He who controls the Spice, controls the Universe.
ik heb net vandaag de MX1000 gehad (in een mcd doosMST_Morpheus schreef op 03 november 2004 @ 21:52:
[...]
Geen last van hoor, ik weet niet welke games jij speelt

Welke muis had je hiervoor dan? Ik heb mijn sense altijd al hoog gehad, dus voor mij was de overstap naar de MX-1000 maar een hele kleine_NRN_Dutchman schreef op 03 november 2004 @ 22:07:
[...]
ik heb net vandaag de MX1000 gehad (in een mcd doos) maar ik merk wel dat ie ingame een beetje uber reageert tegenover mijn ouwe muis...
Verwijderd
heb em nu 2 weken en heb me werkelijk nog nergens aan ge-ergerd.
wiebelen? totaal niets.. ding is zo stabiel als de nete.. ja als je op de "duimhouder" flink kracht zet gaat ie om... maar wat zou dat niet doen.
optil lag? wasda? ik weet niet hoe hoog jullie de muis optillen om hem naar de andere kant van de mat te verplaatsen.. maar ik kan alles proberen wat ik wil.. maar op het moment dat ik weer verder wil muizen.. reageerd ie ook direct.
software is goed genoeg, reactie is goed (had hiervoor de mx900, dat was werkelijk lag)
accu gaat ook goed lang mee.. ruim 2 weken gemuisd zonder te laden.. en zelfs met kritiek accu niets stotteren etc.
muis is zn geld dubbel en dwars waard..
snap niet waarom er zoveel krietiek is terwijl deze muis veel meer 'respect' verdient.
oftewel.. top muissie
(nofi naar andere, maar vind de meeste reacties een beetje te negatief )
ik kijk vanavond wel als ik weer thuis ben
* Mamoritai heeft ook een mx1000, niks dan lof
Ik heb dus wel "last" van dat kantelen.. als ik met m'n duim een beetje op dat steuntje rust. Dit wil ik zelf best fixen, maar wat is de beste manier om dat te doen?
Waar kan ik het beste een stickertje of tape plakken?
Verwijderd
Ik ben van plan om 'm terug te sturen voor een nieuwe, maar ik ben er niet helemaal zeker van wat het probleem nou eigenlijk is.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van Logitech, maar daar kan het denk ik niet aanliggen want zonder drivers doet hij ook heel vaag.
Weten jullie misschien een oplossig?
Op wat voor ondergrond muis je dan?Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 20:06:
Weten jullie misschien een oplossig?
Want dit klinkt typisch als optische-muis-op-slechte(bijvoorbeeld spiegelend)-ondergrond-probleem. Maar dat zou eigenlijk niet mogen want Logitech claimt met deze muis dat hij op (bijna) elke ondergrond zijn werk goed zou moeten doen, dus misschien is het wel een hardwarematige fout.
Verwijderd
Ik gebruik 'm op een zwarte tafel, dat kan opzich toch geen kwaad?allard_070 schreef op 04 november 2004 @ 21:45:
[...]
Op wat voor ondergrond muis je dan?
Want dit klinkt typisch als optische-muis-op-slechte(bijvoorbeeld spiegelend)-ondergrond-probleem. Maar dat zou eigenlijk niet mogen want Logitech claimt met deze muis dat hij op (bijna) elke ondergrond zijn werk goed zou moeten doen, dus misschien is het wel een hardwarematige fout.
Voorheen had ik een Razer Boomslang 1000.
De drivers daarvan heb ik gedeïnstalleerd, dus daar kan het lijkt mij niet aan liggen.
Zal ik 'm toch RMA'n ?
Zou ik wel doen, hier doet hij het op echt alles, alleen niet altijd even goedVerwijderd schreef op 04 november 2004 @ 22:28:
[...]
Ik gebruik 'm op een zwarte tafel, dat kan opzich toch geen kwaad?
Voorheen had ik een Razer Boomslang 1000.
De drivers daarvan heb ik gedeïnstalleerd, dus daar kan het lijkt mij niet aan liggen.
Zal ik 'm toch RMA'n ?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Is de MX1000 echt zoveel beter?
[ Voor 25% gewijzigd door matel op 05-11-2004 15:58 ]
Verwijderd
Sorry maar hoe bedoel je dit ? Ben een beetje noob op dit gebied. Ik zie deze venster als ik wat wil verandere aan instellingen maar alt recht..alt links ?? ?Die knoppen moet je ff herprogrammeren. In de software moet je dan knop 7 en 8 op alt-rechts en alt-links zetten. Dan werken ze overal, mozilla, ie, en explorer als back en foreward.

