[GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:10

Gaitman

The Real One

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://gmail.google.com/gmail/help/images/logo.gif
Nieuwe email dienst van Google! deel 3

Afbeeldingslocatie: http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADA6Fg6qyBYGvPi45jMDo8Yc/bOA

* Gaitman Uitwisselen van accounts via dit topic, of requests daartoe,
leidt tot een Officiële Waarschuwing

Het vorige topic is op slot gegaan vanwege bovenstaande reden,
laat dit dus niet weer gebeuren!

Voor invites kun je kijken op www.gmailswap.com, www.ebay.com, www.marktplaats.nl
of voor diegene met HK toegang Gmail accountje hebben? deel 2
Diegene zonder HK toegang kunnen mailen naar 1000mbmail@gmail.com

Google is onlangs begonnen met het testen van zijn nieuwe gratis e-maildienst Gmail. Een nieuw initiatief dat voor nogal wat ophef heeft gezorgd. Iedere gebruiker krijgt maar liefst een gigabyte aan opslagruimte en e-mailberichten worden ‘eeuwig’ bewaard. Maar volgens sommigen schenden de algemene voorwaarden uw privacy. We nemen de bètaversie van Gmail onder de loep.

Google weet als geen ander hoe het een nieuwe dienst in de markt moet zetten. Op 1 april kwam het bedrijf met het nieuws naar buiten en al direct gonsde het van de geruchten. Zo zou de introductie van de mailservice een grap zijn, of gewoon een ordinaire vorm van marketing.

De datum van een algemene introductie van Gmail is nog niet bekend gemaakt; waarschijnlijk duurt dat nog wel enkele maanden. ZDNet slaagde erin een van de 1000 testaccounts te bemachtigen en kon Gmail uitgebreid testen.

Wat biedt Gmail?
De meest opvallende eigenschap van Gmail is natuurlijk de 1 GB aan opslagruimte, honderden malen meer dan bij Hotmail, Yahoo! of Freemail. Google zegt de kosten te kunnen terugverdienen met advertenties, en in de algemene voorwaarden dient u dan ook akkoord te gaan met persoonsgebonden advertenties die verschijnen als de bekende tekstadvertenties van Google Ads. De advertenties verschijnen aan de rechterkant van het scherm en zijn niet dominerend aanwezig. De reclame wordt niet in de ontvangen of verstuurde e-mails geplaatst.

Onder de advertenties vinden we een blokje met Google-zoekresultaten op basis van de onderwerpregel van een geselecteerde e-mail. Alle e-mailberichten worden daarvoor automatisch gescand bij binnenkomst, maar Google garandeert dat er daarbij geen persoonlijke informatie wordt verbonden aan een afzender of ontvanger en dat dergelijke informatie niet wordt doorgegeven aan een adverteerder.

Dankzij de 1 GB aan opslagruimte hoeft u de aankomende jaren uw e-mailberichten niet op te schonen. Het is dan ook des te belangrijker om te beschikken over een goede zoekfunctie; alle e-mailberichten kunt u in Gmail makkelijk filteren en doorzoeken. Elkaar opvolgende e-mailberichten worden in een ‘thread’ geplaatst (een soort boomstructuur), aangeduid met labels. Google noemt dit soort e-mailberichten ‘discussions’.

Labels
Gmail toont niet iedere e-mail direct op uw scherm, maar laat steeds het eerste bericht van een thread of een discussie zien. Standaard werkt Gmail met de labels Inbox, Starred (belangrijke e-mails), Spam en Trash. Deze labels zijn niet vergelijken met mappen of folders. Een e-mail kan in uw Inbox te vinden zijn, maar ook in bijvoorbeeld het labelonderwerp ‘verhuizing’, als dat woord in de onderwerpregel voorkomt.

Om e-mail terug te vinden kunt u gebruik maken van de Google-zoekmachine. Deze doorzoekt mail standaard op onderwerp, inhoud en e-mailadres. U kunt aangeven op welk velden er gezocht moet worden. Verder kunt u op onderwerpregel, bepaalde labels of binnen een bepaalde tijdsperiode zoeken.

Binnenkomende e-mail kunt u automatisch filteren, waarbij e-mail van bijvoorbeeld bepaalde afzenders automatisch een label krijgt of wordt weggegooid. In Gmail kunt u een onbeperkt aantal filters aan te maken.

Zodra e-mails uit de Inbox ‘lopen’, vindt u ze alleen terug via de zoekfunctie. Het is niet mogelijk om handmatig het mailarchief door te spitten. Alle berichten blijven bewaard en zijn alleen te verwijderen door de prullenbak te legen. Google garandeert echter niet dat de e-mail ook daadwerkelijk van de servers wordt verwijderd.

Interface De interface van Gmail ziet er voor een bètaversie al aardig uitgebreid en doordacht uit. Als er na een zoekopdracht een verandering in de zoekopties wordt doorgevoerd, dan ververst niet de hele pagina, maar alleen het deel waarin de zoekresultaten staan. Zo krijg je bijna het idee dat je met een normale offline e-mailclient werkt in plaats van met een webmail-dienst. De Gmail-interface is te bedienen met toetscombinaties, maar deze functie dient u wel handmatig te activeren.

Gmail is alleen toegankelijk via de webbrowser; het is dus niet mogelijk is om uw Gmail-email uit te lezen via pop3 of mail te versturen via een andere smtp-server. Opmerkelijk is overigens de minimale lengte van een Gmail-gebruikersnaam: slechts zes tekens. Voor een veilige gebruikersnaam wordt vaak minimaal 8 tekens gebruikt.

Algemene Voorwaarden
In de Algemene Voorwaarden van Gmail lezen we dat Google zonder opgaaf van reden bepaalde functionaliteiten mag aanpassen en zelfs de gehele dienst zonder uitleg kan sluiten. Verder staat in de voorwaarden dat een account automatisch gesloten wordt als u 90 dagen niet heeft ingelogd; dit om te voorkomen dat de dienst vervuild raakt met nooit gebruikte accounts.

Verder meldt Google dat eenmaal gewiste e-mails mogelijk nog op de Gmail-server blijven staan. Wat ons echter meer zorgen baart is de manier waarop Gmail zijn gebruikers advertenties voorschotelt. Dit gebeurt op basis van de inhoud van e-mailberichten, maar Google zegt dat dit een geheel geautomatiseerd proces is. Dat wil zeggen dat alleen computers de e-mails scannen op kernwoorden; uw mail wordt dus niet door Gmail-medewerkers gelezen.

Ondanks die garantie blijft het onzeker of er echt niemand uw e-mail zal lezen. Dat Google dit onderwerp expliciet aanhaalt in de algemene voorwaarden geeft in ieder geval te denken. Hecht u veel waarde aan uw privacy en wilt u er verzekerd van zijn dat niemand anders (lees: een Gmail-medewerker) uw mail leest, gebruik deze e-maildienst dan niet. Tot die tijd wachten we in spanning af op de uiteindelijke introductie

Bron: www.tiscali.nl

Links:
www.gmail.com
www.gmailswap.com

Vorige topics:
[rml][ GMail] Nieuwe email dienst van Google ![/rml]
[GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 2

Nieuwsberichten op Tweakers.net:
Google gaat gratis 1GB grote Gmail-boxen aanbieden
Google Gmail stuit op privacybezwaren
Spymac is Google te snel af met 1GB-mailservice
Amerikaanse senator wil verbod op Googles Gmail
Google overweegt aanpassingen Gmail
Privacygroepering breidt beschuldigingen Gmail uit
Gmail-accounts aangeboden op eBay
Yahoo verhoogt opslaglimiet van e-mail-dienst
ZDNet kijkt rond bij Google Gmail
Ook Lycos komt met 1GB-mailservice
Google-feature kan ook pc doorsnuffelen
Lycos: 'Eerste grote portal die 1GB opslagruimte levert'
Californische wet in de maak die Google inperkt
Ook Hotmail krijgt waarschijnlijk upgrade
Google perkt verkoop van GMail-adressen in
Microsoft biedt 2.000MB-Hotmail-accounts aan - Update (2)
Yahoo biedt in China 1GB-mailbox aan
Kapers op de kust voor het handelsmerk Gmail
Gmail-box in Linux te mounten dankzij nieuwe software

Eventuele nieuwsberichten die na 06-09-2004 zijn geplaatst

FAQ

Hoe krijg ik die invite links die ook in dit topic staan
Een invite link zoals http://gmail.google.com/g...176-90691e5180-53b89ff464 krijg je gewoon door simpelweg e-mails naar jezelf te sturen of een niet bestaand adres en dan de links uit je "Sent mail" folder hier plaatsen.

Kan ik mail ophalen via POP3?
Ja dat is mogelijk zie http://gmail.google.com/s...py?answer=13273&topic=194
Ook kan het met één van de volgende programma's:
Pop Goes the Gmail
FreePOPs

Kan ik ook alleen checken of er mail is op mijn Gmail account d.m.v. een programma in de systray?
Ja, ook dat kan met één van de volgende programma's:

The Gmail Notifier (officieel van GMail)
The Gmail Notifier is a downloadable Windows application that alerts you when you have new Gmail messages. It displays an icon in your system tray to let you know if you have unread Gmail messages, and shows you their subjects, senders and snippets, all without your having to open a web browser.

The Notifier is in beta. Before you download it, we encourage you to review the system requirements and privacy information.
Gtray
Gmail Notifier Extension (voor Mozilla)

Mag je de accounts na het BETA stadium houden?
Officieel "antwoord" van Gmail:
Gmail is still in an early stage of development. If you set up an
account, you'll be able to keep it even after we make Gmail more
widely available and as one of the system's early testers, you will
be helping us improve the service through your feedback. We might ask
for your comments and suggestions periodically and we appreciate your
help in making Gmail even better.

Na hoeveel dagen krijg ik zes invites om anderen uit te nodigen?
Voor julli 2004 varieerde dit van 3 tot 7 dagen.
Tot ongeveer eind augustus kreeg je één invite na +/- 7 dagen (het kon zelfs zo zijn dat je helemaal geen invites meer kreeg)
Nu worden de invites weer gewoon uitgedeeld soms zelfs al na 15 minuten na het registreren van een account

Is het mogelijk om externe mail (POP3) in je Gmail box op te halen?
Niks wijst erop dat dit kan.

Kan je nergens je e-mailadres veranderen?
Waarschijnlijk zoals bij de meeste gratis e-mailaccounts kun je het e-mailadres niet veranderen.

Ik kan de laatste 2/3 dagen niet meer op gmail komen... elke keer als ik erheen ga dan komt er heel even loading te staan in het rood en dan is alles wit...
Waarschijnlijk kun je het probleem oplossen door je cookies te verwijderen.

Indien één van de bovenstaande antwoorden niet helemaal goed is, geef dat dan aan in dit topic.

* Gaitman Uitwisselen van accounts via dit topic, of requests daartoe,
leidt tot een Officiële Waarschuwing

Het vorige topic is op slot gegaan vanwege bovenstaande reden,
laat dit dus niet weer gebeuren!

Voor invites kun je kijken op www.gmailswap.com, www.ebay.com, www.marktplaats.nl
of voor diegene met HK toegang Gmail accountje hebben? deel 2
Diegene zonder HK toegang kunnen mailen naar 1000mbmail@gmail.com

[ Voor 18% gewijzigd door Gaitman op 24-01-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Hoe stuur je een mail naar meerdere personen via het 'contacts scherm'?
Meerdere aanvinken heeft geen zin, want dat vinken heeft betrekking tot het deleten van een contact.

edit: ben er al uit
How do I add multiple recipients at once or create distribution groups?

Answer

While Gmail does not currently support this functionality, we are testing many new features to improve the Gmail service.
In the meantime, you can use Gmail's auto-complete feature to address a message to multiple contacts.

Just enter the first few letters of a contact's name, and select the address from the drop-down menu that appears in the 'To:' field. Please note that, when addressing a message to multiple contacts, each address must be followed by a comma.

[ Voor 65% gewijzigd door Dionysos op 06-09-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

Echter nu krijg je één invite na +/- 7 dagen (het kan zelfs zo zijn dat je helemaal geen invites meer krijgt)

ik heb er ondertussen al 8 gehad en ik ben nu ies meer dan een week ingeschreven. Gister had ik er nog 4 en nu ineens 6, dus misschien dat 6 de 'limiet' is van invites die je op kan slaan ofzo en ik er dus nog meer had kunnen hebben

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik kreeg na 15 minuten al 6 invites.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Z!oN schreef op 06 september 2004 @ 20:51:
Echter nu krijg je één invite na +/- 7 dagen (het kan zelfs zo zijn dat je helemaal geen invites meer krijgt)

ik heb er ondertussen al 8 gehad en ik ben nu ies meer dan een week ingeschreven. Gister had ik er nog 4 en nu ineens 6, dus misschien dat 6 de 'limiet' is van invites die je op kan slaan ofzo en ik er dus nog meer had kunnen hebben
silentsnow schreef op 06 september 2004 @ 20:52:
Ik kreeg na 15 minuten al 6 invites.
oké ik heb inmiddels de FAQ betreffende deze vraag even aangepast :)
GJAman schreef op 06 september 2004:

Tot ongeveer eind augustus kreeg je één invite na +/- 7 dagen (het kon zelfs zo zijn dat je helemaal geen invites meer kreeg)
Nu worden de invites weer gewoon uitgedeeld soms zelfs al na 15 minuten na het registreren van een account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:23

Lightah

Strikes Again

GJAman schreef op 06 september 2004 @ 18:43:

Ik kan de laatste 2/3 dagen niet meer op gmail komen... elke keer als ik erheen ga dan komt er heel even loading te staan in het rood en dan is alles wit...
Waarschijnlijk kun je het probleem oplossen door je cookies te verwijderen.

Indien één van de bovenstaande antwoorden niet helemaal goed is, geef dat dan aan in dit topic.
Na het verwijderen van cookies heb ik dit nog steeds..

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
leuke start post. Ik zelf gebruik gmail nu paar maanden en ben gewoon meer dan te spreken over deze service. Kunnen andere nog wat van leren.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarschuwing

Uitwisselen van accounts via dit topic, of requests daartoe, leidt tot een Officiële Waarschuwing! Zie de topicstart voor meer info.
Is er dan WEL een apart Topic voor :? Ik wil ze allemaal kwijt zodra ik ze heb sinds je er niet meer dan 6 op kan sparen ;)

/EDIT :
DuH Maar las je dat niet hebt wat dan ?? Mag ik het in mijn sig. plaatsen bijvoorbeeld :?

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 06-09-2004 23:42 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

voor diegene met HK toegang Gmail accountje hebben?
Dat staat er iets onder. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
nero355 schreef op 06 september 2004 @ 23:24:

DuH Maar las je dat niet hebt wat dan ?? Mag ik het in mijn sig. plaatsen bijvoorbeeld :?
Dat mag wel maar je mag ze niet hier zetten hoor! 8)7

Wie weet hoe je adressen moet importeren want ik krijg het voor geen meter aan de praat :?

[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 07-09-2004 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 20-05 13:43
ik heb mijn account nu al 8 dagen en nog geen enkele invite gekregen :(
en ik gebruik mijn account toch wel regelmatig.

Iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
nope... kep 't zelfde probleem namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 21:43
Die invites lijken volledig random gegeven te worden. Ik heb 2 gmail adressen. Op de oudste (paar maanden) heb ik al weken geen nieuwe invites meer kunnen weggeven. Bij de nieuwe (weekje ofzo) lijken ze zich op te stapelen..(heb er momenteel 3 over)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
ik vroeg me vorige week ook al af hoe dit in zijn werk ging. dat account gebeuren bedoel ik dan. ik had er 1. toen de volgende dag had ik er 6. die heb ik allemaal weg gegeven. en de volgende dag had ik er weer 5. snap er nix van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 03:57
Er zijn nog wel enkele zaken die ik mis in Gmail:
  • Het sorteren van contactpersonen in mappen (Vrienden, Collega's, Familie, etc. etc.)
  • Integratie met de Google Toolbar (een notification als je een e-mail krijgt)
  • Meerdere contactpersonen selecteren
  • Rich Text-messages (dus met opmaak, meestal overbodig, maar kan soms handig zijn)
  • Concepten ('drafts') opslaan van berichten
  • E-mailadressen waarnaar je een mailtje stuurt niet meer automatisch laten toevoegen (met een vinkje bijvoorbeeld).
  • Meerdere bestanden toevoegen als attachment (bijv. hele map). Helaas is dit wel afhankelijk van de browser, de meeste browsers kunnen maar één bestand tegelijk uploaden.
Verder ben ik er wel tevreden over. Vooral de conversation-view is erg handig, evenals de Auto-aanvulling bij het intypen van contacten. Maar het prettigste vind ik zelf nog wel de snelheid waarmee alles gaat. Bij andere gratis e-maildiensten gaat het toch allemaal wat trager naar mijn idee. Vooral Hotmail heeft daar last van.

De spamfiltering bevalt me trouwens wel, ik heb nog geen spam in mijn inbox gehad, maar wel al een stuk of 27 in mijn Spam-folder. En dat is toch wel erg prettig.

Het enige wat ik me afvraag is waar Google al die schijfruimte vandaan haalt. Nu is het zo dat niet iedereen de volle Gigabyte gebruikt, maar stel dat dat wel zo is, dan is dat toch wel een zeer kostbare onderneming. En natuurlijk de beveiliging niet te vergeten. Zou Google gebruik maken van RAID o.i.d. om data te beveiligen?

Invitations worden trouwens op een vreemde manier verdeeld. Ik had bijvoorbeeld direct na het inschrijven al 6 invitations, terwijl anderen na een week intensief gebruik er nog geen hebben. En weer iemand anders die niets met zijn account doet, heeft er ook 6 gekregen. Het lijkt dus wel compleet at random gedaan te worden.

Tenslotte, voor mensen die nog een uitnodiging zoeken, zij kunnen of terecht in de HK (mits je daar in kan, zie FAQ en MED voor meer informatie) of op andere sites. Ook op een site als FOK! willen nog wel eens uitnodigingen te vinden zijn. Wees creatief. Zo zijn de meeste van ons aan een account gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

elnino schreef op 07 september 2004 @ 20:54:
<heeel lfinke lap met text stond er hier :)>
Heb je dit ook al bij de gmail crew gemeld ?... Die suggesties bedoel ik dus. Ik heb het idee dat ze er wel wat mee willen gaan doen, dus dat is opzich positief :)

Zelf vindt ik het vreselijk irritant dat je maar 1 e-mailadres per contact kan toevoegen.. ik heb er nu al contacts tussen staan die gewoon 4 e-mail adressen hebben. Verder heb ik ook nog het selecteren van berichten door middel van een knop voorgesteld, dus een "select all", "select unread" , etc..

[ Voor 81% gewijzigd door Z!oN op 08-09-2004 18:39 ]

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Het limiet van te versturen bestanden is trouwens 10mb per mail. Kreeg zonet een melding toen ik wat files zou sturen naar iemand :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 20:56
Gmail is echt uitstekend naar mijn idee het werkt echt lekker.

het enigste wat ik tot nu toe minder vind waar ze bij google niks aan kunnen doen, is dat bv hotmail gewoon de mails die ik naar iemand van hotmail stuur direct in de junk mail gooit :(

vinnik een beetje kinderachtig van ze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
Jaguar645 schreef op 08 september 2004 @ 22:37:
het enigste wat ik tot nu toe minder vind waar ze bij google niks aan kunnen doen, is dat bv hotmail gewoon de mails die ik naar iemand van hotmail stuur direct in de junk mail gooit :(
Dit hangt vooral af van de instellingen van Hotmail bij de ontvanger.
Z!oN schreef op 08 september 2004 @ 18:37:
Heb je dit ook al bij de gmail crew gemeld ?... Die suggesties bedoel ik dus. Ik heb het idee dat ze er wel wat mee willen gaan doen, dus dat is opzich positief :)
Heb ik gedaan, ja. :)

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Z!oN schreef op 08 september 2004 @ 18:37:
[...]

Zelf vindt ik het vreselijk irritant dat je maar 1 e-mailadres per contact kan toevoegen.. ik heb er nu al contacts tussen staan die gewoon 4 e-mail adressen hebben. Verder heb ik ook nog het selecteren van berichten door middel van een knop voorgesteld, dus een "select all", "select unread" , etc..
Of ik snap niet wat jij bedoelt, of jij hebt iets over het hoofd gezien.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~c.oudshoorn/gmail.JPG

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Reinier

\o/

Ik heb soms iets vreemds: mijn vriendin heeft ook een Gmail-account en die wil ze wel eens checken als ze achter m'n laptop zit. Ze logt dan mijn Gmail netjes uit en logt in onder haar naam. Maar af en toe springt hij terug naar mijn account, bijvoorbeeld als ze op "inbox" klikt. Er staan nu zelfs mailtjes in mijn "Sent Mail" folder die óók in de hare staan :? Foutje van Gmail of van Firefox (0.9.2.), bijv. iets met cookies?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Whoeij... ik heb sinds vanmiddag een GMail account. Ik vind het allemaal heel fijn werken. Heb er op zich nog niet zo heel veel mee gedaan, maar heb een beetje door de functies gekeken en dat zag er allemaal zeg goed uit. Vanavond ga ik er even verder naar kijken, maar tot nu toe ziet het er allemaal zeer leuk uit :).

Profile

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:12

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb soms iets vreemds: mijn vriendin heeft ook een Gmail-account en die wil ze wel eens checken als ze achter m'n laptop zit. Ze logt dan mijn Gmail netjes uit en logt in onder haar naam. Maar af en toe springt hij terug naar mijn account, bijvoorbeeld als ze op "inbox" klikt. Er staan nu zelfs mailtjes in mijn "Sent Mail" folder die óók in de hare staan Foutje van Gmail of van Firefox (0.9.2.), bijv. iets met cookies?
Delete je cookies maar eens ja... Dus als je uitlogd, cookies verwijderen en dan zou je vriendin hier geen last meer van moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb Pop goes the Gmail gedownload, de documentatie voor installeren bekeken maar het werkt niet.

Ten eerste geeft het programma aan dat mijn poort 25 en poort 110 al in gebruik zijn? dus ik geef een andere poort die ik op mijn router heb. poort 25 voor poort 5000 en poort 110 geef ik 5001 aan. Verander deze poorten ook in het programma en outlook maar hij wil maar geen mail verzenden of ophalen :/

Ik heb overigens SP2. Iemand enig idee hoe dit komt of ook problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
mickjuh schreef op 10 september 2004 @ 09:51:
Ik heb Pop goes the Gmail gedownload, de documentatie voor installeren bekeken maar het werkt niet.

Ten eerste geeft het programma aan dat mijn poort 25 en poort 110 al in gebruik zijn? dus ik geef een andere poort die ik op mijn router heb. poort 25 voor poort 5000 en poort 110 geef ik 5001 aan. Verander deze poorten ook in het programma en outlook maar hij wil maar geen mail verzenden of ophalen :/

Ik heb overigens SP2. Iemand enig idee hoe dit komt of ook problemen hiermee?
Op het forum van pgtgm staat ook zoiets. Het schijnt idd met SP2 te maken te hebben, dus ik wacht de update van pgtgm af.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Er is een programma (gPopper) dat wel werkt om je Gmail als POP op te halen (doorontwikkeling van pgtgm)

Je kunt het vinden op http://www.imizzy.com/gpopper/

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hey, is dit nieuw?

Ik zag net dit in mijn spambox:
Warning: Spam messages more than 30 days old will be automatically deleted
Voorheen stond dit er toch niet? Of wel?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:08
Ik heb die melding nu ook pas voor het eerst op m'n scherm. Is dus 'nieuw' inderdaad. Toch wel grappig om te zien dat er zo nu en dan een wijziging plaatsvind in het hele uiterlijk van gmail (bijvoorbeeld met die invitations).

- Ruud

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Gert-Paul schreef op 10 september 2004 @ 21:02:
Er is een programma (gPopper) dat wel werkt om je Gmail als POP op te halen (doorontwikkeling van pgtgm)

Die geeft bij mij na elke letter die ik typ een .NET error terwijl ik het framework gewoon heb :(

leoaq.fm // Jeune Loop

• CyberArt
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

is dit ook een update, of heb ik m gewoon niet eerder gezien.

attachemtns krijgen bij mij nu een leuk iccontje. dus txt en mp3 hebben beide duidelijk aparte (en dus handig herkenbare) iconntjes. weer eenmooie verbetering!

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

leokennis schreef op 11 september 2004 @ 12:43:
[...]

Die geeft bij mij na elke letter die ik typ een .NET error terwijl ik het framework gewoon heb :(
De berichten die ik in mn inbox had staan werden goed gedownload en verder ook geen problemen.
CyberArt schreef op 11 september 2004 @ 14:15:
is dit ook een update, of heb ik m gewoon niet eerder gezien.

attachemtns krijgen bij mij nu een leuk iccontje. dus txt en mp3 hebben beide duidelijk aparte (en dus handig herkenbare) iconntjes. weer eenmooie verbetering!
Je hebt gelijk, was een paar dagen geleden iig nog niet zo. Volgensmij zijn ze goed bezig, ook al met die melding in je spam map. Wie weet wat er nog komt...

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020

Deze deed het bij mij eerst nooit, maar nu wel :) . Kan ik mooi via Thunderbird mijn mail bekijken. Als het werkt is het een aanrader.

Nog iets: al zo lang als ik gmail heb, heb ik nooit de melding gekregen dat ik mocht inviten. En ja ik weet waar dat dan normaal staat, want sommige vrienden kregen dus wel invites om weg te geven. Bij mij stond er nooit, op de plek waar het normaal staat, zo'n link om je invites te versturen. Maar wat schetst mijn verbazing: als iemand je een mailtje stuurt is er nu de mogelijkheid om daar een invite naartoe te sturen. Er staat namelijk bij het openen van het mailtje bij reply en forward ook nog de mogelijkheid 'invite .... to gmail'. Dus toen bleek dat ik er ook nog 6 had.

Dus ook al staat er nergens dat je mensen mag inviten, je hebt via die link meestal wel invites.

Blauwe balk gemist 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Electronical op 11-09-2004 14:46 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Er is ook een leuke plugin voor firefox om je gmail te bekijken, echt ideaal: klik
Verder is er ook zoiets van google, ik heb deze nog niet getest: klik dit programma is ook niet relevant voor de browser firefox. :)

edit:
ben ik de enige die er last van heeft dat gmail er gewoon niet uitziet met firefox? ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Koekje op 11-09-2004 14:39 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Electronical schreef op 11 september 2004 @ 14:28:
[...]

Deze deed het bij mij eerst nooit, maar nu wel :) . Kan ik mooi via Thunderbird mijn mail bekijken. Als het werkt is het een aanrader.

Nog iets: al zo lang als ik gmail heb, heb ik nooit de melding gekregen dat ik mocht inviten. En ja ik weet waar dat dan normaal staat, want sommige vrienden kregen dus wel invites om weg te geven. Bij mij stond er nooit, op de plek waar het normaal staat, zo'n link om je invites te versturen. Maar wat schetst mijn verbazing: als iemand je een mailtje stuurt is er nu de mogelijkheid om daar een invite naartoe te sturen. Er staat namelijk bij het openen van het mailtje bij reply en forward ook nog de mogelijkheid 'invite .... to gmail'. Dus toen bleek dat ik er ook nog 6 had.

Dus ook al staat er nergens dat je mensen mag inviten, je hebt via die link meestal wel invites.

[afbeelding]
Kan het niet zijn dat de blauwe balk gemist heb (of er aangewend bent geraakt) die nu bovenin staat. Ik vond het oude beter werken, want had er eers nog een aantal over en dan kijk je soms eens naar de balk en dan merk je dat het aantal invites dat je hebt ineens een stuk hoger geworden is :D
bonzaibuddy schreef op 11 september 2004 @ 14:35:
Er is ook een leuke plugin voor firefox om je gmail te bekijken, echt ideaal: klik
Verder is er ook zoiets van google, ik heb deze nog niet getest: klik dit programma is ook niet relevant voor de browser firefox. :)
edit:
ben ik de enige die er last van heeft dat gmail er gewoon niet uitziet met firefox? ;(
Vooral de Mozilla/Firefox extensie is handig, tooltje van Google biedt weinig instalmogelijkheden (maar idee is goed). Als je trouwens goed de startpost doorgelezen hebt, las je dat ze daar ook al instonden ;)

Ik heb alleen problemen dat als ik gmail open via de gmail notifier dat Gmail dan soms blijft refreshen (niet als ik zelf inlog bij google). Zou je een screenshot kunnen posten?

[ Voor 8% gewijzigd door Unverter op 11-09-2004 14:41 ]

• Electronical
Gert-Paul schreef op 11 september 2004 @ 14:40:
[...]
Kan het niet zijn dat de blauwe balk gemist heb (of er aangewend bent geraakt) die nu bovenin staat. Ik vond het oude beter werken, want had er eers nog een aantal over en dan kijk je soms eens naar de balk en dan merk je dat het aantal invites dat je hebt ineens een stuk hoger geworden is :D
Klopt, zag de blauwe balk niet 8)7 , maargoed, weet ik dat nu ook weer. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Electronical op 11-09-2004 14:43 ]

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb alleen problemen dat als ik gmail open via de gmail notifier dat Gmail dan soms blijft refreshen (niet als ik zelf inlog bij google). Zou je een screenshot kunnen posten?
Nu lijkt het opgelost te zijn, maar soms hangen alle vensters over elkaar heen :/
'kortom het ziet er niet goed uit'
ik denk ook dat het probleem meer client side is ivm gmail notifier.
verder ben ik heel blij met mijn gmail account :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Anoniem: 93647

grappig: 1 - 20 of hundreds :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die niet echt baat hebben bij een mailbox van 1GB. Ikzelf hecht hooguit waarde aan mailtjes tot 1 maand oud, daar heb ik geen grote box voor nodig. Bovendien kun je maar bestanden tot (heb gehoord) 10mb sturen, dus voor het verzenden van grote bestanden kun je die grote mailbox toch niet gebruiken.

Ik heb nu een mailbox van 20mb en kan mailtjes van 10mb ontvangen. Voor mij is het ruim voldoende. Die paar mailtjes die ik langer dan een maand wil bewaren staan gewoon op m'n harde schijf, geen mailbox voor nodig, het zijn er ook maar enkele, dus een zoekfunctie heb ik dan ook niet nodig.

Ik heb absoluut niets tegen de nieuwe dienst, maar ik ben van mening dat zeker niet iedereen baat heeft bij het gebruik van gmail.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 11-09-2004 15:36 ]

• Electronical
Yokozuna schreef op 11 september 2004 @ 15:30:
Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die niet echt baat hebben bij een mailbox van 1GB. Ikzelf hecht hooguit waarde aan mailtjes tot 1 maand oud, daar heb ik geen grote box voor nodig. Bovendien kun je maar bestanden tot (heb gehoord) 10mb sturen, dus voor het verzenden van grote bestanden kun je die grote mailbox toch niet gebruiken.

Ik heb nu een mailbox van 20mb en kan mailtjes van 10mb ontvangen. Voor mij is het ruim voldoende. Die paar mailtjes die ik langer dan een maand wil bewaren staan gewoon op m'n harde schijf, geen mailbox voor nodig, het zijn er ook maar enkele, dus een zoekfunctie heb ik dan ook niet nodig.

Ik heb absoluut niets tegen de nieuwe dienst, maar ik ben van mening dat zeker niet iedereen baat heeft bij het gebruik van gmail.
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, veel mensen zullen die 1000 mb nooit vol krijgen. Ik denk dat je vrij knap bent als dat zo lukt. Maar aan de andere kant: veel mensen hebben best veel emailadressen en daarvan kunnen ze mooi een backup maken op gmail bijv. Je kan natuurlijk ook een backup maken op je hdd, maar dan is het weer niet overal te bekijken. En hoe vaak heb je niet het probleem van: kheb er iets over gelezen in een mailtje, maar ik heb 'm niet meer... Dat kwam bij mij vrij regelmatig voor.
En de zoekfunctie is ook niet onhandig.

Nu is 1000 mb nog veel. Kijk dit dan maar eens en vergelijk het met het heden:
"640 KB ought to be enough for anybody"
- Bill Gates, 1981

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Gert-Paul schreef op 11 september 2004 @ 14:23:
[...]

De berichten die ik in mn inbox had staan werden goed gedownload en verder ook geen problemen.
.
Nee het programma zelf; als ik mijn account informatie wil invullen krijg ik na elke letter (bijv. van m'n username) een .NET error...

leoaq.fm // Jeune Loop

• elnino
Overigens schijnt er nu een probleem te zijn met het uitdelen van invitations. Verschillende mensen hebben de volgende mededeling voor hun neus gekregen bij een nieuwe invitation:
Account Already Created

The link you followed to this page has already been used to create your Gmail account. To access your account visit http://gmail.google.com and log in with the username and password you chose during registration. To create another Gmail account, you'll need a shiny new account creation link. We apologize for the inconvenience.
Het is me niet duidelijk of dit probleem tijdelijk speelt en of de betreffende links het later weer zullen doen. Voor de goede orde, dit is dus niet de mededeling die je krijgt als een invitation gebruikt is, dan staat er namelijk het volgende:
The link you followed to create a Gmail account has already been used to create an account for {...}@gmail.com. Now, its account creating powers are all gone. To create another Gmail account, you'll need a shiny new account creation link. We apologize for the inconvenience.

If you've already created a Gmail account, go to http://gmail.google.com to log in.
Laten we hopen dat het probleem snel opgelost is. Mensen met een Gmail-account kunnen wel nog gewoon inloggen.

Anoniem: 105559

elnino schreef op 11 september 2004 @ 21:58:
Overigens schijnt er nu een probleem te zijn met het uitdelen van invitations. Verschillende mensen hebben de volgende mededeling voor hun neus gekregen bij een nieuwe invitation:
[...]
Het is me niet duidelijk of dit probleem tijdelijk speelt en of de betreffende links het later weer zullen doen. Voor de goede orde, dit is dus niet de mededeling die je krijgt als een invitation gebruikt is, dan staat er namelijk het volgende:
[...]
Laten we hopen dat het probleem snel opgelost is. Mensen met een Gmail-account kunnen wel nog gewoon inloggen.
Mooi, daar heb ik dus even last van gehad. 3 invites mee vergalt. Maar ik zeg wel even tegen mijn vrienden dat ze het maar een paar keer moeten proberen. Trouwens een mailtje gestuurd naar Gmail.. en ze alle 3 weer teruggekregen. Das service :)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 105559 schreef op 11 september 2004 @ 22:47:
[...]

Mooi, daar heb ik dus even last van gehad. 3 invites mee vergalt. Maar ik zeg wel even tegen mijn vrienden dat ze het maar een paar keer moeten proberen. Trouwens een mailtje gestuurd naar Gmail.. en ze alle 3 weer teruggekregen. Das service :)
idd, dat is goede service. Had ik niet verwacht eigenlijk :D

Is er eigenlijk al een officiele uitlating hierover van Gmail? Zodat ik kan weten wanneer mijn invites weer bruikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

het is me weer gelukt om een invite weg te geven ! tijd: zondagmorgen half negen.

Hopelijk is de storing voorbij

groet, rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47

vooghel

Cunning linguist

Ik probeerde net in te loggen, en ineens staat onder de loginvelden een afbeelding met wat letters en daaronder een veld om die letters in over te typen. Maar bij volgende logins (ook andere account) krijg ik die afbeelding niet meer. Zijn ze bezig met de login-/beveiligingsprocedure ofzo?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
Anoniem: 105559 schreef op 11 september 2004 @ 22:47:
Trouwens een mailtje gestuurd naar Gmail.. en ze alle 3 weer teruggekregen. Das service :)
Op welk e-mailadres kun je Gmail bereiken? gmail@google.com ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

gewoon het 'contact us' knopje in gmail toch?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

GandalfTheGrey schreef op 12 september 2004 @ 11:53:
gewoon het 'contact us' knopje in gmail toch?
Ja precies. Je klikt eerst op Help (rechtsboven) en dan op het helpscherm links op "contact us" en vervolgens geef je aan dat er een BUG zit in Gmail. Moet lukken :-)

robbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:22
elnino schreef op 11 september 2004 @ 21:58:
[...]
[...]
Ik had ook dit probleem vannacht. Nu net toch een account kunnen reggen nadat ik handmatig cookies verwijderd had uit de 'temp. internet files'- map. Overigens met een link die eerder dit probleem had: de invites blijven dus wel gewoon bruikbaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 18-05 17:45
vooghel schreef op 12 september 2004 @ 09:57:
Ik probeerde net in te loggen, en ineens staat onder de loginvelden een afbeelding met wat letters en daaronder een veld om die letters in over te typen. Maar bij volgende logins (ook andere account) krijg ik die afbeelding niet meer. Zijn ze bezig met de login-/beveiligingsprocedure ofzo?
Kreeg hetzelfde enkele dagen geleden.....logged ook gewoon in met goed user/pw combo en toen kreeg ik ook de login nog een keer met die afbeelding. Het lijkt er sterk op dat ze automatisch logins programs/scripts/etc willen weren oid.

(Mocht ik het nog eens krijgen zal ik wel eens een screenie maken).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik hoor mensen over dat inviten enzo, wat is daar dan zo speciaal aan??? (of mis ik wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 21:10
RonnieB82 schreef op 12 september 2004 @ 13:42:
ik hoor mensen over dat inviten enzo, wat is daar dan zo speciaal aan??? (of mis ik wat?)
Je moet dmv een invite uitgenodigd worden tot Gmail, je kunt je niet op de normale manier inschrijven zoals bij andere mailsites

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21

sjirafje

No inspirational quotes here

Is er een mogelijkheid om een lees/ontvangstbevestiging aan de mailtjes die je stuurt met gmail toe te voegen?

offtopic:
- Ik word er trouwens niet goed van dat die invite knop telkens op een andere plaats staat.
- Ik heb geen toegang tot de HK, waar kan ik mijn ivites kwijt? (Is daar op GoT geen andere mogelijkheid voor?)

[ Voor 8% gewijzigd door sjirafje op 12-09-2004 21:27 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Weet iemand al hoe je contacts kan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
sjirafje schreef op 12 september 2004 @ 21:15:
Is er een mogelijkheid om een lees/ontvangstbevestiging aan de mailtjes die je stuurt met gmail toe te voegen?
Nee, volgens mij niet.
offtopic:
- Ik word er trouwens niet goed van dat die invite knop telkens op een andere plaats staat.
Hij is nu een weekje alweer op dezelfde plek.
offtopic:
- Ik heb geen toegang tot de HK, waar kan ik mijn ivites kwijt? (Is daar op GoT geen andere mogelijkheid voor?)
Nee, niet op de techfora. Het is niet de bedoeling dat deze thread een grote chaos met invitelinkjes en verzoekjes wordt. Wel kun je een link in je signature plaatsen of mensen vragen je te e-mailen voor Gmail. Dat mag volgens mij wel.

Ook zou je nog rond kunnen kijken op andere fora, zoals dat van Fok!. Dit geldt ook voor mensen die een account zoeken.
Megamind schreef op 12 september 2004 @ 21:16:
Weet iemand al hoe je contacts kan importeren?
Met behulp van CSV-bestanden kan dit. Kijk voor meer informatie in de Google Help. Met Hotmail-contacts gaat dit een stuk lastiger en moet Excel er zelfs nog aan de pas komen. Zie ook http://gmail.google.com/s...1&query=csv&topic=&type=f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
elnino schreef op 12 september 2004 @ 21:40:

Met behulp van CSV-bestanden kan dit. Kijk voor meer informatie in de Google Help. Met Hotmail-contacts gaat dit een stuk lastiger en moet Excel er zelfs nog aan de pas komen. Zie ook http://gmail.google.com/s...1&query=csv&topic=&type=f
Heb je dit zelf wel eens geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Megamind schreef op 13 september 2004 @ 06:48:
[...]

Het is mij idd ook nog niet gelukt om vanuit een NL Outlook Express al mijn contacts (Naam en Emailadres) te exporten naar een CSV file en deze aan te bieden bij de Gmail-import.

Zelfs het renamen van de kolommen naar US standard (Name,Emailaddress) mocht niet baten. De help van Gmail is veels te luchtig en geeft geen specifieke specs waar je echt iets aan hebt. Wellicht dat iemand de specs mij wel kan geven :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 28-05 10:33

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

aardbeix15 schreef op 13 september 2004 @ 07:43:
[...]

Het is mij idd ook nog niet gelukt om vanuit een NL Outlook Express al mijn contacts (Naam en Emailadres) te exporten naar een CSV file en deze aan te bieden bij de Gmail-import.

Zelfs het renamen van de kolommen naar US standard (Name,Emailaddress) mocht niet baten. De help van Gmail is veels te luchtig en geeft geen specifieke specs waar je echt iets aan hebt. Wellicht dat iemand de specs mij wel kan geven :?
Het is mij wel gelukt om een zelfgemaakte csv te importeren in gmail. Je moet als scheidingsteken een komma gebruiken ipv een puntkomma

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
Megamind schreef op 13 september 2004 @ 06:48:
Ja. :) Met een beetje puzzelen kun je er wel uitkomen, maar echt handig is het niet geregeld. Vreemd is wel dat Outlook puntkomma's gebruikt in plaats van komma's. CSV staat niet voor niets voor Comma Seperated Values.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:47

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu 2 gmail accounts. Nu wil ik een prog om ze beide op nieuwe mails te laten checken. Ik heb gmail notifier, maar die kan maar 1 controleren. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123311

Waar staan op dit moment die invites dan? Want ik kan er niks over vinden. Of ik heb ze natuurlijk nog niet, maar dat weet ik pas als ik weet waar ik ze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 123311 schreef op 13 september 2004 @ 11:27:
Waar staan op dit moment die invites dan? Want ik kan er niks over vinden. Of ik heb ze natuurlijk nog niet, maar dat weet ik pas als ik weet waar ik ze kan vinden.
[rml]Gert-Paul in "[ GMail] Nieuwe email dienst van Google! ..."[/rml]
[...]

Alstu :)

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 13-09-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Is GPopper verschillend van Pop Goes The Email?
De screenshots zien er namelijk hetzelfde uit... vind ik :p

Maar met Pop Goes The Email kreeg ik dus een foutmelding over de poorten en ook al deed ik het op een andere poort, ik kon maar geen email ophalen en versturen. Dit lag waarschijnlijk aan SP2.

Heeft GPopper dit probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:47

vooghel

Cunning linguist

mickjuh schreef op 13 september 2004 @ 13:02:
Dus :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dus.... ga ik het straks als ik thuis ben maar ff proberen dan :p Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123311

Dat heb ik even over het hoofd gezien.
Dankje.

Blijkbaar heb ik dus nog geen invites. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Maar met Pop Goes The Email kreeg ik dus een foutmelding over de poorten en ook al deed ik het op een andere poort, ik kon maar geen email ophalen en versturen. Dit lag waarschijnlijk aan SP2.

Heeft GPopper dit probleem opgelost?
Ik had hetzelfde probleem. Ik kreeg ook telkens een foutmelding bij PGTG, maar nu met GPopper heb ik dat niet meer. Voor de duidelijkheid: ik doe het nog steeds met SP1, dus daar had het bij PGTG niet aan gelegen.
Maar nu doet ie het gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De screenshots zien er namelijk hetzelfde uit... vind ik :p

[...]
De ontwikkelaar van PGtGM (Pop Goes the Gmail) is gestopt met de ontwikkeling van zijn programma, en heeft de source code online gezet. Dit is vervolgens opgepakt, en doorontwikkeld door gPopper. (Het uiterlijk ziet er het zelfde uit, en het versienummer loopt ook gewoon door).

Iets om aan te passen in de inleiding?

[ Voor 5% gewijzigd door PierreAronnax op 13-09-2004 17:43 ]

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

G Popper werkt :D heel gek... het is eigenlijk precies hetzelfde principe als Pop Goes The Gmail. Maar deze werkt alleen wel, die ander niet... heel vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand hier al een oplossing voor:

voorbeeld: ik stuur een mail met 10 mb aan bijvoorbeeld foto's naar mezelf om deze ergens anders te openen. Toevallig wil een vriend ze hebben dus stuur ik ze door met de forward functie. Nu komt er een mooi (2) achter de mail te staan en ik mijn inbox 10 mb voller.

Is er geen manier om slechts 1 maitje te bewaren en die verstuurde mail weg te gooien. Duidelijk? :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120899

Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar bij mij staat op de gmail inbox gedeelte dus, dat ik 6 invites weg te geven heb, het is onderstreept, en de cursos verandert in een handje (zodat ik denk dat het een link is ofzo :) ) maar als ik er op klik is het niks, en het blijkt niet eens een link te zijn 8)7

Ook heb ik al naar Google (Gmail w/e) gemaild, maar die geven geen antwoord. Misschien weten jullie wat hier aan het handje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 28-05 10:33

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Anoniem: 105559 schreef op 13 september 2004 @ 20:34:
heeft iemand hier al een oplossing voor:

voorbeeld: ik stuur een mail met 10 mb aan bijvoorbeeld foto's naar mezelf om deze ergens anders te openen. Toevallig wil een vriend ze hebben dus stuur ik ze door met de forward functie. Nu komt er een mooi (2) achter de mail te staan en ik mijn inbox 10 mb voller.

Is er geen manier om slechts 1 maitje te bewaren en die verstuurde mail weg te gooien. Duidelijk? :P :9
er is een 'delete forever' knopje, dus ja die manier is er.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120899 schreef op 13 september 2004 @ 20:39:
Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar bij mij staat op de gmail inbox gedeelte dus, dat ik 6 invites weg te geven heb, het is onderstreept, en de cursos verandert in een handje (zodat ik denk dat het een link is ofzo :) ) maar als ik er op klik is het niks, en het blijkt niet eens een link te zijn 8)7

Ook heb ik al naar Google (Gmail w/e) gemaild, maar die geven geen antwoord. Misschien weten jullie wat hier aan het handje is
werk je gewoon in IE? Of heb je misschien een popup killer aanstaan. Er verschijnt namelijk een popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NetForce1 schreef op 13 september 2004 @ 20:40:
[...]

er is een 'delete forever' knopje, dus ja die manier is er.
Volgens mij heb ik het niet helemaal goed geformuleerd: Zodra je een mail forward komt die geforwarde mail qua mb's er EXTRA bij. Dus na 1 x forwarden heb je het mailtje 2 x staan en ook dus de attachments. Kan je niet simpel het originele mailtje houden en de geforwarde weggooien (inclusief die dubbele mb's) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 105559 schreef op 13 september 2004 @ 20:46:
[...]
Volgens mij heb ik het niet helemaal goed geformuleerd: Zodra je een mail forward komt die geforwarde mail qua mb's er EXTRA bij. Dus na 1 x forwarden heb je het mailtje 2 x staan en ook dus de attachments. Kan je niet simpel het originele mailtje houden en de geforwarde weggooien (inclusief die dubbele mb's) .
Het is enige wat mogelijk is maar 1 bericht achteraf weggooien . Open het bericht dat je weg wilt hebben, kies More Options > Trash this message. Ga dan naar de Trash en verwijder het daar ook. Zo verwijder je maar 1 van de twee berichten..

Ik neem aan dat je dit bedoeld, of wil je dat dit helemaal automatisch gebeurd? Dat is voor zover ik weet niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120899

Anoniem: 105559 schreef op 13 september 2004 @ 20:41:
[...]

werk je gewoon in IE? Of heb je misschien een popup killer aanstaan. Er verschijnt namelijk een popup.
Het ligt niet aan de popupkiller, want als ik die uitzet kan ik nog geen invites versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gert-Paul schreef op 13 september 2004 @ 20:52:
[...]

Het is enige wat mogelijk is maar 1 bericht achteraf weggooien . Open het bericht dat je weg wilt hebben, kies More Options > Trash this message. Ga dan naar de Trash en verwijder het daar ook. Zo verwijder je maar 1 van de twee berichten..

Ik neem aan dat je dit bedoeld, of wil je dat dit helemaal automatisch gebeurd? Dat is voor zover ik weet niet mogelijk.
Gelukt! :) Dom dat ik daar zelf niet opkwam.. bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

aardbeix15 schreef op 13 september 2004 @ 07:43:
[...]

Ik he met een NL. Outlook Express een CSV gemaakt met alleen Naam, E-Mail adres en Aantekeningen. Dat bestand openen in Excel:
Naam-->Name
E-mail-->Email Adress
Aantekeningen-->Notes

Dat werkte bij mij!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

leokennis schreef op 13 september 2004 @ 21:41:
[...]

Ik he met een NL. Outlook Express een CSV gemaakt met alleen Naam, E-Mail adres en Aantekeningen. Dat bestand openen in Excel:
Naam-->Name
E-mail-->Email Adress
Aantekeningen-->Notes

Dat werkte bij mij!
thnx bij mij nu ook, blijkbaar eerst een van de velden de verkeerde kolomnaam gegeven.

voor anderen, het dient dus als volgt te gaan:
code:
1
2
3
Name;Email Adress
Pietje de Vries;peitje@hotmail.com
Klaas Vaak;klaasje@gmail.com

etc.

[ Voor 21% gewijzigd door aardbeix15 op 13-09-2004 23:40 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Met enige voorzichtigheid plaats ik deze url: http://www.gmail-is-too-creepy.com/ ;)

Misschien handig om als privacy-argument in de startpost te zetten, omdat die site mij wel aan het twijfelen heeft gemaakt. Ik heb sinds kort een gmail account (nog niets ontvangen of mee gestuurd), maar of ik hem nog wil houden... Op zich was ik me er wel bewust van wat er op die site staat, maar zo op een rijtje besef ik eigenlijk dat het potentieel misbruik wel gigantisch hoog is, en ik mijn account voorlopig nog even ongebruikt laat :)

Buiten dit vind ik het er wel erg goed uitzien, lekker overzichtelijk en snel.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:08
Cerberus schreef op 14 september 2004 @ 09:04:
Met enige voorzichtigheid plaats ik deze url: http://www.gmail-is-too-creepy.com/ ;)

Misschien handig om als privacy-argument in de startpost te zetten, omdat die site mij wel aan het twijfelen heeft gemaakt. Ik heb sinds kort een gmail account (nog niets ontvangen of mee gestuurd), maar of ik hem nog wil houden... Op zich was ik me er wel bewust van wat er op die site staat, maar zo op een rijtje besef ik eigenlijk dat het potentieel misbruik wel gigantisch hoog is, en ik mijn account voorlopig nog even ongebruikt laat :)

Buiten dit vind ik het er wel erg goed uitzien, lekker overzichtelijk en snel.
[off-topic]
http://www.oreillynet.com/pub/wlg/4707
Lees bovenstaand verhaaltje maar even.
Ik hoop dat dit niet een topic wordt in een welles-nietes verhaal omtrent privacy en het schaden ervan door Google.. (vandaar off-topic)
[/off-topic]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cerberus schreef op 14 september 2004 @ 09:04:

Overigens, wie zegt dat dit niet met Hotmail of MSN ook gebeurt (anonieme data/keywords analyseren voor marketing doeleinden).

Don't forget: Voor niets gaat de zon op ;)

* anandus is van Hotmail naar Gmail overgestapt, dus was waarschijnlijk sowieso al de lul :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 14-09-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gpopper werkt niet bij mij. Als ik de exe dubbel klik krijg ik meteen een mooie aplicationerror.

The application failed to initialize properly (0x0000135). Click on OK to Terminate...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Erazzzer schreef op 14 september 2004 @ 16:50:
Gpopper werkt niet bij mij. Als ik de exe dubbel klik krijg ik meteen een mooie aplicationerror.

The application failed to initialize properly (0x0000135). Click on OK to Terminate...

Iemand?
Misschien een stomme vraag, maar heb je wel het .NET framework geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Volgens geruchten wordt Gpopper overbodig:
AMSTERDAM - Google's Gmail is nog volop in ontwikkeling, maar geruchten gaan rond dat het in de toekomst mogelijk zal zijn om Gmail op te halen via POP3, zo meldt de website Breekpunt. Ondersteuning van POP3 betekent dat de mail via de standaard e-mailprogramma (zoals bijvoorbeeld Outlook) te bereiken is.

Google kwam in april met Gmail op de markt. Gebruikers van de gratis maildienst kregen een opslagcapaciteit van 1 gigabyte. Yahoo en Hotmail volgden daarna snel met het opwaarderen van hun maildienst.
bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=408503&c=50

Dat zou mooi wezen :) Scheelt weer wat tijd, moeite, ergenis (als Gpopper niet in een keer werkt), etc.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gert-Paul schreef op 14 september 2004 @ 16:58:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je wel het .NET framework geïnstalleerd?
.NET framework? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Ja dat is een vereiste om het progje draaiend te krijgen. Tis hier te downloaden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07
Das nodig inderdaad :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Anoniem: 83626

Iemand die gmail aan de praat heeft gekregen met Opera?

Bij mij geeft ie eerst al een waarschuwing, als je dan tóch inlogt zegtie dat ActiveX disabled staat.. hoe stel je dat in bij opera7 ?

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 83626 schreef op 15 september 2004 @ 17:54:
Iemand die gmail aan de praat heeft gekregen met Opera?

Bij mij geeft ie eerst al een waarschuwing, als je dan tóch inlogt zegtie dat ActiveX disabled staat.. hoe stel je dat in bij opera7 ?
Ik heb gelezen dat de Gmail ondersteuning in Opera 7.6 test1 al een stuk beter zou zijn, maar ja dat is een testversie (soort van alpha).
Ik heb nog niemand gehoord die het in Opera wel heeft laten werken, maar je zou eventueel kunnen zoeken in de fora op opera.com. Of er een soort van workaround gevonden is.

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
ik dacht dat gmail niet kon werken op opera omdat opera geen active-x elementen ondersteunde helemaal niet dus. ow... ik heb opera 7.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

The application failed to initialize properly (0x0000135). Click on OK to Terminate
Zoiets had ik ook ja... geen .NET framework zoals gezegd word downloaden, je kunt deze ook weghalen bij je Windows Update...

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 17:33

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ruzor schreef op 14 september 2004 @ 17:37:
Volgens geruchten wordt Gpopper overbodig:

[...]

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=408503&c=50

Dat zou mooi wezen :) Scheelt weer wat tijd, moeite, ergenis (als Gpopper niet in een keer werkt), etc.
Wat heb je aan 1GB online ruimte, als je toch je mail via POP gaat binnenhalen? Het zou imho handiger zijn als ze IMAP gaan ondersteunen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Shedman schreef op 17 september 2004 @ 11:02:
[...]

Wat heb je aan 1GB online ruimte, als je toch je mail via POP gaat binnenhalen? Het zou imho handiger zijn als ze IMAP gaan ondersteunen.
Daar heb je idd gelijk in. De meesten nemen Gmail omdat je 1GB ruimte hebt, maar als je popt dan heeft dat weinig zin. Toch is het makkelijker met emails versturen, etc. En ik denk ook dat Gmail zich wil indekken dat ze misschien niet 1GB per gebruiker hebben :X Of iig de opslagruimte reduceren, omdat mensen pop3 gaan gebruiken.

[This is what you get when you mess with us]

• Electronical
Echt prachtig zo'n account en een megaservice daar. Ik stuur een bugreport naar support en ik krijg na een paar dagen meteen een hele hulpactie aangeboden. Eerst een mailtje met allemaal mogelijke oplossingen en als het allemaal niet werkte, mocht ik gewoon doorvragen en dan zouden ze me 1-on-1 verder helpen. Beter toch? Perfecte service! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Oplichters gebruiken uitnodiging Gmail als lokaas

AMSTERDAM - Oplichters hebben een nieuwe truc bedacht om wachtwoorden van nietsvermoedende internetters te achterhalen. De oplichters sturen e-mails naar bestaande Gmail-adressen met nep-uitnodigingen voor vrienden en familie.

In de mail wordt de gebruiker echter naar een website geloosd waar de Gmail-gebruiker zijn wachtwoord moet invullen. In ruil daarvoor krijgt de internetter dan extra uitnodigingen.

De uitnodigingen van Gmail zijn momenteel erg gewild op internet. Op veilingsite eBay staan zelfs enkele uitnodigingen te koop. Alleen via een uitnodiging kun je vooralsnog gebruik maken van Gmail.

Wat de oplichters precies met de gebruikersnamen en wachtwoorden willen doen is nog niet duidelijk. Een mogelijkheid is dat de oplichters de Gmail-accounts gaan gebruiken voor het versturen van spam. Per account hebben de oplichters dan 1 gigabyte aan opslagruimte.

BRON: www.NU.nl homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113995

zozo, dat is niet zo;n mooie ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik vind zowiezo die invites niet zo'n goeie ontwikkeling, nu zie je wat er van komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cowboy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-03-2022
Het is minder erg dan bank-informatie, vind ik.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om invitations uit te wisselen of aan te vragen. Verder is het onnodig om te melden hoeveel opslagruimte je hebt bij GMail, dit is niet van waarde voor de andere lezers van het topic.