Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hehe, als je vanuit een bepaalde hoek kijkt zie je toch dat rode lazer puntje, maar ik zie absoluut deze niet op de grond weerkaatst ? Wel bizar iig hoe fijn deze is trouwens :)

PS, is het niet slecht voor je ogen om in dit ding te kijken(zeggen ze al gauw bij lazer gevallen), owh trouwens RTFM heb ik niet eens gedaan B).

Verwijderd

is dit een goede muis voor mensen met (zeer) grote handen?
kan je dus met gemak je hele handpalm op de muis laten rusten?
al mijn oude muizen waren te klein dus nu wil ik er wel zeker van zijn
als iemand de lengte zou willen meten zou dat perfect zijn :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Carel schreef op 28 september 2004 @ 23:45:
Hehe, als je vanuit een bepaalde hoek kijkt zie je toch dat rode lazer puntje, maar ik zie absoluut deze niet op de grond weerkaatst ? Wel bizar iig hoe fijn deze is trouwens :)

PS, is het niet slecht voor je ogen om in dit ding te kijken(zeggen ze al gauw bij lazer gevallen), owh trouwens RTFM heb ik niet eens gedaan B).
In lasers kijken zonder afdoende bescherming is nooit verstandig :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 13:05:
Zelf heb ik ook vrij grote handen en ik heb nergens last van bij deze muis. Ook bij de MX700 had ik dat probleem niet gelukkig.

Profile

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ga gewoon naar de Mediamarkt. Daar liggen ze allemaal uitgestald en kun je ze zelf proberen.
De MX 700 is langer dan de MX1000. Zelf vind ik de MX700 lekkerder qua lengte.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik heb nu een Logitech Desktop Comfort (dus zo'n gespleten toetsenbord), maar ik vind de muis niet meer fijn werken. Nu vind ik het een beetje nutteloos om dalijk met twee ontvangers te zitten. Kan ik mijn toetsenbord aansluiten op de ontvanger van de MX1000? Op de Logitech website kan ik het alleen maar andersom vinden (dus de muis aansluiten op de ontvanger van het toetsenbord, en dat kan sowieso niet). Heeft iemand dit al geprobeerd?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 28 september 2004 @ 17:47:
[...]

Ik muis zelf op mijn bureaublad zonder een mousemat :)
Glas werkt niet lekker, wordt ook niet door Logitech aangeraden.
Tsja, dat van glas en een 'gewone optische' muis begin bijna op een geloof te lijken waar je of helemaal voor bent of helemaal tegen. Nu begin jij weer dat glas uberhaupt niet lekker werkt, maar zoek bijvoorbeeld eens naar icemat hier op got en de helft van de posters in zo'n thread is er -helemaal- lyrisch over dat het zo goed werkt. Dan lees je dat, er komt er opeens weer een post van iemand dat het juist -helemaal niet- werkt.

Ja, zo moeilijk is het toch niet? Hij doet het of hij doet het niet? Hoe kan nou de ene groep zeggen dat het super werkt en de andere dat het totaal niet werkt? (en nu jij weer dat het gewoon niet lekker werkt) |:(

Maar goed, alle threads die ik zag gingen over glas icm normale optische muis. Ik vraag me af of er specificiek mensen zijn die de glas (icemat) MX1000 combo echt hebben getest.

(Werk overigens zelf met een mx500 op mijn bureau, maar het gaat echt te stroef en ik zoek dus echt gladders)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De MX1000 gebruikt trouwens ook gewoon een OPTISCHE engine, alleen de belichting van het oppervlak die de sensor met zijn lens afleest gebeurt nu met een laser. Het is in principe dus ook gewoon een optische muis.
Het is een fabeltje dat je met grote handen persé een heel grote muis moet hebben, het achterste deel van je muis wordt toch nauwelijks gebruikt om de muis te bewegen.

Als je je muis goed gebruikt rust je pols op de muismat / je bureau waardoor je handpalm nergens op hoeft te rusten. Als je handpalm op de muis rust kun je hem alleen naar voren/achter bewegen door je hele arm te bewegen, dat is een techniek die mensen in 1995 al af hadden geleerd :)

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2004 15:24 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Is het verstandig om de drivers te installen van logitech?
Omdat deze voor wat problemen zorgde vroeger..
Is dat onderhand al gefixt?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

fooker schreef op 30 september 2004 @ 18:28:
Is het verstandig om de drivers te installen van logitech?
Omdat deze voor wat problemen zorgde vroeger..
Is dat onderhand al gefixt?
Ik heb ze wel geinstalleerd, daar mijn desktop set (Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth) deze drivers ook gebruikt. Problemen heb ik er ook niet mee. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Yokozuna schreef op 30 september 2004 @ 15:15:
De MX1000 gebruikt trouwens ook gewoon een OPTISCHE engine, alleen de belichting van het oppervlak die de sensor met zijn lens afleest gebeurt nu met een laser. Het is in principe dus ook gewoon een optische muis.

[...]

Het is een fabeltje dat je met grote handen persé een heel grote muis moet hebben, het achterste deel van je muis wordt toch nauwelijks gebruikt om de muis te bewegen.

Als je je muis goed gebruikt rust je pols op de muismat / je bureau waardoor je handpalm nergens op hoeft te rusten. Als je handpalm op de muis rust kun je hem alleen naar voren/achter bewegen door je hele arm te bewegen, dat is een techniek die mensen in 1995 al af hadden geleerd :)
ehmmm, als je de muis vast hebt dient het achterste gedeelte vd muis goed de "holte in je hand" te vullen. Je vingers dienen vrijwel gestrekt op de muis te liggen. Je vingertop dient dan aan te sluiten met de sweetspot van de muisknop.
Dit levert de meest ontspannen muishouding op. Ik heb grote handen/lange vingers en dit wordt beter gerealiseerd bij de MX700 dan de MX1000...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
de muis nu 2 dagen in bezit. ben best wel tevreden. (had de mx700 hiervoor).
precisie is merkbaar beter.

nadeel: het MX LASER stickertje. dat voel ik vaak bij me handpalm. en dat is irritant.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
heb hem net gekocht en gelijk doom3 meegespeeld hellemaal te gek, muis doet precies wat ik wil en smoot.
ben blij dat ik hem heb gekocht

[ Voor 4% gewijzigd door pixon op 03-10-2004 04:49 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slash47 schreef op 28 september 2004 @ 00:11:
Zijn er ook anderen die tijdens het spelen van UT2k4 last hebben van het wijgeren/blijven hangen van knoppen en erg rare, plotseling verplaatsende crosshair's (je mikt opeens recht omhoog of achter je)?

Ik heb de nieuwste drivers...

