We ? verklaar je naderCompunologist schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:07:
En nu nog meer kans op dat ene bestand! we zijn de 4 miljoen users gepasseerd
Wat is concreet het verschil tussen iemand in je friendslist doen; en die iemand een friendslot establishen?
Je kunt maar 1 friendslot uitdelen (die persoon krijgt dus standaard een slot) maar je kunt meerdere friends hebben (die krijgen allemaal een bonus factor in je queue).Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:47:
Wat is concreet het verschil tussen iemand in je friendslist doen; en die iemand een friendslot establishen?
Verschilt per mod natuurlijk,met Morph kan je meerdere friendsslots uitdelen.IceStorm schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:25:
[...]
Je kunt maar 1 friendslot uitdelen (die persoon krijgt dus standaard een slot) maar je kunt meerdere friends hebben (die krijgen allemaal een bonus factor in je queue).
Handig om te weten is,is dat je wel je ratio in de gaten moet houden en niet continu friendsslots aan heb staan.
Dit beinvloed je dl namelijk omdat friendsslots niet mee tellen voor de up-down ratio
klopt, ik heb 4 friendslots uitgedeeld en die 4 personen wisselen om de 10min af ofzo en benutten telkens 90~95% van me upload (rond de 40Kb).MarElo schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:29:
[...]
Verschilt per mod natuurlijk,met Morph kan je meerdere friendsslots uitdelen.
Handig om te weten is,is dat je wel je ratio in de gaten moet houden en niet continu friendsslots aan heb staan.
Dit beinvloed je dl namelijk omdat friendsslots niet mee tellen voor de up-down ratio
Vandaar me verwarring met de friendlist.
Update naar 5.10 heeft niet geholpen.Muse schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:09:
[...]
Ik heb al veel meer problemen gehoord met MorphXT 5.8. Om die reden ben ik ook gewoon bij 5.6 gebleven. Die doet het bij mij nog steeds prima.
Ondertussen heb ik KAD al uitgezet, misschien dat het helpt.
Hier wordt het probleem uitvoerig besproken.
Als ik jou was zou ik een Friendslot alleen gebruiken als je iemand wilt helpen om een download af te krijgen.Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:33:
[...]
klopt, ik heb 4 friendslots uitgedeeld en die 4 personen wisselen om de 10min af ofzo en benutten telkens 90~95% van me upload (rond de 40Kb).
Vandaar me verwarring met de friendlist.
Voor de rest alleen mensen aan je Friendlist toevoegen en geen Friendslots uitdelen. Het stopt je downloads. Zeker als je aan het releasen bent.
Inderdaad.Geurt-kun schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:11:
[...]
Als ik jou was zou ik een Friendslot alleen gebruiken als je iemand wilt helpen om een download af te krijgen.
Voor de rest alleen mensen aan je Friendlist toevoegen en geen Friendslots uitdelen. Het stopt je downloads. Zeker als je aan het releasen bent.
Er zitten tegenwoordig zoveel opties in de Morph mod
Ik gebruik zelf versie 5.10 en ik moet zeggen dat het me prima bevalt.
Share only the need,powershare etc...alles werkt zoals het moet.
Ben er zeer tevreden mee tot dusver. toppertje
wat is het verschil tussen powersharen en releasen? Heeft het nut om voor een file beide toe te passen?
Als je iets op release zet,zal dat volgens mij voorrang krijgen op powershare.Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:08:
wat is het verschil tussen powersharen en releasen? Heeft het nut om voor een file beide toe te passen?
Zet je iets op powershare,dan zorg je ervoor dat alleen datgene wat op powershare staat ,geshared word op voorrang van de overige files die je shared.
Zo denk ik tenminste dat het ongeveer werkt
Wat er nou een hogere prio heeft weet ik zo 1 2 3 niet.
Je kan natuurlijk voor beiden kiezen,dan share je de overige files die je binnen hebt zowiezo niet,want die gaan op een lagere prio dan powershare en release.
Wat een gedoe he powershare,release,share only the need etc.
[ Voor 26% gewijzigd door MarElo op 11-12-2004 17:29 . Reden: typo's ]
Dit klopt niet helemaal, priority = snelheid in de queue, powershare = geen queue gebruiken. Echter een gepowershared bestand met een high priority krijgt voorrang op een gepowershared bestand met low priority.MarElo schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:22:
[...]
Als je iets op release zet,zal dat volgens mij voorrang krijgen op powershare.
Zet je iets op powershare,dan zorg je ervoor dat alleen datgene wat op powershare staat ,geshared word op voorrang van de overige files die je shared.
Zo denk ik tenminste dat het ongeveer werkt
Wat er nou een hogere prio heeft weet ik zo 1 2 3 niet.
Je kan natuurlijk voor beiden kiezen,dan share je de overige files die je binnen hebt zowiezo niet,want die gaan op een lagere prio dan powershare en release.
ja dat is me duidelijk.Lekkere Kwal schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:29:
[...]
Dit klopt niet helemaal, priority = snelheid in de queue, powershare = geen queue gebruiken. Echter een gepowershared bestand met een high priority krijgt voorrang op een gepowershared bestand met low priority.
Net even getest,..ik zet een part1.rar op powershare en meteen gaat alles naar die file toe.
Maar wat als ik em nou alleen op release zet ?
En wat gebeurt er als ik die file op powershare EN release zet.
Dat is dus de vraag denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door MarElo op 11-12-2004 17:33 ]
Wat ik zeg, een user die een bestand met release priority vraagt is sneller door de queue heen dan iemand die om een high priority bestand vraagt.MarElo schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:31:
[...]
ja dat is me duidelijk.
Net even getest,..ik zet een part1.rar op powershare en meteen gaat alles naar die file toe.
Maar wat als ik em nou alleen op release zet ?
En wat gebeurt er als ik die file op powershare EN release zet.
Dus release heeft de hoogste prio ten opzichte van alle andere opties.Lekkere Kwal schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:34:
[...]
Wat ik zeg, een user die een bestand met release priority vraagt is sneller door de queue heen dan iemand die om een high priority bestand vraagt.
Duidelijk.
Ik loop al een tijdje mee met de ezel,maar er zitten tegenwoordig zoveel opties in,dat je af en toe het bos door de bomen niet meer ziet
[ Voor 18% gewijzigd door MarElo op 11-12-2004 17:42 ]
Changelog for eMule 0.44d MorphXT v 5.11
FIXED : HideOS: right HotFix [SiRoB]
FIXED : Webcache: Avanced control are now available again [SiRoB]
CHANGED: SOTN: Enforce to show more than one chunk [SiRoB]
CHANGED: HOS: Enforce to show more than one chunk with selective chunk enable [SiRoB]
ADDED : TBH Transfer Window Buttons from EastShare [SiRoB]
ADDED : DownloadClientsCtrl by Slaham from EastShare + 1 Fix arround addclient
[SiRoB]
ADDED : Switch Lists Icons by Slaham form EastShare [SiRoB]
ADDED : Show Downloading Time by Slaham form EastShare [SiRoB]
TWEAKED: ImportParts: Use a thread to keep upload and download [SiRoB]
TWEAKED: Don't Refresh item if not needed [SiRoB]
Version: 5.11 Filesize: 3.42 MB
Added on: 09-Dec-2004 Downloads: 15185
Zou dit de oplossing zijn?
FIXED : HideOS: right HotFix [SiRoB]
FIXED : Webcache: Avanced control are now available again [SiRoB]
CHANGED: SOTN: Enforce to show more than one chunk [SiRoB]
CHANGED: HOS: Enforce to show more than one chunk with selective chunk enable [SiRoB]
ADDED : TBH Transfer Window Buttons from EastShare [SiRoB]
ADDED : DownloadClientsCtrl by Slaham from EastShare + 1 Fix arround addclient
ADDED : Switch Lists Icons by Slaham form EastShare [SiRoB]
ADDED : Show Downloading Time by Slaham form EastShare [SiRoB]
TWEAKED: ImportParts: Use a thread to keep upload and download [SiRoB]
TWEAKED: Don't Refresh item if not needed [SiRoB]
Version: 5.11 Filesize: 3.42 MB
Added on: 09-Dec-2004 Downloads: 15185
Zou dit de oplossing zijn?
ik denk dat dit er alleen maar voor zorgt dat je up en download dor blijven lopen als er "iets" in het programma gebeurt wat veel cpu kracht nodig heeft. waarschijnlijk staat de upload/download thread op normal en de andere op idle, zodat deze alleen cpu kracht nemen als die er is.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Wie ergert zich ook aan die Spaans sprekende mensen op emule die in bijna elke internationale file in de comments vragen of het een spaanse versie is of dat ie ook spaans is ondertiteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 13-12-2004 19:15 ]
Helaas werkt dit nog niet altijd, als eMule 2 grote bestanden tegelijk gaat hashen keldert de downloadMr.Nobody schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:51:
ik denk dat dit er alleen maar voor zorgt dat je up en download dor blijven lopen als er "iets" in het programma gebeurt wat veel cpu kracht nodig heeft. waarschijnlijk staat de upload/download thread op normal en de andere op idle, zodat deze alleen cpu kracht nemen als die er is.
Wat dacht je van we; de ED2K gebruikers. Jawel ik, hij en vermoedelijk jij. Niet zo "onwetend" reageren hoor.
*kan zich nog herinneren dat ED2K over de 1 miljoen gebruikers ging :)*
Verwijderd
Is het mogelijk om een film die al maanden op de laatsste 4 procent blijft 'hangen', toch om te zetten in een bestand zodat je m kunt bekijken ?(afgezien van de ontbrekende stukkie's)
Met behulp van het bestand avipreview dat volgens mij standaard met emule meegeinstalleerd wordt kun je de niet volledig binnengekomen film previewen...
mits uiteraard de juiste codec is geinstalleerd
mits uiteraard de juiste codec is geinstalleerd
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
als je op die site (r4u heb ik t dan ff over) zeg maar ooit spellen of software hebt gereleased... ben je dan zeg maar de lul? Of halen ze alleen die sites uit de lucht.
[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2004 18:37 ]
Dat is matig maar ik ben heel benieuwd of hier nog een rechtzaak van komt. Ik dacht alleen dat FIOD belastingdienst was?Artwido schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:04:
hebben jullie dit al gelezen: http://www.nu.nl/news.jsp?n=455650&c=54
Silent Thunder, lijkt me niet. Het wordt vrij pittig om te bewijzen dat jij dat geweest bent lijkt me.
Maar toegegeven, met het wegvallen van SC hebben 'ze' er wel voor gezorgd dat een van de grotere linksites weg is.
[ Voor 30% gewijzigd door IceStorm op 14-12-2004 18:58 ]
Ja FIOD is Fiscale Inlichingen Opsporings Dienst.IceStorm schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:56:
[...]
Dat is matig maar ik ben heel benieuwd of hier nog een rechtzaak van komt. Ik dacht alleen dat FIOD belastingdienst was?
Silent Thunder, lijkt me niet. Het wordt vrij pittig om te bewijzen dat jij dat geweest bent lijkt me.
Maar toegegeven, met het wegvallen van SC hebben 'ze' er wel voor gezorgd dat een van de grotere linksites weg is.
Wat die er verder mee te maken hebben weet ik ook niet.
Ik ken een aantal mensen van het DVD ET team maar heb nog niemand kunnen bereiken. Ben benieud wat er precies voor gevolgen aan zijn.
Verwijderd
Lekker een paar hobbyisten pakken en de grote vissen die cashen met illegale waren lekker laten lopen
Zo kun je wel het hele internet opdoeken als iemand gaat bepalen wat wel en niet een link is met "goede" informatie.
Waarom kan een stichting eigenlijk zoveel macht uitoefenen?
Een beetje mensen bedreigen met een rechtzaak en contracten te laten ondertekenen dat ze dit nooit meer zullen doen.
Met lui die hier geld mee verdienen is prima dat is pure schade aan bedrijven maar een gratis download is geen schade.
Wel wappert Kuik zo even een paar miljoen uit zijn mouw zonder enig bewijs hiervoor
Wel grappig dat hij zegt dat het heel moeilijk is om goede kwaliteit te vinden, dus waar maken ze zich dan zo druk over?
Liefhebbers die kopen willen alleen goede kwaliteit.
De grote kabelmaatschappijen durven ze niet aan te pakken, deze zijn ook machtig dus lekker de kleine man pakken
Meneer kuik ik trek meer spul van de server van @home dan link sites of p2p, pak die dan eens
Een stichting heeft ook niet de intentie om winst te maken, zal juridisch wel waterdicht zijn maar ze worden betaald door dik verdienende film/muziek maatschappijen
Hier een quote:
Dit is volgens hem de eerste in een serie acties tegen 'dienstverleners die een essentiële rol spelen in het uitwisselen van illegale bestanden'.
Ja essentieel, nu kunnen ze zichzelf opheffen lijkt mij zo
Nu mag het OM een zaak beginnen, ik ben benieuwt of ze zich zo voor het karretje laten spannen door een stichting.
Geen goed nieuws het OM kennende de laatste tijd

Zo kun je wel het hele internet opdoeken als iemand gaat bepalen wat wel en niet een link is met "goede" informatie.
Waarom kan een stichting eigenlijk zoveel macht uitoefenen?
Een beetje mensen bedreigen met een rechtzaak en contracten te laten ondertekenen dat ze dit nooit meer zullen doen.
Met lui die hier geld mee verdienen is prima dat is pure schade aan bedrijven maar een gratis download is geen schade.
Wel wappert Kuik zo even een paar miljoen uit zijn mouw zonder enig bewijs hiervoor

Wel grappig dat hij zegt dat het heel moeilijk is om goede kwaliteit te vinden, dus waar maken ze zich dan zo druk over?
Liefhebbers die kopen willen alleen goede kwaliteit.
De grote kabelmaatschappijen durven ze niet aan te pakken, deze zijn ook machtig dus lekker de kleine man pakken

Meneer kuik ik trek meer spul van de server van @home dan link sites of p2p, pak die dan eens
Een stichting heeft ook niet de intentie om winst te maken, zal juridisch wel waterdicht zijn maar ze worden betaald door dik verdienende film/muziek maatschappijen

Hier een quote:
Dit is volgens hem de eerste in een serie acties tegen 'dienstverleners die een essentiële rol spelen in het uitwisselen van illegale bestanden'.
Ja essentieel, nu kunnen ze zichzelf opheffen lijkt mij zo
Nu mag het OM een zaak beginnen, ik ben benieuwt of ze zich zo voor het karretje laten spannen door een stichting.
Geen goed nieuws het OM kennende de laatste tijd

Ik hoop echt dat iemand het aandurft om een rechtzaak te beginnen. Persoonlijk heb ik overigens geen idee waarom de FIOD zich hiermee begint te bemoeien.
omdat fiod sinds 2003 de taken van buma stemra heeft overgenomen. omdat een private organisatie geen opsporingsgebeuren mag hebben ofzo...
datcht paar dagen terug een nieuwsbericht te zien dat het OM er niet zo heel erg veel mee zou doen.
datcht paar dagen terug een nieuwsbericht te zien dat het OM er niet zo heel erg veel mee zou doen.
Ik had net iets nieuws aangeklikt in Edonkey, maar omdat ik dit toch niet nodig bleek te hebben, drukte ik op 'cancel'.. Maar nou heb ik schijnbaar niet goed gekeken, want ik heb de verkeerde download geannuleerd! Kan ik deze nog terughalen?!
(Hij was al op 99.27%
)
(Hij was al op 99.27%
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Het enige wat je zou kunnen proberen is met een programma als GetDataBack te kijken of je verwijderde .part(met) bestanden nog te recoveren zijn.gangsterjoey schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:59:
Ik had net iets nieuws aangeklikt in Edonkey, maar omdat ik dit toch niet nodig bleek te hebben, drukte ik op 'cancel'.. Maar nou heb ik schijnbaar niet goed gekeken, want ik heb de verkeerde download geannuleerd! Kan ik deze nog terughalen?!
(Hij was al op 99.27%)
hummm..... blijkbaar toch wat verkeerd getweaked.
ik heb een probleem met emule;
hij blijft bij een heleboel bronnen erg lang op 'asking' staan. Volgens mij hoort dat niet.
(voorbeeld: bij een bestand met 450 bronnen staan er ongeveer 150 bijna continu op asking)
mijn specs:
amd xp 1600+ met 384 mb ddr geheugen.
onboard nic (via vt6102 rhine II fast ethernet adapter)
winxp pro
emule v0.44d
@home breedband (500 kb/sec down, 64kb/sec up)
instellingen (die volgens mij van belang zijn):
- max sources/file - hard limit: 1000
- connections limit - max connections: 500. ----> heb deze +- een uur geleden op 100 gezet; maakt niet uit
- max download speed = 100
- max upload speed = 30
- max new conn/5 sec = 45
- max half open conn. = 9
- udp poort uitgeschakeld (maakt dit uit?)
overigens haal ik wel 'gewoon' een downloadsnelheid van +- 30 kb/sec
ik heb een probleem met emule;
hij blijft bij een heleboel bronnen erg lang op 'asking' staan. Volgens mij hoort dat niet.
(voorbeeld: bij een bestand met 450 bronnen staan er ongeveer 150 bijna continu op asking)
mijn specs:
amd xp 1600+ met 384 mb ddr geheugen.
onboard nic (via vt6102 rhine II fast ethernet adapter)
winxp pro
emule v0.44d
@home breedband (500 kb/sec down, 64kb/sec up)
instellingen (die volgens mij van belang zijn):
- max sources/file - hard limit: 1000
- connections limit - max connections: 500. ----> heb deze +- een uur geleden op 100 gezet; maakt niet uit
- max download speed = 100
- max upload speed = 30
- max new conn/5 sec = 45
- max half open conn. = 9
- udp poort uitgeschakeld (maakt dit uit?)
overigens haal ik wel 'gewoon' een downloadsnelheid van +- 30 kb/sec
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Met too many connections? lijkt (soms) een probleel te zijn in 0.44 c&d en mods daarop gebaseerd. Maar wat het nou is?Maestro.mosjuh schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:32:
Het gaat waarschijnlijk om "half open connection" waarvan de teller niet goed wordt bijgehouden. Ikzelf ben gedowngrade.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Vraagje: in het progressbalkje in de transfer tab zie ik af en toe bij andere users een stukje balk dat paars gekleurd is. Wat betekend dat?
Rood = afwezig bij alle clients
Blauw = aanwezig maar zelf nog niet gedownload
Lichtgrijs = afwezig en zelf nog niet gedownload
Donkergrijs = aanwezig maar zelf al gedownload
grijs = afwezig maar zelf al wel gedownload
groen = aan het downloaden
paars = ???
Het valt mij op dat dat paarse stukje balk (waarschijnlijk) enkel voorkomt bij users met een MorphXT of andere mod (heb zelf emule 44d MorphXT 5.12)
Rood = afwezig bij alle clients
Blauw = aanwezig maar zelf nog niet gedownload
Lichtgrijs = afwezig en zelf nog niet gedownload
Donkergrijs = aanwezig maar zelf al gedownload
grijs = afwezig maar zelf al wel gedownload
groen = aan het downloaden
paars = ???
Het valt mij op dat dat paarse stukje balk (waarschijnlijk) enkel voorkomt bij users met een MorphXT of andere mod (heb zelf emule 44d MorphXT 5.12)
is idd een bug. ben nu gedowngrade en het probleem is verholpen.leuk_he schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:51:
[...]
Met too many connections? lijkt (soms) een probleel te zijn in 0.44 c&d en mods daarop gebaseerd. Maar wat het nou is?
Het gaat waarschijnlijk om "half open connection" waarvan de teller niet goed wordt bijgehouden. Ikzelf ben gedowngrade.
meer info:
http://forum.emule-projec...pic=59438&hl=asking&st=40
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik zat met dezelfde vraag, maar ik heb het volgende uitgedacht: ze hebben via het forum alleen je ip-adres (ik neem aan dat je je personalia niet had ingevuld) en daarmee kunnen ze alleen naar je provider. Je provider is de enige die een ip aan een persoon kan koppelen. Meestal werkt je provider daar niet zomaar aan mee. Dus ik voel me toch wel veilig.Silent Thunder schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:37:
als je op die site (r4u heb ik t dan ff over) zeg maar ooit spellen of software hebt gereleased... ben je dan zeg maar de lul? Of halen ze alleen die sites uit de lucht.
7 van de 8 verdachten is trouwens alweer op vrije voeten. Er zit nog maar 1 persoon vast, maar dat is volgens justitie geen hoofdverdachte.
