Logitech mx1000 probleem,gedrag muis.

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yow :9
Ik heb mx 1000 gekocht.
Als ik me muis optil en dan naar een andere plaats op de muismat ,wat ik altijd al heb gedaan met me mx 500,dan beweegt de muis aanwijzer echt weird.
Ook heb ik als ik de mis te ver optil dat de laser geen contact meer heeft met de ondergrond ofzo dat als je dan de muis weer neerlegt dat je dan een halve seconde vertraging hebt dat de muisaanwijzer weer door kan.

hier heb ik filmpje gemaakt.
op scherm Klik ja.
klik ook maar
offtopic:
het lijkt alsof ik met dat ding gooi,maar dat is niet zo

Ik bedoel niet dat hij opeens van eene kant van het scherm naar de andere kant gaat,maar dat hij vreemd verspringt.

Als dit hoort is dit dus totaal geen gaming muis,en kan ik beter deze inruilen en 10 euro bijleggen voor de bluetooth mx900 8)7 ?

Ik heb windows xp
Op ps/2 en usb geprobeerd.
Batterij is vol. >:)
basisstation staat ruim binnen 1 meter.

Als het een onduidelijk verhaal herschrijf ik het wel :P

Alvast Bedankt ;)
offtopic:
Ik moet tegen half 10 naar school,ben weer om 2 uur ofzo thuis

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 09:13 . Reden: typotje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Die bluetooth moet je al helemaaal niet hebben.
Maar mischien kun je hier kijken voor meer info:
[rml][ Ervaringen]Logitech MX1000[/rml]

Ikzelf denk dat het je ondergrond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,ik zal even kijke
ik dacht dat ik al gezocht had op topics hier,maar dat wasd dan op tweakzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Als dit hoort is dit dus totaal geen gaming muis
Draadloos en Gaming is nog niet compatible :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_SouLmaN_ schreef op 17 september 2004 @ 09:07:
[...]

Uhm,hoezo,leg uit O_o
wat is er niet compatible aan dan.
in windows is de muis het zelfde als in de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

[...]

Onderbouw dat eens even?
Vroeger was dat mischien zo, maar nu zou ik het niet kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

[...]

Stierepoep. Ik gebruik al bijna een jaar een MX700 en speel zonder probs games als UT, UT2003, en STV-EF.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

Shunt

Boe

mijn ervaring is dat je gewoon je sens aan moet passen dat je de muis niet meer op hoeft te tillen. met een bal muis gaat dat wel maar een muis die moet focusen op een ondergrond met een sensor is dit niet te doen. als jij onder het gamen de muis op moet pakken heb je de mouse sense wel heeeel langzaam staan ik speel in uit 2004 op bijna het snelste en in cs op 17 ik kan op een mini muis mat gewoon lekker gamen en ik draai om in 1 ms :P

echter mijn logtech mx 500 heeft er geen last van. ik denk dat dit een van de na delen is van de mx 1000 dat hij focust op een lange afstand

[ Voor 15% gewijzigd door Shunt op 17-09-2004 09:26 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn oude mx500 kon ik me muis gewoon veel oppakken.ik had idd lage sens.
ik moet dus gewoon opnieuw leren muizen ?
Zelfde als opnieuw leren fietsen :'( met je handen gekruist welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Ok je kan gewoon prima gamen met een muis zoals mx700/900/1000 maar het is gewoon zo dat die muizen eerder skippen dan bv een mx510 bij snelle bewegingen (zelf getest) en ik zie deze muizen echt niet in de buurt komen qua specs (responsetijd etc) van een Razer Diamondback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Muizen optillen, Skywalker tilt de volledige muis op? Das wel erg inefficient.
Shunt schreef op 17 september 2004 @ 09:17:
echter mijn logtech mx 500 heeft er geen last van. ik denk dat dit een van de na delen is van de mx 1000 dat hij focust op een lange afstand
Inderdaad, mijn oude Mouseman Optical heeft er ook geen last van. Als ik hem een halve centimeter optil reargeert hij al niet meer, zoals afgesproken ;)
Ok je kan gewoon prima gamen met een muis zoals mx700/900/1000 maar het is gewoon zo dat die muizen eerder skippen dan bv een mx510 bij snelle bewegingen
Daar heeft mijn mouseman optical ook last van, ERG irritant in shoot em ups. IS dat bij de nieuwe muizen ook nog zo ja?!?!?!?!? Dat is dan wel schandalig, de dual optical had hier al nauwelijks meer last van, maar de MX700/900/1000 weer wel?!

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 17-09-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
[...]

Helemaal gelijk.

Draadloos is en blijft imo voorlopig nog bagger voor gamen.

waarom ?

1) De muis is een stuk zwaarder dan een corded variant, dwz eerder rsi bij flink lang gamen.

2) Gebruikt batterijen, mx1000 zelfs 1 die niet te vervangen is.

3) Sommige cordles modellen hebben de neiging om te zwabberen, lijkt op lag.

4) Nauwkeurigheid is nog niet op hetzelfde niveau als de beste corded muis (logitech 510)

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Heb je de MX1000 al geprobeerd dan? De meeste mensen zeggen dat deze draadloze muis geen merkbare lag veroorzaakt.
De muis is een stuk zwaarder dan een corded variant, dwz eerder rsi bij flink lang gamen.
Een muis te zwaar vinden is voor mietjes :) Bij m'n Mouseman optical zijn 2 van de 4 teflon voetjes er af, hij schuift dus zwaarder, en ik heb na 8 jaar gamen (en 4 jaar deze muis gebruiken) nog steeds geen RSI.

Volgens mij is de MX510 voorlopig ook nog gewoon de beste cord muis, dat zeker. Ik ben alleen erg benieuwd naar de Diamondback.

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 17-09-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Yokozuna schreef op 17 september 2004 @ 10:30:
Heb je de MX1000 al geprobeerd dan? De meeste mensen zeggen dat deze draadloze muis geen merkbare lag veroorzaakt.

[...]

Een muis te zwaar vinden is voor mietjes :) Bij m'n Mouseman optical zijn 2 van de 4 teflon voetjes er af, hij schuift dus zwaarder, en ik heb na 8 jaar gamen (en 4 jaar deze muis gebruiken) nog steeds geen RSI.

Volgens mij is de MX510 voorlopig ook nog gewoon de beste cord muis, dat zeker. Ik ben alleen erg benieuwd naar de Diamondback.
Nee de mx1000 heb ik nog niet getest, alleen valt hij zowieso voor mij af gezien dat ik em te zwaar vind (hij schijnt dus +-850gram te zijn).

Razor vind ik persoonlijk een beetje twijfelachtig merk, heb eventjes een boomslang2k gehad maar die was kwalitatief zo enorm bagger dat ik em direct terug heb gestuurd.

De diamond is opzich kwa specs wel ok, alleen heeft hij te weinig knoppen.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Cycloon schreef op 17 september 2004 @ 10:38:
[...]

Nee de mx1000 heb ik nog niet getest, alleen valt hij zowieso voor mij af gezien dat ik em te zwaar vind (hij schijnt dus +-850gram te zijn).

Razor vind ik persoonlijk een beetje twijfelachtig merk, heb eventjes een boomslang2k gehad maar die was kwalitatief zo enorm bagger dat ik em direct terug heb gestuurd.

De diamond is opzich kwa specs wel ok, alleen heeft hij te weinig knoppen.
Vind 7 knoppen toch ruim genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 27-08 18:44
Ten eerste gaat dit flink off topic, en horen de meeste reacties in het ervaringen topic thuis. (ooh ja, een pak suiker weegt nog echt wel een stuk meer als deze muis).

Ik kan hier miijn muis gewoon optillen zonder dat de muiscursor springt(behalve als ik dat hiet hoog genoeg doe). Misschien een keer op een andere pc proberen. Software installeren/deinstalleren. En anders misschien wel even terug naar de winkel want bij jou is het wel extreem erg, dit lijkt mij (mist bovenstaande geprobeerd) niet de goed.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ja als ik hem recht optil dan gaat hij ook van zijn plek,waarom ? zou niet moeten want de laser schijnt als ik hem recht optil toch nog gewoon op de zelfde plek.
Ik kan even terug naar de winkel gaan en ze het hun daar uitleggen,en daar op die pcs laten testen :) zal ik dat doen of gaat dat te ver O_O ?