Hij werkt verder zeer prettig, alleen voor fps's lijkt ie het niets zo best te doen, terwijl ik dat toch vrij belangrijk vind.
yep hier had ik ook last van en ook dat de knoppen bleven hangen, het was bij mij zelfs zo erg dat er niet met de muis was te werken... ik heb m'n muis nu terruggebracht naar de winkel en een mx510 gekocht die me stukken beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een kleine maand mijn MX 1000. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een muis. Ik hoor hier ook wel van mensen die er problemen mee gehad hebben en zo, maar ik heb blijkbaar geluk gehad. Mijn vorige muis is een MX 700 en ik vind de MX 1000 veel beter in de hand liggen. Let wel, ik heb relatief kleine handen. Voor mensen met grote handen is het misschien minder een aanrader.
Ik kan zelfs vlot een week werken met deze muis voor ik de batterijen moet opladen! (reuze meevaller)
Ik heb ze nog niet veel gebruikt voor gamen (wegens op dit moment gewoon veel te veel werk), maar de paar keren dat ik ze wel al gebruikt heb hiervoor viel me ook heel goed mee. Ze reageert merkelijk nauwkeuriger dan mijn MX 700.
Ik persoonlijk heb niets dan lof over deze muis!
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Eindelijk komen er wat meer positive reacties binnen. Ik vind het erg jammer dat de muis er in dit topic erg negatief voor staat omdat ik denk dat het merendeel geen problemen heeft, en hier ook niks post.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Nou ik vind de muis erg precies, maar omdat ik niet echt grote handen heb ligt hij helaas niet zo fijn in m'n hand. Ook een nadeel is als je em optilt en weer terugzet (doe ik bij online gaming he) dat de muis dan heel ff niet reageert, wat behoorlijk irritant is. Ook af en toe bij gaming til ik mn muis een klein beetje op en dan wijkt de muis ineens heel vaag naar links/rechts uit. Behoorlijk irritant. Ik heb deze muis nu pas een dag, maar ik raak er wel steeds meer aan gewend (ook al voelt het heel anders aan bij CoD spelen nu)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu
ik hem hem pas
hij is tamelijk groot, dus goed voor mij grote handen :)
wel nog niet de perfecte grootte, maar veel grotere muizen zal ik wss niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die klotesticker is al losgekomen na 1 uur :(
heb hem er terug op proberen te kleven, maar dat lukt natuurlijk maar half
erg belachelijk dat er in de eerste dag al stukken vanvallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:05:
die klotesticker is al losgekomen na 1 uur :(
heb hem er terug op proberen te kleven, maar dat lukt natuurlijk maar half
erg belachelijk dat er in de eerste dag al stukken vanvallen :(
Lol, ik heb hem 2 maand ofzo en hier zit hij er nog perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:10:
[...]

Lol, ik heb hem 2 maand ofzo en hier zit hij er nog perfect op.
Idem hiero. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Help!!!! schreef op 30 september 2004 @ 19:04:
[...]

ehmmm, als je de muis vast hebt dient het achterste gedeelte vd muis goed de "holte in je hand" te vullen. Je vingers dienen vrijwel gestrekt op de muis te liggen. Je vingertop dient dan aan te sluiten met de sweetspot van de muisknop.
Dit levert de meest ontspannen muishouding op. Ik heb grote handen/lange vingers en dit wordt beter gerealiseerd bij de MX700 dan de MX1000...
Je handpalm hoort gewoon bijna geen contact te hebben met de achterkant van de muis, anders kun je hem niet meer met je vingers naar boven en beneden bewegen.

Je vingers hoor je te gebruiken om de muis omhoog en omlaag te bewegen, dus of je vingers gestrekt zijn of niet, is afhankelijk van die beweging. Je pols rust dan op een ondergrond zodat je samen met je vingers al genoeg ondersteuning hebt om comfortabel te werken.

Conclusie blijft dat de holte niet gevuld hoeft te worden omdat je handpalm grotendeels niet op de muis hoort te steunen, anders kun je de muis niet meer met je vingers omhoog en omlaag bewegen waardoor je je hele arm moet gebruiken om de muis omhoog en omlaag te bewegen, dat is alles behalve comfortabel. Volgens mij bewegen wij de muis wel op dezelfde manier, maar begrijpen we elkaar verkeerd? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 05-10-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Yokozuna schreef op 05 oktober 2004 @ 13:31:
[...]

Je handpalm hoort gewoon bijna geen contact te hebben met de achterkant van de muis, anders kun je hem niet meer met je vingers naar boven en beneden bewegen.

Je vingers hoor je te gebruiken om de muis omhoog en omlaag te bewegen, dus of je vingers gestrekt zijn of niet, is afhankelijk van die beweging. Je pols rust dan op een ondergrond zodat je samen met je vingers al genoeg ondersteuning hebt om comfortabel te werken.

Conclusie blijft dat de holte niet gevuld hoeft te worden omdat je handpalm grotendeels niet op de muis hoort te steunen, anders kun je de muis niet meer met je vingers omhoog en omlaag bewegen waardoor je je hele arm moet gebruiken om de muis omhoog en omlaag te bewegen, dat is alles behalve comfortabel. Volgens mij bewegen wij de muis wel op dezelfde manier, maar begrijpen we elkaar verkeerd? :)
Ik denk dat laatste. :)

Het voelt iig wel alsof de hele holte gevuld is. Helaas heb ik nog geen digicam, anders had ik ff een pic geplaatst. Daaruit zou vast gebleken zijn dat we toch hetzelfde bedoelen. ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ben hem net gaan halen, voor 65€ in www.padeg.be (krijg wat korting omdat ik die mannen ken :)

Deze MX1000 is beter dan m'n MX510 die ik hiervoor had :) Zalige muis, aanrader tot en met ...
Gebruik geen muismat nu, gaat goed zo op m'n bureau ...

Alleen ze kantelt een beetje ... morgen eens zoeken naar zo skatez om eronder te plakken .. iemand een ideetje waar dat ik zo'n dingen vind? Had dat al eens gevraagd in verschillende winkels hier, maar ze vielen uit de lucht (nog nooit van gehoord)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de muis een paar dagen en hij bevalt prima,
echter 1 vraagje, er staat dat het een rapid charge station is.
De muis staat echter al een uur in de base en nog steeds te knipperen,
hoelang duurt het opladen eigenlijk van dat ding ?

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:19:

Bedankt !
Een paar uur. Dus Logitech's claim is niet bepaald je van het |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb dit beestje nu ook enkele dagen en niets dan goeds te melden. toch heb ik 1 vraagje: heeft iemand al een nut gevonden voor het naar links en recht bewegende scrollwieltje?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:19:

Bedankt !
Gewoon 'sachts in het station zetten, dan is hij 'sochtends opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash47
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-03-2023
Slash47 schreef op 28 september 2004 @ 00:11:
Zijn er ook anderen die tijdens het spelen van UT2k4 last hebben van het wijgeren/blijven hangen van knoppen en erg rare, plotseling verplaatsende crosshair's (je mikt opeens recht omhoog of achter je)?

