Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/Logitech_mx1000/0banner.jpg

Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/gen/logo.jpg

Na het topic: Logitech MX1000 in de maak gaan we nu verder in dit ervaringen topic :) . Wij als users hopen nog op een paar goede reviews van de Logitech MX1000 en op veel ervaringen van de users hier op GoT!.

Pics (eerste 2 clickable):

In doos:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/Logitech_mx1000/1voorkant.jpg

Achterkant doos:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/Logitech_mx1000/2achterkant.jpg

De muis:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/Logitech_mx1000/3muis.jpg

De muis van boven:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/Logitech_mx1000/4boven.jpg

Muis van onder:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/Logitech_mx1000/5onder.jpg

Muis in lader:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/4778.jpg

Logitech demo

Hier

Links:
Logitech product info:
http://www.logitech.com/i.../NL,CRID=3,CONTENTID=9043

Review 1:
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1641538,00.asp

Tweakers FP:
nieuws: Logitech MX1000 draadloze lasermuis getest

Review 2:
http://www.gamingnexus.com/review.asp?id=568

De meningen van de tweakers in het vorige topic lopen nogal uiteen over deze muis. De een vind het een goede muis de ander een bagger ding. :) Mede door dit ervaringen-topic zal er een beeld gevormt kunnen worden over de ervaringen van de tweakers die wel deze muis hebben aangeschaft en het is dus niet de bedoeling dat je loos gaat blaten ;) .

Toestemming en dank aan: W3ird_N3rd en de andere modjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie opening!

Zijn er ook pics van de zwarte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 05:04
ik vraag me af hoe veel sneller en preciezer een muis (de sensor) nog kan worden, op een gegeven moment kunnen je spieren niet _nog_ preciezer werken en hoe snel kan je je muis nog bewegen op een gegeven moment.

Werk al vanaf het begin met Logitech optical muizen en moet zeggen dat de MX-serie egt perfect is.

Had eerst de optical (de blauwe), daarna de Dual optical en werk nu met de MX500.
Bij de overstap van dual optical naar mx500 heb ik geen redenen meer om een nog betere muis te kopen kwa tracking en skipping. Waar de dual optical zich regelmatig nog verslikte in snelle beweging (met CS), gebeurt dat bij de mx500 nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Pic van Topic!

Mijn muis werkt gelukkig nog steeds perfect. Maar het enige vage vind ik, als ik bijna 12 uur ofzo heb 'gemuist' en ik op de indicator kijk is hij nog vol en als ik hem in de oplader doe is er nog maar 1 streepje. Hmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hem vanmiddag gekocht. Bevalt me tot nu toe erg goed. Hiervoor had ik een draadloze muis van Medion (aldi), welke op zich wel lekker in de hand lag enzo, maar hij was niet echt nauwkeurig. Het muispijltje bewoog best schokkerig in verg. met een bedrade logitech optical en dat vond ik toch wel irritant bij precies werk als plaatjes bewerken of websites maken. Ook bij draadloze muizen van Logitech heb ik diezelfde 'onnauwkeurige' ervaring. Daarom wilde ik eigenlijk geen draadloze muis meer hebben. Paar dagen geleden de MX310 gekocht, maar die was me veel te klein en lag totaal niet lekker in de hand. Die dus weer teruggebracht en ik wilde toen een MX510 gaan halen, maar die bleek nergens in de buurt meer te koop te zijn. Toen kwam ik toevallig het nieuws over de MX1000 tegen en die leek me wel wat. Wel iets boven mn budget en draadloos (wat ik dus niet wilde), maar gezien de overwegend positieve eerste gebruikerservaringen heb ik hem toch maar gehaald. En hij is idd net zo precies als een bedrade optische muis, dus ik ben er zeer tevreden mee. Ligt verder lekker in de hand en ziet er ook erg cool uit :) (oog wil ook wat :P).

[/mini review] :P

Ik moet alleen wel zeggen dat die Laser sensor volgens mij meer een beetje marketingpraat is. Ik merk iig geen verschil met bijv. die MX310 qua nauwkeurigheid (ook niet met snelle bewegingen enzo).
Of laat ik het anders zeggen: de manier waarop deze nieuwe techniek gepresenteerd wordt is misschien een beetje overdreven in verg. met de vooruitgang in de praktijk.

[edit] alhoewel, ik heb nog niet veel verschillende ondergronden geprobeerd. Misschien dat de laser sensor op dat gebied meer voordelen heeft dan een traditionele optische muis. Ik zal es ff wat gaan testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 07-09-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:24
Aangezien de mensen toch niet in da andere stuk meer kijken zet ik hier mijn bevindingen nog maar een keer neer.

Ik heb hem nu een halve week in gebruik, daarbij ook een logitech media toestenbord gekocht. En hij bevalt me zeer goed. Ook in spellen reageerd hij net zo snel als m'n oude bedraade muis(logitech wheel mouse optical). Hij is iets zwaarder, maar niet echt erg zwaar, goed mee te muizen dus.

Ok, de drivers werken niet in firefox, maar ik heb wilde die knop toch voor dubbelklik gebruiken, nu heb ik er dus 2 voor dubbelklik.

Ook het srollen zowel verticaal als horizontaal gaat goed, loop soepel.

Het berijk, ja dat is niet zo heel erg groot maar dat komt omdat logitech dat fast RF gebruikt wat niet meer naar behoren functioneerd als je verder weg bent.

Hij werkt ook op bijna elke ondergrond, zelfs op plexiglas werkt hij nog goed als er binnen 3-4 cm een ander massief gedeelte aanwezig is.

Cd-doosjes zijn dus geen enkel probleem. :P

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kevinp schreef op 07 september 2004 @ 17:50:
Ok, de drivers werken niet in firefox, maar ik heb wilde die knop toch voor dubbelklik gebruiken, nu heb ik er dus 2 voor dubbelklik.
Die knoppen moet je ff herprogrammeren. In de software moet je dan knop 7 en 8 op alt-rechts en alt-links zetten. Dan werken ze overal, mozilla, ie, en explorer als back en foreward.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
dank, je ff indeling veranderd, de switch knop is nu dubbelklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Mijn mening over deze muis is nog even neutraal. ALs het niet een logitech muis was zou het negatief zijn, omdat ik weet dat ze met registerpatches zullen aankomen. De knoppen zijn namelijk niet te programeren in games, zonder je hele muis-config over te zetten.