Wil je aub stap voor stap uit leggen hoe dit moet. Ik gebruik FireFox 1.0 PR.
Alvast bedankt voor je hulp.
/Edit: Is al gelukt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:41 ]
Installeer setpoint dan niet, dit voelt dan zo erg aan.
En ook, zonder setpoint werken de side knoppen in mozilla/firefox/etc
Ik wen liever niet opnieuw
Als jullie dat wel willen
be my guest
[ Voor 17% gewijzigd door Timo op 06-11-2004 08:46 ]
Geloof me, het is een genot om te spelen met een muis zoals de MX500/510. Ik weet nog de overstap van een Dual optical naar een MX500. Dacht zelf ook dat het niet veel zou schelen, maar scheelde echt veel. De MX500 was echt stukken preciezer.Matel schreef op 05 november 2004 @ 15:56:
Ik heb een logitech premium optical wheel mouse op ps2 aangesloten en deze vind ik fijn in de hand liggen en snel reageren. Nooit last van vreemde bewegingen in fps games en dat op een stoffen muismatHeb hem nu zo'n twee maanden en vind het perfect voor slechts 12 euro. Ik zat er eerst ook aan te denken om een MX510 aan te schaffen, maar het me dat deze geen verbetering zal zijn.
Is de MX1000 echt zoveel beter?
Verwijderd
Als ik setpoint niet installeer werken bij mij 3 knoppen niet.fooker schreef op 06 november 2004 @ 08:45:
Speel je FPS shooters, en ben je aardig gewend aan een sens.
Installeer setpoint dan niet, dit voelt dan zo erg aan.
En ook, zonder setpoint werken de side knoppen in mozilla/firefox/etc
Ik wen liever niet opnieuw
Als jullie dat wel willen
be my guest
- Links scrollen
- Rechts scrollen
- Wisselen tussen de toepassinen
Dat laatste gebruik ik best wel vaak dus als je een manier weet om dat toch aan het werk te krijgen zonder SetPint hoor ik het graag !
39
Iemand nog enige idee? Kan ik het misschien terugbrengen(lijkt mij moeilijk)!
Lucky Goldstar
Verwijderd
Ik heb een licht spiegelend bureau (komt door het soort plakplastic dat eropzit).
Het muisje dat ik nu heb (Logitech Optical Mouse) heeft hier heel veel moeite mee (zeg maar gerust dat hij het niet doet).
Maar kan deze muis dat wel? Een volledig spiegelende oppervalkte kan hij niet aan, maar een klein beetje spiegelend? Heeft iemand hier ervaring mee?
Lucky Goldstar
Verwijderd
Als je effe reviews door neemt dan kom je gauw erachter dat deze muis zelfs op de spiegel gebruikt kan worden.
Dat is het hem juist...in reviews lees ik juist dat de enige oppervlaktes waar deze muis niet op gebruikt kan worden, is op een spiegel en op glas.
op een zwart vlak en een tafel met spiegelende bekleding werkt een optische muis ook slecht..
viel me sterk tegen toen ik daar achter kwam, vond ook maar vreemd dat optische muizen toch zo populair zijn geworden!
hoe zit het trouwens met het bereik? valt die ook weg als er even iets tussen sensor en muis beweegt?
EDIT: nu pas door... een rechtshandige muis... typisch logitech.. 30-40% van de mensen is toch links hoor!!
Logitech is ook de enige die alleen rechtshandige muizen maakt... wachten op een concurrent dus
[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 08-11-2004 00:53 ]
Nu effe in duidelijker taal aub snap geen reet wat je zegt hier.Jazco2nd schreef op 08 november 2004 @ 00:49:
duidelijk voordeel tov de optische muis dus... want ik merk duidelijke verschillen als ik een a4tje met verschillend gekleurde vlakken (donker en licht) gebruik als muismat... ineens gaat de muis sneller/trager over scherm...
op een zwart vlak en een tafel met spiegelende bekleding werkt een optische muis ook slecht..
viel me sterk tegen toen ik daar achter kwam, vond ook maar vreemd dat optische muizen toch zo populair zijn geworden!
hoe zit het trouwens met het bereik? valt die ook weg als er even iets tussen sensor en muis beweegt?
EDIT: nu pas door... een rechtshandige muis... typisch logitech.. 30-40% van de mensen is toch links hoor!!