Ik heb de nieuwste drivers...

Hij werkt verder zeer prettig, alleen voor fps's lijkt ie het niets zo best te doen, terwijl ik dat toch vrij belangrijk vind.
Ik heb dit inmiddels opgelost door simpelweg alles te herinstalleren en alle software van andere muizen eruit te gooien. Ik ben nu heel erg te spreken over deze muis.

[ Voor 5% gewijzigd door Slash47 op 10-10-2004 20:55 ]

m'n specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat logitech niet meteen een Bluetooth variant uitbrengt van deze 'revolutionaire muis'. Dat is toch wel waar de draadloze markt naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Iemand ook een idee of er al meer bekend is dat deze versie zal worden uitgebracht. Afbeeldingslocatie: http://www.cool-prices.nl/uploader_images/log%20mx%201000%20black.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 14-10-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Heeft iemand al getest om de MX1000 te gebruiken met een usb dongle van een andere logitech muis?
als dat namenlijk werkt wil ik mijn MX1000 ook voor mijn laptop gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 01:55:
Vreemd dat logitech niet meteen een Bluetooth variant uitbrengt van deze 'revolutionaire muis'. Dat is toch wel waar de draadloze markt naartoe gaat.
Nee, dat denk ik niet/ weet wel zeker van niet. Als je vergelijkingen had gelezen tussen de mx700-900. Dan had je gelezen dat de 700 het beter deed in games. Dus bluetooth is te traag voor games. En fastRF werkt gewoon erg goed. Misschien dan ms wel overgaat op bluetooth want ik denk dat fastRF "van" logitech is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

kevinp schreef op 14 oktober 2004 @ 10:37:
[...]

Nee, dat denk ik niet/ weet wel zeker van niet. Als je vergelijkingen had gelezen tussen de mx700-900. Dan had je gelezen dat de 700 het beter deed in games. Dus bluetooth is te traag voor games. En fastRF werkt gewoon erg goed. Misschien dan ms wel overgaat op bluetooth want ik denk dat fastRF "van" logitech is.
Ik heb ervaring met zowel de MX-700, 900 als 1000. De MX-1000 is de snelste en nauwkeurigste van de 3. De 900 op nr. 2, deze is sneller dan de 700. Dus Bluetooth hoeft niet persé langzamer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

De mijne kantelde ook bij het indrukken van de duimknop. Ik heb dit verholpen door het schroefje linksonder de aan en uitknop iets vaster te zetten en onder het voetje rechtsboven het lasertje een dun stukje dubbelzijdig 3m tape te plakken. Muis is nu in balans maar is voor mij nog wel ff wennen. Hij is nog wat kleiner en beweegt niet, wat zijn voorganger Logitech Mouseman Ifeel wel deed...

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
MST_Morpheus schreef op 14 oktober 2004 @ 17:17:
[...]

Ik heb ervaring met zowel de MX-700, 900 als 1000. De MX-1000 is de snelste en nauwkeurigste van de 3. De 900 op nr. 2, deze is sneller dan de 700. Dus Bluetooth hoeft niet persé langzamer te zijn.
ik weet het niet uit ervaring, maar de reviews die ik had gelezen waren kwa games beter te spreken over de mx 700 als de 900. Verder is bleutooth idd sneller dan de normale FR muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring ala moi.
Heb geen klachten. Lekker muisje in me hand.
Heb er 2 gekocht. :D
Voor 2 systeempjes. Heb hem gekocht omdat een muis goed in je hand moet zitten. Het een jaar met een MX700 gewerkt, ook niet verkeerd, maar de MX1000 is ( persoonlijke mening) beter voor mij. Zitten nog wat leuke functies op zoals batterij. Alleen de knoppies bij je duim is nog wennen.
Voor het gamen heb ik hem niet gekocht, want helaas doe ik da niet meer }:O. Uit dat oogpunt kan ik niet oordelen.

Aanrader dus voor de officewerkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Middelste muisklikken (een van mijn favoriete firefox-knopjes) valt me wat tegen gaat zwaar en onprettig. Bovendien zit je vaak vast door de horizontale tilt functie van het wieltje. Verder vind ik dat mijn ringvinger en pink wat onwennig dicht tegen elkaar zitten.

Dat zijn de enige nadelen die ik vlak na aanschaf van de (mooie) zwarte versie van de muis een paar uur gebruikt heb, dus al met al een toppie muis! Glijdt lekker en 'wiebelen' krijg je soms wel voor elkaar, maar heb ik geen last van.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb de muis nu maandje of 2 en ik vind hem super fijn, maar tis wel wennen na 3 jaar 9 uur lang met de dual gemuist te hebben (me spieren in me armen moeten wennen).
Alleen waar ik zeer van baal is dat het gros van de spellen (CS, BF Vietnam en nog paar FPS)de knop bij de duim (voor applicatie switch; nu ingesteld als dubbelklik) niet herkend wordt.
Dat wil ik graag zodat ik die als secondairy kan instellen, want nu speel ik spellen nog met de dual, ipv de mx1000, hoewel ik wil voor altijd wil overstappen op de mx1000.

Is hier al een oplossing voor?

ps, me batterij ging ruim 2 weken mee :D!

ps2

[qoute]
Heeft iemand al getest om de MX1000 te gebruiken met een usb dongle van een andere logitech muis?
als dat namenlijk werkt wil ik mijn MX1000 ook voor mijn laptop gaan gebruiken
[/quote]

ja, want toen ik net mijn muis nieuw had, en huisgenoot op mijn kamer bezig was met zijn MX700, ging zijn muis heen en weer (op scherm 8) ) toen ik mijn "echte" muis (mx1000)bewoog. ff opnieuw op connect buttons drukken en ze zijn gecalibreerd bij juiste dongle die je wil.

[ Voor 32% gewijzigd door Seesar op 20-10-2004 20:43 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
xzoticate schreef op 14 oktober 2004 @ 09:23:
Iemand ook een idee of er al meer bekend is dat deze versie zal worden uitgebracht. Afbeeldingslocatie: http://www.cool-prices.nl/uploader_images/log%20mx%201000%20black.jpg
Bescheiden kickje.

Anybody??