Het is een hele lekkere grip en de scroll wiel trekt me wel. Maar de software die er momenteel bijzit is niet echt voldoende. (ik heb het zelfs verwijderd).

Ik heb er wel een (gamers) review over geschreven op spielerij.net.

Ik heb dus nog wel even geduld tot er een softwareupdat/registerpatch komt (net als MX500/MX700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Def_P schreef op 07 september 2004 @ 18:57:
[...]

Die knoppen moet je ff herprogrammeren. In de software moet je dan knop 7 en 8 op alt-rechts en alt-links zetten. Dan werken ze overal, mozilla, ie, en explorer als back en foreward.
Thank you very much :) _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke muis hoor, werkt goed!, echter...

In de driver zitten geen "application specific button assignment".
In call of duty wil ik de zij knoppen gebruiken, en in internet explorer is het wel fijn als het forward/back is.

Bij microsoft muizen zit dit al een tijdje. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Op de site van logitech kan ik nog steeds geen driver vinden. Ik moet het nog doen met het CDtje wat bij de verpakking zat.

Dus een minpunt, is idd wat dex ook aangeeft. Slechte driver (tot nu toe, mischien komt er een nieuwe uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, en nog een min punt: Je moet de nieuwe media player installeren als je de driver wil installeren. Zulk soort dingen kunnen me behoorlijk pissig maken. Weer gezijk met avi en mpg terug reggen naar zoom player. :( :( :( :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Oudere drivers werken ook gewoon. Ik heb hier die bij m'n toetsenbord erbij zaten geinstalleerd omdat daar en toetsenbord en mousedrivers op stonden. Misschien dat dat helpt. Misschien helpen de regtweaks van de mx700 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook wat het nut is van dat powerknopje aan de onderkant? Wanneer je deze wel of niet moet gebruiken bijv. Ik kan dit nl. niet terugvinden in de handleiding... Is dat alleen indien je storing hebt met andere apparaten oid (je kunt de batterijen er immers niet even uithalen)? Of is het ook aan te raden om hem 's nachts aldoor uit te zetten? (ivm. levensduur batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Palomar schreef op 08 september 2004 @ 13:58:
Weet iemand ook wat het nut is van dat powerknopje aan de onderkant? Wanneer je deze wel of niet moet gebruiken bijv. Ik kan dit nl. niet terugvinden in de handleiding... Is dat alleen indien je storing hebt met andere apparaten oid (je kunt de batterijen er immers niet even uithalen)? Of is het ook aan te raden om hem 's nachts aldoor uit te zetten? (ivm. levensduur batterij).
De muis blijft toch stanby als je hem gewoon neerzet. Ik bedoel dus dat hij dan altijd stroom verbruikt. Als hij uit staat gebruikt hij geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuuhh, ja, waar zal ik beginnen, het power knopje... Om hem uit te zetten?! Ik heb wel gemerkt dat als ik de muis uit zet dat hij het niet meer doet... :/

Ik heb hem gewoon altijd aan staan. Hij gaat wel op 'suspent' als je em even niet gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe verloopt het gamen ermee ?
is hij nou te log/zwaar om mee te gamen of is het nog best te doen ?
ik snap ook wel dat de mx510 specifiek voor gamen geschikt is, voor degenen die er over beginnen, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Denk dat dat knopje vooral is als je hem mee moet nemen, dat i niet iedere keer aangaat terwijl i in een tas ofzow zit. Misschien als je op vakantie gaat dat je hem ook beter kan uitzetten, geloof dat litium accu's minder goed tegen volledige ontlading kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Def_P schreef op 08 september 2004 @ 14:44:
Denk dat dat knopje vooral is als je hem mee moet nemen, dat i niet iedere keer aangaat terwijl i in een tas ofzow zit. Misschien als je op vakantie gaat dat je hem ook beter kan uitzetten, geloof dat litium accu's minder goed tegen volledige ontlading kunnen.
ja dat zal het idd wel zijn dan... ik dacht nl. even dat ie anders op volle kracht batterijen bleef gebruiken en de accu sneller leeg zou gaan. Maar de powersave functie zal ook wel voldoende zijn dat ie niet zo snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 14:42:
hoe verloopt het gamen ermee ?
is hij nou te log/zwaar om mee te gamen of is het nog best te doen ?
ik snap ook wel dat de mx510 specifiek voor gamen geschikt is, voor degenen die er over beginnen, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
Gaat hier goed, ik ken de mx510 niet. Maar ik schiet net zo goed met deze "zware" muis als met een simpele logitech optical muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Net binnen, moet nog wennen ben wel positief. Vind alleen de middle mouse button (scroll wheel indrukken) erg zwaar gaan en druk dan meestal ook op opzij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:51

Reinier

\o/

De mijne wiebelt op 2 manieren: vanwege ongelijke voetjes (suf, schoonheidsfoutje) en vanwege het ontbreken van een voetje onder de duimgreep. Ik vind het irritant dat de muis niet stabiel aanvoelt.
Hij is wel extreem veel nauwkeuriger dan gewone optische muizen, op lastige ondergronden. Verder game ik er niet mee, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:42:
Mooie opening!

Zijn er ook pics van de zwarte versie?
Hier ook graag een pic van een zwarte versie, iemand die hem al heeft misschien... Ik kan die namelijk nergens vinden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Volgens mij is de zilver-zwarte versie een hoax. Ik heb er slechts 1 foto van gezien en nergens is hij leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57

Roy

Hobbies?

Komt er ook een versie met draad van dit type? aangezien ik hem voor de notebook wil gebruiken is draadloos eigenlijk niet makkelijk (teveel mee nemen onderweg).

Inderdaad...

• uJay
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09-2021
Maar klopt dat wel?

VRAAG ALTERNATE:

Ik heb uw vraag even uitgezocht.
De bovenkant van deze muis is heel erg donkergrijs.
Tegen zwart aan.

Met vriendelijke groet,
Jan Bruning

ALTERNATE NEDERLAND

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Brus, Johan [mailto:MIJ@mijnadres.nl]
Verzonden: maandag 6 september 2004 11:07
Aan: 'info@alternate.nl'
Onderwerp: Logitech Cordless MX1000 laser(zw)

Klopt het dat de zwarte versie (Logitech Cordless MX1000 laser(zw)) een
zilveren bovenkant heeft waar de normale versie blauw is?

Met vriendelijke groet,

Johan Brus

MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...

• Reinier

Reinier

\o/

uJay schreef op 09 september 2004 @ 15:51:
[...]
VRAAG ALTERNATE:

Ik heb uw vraag even uitgezocht.
De bovenkant van deze muis is heel erg donkergrijs.
Tegen zwart aan.
Ik weet zeker dat ze gewoon de donkerblauwe/donkergrijze/bijna zwarte versie voor je bekeken hebben.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Reinier schreef op 08 september 2004 @ 19:10:
Volgens mij is de zilver-zwarte versie een hoax. Ik heb er slechts 1 foto van gezien en nergens is hij leverbaar.
Tja, waar kijk je dan als je het niet weet, juist bij Logitech op de site.
Verkrijgbaar in twee kleuren: staalgrijs zilver en onyxzwart.
Zoeken is soms zo moeilijk :o

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Klopt, heb ik ook gemerkt en ook ik erger me hier een beetje aan. Ik merk het overigens niet als ik een muismat gebruik. Heb hem vanmiddag pas binnengekregen dus kan er ook nog niet al teveel over zeggen.

Verder vind ik de ruimte voor je duim iets te klein. Waarschijnlijk door de extra knop t.o.v. de mx700.

Verder: pricisie: perfect en inderdaad velen malen beter dan de mx700. Ziet er cool uit en er zit een aan/uit knoppie op! ;)
Reinier schreef op 08 september 2004 @ 16:40:
De mijne wiebelt op 2 manieren: vanwege ongelijke voetjes (suf, schoonheidsfoutje) en vanwege het ontbreken van een voetje onder de duimgreep. Ik vind het irritant dat de muis niet stabiel aanvoelt.
Hij is wel extreem veel nauwkeuriger dan gewone optische muizen, op lastige ondergronden. Verder game ik er niet mee, dus daar kan ik weinig over zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 09-09-2004 18:58 ]

• Reinier

Reinier

\o/

MST_Morpheus schreef op 09 september 2004 @ 18:41:
[...]
[...]
Ja, daar heb ik het ook zien staan. En bij 139 webshops. En toch heeft niemand een zwart-zilveren MX1000. Ik geef toe dat ik overdrijf als ik zeg dat het een hoax is, maar het product is i.i.g. zeer slecht leverbaar.

Verwijderd

Als je de kleuren bij Logitech site ziet is ie beetje groenig, zo zei ook een vriend van me die em had dat ie wat groenig van kleur was

Ik heb em vandaag zelf ook gekocht en de mijne is erg doonkerblauw, zelfde donkerblauw als die MX510 denk ik, iig ook zelfde "glans" lakplastic
verkoper vertelde me dat dit de "black" uitvoering was
Zo staat ie ook op Alternate trouwens als "black"

Vind het ook raar dat ze een "Midnight Black" muis een lichte zilveren kleur geven :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:51:
Ik heb em vandaag zelf ook gekocht en de mijne is erg doonkerblauw, zelfde donkerblauw als die MX510 denk ik, iig ook zelfde "glans" lakplastic
verkoper vertelde me dat dit de "black" uitvoering was
Zo staat ie ook op Alternate trouwens als "black"
Had hier in topic ook al is gelezen van iemand die zei dat de mx1000 niet zelfde coating heeft als de MX510. Vind de MX510 erg vervelend met die vlekken die je hele tijd van vingers op muis krijgt met die coating. Hoe zit het nou :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Midnight Black heeft niets van zilver, die is bovenop glanzend zwart, met een kleine neiging naar donker blauw toe. Ziet er ook wel leuk uit.

Dit is dus niet de "normale versie" die ik zelf heb, maar de midnight black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Zelf net ingeplugd, en enorm blij mee.
Ik merk in Q3A geen verschil met mijn maat zijn MX510, terwijl dit verschil met een MX900 er wel duidelijk was.
Morgen krijg ik een Q-pad ter vervanging van mijn fUnc(staat bol vanachter en verergert die oneffenheid in de MX1000 ENORM) dus dan zal ik een posten hoe die combo gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uJay
  • Laatst online: 02-09-2021
MST_Morpheus schreef op 09 september 2004 @ 18:41:
[...]

[...]

Zoek dan maar eens een webwinkel die WEL die zilveren heeft.

MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

uJay schreef op 10 september 2004 @ 11:14:
[...]
Zoek dan maar eens een webwinkel die WEL die zilveren heeft.
Aha, eindelijk iemand die het met me eens is _o_

Overigens ben ik de blauwzwarte versie inmiddels wel gewend, staat eigenlijk best goed bij het UltraX keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het hier toch een MX510 wordt aangezien ik toch ook die lithium-ion batt niet vertrouw. Als ik mag geloven wat hier staat: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm gaat een lithium-ion batterij ook maar 2 a 3 jaar mee of 300 a 500 cycles. Als je de muis iedere dag op de lader gooit heb je het zelfs na uiterlijk 1.5 jaar een nieuwe muis nodig aangezien de batterij niet te vervangen is.
Vind dat toch te kort als je €70 voor een muis neer moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 11:37:
Denk dat het hier toch een MX510 wordt aangezien ik toch ook die lithium-ion batt niet vertrouw. Als ik mag geloven wat hier staat: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm gaat een lithium-ion batterij ook maar 2 a 3 jaar mee of 300 a 500 cycles. Als je de muis iedere dag op de lader gooit heb je het zelfs na uiterlijk 1.5 jaar een nieuwe muis nodig aangezien de batterij niet te vervangen is.
Tja, ik leg hem zeker niet elke dag op de lader, en ik ga toch geen 3 jaar met deze muis doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 11:37:
Als je merkt dat hij het na 2.5 jaar niet meer goed doet stuur je hem toch op, er zit nl 3 jaar garantie op.
En ik hoef hem hier maar 2x hooguit per week op te laden. dat betekend dat hij volgens de cyclus berekening 20 jaar minstens mee gaat :P. da's iig wel lang genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Kevinp op 10-09-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Valt de accu eigenlijk wel binnen die 3 jaar garantie? (heb boekje etc. hier niet bij de hand). Bij veel laptops heb je bijv. dat er op de accu maar 6 maanden grantie zit....

Maar zelf zit er ik er niet zo mee... 2 a 3 jaar vind ik wel lang genoeg voor een muis. Mooi excuus om tegen die tijd weer een nieuwe te kopen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 10-09-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
De accu zit bij die garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Laatst online: 25-07 21:09
Ik heb even contact gehad met Perfect Systems, en er zijn twee versies:
- zwarte zijkanten, donkerblauwe bovenkant
- zwarte zijkanten, zwarte bovenkant

Degenen met de zilveren bovenkant komt waarschijnlijk niet los in de verkoop, maar als onderdeel van de MX3000 desktop, maar dat is niet zeker.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tforce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2022
Reinier schreef op 08 september 2004 @ 16:40:
Daar heb ik ook last van en ik vind het een behoorlijke schoonheidsfout. Je kan mij niet vertellen dat het hoort, de #1 Laser muis die gammel is...

De muis opzich ligt wel lekker in de hand, alleen bij de duim heb ik iets te weinig ruimte.

Op mijn Zwarte Icemat met Clanbase logo werkt ie wel goed.
Alleen wanneer ik snelle actie-reactie bewegingen maak wil hij nog wel eens afwijken. Of dit nu door het Clanbase logo komt of niet, vraag ik me af.

Want ik heb er geen last van wanneer ik mijn bureaublad als muismat gebruik.

Desalniettemin, hij is fijner en nauwkeuriger tijdens langzamere bewegingen vergeleken mijn voorganger MX500. Maar wanneer ik snelle reflex bewegingen wil maken geef ik toch liever de voorkeur uit aan de MX500.

Misschien is daarom de MX510 toch nog de beste gaming muis op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Woei! ik heb hem net binnen \o/ Het wiebel probleem heb ik inmiddels al opgelost door een extra muisvoetje :). Moet alleen nog best wel wennen aan de muis (had hiervoor een mx700). Al met al ben ik er positief over :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Desolation Angel schreef op 10 september 2004 @ 00:47:
Zelf net ingeplugd, en enorm blij mee.
Ik merk in Q3A geen verschil met mijn maat zijn MX510, terwijl dit verschil met een MX900 er wel duidelijk was.
Morgen krijg ik een Q-pad ter vervanging van mijn fUnc(staat bol vanachter en verergert die oneffenheid in de MX1000 ENORM) dus dan zal ik een posten hoe die combo gaat :)
offtopic:
Cool!! :*) ik heb deze week ook een Qpad besteld :) . Heb nu ook een Func en ben erg benieuwd naar de Qpad. Volgensmij zijn en er nog (bijna) geen tweakers met een Qpad. Post anders ff je ervaringen hier: Mousepads & stuff

Waarom ga jij van *plastic* naar *stof* ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het een super muis tot een bapaald punt ik krijg hem niet goed geinstaleerd maar nu gebruik ik ook een cradle van me oude mx700 die met me toetsenboard werkt die laad hem wel gewoon goed op enzo maar in de drivers zie ik me muis niet goed hij werkt ook wel en ook het scroll wieltje maar niet de knoppen aan de zijkant bij de duim en ook het zijscrollen van het wieltje werkt niet en wat ik boven lees heb ik geen last van van wiebelen er zitten ook standaart 4 gliders onder mijn muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Help!!!! schreef op 10 september 2004 @ 18:30:
[...]

offtopic:
Cool!! :*) ik heb deze week ook een Qpad besteld :) . Heb nu ook een Func en ben erg benieuwd naar de Qpad. Volgensmij zijn en er nog (bijna) geen tweakers met een Qpad. Post anders ff je ervaringen hier: Mousepads & stuff

Waarom ga jij van *plastic* naar *stof* ?
1) Ik wou een fatPAD, maar zoek ze maar eens in Belgie :)
2) Ik had vroeger een Allsop, vond die altijd al beter dan de fUnc
3) plastic/metal pads zijn gewoon niet in zo'n king-size edition voor een normale prijs
4) stof is makkelijker mee te nemen naar LAN's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:16:
ik vind het een super muis tot een bapaald punt ik krijg hem niet goed geinstaleerd maar nu gebruik ik ook een cradle van me oude mx700 die met me toetsenboard werkt die laad hem wel gewoon goed op enzo maar in de drivers zie ik me muis niet goed hij werkt ook wel en ook het scroll wieltje maar niet de knoppen aan de zijkant bij de duim en ook het zijscrollen van het wieltje werkt niet en wat ik boven lees heb ik geen last van van wiebelen er zitten ook standaart 4 gliders onder mijn muis
Je gebruikt toch wel die SetPoint software? Want mouseware (wat je wellicht nog geintalleerd had staan) werkt niet met deze muis. Dan kun je ook geen knoppen instellen enzo.

Ik heb trouwens totaal geen last van wiebelen ofzo :? Hoe ik hem ook vasthoud, hij blijft stabiel. Ben wel benieuwd wat jullie precies onder wiebelen verstaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 10-09-2004 23:55 ]

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 16:25
Heb hem net voor m'n verjaardag gehad van m'n lieve vriendin. Gelijk geinstalleerd met setpoint software. Muis werkt fantastisch. Alles knoppen voelen goed aan en de muis zelf ligt zoveel beter in mijn hand als die MX700. Het side-scrollen vind ik ook super.

Wat het kantelen/wiebelen van de muis betreft, echt geen last van. Alleen als je druk uitoefent met je duim op de linkerkant kantelt hij naar links. Je maakt dan wel een soort polsbeweging. Als ik dat naar rechts doe met mijn pols krijg je elke muis op zijn kant. Maar goed, ieder zijn ding...

De MX700 vond ik altijd al tegenvallen qua vorm. Heeft bij mij nooit echt lekker in de hand gelegen. Deze muis (mx1000) ligt meer in mijn hand als de oude Mouseman van Logitech.

Ben er erg tevreden over, ga nu nog even gamen.

Verwijderd

vorige maand ging mn mx700 dood, en las ik de post op tweakers.net over deze mx1000
ik heb dan maar besloten even te wachten, en in tussentijd met een notebookmuisje verder te werken, tot ik m vandaag eindelijk in mediamarkt zag liggen.
ik heb er iig geen spijt van :)
hij ligt echt perfect in mn hand, zeker de beste muis die ik ooit gehad heb!

Verwijderd

vraagje; hij is draadloos, heb je daardoor geen "lag"? wat je echt merkt met bijv. games? zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een 510 en een 1000, reageert de 1000 ook echt sneller?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:21:
vraagje; hij is draadloos, heb je daardoor geen "lag"? wat je echt merkt met bijv. games? zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een 510 en een 1000, reageert de 1000 ook echt sneller?
Me vorige MX510 was binnen een week retour met een RMA. Toen tijd met goedkope pilot muis die nog in kast lag zitten muizen. Nadat ik gister de 1000 bij een ander heb geprobeerd heb ik toch besloten de MX510 die inmiddels weer leverbaar is bij mycom te kopen.

De 1000 is een prima muis houdt lekker vast. Kantelen valt alles mee tenzij je muis echt met duim door tafel wil drukken. De 1000 is zeker niet sneller dan de 510. Blijf de 510 net een tikkie vlotter vinden reageren maar het verschil is niet groot. Waarschijnlijk aimt de muis waaraan je gewend bent (1000 of 510) toch het lekkerst. De 1000 is wel ietsje zwaarder door de batterij.

Reden dat ik 510 toch weer heb gekozen is dat er al vele optische muizen door logitech zijn gemaakt en die het optische principe nu wel door hebben. Verder vind ik batterij bij de 1000 ook een minpunt vanwege het moeten opladen en dat de batterij niet te vervangen is. Draadloos is leuk maar met bij een draadje weet je zeker dat die het doet als je pc aan doet.

• Kevinp
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:21:
Hij geeft geen lag in games. Zelfs niet in unreal 2004. En daar was het gewoon erg af en toe. Ik weet niet hoe de 510 reageert, maar ik speel niet minder dan eerst met een bedraade optische muis. Verder is hij iets kleiner waardoor hij bij veel mensen beter in de hand ligt dan de mx700. Lekker muisje, zeker geen spijt van.

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 11-09-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coos
  • Laatst online: 30-03 18:33

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik ben geloof ik de enige met de 'zwarte' variant. Hij komt mij meer donkergrijs over dan zwart, maar ik heb er nooit echt stil bij gestaan wat voor kleur hij nou echt heeft. En in het donker krijg je gauw verkleuring door kunstlicht. Hij is in ieder geval niet zo blauw als op de foto's staat. Ook het cirkeltje rond de laser is zwart en niet blauw zoals op de foto. Het mooie van deze muis boven mijn vorige muis (MX700) is de powersave. Ik werk nu al bijna een week (5 dagen) en er is pas 1 lampje uit van de batterij indicator. Ik werk dan wel geen 8 uur per dag met dat ding, maar dat is al 3 dagen langer als dat die MX700 het uithield. Ik heb een foto'tje bijgevoegd (die wel in het donker gemaakt is) zodat jullie kunnen kijken of ik nu wel of niet die andere muis heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40992/full.jpg

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 17-08 21:48
Heb dus ook vandaag me muis ontvangen en het is echt een super ding alleen dat kantellen is best vervelend :(

Heb al wel een oplossing en dat heb ik ff snel met papier tape gedaan en hij is perfect in balans behalven dat hij nu wat minder glijd.

Weet iemand wat bijzonder glad tape is wat ik onder me muis kan plakken?

edit: Coos zo te zien heb je dezelfde kleur muis als ik heb.

[ Voor 9% gewijzigd door eltinio op 12-09-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Coos schreef op 12 september 2004 @ 00:12:
Ik ben geloof ik de enige met de 'zwarte' variant. Hij komt mij meer donkergrijs over dan zwart, maar ik heb er nooit echt stil bij gestaan wat voor kleur hij nou echt heeft. En in het donker krijg je gauw verkleuring door kunstlicht. Hij is in ieder geval niet zo blauw als op de foto's staat. Ook het cirkeltje rond de laser is zwart en niet blauw zoals op de foto. Het mooie van deze muis boven mijn vorige muis (MX700) is de powersave. Ik werk nu al bijna een week (5 dagen) en er is pas 1 lampje uit van de batterij indicator. Ik werk dan wel geen 8 uur per dag met dat ding, maar dat is al 3 dagen langer als dat die MX700 het uithield. Ik heb een foto'tje bijgevoegd (die wel in het donker gemaakt is) zodat jullie kunnen kijken of ik nu wel of niet die andere muis heb.
[afbeelding]
Ik heb deze ook :) Dinsdag opgeladen, nu net het eerste ledje uit :) Gemiddeld 6 uur per dag intensief muizen, perfecte accu dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, volgens mij heb ik ook de zwarte (hoewel ik vind dat er wel een beetje blauwe schijn bij zit)

nuja, boeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 11:27
Nuja, search had dit topic niet gevonden maar zie em ier nu net staan.
Had een ander topic geopand |:(

Heb sinds vandaag een Logitech MX1000 in men bezit.
Lekker muisje moet ik zeggen.
Gaat lekker zacht, zeer snel, zeer precies en ligt zeer goed in de hand.

Ik heb enkel 1 probleem.
Ik gebruik de scroll knop als dubbelklik functie en die wordt dus enorm veel gebruikt bij mij. Nu is het zo dat de MX1000 een 4D scrollwheel heeft.
Nu moet ik dit nog wat gewoon worden dus bij het dubbelklikken durf ik wel eens opzij te scrollen.

Maar vanaf ik dat doe, crasht Logitech SetPoint. Soms na enkele keren maar eenmaal het gecrasht is blijft het crashen bij de minste zijdelinkse scroll.

Op internet vindt ik enkel problemen van delay en onstabiliteit van de muis terug maar niets zoals het mijne.

Iemand met een gelijkaardig probleem of een oplossing ?

Ik ben nog aan het afwachten voor de reply van Logitech zelf maar als iemand ondertussen een oplossing heeft...
eltinio schreef op 12 september 2004 @ 00:26:
Heb dus ook vandaag me muis ontvangen en het is echt een super ding alleen dat kantellen is best vervelend :(

Heb al wel een oplossing en dat heb ik ff snel met papier tape gedaan en hij is perfect in balans behalven dat hij nu wat minder glijd.

edit: Coos zo te zien heb je dezelfde kleur muis als ik heb.
Wat dacht je van mouseskatez of een variant dervan ?

[ Voor 52% gewijzigd door PeGys op 12-09-2004 04:10 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eltinio schreef op 12 september 2004 @ 00:26:

Teflon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ook hier sinds twee dagen een trotse bezitter van een Logitech MX1000 (donker grijs, blauwig). Had hiervoor een MX700, maar ben blij dat de MX1000 ietsie lichter is, kan ik wat langer door ;) . Het kantelen waar men over spreekt heb ik alleen als ik op een vlakke tafel "muis". Muismat eronder en heb nergens last van, niet dat het kantelen ZO'N probleem was. M'n aim is flink verbeterd in far cry en unreal tournament, dus er is wel degelijk wat anders tussen de MX700 en de MX1000. Toppertje! Een goeie tip is om te gaan shoppen want de prijzen varieren behoorlijk van 59 tot 89 euro voor deze muis. Klein nadeel is dat je toch wel de muissoftware moet installeren om alles aan de gang te krijgen, vooral met het mappen van knoppen (heb m'n systeem liefst zo kaal mogelijk).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Coos schreef op 12 september 2004 @ 00:12:
[afbeelding]
Volgens mij heb je gewoon de standaard versie. Tenzij ik ook een bijzondere versie heb wat ik niet geloof. Zwarte zijkant met een donkergrijsblauwe bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Erg goede muis, maar blijf het toch raar vinden dat ik mijn keys niet in-game kan mappen (bf1942-DC).

Hopen maar op een driver update.

[ Voor 16% gewijzigd door Dikkie op 12-09-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 17-08 21:48
Teflon tape is net zo glad als die mouseskatez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
eltinio schreef op 12 september 2004 @ 16:42:
Teflon tape is net zo glad als die mouseskatez?
Mouse skatez zijn teflon stripjes :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hmm sinds Zaterdag ook deze muis.

Bevalt me goed, Hij is imo lkkr zwaar en ligt enorm lkkr in de hand. Wel heeft hij moiete met mijn Loony Toones (:P) muismat. Als ik langzaam naar beneden beweeg, gaat de muiscursor echt alle kanten op behalve naar beneden. Haal ik de muismat weg, dan is er niks aan de hand.
Het is wel even wennen als je nog nooit van die browser knoppen op je muis hebt gehad, ik heb nog steeds dat ik er perongeluk op zit te klikken waar bij mijn vorige muis gewoon niks zat :P

Al met al een prima muis, die zijn prijs meer dan waard is :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnislash
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:42
Dit is echt de zwarte versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~harme012/mx1000top.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~harme012/mx1000left.jpg
Ik heb het probleem dat spellen haperen sinds ik de mx1000 ben gaan gebruiken (voorheen mx700) het lijkt alsof m'n pc het ineens een stuk zwaarder heeft gekregen, vooral in Call of Duty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
omnislash schreef op 14 september 2004 @ 01:06:
Dit is echt de zwarte versie:
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb het probleem dat spellen haperen sinds ik de mx1000 ben gaan gebruiken (voorheen mx700) het lijkt alsof m'n pc het ineens een stuk zwaarder heeft gekregen, vooral in Call of Duty.
ten eerste mooie plaatjes eindelijk iemand die echte foto's van de zwarte heeft.
Misschien heeft je mx1000 ruzie met de oude drivers. want hier doet hij het perfect ook in spellen. En m'n pc loopt er niet slechter door.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-08 15:42

CerandoX.nl

Vides

Notna schreef op 13 september 2004 @ 08:23:
Hmm sinds Zaterdag ook deze muis.

Bevalt me goed, Hij is imo lkkr zwaar en ligt enorm lkkr in de hand. Wel heeft hij moiete met mijn Loony Toones (:P) muismat. Als ik langzaam naar beneden beweeg, gaat de muiscursor echt alle kanten op behalve naar beneden. Haal ik de muismat weg, dan is er niks aan de hand.
Het is wel even wennen als je nog nooit van die browser knoppen op je muis hebt gehad, ik heb nog steeds dat ik er perongeluk op zit te klikken waar bij mijn vorige muis gewoon niks zat :P

Al met al een prima muis, die zijn prijs meer dan waard is :)
Dit is zeker een stoffe muismat?Als dit een stoffe is,is er dan weleens tegen je vertelt dat je dit op een bureaublad moet gebruiken,of Icemat/alluminium muismat?

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 16-08 15:42

CerandoX.nl

Vides

En hoeveel DPI heeft de mx1000 eigenlijk?

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

CerandoX.nl schreef op 15 september 2004 @ 20:55:
En hoeveel DPI heeft de mx1000 eigenlijk?
800DPI.

Ik heb de muis nu een week en heb hem gekocht als vervanger van mijn MX510. Na al dat geleuter over wel of geen draad, lag of geen lag, wou ik het zelf wel eens aan den lijve ondervinden. En eerlijk gezegd kan ik geen verschil merken. De lag is niet meer of minder dan die van de MX510, voor mijn gevoel in ieder geval niet merkbaar. Het enige moment wanneer ik lag merk is als de muis uit zijn slaapstand wordt gewekt, maar dat is logish. De MX1000 is gevoelsmatig wel precieser dan de MX510. Mijn AIM 'voelt' nauwkeuriger aan.

Over de interne batterij maak ik me geen zorgen, die valt onder de garantie van 3 jaar. Ik kwak de muis elke avond op de lader, dat was ik ook al gewend van de MX700 die ik op mijn werk gebruik, en die heeft er tot nu toe ook geen last van gehad.

Voor wat betreft de kleur, had ik de keuze uit 2 kleuren, de standaard: Zwarte randen met een blauw\groene bovenkant, of de midnight black versie met een antreciet bovenkant. De laatste is het geworden omdat dat beter bij mijn systeem past qua kleur. De zilver\zwart combinatie waar iedereen het over heeft, schijnt uit te komen in de combo versie (keyboard en muis ineen).

Al met al tot nu toe geen spijt, en een kleine verbetering t.o.v. de MX510, en die draad kon ik persoonlijk missen als kiespijn.

P.S. Dat wiebelen heb ik geen last van, ook niet op een perfect gladde onderkant. Als ik mijn best doe en heel hard op een zijkant druk klapt de muis om, maar dat zou elke muis doen ;-)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

By the way:

Nog een linkje naar een hele redelijke review

http://www.earthv.com/art...p?ArticleID=2290&PageID=1

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik las net iemand die geen drivers kan vinden?

http://www.logitech.com/i...,CRID=1792,contentid=9409

Voila!

Werkt perfect en kun je de knoppen netjes mee editten!

[ Voor 21% gewijzigd door Stinger666 op 16-09-2004 02:04 ]

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Na ruim een week elke avond gebruikt te hebben, is de batterij eindelijk op aan het raken.
Gewoon 1 keer opgeladen en daarna niet meer. Best wel relaxed :P

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Dus deze Fast RF muizen reargeren gewoon zonder merkbare lag op bewegingen?

Mijn buurjongetje heeft sinds gisteren een nieuwe pc met draadloze microsoft muis, maar dat is echt bagger, als je in windows snel naar rechts en links beweegt, dan merk je gewoon duidelijk vertraging. Wat is er zo anders aan de Fast RF zending van Logitech muizen?

Beetje domme vraag hoor, ik ga het natuurlijk zelf proberen, maar ik wil graag weten wat dat verschil veroorzaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 16-09-2004 11:15 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb deze muis gratis gehad van mijn leverancier. Heel relaxed deze actie. Ik had altijd een draadloze optische muis van Microsoft maar dit is echt stukken beter. Reageert veeeel sneller en veel preciezer. Ik werk hier met dualscreen en dan is dit stukken beter en stukken sneller. De batterij is ook heel relaxed dat die zo lang mee kan gaan. Ik heb deze los van mijn KVM switch staan en met mijn muis aan mijn KVM gaat het nog wel eens mis dus daarom ben ik wel blij met deze muis.

In word vind ik het vervelend dat die knop om te zoeken per pagina net omgekeerd is. Jammer maar ok valt mee te leven. De cruising scroll is te gevoelig en dat is best jammer want je moet er echt aan wennen. De Switch program knop is ook best relaxed. Topmuis voor de rest.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Dikkie
Stinger666 schreef op 16 september 2004 @ 02:02:
Ik las net iemand die geen drivers kan vinden?

http://www.logitech.com/i...,CRID=1792,contentid=9409

Voila!

Werkt perfect en kun je de knoppen netjes mee editten!
Voor in windows wel ja, maarwil je de knoppen in-game editten dan herkent ie er maar 2.

• Kevinp
Niet merkbaar, iig niet erger dan met bedrade muizen. Het werkt goed. Dat fast FR is niet voor niets voor games ontworpen. Het berijk is ook niet zo heel erg groot.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

kevinp schreef op 16 september 2004 @ 17:15:
Niet merkbaar, iig niet erger dan met bedrade muizen. Het werkt goed. Dat fast FR is niet voor niets voor games ontworpen. Het berijk is ook niet zo heel erg groot.
4 meter ongeveer, tenminste dat is mijn ervaring met de MX-1000.

Verwijderd

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 16 september 2004 @ 17:40:
[...]

4 meter ongeveer, tenminste dat is mijn ervaring met de MX-1000.
Dat is redelijk. De meeste Logitech setjes komen op 3 tot 5 meter vlgens de specs, soms iets verder :) (maar dan wel brak :+ )

Verwijderd

dikkiedik schreef op 16 september 2004 @ 12:07:
[...]

Voor in windows wel ja, maarwil je de knoppen in-game editten dan herkent ie er maar 2.
Stel je knoppen in op 'keystroke' en geef er dan een keyboard letter aan...
Zodoende werkt het wel in games...

• Dikkie
Maar dan ben ik wel mijn functie in windows kwijt.

Ik wil dus de twee zijknoppen gebruiken in het spel om te springen, maar in windows om te dubbelklikken.

Dat gaat volgens mij niet met keystrokes

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:50:
[...]

Dat is redelijk. De meeste Logitech setjes komen op 3 tot 5 meter vlgens de specs, soms iets verder :) (maar dan wel brak :+ )
Ach zo ver zit ik toch nooit van me computer af :Y)

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op 16 september 2004 @ 21:45:
[...]

Ach zo ver zit ik toch nooit van me computer af :Y)
Lekker in bed liggen en setje op bed en resolutie omlaag van je TFT :9

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:49:
[...]

Lekker in bed liggen en setje op bed en resolutie omhoog van je TFT :9
Dat is nog steeds minder dan 4 meter bij mij :9 Maar hij muist wel lekker, bij een vriend van me dan.. ik moet eerst nog me loon krijgen voordat ik deze in huis haal :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door LifeTecH op 16-09-2004 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op 16 september 2004 @ 21:49:
[...]

Dat is nog steeds minder dan 4 meter bij mij :9 Maar hij muist wel lekker, bij een vriend van me dan.. ik moet eerst nog me loon krijgen voordat ik deze in huis haal :Y)
Haha, achja ligt er natuurlijk ook aan wat je belangrijk vind :)

offtopic:
Welk leerjaar van mbo zit jij?

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:52:
[...]

Haha, achja ligt er natuurlijk ook aan wat je belangrijk vind :)

offtopic:
Welk leerjaar van mbo zit jij?
Ik denk trouwens niet dat je voor €6,- een MX1000 hebt. Zou wel heel mooi zijn.

offtopic:
1e leerjaar

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op 16 september 2004 @ 21:54:
[...]

Ik denk trouwens niet dat je voor €6,- een MX1000 hebt. Zou wel heel mooi zijn.

offtopic:
1e leerjaar
6 euro :? Dat zeg ik toch niet? :)

offtopic:
Zoek een ernst aka Nesto op je opleiding :+

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 20:37
Zo hé die muis ziet er erg gelicked uit :9~

maar mijn vraag rest dan nog, Is ie ZWAAR in de Hand?
voel je na verloop van tijd de druk in je polsen of valt dat mee?
En hoe is de grip met die staalgrijs zilver kleurige?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Thesilence07 schreef op 16 september 2004 @ 22:06:

Qua gewicht valt het best mee :) Hij is lichter dan de MX-900 die bij mijn Logitech set zit. :)

• Kevinp
Thesilence07 schreef op 16 september 2004 @ 22:06:

Hij is niet ligt, maar hij "gleid"goed. Dus hij beweegt niet zwaar.
het ligt eraan waar je het mee vergelijkt. Ivm mijn logitech wheel mouse optical is hij best zwaar. Toch had ik hier eigenlijk geen last van. Nu heb ik wel iets dat bv een logitech mouseman optical(grote ergonomische versie van wheel mous) ligt is terwijl ik die hiervoor zwaar vond.

• Palomar
  • Niet online
Hij is idd vrij zwaar. De muis even optillen (doe ik nogal vaak tijdens het 'muizen') gaat wel wat lastiger in verg. met een bedrade muis (en veel draadloze muizen die lichter zijn). Maar de ergonomie van het ding compenseert het weer ruimschoots. Hij ligt lekker in de hand en dat vind ik belangrijker. En zoals hierboven al gezegd, hij 'gleid' (:P) heel goed...

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 16-09-2004 23:49 ]

• LifeTecH
  • Niet online
Palomar schreef op 16 september 2004 @ 23:48:
Hij is idd vrij zwaar. De muis even optillen (doe ik nogal vaak tijdens het 'muizen') gaat wel wat lastiger in verg. met een bedrade muis (en veel draadloze muizen die lichter zijn). Maar de ergonomie van het ding compenseert het weer ruimschoots. Hij ligt lekker in de hand en dat vind ik belangrijker.
Ik denk eerder dat je even aan het gewicht moet wennen. Als je na een tijd weer een oude "lichte" muis pakt vindt je dat die ineens te licht is :)

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 16 september 2004 @ 23:48:
Hij is idd vrij zwaar. De muis even optillen (doe ik nogal vaak tijdens het 'muizen') gaat wel wat lastiger in verg. met een bedrade muis (en veel draadloze muizen die lichter zijn). Maar de ergonomie van het ding compenseert het weer ruimschoots. Hij ligt lekker in de hand en dat vind ik belangrijker.
Nu ik al een tijdje mijn MX700 heb vind ik het gewicht wel lekker ;) ! eerst was het erg wennen (til hem ook vaak op onder het muizen :+ ) maar nu vind ik de andere muizen zo licht :) . Je moet er dus gewoon aan wennen.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Is het de moeite om over te schakelen naar dit model als ik nu een MX510 heb?

Schandalig gewoon, nog niet bij nagedacht, maar, deze muizen heb ik al allemaal gehad:

- Logitech Cordless mouse (bij zo'n cordless tobo)
- MX500
- MX700
- MX900 (bij m'n Di Novo, heb ik dus nog, en gebruik 'm vanuit de zetel)
- MX510

en dan nu overschakelen naar een MX1000 ? Toch maar niet doen dan ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Palomar
  • Niet online
Ja ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Ik zit alleen ook wel vaak achter andere pc's, dus dat gewenningsproces verloopt dan een beetje traag denk ik ;) Maar ik heb er niet echt last van ofzo, voelt wel degelijk zo :)

Maar zou deze muis eigenlijk niet ook een gewichtje erin hebben zitten, net als sommige andere logitech muizen? Lijtk me dat die batterij nl. niet hetgeen is wat hem zo relatief zwaar maakt (vergelijk maar met een GSM, die zijn ook heel licht).
Heeft iemand hem al es open gemaakt? (en nee dat ga ik niet als eerste proberen :+)

• Yokozuna
De muis even optillen (doe ik nogal vaak tijdens het 'muizen')
Heel de muis? Je kunt 1 kant gewoon op de muismat laten liggen, terwijl je linkerkant omhoog haalt.
Ik denk eerder dat je even aan het gewicht moet wennen. Als je na een tijd weer een oude "lichte" muis pakt vindt je dat die ineens te licht is
Inderdaad, een muis die supermakkelijk over een oppervlak glijdt is ook niet persé beter dan een muis die iets stroever beweegt, kan zelfs inaccuraat zijn. Je moet gewoon een goede balans vinden tussen muis gewicht en oppervlakte weerstand.

Vergelijk het met schrijven op papier met een hard oppervlak eronder, kost weinig moeite, maar je schrijft niet netjes. Leg iets zachts (schriftje, rubber matje etc.) onder het blaadje en ga weer schrijven, je hand voelt dan meer weerstand, en schrijft ook een stuk netter.

Mensen die iets zeggen in de trand van "Ja top muis, glijdt als een schaats op ijs!". missen dan ook compleet het punt van een goede muis.

ONTOPIC: Het enige echte verschil met de MX510 is dus dat deze muis geschikt is voor vrijwel elk oppervlak? (want volgens bijna iedereen reargeert de mx1000 even snel als draad-muizen)

Response time (lag)
1 ms (Razer Diamondback)
10-15 ms (Logitech MX510)

Das toch een flink specs verschil (hoewel dit nog niet getest is). Ben benieuwd wat de MX1000 hier neerzet.

[ Voor 108% gewijzigd door Yokozuna op 17-09-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
achja, zulk soort getallen zijn alleen maar theoretische waarden... ik vraag me af in hoeverre je dat nog in de praktijk merkt. Ik weet verder niet wat de MX1000 voor responsetijd heeft, maar volgens mij zit dat allemaal wel goed. Ik merk echt geen verschil met een bedrade MX310 of andere optische muis. Bij mn vorige (goedkope aldi) draadloze optische muis merkte je wel duidelijk vertraging zoasl een schokkend muispijltje en duidelijk lage resolutie, maar dat is bij de MX1000 wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die mij kunnen helpen met mijn muis probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 09:14:
zijn er mensen die mij kunnen helpen met mijn muis probleem
Dat probleem maakt mij weer erg aan het twijfelen, ik denk dat ik eerst maar wacht op de Razer Diamondback.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste