Licht het de hele avond al aan mijn internet, of licht gmail eruit? alles werkt gewoon alleen gmail kom ik niet op (webbased)
geen problemen hier semicon
Het is net zo snel op te halen als dat het via de webmail bereikbaar is. Vrijwel direct is het dus.Schweino schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:37:
Met snelheid bedoel ik hoe lang het duurt voordat een mailtje dat naar je toegestuurd is daadwerkelijk op te halen is van de popserver, niet hoe snel de verbinding van de server naar je mailclient is.
Sommige (gratis) mailservers hebben namelijk een lag, waardoor er tussen het versturen van een mail en het moment dat je deze mail binnenkrijgt soms wel enkele uren tijd zit.
Het gebeurt mij wel eens dat het blokje tekst met de naam van het attachment, "view as html" en "download" na een fractie van een seconde wegspringt na het openen van een mailtje met attachment. Om het attachment op te slaan moet ik dus continu zitten klikken op de plek waar "download" heel even verschijnt, en dan hopen dat ik op het juiste moment op de juiste plek klik 
Ben ik de enige? Ik vind het een beetje wazig.
* In FireFox topic gegooid
*
[ Voor 104% gewijzigd door TommyGun op 30-12-2005 15:50 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb zelf 2 vraagjes:
1) vaak (niet elke keer) als ik m'n FireFox tabblad waarin GMail staat open dan schiet m'n firefox vanuit maximized mode naar normale window mode... bijzonder irritant omdat ik elke keer weer firefox moet maximizen.. iemand die dit ook heeft?
2) GMail werkte eerst heel mooi op m'n PDA, gewoon gmail in het klein. Nu krijg ik zo'n fucking Mobiele editie die lekker karig is qua layout en al helemaal ongemakkelijk werkt. Kortom, iemand die weet hoe je op PDA op de oude bekende GMail komt?
1) vaak (niet elke keer) als ik m'n FireFox tabblad waarin GMail staat open dan schiet m'n firefox vanuit maximized mode naar normale window mode... bijzonder irritant omdat ik elke keer weer firefox moet maximizen.. iemand die dit ook heeft?
2) GMail werkte eerst heel mooi op m'n PDA, gewoon gmail in het klein. Nu krijg ik zo'n fucking Mobiele editie die lekker karig is qua layout en al helemaal ongemakkelijk werkt. Kortom, iemand die weet hoe je op PDA op de oude bekende GMail komt?
Anoniem: 154864
ik gebruikte een tijdje thunderbird om te poppen en gmail notifier maar daar zat wel degelijk verschil tussen hoor. ik had hem in mijn browser (en de notifier) tussen de 1 en 5 minuten eerder dan in thunderbird (ook al refreshte ik thunderbird nadat de notifier bliepte)Nss schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:46:
[...]
Het is net zo snel op te halen als dat het via de webmail bereikbaar is. Vrijwel direct is het dus.
Gebruik je Tabmix of een andere single-window extensie? Ik heb dat nl. ook wel eens, komt volgens mij door een pop-up die in een nieuwe tab terecht komt.apNia schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:28:
Ik heb zelf 2 vraagjes:
Heb ik verder geen ervaring mee, maar check het adres eens:2) GMail werkte eerst heel mooi op m'n PDA, gewoon gmail in het klein. Nu krijg ik zo'n fucking Mobiele editie die lekker karig is qua layout en al helemaal ongemakkelijk werkt. Kortom, iemand die weet hoe je op PDA op de oude bekende GMail komt?
- gewoon GMail: GMail.com of mail.google.com of wat dan ook,
- mobile GMail: http://m.gmail.com
Nee, dit is alles wat ik heb:lord.farquaad schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:59:
[...]
Gebruik je Tabmix of een andere single-window extensie? Ik heb dat nl. ook wel eens, komt volgens mij door een pop-up die in een nieuwe tab terecht komt.
[...]

Lijkt me vrij weinig desastreus wat alleen bij GMail opspeelt maar verder niet bij andere sites toch?
Ja maar op gmail.com word ik gewoon doorgelust naar de m.gmail.com (overigens niet zichtbaar in de balk, maar wel die site). Ik kan dus met geen mogelijkheid op de eigenlijke GMail site komen.Heb ik verder geen ervaring mee, maar check het adres eens:
- gewoon GMail: GMail.com of mail.google.com of wat dan ook,
- mobile GMail: http://m.gmail.com
Okee, het lag niet aan Gmail maar aan Adblock PlusReinier schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:26:
Het gebeurt mij wel eens dat het blokje tekst met de naam van het attachment, "view as html" en "download" na een fractie van een seconde wegspringt na het openen van een mailtje met attachment. Om het attachment op te slaan moet ik dus continu zitten klikken op de plek waar "download" heel even verschijnt, en dan hopen dat ik op het juiste moment op de juiste plek klik

Linksonderin zie je:apNia schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:34:
[...]
Nee, dit is alles wat ik heb:
[afbeelding]
Lijkt me vrij weinig desastreus wat alleen bij GMail opspeelt maar verder niet bij andere sites toch?![]()
[...]
Ja maar op gmail.com word ik gewoon doorgelust naar de m.gmail.com (overigens niet zichtbaar in de balk, maar wel die site). Ik kan dus met geen mogelijkheid op de eigenlijke GMail site komen.
Klik daar eens op basic HTMLSign out | Help
View: basic HTML | mobile
©2005 Google
Okee, nou, dan heb ik geen idee.apNia schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:34:
[...]
Nee, dit is alles wat ik heb:
[afbeelding]
Lijkt me vrij weinig desastreus wat alleen bij GMail opspeelt maar verder niet bij andere sites toch?
[...]
Ja maar op gmail.com word ik gewoon doorgelust naar de m.gmail.com (overigens niet zichtbaar in de balk, maar wel die site). Ik kan dus met geen mogelijkheid op de eigenlijke GMail site komen.
Als je onderaan die mobile versie even op basic HTML klikt. | ![]() |
Dan kun je vervolgens in die basic versie wel weer door klikken naar standard. En dan hopen dat deze voorkeur ergens in een koekje terecht komt. | ![]() |
[ Voor 14% gewijzigd door lord.farquaad op 30-12-2005 12:07 ]
Anoniem: 144230
Ik las vandaag een artikel over Gmail en privacy. Hierin stond o.a. dat de e-mail gescant wordt middels een computer om er tekstardertenties bij te tonen. Ok dat wist ik.
Echter las ik ook dat Google alles bewaard, ook als het al verwijderd is. Nou doen de meeste E-mail providers dat om bijv. backups te maken. Echter stond er in dat artikel dat het echt ''oneindig'' werd bewaard, en niet alleen voor backup doeleinden.
Nu heb ik de engels Gmail overeenkomst gelezen, en hierin staat dit:
---
Data retention
Some news stories have suggested that Google intends to keep copies of users' email messages even after they've deleted them, or closed their accounts. This is simply not true. Google keeps multiple backup copies of users' emails so that we can recover messages and restore accounts in case of errors or system failure. Even if a message has been deleted or an account is no longer active, messages may remain on our backup systems for some period of time. This is standard practice in the email industry, which Gmail and other major webmail services follow in order to provide a reliable service for users. We will make reasonable efforts to remove deleted information from our systems as quickly as is practical.
---
Als ik het goed begrijp wordt er wel alles gewist, alleen wordt het even bewaard voor backup doeleinden. Maar na een X aantal dagen/weken wordt het dus wel degelijk gewist.
Waarom wordt er dan zo'n ophef over gemaakt? Hotmail en Yahoo doen exact hetzelfde.
Echter las ik ook dat Google alles bewaard, ook als het al verwijderd is. Nou doen de meeste E-mail providers dat om bijv. backups te maken. Echter stond er in dat artikel dat het echt ''oneindig'' werd bewaard, en niet alleen voor backup doeleinden.
Nu heb ik de engels Gmail overeenkomst gelezen, en hierin staat dit:
---
Data retention
Some news stories have suggested that Google intends to keep copies of users' email messages even after they've deleted them, or closed their accounts. This is simply not true. Google keeps multiple backup copies of users' emails so that we can recover messages and restore accounts in case of errors or system failure. Even if a message has been deleted or an account is no longer active, messages may remain on our backup systems for some period of time. This is standard practice in the email industry, which Gmail and other major webmail services follow in order to provide a reliable service for users. We will make reasonable efforts to remove deleted information from our systems as quickly as is practical.
---
Als ik het goed begrijp wordt er wel alles gewist, alleen wordt het even bewaard voor backup doeleinden. Maar na een X aantal dagen/weken wordt het dus wel degelijk gewist.
Waarom wordt er dan zo'n ophef over gemaakt? Hotmail en Yahoo doen exact hetzelfde.
Ik ben bezig mijn email van Gmail via pop te downloaden, maar dat gaat niet erg snel... Het gaat met horten en stoten, soms 60 messages tegelijk, soms 600, of een schijnbaar random ander aantal daartussenin. Waarom wil hij niet alles tegelijk downloaden? Of waarom niet een constant aantal (bv 500) tegelijk? Met alle newsletters die ik op Gmail binnenkrijg schiet het niet erg op zo
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mijn POP werkte uitstekend voor een maand, maar sinds een paar weken krijg ik niets meer binnen op me Outlook 2003 van Gmail.Schweino schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:12:
Hoe bevalt het poppen van je gmail account eigenlijk bij de gebruikers hier? Krijg je reclame meegestuurd en hoe is de snelheid (vetraging in het afleveren van mail misschien?).
Heeft iemand ook een idee hoe snel de smtp server van gmail is?
Geen instelling is gewijzigd, heb Gmail Instellingen voor Outlook 2003 opnieuw ingesteld, test in Outlook was helemaal goed. Test mail kwam ook op webmail van Gmail aan, maar kwam dus niet in me Outlook.
Ik kan dus al weken wel vesrturen, maar ontvang niets, alles blijft op de webmail staan, waar ook alle instellingen goed staan om Pop te kunnen ophalen.
Outlook geeft bij ophalen van Gmail ook geen fouten, maar download niets blijkbaar?
Ik heb al gezocht op verschillende fora, en er zijn wel meer mensen met deze mysterieuze problemen, maar heb nog geen oplossing gevonden?
Ook natuurlijk Gmail helpdesk gemaild, maar daar krijg je alleen een gestandaardiseerde mail terug zonder oplossing.
| Dell XPS M1710 |
Net een mailtje verstuurd aan m'n vader, die bij chello zit. Krijg ik de volgende melding terug:
Heeft Chello Gmail op de zwarte lijst gezet? Of zit er iemand via mijn eigen IP te spammen? Ik neem aan het eerste. Raar van Chello dat ze Gmail op die lijst zetten....This is an automatically generated Delivery Status Notification
Delivery to the following recipient failed permanently:
xxxxxx@chello.nl
Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 551 Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing
Chello heeft Gmail niet op de zwarte lijst gezet; Chello maakt gebruik van een blacklist (RBL) die blijkbaar het IP van (een van) de Gmail servers in de lijst heeft staan.ernstblaauw schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:31:
Net een mailtje verstuurd aan m'n vader, die bij chello zit. Krijg ik de volgende melding terug:
[...]
Heeft Chello Gmail op de zwarte lijst gezet? Of zit er iemand via mijn eigen IP te spammen? Ik neem aan het eerste. Raar van Chello dat ze Gmail op die lijst zetten....
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Chello is idd heel gayig met chello.. mail regelmatig met m'n vriendin heen en weer en soms komt 't een uur later pas aan..
Sinds gisteren ook een mailtje naar Chello retour gekregen. Meteen een mailtje naar Chello gestuurd met verzoek om opheldering... nog geen reactie ontvangen.
Eindelijk:

Zie ook hier of hier.
*edit*
Helaas nog niet in de NL interface.

Zie ook hier of hier.
*edit*
Helaas nog niet in de NL interface.

[ Voor 20% gewijzigd door lord.farquaad op 20-01-2006 12:25 ]
http://digg.com/security/...our_email_to_other_users_
Flinke bug die blijkbaar al een tijdje in gmail zit. Zelf heb ik er ook last van, ontvang mail die helemaal niet voor mij bestemd is
Flinke bug die blijkbaar al een tijdje in gmail zit. Zelf heb ik er ook last van, ontvang mail die helemaal niet voor mij bestemd is
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wow!Maverick schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:59:
Ik hoop dat ze ASAP met een oplossing komen want vind dit echt niet fijn.
Dat is toch al vanaf het begin bekend. Gmail geeft nou eenmaal niks om punten.Maverick schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:59:
Nadeel: minder email adressen mogelijke van dezelfde naam.
Voordeel: minder email adressen mogelijke van dezelfde naam.
pietjebel@
pietje.bel@
p.i.e.t.j.e.b.e.l@
Allemaal naar dezelfde inbox.
Ik merk wel dat de spam die ik krijg, gestuurd wordt naar de puntloze versie van mijn adres (voorletter punt achternaam @Gmail.com).
*edit*
Oops. Niet helemaal goed gelezen. Zoals ik het nu begrijp is het dus mogelijk dat:
- Eerst iemand pietje.bel@ claimt.
- Vervolgens iemand anders pietjebel@ claimt en de eerste Pietje een probleem heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door lord.farquaad op 22-01-2006 16:00 ]
Ik heb in dezelfde vorm mijn adres. Maar stel dat je dus even iemand uit de us pakt zijn email adres na doet met een puntje erbij ofzo.. En dan zegt dat je overal wachtwoorden bent vergeten etc dan krijg je dus al die zooi binnen op je inboxlord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:54:
[...]
Dat is toch al vanaf het begin bekend. Gmail geeft nou eenmaal niks om punten.
Nadeel: minder email adressen mogelijke van dezelfde naam.
Voordeel: minder email adressen mogelijke van dezelfde naam.
pietjebel@
pietje.bel@
p.i.e.t.j.e.b.e.l@
Allemaal naar dezelfde inbox.
Ik merk wel dat de spam die ik krijg, gestuurd wordt naar de puntloze versie van mijn adres (voorletter punt achternaam @Gmail.com).
En wat gaat google hier aan doen?
Edit\
Gmail doesn't recognize dots in usernames, so to Gmail, digg.user@gmail.com and digguser@gmail.com are the same. So while you can create a Gmail username with a dot, if an identical name exists without the dot, he'll get your email! Users have reported this weirdness for many months already, now it's confirmed by Google, albeit, not yet fixed.
Je zou het dus kunnen opvangen door je email adres zonder punt aan te vragen? Want dan kan de rest wel dingen met punten maken maar jij hebt de puntloze dus jij krijgt dan alles?
[ Voor 23% gewijzigd door Banjy op 22-01-2006 16:03 ]
Damn. Net even gecheckt of ik de puntloze versie van mijn adres nog kon claimen. Nee dus.
Dan maar even een testmailtje sturen het dezelfde puntloze adres. Als alles goed is komt deze weer terug, maar nee. Nog maar even testen vanaf een ander adres. Dit is niet goed.
Dan maar even een testmailtje sturen het dezelfde puntloze adres. Als alles goed is komt deze weer terug, maar nee. Nog maar even testen vanaf een ander adres. Dit is niet goed.
Same here. Is denk ik door google nu ingevoerd. Ik heb namelijk een vrij unieke naam dus ga er van uit dat iemand mijn adres nog niet heeft geregistreerd.lord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:06:
Damn. Net even gecheckt of ik de puntloze versie van mijn adres nog kon claimen. Nee dus.
Het is trouwens eigenlijk ook wel logisch... Gmail herkent punten niet! Hij denkt dus dat je hetzelfde adres aanvraagt en Ja dat bestaat al.
Edit\ Andere punt varianten werken ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door Banjy op 22-01-2006 16:13 ]
Das dus het probleem mijn adres is d[punt]hagenaars maar iemand anders heeft nu wel dhagenaars kunnen reggen, wat dus niet zou moeten kunnen. had gister dus gewoon een registratie bevestigingsmailtje bestemd voor dineke hagenaars in mijn inbox liggen.Banjy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:12:
[...]
Same here. Is denk ik door google nu ingevoerd. Ik heb namelijk een vrij unieke naam dus ga er van uit dat iemand mijn adres nog niet heeft geregistreerd.
Het is trouwens eigenlijk ook wel logisch... Gmail herkent punten niet! Hij denkt dus dat je hetzelfde adres aanvraagt en Ja dat bestaat al.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Nog maar even getest, maar nu vanaf Yahoo mail. Dit keer kwam het mailtje gelukkig wél bij mij aan. Die wetenschap in combinatie met het feit dat het puntloze adres niet meer te claimen is stelt mij voorlopig gerustlord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:06:
*edit*
Wel vreemd dat ik met Gmail normaal prima naar mezelf kan mailen (doe ik vaak als notitie of backup ergens van), maar mail ik (vanuit Gmail dus) naar de puntloze versie van mijn eigen adres, dan zie ik er niets van terug
Vreemd. En jij zit dan mooi met die ouderwetse gebakken peren!Maverick schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:14:
[...]
Das dus het probleem mijn adres is d[punt]hagenaars maar iemand anders heeft nu wel dhagenaars kunnen reggen, wat dus niet zou moeten kunnen. had gister dus gewoon een registratie bevestigingsmailtje bestemd voor dineke hagenaars in mijn inbox liggen.
[ Voor 38% gewijzigd door lord.farquaad op 22-01-2006 16:30 ]
Mij ook. Ik heb een email naar de puntloze variant gestuurt en deze kwam gelukkig netjes aan.lord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:20:
[...]
Nog maar even getest, maar nu vanaf Yahoo mail. Dit keer kwam het mailtje gelukkig wél bij mij aan. Die wetenschap in combinatie met het feit dat het puntloze adres niet meer te claimen is stelt mij voorlopig gerust
Maar ik begrijp dus dat het eerst wel mogelijk was om puntloze varianten alsnog te reggen?
Ik krijg inderdaad ineens allemaal spam op mijn adres zonder punt. Dus als nu een of andere bekende van mij dat adres regged of al heeft gedaan leest ie lekker al m'n mail mee???
Edit: wat ik bedoel is, is het mogelijk mijn adres zonder dot te registreren nog, mits deze niet al geregged is..?
Edit: wat ik bedoel is, is het mogelijk mijn adres zonder dot te registreren nog, mits deze niet al geregged is..?
[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 22-01-2006 18:02 ]
gelukkig heb ik een unieke naam
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Kweetnie, maar probeer eens wat wij hierboven beschrijven: Email (van een ander adres) naar de puntloze versie van je eigen adres sturen. Als deze in jouw inbox terecht komt, geen direct probleem.apNia schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:56:
Ik krijg inderdaad ineens allemaal spam op mijn adres zonder punt. Dus als nu een of andere bekende van mij dat adres regged of al heeft gedaan leest ie lekker al m'n mail mee???
Gewoon proberen! En post het resultaat ook evenEdit: wat ik bedoel is, is het mogelijk mijn adres zonder dot te registreren nog, mits deze niet al geregged is..?
Is dit niet al eens voorbij gekomen dat het gewoon kan?lord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:22:
[...]
Kweetnie, maar probeer eens wat wij hierboven beschrijven: Email (van een ander adres) naar de puntloze versie van je eigen adres sturen. Als deze in jouw inbox terecht komt, geen direct probleem.
[...]
Gewoon proberen! En post het resultaat ook even
Anoniem: 43366
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn volledige naam bij gmail niet te registreren valt? Omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand deze naam gebruikt heb ik een mailtje gestuurd naar dat adres. Het antwoord van de gmail server: account bestaat niet. Hoe kan dit?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43366 op 22-01-2006 18:52 ]
Ik heb dit ook geprobeerd en ik denk dat dit een eerste beveiliging van gmail is. Het is ook logisch als gmail de punt niet herkend dan is dat account dus inderdaad al geregistreerd. Maar het is dan wel vreemd dat een email naar het puntloze adres die reactie krijgt.Anoniem: 43366 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:51:
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn volledige naam bij gmail niet te registreren valt? Omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand deze naam gebruikt heb ik een mailtje gestuurd naar dat adres. Het antwoord van de gmail server: account bestaat niet. Hoe kan dit?
Ik heb ook een email naar het puntloze (niet door mij geregistreerde) adres gestuurd en kreeg hem gewoon binnen op mijn punt adres. Probeer het nog eens en dan via een niet gmail mailtje (hotmail bijvoorbeeld)
Dat is het probleem, ik heb helemaal geen gmail account. Ik wil er eentje aanmaken...en zowel de puntloze als het adres met punt zijn in gebruik, terwijl ze echt niet bestaan...Banjy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:03:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd en ik denk dat dit een eerste beveiliging van gmail is. Het is ook logisch als gmail de punt niet herkend dan is dat account dus inderdaad al geregistreerd. Maar het is dan wel vreemd dat een email naar het puntloze adres die reactie krijgt.
Ik heb ook een email naar het puntloze (niet door mij geregistreerde) adres gestuurd en kreeg hem gewoon binnen op mijn punt adres. Probeer het nog eens en dan via een niet gmail mailtje (hotmail bijvoorbeeld)
Raar.. naar mezelf gemailed, niks gekregen. Vanaf m'n vriendin zonder punt gemailed, kwam gelijk aan. Maar wat ik me afvraag is of iemand jscharp dus kan registreren of niet. Zal wel niet, maar evengoed raar systeem.lord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:22:
[...]
Kweetnie, maar probeer eens wat wij hierboven beschrijven: Email (van een ander adres) naar de puntloze versie van je eigen adres sturen. Als deze in jouw inbox terecht komt, geen direct probleem.
[...]
Gewoon proberen! En post het resultaat ook even
wow dat is inderdaad raar, dat had ik niet begrepen. Dus als jij toch een mailtje naar dat puntloze adres stuurt via (het kan dan niet anders) een niet gmail mail dan krijg jij een mailtje terug van gmail dat die account niet bestaat?Anoniem: 43366 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:07:
[...]
Dat is het probleem, ik heb helemaal geen gmail account. Ik wil er eentje aanmaken...en zowel de puntloze als het adres met punt zijn in gebruik, terwijl ze echt niet bestaan...
Misschien hebben ze het hele registreren wel even tijdelijk on-hold gezet wie voelt zich geroepen om te testen? Tis zo een gedoe dat je meteen geregistreert bent door op die knop te drukken je kan niet even testen of een naam nog vrij is...
Omda tik nu toch begon te twijfelen heb ik net even een mailtje verstuurd. Daarop krijg ik vrijwel direcht een mailtje terug van gmx, mijn huidige mailprovider, met daarin:Banjy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:11:
[...]
wow dat is inderdaad raar, dat had ik niet begrepen. Dus als jij toch een mailtje naar dat puntloze adres stuurt via (het kan dan niet anders) een niet gmail mail dan krijg jij een mailtje terug van gmail dat die account niet bestaat?
Misschien hebben ze het hele registreren wel even tijdelijk on-hold gezet wie voelt zich geroepen om te testen? Tis zo een gedoe dat je meteen geregistreert bent door op die knop te drukken je kan niet even testen of een naam nog vrij is...
"Hi. This is the qmail-send program at mail.gmx.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. (...)Remote_host_said:_550_5.7.1_No_such_user_w40si3184796ugc/Giving_up_on_(...)"
Precies wat ik iets eerder al opmerk. Beetje vreemd maar verder geen probleem natuurlijk.apNia schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:11:
[...]
Raar.. naar mezelf gemailed, niks gekregen. Vanaf m'n vriendin zonder punt gemailed, kwam gelijk aan. Maar wat ik me afvraag is of iemand jscharp dus kan registreren of niet. Zal wel niet, maar evengoed raar systeem.
lord.farquaad schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:20:
Wel vreemd dat ik met Gmail normaal prima naar mezelf kan mailen (doe ik vaak als notitie of backup ergens van), maar mail ik (vanuit Gmail dus) naar de puntloze versie van mijn eigen adres, dan zie ik er niets van terug
Anoniem: 11737
Tegenwoordig kan ik ook geen drol meer sturen over GMail in attachments. Een kleine 800kb en ding trekt het niet eens. Iemand anders problemen mee?

Nou ik weet wel dat ik al 3 dagen geen mail kan sturen met gmail (outlook) omdat de DNS (uproxy van gmail volgens tracert) op de Blacklist staat. Er werd denk ik teveel spam mee verstuurd.
Tis trouwens elke keer een ander ip. Heb al 3 verschillende ip adressen doorgekregen van die failure mail.
Lijkt me dat iedereeen hier last van moet hebben?
Tis trouwens elke keer een ander ip. Heb al 3 verschillende ip adressen doorgekregen van die failure mail.
Ik gebruik de NL webinterface, en Gmail blijft hangen bij "Bericht wordt verzonden..." en "Wachten op mail.google.com", ook bj testmailtjes zonder attachment. Ik heb het al op drie verschillende accounts geprobeerd die er allemaal last van hebben.DaOverclocker schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:20:
[...]
Inderdaad, heb ik ook.DaOverclocker schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:20:
Nou ik weet wel dat ik al 3 dagen geen mail kan sturen met gmail (outlook) omdat de DNS (uproxy van gmail volgens tracert) op de Blacklist staat. Er werd denk ik teveel spam mee verstuurd.
Ik stuur nu maar via de smtp van mijn isp, die komt nog wel aan.
Anoniem: 127468
Ik krijg nu al een paar weken lang op 2 gmail adressen spam in me inbox.
Het is telkens de zelfde soort tekst en lettertype.
Dingen als:
En nog meer engels tekst want nergens op slaat.
Ik krijg het op een adres dat ik veel gebruik, maar nooit ergens online neer zet of me regristreer op raare sites.
Het 2e adres gebruiken me ouders voor 1x in de week wat te mailen met familie maar verder ook echt niks. Op mijn 3e account krijg ik het niet.
Het is nogal vervelent want er komen dagelijks mailtjes binnen, maar wel telkens op een ander adres.
Meer mensen last en is er een verklaring en/of oplossing?
Het is telkens de zelfde soort tekst en lettertype.
Dingen als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| must begin live for lose find school eat put we understand speak he cut eat it play speak And stand understand My listen swim Are run drive He begin stand He fall accept |
En nog meer engels tekst want nergens op slaat.
Ik krijg het op een adres dat ik veel gebruik, maar nooit ergens online neer zet of me regristreer op raare sites.
Het 2e adres gebruiken me ouders voor 1x in de week wat te mailen met familie maar verder ook echt niks. Op mijn 3e account krijg ik het niet.
Het is nogal vervelent want er komen dagelijks mailtjes binnen, maar wel telkens op een ander adres.
Meer mensen last en is er een verklaring en/of oplossing?
@ loW
Ja heb ik ook last van, terwijl ik toch redelijk zuinig op mijn adres geweest ben.
Ik zou niet weten wat we er aan kunnen doen.
Gelukkig komt het in de SPAM box binnen.
Ja heb ik ook last van, terwijl ik toch redelijk zuinig op mijn adres geweest ben.
Ik zou niet weten wat we er aan kunnen doen.
Gelukkig komt het in de SPAM box binnen.
Als het in me spam-box kwam was er niks aan de hand, maar dat komt het dus niet
(niet alles)
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 29-01-2006 21:48 ]
ik krijg de mailjes ook, en ze komen van verschillende mail adressen, vrij lastig op te filteren. Ik doe wel elke keer 'report as spam' maar krijg behalve het aantal in mijn 'spam' box ook nog steeds een aantal in mijn inbox
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Krijg de laatste 2-3 weken opeens ook spam op gmail binnen. Zelfde vage berichten als hier boven: bende losse willekeurige woorden.
Gelukkig nog wel in de spambox, maar toch, je moet ze wel checken
Gelukkig nog wel in de spambox, maar toch, je moet ze wel checken
Beetje offtopic, maar wat is het nut van dit soort mail?
Ik begrijp er echt geen hol van.
Moet je niet filteren op adres maar op de tekst zelf. Dan kan namelijk ook met Gmail.BasieP schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:15:
[...]
ik krijg de mailjes ook, en ze komen van verschillende mail adressen, vrij lastig op te filteren. Ik doe wel elke keer 'report as spam' maar krijg behalve het aantal in mijn 'spam' box ook nog steeds een aantal in mijn inbox
moet je er wel op letten dat je op een zin ofzo filtreerd, niet 1 woord en dat dan de helft van je mailtjes wegvliegen 
En ehm, is het niet allemaal het zelfde domein? dus <random>@<ietsstandaard.com> dan kan je ook het domein blocken!
En ehm, is het niet allemaal het zelfde domein? dus <random>@<ietsstandaard.com> dan kan je ook het domein blocken!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Wat gebruik je nu?Geurt-kun schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:10:
Beetje offtopic, maar wat is het nut van dit soort mail?
gmail is 10x prettiger als hotmail o.i.d.
Ik denk dat 'ie het over die wazige spam heeft. En niet over gmail.Anoniem: 127468 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:01:
[...]
Wat gebruik je nu?
gmail is 10x prettiger als hotmail o.i.d.
Oh nu ik het nalees
Anyway spam is reclame zelfde als een folder in de bus.
Anyway spam is reclame zelfde als een folder in de bus.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 01-02-2006 17:03 ]
Hallo, ik kom niet uit een ei.
Wat denk je...Ik ben lang geleden al bekeerd tot het Googledom.
Spam snap ik, dat is heldere post in je mailbox. Begrijpelijk.
Maar wat is nu het nut van zulke vage mail, waar totaal geen duidelijkheid in zit?
Wat wil men er mee bereiken...
Maar wat is nu het nut van zulke vage mail, waar totaal geen duidelijkheid in zit?
offtopic:
Het is enigzins offtopic, hence the tags.. maar paste eens wat je bijvoorbeeld bedoeld..
Het is enigzins offtopic, hence the tags.. maar paste eens wat je bijvoorbeeld bedoeld..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| must begin live for lose find school eat put we understand speak he cut eat it play speak And stand understand My listen swim Are run drive He begin stand He fall accept |
zulke mails bedoeld hij.
offtopic:
ahh.. ja dat vraag ik me ook af.. misschien images er bij die teruggeven dat je je mail leest?
ahh.. ja dat vraag ik me ook af.. misschien images er bij die teruggeven dat je je mail leest?
Dis is een zogenaamde hash buster:Geurt-kun schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:40:
Hallo, ik kom niet uit een ei.
bronA hash buster is a program that generates a string of text for insertion in a spam message so that, to a spam filter, the e-mail appears to be a different message each time it is sent. The text might appear in the Subject line, its From line, or after the message body, and might either be coherent text or gibberish. The latter is sometimes arranged in word-like formations to be less easily detected.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
ja maar ik heb 't ook wel eens in de mail zelf.. gewoon ALLEEN maar zo'n random hash
Ik heb bijna het idee dat die spammers allemaal GMail accounts aan maken, om daar vervolgens hun eigen spam naar toe te sturen en dan de hele dag op
zitten te klikken...

[ Voor 3% gewijzigd door lord.farquaad op 02-02-2006 11:34 ]
Denk niet dat na 1 x clicken op deze button een e-mail of adres (..etc) een spam status krijgt. Eerder een hogere alert level oid.lord.farquaad schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:34:
Ik heb bijna het idee dat die spammers allemaal GMail accounts aan maken, om daar vervolgens hun eigen spam naar toe te sturen en dan de hele dag op [afbeelding] zitten te klikken...
Tot dus ver is bij mij vrijwel alle spam gewoon in het spam folder belandt.
ugh dat zou geen slecht idee zijn (van hun) .. ik hoop dat gmail daar toch wel een beetje slim tegen bestand is...
Nou ik quote mezelf maar weer, maar twordt nu echt te gek.Nou ik weet wel dat ik al 3 dagen geen mail kan sturen met gmail (outlook) omdat de DNS (uproxy van gmail volgens tracert) op de Blacklist staat.
Ik gebruik gmail al niet meer om te mailen
wat een ***** bende zeg, wordt er echt gek van.
trouwens, ik mail naar adressen bij sohosted.com, en die maken gebruik van zo'n blacklist..
Ik heb die problemen nog nooit gehad, ook niet afgelopen paar dagen/weken. Ik heb nog niet te maken gehad met mail van/naar sohosted.com, dus daar kan ik niets over melden. Maar als dat je enige probleem is, meld het ze even: http://sohosted.com/helpdesk/contact/.DaOverclocker schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:53:
[...]
Nou ik quote mezelf maar weer, maar twordt nu echt te gek.
Ik gebruik gmail al niet meer om te mailen
wat een ***** bende zeg, wordt er echt gek van.
trouwens, ik mail naar adressen bij sohosted.com, en die maken gebruik van zo'n blacklist..
GMail is dan niet zo groot als Hotmail, maar het lijkt me voor SoHosted ook niet gewenst als geen van hun klanten legitieme mail van gmail kunnen ontvangen.
Als ik inlog op mijn Gmailaccount dan krijg ik eerst Loading... en vervolgens een blanco scherm. Nooit eeder gehad. Gmail down misschien?
AULXJMHR
Soms helpt dan een refresh/F5
Gmail heeft nu als nieuwe feature dat je je chatlogs van Google Talk als 'emailberichten' kan laten opslaan in je gmail. Wel een hele vetten feature. Daarnaast komt er binnenkort een chat in je browser zelf.
Waar AJAX allemaal niet goed voor is!
edit::Net even gekeken, het werkt alleen als je je taal op English (US) zet
[ Voor 17% gewijzigd door JozyDaPozy op 07-02-2006 11:06 ]
Ik ben blij dat ik 't lekker op English heb.. geen gezeikmet features waar je een halve eeuw op moet wachten
Viel me net ook op, lijkt me een leuk iets! Het stond trouwens niet bij de new features vermeld.JozyDaPozy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:54:
Gmail heeft nu als nieuwe feature dat je je chatlogs van Google Talk als 'emailberichten' kan laten opslaan in je gmail. Wel een hele vetten feature. Daarnaast komt er binnenkort een chat in je browser zelf.
Niet iedereen heeft die nieuwe functies al maar komt in de loop der weken aan. Tof dat ze eens naar mij geluisterd hebben want ik had enige tijd geleden voorgesteld om die chatmogelijkheid te hebben. Maar die is er nog niet. Enkel je logs in zien kan al.
O en niet te vergeten er is een nieuwe Google Talk uit.
O en niet te vergeten er is een nieuwe Google Talk uit.
De update functie van Google Talk werkt perfect, heb nu versie 1.0.0.86.
Ik begin echt walgelijk veel spam te krijgen... bijzonder irritant.. hoe kan dat ineens? Vandaag echt al 3 of 4 ofzo. Ik heb m'n gmail adres echt alleen aan enkele mensen gegeven.
Zelfde hier.
Irritant kan ik niet niet noemen, toch heb ikliever niet.(Wie wel
)
Gewoon in me inbox dus
het ene account gebruik ik zelden, de andere veel.
Me 3e account wat ik ook zelden gebruik heeft het weer niet.
Irritant kan ik niet niet noemen, toch heb ikliever niet.(Wie wel
Gewoon in me inbox dus
het ene account gebruik ik zelden, de andere veel.
Me 3e account wat ik ook zelden gebruik heeft het weer niet.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 07-02-2006 22:32 ]
Wel interessant op http://mail.google.com/mail/help/chat.html is te lezen over hoe ze GTalk gaan integreren binnen gmail
zal mij benieuwen
nog leuker vond ik deze screenie er bij:

note spam folder
zal mij benieuwen
nog leuker vond ik deze screenie er bij:

note spam folder
ik heb sinds vandaag de chat functie erbij zitten
ken alleen nog niemand die het ook heeft,dus kan het niet testen....
Wissel hier je Google Talk-account uitGh0stw4lk3r schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 07:58:
ik heb sinds vandaag de chat functie erbij zittenken alleen nog niemand die het ook heeft,dus kan het niet testen....
Argh ik ga de komende dagen eens flink m'n gmail in de gaten houden
Ik heb de chatfunctie getest en ik moet zeggen dat het zeer prettig werkt. Je kan het chatvenster als aparte popup gebruiken en het ziet er bijna net zo uit als MSN. Met dank aan AJAX zie je ook dat je chatpartner een bericht typt en als je een smiley typt is het helemaal hilarisch, deze kantelt om zodat het een echte smiley wordt
Nog iets nieuws. Tenminste, ik had het nog niet eerder gezien. In US English vanzelfsprekend.

[ Voor 8% gewijzigd door lord.farquaad op 09-02-2006 14:19 ]
Weird.
Op mijn eigen computer heb ik geen gtalk bij gmail, maar op de computer van mijn vriendin wel?
Het is geen gmail-instelling, want mijn vriendin heeft hier ook geen gtalk in gmail, maar we hebben bij haar allebei wel gtalk in gmail.
Hoe kan dat? De taal kan het niet liggen, allebei Engelse Windows en Firefox. Localizatie aan de hand van IP?
(Wat dan verkeerde gelocaliseerd is aangezien ze 5 minuten verder woont
)
Op mijn eigen computer heb ik geen gtalk bij gmail, maar op de computer van mijn vriendin wel?
Het is geen gmail-instelling, want mijn vriendin heeft hier ook geen gtalk in gmail, maar we hebben bij haar allebei wel gtalk in gmail.
Hoe kan dat? De taal kan het niet liggen, allebei Engelse Windows en Firefox. Localizatie aan de hand van IP?
(Wat dan verkeerde gelocaliseerd is aangezien ze 5 minuten verder woont
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 18507
Staat de taalinstelling bij Instellingen/Settings in Gmail op English (US)?anandus schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:11:
Weird.
[small]Wat dan verkeerde gelocaliseerd is aangezien ze 5 minuten verder woont)
Heb je misschien een https-verbinding met GMail? Dit kan je bijvoorbeeld aanzetten in de extensie "CustomizeGoogle". Met een https-verbinding heb je het chatten (nog) niet.anandus schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:11:
Weird.
Nog niet iedereen heeft het. Ik wel, maar mijn broertje weer niet. Met gelijke instellingen. Zal wel willekeurig 'uitgedeeld' worden ofzeau.anandus schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:11:
Weird.
Trouwens, als het beschikbaar is, laat Gmail dat even duidelijk weten. Ik kreeg namelijk bij het laden van Gmail opeens een eenmalig scherm te zien dat me erop wees dat ik nu kan chatten in de Gmail interface.
En nu binnenkort ook: Gmail for your domain.
[ Voor 19% gewijzigd door lord.farquaad op 12-02-2006 17:54 ]
Ik geloof dat het hem hierin ziternstblaauw schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:21:
[...]
Heb je misschien een https-verbinding met GMail? Dit kan je bijvoorbeeld aanzetten in de extensie "CustomizeGoogle". Met een https-verbinding heb je het chatten (nog) niet.
Als ik op mijn computer met IE erheenga, dan heb ik ook chatmogelijkheden
+1 behulpzaam/inzichtvol
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heyyy ik heb 't ook.. je krijgt een fris introductieschermpje.. vet
Anoniem: 128143
Leuk die chat !
Net ff getest en werkt goed, beter dan msn zou ik zeggen, geen ads en andere troep zoals msn, just chat !
Net ff getest en werkt goed, beter dan msn zou ik zeggen, geen ads en andere troep zoals msn, just chat !
Ach, ook geen filesend en andere interessante opties van MSN. Het is een fijne optie, maar niet vergelijkbaar vind ik.
puur uit interesse, krijgen jullie ook zo obsessief veel spam van ene bonzo ofzo? ik krijg ineens allemaal van die 'hotmail doorstuur humor' in m'n spammap.. friggin' irritant
Ja, dat gaat over het antwoorden op een antwoord op een mail die met met een adres verstuurd hebt. Snapt iedereen het nog? Hoe dan ook, je kan nu instellen (standaard niet ingeschakeld) dat Gmail automatisch antwoord met het adres waarmee je het eerste mailtje ook gestuurd hebt. Ik heb het al 's wat getest en het werkt prima (maar ik had ook niets anders verwacht, zo heel ingewikkeld is dit immers ook niet).
Ik weet het....dacht ik deel het met iedereenlord.farquaad schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:50:
[...]
Ja, dat gaat over het antwoorden op een antwoord op een mail die met met een adres verstuurd hebt. Snapt iedereen het nog? Hoe dan ook, je kan nu instellen (standaard niet ingeschakeld) dat Gmail automatisch antwoord met het adres waarmee je het eerste mailtje ook gestuurd hebt. Ik heb het al 's wat getest en het werkt prima (maar ik had ook niets anders verwacht, zo heel ingewikkeld is dit immers ook niet).
Ik weet dat jij het weetGraham schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:53:
[...]
Ik weet het....dacht ik deel het met iedereen
Hebben we het al gehad over
?

- Toch maar weer 100 MB gratis hosting
- Adres: naam.googlepages.com (nadeeltje; makkelijk email adress harvesten? Immers naam@Gmail.com is altijd het bijbehorende mail adres.)
- Een hele zooi templates en lay-outs
- Geen gedoe met ftp.
- Geen reclame!
[ Voor 4% gewijzigd door lord.farquaad op 27-02-2006 13:47 ]
Erg grappig maar zonder FTP is toch wel jammer. En je kan volgens mij niet echt grote bestanden (10mb+) uploaden. Voor mij is het dus verder niet echt nuttig maar wel een leuke dienst.lord.farquaad schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:43:
Hebben we het al gehad over [afbeelding]?
- Toch maar weer 100 MB gratis hosting
- Adres: naam.googlepages.com (nadeeltje; makkelijk email adress harvesten? Immers naam@Gmail.com is altijd het bijbehorende mail adres.)
- Een hele zooi templates en lay-outs
- Geen gedoe met ftp.
- Geen reclame!
Het is inmiddels negen maanden geleden, maar mijn toen verwijderde account (ik ga het toch niet gebruiken, jaja die kennen we, dom dom dom) kan ik nu niet opnieuw aanmaken. Iemand een verklaring?
Ik ben van plan om over te stappen op gmail, alleen wil ik m'n provider-adres blijven gebruiken.
Mailtjes die bij m'n provider binnenkomen worden netjes geforward naar GMail en gelabelt
.
In GMail staat m'n provider-adres ingesteld bij accounts als standaard-adres.
Echter, verstuur ik een mail vanuit GMail, dan staat er in Outlook bijvoorbeeld dit:
BVD
Mailtjes die bij m'n provider binnenkomen worden netjes geforward naar GMail en gelabelt
Echter, verstuur ik een mail vanuit GMail, dan staat er in Outlook bijvoorbeeld dit:
Is er een manier om dat uit te zetten, te omzeilen, oid? Ben bang dat dit op n aantal mensen wat verwarrend overkomt..myname...@gmail.com; namens; My Name [myname...@provider.nl]
BVD
Ik heb geen antwoord op je vraag maar zou graag willen weten hoe dat door sturen naar gmail werkt.Grote prutser schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:24:
Ik ben van plan om over te stappen op gmail, alleen wil ik m'n provider-adres blijven gebruiken.
Mailtjes die bij m'n provider binnenkomen worden netjes geforward naar GMail en gelabelt.
[...]
Is er een manier om dat uit te zetten, te omzeilen, oid? Ben bang dat dit op n aantal mensen wat verwarrend overkomt..
BVD
Let op:
Dit topic is niet bedoeld om invitations uit te wisselen of aan te vragen. Verder is het onnodig om te melden hoeveel opslagruimte je hebt bij GMail, dit is niet van waarde voor de andere lezers van het topic.
Dit topic is niet bedoeld om invitations uit te wisselen of aan te vragen. Verder is het onnodig om te melden hoeveel opslagruimte je hebt bij GMail, dit is niet van waarde voor de andere lezers van het topic.