Heeft iemand trouwens al zo'n e-mailtje gehad?GJAman schreef op 19 september 2004 @ 17:09:
Oplichters gebruiken uitnodiging Gmail als lokaas
AMSTERDAM - Oplichters hebben een nieuwe truc bedacht om wachtwoorden van nietsvermoedende internetters te achterhalen. De oplichters sturen e-mails naar bestaande Gmail-adressen met nep-uitnodigingen voor vrienden en familie.
...
Ik ben het nog niet in dit topic tegen gekomen. Van het andere topic weet ik het niet, maar er is nog een goed progie om je mail mee op te halen:
http://www.vspire.com
psGmail is a small trayicon application that allows you to check your Gmail account e-mail from a normal POP mail client (such as outlook,Thunderbird etc).
Unlike standard email accounts which allow users to retrieve their e-mail through a POP mail client, Google's Gmail can only be checked on the web now.
With psGmail, you can use your favorite POP mail client to retrieve your e-mail from your Gmail account. In addition, psGmail allows you to send e-mails through Gmail's service, as if it was a normal SMTP (outgoing mail) server.and it also can send you a msn-style alerts Instantly when you have a new email on Gmail.
Features of psGmail :
1. POP3/SMTP service base on Gmail of Google
2. Instant Email Alerts with msn-style(support multiple Gmail accounts)
3. fetch special email with filter function
4. fetch the emails in special label(eg: all mail)
5. http(s) proxy support, you can use it behind of firewall
and more...
Is wel shareware, maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn
http://www.vspire.com
psGmail is a small trayicon application that allows you to check your Gmail account e-mail from a normal POP mail client (such as outlook,Thunderbird etc).
Unlike standard email accounts which allow users to retrieve their e-mail through a POP mail client, Google's Gmail can only be checked on the web now.
With psGmail, you can use your favorite POP mail client to retrieve your e-mail from your Gmail account. In addition, psGmail allows you to send e-mails through Gmail's service, as if it was a normal SMTP (outgoing mail) server.and it also can send you a msn-style alerts Instantly when you have a new email on Gmail.
Features of psGmail :
1. POP3/SMTP service base on Gmail of Google
2. Instant Email Alerts with msn-style(support multiple Gmail accounts)
3. fetch special email with filter function
4. fetch the emails in special label(eg: all mail)
5. http(s) proxy support, you can use it behind of firewall
and more...
Is wel shareware, maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn
Wat ik wel een handig feature van Gmail zou vinden is POP - maar dan andersom, dus dat Gmail mijn mail van andere accounts af kan poppen... Kan ik alles centraliseren in Gmail, wel zo handig
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Kijk, dat is nou een optie die ik ook graag zou willen zienMx. Alba schreef op 21 september 2004 @ 14:28:
Wat ik wel een handig feature van Gmail zou vinden is POP - maar dan andersom, dus dat Gmail mijn mail van andere accounts af kan poppen... Kan ik alles centraliseren in Gmail, wel zo handig
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Je kunt je mail vanuit je andere account toch gewoon door laten sturen naar GMail. Desnoods maak je in GMail ook nog een filter aan die de e-mails aan domein.tld automatisch aan een label hangtMx. Alba schreef op 21 september 2004 @ 14:28:
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Misschien is deze vraag al eens eerder gezegd, sorry dan,maar kon het iig niet vinden.
Is het mogelijk om in outlook gmail als http-account in te voegen? Het kan blijkbaar wel als pop-account met een extra app, maar dan kun je (volgens mij) niet eenvoudig mailtjes naar de gmailserver kopieren.
Oftwel: weet iemand het te gebruiken http adres voor Gmail?
Is het mogelijk om in outlook gmail als http-account in te voegen? Het kan blijkbaar wel als pop-account met een extra app, maar dan kun je (volgens mij) niet eenvoudig mailtjes naar de gmailserver kopieren.
Oftwel: weet iemand het te gebruiken http adres voor Gmail?
* Mx. Alba voorziet een OW voor Tomta... 
En om weer OT te komen, één van de dingen die men tegen GMail te zeggen had op die gmail-is-creepy site is dat het niet makkelijk is om mail te deleten. Inderdaad, je moet een paar klikjes doen. Maar delete eens mail op Yahoo bijvoorbeeld? Dat blijft ook in je prullenbak staan! En op GMail wordt getrashte mail automatisch na 30 dagen volledig verwijderd, dus in principe hoef je helemaal geen andere acties te ondernemen...

En om weer OT te komen, één van de dingen die men tegen GMail te zeggen had op die gmail-is-creepy site is dat het niet makkelijk is om mail te deleten. Inderdaad, je moet een paar klikjes doen. Maar delete eens mail op Yahoo bijvoorbeeld? Dat blijft ook in je prullenbak staan! En op GMail wordt getrashte mail automatisch na 30 dagen volledig verwijderd, dus in principe hoef je helemaal geen andere acties te ondernemen...
[ Voor 80% gewijzigd door Mx. Alba op 22-09-2004 13:11 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mijn is het opgevallen dat je nu ook bij je spam -links- het aantal spammailtjes ziet. Of was dat er altijd al?
Ik gebruik overigens nu Gpopper (
), maar kan ik daarmee ook mijn spambox bekijken?