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 21-10-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Seesar schreef op 20 oktober 2004 @ 20:40:
Ik heb de muis nu maandje of 2 en ik vind hem super fijn, maar tis wel wennen na 3 jaar 9 uur lang met de dual gemuist te hebben (me spieren in me armen moeten wennen).
Alleen waar ik zeer van baal is dat het gros van de spellen (CS, BF Vietnam en nog paar FPS)de knop bij de duim (voor applicatie switch; nu ingesteld als dubbelklik) niet herkend wordt.
Dat wil ik graag zodat ik die als secondairy kan instellen, want nu speel ik spellen nog met de dual, ipv de mx1000, hoewel ik wil voor altijd wil overstappen op de mx1000.

Is hier al een oplossing voor?

ps, me batterij ging ruim 2 weken mee :D!

ps2
De 1000 mx is dus de opvolger van je oude Dual Optical? Ik wil deze stap ook maken maar heb nog enkele twijfels, voornamelijk wat betreft het gewicht. Wat zijn je ervaringen wat betreft gewicht, vorm, reactiesnelheid, precisie etc. vergeleken met de dual optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
xzoticate schreef op 21 oktober 2004 @ 09:32:
[...]

Bescheiden kickje.

Anybody??
volgens mij wordt die alleen bij het dniovo(of zoiets) toetsenbord uit gebracht dus niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb niet het HELE topic doorgelezen, maar ik kwam wel veel tegen over de 'optil lag'. Weet dus niet zeker of het antwoord hierop al gegeven is, maar op THG stond in de review vermeld dat dit beveiliging van de laser was.
De laser schakelt instantly uit zodra hij opgetilt wordt om niet 'gevaarlijk' te zijn. Het is dus geen bug, of iets wat er in de volgende patch niet meer in zal zitten (tenzij ze het strakker timen).

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Ik vond ergens een leuke site met infrarood foto's van de laser. Misschien wel leuk om even te checken: http://www.talinia.net/img/nvd/mx1000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Bon, ik heb (had) 'm nu 2 weken, en ik ben teruggegaan naar m'n MX510 met draad ... deze past gewoon niet goed bij m'n hand, ofwel vind ik het design van die MX510 beter ...

[ Voor 8% gewijzigd door Shaidar op 22-10-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat de muizen van Logitech steeds kleiner worden, ik had eerst de Ifeel mouseman, dat vond ik een mooi formaat, daarna heb ik de mx500 gekocht deze vind ik eigenlijk net iets te klein, en de MX1000 lijkt nog ff een stukkie kleiner als de MX500.
Ik heb echt niet zulke grote handen of zo, maar toch lijkt het net alsof Logitech zijn muizen maakt voor jappaners met kleine handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:33:
Het valt me op dat de muizen van Logitech steeds kleiner worden, ik had eerst de Ifeel mouseman, dat vond ik een mooi formaat, daarna heb ik de mx500 gekocht deze vind ik eigenlijk net iets te klein, en de MX1000 lijkt nog ff een stukkie kleiner als de MX500.
Ik heb echt niet zulke grote handen of zo, maar toch lijkt het net alsof Logitech zijn muizen maakt voor jappaners met kleine handen.
Misschien wel de mx1000 is voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nu een mx500, en heb de mx1000 besteld. (mx500 gaat naar een andere pc hier)

Ik heb er lang over gedacht gezien de tegenstrijdige berichten hier (volgende de een is ie geweldig, volgens de andere heeft ie lag en wiebelt ie), maar heb toch de gok gewaagd.

Zal vlak na het weekend hier wel binnen zijn, post dan uiteraard ook mijn ervaring...

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net gehaald (*trots)
En kheb hem nou opgeladen, nou knippert alleen nog het bovenste ledje, dan issie opgeladen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 18:59:
Ik heb hem net gehaald (*trots)
En kheb hem nou opgeladen, nou knippert alleen nog het bovenste ledje, dan issie opgeladen neem ik aan?
Als alle ledjes branden is hij opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Laatst online: 03-09 08:00
xzoticate schreef op 21 oktober 2004 @ 09:32:
[...]

Bescheiden kickje.

Anybody??
Volgens mij is hij bij Cool-prices verkrijgbaar en op voorraad. Althans dat zegt de site. Anders moet je ff een mailtje sturen of ze hem wel werkelijk op voorraad is :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

allard_070 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:43:
[...]

Volgens mij is hij bij Cool-prices verkrijgbaar en op voorraad. Althans dat zegt de site. Anders moet je ff een mailtje sturen of ze hem wel werkelijk op voorraad is :> .
Ze noemen deze kleur midnight black bij cool-prices. Ik heb sinds vanmiddag ook de mx 1000 midnight black en kan je verzekeren dat hij niet deze kleur heeft. Het grijze gedeelte is namelijk zwart (antraciet) bij de midnight black versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
_Oldie_ schreef op 25 oktober 2004 @ 17:56:
[...]

Ze noemen deze kleur midnight black bij cool-prices. Ik heb sinds vanmiddag ook de mx 1000 midnight black en kan je verzekeren dat hij niet deze kleur heeft. Het grijze gedeelte is namelijk zwart (antraciet) bij de midnight black versie!
Rare site dan :? .

Maar wat is dan het verschil tussen deze en deze mx1000. Beetje vreemd dan, dat ze met zijn tweeën, met verschillende foto's, op de site staan. In de pricewatch staan ook twee verschillende versies: de "gewone" en de zwarte, maar bij de meeste(alle?) winkels zijn ze gewoon hetzelfde :? .

Ik ben trouwens ook van plan om de mx1000 te kopen, moet alleen nog ff wachten op mijn studiefinanciering :P , maar wat me opvalt is dat hij bij redelijk veel winkels (nog) niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Dat valt wel mee hoor. En er zijn wel degelijk twee versies, een wat blauwige (die je op bijna alle foto's ziet) en een compleet zwarte. Bijvoorbeeld www.perfect-systems.nl heeft ze allebei op voorraad.
Die jij postte met die zilveren bovenkant heb ik nog nergens in het echt gezien.

[ Voor 29% gewijzigd door TonyB op 25-10-2004 18:21 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

De grijze van de foto bestaat volgens mij helemaal niet. De normale (grijsblauwe) kleur zie je inderdaad overal op foto's.

Zoals gezegd heb ik de midnight black. Die is niet volledig zwart, het "gekleurde" gedeelte is glanzend antraciet, iets lichter dan zwart. Wel erg stylish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Ik vind dat er weinig ervaringen worden gedeeld over deze muis. Ik heb hem dus net zelf, en ben er erg tevreden over. Geweldig ding, eindelijk van de draad verlost (hiervoor: logitech dual optical).

Gewicht is geen probleem, vorm geweldig. Enige minpuntje: Ik vind dat de laser iets te snel uitgaat bij optillen. Ik hoop dat dit aangepast kan worden middels de software. Ook hoop ik dat de software (setpoint) verbeterd wordt op het gebied van instelbaarheid van de knoppen voor games. Maar heeft de mx 510 niet hetzelfde euvel, want deze maakt toch ook gebruik van setpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Ik vind dat ik vaak zat heb gezegt dat de muis mij erg goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
SuperPaddo schreef op 22 oktober 2004 @ 18:33:
Ik heb nu een mx500, en heb de mx1000 besteld. (mx500 gaat naar een andere pc hier)

Ik heb er lang over gedacht gezien de tegenstrijdige berichten hier (volgende de een is ie geweldig, volgens de andere heeft ie lag en wiebelt ie), maar heb toch de gok gewaagd.

Zal vlak na het weekend hier wel binnen zijn, post dan uiteraard ook mijn ervaring...
Ik heb m'n muis binnen :).

Had eerst dus een MX500, en nu deze, hij ligt er goed in de hand en werkt goed. Hier geen problemen dat de laser uitgaat oid bij het optillen, dan moet ik hem onnnodig hoog gaat tillen.

De minpunten van deze muis:
- het scrollwieltje gaat veelste soepel, ik hou er wel van dat ik daar iets 'moeite' voor mag doen, maar deze hoef ik nauwlijks aan te raken of hij verspringt al. (hebben anderen dit eigenlijk ook??)

- wiebelen, veel over gelezen hier, ik heb er iig bij het gebruik geen last van, maar heb het toch maar even opgelost met soort 'stickertje'. Het is trouwens niet zo dat ie anders erg wiebelt ofzo, maar dit verwacht je niet van een muis in deze prijsklasse.

Verder niets dan lof, geen lag enzo, en voelt erg fijn aan. Of het echt een vooruitgang tov m'n MX500 moet ik nog zien :) (dat was immers ook een supermuis).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

SuperPaddo schreef op 26 oktober 2004 @ 18:33:
[...]
Ik heb m'n muis binnen :).

Had eerst dus een MX500, en nu deze, hij ligt er goed in de hand en werkt goed. Hier geen problemen dat de laser uitgaat oid bij het optillen, dan moet ik hem onnnodig hoog gaat tillen.

De minpunten van deze muis:
- het scrollwieltje gaat veelste soepel, ik hou er wel van dat ik daar iets 'moeite' voor mag doen, maar deze hoef ik nauwlijks aan te raken of hij verspringt al. (hebben anderen dit eigenlijk ook??)

- wiebelen, veel over gelezen hier, ik heb er iig bij het gebruik geen last van, maar heb het toch maar even opgelost met soort 'stickertje'. Het is trouwens niet zo dat ie anders erg wiebelt ofzo, maar dit verwacht je niet van een muis in deze prijsklasse.

Verder niets dan lof, geen lag enzo, en voelt erg fijn aan. Of het echt een vooruitgang tov m'n MX500 moet ik nog zien :) (dat was immers ook een supermuis).
Geen problemen bij het optillen? Bij mij gaat de laser al uit als ik hem een halve cm optil. Als je tijdens gamen de muis optilt om hem van de ene kant naar de andere kant v.d. muismat te verplaatsen gaat de laser dus uit. De vertraging die hiermee gepaard gaat merk ik duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds maandag ook deze muis.
Alles werkt prima hier, alleen twee dingetjes zitten niet helemaal goed:

1. Die optil lag, ook bij mij is dat dus het geval. Hij lagged trouwens alleen als je 'm meer dan 'n halve centimeter optilt.
2. In games wil ik de duimknoppen gebruiken om bijvoorbeeld te reloaden. Nu zag ik in 1 van de eerste pagina's daar 'n reactie op. Maar deze reactie was mij veel te onduidelijk.

Het kantelen: alleen als je wilt checken of hij kantelt, kantelt hij ook daadwerkelijk. Anders heb ik er echt totaal geen last van. En trouwens, ik weet niet of iedereen het over hetzelfde kantelen heeft, want als je echt hard drukt aan de linkerkant dan komt de rechterkant een heel stuk van de ondergrond af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Jullie moeten eens op het forum van 3dgpu.com kijken. Niet normaal meer hoeveel daar wordt gepost over de mx 1000. De problemen op dit forum zijn dus universeel, en komen veelvuldig voor.

- Wiebelen
- Optil vertraging
- Slechte software

Toch belachelijk voor het absolute topmodel van Logitech. En balen, want buiten deze (domme) problemen is het een geweldige muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Yawgmoth probeer de mx510 software es gewoon dan.
http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/mw980nld.exe
suc6,
probeer anders bij je logitech software>knoppen>knopfuncitie wijzigen>toetsaanslag> x > in urt x is reload>die muisknop is reload :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

ToFast schreef op 27 oktober 2004 @ 16:20:
Yawgmoth probeer de mx510 software es gewoon dan.
http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/mw980nld.exe
suc6,
probeer anders bij je logitech software>knoppen>knopfuncitie wijzigen>toetsaanslag> x > in urt x is reload>die muisknop is reload :D
En hoe gebruik je de knop dan als "vorige"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, als ik dat doe dan werkt in windows die knop niet meer als bijvoorbeeld "Vorige" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb net als SuperPaddo ook deze muis, na een MX500 gebruikt te hebben. Ik verkoop die btw, maar dat terzijde!

Ik vind het op het eerste gezicht een hele fijne muis, erg precies en erg aantrekkelijk om te zien! Ter vergelijking; ik heb ook pas een SteelPad 4D gekocht, de mx500 kon de gladde kant van de Steelpad niet handelen, de mx1000 doet het met gemak :) !

Ik heb btw de Midnight Black versie gehaald, vond ik uiteindelijk toch mooier dan die blauwige versie. Past ook beter bij mn Logitech UltraX Flat toetsenbord 8)

Ik zal soon ff pics posten, ga zo ff uit eten :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

aramdin schreef op 27 oktober 2004 @ 17:22:
Heb net als SuperPaddo ook deze muis, na een MX500 gebruikt te hebben. Ik verkoop die btw, maar dat terzijde!

Ik vind het op het eerste gezicht een hele fijne muis, erg precies en erg aantrekkelijk om te zien! Ter vergelijking; ik heb ook pas een SteelPad 4D gekocht, de mx500 kon de gladde kant van de Steelpad niet handelen, de mx1000 doet het met gemak :) !

Ik heb btw de Midnight Black versie gehaald, vond ik uiteindelijk toch mooier dan die blauwige versie. Past ook beter bij mn Logitech UltraX Flat toetsenbord 8)

Stijlvolle keuze, midnight black!

Ik wil ook een steelpad 4d halen voor bij mijn mx1000. Heeft dit veel voordelen boven bijv. je bureaublad? Glijdt de mx1000 veel beter? En gebruik je de meegeleverde pads?

[ Voor 3% gewijzigd door _Oldie_ op 27-10-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
_Oldie_ schreef op 27 oktober 2004 @ 09:06:
[...]

Geen problemen bij het optillen? Bij mij gaat de laser al uit als ik hem een halve cm optil. Als je tijdens gamen de muis optilt om hem van de ene kant naar de andere kant v.d. muismat te verplaatsen gaat de laser dus uit. De vertraging die hiermee gepaard gaat merk ik duidelijk.
Ik speel niet zo heel veel games, maar zal binnenkort eens even wat tests doen in FPS games, in Windows merk ik het iig niet noemenswaardig, maar ik til m'n muis in Windows ook niet vaak op ;).
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 15:06:
Het kantelen: alleen als je wilt checken of hij kantelt, kantelt hij ook daadwerkelijk. Anders heb ik er echt totaal geen last van. En trouwens, ik weet niet of iedereen het over hetzelfde kantelen heeft, want als je echt hard drukt aan de linkerkant dan komt de rechterkant een heel stuk van de ondergrond af.
Het kantelen waar 'wij' het over hebben is dat als je je muis normaal vastpakt dat er dan aan de linker en rechterkant een beetje speling zit (alsof de voetjes onderop ongelijk zitten). Dmv drukken op dat duimstuk kun je elke muis wel laten kantelen :P (mits ze een duimstuk hebben :+).
aramdin schreef op 27 oktober 2004 @ 17:22:

Heb jij nou ook dat het scrollwieltje veel makkelijker/losser scrollt dan bij de mx500?

Ik heb trouwens ook de zwarte versie :).

[ Voor 25% gewijzigd door SuperPaddo op 27-10-2004 20:04 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Voor de mensen die vinden dat er te weinig goede commentaar is op de muis, ik ben er super tevreden over. Ik gebruik het wonder :P nu al 2 maand op een icemat (sec. ed.) met van die MX510 mouseglidertjes eronder uit een IA, en echts gwn chillen. Altijd wennen als ik op een 'gewone' muis op school ofzo moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Ik heb hem vandaag even mogen vasthouden bij de Media Mark in R'dam en inderdaad het eerste wat me opviel was dat de scrollknop heel makkelijk bewoog. Maar volgens mij ook gewoon een kwestie van wennen evenals het gewicht. Ik ben nu namelijk een sweexmuis gewend :Y) , doet het trouwens zeer goed voor de prijs, dat ding weegt nauwelijks 60 gram dus dat word wel wennen.
Maar van dat wiebelen heb ik eigenlijk geen last gehad(nu heb ik hem natuurlijk niet uitgebreid kunnen testen).

Voor de rest zag de muis er prima uit, ik denk dat ik deze week nog eentje ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

tofu schreef op 27 oktober 2004 @ 20:03:
Voor de mensen die vinden dat er te weinig goede commentaar is op de muis, ik ben er super tevreden over. Ik gebruik het wonder :P nu al 2 maand op een icemat (sec. ed.) met van die MX510 mouseglidertjes eronder uit een IA, en echts gwn chillen. Altijd wennen als ik op een 'gewone' muis op school ofzo moet werken.
Is met de mousegliders het wiebelen/kantelen (zie uitleg superpaddo) verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
//SuperPaddo
Is idd wel stuk soepeler dit wieltje, ik heb er zelf geen probleem mee, maar begrijp wel je standpunt. Het kan wel fijn zijn als je wat weerstand hebt bij het scrollen van je muiswieltje :)

Ik heb btw geen last van wiebelen.

offtopic:
ik heb echt een hekel aan sweex, maar das persoonlijk. Op pc gebied zal je mij iig nooit zien besparen op onderdelen...

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 27-10-2004 23:26 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een handig linkje gevonden waarin een Canadees zijn ervaringen beschrijft, het komt er op neer dat het ding totaal niet geschikt is voor het gamen, hij heeft het over pickup-delay (hier volgens mij lag genoemd), maar voor het standaard muizen is de muis uiteraard geschikt.Die dude heeft inmiddels al 4 muizen gebruikt allemaal uit verschillende winkels en verschillende shippings.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33779658

Het heeft mijn keuze wel degelijk beinvloed, ik ga dat ding never nooit halen, Voor mij de MX510 :-) (Owh ja ik ben een gamer...vandaar :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik wilde er gisteren eentje halen bij de funprice...
Zegt die vent dat dat niet aan te raden is, want de helft van de kopers had hem teruggebracht wegens problemen! Waaronder dus die lag. Volgens hem zou Logitech de software de schuld geven, en kon ik beter wachten tot er nieuwe drivers uit waren.

Ik wacht er dus nog maar even mee, vind het erg slecht van Logitech dat er zoveel problemen met die muis zijn!

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik ben eigelijk ook wel opgelucht dat ik m'n MX1000 terug verkocht heb ...

De goede oude trouwe MX510 is nog altijd een pak beter, laser of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

shaidar schreef op 28 oktober 2004 @ 11:52:
Ik ben eigelijk ook wel opgelucht dat ik m'n MX1000 terug verkocht heb ...

De goede oude trouwe MX510 is nog altijd een pak beter, laser of niet :)
Ik ga de mx1000 misschien ook omruilen voor de mx510. Wel jammer, want de muis is afgezien van de problemen wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, ik denk dat ik zelf verblind was door het hogere nummertje, en een beetje het design.

anyway ...

nadelen MX1000 t.o.v. MX510

1) Het design van de MX510 ligt véél beter in de hand dan de MX1000. Maar dat za wel een persoonlijke voorkeur zijn...

2) Het scrolwieltje van de MX510 is stevig, heeft net genoeg "weerstand", en is niet zo wiebelig als dat van de MX1000. Ook dat horizontaal scrollen van het MX1000 wieltje heb ik geen 1 keer gebruikt...

3) Dat wiebelen van de MX1000 is totaal onaanvaardbaar, voor de duurste muis die ik ooitgekocht heb zou dit toch echt niet mogen. De MX510 is rete-stabiel.

4) de back en forward knoppen op de MX1000 zijn niet te vergelijken met die van de MX510. Op de MX510 zijn ze perfect van vorm, op de MX1000 duw je precies op een 'hoek' van dat knopje ...

5) doordat die "application switch knop" tussen de forward en de back knop te zetten, is de forward knop op de MX1000 niet goed bereikbaar (niet zo belangrijk voor in Firefox ofzo, maar in games wel ... (who uses that application switch button anyway)

6) Dat die Laser zichzelf uitzet als je de MX1000 optilt is ook een verschrikkelijk nadeel in games ... had ik zelf niet zo veel last van, maar toch een paar keer opgemerkt... Geen probleem met de MX510 ... laser of niet ...

Voordelen van de MX1000 t.o.v. de MX510

7) Dat de MX1000 de setpoint softwaregebruikt, en de MX510 Mouseware. Setpoint moet ik al gebruiken voor m'n Di Novo toetsenbord, dus dat kwam voor mij goed uit ... was ook 1 van de redenen dat ik 'm gekocht had... De MX510 gebruikt Mouseware, wat bagger is, hoewel die laatste versie toch weer meevalt ...

8) De voordelen van de MX1000 over de MX500 zijn eigenlijk maar kleine details, zo vond ik de 4 ledjes voor de batterijstatus wel heel leuk.

... mm ... blijkbaar dan toch veel neergepend, hopelijk heeft er iemand iets aan.

Ik heb alle muizen van Logitech gehad: MX300, MX510, MX700, MX900 en de MX1000. De MX510 springt er echt op alle vlakken bovenuit.

[ Voor 3% gewijzigd door Shaidar op 28-10-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op 28 oktober 2004 @ 12:18:
Ja, ik denk dat ik zelf verblind was door het hogere nummertje, en een beetje het design.

anyway ...

nadelen MX1000 t.o.v. MX510

3) Dat wiebelen van de MX1000 is totaal onaanvaardbaar, voor de duurste muis die ik ooitgekocht heb zou dit toch echt niet mogen. De MX510 is rete-stabiel.
Hoe krijg je dat wiebelen voor elkaar bij normaal gebruik?

Als ik kracht zet op de duim steun, dan gaat ie idd schuin staan, maar bij normaal gebruik zet je er toch niet zoveel kracht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 14:21:
[...]

Hoe krijg je dat wiebelen voor elkaar bij normaal gebruik?

Als ik kracht zet op de duim steun, dan gaat ie idd schuin staan, maar bij normaal gebruik zet je er toch niet zoveel kracht op?
eindelijk iemand die mijn mening deelt dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
kevinp schreef op 28 oktober 2004 @ 14:23:
[...]

eindelijk iemand die mijn mening deelt dank je.
Ik dacht dat het nou wel duidelijk was dat mensen het over een ander soort wiebelen hebben. Ik snap dat de rechterkant omhoog komt als je op het duimstuk drukt, maar dat is dus geen wiebelen, dat noem ik kantelen. Het voelt echt alsof de voetjes niet helemaal gelijk zitten, waardoor hij net een fractie van een milimeter wiebelt, ook bij normaal gebruik dus. Persoonlijk vind ik het niet zo erg, heb er niet heel veel last van, maar tis wel jammer...

De overige problemen heb ik absoluut geen last van. optil-lag valt heel erg mee, knoppen zitten prima, en het gewicht en precisie zijn ook allemaal prima...

Dus ondanks het beetje wiebelen toch een blijvertje voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 28 oktober 2004 @ 18:12:
[...]

Ik dacht dat het nou wel duidelijk was dat mensen het over een ander soort wiebelen hebben. Ik snap dat de rechterkant omhoog komt als je op het duimstuk drukt, maar dat is dus geen wiebelen, dat noem ik kantelen. Het voelt echt alsof de voetjes niet helemaal gelijk zitten, waardoor hij net een fractie van een milimeter wiebelt, ook bij normaal gebruik dus. Persoonlijk vind ik het niet zo erg, heb er niet heel veel last van, maar tis wel jammer...

De overige problemen heb ik absoluut geen last van. optil-lag valt heel erg mee, knoppen zitten prima, en het gewicht en precisie zijn ook allemaal prima...

Dus ondanks het beetje wiebelen toch een blijvertje voor mij...
Ik sluit me hier helemaal bij aan!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 19:47:
[...]

Ik sluit me hier helemaal bij aan!!! :Y)
hoe erg is de "optil lag/delay" bij jullie? Een goede manier om dit te testen is om de muis om te draaien en met je vinger heel snel langs het "laser oog" op en neer te gaan/wrijven.

Een normale optische muis trackt deze beweging wel. De mx1000 bij mij (en vele anderen) niet, vanwege het feit dat de laser zich te snel uitschakelt. Dit fenomeen
veroorzaakt de vertraging.

Het lijkt me sterk dat Logitech het hierbij laat, dit is duidelijk een fout en dat in hun topmodel! Ik baal er wel stevig (zie mijn berichtenfrequentie). De muis is verder wel heel erg fijn, zou balen als ik hem moest inruilen voor een mx510 met DRAAD.

[ Voor 12% gewijzigd door _Oldie_ op 28-10-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Hier heb ik er geen last van dit komt waarschijnlijk omdat de snelheid erg hoog staat en de muis nooit optil. Zelfs bijna niet met gamen, Soms tussendoor, om de muis op het midden te zetten (als ik dood ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
kevinp schreef op 28 oktober 2004 @ 21:58:
Hier heb ik er geen last van dit komt waarschijnlijk omdat de snelheid erg hoog staat en de muis nooit optil. Zelfs bijna niet met gamen, Soms tussendoor, om de muis op het midden te zetten (als ik dood ben).
Inderdaad, zelfde hier. Als ik mn vinger er snel langshaal blijft de pointer inderdaad gewoon stilstaan, maar in de praktijk ondervind ik er geen hinder van, ook niet met gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
ik heb de mx1000 sinds 2 weken nu ( voorheen de mx300 ).

ik heb geen last van wiebelen :+

ben erg tevreden met de muis, batterij gaat 2 dagen mee ( langer als je niet heel de dag met je muis hoeft te werken ) en opladen doet die in 3 uurtjes.

Enige nadeel wat ik heb gevonden , is idd in fps games ( CS:S bv ) dat als je in ene snel moet reageren en de muis dus een zwieper geeft, dat de cursor dan wat anders doet en je naar het plafond loopt te staren. Dus als je een echt diehard gamer bent, raad ik de muis af. Voor de overige groep raad ik hem zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb gisteren gekocht en heb er al wat mee gemuisd: desktop, games... Wat me vooral stoort is het gewicht. En hij lijkt wat springerig te zijn, zelfs na de resolutie-en-acceleration-disable-tweak. Tov. mijn MX310 that is. Voor de rest zit hij goed in de hand, maar ik moet wennen aan het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Ik heb net mijn mx1000 omgeruild voor een andere. De optil lag is er nog steeds, maar hij wiebelt niet meer. De muis glijdt hierdoor een stuk beter over mijn bureau. Bij bewegen maakt de muis nu ook veel minder geluid. Dus als je mx1000 wiebelt/wankelt, ruil hem dan om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Nou het is al een tijdje geleden dat ik m'n eerste reply heb gemaakt in dit topic, en ondertussen ben ik gewend aan m'n mx1000 en ik wil niks anders meer. Optil lag is naar een tijdje weg gegaan (optillen doe ik ook een stuk minder trouwens ;)) en m'n muis heeft alvast nooit gewiebeld. Eerst vond ik em trouwens te groot, maar opzich valt het wel mee totdat je eraan gewend bent.

En ik heb em ook vergeleken met de mx510, maar ik vind het gewicht van de mx1000 toch een stukje fijner om mee te gamen...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

gideon82 schreef op 30 oktober 2004 @ 02:17:
ben erg tevreden met de muis, batterij gaat 2 dagen mee ( langer als je niet heel de dag met je muis hoeft te werken ) en opladen doet die in 3 uurtjes.
Uhm, met gem. 7 uur per dag gaat mijn accu 2 weken mee hoor. Je wilt toch niet zeggen dat je zo ongeveer 24/7 zit te computeren :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
MST_Morpheus schreef op 01 november 2004 @ 17:44:
[...]

Uhm, met gem. 7 uur per dag gaat mijn accu 2 weken mee hoor. Je wilt toch niet zeggen dat je zo ongeveer 24/7 zit te computeren :o 8)7
raar, bij mij is die batterij ongeveer na 24 uur wel leeg. Maar jah, is wel best zo. Laten we zeggen dat ik hem 500x kan opladen ( zal tegen de 1000x zijn in theorie ). dan kan ik er nog 500 x 2 dagen = 1000 dagen mee doen.. Nou, over 2 jaar heb ik wsl echt wel een mx2000 ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat maakt het uit met die batterij? als je em niet gebruikt zet je em toch gewoon weer in de oplader? dan is die altijd vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

gideon82 schreef op 01 november 2004 @ 18:18:
[...]

raar, bij mij is die batterij ongeveer na 24 uur wel leeg. Maar jah, is wel best zo. Laten we zeggen dat ik hem 500x kan opladen ( zal tegen de 1000x zijn in theorie ). dan kan ik er nog 500 x 2 dagen = 1000 dagen mee doen.. Nou, over 2 jaar heb ik wsl echt wel een mx2000 ofzo ;)
ik zou je muis omruilen. Een volle lading gaat gemiddeld 2-3 weken mee. Laat dit in extreme gevallen 1 week zijn. 24 Uur wijkt hier teveel van af, dat kan niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
_Oldie_ schreef op 01 november 2004 @ 20:55:
[...]

ik zou je muis omruilen. Een volle lading gaat gemiddeld 2-3 weken mee. Laat dit in extreme gevallen 1 week zijn. 24 Uur wijkt hier teveel van af, dat kan niet goed zijn.
idd, ik begon te betwijfelen of mijn lampjes wel goed waren, aangezien ze bij mij altijd branden (afgezien van wanneer ik de muis niet gebruik dan) en ik ben hem al behoorlijk vaak vergeten in zijn wiegje te leggen. en als ik hem er dan inzet gaat hij 1x knipperen, en dan lijkt hij weer vol te zijn...

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
_Oldie_ schreef op 27 oktober 2004 @ 21:02:
[...]

Is met de mousegliders het wiebelen/kantelen (zie uitleg superpaddo) verdwenen?
Ik heb 'm nooit voelen wiebelen? Ik heb hem maar 5sec zonder de gliders getest, maar ook dan heb ik daar niks van gevoeld :?
Is het echt wiebelen zodat je gelijk maar 2 contact punten voelt ofzo? Mss juist 1 slecht product ofzo.. Maar hier super :) Ff een toetsenbord zoeken voor erbij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
_Oldie_ schreef op 01 november 2004 @ 20:55:
[...]

Ik zal even een mailtje terugsturen naar de shop waar ik hem vandaan heb.. Ben alleen 'bang' om een muis terug te krijgen die andere kuren heb zoals ik hier gelezen heb.. Voor de rest ben ik wel erg blij met die muis namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik doe ong. 1.5 week met een accu. Al is dat een ruwe schatting, want ik laad hem vaak tussentijds op. Nu heb ik hem al een hele tijd niet opgeladen en ik kreeg ineens een msn-style pop-upje dat mn batterij bijna op is :). Eerste ledje op de muis is nu ook rood ipv. groen. Maar ik kan al een uur lang nog gewoon muizen :P Stuk beter geregeld dan bij mn vorige trust/medion-achtige muis waarvan het waarschuwingslampje (als je die uberhaupt al opmerkt) ging branden als het al veel te laat was en de muis al nauwelijks meer reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Palomar schreef op 02 november 2004 @ 00:41:
Ik doe ong. 1.5 week met een accu. Al is dat een ruwe schatting, want ik laad hem vaak tussentijds op. Nu heb ik hem al een hele tijd niet opgeladen en ik kreeg ineens een msn-style pop-upje dat mn batterij bijna op is :). Eerste ledje op de muis is nu ook rood ipv. groen. Maar ik kan al een uur lang nog gewoon muizen :P Stuk beter geregeld dan bij mn vorige trust/medion-achtige muis waarvan het waarschuwingslampje (als je die uberhaupt al opmerkt) ging branden als het al veel te laat was en de muis al nauwelijks meer reageerde.
ik laad hem tussentijds dus niet op. Ik laat hem pas op nadat het rode lampje is uitgegaan ;) en die dus totaal leeg is. ( edit en ik kan zo'n 3 uur verder met een rood lampje voordat die ermee ophoud )

@ diegene die hier 'vertellen' dat hun batterij 2 weken meegaat, laden jullie hem ook tussentijds op ? Is dat een Ja dan is er wsl helemaal niets mis met mijn muis

[ Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 02-11-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

gideon82 schreef op 02 november 2004 @ 01:14:
[...]

ik laad hem tussentijds dus niet op. Ik laat hem pas op nadat het rode lampje is uitgegaan ;) en die dus totaal leeg is. ( edit en ik kan zo'n 3 uur verder met een rood lampje voordat die ermee ophoud )

@ diegene die hier 'vertellen' dat hun batterij 2 weken meegaat, laden jullie hem ook tussentijds op ? Is dat een Ja dan is er wsl helemaal niets mis met mijn muis
Ik laad hem pas bij als er nog 1 groen ledje over is, en dat is na 2 weken.

[ Voor 3% gewijzigd door SandsOfArrakis op 02-11-2004 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Voor degene die het nog niet wisten:

Een nieuwe versie(2.14 build 106) van SetPoint is uit.

Er is geen release log bij, dus kan iemand posten of hij verschil/verbeteringen merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Verschikkelijke software..

MENSEN !!! niet installen als je games speelt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Logitech software installeren is toch 99% van de keren om problemen vragen. Het maakt meer kapot dan je lief is :)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste