eMule opensource eDonkey, deel 12

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb altijd met eDonkey gewerkt (heb anderhalf jaar geleden ook eMule geprobeerd, maar werkte toch niet zo goed). Nu ben ik weer eens eMule gaan proberen in combinatie met de iONiX mod.

Ik ben echt zeer tevreden! Ik haal files nu ongeveer 4 tot 5 keer sneller binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:56:
Ik zal hem wel even wat hoger zetten. Ik had me upload op 4kb/s gezet omdat dat ik geen zin had om meer dan twee keer zoveel uplouden dan wat ik download.
DE manier om snelle download te krijgen is niets sharen, niets anders dan wat je momenteel aan het downloaden bent in combinatie met je upload zo ver mogelijk open gooien.

Dan krijg je credtis bij de mensen die hebben wat jij nog wil (zij downloaden namelijk dezelfde file als jij, maar hebben mischien nog stukje van deze file die jij nog moet) en niet willen uploaden staat IMHO gelijk aan het feit dat je beter emule niet kunt gebruiken.

met een beetje upload denk ik aan > 20kb/s

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 05-03-2005 14:46 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ok, ik heb een interessante vraag, waarvan ik vrij zeker ben dat hij nog niet langsgeweest is.

Op mijn server beneden draait eMule icm. de iONiX mod, wanneer ik eMule minimaliseer krijg ik MiniMule te zien. Dit is een klein "venstertje" waarin een grafiekje staat, mijn Dl snelheid, mijn Ul snelheid en het totaal gedownloade en geuploade aantal Mb's.

Nu zou ik het ZEER plezierig vinden als ik dit venstertje (of een goed gelijkende variant hierop) op een client PC in het netwerk kan krijgen.

Ik wil dus de netwerkgegevens van eMule op dat moment, die draait op een server in huis, zien op een client PC elders in huis. Hoe is dit mogelijk? Een klein client-programmatje wat de gegevens uitlees of iets dergelijks? Weet iemand een oplossing?

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:56:
Ik zal hem wel even wat hoger zetten. Ik had me upload op 4kb/s gezet omdat dat ik geen zin had om meer dan twee keer zoveel uplouden dan wat ik download.
Daar is maar 1 oplossing voor. :r
Start> Configuratiescherm> Software> eMule> Verwijderen.

Mocht je toch besluiten om niet te verwijderen, plaats dan hier je nickname.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(
Weer zo gastje die niks wilt uploaden.
Als nou iedereen evenveel upload als download dan, hoeven een hoop mensen zo als ik niet 300% uploaden.
Geurt-kun, je ben aan me blok lijst toegevoegt :Y) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Schaam je man, ga in de hoek staan. :X

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
ja idd, zo gaat het niet werken. Probeer anders overdag je upload tussen de 10 en 20kb/sec te zetten en snachts gewoon op maximum. Zo doe ik het ook en s'nachts krijg ik toch hoge snelheden. Soms wel eens pieken van 250 kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Is het nog mogelijk om dmv iemands ID zijn IP te berekenen?
Voorheen kon dat met ID2IP.
Waarschijnlijk kan dat nog steeds, maar hoe krijg ik in MorphXTv6.1 nu iemands ID in beeld?
Bij Show Details kan ik het niet vinden. Is het een optie die nog ingeschakeld moet worden?

offtopic:
Het gaat er hier niet om om JC Ken toe te voegen.
O-)

Edit:
Het gaat om dit deze log:
5-3-2005 21:25:45: New friend: 'eMule [GoT] Geurt_kun [@msn.com]',
Userhash: 6B4228D1B10E31365A6448235E956F56

Anderen die mij een bericht sturen zenden hun ip mee. Deze leecher zend alleen zijn userhash mee.

Edit 2:
Bij het berichtje wat ik vandaag van hem kreeg kwam er wel een ip mee.
'eMule [GoT] Geurt_kun [@msn.com]' IP:213.196.250.135
Is het verstandig om dit ip in mijn filter te zetten? Of is het ook nog mogelijk dat hij onder een vals IP werkt?

[ Voor 48% gewijzigd door Geurt-kun op 06-03-2005 13:31 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Er kan altijd gebruik zijn gemaakt van een proxy.

[ Voor 73% gewijzigd door Jk_W op 06-03-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

6-3-2005 13:16:39: New Message from 'eMule [GoT] Geurt_kun [@msn.com]' (IP:213.196.250.135)
6-3-2005 16:02:57: New Message from 'eMule [GoT] Geurt_kun [@msn.com]' (IP:213.196.242.245)

Filteren heeft dus geen zin. :|

@ jk_warrior Heb je hier wat aan?

[ Voor 35% gewijzigd door Geurt-kun op 06-03-2005 16:23 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Thanks!....Nu kan ik met active desktop de gegevens op elke willekeurige desktop PC zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus overgestapt van emule naar emule + morphmod. Ik heb gewoon de config-file gecopy-pasted.
Maar nu zijn de credits voor +/- 50 procent van de clients niet meegekomen. Hierdoor zijn mensen die veel naar mij hebben ge-upload verdwenen of aan wie ik veel geupload heb. Het laatste moet in principe niks uitmaken toch?? Daar ik toch geïdentificeerd wordt aan de hand van mijn ip? Of speelt de mod die ik gebruik ook een rol? Daarnaast wil ik de credits van andere ook bewaren, en ze belonen voor hun upload naar mij. Hoe kan ik zorgen dat de credits wel juist worden weergegeven zonder weer terug te moeten naar de normale emule. Of kan dit niet en moet ik maar weer van vooraf aan beginnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=310

Credits andere mensen bij jou:
clients.met
Credits die jij bij andere mensen hebt:
preferences.dat and cryptkey.dat.

Je had morhp mod ookgewoon in de dir kunnen uitpakken waar emule eerst stond. Dan gaat alles goed.

Nee, je ip+poort bepalen niet je credits.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem blijft hetzelfde. In emule 0.45b, alle credits (Zowel mijnes als andermans) goed weergegeven, in emule45b + morph is denk 90 procent onjuist.

Ook in morph in zelfde directory installen lost het probleem niet op. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
voordeel van morphmod? Ik gebruik alleen eMule namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Chillmeister schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:07:
voordeel van morphmod? Ik gebruik alleen eMule namelijk
Gewoon proberen. paar features:
Upnp. (zet atuomatisch poorten open als je router het ondersteund)
Powershare (voorrang geven aan het delen van bepaalde files)
Slot focusssing (liever 1 upload van 20 Kb/s dan 5 van 4 kb/s )
webcache (kan versnelling opleveren, echter niet overdrijven)
Heel veel meer kleine dingen

Zit kwa interface heel dicht tegen de offical emule (o.45b) aan waarop het gebaseerd is, en als het niei bevalt kun je snel weer terug schakelen. Is net zoiets als "The black hand" waar in de Topic start nog over wordt gesproken, maar die wordt niet meer onderhouden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:50:
Ik heb gewoon de config-file gecopy-pasted.
Je moet ook niet de config-file kopieren, maar de inhoud van de config-file. >:)
En daarnaast ook de andere losse bestanden overschrijven die met de mod meegeleverd worden.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:45:
[...]

Je moet ook niet de config-file kopieren, maar de inhoud van de config-file. >:)
En daarnaast ook de andere losse bestanden overschrijven die met de mod meegeleverd worden.
Zou het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelt, maar als je de bestaande config-file overschrijft met een nieuwe config ben je al je history kwijt.
Daarom zeg ik, je moet de inhoud overschrijven. :)
Ik denk dat velen zich hierin vergissen...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb iets vreemds. Mijn downloads blijven soms, als ze klaar zijn, staan met de status: "afronding".
De files horen dan echter al afgerond te zijn, maar ze blijven in de DL-lijst staan en komen niet in de completed files folder. Ze blijven in temp staan en de enige manier is ze renamen naar de goede file en extensie en ze dan handmatig kopieren naar de juiste map.

Hoe kan dit? En vooral, hoe los ik dit op?

eMule 0.45b met IoNix mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jk_warrior schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:40:
Ik heb iets vreemds. Mijn downloads blijven soms, als ze klaar zijn, staan met de status: "afronding".
meer dan genoeg diskruimte?
preview gebruikt ?(pause en resume is in mijn ervaring dan genoeg)
eMule 0.45b met IoNix mod.
Wat doet deze mod extra? (niet voor je probleem, maar uit interesse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb genoeg ruimte (meer dan 20 Gb vrij) en heb niks met de download gedaan....niet gepreviewed ofzo. Wanneer het weer voor komt (waarschijnlijk vanavond nog) zal ik eens kijken of pauze, gevolgd door resume werkt.

Wat de mod precies doet, weet ik niet, maar ik heb er een beduidend hogere snelheid mee dan normaal, heb altijd een high-id, hij verbindt reuze snel en zo nog wat kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nav mijn bericht in network troubelshooting:

Ik heb het volgende probleem, en ben al uren op zoek geweest naar een oplossing, veel op internet gelezen, maar ik snap het echt niet:

We hebben een Sweex router (LB000021) en 2 pc's daarachter die beide eMule willen gebruiken.
Met port forwarding kan ik eMule op 1pc tegelijk met een hoog ID krijgen, maar port forwarding kan maar naar 1 intern IP adres tegelijk, dus als ik poorten 4662 en 4672 naar het ipadres 192.168.2.101 heb geforwarded krijgt deze pc een hoog ID. Deze poorten zijn nu niet meer naar 192.168.2.102 te forwarden.

Als ik dan op de 2e pc in eMule de poorten verander van 4662 naar 4663 en van 4672 naar 4673 en vervolgens deze poorten op de router forward voor 192.168.2.102 dan krijg ik op deze pc nog steeds een laag ID:
eD2K Netwerk
Status: Verbonden
IP:Poort: Onbekend
ID: 1613307
Lage ID

eD2K Server
Naam: Byte Devils
Beschrijving: http://www.bytedevils.com/
IP:Poort: 63.246.128.150:3306
Versie: 17.3 (lugdunum)
Gebruikers: 104,587
Bestanden: 9,077,153

Kad Netwerk
Status: Firewalled
IP:Poort: 84.41.181.24:4673
ID: 1412019480
Buddy: Verbonden

WebInterface
Status: Uitgeschakeld
De melding is firewalled, en dat terwijl de poorten geforwarded zijn. De WinXP firewall staat trouwens uit en verder gebruik ik geen firewall!

Heeft iemand enig idee hoe je twee pc's achter 1 router kan configureren, zodat ze beide volledig met eMule kunnen werken?? Ik heb ook al wat met port triggering gewerkt, maar daar kwam ook niks uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik meen me te herinneren dat je niet met 2 pc's op een netwerk kan en ook nog op beide pc's een High ID.

[ Voor 6% gewijzigd door Geurt-kun op 13-03-2005 00:47 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geurt-kun schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:29:
Ik meen me te herinneren dat je niet met 2 pc's op een netwerk kan en ook nog op beide pc's een High ID.
Kan prima, je moet ze alleen wel op verschillende poorten zetten.

[edit]Bij mijn weten :P

[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 13-03-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

IceStorm schreef op zondag 13 maart 2005 @ 02:43:
[...]

Kan prima, je moet ze alleen wel op verschillende poorten zetten.

[edit]Bij mijn weten :P
Volgens mij heb je dan met beide pc's maar 1 IP naar buiten toe,dus zal er 1 pc een low id krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nee, dat gaat prima. je moet alleen zorgen dat je verschillende poorten gebruikt.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een soort plugin/optie voor emule mbt het uploaden.
Ik upload nu naar 30 mensen tegelijk (heb voor emule 100KB upload open) maar wil eigenlijk maar naar een stuk of 10 mensen tegelijk uploaden, zodat ze en sneller bij mij kunnen downloaden en zodat ik minder verbindingen hoef te leggen.
Ik weet dat er andere clients zijn die dit wel kunnen maar ik wil graag gewoon emule gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

harry64 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:20:
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een soort plugin/optie voor emule mbt het uploaden.
Ik upload nu naar 30 mensen tegelijk (heb voor emule 100KB upload open) maar wil eigenlijk maar naar
De morhpmod (officiele emule + extra dingen ingebouwd) heeft een optie "slotfocus" en probeerd zo min mogelijk sloten te openen. Deze feature is ge baseerd op ZZmod en kun je gewoon OVER de bestaand e emule heen zetten. In plaats van 10 sloten met 4 kb upload heb ik 2 sloten met upload, en 1 of 2 trickle sloten. (100byts/seconde)

http://emulemorph.sourceforge.net/modules.php?name=Downloads

als iemand nog ergens een samenhangend verhaal kan vinden welke mods welek features hebben (iets anders als een change history opsosmming) houd ik me ook nog aanbevolen.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 14-03-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Heb em net geinstalleerd en het werkt allemaal weer perfect, alleen upload ik nu naar allemaal users met de tag [funnynick] ? Is dit toeval of?

Ik upload nu naar maximaal 18 mensen tegelijk (default setting denk ik) heb alle menu's doorgelopen maar kan dit nergens anders instellen ?

[ Voor 34% gewijzigd door harry64 op 14-03-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

harry64 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:43:
Heb em net geinstalleerd en het werkt allemaal weer perfect, alleen upload ik nu naar allemaal users met de tag [funnynick] ? Is dit toeval of?
"[funnynick] rotte naam" vervangt de default http://emuleproject.net zodat je gebruikers terug kunt vinden in de diverse lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:05

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb een probleempje, hoop dat het nog niet behandeld/beantwoord is.

Mijn eMule client heeft het probleem dat ie na een tijdje (vaak nog binnen 1 dag) langzaam alle downloads stopt (speed verdwijnt). En dat terwijl de totale download speed nog wel hoog is (bijvoorbeeld 75Kb/s down). Deze totale download speed verandert dan overigens niet meer, maar blijft constant even hoog. Deze download speed is waarschijnlijk gewoon vastgelopen, want er komt totaal niks meer binnen.
Het installeren van de nieuwste versie heeft helaas niet geholpen.

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vanDaal schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:34:
Mijn eMule client heeft het probleem dat ie na een tijdje (vaak nog binnen 1 dag) langzaam alle downloads stopt (speed verdwijnt).
Versies gebaseerd op 0.44 c/d hebben dat. Welk draai je nu? kad uitzetten vertraagd het effect in ieder geval. Verder hebbe we echt meer info nodig. (denk ook aan personal firewall en andere p2p applicaties)

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 15-03-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Ik zet vanmorgen emule aan en ga naar me werk, nu kom ik thuis en hij zegt dat me harde schijf vol is.
Er was 15GB vrije ruimte, en ik heb maar 4GB gedownload en nu snap ik dus niet waar die andere 11GB vandaan komt.

Ik denk dat ik ongeveer 150 downloads aan heb staan, maar ze downloaden niet allemaal tegelijk en sommige hebben maar 2 sources en zijn dus vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Houd je er rekening mee dat eMule zodra hij 1 chunk binnen heeft meteen de complete ruimte voor het bestand reserveert voor die download? Dat kan met 150 downloads aardig oplopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Even uitgerekend en het totale aantal GB van de files die ik aan het downloaden ben komt op ~60GB, en me partitie is 58,5GB :).

Heeft iemand toevallig nog een link naar de GoT userfile van emule, ik kan em nergens meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

community bedoel je zeker ?

Even zoeken met je ezel op community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

harry64 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:32:
Even uitgerekend en het totale aantal GB van de files die ik aan het downloaden ben komt op ~60GB, en me partitie is 58,5GB :).
Je kunt bij statistics ergens zien hoeveel ruimte je downloads in beslag nemen en hoeveel eMule tekort komt.

ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE| 104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

[ Voor 12% gewijzigd door IceStorm op 15-03-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

edit:
Vroeger (vorige emule versie) kreeg ik bij het zoeken maximaal 300 zoekresultaten binnen, nu (eMule v0.45a) maar maximaal 30. Waar/hoe kan ik dat instellen? Opgelost: Updaten naar v0.45b

[ Voor 18% gewijzigd door neevedr op 15-03-2005 21:32 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:05

vanDaal

-ismeereentje

leuk_he schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:27:
Versies gebaseerd op 0.44 c/d hebben dat. Welk draai je nu? kad uitzetten vertraagd het effect in ieder geval. Verder hebbe we echt meer info nodig. (denk ook aan personal firewall en andere p2p applicaties)

(had stiekem nog een oude versie (0.44d) draaien |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
hè bah

ik heb ooit eens een release gedaan op emule (ingepakt in rar bestanden)...

maar ik hoor de laatste tijd geluiden dat sommige bestanden beschadigd zijn; en daardoor niet uit te pakken zijn. Iemand vertelde mij dat zo'n release langs duizenden pc's gaat; en daardoor de kans groot is dat het uiteindelijk eens corrupt raakt.

ik heb geen simpele fixes ofzo ervoor. In het ergste geval is de oplossing om het compleet opnieuw te downloaden wat al kan oplopen tot minimaal 700mb per RAR-part.

maar dit mag toch niet de bedoelding zijn :? Hoe kan je voorkomen dat zoiets, along the way, corrupt raakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 17-03-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Silent Thunder schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:27:
en daardoor de kans groot is dat het uiteindelijk eens corrupt raakt.
Wat een bullshit. Releases kunnen niet corrupt raken, alleen files kunnen corrupt raken. Jij upload een file op het netwerk, die file wordt gehashed en die hash hoort bij jouw file.
Het kan prima dat er corrupte chunks komen maar die filtert eMule vanzelf weg. Zolang er mensen zijn die je release hebben gedownload (en geshared natuurlijk) blijft je release beschikbaar.
Er kan niet opeens na 6 maanden een andere hash bij je release horen (en dus effectief een nieuwe file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Hoe kan het dan dat bij sommige personen succesvol gedownloadde RAR-bestanden van zo'n release beschadigd blijken te zijn achteraf?

terwijl het ''in den beginne'' bij andere mensen wel goed uit te pakken was.

[ Voor 51% gewijzigd door Silent Thunder op 17-03-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dat kan niet. Jij knalt een bestand met een hash online, iemand anders download die en het bestand is pas compleet gedownload als de hash overeen komt met 'jouw' hash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Nou jah, ''kan niet'' klinkt wel heel resoluut. Ik zeg ook niet dat het per se iets met het emule netwerk opzich te maken heeft. 'k weet ut verder ook niet; probeer het zo kritisch mogelijk te bekijken.

Feit is gewoon dat de eindgebruiker een verminkt bestand krijgt (in sommige gevallen dan); en dat zijn geen domme gebruikers, maar mensen die wel weten hoe je iets moet uitpakken. Hetzelfde bestand wat aan het begin bij mij (de releaser) nog helemaal in orde was (uitgebreid getest met verschillende extractsoftware).

Dus ergens in het proces van ''sharing'' moet wat gebeuren.... als ik gewoon de feiten naga dan kan ik niks anders concluderen...

[ Voor 38% gewijzigd door Silent Thunder op 17-03-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kan niet is niet resoluut ;) als het bestand beschadigd raakt bij iemand anders.krijgt hetbestand ook een andere hash ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik denk dat het wel degelijk kan... laatst had ik ook een rar release waar beschadigde bestanden uit kwamen, dit lag volgens mij aan mijn bestanden.
ik denk dat er een bugje in de hash functie zit, waardoor deze dingen kunnen gebeuren.
het zou nl niet de eerste keer zijn dat er een bugje in zat, in het begin is dat ook een keer gebeurt.
het is software dus het bevat bugs.... het hoeft niet altijd te gebeuren, maar alleen in speciale momenten, dat maakt zo'n bug erg lastig op op te sporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

The Third Man

The Third Jellyfish

I'm with Mr. Nobody, ik heb het een paar keer al meegemaakt dat een correct gedownload bestand tóch corrupt blijkt te zijn... Eigenlijk onbegrijpelijk maar wellicht bevat de MD4 hashing die Emule gebruikt mogelijkheden om te manipuleren (misschien wel specifieke bits omwisselen of zo) en wie weet gebruiken organisaties als de RIAA en MPAA dat wel om hun anti-p2p-bots het downloaders moeilijk te laten maken (net als bij Kazaa ze rotzooi in de mp3-tjes lieten gaan).

Eigenlijk zou Emule een compleet nieuw hashing algoritme moeten introduceren zoals SHA-1 of Blowfish, of wellicht bestaat er wel iets dat óók herstel kan helpen (zoals AICH nu doet met die extra hash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Silent Thunder schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:27:
maar dit mag toch niet de bedoelding zijn :? Hoe kan je voorkomen dat zoiets, along the way, corrupt raakt?
overklokte pc's die fout geheugen hebben. Het werkt allemaal goed tot bij het uitpakken blijkt de checksum niet klopt. Overigens wordt die file niet verder verspred dan, want de hash is anders geworden als je hem weer in de share zet. Ook moet je bedenken dat in de loop der jaren er verschillende winrar versies zijn (wel backward, maar niet forward compatible).

Verder zit in emule sinds een paar versies iets ingebouwd die ook op delen van de file een checksum check doet (AICH) . zodat je niet de hele file kwijt raakt als er 1 stukje (opzettelijk) corrupt is geraakt.

verder zijn er nog client geweest die een boel (null) bytes uploaden om vooral maar ratio te halen. die worden tegenwoordig ook gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook nog met een vraag namelijk hier over :

Afbeeldingslocatie: http://img236.exs.cx/img236/5420/emule7oe.th.jpg

Zijn dit nu je credits ? Er staat tenslote krediet bestand geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ga me aansluiten bij leuk_he. Corrupte bestanden kunnen idd ontstaan bij het verkeerd wegschrijven van een file (fout in het geheugen bijv). Blijf ik erbij dat het onmogelijk is om op die manier een release langzamerhand te corrupten, het kan gewoon niet.

Overigens, het is op zich niet onmogelijk om een MD4 hash te faken (nou ja, twee bestanden met 1 hash dus). Het kost alleen te veel moeite voor instanties als de RIAA (daarnaast is het niet zo effectief als bijv op Kazaa). SHA-1 of Blowfish is echt dikke overkill voor eMule. Wat mij betreft is MD4 meer dan genoeg, ik heb nog nooit gehoord dat het te weinig was.

Thunderbird, (voor keer nummer 219 ;)), nee dat zijn niet JOUW credits, dat zijn credits van ANDEREN bij jou ;).

[edit]Nog even een voorbeeldje hoe bestanden corrupt kunnen raken, ik download zelf met eMule op een bak die beneden in de meterkast staat, ik kopieer de bestanden naar mijn pc (over 2 switches) en dat gaat ook nog wel eens fout, krijg je ook corrupte bestanden van ;) Blijft een feit dat de originele bestanden dan nog op mijn serverttje staan en dus met nog een keer kopieren het probleem meestal prima is opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door IceStorm op 17-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:53:
Ik zit ook nog met een vraag namelijk hier over :

[afbeelding]

Zijn dit nu je credits ? Er staat tenslote krediet bestand geladen.
nee die van de mensen waar jij gedownload hebt. jou credits staan bij andere emule clients, per client zelfs, dus je weet nooit hoeveel je bij iemand hebt, laat staan totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Iemand die me kan vertellen waar ik bij de morphXT mod het aantal uploads kan limiteren of een minimale uploadsnelheid in kan stellen? Ik kan dit namelijk nergens vinden, ook op hun website niet aangezien de FAQ niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb sinds kort ook een raar probleem. Niemand kan meer bij me downloaden, ik heb een high id, en de poorten test voor tcp/ip en udp op de emule site is positief.

Een fractie van een seconde zie ik iemand verschijnen bij de uploads en die verdwijnt vervolgens meteen weer. Af en toe lukt het wel. Ik kan dus zo geen credits opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ali G, ik heb precies hetzelfde. sinds een dag of drie. Op zich maakt het me niet uit dat niemand van mij download, maar je bouwt zo idd geen credits op.