* anandus surft even naar de site ahum
Ik moet overigens zeggen dat gmail enorm effectief is in spam- en virusmailtjes tegenhouden. De laatste heb ik sowieso nog nooit gezien, waarbij dat in mijn hotmail junkbox nog regelmatig te zien is, een mailtje met een 4xkb attachment
Ik gebruik overigens nu Gpopper (
* anandus surft even naar de site ahum
Ik moet overigens zeggen dat gmail enorm effectief is in spam- en virusmailtjes tegenhouden. De laatste heb ik sowieso nog nooit gezien, waarbij dat in mijn hotmail junkbox nog regelmatig te zien is, een mailtje met een 4xkb attachment
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 22-09-2004 13:27 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heerlijk inderdaad, dat spamfilter. Powered by Google Search Technologyanandus schreef op 22 september 2004 @ 13:16:
Anoniem: 122133 schreef op 22 september 2004 @ 13:09:
[...]
en dat is volgens mij niet de bedoeling?
edit:
Bwoh /me is nog niet wakker
Bwoh /me is nog niet wakker
[ Voor 49% gewijzigd door Hans.Solo op 22-09-2004 13:33 . Reden: /me is dumbass ]
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Gmail is ineens retetraag hier. Bij jullie ook?
Jammer dat er geen forward mogelijkheid is, en dat je niet zonder externe programmas je mail via pop kunt binnenhalen... Dan maakt het geheel een stuk minder interessant....
Hoe bedoel je geen forward optie???j-w schreef op 22 september 2004 @ 14:14:
Jammer dat er geen forward mogelijkheid is, en dat je niet zonder externe programmas je mail via pop kunt binnenhalen... Dan maakt het geheel een stuk minder interessant....
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
ik bedoel een re-direct. Alle mail die binnenkomt op adres@gmail.com wordt automatisch naar een ander e-mail adres gestuurd.
Logisch. Google betaalt deze 1GB mailservice met de reclame die er naast je mailbox staat als je hem bekijkt. Als ze mail gaan forwarden, hebben ze uiteraard die inkomsten niet...j-w schreef op 22 september 2004 @ 14:51:
ik bedoel een re-direct. Alle mail die binnenkomt op adres@gmail.com wordt automatisch naar een ander e-mail adres gestuurd.
misschien voor de hand liggend, maar dit is toch wel een harde eis die ik stel aan een e-mail service. Nu blijf ik lekker bij GMX (http://www.gmx.net) zitten. Weliswaar in het Duits en een kleinere mailbox, maar een stuk meer mogelijkheden (o.a. native pop + re-direct).Mx. Alba schreef op 22 september 2004 @ 14:57:
[...]
Logisch. Google betaalt deze 1GB mailservice met de reclame die er naast je mailbox staat als je hem bekijkt. Als ze mail gaan forwarden, hebben ze uiteraard die inkomsten niet...
Waarom zou je een @gmail-account nemen als je hem gaat redirecten?j-w schreef op 22 september 2004 @ 14:51:
[...]
Maar ja.
Ik heb overigens problemen met Gpopper in combinatie met Hotmail Popper.
Hebben andere mensen dit wel werkend?
Mensen met Planet Internet als provider kunnen via hun instellingen e-mails laten doorsturen. Ook kun je instellen dat je je Planet Internet-mail nog steeds via Outlook (Express) of een ander POP-programma kunt binnenhalen. Best handig, want op die manier heb je je mail zowel via Outlook Express als via Gmail. (Ik denk alleen dat je in Frankrijk geen Planet Internet hebt, maar andere providers zullen wellicht dezelfde functionaliteit bieden. Hotmail biedt die functionaliteit in ieder geval niet, helaas.)Mx. Alba schreef op 21 september 2004 @ 14:28:
Overigens heeft Google wel zelf een notifier-programma, Gmail-helper. Het werkt best goed.
Omdat je later misschien nog eens wilt overstappen naar een ander e-mail adres.anandus schreef op 22 september 2004 @ 15:01:
[...]
Waarom zou je een @gmail-account nemen als je hem gaat redirecten?
Dan is het handig als je al je mail kunt laten re-directen naar dat nieuwe adres.
Werkt wel goed, maar persoonlijk vind ik Gpopper een stuk fijner werken (en Gtray overigens ook, al was het alleen maar omdat de icoontjes een stuk mooier zijnelnino schreef op 22 september 2004 @ 15:05:
Overigens heeft Google wel zelf een notifier-programma, Gmail-helper. Het werkt best goed.
Idd, ik dacht eerst [conspericy mode] dat het aan Internet explorer lag, soort lame actie van Microsoft o.i.d. maar nu het hier op FireFox ook zo eeuwig duurt vraag ik me af waar het door komt [/conspericy mode]ilovetechno schreef op 22 september 2004 @ 14:11:
Gmail is ineens retetraag hier. Bij jullie ook?
Probeerde net in te loggen: Sorry, there seems to be a problem. The service you're looking for is temporarily unavailable. We're working hard to restore your access as soon as possible. Please try again in a few hours. Thanks for your patience. - Was idd al traag de laatste tijd... hopelijk is het geen begin van het einde...
EDIT: en 15 minuten later werkt het weer
(bijna geen post waard)
EDIT: en 15 minuten later werkt het weer
(bijna geen post waard)
[ Voor 13% gewijzigd door hemiparo op 22-09-2004 18:02 . Reden: Uren vielen ook wel mee... ]
Anoniem: 105559
bij mij is gmail al de afgelopen 2 uur verschrikkelijk traag, dus ze zullen wel even bezig zijn met iets. Hebben andere hier ook nog verder last van?
Ja, al sinds vanmiddag gaat Gmail langzaam bij mij..Anoniem: 105559 schreef op 22 september 2004 @ 19:23:
bij mij is gmail al de afgelopen 2 uur verschrikkelijk traag, dus ze zullen wel even bezig zijn met iets. Hebben andere hier ook nog verder last van?
Hopelijk is het snel opgelost..
Heb dit al eerder in de HK gepost, maar hier zou het ook wel handig zijn denk ik, voor degenen die geen HK access hebben. Het is al in de topicstart aangepast:
Ik heb 'Pop Goes The Gmail' geprobeerd en vond dit verbazingwekkend slecht werken. Niets werkte, nadat ik o.a. de .NET framework heb geinstalleerd en de tutorial gevolgd had. Log toonde een soort error maar gaf niet aan wat voor soort. Wachtwoord klopte enzo. Keek ik even in diens forum, schijnt ook niet geweldig te werken blijkbaar.