Hier ff een linkje van hoe me muis verspringt bij het 100% recht optillen.
en nogmaals,het lijkt alsof ik met me muis op het bureau ram maar dat is nie zo.
kort videotje

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 14:19:
Hmm...ja als ik hem recht optil dan gaat hij ook van zijn plek,waarom ? zou niet moeten want de laser schijnt als ik hem recht optil toch nog gewoon op de zelfde plek.
Ik kan even terug naar de winkel gaan en ze het hun daar uitleggen,en daar op die pcs laten testen :) zal ik dat doen of gaat dat te ver O_O ?
Nee helemaal niet, je betaalt 60-80 euro voor een muis, dan moet hij gewoon goed werken. Als het nou een muisje van 2 euri is ja, dan is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bekijk me videotje eens,dan zeggen wat je er van vind,rij ik gelijk naar de mycom :)

nou :P ?

Mijn mx1000 is zeker stuk,ik kan niet eens een klein rondje maken zonder dat hij opeens een beetje verspringt.
Dit kan ik alleen met een lage sens,in hoge sens is het niet mogelijk

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FF nog een beter uitleg > als ik de muis optil dat de muisaanwijzer dan precies doet dat ik met me muis doe in de lucht..... als ik me muis optil om naar wat rechts op me muismat te gaan gaat me muisaanwijzer dat ook,het zou niet erg zijn als het dat in een rechte lijn doet,maar hij wijkt dan af van waar ik heen wil.
Ook bij het verticaal optillen gaat de muisaanwijzer bewegen.
Ik heb getest met logitech optische muisje van me pa en die heeft dat niet,heerlijk optisch :P

owja,dit alles is erg sterk met een hoge sens,dat is wel belangerijk want op lage sens kan je niet lekker muizen.

Is het niet zo dat die laser alles regristeerd dat ik doe,dus als ik hem optil en ook maar 1% niet helemaal recht het doe,dat dan me muisaanwijzer gelijk beweegt om me scherm,en omdat ik van hoge sens hou word dat gelijk versterkt.

???

Nog iets
ik kan geen kleine circels maken met hoge sens,lijkt het net of hij hapert.
met lage sens moet ik ds meer met me muis heen en weer maar is de circel wel rond op me scherm.

edit >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ik heb bij mycom nieuwe mx1000 bestelt. :)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 10:51 . Reden: Nog wat extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Ryceck

Constants and Variables

Cycloon schreef op 17 september 2004 @ 10:13:
[...]

Helemaal gelijk.

Draadloos is en blijft imo voorlopig nog bagger voor gamen.

waarom ?

1) De muis is een stuk zwaarder dan een corded variant, dwz eerder rsi bij flink lang gamen.

2) Gebruikt batterijen, mx1000 zelfs 1 die niet te vervangen is.

3) Sommige cordles modellen hebben de neiging om te zwabberen, lijkt op lag.

4) Nauwkeurigheid is nog niet op hetzelfde niveau als de beste corded muis (logitech 510)
1. Zwaarder.... tsjah, tis maar wat je gewend bent. En RSI is gewoon een modeziekte, das net als overspannen zijn, als je het niet hebt/bent dan hoor je er niet meer bij :/ Zeg niet dat het niet voorkomt maar 90% van de gevallen is pure modeziektegevallen.

2. Erg hoor die batterijen, me MX700 heeft na bijna 2 jaar trouwe dienst nog steeds geen last van lege batterijen ofzo. Toch handig zo'n docking bay en LI-batjes

3. Geen last mee gehad na 2 jaar intensief gamen met me MX700

4) Nauwkeurigheid van een laser is beduidend hoger dan dat van normaal Optisch waardoor het een stuk beter is. En tjsah, als jij het verschil tussen laser en bal merkt qua nauwkeruigheid.... knap :)

De MX700 is mij zeer goed bevallen. En mijn net nieuwe mx1000 gaat mij nog beter bevallen denk ik :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
De mx1000 is _niet_ zwaar...
Dat lijkt mischien zo, volgens de specs, maar hij is goed uitgebalanceerd.
De zwaarte zit in de achterkant, en dit is heel erg fijn.
Nu richt je preciezer omdat de muis niet doorglijd.

Het klopt dat je hem niet op moet tillen, maar zoals altijd, dan heb je niet de perfecte sens.
Er is absoluut geen lag met de mx1000, hij reageert sneller dan de mx500.

Ik speel CS, UT2k4, UT met deze muis en vind het geweldig :D
Kortom: Super Muis maar even wennen en zo nodig instellingen aan passen.

Wat bij jouw gebeurt op die 1e filmpjes, gebeurt hier ook.
Dit komt omdat als je hem neerzet, het niet meer helemaal klopt en hij dus beweegt.
Ook heeft de mx1000 een sterke sensor, 2 cm is geen probleem dus :)

[ Voor 46% gewijzigd door Timo op 02-10-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTelekoocies
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-01-2024

McTelekoocies

Hooft Rijstebreier

Optil lag is (was?) volgens mij het enige probleem met deze muis :p Het is echter te verhelpen met een door mij ontwikkelde "Hair-mod".

1. Men neme een haar.
2. Je neemt 2 stukjes plakband
3. Je bevestigt de haar over de sensor heen met het eerder genoemde plakband.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/e.b.grob/mx1000_hairmod.jpg

Zo zal de muis ook direct reageren als je hem graag optilt (zoals de meeste gamers doen) :D Omdat de haar+plakband minder dik is dan de voetjes merk je het niet in het schuiven, en de precisie gaat er ook niet op achteruit. Hoe snel de haar slijt weet ik niet :p maar waarschijnlijk gaat hij wel even mee omdat hij -als het goed is- de muismat niet raakt. De LED'jes gaat nog steeds vrolijk uit binnen 10 seconden dus de batterij gaat er ook niet op achteruit.

Hoe het komt? Ik denk dat de muis niet opnieuw hoeft te focussen maar gewoon scherp op de haar blijft (stelt hij überhaupt wel scherp, of is er een vaste brandpuntsafstand?). Maar misschien gaat hij normaal uit als er geen beeld meer is en omdat er nu wel beeld is blijft hij aan? Who knows, who cares...

©, me >:)

What Happen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen waarvan de muis van die rare sprongen maakt,en tijdens een potje ET is dat echt frustrerend zit je net in een intense battle springt je cursor naar het plafond.
Zet gewoon de setpoint software uit voordat je gaat gamen.En zet ook de I-touch uit want anders moet je elke keer de f-lock toets gebruiken om de F toetsen te gebruiken,bij mij heeft het iig geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

Ik dacht ergens te lezen dat de lag na het optillen kwam door foute firmware versie .. de nieuwe muizen schijnen dit niet meer te hebben. En dacht ook te lezen dat je de muis om kon ruilen ofzo maar weet niet precies hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Het is algemeen bekend dat deze muis niet geschikt is voor het 'optillen, verschuiven, neerzetten, verder gamen' gedrag dat je vertoont als je met lage sens werkt. Dit komt omdat de laser zichzelf uitschakelt zodra ie van de grond komt (laser focust dan niet meer). Je hebt dat inderdaad een vertraging erin.

En de volgende keer als je wat koopt, lees reviews, want in elke review die ik heb gelezen stond het heel erg duidelijk..

Overigens, die haar mod ga ik eens proberen.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

Shunt

Boe

eh oude koe ? :+

maar het moet gewoon niet kunnen dat een muis niet opgetild kan worden. ik neem ook aan dat logitech hier wat aan doet bij de nieuwe / geupgrade mx 1000 muis

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Shunt schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 03:36:
eh oude koe ? :+

maar het moet gewoon niet kunnen dat een muis niet opgetild kan worden. ik neem ook aan dat logitech hier wat aan doet bij de nieuwe / geupgrade mx 1000 muis
ik heb ooit een mailtje gestuurd hierover naar logitech, zal hem eens opzoeken, want ik heb er nog geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn mx1000
Als ik de computer aanzet dan doet de muis het eerst niet.
De ene keer doet hij het na een kwartier en de andere keer duurt het een half uur voor dat hij het doet.
Als hij het eenmaal doet dan is het voor de rest van de dag goed.
Heb hem aangesloten op een usb poort.
Mijn os is win XP prof.
Amd 2500 op een epox 8rda+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 00:20 ]

Pagina: 1