Ik zie mensen connecten, en na een seconde zijn ze weer weg. Soms start de upload naar iemand een paar seconden, maar dan kapt ie er ook weer mee. Ik heb high ID, en de download is nog steeds prima. v0.45b

Ik dacht eerst dat het een probleem van mijn router was, maar daarin staan nog steeds de poorten geforwarded naar mijn pc. Router ook ff gereset maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 11-09 21:47
Hebben jullie toevallig ook chello ? Ik heb dit zelfde probleem sinds donderdag. Op www.chelloo.com wordt gespeculeerd dat chello p2p verkeer knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ali G schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:05:
Een fractie van een seconde zie ik iemand verschijnen bij de uploads en die verdwijnt vervolgens meteen weer. Af en toe lukt het wel. Ik kan dus zo geen credits opbouwen.
afgelopen paar honder post is dat ook iemand ander hier bij chello gezien. Friesland, hij kreeg in de verbose log ook nog 10060 (dacht ik) errors.

/EDIT : wellicht meer iets voor andere chello topics in I&T, aan gezien het aan de provider ligt en niet aan emule.

Het Chello vragen & problemen topic
en

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 20-03-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
De HONDEN! Het is Chello dus? Ik hoop het niet want ik weet niet wat ik eraan moet doen dan. Ik heb net als jullie Chello inderdaad :(

Zonder iets te melden over nieuwe voorwaarden zomaar even het beleid veranderen? Ik ben echt zwaar pissig.

[ Voor 30% gewijzigd door Ali G op 20-03-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Proxy configuration Test Failed please review your proxy-settings. Webcache downloads have been deactivated until emule is restarted.

Xs4all proxy. Nou had ik al zo'n vermoede dat dit niet zou werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook last van bovenstaande probleem tot 2 dagen geleden, na het updaten van mijn versie van MorphXT 6.1 naar 6.3. Ik weet niet hoeveel effect de upgrade had, maar iig ben ik er voorlopig vanaf tot Chello weer iets nieuws verzint.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
Het is bij mij nu weg. Chello is blijkbaar van gedachten veranderd gelukkig. Bij jullie ook mede Chello gebruikers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44
Jep, hier (Eindhoven, woensel) gaat emule weer als vanouds!

Yippy! :)

Chello classic, BTW.

[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 25-03-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zit er nou spyware in emule, zoals in de meeste p2p programma's of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

nul komma nul, nada, nee, no, niks, noppes, njente, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
MarElo schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:47:
nul komma nul, nada, nee, no, niks, noppes, njente, etc :)
Duidelijke taal, bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ip.dat binnen mijn mule om zo bad ip's uit te sluiten.
Verder heb ik blacklist manager draaien en protowall, maar is dat alleen maar voor bad ip's uit te sluiten?
Of zijn er nog meer voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 08:51

UTM

Nadat ik mijn server het geformatteerd, en de map eMule had gebackup blijkt nu (na het terug kopieren) dat al mijn gegevens weg zijn. 60gig aan upload (en dus credits) weg. Valt dit nog op te lossen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
w03f schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:18:
Nadat ik mijn server het geformatteerd, en de map eMule had gebackup blijkt nu (na het terug kopieren) dat al mijn gegevens weg zijn. 60gig aan upload (en dus credits) weg. Valt dit nog op te lossen? ;(
Welke gegevens bedoel je? De map config?

Jouw credits zijn niet op jouw eigen computer opgeslagen. Die zijn bij de gebruikers opgeslagen waar jij naar geupload hebt. Jouw credits zijn er dus nog. De credits van de anderen bij jou die ben je kwijt. Jammer voor hen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 08:51

UTM

EricJH schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:51:
[...]

Welke gegevens bedoel je? De map config?

Jouw credits zijn niet op jouw eigen computer opgeslagen. Die zijn bij de gebruikers opgeslagen waar jij naar geupload hebt. Jouw credits zijn er dus nog. De credits van de anderen bij jou die ben je kwijt. Jammer voor hen.....
Maar ik zie bij statistics 0.0 aan upload e.d. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

w03f schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:18:
Andere directory naam van gemaakt ofzo? edit dan eens preferences.ini handmatig. zonee, lees ^^^ Wo3f & geef meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
w03f schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:10:
[...]

Maar ik zie bij statistics 0.0 aan upload e.d. Is dat normaal?
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. In de config map o.a. de crypkey.dat. Je wordt geidentificeerd aan de hand van deze cryptkey.dat en de preferences.dat. Zie ook de Help van E Mule.

De UL/DL gaat als ik mij niet vergis per sessie zoals je bij de statistieken kunt zien.

Dus nogmaals: heb je de config teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey,

ik zit hier met een nogal traag reagerende emule plus v1i. Emule reageert traag sinds mijn cpu niet meer ondergeklokt is (van athlon 1150MHz naar xp1800+) en sinds ik de 2 256MB-SDRAM modules heb vervangen voor 1 512MB-DDR module. Het rare is, alle andere programma's doen gewoon normaal, zelfs iets sneller. Maar emule juist niet. Hoe kan dat??

verdere specs:
ecs k7s5a
seagate 40GB (master)
western digital 160GB (slave), op deze staan de temp en incoming files van emule.
asus geforce 4 mx440

Gister heb ik emule de hele dag laten downloaden, was ondertussen niet thuis. Toen ik thuis kwam was er nog maar 75MB ram beschikbaar volgens taakbeheer. Terwijl ik bij normaal gebruik zo'n 200MB vrij heb, heeft dat ermee te maken?? Op het moment is er 160MB vrij maar emule is nog steeds traag.
een ding viel mij gister wel op, (toen er nog maar 75MB vrij was van de 512):
als ik al het geheugengebruik van alle processen bij elkaar optelde, kwam er ruwweg zon 200MB uit, dus 312MB vrij geheugen zou je denken. Blijkbaar niet, stond maar 75MB.

wie kan mij vertellen wat er aan de hand is??

groetjess,
Bart Grefte

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 10:15
bartgrefte schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:54:
heey,

ik zit hier met een nogal traag reagerende emule plus v1i.
Aangezien er moet elke update nog wel eens fouten naar bovenkomen is het handig om een nieuwe versie te installeren. Op het moment is namelijk versie 1.1d uit, misschien deze eens installeren en proberen of dezelfde problemen naar voren komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cardinal808 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:57:
[...]

Aangezien er moet elke update nog wel eens fouten naar bovenkomen is het handig om een nieuwe versie te installeren. Op het moment is namelijk versie 1.1d uit, misschien deze eens installeren en proberen of dezelfde problemen naar voren komen
waarom? deze versie bevalt me goed, en heeft goed gedaan voor het vervangen van de RAM en verhogen van de fsb om de cpu op snelheid te krijgen.....

ik heb nu ook SP2(uitgeschakeld) en NIS2005 ipv 2003, mischien dat het daaraan ligt?
NIS is denk ik de oorzaak niet, heb hier nog andere pc met NIS2005 en GEEN SP2 en daar werkt emule goed, zelfs met maar 256MB RAM.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 01-04-2005 15:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
ik heb min of meer een semi-offtopic vraagje over de content op het netwerk (niks illegaals)

je hebt zegt maar qua muziek album versies, singleversies; en dat snap ik. Maar wat is het verschil tussen een album en een EP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 00:08:
ik heb min of meer een semi-offtopic vraagje over de content op het netwerk (niks illegaals)

je hebt zegt maar qua muziek album versies, singleversies; en dat snap ik. Maar wat is het verschil tussen een album en een EP?
Dat is natuurlijk gewoon een opzoekvraag, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Extended_play (de 1e regel geeft al een duidelijk antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
okiej!

wikipedia is idd een goede plaats voor dat...

[ Voor 86% gewijzigd door Silent Thunder op 02-04-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik gebruik hier Emule MorphXT 6.5 op een XP bak met SP2. Ik laat upnp de poorten afhandelen en bemoei me verder nergens mee.

Als ik de firewall van xp aan zet krijg ik toch een lowid, ook al heb ik emule toestemming gegeven. Zet ik de firewall uit, gaat alles perfect en krijg ik netjes een high id. Hoe kan ik emule toch netjes aan de praat krijgen en de firewall aanzetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Breepee schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:43:
Ik gebruik hier Emule MorphXT 6.5 op een XP bak met SP2. Ik laat upnp de poorten afhandelen en bemoei me verder nergens mee.

Als ik de firewall van xp aan zet krijg ik toch een lowid, ook al heb ik emule toestemming gegeven. Zet ik de firewall uit, gaat alles perfect en krijg ik netjes een high id. Hoe kan ik emule toch netjes aan de praat krijgen en de firewall aanzetten.
neem norton internet security 2005, die neemt netjes ALLE functies van SP2 over, je krijgt zelfs de vraag of je SP2 of NIS als vuurmuur wil gebruiken. ik koos natuurlijk NIS :P
Bij mij werkt het perfect op die manier! Altijd hoge ID's, geen last van SP2, alleen zit SP2 continu (met een ballonnetje) te zeiken dat ik automatische updates uit heb staan, verder helemaal geen last van SP2!

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-04-2005 19:49 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
bartgrefte schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:48:
[...]

neem norton internet security 2005
:+

Wie kan me helpen? Bitcomet geeft trouwens ook aan dat het niet succesvol kan portmappen...

[ Voor 17% gewijzigd door Brent op 03-04-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Breepee schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:43:

met morph 6.4 (neem effe aan dat 6.5 het zelfde is) : zet in de emule espana settings onder intenet connections firewall de optie "open/close ports on winxp firewall when start/stop" op checked (aan)

of zet zelf handmatig emule open in de firewall:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242

s6

Het kan zijn dat nieuwe upnp van emule niet meer goed werkt door de firewall. dan moet je daarvoor nog iets open zetten (wat zegt je log?, en je verbose log? ) dan kun je dus ook ok upnp poorten open gaan zetten.

/edit:(ik ging zelf eens kijken naar de neiwue versie en ondekte:) 6.6 heeft upnp fixes t.o.v 6.5. 6.5 was nogal buggy volgens sirob:
http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=75745

6.6 versie hier:
http://emulemorph.sourceforge.net/
of een
[url=ed2k://|file|emulev0.45b-MorphXTv6.6-bin. zip|5926578|C5C668961C256C756E808FA4184F9E48|h=36HLVRX7Y2NJ4QBXOWXF3FVDVKCLZANE| /]ed2k linke voor de 6.6 binanry[/url] --> ed2k link werkt niet?

[ Voor 36% gewijzigd door leuk_he op 03-04-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
leuk_he schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:07:
[...]

met morph 6.4 (neem effe aan dat 6.5 het zelfde is) : zet in de emule espana settings onder intenet connections firewall de optie "open/close ports on winxp firewall when start/stop" op checked (aan)

of zet zelf handmatig emule open in de firewall:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242

s6

Het kan zijn dat nieuwe upnp van emule niet meer goed werkt door de firewall. dan moet je daarvoor nog iets open zetten (wat zegt je log?, en je verbose log? ) dan kun je dus ook ok upnp poorten open gaan zetten.
Log's zeggen dat ze geen poorten kunnen openen. Vrij duidelijk dus. Omdat Bitcomet precies hetzelfde zegt, denk ik dat het ligt aan de firewall. Ik download nu 6.6 (gaat langzaam trouwens zeg!), maar ik denk dat het toch de firewall is.

Hmm, het is na wat spele toch gelukt om een high id te krijgen, echter Kad blijft op firewalled. Ook Bitcomet doet het nog steeds niet goed (zegt dat er geen upnp ondersteund wordt). Als ik als Administrator inlog doet Bitcomet het trouwens wel goed :? Kad blijft firewalled...

[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 03-04-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Breepee schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:59:
[...]

Log's zeggen dat ze geen poorten kunnen openen. Vrij duidelijk dus.
Uiteraard kun je ook met de hand poorten openen.( Het Grote Poortmappingsverhaal )

Zo moeilijk is het niet. Het loont trouwens vaak om precies de foutmeldingen in een forum te noemen. anders komt je als gauw neer op "hij doet het niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

Sabbi

je denkt aan mij.

Overigens heb ik een nieuwe toepassing voor Emule gevonden, het is nl ook erg handig om torrents mee te zoeken... Werkt veel beter dat van die hopeloze sites en exceem en dat soort reut. :)

(hoezo heb ik dit nooit eerder bedacht, eindelijk brute zoek bracht en file-vindbaarheid van emule en snelheid van torrents...

[ Voor 26% gewijzigd door Sabbi op 05-04-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Sabbi schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:49:
(hoezo heb ik dit nooit eerder bedacht, eindelijk brute zoek bracht en file-vindbaarheid van emule en snelheid van torrents...
Dit noemen ze ook wel eXeem! Gebruikt zelfs kademlia volgens mij.

[rml][ Ervaringen] Nieuwe P2P opvolger: Exeem *[/rml]

-edit- Kan niet zo goed lezen geloof ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frank-NL op 06-04-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een simpel vraagje: sinds mijn emule hd in een andere pc is gezet, geeft emule maar maximaal 30 search results (terwijl alle andere emule instellingen hetzelfde staan).
Ik kan nergens in de handleiding vinden hoe dit te verhogen, en ook op de nederlandse faq site staat weinig. Zie ik iets over het hoofd, of wordt dit "automatisch" ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:25:
Een simpel vraagje: sinds mijn emule hd in een andere pc is gezet, geeft emule maar maximaal 30 search results (terwijl alle andere emule instellingen hetzelfde staan).
Ik kan nergens in de handleiding vinden hoe dit te verhogen, en ook op de nederlandse faq site staat weinig. Zie ik iets over het hoofd, of wordt dit "automatisch" ingesteld?
En je config directory is hetzelfde? Heb je dezelfde emule client? standaard zit ingecompileerd dat je 100 results aan kan. Wellicht heb je in de filter sectie (dat stuk rechts van start/more/cancel) als je een stukje naar beneden scrollt nog iets ingevuld staan, of hebje bij "type" iets staan dat de boel limiteerd. of wat voor search type gebruik je? (Global zoekt alle servers, Server zoekt bij de server bij wie je toevallig net connect bent)

gooi ook eens AC_SearchStrings.dat weg en connect met een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt. Ga ik proberen. Ik heb overigens geen selectiecriteria ingevoerd en search staat op global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Sinds gisteren zit ik met MorphXT 6.7
Maar ook bij 6.6 zag ik het volgende al:

Als ik kijk naar uploads screen (diegene naar wie ik upload dus) zie ik sinds kort bij status ook "via proxy" staan, terwijl ik geen proxy of webcache oid ingesteld heb.
Bij de rest waar ik naar upload staat gewoon "transferring" of standby.
Voor zover ik weet werkt het ook niet echt met de Demon proxy, maar ik vraag me toch af hoe dit nou zit.

Iemand die hier iets zinnigs over te vertellen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MarElo schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:01:
Sinds gisteren zit ik met MorphXT 6.7
Maar ook bij 6.6 zag ik het volgende al:

Als ik kijk naar uploads screen (diegene naar wie ik upload dus) zie ik sinds kort bij status ook "via proxy" staan, terwijl ik geen proxy of webcache oid ingesteld heb.
Bij de rest waar ik naar upload staat gewoon "transferring" of standby.
Voor zover ik weet werkt het ook niet echt met de Demon proxy, maar ik vraag me toch af hoe dit nou zit.

Iemand die hier iets zinnigs over te vertellen heeft ?
Nog niet op het idee gekomen dat persoon aan de andere kant een proxy gebruikt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 10-04-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Lekkere Kwal schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:28:
[...]
Nog niet op het idee gekomen dat persoon aan de andere kant een proxy gebruikt ;)
Ja dat wel, en dat zie ik ook wel als ik kijk bij desbetreffende user, maar vind het vreemd dat er "via proxy" staat terwijl ik naar diegene upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MarElo schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:35:
[...]

Ja dat wel, en dat zie ik ook wel als ik kijk bij desbetreffende user, maar vind het vreemd dat er "via proxy" staat terwijl ik naar diegene upload.
Eh, je weet het wel en toch vind je het vreemd :? Ik begrijp je niet helemaal, of dacht je dat jij verbinding maakt náár hem toe als je upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Lekkere Kwal schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:09:
[...]
Eh, je weet het wel en toch vind je het vreemd :? Ik begrijp je niet helemaal, of dacht je dat jij verbinding maakt náár hem toe als je upload?
Inderdaad, ik maak toch geen connectie naar de proxy ?
Ik upload naar de user, maar toch staat er "via proxy"

Schiet mij maar lek, of ik snap het niet helemaal 8)7

*edit*

Tijd voor deeltje 13 lijkt mij ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 10-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MarElo schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:28:
[...]

Inderdaad, ik maak toch geen connectie naar de proxy ?
Ik upload naar de user, maar toch staat er "via proxy"

Schiet mij maar lek, of ik snap het niet helemaal 8)7

*edit*

Jij uploadt maar dat wil nog niet zeggen dat jij de verbinding hebt gemaakt naar die downloader. Als jij een website bekijkt, maakt die webserver dan verbinding met jouw computer om de .html/.jpg/.php/watdanook naar jou te uploaden? Neeeeeee, de persoon die van jou wil downloaden maakt via zijn proxy verbinding naar jouw pc en downloadt het bestand (wat jij dan uploadt), vandaar 'via proxy'.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 10-04-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Sinds kort weer begonnen met emule en nu start ik 'm en krijg ik een (welbekende) fout. Ik heb wat oude topics doorgelezen (voorgaande versies) maar het verwijderen van mijn serverlijst werkt niet en nieuwe toevoegen krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
10-4-2005 22:19:27: Could not add link
10-4-2005 22:19:46: Server added: Razorback 2
10-4-2005 22:19:49: Connecting to Razorback 2 (195.245.244.243:4661)...
10-4-2005 22:19:49: Connected to Razorback 2 (195.245.244.243:4661), sending login request
10-4-2005 22:19:50: Razorback 2 (195.245.244.243:4661) appears to be full
10-4-2005 22:19:59: Could not add link
10-4-2005 22:20:05: Could not add link

Bovenstaande gaat oneindig door, ook toen ik mijn serverlijst nog had, waren alle servers: full

Bij de laatste 2 heb ik geprobeerd om vanaf edonkey2000 Slist by ocbMaurice een server toe te voegen of te openen (hoe je het ook moet noemen!)
Poort 4661, 4662 & 4711 TCP en 4672 staan open! Ook de firewall staat zo ingesteld dat alle communicatie over alle poorten worden geaccepteerd van dit programma!

Ik krijg een foutmelding in het begin:
"No serverlistadress entry in 'adresses.dat' found. Please past a valid serverlist address into this file in orde to auto-update your serverlist"

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
vegterb schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:28:
Sinds kort weer begonnen met emule en nu start ik 'm en krijg ik een (welbekende) fout. Ik heb wat oude topics doorgelezen (voorgaande versies) maar het verwijderen van mijn serverlijst werkt niet en nieuwe toevoegen krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
10-4-2005 22:19:27: Could not add link
10-4-2005 22:19:46: Server added: Razorback 2
10-4-2005 22:19:49: Connecting to Razorback 2 (195.245.244.243:4661)...
10-4-2005 22:19:49: Connected to Razorback 2 (195.245.244.243:4661), sending login request
10-4-2005 22:19:50: Razorback 2 (195.245.244.243:4661) appears to be full
10-4-2005 22:19:59: Could not add link
10-4-2005 22:20:05: Could not add link

Bovenstaande gaat oneindig door, ook toen ik mijn serverlijst nog had, waren alle servers: full

Bij de laatste 2 heb ik geprobeerd om vanaf edonkey2000 Slist by ocbMaurice een server toe te voegen of te openen (hoe je het ook moet noemen!)
Poort 4661, 4662 & 4711 TCP en 4672 staan open! Ook de firewall staat zo ingesteld dat alle communicatie over alle poorten worden geaccepteerd van dit programma!

Ik krijg een foutmelding in het begin:
"No serverlistadress entry in 'adresses.dat' found. Please past a valid serverlist address into this file in orde to auto-update your serverlist"
Om servers toe te voegen, aan de server.met, gebruik ik deze site: http://ed2k.2x4u.de/index.html .Je kunt ze vanaf hier direct in E Mule laden. Ik neem aan dat je poort 4672 UDP bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

EricJH schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:31:
[...]

Om servers toe te voegen, aan de server.met, gebruik ik deze site: http://ed2k.2x4u.de/index.html .Je kunt ze vanaf hier direct in E Mule laden. Ik neem aan dat je poort 4672 UDP bedoelt.
Oké, bedankt! ik heb weer een hele lijst met servers staan!
Alleen, nog steeds kan ik niet connecten! Ik selecteer alle servers en connect dan, dan na een stuk of 10 servers die 'full' zijn of 'dead' connect emule voor 10 sec. met een server:
code:
1
2
3
4
5
11-4-2005 12:53:42: Connecting to GasBastards (64.69.78.245:4661)...
11-4-2005 12:53:42: Connected to GasBastards (64.69.78.245:4661), sending login request
11-4-2005 12:53:44: Connection established on: GasBastards
11-4-2005 12:53:44: New clientid is 1998459865
11-4-2005 12:53:56: Lost connection to GasBastards (64.69.78.245:4661)

En ik bedoelde inderdaad 4672 UDP!

Edit:
Ik bedenk me ineens iets, is het misschien mogelijk dat ik niet kan connecten omdat mijn huisgenoot over hetzelfde IP al op emule zit?

[ Voor 13% gewijzigd door vegterb op 11-04-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vegterb schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:55:
[...]
Oké, bedankt! ik heb weer een hele lijst met servers staan!
Alleen, nog steeds kan ik niet connecten!
eerste effe de officiele emule help:

http://www.emule-project....opic_id=308&rm=show_topic

nog een paar tips: -
-Deel niet TEVEEL files. Vreemd genoeg pikken server dat niet altijd.
-Probeer verschillende servers. (er zit echt rotzooi tussen)
-Kijk (paranoia check) of je echt open staat. (test port in wizard). Servers vaak accepteren maar 20% lowid clients de rest wordt verteld dat de server vol is.

affijn 3 goede redenene waarom kad de toekomst heeft.
MarElo schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:28:
nog 100 posts te gaan hoor. Zzoef heeft nog steeds de startpost niet bijgewerkt. moet hij snel voor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 11-04-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

leuk_he schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:04:
[...]

eerste effe de officiele emule help:

http://www.emule-project....opic_id=308&rm=show_topic

nog een paar tips: -
-Deel niet TEVEEL files. Vreemd genoeg pikken server dat niet altijd.
-Probeer verschillende servers. (er zit echt rotzooi tussen)
-Kijk (paranoia check) of je echt open staat. (test port in wizard). Servers vaak accepteren maar 20% lowid clients de rest wordt verteld dat de server vol is.

affijn 3 goede redenene waarom kad de toekomst heeft.
Ik heb alles doorgenomen en nog steeds kan ik niet connecten! Volgens de help files en de beschikbare hulp in dit topic zou het moeten lukken! Toch wil het niet, ik ben daarom aan het kijken of eXeem een nuttige vervanging is. Helaas ben ik hierbij tot nu toe nog niet echt tevreden met de hits die het programma geeft op zoekopdrachten (Maar dat is een ander topic)

Mocht iemand nog ideeën hebben hoe ik mijn probleem kan oplossen, ik hoor ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hij heeft een hiID (1998459865), dus poorten staan open. ik denk dat ze zo veel verbindingen openen met z'n 2en, dat de router eruit klapt. hoeveel max verbindingen heb je ingesteld? kun je je huisgenoot(en) vragen om hun pc eens uit te doen, kijk of je dan wel geconnect blijft

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.