Probleem met logitech MX1000 muis

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 16:44
Heeft iemand al ervaring met de Logitech MX1000 laser muis?
Ik wel; erg mooi apparaat en erg precies, hij doet het bij mij alleen niet goed...
Zo nu en dan schiet mijn muis ineens naar de linkerkant van mn beeld en blijft daar hangen of schiet naar linksboven in de hoek. Na een beetje pielen/bewegen met de muis komt ie dan weer 'los' en kan ik weer muizen. Dit gebeurd me dus ook in games, met alle gevolgen van dien. Niet dat het geen grappig gezicht is om in VietCong ineens iemand een paar rondjes van 360graden te zien draaien met zijn gun in de lucht...Maar ik word er niet zo heel erg blij van :) Heeft iemand van jullie dit ook of misschien een verklaring?? Anders moet ik hem gaan laten RMA'en en daar heb ik nou eigenlijk geen zin, natuurlijk :D

Alle hulp welkom!!

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
probeer eens een andere ondergrond oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
BlackLion87 schreef op 13 september 2004 @ 15:21:
probeer eens een andere ondergrond oid.
Heb zelfs al een muismat geprobeerd...Hielp niet :'(

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Wel van gehoord ja, meestal muismat/optisch gerelateerd. Wat heb je onder je muis liggen?

Vooral disney en andere plaat-achtige dingen kunnen ze erg van door de war raken. Bij mij losde een FUNC Surface 1030 (zwart, ruwe kant) het probleem op, nu, paar muizen verder (en de muismat praktisch weggesleten), nog geen problemen.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 76695 op 13-09-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
de laser heeft geen moeite met andere ondergronden (zelfs niet met doorzichtige plastic) dus ofwel is dit een defect in je muis, ofwel een probleem met de RF connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Desolation Angel schreef op 13 september 2004 @ 15:26:
de laser heeft geen moeite met andere ondergronden (zelfs niet met doorzichtige plastic) dus ofwel is dit een defect in je muis, ofwel een probleem met de RF connectie
Ik heb alle spullen die zouden kunnen interferen al zo ver mogelijk verwijderd en zelfs de muis zo goed als tegen het rf station gebruikt...Helpt niet.
De muismat die ik gebruikte was een muismat van Pepsi....Maar net zoals jij zegt: dat ding werkt op iedere ondergrond. Hopelijk heeft iemand eenzelfde iets meegemaakt, anders kan ik hem gaan RMA'en..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik hier een optische van mijn KVM, losse optische Microsoft Optical Blue en een zo Logitech MX1000 zonder enige problemen. Ik heb die MX1000 ook op glas geprobeerd zonder problemen. Top muis die MX1000. Ik gebruik de muis nu weer op een oppervlakte waar optisch niet zo helemaal top is. Ik heb het probleem eerder gezien toen bleek dat het basisstation niet helemaal lekker was. Het kan ook zijn dat de verbinding tussen de muis en basisstation niet helemaal top is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:31
Volgens mij moet je muis wel op een bepaalde minimum afstand staan van je basis station.

Mijn Desktop Optical wireless setje werkt ook beter als het basisstation zo'n 50 à 100 cm verwijderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Antediluvian schreef op 13 september 2004 @ 15:38:
Volgens mij moet je muis wel op een bepaalde minimum afstand staan van je basis station.

Mijn Desktop Optical wireless setje werkt ook beter als het basisstation zo'n 50 à 100 cm verwijderd is
Dat zal ik nog eens even proberen...het basisstation een eindje weg te zetten ik ben benieuwd wat dat doet..Thnx! Vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
itsalex schreef op 13 september 2004 @ 15:36:
Ik gebruik hier een optische van mijn KVM, losse optische Microsoft Optical Blue en een zo Logitech MX1000 zonder enige problemen. Ik heb die MX1000 ook op glas geprobeerd zonder problemen. Top muis die MX1000. Ik gebruik de muis nu weer op een oppervlakte waar optisch niet zo helemaal top is. Ik heb het probleem eerder gezien toen bleek dat het basisstation niet helemaal lekker was. Het kan ook zijn dat de verbinding tussen de muis en basisstation niet helemaal top is.
Hmm, vanavond eens proberen dat basis station een eindje van de muis te verwijderen, werkt dat niet...dan ga ik hem toch maar RMA'en :'( want het lijkt wel op een basis-station/muis defect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat ding is brak. Mijn zusje had het zelfde probleem met haar optical Logitechje.
Sensor kapot of troep ergens binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arend71
  • Laatst online: 01-06 13:36