Dus ik heb even verder gezocht en kwam dit tegen: http://www.freepops.org/en/
FreePOPS.
Is goed voor o.a. Gmail, Hotmail, Yahoo, en weet ik veel wat voor non-pop3 email diensten er nog meer zijn. de tutorial is nogal duidelijk uitgelegd, en is eigenlijk zeer doodsimpel te instellen.
Het werkte fantastisch bij mij zowel bij Gmail als Hotmail.
(P.s., vink 'leave messages on server' on als je berichten daar wilt houden.)
Ik heb 'Pop Goes The Gmail' geprobeerd en vond dit verbazingwekkend slecht werken. Niets werkte, nadat ik o.a. de .NET framework heb geinstalleerd en de tutorial gevolgd had. Log toonde een soort error maar gaf niet aan wat voor soort. Wachtwoord klopte enzo. Keek ik even in diens forum, schijnt ook niet geweldig te werken blijkbaar.
FreePOPS.
Is goed voor o.a. Gmail, Hotmail, Yahoo, en weet ik veel wat voor non-pop3 email diensten er nog meer zijn. de tutorial is nogal duidelijk uitgelegd, en is eigenlijk zeer doodsimpel te instellen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Anoniem: 66326
Misschien een leuke voor in de startfaq van het topic:
http://isnoop.net/gmailomatic.php
Dit is een soort "gokkast" voor gmail accounts. Er worden gmail accounts aangeboden aan de host, en zodra dat het geval is, kan je een email adres invullen waarop je je invite wil hebben. Dit gaat soms goed, maar meestal niet. Op een of andere manier worden de invites toch aan meerdere mensen tegelijk gestuurd, want ook al krijg je een link in je mailbox, dan nog moet je gauw je account invullen. De eerste keer kreeg ik een invite, en die werd tijdens het het invullen voor mijn neus weg gekaapt.
Dus:
- Veel refreshen
- ALS je invites ziet, gauw je email invullen
- Krijg je een link, gauw de site invullen.
Succes
http://isnoop.net/gmailomatic.php
Dit is een soort "gokkast" voor gmail accounts. Er worden gmail accounts aangeboden aan de host, en zodra dat het geval is, kan je een email adres invullen waarop je je invite wil hebben. Dit gaat soms goed, maar meestal niet. Op een of andere manier worden de invites toch aan meerdere mensen tegelijk gestuurd, want ook al krijg je een link in je mailbox, dan nog moet je gauw je account invullen. De eerste keer kreeg ik een invite, en die werd tijdens het het invullen voor mijn neus weg gekaapt.
Dus:
- Veel refreshen
- ALS je invites ziet, gauw je email invullen
- Krijg je een link, gauw de site invullen.
Succes
Die website doet het niet helemaal lekker, kan 'm niet downloaden.Trinsec schreef op 23 september 2004 @ 19:42:
Heb dit al eerder in de HK gepost, maar hier zou het ook wel handig zijn denk ik, voor degenen die geen HK access hebben. Het is al in de topicstart aangepast:
FreePOPS.
Ik heb het even geprobeerd, ik kan de automatische installer (voor Windows) prima downloaden. Probeer het weer, zou ik zeggen?Ruzor schreef op 24 september 2004 @ 19:06:
[...]
Die website doet het niet helemaal lekker, kan 'm niet downloaden.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ok, ik kan het ook weer. Was er gewoon ff uit kennelijk.Trinsec schreef op 24 september 2004 @ 19:45:
[...]
Ik heb het even geprobeerd, ik kan de automatische installer (voor Windows) prima downloaden. Probeer het weer, zou ik zeggen?
Anoniem: 58207
Vraagje.
Is het (nu, of in in de toekomst) mogelijk vanaf je Gmail account te mailen met verschillende identiteiten/antwoord-adressen?
Dus zeg maar de mogelijkheid om bij 'from' niet mijn naam weer te geven, maar bv de naam van mijn werkgever als ik daar namens mail.
Is het (nu, of in in de toekomst) mogelijk vanaf je Gmail account te mailen met verschillende identiteiten/antwoord-adressen?
Dus zeg maar de mogelijkheid om bij 'from' niet mijn naam weer te geven, maar bv de naam van mijn werkgever als ik daar namens mail.
http://my.opera.com/forums/showthread.php?threadid=65041Anoniem: 83626 schreef op 15 september 2004 @ 17:54:
Iemand die gmail aan de praat heeft gekregen met Opera?
Bij mij geeft ie eerst al een waarschuwing, als je dan tóch inlogt zegtie dat ActiveX disabled staat.. hoe stel je dat in bij opera7 ?
voila
werkt prima bij mij
(ff installeren, F12 drukken en dan 'Opera' kiezen, klaar)
Wat je nu wel al kan doen is het reply-adres veranderen. Dus als mensen willen replyen, dat er dan een custom adres komt te staan. Dat kun je in de 'settings' veranderen.Anoniem: 58207 schreef op 25 september 2004 @ 13:55:
Vraagje.
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Ik vraag me af wanneer we Rich text kunnen gebruiken? Lijkt mij niet een hele moeilijke functie om erin te knallen
hé, ik zie opeens Nederlandstalige advertenties naast mijn email, volgens mij is dat nieuw?
Ik nu ook Gmail en moet zeggen dat het er erg makkelijk en overzichtelijk uitziet.
/me Rakkerzero gaat nu genieten van zijn 1 GB aan mailspace
/me Rakkerzero gaat nu genieten van zijn 1 GB aan mailspace
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Yum! thnx freepop rules best welRuzor schreef op 24 september 2004 @ 19:06:
[...]
Die website doet het niet helemaal lekker, kan 'm niet downloaden.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
En smileys ook zeker? Alsjeblieft niet zeg! Email hoort gewoon in plain text te zijn.Dionysos schreef op 25 september 2004 @ 23:43:
Ik vraag me af wanneer we Rich text kunnen gebruiken? Lijkt mij niet een hele moeilijke functie om erin te knallen
m.u.v. het welkoms mailtje van Gmail zie ik echt _nooit_ ads in welke taal dan ook.Anoniem: 58207 schreef op 26 september 2004 @ 11:15:
hé, ik zie opeens Nederlandstalige advertenties naast mijn email, volgens mij is dat nieuw?
Ik laat al mijn prive en zakelijke mailbussen (veel verschillende klanten)naar mijn Gmail fwden zodat ik altijd alles bij het hand heb. Dit resulteert in ene conversatie of 170 in 3 weken maar na ff op next-next-next klikken zie ik geen geen ads
edit: correctie ik zie nu toch engelstalige ads. Maar door het specifieke bedrijfsjargon wat terugkomt in vrijwel al mijn mail is Google gewoon niet instaat er iets zinnigs aan vast te knopen.
[ Voor 16% gewijzigd door aardbeix15 op 04-10-2004 11:32 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Anoniem: 89308
Zowel mijn vriendin en als ik kunnen ineens niet meer inloggen bij gmail. En ik weet echt mijn wachtwoord nog wel.
Na een paar keer proberen krijg je dat plaatje watje moet overtikken maar dat maakt allemaal niet uit.
Cookies verwijderen helpt ook niet, en ook de "forgot password" heb ik niets aan.
Hebben meer mensen hier ervaring mee, en hoe kan mijn gmail account weer terug krijgen want ik baal er wel van want ik het het net aan iedereen doorgegeven en er stond al veel mail.
Na een paar keer proberen krijg je dat plaatje watje moet overtikken maar dat maakt allemaal niet uit.
Cookies verwijderen helpt ook niet, en ook de "forgot password" heb ik niets aan.
Hebben meer mensen hier ervaring mee, en hoe kan mijn gmail account weer terug krijgen want ik baal er wel van want ik het het net aan iedereen doorgegeven en er stond al veel mail.
Dat kan komen omdat er nu allerlei zaken worden geupdate!
allerlei nieuwe features (drafts, spam, contacts etc)
allerlei nieuwe features (drafts, spam, contacts etc)
Anoniem: 89308
Het is nu al een week
ik heb al een mail gestuurd naar hun maar geen reactie gekregen.
wauw allemaal nieuwe features!
wie zei ook alweer dat Gmail nooit een forward-functie in zou bouwen omdat ze dan advertentie inkomsten mis zouden lopen?
wie zei ook alweer dat Gmail nooit een forward-functie in zou bouwen omdat ze dan advertentie inkomsten mis zouden lopen?
Iemand ook getracht de Whatsnew pagina op te vragen. Ik krijg daar namelijk een pagina met allemaal abacadabra, zie:
‹ÿµXmsÛ6þœÎô?l™‰“ÌH¤$Ûm,K줾¦×»¶ÉL“ÉõS$A5IðPŜÚ¹ÿÞ]¤HIvÒ6§/&Þv±û<û¬rSáçŸþV9gI÷]rà 7¦žòÿ6b³öndexe¦¯w5÷ nGkÏð÷& !×çLinÖo^¿˜>ó:AF˜‚‡ß•LKø'/j¸Áƒ\‚vÅm+Du ¹âéÚ#Ë `ÉVªDû™”YÁýX–æMð<Ñ?0áÇZ{ x±ö´Ù\眛^±ƒ×u·¤Ý¸Éd71É$›‰_OØ$E[&ºfüNŸÓ”•¢Ø-)ÁŜ‰f•žj®Dzý¿V²5Q„¢±ø6S²©’i, ©–
Bij mij doet 'ie het welWoudloper schreef op 05 oktober 2004 @ 15:03:
Iemand ook getracht de Whatsnew pagina op te vragen. Ik krijg daar namelijk een pagina met allemaal abacadabra, zie:
[...]
What's new on Gmail?
Updated: 1-October 2004
New features coming soon!
Updated: 14-July 2004
You asked. We said they were coming. And now, they're here:
Import Contacts
You've made a list. You've checked it twice. Now you never have to check it again. Move all your contacts from Yahoo! Mail, Outlook, and others to Gmail in just a few clicks. Then simply rely on our auto-complete feature to fill in your addresses as you're typing. Keep all your contacts in one place and keep in touch with all of them using Gmail. Learn more
Signature options
From the settings page, create a signature that's automatically added to the end of all your outgoing messages. Change it as often as you like, but always get the last word. Learn more
Safari browser support
Everybody's gone surfin'... now Mac OS X's Safari is surfing Gmail as well (versions 1.2.1 and newer).
Ja en ook de contact zijn nu beter beheerbaar en bij het aanpassen van het het adresboek zie je gelijk de berichten die die persoon gestuurd heeft.Anoniem: 58207 schreef op 05 oktober 2004 @ 14:59:
Erg leuke verbeteringen allemaal, ben benieuwd of er nog meer komt...
Ik ben niet benieuwd OF er nog meer komt, maar meer WAT er nog meer komtGert-Paul schreef op 05 oktober 2004 @ 15:32:
Erg leuke verbeteringen allemaal, ben benieuwd of er nog meer komt...
Voor de mensen die het niet zien staan tussen 'new features'. Het is dus gewoon in te stellen bij je Settings. Maar ik vind het niet echt een nuttige functie, ik gebruik juist dat gmail-account om naar geforward te worden.Anoniem: 58207 schreef op 05 oktober 2004 @ 14:59:
Heel vreemd, er zat bij mij dernet een extra optie bij Gmail die na een refresh verdwenen was. Het was deze button:

die linkte naar https://gmail.google.com/gmail/feed/atom en stond onder dat labels ding.
Weet iemand hier meer van? komt er een Gmail feed ofzo?

die linkte naar https://gmail.google.com/gmail/feed/atom en stond onder dat labels ding.
Weet iemand hier meer van? komt er een Gmail feed ofzo?
Blijkbaar is Google bezig met het implementeren van een Atom-feed. Toen ik op de link klikte, moest ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord intypen en toen kreeg ik een Atom-bestand terug (waarbij in plaats van ***username*** mijn gebruikersnaam stond):
Vervolgens bij een refresh kreeg ik niets meer, of gaf hij geen respons. Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat Google gaat doen.
edit: hij doet het nu beter. Hij geeft nu ook nieuwe e-mailtjes aan in de Atom-feed (zie boven). Interessante toepassingen kan dat opleveren (denk aan een weblog dat je zo via e-mail kunt bijwerken, alhoewel dat nu ook al kan).
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> <feed version="0.3" xmlns="http://purl.org/atom/ns#"> <title>Gmail - Inbox for ***username***</title> <tagline>New messages in your Gmail Inbox</tagline> <link rel="alternate" href="http://gmail.google.com/gmail" type="text/html" /> <modified>2004-10-05T16:50:42Z</modified> <entry> <title>Onderwerp van e-mail</title> <summary>Dit is een testtekst aan een Gmail-account.</summary> <link rel="alternate" href="http://gmail.google.com/gmail" type="text/html" /> <modified>2004-10-05T16:53:10Z</modified> <issued>2004-10-05T16:53:10Z</issued> <id>tag:gmail.google.com,2004:1XXXXX288893XX54</id> <author> <name>me</name> <email>***@gmail.com</email> </author> </entry> </feed> |
Vervolgens bij een refresh kreeg ik niets meer, of gaf hij geen respons. Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat Google gaat doen.
edit: hij doet het nu beter. Hij geeft nu ook nieuwe e-mailtjes aan in de Atom-feed (zie boven). Interessante toepassingen kan dat opleveren (denk aan een weblog dat je zo via e-mail kunt bijwerken, alhoewel dat nu ook al kan).
[ Voor 46% gewijzigd door elnino op 05-10-2004 20:02 ]
misschien een stomme vraag, maar wat is atom en wat kun je ermee?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Atom is een soort van newsfeed, net als RSS. Het is volgensmij meer gericht op duidelijke standaarden vergeleken met RSS.Maverick schreef op 05 oktober 2004 @ 20:04:
Zie voor meer info bijvoorbeeld http://www.atomenabled.org/
Dat vraag ik me ook af..Maverick schreef op 05 oktober 2004 @ 20:04:
Is dat een soort RSS-ding? Kan je dan met een RSS-lezer je mailtjes te zien krijgen? Of is het juist andersom, zoals boven gezegd wordt, dat je via mailtjes dingen kan bijwerken?
(Of zit ik er helemaal naast?
edit:
Te laat...
Thanks, Gert-Paul
Te laat...
Thanks, Gert-Paul
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 05-10-2004 20:09 ]
Bij de nieuwe features wordt o.a. over een verbeterede notifier gesproken. Waar kan ik die in hemelsnaam downloaden, want ik kan daar niet echt het antwoord op vinden. 
Verder viel me op dat ik bij het verzenden van een bericht even snel rechtsboven in beeld in ene rood balkje "Sending..." zag staan.
Verder viel me op dat ik bij het verzenden van een bericht even snel rechtsboven in beeld in ene rood balkje "Sending..." zag staan.
Je kunt de Gmail-notifier downloaden vanaf http://toolbar.google.com/gmail-helper/.
Ow dat stond er bij mij ook al een paar maanden geleden. Dus ik denk niet dat het nieuw is.JeroenM_tbs schreef op 05 oktober 2004 @ 20:32:
Maar voor de rest lijkt het me wel wat: Atom enz. misschien dat ze nog allerlei ander leuke features inplakken.
Ik wil graag een gmail checkers die meerdere gmails tegelijk kan checken, bestaat deze? Gnotifier kan er maar 1 en gpopper werkt ook niet echt...
POPpeeper van www.poppeeper.com ook moet je dan even de Gmail plugin installeren van http://www.poppeeper.com/...on=display;num=1093295208Erazzzer schreef op 05 oktober 2004 @ 21:25:
Ik wil graag een gmail checkers die meerdere gmails tegelijk kan checken, bestaat deze? Gnotifier kan er maar 1 en gpopper werkt ook niet echt...
Hij checkt om de 2 minuten.TerryC schreef op 05 oktober 2004 @ 23:06:
Erg raar, ik krijg geen bericht van mijn Gmail Notifier als ik een e-mail krijg.
Rara, hoe kun je alsnog snel zien of je nieuwe mail hebt?
spoiler:
Rechtsklik op icoontje in systray > Check mail now
[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 05-10-2004 23:11 ]
de vernieuwingen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Some features we know you've wanted (and one we should have had all along): * Gmail Notifier Want to know if you've got new mail? Let us do the checking so you don't have to. Find out when new messages arrive, and even see their subjects, senders and snippets, all without having to open a web browser. Learn more * Search your contacts With the new and improved Contacts list, search for a contact as easily as you would a message in Gmail. Add notes and phone numbers. View messages directly from the Contacts list. Stay in touch with the people in your life more easily than ever before. Learn more * Automatic forwarding to another email account We're testing a new feature that lets you forward new incoming messages to any email account you want. It's free during the test and you can set it up in seconds. Even set up filters to forward only some of your messages. It's your mail. Get it the way you want it. Learn more * And finally... Save Drafts! For when you can't find the right words, save drafts and find them later |
[ Voor 3% gewijzigd door GandalfTheGrey op 05-10-2004 23:27 ]
Misschien omdat ze straks op een andere manier hier geld aan gaan verdienen? It's free during the test ... daarna niet meer denk ikAnoniem: 58207 schreef op 05 oktober 2004 @ 14:59:
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Zou erg jammer zijn. Ik forward nu al mijn mail naar mijn Blackberry (Mobiel)WoWo schreef op 06 oktober 2004 @ 12:35:
[...]
Misschien omdat ze straks op een andere manier hier geld aan gaan verdienen? It's free during the test ... daarna niet meer denk ik
Mag dat eigenlijk wel van Google? Lijkt me niet...Dennahz schreef op 06 oktober 2004 @ 19:34:
Kennen jullie deze al ? [url=http://blaat]*klik*[/url] je kan nu ook je Gmail gebruiken als opslag in Windows !
Heb et ff getest en het werkt best goed!
[ Voor 9% gewijzigd door Erazzzer op 06-10-2004 22:22 ]
Ja dat vroeg ik me ook al af, maar er was ook al zo'n tool voor Linux dus..
Heb serieus geen idee of het wel of niet mag.
Heb serieus geen idee of het wel of niet mag.
die vernieuwde notifier is standaard bij mij geinstalleerd, eerst was het rood/geel van kleur en met van die oogjes nu is hij grijs/blauw van kleur. Blijkbaar update dat ding zichzelf automatisch.JeroenM_tbs schreef op 05 oktober 2004 @ 20:32:
Bij de nieuwe features wordt o.a. over een verbeterede notifier gesproken. Waar kan ik die in hemelsnaam downloaden, want ik kan daar niet echt het antwoord op vinden.
De update gaat niet overal gelijktijdig want op mijn 2 andere zakelijke werkplekken was de update vanmiddag nog niet doorgekomen.
edit: ff screenies gemaakt:
alle berichten gelezen, incl. het menu:

nieuw bericht:

[ Voor 17% gewijzigd door aardbeix15 op 06-10-2004 20:18 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Anoniem: 52990
Kennen jullie deze al ? *klik* je kan nu ook je Gmail gebruiken als opslag in Windows !
Heb et ff getest en het werkt best goed!
Ja dat vroeg ik me ook af.Mag dat eigenlijk wel van Google? Lijkt me niet...
Ik heb de Gmail Program Policies er is op nagekeken,en ik kan niets vinden dat het niet zou mogen tenzij je het gebruikt om files te sharen,virussen te verspreiden enz.
Quote van de de bedenker van gmailfs:
Is dat illegaal?,volgens mijn interpetaties van de Gmail Program Policies niet.All meta-information in the GmailFS is stored in the subject of emails sent by the Gmail user to themselves.
Maar het is misschien even wachten op een reactie van google..(of is die er al?)
Ik heb het wel ff getest (de linux variant),het werkt,maar met mijn 30k up is er zowieso niet veel aan

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 52990 op 06-10-2004 23:59 ]
Daar is google mee bezig, zie: new features for gmail notifier.Erazzzer schreef op 05 oktober 2004 @ 21:25:
Is jullie overigens ook opgevallen dat de 'Feature Request pagina (in de Help sectie) sinds enige tijd geen gegevens meer bevat? Voorheen kon je ook nog je stem uitbrengen op verschillende feature request en kon je zien waar ze mee aan het werk waren, over na aan het denken, etc...
Die notifier is erg leuk... Alleen checkt deze je inbox. Ik heb allemaal labels aangemaakt in Gmail. Via een filter (skip inbox, move to label) komen alle mailtjes van desbetreffende personen in die labels (mapjes). Erg handig. Alleen nu checkt die notifier alleen de inbox en niet de labels (mapjes)
oh wee!
Had net iets vervelends. Gisteravond stuurde ik een groot bestand naar een vriendin. Ik twijfelde of haar mailbox het aankon, maar goed proberen kan altijd. Geen bouncemailtje gehad maar ook geen reactie van vriendin, dus ik werd wat achterdochtig. Kom ik er net achter dat er wel gebounced was, alleen deze mail was in de spam-folder gezet
. Daar had ik nog geen aandacht aan geschonken. Ik heb geklikt op "this is not spam" maar ik vraag me af of dit onthouden wordt voor een eventuele volgende keer...
Great minds think alike!
http://services.google.com/inquiry/gmail_suggest/Woudloper schreef op 06 oktober 2004 @ 23:48:
Is jullie overigens ook opgevallen dat de 'Feature Request pagina (in de Help sectie) sinds enige tijd geen gegevens meer bevat? Voorheen kon je ook nog je stem uitbrengen op verschillende feature request en kon je zien waar ze mee aan het werk waren, over na aan het denken, etc...
daar?
Helpful Additions
Click a button to delete a message
Control whether people I send mail to are added to Contacts
Access Gmail with my Opera browser
Display message size
Set up a vacation response
is er blijkbaar nog hoor, probeer maar uit door het vergedrukte aan te klikken
Wat is dit nou, sinds wanneer moet je bij het inloggen een speciaal woord overtypen?? Volgens mij is dit om het mounten van Gmail in Windows/Linux tegen te gaan ofzo, maar wel uberirritant!!
Ik heb nergens last van hier? Wat bedoel je precies dan?flexje schreef op 07 oktober 2004 @ 18:28:
Wat is dit nou, sinds wanneer moet je bij het inloggen een speciaal woord overtypen?? Volgens mij is dit om het mounten van Gmail in Windows/Linux tegen te gaan ofzo, maar wel uberirritant!!
Da's al een tijdje soms zo, hoor:flexje schreef op 07 oktober 2004 @ 18:28:
[rml]vooghel in "[ GMail] Nieuwe email dienst van Google! ..."[/rml]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
idd, nooit een overtypwoord gezien? 
Jammer dat dat GmailFS for Windows eerst geïnstalleerd moet worden. Het zou handig zijn als het een programmaatje (wat je niet hoeft te installeren) was in de vorm van een mapje ofzo, met verder de functionaliteit van GmailFS. Dan kan je heerlijk je (huis)werk en projecten enzo gewoon thuis naar dat 'mapje' slepen, en op school uit het mapje halen. Een soort webdrive over http
Maar dat is er nog niet, zeker
(* anandus weet dat er een soort van alternatieven zijn, maar ik wil niet FTP'en, open directory draaien of inloggen of dergelijke..)

Jammer dat dat GmailFS for Windows eerst geïnstalleerd moet worden. Het zou handig zijn als het een programmaatje (wat je niet hoeft te installeren) was in de vorm van een mapje ofzo, met verder de functionaliteit van GmailFS. Dan kan je heerlijk je (huis)werk en projecten enzo gewoon thuis naar dat 'mapje' slepen, en op school uit het mapje halen. Een soort webdrive over http
Maar dat is er nog niet, zeker
(* anandus weet dat er een soort van alternatieven zijn, maar ik wil niet FTP'en, open directory draaien of inloggen of dergelijke..)
Moet je maar een paar keer in en uitloggen , krijg je het vanzelf:

Ook een aantal keren gehad. Maar toen kwam ik er ook echt niet in. Telkens een nieuw "overtypwoord". Toen had ik mijn account pas net.
Ik geloof dat ik toen een keer een password reset heb gedaan, en sindsdien nooit meer gezien.
Ik heb n.a.v. bovenstaande reacties de wishlist ook even gesubmit, met o.a. opera-support ook al gebruik ik dat niet.
* bartware vindt dat goede sites met anybrowser te bekijken moeten zijn
Ik geloof dat ik toen een keer een password reset heb gedaan, en sindsdien nooit meer gezien.
Ik heb n.a.v. bovenstaande reacties de wishlist ook even gesubmit, met o.a. opera-support ook al gebruik ik dat niet.
* bartware vindt dat goede sites met anybrowser te bekijken moeten zijn
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Gmail, ik ben er erg tevreden over, ook al gebruik ik maar 2 mb van de 1000
. Goeie actie, nu nog een IM van google
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Is er ook zoiets voor WinNT?elnino schreef op 05 oktober 2004 @ 20:46:
Je kunt de Gmail-notifier downloaden vanaf http://toolbar.google.com/gmail-helper/.
bedrijfsnetwerk ligt maar beetje achter hier...
Great minds think alike!
GMail notifier voor Firefox iets voor je?Verbal Kint schreef op 08 oktober 2004 @ 09:43:
[...]
Is er ook zoiets voor WinNT?
bedrijfsnetwerk ligt maar beetje achter hier...
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
bron: www.flabber.nlGMail Drive
Iedere zichzelf respecterende surfer heeft inmiddels wel een Gmailaccount. Erg handig, die gigabyte opslagruimte, maar waarom zou je die ruimte niet voor iets anders gebruiken dan enkel je mail? Check Gmail Drive. Een progsel dat een schijf aanmaakt op je PC waardoor je rechtstreeks bestanden kunt uploaden en downloaden vanaf je Gmail-account. Hoe handig is dat! Het is natuurlijk afwachten wat Google er zelf van vindt, maar tot die tijd; ideale backup. Zeker gezien de snelheid van de googleservers.
Dit hebben ze wel netjes uitgebuit, hier is de link voor het programma: http://www.viksoe.dk/gmail
Dat zal Google vast niet zo leuk vinden...Ruzor schreef op 08 oktober 2004 @ 12:54:
bron: www.flabber.nl
Dit hebben ze wel netjes uitgebuit, hier is de link voor het programma: http://www.viksoe.dk/gmail
Denk het ook niet...ben benieuwd hoe lang het mogelijk lijkt. Hetzelfde geldt voor de poppers, denk niet dat Google wil dat dat ook mogelijk is.
Ruzor schreef op 08 oktober 2004 @ 12:54:
[...]
bron: www.flabber.nl
offtopic:
Doet niemand meer moeite om threads te lezen? Dit staat toch ook paar posts hoger? Of mis ik iets?
[rml]Dennahz in "[ GMail] Nieuwe email dienst van Google! ..."[/rml]
Doet niemand meer moeite om threads te lezen? Dit staat toch ook paar posts hoger? Of mis ik iets?
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 08-10-2004 14:17 ]
Oeps, sorryanandus schreef op 08 oktober 2004 @ 14:17:
[...]
offtopic:

Ik denk wel dat het zo duidelijk is
Gmail 
Ik had een invite gekregen van Yofresh_750, hierboven, maar man-o-man wat ben ik blij dat ik het niet gebruik. Wat een bagger zeg! En dan nog die interface met die teksten, ben ik een kleuter ofzo:
Hooray, no spam here!. Maak ik zelf toch wel uit of ik daar blij mee ben?
No mail messages, if you're looking for something to read, try Google News. Hoezo sluikreclame?
No sent mail, our mailservers are feeling unloved :r:r:r
Nothing in trash, but why would you throw anything away when you have 1000 MB of storage?? Ehm... om op te ruimen?
Kortom: ik vind het niks.

Ik had een invite gekregen van Yofresh_750, hierboven, maar man-o-man wat ben ik blij dat ik het niet gebruik. Wat een bagger zeg! En dan nog die interface met die teksten, ben ik een kleuter ofzo:
No mail messages, if you're looking for something to read, try Google News. Hoezo sluikreclame?
Nothing in trash, but why would you throw anything away when you have 1000 MB of storage?? Ehm... om op te ruimen?
We are shaping the future
sorry hoor, maar als je je daaraan stoort, ga dan maar snel terug naar hotmail oid. Schandalig idd, net zoiets als autofabrikanten die als reclame hun eigen logo op hun auto's zetten, zijn ze nou helemaalJamesNL schreef op 08 oktober 2004 @ 20:26:
Gmail

PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik stoor me inderdaad aan zoiets, en dat mag ik toch mededelen?
Verder gebruik ik geen Hotmail, ik heb een paar pop3 accounts die ik met Office Outlook leeghaal
Verder gebruik ik geen Hotmail, ik heb een paar pop3 accounts die ik met Office Outlook leeghaal
Ja, of omdat je je geliefde Microsoft Outlook er niet bij kan gebruiken. Daar lig ik nog net niet wakker van.
Btw, heeft jou Microsoft niet ruzie met de EU? zal niet voor nix zijn, concurrenten uit de markt drukken, ben ik toch iets softer tegen sluikreclame.
Microsoft gaat zijn paketten vergroten, dat doen ze niet voor niets.
Ikzelf ben erg tevreden over Gmail en kan het iedereen aanraden.
Btw, heeft jou Microsoft niet ruzie met de EU? zal niet voor nix zijn, concurrenten uit de markt drukken, ben ik toch iets softer tegen sluikreclame.
Microsoft gaat zijn paketten vergroten, dat doen ze niet voor niets.
Ikzelf ben erg tevreden over Gmail en kan het iedereen aanraden.
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Op die 4 teksten baseer je dat je Gmail niets vind? Heb je er wel eens mee gewerkt? Het werkt snel en erg lekker. Je kunt pas een goed oordeel vellen als je er een tijdje mee gewerkt hebt.JamesNL schreef op 08 oktober 2004 @ 20:26:
Gmail
Ik noem dat maar als een voorbeeld.
Ik vind de interface onlogisch, ik heb net behoorlijk moeten zoeken om überhaupt een e-mail te kunnen opstellen. M'n e-mail is nu trouwens al 6 minuten aan het reizen, is erg lang.
Nu kan het wel eens voorkomen dat e-mails lang wegblijven, maar zelfs Hotmail is sneller met dat soort dingen.
De zoek- en filteropties zitten ergens weggepropt, bijna overheengekeken!
Verder spreekt de layout me niet zo aan, te wit.
Edit: ik heb m'n e-mailtje binnen, reistijd: 8 minuten.
Ik vind de interface onlogisch, ik heb net behoorlijk moeten zoeken om überhaupt een e-mail te kunnen opstellen. M'n e-mail is nu trouwens al 6 minuten aan het reizen, is erg lang.
Nu kan het wel eens voorkomen dat e-mails lang wegblijven, maar zelfs Hotmail is sneller met dat soort dingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 08-10-2004 21:24 . Reden: reistijd toegevoegd ]
Ik ben het niet met je eens hoor. Vooral over dat je de zoekfunctie niet kan vinden... Die staat gewoon op de frontpage hoor, maarja als je niet goed leest en kijkt wat je doet. Ook bijvoorbeeld het maken van een filter, zo wat duurt dat lang (ooit gehoord van het lezen van de help ofzo, als je het toch niet weet.) Verder vind ik het raar dat jij 'compose mail' niet ziet staan. Die staat op ongeveer dezelfde plek als bij Hotmail en de rest van de interface is ook niet veel anders dan bij Hotmail, dus... Om op die reclame van Google terug te komen, moet je eens kijken wat Hotmail in je signature toevoegt als je een gratis account hebt. Dat barst pas van de reclame.JamesNL schreef op 08 oktober 2004 @ 21:12:
Ik noem dat maar als een voorbeeld.
Ik ben het wel met je eens dat het soms wat langer duurt, maar echt 90% is het mailtje er al als ik mijn mailbox ververs. Dus zo erg is het niet altijd.
En Hotmail is zeker niet sneller hierin. Weet je hoe lang het duurt om in je inbox te komen bij Hotmail. Dat duurt bij mij dus 3x zo lang ofzo...
[ Voor 13% gewijzigd door Electronical op 08-10-2004 22:30 ]
Wat voor pc heb je dan? Een 486 met CoolWebSearch als hoofdproces?
Als ik hotmail al gebruik heb ik binnen 10 seconden mijn inbox voor m'n neus.
Verder moet het niet nodig zijn om voor zoiets een handleiding te lezen, ze hadden de fonts ook iets groter kunnen zetten of symbooltjes kunnen gebruiken.
Verder heb ik het helemaal niet over reclame gehad, dus waar heb je het over?
Ook leuk, een spellingscontrole, alleen niet in de goede taal...
Als ik hotmail al gebruik heb ik binnen 10 seconden mijn inbox voor m'n neus.
Verder moet het niet nodig zijn om voor zoiets een handleiding te lezen, ze hadden de fonts ook iets groter kunnen zetten of symbooltjes kunnen gebruiken.
Verder heb ik het helemaal niet over reclame gehad, dus waar heb je het over?
Ook leuk, een spellingscontrole, alleen niet in de goede taal...
Let op:
Dit topic is niet bedoeld om invitations uit te wisselen of aan te vragen. Verder is het onnodig om te melden hoeveel opslagruimte je hebt bij GMail, dit is niet van waarde voor de andere lezers van het topic.
Dit topic is niet bedoeld om invitations uit te wisselen of aan te vragen. Verder is het onnodig om te melden hoeveel opslagruimte je hebt bij GMail, dit is niet van waarde voor de andere lezers van het topic.