelkomen de 6 miljoenste gebruiker.

[afbeelding]

Dat begint er op te lijken. 's kijken wanneer we de miljard files passeren. Vanavond nog? :P
vraag me af of jij wel de laatste ip filter gebruikt. Er zijn erg veel amerikaanse servers en loze user daar gecreeerd door de MPAA en vrienden.

no comment

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.