Logitech is ook de enige die alleen rechtshandige muizen maakt... wachten op een concurrent dus

Lucky Goldstar
Verwijderd
het is ook geen gamers muis heDJkim schreef op 07 november 2004 @ 02:41:
Na lang twijfelen heb ik vandaag ook een MX1000 gehaald en ik moet zeggen wat een teleurstelling. Ik heb hem hele avond getest.... voor normale gebruik merkte ik bar weinig vergeleken met mijn MX510 maar tijdens potje Call of Duty ging het laggen en ik kon niet eens meer normaal bewegen. Ik heb Icemat en Steelpad 4D gebruikt als onderkant maar het maakte helemaal geen reet uit. Ik heb ook receiver op verschillende posities geplaats om te kijken dat het misschien storing had maar dat hielp zelfs niets.
Iemand nog enige idee? Kan ik het misschien terugbrengen(lijkt mij moeilijk)!

daar hebben ze de mx510 juist voor.
dit is meer een huis-tuin-keuken/office muis, gebouwt voor comfort, niet specifiek voor gamen zoals de mx510.
Eensch iskevinp schreef op 08 november 2004 @ 16:36:
Maar het is wel de eerste draadloze muis waarmee je goed kan gamen.
Nou lees dan zelf effe review voordat wat je zegt. Als je iets koopt dan lees je toch een review .. een of meerdere? of niet soms?Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 01:13:
[...]
het is ook geen gamers muis he![]()
daar hebben ze de mx510 juist voor.
dit is meer een huis-tuin-keuken/office muis, gebouwt voor comfort, niet specifiek voor gamen zoals de mx510.
Ik heb o.a Tom's Hardware en nog 4 reviews gelezen en ze waren heel positief en sommige zeiden dat het beter dan MX510 was. Dus ga je effe Toms Hardware dat zeggen haha
Lucky Goldstar
wat mij alleen opvalt is dat ik de knoppen niet kan instellen zoals ik zelf wil.
Er is een heel scala aan instellingen voor iedere knop, maar allemaal gelijk en dus hetzelfde.
en allemaal windows gerelateerd.
ik wil het in een ander programma gebruiken die het dus herkend als mouse1 mouse2 mouse3 mouse4 enz.
ik kan het alleen voor elkaar krijgen om dit tot mouse3 in te stellen.
dan heb je dus linker knop (mouse1) rechter knop (mouse2) en middelste muisknop (mouse3)
Wie weet hoe ik deze dingen wel in kan stellen zodat de knoppen ook onder een game en onder andere programma's in te stellen zijn?????
Still King
voor de rest weinig aanmerkingen, kwa soepelheid merk ik geen verschil met me mx510. batterij gaat makkelijk een week mee. en ja ik game dan ook veel. prima muisje geen lag nix
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Sharkbyte schreef op 08 november 2004 @ 20:13:
Ik heb mijn MX1000 nu al even en wat me opvalt na een tijd een MX310 gebruikt te hebben met de precisietweak, dat het niet blijkt te werken op de MX1000. Of toch niet hoe het werkte op de MX310. De cursor beweegt dus om de 2 pixels ipv. om de pixel. Dit had ik vroeger kunnen oplossen met de resolutietweak die hier ergens anders op het forum staat. Weet iemand een andere oplossing ?
1) De bewegingen zijn anders. Heb twee uur aan een stuk gegamed en kon nog steeds niet fatsoenlijk mikken. Als ik naar rechts bewoog ging de cursor naar rechts en naar beneden. Als ik naar links bewoog ging de cursor naar links en omhoog.
2) Als je de muis even van de ondergrond tilt en hem daarna weer terugplaatst, dan heeft ie een fractie van een seconde nodig om weer verder te gaan met werken. Dit is uberirritant, gezien het feit dat ik altijd met een lage sensitivity game en dus de muis vrij vaak optil.
Ik hou het voorlopig dus nog even op mijn Dual Optical muis.
Had iemand bovenstaande problemen ook of heb ik gewoon net een verkeerde gekocht ofzo?
Punt 2 hebben sommige mensen, ik bv. niet.
Ik ben 3 weken geleden van een dual optical naar een mx1000 gegaan. Ik had eerst een "wiebel" exemplaar, maar die heb ik ingeruild.GoodspeeD schreef op 11 november 2004 @ 17:55:
Had vandaag een MX1000 gekocht na ruim twee jaar met een Dual Optical gegamed te hebben. Kan er kort over zijn. Wat een ontzettende rukmuis.
1) De bewegingen zijn anders. Heb twee uur aan een stuk gegamed en kon nog steeds niet fatsoenlijk mikken. Als ik naar rechts bewoog ging de cursor naar rechts en naar beneden. Als ik naar links bewoog ging de cursor naar links en omhoog.