Zie: Internetpiraten op vrije voeten
[ Voor 1% gewijzigd door Muse op 16-12-2004 20:47 . Reden: typo ]
De FIOD had toch opsporingsrechten; dus wellicht zijn ze ook gemachtigd persoonsgegevens op te vragen van de ISP. Mja, volgens mij gaat het wel meevallen deze keer; zo te horen achteraf. Het was meer iets van om te laten zien dat ze er nog steeds zijn. Beetje spierballen tonen; dus gewoon iets pakken wat makkelijk te pakken valt.Muse schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:47:
Meestal werkt je provider daar niet zomaar aan mee. Dus ik voel me toch wel veilig.
De enige die op dit moment nog vastzit schijnt Ithaca te zijn. Ik weet niet wie er verder nog vast hebben gezeten. Lijkt me toch behoorlijk zuigen hoor, nachtje in de cel voor een forum.

Een ISP kan door een bevel van de Officier van Justitie uiteindelijk gedwongen worden om de persoonsgegevens behorende bij een ip-adres beschikbaar te stellen, dit gebeurde bijvoorbeeld bij de inrekening van de releasers van Phileine Zegt Sorry. Op zich is het dus prima mogelijk om via het forum te bekijken wie wat gereleased heeft, vervolgens de OvJ in te schakelen en op die manier de bepaalde persoon aan te klagen.
Voordat jullie nu allemaal naar Brazilië verhuizen: er moet ook nog zoiets als 'bewijs' zijn vóórdat de OvJ überhaupt over de zaak na wil denken. Een simpel linkje geplaatst door een user op het forum is nog geen bewijs, er moeten namelijk ook echte logs zijn dat dit en dat ip-adres dit en dat bestand hebben aangeboden/verspreind enzovoort. Aangezien je dan tijden bezig bent om überhaupt 1 user aan te klagen lijkt het me eerder dat Brein/Fiod/BS zich meer richten op de wortels van het systeem, namelijk de linksites.
Het grote voordeel van een linksite is namelijk dat een bezoeker eerder overgaat tot het downloaden van beschermd materiaal dan met een programma. Immers die bezoeker moet anders steeds elke artiest of titel van het werk gaan intikken in de zoekfunctie en dit wekelijks herhalen om up-to-date te blijven. Als iemand op zo'n site kijkt en ziet dat er weer een paar films te downen zijn (bij voorkeur met ondertiteling enzovoort) dan is het klik-klik-klik en klaar is hij. Daarnaast werkt een linksite als reclamemaker voor een releaser, die hoeft slechts een post te plaatsen met zijn links en hup het krijgt aftrek.
Kortom: de tactiek van de overheid is niet het aanpakken van individuele users maar de ontmoetingspunten van de users, op die manier wordt het onderlinge contact gehinderd en is de verwachting (die ik deel) dat de populariteit afneemt.
Voordat jullie nu allemaal naar Brazilië verhuizen: er moet ook nog zoiets als 'bewijs' zijn vóórdat de OvJ überhaupt over de zaak na wil denken. Een simpel linkje geplaatst door een user op het forum is nog geen bewijs, er moeten namelijk ook echte logs zijn dat dit en dat ip-adres dit en dat bestand hebben aangeboden/verspreind enzovoort. Aangezien je dan tijden bezig bent om überhaupt 1 user aan te klagen lijkt het me eerder dat Brein/Fiod/BS zich meer richten op de wortels van het systeem, namelijk de linksites.
Het grote voordeel van een linksite is namelijk dat een bezoeker eerder overgaat tot het downloaden van beschermd materiaal dan met een programma. Immers die bezoeker moet anders steeds elke artiest of titel van het werk gaan intikken in de zoekfunctie en dit wekelijks herhalen om up-to-date te blijven. Als iemand op zo'n site kijkt en ziet dat er weer een paar films te downen zijn (bij voorkeur met ondertiteling enzovoort) dan is het klik-klik-klik en klaar is hij. Daarnaast werkt een linksite als reclamemaker voor een releaser, die hoeft slechts een post te plaatsen met zijn links en hup het krijgt aftrek.
Kortom: de tactiek van de overheid is niet het aanpakken van individuele users maar de ontmoetingspunten van de users, op die manier wordt het onderlinge contact gehinderd en is de verwachting (die ik deel) dat de populariteit afneemt.
hebben ze oeshare ook al te pakken? Hij schijnt nogal dood te zijn, opzich geen ramp; maar met in het achterhoofd het gedoe rondom r4u enzo
Oeshare is gewoon plat voor onderhoud. 
Ik kreeg net een PM en het schijnt dat ze naar iedereen zoeken die meer dan 1 release heeft geplaatst. Lijkt me een nog kanslozer project dan een linksite neerhalen, maar goed. De schrik zit er in ieder geval goed in. Een aantal release groups (pressbutton, freaks unleashed) heeft al hun laatste releases verwijderd.
Ik kreeg net een PM en het schijnt dat ze naar iedereen zoeken die meer dan 1 release heeft geplaatst. Lijkt me een nog kanslozer project dan een linksite neerhalen, maar goed. De schrik zit er in ieder geval goed in. Een aantal release groups (pressbutton, freaks unleashed) heeft al hun laatste releases verwijderd.
[ Voor 80% gewijzigd door Muse op 16-12-2004 23:23 ]
Sinds ik de nieuwste versie van MorphXT ( 5.12) heb geinstalleerd krijg ik crash na crash.
Vanmiddag toen ik thuis kwam, was mijn ezeltje vastgelopen. Reden, onbekend.
Vanavond na het verwijderen van een link: vastgelopen.
Dit tot 4 x toe. Erg vermoeiend.
Jullie enig idee?
Jullie enig idee?
Ik heb er gelukkig maar 1 geplaats zover ik weetMuse schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:21:
Ik kreeg net een PM en het schijnt dat ze naar iedereen zoeken die meer dan 1 release heeft geplaatst.

Svcdplaza toevallig ook
en allied2k.com (die geen links host, maar een uitdaging aan tim kuik) is ook weg 2 dagen na de eerste feiten.
volgens mij kun je het nieuws het beste volgen op http://respectp2p.org/ (geen ed2k links op dei site! )
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Dan ben je sowieso veilig, maar ik heb nog even contact gehad met een paar mensen van R4U en als er in het verhoor naar je gevraagd is, dan heb je een PM gekregen van Xarenion of één van de mods.Silent Thunder schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:28:
[...]
Ik heb er gelukkig maar 1 geplaats zover ik weet
Tot zover dit nieuwsbulletin.
man, shareconnector heeft net geld (7k eur?) binnen voor nieuwe servers (afbetaald) en nu zijn ze uit de lucht.leuk_he schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:35:
volgens mij kun je het nieuws het beste volgen op http://respectp2p.org/ (geen ed2k links op dei site! )
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
allied2k stond volgens mij op de server van R4uleuk_he schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:35:
[...]
en allied2k.com (die geen links host, maar een uitdaging aan tim kuik) is ook weg 2 dagen na de eerste feiten.
een dag nadat r4u down was kon ik nog op allied2k. Niet dat daar veel stond.m3gA schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:11:
[...]
allied2k stond volgens mij op de server van R4u
Meen je dat nou, dat ze iedereen zoeken met meerdere releases? Ik zat dus bij een van de releasegroups maar heb (gelukkig) geen pm ontvangen...Muse schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:21:
zelfde probleem, ik ben terug naar 5.11Geurt-kun schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:24:
Sinds ik de nieuwste versie van MorphXT ( 5.12) heb geinstalleerd krijg ik crash na crash.
Jullie enig idee?
Ik heb dus ook problemen met MorphXT 5.12, ik dacht dat het aan mij(n computer) lag, maar nu ik zie dat ik niet de enige ben hou ik http://emulemorph.sourceforge.net/ maar even in de gaten.
W98SE, PIII 850, 512MB, 3 bestanden (+ comm. file) aan het downloaden, 195 in de share.
De volgende crash (kan niet lang duren
) gaat 5.11 weer terug...
-edit-
Hmm... 5.11 had ik niet, ben blijkbaar van 5.8 direct naar 5.12 gegaan.
Ach, downloaden gaat snel als er geen ezel staat te zuigen en blazen
W98SE, PIII 850, 512MB, 3 bestanden (+ comm. file) aan het downloaden, 195 in de share.
De volgende crash (kan niet lang duren
-edit-
Hmm... 5.11 had ik niet, ben blijkbaar van 5.8 direct naar 5.12 gegaan.
Ach, downloaden gaat snel als er geen ezel staat te zuigen en blazen
[ Voor 31% gewijzigd door Resistor op 18-12-2004 20:09 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ik heb 5.11 nog wel...
Stuur maar een berichtje dan zet ik em online in mijn ezel.
Stuur maar een berichtje dan zet ik em online in mijn ezel.
Één van de kenmerken van Source Forge is dat ze niet, zoals bijvoorbeeld Tucows, gelijk de vorige versie weggooien als er een nieuwere uitkomt: http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/emulemorph/
EDIT en voor een wat overzichterlijkere lijst: http://sourceforge.net/pr...d=72158&package_id=107495
EDIT en voor een wat overzichterlijkere lijst: http://sourceforge.net/pr...d=72158&package_id=107495
[ Voor 24% gewijzigd door The Third Man op 18-12-2004 20:43 ]
vanwege dat "toomany connections" waarbij hij op asking blijft staat zou ik downgraden naar de laatste op 0,44b gebaseerde morph:
http://prdownloads.source...phXTv5.7-bin.zip?download
of met je ezel: (kan ik hier een link van maken?)
ed2k://|file|emulev0.44b-MorphXTv5.7-bin.zip|3479019|D590AF31397569C28B96A599645EEC1F|h=KQP57QZO3C2VXCSXQEB7L4WUPGZL62C6|/
http://prdownloads.source...phXTv5.7-bin.zip?download
of met je ezel: (kan ik hier een link van maken?)
ed2k://|file|emulev0.44b-MorphXTv5.7-bin.zip|3479019|D590AF31397569C28B96A599645EEC1F|h=KQP57QZO3C2VXCSXQEB7L4WUPGZL62C6|/
[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 18-12-2004 22:49 ]
Er staat in mijn post toch ook had, SF laat gewoon alles staan, heb dus lekker snel (eMule was toch gecrashed, geen zin om een half uur te wachten tot hij weer zou crashen na opnieuw proberen) kunnen downloaden en nu draait hij weer als een zonnetje.
Met 2 bestanden nog te downloaden gaat het niet zo snel, maar het gaat wel door met 30KB/s
Met 2 bestanden nog te downloaden gaat het niet zo snel, maar het gaat wel door met 30KB/s
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb een hele tijd emule niet meer gebruikt, destijds heb ik mijn preferences.dat opgeslagen zodat ik, als ik het prog weer es zou gebruiken mn credits nog zou hebben..
Nu heb ik net v0.44d geinstalleerd, en ik dacht gooi die preferences.dat ff in de directory van emule, maar ik vind alleen preferences.ini etc.
Kan ik nog iets met mijn preferences.dat bestand of met ik weer bij 0 beginnen met mn credits?
Ik heb een hele tijd emule niet meer gebruikt, destijds heb ik mijn preferences.dat opgeslagen zodat ik, als ik het prog weer es zou gebruiken mn credits nog zou hebben..
Nu heb ik net v0.44d geinstalleerd, en ik dacht gooi die preferences.dat ff in de directory van emule, maar ik vind alleen preferences.ini etc.
Kan ik nog iets met mijn preferences.dat bestand of met ik weer bij 0 beginnen met mn credits?

Je credits worden toch extern bij andere users opgeslagen? Volgens mij moet je alleen je emule-nick+ip consequent houden en dan word jij en je credits gewoon herkent. (meen ik mij te herinneren, dont know for sure...)
Die credits zijn nu al helemaal niet meer van belang, bij mijn weten.Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:39:
Beste mensen,
Die credtis hebben alleen nut voor de korte termijn, als jij iets op je pc heb staan wat je aan het downloaden bent en iemand haalt dat bij jou vandaan, dan kom je sneller bij hem binnen voor de stukken die jij nog niet had.
Maar als je credits hebt opgebouwd voor zooi die je al hebt, of het is een hele tijd geleden, dan is de kans dat je die mensen tussen de honderdduizenden die online zijn weer tegenkomt minimaal. Van belang is , dat als je gaat downen, dat je dan je upload opengooid, zodat je na een tijdje onderdelen van je huidige downloads sneller binnen haalt.
mijn opvatting: Als je een paar dagen je pc niet aan hebt gehad heb je niets meer aan je opgebouwde credits, ook heb je niets aan credits van files die je zelf al geheel binnen hebt. bij die mensen bouw je credits op waar je niets aan hebt.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De topicstart vertelt iets anders:Tukk schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:03:
[...]
Die credits zijn nu al helemaal niet meer van belang, bij mijn weten.
Die credtis hebben alleen nut voor de korte termijn, als jij iets op je pc heb staan wat je aan het downloaden bent en iemand haalt dat bij jou vandaan, dan kom je sneller bij hem binnen voor de stukken die jij nog niet had.
Maar als je credits hebt opgebouwd voor zooi die je al hebt, of het is een hele tijd geleden, dan is de kans dat je die mensen tussen de honderdduizenden die online zijn weer tegenkomt minimaal.
In feite verteld de topicstart dat je steeds meer status krijgt hoe meer credits je opbouwt.Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!
Maar in feite boeit dat allemaal niet; en begin je steeds met een schone lei na een aantal dagen/weken?
Het zou leuker zijn geweest als op n bepaalde manier server-side ofzo word bijgehouden of je echt heel nuttig bent geweest en ook daarom beloond word.
Verwijderd
Linkje naar eMule paginaSilent Thunder schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:29:
Maar in feite boeit dat allemaal niet; en begin je steeds met een schone lei na een aantal dagen/weken?
Zie niet staan dat 't per zoveel tijd is. En ik heb ook altijd gedacht dat die credits gewoon doortellen, mits je als dezelfde user blijft connecten (wat daar ook beschreven is).
het gaat niet om je nick of ip, het gaat om je hash! die zit in preferences.dat. als je die niet meer hebt ben je een andere client geworden en tellen je credits bij anderen natuurlijk niet meer
Vandaag kreeg ik van 1 gebruiker, wel 50 keer achter elkaar in mijn log 'New message from <nick> <IP:blablabla>' binnen 1 minuut. Zonder ook echt een bericht te krijgen. Iemand een idee waar dat op slaat?/ Iemand ervaring mee? Ben benieuwd wat hier 't nut van was
.
edit; bij nader inzien zal 't wel spam geweest zijn
[ Voor 16% gewijzigd door LiToKi op 19-12-2004 23:21 ]
Zo ontzettend foutTukk schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:03:
mijn opvatting: Als je een paar dagen je pc niet aan hebt gehad heb je niets meer aan je opgebouwde credits, ook heb je niets aan credits van files die je zelf al geheel binnen hebt. bij die mensen bouw je credits op waar je niets aan hebt.
Credits zijn handig, ze gaan echt niet weg na een paar dagen en ze wordne ook niet 'waardeloos'. Ik heb een flinke bulk credits en dat werkt. Zeker als je iets download zoals episodes (met elke week een nieuwe) dan helpt het erg om daar credits voor te hebben, files vliegen dan naar binnen.
Credits gaan pas verloren als een persoon waarbij je credits hebt jou client in de afgelopen 5 maanden niet gezien heeft.
Maar als je nou eens niet maandelijks episodes download maar gewoon random DVD'rs of ISO's wat de meeste doen en dan in het achterhoofd houd dat er miljoenen gebruikers zijn; hoe waardevol zijn de credits dan nog?IceStorm schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:48:
Ik heb een flinke bulk credits en dat werkt. Zeker als je iets download zoals episodes (met elke week een nieuwe) dan helpt het erg om daar credits voor te hebben, files vliegen dan naar binnen.
Credits gaan pas verloren als een persoon waarbij je credits hebt jou client in de afgelopen 5 maanden niet gezien heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 20-12-2004 00:31 ]
Tijdens de download zijn je credits ook waardevol, tenminste als je ook de chunks die je al binnenhebt meteen sharedt. Als jij veel chunks sharedt van die download krijg jij van de anderen sneller stukjes die zij al hebben maar jij nog niet.Silent Thunder schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:29:
[...]
Maar als je nou eens niet maandelijks episodes download maar gewoon random DVD'rs of ISO's wat de meeste doen en dan in het achterhoofd houd dat er miljoenen gebruikers zijn; hoe waardevol zijn de credits dan nog?
Spam ja. Ik krijg regelmatig berichtjes als 'Need a new l33cher Mod?' (blablabla).LiToKi schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:53:
Vandaag kreeg ik van 1 gebruiker, wel 50 keer achter elkaar in mijn log 'New message from <nick> <IP:blablabla>' binnen 1 minuut. Zonder ook echt een bericht te krijgen. Iemand een idee waar dat op slaat?/ Iemand ervaring mee? Ben benieuwd wat hier 't nut van was.
Hoe kun je mensen blokkeren om jou messages te sturen? Volgens mij kan dat alleen allemaal of niet, maar niet per persoone blokkeren?
Signatures zijn voor boomers.
Aan je IP filter toevoegen werkt wel neem ik aanMaasluip schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:12:
[...]
Spam ja. Ik krijg regelmatig berichtjes als 'Need a new l33cher Mod?' (blablabla).
Hoe kun je mensen blokkeren om jou messages te sturen? Volgens mij kan dat alleen allemaal of niet, maar niet per persoone blokkeren?
Je kunt ook gebruikers blokkeren hoor. Je moet alleen hun IP weten dan.Maasluip schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:12:
[...]
Spam ja. Ik krijg regelmatig berichtjes als 'Need a new l33cher Mod?' (blablabla).
Er is daar een handig progje voor: id2ip.exe heet dat. Je voert gebruikersnaam in en je krijgt het IP van de persoon.
Yup, dat klopt; maar dan snap ik dit berichtje uit de topicstart nog niet:Lekkere Kwal schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:58:
[...]
Tijdens de download zijn je credits ook waardevol, tenminste als je ook de chunks die je al binnenhebt meteen sharedt. Als jij veel chunks sharedt van die download krijg jij van de anderen sneller stukjes die zij al hebben maar jij nog niet.
Hierin word gemeld dat je toekomstperspectief gunstig is naarmate je vordert in uploaden. Maar zoals ik al net zei met miljoenen gebruikers enzo....Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd...
Ja, maar dan blokkeer je ze ook van up- en downloaden, en dat hoeft van mij niet. Ik wil alleen niet dat ze van die domme messages sturen.LiToKi schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:57:
[...]
Aan je IP filter toevoegen werkt wel neem ik aan. Zou je even moeten kijken wat de structuur van die ip-filter bestandjes is.
Is al tig keer gevraagd, er is zelfs een speciale functie voor in Emule, dan hoef je ook niet elke keer die persoon te blocken, je blockt namelijk de message:Maasluip schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:12:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door The Third Man op 20-12-2004 13:30 ]
Waar jij naar op zoek bent is een 100% garantie dat als je upload je er altijd wat voor terug krijgt, zo werkt het niet. Credits zijn ervoor om mensen die meer uploaden gemiddeld meer te belonen. Als je wel zo'n 100% garantie zoekt zou je een centraal systeem moeten hebben en dat is tegenwoordig niet meer haalbaar (er verdwijnen ook meer ed2k servers dan erbij komen).Silent Thunder schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:15:
[...]
Yup, dat klopt; maar dan snap ik dit berichtje uit de topicstart nog niet:
[...]
Hierin word gemeld dat je toekomstperspectief gunstig is naarmate je vordert in uploaden. Maar zoals ik al net zei met miljoenen gebruikers enzo....
Verwijderd
ja ja maar mijn ul/dl vertoont steeds meer 1.74:1 gaat me toch irriterenLekkere Kwal schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:33:
[...]
Waar jij naar op zoek bent is een 100% garantie dat als je upload je er altijd wat voor terug krijgt, zo werkt het niet. Credits zijn ervoor om mensen die meer uploaden gemiddeld meer te belonen. Als je wel zo'n 100% garantie zoekt zou je een centraal systeem moeten hebben en dat is tegenwoordig niet meer haalbaar (er verdwijnen ook meer ed2k servers dan erbij komen).
60K up en soms bij godsgratie 150K down maar meestal is het nog geen 20.
en ohja bespaar me de antwoorden van uploads die de downloads blokeren
up = 85K max
Hoe veel downloads staan er in je lijst? Hoe veel sources/file? Hoeveel connections? Hoeveel nieuwe connections/5s? Download je hoofdzakelijk populaire files (>200 sources)?Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:42:
[...]
ja ja maar mijn ul/dl vertoont steeds meer 1.74:1 gaat me toch irriteren
up = 85K max
Daar ben ik al mee aan het spelen maar blijkbaar doe ik iets verkeerd want de messages blijven komen. Zal vanavond nog eens dieper erin duiken.Lekkere Kwal schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:30:
[...]
Is al tig keer gevraagd, er is zelfs een speciale functie voor in Emule, dan hoef je ook niet elke keer die persoon te blocken, je blockt namelijk de message:
[afbeelding]
[edit]
Ja, het zal wel helpen als ik niet filter op L33echer maar op L33cher.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 20-12-2004 19:06 ]
Zet gewoon alleen 'l33cher' in het tekstvak, als je de hele melding kopieert kan het zijn dat je onbedoeld ook een trailing space of een CR ('enter') mee kopieert en de originele message bevat die niet.Maasluip schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:06:
[...]
Daar ben ik al mee aan het spelen maar blijkbaar doe ik iets verkeerd want de messages blijven komen. Zal vanavond nog eens dieper erin duiken.
offtopic:
Zeg Geurt_Kun óf je moet niet zo veel zuipen óf je moet niet anderen op je MSN toelaten, het werd een beetje te intiem vanavond
Zeg Geurt_Kun óf je moet niet zo veel zuipen óf je moet niet anderen op je MSN toelaten, het werd een beetje te intiem vanavond
[ Voor 16% gewijzigd door The Third Man op 21-12-2004 03:36 ]
Ik wil een emule client op een ander werkstation in mijn netwerk installeren zodat ik kan kijken hoe snel ik een (door mij in het verleden gereleast) bestand binnen heb. Gewoon om te testen of het al aardig verspreid is.
Kan dit zomaar; of krijg ik dan een ip conflict ofzo met 2 clients in het zelfde netwerkje?
Kan dit zomaar; of krijg ik dan een ip conflict ofzo met 2 clients in het zelfde netwerkje?
als je maar andere poorten gebruikt is er niets aan de hand lijkt me
PSN: DutchTrickle PVoutput
Lekkere Kwal schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:08:
offtopic:
offtopic:
En maar vol blijven houden dat je het bestandje niet kon ontvangen....
Ik kan er toch ook niets aan doen?
En maar vol blijven houden dat je het bestandje niet kon ontvangen....
Wat maakt iedereen zich toch altijd druk om die ratio... zolang je binnen krijgt wat je wil hebben binnen niet al te lange tijd, wat maakt het dan uit? Wees blij dat je meer geeft dan je neemt, zeker in deze tijd van het jaarVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:42:
[...]
ja ja maar mijn ul/dl vertoont steeds meer 1.74:1 gaat me toch irriteren
up = 85K max
En ondanks de fijne acties van de laatste tijd zie ik vandaag:SSH schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:31:
[...]
Wat dacht je van we; de ED2K gebruikers. Jawel ik, hij en vermoedelijk jij. Niet zo "onwetend" reageren hoor.
*kan zich nog herinneren dat ED2K over de 1 miljoen gebruikers ging :)*
Frank-NL schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:08:
[...]
Wat maakt iedereen zich toch altijd druk om die ratio... zolang je binnen krijgt wat je wil hebben binnen niet al te lange tijd, wat maakt het dan uit? Wees blij dat je meer geeft dan je neemt
Ik gebruik zelf aMule, zie maar 90 servers en 3,55M mensen. Beetje vaag want mijn serverlijst update gewoon als ik met bv Razorback 2 verbind.
Ik ga toch maar eens emuleren want KAD schiet ook nog niet echt op//
edit:
hmm 2 dagen geleden nieuwe aMule uit met volgende bug fix:
Fix for server stats for users/files not being updated correctly.
Ik ga toch maar eens emuleren want KAD schiet ook nog niet echt op//
edit:
hmm 2 dagen geleden nieuwe aMule uit met volgende bug fix:
Fix for server stats for users/files not being updated correctly.
[ Voor 26% gewijzigd door SSH op 23-12-2004 19:53 ]
aarschuwing DonkeyServer No2 (62.241.53.16:4242) - You have a lowid. Please review your network config and/or your settings.
Vaag...deze server zegt dat ik een low id heb terwijl emule zelf aangeeft dat ik een hoge id heb, klopt dit?
Vaag...deze server zegt dat ik een low id heb terwijl emule zelf aangeeft dat ik een hoge id heb, klopt dit?
Ik zou je eMule maar geloven
.
Andere server eens proberen? En een server die het wel doet als preferred instellen?Mr_gadget schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:49:
Geurt-kun schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:11:
[...]
offtopic:
En maar vol blijven houden dat je het bestandje niet kon ontvangen....![]()
offtopic:
Ik zat ook echt zo van:
Ik zat ook echt zo van:
Ik heb problemen met eMule icm mijn samba shares. Kunnen jullie eens in dit topic kijken?
Sinds kort werkt eMule bij mij niet meer helemaal lekker. Op de een of andere manier sluit eMule zich zelf af, zonder foutmelding. Zit ook niet echt regelmaat in. Maar is natuurlijk wel vervelend. Ik laat mijn computer liever niet voor niets aan staan. Herinstallatie heeft ook niet geholpen. Any ideas?
De vraag is: Wat is beter DC++ of Emule.....................???
Ik krijg sinds kort berichten dat Kit-Kat m'n gedeelde bestanden kan zien en dat ik de sessie beter kan afbreken. Terwijl die optie natuurlijk gewoon uit staat.
Iemand anders hier ook last van en moet ik me zorgen gaan maken over een nieuw wapenfeit van Brein oid.
Iemand anders hier ook last van en moet ik me zorgen gaan maken over een nieuw wapenfeit van Brein oid.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Verwijderd
Zet aantal connecties eens wat lager in eMule misschien helpt datxzoticate schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:12:
Sinds kort werkt eMule bij mij niet meer helemaal lekker. Op de een of andere manier sluit eMule zich zelf af, zonder foutmelding. Zit ook niet echt regelmaat in. Maar is natuurlijk wel vervelend. Ik laat mijn computer liever niet voor niets aan staan. Herinstallatie heeft ook niet geholpen. Any ideas?
Ja stel die vraag in een eMule topic, wat voor reacties verwacht je zelf?Maurits27 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:18:

Het is geen kwestie van beter. Beide programa's hebben hun voor- en nadelen.Maurits27 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:18:
Je kunt ook beide tegelijk gebruiken.
Weet iemand toevallig hoe ik files uit m'n "Transfer" lijst haal die op "completing" staan maar op de en of andere manier vast zitten....
Ik kan ze zelf niet verwijderen die opties zijn er niet meer wel kan ik "Show File Details" doen (ondanks dat eMule blijft zeggen "file was not found") en bv. de file-naam aanpassen alleen na een eMule herstart staan de namen gewoon weer zo ze als ze eerst waren.
Ik heb de desbetreffende .met (enzo) files al uit m'n temp directory gedelete maar die files blijven maar terug komen in de "Transfer" lijst.....
iemand hier ervaring mee....
Ik kan ze zelf niet verwijderen die opties zijn er niet meer wel kan ik "Show File Details" doen (ondanks dat eMule blijft zeggen "file was not found") en bv. de file-naam aanpassen alleen na een eMule herstart staan de namen gewoon weer zo ze als ze eerst waren.
Ik heb de desbetreffende .met (enzo) files al uit m'n temp directory gedelete maar die files blijven maar terug komen in de "Transfer" lijst.....
Daar heb ik ook weleens last van, ik zoek dat gewoon het bijbehorende .part bestand op en rename dat naar het uiteindelijk type. Daarna kan ik de download in eMule gewoon afbreken en verwijderen. Dat gaat bij mij iig altijd goeddigital8 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:15:
Weet iemand toevallig hoe ik files uit m'n "Transfer" lijst haal die op "completing" staan maar op de en of andere manier vast zitten....
Ik heb de desbetreffende .met (enzo) files al uit m'n temp directory gedelete maar die files blijven maar terug komen in de "Transfer" lijst.....![]()
Helaas heb ik al die ".part" en ".met" enz. enz. files niet meer.,
waar eMule bij iedere herstart die info weer vandaan haalt weet ik ook niet.....
waar eMule bij iedere herstart die info weer vandaan haalt weet ik ook niet.....
Beste download freakz,
ik heb een probleem: ik heb een low ID.
Daarom heb ik de poorten getest (m.b.v emule) deze gaf aan "tcp connection failed"
emule zegt:
How to resolve port problems... Something is interfering with your network communications. There are two main reasons for this:
* If you are using a firewall, ensure that your firwall don't block the required ports! You might need to set a rule to allow the ports to be available.
* If you use a router, make sure that your router forwards the required ports to your local IP!
Ik heb gecontroleerd voor de firewall (mcafee) daar ligt het niet aan. De tweede oplossing is voor mij abracadabra. Ik heb gezocht en gezocht maar lukt niet.
Ik heb een speedtouch 501 multipc modem
speedlinq adsl verbinding
Vraag 1: is deze speedtouch een router?
Vraag2: hoe los mijn probleem op?
bedankt
Daarom heb ik de poorten getest (m.b.v emule) deze gaf aan "tcp connection failed"
emule zegt:
How to resolve port problems... Something is interfering with your network communications. There are two main reasons for this:
* If you are using a firewall, ensure that your firwall don't block the required ports! You might need to set a rule to allow the ports to be available.
* If you use a router, make sure that your router forwards the required ports to your local IP!
Ik heb gecontroleerd voor de firewall (mcafee) daar ligt het niet aan. De tweede oplossing is voor mij abracadabra. Ik heb gezocht en gezocht maar lukt niet.
bedankt
Idd de Speedtouch 510 is zowel modem als router. Ik gebruik hem ook.sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:15:
Beste download freakz,
emule zegt:
bedankt
Vraag één: heb je Windows al verteld dat je een vast intern IP adres neemt? Nee, dan leg ik dat in de volgende reactie wel uit.
Hoe nu de modem in te stellen?
1. Log in op de Speedtouch door in een browser het IP adres 10.0.0.138 in te toetsen
2. Klik op Advanced --> NAPT
3. Klik op New om een nieuwe entry in te voeren
4 Verzin een intern IP adres buiten de DHCP address pool. De DHCP server van je router geeft je namelijk een variabel intern IP adres. Bij de Speedtouch ligt die standaard tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200. Kijk maar na onder DHCP. Neem bijvoorbeeld 10.0.0.20 .
5.Vul nu de poort, protocol en intern IP adres in. Houdt interne en externe poort hetzelfde.
De poorten en het bijbehorende protocol kun je vinden in de handleiding van de Muilezel.
Dat is het huiswerk voor vandaag.
Bedankt voor je reactie!!EricJH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:36:
[...]
Idd de Speedtouch 510 is zowel modem als router. Ik gebruik hem ook.
Vraag één: heb je Windows al verteld dat je een vast intern IP adres neemt? Nee, dan leg ik dat in de volgende reactie wel uit.
Hoe nu de modem in te stellen?
1. Log in op de Speedtouch door in een browser het IP adres 10.0.0.138 in te toetsen
2. Klik op Advanced --> NAPT
3. Klik op New om een nieuwe entry in te voeren
4 Verzin een intern IP adres buiten de DHCP address pool. De DHCP server van je router geeft je namelijk een variabel intern IP adres. Bij de Speedtouch ligt die standaard tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200. Kijk maar na onder DHCP. Neem bijvoorbeeld 10.0.0.20 .
5.Vul nu de poort, protocol en intern IP adres in. Houdt interne en externe poort hetzelfde.
De poorten en het bijbehorende protocol kun je vinden in de handleiding van de Muilezel.
Dat is het huiswerk voor vandaag.
je tip om in te loggen op de modem heeft me op het goede spoor gezet.
Helaas lukt het me niet op in te loggen via een browser : http://10.0.0.138/
kan de server niet vinden???
Als ik het via start-run probeer met: telnet 10.0.0.138 krijg ik een zwart veld waarbij ik de cursor kan bewegen maar geen tekst kan zien, kortom er gebeurt niks.
hetzelde gebeurt als ik start-run-cmd doe en dan: telnet 10.0.0.138 doe. ik doe dat overigens ik type dat overigens gewoon achter c:\doc..settings\s...\ telnet 10.0.0.138
ik heb bij google gekeken en in de handleiding van de modem maar ik werd niet echt wijzer??
overigens is het belangrijk om in windows een vast intern ip adres aan te stellen? En zo ja in welk menuutje doe je dat?
thnx
Raar dat je niet via 10.0.0.138 in kunt loggen. Probeer eens een andere browser. Firefox of Opera. Ik neem aan dat je IE browser gebruikt en ik kan zo snel even geen setting bedenken die hier een rol speelt. Kun je wel gewoon surgfen met de browser? Branden boven op de Speedtouch alle drie de groene lampjes?sunthere schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:25:
[...]
Bedankt voor je reactie!!
je tip om in te loggen op de modem heeft me op het goede spoor gezet.
Helaas lukt het me niet op in te loggen via een browser : http://10.0.0.138/
kan de server niet vinden???
overigens is het belangrijk om in windows een vast intern ip adres aan te stellen? En zo ja in welk menuutje doe je dat?
thnx
Ja je moet een vast intern IP adres instellen. Standaard staat het onder Windows ingesteld dat je een vairable IP adres toegewezen krijgt via de DHCP server van het netwerk. Wel zo makkelijk want Plug and Play.
Hier moet je instellen:
Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> Klik rechts op het icoon van de netwerkadapter en kies Eigenschappen --> Selecteer daar Internet Protocol (Tcp/Ip) (staat deze trouwens aangevinkt?) --> Selecteer wederom Eigenschappen. Nu zijn we waar we zijn moeten:
IP adres 10.0.0.20 bijvoorbeeld
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaard gateway 10.0.0.138
De beide DNS servers van je provider moet je even nazoeken op de site van je provider.
Dit topic is gesloten.