arend71

Audionut

ik heb ditzelfde probleem ook met mijn beide pc's met allebei optische logitech muizen eraan (1 gewone en een dual optical).
Ik heb het probleem niet wanneer ik ze via ps2 aansluit maar wel op het moment dat ik ze via usb aansluit. (nadeel van ps2 is dat er dan nog maar met de helft van de resolutie wordt gescand en dat merk je echt)
Dit gebeurt me ook wanneer ik een usb joystick of stuurwiel gebruik. Volgens mij is het dus usb gerelateerd.
De problemen met de joysticks en muizen had ik ook onder win98se (ik draai nu win xp)
Andere drivers van logitech hielpen bij mij niet. Ook een kale installatie van windows zonder logitech drivers werkte bij mij niet (er wordt nogal eens beweerd dat de mouseware drivers brak zijn maar dat kan ik dus niet met zekerheid beamen).
Ik neem de problemen met de muizen voor lief en speel alleen met gamepoort joysticks en stuurwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
arend71 schreef op 13 september 2004 @ 15:52:
ik heb ditzelfde probleem ook met mijn beide pc's met allebei optische logitech muizen eraan (1 gewone en een dual optical).
Ik heb het probleem niet wanneer ik ze via ps2 aansluit maar wel op het moment dat ik ze via usb aansluit. (nadeel van ps2 is dat er dan nog maar met de helft van de resolutie wordt gescand en dat merk je echt)
Dit gebeurt me ook wanneer ik een usb joystick of stuurwiel gebruik. Volgens mij is het dus usb gerelateerd.
De problemen met de joysticks en muizen had ik ook onder win98se (ik draai nu win xp)
Andere drivers van logitech hielpen bij mij niet. Ook een kale installatie van windows zonder logitech drivers werkte bij mij niet (er wordt nogal eens beweerd dat de mouseware drivers brak zijn maar dat kan ik dus niet met zekerheid beamen).
Ik neem de problemen met de muizen voor lief en speel alleen met gamepoort joysticks en stuurwielen.
Hmm, ik kan eens gaan proberen met andere USB drivers, andere USB poort enz. Of eens op de PS2 aansluiten, ik weet niet of de MX1000 laser dan ook nog met halve resolutie scant? Eens even naar zoeken. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Hoe is deze muis trouwens qua reactietijd? Merk je dat hij draadloos is of is het echt ( zoals Logitech beweert ) vergelijkbaar met een gewone USB muis met cord

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Al eens gekeken in [rml][ Ervaringen]Logitech MX1000[/rml] :? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 17-09-2004 19:03 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88553

Ik heb zelf het probleem dat als ik de muis optil dat de muisaanwijzer dan precies doet dat ik met me muis doe in de lucht..... als ik me muis optil om naar wat rechts op me muismat te gaan gaat me muisaanwijzer dat ook,het zou niet erg zijn als het dat in een rechte lijn doet,maar hij wijkt dan af van waar ik heen wil,oftewel in games zuigt het behoorlijk.

Morgen ff naar de mycom vragen of het hoort,en als het hoort of ik dan tegen aanbetaling de mx900 kan menemen en de mx1000 daar achterlaten.

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Ja sorry :) zag dat topic pas later :P Maar heb het antwoord dus al

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78755

Heb ook problemen met de MX1000, hij beweegt alleen nog diagonaal. Van linksonder naar rechtsboven, heel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111699

Ik heb nu de MX1000 twee dagen in huis en ook ik heb dus het zelfde probleem,
ondergrond maakt dus niet uit en dat ontvang geval staat er echt 10 cm vandaan..
ik heb in mijn notebook geen ps2 aansluiting dus ik wil wel dat ie het ook via USB doet! als ik een muis van E60,- koop verwacht is zoizo dat hij werkt..
dus ik ga maar eens met die logitech lui bellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien heb ik een oplossing..

Ik zag net dat er onder de muis rond het laser oog.. een heel dun plastic beschermings vloeitje lag,
laatmaar zeggen over die tekst 'MX Laser 20x' enz.
sinds ik dat er af heb gehaalt doet hij het niet meer...??

hebben jullie dat er ook af gehaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36485

hmm heb het probleem ook, maar ik heb geen bescherm laagje er op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36485 schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:39:
hmm heb het probleem ook, maar ik heb geen bescherm laagje er op zitten
neej was het ook niet..
hij doet het hie rook alweer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand anders een oplossing ??? anders ga ik maar het adres van de winkel opzoeken en hem terug sturen :( gekocht op de HCC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou.. het blijkt dat me muis nu wel weer normaal werkt, (nog wel )

wat heb ik gedaan: 1. oude softeware van me oude muis verwijdert,
2. Logitech messager verwijdert,
3. Logitech CD software verwijdert,
4. Logitech setpoint214nld.exe gedownload (http://www.logitech.com/i...,CRID=1792,contentid=9409)
5. Software alleen voor de muis geinstaleert,
6. reboot en het werkt weer nog geen probleem meer ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36485 schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:43:
nou.. het blijkt dat me muis nu wel weer normaal werkt, (nog wel )

wat heb ik gedaan: 1. oude softeware van me oude muis verwijdert,
2. Logitech messager verwijdert,
3. Logitech CD software verwijdert,
4. Logitech setpoint214nld.exe gedownload (http://www.logitech.com/i...,CRID=1792,contentid=9409)
5. Software alleen voor de muis geinstaleert,
6. reboot en het werkt weer nog geen probleem meer ondervonden.
Hm.. ik heb het ook gedaan..
bij mij tot nu toe ook geen problemen meer..

Anoniem: 111699 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:31:
[...]

Hm.. ik heb het ook gedaan..
bij mij tot nu toe ook geen problemen meer..
En toch blijft hij af en toe verspringen..
dat verwacht je wel vaan een Sweex muis maar niet van deze Logitech..
heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97405

Ik heb vandaag de MX1000 muis van mijn vader gekregen. Hij gebrukte hem ook al 2 jaar...maar sinds kort heeft hij het hierboven omschreven probleem. ik dus op mijn PC nu ook.

Wat heb ik gedaan?
-Eerst de lens eens grondig schoon gemaakt...geen effect.
-De nieuwste setpoint software geinstalleerd...ook geen effect
-Het basisstation verder weg gezet...ook geen effect.

Ik ga zo de muis eens openschroeven...kijken hoe vuil hij van binnen is (na 2,5 jaar). Misschien brengt dat wel soulaas...al denk ik dat het een ander probleem is.

Overigens zijn al vanaf de eerste paar maanden de onderste 2 glijplaatjes (die op de schroeven zitten) eraf gevallen. Maar dat heeft nooit problemen gegeven, Maar ik heb nog een andere muis liggen waar ik ze vanaf ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De focus afstand van die laser is wel belangrijk, dus probeer het inderdaad eens met die glijplaatjes er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Ik had er een,...binnen 2 maanden scroll wiel defect,...is de stikker op de bodem van't serienummer zo slecht,dat er een letter onleesbaar was,....geen garantie.
Opengeschroefd,....erg brak en zwak palstic,de pin die de scrollwiel vasthoud,is net 1 mm dik.
Normaal ben ik fanatiek logitech gebruiker,maar dit was echt de brakste (des ondanks de mooie functies) die ik ooit in m'n handen heb gehad.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:11
Er wordt gezegd dat dit aan de logitech drivers ligt. Dus geen setpoint drivers gebruiken kan veel schelen! Zie de meuktracker, de reacties daar geven aan dat er problemen zijn met die drivers.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Heeft dat ding geen drie jaar garantie? Openschroeven omdat ie het niet doet is dat wel het domste wat je kunt doen, omdat dat je garantie doet vervallen. Neem anders eens contact op met Logitech.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97405

RaJitsu schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:42:
Heeft dat ding geen drie jaar garantie? Openschroeven omdat ie het niet doet is dat wel het domste wat je kunt doen, omdat dat je garantie doet vervallen. Neem anders eens contact op met Logitech.
Tja...garantie. Ik ken dat van Logitech. Heb ooit een andere muis gehad van dat merk...net 6 maanden oud. terug naar de winkel....opgestuurd en ik kreeg een geruilde muis terug. Thuis weer aangesloten...dag later...zelfde probleem. Uiteindelijk maar een andere muis van de winkelier gekregen.

Maar wat lees ik in de Helpfunctie van de Setpoint software:
Mijn muisaanwijzer gedraagt zich onvoorspelbaar
Als uw muis een optisch of laserapparaat is, hoeft u hem meestal niet schoon te maken. Als uw muisaanwijzer echter springt of zich abnormaal beweegt, moet u de muis misschien schoonmaken.

Controleer of er zich stof of ander vuil in het lensgebied van de muis opgehoopt heeft. In dat geval maakt u het gebied rond de sensor schoon met een wattenstaafje.

Opmerking

Gebruik GEEN oplosmiddelen of andere schoonmaakmiddelen op de sensor.
Maar waar zou ik andere (lees:betere) drivers voor dei muis kunnen vinden.

Overigens...ik kreeg die muis niet open. Onder de sticker zit ook een schroefgat...maar daar zit alleen plastic lijkt het. Wat het ook is...het is nu kapot 8)7

Zelf heb ik overigens gewoon een Microsoft muis met draad. Misschien niet de beste...maar hij ligt lekker in de hand en gaat NOOIT stuk!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 97405 op 11-02-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

RaJitsu schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:42:
vaak RMA logitech gedaan,maar geen serienummer,...omdatde stickers zo krasgevoelig is,was er dus de helft niet meer leesbaar van.

Dus :w garantie

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Pagina: 1