2) Als je de muis even van de ondergrond tilt en hem daarna weer terugplaatst, dan heeft ie een fractie van een seconde nodig om weer verder te gaan met werken. Dit is uberirritant, gezien het feit dat ik altijd met een lage sensitivity game en dus de muis vrij vaak optil.
Ik hou het voorlopig dus nog even op mijn Dual Optical muis.
Had iemand bovenstaande problemen ook of heb ik gewoon net een verkeerde gekocht ofzo?
Met usb aansluiting en setpoint 2.11 en 2.14 werkt de muis uitstekend. Gebruik je de usb poort? Zo ja, defecte muis. Inruilen.
Het probleem wat je noemt bij 2) hebben veel mx1000 gebruikers last van. Ik zou je mx1000 inruilen voor een nieuwe. Nog steeds niet tevreden, neem een mx510. Maar probeer eerst een mx1000 en post je bevindingen.

welk stickertje aan de onderkant, van de muis zelf?BoB_HenK schreef op 11 november 2004 @ 18:13:
Ik kwam er vandaag pas achter dat er nog een dun plasticje over het stikkertje aan de onderkant zat. Op zich geen probleem, maar heb de muis al een week of 4
Ik houd de muis zoals iedereen em houdt. Hij is toch zo ergonomisch gemaakt zeggen ze?Sharkbyte schreef op 11 november 2004 @ 18:08:
Punt 1 is gewoon dat je hem scheef houdt, logica ?
Punt 2 hebben sommige mensen, ik bv. niet.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
gratis muis, verklaar je nader aub.itsalex schreef op 11 november 2004 @ 18:29:
De muis bevalt me tot nu toe goed. Je mag op een gratis muis niet gaan vloeken. De batterij is goed en de snelheid is prima. Ik werk met triple TFT scherm oplossing en dan is dit stukken sneller omdat ik snel van left2right moet. Dat die een 1 seconde niet doet geen probleem.
zal wel via zijn werk gaan oid
Ik kan hem wel weer gaan inpakken want hij wiebelt ook
One of the animals has left its cage today.
Er zit een schakelaar onderop de muis. Weet je wel zeker dat hij aan staatmrknowitall schreef op 11 november 2004 @ 21:05:
Ik heb hem net binnen, maar ik lijk wel een doa te hebben. Hij weigert te connecten, ik zie de laser niet branden (of zie je dat niet), en de powerledjes branden niet. Ik weet niet zeker of die horen te branden als ie van de lader is. Op de lader branden ze allemaal.
Ik kan hem wel weer gaan inpakken want hij wiebelt ook
Ik dacht heel even zou ik het tikkenMST_Morpheus schreef op 11 november 2004 @ 21:15:
[...]
Er zit een schakelaar onderop de muis. Weet je wel zeker dat hij aan staat
Maar ik heb net Challenge al gemaild, bijna 65 euro voor een wiebel ding, daar hoeft mijn MX700 niet voor weg
Nu maar hopen dat ze een andere zo op voorraad hebben.
One of the animals has left its cage today.
Nee, dan zie je ze niet. En na een paar seconden van geen gebruik gaan ze ook uit.mrknowitall schreef op 11 november 2004 @ 21:20:
[...]
Ik dacht heel even zou ik het tikken, maar dat spreekt idd voor zich, zie je de laadledjes wel als die uit staat ?
Maar ik heb net Challenge al gemaild, bijna 65 euro voor een wiebel ding, daar hoeft mijn MX700 niet voor weg.
Nu maar hopen dat ze een andere zo op voorraad hebben.
Ook maar heel even, want de muis schakelt zich snel uit.Palomar schreef op 12 november 2004 @ 01:12:
Als je onder een bepaalde hoek (ong. 100 graden als je de muis verticaal voor je hebt) kijkt zie je een heel dun lasertpuntje er doorheen. Is nog wel even zoeken dan
Ik moet een nieuwe muis hebben...
Nu zit ik te twijfelen tussen de Mx 510 (draad, heb ik toch iets liever, schijnt zeer nauwkeurig te zijn, en perfect voor gamez...me gamer)
of de mx1000 (geen draad, kan ook handig zijn... zeer nauwkeurig ivm lasertechnologie?? )
Wat moet ik doen, wat moet ik doen... ik ben een echt gamer, en moet een muis hebben doe goed reageerd op elke beweging...
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ik kan het vertellen. Me gamer al reeds 8 maanden MX510 in het bezit. Vorige week door een opwelling MX1000 gehaald. Diep teleurgesteld vanwege lag probleem tijdens CoD en ik heb het meteen doorverkocht en nu weer terug bij MX510 met USB tweak. Ik ben nu zeer dik tevreden met MX510. Veel beter dan MX1000.Kwartjuh schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:02:
Dillema dillema...
Ik moet een nieuwe muis hebben...
Nu zit ik te twijfelen tussen de Mx 510 (draad, heb ik toch iets liever, schijnt zeer nauwkeurig te zijn, en perfect voor gamez...me gamer)
of de mx1000 (geen draad, kan ook handig zijn... zeer nauwkeurig ivm lasertechnologie?? )
Wat moet ik doen, wat moet ik doen... ik ben een echt gamer, en moet een muis hebben doe goed reageerd op elke beweging...
Lucky Goldstar

Mobo: P4C 800 E Dlx, P4 3.0ghz, Watercooled, DDR 1024, FX6800LE
Daarnaast ben ik ook gamer, en geloof me het fabeltje dat draadloos lag heeft is bij logitech allang voorbij (jaar of 3). Bij microsoft is het een ander verhaal, maar die muizen hebben knoppen die je zelfs in kan drukken door er tegenaan te blazen (lees: irritant) dus vallen die wat mij betreft zowiezo af voor gamen.
MX-1000 is echt een super muis, zowel voor photoshop of andere dtp software, als voor (die hard) gaming. Lekker veel knoppen, super precies, super vloeiende bewegingen en je krijgt de muispointer slechts op een spiegel van de wijs...
Thumbs up voor Logitech!
Edit:
De ontvanger van de MX-1000 heeft maar 1 Fast-RF kanaal. De ontvanger van je MX-700 >>SETJE<< werkt met dezelfde techniek als de MX-1000 en heeft 2 Fast-RF kanalen en die kan je dus voor je MX-1000 muis en huidige draadloze keyboard gebruiken. Je moet het MX-1000 ontvangertje alleen dan nog als lader gebruiken...harriebarrie schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:15:
Ik heb hem al een week nu, maar weet iemand ook of mijn toetsenbord van mijn MX700 setje ook werkt op de ontvanger? Is mij nog nie gelukt
[ Voor 27% gewijzigd door FiRePaTH op 12-11-2004 16:22 ]
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Lag treed er niet op tijdens het gamen of ieder ander computer werk.
De mx 1000 werkt werkelijk op elk oppervlak
De mx510 heeft geen batterijen en is dus (iets) lichter. Ook hoeft hij niet te worden opgeladen.
De baterijen gaan erg lang mee (tot 2 weken) bij intensief gebruik. En anders kan je weer een tijd vooruit als je hem 20 minuten oplaad.(iig de rest van de dag).
Ze hebben dus allebei hun voordelen, en ik zou gewoon kiezen voor de muis die bij jou het best in de hand ligt.
i agree. heb zelf hier de 510 in doos liggen nu en gebruik ook de mx1000. Behalve dat ie wat zwaarder aan voeld vin ik hem veel prettiger in de hand liggen. voor de rest geen lag. merk echt geen verschil met de mx510.kevinp schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:50:
Wat betreft de keuze tussen mx510 en mx1000. Ik zou kiezen voor de muis die je het fijnst in de hand vind liggen, de mx510 is groter dan de mx1000.
Lag treed er niet op tijdens het gamen of ieder ander computer werk.
De mx 1000 werkt werkelijk op elk oppervlak
De mx510 heeft geen batterijen en is dus (iets) lichter. Ook hoeft hij niet te worden opgeladen.
De baterijen gaan erg lang mee (tot 2 weken) bij intensief gebruik. En anders kan je weer een tijd vooruit als je hem 20 minuten oplaad.(iig de rest van de dag).
Ze hebben dus allebei hun voordelen, en ik zou gewoon kiezen voor de muis die bij jou het best in de hand ligt.
en het laagje op de muis is ook minder gevoelig voor vet dan op de 510
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Lucky Goldstar
Verwijderd
Als ik de ontvanger bij men boxjes leg van mn x620, lagged men muis al.
Of is dit bij alle muizen zo? (ik weet dat er in de handleiding staat dat je 30cm van stoorbronnen moet zetten)
Nog een bevinding, ik vind dat er snel krassen in komen
Anders echt super muiske
die van mij schakelt niet uit, maar begint heel snel (stroboscopisch ongeveer) te knipperen.MST_Morpheus schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 08:42:
[...]
Ook maar heel even, want de muis schakelt zich snel uit.
Ik heb ook geen last wanneer ik hem optil dat de laser uitgaat en het ff duurt voordat hij weer aangaat, zijn er misschien 2 versies op de markt?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ja als je een compacte IKEA burea hebt zou ik afraden omdat het zowiezo heel grote is.... maar ik heb liever een ICEMAT die glijdt veel lekkerd.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:23:
heeft iemand ervaring met een Steelpad 4d ??
Lucky Goldstar
Verwijderd
Ik overweeg die Logitech DiNovo voor notebooks aan te gaan schaffen. Maar weet iemand of dat dit setje goed werkt in samenwerking met een Logitech MX1000 muis? Ik had namelijk voorheen de Cordless Desktop MX, maar daarbij wordt de MX1000 niet goed herkend.

zodra ik dan weer klik en mn muis ga bewegen, is de lag weer terug? lijkt me dus een software probleem!
[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 12-11-2004 23:02 ]
Ja, werkt perfect, zowel met de gladde als ruwe kantVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:23:
heeft iemand ervaring met een Steelpad 4d ??
Zie Logitech mx1000 probleem,gedrag muis./_Oldie_ schreef op woensdag 10 november 2004 @ 13:27:
Wie heeft ook al weer de "haar" mod (kan hem niet meer vinden op dit forum) verzonnen om de optil lag te voorkomen en gebruik je hem nog. Bij mij reageerde de mx1000 niet echt lekker meer.
en dan vooral http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22047654
Hij gebruikt het naar mijn weten nog steeds en heeft er geen problemen mee. Het lost de optil-lag voor hem op.
[ Voor 13% gewijzigd door woekele op 13-11-2004 00:17 ]
nog even meer info... die post had ik gister gepost op toen ik op een lan was bij ons op de zaak... ik was dus toevallig mn muismat vergeten...RonnieB82 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:25:
ik heb het lag probleem ook, het vage is, dat als ik op connect druk (eerst basis station, en daarna muis), dan is het even weg...
zodra ik dan weer klik en mn muis ga bewegen, is de lag weer terug? lijkt me dus een software probleem!
nu blijkt dus dat ik op mijn func1030 dit probleem veeeel minder heb... maar als ik dan even op mijn buro probeer, dan is het probleem er weer...
heb al gelezen over die 'haar-mod' maar dat vind ik nou niet echt een oplossing, ik vind het vooral vreemd dat net na het connecten, dat hij het wel even normaal doet!
- Icemat => Bij een snelle beweging geen beweging in de cursor
- Steelpad 4D => Gladde kant werkt perfect
- Steelpad 4D => Ruwe kant werkt niet prettig, calibratie is dan een probleem
- Mx1000 Mad => werkt lekekr, bijna net zo glad als mijn steelpad 4D
Verwijderd
heeft iemand hier ook problemen mee ?
zie ook dat nu al weer dat plaatje aan de achter kant er al bijna er af ligt...
Verwijderd
helaas niet in mijn gevalallard_070 schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:27:
Moet je even in dit topic kijken en dan vooral naar deze reply, misschien staat de oplossing ertussen?
Zijn in ieder geval mensen met hetzelfde probleem.
Wwat voor een ondergrond gebruik je? als je de ruwe kant (ruwste) van de steelpad gebruikt werkt ie niet lekker viel mij op.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:49:
ik heb net de mx1000 op de beurs gehaald, en lekker net aanngesloten software geinstaleer, maar nu ondervind ik een probleem, Zo nu en dan schiet mijn muis ineens naar de linkerkant of schiet naar boven.
heeft iemand hier ook problemen mee ?
zie ook dat nu al weer dat plaatje aan de achter kant er al bijna er af ligt...
Verwijderd
Ik vind het echt een heerlijke muis, alleen bij hevig gebruik (zoals ik) gaat ie toch iets minder lang mee als ik dacht (ik bedoel dat ie snel leeg is).
Rond de 7-8 dagen, meer niet...
1) Na een dagje muizen de muis uitzetten en laten liggen, pas opladen wanneer de batterijen bijna leeg zijn;
2) Na een dagje muizen de muis aan laten staan en laten liggen, pas opladen wanneer de batterijen bijna leeg zijn;
3) Na een dagje muizen de muis uitzetten en laten opladen;
4) Na een dagje muizen de muis aan laten staan en laten opladen.
Raar... ik speel erg veel CoD en heb geen enkel probleem met de MX1000. Speelt perfect!DJkim schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:11:
[...]
Ik kan het vertellen. Me gamer al reeds 8 maanden MX510 in het bezit. Vorige week door een opwelling MX1000 gehaald. Diep teleurgesteld vanwege lag probleem tijdens CoD en ik heb het meteen doorverkocht en nu weer terug bij MX510 met USB tweak. Ik ben nu zeer dik tevreden met MX510. Veel beter dan MX1000.
[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2004 00:52 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2004 00:51 ]
Verwijderd
de glade kant, maar ook zonder de steelpad doet hij het...bachhimself schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:25:
[...]
Wwat voor een ondergrond gebruik je? als je de ruwe kant (ruwste) van de steelpad gebruikt werkt ie niet lekker viel mij op.
Dan moet je muis haast wel naar de klote zijn, ik werk namelijk ook op de gladde kant, en dat werkt perfect.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:08:
[...]
de glade kant, maar ook zonder de steelpad doet hij het...
Bij elk apparaat dat batterijen gebruikt is het het beste dit apparaat uit te zetten als je het enige tijd niet gebruikt. Daarnaast moet je batterijen altijd pas opladen als ze bijna leeg zijn al maakt dit bij Lithium batterijen weinig tot niets meer uit.Wildfire schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:45:
Wat is eigenlijk het beste voor de accu?
1) Na een dagje muizen de muis uitzetten en laten liggen, pas opladen wanneer de batterijen bijna leeg zijn;
2) Na een dagje muizen de muis aan laten staan en laten liggen, pas opladen wanneer de batterijen bijna leeg zijn;
3) Na een dagje muizen de muis uitzetten en laten opladen;
4) Na een dagje muizen de muis aan laten staan en laten opladen.
[...]
Raar... ik speel erg veel CoD en heb geen enkel probleem met de MX1000. Speelt perfect!
Ja, maar wat is "enige tijd"? De enige momenten dat de muis niet wordt gebruikt is 's nachts, dan is het dus inactiviteit voor ongeveer een uur of tien. Overdag zijn er hooguit tussenpozen van een uur op dagen dat ik thuis ben en als ik moet werken (stage) een hele dag of een halve dag wanneer ik naar school moet.GoodspeeD schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:20:
[...]
Bij elk apparaat dat batterijen gebruikt is het het beste dit apparaat uit te zetten als je het enige tijd niet gebruikt.
Gewoon stug doormuizen dus tot de batterijen bijna leeg zijn. Leuk, zul je zien dat ze overdag leeg raken...Daarnaast moet je batterijen altijd pas opladen als ze bijna leeg zijn al maakt dit bij Lithium batterijen weinig tot niets meer uit.
Verwijderd
wat heb ik gedaan: 1. oude softeware van me oude muis verwijdert,
2. Logitech messager verwijdert,
3. Logitech CD software verwijdert,
4. Logitech setpoint214nld.exe gedownload (http://www.logitech.com/i...,CRID=1792,contentid=9409)
5. Software alleen voor de muis geinstaleert,
6. reboot en het werkt weer
Nu wilde ik deze weer instellen als mn mx500 (de buttenconfig dus
Iemand die toevallig weet of/hoe dit wel kan?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Het is wel irritant. Als ie dit niet zou doen, dan echt een topmuis
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Zo nu en dan ff een flits een andere richting op. In windows boeit het niet zo maar tijden FPS is het toch behoorlijk irritantDarkvater schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:01:
Zo, ook de muis maar gehaald. Echt prachtig, het lijkt wel te zweven op me ondergrond....Alleen hij schiet soms 5cm ofzo naar boven. Echt geen idee waarom, andere ondergrond helpt niet.
Het is wel irritant. Als ie dit niet zou doen, dan echt een topmuis
Heb nu net 2.14 drivers geinstalleerd en hoop dat het nu over is, ik heb het iig nog niet gehad.
*even afkloppen*

Ben sinds vanochtend eigenaar van de MX1000.
Vorige muis was een draadloze muis met bal van logitech.
Hij bevalt prima maar vind em alleen wat zwaar (is even wennen)
[ Voor 49% gewijzigd door r_kluft op 16-11-2004 01:06 ]
Geen last mee met mijn Nokia 6310iSierdW schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:53:
Heb de M1000 nu ook een paar weken, geweldig!!! Enige nadeel wat me is opgevallen is dat de muis stoort op een GSM signaal (Nokia 6230), als ik bij de computer mobiel zit te bellen, is het niet mogelijk de muis fatsoenlijk te bewegen, das dan wel weer jammer... Zijn er meer met dit probleem of zijn er oplossingen voor? Gebruik trouwens Setpoint 2.14...
Ik ben erachter gekomen dat het alleen is wanneer de telefoon dichtbij de ontvanger ligt en ik dus via de headset bel, dat maar niet meer doen dusMST_Morpheus schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 07:55:
[...]
Geen last mee met mijn Nokia 6310iOverigens, met geen enkele Setpoint versie.
Ik heb even op de logitech website rondgespeurd en dit is wat ik gevonden heb:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:07:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Zo nu en dan ff een flits een andere richting op. In windows boeit het niet zo maar tijden FPS is het toch behoorlijk irritant
Heb nu net 2.14 drivers geinstalleerd en hoop dat het nu over is, ik heb het iig nog niet gehad.
*even afkloppen*
Ik vraag me af of dit ook gebeurt onder Linux dan? Zou er niet zo happy mee zijn als het echt aan de receiver ligt en niet aan de driverQuestion:
Why does my mouse cursor occasionally jump to the top of the screen or act erratic at times.
Answer:
When connected to the USB port, the mice listed below may experience a jump in the mouse cursor or some erratic behavior from time to time. If your mouse is connected to the PS/2 port, you will not experience this problem.
MX1000 Laser Mouse with a Receiver/Base Model Number (M/N): C-BN34
MediaPlay Cordless Mouse (both Blue and Red) with a Dongle Receiver M/N: C-BS35
To resolve this issue, please download and install the new version of SetPoint, version 2.14. You can install the new version on top of the version you currently have installed. Alternatively, you can use your mouse on the PS/2 port.
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Dus mensen met hetzelfde probleem (cursor die af en toe wegschiet) moeten even de 2.14 versie van SetPoint downloaden
Tja, ik ben er niet zo zeker van. Heb de setpoint drivers deinstalleerd, en had die wegschietende muis nog steeds. Misschien dat er wat achterbleef, maar ik ga WinXP niet opnieuw installeren om het te testenVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:35:
Heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Terwijl ik dit toch eerst wel één keer per half uur ervaarde. Dus durf wel met zekerheid te zeggen dat het idd aan de drivers ligt.
Verwijderd
Heb je de nieuwste drivers geinstalleer i.p.v. de bijgeleverde? Versie 2.14 is volgens mij de nieuwste. Heb je ook eerst de oude setpoint verwijderd ?Darkvater schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:40:
[...]
Tja, ik ben er niet zo zeker van. Heb de setpoint drivers deinstalleerd, en had die wegschietende muis nog steeds. Misschien dat er wat achterbleef, maar ik ga WinXP niet opnieuw installeren om het te testen
Godver de pleuriszooi! Heb oude verwijderd, nieuwe geinstalleerd. Zonder setpoint echt vaak een wegschietende muis. Vanmiddag 2.14 geinstalleerd, en ik dacht dat het wegwas, maar het is weer terug. GrrrVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:39:
Heb je de nieuwste drivers geinstalleer i.p.v. de bijgeleverde? Versie 2.14 is volgens mij de nieuwste. Heb je ook eerst de oude setpoint verwijderd ?
Klote rukding, gaaaaaaaaaaaaaah.
Wat zal ik nou doen?
Verwijderd
Anders zou ik hem even op de PS/2 poort aansluiten i.p.v. de USB poort. Dan schijnt het probleem ook over te zijn...
Ik heb het op de PS/2 poort aangesloten, en hij jumpt niet meer. Maja, zo'n PS/2 poort is gewoon bagger voor games, veelste langzaam. Ik heb Logitech geemailed, wacht wel hun antwoord af en denk er serieus over na om het terug te brengen. Dan maar geen MX1000Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 07:43:
Bij mij zat er onder op de muis op dat zilveren "rondje" om de lazer heen, een plastic strookje. Ter bescherming denk ik. Heb je deze wel verwijderd ? Misschien dat dit er ook iets mee te maken heeft ?
Anders zou ik hem even op de PS/2 poort aansluiten i.p.v. de USB poort. Dan schijnt het probleem ook over te zijn...
Verwijderd
Of je ruilt hem om voor een nieuwe ? Ik vind de MX1000 iig een super muis, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik weet niet wat jij onder langzaam verstaat.Darkvater schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:07:
[...]
Ik heb het op de PS/2 poort aangesloten, en hij jumpt niet meer. Maja, zo'n PS/2 poort is gewoon bagger voor games, veelste langzaam. Ik heb Logitech geemailed, wacht wel hun antwoord af en denk er serieus over na om het terug te brengen. Dan maar geen MX1000